Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 37.536 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94757

Geen matches
rogier80 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:42:
weet iemand ook het Admin username/wachtwoord van het Multi Media Modem?

Ik wilde nl. voip servergegevens erin zetten... Kan ik lekker bellen! :P
user
user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 13:45
Matched: -
Ik heb nu sinds zaterdag versatel 20mbit en het bevalt me opzich prima :)
Ik heb alleen de vraag welke driver je voor de usb aansluiting met het modem moet installeren??
Ik heb het Davolink DV-201AMR modem.

Windows vraagt bij het insteken van de usb kabel om een driver maar ik heb geen idee welke :?
Heb ook geen cd's of iets dergelijks gekregen.

Wie helpt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112739

Speedy-Andre schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:34:
[...]

Het bereik valt wel tegen ja, ik kom met gemak door 2 betonnen vloeren heen en dan zit ik toch zeker meer dan 10m van het modem af en heb dan nog 30% sterkte en 70% kwaliteit.
Misschien zit de antenne niet goed vast :?
Fijn het bleek een constructiefout te zijn. Heb het koperen moertje en nippeltje verwijderd achterop m'n modem, nogmaals de antenne aangesloten en tot mijn verbazing bijna vol ontvangst. Kan nu daadwerkelijk overal in huis wireless verbinden, nu nog wachten op iemand die het de 600kb/s grens weet op te heffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 13:14
Geen matches
Nee, ik bedoel om de volledige configuratie aan te passen.
Ik wilde zelf Voice over IP instellingen erin gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Vraagje:

Wat is ongeveer de Downloadsnelheid en Uploadsnelheid die je met 20Mbit moet kunnen halen (afstand van wijkcentrale is iets van 600 meter geloof ik tot mijn woning). Ik kreeg te horen van de KS-Versatel dat de Download toch wel zo'n 2 MB per seconde zou moeten zijn nl. (ik haal dus maar de helft). Nu begreep ik van de KS dat het door de koperlijn van KPN zou komen, ......maar scheelt dat dan meteen 1 MB/seconde?

20.000.000 mbit : 8 = 2.5 MB (uitgaande van het feit dat er 4 mbit voor Live Voetbal afgehaald wordt zal er dus 16.000.000 mbit : 8 = 2 MB effectief behaald moeten worden).

Via Speedtest krijg ik de volgende gegevens:

Download: 929.6 KByte/sec
(=7437 kbps)

Upload : 88.4 KByte/sec
(=707 kbps)

Ik download verder niets (alleen de browser met GoT staat open _/-\o_ ).

[ Voor 24% gewijzigd door Fotograaf2004 op 01-08-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Geen matches
ADMIN user en wachwoorden worden door Versatel niet vrijgegeven. Zij willen ten alle tijden de gateway zelf kunnen beheren/updaten etc. Heb er al uitgebreid over gebeld en naar gezocht. Ook vervanging van de modem door ander merk/type is niet aan de orde gezien ze de instellingen ook niet vrij willen geven. Voor de gemiddelde voetbal kijker is dat geen probleem. Ben zelf echter geen voetbal liefhebber...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Fotograaf2004 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:03:
Vraagje:

Wat is ongeveer de Downloadsnelheid en Uploadsnelheid die je met 20Mbit moet kunnen halen (afstand van wijkcentrale is iets van 600 meter geloof ik tot mijn woning). Ik kreeg te horen van de KS-Versatel dat de Download toch wel zo'n 2 MB per seconde zou moeten zijn nl. !

Via Speedtest krijg ik de volgende gegevens:

Download: 929.6 KByte/sec
(=7437 kbps)

Upload : 88.4 KByte/sec
(=707 kbps)

Ik download verder niets (alleen de browser met GoT staat open _/-\o_ ).
Blijf nou eens van speedtest.nl af, dat is geen downloaden dat is een file-tje van 1mb.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Probeer eens een ander test bestand te downloaden dan speedtest. Bij speedtest is het bestand maar 1mb groot, waardoor de meting nogal onnauwkeurig is. Bijvoorbeeld één van de volgende bestanden :

http://www2.versatel.nl/100mb.bin
http://www.nxs.nl/files/100mb.bin
http://www.hostingworx.net/testspeed/100mb.bin
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
ftp://ftp.nluug.nl/pub/kn...IX_V3.9-2005-05-27-EN.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Geen matches
@bjck en Way2Smart ,

bedankt voor de replies, ik heb ondertussen het bin bestand gedownload en de snelheid bekeken. De gegevens die ik kon aflezen op het voortgangsschermpje:

Overdrachtssnelheid: 0,98 Mb/s

(na zo'n 10 seconden was dit redelijk constant en tevens de hoogste waarde tijdens het downloaden) toen ik op 73,6 MB van 100 MB zat.

het .bin bestand via http://www.nxs.nl/files/100mb.bin ging ietsje sneller (precies 1Mb/s) en duurde dus ook ong. 100 seconden om die handel binnen te halen :*) .

[ Voor 20% gewijzigd door Fotograaf2004 op 01-08-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
ik heb het al eens eerder gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregen:

Kwil graag ook mijn laptop wireless hebben over die versatel 20mbit; kan ik dan elke willekeurige 54mbit pcmcia kaart in mijn laptop doen en dan kan er verbinding gemaakt worden met het versatel modem?

Enne.. de prijzen, is 20 euro een gangbare prijs voor een 54mbit pcmcia wireless kaartje?
Of zijn er andere goedkope tips/hints?

Bedankt!! _/-\o_

PS> ik héb een keer ergens op een forum codes gelezen waarmee je alles kon veranderen van je modem.... dus veel meer dan nu... wacht, volgens mij heb ik het in een txt bestandje toen opgeslagen...

Hebbus!

---------------------------------------------------------------------
Quote:

Log niet in met user/user maar met

V3rs4t3l1-0/V3rs4t3l1-0

en voila alle opties zijn beschikbaar.

Wat verandert er als je als admin inlogt :

=====Device info :Line-rate en service status komt erbij. Evenals firmware versions etc.
WAN menu
Statistics menu
Route menu
ARP menu
DHCP menu

=====Advanced setup :
LAN menu : exrta optie voor een second IP address
WAN Menu met VPI/VCI info
Security Menu : IP Filtering output/input
Routing menu : gateways, static routes en rip
DNS menu : instellen eigen dns servers
DSL menu : Modulation settings en capabilities

=====Wireless :
Bridge menu

=====Voice menu : (alles lijkt al redelijk geconfigged te zijn
MGCP Menu
Advanced menu

=====Diagnostics menu

=====Management menu
Settings menu : Backup, Update
System Log menu :lijkt een syslogd service te zijn
Internet Time : auto sync instellen
Access Control : Services, IP Addresses, Passwords (user/support/admin account).
Firmware upload
Save/reboot functie

[ Voor 61% gewijzigd door Robinter79 op 01-08-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150882

Vandaag een monteur langsgeweest hier in Rotterdam-alexander
Ik woon +/- 1100 meter van de centrale af en bij een 100mb test blijft de snelheid
constant op 15Mbit.Alleen aan het einde staat er 12 Mbit.

De installatie was zo gebeurt.De monteur is ongeveer 30 minuten binnen geweest.
Verder totaal geen problemen gehad.

Ik probeer nu alleen DC++ in active mode werkend te krijgen en dat lukt niet.
Ik heb de poort getriggerd op 412 en geopend 412 in het router configuratiescherm.
Bij zowel TCP als UDP.
Iemand die hier ervaringen mee heeft ?of het wel werkend gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
jep, DC++ hier werkend gekregen. Kippie kan de was doen :+ !

Gewoon de poort opengezet (zowel TCP als UDP idd) in het modem en ook netjes in DC++ aangegeven welke poort ik open heb gezet.

Waar je wel even op moet letten is dat je bij je modem moet aangeven via welk internet IP-adres je DC++ gebruikt, dus zeg maar welke computer in je netwerk met DC++ werkt. Dat zag ik eerst zelf over het hoofd.. (dus bijv. 192.168.1.8 invoeren als dat je interne ip is voor je computer)

PS> heb je al ervaring met dc++ (dus weet je allemaal hoe en wat je moet invoeren bij settings van dc++ om active te worden)?

[ Voor 3% gewijzigd door Robinter79 op 01-08-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robinter79 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:47:
jep, DC++ hier werkend gekregen. Kippie kan de was doen :+ !

Gewoon de poort opengezet (zowel TCP als UDP idd) in het modem en ook netjes in DC++ aangegeven welke poort ik open heb gezet.

Waar je wel even op moet letten is dat je bij je modem moet aangeven via welk internet IP-adres je DC++ gebruikt, dus zeg maar welke computer in je netwerk met DC++ werkt. Dat zag ik eerst zelf over het hoofd.. (dus bijv. 192.168.1.8 invoeren als dat je interne ip is voor je computer)

PS> heb je al ervaring met dc++ (dus weet je allemaal hoe en wat je moet invoeren bij settings van dc++ om active te worden)?
het werkt !
bedankt voor je tip :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 150882 op 01-08-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 70449 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 09:45:
[...]

niet 100%, ik heb t mac-adres van de bovenstaande foto ook geprobeerd, andere van een vage kennis gehad... maar als je nog een MAC adresje hebt wil k dat vanavond wel proberen...
Hee! Daar staat copyright op! :P
Straks ligt mijn verbinding eruit omdat m'n MAC adres gejat is B)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
Anoniem: 150882 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:54:
[...]

het werkt !
bedankt voor je tip :)
No problemo. Ik begrijp dat het een eerste levensbehoefte is om dc++ werkend te krijgen ;)
Jammer dat we geen 20/10 verbinding hebben ofzo he.. aparte versatel hubjes maken :P... maar ja.. 1mbit up is niet echt iets om lange brieven over naar huis te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Way2Smart schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:07:
ADMIN user en wachwoorden worden door Versatel niet vrijgegeven. Zij willen ten alle tijden de gateway zelf kunnen beheren/updaten etc. Heb er al uitgebreid over gebeld en naar gezocht. Ook vervanging van de modem door ander merk/type is niet aan de orde gezien ze de instellingen ook niet vrij willen geven. Voor de gemiddelde voetbal kijker is dat geen probleem. Ben zelf echter geen voetbal liefhebber...
hmz.. ik had gister toevallig volgens mij op GoT nog een topic gevonden waar de user/pass instond

iets van

v-3-r-s-4-t-3-l-0 / v-3-r-s-4-t-3-l meen ik me te herrinneren, maar weet t niet meer en kan de topic niet terug vinden :)

/edit: ah pcies hij is al boven vermeldt :)

[ Voor 4% gewijzigd door assass op 01-08-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:19
assass schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

hmz.. ik had gister toevallig volgens mij op GoT nog een topic gevonden waar de user/pass instond

iets van

v-3-r-s-4-t-3-l-0 / v-3-r-s-4-t-3-l meen ik me te herrinneren, maar weet t niet meer en kan de topic niet terug vinden :)
Dat was dit topic, maar kort na het uitlekken van die gegevens heeft Versatel de boel veranderd.

[ Voor 5% gewijzigd door bigben04 op 01-08-2005 20:12 ]

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139601

Geen matches
En ook bij mij is de monteur langs geweest.

Zit 2500 meter van de centrale af en haal 700kbps..down 110kbps Up

Ik vind het magertjes al hoe wel ik erg ver van de centrale zit.

Het rare is dat ik met mn pcmca kaartjesmaar 350kbps max haal (dan zit ik naast het modem)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Verder probeer ik het nog met een andere utp kabel aangezien dit wel amateuristisch(kabel & connector zitten half vast) in elkaar is gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150088

Geen matches
Ja hoor... Sinds een uurtje ook Ned 1, 2 en 3. Glashelder beeld. Morgenavond testwedstrijd bekijken. Ziet er voor zover dus best goed uit. Nog geen uitval op internet gehad.
Alleen hoop ik nog op hogere downloadsnelheid. Kom met wireless nog niet hoger dan 500 Kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

als alles volgens plan verloopt is in dit huis binnen een maand ook internet van Versatel (20 mb p/s wel te verstaan..)

ik had nog een paar korte vraagjes:

- op dit moment met onze 2mb download is het zo dat op het moment iemand een p2p filesharing programma aanzet binnen het netwerk alle bandbreedte bijna opgeslokt wordt door deze verbinding en het daarom bijna onmogelijk is voor andere netwerk gebruikers (4 totaal) om het internet te gebruiken.. kan ik deze problemen ook verwachten op het moment dat er 20mb/s download is (afstand tot centrale 1500m)
(vandaar mijn interesse in traffic shaping)

- het digitale voetbal; allemaal heel leuk en aardig, maar tis dat het bij de aanbieding hoort anders hadden we het vast niet erbij genomen.. ons gemeenschappelijke televisie toestel (studentenhuisje) staat op de zolder.. adsl komt binnen 3 verdiepingen lager.. is het de bedoeling dat de tv vlakbij het modem staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70449

Speedy-Andre schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:55:
[...]

Hee! Daar staat copyright op! :P
Straks ligt mijn verbinding eruit omdat m'n MAC adres gejat is B)
als het al gewerkt had had ik direkt de laatste cijfers veranderd in wat rommel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Tv bij de DECODER is wel makkelijk, omdat de scartkabel dan niet zo lang hoeft te zijn en de AB in zicht van de decoder is ;)
De decoder zit met een utpkabel aan het modem en deze mag 20m lang zijn (Versatel levert de utpkabel en legt hem aan).
Met 4 man kun je een 20Mbit verbinding wel dicht trekken, met een 10Mb utp hubje zou je al een aardige limiet creëren voor elke aansluiting :P
Met een router achter het modem heb je meer mogelijkheden natuurlijk, dit zou ik zeker overwegen ;)
Het modem heeft 4 utp uitgangen, waarvan 2 bedoeld zijn voor pc's en de andere 2 voor decoders.
Denk ook ff na over het instellen van het modem, in principe kan iedere pc dat doen en het user pw kun je niet wijzigen :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Anoniem: 70449 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:56:
[...]

als het al gewerkt had had ik direkt de laatste cijfers veranderd in wat rommel.....
Check de pics maar ff, voordat iedereen ermee aan de slag gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Geen matches
Anoniem: 150088 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:28:
Ja hoor... Sinds een uurtje ook Ned 1, 2 en 3. Glashelder beeld. Morgenavond testwedstrijd bekijken. Ziet er voor zover dus best goed uit. Nog geen uitval op internet gehad.
Alleen hoop ik nog op hogere downloadsnelheid. Kom met wireless nog niet hoger dan 500 Kb.
Welke testwedstrijd ?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik post hier maar weer eens namens mijn kennis... Hij heeft (ook in Den Bosch [west]) nog steeds geen Versatel ADSL 20Mbit verbinding. Maar de linkk is er wel (nooit weg geweest ook). Dus: het ADSL lampje brandt GROEN. Maar het INET brandt nog altijd rood. Morgen is het een week geleden dat men ADSL bij hem is komen installeren, en in theorie is zijn @Home abo vandaag dood. Dus ook hij heeft geen internet meer. Maar in zijn modem kan ik nog altijd heel duidelijk zien dat het probleem bij de provisioning ligt. Line rate en alles zijn dik in orde: 15876/1024 op 2,2km afstand (afstand van internet geplukt). Het modem is door de monteur aangesloten op de plek waar het nu zit. Dat is als volgt:

Hoofdaansluitingscontact (woonkamer) --> 8m kabel --> andere contactdoos aan andere kant woonkamer --> splitter met modem en hele zooi. Maar dit moet volgens de monteur kunnen. Ik heb er echter géén goed gevoel bij. Alleen durf ik niet over te sluiten naar rechtstreeks de hoofdaansluiting omdat je anders hun support kwijt bent. Hoe te werk gaan? Nogmaals: De DSL-verbinding is NOOIT weg geweest en men zecht bij versatel dat het dáár ligt (das al beter dan bij @Home in mijn geval; daar lag het steeds hier, maar de verbinding werkt bij mij nu ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Anoniem: 139601 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:18:

Het rare is dat ik met mn pcmca kaartjesmaar 350kbps max haal (dan zit ik naast het modem)

Verder probeer ik het nog met een andere utp kabel aangezien dit wel amateuristisch(kabel & connector zitten half vast) in elkaar is gezet!
Postcode check zegt 2500 meter. Misschien werkelijk in de grond aan kabellengte wel 3000 meter. Dan is 700KByte/s halen heel heel erg netjes op DSL (ADSL2+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 15:06
csteelooper schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:16:
Ik post hier maar weer eens namens mijn kennis... Hij heeft (ook in Den Bosch [west]) nog steeds geen Versatel ADSL 20Mbit verbinding. Maar de linkk is er wel (nooit weg geweest ook). Dus: het ADSL lampje brandt GROEN. Maar het INET brandt nog altijd rood. Morgen is het een week geleden dat men ADSL bij hem is komen installeren, en in theorie is zijn @Home abo vandaag dood. Dus ook hij heeft geen internet meer. Maar in zijn modem kan ik nog altijd heel duidelijk zien dat het probleem bij de provisioning ligt. Line rate en alles zijn dik in orde: 15876/1024 op 2,2km afstand (afstand van internet geplukt). Het modem is door de monteur aangesloten op de plek waar het nu zit. Dat is als volgt:

Hoofdaansluitingscontact (woonkamer) --> 8m kabel --> andere contactdoos aan andere kant woonkamer --> splitter met modem en hele zooi. Maar dit moet volgens de monteur kunnen. Ik heb er echter géén goed gevoel bij. Alleen durf ik niet over te sluiten naar rechtstreeks de hoofdaansluiting omdat je anders hun support kwijt bent. Hoe te werk gaan? Nogmaals: De DSL-verbinding is NOOIT weg geweest en men zecht bij versatel dat het dáár ligt (das al beter dan bij @Home in mijn geval; daar lag het steeds hier, maar de verbinding werkt bij mij nu ok).
Als je ADSL Lampje groen brandt, is er met het signaal op je telefoonlijn niets aan de hand. Het lampje Inet dat rood brandt geeft uitsluitend aan een of meerdere van je diensten niet goed werkt. Meestal ligt dit in de configuratie van de Dslam. In jouw geval zou ik de reactie van Versatel even afwachten, en niet met bekabeling gaan zitten klooien. Dat gaat je probleem namelijk echt niet oplossen, neem dat van me aan.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan met telnet het modem niet connecten, op het Versatel forum zag ik dat iemand toegang had met admin en pw wat toen nog werkte.
Dus met telnet kun je volgens mij niet de provisioning stoppen, wat overigens met 'stop prov' zou moeten werken.
Ook staat niet vast dat het rode inet lampje met provisioning te maken heeft.
Dat de menu's van dat modem nog niet ge-update zijn zegt ook iets over de verbinding vanuit de centrale, na uit/aan zetten zou het modem de update moeten uitvoeren.
Het lijkt erop dat het modem niet communiceert met het Versatel netwerk, dus dan weet je bij wie je moet zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Speedy-Andre schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:03:
Tv bij de DECODER is wel makkelijk, omdat de scartkabel dan niet zo lang hoeft te zijn en de AB in zicht van de decoder is ;)
De decoder zit met een utpkabel aan het modem en deze mag 20m lang zijn (Versatel levert de utpkabel en legt hem aan).
Met 4 man kun je een 20Mbit verbinding wel dicht trekken, met een 10Mb utp hubje zou je al een aardige limiet creëren voor elke aansluiting :P
Met een router achter het modem heb je meer mogelijkheden natuurlijk, dit zou ik zeker overwegen ;)
Het modem heeft 4 utp uitgangen, waarvan 2 bedoeld zijn voor pc's en de andere 2 voor decoders.
Denk ook ff na over het instellen van het modem, in principe kan iedere pc dat doen en het user pw kun je niet wijzigen :/
thnx! decoder bij tv had ik idd wel bedacht hehe :) UTP kabels liggen hier al; hoeveel meter UTP neemt de monteur mee, alleen de 20m voor tussen het modem en de decoder? of ook nog voor tussen het modem en de pc's.. want die utp's liggen hier al (2 vaste lijn, 2 draadloos overigens) .. betekent dat dat er meer utp kabel van de monteur beschikbaar is voor tussen het modem en de decoder?

mwah .. ligt hier ook nog wel genoeg, ben benieuwd hoe ver meneer de monteur wil gaan met de verbinding tussen onze decoder en modem leggen; opzich met 20-30 meter moeten we er wel komen alleen moeten we wel wat muurtjes door eventueel;

maarja zie het dan maar wel met die 20 mb p/s dichttrekken; als het echt een probleem vormt schaffen we wel een routertje of hubje aan die ons verkeer kan 'shapen'
gelukkig ben ik btje de enige in huis die zich met dergelijke zaakjes bezig houdt :) maar dat modem is toch niet tot zoveel in staat met het user pw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94757

Ja ik heb dus precies het zelfde probleem in dezelfde opstelling:

vorige week woensdag aangesloten, in het begin geen DSL maar een dag later wel. Maar vanaf het begin een rood INET lampje, tot vandaag toe. Al wel meerdere malen door Versatel gebeld maar die kon het probleem niet achterhalen en zijn er nog steeds "druk" mee bezig.

wat ik mij afvraag, is dat als je een groen DSL lampje hebt, betekent dit sowiezo dat je verbinding van de hoofdaansluiting naar de splitter goed is? (bij mij ook 8/12) meter telefoonkabel denk ik. Dus als je een groen dsl lampje hebt maar een rood inet lampje, ligt het probleem dan hoogstwaarschijnlijk altijd bij Versatel/wijkcentrale KPN? Of kan het probleem dan toch nog intern zijn, dmv verkeerde instellingen van het modem of slechte verbinding/kabels?

Ik wil gewoon alle interne problemen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150921

Iemand hier met wat verstand van zaken?

Ik ben overgestapt van het BB+ naar 20Mbit.
Helaas zoals vele anderen nu al een maand geen internet, wel lekker betalen, en ze ook nog eens spekken door naar die klantenservice te bellen.
Die klantenservice, is overigens helemaal geen service, ze kunnen daar absoluut niet voor je doen, behalve je klacht door te sturen naar het hoofdkantoor. Het is gewoon een barriere tussen de klanten en het kantoor. Kantoor heeft helemaal geen zin in mensen met klachten, en daar kan je dus ook niet terecht.

Anyways, ik heb mijn modem bekeken met het password wat hier al eens eerder gemeld is en zie tot mijn verbazing de volgende snelheid staan:

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 2048
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 192.168.1.1
Secondary DNS Server: 192.168.1.1

Dit is de snelheid van mijn vorige (BB+) aansluiting, kan dit het probleem zijn dat alles nog steeds niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

wat is je postcode en nummer als het nog niet werkt. Zal het eens checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 150921 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:12:
Iemand hier met wat verstand van zaken?

Ik ben overgestapt van het BB+ naar 20Mbit.
Helaas zoals vele anderen nu al een maand geen internet, wel lekker betalen, en ze ook nog eens spekken door naar die klantenservice te bellen.
Die klantenservice, is overigens helemaal geen service, ze kunnen daar absoluut niet voor je doen, behalve je klacht door te sturen naar het hoofdkantoor. Het is gewoon een barriere tussen de klanten en het kantoor. Kantoor heeft helemaal geen zin in mensen met klachten, en daar kan je dus ook niet terecht.

Anyways, ik heb mijn modem bekeken met het password wat hier al eens eerder gemeld is en zie tot mijn verbazing de volgende snelheid staan:

This information reflects the current status of your DSL connection.

Line Rate - Upstream (Kbps): 512
Line Rate - Downstream (Kbps): 2048
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 192.168.1.1
Secondary DNS Server: 192.168.1.1

Dit is de snelheid van mijn vorige (BB+) aansluiting, kan dit het probleem zijn dat alles nog steeds niet werkt?
Het lijkt erop dat je nog niet overgezet bent naar Versatel, misschien kun je de BBned gegevens instellen en voorlopig daarmee internet op of je zet je oude modem terug als je hem nog hebt ;)
Ook wel vreemd dat de monteur dit niet heeft gezien, wat heeft ie gedaan toen het niet bleek te werken :?
Ben je volgens de orderstatus door alle fases heen gekomen, of staat er nog wat open?
Ik zou toch maar de KS eens heel duidelijk informeren over deze zaak ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Denk dat als je de oude BBned instellingen terug zet je je oude ISP je nogsteeds een IP uitdeelt het wel eens zou kunnen werken gewoon ;)

Maar dat is zeker 't probleem. Versatel heeft je lijn nog niet over laten zetten naar hun apparatuur. Of hebben dit wel gedaan maar een KPN monteur is vergeten de draadjes ook fysiek om te zetten. Moet Versatel aanmelden dat het niet goed zit fysiek in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:12

Nitai

Live the life you love.

Speedy-Andre schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:39:
[...]

Het lijkt erop dat je nog niet overgezet bent naar Versatel, misschien kun je de BBned gegevens instellen en voorlopig daarmee internet op of je zet je oude modem terug als je hem nog hebt ;)
Ook wel vreemd dat de monteur dit niet heeft gezien, wat heeft ie gedaan toen het niet bleek te werken :?
Ben je volgens de orderstatus door alle fases heen gekomen, of staat er nog wat open?
Ik zou toch maar de KS eens heel duidelijk informeren over deze zaak ....
Met BB+ bedoelt hij breedband plus, ook een Versatel abonnement. Ik heb dezelfde situatie gehad, BB+ was iig niet meer werkbaar omdat ze deze omgezet naar 20mbit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Anoniem: 42753 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:13:
[...]

wat is je postcode en nummer als het nog niet werkt. Zal het eens checken ;)
?? Werk je bij Versatel dan? Postcode: 5224XR Huisnummer: 52. Maar hij heeft telefonisch besteld, dus de beschikbaarheid an sich zou het probleem niet mogen zijn. Maar je mag z'n case wel bekijken als je dat kunt heheh. Handig als je echt bij Versatel werkt. Hij heeft nu geen internet meer; de laatste keer dat ik bij hem was werkte het Versatel-abo nog steeds niet; immer wieder das rote INET leuchtchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/9K5Q190U7Q20

Als het werkt is dit natuurlijk wel gigantisch lekker downloaden zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103512

ze zouden het bij mij vorige week aan komen sluiten, hebben ze nu even uitgesteld met 3-4 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
Anoniem: 150882 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:17:
[afbeelding]

Als het werkt is dit natuurlijk wel gigantisch lekker downloaden zo >:)
Wel schándaaaaalig veel hubs open staan icm je aantal open slots, maar dat even offtopic... foei foei foei!!! ;)
(daarom zijn ze ook allemaal rood hehehehe, daarvoor word je geheid gekickt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
assass schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:40:
ik had nog een paar korte vraagjes:

- op dit moment met onze 2mb download is het zo dat op het moment iemand een p2p filesharing programma aanzet binnen het netwerk alle bandbreedte bijna opgeslokt wordt door deze verbinding en het daarom bijna onmogelijk is voor andere netwerk gebruikers (4 totaal) om het internet te gebruiken.. kan ik deze problemen ook verwachten op het moment dat er 20mb/s download is (afstand tot centrale 1500m)
(vandaar mijn interesse in traffic shaping)

- het digitale voetbal; allemaal heel leuk en aardig, maar tis dat het bij de aanbieding hoort anders hadden we het vast niet erbij genomen.. ons gemeenschappelijke televisie toestel (studentenhuisje) staat op de zolder.. adsl komt binnen 3 verdiepingen lager.. is het de bedoeling dat de tv vlakbij het modem staat?
1) naar mijn bescheiden mening is het practisch onmogelijk om met de hedendaagse p2p-applicaties een 20mb/s verbinding structureel plat te leggen... op download-gebied dan... Andere p2p-gebruikers die op die snelheid gegevens aanbieden zijn nl. zeer spaarzaam en zullen zeker niet constant alleen gegevens naar jouw pc'tje pompen...

Wat wel goed mogelijk is, is dat die p2p gebruiker de volledige UPLOAD-bandbreedte gebruikt..... Die magere 100KB/s bij versatel heb je nl. vrij snel vol. En als die upload een tijdje op z'n max zit, dan merk je daar op de rest van het netwerk al heel snel de nadelige gevolgen van... Dit komt daardat alle pakketjes die je het internet op stuurt, met daarin het verzoek om bepaalde informatie terug te sturen (zoals bijvoorbeeld tijdens het browsen gebeurt), met een enorme vertraging worden verzonden, wat dus een nog latere reactie tot gevolg heeft....

Mijns inziens lost het installeren van een 10mbps hubje dus niet zoveel op. Volgens mij kan je het probleem beter softwarematig oplossen door het aantal uploads en de maximale uploadbandbreedte softwarematig te verminderen. Dat kan rechtstreeks in de p2p applicatie of via extra programmatuur, zoals netlimiter (heb ik zelf hele goede ervaringen mee).

2) leg een extra utp-kabel tussen de router (waar de aansluiting binnenkomt) en de multimediabox (bij de televisie). Deze verbinding mag maximaal 100 meter lang zijn, dus daar heb je een behoorlijk studentenhuis voor nodig. Van versatel krijg je gratis 2x20 meter kabel en bij extra meters zal je moeten bijbetalen.. Misschien loont het dus de moeite om zelf even te gaan inkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Weet iemand btw. of het ook mogelijk is/wordt om zo'n 20Mbit lijn te nemen ZONDER dat voetbal? Want a) ik héb al digitale TV waar ik rete tevreden over ben en b) voetbal interesseert me niet dusdanig veel dat ik dáárvoor wil gaan betalen. Maar zo'n 20Mbit verbinding lijkt me wel wat.
Case schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:35:
[...]

Als je ADSL Lampje groen brandt, is er met het signaal op je telefoonlijn niets aan de hand. Het lampje Inet dat rood brandt geeft uitsluitend aan een of meerdere van je diensten niet goed werkt. Meestal ligt dit in de configuratie van de Dslam. In jouw geval zou ik de reactie van Versatel even afwachten, en niet met bekabeling gaan zitten klooien. Dat gaat je probleem namelijk echt niet oplossen, neem dat van me aan.
Sja, ik had al een idee dat het wel eens in de DSLAM kon zitten, maar vragen kan nooit kwaad heh... Enig idee hoelang zoiets kan gaan duren en of er veel kattegejank voor nodig is om ze tot actie te manen? Want ik hoop niet dat m'n kennis nu eerst een loze maand moet gaan betalen. Da's-ie dus echt niet van plan, kan ik je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97653

Geen matches
Mischien wel handig voor als je versatel neemt en ook onbeperkt wil bellen tegen een vast tarief: :)
http://www.optibel.nl/
Voor 12,95 € per maand werkt provider onafhankelijk :P

@csteelooper
Ik snap niet dat je druk maakt over die decoder van versatel die krijg je er gewoon bij, als je ut niet wil gebruiken dan hoeft dat niet.
En voor dat voetbal betaal je geen cent extra.
Er is bovendien niets wat je tegenhoud om gewoon via die aanbieder die je nu heb voor digitale TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Anoniem: 97653 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:17:
Mischien wel handig voor als je versatel neemt en ook onbeperkt wil bellen tegen een vast tarief: :)

@csteelooper
Ik snap niet dat je druk maakt over die decoder van versatel die krijg je er gewoon bij, als je ut niet wil gebruiken dan hoeft dat niet.
En voor dat voetbal betaal je geen cent extra.
Er is bovendien niets wat je tegenhoud om gewoon via die aanbieder die je nu heb voor digitale TV te kijken.
Snap ik, maar omdat het in de UK en US vaak zo is dat je ook een korting kunt krijgen als je een bepaalde service NIET wil afnemen heheh. Zou wel makkelijk zijn geweest... Maarja, in principe heb je gelijk.

Dan nog even over Optibel: als je dat gebruikt betaal je toch nog steeds voor 0900-nummers?

[ Voor 6% gewijzigd door csteelooper op 02-08-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Anoniem: 97653 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:17:
Zo goedkoop is dat niet, er komt ook nog 9.40 per maand bij, uit de FAQ van optibel:

ADSL via BBned, Versatel of Tiscali
Als u ADSL heeft via het netwerk van BBned, Versatel, Tiscali of via welke provider dan ook, dan heeft u wel de mogelijkheid om uw ADSL abonnement los te koppelen van uw telefoonabonnement. Dan is het ook veel eenvoudiger om uw telefoonnummer te kunnen behouden. Dit loskoppelen wordt de zogenaamde non-linesharing situatie genoemd. Door met uw huidige telefoonnummer over te stappen naar Optibel wordt uw contractuele relatie met KPN definitief verbroken.

Zowel KPN als BBned, Versatel en Tiscali maken in de infrastructuur gebruik van de koperlijnen van het KPN-netwerk om ADSL te leveren. Als voormalig staatsbedrijf heeft KPN dit kopernetwerk aangelegd. De overheid staat het KPN toe in Nederland aan BBned, Tiscali en Versatel kosten in rekening te brengen voor het onderhouden van de koperlijnen waarover de ADSL-verbinding loopt.. Dit wordt de zogeheten non-linesharing toeslag genoemd. BBned, Tiscali en Versatel brengen deze kosten in rekening bij de Internet Providers. die de kosten op hun beurt met de eindgebruikers verrekenen.

De kosten bedragen ongeveer € 9,40 per maand. Houdt u hier rekening mee.

Ik denk eigenlijk dat versatel (of wellicht tele2, ingeval van de aankomende overname) zelf ook wel met een dergelijk bel-product erbij gaat komen. Uiteindelijk willen ook zij naar triple-play toe.

Overigens komen ze het bij mij op 9 aug. aansluiten, ik ben zeer benieuwd, gezien alle ervaringen hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 02-08-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150028

Heb een nieuwsbrief ontvangen van Versatel dat vanavond de 1e live-testuitzending is om 19:30 ( ADO Den Haag - West Ham :P ).

Kijken dus allemaal, die servers en backbones moeten maximaal belast worden zodat Versatel weet hoe de vlag erbij staat. Ik heb liever dat ze nu leren van hun kinderziektes dan dat het over dik een week de soep in loopt als de competitie echt van start gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
1) Net een brief van Versatel gehad over de betaling over de eerste maand van Versatel 20mbit abo... ik denk doordat ik 2 keer naar klantenservice heb gebeld met de mededeling dat mijn internet er al weer een hele dag uitlag, hoef ik door die storing de eerste maand niet te betalen! :P Érg netjes van ze! :)
Scheelt toch weer 40 euri.. Anderen ook die 'korting' gehad of moet je echt gebeld hebben?

2) Kan iemand nou nog ff mijn vraag beantwoorden of ik elke willekeurige 54mbit pcmcia-kaart in mijn laptop kan douwen om wireless verbinding te krijgen met mijn versatel modem en wat zo'n kaartje mag kosten zonder dat ik word afgezet?! PLEASSEE answer this question :)

PS> Ik kijk vanavond voetbal!! Effe testen die hap! Kom op jongens!!

[ Voor 7% gewijzigd door Robinter79 op 02-08-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mike Wazowski
Dat heet vastrecht en die betaal je hoe dan ook wel.
Als je Versatel heb betaal je dat vastrecht ook aan KPN, dus hoef je het niet nog een keer te betalen voor Optibel(dus dan kost dat optibel abbonement nog steeds maar 12,95).
Voor 40 cent meer heb je inplaats van alleen vastrecht het belbasis abbonement dus kan je ook gewoon blijven bellen via je telefoonlijn in plaats van alleen een adsl signaal te hebben.

@csteelooper
Over 0900-nummers daar zal gewoon voor betaald moeten worden omdat namelijk de gene die jij 0900 belt een bepaald bedrag krijg als die word gebelt.

En ik zie het niet gebeuren dat versatel korting gaat geven als je de tv decoder niet gebruikt, zeker omdat bijna alle groote aanbieders naaar triplepay toe willen dus: telefoon, internet en tv via 1 aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150950

Geen matches
hoihoi mensen ik woon in veendam en heb laatst geinformeerd naar de versatel 20mb/ps maar ze kunnen het niet leveren.
ik zit nu op 1.6 mp/ps maar ik wil sneller wat kan ik gaan doen??????
en wil wel bij versatel blijven want heb nooit problemen gehad met de versatel abbonnement.
groeten nick jansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@Robinter79
Jah elke 802.11 b/g kaart moet werken 802.11 a niet, en als je er 1 koopt is het handig als deze ondersteuning bied voor WPA(is niet noodzakelijk maar wel veiliger).

@jansennick
Bedoel je 1,6 MByte/ps of 1,6 Mbit/ps.
Als het 1,6 MByte is zou ik het gewoon houden, voor 40 € heb je dan gewoon het meeste bandbreete voor dat geld.
Als het 1,6 Mbit/ps is zou ik voor een goedkoper abbonement gaan zoals ADSL Family van versatel scheelt je 20 € per maand.

Het verschil tussen MByte/ps & Mbit/ps is 8 X, 1 MByte/ps = 8 Mbit/ps

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 97653 op 02-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Anoniem: 97653 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:06:
[...]

Jah elke 802.11 b/g kaart moet werken 802.11 a niet, en als je er 1 koopt is het handig als deze ondersteuning bied voor WPA(is niet noodzakelijk maar wel veiliger).
je bent een held!!! :) thanx :) kga ff op internet speuren naar 802.11 b/g kaartjes met WPA-dinges.. ben benieuwd! Moet toch wel lukken voor 20 euri ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Moet je ff op de Pricewatch van tweakers.net kijken: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59/top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Robinter79 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:09:
[...]

je bent een held!!! :) thanx :) kga ff op internet speuren naar 802.11 b/g kaartjes met WPA-dinges.. ben benieuwd! Moet toch wel lukken voor 20 euri ofzo?!
ja denk het wel :)

ik ben zelf erg tevreden over deze:

pricewatch: Linksys WPC54G (54Mbps, PCMCIA)

maar volgens mij kan je ook prima uit de voeten met:

pricewatch: Asus WL-100g (54Mbps, PCMCIA) (#6 populariteit wlan netwerkkaarten op pricewatch)
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Geen matches
Anoniem: 97653 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:03:

Voor 40 cent meer heb je inplaats van alleen vastrecht het belbasis abbonement dus kan je ook gewoon blijven bellen via je telefoonlijn in plaats van alleen een adsl signaal te hebben.
belbudget bedoel je toch?

scorpion303 : thanks voor de uitgebreide reactie

en ik had al geinformeerd bij de klantenservice van Versatel of het mogelijk zou zijn de aanbieding zonder de digitale televisie te nemen (en dus die 50 euro te besparen op de decoder), maar dit is helaas niet mogelijk (opzich ook wel logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Anoniem: 150028 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:01:
Heb een nieuwsbrief ontvangen van Versatel dat vanavond de 1e live-testuitzending is om 19:30 ( ADO Den Haag - West Ham :P ).

Kijken dus allemaal, die servers en backbones moeten maximaal belast worden zodat Versatel weet hoe de vlag erbij staat. Ik heb liever dat ze nu leren van hun kinderziektes dan dat het over dik een week de soep in loopt als de competitie echt van start gaat.
Ik zou wel willen kijken, maar ik zit al in het stadion bij die wedstrijd 8)

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
@assass
Je hebt gelijk mijn fout, ik vergiste me qwa abbonementsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigben04 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:57:
[...]

Ik zou wel willen kijken, maar ik zit al in het stadion bij die wedstrijd 8)
Haha, Duh-Haag Hoolie in tha house.

Dan zet je maar de decoder vantevoren aan op Ned 2, zodat op zijn minst diezelfde 5Mbit naar je decoder gezogen wordt. We need to test this baby to the fullest. :P

Ik voel me vandaag net een crashtest-dummie in een Versatel-voertuig, op weg naar destructie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Anoniem: 150028 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:33:
[...]
Haha, Duh-Haag Hoolie in tha house.

Dan zet je maar de decoder vantevoren aan op Ned 2, zodat op zijn minst diezelfde 5Mbit naar je decoder gezogen wordt. We need to test this baby to the fullest. :P
Is goed, misschien kan ik m'n kat nog instructies geven om 'm rond acht uur over te zetten op het voetbal ;)

Enneh, niks hoolie he, wij zijn lief O-)
Ik voel me vandaag net een crashtest-dummie in een Versatel-voertuig, op weg naar destructie. :+
Zo'n crashtest-dummie voelde ik me vorige week toen m'n verbinding er 36 uur lang uit lag :+

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Geen matches
Inderdaad zeer mager zeker als je hun luidschreeuwende aanbieding van 20mbit ziet. Gaat dus volledig niet op.. Deze 700 k/s zit bijna op hetzelfde niveau als het huidige @home abbo..

De laatste heb ik dus en zit ook rond de 2000, 2500 meter van de centrale af en het heeft dus geen ENKELE zin over te stappen. Ik was het aan het overwegen.

Zeker niet gezien de ENORME berg problemen die ik hier en overal lees... |:(

Ze kunnen in het vervolg beter even testen voordat ze wat uit gaan rollen..
Anoniem: 139601 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
Eej, effe nog over die pincode 1111 om sommige dingen te kunnen zien via je decoder..:

Als decoder om pincode vraagt kan ik nix intikken... ik probeer 1111 in te tikken, maar er blijft een lichtblauw staafje staan in het vakje en ik kan 'em daarna alleen nog maar uitzetten en weer opnieuw aan... error dus... iemand dat ook tegengekomen??

Die voetbalwedstrijd voor vanavond gaat toch hopelijk niet via pincode 1111 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, wat ik wel weet is dat je momenteel al een testbeeld kan zien gewoon via de TV-kanalen, en (ik) dus voor het eerst buiten Ned 1, 2 en 3 kan doorschakelen met de kanalen +- toetsen naar bijvoorbeeld een 4-screenig mozaiek kanaal waar straks kennelijk ook 4 wedstrijden tegelijk op1 beeld te volgen zijn (en nu een of andere voetbal-docu op draait), en daarna zijn dus ook club-TV zenders toegankelijk en een voetbalkanaal (waarschijnlijk het live kanaal waar straks geschakeld wordt naar alle matches ala Langs de Lijn en nu ook die docu draait). Je krijgt zwart beeld bij Ajax-TV, PSV en Feyenoord, maar daarna komt ADO en daar zie je al een leeg stadion in het zonnetje.

Die zenders zijn bij mij niet toegankelijk via de cijfertoetsen zoals Ned 1, maar alleen met de plus schakel-toets.

Merk trouwens ook dat er geen enkele hapering meer optreed hier bij wat voor zender dan ook, behalve net na het schakelen. Ik had tot dusver altijd wel een aantal maal per minuut een lichte hapering of blokjesvorming. Er zit progressie in...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 150028 op 02-08-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
jep, die zie ik nu ook allemaal, die zenders :)

Bij mij ook minder haperingen iig, heel soms nog wel een blokje...

Maar die commentatoren zijn voor zover ik gezien heb wel kneuzen (nog) hoor... is dit hun allereerste tv optreden ofzo!! :?

Nou ja, worden vast wat meer ervaren over een tijdje :)

Die andere 3 wedstrijden zijn toch al gespeeld?? En ze hebben het de hele tijd over ADO Den Haag - Wolverhampton, terwijl in de versatel brief stond Jubileumwedstrijd ADO Den Haag � West Ham United.... ben ik nu gek?

[ Voor 21% gewijzigd door Robinter79 op 02-08-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Geen matches
Ff een vraagje.. Hoe snel is switchen tussen de kanalen? Net zo vlot als normaal op je tv?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39478

Geen matches
beeld is prima..alleen geluid sucks, ik hoor de commentator bijna niet terwijl ik de geluiden in het stadion wel goed hoor! weet niet of anderen dat ook hebben

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39478 op 02-08-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
megamuch schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:26:
Ff een vraagje.. Hoe snel is switchen tussen de kanalen? Net zo vlot als normaal op je tv?
Bijna wel, een fractie langzamer hier. 1 seconde ofzo.

Geluid is hier goed, commentator op de achtergrond, publiek staat lekker hard erop, zoals het hoort voor de sfeer.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 150028 op 02-08-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt nu ook 3 andere wedstrijden bekijken die eerder opgenomen zijn (vorig seizoen), of via het mozaiek kanaal alle 4 tegelijk bekijken. Gewoon switchen naar Ajax-TV enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 150028 op 02-08-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Geluid is hier goed, commentator op de achtergrond, publiek staat lekker hard erop, zoals het hoort voor de sfeer.
sfeer is prima, maar het stadion geluid overheerst, niet echt relaxed kijken/luisteren. iets harder dan zoals bij NOS prima, maar dit is té

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 39478 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:37:
[...]

sfeer is prima, maar het stadion geluid overheerst, niet echt relaxed kijken/luisteren. iets harder dan zoals bij NOS prima, maar dit is té
Ik vind het heerlijk, zo heb ik altijd al gewild, lekker hard zoals het in het stadion is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
ik vind het geluid ook prima :) heb liever een beetje sfeer dan altijd maar weer het geleuter van een commentator :)

En het overschakelen gaat vrij rap ja, alleen bij mij elke keer de eerste milliseconden hapert het beeld enzo en daarna wordt het ok :) maar dat hoort denk ik bij het downloaden

Bij mij stond trouwens eerst de wedstrijd van Feyenoord op PSV tv en die van PSV op feyenoord-tv :) Ook opgevallen? Gelukkig is het een testuitzending :*) want die moet je niet door elkaar gaan halen strax...

Ik heb trouwens heel af en toe nog blokjes.. jullie ook?!

Verder nog opvallendheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ja..sinds het rode lampje uit is (yeaaah) heb ik traag internet..410 kb/s haal ik, zit op 400 meter van wijkcentrale en heb geen wireless. Ook als ik de decoder uit doe haal ik 410 kb/s...

Beeld is super op de tv, dus dat is prima...alleen hoop ik wel dat de snelheid toeneemt. weet iemand of Versatel bezig is om de snelheden op te hogen? of dat dat wordt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Geen matches
410 kb/s voor 400 meter van centrale is echt knudde... kan nooit goed zijn... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 16:01
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.