Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 88 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.698 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

De grootste in x jaar in de Noordzee. Was goed voor iets van 3 of 4 dagen wereldproductie ( ;( ).

Dus daar hebben we mooi tijd gekocht ;)

edit: Deze toch? http://www.nu.nl/economie...-in-noordzee-ontdekt.html
300 miljoen vaten. +80 miljoen vaten wereldconsumptie per dag.

[ Voor 35% gewijzigd door Bartjuh op 10-09-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je die grafiek bekijkt dan zie je dat er inderdaad een nieuwe lokale piek in de olieproductie van Noorwegen zal zijn in 2018. Maar dat is nog niet eens de helft van de hoeveelheid die in 2002-4 ongeveer werd opgepompt.
Het niveau van 1989.. En dat met de toegenomen vraag van nu en dan.
Druppel op gloeiende plaat dus. Ook altijd leuk om dingen in perspectief te zetten:

"Whilst the discovery of Aldous Major South - Avaldsnes is a welcome boost for future North Sea production, with the world consuming 88 million bpd, 3.3 billion barrels of recoverable oil represents only 38 days of global oil consumption."

http://www.theoildrum.com/node/8746

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat geldt dan toch alleen als de rest van de wereld niets produceert? :P Maar goed: het is natuurlijk niets vergeleken met veel andere plaatsen. :P

Na het bekijken van veel filmpjes over de C30 Electric zie ik toch een leuk alternatief op de dure benzines en diesels. Alleen: de actieradius is natuurlijk 3x niets: als ik bijvoorbeeld naar Utrecht moet dan kan ik prima heen maar niet meer terug. :') En tussentijds opladen zal te weinig zijn om de rit wel compleet te kunnen doen. Voor woon-werkverkeer lijkt me het wel meer dan goed zat. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bartjuh schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:47:
300 miljoen vaten. +80 miljoen vaten wereldconsumptie per dag.
't Is alleen wel 30 miljard dollar. Het geeft leuk aan hoe VEEL olie we verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 21:53

MBV

Het stelt peak oil dus op z'n best 38 dagen uit, bij het huidige gebruik. Dus in plaats van nog 20 jaar kunnen we nog 20,09 jaar met de dieselauto naar het werk *O* 't stelt dus niet zo gek veel voor in het grote plaatje, maar geeft wel wat lucht op de markt.

[edit]
Ik had dus niet eens m'n eigen bron gelezen. Volgens the oil drum gaat het om 3,3 miljard vaten, da's ietsje meer dan 300 miljoen, en maakt dus al een heel stuk meer uit in het grote plaatje.

[ Voor 28% gewijzigd door MBV op 10-09-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bart-Willem schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:36:
Dat geldt dan toch alleen als de rest van de wereld niets produceert? :P Maar goed: het is natuurlijk niets vergeleken met veel andere plaatsen. :P
Je produceert geen olie, je pompt het op uit een reserve. Kortom, deze 'grote' vondst verlengt het x dagen bij huidig verbruik.

Ik weet dat er vaak "produceren" wordt gebruikt, maar dat vind ik een foutieve bewoording. Dan vind ik 'mijnen' nog een betere.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Afgelopen week viel het me op dat de prijzen in Duitsland een stuk lager liggen. Hier vlak voor de grens 177.9 ga ik de grens over, het eerste tankstation 167.9 Scheelt niet erg veel op die miezerige 30 liter die in mijn auto gaan, maar al met al rendabel om een stukje om te rijden. Straks met de verhoging van het btw tarief dus nog interessanter om in Duitsland te tanken. Wel jammer voor alle Nederlandse tankstations in de grensstreek.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

Voor 1 tankbeurt scheelt het niet veel, maar reken dat bedrag eens uit op jaarbasis ;)

Ik doe al langer boodschappen + tanken in duitsland. Het scheelt 20% in verhouding met Nederland. De grensovergang is hier minder dan 20km verwijderd, zo gedaan dus. Voor het geld dat ik tank heb ik 3.5 tot 4.5 liter meer in verhouding met NL.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:52

Vis

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:32:
Voor 1 tankbeurt scheelt het niet veel, maar reken dat bedrag eens uit op jaarbasis ;)

Ik doe al langer boodschappen + tanken in duitsland. Het scheelt 20% in verhouding met Nederland. De grensovergang is hier minder dan 20km verwijderd, zo gedaan dus. Voor het geld dat ik tank heb ik 3.5 tot 4.5 liter meer in verhouding met NL.
Precies, hier scheelt het zelfs maar 3 km, en ik zit in Duitsland, Kaldenkirchen:)

Ga er altijd tanken, en idd op jaarbasis scheelt het toch een hoop.
Ook de boodschappen doen we wel eens in Duitsland, ik neem aan dat dat straks met die btw verhoging nog meer zal schelen? Of geldt dat niet op levensmiddelen?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vis schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:35:
[...]
Ook de boodschappen doen we wel eens in Duitsland, ik neem aan dat dat straks met die btw verhoging nog meer zal schelen? Of geldt dat niet op levensmiddelen?
Nee, als het goed is niet. De BTW op levensmiddelen blijft 6%, alleen het hoge tarief gaat naar 21% ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:32:

Hier is het helaas iets verder weg. Ik verbaas me er nog steeds over dat de politiek dit compleet negeert, en ben heel benieuwd hoeveel geld er nu op deze manier jaarlijks ons land verlaat. Een kleine aanpassing van het belastingsysteem zou er voor zorgen dat Duitsers hier komen shoppen!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007

Vis

RemcoDelft schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:42:
[...]

Hier is het helaas iets verder weg. Ik verbaas me er nog steeds over dat de politiek dit compleet negeert, en ben heel benieuwd hoeveel geld er nu op deze manier jaarlijks ons land verlaat. Een kleine aanpassing van het belastingsysteem zou er voor zorgen dat Duitsers hier komen shoppen!
Een paar jaar geleden was het in mijn regio ook andersom... Venlo/Duitsland
De Duitsers kwamen altijd met grote getalen naar Venlo om vooral koffie en sigaretten te kopen. Dat is al best lang niet meer voordeliger, maar ook veel andere producten. De Duitsers kwamen hier echt om te shoppen, tassen vol!

Momenteel komen ze ook nog, maar veeeel minder.
Ik zie nu ook meer NLse kentekens over de grens dan een paar jaar terug :)
Dat de politiek dit niet snapt, tja.. Wat wel? Ze snijden zichzelf in de vingers...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
vleesjus schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:26:
Afgelopen week viel het me op dat de prijzen in Duitsland een stuk lager liggen. Hier vlak voor de grens 177.9 ga ik de grens over, het eerste tankstation 167.9 Scheelt niet erg veel op die miezerige 30 liter die in mijn auto gaan, maar al met al rendabel om een stukje om te rijden. Straks met de verhoging van het btw tarief dus nog interessanter om in Duitsland te tanken. Wel jammer voor alle Nederlandse tankstations in de grensstreek.
Hoe ver is het om? Zeg 15km, dat kost, alle kosten van een auto meegerekend, ongeveer evenveel als (of zelfs meer dan) dat de besparing groot is, uitgaande van een tankinhoud van 30 liter. Alleen vanuit de brandstofkosten beredeneerd kan het misschien (net) uit, maar menig auto kost meer dan alleen dat. Daarbij kost het ook nog eens veel tijd.
RemcoDelft schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:42:
[...]

Grote versus kleine getallen. De btw verlagen om Duitsers te lokken kost 16 miljoen keer de verlaging en levert 100.000 extra klanten op. Al met al geen sluitende businesscase denk ik.
Vis schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:47:
[...]

Momenteel komen ze ook nog, maar veeeel minder.
Ik zie nu ook meer NLse kentekens over de grens dan een paar jaar terug :)
Dat de politiek dit niet snapt, tja.. Wat wel? Ze snijden zichzelf in de vingers...
Ik denk dat de politiek het heel goed snapt, maar de extra inkomsten van iedereen die 'gewoon' in Nederland tankt zijn veel groter dan het verlies door die enkeling die in Duitsland (of elders) gaat tanken.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 20-09-2012 13:22 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• vleesjus
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

argro schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:19:
[...]
Hoe ver is het om? Zeg 15km, dat kost, alle kosten van een auto meegerekend, ongeveer evenveel als (of zelfs meer dan) dat de besparing groot is, uitgaande van een tankinhoud van 30 liter. Alleen vanuit de brandstofkosten beredeneerd kan het misschien (net) uit, maar menig auto kost meer dan alleen dat. Daarbij kost het ook nog eens veel tijd.
~15km voor een retourtje, verbruik grofweg 1 op 15 dus 1 liter benzine. 30* 0,1 = 3 euro. Aangezien ik toch nog drank moest kopen in Duitsland(scheelt ook 2 euro 10,50 vs 12,50 in NL) valt het allemaal wel mee. Vaste lasten voor de auto betaal je toch al en extra onderhoud door dat stukje is verwaarloosbaar.

Vanaf oktober rijd ik er elke dag langs dus dan is het helemaal niet meer om :)

[ Voor 6% gewijzigd door vleesjus op 20-09-2012 13:39 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• argro
vleesjus schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:35:
[...]

Vaste lasten voor de auto betaal je toch al en extra onderhoud door dat stukje is verwaarloosbaar.
Vergis je daar niet in. De variabele kosten van een auto bestaan, afhankelijk van de auto, vaak niet voor de meerderheid uit brandstofkosten, denk bijvoorbeeld aan variabele afschrijving, slijtage et cetera. Voor mijn auto geldt dat de prijs per km 42ct bedraagt, hiervan is 14 cent vast en 28 cent variabel. Van de variabele kosten bestaat 46% uit andere kosten dan brandstofkosten (variabele afschrijving, slijtage / onderhoud en banden). Het is maar wat je verwaarloosbaar noemt. Overigens kunnen deze getallen per auto sterk verschillen, maar verkijk je niet op de variabele kosten niet zijnde brandstofkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
tweaker2010 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:39:
[...]

Nee, als het goed is niet. De BTW op levensmiddelen blijft 6%, alleen het hoge tarief gaat naar 21% ;)
Maar de overige kosten (transportkosten bijvoorbeeld) zullen stijgen. Dus gaat de prijs alsnog omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op gemiddeld 50 liter benzine ga je straks met de btw verhoging € 1,50 achteruit.

Ik sta ook niet meer verbaasd met wat ik in duitsland tanken kan (1,71 de liter) vs Nederland langs de pomp met 1,95 de liter. Beide '98. :P

Denk dat ik maar wat vaker tanken ga in duitsland ook. Scheelt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mensen die de brandstof zelf moeten betalen zou ik idd adviseren vóór maandag nog even de tank vol te gooien, want dan komt er door de Rutte-tax meteen 3 cent per liter bovenop in één klap :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

Cyphax

Moderator LNX
Om iets van 1,50 op een volle tank te besparen. :+
Of in mijn geval ongeveer 1 euro. Klein tankje. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja, sommige types zeiken al enorm bij een lullige één cent verhoging, bij 3 cent in één klap moet hun leven dan zo'n beetje ten einde zijn zou ik zeggen :o

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dan gaat de vraag wel weer naar beneden, 's gunstig voor de prijs. :+

Nouja, als je het globale plaatje bekijkt, dan is het wel aardig omhooggegaan. Elke verhoging is maar een klein beetje, maar vele kleinen maken één grote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Laatst online: 02-09 15:35
Door de verhoging van btw kost het me voortaan €2,25 meer per tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

itsleon schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:14:
Door de verhoging van btw kost het me voortaan €2,25 meer per tank.
Dat zegt niet zoveel. Het ligt er aan hoeveel je per maand meer kwijt bent....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt me niet zoveel.
Het gaat erom hoeveel meer je per eeuw kwijt bent.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Tuurlijk zegt per maand meer dan per tank. Bij mij is het nog geen euro namelijk. Maarja met 25 a 30 euro zit'ie vol..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

matel schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 18:10:
[...]

Maar de overige kosten (transportkosten bijvoorbeeld) zullen stijgen. Dus gaat de prijs alsnog omhoog.
Transport kosten netto niet voor de bedrijven, die genieten van belastingaftrek ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Mijn auto staat sinds een week bij de garage vanwege een schade van twee weken geleden. Ik vond dat een mooi moment om het OV een kans te geven.

Deur tot deur (Utrecht Terwijde - A'dam S102) doe ik er langer over: ruim een uur (trein naar Utrecht Centraal, daarna trein naar A'dam Sloterdijk en vervolgens de metro) in plaats van een halfuur met de auto. Verder ben ik een stuk minder flexibel (even een paar minuten later vertrekken is 30 minuten later aankomen).

Echter... Het is gewoon verdomd relaxed! Ik kan onderweg zowaar m'n krantje lezen, eventueel nog wat huiswerk maken (volg nog een deeltijdstudie...) of wat zakelijke mails wegwerken. Bovendien worden de OV-kosten 100% vergoed door de werkgever, dus geen extra kosten voor onderhoud/afschrijving/brandstof/verzekering. :)

Met het Dal Voordeelabonnent van de NS (€ 50 per jaar, nu eerste jaar € 25 incl. chipkaart) is het alleen reizen net zo duur als met de auto (als ik alleen de brandstofkosten meetel).

Zodra ik de auto terug heb doe ik 'm weg. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Dan heb je de verkeerde auto.. Mijn auto kost amper de helft van wat het OV kost*, en ja, dan ben ik er in vrijwel alle gevallen in de helft van de tijd die het OV dr over doet, kan ik meer meenemen, heb ik geen last van mede-reizigers die me in n hoekje drukken, herrie maken en op andere manieren vervelend zijn.. Het enige is files, maar hoe vaak heb ik al in de trein gezeten dat dr n half uur of meer vertraging ontstond door allerlei redenen.. (Blaadjes op de rails, vastgevroren wisseld, rails krom van de warmte, trein in de fik, mensen op de rails, koeien op de rails, stroomstoring, aanrijding met persoon, blikseminslag, computerstoring/brand, "geplande werkzaamheden", defecte trein tussen A en B, dus geen treinen tussen C t/m Z, ga zo maar door..)

*en zonder voordeelkaart, amper 1/3... Nee, ik ga die kaart niet halen, want ik ga 2-3x per jaar met de trein, dat haal ik dr niet uit..

[ Voor 32% gewijzigd door AlexanderB op 30-09-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Audi A4 1.9TDI. Deze auto kost mij € 200 per maand alleen aan verzekering + wegenbelasting. De verzekering zou een stuk goedkoper worden (van all-risk naar WA+), maar enkele dagen voor de wijzingsdatum heb ik schade gereden :') - ik ga nu net zoveel betalen voor WA+ als dat ik voor all-risk betaalde.

Tel daarbij de brandstofkosten, onderhoudskosten en afschrijving bij op... 3 jaar geleden toen ik de auto kocht kon ik bijna gratis rijden (1 liter diesel kostte toen € 0,99), maar met die hoge brandstofprijs kost het mij gewoon geld.

Mijn overspanningsklachten zijn ook minder geworden sinds ik met het OV reis. Nog een reden om met het OV te reizen.

Wellicht dat ik later een kleine auto koop, maar voorlopig even niet. :)

10 minuten vertraging is voor mij niet eens erg, want ik heb ~20 minuten overstaptijd op Utrecht Centraal. :D Ik hoef dus ook niet als een gek naar het juiste perron te racen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 30-09-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

sylvesterrr schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:14:

Mijn overspanningsklachten zijn ook minder geworden sinds ik met het OV reis. Nog een reden om met het OV te reizen.
Hmm ik heb het jusit andersom...
Ik kom veeel relaxter op mijn werk en thuis aan als ik niet met het schijt OV hoef :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:01:
Nou ja, sommige types zeiken al enorm bij een lullige één cent verhoging, bij 3 cent in één klap moet hun leven dan zo'n beetje ten einde zijn zou ik zeggen :o
Makkelijk praten als je een tankpas hebt. ;) En gezien de Hollandse handelsgeest zal die 3,1 cent prijsstijging wel een afrondingsverschil van 3,5 cent opleveren. :+

Overigens ben ik net maar wel wezen tanken (uit principe) en bij het tankstation hingen ze met de benen buiten! :o Wat absurd druk was 't er, denk dat er wel 20-25 auto's stonden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bart-Willem schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:37:
[...]

Overigens ben ik net maar wel wezen tanken (uit principe) en bij het tankstation hingen ze met de benen buiten! :o Wat absurd druk was 't er, denk dat er wel 20-25 auto's stonden. :P
Je was niet de enige, het schijnt landelijk gierend druk geweest te zijn, zowel gisteren als vandaag, om de Rutte-tax voor te zijn:
Tankstations hebben afgelopen weekeinde goede zaken gedaan. De pompstationhouders hadden het razend druk met mensen die op de valreep hun tank nog volgooien voor de 'oude’ prijs. Maandag wordt de btw op brandstof verhoogd van 19 naar 21 procent.

Een woordvoerder van de Belangenvereniging Tankstations (BETA), zelf pompstationhouder in Hoogeveen, sprak van een verdubbeling van de omzet. Vanaf vrijdagavond was het al veel drukker aan de tankstations, zo zei hij. Precieze aantallen klanten kan hij niet geven, maar hij zegt ook "veel blije telefoontjes’’ te hebben gehad van andere pompstationhouders.

Automobilisten betalen door de geplande btw-verhoging waarschijnlijk zo'n dikke 3 cent meer voor 1 liter benzine. Volgens de zegman gaat de dieselprijs maandag naar een recordhoogte: 1,54 euro per liter. Een liter Euro 95 gaat dan zeker 1,89 kosten.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...ngId=11790288#postcomment

Bij de Shell Express hier schuin tegenover zie ik idd ook de hele dag al aanzienlijk langere rijen dan normaal. Waar er normaal meestal 2-3 auto's tegelijk staan te wachten, staat er eigenlijk al de hele middag nu al een auto of 5-6 te wachten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Atlas schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:24:
[...] Hmm ik heb het jusit andersom...
Ik kom veeel relaxter op mijn werk en thuis aan als ik niet met het schijt OV hoef :)
Jij staat vast niet dagelijks in een file op weg naar je werk.
Bart-Willem schreef op zondag 30 september 2012 @ 13:37:
[...] Overigens ben ik net maar wel wezen tanken (uit principe) en bij het tankstation hingen ze met de benen buiten! :o Wat absurd druk was 't er, denk dat er wel 20-25 auto's stonden. :P
Hoeveel met draaiende motor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
wildhagen schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:21:
Bij de Shell Express hier schuin tegenover zie ik idd ook de hele dag al aanzienlijk langere rijen dan normaal. Waar er normaal meestal 2-3 auto's tegelijk staan te wachten, staat er eigenlijk al de hele middag nu al een auto of 5-6 te wachten.
Absurd toch? Anders kan ik het niet noemen. Het scheelt 1,50 op een tank (en daar zal het ook bij blijven). Mss heb ik wel geld teveel maar met dat mooie weer heb ik wat beters te doen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Dat zijn mannen die blij zijn dat ze een smoes hebben over even het huis met de gillende kinderen en zeurende vrouw, of met de schoonouders op bezoek, te ontvluchten.

En nee, ik heb daar geen ervaring mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Heb vandaag ook even een half tankje gehaald voor 1,419 per liter. Ik kwam er toch langs. Ik ga niet speciaal in de auto stappen om ergens nog snel even goedkoop te tanken. Sowieso rijd ik nooit speciaal om te tanken, ik tank gewoon op de route. Meestal is dat een Tango, Tinq of in dit geval een witte pomp, maar als dat uit noodzaak een keer een BP of Esso aan de snelweg moet zijn, so be it. In dat laatste geval gaat er overigens 20 liter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Ik woon in Maastricht werk in Heerlen, dus kort bij de grenzen, maar ik tank zelden in België of Duitsland, scheelt een paar cent, maar dat is het me niet waard. Heb het afgelopen week nog uitgezocht.
België scheelt niet veel, zeg na de BTW verhoging 5 cent met mijn goedkope witte pomp 500 meter verder dan mijn huis. Ik heb maar een tank van 40 liter, gemiddeld tank ik 34 liter, dan ben ik 1,70 Euro goedkoper uit, alleen is de dichtstbijzijnde pomp 8 kilometer van mijn huis, dus dat is retour 16 kilometer, precies 1 liter benzine à 1,70....
In Duitsland kwam ik afgelopen week langs 2 stations, 1,669, scheelt 9-10 cent na de BTW verhoging morgen met de pomp hier (nu 1,739), maar dat is vanaf mijn huis veel te ver en zelfs vanaf mijn werk is de dichtstbijzijnde pomp 10 kilometer verder, dus 20 km omrijden om 1,20 euro te besparen (3,40 Euro netto goedkoper bij 10 cent voordeliger - 2,21 kosten voor 20 km omrijden bij 6.5l/100km verbruik).
Dan tank ik liever dicht bij huis waar ik toch dagelijks langs kom.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Haast niemand, op een domme huisvrouw die gruwelijk in de weg stond na. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mekkieboek schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:22:
[...]
Absurd toch? Anders kan ik het niet noemen. Het scheelt 1,50 op een tank (en daar zal het ook bij blijven). Mss heb ik wel geld teveel maar met dat mooie weer heb ik wat beters te doen.
Ja idd, de meesten hebben zoiets van: alle beetjes helpen. Maar 10 min staan wachten kost ook benzine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
sylvesterrr schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:37:
Mijn auto staat sinds een week bij de garage vanwege een schade van twee weken geleden. Ik vond dat een mooi moment om het OV een kans te geven.

Deur tot deur (Utrecht Terwijde - A'dam S102) doe ik er langer over: ruim een uur (trein naar Utrecht Centraal, daarna trein naar A'dam Sloterdijk en vervolgens de metro) in plaats van een halfuur met de auto. Verder ben ik een stuk minder flexibel (even een paar minuten later vertrekken is 30 minuten later aankomen).

Echter... Het is gewoon verdomd relaxed! Ik kan onderweg zowaar m'n krantje lezen, eventueel nog wat huiswerk maken (volg nog een deeltijdstudie...) of wat zakelijke mails wegwerken. Bovendien worden de OV-kosten 100% vergoed door de werkgever, dus geen extra kosten voor onderhoud/afschrijving/brandstof/verzekering. :)

Met het Dal Voordeelabonnent van de NS (€ 50 per jaar, nu eerste jaar € 25 incl. chipkaart) is het alleen reizen net zo duur als met de auto (als ik alleen de brandstofkosten meetel).

Zodra ik de auto terug heb doe ik 'm weg. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. :D
Voor mij het helaas niet mogelijk om mijn hele reis met OV te doen, maar tijdens hele drukke dagen (slecht weer / wegwerkzaamheden) wil ik halverwege op de trein stappen. Qua kosten is het in absolute zin ietsje duurder, maar het is inderdaad fijn dat het mogelijk is in de trein alvast te werken.

Op dit moment doe ik het treinreizen zo'n 10x per jaar, maar als de prijzen zo stijgen is het zeker de moeite waard om in ieder geval op wekelijkse basis met het OV te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jahoe, dankzij de Rutte-tax hebben we nu voor alle brandstoffen een all-time high record

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UfrDmULWneETTLhCt5F78id3/full.jpg

Thanks, Rutte! *O* *O*

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Van welke website heb je dat overzichtje?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21

BertV

Handgemaakt

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Nice, thx!! Kende ik nog niet :+ .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 25-08 14:49
wildhagen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 07:12:
Jahoe, dankzij de Rutte-tax hebben we nu voor alle brandstoffen een all-time high record

[afbeelding]

Thanks, Rutte! *O* *O*
Thanks VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Denk je dat dat record zonder die tax niet gehaald zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wceend schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:53:
[...]
Thanks VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie
Idd. Dat domme geblaat over Rutte tax |:( Net of dat Rutte dit allemaal verzonnen heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Het verschil met de omliggende landen vind ik gewoon tragisch ;(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21

BertV

Handgemaakt

warhamstr schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:54:
Het verschil met de omliggende landen vind ik gewoon tragisch ;(
http://www.brandstofprijz...rijzen-europa-grafiek.php

Turkije en Noorwegen betalen nog meer...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Da's allemaal hardstikke ver weg. :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tweaker2010 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:34:
[...]

Idd. Dat domme geblaat over Rutte tax |:( Net of dat Rutte dit allemaal verzonnen heeft 8)7
Het komt uiteindelijk van het kabinet Rutte. Het is net als "het kwartje van Kok".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Cyphax schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:59:
[...]

Het komt uiteindelijk van het kabinet Rutte. Het is net als "het kwartje van Kok".
weer fout het komt niet van kabinet Rutte want dat was al gevallen. Het komt uit het Kunduz akkoord waar de door mij eerder genoemde partijen in zaten. Dat domme geblaat over Rutte slaat nergens op.

BTW verhoging is niet hetzelfde als het kwartje van kok hoor. Dat was een accijnz en dit is gewoon een btw verhoging die we al veel vaker hebben gehad.
Wikipedia: Omzetbelasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wceend schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:10:
[...]

weer fout het komt niet van kabinet Rutte want dat was al gevallen. Het komt uit het Kunduz akkoord waar de door mij eerder genoemde partijen in zaten. Dat domme geblaat over Rutte slaat nergens op.
offtopic:
Dat 'domme geblaat' over Rutte is helemaal terecht.
Alleen was er nu geen gedoogakkoord met de PVV, maar een soort gedoogakkoord met GL, D66 en de CU.
Het is nog steeds kabinet Rutte die dit ingevoerd heeft.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
anandus schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:16:
[...]
offtopic:
Dat 'domme geblaat' over Rutte is helemaal terecht.
Alleen was er nu geen gedoogakkoord met de PVV, maar een soort gedoogakkoord met GL, D66 en de CU.
Het is nog steeds kabinet Rutte die dit ingevoerd heeft.
Ik hoor anders niemand zeuren over de vorige btw verhoging van Paars II als zijnde de verhoging van Wim Kok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wceend schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Ik hoor anders niemand zeuren over de vorige btw verhoging van Paars II als zijnde de verhoging van Wim Kok.
Nou en?? Het gaat er gewoon om dat het zittende, doch demissionaire kabinet op dat moment"Rutte" heette. Zo simpel is het nou eenmaal. De media geeft graag namen aan dit soort dingetjes, dus dan kom je al gauw uit bij de naam van het kabinet.

En dan mijn tekst quoten en gaan zitten doorstrepen? Vind ik weinig volwassen eerlijk gezegd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

joopv schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:32:
[...]
Denk je dat dat record zonder die tax niet gehaald zou worden?
Op den duur uiteraard wel, maar de Rutte-tax heeft dat proces natuurlijk wel flink versneld :)

Nou ja, op naar de 2 euro per liter dan maar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[afbeelding]

Thanks, Rutte! *O* *O*
En opvallend ronde prijzen terwijl de stijging 3,12 cent zou moeten zijn. :P Hollandse handelsgeest en afrondingsverschillen etc. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bart-Willem schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:52:
[...]

En opvallend ronde prijzen terwijl de stijging 3,12 cent zou moeten zijn. :P Hollandse handelsgeest en afrondingsverschillen etc. :')
Mwah, het is idd afgerond, maar wel in het voordeel van de klant ;)

Immers, afgelopen zaterdag was de GLA van E95 nog 1.870, nu is dat 1.901, oftewel 3,01 cent erbij, ipv 3.12 ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Immers, afgelopen zaterdag was de GLA van E95 nog 1.870, nu is dat 1.901, oftewel 3,01 cent erbij, ipv 3.12 ;)
Ik weet niet hoe je aan die prijzen van >1,90 komt, maar volgens Nu.nl is het nieuwe record max 1,89/l.
Aan de pomp is de adviesprijs van Euro95 nu 1,890 euro per liter, 2 cent meer dan zondag moest worden neergeteld. Het vorige record stond op 1,887 euro per liter en dateerde van 6 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, de prijzen zijn weer naar beneden bijgesteld (er zijn twee update-momenten hé, één om 00:30 en één om 12:30). Eerder vandaag, bij de 1e ronde, was hij namelijk wel degelijk 1.901, zie eerdere pic :)

Nou ja, jammer, maar geen man overboord verder. Duurt het gewoon iets langer voor we de 2.00 euro aan tikken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat 95 de leidraad is voor een adviesprijs. Voor 98 betaal je wel namelijk bijna 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat E95 de leidraaid is lijkt me logisch, 95+ procent van de (benzine-)auto's loopt daarop, als het niet nog meer is. Euro98 is maar een relatief marginale markt, en daarmee niet echt relevant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

En de 98-mensen kunnen dat meestal makkelijk betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13

Stewie!

Keen must die!

Als je het niet eens bent met de manier hoe iemand post, mag je een DM maken of een Mod aanspreken

[ Voor 95% gewijzigd door PWM op 06-10-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Toch niet: want na m'n post ging ik boodschappen doen en hanteerde de Shell aan de Kennedylaan hier in Eindhoven 1,779 en op de terugweg was het ineens 1,784 geworden (was na 12.30 en hierboven is gemeld dat het juist lager zou moeten zijn maar het tegendeel is waar in dit geval). :P

En wie weet was de brandstofprijs juist gedaald en niet eens gelijk gebleven. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bart-Willem op 01-10-2012 18:49 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:24:
En de 98-mensen kunnen dat meestal makkelijk betalen ;)
Status aan de pomp, tank 98 8)

Nee zonder dollen. 98 tank ik omdat mijn VR6 op z'n best ermee is. Maar rij in verhouding ook helemaal niet zoveel meer als een jaar geleden. Meeste tanken gebeurd nog langs de snelweg maar doe mijn voordeel ermee als ik wat vaker naar duitsland een volle tank halen ga.

Op jaarbasis kan het me 120 euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Toch niet: want na m'n post ging ik boodschappen doen en hanteerde de Shell aan de Kennedylaan hier in Eindhoven 1,779 en op de terugweg was het ineens 1,784 geworden (was na 12.30 en hierboven is gemeld dat het juist lager zou moeten zijn maar het tegendeel is waar in dit geval). :P
Vanochtend was het bij de pomp hier 1,735 en ik was te lui om te tanken, rijd ik op de terugweg erlangs en tank bijna leeg (ja, had ik ook vanochtend kunnen bedenken....) en was het 1,779 geworden.

Maarja, heb wel wat vermaak gehad. Vrachtwagen naast mijn auto aan het tanken, ging er gewoon 619 liter diesel in en dat voor 1,445 per liter... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

En wie weet was de brandstofprijs juist gedaald en niet eens gelijk gebleven. :P
Dat soort prijzen ga je dan ook niet op basis van één pomp doen natuurlijk, het heet niet voor niets een GLA. ;)

Op basis van één pomp is er nauwelijks een discussie te voeren ivm de onderlinge vrijheden om die prijs in meer of mindere mate te volgen (het is immers een advies, geen dwingende eis). Daarom gebruikt men in een discussie dus ook de GLA-prijzen :)

En als je het op GLA-niveau bekijkt zie je dat de verhoging na de tweede (12:30 bedoel ik) aanpassing dus 'slechts' 2 cent hoger ligt, en niet de 3.12 die het volgens de strikte berekening zou moeten zijn. In andere woorden, de recente verhogingen zijn dik in het voordeel van de consument berekend :)

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2012 19:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat de ene pomphouder net iets goedkoper kan zijn omdat zij vaker producten verkopen dan een ander, denk aan een broodjes-catering of snackhoek met balletjes gehakt. :) Ook daar wordt best op verdiend als ik die prijzen zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar zijn dat inkomsten voor de pomphouder? Die pompshops zijn toch vaak franchisenemers (AH, Delifrance, etc etc), daar ziet de pomphouder verder toch weinig van terug?

Of zijn die pomphouders ook de franchisenemers van de shop? Geen idee hoe dat geregeld is?

En ja, die shops zijn reteduur ja.... toppunt wat ik gezien heb is een fles (1.5 liter) Cola, waar ze rustig 3.50 voor vroegen (plus nog 0.25 statiegeld), waar je in de gewone winkel net de helft voor betaalt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

[...]

Je vergeet alleen dat de Shell aan de Kennedylaan vanochtend (7.00u) op 1,789 stond, dus hij is vanmiddag wel degelijk weer omlaag gegaan (afhankelijk van je ijkpunt :+). Vanavond stond-ie op 1,784 inderdaad.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kennelijk gaat de verhoging in 2 delen ofzo, of is dit een "normale" verhoging die losstaat van die van gister?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CSYHzhrry0caSJYF4dtS72Iv/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 02-10-2012 07:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 07:58:
Kennelijk gaat de verhoging in 2 delen ofzo, of is dit een "normale" verhoging die losstaat van die van gister?

[afbeelding]
Dat zou kunnen. Vanochtend nog voor 1,75/l getankt (normaal gesproken 12 cent korting bij die pomp) dus het lijkt erop dat sommige tankstations de BTW-verhoging nog steeds niet doorberekenen aan hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

En als je het op GLA-niveau bekijkt zie je dat de verhoging na de tweede (12:30 bedoel ik) aanpassing dus 'slechts' 2 cent hoger ligt, en niet de 3.12 die het volgens de strikte berekening zou moeten zijn. In andere woorden, de recente verhogingen zijn dik in het voordeel van de consument berekend :)
Nogmaals: dat kan je niet zeker zeggen omdat de prijs op basis van de oude BTW niet bekend was. Voor hetzelfde geld is de brandstofprijs 3 cent per liter gedaald ten opzichte van vrijdag (wat op zich niet eens vreemd zou zijn gezien de dalingen afgelopen week).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:42:
Ja, maar zijn dat inkomsten voor de pomphouder? Die pompshops zijn toch vaak franchisenemers (AH, Delifrance, etc etc), daar ziet de pomphouder verder toch weinig van terug?

Of zijn die pomphouders ook de franchisenemers van de shop? Geen idee hoe dat geregeld is?
Ik heb ook geen idee, maar ik verwacht dat de pomphouder gewoon een percentage krijgt, dus hoe meer er verkocht wordt hoe meer hij krijgt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gaat trouwens de btw bijtelling voor bedrijven ook omhoog, of worden alleen prive rijders getroffen met deze btw verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Z___Z schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:14:
Gaat trouwens de btw bijtelling voor bedrijven ook omhoog, of worden alleen prive rijders getroffen met deze btw verhoging?
Bedrijven betalen ook BTW, alleen mogen ze die verrekenen. Het BTW tarief is voor iedereen gelijk op 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

De prijzen stijgen idd weer lekker.
Maakt me allemaal niet uit, binnen 1 of 2 maanden staat hier een LPG auto voor de deur :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gelukkig stijgen de LPG-prijzen al jaren niet meer. Oh wacht..... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 02-10-2012 12:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

No shit sherlock ;)
Maar het is wel goedkoper als benzine

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Stewie! schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Bedrijven betalen ook BTW, alleen mogen ze die verrekenen. Het BTW tarief is voor iedereen gelijk op 21%.
Bedrijven betalen bijtelling over BTW voor auto's die "op de zaak" staan en ook prive gereden worden. Ik weet niet precies wat dit tarief is, maar dit is ter compensatie van de prive kilometers. Dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Z___Z schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:57:
[...]

Bedrijven betalen bijtelling over BTW voor auto's die "op de zaak" staan en ook prive gereden worden. Ik weet niet precies wat dit tarief is, maar dit is ter compensatie van de prive kilometers. Dus vandaar mijn vraag.
De bestuurder betaald bijtelling, niet de werkgever. Wat er ook gebeurd is dat de werkgever niet de volledige BTW mag verrekenen bij priveegebruik, dat is gelijk gebleven als een percentage van de BTW. Omdat de BTW verhoogd is, is dat bedrag in absolute cijfers ook hoger.

[ Voor 21% gewijzigd door Stewie! op 02-10-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viva le france!

Nu vanuit frankrijk ergens aan de kust. De pompprijzen zijn bizar laag. Voor euro 95 betaal je gemiddeld 1.55, voor 98 1,60 :D

Waarom the fuck hebben wij zo'n hoge prijs voor benzine in ons land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Bij de Shell in Nijmegen (op de Neerbosscheweg voor de kenners) kostte een litertje diesel afgelopen vrijdag nog € 1,43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:50:
Viva le france!

Nu vanuit frankrijk ergens aan de kust. De pompprijzen zijn bizar laag. Voor euro 95 betaal je gemiddeld 1.55, voor 98 1,60 :D

Hoe lang woon je nou al in Nederland? :+ Accijns zorgen voor hoge benzinekosten hier.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:50:
Viva le france!

Dat hangt maar net van het gebied af. (Dit is voor Euro 95 in de buurt van Barcelonette, Col de la Cayolle)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HwKI8sN4jcq8Tjmd4GVXpPT8/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 07-10-2012 13:37 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Hoe lang woon je nou al in Nederland? :+ Accijns zorgen voor hoge benzinekosten hier.
Ik kon m'n vraag beter herformuleren naar waarom worden wij hier zo genaaid....

Uiteindelijk komt die olie toch vanaf dezelfde raffinaderij af. :+

Naarmate je landinwaarts rijdt wordt het wel duurder.... Maar het hoogste voor 98 was nog steeds 1.70. Het nadeel is dat ik na ~450 km alweer stoppen mag, dus zuinig tanken zit er toch niet bij :P
DinX schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

Dat hangt maar net van het gebied af. (Dit is voor Euro 95 in de buurt van Barcelonette, Col de la Cayolle)

[afbeelding]
Ik zit op dit moment nog in Amiers, morgen langzaam via luxemburg weer terug. Hoop het iig nog niet tegen te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:16
Niet als aanval bedoeld, maar volgens mij val jij in de categorie mensen die onnodig euro98 tankt.

Het aantal motoren dat echt niet 95 overweg kan is zeer klein, veelal oudere modellen en uiteraard speciaal afgestemde/getunede turbo's.

Zo heb ik zelf een V8 (geen oldtimer) en een 1.8T 20v die prachtig lopen op euro95. Al heb je theoretisch inderdaad een klein voordeel van een hoger octaan gehalte. Wist je trouwens dat van de grote producenten alleen de BP nog echte euro98 verkoopt?

Zo is Vpower al jaren gewoon 95 met wat additieven...

Als je een compressor of turbo op je Vr6 geschroefd hebt en andere software, dan mea culpa uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

V-Power is dan ook niet hetzelfde als Euro98, maar zo is het toch ook niet gemarketed door Shell?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

_Anvil_ schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:35:
Niet als aanval bedoeld, maar volgens mij val jij in de categorie mensen die onnodig euro98 tankt.

Het aantal motoren dat echt niet 95 overweg kan is zeer klein, veelal oudere modellen en uiteraard speciaal afgestemde/getunede turbo's.

...
Zo zag ik ooit een filmpje van een Ferrari eigenaar die altijd op 95 reed zonder problemen :P Echter, op de testbank kwam er wel iets van 80pk 40pk minder uit. Maar het reed wel gewoon prima verder.

edit; een goede 40pk dus; YouTube: Op de rollenbank: Ferrari F430 F1 Spider
Scheelt dus wel bij die auto's, maar ze blijven gewoon lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjuh op 08-10-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Ja, bij een hoogtoerige V8 met 490 Pk scheelt het, maar bij een standaard Vr6 zou je er niet zo heel veel van moeten merken. ;)

Dat is ook van Anvil bedoelt denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 08-10-2012 11:56 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik merk met een atmosferisch blok (3.2 V6 fsi en 2.3 vr5 20v) tussen 95 en 98 niet echt iets.
Maar als ik bij de nurburgring ben tank ik altijd 102. Tussen 98 en 102 merk ik wel degelijk een verschil. Hij is op 102 veel feller op het gas en loopt ook net wat lekkerder door de toeren.

Fifth gear heeft nu 2 tests met brandstoffen gedaan. De nieuwste is van 2 weken geleden;
(niet te vergeten dat de brandstof fabrikanten in NL andere types hebben. Shell V-power heeft daar een hoger octaan gehalte)

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 08-10-2012 12:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VR6 draait en rijdt rustiger op 98 in verhouding met 95. Ook in de hogere toeren is de motor echt feller. Het zal mischien wel tussen de oren zitten maar die keren dat ik 98 tank is niet zo vaak gelukkig :P

Bedoel gebruik de auto hoogstens 2x in de week voor relatief kleine afstanden, met uitzondering van zojuist 2500 km door half europa heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,60 per liter.. best te doen hoor!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/561555_501014753242228_1355965709_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
Ik tank ook al jaren enkel de BP Ultimate 98 (omdat dat inderdaad de enigste is hier die het dichts bij de 98 komt).
Mijn auto, en blok dus, is een Japanse import (turbo ook). En daar rijdt zowat alles op 100, dus ik heb die 98 echt wel nodig.
In de nood kan ik wel eens 95 tanken, maar dan moet ik ook rustig blijven rijden en niet gaan boosten. Want dat is echt een merkbaar verschil, en niet enkel psychisch tussen de oren.

Maar om weer even terug te schakelen naar de prijzen:

Ik dacht altijd dat de pompen langs de snelweg het duurst waren.
Maar net even langs de provinciale weg (Limburg) getankt, €1,95,- HALLO 8)7

Tank OF altijd langs de snelweg (en die is ALTIJD goedkoper dan de die provinciale weg), OF centrum Den Haag (goedkoper dan beiden), OF langs die provinciale weg... en die is altijd het duurst.

Hoe ken dat?

Verkoopster zei dat hun er niks aan konden doen en dat het werd opgelegd vanuit BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat zijn eerder de uitzonderingen dan, want over het algemeen is een pomp aan de snelweg duurder (vaak een cent of 10, soms iets meer of minder) dan die langs een provinciale weg.

Zit uiteraard nog wel een verschil qua prijsbeleid of de pomp eigendom is van de keten zelf (BP in dit geval) of dat het om een franchisenemer gaat (die immers meer vrijheid hebben in prijsbepaling). Bij een pomp van de keten zelf zal de prijs vaker van boven worden opgelegd idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
95, 98, 102 et cetera geeft niet het octaangehalte aan, maar is het octaangetal. Het octaangetal is een referentiewaarde voor de klopvastheid van benzine. Hierbij geldt per definitie dat de klopvastheid van n-heptaan 0 en die van iso-octaan 100. Het heeft dus niets te maken met een gehalte aan octaan of iets dergelijks.

Fans van een hoog octaangetal kan ik overigens LPG aanbevelen. Dat heeft een octaangetal van circa 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 21:53

MBV

Maar een energetische waarde die veel lager ligt dan van benzine met een octaangetal van 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:19
Zucht toen ik 7 jaar geleden mijn eerste auto kocht was de prijs bij de Tango voor euro 95 nog 1,22....

Hoe zal dit over nog eens 7 jaar zijn? Dan is autorijden alleen nog maar voor de bevoorrechte bovenlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
Er zijn nog steeds files.

Toen werd ook geroepen: "ALS de prijs... dan blabla".
Denk niet dat mensen snel zullen stoppen met auto rijden.
Pagina: 1 ... 88 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.