Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Matched: -
jOzh schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:42:
[...]

Als helpdesk van een onderneming moet je dan de mogelijkheden om het probleem op te lossen aandragen lijkt me en niet een "tja jammer maar daar kunnen wij niks aan doen"-mailtje toch?
Een helpdesk verwacht dat de klant zijn opstellingen Deugelijk heeft geinstalleerd en geconfigureerd, dus ze hoeven het niet. Dit geld overigens voor ELKE ISP die er is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18

jOzh

Sweet dude!

Geen matches
ShadowBumble schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:45:
[...]

Een helpdesk verwacht dat de klant zijn opstellingen Deugelijk heeft geinstalleerd en geconfigureerd, dus ze hoeven het niet. Dit geld overigens voor ELKE ISP die er is.
Dat is een belachelijke instelling voor een onderneming, zeker als je een (voor het grote publiek) ingewikkelde dienst levert.

[ Voor 10% gewijzigd door jOzh op 08-07-2005 13:55 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90241

Geen matches
@ShadowBumble

klopt, maar stuur dan geen mailtje met we kunnen het niet garanderen. Een kleine afwijking ok, maar ipv 20 4 Mbit is natuurlijk niet normaal. Stel je koopt via webwinkel een cpu en in hun voorwaarden staat dat specificties kunnen afwijken, nu krijg je ipv een p4@3,4 een p41,8 Ghz, moet je kijken hoe snel jij op de "stoep" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Geen matches
Maar wat is 'acceptabel' in de afwijking? Vanaf de kant van de consument? Maar wat is het bij Versatel?

Ze kunnen je natuurlijk wel assisteren en/of helpen het probleem te zoeken en op te lossen. Zeker als ook zij uit metingen vaststellen dat de lijn niet langer is dan 1000 meter zou het wel eens een oplosbaar probleem kunnen zijn (of hij moet echt beroerd zijn).

Heb je niet gewoon een toestel, alarmsysteem of ander telecom apparaat voor je splitter zitten? Of een loze(ongebruikte) vertakking die misschien bijna sluiting maakt? Of een lange verlengkabel en staan je modem + splitter niet kost mogelijk bij je ISRA aangesloten? Misschien toevallig een 'rot' kabeltje waar in de fabriek het stekkertje niet helemaal lekker op zit.

Is het mogelijk om uit de modem de snelheid uit te lezen van de DSL lijn? Dan kan je daar vandaan werken om te kijken of de lijnsnelheid mogelijk wel/niet inorde is en wel/niet verbetert als je iets aanpast en je modem reset.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 14:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
bjck schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:00:
Is het mogelijk om uit de modem de snelheid uit te lezen van de DSL lijn? Dan kan je daar vandaan werken om te kijken of de lijnsnelheid mogelijk wel/niet inorde is en wel/niet verbetert als je iets aanpast en je modem reset.
Versatel heeft liever niet dat je die informatie kunt uitlezen. Lees even een stukje terug...
2. De door Versatel aan de klant ter beschikking gestelde bandbreedte is indicatief en afhankelijk van externe factoren. Voor verschillende onderdelen van de Media Diensten is een vaste bandbreedte vereist, dit kan van invloed zijn op de beschikbaarheid van bandbreedte voor de overige Media Diensten.
Hieruit maak ik op dat de minimale snelheid die Versatel verplicht is te leveren, gelijk is aan de snelheid die nodig is voor het voetbal (4Mb?).

[ Voor 36% gewijzigd door epias op 08-07-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
epias schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:25:
[...]
Versatel heeft liever niet dat je die informatie kunt uitlezen. Lees even een stukje terug...
Dan wordt het alleen de mogelijkheid van de helpdesk bellen, zelf onderzoek wordt verder bemoeilijkd omdat je geen dingen kunt vaststellen/uitlezen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 19:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
epias schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:25:

[...]
Hieruit maak ik op dat de minimale snelheid die Versatel verplicht is te leveren, gelijk is aan de snelheid die nodig is voor het voetbal (4Mb?).
Versatel levert niet als de 4Mbit niet haalbaar is, dus ja, ook al gaat het ten koste van de internet snelheid, die iig niet gegarandeerd wordt.
Elders zag ik dat de dl snelheid met 4Mb/s omhoog ging als de decoder uit staat, misschien kan de poster van het 4Mb probleem dit ff checken :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Als er bandbreedte reservering per poort plaatsvindt (zou kunnen) zitten ze dan niet gewoon verkeerd om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen matches
Ik zit sinds kort ook naar Versatel te kijken en Chello Extreme.
Maar als ik naar de prijzen kijk (40 van Versatel tegenover 90 bij Chello) is Versatel toch beter.

Mijn probleem echter:
Ik heb nu een 8/1 lijntje van Speedlinq waar ik van de 8Mbit maar 4 haal.

Heeft het dan wel nut om over te gaan op Versatel ?

Is 4Mbit niet gewoon mijn maximum door mijn afstand tot mijn centrale ?
Als dit het geval zou zijn kan ik denk ik beter Chello nemen, maar dan weet ik ook niet hoe snel het hier zal zijn natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Als je met ADSL maximaal 4Mbps haalt op je lijn (en je weet zeker dat 't niet aan je modem of je aansluitkunsten ligt) zal er met ADSL2+ techniek iets meer uit kunnen komen door optimaler gebruik van de koperlijn. Reken niet op wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130143

Geen matches
x KeN x schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:41:
Ik zit sinds kort ook naar Versatel te kijken en Chello Extreme.
Maar als ik naar de prijzen kijk (40 van Versatel tegenover 90 bij Chello) is Versatel toch beter.

Mijn probleem echter:
Ik heb nu een 8/1 lijntje van Speedlinq waar ik van de 8Mbit maar 4 haal.

Heeft het dan wel nut om over te gaan op Versatel ?

Is 4Mbit niet gewoon mijn maximum door mijn afstand tot mijn centrale ?
Als dit het geval zou zijn kan ik denk ik beter Chello nemen, maar dan weet ik ook niet hoe snel het hier zal zijn natuurlijk..
Hoever woon je ongeveer van de centrale dan? Ik weet dat Mr.Moderator een hekel heeft aan die postcode dingetjes die de afstand tot de centrale bepalen, maar je kunt er wel enige indicatie van nemen. Als het 200 meter is klopt er dus iets niet en als er 3000 meter staat heb je inderdaad kans dat door de afstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kreeg ongeveer een jaar geleden ook zo’n standaard mailtje:
Geachte heer, mevrouw

Het abonnement dat u heeft is een 2048-8064 abonnement dat wil zeggen dat de snelheid tussem de 2048 en 8064 zit. Nu is 4338 nu super hoog. Er kunnen meerdere oorzaken zijn dat dit snelheidsverlies ontstaat, namelijk de afstand tot de wijkcentrale in uw geval 1529 meter wat een aardige afstand is, de bekabeling in uw woonwijk en de bekabeling in uw huis. Ik raad u aan de bekabeling in uw huis eens te controleren en eventueel te vervangen. Ook zou u het eens kunnen testen zonder splitter, als uw splitter niet goed functioneerd kan er ook snelheidsverlies ontstaan.

De reden dat uw upload maar 864 is komt ondat uw modem geen 1024 ondersteund. De maximaal haalbare upload van de Speedtouch modem is 864.

Met vriendelijke groet
Speedlinq
tl;dr versie:
1529 meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130143

Geen matches
x KeN x schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:30:
Ik kreeg ongeveer een jaar geleden ook zo’n standaard mailtje:

[...]

tl;dr versie:
1529 meter van de centrale.
Klotespeedlinq (heb het zelluf ook :X ) is niet erg representatief voor je snelheid met Versatel. Het helpdeskmannetje heeft duidelijk weinig opleiding genoten en neemt klakkeloos een lijnmeetding over die slechts indicatief is. Hij kan nooit weten met hoeveel omwegen jouw kabel is gelegd. Maar je kunt wel nagaan of het aannemelijk is dat de kwaliteit van de kabels in jouw wijk in orde is (oude wijk?) of de kabels in je huis (oud huis :Y) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 14:38
Geen matches
Ik heb nu een SpeedXS 8/1 lijntje voor 54,95 per maand en wil ADSL2+, eerste jaar 39,95 daarna 59,95 dus voor 5 euro double speed.
Op mijn huidige adres woon ik nagenoeg naast de centrale dus daar zal ik geen snelheidsproblemen hebben.
Nou wil ik echter gaan verhuizen en voor zover ik het zie zal dat ongeveer 1300meter van de centrale zijn :(
Ik ga het er echter gewoon op wagen; ik zie wel waar het schip strandt.

Oh ja, over die 8Mbit verbinding van SpeedXS ben ik mega tevreden; slechts een ping van 5 tot 7ms (ligt aan tijd van de dag) en altijd volle snelheid :)

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 09-07-2005 10:27 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Anoniem: 130143 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:07:
[...]

Hoever woon je ongeveer van de centrale dan? Ik weet dat Mr.Moderator een hekel heeft aan die postcode dingetjes die de afstand tot de centrale bepalen, maar je kunt er wel enige indicatie van nemen. Als het 200 meter is klopt er dus iets niet en als er 3000 meter staat heb je inderdaad kans dat door de afstand komt.
Heb er geen hekel aan hoor, probeer alleen aan te geven dat je er een indicatie uit moet halen en je er niet op vast pinnen.

"Ik zit maar xxx meter van de centrale, dus..."

Dat soort stellingen en conclusies slaan nergens op ;)

@Ballebek

1300 meter is niet onwijs veel hoor voor een ADSL2+ verbinding. Moet makkelijk kunnen en vast wel ergens tussen 12 & 20Mbps in komen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-07-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen matches
Anoniem: 130143 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 03:47:
[...]

Klotespeedlinq (heb het zelluf ook :X ) is niet erg representatief voor je snelheid met Versatel. Het helpdeskmannetje heeft duidelijk weinig opleiding genoten en neemt klakkeloos een lijnmeetding over die slechts indicatief is. Hij kan nooit weten met hoeveel omwegen jouw kabel is gelegd. Maar je kunt wel nagaan of het aannemelijk is dat de kwaliteit van de kabels in jouw wijk in orde is (oude wijk?) of de kabels in je huis (oud huis :Y) )...
Ik zal het eens proberen uit te zoeken. Deze wijk is niet echt heel erg oud iig.
Het scheve is dat hier aan de overkant, op 50 meter, een dik actief glasvezelnetwerk ligt bij de studentenflat.. maar dat terzijde hehe..

Ik zit hier in het centrum, dus ik neem aan dat er wel een centrale in de buurt moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148934

Bij mij is op 29 juni een monteur geweest. Afgelopen woensdagochtend kon ik voor het eerst online. De snelheid was qua surfen redelijk, maar het downloaden ging voor geen meter (onder de 100kbyte/s). Had hiervoor een Demon BabyXL 8Mbit-aansluiting waar de snelheid veel hoger lag.

Anyway, woensdagmiddag was er een noodupgrade in mijn cntrale en pas vandaag kan ik weer online. De snelheden zijn nog steeds dramatisch. Surfen gaat moeizaam (heb het modem al 3 keer gereset) en downloaden gaat met 51 Kbyte/s. De decoder heeft nog geen beeld laten zien op de tv.

Ondertussen blijft de helpdesk standaard emailtjes sturen over dat "de problemen bekend zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Geen matches
Anoniem: 130143 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 03:47:
Klotespeedlinq (heb het zelluf ook :X ) is niet erg representatief voor je snelheid met Versatel.
Oh? En hoe komt dat dan? Hier zou ik graag een technische verklaring voor horen, lijkt me spannend.
Het helpdeskmannetje heeft duidelijk weinig opleiding genoten
Zo zo, dat lees jij uit dat mailtje af? Knap!
en neemt klakkeloos een lijnmeetding over die slechts indicatief is. Hij kan nooit weten met hoeveel omwegen jouw kabel is gelegd.
Wow, weer zo'n boude uitspraak. Vraagje: waar haal je deze enorme wijsheid vandaan? Kan jij uit het mailtje lezen dat hij een postcode check gedaan heeft, of dat er contact geweest is met een monteur die een TDR meting gedaan heeft, of misschien wel met KPN die een 4tel meting gedaan hebben hiervoor?

Wat een lulkoek zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120064

Heb sinds donderdag de 20 MB verbinding van Versatel hier aan de praat ( nu ook nog kabelfoon, maar die zeg ik over een maand op).
Ik zit op 2000 m van de centrale en mijn download is 1050 KB/s.
Volgens de Versatel monteur is dit niet snel genoeg en hij heeft een probleem geescalleert richting helpdesk daar. En idd TV kijken gaat af en toe gepaard met blokken en dat is niet acceptabel.
Verder ben ik tot nu toe best tevreden met het produkt, nog geen dooie lijn gehad oid.

Nieuwsgroepen van Versatel is bagger ! Met 35 KB/s downloaden is niet wat ik gewend ben.
Voorheen met kabelfoon 600 KB/s en dan 8 kanalen.
Nu heb ik bij http://www.smsusenet.nl/ ff via sms 1 dag usenet getest en dit is super !
Heb nu 4 kanalen op 1050 KB/s, film van 4,7 G binnen in 1 uur 10 minuten.
Ben nu aan mijn 3e film bezig :-)

Dus tot zover voorzichtig positief over Versatel alleen usenet moet je exerne provider regelen want dat is 2x niks via Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Geen matches
Yo people,

Kheb sinds vrijdag even mijn eigen 20mbit aansluiting in elkaar geklust.
Vrijdagochtend viel mijn adsl plus uit, mijn installatie stond op 11 juli (a.s. maandag) en heb internet nodig dit weekend, dus heb even overlegd met versatel en heb zelf de installatie afgerond (waren al eens langsgeweest om apparatuur neer te zetten, maar toen was de 20mbit lijn nog niet vrijgegegen)!!!

Werkt als een tierelier. Alleen digi tv wil nog wel eens haperen.. met blokjes.. hoop dat dat snel verbetert.

Wat snelheidstestjes gedaan:

die 100mb test was gepiept in 1 minuut 14 _/-\o_ (begin érg snel, daarna zakte het jammergenoeg af naar 1,5 mb/s, maar toch nog vrij nette geklokte tijd op 't bord gezet vinnik)
en die 10mb test binnen 1 seconde (te klein bestand denk ik :)) _/-\o_
en idd, speedtest.nl heb je in het geval van 20/1 niet veel aan.. ja, je upload testen..

By the way, ik woon in Gouda en woon zo'n 1500 meter van de centrale dacht ik. O-)

Groetjes,
Robin.

[ Voor 8% gewijzigd door Robinter79 op 10-07-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robinter79 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:23:
en die 10mb test binnen 1 seconde (te klein bestand denk ik :)) _/-\o_.
Dit moet haast wel een null-binary geweest zijn (binary file met alleen maar nulletjes erin). Dat wordt gecompressed en kost je misschien iets aan 1000 bytes aan traffic in totaal. Voor de zekerheid: welke 10 MB file is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
http://www2.zonnet.nl/10mb.bin

Dat is hem, van de servers van versatel. Enne, denk dat ie zeker wel 10mb is, maar als je een download begint heb je toch altijd zo'n superflow aan het begin wat niet overeenkomt met je echte snelheid, die komt pas later als je steady downloadt, zoals je ziet bij de 100mb file.

Download 'em zelf anders maar effe.

Robin.

(PS > met andere downloads die lopen doe ik er nu 7 seconde over, dus ligt er maar net aan, maar tis echt wel 10 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 120064 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:41:
Heb sinds donderdag de 20 MB verbinding van Versatel hier aan de praat ( nu ook nog kabelfoon, maar die zeg ik over een maand op).
Ik zit op 2000 m van de centrale en mijn download is 1050 KB/s.
Volgens de Versatel monteur is dit niet snel genoeg en hij heeft een probleem geescalleert richting helpdesk daar. En idd TV kijken gaat af en toe gepaard met blokken en dat is niet acceptabel.
Verder ben ik tot nu toe best tevreden met het produkt, nog geen dooie lijn gehad oid.

Nieuwsgroepen van Versatel is bagger ! Met 35 KB/s downloaden is niet wat ik gewend ben.
Nu heb ik bij http://www.smsusenet.nl/ ff via sms 1 dag usenet getest en dit is super !

Dus tot zover voorzichtig positief over Versatel alleen usenet moet je exerne provider regelen want dat is 2x niks via Versatel.
Als een pagina (afstands tabel) geeft ~2000 meter en de werkelijke kabel lengte zou zelfs ietsje langer zijn (zeg 2500 meter) mag je echt niet klagen met meer dan 1000KByte/s mijn inziens. Maar wie weet.

@Robinter79

Als je die file al eens eerder gedownload hebt kan je browser hem ook uit de cache halen gewoon (temp-files) omdat hij hem gedownload had. Dat resulteert ook in precies wat je zegt een 1sec download.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 10-07-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Juist, cache zal het wel zijn. 7 seconden is overigens al iets logischer. Dat zou gelijk staan aan een DSL speed van 13.2 Mbit/sec, wat prima is voor de afstand die je meldde. Probeer voor de gein deze eens:

http://speedtest.cistron.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
cache kan niet in mijn geval, eerst downloadde ik 'em in 1 seconde, DAARNA in 7 seconde. Maar maakt allemaal niet uit, het gaat mijn om de lange afstandslopers :) Dus die tijd van 100mb.

Tot nu toe gewoon zeer tevreden over snelheid en het niet uitvallen van de internetverbinding.

|EDIT|
Effe die Cistron test snel gedaan.
Die 32 mb file in 11 seconden
Die 100 mb file in 47 seconden
(waaruit je wéér af kunt leiden dat het begint met een enorme piek van aantallen mb's per seconde)

Hoe snel doen jullie er over? :P

[ Voor 31% gewijzigd door Robinter79 op 11-07-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27

Peetman

Tjah....

Geen matches
Bij mij wordt de apparatuur morgen geinstalleerd. Nou wil ik niet het modem in de ruimte waar de telefoonkabel het huis binnenkomt (kamer van huisgenoot), maar de plaats waar mijn huidige modem ook staat, daartussen zit nu een afstand van zo'n 12 meter aan telefoonkabel.
Weet iemand of dat mogelijk is? Anders moet ik voor een 220v aansluiting gaan zorgen en 12 meter utp gaan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Anoniem: 120064 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 23:41:Nieuwsgroepen van Versatel is bagger ! Met 35 KB/s downloaden is niet wat ik gewend ben.

De news-server is niet bagger, alleen maar een beetje traag ;)
Ze hebben trouwens wel een cache server staan, dus als iets al gedownload is staat het in die cache voor een paar dagen en haal je wel een goede snelheid. Dus niet iets gelijk downloaden als het er staat maar ff een paar dagen wachten.

Ik heb trouwens net Richard van Versatel proberen over te halen om smsusenet te gaan gebruiken ipv de huidige (helaas niet gelukt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
peetman schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:24:
Bij mij wordt de apparatuur morgen geinstalleerd. Nou wil ik niet het modem in de ruimte waar de telefoonkabel het huis binnenkomt (kamer van huisgenoot), maar de plaats waar mijn huidige modem ook staat, daartussen zit nu een afstand van zo'n 12 meter aan telefoonkabel.
Weet iemand of dat mogelijk is? Anders moet ik voor een 220v aansluiting gaan zorgen en 12 meter utp gaan leggen.
ADSL2+ is wel gevoelliger voor intern gebruikte bekabeling, extra koppelingen en invloeden (storings bronnen) langs de kabel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de telefoonkabel niet langer dan 2 meter mag zijn en UTP niet langer dan 40 meter (stond in handleiding), dus dan weet je dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 19:44
Geen matches
Via de orderstatus ben ik te weten gekomen dat ik 21 juli aangesloten wordt. Nu heb ik nog een paar vraagies voordat die monteur langs komt.

Voor het overzicht:
Helemaal beneden komt mijn telefoonlijn binnen(duh!)
Op zolder staan twee computers, die ik het liefst beide draadloos op 20mb wil zetten.
Beneden staat een tv, op de eerste etage staat er nog een en op zolder de derde.

Volgens mij zitten op beide computers geen wireless netwerk kaarten in. Wel zitten er in beide een gewone fast ethernet 10/100Mbit. Deze staan ook in netwerk via USB crossover.
1) Hoe krijg ik deze computers draadloos in verbinding met het multimedia modem?
2) Kan het multimedia modem via UTP kabels(die er al liggen door mijn Family abbo) op zolder staan? (Dit vanwege dat er dan geen verlies is van snelheid met deze grote afstand.)
3) De tv op zolder zou ik voetbal op willen hebben, zou die decoder daar kunnen staan?

BVD

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124956

Vandaag ben ik ook aangesloten op Versatel 20MB

De monteur was binnen een half uur ongeveer klaar, en het werd werkend opgeleverd.
Voorheen had ik zonnet plus, dus de overstap verliep vrij soepel.

Ik was natuurlijk super benieuwd naar de resultaten van speedtest:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1669.8 KByte/sec
(=13358 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 91.5 KByte/sec
(=732 kbps)
Dit zijn mijn resultaten waar ik dus best tevreden over ben.

Helaas valt de verbinding wel af en toe even weg. Dit is best irritant met downloaden.

De instellingen van het modem zijn met de standaard login mij een beetje te beperkt, ik hoop dat iemand daar nog een oplossing voor weet ;)
Helaas is het modem alleen wifi G dus ik moet weer een nieuwe pcmcia kaart kopen voor mijn laptop.
Helaas kan ik DC++ niet in active mode aan de praat krijgen, als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik dat uiteraard ook graag!

De decoder heeft:
2x scart
1x spdif (optisch)
3x cinch audio en video out.

Mijn modem hangt naast de telefoon aansluiting Dus de afstand in de praktijk tussen deze is +- 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had een afspraak staan voor afgelopen woensdag (6 juli).. Ik had de winkelier op de begane grond (via een kopie van mijn legitimatiebewijs en een ondertekende, schriftelijke verklaring) gemachtigd om de installatie uit te laten voeren. Dit was (volgens de vriendelijke dame van het versatel installatiebureau) de juiste procedure om, als hardwerkende forens met een normale 40-urige werkweek, toch niet van een installatie van adsl 2+ verstoken te blijven... De monteur zou van 12 uur tot 18 uur kunnen komen.. dit zijn precies de openingstijden van de winkel op de begane grond van ons pand, dus dat zat helemaal goed!

Allemaal zo klaar als een klontje.... Kabels alvast getrokken naar het netwerk en naar de plek van de multimediabox, kabels voorzien van rj-45;s, kabels getest, 220-aansluitingen vrijgemaakt, briefje geschreven voor monteur met bovenstaande handelingen... wat kon er fout gaan??

Toen ik echter woensdagavond thuis kwam, was er van internet echter vrij weinig te bespeuren... Sterker nog, er was helemaal niets gebeurd... De monteur had om 4 uur 's middags even contact opgenomen met ons vaste telefoonnummer. Hij wilde mij persoonlijk spreken... Toen bleek dat ik niet thuis was, heeft hij (ondanks de machtiging) besloten om af te zien van installatie en is waarschijnlijk lekker thuis in de zon gaan zitten met een koud pilsje...

Ik heb die avond gelijk gebeld met het installatiebureau, maar heb tot de dag van vandaag nog geen reden gehoord waarom die installatie niet is doorgegaan... Sterker nog, een nieuwe afspraak hebben ze ook nog niet kunnen inplannen, omdat mijn gegevens 'van het ene, naar het andere systeem zijn verplaatst'...

Ik heb in ieder geval nog steeds geen Internet en ben bang daar nog even verstoten van te blijven... Ik geef bedrijven vaak het voordeel van de twijfel, maar in dit geval begin ik wel een beetje te balen... Ik zie Versatel er namelijk nog wel eens toe in staat, om mij straks alsnog een rekening voor bovenstaande 'installatie' op te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordswires
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-04 10:58
Ik heb sinds vorige dinsdag ook mijn 20 Mbit-verbinding. Echter, afgelopen vrijdag en zaterdag lag hij om de paar minuten een paar minuten eruit -- erg lastig. Zondagochtend besloot ik de modem te resetten om te kijken of dat het probleem verholp, maar sindsdien blijft het lampje rood branden en krijgt hij volgens de user/user-page geen WAN IP-adres meer toegewezen.

Nu lees ik hier en daar wat over het met telnet uitschakelen van de user provisioning, maar om telnet in te schakelen met je in het admin-gedeelte zijn -- wat met de nieuwe firmware dus volgens mij niet meer kan. Heeft iemand nog een ander idee hoe ik weer online kan komen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Geen matches
@ scorpion303
neen, je zal waarschijnlijk wel de voorrijkosten moeten betalen, wegens niet thuis zijn op afspraak.
Wat de install betreft, de juiste procedure is dat de splitter bij de isra geplaatst wordt en de modem op maximaal!! 2,5 meter afstand van de splitter. Geen monteur zal hier vanaf wijken.

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45
Iemand al zo'n Versatel abo in Rotterdam(-Zuid)? ben aan het overwegen om mijn tweakdsl abo op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Goodfella schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:42:
Iemand al zo'n Versatel abo in Rotterdam(-Zuid)? ben aan het overwegen om mijn tweakdsl abo op te zeggen.
Waarom verkies je Versatel boven de TweakDSL 2+ aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
cordswires schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:40:
Ik heb sinds vorige dinsdag ook mijn 20 Mbit-verbinding. Echter, afgelopen vrijdag en zaterdag lag hij om de paar minuten een paar minuten eruit -- erg lastig. Zondagochtend besloot ik de modem te resetten om te kijken of dat het probleem verholp, maar sindsdien blijft het lampje rood branden en krijgt hij volgens de user/user-page geen WAN IP-adres meer toegewezen.

Nu lees ik hier en daar wat over het met telnet uitschakelen van de user provisioning, maar om telnet in te schakelen met je in het admin-gedeelte zijn -- wat met de nieuwe firmware dus volgens mij niet meer kan. Heeft iemand nog een ander idee hoe ik weer online kan komen? :S
Ik heb als het goed is nu hetzelfde, 2 keer eruit de afgelopen 5 minuten!
Hopen dat hij het nu wel blijft doen!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
macpaddy schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:33:
@ scorpion303
neen, je zal waarschijnlijk wel de voorrijkosten moeten betalen, wegens niet thuis zijn op afspraak.
...
Voorrijkosten? Er is niemand voor-gereden, want hij heeft opgebeld en heeft toen de installatie afgelast omdat ikzelf niet aanwezig was... Daarentegen had ik, geheel conform de versatel-procedures, iemand gemachtigd om de installatie uit te laten voeren, en die was wel de gehele tijd aanwezig....

Ik snap niet waar de rest van de tweakers de vrije dagen vandaan haalt om zelf bij deze installatie aanwezig te kunnen zijn? Mijn werkgever rolt waarschijnlijk van z'n stoel van het lachen als een pas afgestudeerde it-er een complete dag vrij wil voor een simpele adsl-installatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 19:52
scorpion303 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:54:
Ik snap niet waar de rest van de tweakers de vrije dagen vandaan haalt om zelf bij deze installatie aanwezig te kunnen zijn? Mijn werkgever rolt waarschijnlijk van z'n stoel van het lachen als een pas afgestudeerde it-er een complete dag vrij wil voor een simpele adsl-installatie..
Tja, je moet er wat voor over hebben :) Het is pas ellendiger als blijkt dat een monteur niet komt opdagen als je een vrije dag hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
Geen matches
Je hebt toch gewoon een x aantal vrije dagen scorpion303 ?
Dat je er eentje moet opnemen voor zoiets is klote en je hoeft je werkgever ook niet te zeggen wààrom je vrij wil (en dan nog..) maar vrij nemen lijkt me geen onmogelijkheid.

Verder vind ik btw dat je alles hebt gedaan wat je kon en dat je erg netjes te werk bent gegaan, was woedend geworden als ik na die moeite hoorde dat de beste man na 1 telefoontje maar besloot niet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Geen matches
Nou en inderdaad bij mij brandt nu het rode lampje ook!

Geen internet dus!

HEb gebeld en ik wordt teruggebeld zeiden ze!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Hoelang van tevoren word je gebeld door een monteur?
Bij mijn orderstatus (webpage is vernieuwd btw) staat nu 15 juli :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Speedy-Andre schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:47:
Hoelang van tevoren word je gebeld door een monteur?
Bij mijn orderstatus (webpage is vernieuwd btw) staat nu 15 juli :9
Mij werd verteld, vlak na de oplevering van de lijn (2-3 dagen later)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Geen matches
Boel is nu aangesloten. Volgens de monteur was het geen probleem dat het modem zo'n 12 meter bij de splitter vandaan zit. Alles werkt wel, maar de verbinding is ongeveer 5.5 Mbit. Ga van de week wel proberen of het veel beter wordt als het modem bij de splitter staat. Zo ja, dan verplaats ik de boel alsnog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Het modem 12 meter van de splitter hebben, of 100 meter, of 500 meter, is geen probleem. Zolang je maar de juiste kabel gebruikt. Als je er even over nadenkt: tussen jou en de centrale ligt al een heleboel metertjes kabel; waarom zou je daar binnenshuis dan niet wat bovenop mogen doen? Voor de meeste mensen valt de lengte in huis compleet weg tegen de kabellengte naar de KPN toe.

Maar dan moet je wel bedenken hoe de kabel van de KPN precies werkt. Dat zijn twee koperen aders die met een bepaalde standaard afstand om elkaar heen gedraaid zijn ("spoed"); die spoed zit erin om overspraak zoveel mogelijk uit te sluiten. Zolang je dat binnenshuis ook doet (en verschillende CAT bekabeling doet dit gewoon), dan is er niets aan de hand. Gebruik je flatcable (normale telefoonkabel met twee aders die naast elkaar liggen; de kabel ziet er vaak plat uit), dan gaat het na een aantal meters mis. Voor normaal ADSL is de max zo'n 15 meter (in het gunstigste geval), voor ADSL2+ zal dat misschien een heel klein beetje meer zijn, maar de kwaliteit van je lijn zal het niet ten goede komen.

Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
En vergeet de minuscule vezeltjes niet in het platte snoer ten opzichte van de massieve koperkern van KPN in de grond.

Ook een veel gemaakte fout is 'kabel trekken', dan trek je het dus kapot van binnen vaak. Kabels leg je, die trek je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Vandaag Versatel 20Mbps aangesloten; hier mijn ervaringen.

Via www.speedtest.nl zit ik op dik 8Mbps; de interne server van Versatel ( bestandje http://www2.versatel.nl/100mb.bin ) levert wél de verwachte snelheid van 20Mbps op.

Het Samsung modem heeft een klantvriendelijke GUI.

Het enige probleem dat ik had was met de digitale decoder; deze wilde niet starten.
Een reset (rode knop + knop met pijl naar boven) loste dit probleem direct op. Maar qua digitale TV is deze dienst nog niet helemaal gereed; mooi beeld, maar regelmatig blokkerig. Bovendien kwamen er java-script foutmeldingen bij gebruik van de GUI.

De helpdesk komt professioneel over; geen dooddoeners zoals 'het is geen gegarandeerde snelheid' maar gewoon controle of het modem wel op de goede snelheid was ingetraind.

Men gaf ook aan dat men name de Digitale TV nog in een proefperiode zit waarin er regelmatig updates worden geinstalleerd op de decoders en de dienst nog niet optimaal werkt.

De snelheid van de newsserver van Versatel valt me wel dik tegen; dat wordt een pay-server. Toch had ik op www.binaries4all.nl gelezen dat de newsserver prima zou zijn... mijn ervaringen zijn dus anders.

[ Voor 6% gewijzigd door timmersr op 12-07-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ErikH schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Mij werd verteld, vlak na de oplevering van de lijn (2-3 dagen later)
De verwachte 'technische oplevering' van 20Mbit adsl is 15 juli, daarna word ik gebeld voor een afspraak, ergens volgende week dus ;)
Bij de andere items (voetbalpakket, digitale decoder en mediadiensten) staat dat ze technisch opgeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
Geen matches
bjck schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:46:
[...]

Waarom verkies je Versatel boven de TweakDSL 2+ aanbieding?
Misschien wel het feit dat hij niet naar ADSL2+ kan upgraden met het huidige TweakDSL abo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Geen matches
Er ligt nu idd zo'n platte kabel tussen. Zal vanavond eens proberen of de snelheid wezenlijk anders wordt met het modem vlak na de splitter. Zo ja, dan ga ik maar wat goede telefoon kabel kopen voor die meters tot het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 13:13
Geen matches
De centrale in Venray zou in eerste instantie op 11 juli geschikt gemaakt worden. Toen werd het 15 juli en vandaag zie ik dat het alweer is doorgeschoven naar 22 juli. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94757

Geen matches
Beste mensen, wordt deze week gebeld om een afspraak te maken voor de installatie. Zelf woon ik in Zwolle, zogauw de installatie is afgerond zal ik mijn ervaringen hier plaatsen.

Even nog een vraagje, hoeveel extra pc's kan ik via de modem van Versatel aansluiten via LAN??? Zelf wil ik er draadloos op maar mijn huisgenoten willen er ook graag gebruik van maken.

En zorgt de installateur ook voor de installatie op mijn ibook (apple) ?
Wordt er gebruik gemaakt van WEP beveiliging of is het beter beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:51
Geen matches
je kunt 2 pc's aansluiten op het modem, ik denk niet dat de monteur het zal installeren op een apple

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Geen matches
Anoniem: 94757 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:43:
Even nog een vraagje, hoeveel extra pc's kan ik via de modem van Versatel aansluiten via LAN??? Zelf wil ik er draadloos op maar mijn huisgenoten willen er ook graag gebruik van maken.

En zorgt de installateur ook voor de installatie op mijn ibook (apple) ?
Wordt er gebruik gemaakt van WEP beveiliging of is het beter beveiligd?
Je kan uiteraard gewoon een switch gebruiken voor meer pcs. Beveiliging kan met 128 bits WEP en WPA.

[ Voor 15% gewijzigd door Peetman op 13-07-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Devian schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:10:
je kunt 2 pc's aansluiten op het modem, ik denk niet dat de monteur het zal installeren op een apple
2 pc's :?
Dit staat in de specificaties:

Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave
Stroom: Externe adapter (Input voltage: 230~VAC) ,Output: +12VDC / 1A )
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/img/multimedia-modem.jpg

Ik zie 2 telefoonuitgangen en 4 voor pc's, wat volgens mij gebruikelijk is ;)
Eerder meldde iemand dat je geen 11Mbit wireless verbinding zou hebben, dat moet volgens de specificaties wel mogelijk zijn.
Het is toch wel het modem van dit plaatje he .... ?
Als ik alles binnen heb, dan kan ik testen met 11Mbit, 54Mbit en een aantal pc's op 10 of 100Mb via RJ45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

4x RJ45 uitgang (LAN 1 en LAN 2 voor internet of STB, LAN 3 en LAN 4 alleen voor internet)
11mbps wireless werkt perfect, zij het iets trager dan 54 mbps of een utpkebeltje.

[quote]Anoniem: 94757 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:43:

Apple installeren we ook, graag zelfs itt Windows (en dan vooral een x86 uit het jaar 0 met windows 98 1st edition erop).

Minimum specificaties Windows PC:
Processor: Pentium of vergelijkbaar type; minimaal 300Mhz
CD-Rom speler
Geheugen: minimaal 64 MB RAM, aanbevolen 128 MB
Diskruimte: 75 MB of meer
Ethernet kaart of Wireless PCI/ USB adapter (802.11 b/g)
OS: minimaal Windows 98 2e editie of NT, aanbevolen Windows ME/2000/XP
Werkend TCP/IP protocol
Minimum specificaties Apple computer:
Processor: PowerPC 60x, G3 & G4, iMac
CD-Rom speler
Werkend TCP/IP protocol

[ Voor 75% gewijzigd door hdpaddy op 13-07-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ja volgens mij zijn twee van die poorten gereserveerd en die andere twee mag je gebruiken om dus zelf pc's op aan te sluiten? En een switch heb ik hier nog liggen dus dat moet lukken

en waarom zouden ze het op een Apple niet installeren? Want op de site van Versatel staat bij de systeemeisen een pc of een mac. Mijn configuratie voldoet verder geheel aan de systeemeisen en dus neem ik aan dat de installateur ook moet weten hoe hij het op een apple systeem installeert.

mvg,

Chris.

Mooi Apple installeren ze ook, en zoals ik verwacht graag zelfs aangezien dit VELE malen simpeler werkt en sneller klaar is dan een windows systeem waar de installateur met 101 verschillende draadloze netwerkapparaten te maken krijgt en tools en weet ik veel.

op de mac is het een eitje

maar mag ik hier uit opmaken dat je via LAN maximaal 2 personen kan aansluiten tenzij je gebruik maakt van een switch?

mvg,

Chris.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 94757 op 13-07-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Geen matches
je hebt bv LAN1 voor de STB en de andere 3 met een pc.
Je kan bv ook maximaal 2x een decoder op de modem aansluiten, dan heb je nog 2 RJ45 over voor pc of switch.
draadloos is uiteraard onbeperkt.
wep 64/128/wpa etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 94757 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:43:

Apple installeren we ook, graag zelfs itt Windows (en dan vooral een x86 uit het jaar 0 met windows 98 1st edition erop).

Minimum specificaties Windows PC:
Processor: Pentium of vergelijkbaar type; minimaal 300Mhz
CD-Rom speler
OS: minimaal Windows 98 2e editie of NT, aanbevolen Windows ME/2000/XP
Werkend TCP/IP protocol
Minimum specificaties Apple computer:
Processor: PowerPC 60x, G3 & G4, iMac
CD-Rom speler
Werkend TCP/IP protocol
Blijkbaar werk jij bij Versatel ofzo. Ik heb het forum nog niet zo heel erg gevolgd. Wat als ik nou wil dat die monteur met zn tengels van mijn pc afblijft ? No way laat ik iemand iets op mijn pc installeren waarvan ik niet weet wat het precies doet. Neem bijvoorbeeld de @home cd. Als er iets is wat je pc verkracht dan is dat het wel.

Gaat die monteur daadwerkelijk dingen op mijn pc moeten installeren of is het meer het instellen van een default gateway oid ?

Is het overigens mogelijk om de decoder naar believen te verplaatsen ? Ik heb door het hele huis UTP (Cat5e) liggen. Ik had begrepen dat de decoder een LAN aansluiting zou hebben waarmee hij voorzien word van signalen vanaf de modem. (Welke bij mij in de kelder geplaatst moet worden omdat daar de KPN lijn binnenkomt). Van daaruit mag hij naar de gbit switch die ook in de kelder staat om de signaaltjes verder te transporteren.

[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 13-07-2005 16:59 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
oke dan, en twee decoders zou ik aan willen sluiten om bijvoorbeeld twee televisies te voorzien van het signaal?

en gaat de installateur standaard WPA voor je configureren of moet je dit soort zaken zelf doen? of krijg je tijdens de installatie de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Geen matches
redfoxert schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:52:
[...]

Blijkbaar werk jij bij Versatel ofzo. Ik heb het forum nog niet zo heel erg gevolgd. Wat als ik nou wil dat die monteur met zn tengels van mijn pc afblijft ? No way laat ik iemand iets op mijn pc installeren waarvan ik niet weet wat het precies doet. Neem bijvoorbeeld de @home cd. Als er iets is wat je pc verkracht dan is dat het wel.

Gaat die monteur daadwerkelijk dingen op mijn pc moeten installeren of is het meer het instellen van een default gateway oid ?
Hij hoeft helemaal niks te installeren op je pc als je het zelf wil doen. De hele zooi werkt gewoon via het lan, dus je hebt geen software nodig.

De decoder moet direct op het modem aangesloten zijn vanwege QoS.

[ Voor 5% gewijzigd door Peetman op 13-07-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Geen matches
[sarcasmemode]Monteurs zijn niet voor niets monteurs, die staan echt niet met zweet handen en een bek vol tanden bij sjakie op de kinderkamer te kijken hoe zijn geil getweakte AMD nou in elkaar steekt.[/sarcasmemode]
Software wordt er niet geinstalleerd, modem/router heeft een dhcpserver, 1ste 5 lanip's zijn gereserveerd, 192.168.1.6 krijg de eerste computer, etc.
Monteurs hebben in het uiterste geval nog een laptop waar ze de verbinding nog werkend kunnen laten zien.
@ctzielinski, kan inderdaad 2 tv's, alleen versatel heeft deze optie nog niet. komt ongetwijdeld wel.
Monteur laat je natuurlijk de keuze voor ecryptie, security etc,.

[ Voor 16% gewijzigd door hdpaddy op 13-07-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136719

Geen matches
pff zit ook nog steeds te wachten tot dat ze een keertje bellen :) zal wel zeer binnen kort zijn want de wijk centrale is al klaar :) maar er staat ook dat je 1 email adres krijgt en er zelf nog eentje aan kan maken. kan dat al en hoe? ik heb al wel op de site rond gekeken maar bij de opties van mail enzo kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Gewoon bij dat Versatel Gratis Inbellen gebeuren, heb ik ook maar een stuk of drie accountjes gemaakt voor de familieleden. Vond het ook wat apart dat ik dat niet gewoon via m'n mailsettings aan kon maken, maar het werkt gewoon dus dan maar zo. Hopelijk komen ze volgende week hier eindelijk langs, na 3 maanden lang administratief geklooi.

Eerst ADSL Family, gevraagd of het van XS4ALL omgezet kon worden naar Versatel Family als voorbereiding. Dat kon, geen probleem. Ze zouden alles regelen, bevestiging opgenomen via telefoon. Maand later een brief, dat er al ADSL op mijn lijn was. Ja, duh, dat had ik vermeld. Proces moest dus opnieuw als telco-telco gestart worden, hoewel dat de eerste keer allang duidelijk had moeten zijn aangezien ik expliciet had gezegd dat mijn XS4ALL nog niet op was gezegd.

Maand erna nog steeds niks, zat dus drie weken vertraging erop. Prima, maar die actie liep tot 1 juli, dus wilde ik wel weten dat ik voor die actieprijs het 20Mbit zou kunnen nemen tegen de tijd dat Family opgeleverd zou worden. Dus weer bellen, m'n verhaal uitleggen, prima. Deze keer zo'n gesprek opgenomen voor Versatel 20 Mbit en alles leek geregeld. Vorige week ADSL Family eindelijk opgeleverd, drie maanden na bestelling. Informeer ik even of de upgrade ook al in het systeem staat. Nee, helemaal niks. Weer opnieuw. Heb tijdens die laatste opname maar wel even laten bevestigen dat ik niet straks voor 3 abonnementen moet gaan betalen.

Maar administratief hebben ze het daar bij Versatel allerminst in orde. Hopelijk is het technisch beter voor elkaar, want zodra het werkt (en hopelijk blijft werken) heb je daar nauwelijks meer mee te maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

peetman schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:00:
De decoder moet direct op het modem aangesloten zijn vanwege QoS.
Mis. Vanwege de beveiliging. John de Mol wil namelijk niet dat je vlak na de uitzending van Ajax-PSV je eerste torrentje van de wedstrijd online zet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Geen matches
* Peetman gaat zich eens even enorm schamen. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat de netwerkkaart in de pc waar ik op had getest maar 10 mbit was. Kabeltje naar de pc die wireless is maar wel 100 mbit heeft levert de verwachte snelheid van 2.2 MB/s op.
Ik kom er nu wel achter dat het wireless verhaal dus maar een mbit of 5 a 6 oplevert. Terwijl het 802.11g is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Speedy-Andre schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 16:00:
[...]

2 pc's :?
Dit staat in de specificaties:

Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave
Stroom: Externe adapter (Input voltage: 230~VAC) ,Output: +12VDC / 1A )
[afbeelding]

Ik zie 2 telefoonuitgangen en 4 voor pc's, wat volgens mij gebruikelijk is ;)
Eerder meldde iemand dat je geen 11Mbit wireless verbinding zou hebben, dat moet volgens de specificaties wel mogelijk zijn.
Het is toch wel het modem van dit plaatje he .... ?
Als ik alles binnen heb, dan kan ik testen met 11Mbit, 54Mbit en een aantal pc's op 10 of 100Mb via RJ45.
Dat is niet de versie die word uitgegeven.
De versie die er word uitgedeeld zijn de 1e 2 utp poorten voor de decoder.
De andere twee voor computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
peetman schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:47:
* Peetman gaat zich eens even enorm schamen. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat de netwerkkaart in de pc waar ik op had getest maar 10 mbit was. Kabeltje naar de pc die wireless is maar wel 100 mbit heeft levert de verwachte snelheid van 2.2 MB/s op.
Ik kom er nu wel achter dat het wireless verhaal dus maar een mbit of 5 a 6 oplevert. Terwijl het 802.11g is.
Dat lijkt heel normaal te zijn, krijg hier met een tataal ander apparaat en 802.11g ook ~5Mbps doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148167

Ik zat ook al twee weken te wachten tot de installateur belde. Dat gebeurde maar niet. Daarom Versatel gebeld om te vragen of ik zelf een afspraak kan maken. Dat kan door te bellen naar 020-8900589.

Gebeld en zelf een afspraak gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen matches
Ok.. ik heb net mijn opzegformulier bij Speedlinq aangevraagd, maar ik weet nu even niet wat de beste procedure is ?

Brief afwachten, opsturen icm overnamebrief van Versatel en dan een aanvraag doen bij Versatel.
Of andersom: Nu aanvragen bij Versatel, datum prikken en dan Speedlinq doorgeven dat ik per die datum wil opzeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Geen matches
weet iemand het admin account van de router al?

Ik heb dit namelijk gevonden

Na installatie heeft mijn 20Mb het 1 dag gedaan, daarna was het inet lampje rood en deed internet het niet meer. Het probleem is dat het modem niet door de provisioning phase heenkomt. Dus naar het modem telnetten (dit moet je eerst in de http user interface aanzetten door in te loggen met de administrator userr en password, dit is op internet te vinden). En het commande 'prov stop' geven, dit stopt de provisioning phase en internet doet het weer.

Op het versatel forum.

[ Voor 85% gewijzigd door henkyyyyyyy op 14-07-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Geen matches
henkyyyyyyy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:59:

Na installatie heeft mijn 20Mb het 1 dag gedaan, daarna was het inet lampje rood en deed internet het niet meer. Het probleem is dat het modem niet door de provisioning phase heenkomt. Dus naar het modem telnetten (dit moet je eerst in de http user interface aanzetten door in te loggen met de administrator userr en password, dit is op internet te vinden). En het commande 'prov stop' geven, dit stopt de provisioning phase en internet doet het weer.

Op het versatel forum.
Dat lijkt me een erg waardevolle aanvulling op de OP :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Geen matches
henkyyyyyyy schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:59:

Op het versatel forum.
Dit is idd iets om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
x KeN x schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:24:
Ok.. ik heb net mijn opzegformulier bij Speedlinq aangevraagd, maar ik weet nu even niet wat de beste procedure is ?

Brief afwachten, opsturen icm overnamebrief van Versatel en dan een aanvraag doen bij Versatel.
Of andersom: Nu aanvragen bij Versatel, datum prikken en dan Speedlinq doorgeven dat ik per die datum wil opzeggen ?
'k Heb hier een aardig begin getikt over hoe je moet handellen met overstappen qua wanneer opzeggen.

[rml]bjck in "[ Wanadoo ADSL Family + Telfonie] ervarin..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Geen matches
ErikH schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:34:
[...]

Dat lijkt me een erg waardevolle aanvulling op de OP :)
Ja nu maar hopen dat iemand het admin account heeft!

Ik heb dit probleem nu al 4 dagen en de mensen bij versatel snappen er niet echt veel van.

Als ik dit zelf nou even zou kunnen aanpassen, kan ik weer internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136719

Geen matches
twi schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:59:
Gewoon bij dat Versatel Gratis Inbellen gebeuren, heb ik ook maar een stuk of drie accountjes gemaakt voor de familieleden. Vond het ook wat apart dat ik dat niet gewoon via m'n mailsettings aan kon maken, maar het werkt gewoon dus dan maar zo. Hopelijk komen ze volgende week hier eindelijk langs, na 3 maanden lang administratief geklooi.
Ja bedankt is gelukt en heb nu dus een mail adres er bij :)

Hier nog zoiets vaags :/ 6 juli heb ik mijn chello abboop gezegt en je hebt dus een maand op zeg termijn. dus dat kwam dan wel mooi uit want op de versatel site stond dat de verwachte oplever datum 22 juli was. dus ik naar versatel bellen en ja hoor ik kon volgens hun gewoon chello op zeggen want het werd sowieso voor 1 augustus aangesloten. nou kijk ik vandaag weer op de versatel site staat er dat de verwachte oplever datum 19 augustus is :?

weet iemand toevallig of die site betrouwbaar is kwa datums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Burne schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:26:
[...]

Mis. Vanwege de beveiliging. John de Mol wil namelijk niet dat je vlak na de uitzending van Ajax-PSV je eerste torrentje van de wedstrijd online zet.
Met andere woorden, ik kan de decoder alleen gebruiken wanneer de monteur een kabel trekt vanuit de kelder naar de woonkamer ? Das nogal een eindje ... Aan de andere kant, er ligt al een kabel die kant uit die obsolete word wanneer het hele DSL verhaal goed werkt. Die kan dan mooi gebruikt worden voor de decoder naar het modem in de kelder.

Nu ligt er een lijn van de woonkamer (@home kabel aansluiting) naar de verdieping er boven waar onze pc's staan. Daar staat een gbit switch voor mijn pc en die van mn vriendin. Van die kamer uit gaat er weer een kabel terug de kelder in naar de gbit switch. Er ligt nog een reserve lijn naar de kelder vanuit de woonkamer.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen matches
bjck schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:51:
[...]

'k Heb hier een aardig begin getikt over hoe je moet handellen met overstappen qua wanneer opzeggen.

[rml]bjck in "[ Wanadoo ADSL Family + Telfonie] ervarin..."[/rml]
Ah perfect..
Bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149353

Geen matches
Sinds maandag 11 juli zwerft er in mijn huis wat zooi rond van de firma versatel.
Het heeft feitelijk even gewerkt , was wel een heel gedoe want de monteur kwam te laat.
Maar 's avonds ging het uit en sindsdien heeft het niet meer gewerkt .
Elke dag heb ik de helpdesk gebeld .
Er word nu feitelijk aan gewerkt door de technische dienst al 2 dagen.
Toch heeft het gewerkt tot maandag avond.
Dan vraag ik me af wat er nu zoooo stuk is dat het 4 dagen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
Geen matches
Bij mij werkt het ook al niet meer sinds maandag.

De enige lampjes die branden op mijn modem zijn:

Power Lampje
Knipperent STS lampje

En ook bij mij zijn ze al dagen lang "druk" bezig om het probleem op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

-d-

Geen matches
Ben ik stiekem nog wel blij dat ze m'n lijn nog niet geupgrade hebben en ik nog op 2mbit zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21455

Geen matches
xained schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:29:
Bij mij werkt het ook al niet meer sinds maandag.

De enige lampjes die branden op mijn modem zijn:

Power Lampje
Knipperent STS lampje

En ook bij mij zijn ze al dagen lang "druk" bezig om het probleem op te lossen
Ik had dit probleem sinds woensdag. Ik heb de helpdesk hier 2x over gebeld. Gistermiddag (donderdag) werd mijn vrouw gebeld dat het probleem verholpen was. Toen ik thuis kwam was de verbinding inderdaad weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Geen matches
ah joh... dit zijn allemaal kinderziektes, die er vanaf eind Augustus niet meer zijn, als iedereen aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 21:30
Geen matches
vraag me af of ik ook gewoon adsl kan hebben zonder dat ik die decoder van versatel erbij krijg. wan het kost je volgens de website 50 euro, en moet eerlijk zeggen ligt hier bij mij al vol met decoeders en ales heb echt geen behoefte aan de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen matches
Same here.. ik heb al digitale TV via UPC inc. 9 voetbalkanalen en Canal+
Geen behoefte aan nog een decoder met nog een voetbalkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Geen matches
Dan installeer je de decoder toch gewoon niet? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Geen matches
Tynos schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:32:
ah joh... dit zijn allemaal kinderziektes, die er vanaf eind Augustus niet meer zijn, als iedereen aangesloten is.
Ja maar als ik beta tester wilde zijn, had ik wel graag betaald gekregen ipv te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Geen matches
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:05:
[...]

Ja maar als ik beta tester wilde zijn, had ik wel graag betaald gekregen ipv te betalen.
Daar heb je dan weer een punt ;) Stuur het naar Versatel over de fouten...Maar zelf denk ik dus dat de fouten vanzelf weg moeten gaan, want er hebben veeeeeeeeeeeeeel mensen aangemeld en als deze allemaal een probleem krijgen/hebben dat zitten ze echt in deep trouble.(Zitten ze eigenlijk nu al:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:56

vr6-only

Blub Blub

Geen matches
ik weet niet of het al gemeld is maar versatel heeft de prijzen vast staan voor de komende 3 jaar

dus 40 euro staat vast als je nu een adsl 20mbit neemt :D

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
Geen matches
Moet ik nu in beide computers een wifi kaart stoppen om beide draadloos met 20mb te verbinden? Heb wel gewone 10/100mbit netwerk kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Tynos schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:06:
Moet ik nu in beide computers een wifi kaart stoppen om beide draadloos met 20mb te verbinden? Heb wel gewone 10/100mbit netwerk kaarten
Gewoon switch achter je modem hangen, als je poorten te kort komt, en inprikken lijkt me die PC's via kabeltje.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 15-07-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier ging het dus ff fout :X
Sinds vandaag werkt m'n family verbinding niet meer (in centrale is upgrade gedaan) :'(
A.s. woensdag wordt 20Mbit geïnstalleerd, dus ik moet snel ff vrij zien te regelen 8)7
Nu heb ik een modem dat ook adsl2+ aan kan na een firmware upgrade.
Wat zijn de instellingen van 20Mbit?
Ik heb nu nog pppoa_0_38 met een inlognaam als ikke@zonnet-family.
Is dit allemaal anders bij 20Mbit en heeft iemand een plaatje met instellingen, zodat ik het misschien na kan doen?
Met een beetje geluk krijg ik het aan de praat voordat de monteur is langsgeweest :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Een ander modem mag volgens de AV niet:
4. Het is niet toegestaan de Media Diensten te gebruiken anders dan in combinatie met de door Versatel ter beschikking gestelde Apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Geen matches
Hoelang duurt het gemiddeld tot je iets hoord als je het telefonisch besteld hebt? Ik heb anderhalve week geleden nl telefonisch besteld maar nog geen post gekregen. Ook heb ik een mail naar hun gestuurd, kreeg zo'n leuke ticket terug dat ze proberen binnen 24 uur te antwoorden (was 3 dagen geleden) maar hoor maar niks. Ondertussen is mijn demon verb wel opgezegd per 1 Sept, begin een beetje bang te worden dat het e.e.a. fout is gegaan en ik straks zonder inet zit.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:04:
Sinds vandaag werkt m'n family verbinding niet meer (in centrale is upgrade gedaan) :'(
A.s. woensdag wordt 20Mbit geïnstalleerd, dus ik moet snel ff vrij zien te regelen 8)7
Nu heb ik een modem dat ook adsl2+ aan kan na een firmware upgrade.
Wat zijn de instellingen van 20Mbit?
Ik heb nu nog pppoa_0_38 met een inlognaam als ikke@zonnet-family.
Is dit allemaal anders bij 20Mbit en heeft iemand een plaatje met instellingen, zodat ik het misschien na kan doen?
Met een beetje geluk krijg ik het aan de praat voordat de monteur is langsgeweest :Y)
Dat is nieuw, met eigen modem proberen ;)

Probeer eens RFC1483 Bridged-IP (LLC) op 0/32.

Welk modem heb je?

Handig om dan niet even vrijdag een monteur te sturen voor de upgrade/aanpassing op je lijn ...

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:04:
En waarom doet je Family het dan niet meer? De ADSL2+ kaarten de ik ken zijn backwards compatible, en kunnen ook gewoon met een normaal ADSL modem babbelen. Als de configuratie gewijzigd is aan DSLAM zijde, tegelijkertijd met het plaatsen van de ADSL2+ kaarten, dan moet jij de config van je modem ook aanpassen, en dan zou het gewoon moeten werken.

De vraag is dus: welke upgrade is er precies gedaan? Als ze een beetje nadenken bij Versatel, dan merk je nauwelijks iets van zo'n upgrade. Zelfde configuratie terugplaatsen totdat je order opgeleverd gaat worden, en klaar. Kans is dus groot dat je gewoon een storing hebt nav die upgrade, of whatever het is dat ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Meeste Family lijnen die ik heb gezien draaiden op Bridged-LLC met 0/32 bij Versatel. Als hier blijkbaar een PPPoA situatie was kan het heel goed zijn dat ze hem nu wel op Bridged-LLC 0/32 hebben geconfigureerd.

Porberen kan geen kwaad lijkt mij ;) En 't zou inderdaad ook met een ADSL1 modem gewoon moeten verbinden op je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nu bridged ingesteld, hij zegt connected maar met ip 0.0.0.0 :?
Er is dus geen verbinding waar ik iets mee kan ....
Voor de rest heb ik in de router niets veranderd, alleen het adsl gedeelte is anders ingesteld.
Moet ik nog iets met QoS doen, hij staat op UBR en kan nog op CBR of VBR ....
Ik vermoed trouwens (de helpdesk zei dat de planning fout was gegaan) dat de family instelling niet is teruggezet, ik heb dus de 20Mbit instellingen nodig.
Kan iemand dat hier neerzetten, voorzover dat is uit te lezen?
Het modem staat trouwens op 7Mb up en 1Mb down zoals ie nu staat.
Moet ik niet de modulatie mode wijzigen, hij staat op GLITE en ik heb nog T1413, GDMT en MMODE.
Modem is D-link dsl-g604T ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/dlink.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen matches
x KeN x schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:57:
Same here.. ik heb al digitale TV via UPC inc. 9 voetbalkanalen en Canal+
Geen behoefte aan nog een decoder met nog een voetbalkanaal.
Was Talpa niet de enige met de (eredivisie) voetbalrechten? Canal+ is al vreselijk duur, en nu ze alleen nog buitenlands voetbal mogen uitzenden is het voor de meeste mensen overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:13:
Ik heb nu bridged ingesteld, hij zegt connected maar met ip 0.0.0.0 :?
Er is dus geen verbinding waar ik iets mee kan ....
Voor de rest heb ik in de router niets veranderd, alleen het adsl gedeelte is anders ingesteld.
Moet ik nog iets met QoS doen, hij staat op UBR en kan nog op CBR of VBR ....
Ik vermoed trouwens (de helpdesk zei dat de planning fout was gegaan) dat de family instelling niet is teruggezet, ik heb dus de 20Mbit instellingen nodig.
Kan iemand dat hier neerzetten, voorzover dat is uit te lezen?
Het modem staat trouwens op 7Mb up en 1Mb down zoals ie nu staat.
Moet ik niet de modulatie mode wijzigen, hij staat op GLITE en ik heb nog T1413, GDMT en MMODE.
Modem is D-link dsl-g604T ;)

[afbeelding]
Maak eens een screenshot van de configuratie pagina van je modem en die advanced? Want met Bridged kan hij zowel compleet als bridge gaan werken of vaak kan je hem dan apart als router laten functioneren ondanks 't protcol Bridged-IP-LLC is.

Gewoon op MMODE (automatisch is dat), dan kiest hij zelf. Zeker geen GLITE (meer) nu. (vermoedenlijk wordt het G.DMT)

Heeft je modem wel een linesync? En op welke snelheid?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-07-2005 14:26 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.