All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
ohja? hmm.. onderbouw het eens dan als je wil? en bedoel je dat al1 voor OS X, of ook voor Windows. kvind anders MSN plus! heel erg handig voor MSN Messenger. T zelfde geld voor de tabblad plugins voor FIrefox.. Maar serieus, ben wel benieuwd naar je onderbouw, niet negatief bedoeld hoorO.D.Smolik schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:08:
[...]
Die plugins moet je wegpleuren, verneukt de hele systeem. Geldt btw voor elke app.
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
D'r wordt zo'n zelfde workflow meegeleverd met OSX, echter wil de 'combine mail messages' action per see dat Mail's message viewer open staat: onhandig dus om even snel te draaien. Dus heb ik een vervangende applescript action gemaakt die dat niet nodig heeft

Lastig te vergelijken omdat Tiger net uit kwam toen het heter begon te worden.kiddyl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:59:
De fan van mijn 12" Powerbook gaat nu ook veel sneller aan dan eerst. Is best wel irritant als je juist gewent bent aan een stille laptop. Ik heb trouwens wel de 1.5 GHz versie. Hebben andere laptop gebruikers er ook last van?
Toen ik het las dacht ik dat je gelijk had maar eigenlijk zou ik het dus niet weten.
Ik merk wel dat als ik mijn powerbook (dezelfde) uit sleep haal dat hij niet automatisch op mijn wifi-netwerk inlogt ook al zeg ik dat hij dat default moet doen.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Je kan even alles weggooien en opnieuw instellen. Bij mij logt mijn Powerbook wel automatisch in als ik hem uit de slaapstand haal.Oxi schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:34:
[...]
Lastig te vergelijken omdat Tiger net uit kwam toen het heter begon te worden.
Toen ik het las dacht ik dat je gelijk had maar eigenlijk zou ik het dus niet weten.
Ik merk wel dat als ik mijn powerbook (dezelfde) uit sleep haal dat hij niet automatisch op mijn wifi-netwerk inlogt ook al zeg ik dat hij dat default moet doen.(was eerst wel zo)
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
• Mail werkt niet, crash bij openen, komt waarschijnlijk door +2000 e-mailtjes
• Het is opzich wel sneller maar sommige programma's zijn duidelijk trager.
• Te vaak het "strandbal" effect
• het blijft soms allemaal "hangen"
Ik hoop snel dat 1.4.1 uitkomt, want ik ben bijna geneigt om terug te gaan naar Panther

Verder een prachtige OS alleen moeten de kinderziektes er wel uit
PS. ik heb geen clean/fresh install gedaan.
Heb je misschien plugins geinstalleerd voor bijv. GPG/PGP of iets dergelijks? (kijk in ~/Library/Mail/Bundles/) Zegt Console iets op het moment dat Mail crashed?Qorne schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:28:
• Mail werkt niet, crash bij openen, komt waarschijnlijk door +2000 e-mailtjes
Bij mij crashed Mail zodra ik een bericht open deed, kwam door GPGMail en met een update was het verholpen.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Het was geen 23 graden vandaag en ik gok dat het morgen ook geen 26 graden wordt. Zou leuk zijn als het wel zo was.
Ja, knap heOzBoz schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:15:
Leuk dat dashboarding met het weer.. 23/26/24/21/18/19.
Het was geen 23 graden vandaag en ik gok dat het morgen ook geen 26 graden wordt. Zou leuk zijn als het wel zo was.

(Amsterdam in de widget is in amerika geloof ik. Dus let op welke je kiest)
Verwijderd
Moeten jullie het weer natuurlijk ook niet instellen op Puerto Rico he
Had het er net al over in #apple, maar wanneer ik een screenshot maak met shift+appel+3 kreeg je voorheen in .3 standaard een pdf file, bij mij is dit nu veranderd in png, helemaal geen probleem natuurlijk, maar ik hoorde er niemand over en dawuss gaf ook te kennen dat hij nog steeds een afbeelding in pdf formaat krijgt...
Ben er wel blij mee in elk geval, met de rest van tiger trouwens ook (clean install, dat zal het hem wel zijn
Ik zat er trouwens naast, ze worden wel standaard PNG nu bij mijVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:31:
offtopic:
Moeten jullie het weer natuurlijk ook niet instellen op Puerto Rico he
Had het er net al over in #apple, maar wanneer ik een screenshot maak met shift+appel+3 kreeg je voorheen in .3 standaard een pdf file, bij mij is dit nu veranderd in png, helemaal geen probleem natuurlijk, maar ik hoorde er niemand over en dawuss gaf ook te kennen dat hij nog steeds een afbeelding in pdf formaat krijgt...
Ben er wel blij mee in elk geval, met de rest van tiger trouwens ook (clean install, dat zal het hem wel zijn)
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Was ook niet zo zeer een rant op de instellingen, maar wel op de automatische. Mijn landinstelling staat gewoon op .nl en celcius dat weet mijn mac ook wel, wel raar dat er dan standaard een Amsterdam wordt gekozen uit de AmericaOxi schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:31:
Zet het wel op Celsius en voer de goede stad in, let erop welk land erbij staat
(Amsterdam in de widget is in amerika geloof ik. Dus let op welke je kiest)
[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 09-05-2005 23:39 ]
Ik moet "twente rnlafb, Netherlands" invullen voor mijn regio

Inderdaad een misser dat het niet met default localization werkt.
micheljansen.org
Verwijderd
Het is maar hoe je het bekijkt: de onwikkelaars hebben ruim de tijd gehad om hun software te testen en te updaten voor Tiger. Daarnaast is het altijd verstandig om even te wachten met upgraden totdat alle plooien zijn glad gestreken. Zeker als je van je applicaties afhankelijk bent (if it ain't broke, don't fix it). Bedenk nu ook dat het aantal gebruikers van een paar honderd beta-testers is uitgebreid naar een paar honderd duizend gebruikers. Je kunt er dan wel vanuit gaan dat er dan toch bugs naar boven komen drijven.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:07:
Ik krijg iig SPSS niet meer aan de praat en via wat Google-werk blijkt dat er een update aankomt: binnen 3-6 maanden. Fantastisch. Eerst de problemen met 10.3 na vele maanden verholpen en nu dit alweer. Leve VPC maar dit vind ik eerlijk gezegd weer een vreselijke misser.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Tiger heb ik al besteld via het up-to-date progamma voor m'n Powerbook
En dan nog, morgen kan je het zelf zien.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Voor de rest geen problemen alleen Mail is zwaar achteruit gegaan. En dashboard is wel aardig maar niks nieuws natuurlijk als je Konfabulator gewend was. (werkt ook makkelijker omdat het permanent op de desktop staat imo)
En die irri opstart tune is weer back aagh, weet iemand of dat oude progje om het weg te halen ook onder tiger werkt ?
En ik ben de naam kwijt van programma'tje dat CD/DVD laat zien op de desktop als je eentje inlaad, dat moet iemand vast weten
[ Voor 32% gewijzigd door Deacon op 10-05-2005 22:37 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Verwijderd
Mja, ik weet niet. Afgezien van apps die crashen heb ik geen problemen met Tiger. En apps crashten onder Panther ook wel eens..Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:19:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en het valt me op dat als positief punt alles wat sneller geworden is, maar daar gaan wel een hoop problemen mee gepaard.
De eerste keer dat je Tiger opstart indexeert 'ie je hele hdd. Daarna indexeert 'ie meteen als je iets wegschrijft. Dat zit in de kernel.Ik heb in de apple store een beetje zitten spelen met OSX en die zoekfunctie daarentegen is dan wel weer erg mooi en snel! Ik vraag me alleen af wanneer dat systeem je HDD indexeert?
hmm viel me vanmiddag op; toen ik mn geluid UIT had... hoorde ik geen *boing*Deacon schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:05:
Vandaag clean tiger install gedaan en ik mis growl nu almja update komt er aan las ik dus komt wel goed.
Voor de rest geen problemen alleen Mail is zwaar achteruit gegaan. En dashboard is wel aardig maar niks nieuws natuurlijk als je Konfabulator gewend was. (werkt ook makkelijker omdat het permanent op de desktop staat imo)
En die irri opstart tune is weer back aagh, weet iemand of dat oude progje om het weg te halen ook onder tiger werkt ?
En ik ben de naam kwijt van programma'tje dat CD/DVD laat zien op de desktop als je eentje inlaad, dat moet iemand vast weten
Deze plek is te koop.
Verwijderd
onder Panther krijg je ook geen *boing* als je het geluid uit hebt staanKeeZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:43:
[...]
hmm viel me vanmiddag op; toen ik mn geluid UIT had... hoorde ik geen *boing*
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 23:16 ]
Gevonden:Deacon schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:05:
Nu mijn andere vraag nog, was zo'n stoer programma'tje (en van Nederlands bedrijf als ik me niet vergis)StartupSound.prefPane 1.0.3 has been released.
Fixed compatibility issue with Mac OS X 10.4 Tiger
http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/software.en.html
DisctopDeacon schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:34:Nu mijn andere vraag nog, was zo'n stoer programma'tje (en van Nederlands bedrijf als ik me niet vergis)
[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 10-05-2005 23:41 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Bedankt, ik kwam maar niet op die naam
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ik heb HP hier al een mail over gestuurd, en ik kreeg als antwoord dat ze bezig zijn met nieuwe drivers en voor overige vragen ik bij "Mac" moest zijn. Denk je ook, hmmm.. Dat is toch Apple?
Overigens vind ik dit wel een misser van HP. Ik bedoel, Tiger is net uit, maar er zijn al tijden beta's beschikbaar geweest. En ik neem aan dat de laatste beta's dicht bij de final zaten. Dan kon je al beginnen met het schrijven van drivers. (Tenminste dat lijkt me toe). En qua hardware is het nog makkelijker, een Apple computer bestaat voor 95% uit dezelfde onderdelen, terwijl Windows PC's uitblinken in diversiteit.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Onder de motor kap is veel veranderd, dat niet elke driver fabrikant hiervoor klaar was is jammer maar het gaat natuurlijk niet om 1 printer driverMST_Morpheus schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:17:
Tja, mijn nieuwe HP PSC 2355 All In One werkt ook niet goed met Tiger. Apparaat wordt niet herkend door de HP wizard. Ik kan wel printen, maar niet scannen. Op mijn Windows PC werkt hij overigens uitstekend.
Ik heb HP hier al een mail over gestuurd, en ik kreeg als antwoord dat ze bezig zijn met nieuwe drivers en voor overige vragen ik bij "Mac" moest zijn. Denk je ook, hmmm.. Dat is toch Apple?
Overigens vind ik dit wel een misser van HP. Ik bedoel, Tiger is net uit, maar er zijn al tijden beta's beschikbaar geweest. En ik neem aan dat de laatste beta's dicht bij de final zaten. Dan kon je al beginnen met het schrijven van drivers. (Tenminste dat lijkt me toe). En qua hardware is het nog makkelijker, een Apple computer bestaat voor 95% uit dezelfde onderdelen, terwijl Windows PC's uitblinken in diversiteit.

(Klik voor een vergroting).
En ik heb het al een paar keer na kunnen doen:
- Open Finder in kolommode
- Ga een lege directory, bijvoorbeeld desktop
- Klik op de meest linker omgekeerde = onderaan de scheidingebalken
- De linker kolom wordt nu ingeklapt en helemaal naar links geschoven
- Ga nu naar een andere folder, bijvoorbeeld Applications
- Dubbelklik opnieuw op de omgekeerde =, links onderaan (Als je schuift is er niks aan de hand)
- Voila
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Ik kan het niet vindenChaser2600 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:24:
Oh nog een tip voor de iBook users onder ons die gebruikt maken van de tv-out mogelijkheid.
Op het moment dat je een 2e scherm aangesloten hebt kan je eenvoudig onder de tab "Arrangement" van de "Display" preferences de checkbox "Mirror Displays" uitzetten.

als ik beeldschermen kies kan ik nergens "mirror displays" kiezen
[ Voor 6% gewijzigd door Deacon op 14-05-2005 00:35 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Daar moet je alleen eventjes hier een tooltje downloaden van Microsoft, daarmee kan je ze wel importeren (.pst bestanden).Dr. Strangelove schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:55:
Vreemd genoeg kan je Outlook files ook niet importeren in Entourage...
Een collega van me heeft een applicatie gekocht (zo'n twintig dollar) die PST folders omzet voor het gebruik door Mail.app. Die schijnt best goed te werken
Liege, liege, liegebeest!
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Had inmiddels begrepen dat ik die functionaliteit heb omdat ik de hack onder Mac OS X 10.3 heb gedraaid. Dit wordt blijkbaar in de " bios" onthouden waardoor mijn Tiger nu denkt dat ik een videokaart heb die dat ondersteund.Deacon schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:50:
[...]
Ik kan het niet vinden![]()
als ik beeldschermen kies kan ik nergens "mirror displays" kiezen
ik heb sinds de tiger install niet meer gereboot, inmiddels 14 dagen geleden en ben eigenlijk nog geen bug tegengekomen. dit is op een imac g5. gebruik em voornamelijk voor photoshop, amule(behoorlijk zwaar omdat het een oude beta is) en html schrijven. verder af en toe een avi naar dvd formaat omzetten incl de dvd builden/branden. hij reageert wel iets langzamer dan na de 1e boot maar dat is redelijk logisch
mn ibook draait inmiddels overigens 45 dagen op panther 10.3.8
die is eigenlijk wel aan een reboot toe, denk dat ik van de week ff tiger erop gooi
Verwijderd
De iBook waar ik nu achter zit heeft het dus nog niet nodig gevonden om te rebooten na de tigerinstall, op adium na nog geen crashes meegemaakt (in tegenstelling tot OSX 10.3), ondanks het feit dat ik toch onder andere aardig fanatiek photoshop, illustrator, maya en dat soort ongein. Hier zijn dus zeer positieve ervaringen aanwezig14:21 up 8 days, 22 hrs
Aah op die fiets,Chaser2600 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:40:
[...]
Had inmiddels begrepen dat ik die functionaliteit heb omdat ik de hack onder Mac OS X 10.3 heb gedraaid. Dit wordt blijkbaar in de " bios" onthouden waardoor mijn Tiger nu denkt dat ik een videokaart heb die dat ondersteund.
Dan heeft het voor mij geen zin om verder te zoeken, ik denk dat je echt een clean tiger install moet doen met die hack, de hack later installeren heeft geen zin lijkt mij ?
Verwijderd
Is niet de meest elegante oplossing zo te zien, maar kennelijk is dit wel een mogelijke workaround
De procedure is als volgt: Import vanuit Outlook Express al je mails uit Outlook. Dit worden dan .dbx files in de Store folder van Express. Gooi hier het programmaatje dbxconv.exe in en geeft vanuit een DOS box het commando dbxconv *dbx. Dit creeërt .mbx files van je .dbx files. Deze kunnen dan in Mail geïmporteerd worden.
Verwijderd
Zeer handig Preference Pane, kun je je widgets mee uitschakelen maar ook permanent verwijderen
[ Voor 10% gewijzigd door The Evil Brain op 16-05-2005 23:01 ]
Verwijderd
bedankt meteen gedownloadVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:03:
http://www.downtownsoftwarehouse.com/WidgetManager/index.php
Zeer handig Preference Pane, kun je je widgets mee uitschakelen maar ook permanent verwijderen
Dus, voor de mensen die crashes hadden, dit lijkt me een mooi moment om software update te draaien
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Daar had ik bij zowel de Panther updates 10.3.8 en 10.3.9 als de Tiger 10.4 upgrade geen last van.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Nog steeds geen rotate functie in 10.4.1 met mijn Nvidia kaart (12" 1.5Ghz PowerBook). Bummer.
En dat tooltje reageerde niet meer toen er stond dat het klaar was. Dus die laatste OK knop werktte niet. Goed begin! Maar dat is afgesloten en het draait nu al een uurtje
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Deze functie krijg ik niet hoor, waar moet je klikken? sysprefs en dan op het iCoontje van Displays?met ALT ingedrukt?mjvdvlugt schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:53:
@Bartvb: Rotate op powerbook kan via een truukje: ALT-klikken op 'Beeldscherm' bij de systeemvoorkeuren en dan zit de optie er wel! Ik las dit laatst op macosxhints
Ja, maar ik heb ondervonden dat je ALT ingedrukt moet blijven houden totdat het scherm ook daadwerkelijk is verschenen, en bij mij werkte het ook maar 1x, om het nog een keer te doen moets ik system prefernces weer opnieuw openen... dat moest ik ondervinden met mijn beeldscherm 90 graden gedraait, en dat is geen pretje met een touchpad.Qorne schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:49:
[...]
Deze functie krijg ik niet hoor, waar moet je klikken? sysprefs en dan op het iCoontje van Displays?met ALT ingedrukt?
Anyway, ik heb zojuist 10.4.1 geinstalleerd, maar Finder is al weer vastgelopen terwijl ik alleen maar wat bestandjes aan het verslepen was. Wel jammer dat ze Finder ook niet verbeterd hebben, ik kan nog steeds niet schakelen tussen vensters terwijl ik sleep en bestanden slepen naar een map die buiten de viewport valt gaat ook niet, de scrollbalken blijven gewoon staan en bestanden knippen en plakken kan ook niet. Zoeken naar bestanden in de huidige map met het zoekbalkje werkt ook niet meer als die map in Spotlight staat aangevinkt als privé. En het is ook vervelend dat ik nergens het pad van de huidige directory kan zien.
Finder is eigenlijk best wel kut.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
cmd+klik @ de naam van het venster zou moeten werken.Johnny schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:59:
[...]
Ja, maar ik heb ondervonden dat je ALT ingedrukt moet blijven houden totdat het scherm ook daadwerkelijk is verschenen, en bij mij werkte het ook maar 1x, om het nog een keer te doen moets ik system prefernces weer opnieuw openen... dat moest ik ondervinden met mijn beeldscherm 90 graden gedraait, en dat is geen pretje met een touchpad.
Anyway, ik heb zojuist 10.4.1 geinstalleerd, maar Finder is al weer vastgelopen terwijl ik alleen maar wat bestandjes aan het verslepen was. Wel jammer dat ze Finder ook niet verbeterd hebben, ik kan nog steeds niet schakelen tussen vensters terwijl ik sleep en bestanden slepen naar een map die buiten de viewport valt gaat ook niet, de scrollbalken blijven gewoon staan en bestanden knippen en plakken kan ook niet. Zoeken naar bestanden in de huidige map met het zoekbalkje werkt ook niet meer als die map in Spotlight staat aangevinkt als privé. En het is ook vervelend dat ik nergens het pad van de huidige directory kan zien.
Dit gaat hier zonder problemen wat jij beschrijft over de Finder, het enigste wat ik nog even moet bekijken hoe je kan zoeken in een selectie, want normaal kon dit alleen sinds spotlight gaat dat niet meer...Johnny schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:59:
[...]
Ja, maar ik heb ondervonden dat je ALT ingedrukt moet blijven houden totdat het scherm ook daadwerkelijk is verschenen, en bij mij werkte het ook maar 1x, om het nog een keer te doen moets ik system prefernces weer opnieuw openen... dat moest ik ondervinden met mijn beeldscherm 90 graden gedraait, en dat is geen pretje met een touchpad.
Ik ben ook niet heel tevreden met finder overigens....
Wat ik meer ben gaan gebruiken zijn de sneltoetsen en de menubalk, want die vergat ik nogwel eens met de Finder, wat ook helpt is wat handige programma's+veel gebruikte functies zoals een map aan maken oid, als icoontje in je Finder zetten, dat kan je doen bij de preferences uit me hoofd.
Sinds dien vind ik de Finder erg goed werken, maar als je een ander programma gewend was, moet je idd erg wennen dat heb ik ook heel erg gemerkt. het vervelenste was misschien nogwel dat je geen paths kon krijgen, sinds de nieuwe vinder is dit al een stuk beter.
Die alt truuk heb ik ook gelezen en ook al een aantal keer geprobeert maar dat helpt niet

Nee, een Ati.bartvb schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:15:
Johnny: Ik neem aan dat jij geen Nvidia kaart in je laptop hebt zitten?
Die alt truuk heb ik ook gelezen en ook al een aantal keer geprobeert maar dat helpt niet
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Bij Tiger nog steeds en ook op dezelfde plek. Je moet in energiestand wel op 'Toon info' drukken en dan naar Opties. Daar kun je dan de processorsnelheid instellen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:41:
Bij Panther kon je de processorsnelheid op maximaal zetten bij Energiebesparing. Bij Tiger niet meer? Of is het op een andere manier ondergebracht?
Weet iemand waarom dit alleen zo kan, en waarom ik weer helemaal systeemvoorkeuren moet afsluiten wil ik het weer terugzetten?mjvdvlugt schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:53:
@Bartvb: Rotate op powerbook kan via een truukje: ALT-klikken op 'Beeldscherm' bij de systeemvoorkeuren en dan zit de optie er wel! Ik las dit laatst op macosxhints
Heeft daar iemand een werkende oplossing voor
Lekker weer.
Je kan dit component proberen...Roel schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:07:
Onder Panther kon je OGG files afspelen met qtcomponents, maar daar is al een jaar niks meer aan gedaan. Die werkt nu dus ook niet meer onder Tiger met Quicktime 7 en iTunes 4.8.
Heeft daar iemand een werkende oplossing voor
Gebruikte je mail plugins in panther ?InZane schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:23:
Hm net m'n mini ff geupgrade naar Tiger, maar gelijk crashed Mail bij het ophalen van nieuwe mail
Lekker weer.
Ik gebruik tiger nu 2 weken min 4 uur per dag en heb nog geen 1 crash gehad en heb nul keer een programma geforceerd moeten stoppen. Dus gewoon een clean install doen als het ff kan
Verwijderd
Op de G5 staat het er tussen. Op de G4 nietDaedalus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:37:
[...]
Bij Tiger nog steeds en ook op dezelfde plek. Je moet in energiestand wel op 'Toon info' drukken en dan naar Opties. Daar kun je dan de processorsnelheid instellen.

Nope, geen plugins.Deacon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:23:
[...]
Gebruikte je mail plugins in panther ?
Ik gebruik tiger nu 2 weken min 4 uur per dag en heb nog geen 1 crash gehad en heb nul keer een programma geforceerd moeten stoppen. Dus gewoon een clean install doen als het ff kan
Heb pas net sinds gisteren m'n mac mini binnen en direct ge-upgrade naar Tiger. Had beter een clean install kunnen doen
Helaas, die heb ik ook al geprobeert. Zoals ie ook zegt is deze voor quicktime 6.2+, en werkt die niet meer onder 7.
Verwijderd
Is Tiger daarin op de G4 anders dan de G5 of ben ik scheel??Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:23:
[...]
Op de G5 staat het er tussen. Op de G4 niet. En ik zie ook geen "Toon info" knop... (zitten we allebei in hetzelfde venster? ik zit in: Systeemvoorkeuren → Energie besparen)
vooralsnog geen klachten iig hier over tiger, alles werkt zoals het moet. heel af en een een crashend programma gehad maar dat had ik ook weleens in panther. zolang het systeem iig maar doordraait
Deze plek is te koop.
terminal starten en dan:KeeZ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:50:
mjah mijn powerbook weet ik niet eens van hoe lang die looptik gooi m altijd in stand by als mn kleppie dichtgaat; stop m in de tas en haal m er weer uit...
1
| uptime |
typen en enter drukken
of als je tiger draait die showoff widget pakken, die laat je huidige uptime zien en je record uptime
op mn ibook draai ik nog panther 10.3.8 en daar zit ik inmiddels al over de 50 dagen uptime heen
Er staat nog nauwelijks wat op, maar wat mij opvalt is dat ik de harddisk nu opeens hoor! Elke zoveel seconden hoor je hem eventjes licht ratelen, terwijl dit onder 10.3 niet het geval was...
Komt dit door Spotlight? Valt er zoveel te indexeren dan? Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik was net zo blij met mijn supergeruisloze systeem...
https://www.strava.com/athletes/10490675
DDPEEKIW
@bolleh: thx ik zal strax ff kijken
Deze plek is te koop.
Heb je bij je nieuwe install gekozen voor Journalling ? En stond dit bij je vorige install toevallig uit ?GoldieLox schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 03:28:
Vraagje, ik heb een verse install gedaan van Tiger op mijn Mac mini. Dus eerst de heel schijf geformatteerd en een nieuwe install met de update DVD die ik vandaag over de post ontving.
Er staat nog nauwelijks wat op, maar wat mij opvalt is dat ik de harddisk nu opeens hoor! Elke zoveel seconden hoor je hem eventjes licht ratelen, terwijl dit onder 10.3 niet het geval was...
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Mijn huidige partitie is journaled HFS+ en zover ik weet was dit ook het geval toen 10.3 er nog op stond... Hoezo? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben dan?Aaargh! schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:39:
[...]
Heb je bij je nieuwe install gekozen voor Journalling ? En stond dit bij je vorige install toevallig uit ?
https://www.strava.com/athletes/10490675
Een journaled FS schrijft met een bepaalde interval z'n journal weg.GoldieLox schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:29:
[...]
Mijn huidige partitie is journaled HFS+ en zover ik weet was dit ook het geval toen 10.3 er nog op stond... Hoezo? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben dan?
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
Ik kan me er juist groen en geel aan ergeren @ windowsVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:03:
wat ik wel overzichtelijk vind in windows is dat de folders gegroepeerd bovenaan staan (in explorer dus). Finder ordert het alfabetisch waardoor mappen en bestanden gelijk zijn. Ik kan er geen instelling voor vinden, maar ik ben er zeker van dat er iets aan te doen valt. suggesties?
Maarnee, ik weet geen oplossing..
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Lees het volgende artikel eens door: http://www.macworld.com/2005/01/secrets/febmacosxhints/Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:03:
wat ik wel overzichtelijk vind in windows is dat de folders gegroepeerd bovenaan staan (in explorer dus). Finder ordert het alfabetisch waardoor mappen en bestanden gelijk zijn. Ik kan er geen instelling voor vinden, maar ik ben er zeker van dat er iets aan te doen valt. suggesties?
Verwijderd
dat is em!!MacWolf schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:18:
[...]
Lees het volgende artikel eens door: http://www.macworld.com/2005/01/secrets/febmacosxhints/
Verwijderd
Ik heb hier twee tiger cds van een vriend, waar dus op staat Powerbook G4 (op de cd).
Nouja installeren lukt dus niet op mijn ibookje.
Er zit dus echt nog verschil in versie vd cdrom
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 18:00 ]
Dat zijn geen Tiger installatie cd's maar restore dvd's, in dit geval voor een PowerBook G4. En die werken, zoals je hebt ondervonden, inderdaad niet op een iBook. Als je dus Tiger wilt installeren op je iBook zul dus echt de officiële cd's/dvd moeten hebben.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:00:
Mischien een beetje rare vraag.
Ik heb hier twee tiger cds van een vriend, waar dus op staat Powerbook G4 (op de cd).
Nouja installeren lukt dus niet op mijn ibookje.
Er zit dus echt nog verschil in versie vd cdrom
Verwijderd
http://support.spss.com
Verwijderd
Ik heb je er net in een ander topic al op aangesproken, maar het is hier niet de bedoeling dat je je vragen maar in een willekeurig lopend topic steltVerwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:04:
Kan je in Tiger niet de bestandenweergave instellen op "miniatuurweergave" ofzo? Als ik een foto moet zoeken tussen 100 anderen, dan ben ik uren bezig.
micheljansen.org
Verwijderd
Welk topic was dat? Want ik zit met dezelfde vraag ....dawuss schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:33:
[...]
Ik heb je er net in een ander topic al op aangesproken, maar het is hier niet de bedoeling dat je je vragen maar in een willekeurig lopend topic stelt