Ik ben ook een part-time overstapper, maar zo gemakkelijk is de afweging ook weer niet. OS X is weliswaar superieur aan Windows XP (al moet je niet verwachten dat je geen crashes meer hebt), maar er hangt aan de hardware kant wel een prijskaartje aan. Apple's hardware is al een pak duurder, en het feit dat OS X echt behoorlijk meer GPU power en geheugen nodig heeft dan XP of Linux maakt het nog ongunstiger. OS X werkt op dual 2 GHz G5 met 512 MB gewoon beduidend minder responsief dan een huis-tuin-en-keuken single 2,5 GHz P4 en 512 MB (XP en Linux). Pas bij de dual 2,5 GHz G5 met 2 GB werkt het echt vloeiend, en het prijsverschil met x86 is dan echt behoorlijk groot. Maar als ik zelf de computer niet hoef te betalen zou ik het ook wel weten: OS X is een genot. Kost wat, heb je ook wat.
quote van iemand uit de nieuwspost, van afgelopen dinsdag op tweakers.net
is dit niet een klein beetje overdreven? ik zat te denken aan een iBook maar als ik dit moet geloven is het minimaal nodig om een dual 2.5 aan te schaffen!
quote van iemand uit de nieuwspost, van afgelopen dinsdag op tweakers.net
is dit niet een klein beetje overdreven? ik zat te denken aan een iBook maar als ik dit moet geloven is het minimaal nodig om een dual 2.5 aan te schaffen!