Het Grote 6800GT Topic Deel 2!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.685 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Sorry ben wat onduidelijk. Je screenshots in de startpost luid erop dat je een XP theme gebruikt. Ziet er wel goed uit, wilde vragen welke theme het was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138723

Topicstarter
Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:55:
[...]

Sorry ben wat onduidelijk. Je screenshots in de startpost luid erop dat je een XP theme gebruikt. Ziet er wel goed uit, wilde vragen welke theme het was :)
Haha dat zal wel gewoon een standaard windows blauwe theme zijn hoor :)

Edit: Wel ff ontopic blijven plz

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 138723 op 14-05-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:55:
[...]

o, was theme in style XP 3 maar na 90 dage doet hij het niet meer, dus heb nu weer silver theme, die theme's zijn leuk en aardig, maar verdeer maakt het me weinig uit

maar back on topic, anger hoe ver moet jij eigelijk je kaart terug clocken? en wat denk je er zo al op termijn aan te doen? (kom ik mischien nog op ideeen voor mijn mischien aanstaande casemod van een el cheapo kast)

-edit- we moeten er wel even om gaan denken we (ik inclusief) hier het offtopic gehalte laag houden

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 14-05-2005 13:30 . Reden: Typo's! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:02:
[...]

Heb trouwens nog een nieuwe 6800GT van Asus liggen. 2 dagen oud incl. bon. Vanwege een dubbele bestelling 1 over.
Aan welke prijs zat je te denken?

edit: stuur me anders ff een mailtje larsssss5@hotmail.com

[ Voor 11% gewijzigd door dikki dik op 14-05-2005 13:51 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenSample schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:29:
[...]

o, was theme in style XP 3 maar na 90 dage doet hij het niet meer, dus heb nu weer silver theme, die theme's zijn leuk en aardig, maar verdeer maakt het me weinig uit

maar back on topic, anger hoe ver moet jij eigelijk je kaart terug clocken? en wat denk je er zo al op termijn aan te doen? (kom ik mischien nog op ideeen voor mijn mischien aanstaande casemod van een el cheapo kast)

-edit- we moeten er wel even om gaan denken we (ik inclusief) hier het offtopic gehalte laag houden
Ik moet hem 20 mhz terug clocken... Nu is dat eigenlijk bijna niets maarja tis neit leuk :|
Verder is mijn airflow zwaaaaar brak... Dat moet ik ook nog steeds fixen :/
Er is wel nog een extra corsair 512 Mb geheugenbalkje onderweg..
Me systeem zal stukken beter lopen met dual channel.

En als je nog op ideeën wil komen je casemod , kijk is op mijn specs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 10:24
Goldensample, weet je zeker dat de 6800GTo een afgekeurde ULTRA is en geen afgekeurde GT. Ik heb namelijk laatst m`n koeler van het stof ontdaan en op de shim (stuk metaal rond de rand van de die) stond Geforce 6800 D pci. Door google gehaald en bij afbeeldingen komen er dan inderdaad allemaal 6800Ultra plaatjes tevoorschijn. Ik vroeg me alleen af of je hier echter ook geschreven bewijs van had.

Weten jullie trouwens ook waarom nVidia van het heatspreader idee is afgestapt? Ik heb een TNT2, GF4 MX440 en GF4 Ti4600 gehad, alledrie met heatspreader. De GeForce 6 series; 6600GT 6800NU en 6800GTo hebben allemaal echter een gewone Die met een shim eromheen à la 9800pro.

Ikzelf vind dit een nadeel want als je nu uitschiet met je schroevendraaier ofzoiets, dan heb je gelijk een flinke jaap in de Core met alle gevolgen van die. Mijn TNT2 doet het nog steeds nadat mijn moeder een tafelmes tussen de heatsink en core zette (ze wou me even helpen hem eraf te krijgen :9 ) De kaart doet het nog, er zitten alleen wat krassen in de heatspreader. Als dat met een GeForce 6 series was gebeurd :X :X :X (wees gerust, daar laat ik m`n moeder niet bij in de buurt :+ )

Ik ben momenteel met ephymerous aant onderhandelen over een VF700AlCu voor m`n 6800GTo zodat ik ook kan beginnen met OC`en >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
de rede die ik kan bedenken is:
Temps.
een heatspreader houd toch zo'n graad of 3/4 tegen... en de kaarten worden steeds warmer, dus dan heb je er meer aan om een X aantal graden lager te zitten met je slechte boxedcoolertje dan een heatspreader te hebben...

en de normale consumenten halen de cooler er nooit af, dus die zullen ook nooit uitschieten en een core verneuken, de mensen die dat wel doen die weten toch waar mee ze bezig zijn, en zullen dus ook voorzichtiger zijn.

thats what i think of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
ixl85 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:13:
de mensen die dat wel doen die weten toch waar mee ze bezig zijn, en zullen dus ook voorzichtiger zijn.
Mijn moeder niet :X . Die vroeg gewoon wat ik aan het doen was, en toen ik even naar de plee was heeft ze me toen geholpen. 8)7 Ik heb haar toen maar even verteld dat ze niet weer aan m`n hardware mag zitten want het had net zo goed een kaartje van 300 euries kunnen zijn :9

Verder heb ik nog 1 vraagje, ik weet niet oftie beter in het VF700 topic kan, maar ik stel hem toch maar: Die HSI bridge die naast de Die zit. Wordt die door de VF700 meegekoeld? Zou ik wel fijn vinden aangezien dat dingetje best heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

p43000 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:08:
Goldensample, weet je zeker dat de 6800GTo een afgekeurde ULTRA is en geen afgekeurde GT. Ik heb namelijk laatst m`n koeler van het stof ontdaan en op de shim (stuk metaal rond de rand van de die) stond Geforce 6800 D pci. Door google gehaald en bij afbeeldingen komen er dan inderdaad allemaal 6800Ultra plaatjes tevoorschijn. Ik vroeg me alleen af of je hier echter ook geschreven bewijs van had.

Weten jullie trouwens ook waarom nVidia van het heatspreader idee is afgestapt? Ik heb een TNT2, GF4 MX440 en GF4 Ti4600 gehad, alledrie met heatspreader. De GeForce 6 series; 6600GT 6800NU en 6800GTo hebben allemaal echter een gewone Die met een shim eromheen à la 9800pro.

Ikzelf vind dit een nadeel want als je nu uitschiet met je schroevendraaier ofzoiets, dan heb je gelijk een flinke jaap in de Core met alle gevolgen van die. Mijn TNT2 doet het nog steeds nadat mijn moeder een tafelmes tussen de heatsink en core zette (ze wou me even helpen hem eraf te krijgen :9 ) De kaart doet het nog, er zitten alleen wat krassen in de heatspreader. Als dat met een GeForce 6 series was gebeurd :X :X :X (wees gerust, daar laat ik m`n moeder niet bij in de buurt :+ )

Ik ben momenteel met ephymerous aant onderhandelen over een VF700AlCu voor m`n 6800GTo zodat ik ook kan beginnen met OC`en >:)
volgens elk gerucht dat ik gehoord/gelezen heb wel, geen echt bewijs, maar waar komt anders die dubble slot hoogte endplate vandaan ;) en ultra heeft als het goed is standaard dubbel DVI en GT niet (ok sommige wel bijv. XFX in 2 versies)

-edit- hierbij een oproep aan GT en ultra bezitters bezitters wat staat er bij jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 14-05-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft er hier de 6800GT van Asus ? Ik heb ze nu van Asus, maar de PCB is groen, wel GT speeds, maar vind de PCB zo lelijk. Wilde graag die blauw PCB :)

En of de GT's dubbele DVI aansluitingen hebben ? Mijne wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 08:07
duidelijk een geval van een reference kaart. Misschien eens mailen/bellen met de zaak waar je de kaart vandaan hebt, vragen of je de kaart mag inruilen omdat je toch graag een "echte" asus wil hebben.

Bij mijn weten is dual DVI eerder de regel dan uitzondering bij GT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bramm schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:53:
duidelijk een geval van een reference kaart. Misschien eens mailen/bellen met de zaak waar je de kaart vandaan hebt, vragen of je de kaart mag inruilen omdat je toch graag een "echte" asus wil hebben.

Bij mijn weten is dual DVI eerder de regel dan uitzondering bij GT's.
Ik las dit in de startpost, maar wat het verschil is weet ik niet. Bij mijn weten namelijk niets. Loopt gewoon op DDR3 350core en 1000mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67624

Even een vraagje, is het mogelijk om op de een of andere manier toch SLI te krijgen met twee kaarten die niet van dezelfde rev zijn? Ik heb een tijdje geleden een xfx 6800 gt rev1 gekocht, en nu een paar dagen geleden een nieuwe maar dat is dus een rev2, is het op de een of andere manier mogelijk om toch sli te krijgen met deze twee kaarten?

Zo niet: Is er toevallig iemand met hetzelfde probleem die met mij van kaart kan ruilen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:54:
[...]

Ik las dit in de startpost, maar wat het verschil is weet ik niet. Bij mijn weten namelijk niets. Loopt gewoon op DDR3 350core en 1000mem.
Ja de kaart loopt op de juiste snelheden, maar je hebt betaald voor een Asus en niet voor een Nvidia kaart. Ikzelf heb wel de blauwe PCB, maar het zou mooi klote wezen als ik nog een Asus erbij haal en dat blijkt dan een ref te zijn. Het moet nou maar eens afgelopen zijn met dat tillen van klanten omdat ze zelf de productie niet bij kunnen benen. Verkoop dan gewoon geen kaarten of zeg het erbij.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KaMiKaZe schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:35:
[...]

Ja de kaart loopt op de juiste snelheden, maar je hebt betaald voor een Asus en niet voor een Nvidia kaart. Ikzelf heb wel de blauwe PCB, maar het zou mooi klote wezen als ik nog een Asus erbij haal en dat blijkt dan een ref te zijn. Het moet nou maar eens afgelopen zijn met dat tillen van klanten omdat ze zelf de productie niet bij kunnen benen. Verkoop dan gewoon geen kaarten of zeg het erbij.
Hmm, de doos is wel van Asus, maar nu je het zegt er staat nergens Asus op de kaart zelf. Bij mijn 6600GT staat het er wel.. Maaaar, ik kan hiermee niet terug naar de winkel, ik heb de kaart er al in gehad, en ik heb het uitgelegt bij Alternate, maar die zeggen dat het gewoon een Asus is... Voel me best genaaid, ik wil gewoon de blauwe PCB !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 67624 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:09:
Even een vraagje, is het mogelijk om op de een of andere manier toch SLI te krijgen met twee kaarten die niet van dezelfde rev zijn? Ik heb een tijdje geleden een xfx 6800 gt rev1 gekocht, en nu een paar dagen geleden een nieuwe maar dat is dus een rev2, is het op de een of andere manier mogelijk om toch sli te krijgen met deze twee kaarten?

Zo niet: Is er toevallig iemand met hetzelfde probleem die met mij van kaart kan ruilen dan :P
bios flashen naar de zelfde revisie, maar over die asus reference kaarten, daar is een apart topic voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Er zijn overigens meer fabrikanten die hier een handje van hebben

Consumentenmisleiding bij PCI-e 6800GT-kaarten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm ik moet mijn kaart aansluiten op 2 molexen
nu heb ik ook kast met een selfmade window erin,
En vond ik dat de standaard pci-e molex maar saai was en heb ik er 1 gehaald
waar al cablemesh en een lichtje in zat.
Ik kreeg rare arti's sindsdien.
Zoals roze vloeren in CS:S en bij stress test bij HL2 kreeg ik errors.
Nu doe ik net de orignele molex erin.
Raad je het al: heb ik het niet meer :/
Dus weer naar stock geclockt en hij doet het weer gaaf....
Tot nu toe dan ...
Ik wacht het nog ff af.
Misschien kan hem nu eindelijk is overclocken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138723 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:06:
Tot nu toe dan ...
Ik wacht het nog ff af.
Wat betreft die roze vloeren in Source. Ik heb dat alleen met de stresstest als je de profiel aanpast. Probeer je profiel op default te zetten, en ook eens AA en AF aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 138723 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:06:
Tot nu toe dan ...
Ik wacht het nog ff af.
:) want hoe veel casefans heb je, ik dacht al de heletijd van humm :? ik heb ook een erg slechte airflow maar haal alsnog een van de hoogste clocks met stock koeler (inderdaad, de gene die zei dat temps weinig uit maken heeft gelijk, alhoewel ik nu wel aan het dak qua temps zit)

nou in ieder geval, eind goed al goed, overclocken met dat beestje van je >:) zou het ubervet voor je vinden als je nu enrome clocks kan halen ;) als goedmakertje voor dat je hem hebt ondergeclockt, je verdiend het kerel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenSample op 16-05-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha nou zojuist ff geoc'ed...
Naar 428/1.15 ghz....
Half uurtje CS:S gespeeld... en je raad het al!
GEEN arties meer!
Het lag blijkbaar toch aan de kabel.
Temparaturen zijn stressed 64 graden, hoger kwam hij niet.
Alleen geloof ik het zelf eigelijk niet dat het aan de kabel lag maarja :X

EDIT: owja nog vergeten, mijn 2e reepje geheugen komt eraan :D
Zodat ik eindelijk Dual channel heb O+

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 138723 op 16-05-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou net ff 3dmark05 erover gegooid nog maar is ... een score van 5706 :)

Gister had ik trouwens hier last van met Couter strike source..
En dan was mijn kaart ONDER geclockt

LET OP: dit plaatje van extreme artifact :) hehe , voor de tweaker is dit gee pretje om te zien :r

Afbeeldingslocatie: http://img227.echo.cx/img227/7369/dedust00021wb.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img193.echo.cx/img193/9678/dedust200041ws.th.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 138723 op 16-05-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 138723 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:25:
Nou net ff 3dmark05 erover gegooid nog maar is ... een score van 5706 :)

Gister had ik trouwens hier last van met Couter strike source..
En dan was mijn kaart ONDER geclockt

LET OP: dit plaatje van extreme artifact :) hehe , voor de tweaker is dit gee pretje om te zien :r

[afbeelding]
[afbeelding]
hip, haal je maar liefst 81 punten minder dan mij ;), je hebt toch zalman er op?
wel mooi voor je dat je prima clocks haalt ;)

je haalt ook net iets hogere clocks dan mij 3mhz om 20 mhz, wat voor drivers heb je trouwens? ik heb 76.50 van tweaksrus er op zitten (not FM approved)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenSample schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:33:
[...]

hip, haal je maar liefst 81 punten minder dan mij ;), je hebt toch zalman er op?
wel mooi voor je dat je prima clocks haalt ;)

je haalt ook net iets hogere clocks dan mij 3mhz om 20 mhz, wat voor drivers heb je trouwens? ik heb 76.50 van tweaksrus er op zitten (not FM approved)
Ik had nog wat programma'tje op de achtergrond draaien.. en ik heb nu ff de officiële driver van nvidia.
En ja de zalman zit erop :)
Hogere score's haal ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144411

Oke ik heb een Asus V9999GT (6800GT) 128 mb gekocht. Ben er zeer ontevreden mee tot nu toe, wat waarschijnlijk zal liggen aan mijn computer of instellingen, omdat ik met de 3Dmark05 test maar een score haal van 2300 :\'( Sorry hoor, maar deze score is om hard van te janken ;(
Weet iemand misschien wat het probleem bij mij is? Ik heb een:
Pentium 4 2.66 Ghz
512 MB ram geheugen
Asus V9999GT (6800GT)
Micro Star international MSI MS-6701 (moederbord)

oke ik hoop echt zo snel mogelijk antwoord op deze vraag te krijgen, want anders ga ik binnen een paar dagen de X800XT of X850XT kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127429

De geluidsdriver-invloed valt niet te onderschatten ... op guru3d stond er deze week een nieuwe update voor de augigy 2 zs ... na installatie enorme stutter in hl2, de oude drivers er terug op en probleem weer verdwenen.

Welke drivers gebruiken jullie voor jullie geluidskaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 12:29
Anoniem: 144411 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:58:
Oke ik heb een Asus V9999GT (6800GT) 128 mb gekocht. Ben er zeer ontevreden mee tot nu toe, wat waarschijnlijk zal liggen aan mijn computer of instellingen, omdat ik met de 3Dmark05 test maar een score haal van 2300 :\'( Sorry hoor, maar deze score is om hard van te janken ;(
Pentium 4 2.66 Ghz
512 MB ram geheugen
Asus V9999GT (6800GT)

oke ik hoop echt zo snel mogelijk antwoord op deze vraag te krijgen, want anders ga ik binnen een paar dagen de X800XT of X850XT kopen....
sinds waner heeft en 6800GT 128 MB? en was die wel op 16x PCI-E? hoe hoog is de core/mem en de temp? trekt je voeding het wel?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
effe over die reference kaarten!

ik heb er ook een..... en ik haal rond de 5600 punte in 3dmark 2005 met stock koeler.... dus zo slecht zijn die dinge niet eens of ligt dat nou aan mij })

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144411

die 6800GT van 128mb heeft in ieder geval 350 core en 1000 mem.
Temp. weet ik niet en heb geen idee hoe ik dat kan checken...
En er word in ieder geval niets gezegd over een voedingstekort..
en als er een voedingstekort is, word dat dan automatisch aangegeven door mijn computer? of moet ik dat zelf checken?

(ja sorry, ik ben nogal een serieuze PC n00b, en ik meen het ook nog :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Is dat niet zo'n medion pc? Die specs komen me namelijk erg bekend voor .... Als dat zo is, kan ik je alvast vertellen dat daar een 250 watt voeding in zit :+ |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bschnitz schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:12:
[...]

sinds waner heeft en 6800GT 128 MB? en was die wel op 16x PCI-E? hoe hoog is de core/mem en de temp? trekt je voeding het wel?
topic start nog maar eens bekijken, alleen clocks ken ik niet zo uit mijn hoofd,

maar tegen de eigenaar van dat leuke kaartje, hij clock zeer waarschijnlijk terug vanwege een te zwakke voeding of omdat je ook nog HD's aan je molex hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 18:15
HULDE AAN www.hardware4all.info !!!!!!!!!!!!! Was gister aan het rond neuzen, kom ik de Asus extreme n6800gt 256 tegen voor, ja echt waar, €179!!!!! Ik snel 2 besteld!!! Is bevestigd, ik kijken bij de kaart op de site, verandert in 6600gt!!!!! Worden gewoon besteld!
Staat wel leuk op me nieuwe dfi lanparty nf4 sli-dr die ik morgen binne krijg!
Me lucky b*stard :D

[ Voor 12% gewijzigd door pielepower op 17-05-2005 18:00 ]

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

dus je krijgt nu 2 6800GT's voor 179 euro per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
Anoniem: 127962 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:59:
dus je krijgt nu 2 6800GT's voor 179 euro per stuk?
Jasjekers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pielepower schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:58:
HULDE AAN www.hardware4all.info !!!!!!!!!!!!! Was gister aan het rond neuzen, kom ik de Asus extreme n6800gt 256 tegen voor, ja echt waar, €179!!!!! Ik snel 2 besteld!!! Is bevestigd, ik kijken bij de kaart op de site, verandert in 6600gt!!!!! Worden gewoon besteld!
Staat wel leuk op me nieuwe dfi lanparty nf4 sli-dr die ik morgen binne krijg!
Me lucky b*stard :D
woot! je bent wel een ubergeluksvogel, en ook relaxt dat je ze nog toegestuurt krijgt ook :Y) (zouden ze niet 6600GT's opsturen?) man, je voelt je nu helemaal te gek zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
GoldenSample schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:04:
[...]

woot! je bent wel een ubergeluksvogel, en ook relaxt dat je ze nog toegestuurt krijgt ook :Y) (zouden ze niet 6600GT's opsturen?) man, je voelt je nu helemaal te gek zeker ;)
Wat denk je!!! Ik dacht dat ik net genoeg kon opbrengen voor 1 bij pricewatch, maar er staat echt bij dat ze ze eerst bij de leverancier moeten bestellen!
Strax ben ik nog verplicht 4 TFTtjes te kopen...

Ik wacht wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door pielepower op 17-05-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
als jij bewijs hebt dat jij 2x 6800GT hebt gekocht zijn ze verplicht om het te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Bschnitz schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:57:
als jij bewijs hebt dat jij 2x 6800GT hebt gekocht zijn ze verplicht om het te doen!
welnee man ... wel eens gehoord van kleine letters ... drukfouten voorbehouden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bschnitz schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:57:
Niet meer op voorraad, aanbieding...... etc etc. Alternate had recentelijk ook een 6800GT in de aanbieding, en stond als leverbaar op de site. Bevestiging en al gehad, bellen ze op dat ze toch door de voorraad heen zijn. Daar dekken ze zich voor in.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 144411 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:58:
Pentium 4 2.66 Ghz
512 MB ram geheugen
Asus V9999GT (6800GT)

kan ook te maken hebben met dat de 256mb versie ddr3 heeft en de 128mb versie gewone ddr.
hierdoor zou je ook al een aardig prestatie verschil hebben.

gisteren bij alternate me leadtek a400u opgehaald :P
wat een zwaar ding is dat zeg, moest hem goed vasthouden met aandraaien.
hij is trouwens stiller dan me radeon 9800pro, dus dat is al een vooruit gang.
maar dat is weer off-topic omdat het een ultra is en geen gt natuurlijk 8)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 08:07
Hebben er al mensen ervaring met deze kaart + waterkoeling van Asetek (KT12A-L30 bv.)? Ik heb gelezen dat het VGA-blokje niet past op de kaart, maar dat je zelf er wat aan moet verstellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 14:12

Brainless-NL

lolkipo

Dan zouden ze echt gek zijn. Een site heeft altijd een disclaimer waarin "onder voorbehoud van spelfouten" staat. Wedden dat je 2 6600GT's krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
Brainless-NL schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:46:
[...]

Dan zouden ze echt gek zijn. Een site heeft altijd een disclaimer waarin "onder voorbehoud van spelfouten" staat. Wedden dat je 2 6600GT's krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://img270.echo.cx/img270/3646/echtwel2fx.th.jpg

Neepz, wedden van niet :D

[ Voor 25% gewijzigd door pielepower op 18-05-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik haat jou :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
hehe, wees blij voor mij! Ik ben net gen**it met een x800pro bij een mallafide site!

x800pro 225EUR ?

Komt dit wel weer mooi uit!
Iemand trouwens ervaringen met deze GTtjes naar ultra??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

veel halen de standaard ultra speeds (400 om 1100) ik 425 om 1125 dus m'n core haalt met stockkoeling de XFX ultra speeds (425 core) maar dit had je makkelijk in vorige pagina's en vorige deel kunnen vinden, heb je trouwens aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

aloha. hier een probleem met 3dmark05(heb wel een XFX6800GT)
Aangezien het 3dmark05 problemen, vragen en scores topic zo goed als dood is kom ik hier maar terrecht.

Na de eerste scene gaat het beeld op zwart! Monitor blijft aan en er is wel signaal alleen is het scherm zwart. Via taakbeheer kan ik dan 3dmark afsluiten dat lukt dan gewoon en m'n computer doet dan weer normaal.
Met m'n games heb ik verder(gelukkig) geen problemen, echt alleen 3dmark05.
Soms stopt 3dmark05 na de eerste scene zelf en komt dan aanzetten met foutcode:
IDirect3dDevice9DrawindexedPrimitivefailed:OUTOFVIDEOMEMORY(D3DERR_outofvideomemory)

Met google kom ik niet echt veel verder, het moet echt op gebruikerservaring aankomen...
Ik gebruik momenteel forceware 76.44, heeft een tijdje wel goed gedraaid. Alle speeds zijn standaard en de score was om en nabij de 5020 3dmarks. Onlangs heb ik geen VGA/AGP setting in het BIOS gewijzigd.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 136269 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:25:
aloha. hier een probleem met 3dmark05(heb wel een XFX6800GT)
Aangezien het 3dmark05 problemen, vragen en scores topic zo goed als dood is kom ik hier maar terrecht.

Na de eerste scene gaat het beeld op zwart! Monitor blijft aan en er is wel signaal alleen is het scherm zwart. Via taakbeheer kan ik dan 3dmark afsluiten dat lukt dan gewoon en m'n computer doet dan weer normaal.
Met m'n games heb ik verder(gelukkig) geen problemen, echt alleen 3dmark05.
Soms stopt 3dmark05 na de eerste scene zelf en komt dan aanzetten met foutcode:
IDirect3dDevice9DrawindexedPrimitivefailed:OUTOFVIDEOMEMORY(D3DERR_outofvideomemory)

Met google kom ik niet echt veel verder, het moet echt op gebruikerservaring aankomen...
Ik gebruik momenteel forceware 76.44, heeft een tijdje wel goed gedraaid. Alle speeds zijn standaard en de score was om en nabij de 5020 3dmarks. Onlangs heb ik geen VGA/AGP setting in het BIOS gewijzigd.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.
lijkt wel vidiomemory probleem te zijn B)

nu serieus, je kan toch een deel van je geheugen toe wijzen dat word gebruikt als videomem (zeg maar een soort van shared geheugen) maak dat anders even groter, en probeer anders ook alsnog andere drivers/installeer ze eens opnieuw

ik neem aan dat je voeding sterk genoeg is, post systeemspecs en voltages eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

OK de oorzaak lijkt gevonden te zijn. Ik had 2 register tweaks toegepast ten behoeve van de hoeveelheid
operating system dat in het RAM werdt geladen, namelijk
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

1.DisablePagingExecutive van 0 naar 1. Data uit het RAM wordt dan niet meer in het Paging File geladen

2.LargeSystemCache van 0 naar 1. De windows kernel wordt nu volledig in het RAM geladen.

Het uitzetten van de LargeSystemCache leidde ertoe dat 3dMark05 weer volledig uit kon draaien. Kennelijk was er toch niet genoeg RAM over voor de AGP Aperture Size die op 128mb ingesteld staat op advies van nVidia zelf(zie tech.support op hun site)

Met de DisablePagingExecutive waarde is het helaas wat minder succesvol afgelopen. Op het moment dat ik deze terug zet naar 0 en start opnieuw op dan zijn het BSOD's all the way!!
Ik moet dan voor de optie laatst bekende juiste configuratie kiezen om de boel weer aan de praat te krijgen. DisablePagingExecutive staat dan ook weer gewoon op waarde 1.
Zoals het er nu uitziet levert dat geen problemen op, maar dat hoort volgens mij toch niet het geval te zijn. Ik heb weinig zin op deze optie voor altijd aan te laten.

Kan iemand me helpen zodat ik weer vrijlijk kan switchen tussen DisablePagingExecutive 0 én 1?

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
GoldenSample schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:17:
veel halen de standaard ultra speeds (400 om 1100) ik 425 om 1125 dus m'n core haalt met stockkoeling de XFX ultra speeds (425 core) maar dit had je makkelijk in vorige pagina's en vorige deel kunnen vinden, heb je trouwens aangifte gedaan?
Nopez, kep alles gelezen en t enige over de asus gtjes dat ik heb gelezen is dat de eerste revisies problemen hadden.
Jah en wordt onderzocht, dat ken ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pielepower schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:21:
[...]

Nopez, kep alles gelezen en t enige over de asus gtjes dat ik heb gelezen is dat de eerste revisies problemen hadden.
asus zou ik persoonlijk niet nemen, zij hebben een iets ander model in sommige gevallen en daar ben ik niet zo heel erg wilt van maar een ruime meerderheid haalt het volgens mij wel (de 400mhz op de core en 1100 op mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:58:
[...]

asus zou ik persoonlijk niet nemen, zij hebben een iets ander model in sommige gevallen en daar ben ik niet zo heel erg wilt van maar een ruime meerderheid haalt het volgens mij wel (de 400mhz op de core en 1100 op mem)
Ghehe zelfs dat brakke ding van mij nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe lekker nieuws...
G70 serie komt dus zullen de prijzen weer wat dalen..
Zal wel niet veel zijn maarja..
Droom er nog elke nacht van om een 2e 6800GT erin te planten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 138723 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 18:00:
Hehe lekker nieuws...
G70 serie komt dus zullen de prijzen weer wat dalen..
Zal wel niet veel zijn maarja..
Droom er nog elke nacht van om een 2e 6800GT erin te planten :P
bij alternate.de zag ik al pci GT'tjes staan voor iets meer dan 300 euro, een APG voor 279 van leadtek, denk dat de prijzen daling langzaam aan het beginnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139170

pielepower schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:21:
[...]

Zou je me willen vertellen waar je dat precies hebt gelezen kan via google namelijk niks erover vinden althans niet mijn REV

Aiks ;( ik heb laatst nog een Asus EN6800GT REV 1.02 (PCI-e) over gekocht tegen een scherp prijsje maar ik kan hem helaas nog niet testen omdat ik nog een paar onderdelen afgeleverd moet krijgen :Z hopelijk is het nog mogenlijk zonder bon gebruik te maken van de 3 jarige garantie zoniet heb ik heel wat geld door me neus geboord :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
laat me raden: de PCI-e stroomconnector. Ik heb zelf 2 weken op dat ding moeten wachten. Nu heb ik `m binnen, moet ik nog een dag wachten op de VF700AlCu van Ephymerous. Maar morgen hoop ik te kunnen posten met goed nieuws :)

voor diegenen die het willen weten, zonder stroomconnector doet een 6800GTo met 12x1.6 op een P4 530J 2150 punten 3Dmark05 :P --> met hetzelfde systeem deed mijn Asus EN6800Extreme @ 12x1.5 440/828 4700 punten. Dus ik hoop met de VF700 erop over de 5500 te gaan met de GTo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

p43000 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 20:52:
laat me raden: de PCI-e stroomconnector. Ik heb zelf 2 weken op dat ding moeten wachten. Nu heb ik `m binnen, moet ik nog een dag wachten op de VF700AlCu van Ephymerous. Maar morgen hoop ik te kunnen posten met goed nieuws :)

voor diegenen die het willen weten, zonder stroomconnector doet een 6800GTo met 12x1.6 op een P4 530J 2150 punten 3Dmark05 :P --> met hetzelfde systeem deed mijn Asus EN6800Extreme @ 12x1.5 440/828 4700 punten. Dus ik hoop met de VF700 erop over de 5500 te gaan met de GTo :9
word tricky op 12 pipes, maar wie weet, vertel je resultaten!
Anoniem: 139170 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:58:
[...]

Zou je me willen vertellen waar je dat precies hebt gelezen kan via google namelijk niks erover vinden althans niet mijn REV

Aiks ;( ik heb laatst nog een Asus EN6800GT REV 1.02 (PCI-e) over gekocht tegen een scherp prijsje maar ik kan hem helaas nog niet testen omdat ik nog een paar onderdelen afgeleverd moet krijgen :Z hopelijk is het nog mogenlijk zonder bon gebruik te maken van de 3 jarige garantie zoniet heb ik heel wat geld door me neus geboord :'(
ach, hou je maar vast aan die 1.02

ik heb het niet zo op die aangepaste modellen om de een of andere reden, Nvidia reference is prima en waarom prutsen aan iets dat al goed is (tja en Nvidia zal ook wel wat meer kunnen testen...)

[ Voor 38% gewijzigd door GoldenSample op 20-05-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
nou, daar was ik weer. Goed nieuws: alles werkt.....en dat was het goede nieuws.

Ten eerste Goldensample; jij hebt echt enorm veel mazzel met je kaartje. Ik heb nogmaals de pipes geprobeerd, maar weer arti`s 12x1.6 it is dus. Met de zalman koeler erop daalde de temp wel naar 42 graden idle. Stressed werd dit echter 75 graden.

Die 5500 punten in 3dmark05 was ook lichtelijk overdreven. Het bleef steken bij 4941 punten. Mischien dat ik met een schone install en dualchannel geheugen wel over de 5000 heen ga, maar veel zal het niet zijn.

Het klokken ging ook niet zoals ik gewend was van m`n NV41 EN6800. De GTo bleef op 437/1,10Ghz steken. Echter hiermee haalde ik de eerste test van 3dmark niet eens. Max stabiele waarden bleken 410/1Ghz.

Ik weet niet of deze ruil wel zo goed is geweest voor mij, ik heb nu wel 200 puntjes winst, maar dit is volgens mij die 6e shader die ik open heb getrokken. Ik hoop echt van harte dat dit beestje straks in SLI wil draaien, anders hoop ik dat ik die EN6800 weer terug kan ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

p43000 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:38:
nou, daar was ik weer. Goed nieuws: alles werkt.....en dat was het goede nieuws.

Ten eerste Goldensample; jij hebt echt enorm veel mazzel met je kaartje. Ik heb nogmaals de pipes geprobeerd, maar weer arti`s 12x1.6 it is dus. Met de zalman koeler erop daalde de temp wel naar 42 graden idle. Stressed werd dit echter 75 graden.

Die 5500 punten in 3dmark05 was ook lichtelijk overdreven. Het bleef steken bij 4941 punten. Mischien dat ik met een schone install en dualchannel geheugen wel over de 5000 heen ga, maar veel zal het niet zijn.

Het klokken ging ook niet zoals ik gewend was van m`n NV41 EN6800. De GTo bleef op 437/1,10Ghz steken. Echter hiermee haalde ik de eerste test van 3dmark niet eens. Max stabiele waarden bleken 410/1Ghz.

Ik weet niet of deze ruil wel zo goed is geweest voor mij, ik heb nu wel 200 puntjes winst, maar dit is volgens mij die 6e shader die ik open heb getrokken. Ik hoop echt van harte dat dit beestje straks in SLI wil draaien, anders hoop ik dat ik die EN6800 weer terug kan ruilen :D
had die oude 6800 128 of 256MB geheugen? nu ga je er vooral meer op vooruit op hoge resoluties omdat je membandbreete veel groter is, als je op die 6800 128mb mem had helemaal, en in SLI dan zeker. in SLI moet lukken, alleen zul je mischien wel Biosje moeten flashen (je kan overgens het beste gewoon dan nog een GTo op de kop tikken, want is natuurlijk zonde als je een echte GT op 12X1 6 moet laten lopen ;) )

en dat ik mazel heb, dat heb ik ook bijna nooit hoor, ben niet de persoon die geluk afdwingt, eingelijk een keertje een gelukje, de echte mazellaar heeft natuurlijk 2x een 6800GT voor 179 per stuk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 21-05-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
GoldenSample schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:06:
had die oude 6800 128 of 256MB geheugen?
256mb ddr1 geheugen. Mijn GTo heeft dus nu ook 256mb, maar nu ddr3. Ik heb een 17" tft en speel dus op max 1280x1024.

Het gaat om deze kaart

net ff ge-pricewatch-t. Mocht ik van beide een tweede kopen, dan ben ik met een GTo wel goedkoper uit! Een eurootje of 4 :). Ik vraag me alleen af of GTo`s niet zeldzaam worden/zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door -ErikE- op 21-05-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:09
Het is hier al eerder gevraagd. Waarom staan de Gainward kaarten er niet tussen? Ik vind ze zelf hele goede kaarten en ze clocken heel erg goed over. Ik heb mijn eigen 6800GT naar ultra speeds geclockt en deze werd echter maar 2-3 graden warmer. Dit komt door de goede koel methode die Gainward bij de 6800 serie gebruikt.

Hier heb je een foto van mijn eigen 6800GT van Gainward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137106

Ligt het aan mij of is die kaart best klein van gainward?

Ik zelf heb hem van club3d (helaas...)

Maja voor de mensen die nog een videokaart willen kopen, zou ik zelf wachten op de 7800GTX, dat lijkt heel wat moois te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Anoniem: 137106 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:50:
Ligt het aan mij of is die kaart best klein van gainward?

Ik zelf heb hem van club3d (helaas...)

Maja voor de mensen die nog een videokaart willen kopen, zou ik zelf wachten op de 7800GTX, dat lijkt heel wat moois te worden!
Klein is het zeker niet, het raakt de northbridge koeler van mijn neo2 net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

agscorus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:04:
[...]

Klein is het zeker niet, het raakt de northbridge koeler van mijn neo2 net niet.
even groot, maar lijkt kleiner door die monsterkoeler, maar gainward is erg prijzig zeker de GS versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
GoldenSample schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:48:
[...]

even groot, maar lijkt kleiner door die monsterkoeler, maar gainward is erg prijzig zeker de GS versies
Ja dat is waar, maar de GS versie is een gewone versie die hoger geclockt is. Als je op de website van gainward kijkt, verschillen de kaarten niet enorm veel qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
agscorus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:27:
Het is hier al eerder gevraagd. Waarom staan de Gainward kaarten er niet tussen? Ik vind ze zelf hele goede kaarten en ze clocken heel erg goed over. Ik heb mijn eigen 6800GT naar ultra speeds geclockt en deze werd echter maar 2-3 graden warmer. Dit komt door de goede koel methode die Gainward bij de 6800 serie gebruikt.

Hier heb je een foto van mijn eigen 6800GT van Gainward.
Ik wil hem er best wel tussen zetten...
Maar geen foto ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-03 11:53
roep het al jaaaaaaaren dat de Gainward er nog tussen moet!
Heb de 2400 GS GLH versie die draait op 400 / 1200 mhz onder garantie handig joh :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers4u.de/p4cms/media/t4u/image_press/04/gainward_2400gs.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door TomSmit82 op 25-05-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TomSmit82 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:10:
roep het al jaaaaaaaren dat de Gainward er nog tussen moet!
Heb de 2400 GS GLH versie die draait op 400 / 1200 mhz onder garantie handig joh :P
[afbeelding]
tja, maar veel anders dan een gewone GT is het niet, hij is alleen op die speeds getest, hij heeft alleen 1.6 MS geheugen daardoor clockt dat behoorlijk hoog, maar waarom clock je niet verder over? (wil wel eens resultaten zien ;) ) door dat ik 425 om 1125 haal haal ik veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Anoniem: 138723 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:04:
[...]

Ik wil hem er best wel tussen zetten...
Maar geen foto ? :)
Hier, en TomSmit82 heeft ook eentje gepost :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 21:14

Deathchant

Don't intend. Do!

2400GS
memory: 2.0ns
stock clockspeed (core/mem) = 350/1000
GS clockspeed (core/mem) = 400/1100

2400GS GLH
memory: 1.6ns
stock clockspeed (core/mem) = 350/1000
GS GLH clockspeed (core/mem) = 400/1200

Het GoldenSample gedoe is gewoon een soort garantiecertificaat dat aangeeft dat de kaarten op die snelheden door alle tests heen zijn gekomen en dat de fabriek die speeds dus garandeert.
Zo, dat moet toch duidelijk zijn nu he.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
GoldenSample schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:48:
[...]

tja, maar veel anders dan een gewone GT is het niet, hij is alleen op die speeds getest, hij heeft alleen 1.6 MS geheugen daardoor clockt dat behoorlijk hoog, maar waarom clock je niet verder over? (wil wel eens resultaten zien ;) ) door dat ik 425 om 1125 haal haal ik veel meer
Ik heb hem weleens laten draaien op 420/1300, draait gewoon stabiel. Alleen het rare is dat de score in 3Dmark05 nauwelijks toeneemt. Dus ergens zit een bottleneck, misschien mijn cpu maar dacht dat cpu weinig invloed heeft op de score van 3dmark05. Op 400 / 1200 heb ik een score van 5308 gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door TomSmit82 op 26-05-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135636

TomSmit82 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:48:
[...]

Ik heb hem weleens laten draaien op 420/1300, draait gewoon stabiel. Alleen het rare is dat de score in 3Dmark05 nauwelijks toeneemt. Dus ergens zit een bottleneck, misschien mijn cpu maar dacht dat cpu weinig invloed heeft op de score van 3dmark05. Op 400 / 1200 heb ik een score van 5308 gehaald.
ik heb bijna de zelfde specs als jouw ik heb een p4p800 se ipv jouw deluxe en een aopen gt maar ik scoord op 400x1100 5533 mischien is jouw mem wel je bottleneck ik heb xms van corsair en ik heb force klok aan staan bij riva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
omdat die kaart Gainward kaart behoorlijk hoger te klokken is, is het dan verstandiger om de agp voltage ook te verhogen staat volgens mij nu op 1.5v?
ik heb force klok aan staan bij riva.
Wat doet dit precies en waar kan ik dat vinden in rivatuner?

[ Voor 42% gewijzigd door TomSmit82 op 30-05-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87960

hmm ff tussendoor :] ik heb 350 euro dus welke kaart zal ik halen?
als ik kijk op tweakers.net pricewatch bijv zie ik dat de
Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition € 338,
en de
Asus GeForce 6800 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), Asus Extreme N6800 € 286,95
er op staan.
Nu is mijn vraag dus wat het verschil tussen deze twee zal zijn?
sitelinks:

http://usa.asus.com/products/vga/v9999ge/overview.htm

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999GT/TD&langs=01

en dus ook mijn vraag over welke ik moet nemen :] kdenk wel dat ik het sowieso bij asus houd omdat ze me tot nu toe alleen maar goede spullen geleverd hebben */afklop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

De GE is een neppe GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Anoniem: 87960 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:53:
hmm ff tussendoor :] ik heb 350 euro dus welke kaart zal ik halen?
als ik kijk op tweakers.net pricewatch bijv zie ik dat de
Asus GeForce 6800 256MB DDR3, V9999 Gamers Edition € 338,
en de
Asus GeForce 6800 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), Asus Extreme N6800 € 286,95
er op staan.
Nu is mijn vraag dus wat het verschil tussen deze twee zal zijn?
sitelinks:

http://usa.asus.com/products/vga/v9999ge/overview.htm

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999GT/TD&langs=01

en dus ook mijn vraag over welke ik moet nemen :] kdenk wel dat ik het sowieso bij asus houd omdat ze me tot nu toe alleen maar goede spullen geleverd hebben */afklop*
Die xtreme is volgens mij deze: http://www.asus.com/prog/...=Extreme%20N6800&langs=01
Beide zijn het geen echte GT's, de GE lijkt me de snelste, maar is ook duurder. Voor die prijs zou ik toch naar een ander merk gaan kijken voor een echte GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ja oke maar noem eens een echte gt die in mijn budget past?
en wat is er niet echt aan deze 2 ? want dacht echt dat ze alle twee 16pipelines hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
De GE heeft 12 pipelines. Beide kaarten staan in de Start Topic als je daar eens kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh ja klopt srry niet goed gekeken.. |:(
maar toch is het apart dat als je naar de benaming kijkt de GE duurder is dan de GT van asus?
Maar ik zit nu te twijfelen om voor de xfx te gaan omdat die volgende de site dus sowieso wel 16pipelines heeft, maar ja ook wel weer wat duurder.

nVidia GeForce 6 Serie / XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUA € 371,98

link:

http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT40AUA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

verschil is ook agp of PCI-E de ge is agp dus let op welke je hebben moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Anoniem: 87960 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:12:
oh ja klopt srry niet goed gekeken.. |:(
maar toch is het apart dat als je naar de benaming kijkt de GE duurder is dan de GT van asus?
Maar ik zit nu te twijfelen om voor de xfx te gaan omdat die volgende de site dus sowieso wel 16pipelines heeft, maar ja ook wel weer wat duurder.

nVidia GeForce 6 Serie / XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUA € 371,98

link:

http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT40AUA
In de pricewatch is de leadtek de goedkoopste GT met 256Mb. 305 euro. Alleen is ie nog niet vooradig bij de goedkoopste winkels. Die prijs klopt wel want in duitsland zijn de prijzen al een maand rond de 300 euro voor een GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, deze (AGP): http://www.maxpert.nl/pro..._76_7656&products_id=4532

Dat is toch een full-blown 6800GT zonder beperkingen en zo? Ik word niet genept als ik deze koop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
Yep deze is goed, A400GT TDH heeft tevens 16 pipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en ik vindt de leadtek stil.
wel rekening houden met de zeer grote en zware koeler trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm nice :) nu ben ik weer interested in leadtek :] scheelt me mooi weer ff 50euro maar ja wil wel echt 100% zeker weten of dit dan nu wel de "echte"is :S vind het wel erg flauw van al die bedrijven dat ze op de pagina's van hun producten soms wel en soms niet de pipelines en extra details vermelden.. want als je dus kijkt dat je nu voor minder geld een betere kaart hebt is er toch eigenlijk wel sprake van misleiding?
Oh en wat bedoelen ze op de site met: "Form Factor 2-Slot ?" toch niet dat ie 2agp sloten gebruikt ofzo? :S

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 87960 op 31-05-2005 10:44 . Reden: wat bijgetikt :] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee maar de plaat om hem vast te zetten aan je kast neemt 2 sloten in.
dit omdat de koeler van koper is en dus lekker zwaar is, deze moet dus goed vast gezet worden ander gaat je agp aansluiting eraan.
en ja dit is 100% een echte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol damn :p mjah ik ga em dus meenemen naar campzone dus ik neem aan dat als het 30 graden is en hij staat in een tent.. dat de koeler nog lief koelt ? :D
en deze is dus beter dan de gamers edition van asus ? :]

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87960 op 31-05-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 87960 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:15:
lol damn :p mjah ik ga em dus meenemen naar campzone dus ik neem aan dat als het 30 graden is en hij staat in een tent.. dat de koeler nog lief koelt ? :D
mijn voorkeur gaat eerder uit naar leadtek dan naar asus wat betreft videokaarten.
en ik heb een leadtek 6800U en die komt niet boven de 53 graden uit met het spelen van doom3 op high ;)
dus ja de leadtek koeling koelt goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm 53 graden :p ik zou dus echt niet weten of dat veel is :O want mijn mobo /cpu draaien nu op 38/45
en vorig jaar op campzone op 57/61 ofzoiets.... dus hoop dat ie et trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 12:10
Anoniem: 87960 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:15:
Heb deze kaart zelf, en hij bevalt prima. Een echte GT, doet bij mij zijn werk op 425/1150 ipv 350/1000.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm nice denk dat ik hem dan maar ga bestellen :) iemand nog ervaring met die winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maxpert = toppie, goeie service, goed bereikbaar, etc etc. Zie ook de shop survey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

it has been done >:) kheb em besteld w00h00 :D thnx btw nog voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 87960 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:02:
it has been done >:) kheb em besteld w00h00 :D thnx btw nog voor de info :)
je zal er geen spijt van krijgen :)
niet schrikken van het gewicht als je hem uitpakt.
o en over de temps.
die van mij loopt dus op tot 53 graden tijdens doom3 high en een vriend heeft een xfx ultra en die loopt over de 63 graden met doom3 high.
dus de temps zitten wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whehe :D ik hoop het ben alleen wel bang dat ik nieuwe voeding moet gaan kopen :S heb nu 300 watt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87960 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:25:
whehe :D ik hoop het ben alleen wel bang dat ik nieuwe voeding moet gaan kopen :S heb nu 300 watt :(
Ach,.. Ligt eraan hoeveel andere apparaten in je kast heb hangen...
Als je maar 1 brander, 1 cd-rom en 1 hd heb in hangen hoeft het niet persee hoor volgens mij ...
Ik heb de Coolermaster Real Power 450 WATT.
Met 1 dvd rom en 1 dvdfikker erin + 2 hd's + balkje + 1 6800GT.
als i ker een 2e GT bij gooi hoef ik er denk ik niet 1 bij te doen

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 138723 op 31-05-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kheb nu 1 brander 1 dvd rom 2hd's -80gb maxtor en 160 samsung, de nieuwe gt binnenkort dan sb audigy en dat was et :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:16
chucky666 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:19:
[...]

mijn voorkeur gaat eerder uit naar leadtek dan naar asus wat betreft videokaarten.
en ik heb een leadtek 6800U en die komt niet boven de 53 graden uit met het spelen van doom3 op high ;)
dus ja de leadtek koeling koelt goed :P
Hoe zit het met de herrie? Ik las dat de koelblokken idd nogal log(=groot) zijn. En dus relatief stil.

Ik heb nu dus een kast vol met zalman en papst fans. Zal die leadtek er dan erg uitspringen qua herrie?

[ Voor 14% gewijzigd door Pkunk op 01-06-2005 22:58 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-04 21:14

Deathchant

Don't intend. Do!

nee herrie maakt ie niet :) LeadTek is goeie kaart. Ik heb zelf de Gainward. Die blijft ook rond de 53 graden zitten. maar ik heb dan wel een tering herrie :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:21

Snippertje

Light up your life

Gelukkig bestaat er nog zoiets als waterkoeling en daarmee blijft mijn VGA met 43 stress stil EN koel :Y)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.