Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste
Acties:
  • 227.753 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tot 20km zou ik lekker een elektrische scooter pakken. Afhankelijk van route en afstand de 25km/u variant of de 45km/u variant. Het is goedkoop, maakt geen herrie en is vrij comfortabel.

De fiets is het voor mij toch niet, teveel lichamelijke inspanning in de ochtend waardoor ik teveel ga zweten. Ik kan gewoon geen 5+ kilometer fietsen zonder het erg warm te krijgen. Fietsen doe ik lekker na werktijd, dan mezelf zoveel mogelijk in het zweet werken wetende dat na afloop een warme douche klaar staat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
E-scooter lijkt mij ideaal voor afstanden van 10 tot 20/30 km. Hij is stil en comfortabel, en véél efficiënter dan een e-auto, maar de prijs per km is toch nog hoger dan je denkt, helaas (maar dat geldt in nog grotere mate voor de auto, dus wat dat betreft...).

Als ik op een dergelijke afstand van mijn woonplaats zou werken had ik zo'n ding al lang gehad, het is nl. gelijk een mooi nuttige manier om mijn zonnestroomoverschot op te maken, waar ik nogal wat administratieve problemen mee heb.

Een collega waar ik nu werk komt elke dag op zijn e-scooter en is daar superhappy mee. Na twee jaar heeft hij de originele loodaccu's vervangen door lithium-accu's, en volgens hem kan het geheel nog jaren mee.

En voor wat betreft OV-dekking buiten de Randstad, je die is inderdaad midner fijnmazig, dat is waar. En inderdaad kost reizen met het OV daar meer tijd, dat is (vaak) waar. Maar, OV-reistijd is vaak geen verloren tijd, ik kan over 3G gewoon werken en ook werk ik niet voor mijn (vaste en stijgende) autokosten. Netto ben ik er vrij zeker van dat het me tijd scheelt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 21:01
Gisteren voor € 1,579 in Duitsland E10 getankt bij de Shell. Heb niet eens een goedkoop tankstation gezocht. De plaatselijke Tango zit rond de € 1,70 voor euro 95.

Woon vlak bij de grens. In het kader van liever belasting in NL betalen tankte ik tot kort altijd in Nederland. Met de aangekondigde accijnsverhogingen vind ik het tijd voor een signaal waar dat het hardst aankomt: de financien. Alleen al daarom roep ik iedereen die in de buurt van de grens woont in het buitenland te gaan tanken.

Een jaar of 8 geleden tankte ik ook altijd in DLD. Toen het verschil kleiner werd in NL gaan tanken. Als men hier weer voor rede vatbaar is kom ik wel weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Tsurany schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:51:
Tot 20km zou ik lekker een elektrische scooter pakken. Afhankelijk van route en afstand de 25km/u variant of de 45km/u variant. Het is goedkoop, maakt geen herrie en is vrij comfortabel.

De fiets is het voor mij toch niet, teveel lichamelijke inspanning in de ochtend waardoor ik teveel ga zweten. Ik kan gewoon geen 5+ kilometer fietsen zonder het erg warm te krijgen. Fietsen doe ik lekker na werktijd, dan mezelf zoveel mogelijk in het zweet werken wetende dat na afloop een warme douche klaar staat.
Dan is de elektrische fiets nog een veel betere oplossing als een e-scooter, kost vaak heel wat minder ( voor 2000 euro heb je echt wel een goede met betrouwbare Bosch motor ) en je kan hem ook veel makkelijker stallen.

Maar goed, ik fiets al ruim een jaar naar mijn werk ( 25km enkele reis ) met een elektrische fiets en ervaar dus ook inmiddels de financiele voordelen. Levert me per jaar toch zeker wel 1700 euro op en de investering heb ik er alweer uit.

En ik hoef me 's ochtends niet op te winden over mede weggebruikers die op mijn bumper kleven en fiets gewoon lekker door de weilanden naar de zaak. En na een dagje hard werken is het heerlijk om op het fietsje even tot rust te komen op weg naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je daar bij al rekening gehouden met de afschrijving van de accu van je el. fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:41

-tom-562

Oliesjeik

GH45T schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:52:
Gisteren voor € 1,579 in Duitsland E10 getankt bij de Shell. Heb niet eens een goedkoop tankstation gezocht. De plaatselijke Tango zit rond de € 1,70 voor euro 95.

Woon vlak bij de grens. In het kader van liever belasting in NL betalen tankte ik tot kort altijd in Nederland. Met de aangekondigde accijnsverhogingen vind ik het tijd voor een signaal waar dat het hardst aankomt: de financien. Alleen al daarom roep ik iedereen die in de buurt van de grens woont in het buitenland te gaan tanken.

Een jaar of 8 geleden tankte ik ook altijd in DLD. Toen het verschil kleiner werd in NL gaan tanken. Als men hier weer voor rede vatbaar is kom ik wel weer terug :)
Gisteren € 1,569/L voor E10 in Duitsland. Ze bekijken het maar hier in NL :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 06:51

GS88

π raat

Ik kan me nog herinneren dat ik ooit zo rond de +/- €1,10 betaalde per liter (Ongelood). Nu is zelfs Diesel deze prijs voorbij gestegen. :'(

Afgelopen vakantie in Egypte... €0,11 per liter. :|

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb hier nog een foto liggen:

29 December 2008

Diesel 078.9
Euro 0.955
Super Plus 1.127

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:56

Cyphax

Moderator LNX
Alleen al daarom roep ik iedereen die in de buurt van de grens woont in het buitenland te gaan tanken.
Begrijpelijk, natuurlijk, maar als de overheid de inkomsten van accijnzen ziet dalen halen ze het wel ergens anders vandaan. :X

Dan kan je beter verhuizen naar net over de grens. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Levensstandaard is 20% goedkoper in duitsland. Ik vraag mezelf soms ook af wat ik in Nederland nog doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Anoniem: 58485 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:23:
Levensstandaard is 20% goedkoper in duitsland. Ik vraag mezelf soms ook af wat ik in Nederland nog doe.
omdat die taal bij onze buren aan de zijkant en onderkant verschrikkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:11

Vraag me enigszins af wanneer ze hier voor rede vatbaar zijn en denken om het te laten dalen??
Meestal laten ze prijzen zo en zal het nooit goedkoper worden.
Maar ik wil zeer hoopvol blijven dat het maar gebeurd _/-\o_

Zeer spijtig dat ze weer verhogingen gaan doorvoeren wat ze vorige keer ook al hebben gedaan.
Noem het niet echt meer bezuinigen maar geld stelen. Tank nu nog steeds voor 1,37 Diesel maar dit is onbemand dus valt nog een beetje mee maar wou dat ook dichtbij DE grens woonde soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Richard schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:21:
Ik heb hier nog een foto liggen:

29 December 2008

Diesel 078.9
Euro 0.955
Super Plus 1.127
Was dat niet in die vorige crisis? Dat waren de betere tijden idd :)
Diesel was toen vast nog iets van € 0,70.

Gaan de accijnzen nu weer omhoog in Nederland? Godsamme toch. Ze leren het ook nooit!
Wanneer stoppen ze met het verhogen van de accijnzen en andere belastingen? Of is alles toegelaten om de - door hun veroorzaakte - schulden terug te betalen?

Jammer dat je zelf weinig kan doen aan die gegraai. Ja, gewoon niet meer rijden, maar dat is voor de meeste mensen geen optie. En dat weten ze.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:25:
[...]

omdat die taal bij onze buren aan de zijkant en onderkant verschrikkelijk is.
Valt best mee. Met veel drank op lukt het wel een gesprek op niveau te voeren met een duitser :9 :P

Ik ruik de laatste tijd echt steeds meer oude diesels met een combi van sla of afgewerkte frituurolie. Echt zo'n merkwaardige lucht als je erachter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

December 2008 is (voor mijn gevoel) nog redelijk recent, en dat is geen "vorige crisis".

Kan tegenwoordig voor E3,50 (spits) & E2,55 (dal) een 1 op 1 busverbinding van 30KM naar mijn werk gebruiken (Bussen vertrekken om de 15 min).

Gemiddeld verbruik van 1:15, kan ik dat alleen met benzine al dekkend krijgen.

Enige nadeel is dat ik 's ochtends wat sneller mijn "ritueel" moet doen (waar ik voorheen rustig 30minuten krantje las/zat te internetten), maar dat kan nu gemakkelijk in de bus.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
joopv schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:06:
Heb je daar bij al rekening gehouden met de afschrijving van de accu van je el. fiets?
Uiteraard, en de fiets die ik heb is omgebouwd voor 1000 eurie. En ik hoop er nog lang van te kunnen genieten ;)

Ik moest overigens vorige week weer tanken, toen kwam ik bij een Sakko tankstation waar opeens de benzine 1,66 was, dus ik dacht dat het een enorme prijsvechter was. Maar er hing een spandoek waarop stond dat het om een maandactie ging vanwege de opening van het tankstation en dat het allen voor de maand september geldig was. -O-

[ Voor 35% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-09-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

cactusman schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:25:
gelukkig woon ik ook vlakbij de grens en ga ik nu ook LPG in belgie tanken!
Ik kwam vroeger veel in België en dan nam ik altijd benzine mee terug, een liter of 55 in twee kanisters.
Of dat met LPG ook gaat? Echt iets voor een tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Bij veel tankstations staat dat je geen gasflessen mag vullen...

Je kan natuurlijk wel een extra tank in je auto laten plaatsen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

Het geheel moet wel draagbaar blijven...
Ik stel dus voor tanks van 20 liter, die zullen gevuld een kilo of 25 wegen?
Daarvan gooi je er zes of zeven in de koffer en die vul je in België. Thuis leg je die in je garage, behalve een of twee die je bij je hebt, met uiteraard een snelkoppelingtoestand voor het makkelijke aansluiten onderweg, onder het genot van een sigaretje.
Hmm, dat zal wel illegaal zijn maar dat is nog tot daar aan toe. Om het allemaal veilig te krijgen lijkt me een hele opgave...
Voordeel is dan weer wel dat je het geld voor de kapper uitspaart als je met je cabrio naast iemand rijdt waarbij het misgaat!
Flijster denkt dat hij dit voorlopig niet gaat uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 17-09-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wordt al veelvuldig uitgeprobeerd; veel heftrucs rijden op LPG. Weleens een heftruk bij een tankstation zien staan?
Die wagens hebben inderdaad een lichtgewicht LPG tank met snelkoppeling. Dus makkelijk mee te nemen in de kofferbak van de auto. Maar die tanks zullen waarschijnlijk geen goedkeuring hebben voor in voertuigen op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 318843 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:19:

Voordeel is dan weer wel dat je het geld voor de kapper uitspaart als je met je cabrio naast iemand rijdt waarbij het misgaat!
Je bespaart je nabestaanden ook wat geld voor een lijkkist, want ze kunnen je restanten dan in een jampotje begraven gok ik. Dubbel voordeel dus.

Volgens mij kan je beter niet met gas spelen.... er zijn niet voor niets strenge veiligheidvoorschriften, dat was niet omdat iemand zich zat te vervelen.

O, en als je denkt wat er met gas mis kan gaan, wel, een explosie bijvoorbeeld:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gURmCS_tPRE]

Of. op iets grotere schaal:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rLSl8BtM_2M]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 21:01
Hoppa, de diesel gaat per 1 januari 2014 met 3 cent omhoog en de LPG met 7 cent.

Gelukkig laten ze de benzineprijs voorlopig ongemoeid! ;(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwachte opbrengst, 1 miljard. Er waren nog 7 andere voor het kabinet leuke voordelen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Fijn he die belastingvrije eco diesels, die lekker mee laten betalen en nu ineens de prijzen omhoog. Zo verdienen ze die subsidie wel dik en dwars terug ja. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

wildhagen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:
[...]

O, en als je denkt wat er met gas mis kan gaan, wel, een explosie bijvoorbeeld:

[video]
Lol, dat dakje kan snel open klappen zeg.

@miljoenennota, volgens mij oud nieuws. Dat stond al in het regeerakkoord.
wildhagen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:28:
Uit het definitieve regeerakkoord voor de komende regeerperiode:

108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer
46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014,
bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt
daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die
ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.

[ Voor 62% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-09-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd oud nieuws, het was al een klein jaar bekend dat die verhoging eraan zat te komen. Geen reden voor nieuwe verbazing dus eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Joopieboy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:33:
Fijn he die belastingvrije eco diesels, die lekker mee laten betalen en nu ineens de prijzen omhoog. Zo verdienen ze die subsidie wel dik en dwars terug ja. :X
Daarnaast komt de MRB weer terug voor deze dieseltjes. Dat tikt flink aan, met die dieseltoeslag.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik voorzie meer diefstallen, tanken zonder te betalen en vooral technisch in slechte staat auto's op de weg toenemen omdat het voor vele onbetaalbaar gaat worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

EXX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:59:
[...]

Daarnaast komt de MRB weer terug voor deze dieseltjes. Dat tikt flink aan, met die dieseltoeslag.
Dat is ook een beetje wat ik bedoelde te zeggen. :P Maar idd, was al langer bekend. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
EXX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:59:
[...]

Dat had je aan kunnen zien komen vanaf dag 1 dat die regeling in werd gevoerd. Dingen worden straks massaal gedumpt vanwege MRB, dus de hoofdprijs zal je er ook niet meer voor krijgen.
Ondertussen wel lekker el cheapo 1000km voor 50 euro zitten rijden en al die maanden 60 euro p/m MRB uitgespaard. Genoeg geprofiteerd lijkt me.

• dude88
  • Niet online
Idd, dat is van te voren al bekend geweest dat het tijdelijk was.

Dus nu niet slachtoffer gaan spelen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Voor een normale grande punto met wegenbelasting ligt het omslagpunt bij ongeveer 16.000km, dit zal ietsjes hoger worden ivm. de extra accijns die geheven gaat worden.

Gisteren even in Duitsland getankt, scheelt voor Super 10 cent met de NL prijsvechters en 15-16 cent met de merkbrandstoffen. Super E10 zit nog 4 cent lager qua prijs. Op 45 liter is dit toch minimaal een besparing van 5-8 euro, terwijl ik er nauwelijks voor om hoef te rijden :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• dude88
  • Niet online
Wat is Super E10?
98 met toevoeging of 95 met toevoeging dat schoner is?

Af en toe wordt je een beetje moe van die termen: Super, Premium, etc....

Ik wil gewoon RON 98 loodvrij zonder troep erin.

• NoepZor
Super is gewoon Euro95, hier kan maximaal 5% bio-ethanol (biobrandstof) aan toegevoegd zijn. Super E10 bevat 10% bio-ethanol. Dit kan schadelijk zijn bij sommige auto's voor brandstofleidingen en afdichtingen. Ethanol lost sommige kunststoffen op en kan corrosie veroorzaken omdat het water aantrekt. Echter kan het gros van de auto's er probleemloos mee omgaan. Enige nadeeltje is dat het verbruik 2-3% stijgt, maar dit is in Duitsland gecompenseerd door een accijnsverlaging voor E10, daardoor is dit 4 cent goedkoper per liter dan de "normale" euro 95.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

E10 is een mengsel van 90 procent fossiele brandstof en 10 procent ethanol.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• dude88
  • Niet online
E10 kon ik ook wel, alleen Super E10 had ik nog niet van gehoord.

En omdat er ethanol in zit wil ik het niet hebben. Bij sommige pompen is normaal 95 al amper te vertrouwen, soms zit het erin zonder dat het vermeld is.

RON 98 is dan de enige optie, al kan je dat weer niet overal krijgen... :?

• NoepZor
Ja klopt, volgens euro 95 specs mogen ze tot 5% bijmengen, zonder dat het vermeld hoeft te worden. Waarschijnlijk gebeurt dit al op grote schaal in Nederland. In duitsland verkopen ze bij die pomp Super E5, Super E10 en SuperPlus, wat de euro 98 is. Echter maakt het voor mijn blokje met 95 ponies niet zoveel uit of ik 98 of 95 tank.

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 07:36

fabulaus

Ja toch

Een berekening van het omslagpunt doet mij vermoeden dat, gelet op verbruik, het steeds minder uitmaakt of je nu benzine of diesel rijdt. Pas vanaf 30.000km wordt het (veel) interessanter om voor diesel te kiezen.

dude88 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:23:
RON 98 is dan de enige optie, al kan je dat weer niet overal krijgen... :?
BP, Q nogwat, kleine onbemande pompjes. BP is eigenlijk de enige die 'echte' 98 verkoopt.

De Shell Vpower = ron 97. Texaco XL is wederom Ron 97.

In duitsland is Shell V-power ron 100 en heb je bij de aral zelfs Ron 102.

Qua prijzen is de duurste benzine in Duitsland gelijk aan de prijzen die wij zijn gewend in ons land.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 08:08
Vlassie1980 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:42:
[...]

Uiteraard, en de fiets die ik heb is omgebouwd voor 1000 eurie. En ik hoop er nog lang van te kunnen genieten ;)

Ik moest overigens vorige week weer tanken, toen kwam ik bij een Sakko tankstation waar opeens de benzine 1,66 was, dus ik dacht dat het een enorme prijsvechter was. Maar er hing een spandoek waarop stond dat het om een maandactie ging vanwege de opening van het tankstation en dat het allen voor de maand september geldig was. -O-
Ik kom dagelijks langs twee tankstations (Shell Express en een Tinq in Maarsbergen) die nu beide op 1.67 staan volgens mij. Ik heb ze beide ook nog niet hoger gezien dan 1.69, donderdag stond de Tinq op 1.65. Verderop zit ook nog een Tango en die is soms nog goedkoper.

Hoewel het bijna overal duurder is in de omgeving, vind ik die 1.66 die je noemt niet eens opmerkelijk goedkoop :P

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:Dit topic begint de 10.000 berichten te naderen. Tijd voor een nieuw deel, aangezien dit de leesbaarheid en beheersbaarheid ten goede komt. Als iemand zich geroepen voelt: Maak een nieuw topic aan, en stuur een TR, handel ik het af
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Dit topic is gesloten.