Glashelder schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:34:
[...]
Heb je er wel eens aan gedacht hoeveel geld autorijden onze economie oplevert? De auto levert ons véél meer op dan het aan 'negatieve kosten' kost.
Moet je eens voorstellen wat er zou gebeuren met het land als niemand meer zou rijden. Dan is het dag Nederland wat de economie betreft.
Autorijden levert geld op, natuurlijk maar het kost ook heel veel geld, en dan moet je niet alleen maar denken aan de kosten van het aanleggen en onderhouden van wegen.
Denk ook aan de gezondheidsschade die het mensen toebrengt, de kosten van het herbergen van al die auto's (openbare parkeerplaatsen) zodat op die plekken geen ruimte meer is voor andere activiteiten, er is minder ruimte voor openbaar groen, er zijn minder speelplekken, de auto wordt door veel mensen misbruikt waardoor mensen dikker worden, kinderen worden naars school gebracht waardoor kinderen dikker worden, kinderen hebben minder plek om buiten te spelen wat gezondheidsproblemen met zich meebrengt, de leefomgeving is totaal veranderd (wonen en werken gescheiden). Allemaal dankzij het gebruik van de auto.
Al die zaken kosten de maatschappij gewoon véél geld. Hier is bv een onderzoek dat stelt dat autorijden elke EU inwoner per jaar 750 euro kost:
http://www.nieuwsblad.be/...leid=DMF20121227_00415035
kost ja.
Don't get me wrong, ik rij ook auto en ik ben zeker geen autohater maar jezelf wat meer bewust zijn van het gebruik en zelfs bezit ervan kan zeker geen kwaad.
En over je economie verhaal: Er was ook een economie vóór de auto en die zal er ook ná de auto zijn. We hebben nog altijd treinen, scheepvaart en lokaal kun je als het echt moet alles met paard en wagen en bakfietsen rondbrengen en , dat hebben we eeuwen zo gedaan dus of het kan is geen vraag.
Het tijdperk van de auto is eindig en ik voorspel dat we binnen deze eeuw nog zullen stoppen met autorijden zoals we dat nu kennen. Domweg omdat het te duur wordt om met zo'n inefficient vervoersmiddel te blijven rondrijden. De jongere generaties lopen al niet eens meer echt warm voor auto's. Dat is een teken aan de wand.
[
Voor 20% gewijzigd door
Metro2002 op 13-09-2013 15:11
]