Mac OS X Tiger vanaf 29 april

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
GormSuil schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:46:
Heeft iemand helder in hoeverre Spotlight werkt bij het zoeken vanaf een Tiger client op een Tiger Server volume? Gaat ie zaken dan lokaal indexeren als inhoudsopgave van de serverdata? Zit er ueberhaupt een Spotlight op de OSX Tiger Server die daar dan een rol in speelt?

Ik kan me zo voor stellen dat het retehandig is om bestanden op een fileserver snel te vinden vanaf allerhande mac werkstations!
Ik had begrepen dat Tiger machines de indexen van elkaar kunnen benaderen, maar er wordt wel rekening gehouden met rechten. Als je dus op een andere computer in je netwerk zoekt, wordt de index van de andere Mac gebruikt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Kijk, dat klinkt netjes! Het leek me al compleet but als je lokale systeem een index bij ging houden van een remote server :) Nu ga ik me alleen afvragen hoe dit protocols-gewijs af wordt gehandeld..

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Cybje schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:39:
Ik zie net dat als je bij Machouse Rotterdam een Tiger koopt, je Tigers mag kijken bij Diergaarde Blijdorp :) Nuttige tip voor Tigerfans onder ons ;)
Niet gratis een tankje vol bij de Esso? :? daar zouden de meesten happiger op zijn ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, Tiger is vanaf vandaag te krijgen bij de Apple Stores! Maar de Mac Mini wordt nog gewoon geleverd met Panther :(, "totdat die voorraad op is" |:(. Ja, je kunt vervolgens "gratis" (lees: voor 17,95) via de apple-site Tiger bestellen, maar dan heb je hem dus niet meteen wanneer je je Mini koopt... Erg teleurstellend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ars Technica heeft een 21 pagina tellende review van Tiger op haar site gezet. Leden kunnen de hele review downloaden (>100 pagina's) waarin vrijwel ieder aspect wordt behandeld.

Erg interessant verhaal en een aanrader op te lezen voor iedereen die nog overweegt Tiger te kopen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op www.apple.com is de Mac OS X Download pagina inmiddels aangepast voor Tiger, met secties voor Dashboard, Spotlight en Automator.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MacWolf schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:25:
Ars Technica heeft een 21 pagina tellende review van Tiger op haar site gezet. Leden kunnen de hele review downloaden (>100 pagina's) waarin vrijwel ieder aspect wordt behandeld.

Erg interessant verhaal en een aanrader op te lezen voor iedereen die nog overweegt Tiger te kopen.
Volgens mij heeft de .pdf meer pagina's, omdat daar de pagina's afgekapt worden bij een A4'tje. Dit itt de online versie die soms wel eens 6 pagina's op één pagina (jaja) heeft :)

Maar zeker een interessant artikel ja, heb het even snel 'doorgebladerd', binnenkort maar eens helemaal doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:19:
Leuk, Tiger is vanaf vandaag te krijgen bij de Apple Stores! Maar de Mac Mini wordt nog gewoon geleverd met Panther :(, "totdat die voorraad op is" |:(. Ja, je kunt vervolgens "gratis" (lees: voor 17,95) via de apple-site Tiger bestellen, maar dan heb je hem dus niet meteen wanneer je je Mini koopt... Erg teleurstellend....
Je hebt vast heel lang gewacht tot Tiger uitkwam, met het kopen van een Mac Mini. Dan kan je nu zeker niet nog een weekje wachten tot die oude voorraad weg is?

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of Tiger op een G5 ook performanceverschil geeft. De boel zou nu immers 64bits moeten zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

breinonline schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:28:
[...]
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of Tiger op een G5 ook performanceverschil geeft. De boel zou nu immers 64bits moeten zijn.
Nee. Want de G5 draait 32-bits even snel als 64-bits. Dat komt omdat 't geen brak ontwerp is zoals de x86-achtigen ;) De PowerPC is altijd al voorbereid geweest op 64-bitheid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
breinonline schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:28:
[...]

Je hebt vast heel lang gewacht tot Tiger uitkwam, met het kopen van een Mac Mini. Dan kan je nu zeker niet nog een weekje wachten tot die oude voorraad weg is?

Niet helemaal waar, panther had virtual adress space @ kernel voor 64bits ondersteuning,ook kon er de kernel gebruik gemaakt worden van de 64bits instructies, maar alle apps zagen gewoon 32bits adressen.

In tiger kunnen wel de apps de 64bits adressen aanspreken, om dit te gebruiken met je een libary aanspreken die gecompiled is voor 64bits pointers, en de enige @ tiger is libsystem, op reken gebied handig omdat libsystem daarmee veel dingen kan, maar dit betekend niet dat Tiger " 64 bits is"

Het zal nog wel even duren voordat het zo ver is.
Dit staat ook gewoon @ ars Technica review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:31:
[...]

Nee. Want de G5 draait 32-bits even snel als 64-bits. Dat komt omdat 't geen brak ontwerp is zoals de x86-achtigen ;) De PowerPC is altijd al voorbereid geweest op 64-bitheid.
Toon mij een paar links die aantonen dat X86-64 apps trager draaien dan hun 32-bit varianten en dat de oorzaak ligt bij HET ONTWERP VAN DE CHIP!

Want alvorens je te beschuldigen van Apple-zever-marketing te verkopen, moet jij me eerst overtuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:01:
[...]

Toon mij een paar links die aantonen dat X86-64 apps trager draaien dan hun 32-bit varianten en dat de oorzaak ligt bij HET ONTWERP VAN DE CHIP!

Want alvorens je te beschuldigen van Apple-zever-marketing te verkopen, moet jij me eerst overtuigen ;)
:?
Ik zeg 't andersom? De x86-achtigen op 64-bits zijn trager in 32-bits mode. Dat komt omdat 't nooit ontworpen is om met 64 bits te werken, maar alleen met 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:03:
[...]

:?
Ik zeg 't andersom? De x86-achtigen op 64-bits zijn trager in 32-bits mode. Dat komt omdat 't nooit ontworpen is om met 64 bits te werken, maar alleen met 32.
Ik begrijp het nog altijd niet.
Jij zegt dat:
bv. de Athlon64 in 32-bit mode trager werkt dan in 64-bit mode. Dit in tegenstelling tot de G5? Die draait apps even snel zowel in 32-bit als in 64-bit mode?

Is het dat dat je wilt duidelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hij is dan nu officieel uit :), gaan er nog mensen hem ophalen bij Mac Amsterdam? Ik ga daar zo langs.

Eerst even een backup maken, wil een schone installatie doen zodat er geen troep achterblijft, je blijft toch iets van Windows bij je houden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Ik heb 'm gehaald in Rotterdam om 18.00. Stonden al wel redelijk wat mensen, een stuk of 15 schat ik. Ik was als 3e aan de beurt, dus maybe wordt het nog drukker. Was 10 minuutjes te vroeg aanwezig.

Nu snel upgraden :P (in de hoop dat dat goed gaat ...)

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wat kost ie in de winkel dan?
Ik ga hem morgen ff in Enschede halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik heb er gewoon 129 euro voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
had vandaag helaas toch geen tijd meer nadat ik ook al de nieuwe cd van tiesto had gehaald en meteen moest werken. naja volgende week toch vakantie ;)

heb ik meteen meer tijd om te backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde prijs als bij apple.com :) of het zijn oplichters en vragen er meer voor :P

Misschien wel leuk voor de mensen uit A'dam: Bij de winkel in de Raadhuisstraat krijg je er een toegangskaartje van Artis gratis bij :)

Net update uitgevoerd, valt opvalt is dat de installatie heeeeel snel is (heb gekozen voor schone installatie, geen printerdrivers en overige talen weggelaten), systeem was in 15min gebruiksklaar :P Dashboard is erg leuk, vooral dat water effect als je een widget opent, spotlight is echt super handig 8-), geen programma's meer in de toolbar die je nauwelijks gebruikt, die roep je gewoon op via spotlight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Een probleempje met Tiger ... de Ogg Vorbis QTComponents plugin dinges werkt niet meer met Tiger / QT7. Is op zich wel jammer, want een groot deel van me muziek is Ogg Vorbis. Eigenlijk zouden ze dat gewoon een keer zelf al moeten ondersteunen, al is het alleen maar decoding support. Zo moeilijk is dat niet, vooral gezien het open source is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48
Jammer, had toch een beetje het idee dat de mooie golfeffecten onder dashboard wel zouden werken op mijn MacMini. Maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Dashboard is wel leuk maar het _slurpt_ geheugen, echt niet grappig gewoon. Ik heb zeer regelmatig dat ik moet wachten tot die widgets weer uit de swap zijn gevist :\ De standaard widgets zijn trouwens niet echt super duper IMO, ben _erg_ benieuwd waar 3th party developers mee gaan komen. Misschien dat ik zelf ook nog wel wat ga knutselen met phpBB of Jabber en Dashboard. Samen met Jabber moet het best leuke dingen kunnen geven :D

Nu wachten tot iemand met Tiger Server gaat spelen om uit te vogelen hoe die mobile homedirs werken. Dat is voor mij tot nu toe nog de boeiendste toevoeging. Spotlight is ook wel leuk maar het blijft een index van tig MB die (bij mij met 768MB) voor een flink deel van disk moet worden gelezen. Je zit dus toch te wachten op je data. Vervelender is dat het met Spotlight op het moment alleen mogelijk is 'entities' te indexeren die daadwerkelijk gerepresenteert worden door een file op de disk. IMO is dat nogal lame en ook _erg_ inefficient. Om die reden gaat het dus nog wel even duren voor er een Thunderbird plugin voor Spotlight komt ;(

Overall is tiger best leuk, maar 129 euro waard? Nee, dat niet IMO, ook al wat stabiliteits problemen gehad, Thunderbird en Firefox draaien sinds de upgrade af en toe helemaal niet meer lekker en zo nog wat meer kleine ergernissen.

Al met al een beetje en teleurstelling. Het is een leuk product maar het heeft zeker z'n tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:38
hmmz... ik draai nu ook een uurtje Tiger.. (samen met mn nieuwe Apple Keyboard :Y)), en ik heb een vrij vervelende bug ontdekt

De software voor mn Logitech MX310 is weg... (scrollen gaat dus nu 1 regel per tik-aan-wieltje, vorige en volgende knoppen werken niet meer onder Safari..)
Mijn iScroll-prog doet het niet meer... (was een app waarmee je de scroll funcationaliteit van de nieuwe PowerBooks in je bestaande iBook/PowerBook kon implementeren..

En als grootste ergernis -> mijn rootpassword..

Ik had altijd een root password ingesteld via Netinfo beheer.... en nu doet mijn pass het niet meer

enn.. verrek.. terwijl ik dit typ los ik het op -> omdat anderen misschien van hetzelfde probleem last zullen hebben hier ff een uitleg

Na de upgrade van 10.3.9 naar 10.4.0 wordt je rootgebruiker gewoon weer helemaal uitgeschakeld.. identiteit laten controleren dus.. en dan root weer inschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo.. net Tiger geinstalleerd. Spotlight is koel! Geen Launchbar meer nodig..
Dashboard is vrij zinloos :) Ga nu Mail.app instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 22:58
bartvb schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:31:
Overall is tiger best leuk, maar 129 euro waard? Nee, dat niet IMO, ook al wat stabiliteits problemen gehad, Thunderbird en Firefox draaien sinds de upgrade af en toe helemaal niet meer lekker en zo nog wat meer kleine ergernissen.

Al met al een beetje en teleurstelling. Het is een leuk product maar het heeft zeker z'n tekortkomingen.
True, maar zoals de ontwikkelaars van bv. Dave ook al aangeven, er is onder de motor kap enorm veel veranderd aan het os en veel softwarehuizen/opensource gemeenschappen hebben gewoon nog niet de tijd gehad om een stabiel product af te leveren. In feite is .4.0 gewoon een grote public beta versie van het os, en zal er spoedig een .4.1 versie komen welke stabieler is en veel bugfixes bevat. Hetzelfde geld natuurlijk voor andere software.

Spotlight is in mijn ogen nog steeds een beetje "overhyped", want hoeveel mensen slaan er nu werkelijk data _lokaal_ op en niet op server shares.. Dit zijn er echt niet veel, hooguit de beginnende gebruikers zullen dit doen. Helaas kun je in spotlight nog geen netwerk shares toevoegen.. Mischien wel met os x server, maar dan zijn veel bedrijven nog niet uit de brand met mixed unix/windows boxen.

[ Voor 22% gewijzigd door leon1e op 30-04-2005 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon1e schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:34:
[...]
Spotlight is in mijn ogen nog steeds een beetje "overhyped", want hoeveel mensen slaan er nu werkelijk data _lokaal_ op en niet op server shares.. Dit zijn er echt niet veel, hooguit de beginnende gebruikers zullen dit doen.
Thuisgebruikers, mensen met één Mac thuis of meerdere in een werkgroepje. Spotlight gaat het helemaal worden in de toekomst. Je hoeft niet meer te bladeren via de finder op je schijf, tik het maar in en je hebt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik ken maar heeel weinig mensen, die alles op servers zetten hoor, lokaal wordt nog wel heel veel gebruikt zo ie zo door kleine bedrijven en consumenten.

Spotlight is echt de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Qorne schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:24:
Ik ken maar heeel weinig mensen, die alles op servers zetten hoor, lokaal wordt nog wel heel veel gebruikt zo ie zo door kleine bedrijven en consumenten.

Spotlight is echt de toekomst!
Ik zou zeggen, wandel eens bij het eerste de beste dtp bedrijf met 5/10 werknemers naar binnnen..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
Welke java versie zit er nou op tiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

code:
1
2
3
4
macmini:~ moartn$ java -version    
java version "1.4.2_07"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.2_07-215)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.2-50, mixed mode)

:)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
Moartn schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:33:
code:
1
2
3
4
macmini:~ moartn$ java -version    
java version "1.4.2_07"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.2_07-215)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.4.2-50, mixed mode)

:)
thanks, nog geen 1.5 dus zoals de geruchten gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je kunt het wel 1.5/5.0 downloaden voor tiger zag ik:
http://www.apple.com/supp...ds/java2se50release1.html

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Mijn god, wat is mail lelijk en het is ook nog eens kapot. Ik doe nu een schone install en het blijkt dat hij mijn oude mail boxes van mijn 10.3 mail niet kan importeren.

Daarna mist dus gewoon de "junk" mailbox die ik bovendien niet kan aanmaken omdat ik dan een foutmelding krijg.

De mensen die hier geld voor betalen (ja.. sssstt!) zijn knetter. Ruim 100 euro voor dashboard en spotlight is waanzinnig.

Apple! Fuck, wat heb je nu toch gedaan. Alhoewel, ik neem Mac os X ook pas serieus vanaf 10.3, daarvoor was ik bij mijn pc gebleven. Wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind mail juist beter geworden, en over de veranderingen, en heleboel zijn onderhuids, die je dus niet op het eerste gezicht ziet.

Voorbeeldje van de verandering binnen Quartz Extreme

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Wat die junkmail folder betreft: een geval van PEBKAC (Problem exists between keyboard and chair).

Maar ik moet nu via entourage mijn mail importeren, om dat via entourage weer mijn mail in MAIL te kunnen importeren. Bah!

Voor de doorsnee gebruiker boeit dat Quartz Extreme geen hol. Dashboard en Spotlight kunnen ze zien, maar wie gaat er nu als gebruiker die een beetje surft en mailt nu voor al die onderwater dingen betalen?

edit:
Okee, zo te zien is de import functionaliteit dus gewoon hartstikke stuk, via entourage werkt het ook niet. Hij importeert niet.

Dillema: terug naar 10.3 en dan schijt aan tiger (of weer upgraden) of er maar voor kiezen de oude mail vaarwel te zeggen? Godver. Heb nu al lang genoeg zitten knoeien. Wil weer dat het gewoon werkt zoals ik eigenlijk van Apple gewend ben.

[ Voor 31% gewijzigd door Q op 30-04-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het ze geen hol boeit maakt niets uit, het gaat erom dat er daadwerkelijk wat veranderd is, jij doet net alsof er naast Dashboard en Spotlight niets nieuws is... :{

En dat importeren zou gewoon moeten werken, ik weet niet hoe want ik heb gewoon opnieuw aangemaakt, maar kijk even op het fourm van macosx.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop hem en vraag om opheldering bij apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Zo, als eerste @ tjetta: het is niet bevordelijk voor de sfeer om posts van mensen af te doen als 'zaniken', zeker omdat het terecht een issue is. Plz do not flame.

Wat betreft het importeren, als unix nerd even in de terminal gedoken, een directory om het leven gebracht en jippie, het werkt. Tiger blijft er vooralsnog op staan dus. ;)

@Bush:

Je moet het zien vanuit het perspectief van de doorsnee thuisgebruiker die wat mailt en internet. Die "ziet" alleen maar dashboard en spotlight. Van de rest merken zij niets. Toegegeven, al die onderhuidse veranderingen hebben enorm veel potentie. Al die core image etc dingen, koel. En meer van dat soort gein. Maar nogmaals: zie jij 'je moeder' 129 euro uitgeven voor een gimmick als dashboard en de feature spotlight? Ik niet.

Automator is overigens wel ontzettend gaaf, maar ook daarvan vraag ik mij af of je daar dan werkelijk die 130 euro voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik maar eens even een ander geluid laten horen. Ik had Tiger besteld bij de Apple store en kreeg hem dus 29 april om 12 uur smiddags. Gelijk geinstallerd (een upgrade van Pather naar Tiger gedaan) en ik kan echt niets raars ontdekken. Alles werkt perfect.

Die widgets vind ik nu juist wel handig. Eventjes snel wat maten omrekenen van amerikaanse systeem naar nederlandse systeem is zo gepypt. Ik doe ook wel zaken met mensen uit LA en New York en dan is het wel handig nu dat ik meerdere klokken er op kan slepen (heb er 3: Amsterdam, LA, New York) Ook het weerbericht vind ik erg handig. Heb er eentje op vliegveld lelystad staan zodat ik kan zien of het mooi weer is om te vliegen binnenkort of niet :) Verder vind ik de rekenmachine ook wel handig maar voor de rest zal ik het niet zo snel gebruiken. Maarja... je kunt wel weer andere downloaden... ik heb die van wikipedia gedownload... erg handig. Ik ben benieuwd welke widgets er alelmaal komen gaan. Mij lijkt het handig om een tv gids te hebben en een nederlands telefoon boek. Misschien ook wel iets als lokatienet.nl of een routeplanner.

Bovendien vind ik het dus _wel_ prettig dat die dingen niet op de desktop staan. Zo heb je meer ruimte over. Aan het geheugengebruik zoals iemand anders zei kan ik niets zeggen... ik merk er niets van dat zo'n widget in/uit t geheugen geswapt moet worden of wat dan ook. Maarja... ik heb dan wel weer 2gb geheugen.

Spotlight vind ik ook super, zeer simpel te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:30:
Zo, als eerste @ tjetta: het is niet bevordelijk voor de sfeer om posts van mensen af te doen als 'zaniken', zeker omdat het terecht een issue is. Plz do not flame.

Wat betreft het importeren, als unix nerd even in de terminal gedoken, een directory om het leven gebracht en jippie, het werkt. Tiger blijft er vooralsnog op staan dus. ;)

@Bush:

Je moet het zien vanuit het perspectief van de doorsnee thuisgebruiker die wat mailt en internet. Die "ziet" alleen maar dashboard en spotlight. Van de rest merken zij niets. Toegegeven, al die onderhuidse veranderingen hebben enorm veel potentie. Al die core image etc dingen, koel. En meer van dat soort gein. Maar nogmaals: zie jij 'je moeder' 129 euro uitgeven voor een gimmick als dashboard en de feature spotlight? Ik niet.

Automator is overigens wel ontzettend gaaf, maar ook daarvan vraag ik mij af of je daar dan werkelijk die 130 euro voor moet betalen.
Er zijn nog tal van andere features zoals Mail, Safari RSS enz enz... maarja als je dat niet gebruikt en als je de prijs niet goed vindt moet je het ook NIET kopen. Het is zo ongelovelijk simpel. Sla een versie over.

Even wat anders: Ik zie nu net pas die RSS screensaver... leuk ding zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen doet die weather widget bij mij het niet goed, ik ga steeds terug naar de basisinstellingen als ik hem sluit en weer open....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:37:
[...]
Er zijn nog tal van andere features zoals Mail, Safari RSS enz enz... maarja als je dat niet gebruikt en als je de prijs niet goed vindt moet je het ook NIET kopen. Het is zo ongelovelijk simpel. Sla een versie over.
Als gebruiker zie ik dat mail er anders uit ziet maar verder zie ik niet wat er anders is. De doorsnee gebruiker zal ofwel geen RSS gebruiken, of zal daar waarschijnlijk een apparte RSS reader voor gebruiken.

Het gaat niet om mij, het gaat een beetje om de algemene discussie over Tiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo kan je wel door blijven gaan over de "doorsnee" gebruiker, bij heel veel OS'en wordt er bij updates veel onderliggends veranderd en niet zo super veel bovenliggends (uitzonderingen daar gelaten dan), als je zo gaat redeneren koopt niemand ooit een nieuw OS...

Ik bedoel, wat is nu een fundamenteel zichtbaar verschil tussen Windows '98 en Windows XP behalve de GUI? Zo kunnen OS fabrikanten net zo goed ophouden met het uitbrengen van een nieuw OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Oh, een upgrade van 98 naar XP is prima te verantwoorden: stabiliteit.

Overigens zie je dat nieuwe OS-sen uiteindelijk standaard met nieuwe hardware wordt meegeleverd dus op den duur komt het er toch wel van.

Al die onderwater wijzigingen in XP / Mac os X Tiger hebben in het begin nog geen effect. Maar als nieuwe apps er gebruik van gaan maken dan wordt je op een gegeven moment toch 'gedwongen' om te upgraden. Dat is niet erg, want dat upgraden heeft dan eindelijk 'echt' meerwaarde.

Nu levert het nog niet echt veel op om te upgraden, maar in de toekomst zal het wel zijn vruchten afwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Gisteren een dag vrij gehad, kom ik erachter dat mijn bestelde Tiger afgeleverd is. Dus ik vanmorgen ff langs mijn werk (lekker rustig zo'n leeg gebouw :P ). Tiger meegenomen en eenmaal thuis direct op mijn Mini gezet.

Heb geupgrade van 10.3.9 naar 10.4 en het liep meteen perfect. De machine is sneller geworden :)
Mail werd zonder problemen geimporteerd, en de rest van de instellingen werden ook overgenomen :)

Al met al heeft de hele upgrade van Panther naar Tiger nog geen drie kwartier geduurd.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Tiger doet bij mij vooral vervelend met Firefox en Camino. Sites met flash of sites die veel geheugen innemen maken camino zeer instabiel. In firefox is dit al minder maar nogsteeds vervelend. Ik heb minstens een paar vastlopers per dag. Verder heb ik een probleem met adium, als ik mijn powerbook dichtdoe en tijdje later weer open doe wil adium weer gaan connecten naar mijn msn account, maar na 5 minuten is hij nog niet connected. Dus ik mag hem eerst afsluiten en dan overnieuw opstarten om weer te kunnen msnen. Met 10.3 had ik dit nooit. Het spotlight gebeuren is handig voor het zoeken naar bestanden, maar ik gebruikte daar eigenlijk altijd wel terminal met locate voor en kwa snelheid zal het launchbar nooit verslaan, en dan bodoel ik het opzetten van liedjes en starten van programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bittorrent client werkt niet meer

verder loopt alles als een trein ook de mail ging gewoon mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Welke client gebruik je? Ik gebruik namelijk Bits on wheels en Bittorrent zelf. Bij Bits on wheels, doen de downloads niet als je de prog afsluit en weer opstart. Mijn oplossing, is om met Spotlight de betreffende torrentdownload te zoeken. Deze staat in een map van Bits on wheels zelf, zorg dat je deze verwijder. Klik nu op de torrent om weer verdere te downloaden.
Bittorrent zelf loopt constant vast bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gewoon de bittorrent client versie 4.0.1

hij loopt inderdaad vast

de widgets vallen me wel tegen alleen nederlands engels frans terwijl ik juist duits nodig heb voor me werk en school

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Die translator widget valt vies tegen, de vertalingen van Nederlands naar Engels of Frans is zwaar beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Iets positiefs over Tiger: scrollen. Scrollen vond ik in 10.3 nogal sluggish, mijn pc deed dat beter. Een van de rotste apps betreffende scrollen was iPhoto. Als je je 8megapixe foto een stukje inzoomde en je scrolde per ongeluk, dan kon je eerst een wereldreis maken voordat het systeem weer beschikbaar kwam. Dat lijkt nu helemaal over. Super. Komt dat door gebruik van core image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Widgets zijn sowieso totaal niet afgemaakt vind ik. Bij de Stocks widget kun je niet Nederlandse aandelen opvragen (of ik snap niet hoe dat werkt). Maar goed, deels zijn het ook voorbeelden van widgets (merk je ook wel aan een Tile Game erbij). Het idee Dashboard is wel cool en vooral nuttig doordat er plugins voor te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:06:
Alleen doet die weather widget bij mij het niet goed, ik ga steeds terug naar de basisinstellingen als ik hem sluit en weer open....
Had ik eerst ook. Ik was vergeten op 'enter' te drukken nadat ik de stad had ingetoetst. Toen ik daar achter kwam werkte het prima!

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:56:
Iets positiefs over Tiger: scrollen. Scrollen vond ik in 10.3 nogal sluggish, mijn pc deed dat beter. Een van de rotste apps betreffende scrollen was iPhoto. Als je je 8megapixe foto een stukje inzoomde en je scrolde per ongeluk, dan kon je eerst een wereldreis maken voordat het systeem weer beschikbaar kwam. Dat lijkt nu helemaal over. Super. Komt dat door gebruik van core image?
Ik ben dan nog wel steeds een panther gebruiker maar is het nu ook zo dat als je de scrollbalk naar beneden of boven sleept dat deze onder je muisaanwijzer blijft staan zonder dat het onderstaande effect optreedt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xvsxp.com/general/images/scroll.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gaat het gewoon soepel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Als je snel accelereerd met scrollen dan verspringt het wel. Bij normaal scroll snelheid blijft het netjes op de knopf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

O.D.Smolik schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:17:
Die translator widget valt vies tegen, de vertalingen van Nederlands naar Engels of Frans is zwaar beroerd.
Denk je dat die widget dat zelf vertaalt?
Cybje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:14:
Widgets zijn sowieso totaal niet afgemaakt vind ik. Bij de Stocks widget kun je niet Nederlandse aandelen opvragen (of ik snap niet hoe dat werkt). Maar goed, deels zijn het ook voorbeelden van widgets (merk je ook wel aan een Tile Game erbij). Het idee Dashboard is wel cool en vooral nuttig doordat er plugins voor te maken zijn.
Denk je dat die widget zelf alle beurzen afzoekt?

Ik geloof dat jullie een verkeerd idee van widgets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

O.D.Smolik schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:17:
Als je snel accelereerd met scrollen dan verspringt het wel. Bij normaal scroll snelheid blijft het netjes op de knopf :P
Dat klopt ja, dat verspringen zie je alleen als je heel snel beweegt, maar daar ging het mij minder om. Het updaten van het scherm lijkt veel vloeiender en sneller. Of dat zo is weet ik niet. Maar dat maakt me niet uit, ben ook tevreden met een placebo effect, als ik me er maar beter mee voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

CyBeR schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:28:
[...]

Denk je dat die widget dat zelf vertaalt?

[...]

Kom op ik heb gewoon dagen lang wakker gelegen toen Tiger bijna uit kwam :P
En dan ga je mij niet vertellen dat ik geen idee hebt wat die Widgets inhoud.. hele verhaal enz.
Verder ben ik gewoon tevreden met Dashboard!
Na aantal jaren een Mac te gebruikt te hebben, ben ik nog steeds zwaar tevreden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snellere scrollen komt door dat Quartz Extreme wat weer verbeterd is, Windows vergroten enzo gaat ook sneller, doordat de vid. nu nog meer doet dan voorheen al het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Volgens de geruchtenmolen was het in Tiger ook mogelijk om het scherm te roteren (portrait ipv landscape), heb daar ook screenshots e.d. van gezien. Ik krijg het alleen niet voor elkaar met mijn Dell 2405FPW en PowerBook 12" 1.5Ghz. Iemand enig idee? het zou gewoon een dropdown in het display preferences pane moeten zijn maar daar zie ik niets staan :\ Overigens is het nog steeds niet mogelijk zelf een monitor definitie aan te maken of aan te passen :( M'n 22" CRT kan via Tiger maximaal 75Hz op 1600x1200 doen ;( Erg jammer dat je daar weer zo'n extra shareware programmatje voor nodig hebt van weer $25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:29
Bij mij staat bij Display Preferences gewoon een rotate dropdown menu'tje, en die werkt ook nog prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

CyBeR schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:28:

Beetje dom en irriterend antwoord, sorry hoor. Ze hadden die widget toch gewoon aan een Nederlandse beurssite kunnen koppelen, dus bijv. iex.nl of aex.nl, net zoals ze die dus nu aan quote.com hebben gekoppeld? Als je zo'n fantastische feature 'Dashboard' maakt met maar een paar Widgets, zorg er dan tenminste voor dat ze echt functioneel zijn. Het is wel de tweede (Spotlight is de eerste) belangrijke vernieuwing, volgens Apple.

Dat telefoonboek ook .. werkt ook niet in Nederland. Hadden ze toch ook aan goudegids.nl en/of detelefoongids.com kunnen knopen? Of een dealtje maken met KPN ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Cybje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Beetje dom en irriterend antwoord, sorry hoor. Ze hadden die widget toch gewoon aan een Nederlandse beurssite kunnen koppelen, dus bijv. iex.nl of aex.nl, net zoals ze die dus nu aan quote.com hebben gekoppeld? Als je zo'n fantastische feature 'Dashboard' maakt met maar een paar Widgets, zorg er dan tenminste voor dat ze echt functioneel zijn. Het is wel de tweede (Spotlight is de eerste) belangrijke vernieuwing, volgens Apple.

Dat telefoonboek ook .. werkt ook niet in Nederland. Hadden ze toch ook aan goudegids.nl en/of detelefoongids.com kunnen knopen? Of een dealtje maken met KPN ofzo.
bekijk de source of vraag deze op en maak jouw eigen versie van deze widget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Dakoina: hoezo? Ik heb juist voor Mac OS X gekozen zodat ik niet meer zelf alles erin moest hacken, zoals bij Linux nog wel vaak nodig is. Het is gewoon jammer dat Apple erg weinig rekening heeft gehouden met mensen buiten de VS, gezien een redelijk deel van de widgets gewoon niet functioneel is in dit land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
bartvb schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:58:
Volgens de geruchtenmolen was het in Tiger ook mogelijk om het scherm te roteren (portrait ipv landscape), heb daar ook screenshots e.d. van gezien. Ik krijg het alleen niet voor elkaar met mijn Dell 2405FPW en PowerBook 12" 1.5Ghz. Iemand enig idee? het zou gewoon een dropdown in het display preferences pane moeten zijn maar daar zie ik niets staan :\
[...]
Dit is alleen mogelijk bij bepaalde monitoren: als ik bij system preferences zoek naar "rotate" en daar op de enige result klik krijg ik de mededeling dat de "Geometry" tab is verborgen omdat mijn display dat niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Zijn er mensen met een 12" PowerBook die wel een rotate optie hebben? Las net op de Apple support forums dat het ook nog afhankelijk is van de videokaart die je hebt. Als het alleen aan de monitor ligt dan is het een kwestie van wachten tot dingen als:
http://www.3dexpress.de/displayconfigx
weer geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Het is gewoon jammer dat Apple erg weinig rekening heeft gehouden met mensen buiten de VS, gezien een redelijk deel van de widgets gewoon niet functioneel is in dit land.
Maar het leeuwendeel van die widgets _is_ niet eens van Apple :) Die zijn gemaakt door derden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

cailin_coilleach schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:39:
[...]

Maar het leeuwendeel van die widgets _is_ niet eens van Apple :) Die zijn gemaakt door derden...
Ze adverteren ermee dat het van hun is en dat je al die mogelijkheden hebt. En dan kun je het dus als Nederlander zijnde ineens amper gebruiken ... ik vind dat ze daar dan duidelijker in moeten zijn. Verder niks tegen Apple enzo, ik vind Tiger echt heel gaaf. Maar het is wel een minpunt, in elk geval voor de presentatie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Cybje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:55:
[...]

Ze adverteren ermee dat het van hun is en dat je al die mogelijkheden hebt. En dan kun je het dus als Nederlander zijnde ineens amper gebruiken ... ik vind dat ze daar dan duidelijker in moeten zijn. Verder niks tegen Apple enzo, ik vind Tiger echt heel gaaf. Maar het is wel een minpunt, in elk geval voor de presentatie ervan.
Ik vermoed dat binnen een maand of twee verschillende Nederlandse gebruikers widgets voor hun favoriete site gaan maken. Het zal niet lang duren voor er, bijvoorbeeld, een Nederlandse telefoongids-widget is. En laat dat nu precies het idee van Apple zijn geweest :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
En laat dat nu precies het idee van Apple zijn geweest
Niet dat Nederlandse telefoonboek dus, maar het idee dat mensen zelf kleine applicaties gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

cailin_coilleach schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:02:
[...]Niet dat Nederlandse telefoonboek dus, maar het idee dat mensen zelf kleine applicaties gaan maken :)
*Apple zet de mensen aan tot leren van nieuwe dingen, zodat de geest jong blijft..

En dat denk ik erbij. De politiek hier bij ons zegt dat men (de volwassenen) verder moeten blijven leren (op hun eigen of in een avondschool etc), anders wordt de mens te lui. Langs de andere kant worden ook jongere programmeurs gestimuleerd omdat op een relatief eenvoudige manier hun creativiteit kunnen laten werken. Op leeftijd 16 jaar kunnen programmeren is tegenwoordig iets normaals merk ik meer op :)
Dus ook ik blijf de gemoederen sussen: er zal ooit wel een Nederlandse of Belgische vrijwilliger zijn die zijn Mac Tiger in handen zal nemen om een Nederlands/Belgische widget te maken.
Tiger zit nu misschien in zijn kinderschoenen, maar over een aantal weken zullen al heel wat problemen zijn opgelost (zo bvb zijn nu al de lelijke icoontjes aangepast van Mail http://otierney.net/cagefighter/) en meer dan genoeg widgets hun weg nr ons vinden

Ikzelf zou wel beginnen aan de ontwikkeling van Widgets, maar mijn studentenbudget laat mij momenteel niet toe een mooie PowerMac te kopen (die ik absoluut wil en niets anders :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 09:53
er is al een vandale widget dus dat komt echt wel goed allemaal..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Sweet! Vandale! Dat is best aardig, aangezien die flippies nooit de Vandale CD voor OS X willen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cybje schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Beetje domme en irriterende reactie, sorry hoor. Je denkt dat een amerikaans bedrijf voor elk land ter wereld die widget laat werken? Weet je hoe veel landen er zijn? En laat nou elk land voor dit soort dingen een ander systeem hebben, als het er al is. Dan krijg je dus monsters van widgets terwijl ze juist bedoeld zijn als kleine dingetjes. Ze hebben gewoon gezegd 'ok, voor de stock ticker gebruiken we Quote.com als informatiebron'. Dat Quote.com vervolgens geen nederlandse info heeft kunnen zij niets aan doen. De weather applet gebruikt AccuWeather.com. Die heeft wel informatie over Nederland. Tenminste, ik zit al een tijdlang het weer in Amsterdam ermee te bekijken.

De widgets die Apple meelevert moet je niet zien als het product dashboard, maar als voorbeelden van wat je er mee kunt.

Deze reactie klinkt een stuk minder boos dan 'ie bedoeld is, dus denk dat er even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

CyBeR: Er zijn genoeg sites die alle beursinformatie aan elkaar hebben geknoopt. Waarom kan een klein bedrijfje met een paar mensen dat wel en kan Apple dat niet? Het is niet zo dat ze Tiger in 1 maand af wilden hebben ofzo, ze hebben er anderhalf jaar over gedaan. Ik vind Dashboard op dat punt gewoon niet volledig. En anders vind ik het alsnog vervelend van Apple dat ze het wel presenteren alsof je al die mogelijkheden hebt met die Stocks widget.

Ik quote even van de Apple site van http://www.apple.com/nl/macosx/features/dashboard/:
Je volgt de koersen van je favoriete nationale en internationale beursfondsen op de voet, inclusief de meest actuele prijzen en handelsactiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Het was beter geweest als apple op de site vermeld had: "de meegeleverde widgets zijn enkel voorbeelden, en in Nederland kun je er standaard niet veel mee" iedereen happy en geen eindeloze wellus niettus discussie's hier :).

[ Voor 6% gewijzigd door leon1e op 02-05-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:47
Tiger draait hier eigenlijk als een zonnetje, het enige waar ik problemen mee ondervind is VLC. Als ik switch van fullscreen naar venster, is het gewoon wachten op een crash :( Verder hapert VLC met de weergave. Hierboven genoemde problemen met Firefox heb ik eigenlijk niet. Spotlight werkt super, binnenkort maar eens in Automator duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik heb Tiger vandaag geinstalleerd via Archive & Install.

Mijn mening is als volgt:
* Safari doet bij mij een beetje lastig. Het laden van pagina's gaat niet altijd lekker. Volgens mij is dat trouwens sinds de laatste update van Safari (dus ook bij v1.3 op Panther). Soms blijft een pagina 'eeuwig laden'. Ik heb al geprobeerd de caches te wissen, mijn UserContent.css adblock stylesheet uit te zetten, etc..., maar allemaal zonder succes. Hopelijk wordt dit probleem in een update verholpen.
* Dashboard is erg gaaf en zal steeds handiger in de toekomst blijken, verwacht ik. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om een ov9292 widget te maken. Als het niet te moeilijk is wil ik dat gaan proberen... Alleen de iTunes widget ligt me niet zo, is soms traag met het bijwerken van nummer info.
* Safari RSS screensaver is erg gelikt en zal mijn huidige (flurry) vervangen. Safari RSS werkt ook erg goed, vooral met die zoekoptie.
* Spotlight is handig, maar niet iets dat ik veel zal gebruiken of nodig heb.
* Voor een ieder die de Developer Tools geinstalleerd heeft: kijk een in het mapje '/Developer/Applications/Graphics Tool/Core Image Fun House'. Je kan plaatjes in laden en met behulp van Core Image bijv. filters toepassen op plaatjes. Het geheel is niet helemaal soepel op mijn 1,25 Ghz G4, dus om deze reden wil ik toch wel een G5 aanschaffen met een moderne GPU (minimaal ATi Radeon 9600).

@Marcel: VLC loopt bij mij zonder problemen, evenals MPlayer. Je kan misschien de software opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

VLC geeft hier soms ook problemen. Loopt soms middenin een film vast (of al na 3 minuten). Maar ik heb ook al een DVD gehad die helemaal geen problemen had (Dead Like Me). Het gekke is dat Dead Like Me regio 1 is en de rest allemaal regio vrij was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb problemen met Mail ism IMAP. Als ik op mijn server kijk zie ik dat hij wel connect maar daarna is het over.
Wanneer je alle config en gecachde mails weggooit en dan weer configureert werkt het weer. Totdat je Mail afsluit en opstart: Lekker wazig in ieder geval

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik heb geen last met mail... werkt prima i.c.m. exchange en/of imap...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vaagharses schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:18:
Ik heb problemen met Mail ism IMAP. Als ik op mijn server kijk zie ik dat hij wel connect maar daarna is het over.
Wanneer je alle config en gecachde mails weggooit en dan weer configureert werkt het weer. Totdat je Mail afsluit en opstart: Lekker wazig in ieder geval
Ik heb hier geen enkel probleem gehad met Mail, en ik heb 3 IMAP accounts en een POP3 account. Alle drie op verschillende server typen trouwens, werken allemaal perfect. m.a.w: je doet iets fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 09:53
gebruikt iemand hier ook qt 7 om zijn divxen te bekijken? Vooral met ac3 geluid is dat een waar drama :(

stotterend geluid of helemaal geen geluid en ga zo maar door.

Overigens heb ik zelf nog panther...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ik merk dat je nu eindelijk meer icoontjes op je bureaublad kwijt kunt door het formaat van de icoontjes te verkleinen. Eerst leverde dat alleen kleinere icoontjes op, maar werde de onderlinge afstand niet echt minder. Nu wel, ziet er een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Ik heb de nieuwe 10.4 nog niet en ik weet ook nog niet of het me die € 129 waard is. De nieuwe features zien er leuk uit maar wat voegt dashboard nu werkelijk toe als je geen internet hebt (zit veel offline met de p'book). Spotlight lijkt me super handig, op voorwaarde dat je relevante gegevens kunt toevoegen aan bestanden (bijv. foto's). Is SpotLight ook te distributeren over meerdere systemen?

Waar ik nu wel stevig de pest over in heb is dat ik vandaag een ADC mail ontvang met een Java 1.5 update die alleen op 10.4 werkt. Ik wil met 10.3.9 ook wel naar Java 1.5 en dat kan niet. Ik moet nu 130 eurie gaan lappen om iets te draaien dat op andere os'sen gratis is :(. Beetje jammer...

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
ADC mail? Als je ADC hebt krijg je gewoon Tiger thuisgestuurd... Dashboard is idd vooral handig met internet. Zonder internet nog steeds wel soort van handig voor b.v. de calculator, conversie spul, woordenboek en dat soort spul.

Spotlight is idd te distribueren over meerdere Mac systemen, iig met Tiger. Geen idee of het ook tussen clients werkt. mdutil heeft iig de optie om de spotlight data te publishen:

code:
1
2
    -p  Publishes the local copies of the metadata stores for the volumes
         indicated to their real drives.

Als je geen haast hebt en nog zit te twijfelen zou ik sowieso eerst op 10.4.1 wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
CyBeR schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:02:
[...]

Ik heb hier geen enkel probleem gehad met Mail, en ik heb 3 IMAP accounts en een POP3 account. Alle drie op verschillende server typen trouwens, werken allemaal perfect. m.a.w: je doet iets fout :+
Ik zou niet weten wat, behalve dat ik hier IPv6 heb en geconfiguurd ook qua DNS ;-) Misschien kan Mail niet omgaan met Courier. Het is in ieder geval wel irritant, terwijl de oude mail _GEEN_ problemen had.

En Cyber Appel is leuk spul maar niet heilig :P

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm. Mail werkt bij mij voor geen meter. Of ja, het werkt wel maar niet lekker. Het is echt heel erg traag en ik krijg het niet voor elkaar IMAP boxen uit te zetten. In elke zichzelf respecterende IMAP client kan je 'subscribe' kiezen om aan te geven welke folders je wel/niet wilt zien, ik Mail krijg ik dat niet voor elkaar. Daarnaast wordt Mail ook niet blij van mijn hoeveelheden mail lijkt het terwijl Thunderbird daar maar weinig problemen mee heeft. Enige voordeel van Mail voor mij op dit moment is dat Spotlight wel met Mail en niet met Thunderbird om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Ik heb zelf de stap genomen om mijn systeem schoon te vegen en Tiger from scratch te installeren. Zeker nadat mijn ibook al 2x vast stond na de upgrade. Tot nu toe eigenlijk geen gesodemieter meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:47
Hmm, geen problemen met mail hier. Werkt sneller dan Mail onder 10.3.9, maar ik gebruik maar 2 pop-accounts. Het enige wat ik tegengekomen ben is m'n eerder genoemde probleem met VLC, maar daarin ben ik de enige niet. Op het forum van VLC staan al enkele andere meldingen van crashes nadat je full-screen hebt aangezet en weer terug switched naar windowed-mode. Wissen van preferences en opnieuw installeren helpt niet. Oh ja,ik heb een erase & install gedaan. Geen oude preferences die in de weg zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

bartvb schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:02:
ADC mail? Als je ADC hebt krijg je gewoon Tiger thuisgestuurd... Dashboard is idd vooral handig met internet. Zonder internet nog steeds wel soort van handig voor b.v. de calculator, conversie spul, woordenboek en dat soort spul.
Een keer aangemeld voor een download van iets, betaal niets dus ook geen Tiger :(. Misschien als ik nog een keer een G5 ga kopen, eerst ADC en dan met 20% korting de G5. Helaas dus...

Calculator zit nu ook al in OS X, heb een beetje het idee dat als je je bak gewoon gebruikt voor 'werk' dat je met Tiger niet veel verder komt dan nu. Ik doe geen gekke dingen, internet een beetje, prog wat en doe mijn foto's op de mac. Wil wel naar java 1.5 maar niet voor 130 eurie

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vaagharses schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:04:
[...]

Ik zou niet weten wat, behalve dat ik hier IPv6 heb en geconfiguurd ook qua DNS ;-) Misschien kan Mail niet omgaan met Courier. Het is in ieder geval wel irritant, terwijl de oude mail _GEEN_ problemen had.
Nope, mijn trueserver mailbox is Courier-IMAP. Werkt prima. Geen IPv6 in de DNS idd, mischien is dat 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
CyBeR schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:12:
[...]

Nope, mijn trueserver mailbox is Courier-IMAP. Werkt prima. Geen IPv6 in de DNS idd, mischien is dat 't.
Stap nu maar over naar Thunderbird, dat lijkt normaal te werken. Hopelijk komt er snel een update voor deze Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vaagharses schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:36:
[...]

Stap nu maar over naar Thunderbird, dat lijkt normaal te werken. Hopelijk komt er snel een update voor deze Mail.
Waarom? Ik heb altijd al Mail.app gebruikt, en deze vind ik niet minder goed ;) Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
CyBeR schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:43:
[...]

Waarom? Ik heb altijd al Mail.app gebruikt, en deze vind ik niet minder goed ;) Integendeel.
Omdat het brakke beta crap is. En hiermee slaan ze wel de plank mis. Opzich hebben ze nog 2 weken om met update te komen maar in de tussen tijd wil ik wel mijn mail kunnen lezen. En ik ga niet mijn mailserver of DNSserver aanpassen omdat een app op een client niet lekker is geimplementeerd.

Ik wil niet zeggen dat Mail2 bij andere niet werkt, maar in mijn netwerk is het helemaal brak. Ook kan ik niet goed zien waarom het mis gaat. Aan de serverkant zie ik alleen, connect en halve minuut later disconnect.
De oude versie daarentegen was/is perfect maar die heb ik nu niet meer. Thunderbird is een goede workaround en ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
ik draai nu een dagje tiger en moet toch ff zeggen als persoon die weleens xhtml/2d design dingen doet...respect voor de weather widget _/-\o_

de graphics van dat ding zijn zo simpel maar zitten zo goed in elkaar! echt heel erg vet gedaan, ook veel detail erin, kleur veranderd naargelang de dag vordert, zon, wind, regen etc. allemaal mooie icoontjes. erg mooie gedaan en zeker niet zo simpel als het lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 22:21
Waarom? Ik heb altijd al Mail.app gebruikt, en deze vind ik niet minder goed Integendeel.
Idem hier, ik haal mail op in een nat netwerkje van lokale imap (courier-imap, zonder ssl) en extern (courier-imap met ssl) en ik heb nergens last van, niet echt een reden om thunderbird te gebruiken iig (al is dat een prima mailclient)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste