Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.495 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148174

Geen matches
Nou ik heb net afgesloten, 2 jaar. Ze zeiden dat na die twee jaar de mogelijkheid bestaat om ons te laten betalen voor die wedstrijden...

In ieder geval, heeft iemand mijn vraag van hierboven gelezen? Hoe ver wonen jullie van een telefooncentrale vandaan? en wat voor speeds halen jullie? Versatel zei tegen mij dat na 3,5km er snelheidsvermindering kan optreden, gezien de grote afstand die de data moet afleggen.. Een vriend van mij echter, zegt dat het na 1,5km al voorbij met de pret is.. Ik zelf woon (voor zover ik weet) 2,7km van de dichtsbijzijnde centrale af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148184

Matched: -
ook ik heb hetzelfde probleem nu, eerst zou de opleveringsdatum van versatel 17 juli zijn, dus mijn demon opgezegt per 1 augustus, en 3 augustus zou dan een monteur langskomen om de boel aan te sluiten, nu staat op mijn statusoverzicht dat het verplaatst is naar 29 augustus.
afzeggen van de afsltuiing van demon kan niet meer(dit gehoord naar belletje naar demon).
en wat schetst mijn verbazing: als ik de postcodecheck doe en kijk naar het besteloverzivht, dan staat dit daar:" Orderplanning
Versatel streeft ernaar om je aansluiting voor 28 jul 2005 op te leveren en informeert je per e-mail over de voortgang van de order of neemt indien van toepassing contact op voor het maken van een afspraak voor de installatie."

daar zakt me broek toch vanaf, ik neem toch aan dat me statusoverzicht betrouwbaarder zou moeten zijn dan een postcodecheck.

dat aannemende zal ik dus zeer waarschijnlijk bijna 1 maand zonder internet zitten, en zoek me beurs naar een tijdelijke internettoegangs isp oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Geen matches
joepie 20mbit, en hoe zit het met die upload. 1 mbit. die mag eens omhoog. ik download toch niet met 20mbit. 10mbit is meer dan zat. en dan een mooie 10mbit up. gewoon kappen met dat adsl. en in het land massaal glasvezel gaan leggen. kost wat maar dan heb je ook wat. daar mag best wat belastinggeld heen gaan. beter dan naar die onnodige compagnes die ze moeten houden, en andere onnodige troep die ons burgers onnodig geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Geen matches
D'r zitten wel echt debielen op hun sales afdeling..... ik krijg echt elke keer als ik bel een andere opleverdatum te horen. Ook zijn die mensen daar echt alles behalve vriendelijk.

M'n centrale is volgens persoon X al gereed sinds 15 juni, persoon Y zegt half augustus, persoon Z zegt weer wat anders.

M'n opleverdatum staat nu weer op 8 augustus ipv 29 augustus, de laatste keer dat ik belde zei die persoon dat m'n wijkcentrale al gereed is (wist 'ie 100% zeker), maar hij kan m'n upgrade datum niet verplaatsen (=vervroegen), omdat ik zelf augustus had aangegeven (wat dus niet zo is) ?!?!? :( Ik word echt gek van die mensen daar, ik heb gewoon nog nooit 2x hetzelfde antwoord gekregen...

Overigens wel erg tevreden over hun technical support afdeling... in tegenstelling tot hun sales collega's wordt ik altijd snel en vriendelijk te woord gestaan.

Moet denk ik maar gewoon afwachten tot er een versatel busje voor m'n deur staat...

[ Voor 5% gewijzigd door -d- op 30-06-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148145

Geen matches
Zijn er mensen die 20 mb hebben en gebruik maken van een payserver bv usenetserver?met wat voor snelheid halen jullie bestanden binnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29
Anoniem: 148184 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:05:
ook ik heb hetzelfde probleem nu, eerst zou de opleveringsdatum van versatel 17 juli zijn, dus mijn demon opgezegt per 1 augustus, en 3 augustus zou dan een monteur langskomen om de boel aan te sluiten, nu staat op mijn statusoverzicht dat het verplaatst is naar 29 augustus.
afzeggen van de afsltuiing van demon kan niet meer(dit gehoord naar belletje naar demon).
en wat schetst mijn verbazing: als ik de postcodecheck doe en kijk naar het besteloverzivht, dan staat dit daar:" Orderplanning
Versatel streeft ernaar om je aansluiting voor 28 jul 2005 op te leveren en informeert je per e-mail over de voortgang van de order of neemt indien van toepassing contact op voor het maken van een afspraak voor de installatie."

daar zakt me broek toch vanaf, ik neem toch aan dat me statusoverzicht betrouwbaarder zou moeten zijn dan een postcodecheck.

dat aannemende zal ik dus zeer waarschijnlijk bijna 1 maand zonder internet zitten, en zoek me beurs naar een tijdelijke internettoegangs isp oid.
wat ze mij verteld hebben is dat de afgesproken datum de correcte datum is en dat er door een fout in het systeem die data op 29 aug is gekomen maar dat de nieuwe data die gisteren afgesproken is nog niet verwerkt is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162

Geen matches
Nog mensen uit Nijmegen die of het al hebben of weten waneer het eindelijk hierheen komt ??

Kan nie wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Geen matches
TafkaP schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:36:
[...]

Hoor ik toch van mijn 'insider' heel wat anders. KPN moet namelijk helemaal niets. Als ze willen doen ze wat versatel vraagt. Als het even niet lukt, of ze hebben er geen tijd voor, wat dan ook, dan zullen ze het even overslaan. Het zal wel meevallen over het geheel gesproken, maar het zou me niets verbazen als mensen toch vertragingen krijgen door KPN danwel miscommunicatie tussen de twee kolossen.
Ach ik denk dat Versatel gewoon de hand in eigen boezem moet steken. Ze hebben de zaken gewoon niet op orde, het was ook haast een onmogelijke taak om in zo'n korte periode de centrale's geschikt te maken voor ADSL2, zeker als je afhankelijk bent van toeleveranciers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geen matches
Anoniem: 148129 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:00:
[...]

Bij mij ging de installateur na wat overredingskracht van mij en een belletje naar Versatel wel akkoord met plaatsing van het modem op meer dan 2,5 meter (een meter of 6,7). Wel op eigen risico maar hij dacht zelf ook dat het geen probleem op zou leveren.

Voorlopig doet de verbinding het echter nog niet (vanwege een draadkruising in de centrale)
Hmm, als dit bij jou een beetje goed werkt, durf ik dat bj mij ook wel aan. Scheelt me een extra kabel, en op eigen risico wil ik het best doen. Mocht het echt nodig zijn, dan plaats ik het modem alsnog wel naast ISRA, maar als het niet hoeft, liever niet. Bij mijn huidige ADSL verbinding werkt het ook perfect, maar met die nieuwe snelheden zal dat wel geen garantie zijn dat het straks ook werkt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148145

Geen matches
Ik stap per 01082005 over van planet naar versatel. Vandaag heb ik ook een brief ontvangen van kpn dat adsl daar wordt stop gezet per 1 augustus. Een tijdje terug spraak ik met iemand van de helpdesk van versatel die zei dat ik wel adsl moest aanhouden ik snap het niet zo. Adsl gaat toch via versatel lopen en niet meer via kpn en planet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Nu online

-d-

-d- schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:31:
Kan iemand met Versatel 20mb wat foto's maken van de decoder ?
Is de SPDIF uitgang Optisch of Coax?
Iemand ? Foto's zijn niet heel erg belangrijk maar gaat me ff om coax of optisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120064

Geen matches
En ik wil nog graag weten of die uitgang naar de decoder wireless is in te stellen....iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Geen matches
Danku. Wel apart. Geen slechte latency op zich, maar absoluut niet beter dan de "gewone" ADSL variant. Alcatel DSLAM's doen een latency van 9 ms, en de meeste andere rond de 18 ms (theoretisch nog afhankelijk van wat configuratiedingetjes). Ik heb nooit echt de technische specs van ADSL2+ doorgenomen, dus ik weet niet of ze iets aan latency gedaan hebben tov ADSL, maar ik had toch wel gehoopt dat ze daar nog wat verbetering in zouden aanbrengen. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat de implementatie van Versatel het wat langzamer dan nodig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145362

Geen matches
owja.. mensen check je ordestatus eens.. ze hebben het verandert.. denk ik..
maare bij staat er dit nu:

Versatel 20Mb ADSL Niet Aktief Abonnement is NIET gereed voor gebruik
Opleverdatum 12 juli 2005 Berekend op basis van 'normale

we hebben nog hoop!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148129

-d- schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:17:
[...]
Iemand ? Foto's zijn niet heel erg belangrijk maar gaat me ff om coax of optisch....
De handleiding van de decoder staat bij de help-pagina's van Versatel:
http://clogic.versatel.nl...smt-6010E_nl_20050427.pdf

Zoals te lezen is hij optisch. Je kan hem niet wireless aansluiten op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Geen matches
Mijn opleverdatum stond op 11 JULI maar werd gisteravond gebeld door de monteur en nu heb ik een afspraak voor 6 Juli!

Het kan dus zijn dat je dan toch je verbinding sneller krijg dan verwacht!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:02

Kroontje

...

Geen matches
Iemand al ervaring met het laten opzeggen van je huidige provider door Versatel? Versatel heeft mij verzekerd dat zij mijn huidige abbonement bij Demon opzeggen om op deze manier een 'bijna' naadloze overgang te realiseren.

Ben erg bang dat dit niet goed gaat komen. Volgens de orderstatus zou mijn lijn op 8 augustus opgeleverd worden, maar heb nog niets van Demon gehoord over een opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:11
xained schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:49:
Overigens, als je inlogged op je modem met een admin account (login & pass: V3rs4t3l1-0 ) , wat is jouw Line Rate? (Zie je als je klikt op device info)
1 dag na het ontdekken van deze admin account en het posten op tweakers heeft overigens Versatel mijn modem remote geupgrade met een nieuwe firmware. Daarin is het admin password veranderd en hebben ze tevens wat maatregelen genomen om de manier waarop ik in eerste instantie achter de account ben gekomen tegen te gaan....

Ik zit nu dus weer met een modem waarop ik niet eens officieel de lijnssnelheid kan zien :(

(p.s. ik heb overigens al wel weer een truuk gevonden om wel bij alle functies te komen, maar dit keer post ik het even niet. Voor volledige toegang tot het modem heb je wel weer de admin account nodig maar die heb ik nog niet te pakken. Het nieuwe admin wachtwoord is FrontOffice1-0 o.i.d. maar ik ben nog niet achter de username ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Maurice v/d Zwaan op 01-07-2005 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Geen matches
bij mij is de opleverdatum verplaatst van eind juli naar eind augustus :(

de centrale is wel geschikt vanaf 8 juli geven ze aan

[ Voor 29% gewijzigd door plankie op 01-07-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kroontje schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:35:
Iemand al ervaring met het laten opzeggen van je huidige provider door Versatel? Versatel heeft mij verzekerd dat zij mijn huidige abbonement bij Demon opzeggen om op deze manier een 'bijna' naadloze overgang te realiseren.

Ben erg bang dat dit niet goed gaat komen. Volgens de orderstatus zou mijn lijn op 8 augustus opgeleverd worden, maar heb nog niets van Demon gehoord over een opzegging?
Ga er maar even vanuit dat dit goed gaat. Er wordt namelijk een bericht naar KPN gestuurd door Versatel waarin ze vragen om jouw koperdraadje over te zetten van de ene naar de andere telco (dus van bbned of BabyXL/Tiscali naar Versatel toe), dus dat gaat redelijk naadloos in elkaar over. Als je lijn omgezet is moet je even met Demon gaan bellen om te vragen of je lijn daar is opgezegd. Voor die tijd: niets aan doen! Als Demon je lijn te vroeg cancelled kan Versatel je lijn niet opleveren en ben je zo 3 - 6 weken zonder internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Nu online

-d-

Geen matches
plankie schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:38:
bij mij is de opleverdatum verplaatst van eind juli naar eind augustus :(

de centrale is wel geschikt vanaf 8 juli geven ze aan
Mijn centrale is al vanaf half juni gereed, maar toch willen ze niet komen aansluiten bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:02

Kroontje

...

Anoniem: 76345 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:40:
[...]

Ga er maar even vanuit dat dit goed gaat. Er wordt namelijk een bericht naar KPN gestuurd door Versatel waarin ze vragen om jouw koperdraadje over te zetten van de ene naar de andere telco (dus van bbned of BabyXL/Tiscali naar Versatel toe), dus dat gaat redelijk naadloos in elkaar over. Als je lijn omgezet is moet je even met Demon gaan bellen om te vragen of je lijn daar is opgezegd. Voor die tijd: niets aan doen! Als Demon je lijn te vroeg cancelled kan Versatel je lijn niet opleveren en ben je zo 3 - 6 weken zonder internet verbinding.
Klinkt goed zoals je zegt. Ik houd me rustig richting Versatel en Demon en we zien wel wat het wordt, na het lezen van je post heb ik er meer vertrouwen in gekregen dat het in één keer goed gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10-2024

Tha

gaat hard

Geen matches
Het verhaal van de monteur met de kabelkruising in de centrale... zijn er inmiddels mensen bij wie dat al gedaan is, of wie er met dat kluitje het riet in is gestuurd? :r

Het is bij mij nu 10 dagen geleden dat de monteur tegen me vertelde dat het 24 uur zou duren.
Helaas nu nog steeds geen internet,

(was al klant van ze, me oude verbinding deed het na het bezoek van de monteur ook niet meer)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:02
Geen matches
Maus33
1 dag na het ontdekken van deze admin account en het posten op tweakers heeft overigens Versatel mijn modem remote geupgrade met een nieuwe firmware. Daarin is het admin password veranderd en hebben ze tevens wat maatregelen genomen om de manier waarop ik in eerste instantie achter de account ben gekomen tegen te gaan....
Heh, ja, daar kwam ik gisteren ook achter. Inderdaad erg jammer dat je je lijnsnelheid niet meer kan zien :(

Kan je die modems btw trainen om op een hogere lijnsnelheid te werken?

Ik weet dat ik op 16mbit vast sta. Als ik download dan haal ik precíes die snelheid (DU Meter laat een mooi kaarsrecht lijntje zien).

Als mijn lijn écht aan het limiet zit van het maximaal haalbare, dan had ik nooit zo'n mooie rechte lijn kunnen halen wat betekent dat ik eigenlijk nog een stuk hoger kan gaan.

Misschien is het zo dat Versatel de "handshaking" tussen het modem en de centrale te voorzichtig heeft ingesteld, wat ik kan denk ik een stuk hoger :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geen matches
Zoals hierboven staat, was mijn aansluiting ook verschoven naar 29 augustus. Ik heb hier even een mailtje over gestuurd naar Versatel, ik kom net thuis, lees mijn mail, hebben ze hem voor mij vervroegd naar 5 augustus. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik kwam vandaag in 'een magazijn' een flink aantal pallats Versatel-modems tegen. Op dit moment worden er een behoorlijk aantal monteurs in de praktijk opgeleid om Versatel te kunnen instaleren. De tijd tot aansluiten zou dus binnenkort flink korter moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
Geen matches
Ook bij mij was de datum veranderd van 29 juli naar 29 augustus. Heb ze hierover een mail gestuurd met de hoop dat ze mij een verklaring konden geven wat er aan de hand was.

Dit is het antwoord wat ik van ze gekregen heb. Denk dat dit voor iedereen geldt:
Geachte heer/mevrouw xxx,

Onze excuses voor de ontstane verwarring. De wensdatum die u veranderd zag in 'Mijn Versatel' was niet correct. De wijziging is door een organisatorische miscommunicatie ontstaan.

Versatel verzekerd u dat deze fout zo snel mogelijk wordt gecorrigeerd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland
Dan had ik nog een vraagje, ook al eerder gesteld, maar nog niemand had hierop gereageerd:

weet iemand of er in het versatel modem een firewall functie zit, of dient deze middels een andere oplossing gevonden te worden, zoals software (ben ik geen fan van) of hardware (router).
Iemand die aangesloten is die hier antwoord op kan geven??:)

[ Voor 5% gewijzigd door Upper op 01-07-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Geen matches
Upper schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:26:
weet iemand of er in het versatel modem een firewall functie zit, of dient deze middels een andere oplossing gevonden te worden, zoals software (ben ik geen fan van) of hardware (router).
Iemand die aangesloten is die hier antwoord op kan geven??:)
Versatel levert een Samsung (eigenlijk davolink) modem met ingebouwde router.

Versatel levert niet de admin account bij de router (en heeft zelfs al actie ondernomen om het inmiddels achterhaalde account te deactiveren) waardoor de mogelijkheden qua instellingen slechts 25% zijn van wat de router eigenlijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
MAus33 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:35:
Ik zit nu dus weer met een modem waarop ik niet eens officieel de lijnssnelheid kan zien :(
Interessant. Als je dan een slechte verbinding hebt, of je verbinding loopt terug in kwaliteit, kunnen ze je van alles wijsmaken. Dat belooft wat voor de toekomt. Is het hele systeem een proprietary oplossing, of kun je er ook een willekeurig modem aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 19:47
Geen matches
ff een vraagje aan mensen die hun lijn al opgeleverd hebben en hiervoor ook al adsl hadden...

is de uploadsnelheid die jullie halen hoger/lager of gelijk gebleven aan wat je al haalde bij adsl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Geen matches
MAus33 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:30:
[...]

Versatel levert een Samsung (eigenlijk davolink) modem met ingebouwde router.

Versatel levert niet de admin account bij de router (en heeft zelfs al actie ondernomen om het inmiddels achterhaalde account te deactiveren) waardoor de mogelijkheden qua instellingen slechts 25% zijn van wat de router eigenlijk kan.
Dat klinkt niet goed.
Kan je wel gewoon de standaard dingen als:
*DHCP servertje instellen (basis IP)
*DNS server proxy (met eigen interne DNS entries?)
*Port mapping? (hoeveel en hoe makkelijk?)
*Firewall configgen?

Kan iemand mij daar antwoordt op geven.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice v/d Zwaan
Geen matches
KnoppenSpook schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:55:
[...]

Dat klinkt niet goed.
Kan je wel gewoon de standaard dingen als:
*DHCP servertje instellen (basis IP)
*DNS server proxy (met eigen interne DNS entries?)
*Port mapping? (hoeveel en hoe makkelijk?)
*Firewall configgen?

Kan iemand mij daar antwoordt op geven.
DHCP server instellen kan, virtual servers aanmaken, en dmz. Port triggering en bij wireless staat verder bijna alles open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Geen matches
Bij mij stond ie ook op 29 augustus, mijn neefje belt voor een aansluiting: "IK garandeer u dat u geen wedstrijd mist" oftewel voor 14.15 augustus (seizoenstart)... ikke pissed, kijk net > 29 juli :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130143

Geen matches
Jammer dat Versatel nog geen ADSL2+ levert hier in Nieuwerkerk aan den IJssel. Terwijl er hier toch flink wat mensen wonen die geinteresseerd zijn in het 20Mbits+voetbal abbonnement |:( Onze centrale is pas ergens in 2006 aan de beurt voor een upgrade :'(

Beter schieten ze op, want het lot heeft beslist dat ik ongeveer een metertje of 140 van onze centrale afwoon. Is die afzichtelijke telefoonmast nog ergens goed voor... Dat wordt smullen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 130143 op 02-07-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epias schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:08:
[...]
Interessant. Als je dan een slechte verbinding hebt, of je verbinding loopt terug in kwaliteit, kunnen ze je van alles wijsmaken. Dat belooft wat voor de toekomt. Is het hele systeem een proprietary oplossing, of kun je er ook een willekeurig modem aanhangen?
Als je een slechte verbinding hebt, of je verbinding loopt terug in kwaliteit, dan is er door Versatel een bepaalde grens vastgesteld vanaf welk punt ze een onderzoek gaan instellen. Daarbij hebben ze jouw modem informatie helemaal niet nodig (al heb ik het gevoel dat ze wel remote modem-management doen, als ik naar de username/password combinatie kijk), maar kunnen ze genoeg info achterhalen van de DSLAM zijde. Het is hartstikke leuk om in je modem te kunnen kijken naar statistieken over demping en signaal/ruisverhoudingen en maximale snelheden, maar the point is, je hebt die info helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
Geen matches
Anoniem: 130143 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:05:
Jammer dat Versatel nog geen ADSL2+ levert hier in Nieuwerkerk aan den IJssel. Terwijl er hier toch flink wat mensen wonen die geinteresseerd zijn in het 20Mbits+voetbal abbonnement |:( Onze centrale is pas ergens in 2006 aan de beurt voor een upgrade :'(
Hoe kan je nu weten dat je centrale pas in 2006 word aangepast?
Ik kan dat nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130143

Geen matches
SpiriTNL schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:44:
[...]
Hoe kan je nu weten dat je centrale pas in 2006 word aangepast?
Ik kan dat nergens terug vinden.
Bellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Geen matches
bij mij is de orderstatus ook weer aangepast naar 29 juli ipv eind augustus :)
hiervoor heb ik niets hoeven doen, waarschijnlijk een foutje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 76345 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:44:
[...]

Het is hartstikke leuk om in je modem te kunnen kijken naar statistieken over demping en signaal/ruisverhoudingen en maximale snelheden, maar the point is, je hebt die info helemaal niet nodig.
De meeste zullen er inderdaad niets aan hebben, ze gaan alleen wel ver om dergelijke onschuldige statistieken met een wachtwoord te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148416

Geen matches
Nou bij mij hadden ze het geinstalleerd. Alles werkte prima, volgende dag werkte de decoder niet meer, de dag daarna het internet niet meer. Had een rood inet lampje. Helpdesk gebeld, zouden terugbellen, nooit gebeld, volgende dag weer gebeld, zelfde. Dag daarna weer wat bozer gebeld en ja hoor ze belden terug dat het een bekend probleem was en nog geen oplossing hadden. Heb zelf als adminitsrator op het modem ingelogd, de logs bekeken en hij kwam niet door de provisioning phase heen. Dus ingelogd met telnet op het modem (moet je aanzetten) .. het commando 'prov stop' gegeven en voila weer internet.. de decoder doet het nog niet, maar daar heb ik hem ook niet voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 17:19
Geen matches
Kan je trouwens binnen 7 dagen het abbo opzeggen?
Ik heb het net thuis, en ben er niet tevreden over, en ik heb nog geen enkel contract getekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 09-05 18:02
Geen matches
Blijepeen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:51:
Kan je trouwens binnen 7 dagen het abbo opzeggen?
Ik heb het net thuis, en ben er niet tevreden over, en ik heb nog geen enkel contract getekent.
Na bestelling op afstand kan je binnen 7 dagen na bestellen de aanvraag annuleren. Levering is vaak vele dagen (weken, maanden) later pas.

Als een product niet voldoet aan de gemaakte afspraken of specificaties zal je het bedrijf eerst op de hoogte moeten stellen en ze de kans geven het te verhelpen om alsnog te leveren zoals afgesproken. Dit kan je doen door alles wat je met de helpdesk bespreekt richting een oplossing netjes te doen en bij te houden. Uiteindelijk als dat tot niets komt (lijkt me sterk) zou je een schrijven kunnen doen waarin je het bedrijf in gebreke stelt en de punten noemen waarop dat is. Je stelt een redelijke termijn voor een oplossing/reactie, bijvoorbeeld een week of 3, waarna je het contract als ontbonden verklaart.

Die weg is mogelijk, maar die weg is lang en kost een berg energie. De definietie van wat wel en wat niet voldoet aan de gemaakte afspraken goed uitzoeken. Dingen als "maar 14Mbps halen" is bijvoorbeeld niet gegrond natuurlijk.

Niets getekend hoeft ook helemaal niet. Een mondelinge toezegging op een telefonische bestelling is ook bindend. Evenals een bestelling via een webpagina. Daarom mag je ook altijd bij zo'n aankoop binnen 7 dagen nog terug.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 03-07-2005 23:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
epias schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:34:
De meeste zullen er inderdaad niets aan hebben, ze gaan alleen wel ver om dergelijke onschuldige statistieken met een wachtwoord te beveiligen.
Tsja, dat zou je kunnen stellen, maar als ik dit lees:
Anoniem: 148416 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:37:
Heb zelf als adminitsrator op het modem ingelogd, de logs bekeken en hij kwam niet door de provisioning phase heen. Dus ingelogd met telnet op het modem (moet je aanzetten) .. het commando 'prov stop' gegeven en voila weer internet..
...dan denk ik: er kan dus meer dan alleen maar onschuldige dingen gedaan worden met een login op dat modem. In bovenstaand geval is het goed geweest dat dit kon, maar internettend nederland kennende kan ik me heel goed voorstellen dat Versatel geen zin heeft in de hoeveelheid problemen die er kunnen ontstaan door onjuist gebruik van deze functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 16:57

m0nk

16-09-2003 15.15

Geen matches
Heb het ook maar aangevraagd, per 1 sept demon opzeggen en hopelijk ook adsl via versatel.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

Anoniem: 76345 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:40:
[...]

Wat een slechte grap is dit dan? Hoe kom je aan die info?
Ik heb Demon per 1 augustus opgezegd, ik hoop dat de opleverdatum daar dan ook dichtbij zit... O-)
Een tijdje terug was het bericht dat je zelf op moest zeggen...nu lees je weer dat je dit niet moet doen!
Vol verwachting wacht ik af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
Geen matches
Het kan dus ook niet goedgaan bij versatel.
Net gebeld met de helpdesk en nu blijkt dat ik helemaal niet verwerkt ben in het systeem.
Niets te vinden over mijn aanmelding.

Zit je daar 2,5 maand op te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Geen matches
Geweldig... Hoe verassend, ze hebben de aanbieding alweer verlengd..
Bestel vóór 1 augustus 2005 20 Mb ADSL en ontvang GRATIS Live Eredivisievoetbal
op je tv voor € 39,95 per maand.
Mijn centrale zou vandaag beschikbaar komen (Selwerd, Groningen). Heb het de 28e pas kunnen aanvragen omdat ik toen pas telefoonaansluiting had in nieuwe huisje. Ik ben benieuwd hoe vlot het hier gaat. Zit maar 350M van centrale af, dus zelfs als die kabel heel gek loopt moet ik een zeer vlotte verbinding kunnen hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:49:
Wat een slechte grap is dit dan? Hoe kom je aan die info?
Ik heb Demon per 1 augustus opgezegd, ik hoop dat de opleverdatum daar dan ook dichtbij zit... O-)
Een tijdje terug was het bericht dat je zelf op moest zeggen...nu lees je weer dat je dit niet moet doen!
Vol verwachting wacht ik af... ;)
Geen slechte grap, simpele logica. Versatel geeft aan op de website dat een vrijwel naadloze overgang van de ene ADSL verbinding naar de andere (van Versatel dus) mogelijk is. Dit kan alleen met de zogenaamde Telco-Telco Migratie (TTM). Dit proces werkt als volgt:
  • Bij de nieuwe provider wordt gewoon een nieuwe lijn oplevering in gang gezet. De klantgegevens worden verzameld, het netwerk wordt gereed gemaakt, en vervolgens gaat de order naar KPN om de koperlijn te leveren.
  • Bij de aanvraag van de koperlijn bij KPN is wel een klein verschil te zien: Versatel vraagt specifiek om een telco-telco migratie, wat betekent dat de lijn van de ene telco (de bestaande ADSL aanbieder op de bestaande lijn) overgezet wordt naar de andere telco (Versatel); dit resulteert in de praktijk in een downtijd van maar enkele minuten tot uren, in plaats van de 3 - 6 weken die het opzegging bestaande lijn - administratief vrij maken van lijn door KPN - aanvraag en oplevering nieuwe lijn proces in beslag neemt.
  • Versatel stuurt een opzeggingsbericht naar de "latende" telco, waar je verbinding eerst zat.
  • Als KPN de lijn overzet, dan werkt de verbinding in principe direct, maar omdat je een nieuw modem nodig hebt in het geval ADSL2+/Versatel, moet je die wel eerst aansluiten voordat het gaat werken.
  • De verbinding werkt nu en je wordt netjes in billing verwerkt en krijgt maandelijks de factuur.
Maar... als je KPN een TTM order stuurt voor een lijn die "onder constructie" is (wat bijvoorbeeld het geval is bij een lopende opzegging van de huidige DSL verbinding), of waar geen ADSL op zit, dan wordt de aanvraag geweigerd. Dan wordt het tricky, want dan moet Versatel handmatig bepalen wat er vervolgens moet gebeuren, alvorens de aanvraag opnieuw te versturen. Dus dat werkt niet.

Resumerend: als je je verbinding opzegt voordat Versatel de order bij KPN bevestigd gekregen heeft, ben je gedwongen om het hele opzegging bestaande lijn - administratief vrij maken van lijn door KPN - aanvraag en oplevering proces te doorlopen. En dat is nou juist _niet_ het idee van het TTM proces. De reden dat Versatel aangeeft dat je moet opzeggen bij je bestaande ISP is dat ze willen voorkomen dat je dubbel gefactureerd wordt. Maar ze zeggen er expliciet bij:

http://www.versatel.nl/20-05-2005_20mb/1,,Uitleg-7,00.html
Het ADSL-abonnement met je huidige provider moet opgezegd worden, zonder dat het ADSL-signaal van de telefoonlijn gehaald wordt. Je moet daarom je huidige contract opzeggen met behoud van ADSL. Het is dan ook belangrijk om te melden dat Versatel de lijn overneemt.
en
Zeg je huidige abonnement direct op bij je huidige provider (Houd hierbij rekening met de contractsvoorwaarden van je huidige provider) en vermeld in de brief dat de ADSL-lijn overgenomen gaat worden door Versatel.
Zoals eerder gezegd: zeg gewoon je verbinding niet op totdat de Versatel lijn is opgeleverd. Hou natuurlijk wel het einde van je contractstermijn in de gaten, anders zit je straks nog een jaar te betalen voor iets wat je niet meer hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Die tweede optie van abonnement opzeggen maar aangeven dat je lijn niet gesloopt mag worden werkt bij bijna geen enkele ISP. Ze moeten dan administratief je abonnement stoppen en later ter controle kijken of je lijn ook echt is opgezegd/overgenomen.

Vaak is het opzeggen van een abonnement onlosmakelijk verbonden met het laten slopen van je DSL verbinding. Ook als je een opzegging voor over twee maanden doet kan het zijn dat ze alvast de sloop per datum over twee maanden laten vastleggen wat je TTM belemerd.

Dus, aanvragen en laten bevestigen. Dan pas opzeggen bij je huidige ISP voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139601

Geen matches
Is er al iemand die snelheidsvermindering heeft gekregen ? ( vanaf 2km )

Ik heb het ook aangevraagd en zit 2,5km van de centrale af.

volgens de tabel zou ik niet meer dan 10mbit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119275

Ik overweeg dit abonnement aan te vragen, maar na het lezen van dit topic toch nog een aantal vraagjes (met name aan mensen die het abonnement al hebben):

- Is het een dynamisch IP adres of vast?
- Worden er poorten geblokkeerd?
- Is er een datalimiet? (Neem aan van niet)

Bvd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-05 11:01
Anoniem: 119275 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:40:
Ik overweeg dit abonnement aan te vragen, maar na het lezen van dit topic toch nog een aantal vraagjes (met name aan mensen die het abonnement al hebben):

Bvd O+
Zie de specs op:
http://www.versatel.nl/st..._20mb/1,,Uitleg-5,00.html

Dynamisch public IP
Geen datalimiet
Staat niets over poorten blokkeren maar er staat wel dat je servers mag draaien dus ik mag aannemen dat je dan ook een open poort hiervoor hebt anders heb je weinig aan een server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Als 't net zo dynamisch is als bij andere ISP's die dat zo aanbieden heb je gewoon contant dezelfde. Alleen mocht het veranderen een keer kunnen ze dat gewoon doen.

Overigens ook bij consumenten producten met een vast IP kan het zijn dat het moet wijzigen om netwerk technische redenen eens in de zoveel tijd. Dus echt verschil maakt het niet. Ik vermoed niet dat je iedere dag een nieuw IP hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:55:
Overigens ook bij consumenten producten met een vast IP kan het zijn dat het moet wijzigen om netwerk technische redenen eens in de zoveel tijd. Dus echt verschil maakt het niet. Ik vermoed niet dat je iedere dag een nieuw IP hebt.
Mja, @home flikt het wel om zonder aankondiging een IP-adres te wijzigen. Heb nu zelf vier jaar KPN DSL en nog altijd het zelfde IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01
Ik ben al een paar jaar bij zonnet/versatel (eerst via het kpn-netwerk, nu bij het versatel-netwerk), en de enige keer dat ik een ander ip kreeg was bij de wisseling van deze 2 netwerken. Dus je hoeft niet te veel zorgen te maken over je dynamisch ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119275

HoppyF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:50:
[...]

Zie de specs op:
http://www.versatel.nl/st..._20mb/1,,Uitleg-5,00.html

Dynamisch public IP
Geen datalimiet
Staat niets over poorten blokkeren maar er staat wel dat je servers mag draaien dus ik mag aannemen dat je dan ook een open poort hiervoor hebt anders heb je weinig aan een server :)
*cough* oops stond 't daar

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16553

Is er al ergens een overzicht waar deze versatel verbindingen beschikbaar en operationeel zijn?
Ik heb zelf ook wel belangstelling maar ivm met mijn werk kan ik mij geen dag zonder internet veroorloven. Nu kan ik natuurlijk versatel gaan bellen maar dan krijg ik natuurlijk zo'n call-center helpdesk medewerker aan de telefoon die mij van alles gaat beloven.
Ik zit nu bij demon, bevalt mij eigenlijk heel goed maar ja versatel is dus sneller, goedkoper en je krijgt er 'gratis' voetbal bij :)
Ik woon in Groningen (oosterhoogebrug) knp-centrale leeuwenborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148656

Geen matches
ja hoor ik heb het al opgeleverd gekregen da was op woensdag 29 juni en snelheid is perfect rond 15mb en woon 1.9km van de centrale af ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Geen matches
Oke , ben vanmorgen rond half negen aangesloten. Monteur was binnen 3 kwartier weg!

Decoder werkt ! Er zitten 2 voorbeeldwedstrijden bij, kwaliteit is goed!
Internet werkt ook perfect!

18mbit down , zo rond de 2,23MB per seconde!

Tot nu toe zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geen matches
Heeft nu al iemand ervaring met het aansluiten van meer dan één TV ?

Op zich is het erg leuk die internet snelheid, maar ik wil tegen de tijd dat ze een volledig zender pakket aanbieden natuurlijk wel van de kabel af en op alle tv's via versatel kijken.
Ik heb nu nog maar 2 tv's maar de kids worden groter en zullen straks ook hun eigen tv willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 21:50
Geen matches
Zouden jullie ook even kunnen kijken wat jullie pingen naar bijvoorbeeld: www.gameservers.net ?

En weet iemand trouwens of er een nieuwsserver bijgeleverd en of die een beetje goed is? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 13:26

Nitai

Live the life you love.

Geen matches
Ik had even gebeld uit nieuwsgierigheid. Ik stond op 15 juli als opleverdatum, maar ik vroeg me af wanneer ze zouden langskomen. Dus even de Klantenservice gebeld en de beste man gaf aan dat vorige week mijn centrale was opgeleverd. Ik kreeg van hem een telefoonnummer van de Versatel Installatiebedrijf en kon daar bellen voor een afspraak.

Gebeld, ze zaten een beetje vol voor deze week, dus voor volgende week dinsdag (12 juli) een afspraak gemaakt! :) Ik ben benieuwd!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik lees nog nergens dat het een compleet zender aanbod wordt in de toekomst. Waarom houd je niet gewoon je kabel aansluiting ernaast? Dat is de enigste waarop je meerdere TV's zomaar kan aansluiten.
Anoniem: 16553 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:53:
Is er al ergens een overzicht waar deze versatel verbindingen beschikbaar en operationeel zijn?
Ik heb zelf ook wel belangstelling maar ivm met mijn werk kan ik mij geen dag zonder internet veroorloven. Nu kan ik natuurlijk versatel gaan bellen maar dan krijg ik natuurlijk zo'n call-center helpdesk medewerker aan de telefoon die mij van alles gaat beloven.
Ik zit nu bij demon, bevalt mij eigenlijk heel goed maar ja versatel is dus sneller, goedkoper en je krijgt er 'gratis' voetbal bij :)
Ik woon in Groningen (oosterhoogebrug) knp-centrale leeuwenborg.
Dan eerst overstap regellen en daarna pas opzeggen. Je betaalt een periode dubbel maar weet zeker dat je lijn iet gesloopt wordt en zo een overstap niet meer mogelijk is wat resulteert in weken downtijd.

Als je echt niet zonder kan vanwege werk moet je geen consumenten product nemen. Een overstap brengt natuurlijk ook risico's met zich mee omdat je een oplever traject in gaat waar problemen soms niet de volgende dag op te lossen zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door bjck op 06-07-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136719

Geen matches
henkyyyyyyy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:39:
Oke , ben vanmorgen rond half negen aangesloten. Monteur was binnen 3 kwartier weg!

Decoder werkt ! Er zitten 2 voorbeeldwedstrijden bij, kwaliteit is goed!
Internet werkt ook perfect!

18mbit down , zo rond de 2,23MB per seconde!

Tot nu toe zeer tevreden!
Ik keek zo eens op speedtest en daar staan veel lachere snelheden. Dus vraag ik me af hoe jij dat getest hebt. heb je dat gewoon met een groot bestand gedaan? Ik bedoel maar als je een bestand van 1mb hebt dan heb je dus kans dat je gewoon een piek hebt om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Geen matches
Anoniem: 136719 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:48:
[...]

Ik keek zo eens op speedtest en daar staan veel lachere snelheden. Dus vraag ik me af hoe jij dat getest hebt. heb je dat gewoon met een groot bestand gedaan? Ik bedoel maar als je een bestand van 1mb hebt dan heb je dus kans dat je gewoon een piek hebt om maar een voorbeeld te noemen.
Dvdtje gedownload via nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
Ik had begrepen dat het wel de bedoeling is, dat ze een compleet zenderpakket gaan leveren.
En waarom dan 2x betalen ;)
SICK schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:06:En weet iemand trouwens of er een nieuwsserver bijgeleverd en of die een beetje goed is? _/-\o_
Er staan 2 draden op het versatel forum, eentje met mededelingen van Richard en een algemene
in het kort, snel als het in de cache staat, traag indien niet. Retentie is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Geen matches
Ik kan mijn planet pas per 1 Dec opzeggen en mijn versatel verbinding kan binnenkort al opgeleverd worden. :(

Dit is echt klote, het is dus of 90 euro per maand betalen of 5 maanden w88

hebben nog meer mensen dit probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Mighty_Mike schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:07:
Ik kan mijn planet pas per 1 Dec opzeggen en mijn versatel verbinding kan binnenkort al opgeleverd worden. :(

Dit is echt klote, het is dus of 90 euro per maand betalen of 5 maanden w88

hebben nog meer mensen dit probleem |:(
Vast wel meer mensen die dit hebben natuurlijk. Je hebt al een abonnement en je wilt iets anders, dan moet je even kijken per welke datum je kan overstappen (kan wel direct, maar financieel handigere datum kan ook).

't Is niet echt een probleem. Je hebt het zelf afgesloten toch je huidige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
Geen matches
dat is inderdaad waar het is stilzwijgend al 5 jaar lang een jaar verlengd, echter is planet een van de weinigen die zo moeilijk doet.

jammer maar ik had het inderdaad kunnen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Geen matches
Heeft planet geen prijswijzigingen doorgevoerd? Zo ja kan je alsnog onder je contract uit.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Roeligan schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:16:
Heeft planet geen prijswijzigingen doorgevoerd? Zo ja kan je alsnog onder je contract uit.
't Niet zo dat als de prijs 9 maanden geleden is verhoogd je daar nu opeens achter komt en het er nu niet mee eens bent opeens natuurlijk. Zelfde met veranderen van de voorwaarden, je kan op dat moment opzeggen om die reden als het nadelige veranderingen zijn. Niet maanden later je er nog eens op beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18278

Anoniem: 119275 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:40:

Bvd O+
Je kan er vanuit gaan dat het IP-adres 'vast' is... Dat zit redelijk hard gekoppeld aan je telefoonverbinding, alleen bij network-aanpassingen bij versatel en bij verhuizingen zal je een ander IP-adres krijgen... Dit zal dat ook duidelijk worden gecommuniceerd.

</knowledge type=inside>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
IP adres zal via DHCP zijn, staat je modem constant aan blijft ie wel vast over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe het met de wireless mogelijkheden van de versatel router zit? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit met een wireless-lan gewerkt, en heb het hele pand inmiddels voorzien van cat5e bekabeling (nog altijd sneller dan welke wireless variant, toch?), dus zal ik het ook niet snel nodig hebben...

maar toch enkele vraagjes:
- is de standaard wireless-lan instelling wel secure genoeg? Dus zodat de rest van de stad in ieder geval niet gemakkelijk op mijn netwerk komt?
- is het wlan gemakkelijk aan - en uit te schakelen?
- Is het mogelijk om alleen bepaalde laptops (op basis van MAC-adres) toegang te verlenen?
- Is er voor de laptop aanvullende software nodig, naast de drivers van de wlan-kaart uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 22:38
Geen matches
Wat wordt er nu eigenlijk aan hardware door de monteur geleverd? Hierboven heeft iemand 't over een WLAN modem.

En hoe worden de TV signalen in de TV gestopt? Moeten er veel kabels getrokken worden?

Mijn opleveringsdatum verandert iedere dag. Ik begon met 29 juli. Toen 29 augustus. En nu weer 2 augustus. Zal morgen nog eens kijken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pvtonger op 06-07-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

Geen matches
Even een vraag ter controle, want ik wil niet zonder internet komen te zitten..
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar versatel, ik zit nu bij demon (bbned)
en langer als 1 jaar lid dus kan het zo opzeggen.

Nu heb ik gehoord dat als je al bbned hebt je niet zomaar kan overstappen naar ADSL2+
maar wat ik uit de voorgaande reacties heb begrepen is, je moet aanmelden bij versatel, die regelen dat je lijn wordt over gezet naar hun en dus naar 20mbit, zonder dat ik lang zonder internet zit.

Als de lijn bij versatel is opgeleverd, en ik kan internetten via versatel moet ik demon opzeggen? Dan betaal ik dus wel 1 maand dubbel maar dat maakt me niet uit..

Heb ik het zo goed begrepen :9~ ?
Alvast bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 22:38
Geen matches
Anoniem: 87145 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:20:
Als de lijn bij versatel is opgeleverd, en ik kan internetten via versatel moet ik demon opzeggen? Dan betaal ik dus wel 1 maand dubbel maar dat maakt me niet uit..
Dat heb je goed begrepen :)
Hetzelfde verhaal is een vriend van me verteld (die ook een Demon abootje heeft). Zelf heb ik XS4ALL en die hebben me ook dit verhaal verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 13:26

Nitai

Live the life you love.

pvtonger schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:05:
Wat wordt er nu eigenlijk aan hardware door de monteur geleverd? Hierboven heeft iemand 't over een WLAN modem.

En hoe worden de TV signalen in de TV gestopt? Moeten er veel kabels getrokken worden?

Mijn opleveringsdatum verandert iedere dag. Ik begon met 29 juli. Toen 29 augustus. En nu weer 2 augustus. Zal morgen nog eens kijken. :)
Bekijk het informatieblad maar eens hier:
http://www.versatel.nl/kl...ev-brief-bijlage-V1.2.pdf

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Helemaal goed, meest trefzekere overstap inderdaad.

Opzich kan je bij je oude ISP opzeggen als je zeker weet dat de lijn overgezet gaat worden. Versatel heeft dan ook de datum waarop jou lijn door een KPN-man in de telefooncentrale letterlijk wordt omgeprikt vanaf de BBned apparatuur naar de Versatel apparatuur.

Op het moment dat jou telefoonlijn gereserveerd staat voor een overstap kan er geen opzegging door Demon of BBned door KPN verwerkt worden meer.

Opzeggen een dag na de aanvraag kan dus gevaarlijk zijn omdat het dan gokken is wie als eerste de actie bij KPN uitzet voor je DSL/telefoon lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87145

Geen matches
Oke bedankt allemaal, als ik het zo lees moet het wel goed komen :)
Nemen jullie een abonnement van 1, 2 of 3 jaar? Mij lijkt 1 jaar het aantrekkelijkste, want daarna zullen andere providers wel weer met andere acties komen, die vast weer beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:32:
Helemaal goed, meest trefzekere overstap inderdaad.

Opzich kan je bij je oude ISP opzeggen als je zeker weet dat de lijn overgezet gaat worden. Versatel heeft dan ook de datum waarop jou lijn door een KPN-man in de telefooncentrale letterlijk wordt omgeprikt vanaf de BBned apparatuur naar de Versatel apparatuur.

Op het moment dat jou telefoonlijn gereserveerd staat voor een overstap kan er geen opzegging door Demon of BBned door KPN verwerkt worden meer.

Opzeggen een dag na de aanvraag kan dus gevaarlijk zijn omdat het dan gokken is wie als eerste de actie bij KPN uitzet voor je DSL/telefoon lijn.
Eigenlijk, officieel gezien, moet de klant helemaal niet opzeggen. De opzegging in het TTM proces wordt gedaan door de ontvangende telco aan de latende telco, die de ISP weer op de hoogte moet stellen. Helaas zijn ISP's (en ook een enkele telco) hier vaak nog niet op ingespeeld, waardoor je dus inderdaad die maand overlap krijgt waar Jeroen het over heeft, en dan betaal je dus even dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Geen matches
Toen ik het aanvroeg (is dat goed NL :?) zei de persoon aan de andere kant van de lijn dat zij voor mij de opzegging regelde... morgen maar eens ff met de helpdesk aan de lijn hangen dan.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 76345 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:47:
[...]

Eigenlijk, officieel gezien, moet de klant helemaal niet opzeggen. De opzegging in het TTM proces wordt gedaan door de ontvangende telco aan de latende telco, die de ISP weer op de hoogte moet stellen. Helaas zijn ISP's (en ook een enkele telco) hier vaak nog niet op ingespeeld, waardoor je dus inderdaad die maand overlap krijgt waar Jeroen het over heeft, en dan betaal je dus even dubbel.
Zo zou het meest optimale geval moeten werken. Echter krijgen ISP's wel de melding van de telco (op 1-tja na blijkbaar nogsteeds?) maar hebben met hun abbonees afspraken over opzegtermijnen en contractperiode's. Klant vriendelijk zou het wel zijn idd, dat zekers.

Of het loskoppellen van een opzegging en het opheffen van een DSL verbinding, vergt alleen een extra controle slag later of de lijn daadwerkelijk is opgeheven/overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Geen matches
Zit er in de geleverde modem ook een DDNs functie?

Of kan ik er beter een Vigor 2900 achter hangen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Even 2 vragen :

1) Ik krijg niks binnen met de newsservers via Versatel 2mb, gebruik news.versatel.nl.
en news.zonnet.nl. Wel groepen binnenhalen maar geen files. Ik gebruik grabit.
Bij kabelfoon werkte dat perfect !

2) Weet iemand of er een 2e decoder aangehangen kan worden ?
Ik wil graag ook voetbal in de slaapkamer kijken maar dat kan nu niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterjon
  • Laatst online: 08-05-2020
Goedemorgen,

Ik heb sinds gister 20 Mbit+voetbal geinstalleerd gekregen. Een reden was en is het voetbal, de 2e reden de snelheid van 20 Mbit.

Nu blijkt dat ik slechts 4 Mbit haal, das nog lager dan mijn oude verbinding !

Wat kunt u hieraan doen ? Het is slechts 20% van de door u geadverteerde snelheid. Ik neem aan als ik slechts 20% van mijn abbonnements geld stort dat u dat ook niet leuk zou vinden.

Ik zie uw reactie en oplossing graag tegemoet,

Mvg P.j. Jongeneel

-----------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw Jongeneel,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

De snelheid van u verbinding is van een aantal factoren afhandelijk. Onder andere de afstand tot de wijkcentrale ( 800 meter ), kwaliteit en lengte van de koperdraden. Tevens zijn er factoren zoals eventueel intern netwerk(geen ) en spyware ( geen )op de computer die van invloed zijn op uw verbinding. Wij kunnen en dit staat ook in de algemene voorwaarden de 20 Mb snelheid niet garanderen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland

FFFFF wat een oplichterij zeg, ik zit nog geen 800 meter van mijn wijkcentrale.....

slechts 1/5 van de beloofde snelheid.....dat ze daarmee weg kunnen komen. En dan zo'n standaard briefje op mijn vraag...

Wees gewaarschuwd mede foruummers ! Iemand anders ook ervaringen met Versatel ?

iemand nog tips ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Geen matches
Anoniem: 120064 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:06:
Even 2 vragen :

1) Ik krijg niks binnen met de newsservers via Versatel 2mb, gebruik news.versatel.nl.
en news.zonnet.nl. Wel groepen binnenhalen maar geen files. Ik gebruik grabit.
Bij kabelfoon werkte dat perfect !

2) Weet iemand of er een 2e decoder aangehangen kan worden ?
Ik wil graag ook voetbal in de slaapkamer kijken maar dat kan nu niet :-(
1: Probeer eens Newsleecher en kijk hoe dat loopt

2: trek een utp kabel naar de slaapkamer en zet de decoder boven, of sluit er een gigavideo kastje op aan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Gigavideo kastje kan idd. Maar met die decoder slepen zal ik niet zo snel doen.
Wellicht komt er straks de mogelijkheid voor een 2e decoder....

Dus newsleecher zou wel kunnen werken? Wat zou de beperking dan zijn voor grabit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
peterjon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:21:
Goedemorgen,

Ik heb sinds gister 20 Mbit+voetbal geinstalleerd gekregen. Een reden was en is het voetbal, de 2e reden de snelheid van 20 Mbit.

Wat kunt u hieraan doen ? Het is slechts 20% van de door u geadverteerde snelheid. Ik neem aan als ik slechts 20% van mijn abbonnements geld stort dat u dat ook niet leuk zou vinden.

Mvg P.j. Jongeneel

De snelheid van u verbinding is van een aantal factoren afhandelijk. Onder andere de afstand tot de wijkcentrale ( 800 meter ), kwaliteit en lengte van de koperdraden. Tevens zijn er factoren zoals eventueel intern netwerk(geen ) en spyware ( geen )op de computer die van invloed zijn op uw verbinding. Wij kunnen en dit staat ook in de algemene voorwaarden de 20 Mb snelheid niet garanderen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland

FFFFF wat een oplichterij zeg, ik zit nog geen 800 meter van mijn wijkcentrale.....

slechts 1/5 van de beloofde snelheid.....dat ze daarmee weg kunnen komen. En dan zo'n standaard briefje op mijn vraag...

iemand nog tips ????
toon volledige bericht
Als je lijn ook werkelijk maar 800 meter is kunnen ze het op zijn minst proberen op te lossen/onderzoeken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Nu online

-d-

Geen matches
Ik zou als ik jou was in ieder geval de klacht per fax of brief nogmaals indienen. Als ze dan niet met een oplossing komen kan je altijd nog iets van een geschillencommissie inschakelen. Maar dien in ieder geval je klacht per ouderwetse post in.

[ Voor 24% gewijzigd door -d- op 07-07-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Hangt er wel vanaf wat je eigen eist natuurlijk. Je kan immers wel een onderzoek verlangen maar soms is een koperlijn gewoon niet optimaal en kunnen ze niet leveren.

Je kan ook gelijk stellen dat je een onderzoek/oplossing wenst anders ontbinding om een andere keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Geen matches
Ik moet helaas overstappen van ADSL omdat ik klaar ben met school en ADSL heb via Surfnet :)

Hu hebben wij thuis ISDN, dit omdat we een winkel hebben thuis en absoluut te weinig hebben aan een lijn. (denk aan pinautomaat)

Mijn vader is helemaal gek van voetbal en ziet dat versatel helemaal zitten :P
Alleen is ADSL2 van Versatel niet leverbaar over ISDN. Is het mogelijk om naast je ISDN ook een analoge lijn aan te schaffen? Of moeten ze dan weer een compleet gat in de grond maken om een draad te trekken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:07

SambalBij

We're all MAD here

Geen matches
Normaal gesproken komen in woonhuizen twee aderparen binnen. Je zou dus gewoon naast je ISDN een analoge lijn moeten kunnen aanvragen. Mochten er in jouw woning geen twee paren zijn dan kan KPN die gewoon (voor zover mij bekend kostenloos) komen aanleggen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Geen matches
Je kunt gewoon analoge lijn bij KPN aanvragen. Betaal je (uiteraard) wel aansluitkosten en elke maand je beldbudget abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Geen matches
Oke bedankt!

Kost dus 18,77 per maand extra voor het belbudget abbonement en 47 euro aansluitkosten extra. Kom ik inclusief het Versatel abbonnement op 58euro per maand (incl aansluitkosten e.d. 67 euro per maand).

Toch wel een beetje duur :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Geen matches
Lucky schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:21:
Oke bedankt!

Kost dus 18,77 per maand extra voor het belbudget abbonement en 47 euro aansluitkosten extra. Kom ik inclusief het Versatel abbonnement op 58euro per maand (incl aansluitkosten e.d. 67 euro per maand).

Toch wel een beetje duur :/
Neem een belbudget abbo bij kpn, die is minder dan 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 09:31

jOzh

Sweet dude!

peterjon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:21:
Goedemorgen,

Mvg P.j. Jongeneel

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland

iemand nog tips ????
toon volledige bericht
Ik zou terugmailen "In dat geval kan ik niet garanderen dat u iedere maand het complete abonnementsbedrag op uw rekening ontvangt". Tjongejone, wat ongelooflijk slecht van Versatel, ze maken zich er met zo'n standaard mailtje wel heel makkelijk vanaf...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
Kan me wel iets voorstellen hoor bij zo'n standaard mail
Als ze daarmee 75% afschrikken scheelt het een hoop werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Hangt er wel vanaf waarom je die snelheid niet haalt. Als je lijnsnelheid wel zeg ~16Mbps is en je haalt het niet op jou PC om welke reden dan ook. Of omdat je nog een eigen extra router er tussen hebt zitten of je netwerk kaart loopt niet lekker in combinatie met de ethernet poort op je router of wat dan ook is het ook niet hun probleem/fout opzich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 09:31

jOzh

Sweet dude!

bjck schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:37:
Hangt er wel vanaf waarom je die snelheid niet haalt. Als je lijnsnelheid wel zeg ~16Mbps is en je haalt het niet op jou PC om welke reden dan ook. Of omdat je nog een eigen extra router er tussen hebt zitten of je netwerk kaart loopt niet lekker in combinatie met de ethernet poort op je router of wat dan ook is het ook niet hun probleem/fout opzich natuurlijk.
Als helpdesk van een onderneming moet je dan de mogelijkheden om het probleem op te lossen aandragen lijkt me en niet een "tja jammer maar daar kunnen wij niks aan doen"-mailtje toch?

[ Voor 3% gewijzigd door jOzh op 08-07-2005 13:43 ]

Grab shell dude!

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.