Mac OS X Tiger vanaf 29 april

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
blouweKip schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:57:
[...]

Idem hier, ik haal mail op in een nat netwerkje van lokale imap (courier-imap, zonder ssl) en extern (courier-imap met ssl) en ik heb nergens last van, niet echt een reden om thunderbird te gebruiken iig (al is dat een prima mailclient)
Ik heb nog verder getest. IMAP werkt hier wel ook samen met mijn server. Maar alleen met een account met maar 500 mails. En mijn uni IMAP heeft ook maar 50 mails.
Mijn normale account bestaat uit +5000 Mails en attachments erbij. En dan gaat het mis.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
overigens nog een verbetering van tiger tov panther: switchen tussen headphones en speakers op de imac(g5)

bij panther duurde dat meestal 15-25 seconden als ik de headphones losmaakte voordat de speakers geluid produceerden. nu met tiger is dat teruggebracht naar 0 seconden :)
zelfs met een 100% cpu load en een dvd branden in progress

mischien niet voor iedereen nuttig maar voor mij toch wel :)

ook de respons van de volume buttons voelt stukken sneller :)

[ Voor 8% gewijzigd door bolleh op 03-05-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vaagharses schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:20:
[...]

Ik heb nog verder getest. IMAP werkt hier wel ook samen met mijn server. Maar alleen met een account met maar 500 mails. En mijn uni IMAP heeft ook maar 50 mails.
Mijn normale account bestaat uit +5000 Mails en attachments erbij. En dan gaat het mis.
Hmm, 1400 messages hier :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
Mijn moeder is op vacantie in de VS en kocht bij de Best Buy (sinds een paar weken nieuwe outlet voor Apple spul) een Mini. Op de 29ste, maar nog met 10.3 en het mail back offer. 10.4 was nog niet beschikbaar.

Gisteren was ze bij de Apple Store in Las Vegas om 'even' 10.4 op te halen.

Dat heeft haar dus drie uur gekost. Blijkbaar is Best Buy's relatie met Apple nog niet optimaal. Apple gaf aan dat het mail back offer niet geldig was als de Mac bij Best Buy was gekocht. Best buy werd gebeld, en na een uur deden zij de toezegging dat Best Buy dan de upgradekosten a $130 dollar aan Apple zou vergoeden en mijn moeder 10.4 mee zou krijgen; blijkbaar was het een mail offer van Best Buy en niet van Apple ?! Helaas kwamen ze daar 20 minuten later op terug omdat het offer alleen voor US residents zou zijn! Weer bij af dus... mijn moeder is een bijtertje en gaf dus niet op. Blijkbaar raakte de Apple Store clerk ook vermoeid want na ruim drie uur kon mijn moeder me triomfantelijk mededelen dat ze Tiger voor $9,95 plus tax mee had gekregen :)

Moraal: toch maar vooral even checken hoe de relatie tussen een verkooppunt en Apple zelf nou werkelijk is, vooral als het om dit soort offers gaat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
17000 messages, via 5 IMAP-SSL accounts.

Opzich doet Mail het redelijk, alleen de eerste keer was 'ie enorm traag met cachen en indexen (spotlight was ook bezig). Verder heb ik MacGPG geinstalleerd (plugin voor Mail) en daardoor crashte Mail bij het openen van een bericht. Een update verhielp dat.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Gisteren Tiger geïnstalleerd op m'n PowerBook en ik moet zeggen dat Tiger me heeft verrast, zowel positief als negatief. Spotlight werkt zoals wordt gezegd, snel en goed. Mail werkt een heel stuk beter en sneller (alleen jammer van die interface). Het mooiste is dat m'n Airport ontvangst gewoon top is. Onder Panther 1 á 2 streepjes, nu altijd volledige sterkte. Daarnaast voelt het systeem een stuk snappier aan (mag ook wel na een schone installatie). Wat me vooral opvalt is dat het scrollen vele malen soepeler gaat. Dashboard is een geweldig stuk eye-candy, die ook nog nuttig is.

De RSS in Safari daarentegen valt me een beetje tegen. Opzich ziet het er allemaal geweldig uit, leuke interface, maar ik zie het nog niet m'n newsreader vervangen. OPML bestanden kunnen ook niet ingelezen worden, dus ik moet al m'n feeds met de hand toevoegen. Daarnaast heb ik met Safari nog steeds problemen met Mijn Postbank.nl. Zelfs de combinatie JEP en Camino werkt niet meer. Dat wordt dan m'n PC aanslingeren om te kunnen internetbankieren (alsof ik zoveel geld heb :P).

Daarnaast doen applicaties als VLC en Cisco VPN Client het niet meer. Nu is het natuurlijk als developer om gillend gek van te worden als Apple elke jaar een nieuw besturingssysteem uitbrengt waarin alles weer net even anders werkt. Maar aan de andere kant hebben bijv. de mensen van Cisco ruim de tijd gehad om hun applicatie bij te werken.

Verder dan nog twee dingen die me opvielen. Onder vorige versies van Mac OS X stond het anti-aliasingniveau standaard op CRT. Op een TFT zagen de letters er standaard dan wat vet uit. In Tiger is er de optie 'Automatisch' bijgekomen, waardoor het nu altijd goed staat, ook als je een CRT aansluit. Het tweede ding wat me opviel was dat in 'Beveiliging' de optie 'Gebruik beveiligd virtueel geheugen' er bij is gekomen.

Dan nog een tip voor de Weather widget. Standaard stond die op Amsterdam, terwijl Rotterdam voor mij toch iets meer in de buurt ligt. 'Rotterdam' invullen had echter niet het gewenste effect. 'EU;NL;ROTTERDAM' echter wel. De truc is om naar AccuWeather te gaan en daar je regio, land en plaats te selecteren. Je krijgt dan de weersvoorspelling voor die plaats. In de url moet je dan kijken naar 'zipcode' en deze invullen in de Weather widget. Voor Rotterdam krijg je bijvoorbeeld de volgende url:
code:
1
http://wwwa.accuweather.com/index-world-forecast.asp?partner=accuweather&myadc=0&zipcode=EU;NL;ROTTERDAM;

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daedalus schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:00:

Dan nog een tip voor de Weather widget. Standaard stond die op Amsterdam, terwijl Rotterdam voor mij toch iets meer in de buurt ligt. 'Rotterdam' invullen had echter niet het gewenste effect. 'EU;NL;ROTTERDAM' echter wel. De truc is om naar AccuWeather te gaan en daar je regio, land en plaats te selecteren. Je krijgt dan de weersvoorspelling voor die plaats. In de url moet je dan kijken naar 'zipcode' en deze invullen in de Weather widget. Voor Rotterdam krijg je bijvoorbeeld de volgende url:
Gewoon "Rotterdam" intypen en op enter drukken werkt ook. Er komt dan een lijstje met matches en als je er daar een van selecteert gaat alles perfect. Dat is net wat makkelijker :)

[ Voor 10% gewijzigd door frim op 04-05-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

frim schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:37:
[...]

Gewoon "Rotterdam" intypen en op enter drukken werkt ook. Er komt dan een lijstje met matches en als je er daar een van selecteert gaat alles perfect. Dat is net wat makkelijker :)
Damn, het is allemaal de schuld van Spotlight :P. Ik verwachte dat zodra ik begon met tikken er een lijstje kwam met matches. Maar in de Weather widget moet je blijkbaar nog op enter drukken... wat ouderwets :+

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Mail is echt verbetert :) hier geeen problemen met ongeveer 2500mailtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De ontvangst van mijn Airport extreme kaartje is mij ook positief opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Christoph schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:53:
De ontvangst van mijn Airport extreme kaartje is mij ook positief opgevallen :)
Ja dat is idd een hele verbetering, ongelofelijk ik had 1 streepje op een Mac mini hier, en nu ineens volbereik :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik ben een uur bezig geweest om de pagina te zoeken maar het schijnt dat de airport indicator nu niet de sterkte van het signaal weergeeft, maar in plaats daarvan de snelheid van de verbinding.
Het kan daarom lijken alsof je een sterk signaal hebt waardoor je eigenlijk maar 1 streepje ontvangst hebt.

Als ik de site alsnog vind zal ik hem hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Oh nog een tip voor de iBook users onder ons die gebruikt maken van de tv-out mogelijkheid.
Bij Panther moest je een zogenaamde Screen Span Hack gebruiken om naast display mirror ook separate schermen te kunnen zien op je iBook en tv (of 2e display). Dit heeft Apple voor de handigheid maar even ingebouwd in Tiger :-)

Op het moment dat je een 2e scherm aangesloten hebt kan je eenvoudig onder de tab "Arrangement" van de "Display" preferences de checkbox "Mirror Displays" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

@Chaser2600: dat klinkt wel oke :) eens even testen... Super, ik zie ook die rotate optie, grappig, zal het wel niet gebruiken, maar okee.

Kan ik mijn iBook eindelijk zonder geknoei aan mijn 22" hangen op 1600x1200 (alleen is exposé dan een beetje ruk).

Het is tijden geleden dat ik mijn iBook aan dat scherm heb gehangen. Pff, dan zien die 8 megapixel foto's d'r toch wel even beter uit zeg, pfew, genieten.

[ Voor 91% gewijzigd door Q op 04-05-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Chaser2600 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:24:
Oh nog een tip voor de iBook users onder ons die gebruikt maken van de tv-out mogelijkheid.
Bij Panther moest je een zogenaamde Screen Span Hack gebruiken om naast display mirror ook separate schermen te kunnen zien op je iBook en tv (of 2e display). Dit heeft Apple voor de handigheid maar even ingebouwd in Tiger :-)

Op het moment dat je een 2e scherm aangesloten hebt kan je eenvoudig onder de tab "Arrangement" van de "Display" preferences de checkbox "Mirror Displays" uitzetten.
:D cool, ik had niet gedacht dat ze dat zouden doen :) Die externe monitor-mogelijkheid was toch een beetje een unique selling point voor de PowerBook :) Maar goed, weer een extra reden om voor de iBook te gaan ;) Alleen, waar blijven die updates nou :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft de screen spanning hack niet direct iets met het OS te maken maar met een variabele die veranderd wordt in de firmware van je videokaart.
Omdat die al veranderd was onder 10.x blijft die dezelfde waarde behouden, en zal Tiger dus ook gewoon denken dat hij meerdere monitoren mag aansturen.

Zie ook de site van de hack: http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html

Zoals je ziet is er een nieuw tooltje voor Tiger uitgekomen, maar hier staat ook bij dat je hem niet hoeft te gebruiken als je al gepatched hebt in een vorige versie van OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:43:
[...]

Volgens mij heeft de screen spanning hack niet direct iets met het OS te maken maar met een variabele die veranderd wordt in de firmware van je videokaart.
Omdat die al veranderd was onder 10.x blijft die dezelfde waarde behouden, en zal Tiger dus ook gewoon denken dat hij meerdere monitoren mag aansturen.
Q's reactie lijkt dat tegen te spreken. Q, help ons eens, had je hiervoor de screenspanning hack al een keer gedaan?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Jep. dus toch nog die hack nodig...?

Echter, ik heb panther wel eens overnieuw er op gezet en dan moest ik ook die hack overnieuw draaien, anders kon ik alleen mirroren. Toch vreemd dat het nu wel blijft werken.

[ Voor 97% gewijzigd door Q op 05-05-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat ik ook een fijne verbetering vind is dat als je op een accu werkt, dat het backlight zachter wordt gezet.
Centrino laptops hadden dit altijd al, nu heeft me PBtje het ook weer :) ik deed het eerst altijd zelf :P

Ik heb alleen één puntje wat ik even niet snap, mijn icoontjes op me desktop staan heeel ver uitelkaar, onder Panther kon ik ze vlak opelkaar zetten maar, als ik ze nu automatische wil rasteren, dan komen er komplete voetbal velden tussendoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Daar snap ik gen donder van, als ik de icongrootte op 32 zet en arrange by name doe dan zit alles mooi op elkaar. Op grid kan ook. (appeltje - j op de desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Q schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:12:
Daar snap ik gen donder van, als ik de icongrootte op 32 zet en arrange by name doe dan zit alles mooi op elkaar. Op grid kan ook. (appeltje - j op de desktop)
ja was ook altijd zo, belave in mijn Tijgertje :(
op me PB heb ik dat dus niet, ik heb een icoongrote van 26.

Zie de plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.advance-studios.com/corne/Tiger/cleanup1.gif
als je zegt, range op naam, dan krijg je wat er hier boven gebeurt.
Afbeeldingslocatie: http://www.advance-studios.com/corne/Tiger/cleanup2.gif
Dit is de Clean Up functie, maar dan zit er veel te veel ruimte tussen :(

Verder 0 problemen hier.

[ Voor 54% gewijzigd door Qorne op 05-05-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar wat een bende maak jij van je desktop zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:29:
Sorry, maar wat een bende maak jij van je desktop zeg :D
Ik heb er mijn meest gebruikte dingen op staan :)
als ik bezig ben met projecten gebruik ik het als een werkblad :P dat is het toch ook :)
als ik er mee klaar ben wordt het opgeborgen in me archief...

en die echte bende, komt dus door Tiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Qorne op 05-05-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je toch smart folders voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:58:
Daar heb je toch smart folders voor ;)
Klopt, dat gebruik ik ook al, maar ik heb altijd wel iets op me desktop, :P
Dus heb ik nog steeds het "probleempje" van dat het zo rommelig wordt, omdat Tiger het niet goed rastert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Weer wat gaafs ontdekt in OS X.

Zoals een ieder wel weet zijn er een hoop leuke tooltjes meegeleverd met Mac OS X, vooral voor ontwikkelaars. Het is nu mogelijk om je eigen screensaver te ontwikkelen, zonder 1 regel code te schrijven.

Als je de Developer Tools hebt geinstalleerd, ga dan naar de map '/Developer/Applications/Graphics Tools/'. In deze map zul je Quartz Composer aantreffen. Open Quartz Composer en geef aan dat je bijv. een (RSS) screensaver wilt maken. Je krijgt gelijk een basis opzet waar je mee kan prutsen.

Enkele linkjes:
* Voor een algemene inleiding lees dit artikel op Apple's website.
* Voor een kleine tutorial in het maken van QuickTime movies en screensavers, lees dit artikel.
* Als laatste kun je hier nog meer informatie doorlezen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Qorne schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:58:
[...]

ja was ook altijd zo, belave in mijn Tijgertje :(
op me PB heb ik dat dus niet, ik heb een icoongrote van 26.

Zie de plaatjes.

[afbeelding]
als je zegt, range op naam, dan krijg je wat er hier boven gebeurt.
[afbeelding]
Dit is de Clean Up functie, maar dan zit er veel te veel ruimte tussen :(

Verder 0 problemen hier.
Ik heb even een sloot icoontjes op mijn desktop gesmeten: je hebt gelijk :( Zelfde effect. Grr.

Als je gewoon voor 'grid' kiest dan kun je zelf de icoontjes veel dichter op elkaar zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Q op 05-05-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Q schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:58:
[...]

Ik heb even een sloot icoontjes op mijn desktop gesmeten: je hebt gelijk :( Zelfde effect. Grr.

Als je gewoon voor 'grid' kiest dan kun je zelf de icoontjes veel dichter op elkaar zetten.
Dat doe ik nu dus ook al, maar het is best irri heb Tiger nu op bijna op alles Macs hier staan en met veel icoontjes heb je dat probleem dus :'(
wachten op een update...

Wel jammer dat er van die "rare" bugs inzitten, je zou zeggen dat ze niet aan zulke code hebben zitten prutsen :P Wat werkt, werkt... maar bij Apple denken ze daar anders over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ook de overstap gewaagd ondanks de 'lage' systeem spec's van deze machine:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/madani/Tiger.jpg

Maar ook het 'oude' systeem ernaast opnieuw 'schoon' geinstalleerd (bij gebrek van iPartition):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/madani/Panther.jpg

Maar moet zeggen, Tiger draait erg lekker, maar weet iemand hoe je andere Widgets kan toevoegen? Heb 'van Dale' en een andere gedownload, maar zie ze nergens en krijg geen opties bij 'voorkeuren' van Dashbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58

Werkt alleen als je al een keer eerder de hack gedaan had, net even getest op een nieuwe iBook maar daar krijg ik echt geen arrange. Na de hack wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
antonie schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:18:Maar moet zeggen, Tiger draait erg lekker, maar weet iemand hoe je andere Widgets kan toevoegen? Heb 'van Dale' en een andere gedownload, maar zie ze nergens en krijg geen opties bij 'voorkeuren' van Dashbord...
Als je ze via safari download, komen ze standaard in de Libary/Dashboard map. Met de + kun je ze dan toevoegen.

offtopic:
Ranzige dubbel post dit :(

[ Voor 9% gewijzigd door leon1e op 05-05-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heeft iemand de nieuwe Mail.app al gebruikt met Kerio mailserver via IMAP?
* Bierkameel hoopt dat dat een stuk beter werkt nu...

[ Voor 6% gewijzigd door Bierkameel op 05-05-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

leon1e schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:22:
[...]

Als je ze via safari download, komen ze standaard in de Libary/Dashboard map. Met de + kun je ze dan toevoegen.

offtopic:
Ranzige dubbel post dit :(
Ze komen niet in Library/Dashboard maar in Library/Widgets :) Als je de Widgets alleen voor jezelf wilt installeren moet je in ~/Library/Widgets zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
Daedalus schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:37:
[...]

Ze komen niet in Library/Dashboard maar in Library/Widgets :) Als je de Widgets alleen voor jezelf wilt installeren moet je in ~/Library/Widgets zetten.
:O Je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen Tiger met iLife '05 en het werkt heel fijn, spotlight is iets fantastisch, af en toe wel een safari die hangt... Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Dashboard kan fantastisch worden als er een paar leuke bruikbare widgets bijkomen.
Is het trouwens mogelijk om de tekst te kopieren uit een widget? bijv uit de VanDale widget de verklaring van een woord kopieren?
De slideshow optie in Mail is iets waar ik lang op wacht, eindelijk!! Dank u Apple! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:33:
Ik heb sinds enkele dagen Tiger met iLife '05 en het werkt heel fijn, spotlight is iets fantastisch, af en toe wel een safari die hangt... Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Dashboard kan fantastisch worden als er een paar leuke bruikbare widgets bijkomen.
Is het trouwens mogelijk om de tekst te kopieren uit een widget? bijv uit de VanDale widget de verklaring van een woord kopieren?
De slideshow optie in Mail is iets waar ik lang op wacht, eindelijk!! Dank u Apple! :)
En voor de volledigheid: die slideshow zit ook in Voorvertoning (Preview). Sleep een bult afbeelding op Voorvertoning en kies voor Weergave -> Diavoorstelling. Het mooie aan Voorvertoning is ook nog dat die bult afbeeldingen ook gewoon in 1 venster wordt geopend en niet elke afbeelding in een eigen venster (kan wel, zie de voorkeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Daedalus schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:39:
[...]

En voor de volledigheid: die slideshow zit ook in Voorvertoning (Preview). Sleep een bult afbeelding op Voorvertoning en kies voor Weergave -> Diavoorstelling. Het mooie aan Voorvertoning is ook nog dat die bult afbeeldingen ook gewoon in 1 venster wordt geopend en niet elke afbeelding in een eigen venster (kan wel, zie de voorkeuren).
das te moeilijk je kan een selecteren en dan rechtermuis (ctrl+click) knop Slideshow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Qorne schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:54:
[...]

das te moeilijk je kan een selecteren en dan rechtermuis (ctrl+click) knop Slideshow :)
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan O-)

Maar ik had wel gezocht in het context-menu, maar zo snel niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Backup programma'tje van apple werkt niet als je geen .mac account hebt. Ik wil mijn emails backuppen voordat ik een clean tiger install doe, hoe kan ik dat het beste doen ?
Ik wil de emails dus weer terug zetten in de mail van tiger.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gewoon alle mails in een nieuwe mailbox slepen, dan de mailbox naar je backup locatie slepen? later kun je ze weer import via File -> import mailboxes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
hier staat een goed artikel hoe je tiger het beste kunt instaleren.
http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1940

[ Voor 7% gewijzigd door Brimme op 06-05-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het zou natuurlijk kunnen dat ik er over gelezen heb (heb alvast niets gevonden hierover)

Ik heb een ibook 1.2 met 256 MB ram +OSX en de snelheid valt me wat tegen omdat ik veel apps openhoud, ik overweeg dan ook al een tijdje om 512 MB ram toe te voegen. Nu lees ik dat 10.4 veel schermtaken naar de GPU verplaatst en op die manier snelheidswinst opleverd. Zou dit er voor mij voor zorgen dat de CPU + RAM ontlast worden? indien ja welke upgrade levert mij de beste winst op: extra ram of tiger?

tnx
altijd open apps:
3x terminal
adresbook
calender
safari (enkele)
mail
itunes
rdp
isync

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Yalopa schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:15:
welke upgrade levert mij de beste winst op: extra ram of tiger?

tnx
altijd open apps:
3x terminal
adresbook
calender
safari (enkele)
mail
itunes
rdp
isync
Zonder twijfel extra RAM. De taken zijn vrijwel allemaal niet erg grafisch intensief, dus heb je weinig aan optimalisaties (behalve dan misschien rdp). De traagheid zit bij jou puur in het swappen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:00

SnakeMind

Silence...

Persoonlijk merk ik blij te zijn met sommige dingen, en minder happy met andere.
De widgets zijn gewoon erg grappig, zo af en toe regent het vanuit amsterdam op de maan van tokyo op de manier die ik gearrangeerd heb ;)
Wat ik wel merk is dat het systeem minder stabiel is geworden. Ik krijg iets te vaak als ik dashboard "open" dat de weather widget een crash heeft, en na een re-open pas weer werkt.
Waar ik wel heel erg van baal, is dat mijn UT2004 ineens niet meer werkt.
Waar ik onder panther geen enkel probleem heb, crasht de UT2004 installer gewoon meteen na het invoeren van de cd-key... erg wazig... Al meer mensen dit gehad misschien?

Verder vind ik Tiger er erg snel en lekker uitzien en werken...
Nu alleen nog zorgen dat azareus het systeem minder laat laggen ;)

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 22:14

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

SnakeMind schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:23:
Wat ik wel merk is dat het systeem minder stabiel is geworden.
Ik heb hier geen enkel probleem met Tiger. Waar Panther bij mij 1 a 2x is vastgelopen in 3 maanden (dus ook niet erg representatief) heb ik Tiger nog niet van streek kunnen brengen. Verder merk ik dat het systeem 'responsiever' is geworden.

Tip: kennen jullie Fn+F12 in Tiger al? :D

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

B_O_S_S schreef @ 09:35:
Tip: kennen jullie Fn+F12 in Tiger al? :D
En op een normaal apple tobo, welke toets vervangt de Fn? (M.a.w: wat doet het??)

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

SnakeMind schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:40:
[...]
En op een normaal apple tobo, welke toets vervangt de Fn? (M.a.w: wat doet het??)
Het toont/verbergt je Dashboard, zodat je even de laatste koersen of het weer kan bekijken, om snel weer terug te keren waar je mee bezig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

aah :) lol
Daar heb ik mijn mouse-5 button voor ingesteld :P
Je kan trouwens in de preferences ook gewoon een normale F toets aan dashboard koppelen toch? scheelt je weer een combi ;)

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

B_O_S_S schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:45:
[...]

Het toont/verbergt je Dashboard, zodat je even de laatste koersen of het weer kan bekijken, om snel weer terug te keren waar je mee bezig was :)
Ehm, da's dus gewoon F12 op een normaal toetsenbord in al eeuwen (WWDC preview al) de standaardinstelling voor het tonen van dashboard. Dus wat is nou precies de nieuwswaarde van die post want ik snap 'm niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

CyBeR schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:51:
[...]
Ehm, da's dus gewoon F12 op een normaal toetsenbord in al eeuwen (WWDC preview al) de standaardinstelling voor het tonen van dashboard. Dus wat is nou precies de nieuwswaarde van die post want ik snap 'm niet...
Misschien voor jou geen nieuwswaarde, maar misschien voor anderen wel (want ik kwam er gisteravond ook pas achter)....maar nu weer snel back on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

B_O_S_S schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:55:
[...]

Misschien voor jou geen nieuwswaarde, maar misschien voor anderen wel (want ik kwam er gisteravond ook pas achter)....maar nu weer snel back on-topic :)
't is gedemonstreerd door Steve Jobs bij meerdere keynotes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

antonie schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:18:
Ook de overstap gewaagd ondanks de 'lage' systeem spec's van deze machine:
[afbeelding]

Maar ook het 'oude' systeem ernaast opnieuw 'schoon' geinstalleerd (bij gebrek van iPartition):
[afbeelding]
offtopic:
wow, zou jij me een url willen geven naar die 2 wallpapers? of ze willen emailen? heel erg bedankt alvast!

Sinds Tiger heb ik minder grafische effectjes! als ik een app selecteer en dan dubbelklik op z'n voorvertonings afbeelding, heb ik helemaal niet meer het effect dat die afbeelding al fadend op je afkomt.. En als ik een widget laat 'vallen' dan zie ik geen water/rimpel effect, iemand een oplossing?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
johnneman schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:13:
Sinds Tiger heb ik minder grafische effectjes! als ik een app selecteer en dan dubbelklik op z'n voorvertonings afbeelding, heb ik helemaal niet meer het effect dat die afbeelding al fadend op je afkomt.. En als ik een widget laat 'vallen' dan zie ik geen water/rimpel effect, iemand een oplossing?
Kijk eens in System Profiler (Apple logo > About this Mac > More info) onder Hardware naar Graphics / displays, en kijk of Core Image supported is.

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 07-05-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is je videokaart niet sterk genoeg (32 mb of minder). Dan heb je geen core image. Het ripple effect bij Expose zal dan bijvoorbeeld niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Werkt het op de Mac mini wel, heeft iemand dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:29:
Waarschijnlijk is je videokaart niet sterk genoeg (32 mb of minder). Dan heb je geen core image.
Met 32MB kan CoreImage heus nog wel supported zijn. Mijn PowerBook 1Ghz met Nvidia Geforce Go 5200 met 32MB biedt namelijk ondersteuning voor CoreImage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bierkameel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:41:
Werkt niet op mijn Mini. Video"kaart" (groot woord voor een onboard) ondersteund geen core image.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ok dan een andere vraag, ik vind mijn laptop schijfje toch te traag en ik wil zo een Maxtor Onetouch 160GB 7200rpm 8MB firewire schijf gaan kopen, kan ik bij de installatie van Tiger kiezen om hem daarop te installeren of moet dat perse op de interne schijf?

Anders ga ik er een stuk op vooruit
Panter > Tiger
Laptop hdd > Snelle HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bierkameel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:01:
Ok dan een andere vraag, ik vind mijn laptop schijfje toch te traag en ik wil zo een Maxtor Onetouch 160GB 7200rpm 8MB firewire schijf gaan kopen, kan ik bij de installatie van Tiger kiezen om hem daarop te installeren of moet dat perse op de interne schijf?

Panter > Tiger
Laptop hdd > Snelle HD
Dat kan, ik heb tiger ook op m'n externe schijf staan. Het is idd een stuk sneller dan via het interne schijfje :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Bierkameel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:01:

Panter > Tiger
Laptop hdd > Snelle HD
Firewire biedt niet genoeg bandbreedte om alle applicaties sneller te draaien dan je interne laptop hd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Christoph op 07-05-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Christoph schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:16:
[...]

Firewire biedt niet genoeg bandbreedte om alle applicaties sneller te draaien dan je interne laptop hd :)
ik hoop dat dit een geintje is.... want firewire 400 mb/s is 50 megabyte per sec. laat er watt overhead vanaf gaan... 40 mebabyte/sec. nou een knappe harddisk die dit in z'n eentje voor elkaar krijgt.... (dus geen fancy raid-0 enz). firewire 400 is dus niet de bottleneck, maar de hd is de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

with HJR...

XBench geeft m'n externe schijf via firewire 400 ook een hogere score van m'n interne diskje... Bij sequentieel lezen/schrijven maakt het niet zo veel uit, maar bij random is die externe schijf echt stukken sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
FireWire 800 disks heb ik wel erg goeie ( boot ) tijden zien neerzetten, 400 geen ervaring mee. Maar ik denk @ random write dat je firewire connectie er toch behoorlijk wat moeite mee krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 22:34

Cybje

First Post!

Die widgets zorgen hier opeens voor akelig veel dataverkeer? Ik kan, als ik Dashboard aanzet, niet eens me lijn meer zinnig gebruiken en ik heb 1 mbit upload / 8 mbit download.

Zie hier ook me (transparant) squid log:
1115464350.255  10239 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html
1115464350.262   4126 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html
1115464350.288   3677 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html
1115464350.328   3632 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html
1115464350.389  10147 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html
1115464350.454  97202 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html
1115464350.529  22024 192.168.150.2 TCP_MISS/302 634 GET http://wu.apple.com/fq/applewidgets/forex.asp? - DIRECT/17.254.32.16 text/html

En dat dus zo'n 10-50 keer per seconde (verschilt een beetje). Heeft iemand anders hier ook last van?

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Bierkameel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:41:
ja mijne is een mac mini, en ik heb dat probleem, kga er nu ff achteraan, kijken of ik een oplossing kan vinden, ik laat wel wat van me horen als ik een oplossing heb

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

blackd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:24:
[...]

Kijk eens in System Profiler (Apple logo -> More info) onder Hardware naar Graphics / displays, en kijk of Core Image supported is.
Beeldscherm:
Type: Beeldscherm
Beeldschermtype: CRT
Resolutie: 1024 x 768 @ 75 Hz
Diepte: 32-bits kleur
Core Image: Niet ondersteund
Hoofdbeeldscherm: Ja
Synchrone weergave: Uit
On line: Ja
Quartz Extreme: Ondersteund

ah nee 8)7 en nu? is dit te omzeilen

[ Voor 1% gewijzigd door johnneman op 07-05-2005 14:21 . Reden: spelfout, sorry CyBeR :X dom van me ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

johnneman schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:21:
[...]

ah nee 8)7 en nu? is dit te omzijlen
omzeilen.

En ja, een nieuwere Mac kopen. Denk aan een G5 met een leuke videokaart (kun je weer een tijdje vooruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Bijdehandje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Moartn schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:14:
[...]
Dat kan, ik heb tiger ook op m'n externe schijf staan. Het is idd een stuk sneller dan via het interne schijfje :)
Op een laptop is dat toch uiterst onhandig? Moet je telkens je extrene disk meepakken als je wil werken...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is het zo of is het zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Christoph schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:32:
FireWire 800 disks heb ik wel erg goeie ( boot ) tijden zien neerzetten, 400 geen ervaring mee. Maar ik denk @ random write dat je firewire connectie er toch behoorlijk wat moeite mee krijgt?
Interne schijf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Interndisk.jpg

Externe schijf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/FWdisk.jpg

Het is nog geen Raptor maar er is wel een vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Yalopa schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:03:
[...]

Op een laptop is dat toch uiterst onhandig? Moet je telkens je extrene disk meepakken als je wil werken...
Op een laptop wel, maar ik heb het over een Mac mini. Daar zit ook een notebookschijfje in, maar die hoef ik niet mee te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

CyBeR schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:04:
[...]

Is het zo of is het zo?
Het is wel zo, maar mijn opmerking sloeg met name op het 2e deel van de opmerking. Om geen misverstanden te laten ontstaan over mijn opmerking: het was een goed bedoelde plaagstoot omdat je een mini-gebruiker serieus lijkt te adviseren om "dan maar een dual g5 te halen". Beetje absurd nietwaar? Of was dat een grapje? Dan heb ik niets gezegd.

Anyway, waar hebben we het over.

Over die externe schijven: wat zou het toch mooi zijn als je zo'n externe schijf in het exacte formaat van de mini er onder zou kunnen plaatsen, ik meen dat zo'n kastje met een ander doel (ander apparaat) er al is. Dat zou wel erg gelikt zijn. Overigens vind ik het een verstandig idee om je mini, die je ipcp toch niet verplaatst gewoon te laten booten van een FW hd, het is gewoon sneller. Dat je dan die hd er aan moet laten-> soit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Q schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:12:
[...]

Het is wel zo, maar mijn opmerking sloeg met name op het 2e deel van de opmerking. Om geen misverstanden te laten ontstaan over mijn opmerking: het was een goed bedoelde plaagstoot omdat je een mini-gebruiker serieus lijkt te adviseren om "dan maar een dual g5 te halen". Beetje absurd nietwaar? Of was dat een grapje? Dan heb ik niets gezegd.
Je leest er te veel in. Ik heb ook een mini, weet je nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind van de maand wordt een update verwacht, zie de FP :)

Ik moet zeggen dat ik nu ook af en toe wat schoonheids foutjes tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

CyBeR schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:22:
[...]
Je leest er te veel in. Ik heb ook een mini, weet je nog? :P
ik heb ook een G5 dual hoor :Y) nee hehe dat was dus een geintje. maar ja ik had ook wel zoiets van 'omg niet iedereen heeft 1000-nogwat euro', kheb zelfs een iPod mini, alles is mini bij mij, zelf mn wallet :X ok enough offtopic, wel jammer dat mn mini die functie nie ondersteund, is dit Echt niet om te zeilen (zeilen... zijlen ;) ) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

Nog even over het UT2004 probleem dat ik had, ik heb nu de installer gedraaid via 10.3.9, welke op een tweede partitie staat, en deze op de 3e "files" partitie geinstalleerd... nu werkt UT2004 ook mooi onder tiger :P
Misschien dat iemand hier iets aan heeft :P

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

johnneman schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:21:
[...]
ik heb ook een G5 dual hoor :Y) nee hehe dat was dus een geintje. maar ja ik had ook wel zoiets van 'omg niet iedereen heeft 1000-nogwat euro', kheb zelfs een iPod mini, alles is mini bij mij, zelf mn wallet :X ok enough offtopic, wel jammer dat mn mini die functie nie ondersteund, is dit Echt niet om te zeilen (zeilen... zijlen ;) ) ??
te omzeilen, da's één woord :P

En nee, het kan echt niet. De videokaart ondersteunt gewoon geen CoreImage, klaar. De chipjes kunnen het niet. Het is niet iets dat softwarematig uitgezet is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

SnakeMind schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:48:
Nog even over het UT2004 probleem dat ik had, ik heb nu de installer gedraaid via 10.3.9, welke op een tweede partitie staat, en deze op de 3e "files" partitie geïnstalleerd... nu werkt UT2004 ook mooi onder tiger :P
Misschien dat iemand hier iets aan heeft :P
ja als je me verteld wat voorn systeem je hebt wel ja ;)
CyBeR schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 23:51:
[...]

te omzeilen, da's één woord :P

En nee, het kan echt niet. De videokaart ondersteunt gewoon geen CoreImage, klaar. De chipjes kunnen het niet. Het is niet iets dat softwarematig uitgezet is ofzo.
'om te zeilen' kan toch ook wel? ja alhoewel te omzeilen logischer klinkt maar goed, jammer dat t echt een hardware matige beperking is

hoe kan ik trouwens snel zien of ik wel de laatste build heb van OS X? volgens mij is er hier namelijk iets niet goed. ik heb buil 8A428 van Tiger

[ Voor 10% gewijzigd door johnneman op 08-05-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

johnneman schreef @ 02:46:
Ik de 1.42 GHz mini, met 512MB Ram, 80GB schijf (in dus drie partities :))etc etc :P
Heb je er nu iets aan?

[ Voor 9% gewijzigd door SnakeMind op 08-05-2005 11:02 ]

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

SnakeMind schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:00:
[...]

Ik de 1.42 GHz mini, met 512MB Ram, 80GB schijf (in dus drie partities :))etc etc :P
Heb je er nu iets aan?
ja zeker :) das mooi, maar was eigelijk meer benieuwd naar of UT2004 wel eens op een mini zou draaien, maar wel dus :) en hoe speel je dan? 800x600? details laag/hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

800x600, 32 bits, gemiddelde details... vooral de texture details wat naar beneden doen, en je haalt een 40 FPS gemiddeld...

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

johnneman schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:17:
[...]
ja zeker :) das mooi, maar was eigelijk meer benieuwd naar of UT2004 wel eens op een mini zou draaien, maar wel dus :) en hoe speel je dan? 800x600? details laag/hoog?
Ik denk van laag, daar de Radeon maar 32 mb framebuffer heeft.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

johnneman schreef op zondag 08 mei 2005 @ 02:46:
[...]
[...]
'om te zeilen' kan toch ook wel? ja alhoewel te omzeilen logischer klinkt maar goed, jammer dat t echt een hardware matige beperking is
Nee, dat kan niet. 'om te zeilen' heb je het over 'zeilen', de sport.

Het is niet eens echt zozeer een beperking, maar de radeon 9200 is gewoon van net voor al die flashy technieken. 't is jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

CyBeR schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:05:
[...]

Nee, dat kan niet. 'om te zeilen' heb je het over 'zeilen', de sport.
Zou je die discussie verder willen laten waar hij hoort? In [rml][ Topictitels] Spelfouten melden?[/rml] dus ;)

Sowieso mag het wat mij betreft wel wat meer over Tiger gaan hier, en wat minder over UT2004, externe schijven enzo :)
Zijn allemaal interessante onderwerpen, maar start er gewoon een nieuw topic over, dan blijft het hier over Mac OS X Tiger gaan :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Tiger heeft toch wel wat problemen. Het begon met upgraden. Dat mislukte dus. Na veel herstel pogingen en herinstallaties zag ik eindelijk de desktop, maar geen van mijn instellingen waren behouden. Dat was jammer, maar gelukkig had ik backups. Ik vermoed dat het een httpmail plugin was die voor problemen zorgde, maar anderen konden dan wel weer normaal upgraden.

Bluetooth is bij mij al 2 keer vastgelopen. Alleen een herstart kon het verhelpen. Wel lastig als je een Bluetooth muis gebruikt

Netwerk printen krijg ik niet aan de praat. Ik heb een wireless router met printerserver. Onder Panther deed (doet nog steeds) het perfect, maar onder Tiger met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Er zijn heel veel meer personen die er problemen mee hebben.

Tiger is op dit moment ook minder stabiel dan de latere versies van Panther, maar dat komt wel goed.

Snelheid is goed te noemen. Alles voelt iets sneller aan. De widgets zijn handig, maar mensen die Konfabulator hebben gebruikt kennen het al. Ik gebruik nog steeds niet actief Safari, Firefox vind ik nog steeds prettiger werken. Wel prettig is dat alle programma's nog werken. Van 10.2 naar 10.3 was dat wel anders.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

kiddyl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:08:
Ik gebruik nog steeds niet actief Safari, Firefox vind ik nog steeds prettiger werken. Wel prettig is dat alle programma's nog werken. Van 10.2 naar 10.3 was dat wel anders.
heb je safari wel es geprobeerd met wat goeie plugins dan? op http://www.pimpmysafari.com/ vind je alles, zonder plugins vindk safari echt niks. naja geld ook wel n klein btje voor firefox vind ik. maar kvind firefox beter werken op XP dan op OS X, maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Status update: ik heb nu ongeveer 3 a 4 x gehad dat mijn iBook volledig bevroor (muis pijl beweegt niet meer) en ook 1x gehad dat ik zo'n mooi gray screen-O-death kreeg in verschillende talen. Da's een beetje kutjebef.

Aan de andere kant heb ik weer geen enkel issue met Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Even een kort vraagje over Dashboard..

Heeft het te maken met de hardware van mijn (gloednieuwe - november '04) iBook G4 dat ik dat water-effectje niet te zien krijg? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Kort maar krachtig. :P Dat is jammer. Zit em in de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

johnneman schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:43:
[...]
heb je safari wel es geprobeerd met wat goeie plugins dan? op http://www.pimpmysafari.com/ vind je alles, zonder plugins vindk safari echt niks. naja geld ook wel n klein btje voor firefox vind ik. maar kvind firefox beter werken op XP dan op OS X, maargoed
Die plugins moet je wegpleuren, verneukt de hele systeem. Geldt btw voor elke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35
Handover tss. 2 accesspoints loopt niet helemaal lekker.

Ik heb 2 ap's met dezelfde ssid en wep encryptiecode, ander kanaal. Voorheen ging het allemaal goed, sinds de upgrade naar tiger kan ik niet meer roamen. Ik moet eerst de airport aan/uit zetten voor ik weer netwerk heb. Nog iemand met dit euvel?

Upgrade van 10.3.9 naar 10.4.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

R4NCOR schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:43:
[...]

Kort maar krachtig. :P Dat is jammer. Zit em in de videokaart?
alweer, ja. :) Geen CoreImage ondersteuning enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

O.D.Smolik schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:08:
[...]

Die plugins moet je wegpleuren, verneukt de hele systeem. Geldt btw voor elke app.
ohja? hmm.. onderbouw het eens dan als je wil? en bedoel je dat al1 voor OS X, of ook voor Windows. kvind anders MSN plus! heel erg handig voor MSN Messenger. T zelfde geld voor de tabblad plugins voor FIrefox.. Maar serieus, ben wel benieuwd naar je onderbouw, niet negatief bedoeld hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De fan van mijn 12" Powerbook gaat nu ook veel sneller aan dan eerst. Is best wel irritant als je juist gewent bent aan een stille laptop. Ik heb trouwens wel de 1.5 GHz versie. Hebben andere laptop gebruikers er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Automator workflow om je unread e-mail naar een note op je iPod te kopieren: hier :)
D'r wordt zo'n zelfde workflow meegeleverd met OSX, echter wil de 'combine mail messages' action per see dat Mail's message viewer open staat: onhandig dus om even snel te draaien. Dus heb ik een vervangende applescript action gemaakt die dat niet nodig heeft ;) Ik heb 'm in m'n script menu gepleurd, dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/automator-menubar.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

kiddyl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:59:
De fan van mijn 12" Powerbook gaat nu ook veel sneller aan dan eerst. Is best wel irritant als je juist gewent bent aan een stille laptop. Ik heb trouwens wel de 1.5 GHz versie. Hebben andere laptop gebruikers er ook last van?
Lastig te vergelijken omdat Tiger net uit kwam toen het heter begon te worden. ;)
Toen ik het las dacht ik dat je gelijk had maar eigenlijk zou ik het dus niet weten.

Ik merk wel dat als ik mijn powerbook (dezelfde) uit sleep haal dat hij niet automatisch op mijn wifi-netwerk inlogt ook al zeg ik dat hij dat default moet doen. :( (was eerst wel zo)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

automator lijkt me super fijn. ben al weze zoeken voor een "clone"voor windows maar het lijkt er op dat die niet bestaan. helaas maar ja. ik wil na de vakantie een mac kopen maar dat zal helaas nog even moeten wachten.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Oxi schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:34:
[...]

Lastig te vergelijken omdat Tiger net uit kwam toen het heter begon te worden. ;)
Toen ik het las dacht ik dat je gelijk had maar eigenlijk zou ik het dus niet weten.

Ik merk wel dat als ik mijn powerbook (dezelfde) uit sleep haal dat hij niet automatisch op mijn wifi-netwerk inlogt ook al zeg ik dat hij dat default moet doen. :( (was eerst wel zo)
Je kan even alles weggooien en opnieuw instellen. Bij mij logt mijn Powerbook wel automatisch in als ik hem uit de slaapstand haal.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste