Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.696 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:06:
Zucht toen ik 7 jaar geleden mijn eerste auto kocht was de prijs bij de Tango voor euro 95 nog 1,22....

Hoe zal dit over nog eens 7 jaar zijn? Dan is autorijden alleen nog maar voor de bevoorrechte bovenlaag...
Naar schatting raakt de olie gewoon op met 2035 a 2040. Dus als wij oud zijn is er eerst een traject van woekerprijzen vooraf gegaan eerdat electische auto's of een alternatieve brandstof, mainstream geworden zijn. Laat staan betaalbaar, generatie volkswagens electrisch rijden met een betaalbare prijs.

Stel je voor. Olie is op. Er zijn miljoenen auto's gedreven op olie'en. Die worden gewoon waardeloos zonder benzine of diesel.

Ik rij gelukkig ook niet zo vaak dus hoef niet vaak te tanken. De prijs is in duitsland voor mij voor 98 nog steeds goedkoper als nederland (20 tot 30 cent verschil de liter). Tank 10x en je hebt er een 11de tankbeurt gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Ik heb vanwege onder andere de hoge brandstofprijzen maar ook vanwege weinig lichaamsbeweging een elektrische fiets gekocht en fiets dagelijks 2x25 km naar mijn werk.

- Scheelt een hoop benzine en dus kosten
- Veel minder irritatie vanwege paupers op de snelweg

Kan het iedereen aanraden die in een straal van 30 km van zijn werk woont, hoewel het nu wel wat kouder begint te worden. Als het te gortig wordt dan duiken we wel in de inmiddels niet meer zo heilige koe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
Ik tank hier bij de Gulf in Veenendaal ook dikke benzine in m'n hok; zit een geblazen blok in.
Leuke bijkomstigheid is dat 'ie dan 1:12 loopt IPV 1:10 met 95 d'rin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:20:
[...]

Naar schatting raakt de olie gewoon op met 2035 a 2040. Dus als wij oud zijn is er eerst een traject van woekerprijzen vooraf gegaan eerdat electische auto's of een alternatieve brandstof, mainstream geworden zijn. Laat staan betaalbaar, generatie volkswagens electrisch rijden met een betaalbare prijs.

Stel je voor. Olie is op. Er zijn miljoenen auto's gedreven op olie'en. Die worden gewoon waardeloos zonder benzine of diesel.
Wellicht is olie op m.b.t. vervoer. Als er geen olie meer is, heeft dat wel meer implicaties dan alleen een hoge benzineprijs. En er zijn nog een hoop plekken waar olie gewonnen kan worden, maar dat niet wordt gedaan vanwege de hoge kosten.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...] Naar schatting raakt de olie gewoon op met 2035 a 2040. Dus als wij oud zijn is er eerst een traject van woekerprijzen vooraf gegaan eerdat electische auto's of een alternatieve brandstof, mainstream geworden zijn. Laat staan betaalbaar, generatie volkswagens electrisch rijden met een betaalbare prijs.

Je bekijkt olie nu alleen als brandstof, maar het spul heeft nog veel meer toepassingen. Die zullen ook allemaal duurder gaan worden.

Als eerste denk ik dan aan grondstof voor kunststoffen. Kijk eens om je heen en bedenk wat er allemaal uit aardolie komt. En bedenk dan dat dat materiaal 2 of 4 keer zo duur gaat worden.

Daarom denk ik dan ook dat het ronduit asociaal is ten opzichte van de mensen die na ons komen, om meer olie te verspillen aan verbranding voor transport dan absoluut noodzakelijk is. Maar probeer dat maar eens ter sprake te brengen in een van de topics die vergeven zijn van auto-minnende tweakers. Als je daar een opmerking maakt over "stoplichtjes trekken" dan krijg je de wind van voren. (niet dat dat me dat interesseert).

Je zou denken dat jongere mensen zich juist zorgen zouden moeten maken hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joopv schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 00:02:
[...]

Je zou denken dat jongere mensen zich juist zorgen zouden moeten maken hierover.
Je kan dat wel wijsmaken, maar de wereld om ons heen geeft geen krimp.

De enige reden waarom ik voor mezelf vind zuinig te zijn is om einde van het jaar wat geld terug te krijgen. Zeker met recessie is het altijd wijs om een appel voor de dorst te bewaren.

Benzineprijs zal hoe dan ook stijgen. En ook de overheid is eraan verslaafd met accijns. Ik ben alleen bang dat deze gedachte gewoonweg niet meer terug te keren valt naar het punt van laten we om onze toekomst en kinderen denken. Qua verbruik en consumptie en aankomende (Wereld) problemen is dat onontkoombaar.

wel grappig dat ik me nog mijn leraar herinnerde die zei dat Olie tot in de jaren 2100 nog in overvloed zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
BP ultimate in de omgeving hier nu op 2.02! De 2 euro grens is dus voor 98 al bereikt, nu de 95 nog. Kwestie van wachten, denk ik! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, dat wordt lang wachten dan. :P Als we dit bericht mogen geloven op NOS Teletekst en op de NOS-site zou de piek nu geweest moeten zijn. :)
Stijging olieprijs onwaarschijnlijk

Toegevoegd: vrijdag 12 okt 2012, 11:55

Door de kwakkelende wereldeconomie zijn de vooruitzichten op de oliemarkt de afgelopen maanden verbeterd. Grote stijgingen van de olieprijs zijn de komende 5 jaar niet waarschijnlijk, zegt het Internationaal Energie Agentschap.

Het IEA ziet dat de economie wereldwijd maar langzaam herstelt en dat er steeds zuiniger met energie wordt omgegaan. De olieproductie loopt harder op dan de vraag, voorspelt het IEA. Vanaf 2017 worden wereldwijd 102 miljoen vaten olie per dag geproduceerd worden terwijl de vraag 96 miljoen zal zijn.

Grote pieken in de prijs blijven zo waarschijnlijk achterwege, zegt het IEA.
Bron: http://nos.nl/artikel/428...ijs-onwaarschijnlijk.html

Gezien het feit dat er meer geproduceerd wordt dan de vraag die toeneemt (wat ik al eerder riep maar hier met hoongelach ontvangen werd door bepaalde figuren) zou je zeggen dat de huidige brandstofprijzen niet lang meer houdbaar zijn en er dus op korte termijn een daling te verwachten is. ;) Maar goed: zolang de oliemaatschappijen de prijzen bepalen kan die daling wel op zich laten wachten. Neemt niet weg dat ze heel wat uit te leggen hebben als ze dit soort prijzen aan blijven houden, want aan de olieprijs kan het niet liggen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een (1) OPEC vergadering, en dit nieuwsbericht kan de prullemand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, grote kans dat ze dan zeggen dat ze de olieproductie (wederom) terug gaan schroeven zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43
vanochtend bij de BP nieuwegein langs de A2 1,555 voor een liter diesel... gaat lekker zo :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 17:47

MBV

Bart-Willem schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:03:
Jep, grote kans dat ze dan zeggen dat ze de olieproductie (wederom) terug gaan schroeven zodat de prijs kunstmatig hoog gehouden kan worden. :P
Dat doen ze dan hooguit om te maskeren dat ze niet harder kunnen produceren. De verschillende OPEC-landen leveren al jaren minder dan ze hebben beloofd...

Misschien dat op de korte termijn de spanning wel weer uit de markt is, en de prijzen iets zakken. Vervolgens worden de prijzen weer hoger omdat de consumptie harder stijgt dan de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 23:37
Bertuss schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:30:
Dat is mijn vraag. Ik zie het al voor me € 1,50 de liter of meer ! ... dat wil geen mens straks toch meer betalen. Gaan we wel langzaam naar toe zo ! We zitten nu al op € 1,30. Dat is al belachelijk veel, want voor een volle tank betaal je nu al gauw 45 euries. Dan gaan we straks naar een 60 euro per tank. Dat is toch niet normaal !
Natuurlijk raken de olievoorraden op. Maar zijn er meer fossiele brandstoffen of moeten we heeeeeel snel op waterstof overschakelen ? Wat ik niet snap is dat de wereldleiders geen fuck doen aan deze prijzen. Ze doen net alsof er niets aan de hand is naar mijn idee. Ze praten er nu al over dat dit jaar de economie een fikse opdoffer krijgt in de US. Puur omdat daar dan geen olie meer voorradig is. Dan hoor je mensen wel zeggen ... het zal wel los lopen en ow dat duurt nog wel 50 jaar e.d. Is dat wel zo ? Waarom niet al binnen 10 jaar ? Lijkt er wat mij betreft wel op. Waarom zou het anders zo rap gaan met de benzine prijzen ? Tuurlijk zit er meer achter, maar gebrek is toch de voornaamste reden ?
Wat is jullie verwachting voor de toekomst ? Hebben we binnen een jaar of 10 een serieus probleem of valt het wel wat mee ? + hoe zal het lopen met de benzineprijzen ? Gaan we idd naar 1,50 a 2 euries per liter of wordt het weer goedkoper ?
Was het nu nog mar 1.50 per liter. Niet normaal meer nu. :P

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Hier is benzine euro 95: 1.799. Dat is een van de goedkoopste in de buurt. (DC Berkel). Shell heeft ook 1.799/liter.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net vol getankt... duuuuur

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/578358_503595106317526_2033495484_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Joh. Gister 42 liter getanked a ruime €75,00 en dat is dan gewoon euro 95.
Ben toch blij dat me auto 1:17 doet.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:06:
[...]

Joh. Gister 42 liter getanked a ruime €75,00 en dat is dan gewoon euro 95.
Ben toch blij dat me auto 1:17 doet.
ik doe 1 op 15 volgens mij als ik echt gewoon bijna van het gaf afblijf.. beetje gas en ik zit op 1 op 12 tot 1 op 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Voor dergelijke bedragen heb ik mijn tank niet eens halfvol. De tijd dat een volle tank nog minder dan 100 euro was ligt al weer ver achter ons. Ik ben er ook al wel redelijk aan gewend moet ik zeggen. Als de tank leeg is zal hij toch weer vol moeten denk ik altijd maar.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Stel je voor hoeveel schoner de lucht zou worden zonder olie?
En hoeveel rustiger het zal worden in de steden?

Of wij het nog zullen meemaken, ik betwijfel het.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook wat minder tanken :+ Is ook zuinig...
Snowwie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Of wij het nog zullen meemaken, ik betwijfel het.
Vervoer zal er altijd wel blijven, mogelijk in electrische vorm zoals het er nu uitziet. De schaarste met olie is in ieder geval al een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:39:
Ik heb vanwege onder andere de hoge brandstofprijzen maar ook vanwege weinig lichaamsbeweging een elektrische fiets gekocht en fiets dagelijks 2x25 km naar mijn werk.

- Scheelt een hoop benzine en dus kosten
- Veel minder irritatie vanwege paupers op de snelweg

Kan het iedereen aanraden die in een straal van 30 km van zijn werk woont, hoewel het nu wel wat kouder begint te worden. Als het te gortig wordt dan duiken we wel in de inmiddels niet meer zo heilige koe :)
Ja, ik ben het volledig met je eens. Toen de benzine begin februari dit jaar op 1,65 stond, heb ik een e-bike gekocht. Ik heb hem er nog niet uit, maar het is gewoon heerlijk, en met 18 km afstand is mijn reistijd niet eens zoveel toegenomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Snowwie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Kolen geeft anders aardig wat rotzooi, en dat is de kant die we op gaan. En als wij dat niet doen, doet China het wel, die is schijnt bezig te zijn de petrochemie om te zetten op kolenvergassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Duur is relatief.

Ik ben net van een 5 liter V8 met 80 liter tank naar een 1.9 diesel gegaan, eerder tankte ik voor 130 euro per week, nu kan ik nog maar voor 50 euro tanken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
Ja, de schattingen zijn er dat er rond 2040 geen olie meer is, maar het grote probleem is dat het de maatschappijen zelf zijn die een schatting opgeven hoeveel olie er nog zit waar ze zelf boren.

Voor hen is het goed dit zo laag mogelijk te houden om te prijzen hoog te houden.

Hoeveel olie er op andere plaatsen zit is ook nog niet geweten.

Maar ik maak me er persoonlijk niet al te veel zorgen in. Als er alternatieven nodig gaan zijn, zullen deze wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergist je denk ik in het dagelijkse verbruik in Olie in vaten per dag. Die schatting kan wel degelijk kloppen. De piek met goedkope olie is met de '90 voorbij gegaan, toen waren 8 cillinders met een verbruik van 1 op 4 doodnormaal ofzo :+

De prijs wordt nu medebepaald door de recente BTW verhoging en accijnsheffing op de benzine de liter.

Als de accijns volledig zou vervallen had je een heel mooi prijsje aan de pomp.

Maar niets komt gratis meer. En door het goedkoper te maken stimuleer je mensen ook niet meer te kiezen voor een zuinigere auto. Immers als het betaalbaar is om een V8 / V6 te rijden waarom zou je dan een zuinigere auto nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:46
NeutraleTeun schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 20:10:
Er zijn nog steeds files.

Toen werd ook geroepen: "ALS de prijs... dan blabla".
Denk niet dat mensen snel zullen stoppen met auto rijden.
Ik ben ermee gestopt. :) Onder andere vanwege de gestegen brandstofprijzen. OV-kosten worden 100% vergoed, daarnaast kan ik in de trein werken (werk of studie).

De auto is inmiddels terug van reparatie, m'n zwager neemt 'm van me over zodra hij zijn auto heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is hier iets goedkoper geworden

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/561964_506867185990318_538624280_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Waar is hier?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gok op spanje of portugal, gezien de groene tankzuil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is Zuid Limburg / Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Nederland of niet?
In de buurt van Rotterdam is het gemiddeld 1.78€/liter, en daar staan al die raffinaderijen. Waarom dan zo goedkoop in limburg?
Dus is het in belgie of in nederland??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM_Petrol schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:03:
Nederland of niet?
In de buurt van Rotterdam is het gemiddeld 1.78€/liter, en daar staan al die raffinaderijen. Waarom dan zo goedkoop in limburg?
Dus is het in belgie of in nederland??
Belgie, woon 5 min van de grens ;)
Nederland is 1,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde ongeveer als wat ik vorige week heb kunnen tanken, 1.429 in DE, en gisteren voor 1.469 vlak bij de grens in NL nog.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

sylvesterrr schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 09:47:
[...]

Ik ben ermee gestopt. :) Onder andere vanwege de gestegen brandstofprijzen. OV-kosten worden 100% vergoed, daarnaast kan ik in de trein werken (werk of studie).

De auto is inmiddels terug van reparatie, m'n zwager neemt 'm van me over zodra hij zijn auto heeft verkocht.
Ik ben ook gestopt met autorijden maar dan niet eens zozeer vanwege de brandstofkosten maar meer vanwege de gestegen wegenbelasting. dat icm weinig autokilometers maakt het wel erg duur per kilometer ineens. Ik had rekeningrijden dan ook toegejuicht maarja, niet doorgegaan helaas. De hoge brandstofkosten waren bij mij alleen de laatste druppel.
Doe intussen al een half jaar zonder auto en heb hem eigenlijk nog geen moment gemist :)

Velomobiel icm OV werkt prima
MBV schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 00:28:
[...]

Kolen geeft anders aardig wat rotzooi, en dat is de kant die we op gaan. En als wij dat niet doen, doet China het wel, die is schijnt bezig te zijn de petrochemie om te zetten op kolenvergassing.
Gelukkig wonen we niet in China. Luchtvervuiling is meestal plaatselijk. Hooguit kan je last krijgen van het broeikaseffect maar we zitten straks heus niet in de smog van China ofzo.
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 03:03:
Je vergist je denk ik in het dagelijkse verbruik in Olie in vaten per dag. Die schatting kan wel degelijk kloppen. De piek met goedkope olie is met de '90 voorbij gegaan, toen waren 8 cillinders met een verbruik van 1 op 4 doodnormaal ofzo :+

De prijs wordt nu medebepaald door de recente BTW verhoging en accijnsheffing op de benzine de liter.

Als de accijns volledig zou vervallen had je een heel mooi prijsje aan de pomp.

Maar niets komt gratis meer. En door het goedkoper te maken stimuleer je mensen ook niet meer te kiezen voor een zuinigere auto. Immers als het betaalbaar is om een V8 / V6 te rijden waarom zou je dan een zuinigere auto nemen?
Ik kom net terug uit de Verenigde Arabische emiraten en daar kost de benzine bijna 40 cent per liter, nog altijd spotgoedkoop in vergelijking met hier maar best duur in vergelijk met bv Irak waar het op 7 cent staat.
wel zie je inderdaad duidelijk dat het soort auto's dat daar rijdt wat anders is dan hier. Kleiner dan een Toyota Camry zie je daar niet en het gros is sportwagen met V8 of V12, luxe sedan met dikke motor of terreinwagens met V8.
Ze zijn intussen wél bezig het OV systeem in bv Dubai uit te breiden door de metrolijn meer zijtakken te geven en ze zijn ook een tramlijn aan het aanleggen en er rijden bussen (maar dat is voor de onderklasse)
En net buiten Dubai ligt een dorp dat geheel zelfvoorzienend is.
Ook daar dringt wel door dat de olie niet oneindig is maar je ziet wel de gevolgen van een lage brandstofprijs direct terug op de weg.

Dat zie je in de VS ook, nu de brandstofprijs daar meer dan verdriedubbeld is in korte tijd kiezen veel amerikanen voor de prius, een zuinige japanner etc. Jongere amerikanen pakken steeds vaker de fiets.

Een hoge brandstofprijs is echt niet alleen maar een nadeel :)

[ Voor 58% gewijzigd door Metro2002 op 24-10-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Metro2002 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:55:
[...]

Ik ben ook gestopt met autorijden maar dan niet eens zozeer vanwege de brandstofkosten maar meer vanwege de gestegen wegenbelasting. dat icm weinig autokilometers maakt het wel erg duur per kilometer ineens. Ik had rekeningrijden dan ook toegejuicht maarja, niet doorgegaan helaas. De hoge brandstofkosten waren bij mij alleen de laatste druppel.
Doe intussen al een half jaar zonder auto en heb hem eigenlijk nog geen moment gemist :)

Velomobiel icm OV werkt prima
Mijn zwager heeft me gisteravond gebeld: "Kom je de auto overmorgen langsbrengen? Ik heb mijn auto net verkocht. :) " Vanaf morgen ben ik dus autoloos.

Van de gestegen wegenbelasting heb ik niets gemerkt. Ook bij mij is het aantal kilometers gedaald. Ik gebruikte de auto voornamelijk voor m'n werk. Na m'n verhuizing is het aantal kilometers gigantisch gedaald waardoor het per kilometer inderdaad duurder is geworden.

Wordt wel even wennen, maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Benzineprijs bij mij in Ede is ook weer gedaald, die stond gisteravond op 1,69 bij de Firezone. Morgen ga ik 'm vol gooien in Duitsland. Ik ga dan toch op bezoek naar mijn ouders in Nijmegen, dan rij ik ff de grens over naar Kranenburg, vorige week was een liter euro 95 daar 1,62, en E10 was zelfs nOg goedkoper, maar dat komt er bij mij niet in.
Zo'n prijsverschil tikt aardig aan als je tank 75 liter is :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Uit het definitieve regeerakkoord voor de komende regeerperiode:
108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer
46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014,
bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt
daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die
ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaat toch nergens meer om, hoeveel extra willen ze nog gaan heffen op brandstoffen hee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Automoblilisten zijn altijd al een melkkoe geweest en dat zal altijd zo blijven.
Als je het niet meer kunt betalen ga je maar carpoolen of op de fiets oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

7 cent is een flinke verhoging als je nagaat dat LPG maar 74 cent kost. Met de BTW is dat bijna 8,5 cent. Alleen t.o.v. de adviesprijs is dat al 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor lekker, nog meer betalen.
Weet je weer goed waar je die 1000 euro "netto" als hard werkende nederlander voor kunt gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ze hebben het toch altijd over het "milieu"?

Dan vraag ik me echt af waarom ze de meeste extra belasting gaan gooien op de meest milieu vriendelijkste brandstof die er is...

Als het ECHT om het milieu zou draaien zou je juist de LPG prijzen met rust laten en daar de wegenbelasting van verlagen tot onder het niveau van de benzine auto's.

Nee ze gebruiken de term "milieu" om bepaalde zaken te verkopen, maar zaken die relatief milieu vriendelijk zijn gaan ze mooi extra belasten dat blijkt hieruit wel weer.

Ohja zo'n mooie "groene" Hybride auto mag wel benzine verstoken zonder MRB te betalen.
Ipv ze stimuleren dan zo'n auto ook op LPG te laten rijden... Dan heb je een relatief laag verbruik EN je gebruikt een milieu vriendelijke brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je helemaal gelijk in!
Denk alleen dat de beeldvorming bij lpg nog "vuil" is.

LPG heeft het beeld van die "dikke" Amerikaanse V8 met grote heriemotor :)
Terwijl bijv. chevrolet (dacht ik?) nu dik een hybride benzine / lpg auto promoot.

Wij hebben zelf een Volvo op LPG (G3) en ik lach me nogsteeds rot bij de pomp maar het is inderdaad een van de schoonste branfstoffen en je kunt er gewoon een hoog vermogen mee halen. Waarom rijden we niet meer op LPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:56:
Waarom rijden we niet meer op LPG?
Simpel, de MRB is te hoog.
Daar hebben ze wel iets aan gedaan door de G3 korting te geven, waardoor de MRB voor LPG auto's iets goedkoper is dan voor een diesel. Maar LPG MRB is nog steeds hoger dan die van een benzine auto.

Naar mijn idee hadden er veel meer LPG auto's rond gereden als de MRB lager had geweest dan die van een benzine auto.
Dat had ook weer ten goede gekomen van de ontwikkeling van de LPG installaties, dan worden deze ook weer goedkoper en beter.
Denk zelfs ook dat er meer grote merken LPG auto's standaard op de prijslijst hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:11:
Gaat toch nergens meer om, hoeveel extra willen ze nog gaan heffen op brandstoffen hee...
Gewoon een auto op benzine rijden ;)
Benzine blijft opvallend buiten schot.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 31-10-2012 11:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dude88 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Simpel, de MRB is te hoog.
Daar hebben ze wel iets aan gedaan door de G3 korting te geven, waardoor de MRB voor LPG auto's iets goedkoper is dan voor een diesel. Maar LPG MRB is nog steeds hoger dan die van een benzine auto.

Naar mijn idee hadden er veel meer LPG auto's rond gereden als de MRB lager had geweest dan die van een benzine auto.
Dat had ook weer ten goede gekomen van de ontwikkeling van de LPG installaties, dan worden deze ook weer goedkoper en beter.
Denk zelfs ook dat er meer grote merken LPG auto's standaard op de prijslijst hadden staan.
Volvo heeft heel lang die Bi-Fuel modellen gehad, Chevrolet is er ook weer mee bezig.
Maar de grote doorbraak komt pas, denk ik, als Toyota en co. ook LPG auto's gaan leveren.

Nederland is wel een LPG land, en zeker met G3 is de MRB niet zoveel hoger, alleen jammer dat die installaties (Vaille / Prins) al snel 2000 euro kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

anandus schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
Schiet niet zo op als je 40-45dkm per jaar rijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

anandus schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:11:
[...]
Als iedereen dat nou blijft denken, blijft LPG nog redelijk goedkoop.
Bedenk wel dat het verschil nu meer dan een euro is en straks nog steeds meer dan 90 cent.
Omslagpunt ligt nu bij zo'n 10K a 12K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ken een paar mensen die op G3 rijden en die hebben er allemaal veel problemen mee, dan liever een betrouwbare diesel, vind diesel zelf ook een stuk fijner rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Volvo heeft heel lang die Bi-Fuel modellen gehad, Chevrolet is er ook weer mee bezig.
Maar de grote doorbraak komt pas, denk ik, als Toyota en co. ook LPG auto's gaan leveren.

Nederland is wel een LPG land, en zeker met G3 is de MRB niet zoveel hoger, alleen jammer dat die installaties (Vaille / Prins) al snel 2000 euro kosten
De nieuwere Bi-Fuel modellen zijn ook niet geheel probleem vrij. Vaak rond de 250/300k een kop-revisie. Dan heb ik het over de modellen zonder hydraulische klepstoters (dus vanaf de S60). Plus dat je bij die nieuwere modellen om de 20k de klepspeling moet checken, en mochten ze gesteld worden, kost dat bij een garage vaak meer als een halve dag (dus duur)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de S60 ook nog met het oude blok geleverd kon worden.
Weet wel dat er een verschil zit tussen de 10 klepper en 20 klepper. En er waren nog wat dingen (T5 was nog wat sterker en altijd hydrolisch) maar dat is al zo lang geleden. ooit eens uitgezocht toen ik de Volvo kocht.

Aan de andere kant voor de meeste kopers niet zon probleem, ken weinig mensen die hun auto tot 250k rijden. Ja, volvos gaan wel 400k mee als je er netjes voor bent maar dat ga je in zon chervolet spark ofzo ook weer niet doen.

Maar ik ben van mening dat LPG weer een serieus alternatief moet zijn, schoner & goedkoper. Alleen niet zo zuinig. (ja of we moeten gaan overstappen op waterstof maar daar is niet iedereen fan van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Waterstof is dan ook je reinste onzin, dat wordt momenteel op industriële schaal vervaardigd door LPG te kraken en de C'tjes ongebruikt te verbranden en in de atmosfeer te dumpen.. Dat, gecombineerd met de moeilijkheden van transport en opslag van waterstof, blijft maar 1 conclusie over, je kan beter gewoon op LPG rijden zoals het is.. (en niet aankomen met "zonne-energie en kernfusie", want je gaat niet met een rendement van 10% ofzo water lopen splijten, dat is ook lulkoek, dan kan je beter gewoon fatsoenlijke accu's gebruiken, ze zijn dr al die snellaadbaar zijn in een paar minuten, accu's die een rendement van bijna 100% hebben (hoog in de 90, in ieder geval.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bierkameel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:06:
Ik ken een paar mensen die op G3 rijden en die hebben er allemaal veel problemen mee, dan liever een betrouwbare diesel, vind diesel zelf ook een stuk fijner rijden :)
Ach, bij mijn Kia leveren ze gewoon de 7 jaar garantie, ook op de LPG.
Enige probleem dat ik gehad met de auto is dat ze bij de Kia de verkeerde, te lange, bougies hadden gebruikt. En in Duitsland gaf de garage direct LPG de schuld; niet dus... maargoed, wel een nieuwe kop onder garantie, dus die zit voorlopig goed.
AlexanderB schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:03:
Waterstof is dan ook je reinste onzin, dat wordt momenteel op industriële schaal vervaardigd door LPG te kraken en de C'tjes ongebruikt te verbranden en in de atmosfeer te dumpen..
Alle raffinaderijen in Rotterdam gebruiken in ieder geval waterstof dat gekraakt wordt uit methaan (met aardgas voor extra brandstof). Overigens zie ik C'tjes niet snel ongebruikt verbrand worden: alles wat warmte opwekt, wordt gebruikt in de branders.
Voor zover ik weet bouwen wij ze nooit met LPG.

[ Voor 33% gewijzigd door MrSleeves op 31-10-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:06:
Tja dat zegt niet zoveel....

Hoe oud is de installatie, werk merk en door wie ingebouwd.
Staat van de auto en het merk en type zegt ook nog wel iets. Er zijn modellen die idd minder geschikt zijn voor LPG.
Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar vaak als er iets met een LPG auto mankeerd wordt er al snel naar de LPG installatie gewezen, terwijl dat lang niet altijd het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Het grote nadeel van LPG is toch nog steeds de grote tank je ergens in de auto geplaatst moet worden? Zeker wanneer de installatie achteraf erin wordt gezet mis je een hoop kofferruimte wat het praktisch nut drastisch verminderd.

Verder is er van oudsher een soort angst voor LPG. Dat houdt veel mensen tegen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:56:
Daar heb je helemaal gelijk in!
Denk alleen dat de beeldvorming bij lpg nog "vuil" is.

LPG heeft het beeld van die "dikke" Amerikaanse V8 met grote heriemotor :)
Terwijl bijv. chevrolet (dacht ik?) nu dik een hybride benzine / lpg auto promoot.

Wij hebben zelf een Volvo op LPG (G3) en ik lach me nogsteeds rot bij de pomp maar het is inderdaad een van de schoonste branfstoffen en je kunt er gewoon een hoog vermogen mee halen. Waarom rijden we niet meer op LPG?
Omdat de auto de melkkoe van de overheid is misschien? Schoon of niet de regering wil er toch geld aan verdienen. Al is het natuurlijk wel een feit dat veel auto's met een hoger verbruik al snel een LPG tank achterin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrFl0ppY schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:38:
Het grote nadeel van LPG is toch nog steeds de grote tank je ergens in de auto geplaatst moet worden? Zeker wanneer de installatie achteraf erin wordt gezet mis je een hoop kofferruimte wat het praktisch nut drastisch verminderd.

Verder is er van oudsher een soort angst voor LPG. Dat houdt veel mensen tegen.
Het beste zou gewoon een 10 liter benzinetank zijn met een grote LPG erbij. Wij missen nu het reservewiel, want daar zit de ringtank. I.p.v. het reservewiel dus zo'n spuitbusje, maar ook een echte reparatiekit met compressor. Gebruik liever dat laatste al kost dat natuurlijk meer tijd.

Helemaal mooi zou natuurlijk een Pruis Plugin / Opel Ampera op LPG zijn. Maar Opel zal wel eerder met CNG komen. Dan heb je i.i.g. helemaal geen benzine nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
De tank is veel auto's op de plaats van het reserve wiel te plaatsen. Voor veel standaard auto's is hier gewoon een standaard voor, oftewel de spullen liggen zo op de plank van de leveranciers.

Ik heb zelf het reserve wiel gewoon achterin de kofferbak, dat voldoet 99.5% van de tijd prima.
Die paar keer per jaar dat ik de ruimte nodig heb heel ik hem eruit en zorg ik dat ik alleen zo'n spuitfles setje bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:43:
[...]

Omdat de auto de melkkoe van de overheid is misschien? Schoon of niet de regering wil er toch geld aan verdienen. Al is het natuurlijk wel een feit dat veel auto's met een hoger verbruik al snel een LPG tank achterin hebben.
Altijd wel opvallend ja, sta je bij het stoplicht naast een dikke Ford F150 truck met V8 zit er ook zon LPG vuldop. Maar ach, je hebt dan wel een dikke V8. Al dat minachtende gedoe over LPG (ik kook op gas, ik rij er niet op) is achterhaald. Het is een serieus alternatief en was het niet zo dat het RON getal eigenlijk ook nog hoger is van LPG? (103?)

Diesel is zuinig maar als we dan kijken naar roet / fijnstofuitstoot dan zie ik binnen nu en 50 jaar diesel uitgefaseerd worden. (noem me gek, maar wat ruik jij als je in de stad op het stoplicht staat te wachten en er rijdt een vrachtwagen voorbij? dat zal wel niet zo gezond zijn)

Dan nog liever zon zielloze TFSI motor zoals in de polo GTI, 180pk uit een 1.4' tje met Supercharger en Turbo. Klinkt als een stofzuiger maar rijdt wel 1 op 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Mijn zwager heeft me gisteravond gebeld: "Kom je de auto overmorgen langsbrengen? Ik heb mijn auto net verkocht. :) " Vanaf morgen ben ik dus autoloos.

Van de gestegen wegenbelasting heb ik niets gemerkt. Ook bij mij is het aantal kilometers gedaald. Ik gebruikte de auto voornamelijk voor m'n werk. Na m'n verhuizing is het aantal kilometers gigantisch gedaald waardoor het per kilometer inderdaad duurder is geworden.

Wordt wel even wennen, maar goed. :)
Ik ben inmiddels een weekje autoloos. Erg fijn gevoel dat ik van de kosten voor brandstof, verzekering, wegenbelasting en onderhoud ben verlost. :+

Over anderhalve week wil ik twee asielkatjes ophalen, ik dacht na over hoe ik hen ga ophalen (aan de andere kant van de stad, met het OV is het bijna 1 uur reizen). Eergisteren kreeg ik een folder binnen van de NS over allerlei voordelen met de OV-chipkaart. Als NS-abonnementhouder kan ik Greenwheels proberen - toevalliger staat er op loopafstand een Greenwheels-auto. *O*

Dus ik heb ook een oplossing voor de incidentele autoritjes. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:48:
[...]

Altijd wel opvallend ja, sta je bij het stoplicht naast een dikke Ford F150 truck met V8 zit er ook zon LPG vuldop. Maar ach, je hebt dan wel een dikke V8. Al dat minachtende gedoe over LPG (ik kook op gas, ik rij er niet op) is achterhaald. Het is een serieus alternatief en was het niet zo dat het RON getal eigenlijk ook nog hoger is van LPG? (103?)
Ik dacht 110, maar een liter bevat wel minder energie. Anderzijds heb je wel minder uitstoot (10% ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sylvesterrr schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:32:
Over anderhalve week wil ik twee asielkatjes ophalen, ik dacht na over hoe ik hen ga ophalen (aan de andere kant van de stad, met het OV is het bijna 1 uur reizen). Eergisteren kreeg ik een folder binnen van de NS over allerlei voordelen met de OV-chipkaart. Als NS-abonnementhouder kan ik Greenwheels proberen - toevalliger staat er op loopafstand een Greenwheels-auto. *O*

Dus ik heb ook een oplossing voor de incidentele autoritjes. 8)
Ik ben sinds kort ook klant bij Greenwheels, en vond 10 euro voor een jaar een heel leuk proefabonnement. Groot voordeel: de uur- en km-tarieven zijn ook lager dan normaal. En na een jaar zie ik wel weer hoe het er dan voorstaat.
Alleen duurde het aanvragen 3 weken; ze zijn erg onduidelijk. Als er bijvoorbeeld staat "kopie internationaal rijbewijs" stuur ik geen kopie van mijn rijbewijs op. Tenslotte hadden ze het nummer al wel, en ging ik er vanuit dat ze dat zelf ergens controleren o.i.d. Vervolgens kreeg ik geen reactie, dus zelf bellen, etc. Mail raken ze kwijt tot er na 3 weken een (dan zinloos) antwoord op komt... Dus meteen kopie paspoort EN rijbewijs meesturen. En houd rekening met de kosten: even naar de andere kant van het land kost zo 80 euro. Het maakt leuk duidelijk wat de echte kosten van auto's zijn.
Aan de andere kant: die 80 euro had je anders alleen al aan vaste kosten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
RemcoDelft schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:41:
[...]

Ik ben sinds kort ook klant bij Greenwheels, en vond 10 euro voor een jaar een heel leuk proefabonnement. Groot voordeel: de uur- en km-tarieven zijn ook lager dan normaal. En na een jaar zie ik wel weer hoe het er dan voorstaat.
Alleen duurde het aanvragen 3 weken; ze zijn erg onduidelijk. Als er bijvoorbeeld staat "kopie internationaal rijbewijs" stuur ik geen kopie van mijn rijbewijs op. Tenslotte hadden ze het nummer al wel, en ging ik er vanuit dat ze dat zelf ergens controleren o.i.d. Vervolgens kreeg ik geen reactie, dus zelf bellen, etc. Mail raken ze kwijt tot er na 3 weken een (dan zinloos) antwoord op komt... Dus meteen kopie paspoort EN rijbewijs meesturen. En houd rekening met de kosten: even naar de andere kant van het land kost zo 80 euro. Het maakt leuk duidelijk wat de echte kosten van auto's zijn.
Aan de andere kant: die 80 euro had je anders alleen al aan vaste kosten gehad.
Die actie is vergelijkbaar met (of zelfs identiek aan) die van de NS. Daarmee kost het ook € 10 met eveneens lagere tarieven. Ik ga me maar eens aanmelden. :)

Lange ritjes zijn inderdaad vrij prijzig met Greenwheels, dan kan je beter met de trein reizen en het laatste stukje de auto pakken. Uiteraard afhankelijk van het aantal reizigers. Even met 4 mensen naar de andere kant van het land rijden is goedkoper dan met 4 mensen treinen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:35:
[...]

Ik dacht 110, maar een liter bevat wel minder energie. Anderzijds heb je wel minder uitstoot (10% ofzo).
Maar kun je met dat hogere ron getal dan niet een hogere compressie gebruiken waardoor je weer evenveel of meer rendement uit een zelfde liter haalt? Vind het een hele intressante discussie dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Zover ik altijd begrepen heb kan je mits daar naar helemaal goed afgesteld meer vermogen halen uit LPG.
Het verbruik zal altijd wel hoger zijn tov benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb t idee dat deprijzen hier lightes dalen. Bij de Firezone in Ede kost een liter euro 95 nu 1,689 euro. En daarvoor is het al een week of 3 stabiel op de 1,699 euro

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19

NightBird

DPC-Crew Coding
-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:43:
Ik heb t idee dat deprijzen hier lightes dalen. Bij de Firezone in Ede kost een liter euro 95 nu 1,689 euro. En daarvoor is het al een week of 3 stabiel op de 1,699 euro
Klopt.
Ook de adviesprijs is zo'n 6 cent gezakt sinds de piek begin oktober. http://www.brandstof-zoek...irezone-ede-ede-gld-1912/

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
-tom-562 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:43:
Dat doen ze zodat ze straks de prijs weer gestaag kunnen laten stijgen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:01
Vorige week Woensdag nog voor €1,54 getankt in Duitsland, scheelt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/economie/2962472/olieprijs-flink-omhoog.html
''Het is duidelijk dat er geen olie verloren gaat, maar het is een indirect effect. Niemand houdt van confrontaties in de buurt van de golfregio'', zei een oliehandelaar in Londen.
Het is duidelijk dat een escalatie van het conflict in Israel de oliesjeiks heel goed uitkomt... bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Heel irritant: mijn vaste Shell heeft nieuw management en die denken dat een hogere LPG prijs beter werkt. Sta ik opeens 80,5 cent te tanken :(

Het is dat ik belachelijk veel Airmiles krijg (anderhalf per liter), maar als het verderop goedkoper is (moet ik nog uitzoeken, zoveel pompen zijn er niet), dan werkt het denk ik toch minder. Of ze moeten er vanaf willen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
zullen ze weer hetzelfde geintje gaan uithalen als een paar maanden geleden? bij de shell in onze wijk staat de prijs voor diesel nu op 1,454 .. tijd terug zakte de prijs in 1 week met zo'n 10 cent om er daarna de prijs weer te verhogen met 15 cent per liter

ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Laatst online: 02-09 15:35
Tijdje terug met een maat van mij gesproken die shell werkt. En als je hoort wat het nu daadwerkelijk allemaal moet kosten begin je toch een beetje te huilen als je zie wat je aan de pomp moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 21:02

The Executer

Lekker belangrijk!

itsleon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:50:
Tijdje terug met een maat van mij gesproken die shell werkt. En als je hoort wat het nu daadwerkelijk allemaal moet kosten begin je toch een beetje te huilen als je zie wat je aan de pomp moet betalen.
Helaas is dit al jaren bekend. Wat wordt er aan gedaan? 0,0.

Onlangs ging de benzineprijs bij mij in de buurt ook naar beneden, 1.709 naar 1.659. Helaas net de tank volgegooid natuurlijk. Dag later 1.699... :S.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

En wat is er met de LPG prijs aan de hand, is die accijns verhoging al doorgevoerd oid?
De benzine prijzen dalen van 1,80 naar 1,70 en LPG kon ik eerst nog tanken voor net onder de 70ct, nu moet ik mn best doen om omder de 80ct te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

DopdeDouwer schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:08:
En wat is er met de LPG prijs aan de hand, is die accijns verhoging al doorgevoerd oid?
De benzine prijzen dalen van 1,80 naar 1,70 en LPG kon ik eerst nog tanken voor net onder de 70ct, nu moet ik mn best doen om omder de 80ct te komen..
Aangezien men steeds bedrevener wordt in het omzetten van aardgas naar benzine, denk ik dat de prijs van LPG alleen maar harder zal stijgen dan die van benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zj6kbzT5rBK0FSjTCSu2Dexq/full.jpg

We worden gewoon genaaid hier in NL :P

Betaalde minder dan 1,70 in duitsland voor super 98. Doe dat maar eens langs de snelweg bij de BP en je tikt gerust bijna 2 euro de liter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je langs de snelweg tankt ben je óf al niet slim bezig, óf je geeft toch al geen zier om de prijs ;)

Gewoon langs een provinciale weg of in de bebouwde kom tanken. Kan je, al dan niet met wat zoeken, best voor 1.70 per liter E95 tanken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, de prijzen vallen momenteel best mee. Zeker als je de BTW-verhoging in je achterhoofd houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet zoveel 98 meer te verkrijgen op wat kleinere pompjes en de grotere BP na. En laat in Twente nu net de BP meestal langs de snelweg zitten. Ik geloof dat er nog eentje in Oldenzaal zit, met richting de 1,80 per liter.

Ik doe wekelijks boodschappen in Duitsland. Het scheelt me voor benzine en eten teminste 20 euro per week. Ik krijg er op de koop toe ook nog eens ~ 3 tot 4 liter extra benzine bij dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, dat is een risico van op een (tegenwoordig) relatief exotische (in NL) brandstof rijden. Hoeveel auto's hebben 98 nodig? Misschien 4 of 5 procent van het totaal ofzo? Als het niet nog minder is.

Overigens doet Texaco toch ook nog aan E98-verkoop? Of zijn die inmiddels ook daarmee gestopt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Meer auto's dan je denkt die eigenlijk op 98 moeten. Zo moet de welbekende Smart eigenlijk ook op 98. Op 95 kan prima, maar haalt 'ie de fabrieksspecs bij lange na niet, het ding is eigenlijk ontworpen voor Euro 98 (dat geldt ook voor de Smart Roadster en Forfour, dus niet alleen de Fortwo).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:15:
[afbeelding]

We worden gewoon genaaid hier in NL :P

Betaalde minder dan 1,70 in duitsland voor super 98. Doe dat maar eens langs de snelweg bij de BP en je tikt gerust bijna 2 euro de liter aan.
Stomme vraag misschien, maar:
Tankte je "Super", of "Super Plus"? Wat de Duitsers super noemen, is gewone Euro95. Dat staat overigens ook op het tankpistool.
Superplus is dan wél weer 98.
Bart-Willem schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:02:
Meer auto's dan je denkt die eigenlijk op 98 moeten. Zo moet de welbekende Smart eigenlijk ook op 98. Op 95 kan prima, maar haalt 'ie de fabrieksspecs bij lange na niet, het ding is eigenlijk ontworpen voor Euro 98 (dat geldt ook voor de Smart Roadster en Forfour, dus niet alleen de Fortwo).
Wat is het nou? Het werkt wel of het werkt niet. Dat er auto's zijn die met 98 nóg beter presteren zal best zijn, maar je bent gelukkig niet verplicht om daarmee 98 te tanken.

Van veel auto's wordt door de eigenaars vaak gezegd dat "ze op 98 moeten, anders gaan ze pingelen". Dat lijkt me sterk, want de meeste blokken van motorfietsen lopen op Euro95, terwijl de compressie daarbij hoger is dan in het gros van de auto-motorblokken. Immers, pingelen is het voortijdig ontbranden dankzij de compressie. Dus, of er klopt ergens niet in mijn redenatie, of mijn definitie van pingelen klopt niet, of het aantal auto's dat niet zonder Euro98 kan is op één hand te tellen.

[ Voor 49% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-12-2012 17:50 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het heeft misschien ook iets met kleptiming en inspuiting te maken, en natuurlijk het gebruik van een turbo.

En 'nog beter' presteren lijkt me ietsje overdreven, zo snel is een smart ook weer niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Wat vaak een probleem is, is dat de motoren over tijd vuil worden met interne gevolgen daarvan. Hierdoor lopen ze beter op 98, terwijl ze gewoon op 95 liepen toen ze de fabriek uit kwamen. Dit komt bij allerlei auto's voor.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Drivingucrazy, super plus 98 :)

Er is een merkbaar verschil in 95 vs 98 in mijn 6 cilinder, maar das een andere discussie. Het feit blijft is dat ik 98 in duitsland tanken kan met een verschil van soms wel 25 cent de liter. En 25 cent op 20 liter is ruim 5 euro. Das een paar liter benzine extra in verhouding met Nederland.

Liefst doe ik nog eens 102, maar die heb je enkel bij Aral in Duitsland die niet zo snel te vinden is nabij de grens. Of ik zoek niet goed. Ook hier is het 15 tot 20 cent verschil de liter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met de auto die jij rijdt dacht ik al wel dat je het verschil wist. Maar veel Nederlanders denken dat ze in Duitsland 98 tanken omdat er "Super" op staat. Tot een jaar of 10 geleden werd dat hier gebruikt om 98 aan te duiden, vandaar. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:02:

Wat is het nou? Het werkt wel of het werkt niet. Dat er auto's zijn die met 98 nóg beter presteren zal best zijn, maar je bent gelukkig niet verplicht om daarmee 98 te tanken.

Van veel auto's wordt door de eigenaars vaak gezegd dat "ze op 98 moeten, anders gaan ze pingelen". Dat lijkt me sterk, want de meeste blokken van motorfietsen lopen op Euro95, terwijl de compressie daarbij hoger is dan in het gros van de auto-motorblokken. Immers, pingelen is het voortijdig ontbranden dankzij de compressie. Dus, of er klopt ergens niet in mijn redenatie, of mijn definitie van pingelen klopt niet, of het aantal auto's dat niet zonder Euro98 kan is op één hand te tellen.
Dat klopt dus niet helemaal. ;) Zo heeft mijn V70 en m'n 850 T-5R een sensor erin zitten die herkent dat er een hoger of lager octaan in zit en past daar automatisch de ontsteking op aan (m'n T-5R was gechipt dus moest er sowieso 98 in). Waarom denk je dat die Smartjes veels te schraal lopen op 95? ;) Volgens de brochure van zo'n Smart moet je gewoon 98 tanken. :P

Hetzelfde geldt voor m'n Volvo 240 uit 1986: daar moet Euro 98 gelood in (oldskool SuperPlus dus), op Euro95 kan eigenlijk net-niet want je hebt een grote kans op pingelen en nadieselen. Door de carburateur wat rijker te zetten kan het echter nét en tank ik dus 9 van de 10x Euro 95. :P Al weet ik dat 't er eigenlijk niet 100% goed voor is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met aanpassing van de ontsteking om pingelen te voorkomen gaat vaak ten koste van het vermogen. En bij een 6 cilinder, 4 cilinder met turbo of iets anders merk je dat gauw als je het gas es goed intrapt. Een smart is nu niet echt een perfect voorbeeld maar een auto met hoog vermogen wel. Daar is het merkbaar en ook bij mijn auto ten koste van performance. Die performance is wellicht maar een paar PK maar op 5000 toeren een gemis als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ Bart-Willem. Dan klopt mijn stelling bij jouw nieuwere auto's dus juist wel. Sterker nog, je bevestigt het juist.
Op 98 werkt het heel goed, op 95 werkt het goed genoeg. Je bent dus niet verplicht om er 98 in te mikken, aangezien het op 95 óók werkt. De vraag is waar je (in het algemeen, niet jou persoonlijk) als autobezitter tevreden mee bent. :)

Dat je 240 die electronica niet heeft, tja... Dat kun je de ontwerpers daarvan in 1986 ook niet echt kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Behalve bij veel auto's met hoogvermogen turbo motoren, Subaru Impreza, Mitsubitshi Lancer Evo, noem maar op. Die kunnen niet lopen op euro 95 omdat ze daar niet op geprogrammeerd zijn en lopen dan ook stuk als je op euro 95 gaat rijden. Maar een Suzuki Ignis Sport (rallye uitvoering) die loopt op 95 ook beduidend slechter. Dus wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
Mijn ervaring met een geblazen blok (G60) is dattie op Gulf '98 zuiniger loopt dan op 95
Onder de streep maakt het dus niets uit; waarom zou ik dan geen 98 tanken?

En op 98 loopt 'ie mooier en meer vermogen, da's ook aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:16:
@ Bart-Willem. Dan klopt mijn stelling bij jouw nieuwere auto's dus juist wel. Sterker nog, je bevestigt het juist.
Op 98 werkt het heel goed, op 95 werkt het goed genoeg. Je bent dus niet verplicht om er 98 in te mikken, aangezien het op 95 óók werkt. De vraag is waar je (in het algemeen, niet jou persoonlijk) als autobezitter tevreden mee bent. :)

Dat je 240 die electronica niet heeft, tja... Dat kun je de ontwerpers daarvan in 1986 ook niet echt kwalijk nemen.
Tja, als de fabrikant het voorschrijft en je doet 't toch anders en krijgt problemen, dan heeft de fabrikant/importeur een prima excuus om geen garantie te geven. :+ Beetje het idee dat je witmerk cartridges in je printer gebruikt: zodra de printer stuk gaat zal HP of Canon (of welk merk dan ook) meteen piepen dat 't aan de witmerk/hervulde cartridges ligt en dus geen garantie hebt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
RON 98 is helaas vaak lastig te vinden.
Maar vergeet V-Power niet, dat is RON 97 (door de Nederlandse wetgeving moeten ze 95 op de pomp zetten)
Ik vind V-Power een prima alternatief voor RON 98, vaak ook nog iets goedkoper.

Ik merk ook echt het verschil bij mijn LPG auto, welke natuurlijk start op benzine.
Op 95 loopt die dan gewoon niet lekker. Ik gooi er nu dus lekker V-Power in en nu geen problemen meer mee. Gezien ik maar 3 a 5 tankjes benzine nodig heb per jaar is de meerprijs te verwaarlozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

BP Ultimate is RON 98 en de Tango verkoopt ook nog steeds RON 98. :) Ik vermoed alleen dat bij de Tango het behoorlijk weinig getankt wordt en je dus best oude benzine krijgt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Q langs de snelweg op de A1 doet ook nog 98. Nog net voor de BP dus. Maar ook daar zie ik soms bizarre prijzen van bijna 2 euro de liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:07:
Met aanpassing van de ontsteking om pingelen te voorkomen gaat vaak ten koste van het vermogen. En bij een 6 cilinder, 4 cilinder met turbo of iets anders merk je dat gauw als je het gas es goed intrapt. Een smart is nu niet echt een perfect voorbeeld maar een auto met hoog vermogen wel. Daar is het merkbaar en ook bij mijn auto ten koste van performance. Die performance is wellicht maar een paar PK maar op 5000 toeren een gemis als je het mij vraagt :P
Waarom merk je het bij een 6-cilinder wel en bij een 4-cilinder niet?
En zo geavanceerd is dat VR6 blok toch ook niet? Dat moet gewoon prima op 95 lopen.
In mijn 940 gooi ik nu E10 á 1,55 euro/L (geblazen 4-cilinder), dat 'ie nu krap aan 1:10 loopt maakt me niet zoveel uit met zo'n prijs

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien omdat een 6-cilinder van nature rustiger loopt, en je dus kleinere verstoringen merkt. En omdat een VR6 de motor is met het hoogste vermogen, ik kan me voorstellen dat ze daar iets smallere marges aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De benzineprijzen zijn sinds oktober fors gedaald.

Vanaf augustus steeg de gemiddelde prijs voor een liter Euro 95 nog naar een recordhoogte van bijna 1,90 euro in oktober. Dat dubbeltje is er nu weer bijna af, zegt Paul Selms van consumentencollectief United Consumers donderdag.

De gemiddelde landelijke adviesprijs voor een liter Euro 95 staat nu op 1,81 euro. Ook de prijzen van diesel en lpg zijn naar verhouding mee gedaald.

Van Selms verwacht dat de prijzen door de economische crisis mogelijk nog verder dalen. ''Er is een dalende vraag naar benzine. Mensen tanken gewoon minder'', ziet Van Selms.

"Dat komt voor een deel door de economische crisis, maar mensen rijden ook in goedkopere en zuiniger auto's", aldus Van Selms. De prijs aan de pomp hangt ook samen met de prijs van ruwe olie. Die beweegt zich nu vrij stabiel rond de 90 dollar per vat ruwe olie.
Bron: http://www.nu.nl/economie...-pomp-weer-goedkoper.html

Dan is het maar te hopen dat de crisis nog lang duurt of heviger wordt: lagere prijzen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

"Fors gedaald"??

Het is gewoon weer het niveau van een half jaar geleden. En toen was het hoog, dus is het nu nog steeds hoog. Alleen iets minder hoog dan 2 maanden geleden.

Tenminste, als ik mijn eigen tankbeurten mag geloven. Helaas zijn die niet 100% representatief voor de landelijke adviesprijs omdat ik in het grensgebied (en soms over de grens) tank. Een grafiekje posten heeft dus niet zo veel zin. Tuurlijk wel, beetje slim filteren in Excel en het probleem is opgelost:

Literprijs Euro95 NL (grensgebied!)

Let wel op, dit is in het grensgebied. Deze prijs is dus continu 10-12 cent onder de landelijke adviesprijs! Ik tank in principe maar bij 2 pompen met de auto, afhankelijk van hoe het uitkomt. Deze hanteren wel vrijwel dezelfde prijs. En het laatste halfjaar schommelt de prijs niet opeens veel meer, maar ik rij het 4voudige aan kilometers dan voorheen, dus ik tank ook 4 keer zo vaak. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-12-2012 18:58 . Reden: Grafiek toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 89 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.