Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 92 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.675 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:56:
[...]

Offtopic, maar dan is er iets mis met je auto.

Ik heb dezelfde auto en heb de afgelopen 8600 kilometer precies 1 op 20 gereden. [..]Verder vaak 130 op de cruise controle.
En wat is het verbruik bij 130 op de cc?

Met een Ford Focus econetic die ik rijd is het verbruik ongeveer gelijk aan wat MBV meld. Autosnelweg aan de vmax verbruikt gewoon relatief veel. Stel je rijd 130km/u en hebt een 30km/u wind tegen dan is de luchtsnelheid 160km/u wat je dan ook terug ziet in het verbruik; niet anders dan op de fiets waarbij je zelf direct merkt dat je veel meer moeite moet doen :)

Een enkele reis naar kantoor is voor mij zo'n 60Km vmax130, 30Km vmax120 en een stukje 100 en minder; totaal 115km. Zo zie ik op de boordcomputer ook een gemiddelde van rond de 6l/100Km.
Als m'n vriendin de auto meeneemt naar d'r werk met een rit van 30km, voornamelijk 80 a 100Km/u dan zou het gemiddelde misschien wel onder de 5l/100Km liggen.
Verder geeft de auto aan de hand van groene blaadjes suggestie's om zuinig te rijden. Anticiperen en schakelen scoren 100% en de enige suggestie is de snelheid verlagen. Ik trap die auto absoluut niet af maar ga ook weer niet onder de vmax zitten om zuiniger te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Als je niet consistent hard rijdt maar vaak het gas los moet laten en weer gas moet geven als een auto opzij is gegaan, dan ben je alsnog niet zuinig bezig. Ik vind het met de genoemde snelheden niet erg vreemd dat je de fabrieksopgave niet haalt. Maar je komt redelijk in de buurt toch?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Was ook niet bedoeld als persoonlijke aanval hoor MBV (to be clear)..

Als ik hem op 130 op de CC zet dan rijdt hij 1 op 19 ongeveer, dat is dus 5.2/100km.. Kan een beetje meer of minder zijn afhankelijk van wind mee/wind tegen.

Ik vind het vreemd, dezelfde soort verhalen zie ik ook op het DS3 forum. Maar ik kan me niet voorstellen dat er verschil zit in de motoren die uitgeleverd worden. Als we er even vanuit gaan dat die DS3'tjes allemaal 1-op-1 hetzelfde zijn (qua motorblok) kan het verschil toch alleen maar in rijstijl zitten? Of accessoires (als in; grotere velgen, ander soort banden, kleur :+ etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Grotere velgen en grotere banden / bredere banden kunnen wel degelijk dit soort verschillen veroorzaken. Dus gaarne allebei even de bandenmaten posten. Daarbij ook nog het verschil tussen keiharde eco bandjes of zachte winterbanden.

Daarbij komt nog dat jij (FreakNL) wellicht 130 op de CC rijdt, dus in werkelijkheid minder, en MBV misschien 138km/u op de GPS bedoelt. Is toch een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Ik bedoel 138km/u op de teller = 135km/u op de GPS. Maar ook met 128km/u op de teller heb ik wind mee nodig voor 5.2l/100km. Ik heb de standaard bandenmaat, wel lichtmetaal i.p.v. doppen. Winterbanden maakt nauwelijks uit.

Gas loslaten voor een auto voor me maakt nauwelijks uit: 's ochtends ligt mijn verbruik lager i.v.m. meer verkeer en dus een lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb ook LM velgen (ashere, 16"). Winterbanden/zomerbanden maakt idd niet veel uit.

Ik zal morgen of overmorgen eens 138 op de teller rijden met CC en kijken wat het verbruik is op een wat langer stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En daarom was de oude methode van verbruik (90/120/stad) een stuk beter dan nu. Dan had je tenminste nog het idee dat je zelf kon controleren of er iets met je auto aan de hand was omdat het verbruik een stuk hoger was.
Met de NEDC methode is dat er totaal niet. :(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

FreakNL schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:24:
Ik heb ook LM velgen (ashere, 16"). Winterbanden/zomerbanden maakt idd niet veel uit.
Ik ook. In het blauw, met een wit dak, en alle chroom-opties, 3 weken na aflevering zag ik er een met exact hetzelfde uiterlijk op hetzelfde industrieterrein staan 8)7
Maasluip schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:33:
En daarom was de oude methode van verbruik (90/120/stad) een stuk beter dan nu. Dan had je tenminste nog het idee dat je zelf kon controleren of er iets met je auto aan de hand was omdat het verbruik een stuk hoger was.
Met de NEDC methode is dat er totaal niet. :(
Hear, hear!! Het idee was dat het verbruik realistischer zou zijn, en dat je daar wel bijtellingen op kon baseren. Daarom hebben ze de 120km/u maar compleet uit de test gehaald 8)7 10% van het buitenweg-verbruik of 3% van het totaalverbruik laten uitmaken, want dat is echt representatief voor een leaserijder |:(

Wikipedia: File:New European Driving Cycle.svg

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 27-02-2013 16:47 ]

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Of je nu 15, 16 of 17" velgen heb maakt niet zoveel uit.
Zolang je maar de juiste banden maat gebruikt om binnen toleranties de juiste omtrek te hebben.
Als je dit niet doet krijg je ook grote afwijkingen op je km teller.

Veel mensen denk ik heb een inch velg groter, nu is mijn wiel groter, dat klopt dus niet als je er een lagere band om heb liggen.

Bredere banden heeft natuurlijk wel invloed op het verbruik ;)

• MBV

MBV

16" is standaard, maar om het laatste grammetje CO2 uitstoot terug te winnen wordt hij standaard met wieldoppen geleverd. 17" is niet per definitie minder zuinig, maar meestal heb je dan ook bredere banden ;)

Standaard klopt de km-teller van PSA (zowel citroen als peugeot) trouwens erg goed. Ik heb bij 4 verschillende PSA-auto's een afwijking van 3km/u op het hele bereik gezien t.o.v. tomtom. Zodra je met maten gaat rommelen zal dat niet meer zo zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door MBV op 28-02-2013 09:07 ]

• dude88
  • Niet online
Ja ik geloof dat daar idd smallere banden op zitten om zo'n A label te halen.

Daarom zou dat label ook moeten vervallen als je andere velgen met een bredere bandenmaat monteerd.

• MAX3400
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

124km/h op de GPS, 245/40R18 bandjes, 1605 kilo volgens kentekenbewijs: 1 op 10.7 volgens de boordcomputer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
135 op GPS is ook gewoon te hard en dan ben je de zuinigheid allang voorbij.

Zuinig rijden op de snelweg betekent gewoon 100-110 in de hoogste versnelling.

• MAX3400
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Navi schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:47:
135 op GPS is ook gewoon te hard en dan ben je de zuinigheid allang voorbij.

Zuinig rijden op de snelweg betekent gewoon 100-110 in de hoogste versnelling.
Sinds wanneer is 135 op de GPS te hard? Te hard voor wat? De KLPD of zuinig rijden? Er zijn in NL wegen waar je constant 130 mag rijden en pak daar de wettelijke correcties bij, dan is 135km/h op de GPS in ieder geval wettelijk niet te hard. En dan nog vraag ik me af of het te hard is om zuinig te rijden; er zijn voldoende voorbeelden te vinden (in de wat hogere prijsklassen) waar de auto op een paar tiende liter na net zo zuinig rijdt bij 110 als bij 150.

Maar ja, als de acceptatie-grens blijkbaar ligt bij 100-110, moet je toch echt eens gaan klagen bij de fiscus als er weer een leaserijder in zijn stookkosten-verantwoorde automobiel te hard langs komt rijden want ik neem aan dat onzuiniger rijden ook zorgt voor hogere uitstoot en dus niet meer 14% bijtelling realiseert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• !null
135 op de GPS is wel degelijk wettelijk te hard. Je hebt alleen mazzel met de correctie op de meetresultaten. Dus voor de wet rij je wel te hard, alleen heeft men besloten dat het niet meetbaar is vanwege aangenomen marge.

Natuurlijk zijn er groot uitgevoerde auto's die nauwelijks onzuiniger rijden bij een flink hogere snelheid. Dat komt echter minder vaak voor bij auto's met kleinere motoren.

Wat mij betreft is het verder prima dat je 135 rijdt, zal mij dat interesseren. Maar dan ben je niet volledig met zuinigheid bezig. Maar goed, dat was men ook niet, ik geloof dat men bezig was met vergelijken van hun auto's bij bepaalde snelheden, niet wat het zuinigste is.

• MBV

MBV

!null schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:16:
Wat mij betreft is het verder prima dat je 135 rijdt, zal mij dat interesseren. Maar dan ben je niet volledig met zuinigheid bezig. Maar goed, dat was men ook niet, ik geloof dat men bezig was met vergelijken van hun auto's bij bepaalde snelheden, niet wat het zuinigste is.
Inderdaad: wat is de zuinigste auto bij de maximumsnelheid :) Als ik zelf de diesel moest betalen zou ik serieus overwegen om 10 minuten langer over mijn reis te doen, of de trein te pakken. Maar goed, dan had ik ook een auto uitgezocht op basis van het werkelijke verbruik, niet op basis van de korting op de bijtelling ;)

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat een but-instelling, pardon my french. Weet je baas dat je er zo over denkt?

Je klinkt als de gemiddelde leaser;
"Ach, hij is toch niet van mezelf en mijn baas betaalt de brandstof en onderhoud, dus waarom zou ik proberen een beetje zuiniger te rijden dan, die kosten zijn toch niet voor mij. "

Da's de instelling van veel lease-rijders... Zum kotsen.

Ben zelf ook leaser, maar ik behandel mijn precies zoals ik een prive-auto zou behandelen... En probeer ook gewoon een beetje zuinig te rijden, zonder dat ik als een oud dametje met 80 op de rechterbaan ga hangen.. Alle beetjes helpen, zowel voor je baas als voor het milieu...

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2013 14:14 ]

• dude88
  • Niet online
En als het nu andersom is?

Zelf rijdt je overal gewoon lekker door op je eigen kosten in je privé auto en de baas gaat van je verwachten dat je zuinig gaat rijden in de auto van de zaak?

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dan bespreek je met je baas dat je geen auto van de zaak wilt, maar liever km vergoeding.

En als je dat al hebt maar je rijdt (bijv.) alleen overdag (zakelijk) rond in een bestelbusje, koeriersauto van de zaak of wat dan ook, nou ja, dan heeft de baas daar best iets over te zeggen. Zijn namelijk bedrijfsmiddelen...

[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2013 14:35 ]

• dude88
  • Niet online
In bijvoorbeeld een busje, of ander type auto die je privé niet zomaar even heb ;)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:07
FreakNL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:
"Ach, hij is toch niet van mezelf en mijn baas betaalt de brandstof en onderhoud, dus waarom zou ik proberen een beetje zuiniger te rijden dan, die kosten zijn toch niet voor mij. "

Geef ze eens ongelijk, als zo de regels zijn dan moet men er ook maximaal van profiteren. Toen ik nog een geleasde 118d met tankpas had reed ik ook regelmatig met grote omwegen terug naar huis, heerlijk over de landerijen trappen!
En in het weekend vaak plezierritjes richting Luxemburg en terug. Nu met privé auto rijd ik een stuk minder km's en ga ook niet meer met een koude motor gelijk in de toeren of heel hard over drempels.

• MBV

MBV

Als hij erom vraagt, vertel ik het gerust. En ik heb ook in geuren en kleuren verteld dat hij echt niet harder dan 180km/u wil op de autobahn, en dat hij dan niet eens de 1:10 haalt. Daar heb ik 0 commentaar op gehad. Ik heb wel geregeld dat ik regelmatig in een B&B kan overnachten, wat goedkoper is dan op en neer rijden. Maar goed, zodra mijn baas begint over het verbruik, begin ik over mijn opdracht in een uithoek van Nederland. Zodra de reistijd 3 uur per dag wordt dankzij de lagere snelheid, wordt reistijd gedeeltelijk werktijd.
Reizen met de trein heb ik het ook over gehad, maar dat ging volgens hem niet vanwege de belastingdienst.
Ik ga niks doen waar die auto eerder van kapot gaat, na 70.000km zijn die banden (tot mijn stomme verbazing) nog als nieuw. Zeker als het vriest geef ik de turbo ook even de kans om warm te worden. En ik ga niet lopen bumperkleven, asociaal optrekken etc. Te hard rijden doe ik ook zelden/nooit op het 130-stuk, aangezien het verbruik dan met sprongen omhoog gaat terwijl het niks oplevert in tijd.

• !null
Het Fantoom schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:54:
Nu met privé auto rijd ik een stuk minder km's en ga ook niet meer met een koude motor gelijk in de toeren of heel hard over drempels.
Daarom zal ik ook nooit een ex-lease auto kopen :)

• Het Fantoom
!null schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Daarom zal ik ook nooit een ex-lease auto kopen :)
Ik dus ook niet als ik kijk naar hoe ik daar zelf mee omging.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41

Ben zelf ook leaser, maar ik behandel mijn precies zoals ik een prive-auto zou behandelen... En probeer ook gewoon een beetje zuinig te rijden, zonder dat ik als een oud dametje met 80 op de rechterbaan ga hangen.. Alle beetjes helpen, zowel voor je baas als voor het milieu...
Ik denk dat die instelling ook komt doordat reistijd vrijwel altijd eigen tijd is, waardoor de meeste er voor kiezen om flink door te jakkeren, om eigen tijd te besparen. En ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat dat meer brandstof kost dan dat het qua uurloon zou besparen.

Je bespaart op 2 uur rijden misschien 5 tot 10 minuten, tenzij je met 240 gaat knallen. Brandstofverbruik stijgt echter explosief, en als je die 10 minuten uit zou drukken in uurloon zou dat minder waard zijn dan het benzineverbruik. Als je snapt wat ik bedoel :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• joopv
  • Niet online
Bij ons staat letterlijk in de lease voorwaarden dat je er mee om moet gaan "als een goed huisvader".

Gezien het gemiddelde brandstofverbruik van onze leaseauto's ten opzichte van vergelijkbare niet-leaseauto's houdt men daar zich niet echt aan, maar de directie heeft wel een stok achter de deur als de autokosten de spuigaten uit lopen.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:45
Het Fantoom schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:54:
[...]

Geef ze eens ongelijk, als zo de regels zijn dan moet men er ook maximaal van profiteren. Toen ik nog een geleasde 118d met tankpas had reed ik ook regelmatig met grote omwegen terug naar huis, heerlijk over de landerijen trappen!
En in het weekend vaak plezierritjes richting Luxemburg en terug. Nu met privé auto rijd ik een stuk minder km's en ga ook niet meer met een koude motor gelijk in de toeren of heel hard over drempels.
Belachelijk, onzin, onnodig, achterlijk, respectloos... want me to go on?
:N

• Het Fantoom
NeutraleTeun schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:47:
[...]

Belachelijk, onzin, onnodig, achterlijk, respectloos... want me to go on?
Het is natuurlijk niet zo dat ik constant vol in de toeren stampte en zonder remmen over drempels ging. Maar trapte inderdaad altijd wel aardig door en doe dat nu nog wel, maar bij mijn eigen auto heb ik wel een 'oh shit' gevoel als de bodem een drempel raakt of door een kuil in de weg rij. Bij de lease kon me dat niet zo boeien, daarnaast betaalde ik hier ook gewoon bijtelling voor. Feit is wel dat je met een leaseauto ruwer omgaat dan met privéauto waarbij je zelf onderhoud en benzine betaalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Het Fantoom op 28-02-2013 15:53 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Eigenlijk zijn ook alleen de laatste twee vetgedrukte dingen een beetje achterlijk. De rest valt best mee. Als ik een leuke leaseauto met tankpas had, ging ik ook omwegen rijden en plezierritjes maken over landelijke wegen.

Hell, ik doe dat nu ook al met mijn (helemaal niet spannende) auto. Maar dat ligt meer aan het feit dat ik het hele ding voor woon-werkverkeer niet nodig heb en hem dus soms twee weken lang helemaal niet gebruik. Als ik dan die enkele keer in de maand wel ergens naartoe moet, dan maak ik van de rit ook wel een leuk uitstapje.

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 28-02-2013 16:01 ]

Punctuality is the politeness of kings

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

MBV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:59:
[...]

Als hij erom vraagt, vertel ik het gerust. En ik heb ook in geuren en kleuren verteld dat hij echt niet harder dan 180km/u wil op de autobahn, en dat hij dan niet eens de 1:10 haalt. Daar heb ik 0 commentaar op gehad. Ik heb wel geregeld dat ik regelmatig in een B&B kan overnachten, wat goedkoper is dan op en neer rijden. Maar goed, zodra mijn baas begint over het verbruik, begin ik over mijn opdracht in een uithoek van Nederland. Zodra de reistijd 3 uur per dag wordt dankzij de lagere snelheid, wordt reistijd gedeeltelijk werktijd.
Reizen met de trein heb ik het ook over gehad, maar dat ging volgens hem niet vanwege de belastingdienst.

[...]
Het kan wel, maar hij wil het niet. Als je (als werkgever) met de belastingdienst afspreekt dat de betreffende leaseauto stil staat tijdens een treinreis mag de werkgever die treinreis 1-op-1 vergoeden
MBV schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:59:
Ik ga niks doen waar die auto eerder van kapot gaat, na 70.000km zijn die banden (tot mijn stomme verbazing) nog als nieuw. Zeker als het vriest geef ik de turbo ook even de kans om warm te worden. En ik ga niet lopen bumperkleven, asociaal optrekken etc. Te hard rijden doe ik ook zelden/nooit op het 130-stuk, aangezien het verbruik dan met sprongen omhoog gaat terwijl het niks oplevert in tijd.
Prima! :) Zo klonk het alleen niet in je andere post :)
Het Fantoom schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:52:
[...]

Het is natuurlijk niet zo dat ik constant vol in de toeren stampte en zonder remmen over drempels ging. Maar trapte inderdaad altijd wel aardig door en doe dat nu nog wel, maar bij mijn eigen auto heb ik wel een 'oh shit' gevoel als de bodem een drempel raakt of door een kuil in de weg rij. Bij de lease kon me dat niet zo boeien, daarnaast betaalde ik hier ook gewoon bijtelling voor. Feit is wel dat je met een leaseauto ruwer omgaat dan met privéauto waarbij je zelf onderhoud en benzine betaalt.

Je betaalt bijtelling voor het feit dat je hem privé rijdt. Dat is ook volstrekt normaal, omdat het anders loon zou zijn waar je geen belasting over betaalt. De bijtelling is er niet voor om een auto af te raggen zodat de onderhoudskosten groter worden. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee, want de leasemaatschappijen gaan dan vanzelf hogere prijzen rekenen waardoor je minder kunt rijden voor hetzelfde budget...

[ Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2013 16:20 ]

• MBV

MBV

joopv schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:38:
Bij ons staat letterlijk in de lease voorwaarden dat je er mee om moet gaan "als een goed huisvader".

Gezien het gemiddelde brandstofverbruik van onze leaseauto's ten opzichte van vergelijkbare niet-leaseauto's houdt men daar zich niet echt aan, maar de directie heeft wel een stok achter de deur als de autokosten de spuigaten uit lopen.
Je kan prima als goed huisvader met je auto omgaan als je elk weekend even naar Oberhausen rijdt met 160. Met een koude motor hoog in de toeren rijden, of zo hard over een drempel rijden dat je met de bodem de drempel raakt dan weer niet :X
FreakNL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:16:
[...]

Het kan wel, maar hij wil het niet. Als je (als werkgever) met de belastingdienst afspreekt dat de betreffende leaseauto stil staat tijdens een treinreis mag de werkgever die treinreis 1-op-1 vergoeden
Als je me in DM kan uitleggen hoe dat werkt, dan leg ik het mijn baas uit. Ik zou best in de trein willen werken i.p.v. een uur lang naar de strepen op de weg kijken. Het probleem lijkt dat ik mijn auto niet hoofdzakelijk privé mag gebruiken, waar op internet geen harde normen voor te vinden zijn.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dat hoeft niet perse via DM. Het is wel een beetje offtopic, maar misschien zijn andere ook benieuwd. Maar als het bedrijf groot genoeg is kan je werkgever nadenken over een NS business card;

http://slimwerkenslimreiz...rt=2&lv=1402&naam=Nieuws&

http://www.ns.nl/zakelijk/blind/interview-upc

http://www.nederlandict.nl/index.shtml?id=8316&ch=ICT

http://www.rabobank.nl/pa...a/werken_bij_de_rabobank/

http://www.athloncarlease...flet_NS_Business_Card.pdf

http://www.jentautolease.nl/ns

Je laatste regel is overigens waar, maar zolang het niet uit de spuigaten loopt zal het wel meevallen. Ik heb daar ook weleens naar gezocht, maar echte harde eisen zijn niet te vinden. Ze kunnen inderdaad een naheffing doen, maar dan moeten ze wel bewijzen dat je voor langere tijd allleen maar de trein gepakt hebt en alleen maar privé gereden hebt. Zolang je nog 2 a 3 dagen per week met de auto gaat kunnen ze nooit moeilijk gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2013 17:51 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Het Fantoom schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:52:
[...]
Het is natuurlijk niet zo dat ik constant vol in de toeren stampte en zonder remmen over drempels ging. Maar trapte inderdaad altijd wel aardig door en doe dat nu nog wel, maar bij mijn eigen auto heb ik wel een 'oh shit' gevoel als de bodem een drempel raakt of door een kuil in de weg rij. Bij de lease kon me dat niet zo boeien […]
Daar hebben anderen al voldoende over gezegd, waar ik het hartgrondig mee eens ben.
[…] daarnaast betaalde ik hier ook gewoon bijtelling voor.
Bijtelling betaal je aan de Belastingdienst, niet aan de leasemaatschappij. Bijtelling heeft niets te maken met een vergoeding voor het gebruik van de auto, bijtelling is simpelweg een belasting die je betaalt omdat je werkgever jou gratis (of ruimschoots onder de kostprijs) een auto ter beschikking stelt. Bijtelling is daarom vergelijkbaar met loonbelasting (inkomstenbelasting).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Afgelopen weekend heb ik me (bijna stom-)verbaasd over de verschillen in LPG prijzen. Hier in de buurt (rotterdam) betaal je tegen de 80ct per liter. Als je goed zoekt 74ct. En langs de A12 vroeg de Texaco 90cent.
Dit weekend in de achterhoek geweest, bij doetinchem voor 69cent. In percentages is dat echt een huge verschil!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Heeft dat niet met de prijzen in de grensstreek te maken? Als ze die niet lager houden gaat iedereen in Duitsland tanken... Blijft natuurlijk vreemd, maar ik denk dat ze wel moeten...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

LPG in Duitsland is wel een stukje duurder dan hier. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:24:

Ik zal morgen of overmorgen eens 138 op de teller rijden met CC en kijken wat het verbruik is op een wat langer stuk...
Ik was iets te enthousiast over het verbruik, maar zulke slechte cijfers die MBV scoort haal ik nou ook weer niet. Ik heb gisteren de proef op de som genomen en had over 60 km snelweg de volgende verbruikscijfers;

95 op de cc -> 1 op 24,3
105 op de cc -> 1 op 23,0
115 op de cc -> 1 op 21,5
125 op de cc -> 1 op 19,6
135 op de cc -> 1 op 17,2

Het is inderdaad wel zo dat des te harder je gaat met deze auto des te meer hij begint te zuipen. Boven de 135 gaat het hard :) Fabrieksopgave van 1 op 27 is natuurlijk niet te halen, maar ik rij gemakkelijk 1 op 20 over de laatste 8700 km. Maar ik moet wel zeggen dat ik nauwelijks harder rij dan 120/130... En soms langere stukken 140, als ik het echt rustig is. En meestal ook gewoon op de CC rij op de snelweg, zeker als er weinig verkeer is... Maar ben niet iemand die hem 's nachts op de 160/170 duwt, dat vind ik gewoon niet fijn met deze auto... Heel soms wil ik het op een kort stukje nog weleens doen, maar deze auto maakt op die snelheden gewoon teveel lawaai en ik voel me ook minder veilig dan in een grotere auto...

[ Voor 27% gewijzigd door FreakNL op 03-03-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

In Nederland vind ik het onzin om harder dan 150 te rijden(en gevaarlijk met die smalle baantjes etc), maar in Duitsland heb ik er wel 170 mee gereden op lange rustige stukken. Wel veel herrie, maar de wegligging, het remgedrag etc blijft prima. Als het iets drukker wordt is alles boven de 150 irritant, omdat je dan niet meer snel kan accelereren. En de flauwste helling maakt 150km/u de topsnelheid :+

De verbruikscijfers die jij haalt, haal ik niet. 1:23 = 4,3l/100km? Dat ligt bij mij dichter bij de 5l/100km. Ik zal het bij de volgende beurt eens aangeven, bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 03-03-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met deze 2 grafiekjes zie je meteen het verschil in kosten tussen normale ruwe olie en olie uit gesteente; Het aantal booreenheden in de VS is met 1000 ofzo gestegen om de productie op het niveau van 1990 te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-Vv_6u5BVkVI/UTSFVusy_PI/AAAAAAAAEl8/9EVh5rH5OUQ/s400/Screen+Shot+2013-03-04+at+6.26.03+AM.png

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-oBVygdJ6Y90/UTSHaf3J3VI/AAAAAAAAEmM/RPkqOQhudAc/s400/Screen+Shot+2013-03-04+at+6.36.29+AM.png

(ter vergelijking Kuweit doet met maar rond de 40-50 units iets van 3 miljoen vaten per dag :) )

Je kan je voorstellen dat naarmate er meer en meer overgeschakeld word op "tight-oil" de kosten ook steeds hoger worden ( oa door het nodig zijn van VET veel boorunits )

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 04-03-2013 21:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inmiddels lijken de prijzen weer een beetje te zakken. Vanmorgen zelfs weer 1,699 gezien. (grensgebied) De GLA zal dan ongeveer 12 cent hoger zijn, wat klopt volgens nu.nl. Blijft hoog natuurlijk, maar er zit toch langzaam een dalende lijn in.

[edit]Net zelfs getankt voor 1,669 bij datzelfde tankstation. 3 cent eraf op een dag!

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-03-2013 18:44 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:28
Tango heeft vandaag ook een aanbieding: http://tango150.nl/
Weet als eerste wanneer u voor
€ 1,50 per liter kunt tanken

Tango viert 24 maart de opening van haar 150e tankstation. Daarom kunt u die dag bij uw favoriete tankstation voor maar € 1,50 per liter Euro95 tanken (diesel € 1,30)! Niemand weet wanneer uw favoriete tankstation aan de beurt is. En... alleen de eerste 150 profiteren van deze unieke actie.

Gelukkig hebt u als Tango eClub lid altijd een streepje voor. Daarom laten wij u als eerste weten wanneer uw favoriete Tango tankstation aan de beurt is. Zorg dus dat u bij die eerste 150 zit. En laat vooral ook uw vrienden lid worden van de Tango eClub. Dan hebben zij ook kans op dit unieke buitenkansje! Bent u niet bij de eerste 150? Dan tankt u toch de rest van de dag met 15 cent per liter korting*. En dat is ook al feest!

Nog geen Tango eClub lid? Meld u dan nu aan en weet als eerste wanneer u voor € 1,50 per liter kunt tanken.

* Korting op basis van de Tango brandstofadviesprijs (zie www.tango.nl/prijzen). Deze korting vervangt de huidige korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

-tom-562

Oliesjeik

Ah, dat verklaart waarom de prijs zo laag was :P ik zag ineens 1,50 euro/liter op het bord staan toen ik langs een Tango reed, heb de auto maar meteen volgegooid (en dat tikt dan aardig aan als je 70 liter moet tanken)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Toen ik de reclame hiervoor zag, moest ik direct aan de startpost van dit topic denken...

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:34:
Ah, dat verklaart waarom de prijs zo laag was :P ik zag ineens 1,50 euro/liter op het bord staan toen ik langs een Tango reed, heb de auto maar meteen volgegooid (en dat tikt dan aardig aan als je 70 liter moet tanken)
3 jaar geleden betaalde je 1,38 per liter euro95, bizar dat we nu 1,50 goedkoop vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Viel mij weer mee, 63 cent per liter lpg. Is toch weer een tijdje geleden dat die prijs op den teller stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik tank nu regelmatig diesel bij de onbemande Shell voor 1,38, goed te doen imho :)
Maar ik kan me ook nog goed de tijd herinneren dat het maar 0,99 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:54
Ik weet nog dat ik 1,10 de liter Euro 95 tankte in mijn Opel Kadett, was in 2003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, op 17 januari 1996 kostte Euro95 86.7 cent per liter (omgerekend naar eurocenten uiteraard). Op diezelfde dag was de diesel 62.5 cent per liter.

Altijd leuk: http://www.shell.nl/nld/p...ls/fuel-pricing/tool.html (jammer dat die niet verder teruggaat dan eind 1995).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Prijs is weer een paar cent gezakt, tankt nu vrij makkelijk voor een leuk prijsje :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:39:
Ik tank nu regelmatig diesel bij de onbemande Shell voor 1,38, goed te doen imho :)
Maar ik kan me ook nog goed de tijd herinneren dat het maar 0,99 was.
Toen ik voor het eerst diesel tankte met de autovandebaas was het spul 0,96 per liter. Guldens wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Toen ik nog diesel reed was het op een gegeven moment 1.40, en wat vond iedereen dat toen duur. Nog een hele tijd op een mengsel van Zonnebloem olie gereden. Gelukkig heb ik nu een auto op g3, dat is nog redelijk leuk tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijd dat ze de accijnzen eens gaan verlagen op de brandstof, DAT maakt het zo duur :/

Was in duitsland op familiebezoek, €1,589 / liter getankt (Super / Euro 95)
op de bon van duitsland (Tankcenter Andernach) staat ook mooi de kostenplaatje.

Summe € 60,- Euro
Bar €60,- Euro
------------------
19,00 % MWST € 9,58
Summe Netto € 50,42

was op 13.04.2013

en de prijs in 2009, man was DAT leuk tanken!!!!!
let op, dit is exact dezelfde tankstation van toen en nu.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUNWX3NC.jpg

1,149 per liter <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Interessant; de olieprijs daalt;

http://nos.nl/artikel/496179-olieprijs-onder-100-dollar.html

Ik ben benieuwd tot hoe diep en hoe lang. Al bij flink wat producerende landen licht het economische break-even punt rond de 100 dollar. Die zullen het vast niet te veel laten dalen.

De hoge olieprijs is ook een reden dat veel voorheen niet rendabele reserves kunnen worden ontwikkeld. Het voelt niet logisch maar de "boom" in productie in bijv. de vs en canada is een direct gevolg van "peak oil" effecten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:22
Prijs zakt bij ons (België) naar maximaal €1,432 / liter voor diesel. Dat is - €0.035.
Nog een dagje wachten om te gaan tanken dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Nu online
Vanmorgen 1,459 bij de Shell langs de snelweg. Ben benieuwd hoever de prijs gaat zakken :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
maratropa schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:05:

Ik ben benieuwd tot hoe diep en hoe lang. Al bij flink wat producerende landen licht het economische break-even punt rond de 100 dollar. Die zullen het vast niet te veel laten dalen.
Heb je een bron voor die 100 dollar productiekosten per vat? Voor zover ik weet is dat zelfs voor teerzanden nog aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

maratropa schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:05:

producerende landen kunnen eigenlijk niet zomaar het olieprijsniveau bepalen.
en een 'breekpunt' rond de 100 dollar is gewoonweg fantasie...

Juist de landen die een hoge productie hebben en erg afhankelijk zijn van olie-inkomsten, hebben én veel lagere productiekosten en maken dus altijd winst, maar hebben ook de inkomsten nodig en evengoed is er een kans dat een daling van de olieprijs juist tot een stijging van het aanbod leidt (alhoewel dat ook sterk afhangt van het productie- maar ook raffinatie-plafond)..

het blijft echter zo dat de laatste jaren de prijs sterker reageert op ontwikkelingen aan de vraagzijde dan aand e productiekant.. mogelijk dat de daling nu, naast bepaalde seizoensafhankelijke invloeden ook afhangt van een 'koeling' die lijkt op te treden in china en de chinese economie die minder snel groeit

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het gaat om de laatste 'paar' vaten van de wereldproductie, die zijn het duurste. Denk aan tight oil, deep oil, etc. Die bronnen zijn vaak ontwikkeld toen de olieprijs boven de $150 stond, en nu zakt de prijs onder het punt waar exploitatie rendabel is. Zodra de prijs te ver zakt wordt de vraag weer groter dan het aanbod, en kan je een prijsexplosie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
€1,362 / liter getankt gisteren (Diesel). Goedkoopste tankbeurt sinds september 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik bedoelde niet zozeer de echt kosten om het uit de grond te halen he, die ligt lager, soms nog een flink stuk, ik bedoelde het "break-even" punt van de prijs van olie die producerende landen nodig hebben om hun eigen totale budget sluitend te maken. Deutche Bank heeft daar schattingen van gemaakt:

http://aspousa.org/wp-con.../12/Lewis_Austin-2012.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.theoildrum.com/files/budget-breakeven-oil-prices-deutche-bank.png

In de pdf staan van nog meer landen deze cijfers.

In jan 2012 gaf SA al aan dat ze voor de 100 $ per vat gingen qua "target"
www.ft.com/intl/cms/s/0/a...eab49a.html#axzz2PanyWaHL
RemcoDelft schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:04:
[...]

Heb je een bron voor die 100 dollar productiekosten per vat? Voor zover ik weet is dat zelfs voor teerzanden nog aan de hoge kant.
Ik weet niet wat de kosten in dollars per vat olie zijn, dat zal ook wel veel verschillen per regio. Qua energie; ik heb wel eens schattingen qua EROEI van tar-sand gezien die op 1-staat-tot-3 uitkwamen, wat bizar laag is. Maar andere zeggen weer 1 op 6, wat ook al niet hoog is. Ik denk dat we dit alleen kunnen volhouden zolang ons fucked-up geld systeem er nog $ naar toe schuift 8)

van 300 naar bijna 600 miljard in investering de laatste 8 jaar in de oliesector terwijl de productie nauwelijks toenam, dat moet iets zeggen..

[ Voor 53% gewijzigd door maratropa op 21-04-2013 14:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Was in duitsland op familiebezoek, €1,589 / liter getankt (Super / Euro 95)
kwam gisteren een prijs van €1,629 tegen (leeuwarden), zo veel scheelt het nou ook niet meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Oke, hier in de randstad langs de snelweg is het 1.80 (en 1.65 bij de witte pomp) voor euro95..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gisteren in Delft voor 1.32 getankt, nota bene bij een Shell... De tango 1 km verderop zat 1 cent per liter hoger. Hoe krijgen ze dat voor elkaar? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

CedricD schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:25:
€1,362 / liter getankt gisteren (Diesel). Goedkoopste tankbeurt sinds september 2012.
Die heb ik gisteren 1,26 betaald, wel BE though.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw. 1.61 voor Ron102 hier in het oosten van Duitsland. Waarom kan dat niet in Nederland? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Gelukkig zal het binnenkort nog weer wat goedkoper worden:
De regerende Arbeiderspartij in Noorwegen heeft zondag ingestemd met een studie naar de winning van olie en gas in de wateren van de eilandengroep Lofoten in het ecologisch kwetsbare Arctische gebied.
Olie en Gaswinning rondom de Noorse Lofoten

samen met boren op de Noordpool zorgt dat er voor dat we toch minsten 5-10 jaar niet hoeven na te denken over alternatieven.
/me phew

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:10:
Wauw. 1.61 voor Ron102 hier in het oosten van Duitsland. Waarom kan dat niet in Nederland? :p
Omdat we hier geen Ron102 hebben?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Vandaag voor 62,9 ct/liter getankt (LPG). In het weekend geeft de Avia 20 cent korting per liter. Daar kan Shell met Airmiles niet tegenop (met LPG krijg je ook Airmiles-voordeel: 1 tot 2 Airmiles per liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
FreakNL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:04:
Heeft dat niet met de prijzen in de grensstreek te maken? Als ze die niet lager houden gaat iedereen in Duitsland tanken... Blijft natuurlijk vreemd, maar ik denk dat ze wel moeten...
Inderdaad, als ik een kwartiertje in oostelijke richting rij, kan ik voor € 1,54 per liter tanken (Euro 95). Tankstations die net aan de grens liggen, maar nog wel in Nederland, houden de prijs ook veel lager dan bijvoorbeeld bij de Shell langs de A18 richting Zevenaar, daar betaal je fucking 1,89 per liter ofzo.

Tankstations aan provinciale wegen zijn ook duurder. Er zit hier een Texaco in de buurt (N18 langs Lichtenvoorde), die gewoon 10 cent de liter duurder is dan de Gulf die in Lichtenvoorde zelf ligt, hemelsbreed 600 meter verder op ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
1,307 zien staan voor Diesel daarnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12-09 12:54
maratropa schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:21:
Ik bedoelde niet zozeer de echt kosten om het uit de grond te halen he, die ligt lager, soms nog een flink stuk, ik bedoelde het "break-even" punt van de prijs van olie die producerende landen nodig hebben om hun eigen totale budget sluitend te maken. Deutche Bank heeft daar schattingen van gemaakt:

http://aspousa.org/wp-con.../12/Lewis_Austin-2012.pdf

[afbeelding]

In de pdf staan van nog meer landen deze cijfers.

In jan 2012 gaf SA al aan dat ze voor de 100 $ per vat gingen qua "target"
www.ft.com/intl/cms/s/0/a...eab49a.html#axzz2PanyWaHL

[...]

Ik weet niet wat de kosten in dollars per vat olie zijn, dat zal ook wel veel verschillen per regio. Qua energie; ik heb wel eens schattingen qua EROEI van tar-sand gezien die op 1-staat-tot-3 uitkwamen, wat bizar laag is. Maar andere zeggen weer 1 op 6, wat ook al niet hoog is. Ik denk dat we dit alleen kunnen volhouden zolang ons fucked-up geld systeem er nog $ naar toe schuift 8)

van 300 naar bijna 600 miljard in investering de laatste 8 jaar in de oliesector terwijl de productie nauwelijks toenam, dat moet iets zeggen..
Hun eigen totale budget sluitend? Ligt dat niet meer aan wat ze met het geld doen? Ze zijn ook gaan leven naar de dollars die ze beuren met de hoge olieprijs. Daar bouwen ze weer F1-circuits van, kopen Olympische Spelen, WK voetbal etc.

Ik gebruik de DirectLease app voor brandstof. Wat je dan gelijk opvalt is de enorme hoeveelheid tankstations in Nederland. Duitsland heeft minder pompen en die zijn ook nog goedkoper. Leuk verschil is de Total bij Woerden. Langs de snelweg 10-15 cent duurder dan de Total hemelsbreed ~500 meter verderop in het dorp. Zo zie je veel meer van die uitwassen.

Op een weg van nog geen 20km zitten hier ook rustig 8 tankstations.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Senor Sjon schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:20:
[...]

Ik gebruik de DirectLease app voor brandstof. Wat je dan gelijk opvalt is de enorme hoeveelheid tankstations in Nederland. Duitsland heeft minder pompen en die zijn ook nog goedkoper. Leuk verschil is de Total bij Woerden. Langs de snelweg 10-15 cent duurder dan de Total hemelsbreed ~500 meter verderop in het dorp. Zo zie je veel meer van die uitwassen.

Op een weg van nog geen 20km zitten hier ook rustig 8 tankstations.
Dat is omdat hier zoveel file is. Tussen het lampje dat gaat branden en een lege tank zit dan ook maar 500 meter :+ B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, ik vergelijk het maar hier. Ik woon in een stad met 40.000 inwoners:
5 tankstations en nog 1 in aanbouw. In het omliggende gebied kom je er nog 5 tegen. Wel zie je dat er minder servicestations zijn.
Keuze is op zich goed, daar niet van, maar het is wel wat overkill, 1 pomp per 3.600 inwoners.

Almere, waar ik vroeger woonde, heeft er ook bijna 20. Dat is 1 per 10.000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kan nog erger... Dokkum. Stadje met afmetingen van een dorp (13000 inwoners). Daar zit een Shell, 2xQ8, Texaco, Avia, 2x Total en een Tango. 8 tankstations die ik zo weet te benoemen, zullen er vast meer zijn, maar dat is 1 tankstation per 1600 inwoners. En om nou te zeggen dat Dokkum zo groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Fluctueert heir de laatste 2 weken heel erg, van 175 tot 165 centen per liter benzine, diezel prijzen liggen vergeleken met de snelweg op een gekke dag 20 cent uit elkaar, echt bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

CedricD schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:25:
Ach.. Ik kan mijn tankbeurten terugzien tot 28-05-2008 (van daarvoor geen gegevens meer), net voor de gein even gekeken;

Op 16-3-2009 tankte ik diesel voor 77 cent! Gewoon bij de BP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik herinner me van 2006, dat de prijzen iets in 1,22 zaten, ik bewaarde die bonnen altijd. Ik weet eigenlijk niet precies waarom, later weggegooid, maar nu is het wel een groot verschil met toen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FreakNL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:10:
[...]

Op 16-3-2009 tankte ik diesel voor 77 cent! Gewoon bij de BP 8)7
Netjes :)

Heb mijn laagste verbruik ook eens opgezocht:

Oudjaarsdag 2008: 33.34 euro voor 40.7 liter, oftewel 81,9 cent per liter (BP Keizershof, langs de A17). Ook niet slecht, dit is overigens wel langs de snelweg, dus langs de provinciale weg of in de stad was het toen nog wel een paar cent lager :)

Overzicht is wel 'slechts' van 31-3-2008 tot en met 6-4-2012, van mijn vorige leasekar.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 24-04-2013 13:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Dat geen verbruik he... tja of je euro verbruik / liter ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:56
RonaldDesigns schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:38:
Ik herinner me van 2006, dat de prijzen iets in 1,22 zaten, ik bewaarde die bonnen altijd. Ik weet eigenlijk niet precies waarom, later weggegooid, maar nu is het wel een groot verschil met toen
Als de prijzen nog eens 10 a 20 eurocent per liter zakken, zitten we precies op gelijke hoogte als in 2006.

Gemiddelde inflatie in Nederland afgelopen 7 jaar: 2,5%.

1.22 x 1.025^7 = 1.45

Van de week 1.66 per liter betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:19:
[...]

Omdat we hier geen Ron102 hebben?
Je verteld mij niet dat een pomphouder geen deal kan maken met een duitse raffinaderij...

Daar is standaard 95, 98, 100 en 102 verkrijgbaar.. Hangt er net vanaf welk tankstation je pakt. Aral heeft Ron102, Shell standaard Ron100.

Wellicht is de vraag naar 102 / 100 niet hoog genoeg, dat kan ook en dat het niet interessant is aangezien nederland niet echt de ruimte heeft op snelwegen voor auto's die echt goed presteren op ron100+. Je mag hier toch 'maar' 120 en echt ruimte voor sportauto's is er niet.

Daar is duitsland daarintegen wel weer het ultieme landschap voor ... Afijn... het is BP die als enige 98 verkoopt .. En gelijk ook de 'beste' 98 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
Ik zag gisteren bij Argos in Delft ook 98. Specifiek zo genoemd (Super 98), dus ik ga ervan uit dat dat ook 'echte' 98 is (itt V-power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Hoezo is V-Power dan geen echte 98? Dat is het nooit geweest hier in NL. in NL is het altijd al 97RON geweest met wat additieven erbij. Dat ze het 95RON noemen op de pomp komt door rare regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
dj_raoul schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:41:
Ik zag gisteren bij Argos in Delft ook 98. Specifiek zo genoemd (Super 98), dus ik ga ervan uit dat dat ook 'echte' 98 is (itt V-power).
Alleen BP ultimate is echte 98 in NL (komt uit duitsland en is de zelfde 98 als de Aral verkoopt), de rest (vooral witte pompen) halen de 98 bij een Belgisch depot.
In deze 98 zit aanzienlijk meer vocht en je auto loopt er een stuk minder op t.o.v. echte 98.
De overige "merk" pompen (exclusief BP Ultimate 98) halen alleen benzine in NL en daarom verkopen deze ook geen 98.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hoe bedoel je vocht in de benzine, volgens mij mengt dat niet hoor?
Ik tank bijna altijd die 98 van de witte pomp en merk juist wel een positief effect. Hier in de buurt heb je ook nog 98 met loodvervanger.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een bescheiden kick, want we kruipen weer richting een nieuw record, mede door de burgeroorlog in Egypte en algehele onrust in de regio :)
De prijzen van benzine en diesel stijgen de laatste weken gestaag en komen dicht in de buurt van de recordhoogtes van vorig jaar.

''Als het zo doorgaat kunnen we daar binnen een paar weken op zitten'', zegt Paul van Selms, directeur van consumentencollectief UnitedConsumers donderdag.

De adviesprijs voor een liter euro 95 bedraagt momenteel 1,828 euro, slechts 7 cent onder het record van 1,90 euro afgelopen oktober. Voor diesel moet inmiddels al 1,478 euro worden neergeteld, minder dan een dubbeltje onder de hoogste stand van 1,56 euro vorig jaar.

Van Selms schrijft de stijgende brandstofprijzen vooral toe aan de olieprijs die structureel ver boven de 100 dollar blijft. ''Dat is geen normale situatie.

Hoe langer de prijs van ruwe olie zo hoog blijft, des te harder deze doorklinkt in de prijs aan de pomp.'' Dat autobrandstoffen steeds duurder worden is volgens hem opmerkelijk, omdat de vraag in Nederland al tijden daalt.

De prijs van Brent-olie uit de Noordzee is inmiddels gestegen tot boven de 110 dollar. Dat komt volgens marktkenners door de onrusten in Egypte, een belangrijke doorvoerhaven van olie. Ook vrezen oliehandelaren dat het Egyptische geweld overslaat naar andere delen van het Midden-Oosten.
Bron: http://www.nu.nl/economie...el-weg-recordhoogtes.html

Toch moet ik zeggen dat ik de laatste twee weken de prijzen niet echt vind stijgen, of fluctueren in zijn algemeenheid, het lijkt bij de pompen die ik voorbijrijd toch redelijk stabiel te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

YellowCube schreef op zondag 21 april 2013 @ 17:15:
Gelukkig zal het binnenkort nog weer wat goedkoper worden:

[...]

Olie en Gaswinning rondom de Noorse Lofoten

samen met boren op de Noordpool zorgt dat er voor dat we toch minsten 5-10 jaar niet hoeven na te denken over alternatieven.
/me phew
En dat is goed nieuws??? Boren in het Arctische gebied is absoluut geen mooi vooruitzicht.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uiteraard is dat geen goed vooruitzicht, daar is denk ik iedereen het wel over eens. Maar gezien de laatste zin (over het niet na hoeven denken over alternatieven) bedoelde Gele Kubus het volgens mij toch echt sarcastisch ;)

Virussen? Scan ze hier!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 21:38
wildhagen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:19:
Uiteraard is dat geen goed vooruitzicht, daar is denk ik iedereen het wel over eens. Maar gezien de laatste zin (over het niet na hoeven denken over alternatieven) bedoelde Gele Kubus het volgens mij toch echt sarcastisch ;)
of het goed nieuws is hangt compleet van je standpunt af :)

Vooralsnog duurt het nog tot 2015 voor er überhaupt geboord kan worden en daarna nog maar zien of het wel doorgaat.

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

wildhagen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:07:
Even een bescheiden kick, want we kruipen weer richting een nieuw record, mede door de burgeroorlog in Egypte en algehele onrust in de regio :)

[...]

Bron: http://www.nu.nl/economie...el-weg-recordhoogtes.html

Toch moet ik zeggen dat ik de laatste twee weken de prijzen niet echt vind stijgen, of fluctueren in zijn algemeenheid, het lijkt bij de pompen die ik voorbijrijd toch redelijk stabiel te zijn.
Dat idee heb ik ook. Ik tank met name LPG, inmiddels een goedkope pomp gevonden (bij afrit snelweg notabene) die is al lange tijd rond de 60-63ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

NightBird

DPC-Crew Coding
wildhagen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:07:
[..]
Inderdaad, ook de adviesprijzen stijgen nog niet echt... http://www.brandstof-zoeker.nl/adviesprijzen/

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
TRG550 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:37:
[...]

of het goed nieuws is hangt compleet van je standpunt af :)

Vooralsnog duurt het nog tot 2015 voor er überhaupt geboord kan worden en daarna nog maar zien of het wel doorgaat.
De olieprijs heeft veel meer te maken met speculatie dan met de daadwerkelijke prijs van oliewinning.
Beleggers kijken al naar de bewezen oliereserves en de verwachte kosten om die olie te winnen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
RocketKoen schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

De olieprijs heeft veel meer te maken met speculatie dan met de daadwerkelijke prijs van oliewinning.
Beleggers kijken al naar de bewezen oliereserves en de verwachte kosten om die olie te winnen.
Dat betwijfel ik.. Voor onconventionele oliewinning zijn prijzen tussen de 60 en 85 dollar per vat nodig om uberhaupt wat te verdienen. En Saudi Arabie en andere Opec landen hebben hoge prijzen nodig om daarbij hun begroting sluitend te krijgen. SA heeft aangegeven dat ze de prijs niet heel ver onder de 100 dollar zullen laten willen zakken, en zij hebben invloed. Er zal wel gespeculeerd worden maar dat is niet de veroorzaker van de huidige hoge prijzen.

Ondanks jaren van hogere investeringen blijft de groei van ruwe olie extractie beperkt. Wat peak-oilers niet goed hebben zien aankomen is dat door de hoge olieprijs bijv. tight-oil en teerzand toeganklijk werden. Dat geeft ons wat ruimte maar de kosten zijn immens en de dure olie drukt de economie. Je ziet de hype rond tight-oil ook plaatsmaken voor meer realisme. (als in; binnenkort haakt de media ook eindelijk/hopelijk aan op dat het niet allemaal probleemloos verloopt)

Die meneer uit de quote van Wildhagen begrijpt toch wel dat ondanks dat wij misschien minder olie gebruiken de laatste jaren, er nog delen van de wereld zijn die groei in consumptie zien.
Anyway, een lage olieprijs komt er alleen weer als de wereldeconomie -weer- in elkaar klapt. ( ik gok voor eind volgend jaar :> )

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 21-08-2013 07:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

weet iemand overigens hoe de opbouw van benzineprijzen in Italië in elkaar steekt?
Ik ben er deze zomer geweest en de laagste (benzine)prijs die ik gezien heb was 1,83 euro/l (en dat was in een klein gehucht aan een complete doe-het-zelf pomp)
De hoogste prijs was 1,91. Wederom niet op de snelweg.

Overigens zijn ze vooral op de snelweg lekkere rukkers. Middels borden wordt aangegeven wat de prijzen bij de volgende 4-5 pompen zijn. Niet zelden lijkt pomp 2 of 3 op het lijstje de goedkoopste (1,75 bijv) en als je daar aan komt blijkt het op mysterieuze wijze 1,89 te zijn.
Maargoed...je ramen krijgen wel standaard een sopje.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

YellowCube schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:16:
weet iemand overigens hoe de opbouw van benzineprijzen in Italië in elkaar steekt?
Precieze opbouw weet ik niet, maar volgens deze site is 60 procent van de prijs belastingen. Maar dat is van september vorig jaar, ik weet dat Italië dit jaar de belasting op brandstof verder verhoogd heeft, dus het zal nu wel meer dan 60 procent zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak jullie maar geen illusies; uiteraard gaat op de polen geboord worden.
Net zoals met walvissen: de hele wereld besluit om niet te jagen en een paar debiele landen misbruiken dat verdrag om wél te jagen.
Tenminste, ik schat de kans dat de noord- en zuidpoolse olie geoogst gaat worden op 99%.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:40:
Maak jullie maar geen illusies; uiteraard gaat op de polen geboord worden.
Net zoals met walvissen: de hele wereld besluit om niet te jagen en een paar debiele landen misbruiken dat verdrag om wél te jagen.
Tenminste, ik schat de kans dat de noord- en zuidpoolse olie geoogst gaat worden op 99%.
Ik vrees ook dat in het Arctische gebied zal gaan worden geboord. De kans dat het hier fout gaat is een stuk groter dan andere gebieden waar geboord wordt.
Rusland zal vooral bij zijn met het boren in de Arctic,het zijn voornamelijk hun wateren.

Maar wat betreft het Antarctische gebied ben ik wat positiever; daar zijn afspraken over gemaakt. En wie zou daar mogen gaan boren? Het gebied is van niemand.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar wat betreft het Antarctische gebied ben ik wat positiever; daar zijn afspraken over gemaakt. En wie zou daar mogen gaan boren? Het gebied is van niemand.
Ik gok dat oliebedrijven en een aantal landen zich daar in de praktijk bijzonder weinig van zullen aantrekken als er financieel gewin te behalen valt...

Er zijn in het verleden wel vaker allerlei afspraken gemaakt, die later toch niet zo hard bleken te zijn zodra er dollars of euros te verdienen waren...

Virussen? Scan ze hier!

• Señor Sjon
Ik denk dat de techniek zich verder zal ontwikkelen richting diepzee boren. We hebben nog een heel groot stuk van de wereld niet gehad. Japan is dat ook al aan het doen om te kijken voor kostbare metalen e.d. begreep ik.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:40:
Maak daar maar 100% van. Noorwegen gaat dit jaar boven de poolcirkel boren in de Barentszzee (hier dus: Wikipedia: Goliat field).
En Canada en de Verenigde Staten zitten ook al het poolgebied of daaronder. Maar dat gebeurt al sinds de jaren '70.
Ik kan het weten, ik werk bij zo'n bedrijf (spars, pijpleidingen, LNG, FLNG, H2, etc.)

Pagina: 1 ... 92 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.