SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als ik op een dergelijke afstand van mijn woonplaats zou werken had ik zo'n ding al lang gehad, het is nl. gelijk een mooi nuttige manier om mijn zonnestroomoverschot op te maken, waar ik nogal wat administratieve problemen mee heb.
Een collega waar ik nu werk komt elke dag op zijn e-scooter en is daar superhappy mee. Na twee jaar heeft hij de originele loodaccu's vervangen door lithium-accu's, en volgens hem kan het geheel nog jaren mee.
En voor wat betreft OV-dekking buiten de Randstad, je die is inderdaad midner fijnmazig, dat is waar. En inderdaad kost reizen met het OV daar meer tijd, dat is (vaak) waar. Maar, OV-reistijd is vaak geen verloren tijd, ik kan over 3G gewoon werken en ook werk ik niet voor mijn (vaste en stijgende) autokosten. Netto ben ik er vrij zeker van dat het me tijd scheelt.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Woon vlak bij de grens. In het kader van liever belasting in NL betalen tankte ik tot kort altijd in Nederland. Met de aangekondigde accijnsverhogingen vind ik het tijd voor een signaal waar dat het hardst aankomt: de financien. Alleen al daarom roep ik iedereen die in de buurt van de grens woont in het buitenland te gaan tanken.
Een jaar of 8 geleden tankte ik ook altijd in DLD. Toen het verschil kleiner werd in NL gaan tanken. Als men hier weer voor rede vatbaar is kom ik wel weer terug
Dan is de elektrische fiets nog een veel betere oplossing als een e-scooter, kost vaak heel wat minder ( voor 2000 euro heb je echt wel een goede met betrouwbare Bosch motor ) en je kan hem ook veel makkelijker stallen.Tsurany schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:51:
Tot 20km zou ik lekker een elektrische scooter pakken. Afhankelijk van route en afstand de 25km/u variant of de 45km/u variant. Het is goedkoop, maakt geen herrie en is vrij comfortabel.
De fiets is het voor mij toch niet, teveel lichamelijke inspanning in de ochtend waardoor ik teveel ga zweten. Ik kan gewoon geen 5+ kilometer fietsen zonder het erg warm te krijgen. Fietsen doe ik lekker na werktijd, dan mezelf zoveel mogelijk in het zweet werken wetende dat na afloop een warme douche klaar staat.
Maar goed, ik fiets al ruim een jaar naar mijn werk ( 25km enkele reis ) met een elektrische fiets en ervaar dus ook inmiddels de financiele voordelen. Levert me per jaar toch zeker wel 1700 euro op en de investering heb ik er alweer uit.
En ik hoef me 's ochtends niet op te winden over mede weggebruikers die op mijn bumper kleven en fiets gewoon lekker door de weilanden naar de zaak. En na een dagje hard werken is het heerlijk om op het fietsje even tot rust te komen op weg naar huis.
Gisteren € 1,569/L voor E10 in Duitsland. Ze bekijken het maar hier in NLGH45T schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:52:
Gisteren voor € 1,579 in Duitsland E10 getankt bij de Shell. Heb niet eens een goedkoop tankstation gezocht. De plaatselijke Tango zit rond de € 1,70 voor euro 95.
Woon vlak bij de grens. In het kader van liever belasting in NL betalen tankte ik tot kort altijd in Nederland. Met de aangekondigde accijnsverhogingen vind ik het tijd voor een signaal waar dat het hardst aankomt: de financien. Alleen al daarom roep ik iedereen die in de buurt van de grens woont in het buitenland te gaan tanken.
Een jaar of 8 geleden tankte ik ook altijd in DLD. Toen het verschil kleiner werd in NL gaan tanken. Als men hier weer voor rede vatbaar is kom ik wel weer terug
Vaak bu'j te bang!
Afgelopen vakantie in Egypte... €0,11 per liter.
Rotterdam
29 December 2008
Diesel 078.9
Euro 0.955
Super Plus 1.127
20*350ZO45°
Begrijpelijk, natuurlijk, maar als de overheid de inkomsten van accijnzen ziet dalen halen ze het wel ergens anders vandaan.GH45T schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:52:
Alleen al daarom roep ik iedereen die in de buurt van de grens woont in het buitenland te gaan tanken.

Dan kan je beter verhuizen naar net over de grens.
Saved by the buoyancy of citrus
Anoniem: 58485
omdat die taal bij onze buren aan de zijkant en onderkant verschrikkelijk is.Anoniem: 58485 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:23:
Levensstandaard is 20% goedkoper in duitsland. Ik vraag mezelf soms ook af wat ik in Nederland nog doe.
Vraag me enigszins af wanneer ze hier voor rede vatbaar zijn en denken om het te laten dalen??GH45T schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:52:
Gisteren voor € 1,579 in Duitsland E10 getankt bij de Shell. Heb niet eens een goedkoop tankstation gezocht. De plaatselijke Tango zit rond de € 1,70 voor euro 95.
Meestal laten ze prijzen zo en zal het nooit goedkoper worden.
Maar ik wil zeer hoopvol blijven dat het maar gebeurd
Zeer spijtig dat ze weer verhogingen gaan doorvoeren wat ze vorige keer ook al hebben gedaan.
Noem het niet echt meer bezuinigen maar geld stelen. Tank nu nog steeds voor 1,37 Diesel maar dit is onbemand dus valt nog een beetje mee maar wou dat ook dichtbij DE grens woonde soms
Was dat niet in die vorige crisis? Dat waren de betere tijden iddRichard schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:21:
Ik heb hier nog een foto liggen:
29 December 2008
Diesel 078.9
Euro 0.955
Super Plus 1.127
Diesel was toen vast nog iets van € 0,70.
Gaan de accijnzen nu weer omhoog in Nederland? Godsamme toch. Ze leren het ook nooit!
Wanneer stoppen ze met het verhogen van de accijnzen en andere belastingen? Of is alles toegelaten om de - door hun veroorzaakte - schulden terug te betalen?
Jammer dat je zelf weinig kan doen aan die gegraai. Ja, gewoon niet meer rijden, maar dat is voor de meeste mensen geen optie. En dat weten ze.
Valt best mee. Met veel drank op lukt het wel een gesprek op niveau te voeren met een duitserMektheb schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:25:
[...]
omdat die taal bij onze buren aan de zijkant en onderkant verschrikkelijk is.
Ik ruik de laatste tijd echt steeds meer oude diesels met een combi van sla of afgewerkte frituurolie. Echt zo'n merkwaardige lucht als je erachter hangt.
Kan tegenwoordig voor E3,50 (spits) & E2,55 (dal) een 1 op 1 busverbinding van 30KM naar mijn werk gebruiken (Bussen vertrekken om de 15 min).
Gemiddeld verbruik van 1:15, kan ik dat alleen met benzine al dekkend krijgen.
Enige nadeel is dat ik 's ochtends wat sneller mijn "ritueel" moet doen (waar ik voorheen rustig 30minuten krantje las/zat te internetten), maar dat kan nu gemakkelijk in de bus.
20*350ZO45°
Uiteraard, en de fiets die ik heb is omgebouwd voor 1000 eurie. En ik hoop er nog lang van te kunnen genietenjoopv schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:06:
Heb je daar bij al rekening gehouden met de afschrijving van de accu van je el. fiets?
Ik moest overigens vorige week weer tanken, toen kwam ik bij een Sakko tankstation waar opeens de benzine 1,66 was, dus ik dacht dat het een enorme prijsvechter was. Maar er hing een spandoek waarop stond dat het om een maandactie ging vanwege de opening van het tankstation en dat het allen voor de maand september geldig was.

[ Voor 35% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-09-2013 14:29 ]
Anoniem: 318843
Ik kwam vroeger veel in België en dan nam ik altijd benzine mee terug, een liter of 55 in twee kanisters.cactusman schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:25:
gelukkig woon ik ook vlakbij de grens en ga ik nu ook LPG in belgie tanken!
Of dat met LPG ook gaat? Echt iets voor een tweaker.
Je kan natuurlijk wel een extra tank in je auto laten plaatsen
Anoniem: 318843
Ik stel dus voor tanks van 20 liter, die zullen gevuld een kilo of 25 wegen?
Daarvan gooi je er zes of zeven in de koffer en die vul je in België. Thuis leg je die in je garage, behalve een of twee die je bij je hebt, met uiteraard een snelkoppelingtoestand voor het makkelijke aansluiten onderweg, onder het genot van een sigaretje.
Hmm, dat zal wel illegaal zijn maar dat is nog tot daar aan toe. Om het allemaal veilig te krijgen lijkt me een hele opgave...
Voordeel is dan weer wel dat je het geld voor de kapper uitspaart als je met je cabrio naast iemand rijdt waarbij het misgaat!
Flijster denkt dat hij dit voorlopig niet gaat uitproberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 17-09-2013 16:21 ]
Die wagens hebben inderdaad een lichtgewicht LPG tank met snelkoppeling. Dus makkelijk mee te nemen in de kofferbak van de auto. Maar die tanks zullen waarschijnlijk geen goedkeuring hebben voor in voertuigen op de openbare weg.
Je bespaart je nabestaanden ook wat geld voor een lijkkist, want ze kunnen je restanten dan in een jampotje begraven gok ik. Dubbel voordeel dus.Anoniem: 318843 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:19:
Voordeel is dan weer wel dat je het geld voor de kapper uitspaart als je met je cabrio naast iemand rijdt waarbij het misgaat!
Volgens mij kan je beter niet met gas spelen.... er zijn niet voor niets strenge veiligheidvoorschriften, dat was niet omdat iemand zich zat te vervelen.
O, en als je denkt wat er met gas mis kan gaan, wel, een explosie bijvoorbeeld:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gURmCS_tPRE]
Of. op iets grotere schaal:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rLSl8BtM_2M]
Virussen? Scan ze hier!
Gelukkig laten ze de benzineprijs voorlopig ongemoeid!
M3P 24'

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Lol, dat dakje kan snel open klappen zeg.wildhagen schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:
[...]
O, en als je denkt wat er met gas mis kan gaan, wel, een explosie bijvoorbeeld:
[video]
@miljoenennota, volgens mij oud nieuws. Dat stond al in het regeerakkoord.
wildhagen schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:28:
Uit het definitieve regeerakkoord voor de komende regeerperiode:
108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer
46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014,
bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt
daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die
ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.
[ Voor 62% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-09-2013 19:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Daarnaast komt de MRB weer terug voor deze dieseltjes. Dat tikt flink aan, met die dieseltoeslag.Joopieboy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:33:
Fijn he die belastingvrije eco diesels, die lekker mee laten betalen en nu ineens de prijzen omhoog. Zo verdienen ze die subsidie wel dik en dwars terug ja.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dat is ook een beetje wat ik bedoelde te zeggen.EXX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:59:
[...]
Daarnaast komt de MRB weer terug voor deze dieseltjes. Dat tikt flink aan, met die dieseltoeslag.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat had je aan kunnen zien komen vanaf dag 1 dat die regeling in werd gevoerd. Dingen worden straks massaal gedumpt vanwege MRB, dus de hoofdprijs zal je er ook niet meer voor krijgen.EXX schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:59:
[...]
Daarnaast komt de MRB weer terug voor deze dieseltjes. Dat tikt flink aan, met die dieseltoeslag.
Ondertussen wel lekker el cheapo 1000km voor 50 euro zitten rijden en al die maanden 60 euro p/m MRB uitgespaard. Genoeg geprofiteerd lijkt me.
Dus nu niet slachtoffer gaan spelen.
Gisteren even in Duitsland getankt, scheelt voor Super 10 cent met de NL prijsvechters en 15-16 cent met de merkbrandstoffen. Super E10 zit nog 4 cent lager qua prijs. Op 45 liter is dit toch minimaal een besparing van 5-8 euro, terwijl ik er nauwelijks voor om hoef te rijden
De wijzen komen uit het Oosten!
98 met toevoeging of 95 met toevoeging dat schoner is?
Af en toe wordt je een beetje moe van die termen: Super, Premium, etc....
Ik wil gewoon RON 98 loodvrij zonder troep erin.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En omdat er ethanol in zit wil ik het niet hebben. Bij sommige pompen is normaal 95 al amper te vertrouwen, soms zit het erin zonder dat het vermeld is.
RON 98 is dan de enige optie, al kan je dat weer niet overal krijgen...
BP, Q nogwat, kleine onbemande pompjes. BP is eigenlijk de enige die 'echte' 98 verkoopt.dude88 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:23:
RON 98 is dan de enige optie, al kan je dat weer niet overal krijgen...
De Shell Vpower = ron 97. Texaco XL is wederom Ron 97.
In duitsland is Shell V-power ron 100 en heb je bij de aral zelfs Ron 102.
Qua prijzen is de duurste benzine in Duitsland gelijk aan de prijzen die wij zijn gewend in ons land.
Ik kom dagelijks langs twee tankstations (Shell Express en een Tinq in Maarsbergen) die nu beide op 1.67 staan volgens mij. Ik heb ze beide ook nog niet hoger gezien dan 1.69, donderdag stond de Tinq op 1.65. Verderop zit ook nog een Tango en die is soms nog goedkoper.Vlassie1980 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:42:
[...]
Uiteraard, en de fiets die ik heb is omgebouwd voor 1000 eurie. En ik hoop er nog lang van te kunnen genieten
Ik moest overigens vorige week weer tanken, toen kwam ik bij een Sakko tankstation waar opeens de benzine 1,66 was, dus ik dacht dat het een enorme prijsvechter was. Maar er hing een spandoek waarop stond dat het om een maandactie ging vanwege de opening van het tankstation en dat het allen voor de maand september geldig was.
Hoewel het bijna overal duurder is in de omgeving, vind ik die 1.66 die je noemt niet eens opmerkelijk goedkoop
Dit topic is gesloten.