w00t, wat voor koeling had dat beest? en doet je Ultra die je nu hebt hogere clocks?Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:35:
[...]
mijn agp aopen ging tot 473Mhz op 1.4V
[...]
gaat je niks helpen, naast de molex zijn er andere ic's en condensators die je erop moet zetten.
Onbegonnen werk. Probeer eens de molex mod (zie sig)
AGp voltage op 1.8? Dan sterft me kaart cker weten..... Ik zal dat van die molex weleens proberen.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 23:35:
[...]
mijn agp aopen ging tot 473Mhz op 1.4V
[...]
gaat je niks helpen, naast de molex zijn er andere ic's en condensators die je erop moet zetten.
Onbegonnen werk. Probeer eens de molex mod (zie sig)
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Is dat wel zo'n goed idee om erop te gaan solderenRazor.Timo schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:00:
[...]
AGp voltage op 1.8? Dan sterft me kaart cker weten..... Ik zal dat van die molex weleens proberen.

tja, ik heb er een paar verklaringen voor,Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:30:
[...]
Is dat wel zo'n goed idee om erop te gaan solderen
1 hij wil van z'n geld af
2 hij wil een goed exuus om een nieuwe kaart te kopen
3 hij kan goed solderen
4 hij overschat zichzelf
hoop trouwens 3 maar geef hem weinig kans
Molex mod zonder solderen bedoelt ie hoor, zie http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=48577 uit HalDol zijn overklokguide. Bij 2 molexen stroom vandaan halen en dat naar de ene aansluiting op je GT laten gaan.
edit: @hieronder, netjes!
edit: @hieronder, netjes!
[ Voor 24% gewijzigd door mach2 op 03-05-2005 17:43 ]
Hallo
Jammer dat 1.4v niet lekker werkt... die molex mod heeft me echter wel 20mhz extra op de core gebrachtmach2 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:32:
Molex mod zonder solderen bedoelt ie hoor, zie HalDol zijn overklokguide. Bij 2 molexen stroom vandaan halen en dat naar de ene aansluiting op je GT laten gaan.
I love watercooling
Alleen molex blijkt niet goed te zijn ( moeten nog dingen bij zoals weerstandjes en de hele mikmak ) dus die andere molex mod van die site leek me wel wat... Solderen moet wel lukken hoor dat is niet het probleemGoldenSample schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:21:
[...]
tja, ik heb er een paar verklaringen voor,
1 hij wil van z'n geld af
2 hij wil een goed exuus om een nieuwe kaart te kopen
3 hij kan goed solderen
4 hij overschat zichzelf
hoop trouwens 3 maar geef hem weinig kans
Vraagje: Ik heb zelf een P4 2.6Ghz + 1gig mem. is het zinnig om voor dit systeem nog een 6800GT te nemen, of kan ik beter kiezen voor 6600GT? Alvast bedankt!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Je kan hem altijd later nog gebruiken..... En ik zie niet in waarom het niet sneller zou zijn....Arx schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:23:
Vraagje: Ik heb zelf een P4 2.6Ghz + 1gig mem. is het zinnig om voor dit systeem nog een 6800GT te nemen, of kan ik beter kiezen voor 6600GT? Alvast bedankt!
volgens mij is je 2.6 nog redelijk het bottle neck maar als je hem weet te overklocken (desnoods met een leuke zalman koeler) naar 3.0 of hoger valt het wel mee.Arx schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 09:23:
Verwijderd
ik had een northwood 2.5 met 512 kb l2k 533 bus speed klokte ik met een hyper48 stabiel naar 3.4 ghz heb nu een 3.0prescot maar niet veel verschil .GoldenSample schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:34:
[...]
volgens mij is je 2.6 nog redelijk het bottle neck maar als je hem weet te overklocken (desnoods met een leuke zalman koeler) naar 3.0 of hoger valt het wel mee.
Nee dat zal je idd niet merken, had je beter die northwood erin kunnen laten zitten. (tenzij je die prescot ook overklokt natuurlijk)
Hallo
Verwijderd
ja die haalt 3.8 stabiel maar dan wordt de temp wel erg hoog stressed 80 grade.mach2 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:45:
Nee dat zal je idd niet merken, had je beter die northwood erin kunnen laten zitten. (tenzij je die prescot ook overklokt natuurlijk)
Het ziet ernaar uit dat de 6800GT flink in de uitverkoop wordt gegooit. Aangezien de leadtek 6800GT in duitse shops nu ook ineens 300 euro is.... nVidia voelt de hete adem van de x800xlVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:15:
289 euro voor een echte 6800GT :
http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/jagu40.html
hehe ja laat maar komen 
Ik zit er al te wachten totdat de 6800GT "betaalbaar" word zodat ik er een tweede in kan gooien
Want ik zal er toch denk ik een andere voeding in moeten pleuren om alles lekker te laten draaien.,.
Ik zit er al te wachten totdat de 6800GT "betaalbaar" word zodat ik er een tweede in kan gooien
Want ik zal er toch denk ik een andere voeding in moeten pleuren om alles lekker te laten draaien.,.
waarom dat? ga je over op PCI-E?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:56:
Den dezen heeft een ati x850xt besteld ... 't zal me benieuwen
Anger, wat vind jij eigelijk een goed moment om een 6800GT aan te schaffen? (qua prijs)
Verwijderd
Die van mij gaat voor heel wat minder de deur uitBrainless-NL schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:01:
[...]
Het ziet ernaar uit dat de 6800GT flink in de uitverkoop wordt gegooit. Aangezien de leadtek 6800GT in duitse shops nu ook ineens 300 euro is.... nVidia voelt de hete adem van de x800xl
Haha neej niet echt...GoldenSample schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:51:
[...]
waarom dat? ga je over op PCI-E?
Anger, wat vind jij eigelijk een goed moment om een 6800GT aan te schaffen? (qua prijs)
Vooral de XFX wil niet echt afprijzen vind ik ..
sinds ik hem gekocht heb is hij maar 40 euro naar beneden gegaan.
Alleen dan nog maar hope dat die nog te koop is
Mijn versie dan
Ik zou er persoonlijk nog maar even mee wachten want veel spellen ondersteunen SLI nog niet.
Dus eerst maar ff wachten totdat de prijs aardig gedaald is ... Want misschien nog wel een jaar zou kunnen duren.
En totdat alle spellen SLI ondersteunen
Dus:
Over een jaar ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 17:54 ]
of jouwe er dan nog is, geen nood, je kan waarschijnlijk elk merk bij jouw XFXje gooien als het maar een reference is een je jou bios er in flasht maar 2x jouw XFX is natuurlijk ideaalVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:53:
[...]
Haha neej niet echt...
Vooral de XFX wil niet echt afprijzen vind ik ..
sinds ik hem gekocht heb is hij maar 40 euro naar beneden gegaan.
Alleen dan nog maar hope dat die nog te koop is
Mijn versie dan
Ik zou er persoonlijk nog maar even mee wachten want veel spellen ondersteunen SLI nog niet.
Dus eerst maar ff wachten totdat de prijs aardig gedaald is ... Want misschien nog wel een jaar zou kunnen duren.
En totdat alle spellen SLI ondersteunen
Dus:
Over een jaar ofzo
Gebruiken de AGP varianten van de 6800GT net als de 6600 lijn ook een bridge chip voor pci-e -> AGP conversie of werken deze dingen zonder bridgechip. Ik wil namelijk graag een 6800GT op AGP kopen maar als die bridgechip erop zit kan ik niet die zalman 700 koeling erop hangen (ik heb dan iig geen koeling voor die bridge chip...)
Nope geen bridge chip, de AGP versie was er namelijk eerder dan de PCI-E variant. Het is dus een volledige AGP versie zonder de bridge chip.
Hallo
Verwijderd
ik heb er ook een vf700cu op zitten en werkt perfecto en veeeeeeellll beter dan stock koeling scheelt me 30 grade stressed op de coreDaxter schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:53:
Gebruiken de AGP varianten van de 6800GT net als de 6600 lijn ook een bridge chip voor pci-e -> AGP conversie of werken deze dingen zonder bridgechip. Ik wil namelijk graag een 6800GT op AGP kopen maar als die bridgechip erop zit kan ik niet die zalman 700 koeling erop hangen (ik heb dan iig geen koeling voor die bridge chip...)
Verwijderd
Maar de case wordt er bij mij wel een enorm stuk warmer op !!! Heb 'm ff plat gelegd op z'n kant tijdens het spelen van de project snowblind demo, met een huisthermometer ernaast => 43 ° !!!!Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:26:
[...]
ik heb er ook een vf700cu op zitten en werkt perfecto en veeeeeeellll beter dan stock koeling scheelt me 30 grade stressed op de core
Je voelt werkelijk hoe ie z'n warmte in het rond blaast ! Nu zit ik met een midi-case en slechts 1 120mm outtake + een antec voeding (die ook al iets warmer is) => gevolg: pc (gesloten) slaat af tijdens 10 min gamen (waarschijnlijk wegens cpu too hot). Volgende week es zien of mijn 850xt soelaas brengt daar deze een vent naar buiten heeft. Bovendien ook eens werk maken van een deftige intake vooraan onder ...
Verwijderd
je kunt boven in de kast ook 2 coolers monteren scheelt bij een midi kast enorm .Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 20:44:
[...]
Maar de case wordt er bij mij wel een enorm stuk warmer op !!! Heb 'm ff plat gelegd op z'n kant tijdens het spelen van de project snowblind demo, met een huisthermometer ernaast => 43 ° !!!!
Je voelt werkelijk hoe ie z'n warmte in het rond blaast ! Nu zit ik met een midi-case en slechts 1 120mm outtake + een antec voeding (die ook al iets warmer is) => gevolg: pc (gesloten) slaat af tijdens 10 min gamen (waarschijnlijk wegens cpu too hot). Volgende week es zien of mijn 850xt soelaas brengt daar deze een vent naar buiten heeft. Bovendien ook eens werk maken van een deftige intake vooraan onder ...
een 850xt blaast meer warmte af dan een 6800gt @ stock dus een kast mod of een nieuwe betere kast is wel aan te raden.
ik heb een coolermaster aerogate kun je een beetje de temps mee in de gate houden .
Verwijderd
Ik heb net een 92 mm fan vooraan in mijn case gezet => een enorm verschil zeg ! Idle is mijn graka met zo'n 3a4 graden gedaald (omgevingstemp zelfs met 5. Stressed is mijn omgevingstemp van 55 gedaald naar 41 !!!Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:51:
[...]
je kunt boven in de kast ook 2 coolers monteren scheelt bij een midi kast enorm .
een 850xt blaast meer warmte af dan een 6800gt @ stock dus een kast mod of een nieuwe betere kast is wel aan te raden.
ik heb een coolermaster aerogate kun je een beetje de temps mee in de gate houden .
Voordeel van de x850xt is bovendien dat ie naar buiten toe vent ... ik probeer eerst de stock koeler alvorens er een zalman op te kleven.
Verwijderd
heb de reviews van de kaart goed bekeken maar is idd heel snel en beter gekoeld @ stock.
alleen met doom3 is de kaart een beetje tekort geschoten in alle revs denk dat dit komt door de pixel shader model.
maar wel mooi kaartje.
alleen met doom3 is de kaart een beetje tekort geschoten in alle revs denk dat dit komt door de pixel shader model.
maar wel mooi kaartje.
jongens we hebben het hier over de 6800GT en niet de X850XT hoor,Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:50:
heb de reviews van de kaart goed bekeken maar is idd heel snel en beter gekoeld @ stock.
maar wel mooi kaartje.
Back on topic!
@ goldensample: ken je me nog, ik heb je laatst een mail gestuurd over de 6800gto. Nou ik heb `m binnen. Ik zit te wachten op m`n lokale pcboer voor de pci-e stroomconnector en dan ga ik proberen hem te unlocken en OC`en
Ik laat het weten....
Klopt het trouwens hij in rivatuner 0 mhz aangeeft terwijl Everest zegt dat het geheugen op 300ddr loopt??
DOOOOOW
Heb ik weer, BIT 1 (vier pipes) is defect. Of naja, defect. In aquamark knippert het hele scherm al in het intro
. Naja de vertex shader staat wel open. Nu nog wachten op de stroomkabel voor het OC`en.....
Ik laat het weten....
Klopt het trouwens hij in rivatuner 0 mhz aangeeft terwijl Everest zegt dat het geheugen op 300ddr loopt??

[ Voor 42% gewijzigd door -ErikE- op 07-05-2005 12:37 ]
Heb hier een 6800GT Gainward 2400 AGP liggen.
Met deze kaart haalde ik stock: 10550 3dmark03
Lijkt me vrij normaal voor deze setup:
2.8GHz NW S478
512DDR PC2100
Abit IC7
Kaart is eigenlijk bedoeld voor verkoop, maar kon het niet laten om hem even te testen.
Hij draaid gerust op 400/1100 Ultra speeds, ga zo even testen wat ik dan haal in 03.
Auto detect gaf aan: 439/1100.
Ik weet niet of dit goed is of gewoon gemiddeld, ben niet thuis op het 6800GT segment.
2.8GHz NW S478
512DDR PC2100
Abit IC7
Kaart is eigenlijk bedoeld voor verkoop, maar kon het niet laten om hem even te testen.
Hij draaid gerust op 400/1100 Ultra speeds, ga zo even testen wat ik dan haal in 03.
Ik weet niet of dit goed is of gewoon gemiddeld, ben niet thuis op het 6800GT segment.
dat is jammer, je kan proberen of hij met stroomkabel het wel doet, denk ik niet verwacht dit ook niet, maar mij lukte het wel (lucky ass:P) maar onthoud maar, voor 300 euro is er geen 6800GT PCI te koop, vergelijkbare 6800GE van asus met APG kost veel duurder en van 8 naar 12 pipes maakt meer uit dan van 12 naar 16.p43000 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:22:
@ goldensample: ken je me nog, ik heb je laatst een mail gestuurd over de 6800gto. Nou ik heb `m binnen. Ik zit te wachten op m`n lokale pcboer voor de pci-e stroomconnector en dan ga ik proberen hem te unlocken en OC`en![]()
Ik laat het weten....
![]()
DOOOOOW
![]()
Heb ik weer, BIT 1 (vier pipes) is defect. Of naja, defect. In aquamark knippert het hele scherm al in het intro
. Naja de vertex shader staat wel open. Nu nog wachten op de stroomkabel voor het OC`en.....
die vage waardes in rivatuner komen misschien wel door ontbrekende powercable, hoop wel voor je dat hij lekker overclockt.
vraag met toch af, zullen ze zonder bios flash ook in sli kunnen?
wil voorbeeld scores in startpost!!!!!!1111eeneeneenSTIMPPYYY schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:23:
Heb hier een 6800GT Gainward 2400 AGP liggen.
2.8GHz NW S478
512DDR PC2100
Abit IC7
maar is die northwood een 533 FSBer? (aan je ram te zien wel, anders zou dat een uberbottleneck zijn) zo ja is het prima @ stock, zo nee ook
[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 07-05-2005 14:43 ]
Het is een 800FSB, geheugen is inderdaad brak en een dikke bottleneckmaar is die northwood een 533 FSBer? (aan je ram te zien wel, anders zou dat een uberbottleneck zijn) zo ja is het prima @ stock, zo nee ook
/edit
Nu even testen met 1024DDR PC3200
NW @ 3,2GHz
[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2005 15:24 ]
Verwijderd
eindelijk is de asus EN6800U uit (PCI-e), voor de mensen die hun 6800GT willen flashen zonder nibitor te gebruiken, dit is uw kans
Mensen ik ben het een beetje beu met me kaart..
Nu zit er die lekkere zalman erop blijf ik weer arties hebben.
Met CS:S zijn de glimmende tegels soms ROZE
en andere tegels hebben alle kleuren van de regenboog.
Aan de Warmte zal het niet liggen.
Al is die nog wel hoog, kaart is 72 graden stressed naar een uur CS:S en de kast zled tegen de 40.
Alleen ik kan nooit met die temps. artifacts hebben.
Lijkt erop dat ik brakke memory heb.
Ben ik lekker mee want er zit al een andere koeler op
Met CS:S zijn de glimmende tegels soms ROZE
Al is die nog wel hoog, kaart is 72 graden stressed naar een uur CS:S en de kast zled tegen de 40.
Dus? dan monteer je de orginele erop en vraag je een nieuwe. Je mag officieel een andere cooler op je product zetten.
monteer gewoon weer de stock koeler, heb je trouwens die headsinks van zalman er op? zo ja, moet je die met platte schoeven draaier na tijdje in de vriezer er af halen, denk dat je gewoon erg pech hebt met je kaartVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:10:
Met CS:S zijn de glimmende tegels soms ROZEen andere tegels hebben alle kleuren van de regenboog.
damm, vuufosje wilde niet helepagina openen, in IE krijg ik met posten een fout => opnieuw proberen => weer fout => weer opnieuw => heeft hij andere 2x wel gepost

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 08-05-2005 09:10 ]
GoldenSample schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:08:
[...]
damm, vuufosje wilde niet helepagina openen, in IE krijg ik met posten een fout => opnieuw proberen => weer fout => weer opnieuw => heeft hij andere 2x wel gepost
offtopic:
Had ik gister ook met IE, maar niet met Firefox.
Had ik gister ook met IE, maar niet met Firefox.
Verwijderd
sinds enkele dagen heb ik mijn nieuwe pc aan de praat, en hij bevalt me prima. alleen de score die mijn asus v9999 6800gt haalt met 3dmark 2005 is niet helemaal wat ik verwacht had, en aan de poll te zien ook niet erg hoog.
mijn pc bestaat uit:
intel pentium 4 3,4ghz ht prescott @ 3.6ghz
asus v9999 6800gt agp 128mb ddr3
asus p4p800 e deluxe
1024mb ram, cheapass pc3200 @ pc3400
antec truepower 380watt
maxtor dm 10 200gb 7200rpm
ik schakel alle programma's uit(behalve norton), en met 3dmark 2005 kom ik dan krap aan over de 4000 heen, als ik alleen de game tests doe. als ik de cpu tests erbij doe, dan zakt die heeel ver naar beneden. de andere test maken weinig verschil qua uiteindelijke score.
ik weet helemaal niks van de instellingen binnen 3dmark 2005(vs profile, ps profile enz enz zegt me allemaal niets), maar als ik die verander en de tests nog een keer draai verandert er weinig.
bij overklocken heb ik gemerkt dat mijn voeding net aan toereikend is, maar met mijn cpu op 3,8ghz en een spel ingeschakeld, slaat de computer af
iemand enig idee waarom ik de scores niet hoger krijg? ligt het aan de stroomtoevoer naar de videokaart(1xmolex) of is de voeding toch niet sterk genoeg? ik kom er niet meer uit...
mijn pc bestaat uit:
asus p4p800 e deluxe
antec truepower 380watt
ik schakel alle programma's uit(behalve norton), en met 3dmark 2005 kom ik dan krap aan over de 4000 heen, als ik alleen de game tests doe. als ik de cpu tests erbij doe, dan zakt die heeel ver naar beneden. de andere test maken weinig verschil qua uiteindelijke score.
ik weet helemaal niks van de instellingen binnen 3dmark 2005(vs profile, ps profile enz enz zegt me allemaal niets), maar als ik die verander en de tests nog een keer draai verandert er weinig.
bij overklocken heb ik gemerkt dat mijn voeding net aan toereikend is, maar met mijn cpu op 3,8ghz en een spel ingeschakeld, slaat de computer af
iemand enig idee waarom ik de scores niet hoger krijg? ligt het aan de stroomtoevoer naar de videokaart(1xmolex) of is de voeding toch niet sterk genoeg? ik kom er niet meer uit...
wacht eens even, je hebt een 6800GT met 128MB gddr3?Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:42:
sinds enkele dagen heb ik mijn nieuwe pc aan de praat, en hij bevalt me prima. alleen de score die mijn asus v9999 6800gt haalt met 3dmark 2005 is niet helemaal wat ik verwacht had, en aan de poll te zien ook niet erg hoog.
mijn pc bestaat uit:
asus p4p800 e deluxe
antec truepower 380watt
bij overklocken heb ik gemerkt dat mijn voeding net aan toereikend is, maar met mijn cpu op 3,8ghz en een spel ingeschakeld, slaat de computer af![]()
mwah, voedingon toerijkend, draai je presscot eens op stock en in 2005 moet gewoon alles op het 'lelijkst' staan met een resolutie van 1024 om 768
..of een 6800GT DDR1 van Asus?
Verwijderd
waarschijnlijk wel de v9999GT. dat is een 6800GT met 128 mb ddr1 ram erop. dat is volgens mij wel een normale score daarvoor.
Verwijderd
jah, de v9999gt agp met 128mb heb ik. en volgens mij(en volgens everest
) zit daar ddr3 geheugen op. wat zijn de ''lelijkste' instellingen dan? wellk vs profiel? of maakt dat niet uit? en welke vakjes moet ik aanvinken bij rendering options?
edit: welke forceware is het beste: de standaard nvidia 71.89, of de gemodde versie van omega 66.93? en als het de 2de is, kan die dan beter op quality of performance settings geinstalleerd worden, als je kijkt naar 3dmark 2005 scores?
ow ik vind net de forceware update van nvidia op tweakers.net, 76.45. dat word het nu dus, lijkt me.
edit: welke forceware is het beste: de standaard nvidia 71.89, of de gemodde versie van omega 66.93? en als het de 2de is, kan die dan beter op quality of performance settings geinstalleerd worden, als je kijkt naar 3dmark 2005 scores?
ow ik vind net de forceware update van nvidia op tweakers.net, 76.45. dat word het nu dus, lijkt me.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 12:46 ]
Ik zat net ff op Alternate.nl rond te kijken en ik zag een Club3D 6800GT voor 289,- volgensmij is het een echte 6800gt met 256 mb ddr3 en 16 pipelines.
Hier is de link:
http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/jagu40.html
Hier is de link:
Verwijderd
dat wisten we al een tijdje 
bij prestatieinstellingen, profiel 3dmark05.exe dan systeemprestatie op prestatie en de rest op application controlledVerwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:28:
jah, de v9999gt agp met 128mb heb ik. en volgens mij(en volgens everest) zit daar ddr3 geheugen op. wat zijn de ''lelijkste' instellingen dan? wellk vs profiel? of maakt dat niet uit? en welke vakjes moet ik aanvinken bij rendering options?
Loopt al een tijdje een topic overMastasidaz schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:47:
Ik zat net ff op Alternate.nl rond te kijken en ik zag een Club3D 6800GT voor 289,- volgensmij is het een echte 6800gt met 256 mb ddr3 en 16 pipelines.
Hier is de link:
Geforce 6800GT Club3D (alternate)
Het is inderdaad een gewone 6800GT met DDR3 en 16x1,6 en er is ook niet bespaard op het geheugen
Verwijderd
profiel 3dmark 2005 bestaat niet. die zal ik zelf toevoegen dan. de rest heb ik nu ingesteld zoals jij zegt, kijken wat die nu haalt. is der niet een patch dat er meer profielen bij komen? ik kan bijvoorbeeld doom 3 ook niet vinden, terwijl er wel een heleboel spellen instaan. ik heb nu dus 76.45Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:16:
dat wisten we al een tijdje
[...]
bij prestatieinstellingen, profiel 3dmark05.exe dan systeemprestatie op prestatie en de rest op application controlled
forceware.
maakt het nog uit op hoeveel hertz het beeldscherm staat? ik heb een philips 170s5fb met maximaal 75 hz. moet die daar gewoon op staan?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 13:41 ]
Verwijderd
sry, naast profielen heb je ook toepassingen staan, daar gewoon 3dmark05.exe selecteren, en dan zie je profiel 3dmark05 er naast staan.
je kunt zelf programma's toevoegen, profiel op algemeen zetten, en dan profiel toevoegen
je kunt zelf programma's toevoegen, profiel op algemeen zetten, en dan profiel toevoegen
Mijn 6800 GT had het 2 maanden geleden begeven en ik had hem dus RMA gestuurd. Gister kreeg ik eindelijk mijn "nieuwe" (gerepareerde) kaartje weer terug. Vannochtent kon ik het toch niet laten om maar eens te gaan overklokken
. Ik haalde met mijn oude kaartje net 400/1100Mhz. Met deze haal ik 420/1100 Mhz tot nu toe
! En een 3Dmark 05 score van 5500 punten
. Van de week mijn Zalman VF-700 Cu er eens op gooien en eens kijken wat ik er dan nog uit kan halen.
[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 08-05-2005 17:06 ]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Neej Neej Neej !, je kaart is niet brak, ik ( samen met een vriende van me ) ( Die ook een 6800GT hebbe ) hebbe dit ook af en toe, komt mede door dat Valve CS:S update en dat dan soms de textures niet goed geladen worden, druk op ~ ( <-- deze toets ) tijdens het spele als je weer is roze/paarse textures ziet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:10:
Met CS:S zijn de glimmende tegels soms ROZEen andere tegels hebben alle kleuren van de regenboog.
Als het goed is moet er dan in het rood staan, dat sommige textures niet geladen/gevonden kunne worden.
Lees maar op het Steam forum, ik neem aan dat je het niet bij andere spele hebT?
dan is je score wel normaal hoor.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:28:
jah, de v9999gt agp met 128mb heb ik. en volgens mij(en volgens everest) zit daar ddr3 geheugen op. wat zijn de ''lelijkste' instellingen dan? wellk vs profiel? of maakt dat niet uit? en welke vakjes moet ik aanvinken bij rendering options?
Idd ik heb het niet bij andere spellen.Fusion_XT schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:15:
[...]
Neej Neej Neej !, je kaart is niet brak, ik ( samen met een vriende van me ) ( Die ook een 6800GT hebbe ) hebbe dit ook af en toe, komt mede door dat Valve CS:S update en dat dan soms de textures niet goed geladen worden, druk op ~ ( <-- deze toets ) tijdens het spele als je weer is roze/paarse textures ziet.
Als het goed is moet er dan in het rood staan, dat sommige textures niet geladen/gevonden kunne worden.
Lees maar op het Steam forum, ik neem aan dat je het niet bij andere spele hebT?
Als ik daarna ook gewoon me comp opnieuw opstart is het ook weg..
Ik zal het is proberen als het nog is gebeurt..
Thnx..
EDIT: ow nee weet al wat je bedoeld... daar heb ik geen last van ...
Het zijn echt arties
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 21:43 ]
Zo, net even de koeler gedemonteerd en schoongemaakt. Er zat weer zo`n thermal pad tussen de die en koelblok
ik heb zo`n hekel aan thermal pads
. Op de rand stond btw "GeForce 6800 D PCI" zal wel Dell betekenen ofzo.
De temps zijn er behoorlijk van verbeterd. van 60 graden idle naar 49 idle. En van 75 graden @ load naar 60 @ load. Bedenk wel dat dit dus op verlaagde kloksnelheden zijn. Ik kan namelijk nergens in friesland zo`n stuck verloopje vinden. `k heb er nu maar eentje besteld bij een shop in de pricewatch voor 4,50 en 9 euro verzendkosten
Maarja, je moet wat.
Als UPS het verloopje brengt volgt de volgende episode

De temps zijn er behoorlijk van verbeterd. van 60 graden idle naar 49 idle. En van 75 graden @ load naar 60 @ load. Bedenk wel dat dit dus op verlaagde kloksnelheden zijn. Ik kan namelijk nergens in friesland zo`n stuck verloopje vinden. `k heb er nu maar eentje besteld bij een shop in de pricewatch voor 4,50 en 9 euro verzendkosten

Als UPS het verloopje brengt volgt de volgende episode
Verwijderd
je moet de 71.24 drivers gebruiken daar scoor je het beste mee en gooi smartdoctor maar van je systeem af en zet er een zally vf700 cu op voor goede cooling.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:38:
[...]
profiel 3dmark 2005 bestaat niet. die zal ik zelf toevoegen dan. de rest heb ik nu ingesteld zoals jij zegt, kijken wat die nu haalt. is der niet een patch dat er meer profielen bij komen? ik kan bijvoorbeeld doom 3 ook niet vinden, terwijl er wel een heleboel spellen instaan. ik heb nu dus 76.45
forceware.
maakt het nog uit op hoeveel hertz het beeldscherm staat? ik heb een philips 170s5fb met maximaal 75 hz. moet die daar gewoon op staan?
je zou later na betere cooling wel 5k moeten halen.
voltmod is niet verstandig bij die kaart omdat je maar 1 molex hebt ja had achteraf beter de 256mb versie kunnen kopen die kan op 1.6 volt draaien met betere cooling.
Vaag, probleem. Stel de vraag maar hier, want Geforce topic is een beetje dood.
Ik heb vandaag een 6800ULTRA ontvangen (inc zalman koeler), maar nadat ik hem erin had geprikt (AGP) en aangesloten met 2 molex connectors gaf het systeem geen beeld, daarna wat componenten losgehaald om te kijken of hij daarna wel beeld zou geven, helaas nog niks. Dit was opeen Tagan 380W, wat in pinciepe genoeg zou moeten zijn. Daarna even Tagan 480W uit mijn systeem gerukt en geprobeerd, weer geen beeld
. Er zittten geen speciale componenten e.d. aan het systeem.
Is de videokaart gewoon brak? of trekt die voeding het nou echt niet
Overigens, als ik daarna gewoon weer de oude Geforce 4 MX4000 erin prikte deed het systeem het gelijk, dus weer beeld.
Ik heb vandaag een 6800ULTRA ontvangen (inc zalman koeler), maar nadat ik hem erin had geprikt (AGP) en aangesloten met 2 molex connectors gaf het systeem geen beeld, daarna wat componenten losgehaald om te kijken of hij daarna wel beeld zou geven, helaas nog niks. Dit was opeen Tagan 380W, wat in pinciepe genoeg zou moeten zijn. Daarna even Tagan 480W uit mijn systeem gerukt en geprobeerd, weer geen beeld
Overigens, als ik daarna gewoon weer de oude Geforce 4 MX4000 erin prikte deed het systeem het gelijk, dus weer beeld.
[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-05-2005 15:29 ]
Zijn die molexen op een aparte lijn? Dus hangen er niet nog HDD's oid aan?STIMPPYYY schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:25:
Vaag, probleem. Stel de vraag maar hier, want Geforce topic is een beetje dood.
Ik heb vandaag een 6800ULTRA ontvangen (inc zalman koeler), maar nadat ik hem erin had geprikt (AGP) en aangesloten met 2 molex connectors gaf het systeem geen beeld, daarna wat componenten losgehaald om te kijken of hij daarna wel beeld zou geven, helaas nog niks. Dit was opeen Tagan 380W, wat in pinciepe genoeg zou moeten zijn. Daarna even Tagan 480W uit mijn systeem gerukt en geprobeerd, weer geen beeld. Er zittten geen speciale componenten e.d. aan het systeem.
De fan draait wel. Maar ik heb een aparte molex gebruikt er zitten geen HDD's op aangesloten. Zal het nog maals te proberen 
/edit
Hij doet het nog steeds niet. Heb hem ook getest bij een vriend van me. Hoewel hij het daar ook niet deed had hij wel een Q-tec voeding 480W. Dus niet heel betrouwbaar. Persoon waarvan ik hem heb gekocht komt donderdag even langs met een sterke voeding dan gaan we het nogmaals testen. Werkt het niet, krijg ik alsnog mijn gled terug
, hoop dat hij het doet
/edit
Hij doet het nog steeds niet. Heb hem ook getest bij een vriend van me. Hoewel hij het daar ook niet deed had hij wel een Q-tec voeding 480W. Dus niet heel betrouwbaar. Persoon waarvan ik hem heb gekocht komt donderdag even langs met een sterke voeding dan gaan we het nogmaals testen. Werkt het niet, krijg ik alsnog mijn gled terug
[ Voor 61% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-05-2005 20:33 ]
Ik ga binnenkort ook een 6800 GT kopen. Nu valt me in de poll in de startpost op dat veel mensen een XFX hebben, terwijl die 80 euro duurder is dan een vergelijkbare Gigabyte, en 60 t.o.v. een Leadtek. Heeft dit een reden? Want zo ver als ik kan zien zijn de kaarten vrijwel identiek, technisch althans.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
nee geen verschil, zijn alle 3 prima merken, alleen hangt het er van af of je de XFX Dual DVI hebt of niet, maar XFX is een 'vertrouwd' en bekend merk, verder waren de prijs verschillen een paar maanden terug nog anders.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:07:
Ik ga binnenkort ook een 6800 GT kopen. Nu valt me in de poll in de startpost op dat veel mensen een XFX hebben, terwijl die 80 euro duurder is dan een vergelijkbare Gigabyte, en 60 t.o.v. een Leadtek. Heeft dit een reden? Want zo ver als ik kan zien zijn de kaarten vrijwel identiek, technisch althans.
Verwijderd
volgens mij kwam dat doordat XFX de allereerste 6800's uitbracht, daardoor kreeg hij een naam, die die heeft ie gehouden, is hetzelfde als asus, heeft een goede naam en kan dus de producten duurder verkopen, maar een club3d is net zo goed, en die zijn meestal veel goedkoper
Ja maar Tussen Asus en XFX zit wel degelijk verschil.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:50:
volgens mij kwam dat doordat XFX de allereerste 6800's uitbracht, daardoor kreeg hij een naam, die die heeft ie gehouden, is hetzelfde als asus, heeft een goede naam en kan dus de producten duurder verkopen, maar een club3d is net zo goed, en die zijn meestal veel goedkoper
Bij Asus is het altijd wel ff net iets anders...
Iets hogere clock of andere memory...
Ik heb een Asus Extreme N6800GT/2DT 256MB PCI-E besteld ter vervanging van mijn brakke Aopen 6600 256MB (non-GT). Hopelijk ben ik over 2 daagjes heel happy
.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
dat denk ik wél..KaMiKaZe schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 01:35:
Ik heb een Asus Extreme N6800GT/2DT 256MB PCI-E besteld ter vervanging van mijn brakke Aopen 6600 256MB (non-GT). Hopelijk ben ik over 2 daagjes heel happy.
maar dat wordt goedgemaakt door de overklokbaarheid naar de ultra (zonder extra vage/brakke/bios programma's)
you had me at EHLO
Kast staat achter een schot, is die Zalman VF700-Cu eenvoudig te monteren ?.
Ik vraag me af wat een goede voeding zou zijn.
Asus Extreme N6800GT/2DT 256MB PCI-E
AMD Athlon 64 3500+ (NC)
Asus A8N SLI
2 x 512MB Kingston DDR PC400 CL3 (tijdelijk komt wat snellers in)
200GB Maxtor Sata 150 7200rpm 8MB
DVD Rewriter Liteon
Ik vraag me af wat een goede voeding zou zijn.
Asus Extreme N6800GT/2DT 256MB PCI-E
AMD Athlon 64 3500+ (NC)
Asus A8N SLI
2 x 512MB Kingston DDR PC400 CL3 (tijdelijk komt wat snellers in)
200GB Maxtor Sata 150 7200rpm 8MB
DVD Rewriter Liteon
hoeft niet perce, op een A merk voeding van 350 wat is het ook prima te doen en overteclocken (voor als je nu nog een 350Watt merk voeding hebt)STIMPPYYY schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:01:
Tagan 480W. Ernemax, Antec.
Meer dan 400W lijkt me verstandig
ach ik zal toch ook ooit een nieuwe voeding moeten halen als er een 2e 6800Gt bij komt..
Dat zullen er ook nog 2 (misschien dan wel meer) HD's aan hangen en 2 dvd-roms + lichtbalk + mobo met nog een 12 Volt ATX stekker.
Ben bang dat me voeding (Coollermaster Real Power 450 WATT) het niet echt meer gaat trekken hoor.
Er is al een 800 Watt voeding uit
had ik ergens gelezen ....
Volgens mij hier op tweakers.
Dat zullen er ook nog 2 (misschien dan wel meer) HD's aan hangen en 2 dvd-roms + lichtbalk + mobo met nog een 12 Volt ATX stekker.
Ben bang dat me voeding (Coollermaster Real Power 450 WATT) het niet echt meer gaat trekken hoor.
Er is al een 800 Watt voeding uit
klopt, net nu videokaart ontwikkelaars de energie constumptie willen beperken, dat poste een mede tweakerer, erg scherpVerwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:38:
ach ik zal toch ook ooit een nieuwe voeding moeten halen als er een 2e 6800Gt bij komt..
Er is al een 800 Watt voeding uithad ik ergens gelezen ....
ach, ik kan met de huidige configuratie toch geen SLI en het eerste SLI achtige dat ik ooit ga nemen is denk ik AMR, dat klinkt interresanter (gewoon moederbord, 2 verschillende kaarten gaan samen, dus kan je in etappes upgraden)
Ik probeer het eerst even met de Aopen 350watt die ik nog heb liggen. Ik ga niet overclocken dus iet zwaarders dan een 400watt heb ik toch niet nodig. bedankt voor de tips
[ Voor 8% gewijzigd door KaMiKaZe op 11-05-2005 22:24 ]
Verwijderd
ik heb al veel merken gehad maar zit idd veel verschil in kaarten en zoals jij het ook al zij asus springt er meestal wel boven uit met een andere layout of betere hardware.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:36:
[...]
Ja maar Tussen Asus en XFX zit wel degelijk verschil.
Bij Asus is het altijd wel ff net iets anders...
Iets hogere clock of andere memory...
voor het voltmodden van kaart houden die asus kaarten het wel langer uit tov andere merken heb nu een aopen maar dat ding is niet stabiel te modden waar de asus wel veel meer uit wist te halen.
Als je een 6800 GT hebt met 2 molex aansluitingen MOET je dan beide voorzien van spaning of is dan 1 voldoende ?
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Een ongebruikte 420watt supermicro voeding gevonden, waar zo'n connector op zit voor serverboards (nieuwe connector voor socket 775 ?) nu heb ik een converter gehaald waarmee ik em op de A8N kan aansluiten 

Beetje fatsoenlijk voor mijn 6800GT ?
Total Power
420W (with PFC)
Support
Dual Xeon, Pentium 4, Dual Pentium III
Power Input
AC100V/240V, 10A Max, 50/60Hz
Power Output
+5V, +3.3V, +12V, -5V -12V, +5VSB
Max Output
+5V -- 40A
+12V -- 25A
+3.3V -- 30A
-12V -- 1.0A
-5V -- 0.5A
+5VSB -- 1.5A
5V+3.3V combined power 200W max.
5V-3.3V+12V combined power 400W max.
Connection
One 20-pin connector
Eight 4-pin connectors
One 8-pin 12V connector
One 4-pin 12V connector
Two floppy connectors
One 6-pin connector
One alarm switch

Beetje fatsoenlijk voor mijn 6800GT ?
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren ook een VF-700 Cu binnen die ik wil gaan monteren op mijn reference kaart 6800 GT
Ben aan het zoeken geweest naar een How to maar nog niet gevonden .... Het monteren snap ik wel maar het demonteren daar gaat het me om ....
Hoe haal ik de stock cooler en de ram koelertjes eraf ..en dan wel op de meest veilige manier
Had gelezen dat deze soms nogal vastzitten
Ben aan het zoeken geweest naar een How to maar nog niet gevonden .... Het monteren snap ik wel maar het demonteren daar gaat het me om ....
Hoe haal ik de stock cooler en de ram koelertjes eraf ..en dan wel op de meest veilige manier
Verwijderd
gewoon alle schroefen losschroeven, kan niet misgaan, heb ikook gedaan, bovenaan beginnen en met een beetje inzicht kun je zelf wel zien hij hij verder gedemonteerd moet worden. en die koeler gaat er wel af, maak je daar mar geen zorgen over
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 09:59 ]
als hij na het losschoeven nog erg vast zit leggen veel tweakers hem in de koeling (vriezer) zodat de koelpasta koud word en minder gaat kleven ofzo, maar eerst zou ik gewoon hem even losschoeven en hem er af proberen te halen, eventuele ramsinks (zitten er dacht ik niet op) kunnen altijd heel heel voor zichtig met platte schoevedraaier er af gehaalt wordenVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:45:
Ik heb sinds gisteren ook een VF-700 Cu binnen die ik wil gaan monteren op mijn reference kaart 6800 GT
ps, hoe goed is je airflow en laat je je temperatuur (en mogelijk je overclock) verschillen nog even weten?
Verwijderd
ok hij zit erop nu .. was idd een makkieGoldenSample schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:14:
[...]
als hij na het losschoeven nog erg vast zit leggen veel tweakers hem in de koeling (vriezer) zodat de koelpasta koud word en minder gaat kleven ofzo, maar eerst zou ik gewoon hem even losschoeven en hem er af proberen te halen, eventuele ramsinks (zitten er dacht ik niet op) kunnen altijd heel heel voor zichtig met platte schoevedraaier er af gehaalt worden
ps, hoe goed is je airflow en laat je je temperatuur (en mogelijk je overclock) verschillen nog even weten?
Geprobeerd niet te veel pasta te gebruiken .. en net getest met Act of war ...
Idle 46 graden (was 51)
Stressed 66 (was 72)
Hij loopt nu op 5 volt btw ..
Het is nog niet schokkend dus

met riva tuner kan ik nu tot
core 427 Mhz
Geheugen 1175 Mhz
Is dit een beetje goed ?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 17:41 ]
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag 2 GT's erin, maar me score van 3dmark05 is niet om over huizen te gaan springen. Ik kom niet hoger dan 7843 punten namelijk.. 71.89WHQL drivers met de laatste chipset drivers voor de nForce. Zit nog met een 3200+ 64bit AMD die binnenkort wel vervangen gaat worden. En 512MB Corsair XMS 2.3.3.6 mem.. Overzie ik iets ?
3200 is een gigantisch bottleneck, probeer die eens behoorlijk overteclocken en koop nog een latje van 512MB XMS, dan moet het al beter gaan, koop anders als je gespaart hebt minimaal een 3800+Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:52:
Ik heb sinds vandaag 2 GT's erin, maar me score van 3dmark05 is niet om over huizen te gaan springen. Ik kom niet hoger dan 7843 punten namelijk.. 71.89WHQL drivers met de laatste chipset drivers voor de nForce. Zit nog met een 3200+ 64bit AMD die binnenkort wel vervangen gaat worden. En 512MB Corsair XMS 2.3.3.6 mem.. Overzie ik iets ?
(en ja, 3Dmark05 is vooral 3Dkaart werk maar dit is gewoon een te groot bottleneck)
Verwijderd
Dat het "een" botleneck was wist ik, maar is het echt zo erg ? Dan ga ik eerst sparen voor een CPU. Thanks.GoldenSample schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:23:
[...]
3200 is een gigantisch bottleneck, probeer die eens behoorlijk overteclocken en koop nog een latje van 512MB XMS, dan moet het al beter gaan, koop anders als je gespaart hebt minimaal een 3800+
(en ja, 3Dmark05 is vooral 3Dkaart werk maar dit is gewoon een te groot bottleneck)
jep enorm, zelfs met een 3500+ is het het overduidelijke bottleneck, met een 3800+ gaat het wel, alleen als je je kaarten overclockt zal je je 3800+ dan ook moeten overclocken anders is die weer het bottleneckVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:41:
[...]
Dat het "een" botleneck was wist ik, maar is het echt zo erg ? Dan ga ik eerst sparen voor een CPU. Thanks.
Verwijderd
Zieke snelheden haal je trouwens :GoldenSample schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:09:
[...]
jep enorm, zelfs met een 3500+ is het het overduidelijke bottleneck, met een 3800+ gaat het wel, alleen als je je kaarten overclockt zal je je 3800+ dan ook moeten overclocken anders is die weer het bottleneck
Videokaart(en) 6800GTO OC tot 16X1 6 @ 425Mhz en 1125Mhz
Ik haal net de 382 Core en dan heb ik heeeel af en toe arti's. Mem gaat tot 1101.
't kan hogerVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:11:
[...]
Zieke snelheden haal je trouwens :
Videokaart(en) 6800GTO OC tot 16X1 6 @ 425Mhz en 1125Mhz
Ik haal net de 382 Core en dan heb ik heeeel af en toe arti's. Mem gaat tot 1101.
[ Voor 2% gewijzigd door GoldenSample op 12-05-2005 21:50 . Reden: potentieël gespeld zo als ik denk/hoop dat het gespeld moet zijn ]
Temps maken bij de 6800GT niets uit heb ik gemerkt.GoldenSample schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:47:
[...]
't kan hogermijne heeft potentieël, maar heb matige airflow (dell kast) en stock GT koeler, afgekeurde ultra is het (hij heeft dubbele slothoogte PCI bracket), heb het nog niet kunnen merken
Nou na een geklooi met het goed laten lopen van de nieuwe PC (problemen met de firmware van m'n maxtor) kon ik eindelijk testen. 4950 punten in 3d mark met alles op default, niks aan de drivers getweakerd en alles op stock speed. Valt me eigenlijk een beetje tegen
bij mij wel denk ik, want als hij het te warm heeft (lees PCI brackets er weer in, 3,5' bays er weer in) clockt hij terugRazor.Timo schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:12:
[...]
Temps maken bij de 6800GT niets uit heb ik gemerkt.
niks mis mee, prima.KaMiKaZe schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:40:
Nou na een geklooi met het goed laten lopen van de nieuwe PC (problemen met de firmware van m'n maxtor) kon ik eindelijk testen. 4950 punten in 3d mark met alles op default, niks aan de drivers getweakerd en alles op stock speed. Valt me eigenlijk een beetje tegen
in de startpost met die voorbeeldscores
[ Voor 44% gewijzigd door GoldenSample op 13-05-2005 16:44 ]
Ik heb het in de startpost gezet
Ik haal overigens 11.500 in 3dmark03, lijkt me ook een redelijk normale score. Nu een zalman op m'n geforce, de NB fan vervangen en wat fatsoenlijke LL ram aanschaffen en we kunnen wat experimenteren
Ja sorry voor de startpostniks mis mee, prima.
in de startpost met die voorbeeldscores
Ik heb de laatste tijd beetje weinig tijd...
Ik zal echt in het weekend een poll maken voor standaard snelheden
Verwijderd
Ik heb me SLi eruit gegooit en is die andere kaart er is in gegooit om te OC'en. Tot mijn verbazing loopt deze op 1145Mhz mem en 438Mhz core goed zonder arti's. Heb dan ook 6124 punten in 3dmark05. Ik doe 1 GT weg denk ik gezien de games toch niet echt SLi ondersteunen. Die ene kaart loopt bijna beter dan 2 in SLi.
Verwijderd
Ik zit met een probleem ben van plan een nieuwe vidkaart aan te schaffen, maar zit te twijfelen tussen de 6800 gt en de x800xt. Ik had een paar vraagjes
Is het werkelijk zo dat de beeldkwaliteit sinds de laatste drivers op het zelfde niveau zit als de x800 serie, gaat dit niet ten kosten van de performance?
Sommmige zeggen dat de x800 sneller aanvoelt als de 6800 serie, kan iemand dit bevestigen?
Is het werkelijk zo dat de beeldkwaliteit sinds de laatste drivers op het zelfde niveau zit als de x800 serie, gaat dit niet ten kosten van de performance?
Sommmige zeggen dat de x800 sneller aanvoelt als de 6800 serie, kan iemand dit bevestigen?
Verwijderd
Ja en nee, met Half Life 2 liep de game gewoon beter als op mijn GT, echter als je gaat kijken naar UT2004, Star Wars Republic Commando dat geef ik toch de voorkeur aan de 6800GT. Ik weet dat HL2 een ATI game is, maar had wel meer verwachtVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 09:19:
Ik zit met een probleem ben van plan een nieuwe vidkaart aan te schaffen, maar zit te twijfelen tussen de 6800 gt en de x800xt. Ik had een paar vraagjes
Heb trouwens nog een nieuwe 6800GT van Asus liggen. 2 dagen oud incl. bon. Vanwege een dubbele bestelling 1 over.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 10:03 ]
Verwijderd
Voeg mij eens toe op msn .... Adres in mn profielVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:02:
[...]
Heb trouwens nog een nieuwe 6800GT van Asus liggen. 2 dagen oud incl. bon. Vanwege een dubbele bestelling 1 over.
als ik nu zou kiezen moeten tussen een X8xx serie of een 6800 zou ik de X8xx doen, ik heb echt torenhoge verwachtingen van ATI's AMR, hoop ook dat iemand die dingen weet te kraken dat je een Nvidia op een AMR Master kaart kan zetten
Verwijderd
AMR duurd nog wel even ben ik bang. Nvidia zit ook niet stilGoldenSample schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:58:
als ik nu zou kiezen moeten tussen een X8xx serie of een 6800 zou ik de X8xx doen, ik heb echt torenhoge verwachtingen van ATI's AMR, hoop ook dat iemand die dingen weet te kraken dat je een Nvidia op een AMR Master kaart kan zetten
theme? wat bedoel je?Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:06:
[...]
AMR duurd nog wel even ben ik bang. Nvidia zit ook niet stilWelke theme gebruik je Goudvoorbeeld ?
Dit topic is gesloten.