Mac OS X Tiger vanaf 29 april

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb Tiger nu een tijdje draaien, met de volgende vaste problemen:

• Mail werkt niet, crash bij openen, komt waarschijnlijk door +2000 e-mailtjes
• Het is opzich wel sneller maar sommige programma's zijn duidelijk trager.
• Te vaak het "strandbal" effect
• het blijft soms allemaal "hangen"

Ik hoop snel dat 1.4.1 uitkomt, want ik ben bijna geneigt om terug te gaan naar Panther :/ echt irri als je gewoon niet kan mailen, (op mijn PB werkt mail wel weer met Tiger :/)

Verder een prachtige OS alleen moeten de kinderziektes er wel uit :P

PS. ik heb geen clean/fresh install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Qorne schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:28:
• Mail werkt niet, crash bij openen, komt waarschijnlijk door +2000 e-mailtjes
Heb je misschien plugins geinstalleerd voor bijv. GPG/PGP of iets dergelijks? (kijk in ~/Library/Mail/Bundles/) Zegt Console iets op het moment dat Mail crashed?
Bij mij crashed Mail zodra ik een bericht open deed, kwam door GPGMail en met een update was het verholpen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@Qorne: ik denk dat het upgraden toch niet zo lekker gaat, ik heb na wat issues maar besloten tot een clean install, die draait bij mij eigenlijk prima, Safari doet het bij mij wel okee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik vind het raar dat je in safari moet opgeven dat je graag tabs wilt gebruiken en dat het default uitstaat. Nu is safari ineens wel interesanter als tabs aanstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Leuk dat dashboarding met het weer.. 23/26/24/21/18/19.
Het was geen 23 graden vandaag en ik gok dat het morgen ook geen 26 graden wordt. Zou leuk zijn als het wel zo was.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
OzBoz schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:15:
Leuk dat dashboarding met het weer.. 23/26/24/21/18/19.
Het was geen 23 graden vandaag en ik gok dat het morgen ook geen 26 graden wordt. Zou leuk zijn als het wel zo was.
Ja, knap he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zet het wel op Celsius en voer de goede stad in, let erop welk land erbij staat ;)
(Amsterdam in de widget is in amerika geloof ik. Dus let op welke je kiest)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Moeten jullie het weer natuurlijk ook niet instellen op Puerto Rico he :P

Had het er net al over in #apple, maar wanneer ik een screenshot maak met shift+appel+3 kreeg je voorheen in .3 standaard een pdf file, bij mij is dit nu veranderd in png, helemaal geen probleem natuurlijk, maar ik hoorde er niemand over en dawuss gaf ook te kennen dat hij nog steeds een afbeelding in pdf formaat krijgt...

Ben er wel blij mee in elk geval, met de rest van tiger trouwens ook (clean install, dat zal het hem wel zijn ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:31:
offtopic:
Moeten jullie het weer natuurlijk ook niet instellen op Puerto Rico he :P

Had het er net al over in #apple, maar wanneer ik een screenshot maak met shift+appel+3 kreeg je voorheen in .3 standaard een pdf file, bij mij is dit nu veranderd in png, helemaal geen probleem natuurlijk, maar ik hoorde er niemand over en dawuss gaf ook te kennen dat hij nog steeds een afbeelding in pdf formaat krijgt...

Ben er wel blij mee in elk geval, met de rest van tiger trouwens ook (clean install, dat zal het hem wel zijn ;) )
Ik zat er trouwens naast, ze worden wel standaard PNG nu bij mij :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Oxi schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:31:
Zet het wel op Celsius en voer de goede stad in, let erop welk land erbij staat ;)
(Amsterdam in de widget is in amerika geloof ik. Dus let op welke je kiest)
Was ook niet zo zeer een rant op de instellingen, maar wel op de automatische. Mijn landinstelling staat gewoon op .nl en celcius dat weet mijn mac ook wel, wel raar dat er dan standaard een Amsterdam wordt gekozen uit de America ;).

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 09-05-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Die weer widget is sowieso maar vaag :P
Ik moet "twente rnlafb, Netherlands" invullen voor mijn regio 8)7
Inderdaad een misser dat het niet met default localization werkt.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg iig SPSS niet meer aan de praat en via wat Google-werk blijkt dat er een update aankomt: binnen 3-6 maanden. Fantastisch :S. Eerst de problemen met 10.3 na vele maanden verholpen en nu dit alweer. Leve VPC maar dit vind ik eerlijk gezegd weer een vreselijke misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:07:
Ik krijg iig SPSS niet meer aan de praat en via wat Google-werk blijkt dat er een update aankomt: binnen 3-6 maanden. Fantastisch :S. Eerst de problemen met 10.3 na vele maanden verholpen en nu dit alweer. Leve VPC maar dit vind ik eerlijk gezegd weer een vreselijke misser.
Het is maar hoe je het bekijkt: de onwikkelaars hebben ruim de tijd gehad om hun software te testen en te updaten voor Tiger. Daarnaast is het altijd verstandig om even te wachten met upgraden totdat alle plooien zijn glad gestreken. Zeker als je van je applicaties afhankelijk bent (if it ain't broke, don't fix it). Bedenk nu ook dat het aantal gebruikers van een paar honderd beta-testers is uitgebreid naar een paar honderd duizend gebruikers. Je kunt er dan wel vanuit gaan dat er dan toch bugs naar boven komen drijven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik ga morgen mn mini ophalen, zou daar al Tiger opstaan denken jullie?

Tiger heb ik al besteld via het up-to-date progamma voor m'n Powerbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je dit topic gelezen of erin gezocht? Het is echt al eens langsgekomen.

En dan nog, morgen kan je het zelf zien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik had geen PGP/GPG tools geinstalleerd, dat had ik al eerder gecheckt, ik had wel een mail-priority tooltje, die heb ik nu weg het lijkt er nu op dat het stabieler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Vandaag clean tiger install gedaan en ik mis growl nu al :( mja update komt er aan las ik dus komt wel goed.

Voor de rest geen problemen alleen Mail is zwaar achteruit gegaan. En dashboard is wel aardig maar niks nieuws natuurlijk als je Konfabulator gewend was. (werkt ook makkelijker omdat het permanent op de desktop staat imo)

En die irri opstart tune is weer back aagh, weet iemand of dat oude progje om het weg te halen ook onder tiger werkt ?
En ik ben de naam kwijt van programma'tje dat CD/DVD laat zien op de desktop als je eentje inlaad, dat moet iemand vast weten

[ Voor 32% gewijzigd door Deacon op 10-05-2005 22:37 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic nu al een tijdje en het valt me op dat als positief punt alles wat sneller geworden is, maar daar gaan wel een hoop problemen mee gepaard. Tiger lijkt niet echt een succesverhaal als ik het allemaal zo lees, nog niet iig. Ik heb in de apple store een beetje zitten spelen met OSX en die zoekfunctie daarentegen is dan wel weer erg mooi en snel! Ik vraag me alleen af wanneer dat systeem je HDD indexeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:19:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en het valt me op dat als positief punt alles wat sneller geworden is, maar daar gaan wel een hoop problemen mee gepaard.
Mja, ik weet niet. Afgezien van apps die crashen heb ik geen problemen met Tiger. En apps crashten onder Panther ook wel eens..
Ik heb in de apple store een beetje zitten spelen met OSX en die zoekfunctie daarentegen is dan wel weer erg mooi en snel! Ik vraag me alleen af wanneer dat systeem je HDD indexeert?
De eerste keer dat je Tiger opstart indexeert 'ie je hele hdd. Daarna indexeert 'ie meteen als je iets wegschrijft. Dat zit in de kernel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Deacon schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:05:
Vandaag clean tiger install gedaan en ik mis growl nu al :( mja update komt er aan las ik dus komt wel goed.

Voor de rest geen problemen alleen Mail is zwaar achteruit gegaan. En dashboard is wel aardig maar niks nieuws natuurlijk als je Konfabulator gewend was. (werkt ook makkelijker omdat het permanent op de desktop staat imo)

En die irri opstart tune is weer back aagh, weet iemand of dat oude progje om het weg te halen ook onder tiger werkt ?
En ik ben de naam kwijt van programma'tje dat CD/DVD laat zien op de desktop als je eentje inlaad, dat moet iemand vast weten
hmm viel me vanmiddag op; toen ik mn geluid UIT had... hoorde ik geen *boing*

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:43:
[...]

hmm viel me vanmiddag op; toen ik mn geluid UIT had... hoorde ik geen *boing*
onder Panther krijg je ook geen *boing* als je het geluid uit hebt staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Deacon schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:05:
Gevonden:
StartupSound.prefPane 1.0.3 has been released.
Fixed compatibility issue with Mac OS X 10.4 Tiger

http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/software.en.html
Nu mijn andere vraag nog, was zo'n stoer programma'tje (en van Nederlands bedrijf als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Deacon schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:34:Nu mijn andere vraag nog, was zo'n stoer programma'tje (en van Nederlands bedrijf als ik me niet vergis)
Disctop

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 10-05-2005 23:41 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Bedankt, ik kwam maar niet op die naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Tiger heeft ook een soort ingebouwd Versavision (zie ATi voor meer info). Houdt [option] ingedrukt terwijl je naar de schermvoorkeuren gaat om deze mogelijkheid te zien.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, mijn nieuwe HP PSC 2355 All In One werkt ook niet goed met Tiger. Apparaat wordt niet herkend door de HP wizard. Ik kan wel printen, maar niet scannen. Op mijn Windows PC werkt hij overigens uitstekend.

Ik heb HP hier al een mail over gestuurd, en ik kreeg als antwoord dat ze bezig zijn met nieuwe drivers en voor overige vragen ik bij "Mac" moest zijn. Denk je ook, hmmm.. Dat is toch Apple?

Overigens vind ik dit wel een misser van HP. Ik bedoel, Tiger is net uit, maar er zijn al tijden beta's beschikbaar geweest. En ik neem aan dat de laatste beta's dicht bij de final zaten. Dan kon je al beginnen met het schrijven van drivers. (Tenminste dat lijkt me toe). En qua hardware is het nog makkelijker, een Apple computer bestaat voor 95% uit dezelfde onderdelen, terwijl Windows PC's uitblinken in diversiteit.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
MST_Morpheus schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 07:17:
Tja, mijn nieuwe HP PSC 2355 All In One werkt ook niet goed met Tiger. Apparaat wordt niet herkend door de HP wizard. Ik kan wel printen, maar niet scannen. Op mijn Windows PC werkt hij overigens uitstekend.

Ik heb HP hier al een mail over gestuurd, en ik kreeg als antwoord dat ze bezig zijn met nieuwe drivers en voor overige vragen ik bij "Mac" moest zijn. Denk je ook, hmmm.. Dat is toch Apple?

Overigens vind ik dit wel een misser van HP. Ik bedoel, Tiger is net uit, maar er zijn al tijden beta's beschikbaar geweest. En ik neem aan dat de laatste beta's dicht bij de final zaten. Dan kon je al beginnen met het schrijven van drivers. (Tenminste dat lijkt me toe). En qua hardware is het nog makkelijker, een Apple computer bestaat voor 95% uit dezelfde onderdelen, terwijl Windows PC's uitblinken in diversiteit.
Onder de motor kap is veel veranderd, dat niet elke driver fabrikant hiervoor klaar was is jammer maar het gaat natuurlijk niet om 1 printer driver ;). Even geduld hebben, er komt vast spoedig een update, dit kun je een beetje verwachten bij een nieuw os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik kwam er vandaag achter dat ik opeens een daily.out en weekly.out log had. Normaal gesproken worden deze logs gecreëerd door de maintenace scripts die in de vorige versies van Mac OS X tussen 3 en 5 uur 's nachts waren gescheduled. Aangezien m'n computer dan meestal niet aan staat, had ik daar voorheen het programma MacJanitor. Blijkbaar doet Tiger dit tegenwoordig als de computer aanstaat en op een rustig moment. De maintenace scripts waren namelijk o.a. 11:04 en 23:05 uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Zo, nog geen week een PowerBook met tiger en al een raar bugje gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://roel.weetniksbeters.nl/fotos/finderbug2-small.png
(Klik voor een vergroting).

En ik heb het al een paar keer na kunnen doen:
  • Open Finder in kolommode
  • Ga een lege directory, bijvoorbeeld desktop
  • Klik op de meest linker omgekeerde = onderaan de scheidingebalken
  • De linker kolom wordt nu ingeklapt en helemaal naar links geschoven
  • Ga nu naar een andere folder, bijvoorbeeld Applications
  • Dubbelklik opnieuw op de omgekeerde =, links onderaan (Als je schuift is er niks aan de hand)
  • Voila
Best grappig, nog niet gekeken of het er na een reboot nog is :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Chaser2600 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:24:
Oh nog een tip voor de iBook users onder ons die gebruikt maken van de tv-out mogelijkheid.

Op het moment dat je een 2e scherm aangesloten hebt kan je eenvoudig onder de tab "Arrangement" van de "Display" preferences de checkbox "Mirror Displays" uitzetten.
Ik kan het niet vinden 8)7
als ik beeldschermen kies kan ik nergens "mirror displays" kiezen

[ Voor 6% gewijzigd door Deacon op 14-05-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

In je menubalk moet je dat mooie monitor-icoontje zien (anders even aanzetten). Daar zit de optie dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:30
Wat is de makkelijkste manier om vanuit Outlook XP mail te importeren naar Mail? Rechtstreeks vanuit een .pst file gaat in elk geval niet. Ik heb wel een commercieel tooltje gevonden, maar daar heb ik geen zin in natuurlijk. Vreemd genoeg kan je Outlook files ook niet importeren in Entourage...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:55:
Vreemd genoeg kan je Outlook files ook niet importeren in Entourage...
Daar moet je alleen eventjes hier een tooltje downloaden van Microsoft, daarmee kan je ze wel importeren (.pst bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Neuh, dat werkt alleen met bestanden van Outlook 2001 for Mac en niet met .pst files van Outlook XP for PC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Uhm... Oh! Rot dat ik de naam nou niet herinner... Iets van "pst2mail" ofzo...

Een collega van me heeft een applicatie gekocht (zo'n twintig dollar) die PST folders omzet voor het gebruik door Mail.app. Die schijnt best goed te werken :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Op internet las ik dat er tooltjes zijn om Outlook mailboxen te exporteren naar mbox bestanden. Je zou op je PC zo'n tool moeten gebruiken, dan kan je op de Mac het mbox bestand importeren. Lees dit artikel voor meer info...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Deacon schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:50:
[...]

Ik kan het niet vinden 8)7
als ik beeldschermen kies kan ik nergens "mirror displays" kiezen
Had inmiddels begrepen dat ik die functionaliteit heb omdat ik de hack onder Mac OS X 10.3 heb gedraaid. Dit wordt blijkbaar in de " bios" onthouden waardoor mijn Tiger nu denkt dat ik een videokaart heb die dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
hoe zit het trouwens met stabiliteit bij de rest van jullie?
ik heb sinds de tiger install niet meer gereboot, inmiddels 14 dagen geleden en ben eigenlijk nog geen bug tegengekomen. dit is op een imac g5. gebruik em voornamelijk voor photoshop, amule(behoorlijk zwaar omdat het een oude beta is) en html schrijven. verder af en toe een avi naar dvd formaat omzetten incl de dvd builden/branden. hij reageert wel iets langzamer dan na de 1e boot maar dat is redelijk logisch

mn ibook draait inmiddels overigens 45 dagen op panther 10.3.8 :)
die is eigenlijk wel aan een reboot toe, denk dat ik van de week ff tiger erop gooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14:21 up 8 days, 22 hrs
De iBook waar ik nu achter zit heeft het dus nog niet nodig gevonden om te rebooten na de tigerinstall, op adium na nog geen crashes meegemaakt (in tegenstelling tot OSX 10.3), ondanks het feit dat ik toch onder andere aardig fanatiek photoshop, illustrator, maya en dat soort ongein. Hier zijn dus zeer positieve ervaringen aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Chaser2600 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:40:
[...]
Had inmiddels begrepen dat ik die functionaliteit heb omdat ik de hack onder Mac OS X 10.3 heb gedraaid. Dit wordt blijkbaar in de " bios" onthouden waardoor mijn Tiger nu denkt dat ik een videokaart heb die dat ondersteund.
Aah op die fiets,
Dan heeft het voor mij geen zin om verder te zoeken, ik denk dat je echt een clean tiger install moet doen met die hack, de hack later installeren heeft geen zin lijkt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Volgens mij kan het ook gewoon onder je Tiger installatie, gewoon de hack runnen en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook zitten zoeken naar outlook XP mail te exporteren (wil zelf binnenkort overstappen op een ibook) en kwam dit tegen: http://www.oreillynet.com/cs/user/view/cs_msg/9928

Is niet de meest elegante oplossing zo te zien, maar kennelijk is dit wel een mogelijke workaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb het uiteindelijk via een programmaatje genaamd dbxconv.exe gedaan, waarmee ik indertijd ook Outlook Express files naar Outlook heb vertaald.

De procedure is als volgt: Import vanuit Outlook Express al je mails uit Outlook. Dit worden dan .dbx files in de Store folder van Express. Gooi hier het programmaatje dbxconv.exe in en geeft vanuit een DOS box het commando dbxconv *dbx. Dit creeërt .mbx files van je .dbx files. Deze kunnen dan in Mail geïmporteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.downtownsoftwarehouse.com/WidgetManager/index.php

Zeer handig Preference Pane, kun je je widgets mee uitschakelen maar ook permanent verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
offtopic:
Crosspost 'm ook ff in Onmisbare tools / software, voor de volledigheid :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Evil Brain op 16-05-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:03:
http://www.downtownsoftwarehouse.com/WidgetManager/index.php

Zeer handig Preference Pane, kun je je widgets mee uitschakelen maar ook permanent verwijderen :)
bedankt meteen gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

10.4.1 is uit (zie ook http://www.info.apple.com/kbnum/n301517 )

Dus, voor de mensen die crashes hadden, dit lijkt me een mooi moment om software update te draaien :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Net de 10.4.1 update geinstalleerd. Kon ik vervolgens de configuratietool opnieuw instellen.. :?

Daar had ik bij zowel de Panther updates 10.3.8 en 10.3.9 als de Tiger 10.4 upgrade geen last van.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Configuratietool?

Nog steeds geen rotate functie in 10.4.1 met mijn Nvidia kaart (12" 1.5Ghz PowerBook). Bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die configuratietool pakte mijn Apple ID login niet, steeds verkeerde paswoord. Terwijl het op de website zelf wel werkt. :?
En dat tooltje reageerde niet meer toen er stond dat het klaar was. Dus die laatste OK knop werktte niet. Goed begin! Maar dat is afgesloten en het draait nu al een uurtje :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn heeft geen configuratietool gezien? Kwam gewoon direct op m'n desktop na de reboot...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
En we hadden allemaal al gezien dat 10.4.1 inmiddels uit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdvlugt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 16:25
@Bartvb: Rotate op powerbook kan via een truukje: ALT-klikken op 'Beeldscherm' bij de systeemvoorkeuren en dan zit de optie er wel! Ik las dit laatst op macosxhints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

mjvdvlugt schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:53:
@Bartvb: Rotate op powerbook kan via een truukje: ALT-klikken op 'Beeldscherm' bij de systeemvoorkeuren en dan zit de optie er wel! Ik las dit laatst op macosxhints
Deze functie krijg ik niet hoor, waar moet je klikken? sysprefs en dan op het iCoontje van Displays?met ALT ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Qorne schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:49:
[...]

Deze functie krijg ik niet hoor, waar moet je klikken? sysprefs en dan op het iCoontje van Displays?met ALT ingedrukt?
Ja, maar ik heb ondervonden dat je ALT ingedrukt moet blijven houden totdat het scherm ook daadwerkelijk is verschenen, en bij mij werkte het ook maar 1x, om het nog een keer te doen moets ik system prefernces weer opnieuw openen... dat moest ik ondervinden met mijn beeldscherm 90 graden gedraait, en dat is geen pretje met een touchpad.

Anyway, ik heb zojuist 10.4.1 geinstalleerd, maar Finder is al weer vastgelopen terwijl ik alleen maar wat bestandjes aan het verslepen was. Wel jammer dat ze Finder ook niet verbeterd hebben, ik kan nog steeds niet schakelen tussen vensters terwijl ik sleep en bestanden slepen naar een map die buiten de viewport valt gaat ook niet, de scrollbalken blijven gewoon staan en bestanden knippen en plakken kan ook niet. Zoeken naar bestanden in de huidige map met het zoekbalkje werkt ook niet meer als die map in Spotlight staat aangevinkt als privé. En het is ook vervelend dat ik nergens het pad van de huidige directory kan zien.

Finder is eigenlijk best wel kut.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 09:50
Johnny schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:59:
[...]

Ja, maar ik heb ondervonden dat je ALT ingedrukt moet blijven houden totdat het scherm ook daadwerkelijk is verschenen, en bij mij werkte het ook maar 1x, om het nog een keer te doen moets ik system prefernces weer opnieuw openen... dat moest ik ondervinden met mijn beeldscherm 90 graden gedraait, en dat is geen pretje met een touchpad.

Anyway, ik heb zojuist 10.4.1 geinstalleerd, maar Finder is al weer vastgelopen terwijl ik alleen maar wat bestandjes aan het verslepen was. Wel jammer dat ze Finder ook niet verbeterd hebben, ik kan nog steeds niet schakelen tussen vensters terwijl ik sleep en bestanden slepen naar een map die buiten de viewport valt gaat ook niet, de scrollbalken blijven gewoon staan en bestanden knippen en plakken kan ook niet. Zoeken naar bestanden in de huidige map met het zoekbalkje werkt ook niet meer als die map in Spotlight staat aangevinkt als privé. En het is ook vervelend dat ik nergens het pad van de huidige directory kan zien.

cmd+klik @ de naam van het venster zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Johnny schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:59:
[...]

Dit gaat hier zonder problemen wat jij beschrijft over de Finder, het enigste wat ik nog even moet bekijken hoe je kan zoeken in een selectie, want normaal kon dit alleen sinds spotlight gaat dat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 09:53
Je kan pathfinder proberen. Al vind ik daar weer teveel functies inzitten...

Ik ben ook niet heel tevreden met finder overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ik was ook nooit echt tevreden met de Finder, maar ik ging me afvragen wat ik er nou niet handig aan vond, en legde Explorer van Windows er naast, en dan zie je bijna geen verschillen "globaal" dan.

Wat ik meer ben gaan gebruiken zijn de sneltoetsen en de menubalk, want die vergat ik nogwel eens met de Finder, wat ook helpt is wat handige programma's+veel gebruikte functies zoals een map aan maken oid, als icoontje in je Finder zetten, dat kan je doen bij de preferences uit me hoofd.

Sinds dien vind ik de Finder erg goed werken, maar als je een ander programma gewend was, moet je idd erg wennen dat heb ik ook heel erg gemerkt. het vervelenste was misschien nogwel dat je geen paths kon krijgen, sinds de nieuwe vinder is dit al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Johnny: Ik neem aan dat jij geen Nvidia kaart in je laptop hebt zitten?

Die alt truuk heb ik ook gelezen en ook al een aantal keer geprobeert maar dat helpt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

bartvb schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:15:
Johnny: Ik neem aan dat jij geen Nvidia kaart in je laptop hebt zitten?

Die alt truuk heb ik ook gelezen en ook al een aantal keer geprobeert maar dat helpt niet :/
Nee, een Ati.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Panther kon je de processorsnelheid op maximaal zetten bij Energiebesparing. Bij Tiger niet meer? Of is het op een andere manier ondergebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:41:
Bij Panther kon je de processorsnelheid op maximaal zetten bij Energiebesparing. Bij Tiger niet meer? Of is het op een andere manier ondergebracht?
Bij Tiger nog steeds en ook op dezelfde plek. Je moet in energiestand wel op 'Toon info' drukken en dan naar Opties. Daar kun je dan de processorsnelheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
mjvdvlugt schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:53:
Weet iemand waarom dit alleen zo kan, en waarom ik weer helemaal systeemvoorkeuren moet afsluiten wil ik het weer terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

Onder Panther kon je OGG files afspelen met qtcomponents, maar daar is al een jaar niks meer aan gedaan. Die werkt nu dus ook niet meer onder Tiger met Quicktime 7 en iTunes 4.8.

Heeft daar iemand een werkende oplossing voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16:38
Hm net m'n mini ff geupgrade naar Tiger, maar gelijk crashed Mail bij het ophalen van nieuwe mail :(

Lekker weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Roel schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:07:
Onder Panther kon je OGG files afspelen met qtcomponents, maar daar is al een jaar niks meer aan gedaan. Die werkt nu dus ook niet meer onder Tiger met Quicktime 7 en iTunes 4.8.

Heeft daar iemand een werkende oplossing voor :?
Je kan dit component proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

InZane schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:23:
Hm net m'n mini ff geupgrade naar Tiger, maar gelijk crashed Mail bij het ophalen van nieuwe mail :(

Lekker weer.
Gebruikte je mail plugins in panther ?

Ik gebruik tiger nu 2 weken min 4 uur per dag en heb nog geen 1 crash gehad en heb nul keer een programma geforceerd moeten stoppen. Dus gewoon een clean install doen als het ff kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:37:
[...]

Bij Tiger nog steeds en ook op dezelfde plek. Je moet in energiestand wel op 'Toon info' drukken en dan naar Opties. Daar kun je dan de processorsnelheid instellen.
Op de G5 staat het er tussen. Op de G4 niet 8)7. En ik zie ook geen "Toon info" knop... (zitten we allebei in hetzelfde venster? ik zit in: Systeemvoorkeuren → Energie besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16:38
Deacon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:23:
[...]

Gebruikte je mail plugins in panther ?

Ik gebruik tiger nu 2 weken min 4 uur per dag en heb nog geen 1 crash gehad en heb nul keer een programma geforceerd moeten stoppen. Dus gewoon een clean install doen als het ff kan ;)
Nope, geen plugins.
Heb pas net sinds gisteren m'n mac mini binnen en direct ge-upgrade naar Tiger. Had beter een clean install kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Clean install is echt een aanrader ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel

Roel

screen -x addict

Helaas, die heb ik ook al geprobeert. Zoals ie ook zegt is deze voor quicktime 6.2+, en werkt die niet meer onder 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:23:
[...]

Op de G5 staat het er tussen. Op de G4 niet 8)7. En ik zie ook geen "Toon info" knop... (zitten we allebei in hetzelfde venster? ik zit in: Systeemvoorkeuren → Energie besparen)
Is Tiger daarin op de G4 anders dan de G5 of ben ik scheel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
mijn imac g5 heeft het na de eerste tiger boot 20 dagen en 8 uur volgehouden, toen is hij gecrashed, geen idee waarom, ik vermoed het programma wat ik toen voor het eerst gebruikte, hoewel hij het de dag erna op 10.4.1 wel gewoon deed. heb na de vastloper dus ook maar meteen van 10.4.0 naar 10.4.1 geupdate hoewel ik het niet echt nodig vond. draait inmiddels alweer een 27 tal uurtjes, de komende 2-3 dagen ga ik zwaar aan de slag met avi > dvd encoding dus dan weet ik ook weer of het echt lekker loopt.

vooralsnog geen klachten iig hier over tiger, alles werkt zoals het moet. heel af en een een crashend programma gehad maar dat had ik ook weleens in panther. zolang het systeem iig maar doordraait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah mijn powerbook weet ik niet eens van hoe lang die loopt :P ik gooi m altijd in stand by als mn kleppie dichtgaat; stop m in de tas en haal m er weer uit...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
KeeZ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:50:
mjah mijn powerbook weet ik niet eens van hoe lang die loopt :P ik gooi m altijd in stand by als mn kleppie dichtgaat; stop m in de tas en haal m er weer uit...
terminal starten en dan:
code:
1
uptime

typen en enter drukken :)
of als je tiger draait die showoff widget pakken, die laat je huidige uptime zien en je record uptime
op mn ibook draai ik nog panther 10.3.8 en daar zit ik inmiddels al over de 50 dagen uptime heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 18-09 19:28
Vraagje, ik heb een verse install gedaan van Tiger op mijn Mac mini. Dus eerst de heel schijf geformatteerd en een nieuwe install met de update DVD die ik vandaag over de post ontving.

Er staat nog nauwelijks wat op, maar wat mij opvalt is dat ik de harddisk nu opeens hoor! Elke zoveel seconden hoor je hem eventjes licht ratelen, terwijl dit onder 10.3 niet het geval was... :?

Komt dit door Spotlight? Valt er zoveel te indexeren dan? Hebben jullie hier ervaringen mee? Ik was net zo blij met mijn supergeruisloze systeem...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Mijn mini ratelde ook al in 10.3 wel vind ik dat expose langzamer is geworden.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

dat zal meer aan je graficard liggen, mijn powerbook expose'd een tering end sneller met tiger dan met panther...

@bolleh: thx ik zal strax ff kijken :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

GoldieLox schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 03:28:
Vraagje, ik heb een verse install gedaan van Tiger op mijn Mac mini. Dus eerst de heel schijf geformatteerd en een nieuwe install met de update DVD die ik vandaag over de post ontving.

Er staat nog nauwelijks wat op, maar wat mij opvalt is dat ik de harddisk nu opeens hoor! Elke zoveel seconden hoor je hem eventjes licht ratelen, terwijl dit onder 10.3 niet het geval was... :?
Heb je bij je nieuwe install gekozen voor Journalling ? En stond dit bij je vorige install toevallig uit ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 18-09 19:28
Aaargh! schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:39:
[...]

Heb je bij je nieuwe install gekozen voor Journalling ? En stond dit bij je vorige install toevallig uit ?
Mijn huidige partitie is journaled HFS+ en zover ik weet was dit ook het geval toen 10.3 er nog op stond... Hoezo? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben dan?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

GoldieLox schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:29:
[...]

Mijn huidige partitie is journaled HFS+ en zover ik weet was dit ook het geval toen 10.3 er nog op stond... Hoezo? Wat zou dit voor invloed kunnen hebben dan?
Een journaled FS schrijft met een bepaalde interval z'n journal weg.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Hmmm 10.4.2 is al weer onderweg. Hier meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel overzichtelijk vind in windows is dat de folders gegroepeerd bovenaan staan (in explorer dus). Finder ordert het alfabetisch waardoor mappen en bestanden gelijk zijn. Ik kan er geen instelling voor vinden, maar ik ben er zeker van dat er iets aan te doen valt. suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:03:
wat ik wel overzichtelijk vind in windows is dat de folders gegroepeerd bovenaan staan (in explorer dus). Finder ordert het alfabetisch waardoor mappen en bestanden gelijk zijn. Ik kan er geen instelling voor vinden, maar ik ben er zeker van dat er iets aan te doen valt. suggesties?
Ik kan me er juist groen en geel aan ergeren @ windows :9
Maarnee, ik weet geen oplossing..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:03:
Lees het volgende artikel eens door: http://www.macworld.com/2005/01/secrets/febmacosxhints/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een beetje rare vraag.
Ik heb hier twee tiger cds van een vriend, waar dus op staat Powerbook G4 (op de cd).
Nouja installeren lukt dus niet op mijn ibookje.
Er zit dus echt nog verschil in versie vd cdrom

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:00:
Mischien een beetje rare vraag.
Ik heb hier twee tiger cds van een vriend, waar dus op staat Powerbook G4 (op de cd).
Nouja installeren lukt dus niet op mijn ibookje.
Er zit dus echt nog verschil in versie vd cdrom
Dat zijn geen Tiger installatie cd's maar restore dvd's, in dit geval voor een PowerBook G4. En die werken, zoals je hebt ondervonden, inderdaad niet op een iBook. Als je dus Tiger wilt installeren op je iBook zul dus echt de officiële cd's/dvd moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het statistiekprogramma SPSS is door SPSS inmiddels een patch vrijgegeven waardoor SPSS nu ook werkt onder 10.4.

http://support.spss.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in Tiger niet de bestandenweergave instellen op "miniatuurweergave" ofzo? Als ik een foto moet zoeken tussen 100 anderen, dan ben ik uren bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:04:
Kan je in Tiger niet de bestandenweergave instellen op "miniatuurweergave" ofzo? Als ik een foto moet zoeken tussen 100 anderen, dan ben ik uren bezig.
Ik heb je er net in een ander topic al op aangesproken, maar het is hier niet de bedoeling dat je je vragen maar in een willekeurig lopend topic stelt :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:33:
[...]

Ik heb je er net in een ander topic al op aangesproken, maar het is hier niet de bedoeling dat je je vragen maar in een willekeurig lopend topic stelt :)
Welk topic was dat? Want ik zit met dezelfde vraag .... ;)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste