En wat is het verbruik bij 130 op de cc?FreakNL schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:56:
[...]
Offtopic, maar dan is er iets mis met je auto.
Ik heb dezelfde auto en heb de afgelopen 8600 kilometer precies 1 op 20 gereden. [..]Verder vaak 130 op de cruise controle.
Met een Ford Focus econetic die ik rijd is het verbruik ongeveer gelijk aan wat MBV meld. Autosnelweg aan de vmax verbruikt gewoon relatief veel. Stel je rijd 130km/u en hebt een 30km/u wind tegen dan is de luchtsnelheid 160km/u wat je dan ook terug ziet in het verbruik; niet anders dan op de fiets waarbij je zelf direct merkt dat je veel meer moeite moet doen
Een enkele reis naar kantoor is voor mij zo'n 60Km vmax130, 30Km vmax120 en een stukje 100 en minder; totaal 115km. Zo zie ik op de boordcomputer ook een gemiddelde van rond de 6l/100Km.
Als m'n vriendin de auto meeneemt naar d'r werk met een rit van 30km, voornamelijk 80 a 100Km/u dan zou het gemiddelde misschien wel onder de 5l/100Km liggen.
Verder geeft de auto aan de hand van groene blaadjes suggestie's om zuinig te rijden. Anticiperen en schakelen scoren 100% en de enige suggestie is de snelheid verlagen. Ik trap die auto absoluut niet af maar ga ook weer niet onder de vmax zitten om zuiniger te rijden