Mac OS X Tiger vanaf 29 april

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik ben ook een part-time overstapper, maar zo gemakkelijk is de afweging ook weer niet. OS X is weliswaar superieur aan Windows XP (al moet je niet verwachten dat je geen crashes meer hebt), maar er hangt aan de hardware kant wel een prijskaartje aan. Apple's hardware is al een pak duurder, en het feit dat OS X echt behoorlijk meer GPU power en geheugen nodig heeft dan XP of Linux maakt het nog ongunstiger. OS X werkt op dual 2 GHz G5 met 512 MB gewoon beduidend minder responsief dan een huis-tuin-en-keuken single 2,5 GHz P4 en 512 MB (XP en Linux). Pas bij de dual 2,5 GHz G5 met 2 GB werkt het echt vloeiend, en het prijsverschil met x86 is dan echt behoorlijk groot. Maar als ik zelf de computer niet hoef te betalen zou ik het ook wel weten: OS X is een genot. Kost wat, heb je ook wat.

quote van iemand uit de nieuwspost, van afgelopen dinsdag op tweakers.net

is dit niet een klein beetje overdreven? ik zat te denken aan een iBook maar als ik dit moet geloven is het minimaal nodig om een dual 2.5 aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

chem

Reist de wereld rond

Ik heb hier een Dual 1.8 met 1256 mb ram; en OS X gaat als een dolle stier. Ik heb de 425 van Tiger geprobeerd en vind het veel sneller gaan dan m'n XP2600 met win2k.

Daarnaast heb ik een iBook G3 300 met 640 mb; en die draait heerlijk, voor het dagelijkse gebruik (internet, word, vlc) is-ie ruim voorzien, en met Tiger hoop ik er nog iets meer uit te halen.
Helaas heeft de iBook geen extra partitie, dus ik kan het niet uitproberen tot ik de 'echte' Tiger heb (heb nl. weinig zin in problemen ;))

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Peentje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:29:
Ik ben ook een part-time overstapper, maar zo gemakkelijk is de afweging ook weer niet. OS X is weliswaar superieur aan Windows XP (al moet je niet verwachten dat je geen crashes meer hebt), maar er hangt aan de hardware kant wel een prijskaartje aan. Apple's hardware is al een pak duurder, en het feit dat OS X echt behoorlijk meer GPU power en geheugen nodig heeft dan XP of Linux maakt het nog ongunstiger. OS X werkt op dual 2 GHz G5 met 512 MB gewoon beduidend minder responsief dan een huis-tuin-en-keuken single 2,5 GHz P4 en 512 MB (XP en Linux). Pas bij de dual 2,5 GHz G5 met 2 GB werkt het echt vloeiend, en het prijsverschil met x86 is dan echt behoorlijk groot. Maar als ik zelf de computer niet hoef te betalen zou ik het ook wel weten: OS X is een genot. Kost wat, heb je ook wat.

is dit niet een klein beetje overdreven? ik zat te denken aan een iBook maar als ik dit moet geloven is het minimaal nodig om een dual 2.5 aan te schaffen!
Ik las de quote ook en wilde er eerst op reageren, maar daarna realiseerde ik me dat verschillende mensen het verschillend aanvoelen. Ik geloof dat Anand (van Anandtech) ook een zelfde mening heeft.

Zelf vindt ik Mac OS X heerlijk lopen op mijn 1,25 Ghz G4 met 512 MB RAM, maar iets meer RAM is altijd beter, want als ik veel applicaties open heb staan worden de applicaties die een tijdje niet zijn gebruikt in het begin traag. Na enkele seconden gebruik loopt alles al weer soepel...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MacWolf schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:29:
[...]

Ik las de quote ook en wilde er eerst op reageren, maar daarna realiseerde ik me dat verschillende mensen het verschillend aanvoelen. Ik geloof dat Anand (van Anandtech) ook een zelfde mening heeft.

Zelf vindt ik Mac OS X heerlijk lopen op mijn 1,25 Ghz G4 met 512 MB RAM, maar iets meer RAM is altijd beter, want als ik veel applicaties open heb staan worden de applicaties die een tijdje niet zijn gebruikt in het begin traag. Na enkele seconden gebruik loopt alles al weer soepel...
Eens, daarom heb ik ook een 1 gb module in bestelling staan, want ik krijg hier geregeld een strandbal te zien.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

MacWolf schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:29:
[...]

Het is gewenning voornamelijk; Ik ben van een XP-M 2200+ Sony VAIO laptop gegaan naar een 1.5GHz G4 Powerbook 12". En ik merk gewoon dikke vooruitgang!
Dit werkt vele malen sneller dan windows. En ik hoop dat het met Tiger nog sneller gaat worden, ik heb het zelfs al besteld. :)
Detail: Dit is een XGA scherm en geen 23" Cinema, want dat zal zeker schelen. Maar mijn oude en nieuwe laptop vergeleken (beide XGA), dan ben ik er goed op vooruit gegaan in performance. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

hmm ik zat te denken aan een iBookje dusz, ik geloof dat het wel goed zit qua snelheid, dan moet er maar 1.25 gig geheugen in, want ik heb een bloedhekel aan: zandlopers/strandballen/tennisballen/golfballen enz. :P
het moet in ieder geval sneller zijn dan mijn amd xp 2000+ 512mb+gfti42000 systeempje wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Peentje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:38:
hmm ik zat te denken aan een iBookje dusz, ik geloof dat het wel goed zit qua snelheid, dan moet er maar 1.25 gig geheugen in, want ik heb een bloedhekel aan: zandlopers/strandballen/tennisballen/golfballen enz. :P
het moet in ieder geval sneller zijn dan mijn amd xp 2000+ 512mb+gfti42000 systeempje wat ik nu heb.
dat is hij al met 512mb ram!

256 is gewoon werkbaar, meer is altijd beter natuurlijk.

Maar dat er wordt geroepen dat osx nog niet eens goed draait op een 2.5Ghz :/ dat is nogal dom :P op een Mac mini 1.25Ghz draait het OS al fantastische ik kan gewoon TV kijken via eye TV een HD filmpje in een ander venster iCal+adresbook open hebben mail en internet te gelijk met 256MB ram :D expose werkt dan ook nog naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Peentje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:38:
Dat zit denk ik wel goed. Houdt er rekening mee dat je HD maar 4200rpm is en in er zit hoogstwaarschijnlijk een 7200rpm schijf in jouw desktop. DAT verschil ga je zeker merken, maar dat offer je op voor een portable. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Oxi schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:51:
[...]

Dat zit denk ik wel goed. Houdt er rekening mee dat je HD maar 4200rpm is en in er zit hoogstwaarschijnlijk een 7200rpm schijf in jouw desktop. DAT verschil ga je zeker merken, maar dat offer je op voor een portable. ;)
precies zoals jij het zegt :)

alleen kon je er nog bij zeggen dat dan een powerbook wat voor me kon zijn omdat die 5400rpm is :) oh ja en ik wacht nog eventjes op de update an de iBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 09:53
Peentje schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:29:

snap zijn verhaal niet zo goed? minder responsief? hoe dan met copieren en plakken of met de muis? wat bedoelt ie nou eigenlijk...

Ik heb iig geen last van... behalve safari dan die voor mijn gevoel een stuk sneller kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb net een week geleden mijn 12" Powerbook opgewaardeerd naar 1.25 GB geheugen. Dat werkt nu pas lekker. Veel minder strandballetjes en zeker bij iPhoto merk ik het. Verder heb ik gewoon veel programma's tegelijk aanstaan. De geheugen upgrade was ook met het ook op Tiger. Die ga ik zeker nemen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik zit dus al een maand te wachten om mijn iMac 20" te gaan bestellen. Ik wist dat tiger ging komen, dus 1 maand is best te overzien. Nu alleen hopen dat ze er standaard 512 meg in drukken. Ik denk dat dat wel zal gebeuren om Tiger een beetje lekker te laten lopen.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Zwerver schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:47:
[...]

Wat zeur je nou? Kijk eens naar 95 -> 95SE -> 98 -> 98SE -> ME alsof dat zulke leuke upgrades waren... Daarnaast is Tiger wel degelijk veel en veel verder dan Panther. Als je kijkt dat een groot deel van de updates die MS straks in Longhorn wil stoppen erin zitten... Dan snap je volgens mij niet helemaal wat een OS upgrade eigenlijk zegt. Je gaat toch geen compleet nieuwe functies in je OS brengen en dat dan gratis aanbieden? Daarnaast is Tiger w.s. weer een stuk sneller dan Panther, ook op mindere machines, dus ga aub dit niet vergelijken met de upgrade-terror van MS
Wat ik bedoel te zeggen is dat bij een nieuwe OS upgrade ikzelf (dus ik, niet jij....) er meer van verwacht. Daarnaast vermeld ik ook wel degelijk dat ik zelf verwacht niet alles te gebruiken en hoop dat de snelheid een deel goed maakt. Het komt op mij meer over als 98 --> 98SE, kortom niet echt grote veranderingen maar wel 100+ euro er voor vragen. Nogmaals ik hoop dat ik het mis heb en dat de snelheid een mooie verbetering is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op basis van de 425 en m'n eigen bak kan ik niet zeggen dat het veel sneller geworden is.

Je zal de nieuwe versie in 3 punten voor jezelf (denk ik) moeten opsplitsen. Nieuwe core-functionaliteit, nieuwe major features - en talloze updates voor meegeleverd software.

De core-functies zijn vreselijk handig voor de devvers - en ik denk dat het niet lang duurt voor je talloze toepassingen zal vinden. Denk bijvoorbeeld aan ImageWell met een mogelijkheid om de afbeelding nog even te tweaken, of mooie tools voor core audio. Daarnaast kan CoreData voor de devvers een kant-en-klare opslagfunctionaliteit bieden voor data in verschillende formaten.

Dan heb je nog spotlight en dashboard. Ze lijken "handig" maar als je terugboot naar 10.3 dan mis je ze meteen. De meegeleverde widgets zijn van een hele hoge kwaliteit en zullen hopelijk devvers inspireren net zo goed afgewerkte widgets te bouwen.
Spotlight is te handig om te beschrijven; 1x gebruiken en je bent verkocht. Je vindt dingen terug die je niet eens kwijt was!

En dan de rest; alle updates van bv iCal, iChat (jabber!) etc. zul je binnen no-time "for granted" nemen.

Ik ben het met je eens; 130 euro voor wat 'kleine' verbeteringen lijkt veel - maar als devvers echt aan de slag gaan met de nieuwe Core onderdelen dan zul je zien dat Tiger meer brengt dan wat leuke frutsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Als je de oude besturingssystemen 10.1 of 10.2 hebt gebruikt weet je dat elke stap omhoog met .1 toch echt wel grote verbeteringen met zich mee brengt. Het is natuurlijk zo dat er nu heel veel nieuwe Apple gebruikers bij zijn gekomen en die weten niet wat een .1 verandering inhoud. Ik kan gewoon adviseren om dan even te wachten met de aankoop en dan de reviews afwachten. Je zal dan zelf kunnen lezen hoeveel een .1 opwaardering nou eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zorg schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:09:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen is dat bij een nieuwe OS upgrade ikzelf (dus ik, niet jij....) er meer van verwacht. Daarnaast vermeld ik ook wel degelijk dat ik zelf verwacht niet alles te gebruiken en hoop dat de snelheid een deel goed maakt. Het komt op mij meer over als 98 --> 98SE, kortom niet echt grote veranderingen maar wel 100+ euro er voor vragen. Nogmaals ik hoop dat ik het mis heb en dat de snelheid een mooie verbetering is!
voor win98se moest je ook weer de volle mep betalen. Alleen dan niet 130 euro maar eerder richting de 2 a 300 volgens mij. Dus nog steeds snap ik je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
mischien leg ik het niet goed uit :)

ik zelf hou toch meer van echt iets waarvan je zegt WOW dat MOET ik hebben... dat gevoel krijg ik nog niet bij deze versie :) (Althans wat ik dus gezien en gelezen heb op de applesite) Wellicht als ik em binnenkort draai dat ik dan wel zoiets heb! Ik hoop het wel.

Ik had gehoopt op ook grafisch weer echt iets nieuws. (In de zin van wat je ziet)

[ Voor 13% gewijzigd door Zorg op 16-04-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Thurrott van de Windows Supersite heeft Mac OS X eens nader bekeken. Toch best apart dat een website voornamelijk gericht op Microsoft producten ineens een review plaatst over Tiger. Hier is zijn conclusie:
Apple Mac OS X 10.4 "Tiger" is the strongest OS X release yet and a worthy competitor to Windows XP. Though it is marketed by Apple as a major release, Tiger is in fact a minor upgrade with few major new features for end users (though developers will be interested in some of the low-level work Apple has done with Core Image, Core Audio, and other technologies. That won't stop Apple fans from flocking to Apple Stores on April 29 and standing in line to buy it, even at its inflated $129 price. That's fine, I guess: Tiger performs well, looks great, and offers many modern OS features. Tiger builds on the rock-solid foundation of previous OS X releases, adds a few major new features, and applies a nice spit polish to hundreds of other small features. Tiger may lack some of the niceties that make Windows more appealing to new users, but it does reward those with existing computer skills with a minimalist yet elegant user interface that, as advertised, "gets out of the way" and lets you get your job done. If you can look past Apple's corporate bravado, you'll see that Tiger is one impressive cat. And unlike Longhorn, it's shipping now. What a concept.
http://www.winsupersite.com/reviews/macosx_tiger.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Apple Mac OS X 10.3.9
Nice dat ze nog eerst een goede uitdate uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
En in deze versie is safari al een stuk sneller geworden heb ik gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hier geen problemen met de nieuwe update op een 12" Powerbook 1.5 GHz. Eerste keer herstarten lukte niet, maar een keer uit en weer aan zetten was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update ging hier vlekkeloos (ook PB 12"), maar heb gelezen dat er problemen ontstaan als je Safari plugins hebt. Van de snelheids boost merk ik eigenlijk niks, helemaal geen verbetering gemerkt (alles liep al stabiel en vlotjes :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De shop is momenteel aan het updaten. Heeft dit iets met Tiger te maken, of zijn ze aan het upgraden misschien? Ik hoop het wel iig :D

Edit: Tiger is te koop in de apple-store :9 (voor pre-orders)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:11:
De shop is momenteel aan het updaten. Heeft dit iets met Tiger te maken, of zijn ze aan het upgraden misschien? Ik hoop het wel iig :D

Edit: Tiger is te koop in de apple-store :9 (voor pre-orders)
Ehm, da's al een paar dagen hoor.

Wat er nieuw is zijn de pro apps. Final Cut, Motion, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps ja sorry je hebt gelijk. Nou ja, die zijn ook leuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
JaWa schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 01:15:
[...]

Zo ik heb toch maar een mailtje gestuurd over het hoe en wat.. en een minibetoog voor een 'family' pack tegen een studententarief.
Heb je al antwoord terug gehad? Ik wil namelijk ook een Familypack tegen studententarief aanschaffen :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In welke talen is OSX beschikbaar?

Is er bijvoorbeeld Chinees beschikbaar?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
standaar was het volgens mij multilanguage, dus............

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Als ik straks een PB koop in nederland, kan ik hem dan gebruiken zowel in het chinees als in het nederlands/engels?
Met verschillende gebruikers inlogs oid?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eastman schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:16:
Als ik straks een PB koop in nederland, kan ik hem dan gebruiken zowel in het chinees als in het nederlands/engels?
Met verschillende gebruikers inlogs oid?
Ja. (Zolang er een chinese vertaling is natuurlijk. Volgens mij is dat zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:19:
[...]

Ja. (Zolang er een chinese vertaling is natuurlijk. Volgens mij is dat zo).
chinese vertaling? bedoel je dat van de inlog/gebruikersnaam? Gebruikersnamen in het nederlands/engels is niet zo'n probleem. Als het systeem daarna maar in het chinees is en er een usb handschrift herkenning aan gekoppeld kan worden.

Maar als je iets anders bedoelt, kan je dat dan even uitleggen?

Hoe zit het dan eigenlijk met het office pakket? Ms office voor windows is dat bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eastman schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:32:
[...]

chinese vertaling? bedoel je dat van de inlog/gebruikersnaam? Gebruikersnamen in het nederlands/engels is niet zo'n probleem. Als het systeem daarna maar in het chinees is en er een usb handschrift herkenning aan gekoppeld kan worden.

Maar als je iets anders bedoelt, kan je dat dan even uitleggen?
Van het systeem, bedoel ik. Ik heb geen idee welke vertalingen er meegeleverd worden behalve Nederlands namelijk.
Hoe zit het dan eigenlijk met het office pakket? Ms office voor windows is dat bijvoorbeeld niet.
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

azt33 schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:04:
[...]

Heb je al antwoord terug gehad? Ik wil namelijk ook een Familypack tegen studententarief aanschaffen :)
jep de volgende dag binnen 24 uur dus.. maar wel vaag...
Geachte xxx xxxx (jawa),

vriendelijk dank voor uw mail.

Er is mij niets van bekend dat studenten geen family-pack kunnen bestellen.

Ik raad u aan even contact op te nemen met onze verkoopafdeling. U kan het dan eventueel ook telefonisch bestellen via 0800-0230432 (NL) of 0800-99846 (B), optie sales/verkoop.

Met vriendelijke groet,

Jorg Simmers
Apple Store Europe
Hollyhill Industrial Estate
Cork
Ireland
Dus het lijkt me dat het telefonisch nog wel te bestellen is maar ze de optie op de site weg hebben gehaald.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Eastman schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:12:
In welke talen is OSX beschikbaar?

Is er bijvoorbeeld Chinees beschikbaar?
Mac OS X speaks your language. Communicate in style with high quality Roman, Japanese and Chinese fonts licensed from designers and type foundries.
en
Mac OS X ships with localized versions of English, Japanese, French, German, Spanish, Italian, Dutch, Swedish, Danish, Norwegian, Finnish, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Korean, Brazilian Portuguese and includes broad support for many additional languages, including Thai, Korean, Arabic, Hebrew, Cherokee, Hawaiian, Canadian Aboriginal Syllabics, Armenian, Russian and Greek, so you don’t have to purchase separate copies of the operating system if you’re multilingual. You can mix and match character sets in the same document. Chinese, Japanese and Korean fonts are already grouped together, so you can quickly switch to a new font in your language.
Maar dat had je natuurlijk zelf ook kunnen uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Het enige punt wat dus qua talen resteert is dat je qua vertaling van de applicaties _wel_ afhankelijk bent van de leverancier. Dat doet het OS natuurlijk niet voor je.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Thnx voor de info..

Ik was zelf al een paar dagen aan het zoeken op de website, maar kon niet vinden. Nu weet ik het dus zeker..

Nu resteerd alleen nog maar de vraag of er een office pakket is die ook nederlands/engels en chinees ondersteund.. De vraag is wel een beetje off-toppic, maar ik hoop dat er iemand is die daar antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Heeft iemand dit al gezien?

http://www.apple.com/macosx/features/bonjour/
Soon, anyone using a PC can take advantage of the effortlessness of Bonjour for free, too, as Apple will release a Windows version in the first half of 2005. The Bonjour Setup Wizard makes setting up a printer under Windows as easy as Mac OS X (we can?t make it as beautiful, unfortunately). Bonjour for Windows includes a plug-in for Internet Explorer, so you can setup a Bonjour-enabled device without knowing its IP address.
Ik ben benieuwd wat dat gaat worden, Bonjour voor Windows. Ik hoop alleen dat Apple zijn best doet er een fijn werkende applicatie van te maken, Quicktime en iTunes voor windows zijn lang niet zo goed als de Apple versies ;)

Overigens, nu Rendezvous Bonjour heet moet de info-tekst van dit subforum ook worden aangepast :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Rendezvous wordt al gebruikt door iTunes onder Windows. Ook is er al een tijdje een Rendezvous SDK voor Windows beschikbaar. Zie ook de developer pagina bij Apple. Misschien dat ze het nu iets actiever gaan promoten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:25:
Paul Thurrott van de Windows Supersite heeft Mac OS X eens nader bekeken. Toch best apart dat een website voornamelijk gericht op Microsoft producten ineens een review plaatst over Tiger. Hier is zijn conclusie:

[...]

http://www.winsupersite.com/reviews/macosx_tiger.asp
Over het algemeen word hij dan ook gezien als een wolf in schaapskleren, ik kan me bij de release van Panther herinneren dat hij het maar een klein stapje vooruit vond, niet de concurrentie aankon met WinXP en dat expose maar een vreemde mannier was om applicaties te wisselen. Ook was het user switchen van MS gejat (zit al jaren in UNIX maar nu grafisch) en tevens het Alt-TAB verhaal (volgens mij al sinds eind jaren 80 in Mac OS). Beetje rare gozer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Nu resteerd alleen nog maar de vraag of er een office pakket is die ook nederlands/engels en chinees ondersteund.. De vraag is wel een beetje off-toppic, maar ik hoop dat er iemand is die daar antwoord op kan geven.
Kijk eens naar OpenOffice.. Of NeoOfficeJ (eigenlijk een aftakking van OpenOffice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
wat een ge-eikel over tiger als concurrent van XP/longhorn, ze draaien niet op elkaars systeem, wat nou concurrenten

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

djmurcielago schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:08:
wat een ge-eikel over tiger als concurrent van XP/longhorn, ze draaien niet op elkaars systeem, wat nou concurrenten
't platform als geheel, niet alleen het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik ga de commotie maar even laten betijen en rustig na de zomer (of daarna, afhankelijk van de aanschaf van een G5) overstappen op Tiger...

offtopic:
Is het al iemand opgevallen dat er op de site van Apple "Tiger" en "Spotlight" staan? Doet me direct denken aan het nummer "Tiger in a Spotlight" van Emerson, Lake & Palmer :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Is er in Nederland ook al sprake van een upgrade naar 10.4 als je nu een Mac koopt, of geldt dit alleen voor de VS?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:32:
Is er in Nederland ook al sprake van een upgrade naar 10.4 als je nu een Mac koopt, of geldt dit alleen voor de VS?
Ja, als je je mac na 12 april koopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Volgens Apple zit Mac OS X Tiger in de Mei mailing van ADC. Dus de mensen die een (student) ADC membership hebben zouden redelijk snel Tiger moeten ontvangen. Die mei mailing wordt verstuurd vanaf 29 februari. Geen idee hoe lang het dan duurt voor dat spul in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 22:23
Hertog schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:48:
Heeft iemand dit al gezien?

http://www.apple.com/macosx/features/bonjour/

[...]

Ik ben benieuwd wat dat gaat worden, Bonjour voor Windows. Ik hoop alleen dat Apple zijn best doet er een fijn werkende applicatie van te maken, Quicktime en iTunes voor windows zijn lang niet zo goed als de Apple versies ;)

Overigens, nu Rendezvous Bonjour heet moet de info-tekst van dit subforum ook worden aangepast :P
Ze moeten natuurlijk ook weer niet te veel Windowsprogramma's maken en zeker niet te mooi, anders zien mensen het nut niet om een Apple te kopen als het onder Windows ook zo mooi kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doe maar niet

Ze is geweldig _/-\o_

[ Voor 89% gewijzigd door Zwerver op 20-04-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Laatst online: 03-09 12:51
:9 Whoaaaah, moooooooooi zeg :9 :9

als k hem binneheb ga'k um ook meteen installere!!! :D :D :D

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21
go sebas!

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Tiger is op dit moment aan het binnendruppelen in nieuwsgroepen. Blijkbaar is ie toch gelekt, terwijl Apple heel voorzichtig was met de GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Ga hier maar niet lopen posten dat je Tiger aan het warezen bent. Screenshots van Tiger posten terwijl het nog niet uit is, is ook een beetje hypocriet, want daarmee geef je ook aan dat je 'm illegaal gedownload hebt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Nou heb ik gisteren een mac mini voor mijn ouders binnengekregen, maar het is me niet helemaal duidelijk of daar nu al tiger op draait?
Zitten wel 4 ( :? ) softwarecouponnen bij waar je I-life en de nieuwe mac osx mee zou kunnen ophalen ( :? ) Het staat er allemaal een beetje onduidelijk op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Klik op het appeltje linksboven en dan "Over deze Mac"
10.4 is Tiger
Lager is Panther :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Fake schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:03:
Nou heb ik gisteren een mac mini voor mijn ouders binnengekregen, maar het is me niet helemaal duidelijk of daar nu al tiger op draait?
Zitten wel 4 ( :? ) softwarecouponnen bij waar je I-life en de nieuwe mac osx mee zou kunnen ophalen ( :? ) Het staat er allemaal een beetje onduidelijk op in ieder geval.
Ik geloof dat die 4 couponnen gewoon aankoopsbewijzen zijn. Ik had ze namelijk ook.
Je komt waarschijnlijk sowieso in aanmerking voor de gratis update (excl. verzendkosten). Je besteldatum moet op of na 12 april zijn. Je kan altijd Apple even bellen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
JaWa schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:45:
[...]

jep de volgende dag binnen 24 uur dus.. maar wel vaag...

[...]

Dus het lijkt me dat het telefonisch nog wel te bestellen is maar ze de optie op de site weg hebben gehaald.
Ik heb gisteren gebeld met de Apple Store, en er werd mij verteld dat het een foutje was, en dus niet beschikbaar is om een Family Pack voor studententarief te kopen :| Dat is dus best wel balen, maar ja, er valt niks meer aan te doen.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:27:
Volgens Apple zit Mac OS X Tiger in de Mei mailing van ADC. Dus de mensen die een (student) ADC membership hebben zouden redelijk snel Tiger moeten ontvangen. Die mei mailing wordt verstuurd vanaf 29 februari. Geen idee hoe lang het dan duurt voor dat spul in NL is.
Dus ik krijg gratis Tiger thuisgestuurd..? ? ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Als je een (betaald) ADC Membership hebt wel ja.
Zeer benieuwd wanneer die CD binnen gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

bartvb schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:51:
Als je een (betaald) ADC Membership hebt wel ja.
Zeer benieuwd wanneer die CD binnen gaat komen :)
Wat kost dat eigenlijk? Is het niet goedkoper om nog even lid te worden? :*) Of ben ik daar nu te laat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:55:
[...]

Wat kost dat eigenlijk? Is het niet goedkoper om nog even lid te worden? :*) Of ben ik daar nu te laat mee?
Ben in februari lid geworden toen ik een dual 1,8 ging kopen, en betaalde toen 99 dollar, 76 euro was dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Dat is niet de full versie van ADC membership, je hebt een student licentie. Je krijgt de nieuwe release van Mac OS X bij een 'Select' en 'Premier' membership. Respectievelijk $500 en $3,500 :P

Meer info, check dit: http://developer.apple.com/membership/details.html
3. Does the ADC Student Membership allow access to pre-release software)? technical support? ADC Compatibility Labs? or the Developer CD Series?

The ADC Student Membership does NOT include access to the ADC Software Seeding Program (prerelease software), technical support, or access to the ADC Compatibility Labs. It includes a sampling of the Developer CD series in the ADC Student Mailing. If you would like to take advantage of these additional benefits, you may want to consider joining the ADC Select Membership which may better suit your needs. Technical support Incidents are available to purchase for any ADC member: Online (free), Student, Select, or Premier.
Hopelijk kan nu al dat ADC gezwever weer naar een hoekje gestuurd worden :)

[ Voor 60% gewijzigd door Nitai op 20-04-2005 12:13 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Nitai schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:11:
Dat is niet de full versie van ADC membership, je hebt een student licentie. Je krijgt de nieuwe release van Mac OS X bij een 'Select' en 'Premier' membership. Respectievelijk $500 en $3,500 :P

Meer info, check dit: http://developer.apple.com/membership/details.html

[...]

Hopelijk kan nu al dat ADC gezwever weer naar een hoekje gestuurd worden :)
Als je juiste informatie had gegeven wel. Studenten krijgen alleen geen pre-release versies opgestuurd. Wel de uiteindelijke volledige versie, waarom denk je dat sommige student ADC'ers één of zelfs twee keer Panther opgestuurd hebben gekregen?

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via ADC inderdaad Panther gekregen. Wel vet als ik Tiger dan ook krijg, had ik helemaal niet meer aan gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
hoe zit t trouwens als ie in de winkel ligt? kan ik gewoon wachten tot 29 april en dan de winkel uitlopen met een exemplaar of krijgen we ipod shuffle taferelen? :+

naja moet vrijdag/zaterdag 29/30 toch werken dus kan dan nog wel fftjes wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:08
bolleh schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:30:
hoe zit t trouwens als ie in de winkel ligt? kan ik gewoon wachten tot 29 april en dan de winkel uitlopen met een exemplaar of krijgen we ipod shuffle taferelen? :+

Als het goed is begint in elk Apple Center om 18:00 op 29 april een Tiger 'party' dus dan neem ik aan dat ie dan verkrijgbaar is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Screenshots van Tiger posten terwijl het nog niet uit is, is ook een beetje hypocriet, want daarmee geef je ook aan dat je 'm illegaal gedownload hebt.
Tja, tenzij je dus zo'n preview CD hebt via ADC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

cailin_coilleach schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:55:
[...]

Tja, tenzij je dus zo'n preview CD hebt via ADC...
Maar dan heb je ook een NDA getekend waardoor je er alsnog niet over mag praten en er alsnog geen screenshots van mag posten. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Dat dashboard is toch iets dat ik wel een beetje raar vind. Je kunt allerlei widgets tevoorschijn toveren staat er, maar ik begrijp dat als je op het dashboard-icoontje klikt je nu geen 'menu' krijgt. Hoe moet je dan bijvoorbeeld die temperatuur-dingen instellen? Voor vluchtinfo en aandelen ga ik het toch niet gebruiken denk ik. ;)

Okay ik heb het net gevonden: Als je de widgets voor je neus hebt, kan je die verschuiven over je beeldscherm. Wil je nu een widget erbij, dan klik je op de grote plus links onderin en je krijgt een overzicht met alle mogelijke widgets. Wil je er eentje kwijt, dan klik je eenvoudigweg op het kruisje bij de widget.
Stel nu dat je de plaats wilt veranderen waarvoor de temperatuur wordt aangegeven, dan klik je op het 'i' icoontje rechts onderin. Daar kan je naast de plaats overigens ook de temperatuur-annotatie aanpassen. Bij het klokje zit er ook zo'n icoontje overigens. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Floor-is op 22-04-2005 03:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

dat was al te vinden op de apple site... in het filmpje over dashboard is dat prima te zien :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
bolleh schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:30:

Volgens mij was het bij de shuffle toch een productie probleem dat ze moeilijker leverbaar waren? Dat lijkt me bij een stukje software op dvd niet zo'n probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb er even mee gewerkt bij een developer, Dashboard & Spotlight is echt super :9

Jammer dat ik 'm pas vanaf september kan kopen, of zouden ze 'm niet op Surfspot aanbieden ?
Irritant dat MBO studenten vaak buiten de boot vallen..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
In de VS zijn al personen die hem hebben ontvangen. Appleinsider meld het bijvoorbeeld. Benieuwd of dit komt omdat het al gelekt is of dat Apple gewoon zsm alles wil uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 18-09 11:09

Niek

f.k.a. The_Surfer

Overigens is er al een paar weken een torrent beschikbaar van de GM (8A425 en 8A428) release.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
nou ja ik wil liever een originele versie...

ben ik de enige? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11:35
Nee, je bent niet de enige. Ik heb 'm ook in bestelling staan en wacht tot over een dikke week.

Krijg er dan ook ineens een Second Skin en .Mac abo'tje bij -- net zo handig om alles te synchen met Nummer1

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Er zijn genoeg eerdere beta's gelekt, maar dit is neit echt de plek om dat te melden. Deze versies zijn 'gewoon' beschikbaar voor officiele Apple Developers, maar die hebben ook hun plicht hun bek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:55

Maximus

There is no substitute

Low-Fi schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:55:
nou ja ik wil liever een originele versie...

ben ik de enige? :|
Totaal niet, ik waag me ook niet aan die illegale meuk op me macje. Ik wacht netjes tot Tiger hier op de stoep ligt en dan ga ik installen, niet eerder niet later.

Dus nee het is niet vreemd :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
^Helemaal mee eens, alleen ga ik waarschijnlijk naar de Tiger-party in A-Mac (Utrecht), kan ik gelijk de iPod Photo 60GB meenemen :9

Bovendien vind ik mijn PB veels te *lief* om daar illegale rotzooi op te zetten. Als het nou een Windoos laptop was... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Tiger er is en ik wil deze graag installeren. Is het dan mogelijk om de huidige installatie te upgraden zodat ik niet alle programma's er op nieuw op hoef te zetten. Op de website van apple staat wel dat instellingen en mail enzo wordt behouden maar er wordt niets gezegd over programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Enkele gelukkigen kunnen Tiger misschien al de komende week verwachten: http://www.spymac.com/news/index.php?contentid=2331

Zelf heb ik Tiger ook besteld, wil ook graag de software legaal hebben.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:48:
Als Tiger er is en ik wil deze graag installeren. Is het dan mogelijk om de huidige installatie te upgraden zodat ik niet alle programma's er op nieuw op hoef te zetten. Op de website van apple staat wel dat instellingen en mail enzo wordt behouden maar er wordt niets gezegd over programma's.
Ja. Dat is altijd al zo geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

MacWolf schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:20:
Enkele gelukkigen kunnen Tiger misschien al de komende week verwachten: http://www.spymac.com/news/index.php?contentid=2331

Zelf heb ik Tiger ook besteld, wil ook graag de software legaal hebben.
Ik zou hem graag eerder ontvangen echter acht ik de kans vrij klein dat ik hem eerder krijg.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:48:
Ja, ik heb gezien hoe 10.4 over 10.3.8 heen werd gezet, alles bleef werken, zelfs QuarkXPress. (De kenners weten hoe uitzonderlijk dit klinkt.)
Kan prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Wij hebben het al meerdere malen gedaan zonder dat er problemen zijn opgetreden. Eigenlijk zijn er alleen maar voordelen mee behaalt. Aanrader dus als je het op de goede manier doet. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben net via google screenshots gaan zoeken van ntiger en stuitte daarbij op een site met allemaal mooie wallpapers van/voor de Tiger release. Misschien ook interessant voor anderen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:30
Stomme vraag misschien, maar als ik op de 29ste een Mac koop zit daar dan ook echt 10.4 op? Vraag het me af omdat winkels meestal met 'voorraden' werken, en dan zal je waarschijnlijk nog mooi een tijd met 10.3 Macjes kopen als je pech hebt...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:44:
Stomme vraag misschien, maar als ik op de 29ste een Mac koop zit daar dan ook echt 10.4 op? Vraag het me af omdat winkels meestal met 'voorraden' werken, en dan zal je waarschijnlijk nog mooi een tijd met 10.3 Macjes kopen als je pech hebt...
Ik had diezelfde vraag gesteld aan een reseller hier (in Gent, België) en die wist me te vertellen dat dat normaal niet onmiddelijk het geval zal zijn. Onder andere omwille van de redendie jij aanhaalt (stock).

Niettemin heb ik mij toch enkele dagen geleden een Powerbook aangeschaft (die dus nog 10.3 erop staan zal hebbenà, men betaalde me namelijk 19€ terug op de factuur. Die 19€ kon ik dan gebruiken voor de uptodate actie van Apple:
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Als je een powerbook gekocht hebt tussen bepaalde datums, dan kom je in aanmerking voor een goedkope upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
En die CD van Panther kan je weer mooi verkopen aan mensen die bijvoorbeeld nog 10.1 of 10.2 gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

cailin_coilleach schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:32:
En die CD van Panther kan je weer mooi verkopen aan mensen die bijvoorbeeld nog 10.1 of 10.2 gebruiken :)
De CDs van Panther die je bij je Powerbook/Powermac krijgt zijn puur ghost discs om later als de install in de prak ligt terug te ghosten. Recovery Disk achtig. Het is niet een volledige install van Panther. Dus door verkopen van deze Ghosts discs kan ook niet omdat ze alleen met de powerbook werken.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
Maximus schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:38:
[...]

De CDs van Panther die je bij je Powerbook/Powermac krijgt zijn puur ghost discs om later als de install in de prak ligt terug te ghosten. Recovery Disk achtig. Het is niet een volledige install van Panther. Dus door verkopen van deze Ghosts discs kan ook niet omdat ze alleen met de powerbook werken.
Sorry maar dat is echt onzin...

Het is een gewone installatie dvd. Ik heb zelf het thuis de restore dvd van de Powerbook van mijn vriendin eens op de Cube geprobeerd zonder problemen. Het enige dat niet werkt is het installeren van de extra apps (iLife).
Verder is het een gewone installatie van Panther.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maximus schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:38:
[...]

Nope. Je krijgt er twee dingen bij: een restore die doet wat jij beschrijft en de volledige installatiecd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:06:
[...]

Ik had diezelfde vraag gesteld aan een reseller hier (in Gent, België) en die wist me te vertellen dat dat normaal niet onmiddelijk het geval zal zijn. Onder andere omwille van de redendie jij aanhaalt (stock).[/quote]

Ik had ook dezelfde vraag gesteld hier in de Applestore te Enschede, aangezien ik ook binnenkort van plan ben om een 12" powerbook aan te schaffen.

Hier wisten ze mij te vertellen dat : zodra Tiger officieel gereleased is (de 29ste dus), elk besteld systeem na die datum met Tiger uitgerust wordt. Dus als jij 30 april een iBook,Powerbook,iMac koopt, zit daar Tiger bij (lijkt me ook niet meer dan logisch).

Wat betreft de stocks : hier wisten ze me te vertellen : mocht de distributeur van je Applestore nog "oude" Apple hardware hebben (=volledige systemen uitgerust met Panther ipv Tiger), op stock voorraad hebben, dan verkopen ze die met dikke korting (sowieso rond de 20%), omdat die anders weer terug moeten gaan naar Apple om als nog worden klaargemaakt voor Tiger (wat extra kosten met zich meebrengt, dus vandaar die dikke korting).

De nadelen : Je moet wachten tot Tiger uitkomt, informeren bij je Applestore en hopen dat ze nog veel oude shit op stock hebben, ALS dat zo is, dan kan je waarschijnlijk een mooi dealtje met ze sluiten, jij krijgt dan natuurlijk echter wel Panther geleverd ipv Tiger. Ik wacht echter liever en ga m.b.v. ADC over een weekje or so een powerbook bestellen met Tiger :Y)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BaT schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:21:
[...]

De nadelen : Je moet wachten tot Tiger uitkomt, informeren bij je Applestore en hopen dat ze nog veel oude shit op stock hebben, ALS dat zo is, dan kan je waarschijnlijk een mooi dealtje met ze sluiten, jij krijgt dan natuurlijk echter wel Panther geleverd ipv Tiger. Ik wacht echter liever en ga m.b.v. ADC over een weekje or so een powerbook bestellen met Tiger :Y)
En vervolgens kun je voor 18 euro Tiger bestellen omdat je een mac na 12 april gekocht hebt zonder Tiger. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je meer korting krijgt dan die 18 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

[quote]CyBeR schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:23:
[...]

En vervolgens kun je voor 18 euro Tiger bestellen omdat je een mac na 12 april gekocht hebt zonder Tiger. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je meer korting krijgt dan die 18 euro ;)[/quote]

Dat was ik vergeten te zeggen ja, waarschijnlijk krijg je dan nog steeds een coupon om idd zo Tiger goedkoop er bij te kopen en wat betreft die 18 euro... 20% van 1519,- euro is aardig wat :9~

Haalde ff iets door de war ... leg ik later nog wel uit, maar het klopt iig niet helemaal wat hierboven allemaal staat.

[ Voor 13% gewijzigd door BaT op 27-04-2005 01:41 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Heeft iemand helder in hoeverre Spotlight werkt bij het zoeken vanaf een Tiger client op een Tiger Server volume? Gaat ie zaken dan lokaal indexeren als inhoudsopgave van de serverdata? Zit er ueberhaupt een Spotlight op de OSX Tiger Server die daar dan een rol in speelt?

Ik kan me zo voor stellen dat het retehandig is om bestanden op een fileserver snel te vinden vanaf allerhande mac werkstations!

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zo, geupgraded naar Tiger, machine bevroor 2 keer spontaan nadat ik er mee aan het werk was. Als je niet oplet wordt je huidge account verwijderd, heel ruk, kan ik alles over gaan zetten.

Tevens valt mij op dat spotlight niet alle bestanden vind die er te vinden zijn. Spotlight is wel erg snel en erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:53
ik ga vandaag ook tiger halen waarschijnlijk maar moet eerst nog werken voor ik het erop zet. wat ik me afvroeg, moet je eerst je bestanden backuppen voor je begin met updaten? zou namelijk wel klote zijn aangezien mn 80gb hdd nu net vol zit, das een hoop backuppen, zelfs met een superdrive en een lading dvd+rw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Natuurlijk moet je backuppen. Als je zeker wilt zijn (of je nou wel of niet een update uitvoert) moet je backuppen! Harde schrijven gaan nou eenmaal wel eens stuk. Softwarematig is de kans bij OS X niet zo heel groot maar met een update wordt het risico iets groter. Dus ik zou eerst backuppen als ik jou was.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
je kan ook gewoon upgraden idd....

Maar ik denk dat ik toch gewoon voor een schoon systeem ga.

op de voorpagina van macosx.nl staat iets over het installeren van tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Ik zie net dat als je bij Machouse Rotterdam een Tiger koopt, je Tigers mag kijken bij Diergaarde Blijdorp :) Nuttige tip voor Tigerfans onder ons ;)

Wat ruist er door het struikgewas

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste