[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 7

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Gisteren een race op Andersdorp gereden. Ik rij daar bijna nooit dus ik had ook geen goede basis setup voor de hand. Ik de hele tijd kloten (ik ben niet zo'n held in setups maken). Had ik opeens zelf gemaakte super setup. Overstuur bij het uitkomen in de bochten... Dat vind ik echt lekker rijden. Het moet niet te erg zijn, maar ik had een soort balans in de auto waardoor ik licht driftend de bochten uit kon sturen. Ik kon gewoon letterijk de F550 3 sec. dwars houden zonder te spinnen. Daardoor kwam ik ontzettend hard de bochten uit. Als je de Grand Prix Legends Driving and Setup Foolishness leest kom je ook een stukje tegen over licht driftent de bocht uitkomen. Het is snel maar gevaarlijk. Het is ook verstandig om hard tires te nemen. ;)
De race was een beetje eenzaam als eerste rijder, maar ik kon mijzelf erg vermaken met het rijgedrag van mijn F550. :9~
Ik had echt van geen 1 achterblijver last. Dat mag ook gezegd worden. Het niveau wordt steeds hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 23:00
Mr.David schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:48:
Gisteren een race op Andersdorp gereden. Ik rij daar bijna nooit dus ik had ook geen goede basis setup voor de hand. Ik de hele tijd kloten (ik ben niet zo'n held in setups maken). Had ik opeens zelf gemaakte super setup. Overstuur bij het uitkomen in de bochten... Dat vind ik echt lekker rijden. Het moet niet te erg zijn, maar ik had een soort balans in de auto waardoor ik licht driftend de bochten uit kon sturen. Ik kon gewoon letterijk de F550 3 sec. dwars houden zonder te spinnen. Daardoor kwam ik ontzettend hard de bochten uit. Als je de Grand Prix Legends Driving and Setup Foolishness leest kom je ook een stukje tegen over licht driftent de bocht uitkomen. Het is snel maar gevaarlijk. Het is ook verstandig om hard tires te nemen. ;)
De race was een beetje eenzaam als eerste rijder, maar ik kon mijzelf erg vermaken met het rijgedrag van mijn F550. :9~
Ik had echt van geen 1 achterblijver last. Dat mag ook gezegd worden. Het niveau wordt steeds hoger...
ja man, jij reed echt als de brandweer :9~ ik ging gewoon goed aan de kant gelukkig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Mr.David schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:48:
ja idd, ik had geen last van trage rijders. Echt top

Alleen jammer van mark ....... hij knalde 2e tegen furby..... op tijdens het lappen.. De 1x verloor hij daardaar zijn 3e plek aan mijn.

Maar gelukkig, het niveau gaat steeds hoger :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
R-B schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:58:
[...]

ja idd, ik had geen last van trage rijders. Echt top

Alleen jammer van mark ....... hij knalde 2e tegen furby..... op tijdens het lappen.. De 1x verloor hij daardaar zijn 3e plek aan mijn.

Maar gelukkig, het niveau gaat steeds hoger :)
jah, maar ik kon echt zeker zweren dak gewoon netjes aan de kant ging, waren 2 hele gare situaties. echt niemand had last van me behalve hij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Furbyk1ller schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:00:
[...]

jah, maar ik kon echt zeker zweren dak gewoon netjes aan de kant ging, waren 2 hele gare situaties. echt niemand had last van me behalve hij :?
Hmm vreemd

He David nog 1 vraag aan je, hoe kan ik contact met je krijgen? (msn :P)

He ik mis de tweakers league server, waar is hij _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door R-B op 20-04-2005 14:39 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Via mijn e-mail. d.way@chello.nl Ik ben niet zo'm msner. Hij staat daarom ook bijna nooit aan. Ik ben nu aan het werk en vanavond ben ik ook niet thuis. Probeer morgen avond maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
Ik snap niet zo goed hoe het komt dat ik in de race meestal sneller ben dan in de qualifying. Op Oschersleben reed ik in de qualify iets van 24.9 en in de race ging dat makkelijk 6 tiende sneller, hetzelfde geldt voor mij op Donington en nog een paar circuits. Terwijl de concurrenten in de Qualifying meestal wel sneller zijn dan in de race... De vraag is dus, wat doe ik verkeerd? Stelt iedereen zn auto zo anders af in Qualify ofzo? Of rijdt iedereen gewoon rustiger in de race? ;)

Was vandaag op een Simbin server en daar zag ik tot mijn verbazing Charles Zwolsman rijden, die ook beweerde de echte Charles Zwolsman te zijn, ofwel een ex F3 rijder die nu in de Toyota Antlatic series rijdt.. Hij was trouwens ook erg snel ;). Iemand anders nog meer bekende Rijders tegen gekomen? Las ook nog op rscnet fora dat Bruno Junquira GTR ook te gek vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Requiem19 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:17:
Ik snap niet zo goed hoe het komt dat ik in de race meestal sneller ben dan in de qualifying. Op Oschersleben reed ik in de qualify iets van 24.9 en in de race ging dat makkelijk 6 tiende sneller, hetzelfde geldt voor mij op Donington en nog een paar circuits. Terwijl de concurrenten in de Qualifying meestal wel sneller zijn dan in de race... De vraag is dus, wat doe ik verkeerd? Stelt iedereen zn auto zo anders af in Qualify ofzo? Of rijdt iedereen gewoon rustiger in de race? ;)

Was vandaag op een Simbin server en daar zag ik tot mijn verbazing Charles Zwolsman rijden, die ook beweerde de echte Charles Zwolsman te zijn, ofwel een ex F3 rijder die nu in de Toyota Antlatic series rijdt.. Hij was trouwens ook erg snel ;). Iemand anders nog meer bekende Rijders tegen gekomen? Las ook nog op rscnet fora dat Bruno Junquira GTR ook te gek vond
Charles rijdt al sinds november met het spel volgens mij. Er werd een keer een link naar zijn GTRank pagina gegeven. Verder ben ik hem nog nooit tegengekomen op een server.

Tijdens de race ben je niet met je rondetijd bezig, maar ben je bezig om goede lijnen te rijden. Daarom ben je soms in de race sneller dan in de qualy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 maal de site waar je nieuwe skins kan downloaden.
http://archeogtr.free.fr/
Ga als volgt te werk. Download de skins voor de NGT Ferrari-360. Als je alle 4 skins gedownload hebt
pak je ze uit met winrar. Daarna knip je ze, om ze vervolgens te plakken in GTR/Gamedata/Teams/NGT/Ferrari
Dit herhaal je voor de andere skins, uitteraard elk merk in zijn eigen map. Voor je het weet zijn er zoveel skins dat we ook nog merkenraces kunnen rijden.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat was 2 maal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
heb ik al die skins gedownload, is de server offline? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Die skins werken toch alleen als de server ze ook ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
jah die server die vanmiddag aan was, die ondersteunde die skins, want mij werd gevraagd ze te downloden ;) nu heb ik ze is de zerver er weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Maar kun je dan nog wel op andere servers spelen met de standaard skins zonder die eerst weer opnieuw te moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
ja natuurlijk, de gewone skins blijven gewoon. deze download skins worden als het ware als nieuwe teams in je gamefolder gezet, als je in een andere server ga kan je weer een normale skin kiezen. je kan het trouwens zien of het een standaart is aan een rood nummer int icoontje. een gedownloade skin heeft een geel nummertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

waar zijn die tweakers servers heen? Dit is niet leuk met alleen bggr servers met laag niveau gehalte..
Onee

Mensen van USA hebben het spel nu ook. Ligt daar in de winkels.. niveau gehalte op simbim servers gaat weer omlaag

[ Voor 38% gewijzigd door R-B op 20-04-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Jongens is er ook ergens een site met een goede uitleg hoe je snel moet rijden? Dus de technieken om echt knap een bocht door te gaan?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Volg gewoon de ideale lijn. Die kan je herkennen door aan het donkere gedeelte.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
reapher schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:27:
Jongens is er ook ergens een site met een goede uitleg hoe je snel moet rijden? Dus de technieken om echt knap een bocht door te gaan?
Startpost..... Ga daar eens kijken.

Grand Prix Legends Driving and Setup Foolishness Deze site is oorspronkelijk voor GPL, maar de meeste dingen gelden net zo goed voor GTR; een handige guide voor het leren van wat basisprincipes van (sim-)racen.

Daarvan heb ik het geleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het Ip adres van de league server? want ik kom steeds in de backup lobby..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 12-09 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ben nu een half weekje met m'n DFP aan het oefenen. Alleen nog op Spa en gelukkig voor jullie niet online :p Ik heb nu iets van 10 serieuze rondjes gedaan maar ik blijf steken op 2:22:3, echt harder ga ik niet (met een F550). Is het trouwens handig om je FFB op 100% te hebben zodat je je wagen meer "voelt"? Of merk je dat op 50%, wat ik nu heb, net zo goed?
En wat is een ronde tijd waarmee ik online voor de dag kan komen? Ik wil ook niet de hele tijd anderen in de weg rijden. Op dat GTR rank zag ik 2:07:nog iets staan, maar da's ook de allersnelste geloof ik. En nou maar weer oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat kan een speedbug zijn die 2:07. Ik heb vanavond 1:20 gehaald met een f550 maar ik zag ook iemand met een Lister Storm 1:15 halen. Probeer eens wat minder anti-rollbar voor en de juiste banden + spanning. Ik denk dat ik ook wel sneller kan dan 1:20 bij die busstop kan je als je goed gaat wel in z'n 3 door :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 03-09 10:12
Godverdepleuris, ben vandaag weer eindelijk eens aan GTR toegekomen, ben lekker bezig op Monza, reed rondjes van 1:49 in de lambo (jaja, ik weet het, jullie zijn sneller ja :+ ),
kom ik volgas bij de laatste bocht aan, in de ankers, NOG een keer in de ankers............nogmaals VOL in de ankers...........WTF?!?!?!?!? Waar zijn mn ankers?!?!?!??!??!?

Rempedaal van mn DFP doet niks meer?! Exit, terug naar windows, kijken bij spelbesturing, niks, re-boot, opnieuw drivers installen, werkt weer, phew, mooi man.

Ja kut, 4 rondjes later was het weer prijs ;(
En nu doet ie dus gewoon helemaal niks meer. Ik heb het stuurtje pas een maand ofzo en eik nog niet echt veel gebruikt wegens :( tijdgebrek :(

Meer mensen hier al last van met de DFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Bedankt vppr je tips en zo snel, zal het straks meteen proberen. Ik neem aan dat je 2:20 bedoeld ipv 1:20? Dus ik zou nog niet eens zo'n slecht figuur slaan met 2:22? Nu nog meerdere rondjes geconcentreerd rijden..

@vosss

Ik heb geen probleem met mijn DFP, maar ja, ik heb m pas 1 dag :+ . Maar na een maand er al een probleem mee? Lijkt me garantie. Ik doe wel voorzichtig met m'n DFP, zodat ik er langer plezier van heb. Ik gas en rem met schoenen uit, dus op m'n sokken :X

[ Voor 40% gewijzigd door SayWhatAgain! op 20-04-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Busstop gaat bij mij in zijn 2 (F550) en ik rij een 2:11:5XX op SPA. Als je een 2:20 rijdt hou je dan maar bezig met het rijden inplaats van setups. Met een standaard setup moet je een 2:13 a 2:14 rijden. Concentreer je op de EXIT SPEEDS... (kom zo hard mogenlijk de bocht uit.) Concentreer je nog niet op zo laat mogelijk remmen. Probeer de bocht goed te nemen zodat je zo vroeg mogenlijk op het gas kan. Dus rustig de bocht ingaan en keihard eruit!

Setups komen pas als je stabiele snelle rondjes rijdt. Dan kan je ook pas zien wat er is te verbeteren aan je setups. Nu kan je je setup alleen maar verkloten. Verdoe je tijd er niet mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.David op 20-04-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Rij zelf in Spa gemiddeld 2.18 , een keer 2.16 gehaald (met de Lister)

Twee andere maten van me rijden rond in 2.14 , dus je kan sneller.

Maar ik zou zeggen, wees niet bang en log ergens in. Je zult zien dat je dan veel zult bij leren door naar andere te kijken. (racelijnen , rempunten enz)

Gewoon doen dus :)

Wel ff aan de kant gaan als iemand sneller is (regel numero uno is =watch your mirror ;) )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
SayWhatAgain! schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:08:

@vosss

Ik heb geen probleem met mijn DFP, maar ja, ik heb m pas 1 dag :+ . Maar na een maand er al een probleem mee? Lijkt me garantie. Ik doe wel voorzichtig met m'n DFP, zodat ik er langer plezier van heb. Ik gas en rem met schoenen uit, dus op m'n sokken :X
Dat doe ik ook, dus het is ook niet zo dat ik er flink op heb lopen stampen ofwat dan ook.
Wat wel is, is dat mijn pc eik 24/7 aanstaat en ik vergeten was om het stuurtje van de stroom af te halen.

Geen idee of dat er iets mee te maken heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Hmm, okay. Ik concentreerde me tot nu toe inderdaad op laat remmen, waardoor ik soms slecht uitkom op het eind van de bocht. Zal de nieuwe tactiek eens proberen en je nog niet online irriteren...
Trouwens het enige wat ik aan mijn set up heb veranderd zijn de banden voor (soft) en de hoeveelheid benzine.

@seninha: okay, maar ik zal toch nog eerst even wat prive oefenen.

@vosss: ik haal hem er wel af als ik hem niet gebruik, maar lijkt me raar als dat er mee te maken heeft

[ Voor 46% gewijzigd door SayWhatAgain! op 20-04-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

seninha schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:15:

Wel ff aan de kant gaan als iemand sneller is (regel numero uno is =watch your mirror ;) )
Ik was dus lekker bezig: 3e ronde: Iemand genaamd Erwin of edwin ofzo blaast z'n motor op en neemt mij mee in een slip. Kan gebeuren geen probleem. Even later weer een bocht eruit geramt als hij tesnel gaat :{ Nog even later door de busstop staat hij daar weer in een spin :'( Klapbam :'(

Nogmaals ik denk dat ik zeker wel sneller dan 1:20 kan halen ik had spa gewoon een tijd niet meer gereden ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Whoehoe! Na wat geoefend te hebben en geprobeerd mijn exit speed op te voeren (ik blijf vroeg remmen lastig vinden) heb ik er een rondje van 2 : 18 : 8 uitgeperst (Spa/F550). Nog steeds wat foutjes gemaakt, dus het kan beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
ik zal morgen ook mijn tijd eens posten op spa, jullie rijden em in sim neem ik aan?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik rij m in simulation ja... Ik heb wel auto-clutch en damage off

Edit: Vandaag ben ik dus tot 2:17: 822 gekomen. Maar nu is t beddegoanstied...

[ Voor 39% gewijzigd door SayWhatAgain! op 21-04-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik las ergens een quote waar ik wat leren betreft wat aan heb "Eigenlijk is een race puur een dragrace van de ene bocht naar de andere. Wie het eerst op het gas gaat wint...". Geen letterlijke quote, maar hier kwam het op neer. Weet ff niet meer waar ik het las....
De tips hier net genoemd, daar ga ik me morgen maar eens op concentreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal mee eens, als je als een idioot zoals in een dragrace op een bocht afgaat lig je er snel uit.. Er komt behoorlijk wat bij kijken als je zo wilt rijden als de snelle jongens hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

je moet ook leren spelen met je gaspedaal en vooral rempedaal.. als je met 290 aankomt rijden bij monza 1e bocht moet je wel goed kunnen remmen. Of je blokkeert ze en je schiet ver door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:20:
Niet helemaal mee eens, als je als een idioot zoals in een dragrace op een bocht afgaat lig je er snel uit.. Er komt behoorlijk wat bij kijken als je zo wilt rijden als de snelle jongens hier..
ja man !! uren hard werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb die quote ook ergens een keer gezien.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus? Wat wil je hier nou mee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sim-challenge.com/2005/gtr/Duijs en Blommert(samen 100 jaar oud lol) zitten nog steeds in de top 25 qualify Barcelona NGT.De beste stint telt!! Er zitten nog meer tweakers tussen,kunnen die zich even melden?

Jan

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:07:
[...]

Dus? Wat wil je hier nou mee zeggen?
Er waren 2 mensen die zich afvroegen waar zij deze quote gelezen hadden. Daarom vertel ik maar eventjes waar ze die waarschijnlijk gelezen hebben. Het is overigens een leuk stuk om te lezen en erg leerzaam voor een aspirant simracer. Overigens is jouw idee van Dragracen niet helemaal goed denk ik, aangezien je zegt dat Drag Racer als een gek op een bocht afgaat, terwijl zij slechts een paar hondermeter volgas geven op een recht stuk. De kern van de quote is dat het eromgaat zo hard mogelijk een bocht uit te komen opdat je veel wint op het rechte stuk.. de rechte stukken zijn immers bijna altijd langer dan de bochten en heb je dus meer tijd om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:43:
http://www.sim-challenge.com/2005/gtr/Duijs en Blommert(samen 100 jaar oud lol) zitten nog steeds in de top 25 qualify Barcelona NGT.De beste stint telt!! Er zitten nog meer tweakers tussen,kunnen die zich even melden?

Jan
wat is dit voor challenge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark dit is een europese league,je schrijft je in per team(mag een persoon zijn ) ,je krijgt een (virtueel) budget per seizoen.Volgens mij kan je nog inschrijven,als je die tijden ziet dan weet dat je dat het niveau behoorlijk hoog is.Er zitten een paar echte racers bij(seat toledo en formule 3000)las ik op het forum.Alle details staan op de site,doen zou ik zeggen.

Jan
Je kan nog inschrijven zag ik net (iets voor David Waij denk ik,mooi team jullie 2)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

en waarneer ofzo moet je rijden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Je kan eventueel trouwens nog bij mij in het team.. Nootie zit erin en we rijden F360 Mastercar.. Opzich is het ook nog wel mogelijk om een GT auto aan te schaffen...

Ik denk dat ik het zelf niet ga redden de eerste race mee te rijden, dus dan kan je onder mijn naam

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:43:

Jan
Hoi jan,

zie dat je geen problemen hebt gehad met deze stint. Ben nog even aan het oefenen om vanmiddag mijn tweede stind, hopelijk onder de 1.46, neer te zetten en hopelijk net de top 25 binnen te rollen.

Overigens als er iemand zin heeft om mee te doen ben ook nog op zoek naar een teamgenoot (GT of NGT). Lees even de regels, speeldata en tijden en als je zin hebt laat even een berichtje of PM achter.

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Markao schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:36:
[...]

Hoi jan,

zie dat je geen problemen hebt gehad met deze stint. Ben nog even aan het oefenen om vanmiddag mijn tweede stind, hopelijk onder de 1.46, neer te zetten en hopelijk net de top 25 binnen te rollen.

Overigens als er iemand zin heeft om mee te doen ben ook nog op zoek naar een teamgenoot (GT of NGT). Lees even de regels, speeldata en tijden en als je zin hebt laat even een berichtje of PM achter.
kan de regels nergens vinden, en ik wil wel dan GT als ik uberhaupt kan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in een gt team. Jammer alleen dat alleen de 50 best gequalificeerde de race mogen rijden. Dat komt neer op ongeveer een 1.39 op barcalona, en dat haal ik helaas bij lange na niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dus dan kwalificeren ze alle 50 tussen de 1:37 en 1:39? Dat zit wel strak op elkaar dan. 1:39 lukt nog net hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Laatst online: 10-01-2023
R-B schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:56:
[...]

kan de regels nergens vinden, en ik wil wel dan GT als ik uberhaupt kan verder
stuur wel even een PM. (mailje)

edit; nog steeds plaats :)

[ Voor 10% gewijzigd door Markao645 op 21-04-2005 14:34 ]

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT:1.36.163 - 1.39.579 Is de voorlopige top 50 kwalificatie loopt tot vanavond 24.00 uur.NGT is wel te doen denk ik 1.43.445 -1.45.789 is de top 25 kwalificatie

ze rijden in ieder geval lekker door !En alles kost geld dus in de kwal.bumper eraf :kassa.Erg leuk allemaal.
Bram77 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:18:
Dus dan kwalificeren ze alle 50 tussen de 1:37 en 1:39? Dat zit wel strak op elkaar dan. 1:39 lukt nog net hier...
Circuit:Barcelona

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net geprobeerd om me in te schrijven bij gtr world championship, maar dat lukt me niet.
Kan iemand mij helpen?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

LOL,

ging net 4 rondje rijden op barcelona
Ronde 1: 1.39.5**
Ronde 2: 1.38.883

me snelste tijd met 0.4 versnelt :D

Ferrari F550 nr 23
sector 1: 0.35.811
sector 2: 1.04.127
Lap Time: 1.38.883

[ Voor 26% gewijzigd door R-B op 21-04-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:20:
[...]

Je kan eventueel trouwens nog bij mij in het team.. Nootie zit erin en we rijden F360 Mastercar.. Opzich is het ook nog wel mogelijk om een GT auto aan te schaffen...

Ik denk dat ik het zelf niet ga redden de eerste race mee te rijden, dus dan kan je onder mijn naam
Ik wil best een keer invallen maar ik ga niet meedoen aan die league .. doe nu mee met simracing.nl en hier op GOT .. is wel genoeg zo .. moet ook nog zelf op de motor wat circuits bezoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Kun je ergens in NL met je eigen auto een sircuit op? (dus geen rollcage oid)
En waar kun je een race cursis volgen?

[ Voor 38% gewijzigd door Bram77 op 21-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:56:
allebei op zandvoort .... vrij rijden heet dat met je eigen auto .. zijn meerdere organisaties voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bram77 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:56:
Is ook leuk, als je tenminste in de buurt bent, om langs de oude Nurburgring te gaan, mag je voor 15 euro een rondje op rijden: Site

En als je op Google Raceschool intikt komt je genoeg tegen qua racescholen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook met met die league.. Heb zelf een team en rij NGT met de f360, als iemand interesse heeft om mee te rijden kan die ook nog wel bij mij in het team! Maar let op je moet dat wel met de F360 rijden! 2 verschillende auto's mag namelijk niet, of je moet GT willen rijden dan mag je zelf kiezen welke auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
corona en tracker ... hebben jullie de replay voor mij ? Die van mij is al gewist op 1 of andere manier :( Of iemand anders die net op oscherleben reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik wou net ook kijken,maar ook bij mij is ie niet gesaved :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bertuss schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:43:
corona en tracker ... hebben jullie de replay voor mij ? Die van mij is al gewist op 1 of andere manier :( Of iemand anders die net op oscherleben reed.
Alle races die worden gereden op de Tweakers 100Mbit Server slaat de replays op.
En die kan je downloaden van een ftp namelijk ftp://GTR:GTR@130.89.161.88:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
LAMA ... thx dutch

[ Voor 89% gewijzigd door Bertuss op 21-04-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
@ tracker

Naar aanleiding van jouw mening,heb ik even de replay zitten bekijken.
Jij vond dat ik agressief reed,dan mag jij mij vertellen waar,want ik weet en zie het niet :?
Ik weet niet wat jij onder agressief rijgedrag verstaat,maar dat was het zeker niet.De enige keer dat wij echt op elkaar zaten,en dat was mijn schuld,en toen heb ik mij verontschuldigd.
Wat mij wel opviel is dat jij heel vaak naast de baan stond.
En je ramde ook nog s bertuss van de baan.

Ik had zowiezo al een rare avond,ik werd tijdens mijn eerste rondje tijdens parctice 1 gewoon van de weg geramd,onder het mom van ik ben nu 0,2 sec sneller dan normaal,rij maar erges anders!!
Ik had niet verwacht dat deze rijstijl,zo van ikke ikke ikke,de rest kan lekker stikke op de tweakers server voorkwam.
Ik vind dit zo jammer,en als je er wat van zegt dat moet je je bek geloof ik maar dicht houden.
En als klap op de vuurpijl gaat diegene ook nog s weg!!
Als je nou zo wil racen,speel dan aub op de simbin servers,niet op de tweakers,waar iedereen respect voor elkaar heeft.
Als ik een fout maak,dan zeg ik sorry,is dat nou zoveel gevraagd???

En laten we ook niet vergeten dat we niet allemaal even snel zijn,er zijn er nou eenmaal die niet zo goed zijn als bv fabian,geef "ons" ook een pleziertje.

Zo,ik ben f een deel van mijn grieven kwijt!!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
hahah duidelijk |:( verhaal :P ... maargoed ben het wel met je eens. Heb als 3e persoon ook ff de replay bekeken en ik moet eerlijk zijn Corona deed weinig fout. Hij reed wel erg defensief, maar zeker niet aggresief. En die beuk naar mij toe was ook niet bepaald prettig :+
Maar goed laten we er maar over ophouden ... that's racing en het is maar een spel :)

Was trouwens best tevreden over mijn reslutaat trouwens ... 4e. Eerste keer dat ik zo'n lange race uitrijd en meteen 4e ... best blij ;) 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste post op got :)

Hi Corona...

Allereerst klopt het dat ik veel buiten de baan stond deze race ;(
En tof van dat replay log op de ftp server

Ik heb de replay nog 's bekeken en alles is vergeten en vergeven hoor. Zo'n bump kan gebeuren op t eind kan gebeuren.
Ik zou toch nog 'blokken' op het einde van t rechte stuk ff willen aanhalen omdat ik denk dat t eigenlijk niet ok dit om deze tactiek structureel te gaan toepassen....
Jij blokte me maar 1 keer op t randje en alle andere momenten verliepen 'fair' naar mijn opinie dus t zij je allemaal vergeven ;)

Ik zou graag een algemene opinie willen hebben over de voldgende race situ....

file : Tweakers 100Mbit Server_2005_04_21_22_31_11_Oschersleben.Vcr
te downloaden op ftp://GTR:GTR@130.89.161.88:21
tijd 1090sec-11010sec
driver tracker - blokker corona

Ik kom snel het rechte stuk op, duik in de versnellingsbak van corona en begin passeerbeging rechtsom waarna hij me vrij heftig blokt.... Dit alles gaat om een positie

De vraag is of deze blokkeermanouvre ok is?

Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:14:
De vraag is of deze blokkeermanouvre ok is?
Er is geen officiële regel voor, maar in de autosport wordt algemeen gehanteerd dat je 1 keer van je lijn mag afwijken om iemand te blocken. Dus wat hij deed is toegestaan, mits hij daarna zijn lijn vasthoud. Dus daarna kun jij de andere kant op en proberen hem aan die kant in te halen en dan is het niet de bedoeling dat hij je wéér blockt.
Zeker op het rechte stuk niet, als de een veel sneller dan de ander is daar (zoveel sneller dat je hem nog voor de bocht zonder uitremmen voorbij kunt rijden), dan is het 'not-done' om iemand dan meerdere keren te blocken op het rechte stuk.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corona schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:45:

Ik had zowiezo al een rare avond,ik werd tijdens mijn eerste rondje tijdens parctice 1 gewoon van de weg geramd,onder het mom van ik ben nu 0,2 sec sneller dan normaal,rij maar erges anders!!
Ik had niet verwacht dat deze rijstijl,zo van ikke ikke ikke,de rest kan lekker stikke op de tweakers server voorkwam.
Ik vind dit zo jammer,en als je er wat van zegt dat moet je je bek geloof ik maar dicht houden.
En als klap op de vuurpijl gaat diegene ook nog s weg!!
Als je nou zo wil racen,speel dan aub op de simbin servers,niet op de tweakers,waar iedereen respect voor elkaar heeft.
Als ik een fout maak,dan zeg ik sorry,is dat nou zoveel gevraagd???

En laten we ook niet vergeten dat we niet allemaal even snel zijn,er zijn er nou eenmaal die niet zo goed zijn als bv fabian,geef "ons" ook een pleziertje.

Zo,ik ben f een deel van mijn grieven kwijt!!:P
Als je gewoon goed in je spiegels had gekeken dan had je me zeker gezien en me er al voor de rechts/links combinatie al voorbij gelaten .... jij zit in je inlap en ik niet ... dat ik je dan raak ...ok dat is uiteindelijk mijn schuld .... maar persoonlijk vind ik dat je het zelf doet .... gewoon beter kijken en me er voorbij laten VOOR de bocht .....

Begrijp nog steeds niet waarom je er zo over loopt te miepen ... Ik kan ook wel over alles gaan zeuren maar dat doe ik toch ook niet .... het was notabene je inlap ..niet eens een snelle ronde ..

Hoe ga jij dat doen in de league eigenlijk .... als wij je lappen ..moeten we dan ook maar wachten tot meneer aan de kant gaat :? ... als je tijdens het lappen niet snel genoeg aan de kant gaat dan zal ik je ook raken .......of ga je daar wel goed kijken ........ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, Zo dat gaat er stevig aan toe,ben benieuwd hoe dat in de League gaat aflopen.
En voor de serieuze racer die goed in de spiegeltjes loert:Tackman Simc PW:sunday

ps.We(Evert en Jan) zijn in de top 25 gebleven en mogen dus met groep 1 meedoen a.s woensdag!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:59:
Ik doe ook met met die league.. Heb zelf een team en rij NGT met de f360, als iemand interesse heeft om mee te rijden kan die ook nog wel bij mij in het team! Maar let op je moet dat wel met de F360 rijden! 2 verschillende auto's mag namelijk niet, of je moet GT willen rijden dan mag je zelf kiezen welke auto!
Heb wel interresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:17:
[...]

Als je gewoon goed in je spiegels had gekeken dan had je me zeker gezien en me er al voor de rechts/links combinatie al voorbij gelaten .... jij zit in je inlap en ik niet ... dat ik je dan raak ...ok dat is uiteindelijk mijn schuld .... maar persoonlijk vind ik dat je het zelf doet .... gewoon beter kijken en me er voorbij laten VOOR de bocht .....

Begrijp nog steeds niet waarom je er zo over loopt te miepen ... Ik kan ook wel over alles gaan zeuren maar dat doe ik toch ook niet .... het was notabene je inlap ..niet eens een snelle ronde ..

Hoe ga jij dat doen in de league eigenlijk .... als wij je lappen ..moeten we dan ook maar wachten tot meneer aan de kant gaat :? ... als je tijdens het lappen niet snel genoeg aan de kant gaat dan zal ik je ook raken .......of ga je daar wel goed kijken ........ :z
Ho!!

Ik moet hier toch f op reageren.
Dat ik dit typte was het gevolg van de blokkeer actie van mij naar Tracker toe,en daarbij heb ik dit ook nog s aangehaald.
Vraag maar aan fabian of ik iemand erlangs laat gaan als ie sneller is,cq mij lapped.
Waar het mij om ging is dat in die specifieke bocht jij mij wilt inhalen,en in mijn opinie gaat het gewoonweg niet daar.
En omdat ik jou de ruimte niet gaf,wil nog niet zeggen dat ik je niet had gezien.
Wat had ik dan moeten doen??In de bandenstapel gaan,en zelf weer de pits in moeten gaan??Als je dat doet,dan kan je bezig blijven,immers,je je kan dan zelf nooit een tijd neerzetten omdat er altijd wel iemand bezig is met z'n hotlap,toch??
En ik wil niet verder miepen hoor,ik had alleen dit gedrag nog niet meegemaakt op de tweakers server,wel op de simbin servers.

En de leaque,tja,als er heel veel mensen meedoen,dan zijn er altijd wel mensen die langzamer dan bv fabian en jou.Wil dit zeggen dat je als ze niet opzij gaan,je ze van de baan gaat rammen??Want dat staat in jouw post.Imho vind ik dit echt een raar antwoord,dus komt ,maar let op,dat vind ik,het ikke ikke verhaal naar boven.

Kortom,geef ook de andere (langzamere) een kans (en ook mij :P ) om te racen,ik denk zelfs dat de langzamere beter in hun spiegels cq naar achter kijken omdat men weet dat men ingehaald word.
Alleen moet het inhalen dan wel kunnen.
En in real life zie je inhaalacties meestal op een recht stuk,omdat daar nou eenmaal de ruimte is.
En nogmaals,ik vond het jammer dat je wegging,de race was echt leuk,met een verplichte pitsstop enzo.
En als ik je echt op je tenen heb getrapt,mijn excuses daarvoor!!Dat was niet mijn bedoeling,ik wilde alleen f een discussie aangaan.

Dus ik hoop je echt nog tegen te komen op de server,hoe meer zielen,hoe meer vreugde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Offtopic maar toch ook weer niet

Ik heb al gezocht maar niks kunnen vinden. kan zijn dak niet goed zoek, sorry dan.

Voor mijn eigen gemak en voor het behoud van mijn spel laat ik de play cd maar in mijn cdrom speler zitten aangezien ik die toch bijna nooit gebruik.

Echter ik wordt helemaal gek van die loeiende cdrom speler elke x als ik mijn pc opstart. Is er een manier om te zorgen dat die klotespeler niet meer gaat draaien bij het booten? Uiteraard staat de bootvolgorde al goed in bios.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
[quote]Puresmoker schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:09:

*cd-rom verhaal*
quote]

Volgens mij niet.
Een cdrom/dvd speler draait altijd ff een rondje tijdens het booten.
Ookal heb je hem in windows op disabled staan bv.

En andersom is ook geen oplossing, als je hem in de bios disabled ziet windows hem niet meer.
Denk dat de enige oplossing is om de cd gewoon telkens eruit te halen voordat je je pc uitzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
[quote]vosss schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:15:
Puresmoker schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:09:

*cd-rom verhaal*
quote]

Volgens mij niet.
Een cdrom/dvd speler draait altijd ff een rondje tijdens het booten.
Ookal heb je hem in windows op disabled staan bv.

En andersom is ook geen oplossing, als je hem in de bios disabled ziet windows hem niet meer.
Denk dat de enige oplossing is om de cd gewoon telkens eruit te halen voordat je je pc uitzet :)
Ik ben er ook bang voor. Een no-cd crackje zou hier wel welkom zijn maar ja . . . .

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher_00
  • Laatst online: 09-09 13:27
Leuke race gister, lag na de start meteen 2de en heb daar de hele race gereden. Tot net 4 minuten voor het einde, spin eraf en daardoor mijn banden helemaal versleten. De voorsprong op El Heffe van 20 seconden weg en stukje later haalde hij me dus ook in omdat ik geen grip meer had. Jammer reed verdorrie die eerste 40 minuten zo strak.

Weinig verkeer tegengekomen verder, alleen Tracker zat even voor me. Verder geen probleem hij ging op het rechte stuk netjes opzij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
mensen, zullen we vanafond een ngt only race doen?? zou miss een keer leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Of een race op b.v. spa met alleen Vipers.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Bram77 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:08:
Of een race op b.v. spa met alleen Vipers.....!
Moet dat??? :P
Ken heel die auto niet eens :P
maar wat furby betreft
Furbyk1ller schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:04:
mensen, zullen we vanafond een ngt only race doen?? zou miss een keer leuk zijn :)
Ook dit lijkt mij heel leuk,msschien alleen alle auto's behalve gt dan,zou nog leuker zijn.

Of wat dachten jullie om weer s een Elise only wedstrijd te houden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Leuk idee, maar dan zal wel een van de servers even ervoor moeten zorgen dat je alleen de NGT auto's kan kiezen. Anders zullen er toch een paar mensen stiekem een wat snellere nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Corona schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:35:
[...]

Moet dat??? :P
Ken heel die auto niet eens :P
maar wat furby betreft

[...]

Ook dit lijkt mij heel leuk,msschien alleen alle auto's behalve gt dan,zou nog leuker zijn.

Of wat dachten jullie om weer s een Elise only wedstrijd te houden??
ben ik 100% bij, de ngt dan. ik zou dan eigelijk de gt3 willen. maar als het echt een elise only race wordt doe ik daar aan mee. heb alleen 0 ervaring in dat gabakje

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
nej echt alleen de ngt, dus de f360 en de porsches :) en dan idd op spa, dat moet heel leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

iemand enig idee waar ik de track zandvoort kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik snap dat gedoe om het inhalen niet, als je gaat inhalen moet je toch van de ideale racelijn af?
dus gegene die word ingehaald moet erop blijven rijden...

als je weet dat je word gelapt, laat je dan je gas los? ik niet iig (ligt aan de situatie) beetje raar om iemand er letterlijk langs te laten.

ik zal iemand die sneller is als mij en mij wil lappen nooit blokken, maar gas los oid.? nee....

jammer dat ik weinig tijd heb deze week, denk dat ik zondag pas weer online kan racen....
race-je zondag?
ik stem op barca :)
hopen dat et lekker druk word dan

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als je op een ronde gezet wordt krijg je een blauwe vlag. Die blauwe vlag betekent letterlijk: pas op, er zit een snellere deelnemer achter u, laat hem voorbij. Dus je zal gewoon op zij moeten gaan en degene die je gaat lappen zo min mogelijk hinderen. Als je daarbij van de lijn af moet, doe je dat gewoon ;) Als je dat niet doet in een echte race, zoals in de formule1 wel eens is voorgekomen, kan je zelfs een drive through penalty krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Extera schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:12:
ik snap dat gedoe om het inhalen niet, als je gaat inhalen moet je toch van de ideale racelijn af?
dus gegene die word ingehaald moet erop blijven rijden...

als je weet dat je word gelapt, laat je dan je gas los? ik niet iig (ligt aan de situatie) beetje raar om iemand er letterlijk langs te laten.

ik zal iemand die sneller is als mij en mij wil lappen nooit blokken, maar gas los oid.? nee....

jammer dat ik weinig tijd heb deze week, denk dat ik zondag pas weer online kan racen....
race-je zondag?
ik stem op barca :)
hopen dat et lekker druk word dan
Ik hoop voor je dat je ontzettend snel bent, want als je dit gedrag in een league race vertoond hoef je van mij niet mee te doen. Soms is het snelheids verschil niet zo groot als je iemand lapt als jij dan niet van je gas of de ideale lijn gaat dan kan het wel een ronde duren voordat je er voorbij kan. In dat geval kan je van mij een tikje verwachten. Jij verliest misschien 2 tiende van een sec. door ff opzij te gaan. Ik verlies misschien hele secondes doordat ik je niet voorbij kan. In het geval van het gevecht op Monza (afgelopen zondag) tussen mij en Fabian heb ik echt elke seconde nodig voor de overwinning.
Als iemand duidelijk sneller is dan ik dan laat ik 'm er toch voorbij ook al is het voor een positie. Blokken heeft totaal geen zin (tenzij het de laatste ronde is). Je gaat er alleen maar langzamer door rijden en het loopt fout af. Je krijgt toch op een gegeven moment een tikje en dan lig je eraf. Als je duidelijk langzamer bent zijn je rempunten waarschijnlijk eerder dan degene achter je. Gevolg... een tikje van achter (sorry Corona :P ) dat gebeurt niet eens met opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mail me dan even! Robertbuijtenhuis@hotmail.com.. Dan kijken we wel ff. Ik heb als 26e getraind in die league, mn 2e kwali was sneller maar die tijd is niet goed verstuurd... maar nu start ik wel van pole in groep 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mr.David schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:20:
[...]

Ik hoop voor je dat je ontzettend snel bent, want als je dit gedrag in een league race vertoond hoef je van mij niet mee te doen. Soms is het snelheids verschil niet zo groot als je iemand lapt als jij dan niet van je gas of de ideale lijn gaat dan kan het wel een ronde duren voordat je er voorbij kan. In dat geval kan je van mij een tikje verwachten. Jij verliest misschien 2 tiende van een sec. door ff opzij te gaan. Ik verlies misschien hele secondes doordat ik je niet voorbij kan. In het geval van het gevecht op Monza (afgelopen zondag) tussen mij en Fabian heb ik echt elke seconde nodig voor de overwinning.
Als iemand duidelijk sneller is dan ik dan laat ik 'm er toch voorbij ook al is het voor een positie. Blokken heeft totaal geen zin (tenzij het de laatste ronde is). Je gaat er alleen maar langzamer door rijden en het loopt fout af. Je krijgt toch op een gegeven moment een tikje en dan lig je eraf. Als je duidelijk langzamer bent zijn je rempunten waarschijnlijk eerder dan degene achter je. Gevolg... een tikje van achter (sorry Corona :P ) dat gebeurt niet eens met opzet.
Inderdaad. Als er gewoon een verschil is en je hebt nog heel wat rondjes te gaan dan is kun je hem er beter voorbij laten en kun je misschien proberen hem te volgen en wat te leren. En probeer ook altijd een goed punt uit te zoeken om hem er voorbij te laten, als dit kan natuurlijk.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Zondagavond Race Time

Server: Tweakers League Server
Tijd Kwalificatie: 20:00-20:30 (start server uiterlijk 19:00)
Warmup: 20:30-20:35
Race: 20:35
Track: Anderstorp

Connectie instellen op ISDN.
Geen next-session votes initieren, dit wordt door de server gedaan.
Hou het chatten tijdens kwalificatie en race beperkt tot het absoluut noodzakelijke aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zeg volk jullie zitten toch altijd te drammen om een GTR server nu draait er één al de hele dag en zit er niemand op.
De naam van de server in de lobby is: Tweakers 100Mbit Server voor diegene die het niet is opgevallen. En password is: got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Goldfinger schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:35:
Zondagavond Race Time

Server: Tweakers League Server
Tijd Kwalificatie: 20:00-20:30 (start server uiterlijk 19:00)
Warmup: 20:30-20:35
Race: 20:35
Track: Anderstorp

Connectie instellen op ISDN.
Geen next-session votes initieren, dit wordt door de server gedaan.
Hou het chatten tijdens kwalificatie en race beperkt tot het absoluut noodzakelijke aub.
Anderstorp.... :/ Daar hadden we laatst ook gereden met een hele ploeg (man of 15). Hebben we geen ander circuit in de aanbieding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:18:
Als je op een ronde gezet wordt krijg je een blauwe vlag. Die blauwe vlag betekent letterlijk: pas op, er zit een snellere deelnemer achter u, laat hem voorbij. Dus je zal gewoon op zij moeten gaan en degene die je gaat lappen zo min mogelijk hinderen. Als je daarbij van de lijn af moet, doe je dat gewoon ;) Als je dat niet doet in een echte race, zoals in de formule1 wel eens is voorgekomen, kan je zelfs een drive through penalty krijgen
Da's niet waar. IRL gaat iemand die gelapt wordt niet compleet van zijn lijn af, tenzij daar heel veel gelegenheid toe is. Degene die inhaalt hoort van zijn lijn te gaan, ook tijdens lappen.
Je mág van je lijn af wanneer je gelapt gaat worden, maar dat heeft ook een zeker risico. Het zal niet de eerste keer zijn dat de lapper net besluit hem er naast te zetten, terwijl de gelapte net besluit van zijn af te gaan, waardoor ze op elkaar klappen en er allebei afliggen.
Het meest gebruikelijke is om gewoon voor een bocht iets eerder te remmen. Niet debiel vroeg vol in de ankers, want dan klapt de lapper achterop, maar je laat gewoon iets vroeger je gas los, dan ziet de lapper dat je ie er voor bij kan, wijkt van zijn lijn af en dan rem je nog iets eerder dan je normaal zou doen, klaar is kees. Het moet vooral vloeiend gaan, geen onbesuisde acties als ineens van je lijn af denderen of ineens in de ankers gaan.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Inderdaad... en daar verliest degene die gelapt wordt bijna geen tijd mee. In plaats van de attitude te hebben van 'ik ga niet van mijn gas af zie maar hoe je er langs komt'. In de F1 krijg je gelijk een drive trough penalty als je de blauwe vlaggen negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

Mr.David schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:52:
[...]
Anderstorp.... :/ Daar hadden we laatst ook gereden met een hele ploeg (man of 15). Hebben we geen ander circuit in de aanbieding. :P
Kort door de bocht.. nee.
Wil deze baan oefenen, dus uit eigenbelang heb ik deze baan gekozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldfinger schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:21:
[...]

Kort door de bocht.. nee.
Wil deze baan oefenen, dus uit eigenbelang heb ik deze baan gekozen. :)
O-)

ja david deze keer wordt het ietsie moeilijker voor je :P

Hoe lang duurt de race ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Zo, net nieuwe tijd gehaald op spa, 2:41.9, nog altijd erg sloom, maar ik probeer :P
Met de Ferrari 360 was het trouwens (ja nog demo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
Dupje schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:42:
Zo, net nieuwe tijd gehaald op spa, 2:41.9, nog altijd erg sloom, maar ik probeer :P
Met de Ferrari 360 was het trouwens (ja nog demo :P )
Tis alleen jammer dat de server er ineens niet meer was.
Ik had trouwens ook een nieuwe beste tijd,2:26.014

Eindelijk een redelijk goede setup gevonden,begin nu eidelijk het te begrijpen hoe je een wagen moet afstellen enzo.
Alleen misste ik geloof ik snelheid,aan het einde van het stuk na eua rouge reed ik ong 255,volgens mij moet dit sneller kunnen met een f360,of niet?

editje

Nondeju,zit ik op de andere server,redelijke setup voor magny cours,eindelijk racen,gaat niet zo lekker,maar ach,tis een race van 45 min,loopt 1 van mijn katten voor mijn beeldscherm.
Toen was voor mij de maat vol,geen zin meer.grrrrrrr,kut kat! :P
was wel lekker druk zo vanavond,en ik moet zeggen dat ik ngt leuker vind dan gt,tis veel meer close racing vind ik.
Maar wat zit er een verschil in snelheid tussen de porsche gt3 en de ferrari F360,niet normaal meer.
Die porsche trekt gewoon veel sneller op,lijkt wel alsof ie veel meer koppel heeft bij lage toeren.Is dat zo??

[ Voor 33% gewijzigd door Corona op 22-04-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Ik haal max 270 uit die 360. maar dat was met wets. Ik racede met furby en nootie. Zij reden dikke 2:30 tijden op intermediates. Op een damp circuit.

Ik reed zelf op slicks. Wat op zich goed ging tot het laatste deel van het circuit, ik zag daar in de split times dat ik daar gewoon 9 secondes liet liggen :?. Ik ben dan ook niet heel goed maar ik zat maar 2 duizendste van nootie af :D. Tot de laatste sector dus. Daar verloord ik 8 a 9 sec door het glijden :(
Jammer maarja. Zo leer je weer wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ja fuck zeg...begon ik net een beetje in te komen op spa....eindelijk een snelle tijd neergezet in de quali, maar vond het wel erg stil worden. Was ik in m'n eentje aan t racen! Server weg....geen enkele waarschuwing of iets..

Magny Court is een moeilijk track zeg. Vermoeiend om te rijden ook. Jammer dat iedereen wegging. Daardoor was ik wel nog 4e van de 6 :P, maar dat geeft toch niet echt voldoening. Doe mij maar barclona -> GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bram77 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:59:
Ja fuck zeg...begon ik net een beetje in te komen op spa....eindelijk een snelle tijd neergezet in de quali, maar vond het wel erg stil worden. Was ik in m'n eentje aan t racen! Server weg....geen enkele waarschuwing of iets..

Magny Court is een moeilijk track zeg. Vermoeiend om te rijden ook. Jammer dat iedereen wegging. Daardoor was ik wel nog 4e van de 6 :P, maar dat geeft toch niet echt voldoening. Doe mij maar barclona -> GT.
Lol magny cours ging mij laatste vet goed
practice 1.37
qual 1.35 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Met een GT3 RS? (wij reden NGT)
Ik reed met een f360. Ik voel me daar veel meer in thuis. Kan veel beter voorspellen wat hij gaat doen dan die logge, snelle porche. Maar dat zie je dan ook weer terug in mijn rondetijden :) 1:43 geloof ik, was mijn snelste ronde in de race.

[ Voor 4% gewijzigd door Bram77 op 23-04-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

uhm nee 550 nr 23 :P

in race reed ik snelst 1.36 :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.