Ok, ik heb hier snel wat hulp nodig....
Systeem:
AMD XP2700+
Club3d 9700
512 mb Kingston
Chaintech Apogee mainbord
80 gb WD
Vandaag heeft de videokaart (club 3d 9700) het zogoed als begeven, met opstarten alleen nog maar strepen van alle kleuren doorelkaar --> videogeheugen waarschijnlijk. Van het begin af aan last gehad van artifacts..na montage zalmann koeler is dat echter hele tijd minimaal gebleven (zo'n 1.5 jaar). Maar nu lijkt hij toch difinitief de geest te hebben gegeven en besides that is het irritant als ik elke keer maar weer moet zien of ik beeld heb...
Het probleem is dat mijn vader de computer ook HEEL hard nodig heeft dus ik moet nu snel een nieuwe videokaart kiezen en heb daarom weinig tijd voor research, wil hem namelijk morgen dan kopen.
Na een korte inventarisatie van huidige video kaarten zit ik met volgende probleem, ik wil maximaal +/- 300 euro uitgeven aan nieuwe video en evt nog wat geheugen.
De keuze is al beperkt tussen een
- 6600gt (+/- 200) + 512 mb geheugen
- normale 6800 (+/- 230-250) + 512 mb geheugen
- 6800GE versie van asus (128mb ddr1 ipv 256 --> 295 euro), geen geld voor geheugen.
Wat kan ik nu het beste nemen om de meeste performance winst te krijgen, daarbij ook nog in de gaten houdend dat ik op 15 inch tft game wat dus max 1024*768 is.....waardoor die 6800GE zijn toegevoegde waarde een beetje verliest. Maar wel een beetje letten op de toekomst, wat is de bottleneck nu, en met de upgrade....
Er worden games gespeeld als GTR, call of duty, WoW, farcry
PS: Ik weet dat het niet echt de policy is om zo'n soort vragen te stellen maar dit is dus een noodgeval en heb zelf geen tijd om hier alle topics door te lezen...
[
Voor 3% gewijzigd door
Speedsmile op 27-04-2005 20:28
]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.