Ik vindt het ook echt een verschrikkelijke naam. Ik schrok toen ik er gisteren achterkwam dat ze Rendezvous gedoopt hadden in Bonjour. Ze hebben trouwens tegenwoordig wel een beetje de Franse slag (Exposé) en ik maar denken dat Amerika een beetje anti-Frans is tegenwoordig
Ik ga ook Tiger aanschaffen. De features (uit een
lijst van 200+) die me het meest aanspreken zijn:
*
Code Sense for AppleScript: misschien wordt AppleScript wat makkelijker op deze manier, je hoeft dan niet meer hele dictionaries te kennen denk ik...
*
Dashboard
*
Spotlight Support for Network Homes: Je hele Mac netwerk razendsnel doorzoeken.
*
Table Support in TextEdit: Microsoft documenten met tables worden ook netjes geopend. TextEdit kan nu ook je documenten bewaren als HTML. Daarnaast kan TextEdit nu omgaan met Word XML, wat mogelijk nog nettere lay-out betekend.
*
Quartz Composer: Het schijnt dat een ontwikkelaar hiermee mooie grafische effecten kan maken.
*
Xcode 2: Cocoa software schrijven wordt nog simpeler, onderandere vanwege de UML mogelijkheden. Ook is er eindelijk Java code completion.
*
DVD Video Zoom in DVD Player: DVD films kun je nu zoomen om de zwarte balken weg te werken (deze optie heb je tegenwoordig ook vaak op TV's).
*
Finder Slideshow: Van plaatjes in een map snel een slideshow weergeven (iets voor de pr0n liefhebbers onder ons

?)
*
Smart Folders: Mapjes maken in de Finder die dynamisch worden vernieuwd wanneer je ze opent. Betekend dit het einde van het hiarchisch bestandssysteem?
*
Core Image & Core Video
*
Dictionary Service: Hopelijk ook een woordenboek in het Nederlands, maar Engels alleen is ook al heel handig voor mij.
*
New Mail User Interface: Ik raak wel eens het zijscherm kwijt en vindt het altijd lastig om het zijscherm weer weer te geven, dat probleem is met de nieuwe interface opgelost.
*
Smart Mailboxes: Lijkt me erg handig in Mail.
*
Mobile Home Directories: Een iBook/Powerbook wordt weer een optie voor mij, als ik niet constant bestanden moet overslepen.
*
OpenGL 1.5 Compliance: Hopelijk lopen spellen weer iets sneller...
*
Image Correction in Voorvertoning (d.m.v. Core Image): wie heeft er nu nog iPhoto nodig

? Voorvertoning kan ook slideshows tonen.
*
PDF Forms: de belastingsdienst en informatie beheer groep zal daar blij mee zijn.
*
QuickTime Fullscreen Controls: Je kan vooruit, achteruit, etc... scrollen, zonder dat je een fullscreen QuickTime filmpje moet escapen.
*
Inline PDF Viewing in Safari: geen third-party tooltje heb ik meer nodig hiervoor.
*
Safari RSS View
*
RSS Visualizer Screen Saver: kan mooi de 'Flurry' screensaver vervangen.
*
Target Disk Mode: Nu ook voor desktop Mac's. In te stellen vanuit je systeemvoorkeuren.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.