Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:07

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Matched: -
bjck schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:19:
[...]

Maak eens een screenshot van de configuratie pagina van je modem en die advanced? Want met Bridged kan hij zowel compleet als bridge gaan werken of vaak kan je hem dan apart als router laten functioneren ondanks 't protcol Bridged-IP-LLC is.

Gewoon op MMODE (automatisch is dat), dan kiest hij zelf. Zeker geen GLITE (meer) nu. (vermoedenlijk wordt het G.DMT)

Heeft je modem wel een linesync? En op welke snelheid?
Hij staat op bridge, zie plaatje, maar dat kan idd ook een volledige bridge zijn en geen modem.
Wel zie ik LLC, dus is ie dan toch als modem geschakeld :?

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/bridge.jpg

Overigens kan ik hem ook nog statisch instellen, maar dan heb ik een IP, gateway enzo nodig om in te vullen ....

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/mmode.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Leuk, mijn status schuift elke dag een dag op. Wie heeft er met automatische PHP-scriptjes lopen klooien bij Versatel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:40
Geen matches
Anoniem: 76345 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 10:55:
[...]

En waarom doet je Family het dan niet meer? De ADSL2+ kaarten de ik ken zijn backwards compatible, en kunnen ook gewoon met een normaal ADSL modem babbelen. Als de configuratie gewijzigd is aan DSLAM zijde, tegelijkertijd met het plaatsen van de ADSL2+ kaarten, dan moet jij de config van je modem ook aanpassen, en dan zou het gewoon moeten werken.

De vraag is dus: welke upgrade is er precies gedaan? Als ze een beetje nadenken bij Versatel, dan merk je nauwelijks iets van zo'n upgrade. Zelfde configuratie terugplaatsen totdat je order opgeleverd gaat worden, en klaar. Kans is dus groot dat je gewoon een storing hebt nav die upgrade, of whatever het is dat ze gedaan hebben.
Ze zouden erover gebeld moeten zijn.Versatel stapt over op hun eigen netwerk omdat dat goedkoper is.

Hij zou ze dus even moeten bellen over de configuratie.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Speedy-Andre schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:48:
[...]

Hij staat op bridge, zie plaatje, maar dat kan idd ook een volledige bridge zijn en geen modem.
Wel zie ik LLC, dus is ie dan toch als modem geschakeld :?

[afbeelding]

Overigens kan ik hem ook nog statisch instellen, maar dan heb ik een IP, gateway enzo nodig om in te vullen ....

[afbeelding]
Statisch invullen kan niet, maar er moet ergens wel een optie zijn/komen om de WAN kant op DHCP of automatisch te kunnen zetten. Zit die optie er niet bij daar ergens? Dan zit je wel goed om als router te draaien ;)

Wat zijn je andere opties anders dan 'Bridged' daar?

En wat zijn de opties in tabje 'Advanced' nog?

Misschien dat hij nu volledig bridged, maar dan zou je bij LAN even DHCP uit moeten zetten en er een PC aan hangen die je even herstart met IP op automatisch. Let wel op dat je daarna je modem niet meer in kan zonder een IP statisch in te vullen uit de ragen van je LAN ;)

De lijnsnelheid is ~7Mbps, een 20Mb aansluiting die door 't ontbreken van een ADSL2+ geschikt modem automatisch naar ADSL1 gaat lijkt het idd.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 15:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Tja, ook met static heb ik geen verbinding, al ziet het er wel beter uit O-)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/static.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/connected.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/dlink5.jpg

Wat kan ik verder nog doen om te zien waar ik stuk loop :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:27:
Gewoon PPPoE eens proberen, staat op de site van Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Speedy-Andre schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:27:
Tja, ook met static heb ik geen verbinding, al ziet het er wel beter uit O-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

DLink maakt 't belachelijk moeilijk om dit modem duidelijk in te stellen. Want static is 't sowieso niet gezien de routing in 't DSL netwerk wordt bepaald aan de hand van de DHCP pakketen en lease.

PPPoE is het vermoed ik ook niet gezien de apparatuur keuze en het DHCP verhaal. Anders hadden ze iedereen net zo goed een static IP kunnen geven net als op KPN-DSL met PPPoA.

Als je dus static kiest kan je wel weer wissellen tussen 'Bridged' & 'Routed'. Maar wat bedoelen ze daarmee? Je kiest voor Routed en je krijgt hem als router? Of kies je met 'Routed' voor RFC1483Routed als protocol... dat is het zeker niet gezien je dan geen DHCP meer kan doen.

Je wilt dus een optie als router, met 1483Bridged-IP-LLC en met dus NAT aan en een DHCP-client aan de wan kant (ipv statisch).

Misschien is er firmware update beschikbaar? Of is er nog een andere optie om te kiezen zo dat je in iedergeval het voor elkaar kan krijgen om een DHCP optie op de want kant beschikbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

twi schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:00:
Leuk, mijn status schuift elke dag een dag op. Wie heeft er met automatische PHP-scriptjes lopen klooien bij Versatel :(
Die van mij was opeens een hele maand verzet :(

Versatel toen toch maar even gebeld en nu word ik alsnog op de oorspronkelijke datum aangesloten.

Dus bel eens zou ik zeggen, het kan helpen

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 20:42
Geen matches
Helpt niet heeft waarschijnlijk met de centrale te maken die later gereed is.
Dat komt omdat KPN zich ook zo lekker aan de afspraken houdt. :(
ErikH schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:22:
[...]

Die van mij was opeens een hele maand verzet :(

Versatel toen toch maar even gebeld en nu word ik alsnog op de oorspronkelijke datum aangesloten.

Dus bel eens zou ik zeggen, het kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Ik heb gemaild, en zoals geplanned was is de centrale de 22e gewoon klaar. Let op wat ze nu zeggen:
Uw wijkcentrale is gereed op 22-7-2005, daarna wordt over 2 weken (standaardprocedure voor nieuwe klanten) binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen door een monteur. En dat is omstreeks 5-8-2005.
8)7

Ik ga morgen wel even telefonisch klagen, want na meer dan 3 maanden administratief gezeik, 3 keer moeten aanmelden omdat ze daar blijkbaar niet goed op de knopjes kunnen drukken en naar klanten kunnen luisteren, wil ik gewoon ommenabij die 22e aangesloten worden en niet WEER EENS 2 weken extra moeten wachten totdat een monteur mij wel eens binnen 5 werkdagen zou kunnen gaan bellen. Tegen de tijd dat de HCE is begonnen heb ik dan met geluk net een afspraak gemaakt voor het einde van augustus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Het lukt me echt niet om te connecten :(
Ik heb nu echt alle mogelijkheden geprobeerd, de instellingen op het dslam zijn gewoon anders en dus lukt het niet.
Met m'n ouwe Etech usbmodem lukte het ook niet, daar heb ik dezelfde instellingen mee geprobeerd voorzover dit kon.
Zit niets anders op dan wachten en inbellen denk ik, want ik ben 'illegaal' bezig als ik met een ander modem op de 20Mbit lijn ga zitten.
Dlink heeft geen nieuwere firmware dan die ik er nu in heb zitten, de beloofde adsl2+ compatible versie komt volgens mij nooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Welnee, je mag proberen wat je wilt ongetwijfeld. Alles wat niet mag kan je ook niet doen.

'k Heb 't idee dat die DLINK met je huidige firmware de combinatie Bridged-IP-LLC als router (dus met NAT en DHCP-client op de WAN) niet kent/ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Daar lijkt het op ja, want ik krijg hoe dan ook geen IP terug, altijd 0.0.0.0 of N/A.
Nou ja, nog ff tot woensdag wachten en dan kan ik weer m'n naam waar maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Als iemand de instellingen zou kunnen achterhalen/navragen voor ander modem gebruik zou een mooie toevoeging zijn in deze thread....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:45:
Dlink heeft geen nieuwere firmware dan die ik er nu in heb zitten, de beloofde adsl2+ compatible versie komt volgens mij nooit 8)7
De Australische site van D-Link heeft 'm online staan, valt wel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
't Heeft niet zo zeer (dat 't nu niet werkt) met de ADSl2+ compatibiliteit te maken maar met het ontbreken (of extreem onduidelijk zijn van hoe) nodige instellingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
Het is een vaste procedure die ze volgen ik kreeg dit mailtje

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Wij begrijpen uit uw bericht dat u op 21 juli aangesloten wilt worden op 20 Mbit ADSL. Dit is echter niet mogelijk. De wijkcentrale waarop u aangesloten zult worden, is namelijk pas op 15 juli gereed voor 20 Mbit ADSL. Vanaf dat moment gaat uw ADSL-order van start. Omdat het een upgrade betreft, van het ene Versatel ADSL-abonnement naar het andere, neemt deze order drie weken in beslag.

U kunt dus op zijn vroegst op 5 augustus aangesloten kunt worden. Dit is slechts een indicatie, geen garantie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland

en ondertussen is de oplevering van de wijkcentrale ook alweer uitgesteld naar 22 juli.

;(
twi schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:52:
Ik heb gemaild, en zoals geplanned was is de centrale de 22e gewoon klaar. Let op wat ze nu zeggen:

[...]

8)7

Ik ga morgen wel even telefonisch klagen, want na meer dan 3 maanden administratief gezeik, 3 keer moeten aanmelden omdat ze daar blijkbaar niet goed op de knopjes kunnen drukken en naar klanten kunnen luisteren, wil ik gewoon ommenabij die 22e aangesloten worden en niet WEER EENS 2 weken extra moeten wachten totdat een monteur mij wel eens binnen 5 werkdagen zou kunnen gaan bellen. Tegen de tijd dat de HCE is begonnen heb ik dan met geluk net een afspraak gemaakt voor het einde van augustus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Geen matches
bjck schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:00:
't Heeft niet zo zeer (dat 't nu niet werkt) met de ADSl2+ compatibiliteit te maken maar met het ontbreken (of extreem onduidelijk zijn van hoe) nodige instellingsmogelijkheden.
Daar ging het ook niet om, alleen om een idee te geven dat ze wel bezig zijn met een nieuwe firmware.

Wat betreft die gegevens: Versatel gaat ervan uit dat je ALLEEN de bijgeleverde modem gebruikt. Daarbij heb ik het vermoeden dat ze het misschien zelfs onmogelijk of lastig hebben gemaakt om een ander modem te gebruiken. Niet zo gek, want ze willen niet dat je een ander modem gebruikt. Als je naar de prijs kijkt is dat ook nog eens heel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

epias schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:34:
[...]
De Australische site van D-Link heeft 'm online staan, valt wel mee dus.
Heb je een linkje ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Geen matches
Ik zou eerst even dit lezen. Als je dan nog steeds wilt upgraden kun je de firmware hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik had hem net gevonden, non-reversable upgrade, dus kans op problemen als ie niet goed werkt :/
Eerst maar eens navragen of ie hier binnenkort uit komt, anders wordt het een duur grapje om hem terug te flashen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Geen matches
ZO mijn internet doet het na afwezigheid van 6 dagen het weer!

Vreemd dat het probleem op een zondag avond verholpen kan zijn, want het probleem zat in de wijkcentrale. :?

Nou ja ik ben in ieder geval blij dat hij het weer doet!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
't Is niet altijd verstandig om firmwares te installeren die voor andere landen bedoeld zijn! Deze kunnen specifieke ADSL lijncode bevatten voor daar of de juiste voor hier ontbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Ik heb de FW gedownload, maar ik doe er nog ff niets mee.
Op andere forums heb ik nog geen NL ervaringen gezien met deze FW en ik wil mijn g604T graag nog ff in leven houden ;)
Bovendien wordt ie a.s. woensdag als modem overbodig, hij gaat dan alleen nog als router functioneren omdat het modem van Versatel maar 2 poorten biedt (of 4 als je geen decoders aansluit).
Aan de andere kant zag ik bij Conceptronics een tool om de oude firmware terug te zetten, dat merk betrekt de spullen kennelijk van Dlink.
Of dit ook voor de FW met adsl2/2+ geldt is mij nog niet duidelijk :/
edit:

Ow ja, de Conceptronic download kwam van www.tulip.com :X :X

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 18-07-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/site/images/userpics/produkten/C54APRA/C54APRA-1b.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.dlink.com.au/images/UserUploadedImages/73/DSL-G604T_main.gif

De lampjes zitten precies op dezelfde afstand, dit zijn volgens mij identieke apparaten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003

-d-

Versatel is gekocht door Tele2 ...
Tele2 koopt Versatel

Gepubliceerd op maandag 18 juli 2005

(P7) Het Zweedse telecombedrijf Tele2 neemt samen met investeerder Apax telecombedrijf Versatel over voor ruim 1 miljard euro.
Kort voor de opening van de Nederlandse beurs maakte Versatel bekend dat Tele2 en Apax de intentie hebben Versatel te kopen. Tele2 en Apax willen een bod van 2,20 euro per aandeel in contanten uitbrengen. Om 11:00 uur geven de directievoorzitters van Versatel en Tele2 International in Amsterdam een toelichting op de beoogde overname.

Investeringsbedrijf Apax en het Europees werkende telecombedrijf Tele2 betalen 1,13 miljard euro om alle onderdelen van Versatel over te nemen. Apax wil, na afronding van de overname, de Duitse onderdelen van Versatel kopen voor 565 miljoen euro.

Een overnamebedrag van 2,20 euro betekent een premie van 14 procent op aandelen Versatel. De koers sloot vrijdagmiddag op 1,93 euro aan de Amsterdamse beurs.

John de Mol, met 42 procent van de aandelen de grootste eigenaar van Versatel, gaat akkoord met de overname en zal via Talpa Capital de aandelen aanbieden. Dat levert de mediamiljardair 475 miljoen euro op.

De bedrijven verwachten de komende weken de detaillering van de overname af te ronden en in september 2005 de definitieve details te publiceren.

De afgelopen maanden circuleerden verscheidene geruchten en bevestigde berichten over een verkoop van Versatel aan een derde partij. Van Belgacom en Mobistar was officieel bekend dat ze spraken met Versatel om het telecombedrijf over te nemen. Vorige week verscheen het bericht dat ook Deutsche Telekom belangstelling zou hebben, maar dat bericht berustte op een gefalsificeerde e-mail van een vooralsnog onbekende persoon. Half december 2004 verscheen het eerste gerucht dat Tele2 Versatel over zou willen nemen, maar betrokkenen reageerden toen niet op de inhoudelijke correctheid van het bericht.

Versatel is voor Tele2 een vehikel om zijn belang en omvang in de Nederlandse markt te vergroten. Vanwege de intense concurrentie op de Nederlandse telecommarkt wist Tele2 in Nederland niet zo hard te groeien als het moederbedrijf zou willen. Vooral op het vaste net heeft Tele2 met een hoog klantverloop te maken.

In heel Europa heeft Tele2 circa 30 miljoen klanten. In Nederland verkoopt ze sinds kort ADSL, als wederverkoper van KPN's ADSL-product. Met de overname van Versatel krijgt Tele2 een eigen telecominfrastructuur in Nederland. Versatel Nederland is momenteel bezig met de uitrol van een landelijk ADSL2+-netwerk. Abonnees kunnen daarmee downloaden met snelheden tot 20 megabit per seconde en telefoneren en televisie kijken.
bron : http://www.planet.nl/plan...ontentid=597801/sc=2c5cfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:54
-d- schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:38:
Versatel is gekocht door Tele2 ...
Het is een bod. Maar waarschijnlijk zal het wel verkocht worden.

Ben benieuwd of de naam Versatel nu ook gaat verdwijnen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FicoF schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:54:
[...]

Het is een bod. Maar waarschijnlijk zal het wel verkocht worden.

Ben benieuwd of de naam Versatel nu ook gaat verdwijnen. :/
Na zo-veel marketing miljoenen voor naamsbekendheid? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148600

Geen matches
Wil ff zeggen dat jullie lucky b@#$$# zijn, zit zelf bijna 3000 van centrale.
Geen 20 MB voor mij dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Geen matches
Ik ben ook aan het overwegen om over te stappen naar Versatel...

Maar weet iemand of ze daar een goede nieuwsserver hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nog maar een keer, qua retentie is de news-server wel okay,
qua snelheid niet, of het moet in de cache staan die bij Versatel zelf staat, dan is de snelheid wel okay.

Check het versatel forum, bij computer & Internet staat een uitgebreide draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 13:14
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 15:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Geen matches
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat je uberhaupt iets hoort van je bestelling?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Geen matches
En wat wil je daar mee zeggen? Dat niet iedereen de snelheid haalt? Dat de snelheidstesten niet altijd betrouwbaar zijn? Dat vooral mensen die ontevreden zijn dat melden en mensen zonder problemen vaak weinig zeggen?

Ter info: Ik haal dus wel de snelheid van 2.2 mb, maar pas nadat ik mijn eigen netwerk van 10mb naar 100mb had getild. Bij bijv speedtest.nl haal ik maar een 3de van de snelheid die ik haal via speedtest.cistron.nl.

[ Voor 22% gewijzigd door Peetman op 18-07-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

bjck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:05:
[...]

Na zo-veel marketing miljoenen voor naamsbekendheid? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Volgens de presentatie die ze gebruikten bij de persconferentie vanmorgen gaat alles Tele2 heten, van ADSL tot het voetbal. Tele2-klanten die ADSL hebben (bij KPN), worden gemigreerd naar het Versatel-netwerk. Ziet er naar uit dat Versatel haar KPN-klanten gaat afstoten. Mooi, kan ik daar weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 19:44
De verwachte technische oplevering vindt plaats op 21 juli 2005

- Donderdag belt de monteur mij dan?
- Moet ik alvast bellen voor een afspraak?
- Of komt de monteur dan al?

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Nennie schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:16:
Het is een vaste procedure die ze volgen ik kreeg dit mailtje

Wij begrijpen uit uw bericht dat u op 21 juli aangesloten wilt worden op 20 Mbit ADSL. Dit is echter niet mogelijk. De wijkcentrale waarop u aangesloten zult worden, is namelijk pas op 15 juli gereed voor 20 Mbit ADSL. Vanaf dat moment gaat uw ADSL-order van start. Omdat het een upgrade betreft, van het ene Versatel ADSL-abonnement naar het andere, neemt deze order drie weken in beslag.

U kunt dus op zijn vroegst op 5 augustus aangesloten kunt worden. Dit is slechts een indicatie, geen garantie.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland

en ondertussen is de oplevering van de wijkcentrale ook alweer uitgesteld naar 22 juli.

;(
Nee, ze hebben het allemaal lekker voor elkaar bij Versatel.
Geachte heer,

Ik heb het opgezocht voor u; uw wijkcentrale wordt door de KPN opgeleverd op 22-7-2005 en direct daarna bestaat er al een mogelijkheid dat een monteur u belt voor een afspraak. Maar uw wensdatum staat op 30-7-2005 en het installatiebedrijf tracht uw wensdatum te handhaven. Een wensdatum is een streefdatum en dat biedt geen garantie. Conclusie: het hoeft geen 14 dagen te duren omdat u al klant bij Versatel bent, maar die 14 dagen staan standaard gereserveerd om de omschakeling goed te laten verlopen. Uit de praktijk blijkt dat dit meestal eerder dan 14 dagen gebeurt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland
Kortom, eerst zeggen ze dat het een standaardprocedure is, dan zeggen ze dat het in de praktijk sneller is. Ik ga gewoon zodra ik op internet zie dat de centrale gereed is direct zelf bellen om een afspraak te maken, in plaats van af te wachten. Mijn ervaringen met Versatel tot zover zijn in elk geval dat je beter zelf actie kunt ondernemen en contact op moet nemen, want anders kunnen ze je zomaar even over het hoofd zien.

Onacceptabel dat ik juist voor soepele en snelle overgang op advies van Versatel van tevoren ben overgeschakeld van XS4ALL naar ADSL Family, en dat ze nu ineens beginnen te mekkeren dat er met een upgrade 3 weken overheen zal moeten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door twi op 18-07-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, de Tele2-directeur zei in het nieuws dat hij ervaring met het voetbal op wil doen, maar hij geeft eerlijk toe dat Versatel niet op tijd klaar zal zijn voor het live doorgeven van het voetbal. Gaat lekker 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 18-07-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 61137 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Volgens de presentatie die ze gebruikten bij de persconferentie vanmorgen gaat alles Tele2 heten, van ADSL tot het voetbal. Tele2-klanten die ADSL hebben (bij KPN), worden gemigreerd naar het Versatel-netwerk. Ziet er naar uit dat Versatel haar KPN-klanten gaat afstoten. Mooi, kan ik daar weg :)
Mijn vader heeft net ADSL via Tele2 aangevraagd, was een van de weinige ADSL aanbieders in zijn dorpje. (waarom de rest van de kpn gasten er geen adsl aanbieden ???)

Het Versatel netwerk was iig ook niet beschikbaar, en dat zal voor nog veel meer mensen gelden. Wat gaan ze daar mee doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hjs schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:32:
[...]

Mijn vader heeft net ADSL via Tele2 aangevraagd, was een van de weinige ADSL aanbieders in zijn dorpje. (waarom de rest van de kpn gasten er geen adsl aanbieden ???)

Het Versatel netwerk was iig ook niet beschikbaar, en dat zal voor nog veel meer mensen gelden. Wat gaan ze daar mee doen dan?
Tja, goeie vraag. Een van de belangrijkste punten van Tele2 om Versatel over te nemen is om van KPN af te zijn, want hun wens was om een eigen datanetwerk te hebben. Die hebben ze nu met de overname van Versatel, dus wordt KPN hoogstwaarschijnlijk afgestoten.

Als Versatel KPN wil afstoten, dan zullen ze de klanten vrij moeten laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:54
Geen matches
twi schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:21:
Ik ga gewoon zodra ik op internet zie dat de centrale gereed is direct zelf bellen om een afspraak te maken, in plaats van af te wachten.
kun jij op internet dan zien of de centrale gereed is?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Geen matches
Ja, via de postcodecontrole. Heel irritant dat ze bestaande klanten niet de postcode check uit laten voeren, maar gelukkig heb ik ook nog buren die bij Planet zitten ;) Zodra daar geen "22 juli" meer staat, maar "gereed" klim ik de telefoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

Begin Juli heb ik eens contact opgenomen met Versatel.
Ik had wel belangstelling in 20mbit lijntje met voetbal erbij.Het gaat dan vooral om het voetbal.

Er stond dat er streven voor 22 juli op te leveren(Site Versatel)Dat leek me wel mooi.Tot dat ik de VI terug pakte van 3e week van Juni daar stond namelijk in dat Limburg en Groningen laats aan de beurt waren op zijn vroegst Januari 2006.Zal wel misschien bepaalde plaatsen zijn weet ik niet.

Vandaar dat ik contact ging zoeken met de klantenservice van Versatel 20 mbit.Deze zullen daar wel beter uitleg over kunnen geven lijkt mij :)
Ik kwam dus met de vraag wat ik gelezen heb in de Vi deze meneer zei "dat is niet waar(natuurlijk zegt hij dat ;) ) geeft me uw postcode dan controlleer ik gelijk" , ik mijn postcode door gegeven en kwam resultaat "8 juli is bij u Versatel beschikbaar."Dat is goed nieuws.
Maar ik vroeg dus waarom zie ik op jullie site staan 5 augustus :X "Die meneer zei zal de site nog niet geupdate zijn".Ok kan gebeuren.Die meneer ging mij pushen om me aan te melden waar ik niet van gediend ben.Ik zei ik wacht even af totdat ik 100% zwart op wit zie at Versatel beschikbaar is."Ja zei die meneer ik heb het hier voor me staan 8 juli" Ik zei dan wacht ik af tot dat jullie de site geupdate is en dat ik zie dat het echt 8 juli is.Ik zeg ook ik wil niet de eerste wedstrijden missen van het voetbal.
Paar dagen later kijk ik dus(8 juli) als het nou zwart op wit staat.Wat zie ik in een keer te voorschijn komen :
Versatel streeft ernaar om je aansluiting voor 19 aug 2005 op te leveren en informeert je per e-mail over de voortgang van de order of neemt indien van toepassing contact op voor het maken van een afspraak voor de installatie.'
Ik bel dus terug en de medewerker zei wordt nou augustus dat Versatel beschikbaar komt bij uw in de buurt |:( O-)

Dat gaat dus goed daar.Volgende obstakel is http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ typ ik daar alles in zie ik staan Versatel niet beschikbaar :O :Z |:(

Dus nou twijfel ik aan het weten van de klantenservice daar.Want het klopt voor geen meter 8 juli beschikbaar hier.Het schuift de hele tijd op de datums.En dan dat pushen van de medewerkers , snap het wel het is hun taak om klanten te krijgen maar ze moeten niet gaan fantaseren , wat ze dus nou wel gedaan hebben.

Dit vind ik een beetje triest.

Ik geloof de Vi eerder als deze Versatel club , Versatel weet zelf niet wat ze zeggen.
Voor diegene die niet weten wat Vi is.Wekelijks voetbalblad Voetbal International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi

twi

Geen matches
Alsof Johan Derksen en zijn kornuiten het beter weten dan het bedrijf dat het netwerk zelf aan legt :D Nee, dat geloof ik niet. Wat wel zo is, is dat Versatel intern heel erg verwarrend is over wat de procedures en data nu precies zijn. Krijg ik op een moment A te horen, is dat het volgende moment B. Maar vertrouw vooral niet op de VI of gedrukte media, want zodra 't is gedrukt kunnen de plannen rond de infrastructuur alweer zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 96789 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:56:

Dat gaat dus goed daar.Volgende obstakel is http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/ typ ik daar alles in zie ik staan Versatel niet beschikbaar :O :Z |:(
Die gegevens zijn hééél out en niet meer up-to-date. Niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tynos schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:17:
De verwachte technische oplevering vindt plaats op 21 juli 2005

- Donderdag belt de monteur mij dan?
- Moet ik alvast bellen voor een afspraak?
- Of komt de monteur dan al?
Als het goed is (not! :P ) word je gebeld als de technische oplevering klaar is.
Bij mij betekende dit dat family op die datum werd afgesloten en dat ik zelf de KS moest bellen om er achter te komen of en wanneer de installatie bij mij thuis plaats vindt.
Ik zit sinds vrijdag zonder internet en a.s. woensdag is de installatie.
Dit had dus naadloos gekund, ik zou de KS maar ff bellen :9
Bij orderstatus stond dat de oplevering 15 juli was, maar niets over de tel. afspraak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Geen matches
Sinds gisteravond doet mijn verbinding het weer, na 6 dagen problemen met het rode inet lampje!

Maar nu viel hij er om half 5 weer een kwartier uit!

Meer mensen met dit probleem ??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Laatst online: 16-05 19:44
Speedy-Andre schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:30:
[...]

Als het goed is (not! :P ) word je gebeld als de technische oplevering klaar is.
Bij mij betekende dit dat family op die datum werd afgesloten en dat ik zelf de KS moest bellen om er achter te komen of en wanneer de installatie bij mij thuis plaats vindt.
Ik zit sinds vrijdag zonder internet en a.s. woensdag is de installatie.
Dit had dus naadloos gekund, ik zou de KS maar ff bellen :9
Bij orderstatus stond dat de oplevering 15 juli was, maar niets over de tel. afspraak :/
Dan kan ik dus 020-8900589 bellen of moet ik per sé 0900 - 0440440 bellen voor de monteur?

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Laatst online: 02-04 13:02
Geen matches
Ik heb al een week lang geen internet.
Me probleem is al een week lang bekend bij de 3de lijns helpdesk en ze werken eraan.

Blijkbaar hebben ze geen benul wat ze moeten doen aangezien ze al een week lang bezig zijn.
Er blijkt geen poort geopend te kunnen worden oid.

Het begint nu wel een beetje irritant te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tynos schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:52:
[...]

Dan kan ik dus 020-8900589 bellen of moet ik per sé 0900 - 0440440 bellen voor de monteur?
Bij de KS kun je te weten komen of je de monteur nog moet bellen, of dat je al ingepland staat zoals bij mij het geval was.
Ik heb toen nog wel 020 gebeld voor een bevestiging van de planning, want je weet maar nooit :+
Het is nu waarschijnlijk zo druk, dat Versatel steekjes laat vallen, maar als het wachten tot een paar dagen beperkt blijft dan kan ik er nog wel mee leven }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dit lijkt mij ook wel interessant. maar even een paar vraagjes die ik niet in dit topic heb kunnen lezen (ik heb BIJNA iedere pagina gelezen)

-kan mijn router deze snelheid aan (smc 7004abr)
productsheet: http://www.smc.com/files/AG/DS_SMC7004ABR_datasheet.pdf
hij zegt WAN snelheid 10/100mbit en LAN ook 10/100mbit. maar is dat niet een beetje veel
voor wan.

-als ik op die site kijk hoe ver ik van de centrale afzit is dat 1,3 km maar als ik naar dat punt kijk
is dat midden in de straat met rijtjes huizen (klopt dat wel) en is 1300meter veel. kan ik daar de
20mbit mee halen.

-ik zit nou volledig bij upc (tv,internet,televisie) komen er dan nog extra kosten bij als ik terug
moet naar kpn of blijft het bij de 50 euro installatie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Spacejam schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:01:
Check deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96789

twi schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:04:
Alsof Johan Derksen en zijn kornuiten het beter weten dan het bedrijf dat het netwerk zelf aan legt :D Nee, dat geloof ik niet. Wat wel zo is, is dat Versatel intern heel erg verwarrend is over wat de procedures en data nu precies zijn. Krijg ik op een moment A te horen, is dat het volgende moment B. Maar vertrouw vooral niet op de VI of gedrukte media, want zodra 't is gedrukt kunnen de plannen rond de infrastructuur alweer zijn veranderd.
Nou misschien als Vi dit alleen gezegd heeft was het niet te vertrouwen geweest maar ECV zegt dit ook en Versatel ontkent het niet volgens Wouter de Kleyn.Versatel is naar een oplossing op zoek , canal digitaal en Essent zijn de gegadigde.Dus het is niet uit de lucht gegrepen.;) Wat Vi schrijft , dit is bekend bij Versatel en ECV
ECV is niet de media he , dus als zei dit zeggen klopt het wel.Wouter de Kleyn is ook geen media he. :Y)
bjck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:14:
[...]

Die gegevens zijn hééél out en niet meer up-to-date. Niet op letten.
Oke dit wist ik niet.Maar is er wat anders waar ik kan zien wat bij mij leverbaar is.
Deze gaf ook Tiscali netwerk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Geen matches
zou ik dan maar 3,8mbit down aankunnen met mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Spacejam schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:01:
dit lijkt mij ook wel interessant. maar even een paar vraagjes die ik niet in dit topic heb kunnen lezen (ik heb BIJNA iedere pagina gelezen)

productsheet: http://www.smc.com/files/AG/DS_SMC7004ABR_datasheet.pdf
hij zegt WAN snelheid 10/100mbit en LAN ook 10/100mbit. maar is dat niet een beetje veel
voor wan.

-als ik op die site kijk hoe ver ik van de centrale afzit is dat 1,3 km maar als ik naar dat punt kijk
is dat midden in de straat met rijtjes huizen (klopt dat wel) en is 1300meter veel. kan ik daar de
20mbit mee halen.

-ik zit nou volledig bij upc (tv,internet,televisie) komen er dan nog extra kosten bij als ik terug
moet naar kpn of blijft het bij de 50 euro installatie kosten?
Modem van Versatel is al een router, als je daar nog een router aan hangt wordt het vaak een onbetrouwbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Geen matches
de router die ik nu heb heeft ook een printserver. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 11:41
Geen matches
De technische opleverdatum is toch de datum dat de wijk/straat klaar is voor adsl2? Hoe kan het dan dat mijn broer (zelfde straat, paar huizen verderop) een technische opleverdatum van 22 juli heeft en ik van 19 augustus?

Postcode 3142 EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Soms kan je buren zijn en op een andere wijkcentrale zijn aangesloten. Of de overkant van de straat naar een andere centrale gaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 11:41
Geen matches
bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:18:
Soms kan je buren zijn en op een andere wijkcentrale zijn aangesloten. Of de overkant van de straat naar een andere centrale gaan bijvoorbeeld.
Kan ik dit nog ergens opzoeken? Op welke centrale mijn broer en ik zitten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 10:47
Geen matches
Nou, ben net een uurtje of wat geleden aangesloten, maar dit is niet normaal! De monteur zei al dat ik de allersnelste was die hij tot nu toe aangesloten had...

Hieronder een kleine screenshot van Grabit die wat familiefoto's van Eweka/Astraweb aan het downen was:
Afbeeldingslocatie: http://www.versteegen.biz/versatel.jpg

Wat wel zeer opmerkelijk is is dat de draadloze aansluiting slechts op maximaal 600kbyte/sec gaat. Volgens de monteur snappen ze dit bij Versatel ook niet, maar zijn ze er wel mee bezig. Beetje jammer dus voor dit moment...

Maar _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor de bekabelde snelheid!

Overigens is de modem die ik erbij heb gekregen een Davolink DV201AMR http://davolink.co.kr/eng/dv201am_trio.html

[ Voor 27% gewijzigd door Frankster op 19-07-2005 11:24 . Reden: Modemtype toegevoegd ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 20:17
Geen matches
600kB/s is iets van 5mbit, lijkt me toch een redelijk normale waarde voor draadloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Geen matches
Frankster schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:02:
Nou, ben net een uurtje of wat geleden aangesloten, maar dit is niet normaal! De monteur zei al dat ik de allersnelste was die hij tot nu toe aangesloten had...

Hieronder een kleine screenshot van Grabit die wat familiefoto's van Eweka/Astraweb aan het downen was:
[afbeelding]

Wat wel zeer opmerkelijk is is dat de draadloze aansluiting slechts op maximaal 600kbyte/sec gaat. Volgens de monteur snappen ze dit bij Versatel ook niet, maar zijn ze er wel mee bezig. Beetje jammer dus voor dit moment...

Overigens is de modem die ik erbij heb gekregen een Davolink DV201AMR http://davolink.co.kr/eng/dv201am_trio.html
Mooie waarden. Hopen dat het zo blijft :)

Hoe ver zit je van de centrale?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2479 op 19-07-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Geen matches
Een metertje of 700, dus da's wel lekker dichtbij!

Jammer dat ik totaal geen info over het modem kan vinden...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat modem lijkt verdacht veel op de D-LINK, Conceptronic etc. Wellicht gewoon een standaard modem dat weer door meerdere fabrikanten bestikkerd en ingepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:40:
Dat modem lijkt verdacht veel op de D-LINK, Conceptronic etc. Wellicht gewoon een standaard modem dat weer door meerdere fabrikanten bestikkerd en ingepakt wordt.
Heb je een linkje naar de specs van die modem? Dan kan ik de, schamele, specs vergelijken...

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
scorpion303 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:38:
[knip ... hier stond dus een heel verhaal dat de monteur, ondanks de door mij verzorgde machtiging, telefonisch liet weten dat de installatatie niet kon doorgaan omdat ik er echt zelf bij zou moeten zijn... gevolgd door 2 moeilijke weken waarin het niet mogelijk was om een nieuwe afspraak te maken]
Inmiddels is het wel gelukt om een nieuwe afspraak te maken.. Die was dus gistermiddag... De winkelier opnieuw geinstrueerd, inmiddels genoeg machtigingsformulieren klaargelegd om de complete binnenstad te machtigen, twee man een vrije dag laten opnemen en zes uur lang (!) boven bij het raam op de uitkijk gezet... Bij ieder installatiebusje of -wagentje (het waren er een stuk of vier) dat langskwam zijn ze naar buiten gespurt met de vraag of het misschien een versatel-installatie betrof... viermaal een negatief antwoord...

Ik bel om 1900 met versatel... na 15 minuten in de wacht gestaan te hebben was de reactie: "de monteur is langsgeweest, maar heeft u niet thuis aangetroffen... u kunt voor woensdag een nieuwe afspraak maken..."

Ik ben rustig tot 200000 aan het tellen, maar er komt echt een moment een einde aan mijn geduld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Frankster schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:41:
[...]

Heb je een linkje naar de specs van die modem? Dan kan ik de, schamele, specs vergelijken...
3 Pagina's terug ofzo:

Speedy-Andre in "Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Geen matches
Is het uberhaupt mogelijk om contact te krijgen met de Klantenservice van Versatel? Ik heb al meerdere mailen gemaild en ik probeer al 3 dagen te bellen, elke keer is het te druk aan de telefoon (25cent per min is trouwens echt belachelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Geen matches
[afbeelding]
28 GB aan "familiefoto's" ?? Je hebt vast een interessante familie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Toch een behoorlijke tegenstelling of niet.. je probeert ze te bereiken maar vindt het tarief belachelijk. Waarom wil je ze dan bereiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
Ik denk dat hij familie is van Jenna Jameson :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Geen matches
joopv schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:23:
[...]

28 GB aan "familiefoto's" ?? Je hebt vast een interessante familie ;)
Tja... Zie de hele wereld als mijn 'big happy family' ;)

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Geen matches
bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:24:
Toch een behoorlijke tegenstelling of niet.. je probeert ze te bereiken maar vindt het tarief belachelijk. Waarom wil je ze dan bereiken :?
Tegenstelling? Weet niet hoe jij leest maar ik zie het niet.
Volgens mij zet ik het tussen haakjes achter met als doel om mede te delen dat ik 25 cent per min belachelijk vind voor een klantenservice, dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat ik ze probeer te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Ik bedoel te zeggen dat je het aan de ene kant belachelijk vindt dat er 25cent p/m wordt gevraagd voor de klantenservice. En ondertussen ze wel probeert te bereiken, dus klant bent of wilt worden. Dan ben je toch al akkoord gegaan met het feit dat de klantenservice geld kost bij Versatel :?

Wat is dan de reden om het nog even expliciet te melden dat je het belachelijk vindt. Als je het belachelijk vindt zou je er geen klant zijn/worden lijkt mij.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 19-07-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 13:13
Geen matches
Slash schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:02:
De centrale in Venray zou in eerste instantie op 11 juli geschikt gemaakt worden. Toen werd het 15 juli en vandaag zie ik dat het alweer is doorgeschoven naar 22 juli. :-(
Vandaag is de planning weer aangepast en staat de datum op 25 juli.

Dit kunnen ze erg lang volhouden zo!

Grtz, jeroen

(al vanaf januari zonder DSL dankzij Bbned *#&^%*&@^#)

[ Voor 1% gewijzigd door Slash op 19-07-2005 15:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztupid371
  • Laatst online: 09-01-2016
bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:56:
Wat is dan de reden om het nog even expliciet te melden dat je het belachelijk vindt. Als je het belachelijk vindt zou je er geen klant zijn/worden lijkt mij.
Wat een hoop onzin zeg ! Het feit dat iemand klant is geworden betekent toch niet dat ie geen kritiek meer mag hebben ? Het is package-deal met haken en ogen, dat weet je van te voren, maar om daarna lekker monddood achter de geraniums te gaan zitten.....?

[ Voor 76% gewijzigd door ztupid371 op 19-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ztupid schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:08:
[...]

Wat een hoop onzin zeg ! Het feit dat iemand klant is geworden betekent toch niet dat ie geen kritiek meer mag hebben ? Het is package-deal met haken en ogen, dat weet je van te voren, maar om daarna lekker monddood achter de geraniums te gaan zitten.....?
Dat hoeft helemaal niet ;)

't Is nooit perfect laten we maar zeggen een aanbieding/product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m0nk schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:02:
Is het uberhaupt mogelijk om contact te krijgen met de Klantenservice van Versatel? Ik heb al meerdere mailen gemaild en ik probeer al 3 dagen te bellen, elke keer is het te druk aan de telefoon (25cent per min is trouwens echt belachelijk)
Het zal mij niets verbazen dat ze te weinig CC-agents hebben ingepland voor deze acties. Ik spreek uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 18:49
Geen matches
Is het een 802.11b verbinding? Dan is 600kb/s op zich nog wel redelijk. Je zou ook richting de 800kb/s kunnen zitten, maar dat hangt van de hardware af :)

Met 802.11g hoor je draadloos netjes je maximale snelheid te kunnen halen (mits je laptop de datastroom aankan).

[ Voor 11% gewijzigd door eborn op 19-07-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
eborn schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:26:
[...]
Met 802.11g hoor je draadloos netjes je maximale snelheid te kunnen halen (mits je laptop de datastroom aankan).
Als je radiosignaal goed genoeg is en het kanaal vrijwel onbezet wel ja, maar het hangt ook af van de hardware en firmware van je router. Vooral oudere maar ook el-cheapo dingen zullen die 20Mbit niet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
Klaus_1250 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:36:
[...]

Als je radiosignaal goed genoeg is en het kanaal vrijwel onbezet wel ja, maar het hangt ook af van de hardware en firmware van je router. Vooral oudere maar ook el-cheapo dingen zullen die 20Mbit niet kunnen halen.
Ik heb een gloednieuw Acer Aspire 1681WLMI en die zou, mijns inziens, makkelijk hoger moeten...

Voor het gemak heb ik in: Versatel 20mbit gebruikerservaringen een draadje gemaakt waar mensen hun gebruikerservaringen kunnen delen

&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Wireless is geen enkele garantie op snelheid. Zelfs niet met 54Mbps kan je best met kleine bestanden rond de 600KByte/s uitkomen wat heel normaal is. Voor zekerheid op snelheid altijd bekabeld aansluiten en wireless als toevoeging gebruiken in je netwerk.

Doe je al je PC's wireless hoef je je niet druk te maken dat iemand de lijn voltrekt op de downstream, 't heeft ook een voordeel.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 19-07-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Ik heb een 54Mbit wireless modem/router staan die erg goed presteert, die blijf ik voorlopig gebruiken tot Versatel weet waarom hun modem zo traag is.
Nu maar hopen dat het (20Mbit aansluiten) morgenmiddag goed gaat :Y)
In de modemspecs zie ik trouwens dingen die mijn eigen modem ook aan kan, behalve 20Mbit dan, die ik alleen met een nieuwe flash kan benutten.
Het modem lijkt best wel veel op een Dlink doos, dus wellicht is dit ook weer een kloon, alleen zie ik bij Dlink geen vergelijkbaar multimedia model staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen matches
Multimedia gedeelte is ook apart en van Samsung.

Als de instellingen voor de 20MB Versatel verbindingen eens duidelijk zouden zijn kun je ook een ander modem aansluiten. Iemand had toch admin password?

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 19-07-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Ja, wie post ff de instellingen, ook zonder admin pw moet je e.e.a. kunnen zien :)
Krijg je een handleiding bij het modem waar iets in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49
Geen matches
oke vorige week hebben ze hier alles aangesloten. lijn werkte niet, ik moest maar geduld hebben. heen en weer gebeld en na 1 week wachten wou ik ff de modem verplaatsen

valt zo die telefoon kabel uit het connectortje in de modem. met gepiel het connectortje er nog uit gekregen, en zag het direct. kabel is niet geknepen (pinnetjes stonden nog omhoog bij de rj11)

nieuw kabeltje direct dsl link en knalle (1.45 mb/sec)

alleen 1 probleem, dhcp server kan niet uit. helpdesk kan het ook niet uitzetten zeggen ze. weet iemand hoe die uit moet?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen matches
Frankster schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:30:
[...]
Voor het gemak heb ik in: Versatel 20mbit gebruikerservaringen een draadje gemaakt waar mensen hun gebruikerservaringen kunnen delen
Behalve dat het topic gesloten is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Geen matches
En is een afstand van 1300 meter tot de centrale een redelijke garantie voor een goede snelheid ?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 5284 op 20-07-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 16-05 16:56
bjck schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 21:26:
Multimedia gedeelte is ook apart en van Samsung.

Als de instellingen voor de 20MB Versatel verbindingen eens duidelijk zouden zijn kun je ook een ander modem aansluiten. Iemand had toch admin password?
MAus33 in "Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw!"
Overigens, als je inlogged op je modem met een admin account (login & pass: V3rs4t3l1-0 ) , wat is jouw Line Rate? (Zie je als je klikt op device info)

1 dag na het ontdekken van deze admin account en het posten op tweakers heeft overigens Versatel mijn modem remote geupgrade met een nieuwe firmware. Daarin is het admin password veranderd en hebben ze tevens wat maatregelen genomen om de manier waarop ik in eerste instantie achter de account ben gekomen tegen te gaan....

Ik zit nu dus weer met een modem waarop ik niet eens officieel de lijnssnelheid kan zien

(p.s. ik heb overigens al wel weer een truuk gevonden om wel bij alle functies te komen, maar dit keer post ik het even niet. Voor volledige toegang tot het modem heb je wel weer de admin account nodig maar die heb ik nog niet te pakken. Het nieuwe admin wachtwoord is FrontOffice1-0 o.i.d. maar ik ben nog niet achter de username

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 23:06
Geen matches

[afbeelding]

Snelheid met grabit meten is echt niet te doen.. Die snelheid die hij aan geeft is meestal "crap" kijk eens met dumeter welke snelheid je haalt als je aant leechen bent met grabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Geen matches
Als je verder had gelezen DJSmiley :) dan had je gezien dat de admin/password weer was veranderd ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 13-05 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Geen matches
Whoohoo, had mijn 20 mb abo express per 1 augustus in laten gaan zodat er nog even wat speeltijd was voor ze. Hoor ik nu net dat de lijn op zijn vroegst 9 augustus klaar is. Maar meteen een installatie afspraak voor 10 Augustus gemaakt (een weekje zonder internet overleef ik dan ook wel weer) maar beetje jammer dit.

Nu maar hopen dat de rest wel in 1 keer goed gaat.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 13:13
Geen matches
Slash schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:03:
[...]

Vandaag is de planning weer aangepast en staat de datum op 25 juli.

Dit kunnen ze erg lang volhouden zo!

Grtz, jeroen

(al vanaf januari zonder DSL dankzij Bbned *#&^%*&@^#)
Vandaag alweer een aanpassing van de planning: doorgeschoven naar 5 augustus! :-(

De centrale in Venray zou in eerste instantie op 11 juli geschikt gemaakt worden. Toen werd het 15 juli, toen werd het 22 juli, daarna 25 juli en nu 8 augustus. Grmbl!

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
Geen matches
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 27 juli 2005
Dat is wat ik nu zie staan, met een groen vinkje erachter.

Dat betekent toch dat ik kan gaan bellen om te drammen wanneer ik met de installateur kan spreken of kan ik beter gelijk dat 020 nummer bellen?
Of betekent het dat ik sowieso nog moet wachten tot de 27ste, ik dacht dus van niet omdat er al een vinkje achter staat..

Excuus als dit gezien wordt als statusbericht maar het is toch gewoon een vraag waar ik en waarschijnlijk anderen mee (kunnen) zitten.

edit:
nevermind, ben gewoon gaan bellen en ik word 5 Augustus aangesloten. (Hengelo ov.)

[ Voor 24% gewijzigd door Nasty Nate op 20-07-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 30-04 18:33
Geen matches
Kan iemand niet een complete review schijven inclusief foto's en screenshots e.d.? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geen matches
Ik zit, denk ik net zoals velen, heel erg te twijfelen of ik moet/wil overstappen naar Versatel.

Ik zit volgens de diverse afstandmetingen 1818 meter van de centrale af ( ik ga gemakshalve uit van 2km ). Hiermee zit ik zo'n beetje op het kantelpunt waar ADSL2 nog voordelen heeft t.o.v. ADSL1.

Verder heb ik het gevoel, dit topic lezende, dat Versatel nogal moeite heeft om het aantal aanvragen bij te houden.

Zijn er hier mensen die ongeveer 2km van de centrale zitten en nog zeer goede snelheden halen? Zoja wat voor snelheden?

Ik zit trouwens op dit moment bij Demon met een 2/1 abbo.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Geen matches
Ik ben ff aan het kijken om voor mijn studentenhuis dit abbonement aan te schaffen. Alleen zijn er 5 computers. En het modem heeft 4 aansluitingen. Hoe is dit op te lossen? Kan je bijv. 1 lijn in 2en splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen matches
Je kan altijd een switch aansluiten natuurlijk op een van de poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vanmorgen is bij mij ook eindelijk (driemaal is scheepsrecht!) de monteur langsgeweest. Ik heb hem wel (via de telefoon) de hele stad door moeten loodsen, want van eenrichtingsverkeer, voetgangerszone's en verboden-in-te-rijden-na-9-uur-sochtends-borden had z'n navigatiesysteem helaas vrij weinig kaas gegeten.

Na één uurtje had ie de boel voor elkaar en was alles succesvol getest...

... na minder dan één uurtje ligt de boel weer op z'n gat.... rode inet lampje en geen enkele verbinding meer mogelijk...

Ik heb veel meer mensen met dit probleem voorbij zien komen.. even wat vragen:

1) doet dit probleem zich alleen voor na nieuwe installaties, of hebben mensen hier later ook nog (structueel) last van?
2) heeft het zin om de dure helpdesk te bellen, of lost het probleem zich vanzelf op?
3) kan ik zelf wat doen om de problemen te herstellen? Ik ga zo alle bekabeling nalopen (vertrouw nooit op een monteur), maar enkele pagina's eerder werd er gesproken over een oplossing door te telnetten met de router en wat commando's (eprov stop ofzo) te geven. Ik las dat de wachtwoorden inmiddels zijn aangepast, maar is er nog niemand in staat geweest achter de nieuwe wachtwoorden te komen?
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.