Mooie actie alleen ruim 30% duurder dan wat ik hier aan LPG betaal.
Zelfs met deze benzineprijs blijf ik gewoon LPG rijden.
Zelfs met deze benzineprijs blijf ik gewoon LPG rijden.
Het is natuurlijk gebaseerd op de GLA van LPG, en die staat op dit moment op 0.853 euro per liter.DopdeDouwer schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:10:
Dure LPG dan, vorige week nog €0,69
Virussen? Scan ze hier!
Zie http://www.nu.nl/economie...neprijs-nieuw-record.htmlDe prijs van benzine gaat mogelijk volgende week het record van april verbreken.
Dat voorziet het consumentencollectief UnitedConsumers op basis van de huidige markt- en politieke ontwikkelingen.
Een liter euro 95 kost vrijdag aan de pomp gemiddeld 1,873 euro. Dat is 0,2 cent meer dan de dag ervoor en nog maar ruim een cent minder dan de recordprijs van 11 april (1,886 euro). ''Als deze groei doorzet, zitten we over enkele dagen op een nieuw record'', voorspelt UnitedConsumers-directeur Paul van Selms.
De prijs van diesel bereikte eerder deze week al het hoogste niveau ooit met een bedrag van 1,529 euro.
Wanneer het orkaanseizoen over is en de spanningen in het Midden-Oosten afnemen, zullen de brandstofprijzen volgens Van Selms wel weer iets gaan zakken.
''Maar met de geplande btw-verhoging per 1 oktober zal het record naar verwachting hoe dan ook overschreden worden. Dan wordt de richtprijs in een klap zo'n 3 cent hoger", aldus de marktanalist.
[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2012 16:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 89% gewijzigd door Bart-Willem op 31-08-2012 17:48 ]
Verwijderd
Het is maar de point of view. De belastingbetalers zullen merken dat ze meer voor hetzelfde moeten betalen of minder kunnen met even veel geld. Dan moet de belastingbetaler maar zuiniger met hun geld omgaan.Bart-Willem schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:46:
Wat is daar "" aan?
Over de BTW-verhoging: ziehier waarom ik daar fel op tegen ben.Niet alleen word ik als ondernemer verplicht om een nieuwere versie van m'n boekhoudpakket aan te schaffen (veel makers laten de gebruikers nieuwe versies aanschaffen in plaats van een losse update te verstrekken), maar zo'n BTW-verhoging duwt de inflatie ineens flink omhoog. Sowieso klopt het niet als "bezuinigingsmaatregel" want het is geen bezuiniging maar ordinair geld uitkloppen.
Weet niet wat voor pakket je hebt, maar bij een normaal pakket kun je dat gewoon aanpassen.Bart-Willem schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:46:
Wat is daar "" aan?
Over de BTW-verhoging: ziehier waarom ik daar fel op tegen ben.Niet alleen word ik als ondernemer verplicht om een nieuwere versie van m'n boekhoudpakket aan te schaffen (veel makers laten de gebruikers nieuwe versies aanschaffen in plaats van een losse update te verstrekken), maar zo'n BTW-verhoging duwt de inflatie ineens flink omhoog. Sowieso klopt het niet als "bezuinigingsmaatregel" want het is geen bezuiniging maar ordinair geld uitkloppen.
[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 01-09-2012 15:13 ]
Snelstart en wat andere pakketten geven het alleen in een update, waarvoor je moet betalen.shameete schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:33:
[...]
Weet niet wat voor pakket je hebt, maar bij een normaal pakket kun je dat gewoon aanpassen.
Overigens kun je als ondernemer toch btw terugvragen ?
Benzineprijs dicht bij record
De gemiddelde prijs voor een liter Euro 95 is gestegen naar 1,877 euro. Daarmee is de prijs minder dan een cent verwijderd van het record van 1,886 euro van april dit jaar. De prijs van diesel heeft onlangs al een nieuw record bereikt van 1,529 euro per liter. Dat blijkt uit cijfers van UnitedConsumers.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Waarom dan geen elektrische scooter?AMDFreak schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:09:
Ik heb er wel eens serieus over na gedacht om een simpele snorfiets aan te schaffen. Die rijden lekker zuinig. Om iig de stadskilometers met de snorfiets te maken.
Moet ik verder rijden, dan pak ik de auto. Om toch op die manier de kosten te drukken
dat snap ikBart-Willem schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:13:
[...]
Dat ik de BTW terug krijg betekent niet dat ik dit soort plannen goed vind, integendeel. Bij de vorige BTW-verhoging werd de 1,5% verhoging ook veel meer dan die 1,5% (voornamelijk door afrondingsverschillen).
[ Voor 10% gewijzigd door Shanquish op 04-09-2012 18:05 ]
Ach, daar verzinnen ze ook wel weer wat op. De regering wil helemaal niet dat we met zn allen zuinig gaan rijden. De auto is een melkkoe en zal dat altijd blijven, of dat nu met diesel, LPG, electrisch of waterstof is.BertV schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:03:
Leuk hoor, om nu juist een zuinig voertuig te hebben.
Beetje als stijgende energie-prijzen voor mensen met zonnepanelen.
Ik rij iig niet voor niks een koffiemolentje.
Zucht. Ik wordt zo moe van dat steeds maar rondtoeteren van deze "melkkoe" argumentatie. Verzin nou alsjeblieft toch eens wat orginelers. Of neem eens de moeite om deze stelling echt te onderbouwen.tweaker2010 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:49:
[...]
Ach, daar verzinnen ze ook wel weer wat op. De regering wil helemaal niet dat we met zn allen zuinig gaan rijden. De auto is een melkkoe en zal dat altijd blijven, of dat nu met diesel, LPG, electrisch of waterstof is.
[ Voor 13% gewijzigd door _Drake_ op 04-09-2012 22:59 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Ondanks dat "melkkoe" enigzins populistisch is, is het een rekensom, waarbij de uitkomst uiteindelijk hetzelfde moet zijn. De kans dat ze lagere inkomsten bij de auto's ergens anders gaan compenseren, is natuurlijk uiterst gering.joopv schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:30:
[...]
Zucht. Ik wordt zo moe van dat steeds maar rondtoeteren van deze "melkkoe" argumentatie. Verzin nou alsjeblieft toch eens wat orginelers. Of neem eens de moeite om deze stelling echt te onderbouwen.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
het maakt me verder niet uit of het zo is, maar:_Drake_ schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:58:
Het feit dat maar een klein percentage van de wegenbelasting daadwerkelijk gebruikt word voor de wegen zelf lijkt mij een goed argument.
anders kun je net zo goed op nujij.nl gaan zitten.Of neem eens de moeite om deze stelling echt te onderbouwen.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik was die benzineprijzen dusdanig zat dat ik ervoor heb gekozen om mijn huidige fiets om te laten bouwen tot een elektrische fiets. Dat is dan wel even een investering van 1000 euro maar ik doe het ook om meer te bewegen want lichaamsbeweging deed ik verder niet aan.AMDFreak schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:09:
Ik heb er wel eens serieus over na gedacht om een simpele snorfiets aan te schaffen. Die rijden lekker zuinig. Om iig de stadskilometers met de snorfiets te maken.
Moet ik verder rijden, dan pak ik de auto. Om toch op die manier de kosten te drukken
Je zou dan ook een elektrische scooter kunnen overwegen. Lijken wat duurder te zijn in de aanschaf, maar ik heb weleens een tochtje gemaakt op zo'n elektrisch ding en dat rijdt echt prettig. Het zoemt een beetje, en dat was het wel.AMDFreak schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:09:
Saved by the buoyancy of citrus
Ik zou waarschijnlijk lang moeten zoeken, maar op een gegeven moment leek het erop dat rekeningrijden erdoor zou komen. Het CPB kwam toen met een doorrekening: pas op politici, het zou kunnen zijn dat mensen er echt minder door zouden gaan rijden. Minder kilometers is minder inkomsten rekeningrijden en minder accijns, en waarschijnlijk meer treinreizigers. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn...joopv schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:30:
[...]
Zucht. Ik wordt zo moe van dat steeds maar rondtoeteren van deze "melkkoe" argumentatie. Verzin nou alsjeblieft toch eens wat orginelers. Of neem eens de moeite om deze stelling echt te onderbouwen.
Tja, toen de 14% bijtelling categorie werd ingevoerd ging de rest naar 25%.joopv schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:30:
[...]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 11% gewijzigd door Chiron op 05-09-2012 10:01 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb voor de grap even wat grove cijfers opgezocht. Van de uitgaven aan infrastructuur en milieu zal niet alles (waarschijnlijk wel een groot deel) aan autowegen worden uitgegeven, maar kon zo snel niet vinden hoeveel dit is.MBV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:35:
[...]
Ik zou waarschijnlijk lang moeten zoeken, maar op een gegeven moment leek het erop dat rekeningrijden erdoor zou komen. Het CPB kwam toen met een doorrekening: pas op politici, het zou kunnen zijn dat mensen er echt minder door zouden gaan rijden. Minder kilometers is minder inkomsten rekeningrijden en minder accijns, en waarschijnlijk meer treinreizigers. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn...
[ Voor 32% gewijzigd door Tjaps op 05-09-2012 10:15 ]
[ Voor 7% gewijzigd door bite op 05-09-2012 10:25 . Reden: typo ]
Punctuality is the politeness of kings
Achter een vrachtwagen rijden is idd het meest zuinige maar ik ben altijd bang voor steenslag.MBV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:06:
Ach, ik zie al zat mensen 110 rijden waar je 130 mag, sommigen zelfs 90 achter de vrachtwagens (en dan toch vlak voor mij naar links gaan). Verder maakt het op de snelweg niet zoveel uit wat je doet, snelheid is de meest bepalende factor.
soganta schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:14:
[...]
Achter een vrachtwagen rijden is idd het meest zuinige maar ik ben altijd bang voor steenslag.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Ik rijd nagenoeg altijd op die manier, en in 20k km nog geen ruit stuk gehad.BertV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:23:
[...]
![]()
Gegarandeerd heb je je ruit snel kapot met zo'n rijstijl.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bron: http://www.nu.nl/economie...-hoogste-niveau-ooit.htmlDe benzineprijs heeft woensdag het hoogste niveau ooit bereikt. Dat maakte het consumentencollectief UnitedConsumers bekend.
Aan de pomp is de adviesprijs van Euro95 nu 1,887 euro per liter, een cent meer dan dinsdag. Het vorige record stond op 1,886 euro per liter en dateerde van 6 april.
De prijs van diesel bereikte vorige week al een recordhoogte en is woensdag met 0,2 cent toegenomen naar 1,531 euro per liter. De adviesprijs van een liter LPG is gelijkgebleven op het niveau van 0,851 euro.
.
UnitedConsumers stelt dagelijks brandstofprijzen vast op basis van de landelijke adviesprijzen van de vijf grootste oliemaatschappijen: Shell, BP, Esso, Texaco en Total.
Eerdere analyses gaven aan dat de hoge benzineprijzen van de laatste tijd mede worden veroorzaakt door de aanhoudende onrust in het Midden-Oosten. Ook angst voor problemen in de olieproductie als gevolg van orkanen in de Verenigde Staten droeg bij aan de toegenomen kosten aan de pomp.
Virussen? Scan ze hier!
Heb je daar een bron van? Al die zuinige auto's (BlueMotion, Prius etc) zijn bijna allemaal leaswagens hoor.shameete schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:09:
daarintegen is er maar een relatief klein aantal leaserijders als je kijkt naar het totale nederlandse wagenpark.
In aantal zijn het er niet veel, maar ze leggen wel veel kilometers af.tweaker2010 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:09:
[...]
Heb je daar een bron van? Al die zuinige auto's (BlueMotion, Prius etc) zijn bijna allemaal leaswagens hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Mx. Alba op 05-09-2012 12:15 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Virussen? Scan ze hier!
Is het volgen van een adviesprijs van een concurrent perse een kartel? Zonder afspraak prijzen volgen is al vele jaren een standaard bij brandstof: concurreren op zegeltjes i.p.v. prijs.Mx. Alba schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:14:
Kijk nu eens naar die prijzen in dat tabelletje en beweer nog eens dat er geen kartelvorming of minimaal prijsafspraken zijn tussen de grote aanbieders. brandstofprijzen tot op de 10e cent het zelfde bij 4 van de 5 merken.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Noemen ze nou gewoon een optimaal functionerende markt. Er is geen markt die zo goed werkt als die voor olie en brandstoffen: zodra er een overschot is in de VS worden de prijzen daar 1% lager, en is het rendabel om een tanker deze kant op te sturen i.p.v. de VS, waardoor de prijzen weer gelijkgetrokken worden. De maatschappijen moeten allemaal dezelfde benzine of diesel inkopen, die in dezelfde dollars is uitgedrukt...Mx. Alba schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:14:
Kijk nu eens naar die prijzen in dat tabelletje en beweer nog eens dat er geen kartelvorming of minimaal prijsafspraken zijn tussen de grote aanbieders. brandstofprijzen tot op de 10e cent het zelfde bij 4 van de 5 merken.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Tango, die toch 12 cent per liter goedkoper kan zijn. Dat is bijna een kwart van de brandstofprijs! Dankzij accijns lijkt het niet veel, maar dat is het wel.MBV schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:53:
[...]
Noemen ze nou gewoon een optimaal functionerende markt. Er is geen markt die zo goed werkt als die voor olie en brandstoffen: zodra er een overschot is in de VS worden de prijzen daar 1% lager, en is het rendabel om een tanker deze kant op te sturen i.p.v. de VS, waardoor de prijzen weer gelijkgetrokken worden. De maatschappijen moeten allemaal dezelfde benzine of diesel inkopen, die in dezelfde dollars is uitgedrukt...
Virussen? Scan ze hier!
En ook Tango volgt de GLA, namelijk GLA - 12ct. De adviesprijs van de verschillende maatschappijen wordt op dezelfde manier berekend, en doordat Tango&co op personeel en huur kunnen besparen kunnen ze een korting op de GLA geven. Betekent dat dat Tango ook in het kartel zit?RemcoDelft schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:55:
[...]
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Tango, die toch 12 cent per liter goedkoper kan zijn. Dat is bijna een kwart van de brandstofprijs! Dankzij accijns lijkt het niet veel, maar dat is het wel.
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 05-09-2012 13:00 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
[ Voor 99% gewijzigd door joopv op 05-09-2012 13:12 ]
En weer wordt het verschil met LPG groter..wildhagen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:08:
We have a winner!
[...]
Bron: http://www.nu.nl/economie...-hoogste-niveau-ooit.html
En een plaatje:
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 05-09-2012 13:08 ]
wat Remcodelft al meldt dustweaker2010 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:09:
[...]
Heb je daar een bron van? Al die zuinige auto's (BlueMotion, Prius etc) zijn bijna allemaal leaswagens hoor.
En volgens Teletekst is nu de reden dat de prijs zo hoog is dat er werkzaamheden aan de olieplatforms in de Noordzee moeten plaatsvinden. Ze verzinnen ook altijd wat, en denken ze soms dat die dingen never nooit onderhoud nodig hadden ofzo?wildhagen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:08:
We have a winner!
[...]
Bron: http://www.nu.nl/economie...-hoogste-niveau-ooit.html
En een plaatje:
[afbeelding]
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Mja, de oliemaatschappijen verdienen peanuts aan brandstof vergeleken met de overheid:Mx. Alba schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:14:
Strakjes nog meer belasting want 21% BTW. En dan het gore lef hebben om dan de werkende burger die (schamele, niet toereikende) reiskostenvergoeding à €0,19 per kilometer te ontnemen, want die forenzen kunnen we nog wel iets meer uitknijpen.De consument betaalt nu bijna een euro meer voor een liter benzine dan tien jaar geleden, ofwel een stijging van 80 procent. Eind 2001 was de adviesprijs 1,05 euro per liter en woensdag werd de recordhoogte van 1,887 euro bereikt. Dat zegt marktanalist Paul van Selms van UnitedConsumers.
De grootste boosdoener van de hoge benzineprijs is volgens hem de Nederlandse overheid. Van Selms wijst erop dat het grootste deel van een liter benzine (57 procent, ofwel ruim 1 euro) nog altijd bestaat uit belasting. Dat is veel meer dan de olieproducerende landen en bedrijven als Shell of Total aan een liter brandstof verdienen.
Gewapende opstand tegen het eeuwige gegraai van de overheid, het uitknijpen van de burger om vervolgens het geld weg te gooien te investeren in o.a. Griekenland of dure vliegtuigen?wildhagen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:38:
LOL, reactie op de online site van de lokale krant: een oproep tot gewapende opstand tegen de benzineprijs. Volgens mij zit er dan ook meer dan één steekje los in je bovenkamer (reactie gelukkig ook alweer verwijderd door de redactie).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 19:43 ]
Bij elke psychiater of psychiatrische instelling in je buurtVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:40:
[...]
Gewapende opstand tegen het eeuwige gegraai van de overheid, het uitknijpen van de burger om vervolgens het geld weg te gooien te investeren in o.a. Griekenland of dure vliegtuigen?
Waar kan ik mij aanmelden?
Virussen? Scan ze hier!
MrSleeves schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:59:
Want van een burgeroorlog gaat de prijs vast omlaag..
[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 05-09-2012 20:18 ]
Zolang het nog steeds rendabel is appels in te laten vliegen uit Nieuw Zeeland terwijl ze bij ons aan de bomen hangen, of varkensvlees dat 4 verschillende landen in Europa passeert voor 4 afzonderlijke bewerkingen voordat het als plakje salami op een pizza van 2,- EUR belandt, denk ik dat we nog wel even te gaan hebben voor je kunt zeggen dat olie duur is. Het tijdperk van goedkoop autorijden loopt op zijn eind, dat zou wel eens kunnen kloppen.Bartjuh schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:17:
Want omhoog gaat het sowieso. Het tijdperk van goedkope olie is over, get used to it.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik lees hierboven dat de overheid 14E9 ophaalt uit BPM, MRB en accijnzen, en aan de infrastructuur 10E9 uitgeeft.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:40:
[...] Gewapende opstand tegen het eeuwige gegraai van de overheid, het uitknijpen van de burger om vervolgens het geld weg te gooien te investeren in o.a. Griekenland of dure vliegtuigen?
Je gebruikt misschien die auto wat minder als je de benzine niet meer kunt betalen, maar de auto blijft.nFo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:08:
Maar bij welke benzine prijs gaan jullie de auto verkopen ?
Speel ook Balls Connect en Repeat
in het begin van dit topic was dat 1,50. Maar dat is dus niet gebeurd.nFo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:08:
[ Voor 6% gewijzigd door SalimRMAF op 05-09-2012 22:59 ]
Gulfstream G650
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Vergeet het belangrijkste argument niet: de rookworsten in de kantine van de booreilanden worden duurder wegens opgelopen transportkosten -> + 4,2 cent.SalimRMAF schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:59:
De winter komt eraan,
BTW verhoging van 21%,
Syrie loopt nu ERG uit de hand,
Iran idem dito...
€ 2,10 voor 2013. Wie doet er mee?(Adviesprijs EURO95)
De inkomsten moeten linksom of rechtsom binnenkomen. Ze hadden de btw ook 22 of 23% kunnen maken.....Bart-Willem schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:05:
dit komt de overheid wel erg goed uit en de BTW gaat ook over de accijnzen heen (een belasting over een belasting dus).
Speel ook Balls Connect en Repeat
eerst de auto laten staan (minder rijden)nFo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:08:
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Leuk om te lezen dat trollen nog steeds werkt bij sommige mensen.wildhagen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:38:
LOL, reactie op de online site van de lokale krant: een oproep tot gewapende opstand tegen de benzineprijs. Volgens mij zit er dan ook meer dan één steekje los in je bovenkamer (reactie gelukkig ook alweer verwijderd door de redactie).
Dit doe ik ook sinds kort veel meer..YellowCube schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:23:
[...]
eerst de auto laten staan (minder rijden)
dan rustiger rijden (al moet ik op den duur met 70 over de snelweg)
dan alleen nog voor de aller aller aller noodzakelijkste ritten
tegen die tijd zitten we op 5 euro per liter.
Verwijderd
In minder dan 4 jaar is de benzineprijs met 80% gestegen. Was er zoveel minder vraag 4 jaar terug? Ik heb het gevoel dat de arabieren ons een beetje in de maling nemen.Erkens schreef op woensdag 31 december 2008 @ 17:48:
Hmm, zou ik dan toch te vroeg getankt hebben? Zojuist volgegooid met 1,079/L Euro95...
Wat te denken van de gigantische toename in vraag naar olie in China en India?Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 04:19:
[...]
In minder dan 4 jaar is de benzineprijs met 80% gestegen. Was er zoveel minder vraag 4 jaar terug? Ik heb het gevoel dat de arabieren ons een beetje in de maling nemen.
Verwijderd
Ach, dat zeiden mensen ook over 2 gulden. Toch verandert er bar weinig.YellowCube schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:23:
eerst de auto laten staan (minder rijden)
dan rustiger rijden (al moet ik op den duur met 70 over de snelweg)
dan alleen nog voor de aller aller aller noodzakelijkste ritten
tegen die tijd zitten we op 5 euro per liter.
2 jaar geleden.nFo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:08:
dat verbaast me ook nog wel eens. Rij je keurig op de rechterbaan, net aan 100 en dan heb ik alsnog een of andere klever op m'n bumper.Vis schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:20:
[...]
Dit doe ik ook sinds kort veel meer..
En dan met name rustiger rijden op de snelweg, en dan lach ik me altijd dood als er een agressieve lease dude me bijna op de achterbank zit.. En dat op de rechter baan hègeweldig..!
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 06-09-2012 08:47 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
rijd tegenwoordig ook lekker rustig met 105-110 km/h op de teller(waar je 120 mag). ik geef alleen gas bij als ik bijvoorbeeld een vrachtwagen ga inhalen en ik zie iemand naderen in mijn spiegel die wat harder rijd.. even optrekken tot 120-125 km/h, vrachtwagen voorbij, naar rechts en weer gas losYellowCube schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:46:
[...]
dat verbaast me ook nog wel eens. Rij je keurig op de rechterbaan, net aan 100 en dan heb ik alsnog een of andere klever op m'n bumper.
Ga van m'n baan af.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Sommige auto's hebben nu eenmaal niet zoveel power om vlot in te halensjorremans schreef op donderdag 06 september 2012 @ 09:47:
[...]
rijd tegenwoordig ook lekker rustig met 105-110 km/h op de teller(waar je 120 mag). ik geef alleen gas bij als ik bijvoorbeeld een vrachtwagen ga inhalen en ik zie iemand naderen in mijn spiegel die wat harder rijd.. even optrekken tot 120-125 km/h, vrachtwagen voorbij, naar rechts en weer gas los
heb er namelijk wel een bloedhekel aan als mensen op een 2 baans snelweg een vrachtwagen met 5km/h verschil gaan inhalen...
dat heeft toch niets met de discussie te maken, dat wil alleen iets zeggen over de eerste eigenaar.joopv schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:22:
Maar heel veel personen auto's van het totale wagenpark zijn wel uit de fabriek gekomen met als eerste bestemming een leaserijder. Ik dacht dat zo'n 40% van het totale wagenpark lease of ex-lease is. (geen tijd om dit te onderbouwen..)
2 maanden terug, bij €1.80, heb ik mn 1:12 lopende GTI verkocht..nFo schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:08:
Heb je de post waar dit een reactie op was - die er boven stond - ook gelezen?shameete schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:13:
[...] dat heeft toch niets met de discussie te maken, dat wil alleen iets zeggen over de eerste eigenaar.
elke auto die in nederland rijd is een keertje aangeschaft, door wie dan ook
daar betalen ze naar mijn weten geen wegenbelasting (toch?Marc Rademaker schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:30:
Wij klagen steen en been, maar jullie weten vast ook wat de benzine en diesel in andere landen kost, zoals Italie bijvoorbeeld? Of Zwitserland? Niet veel minder of zelfs meer, vooral voor diesel.
Het blijft natuurlijk pijnlijk om voor 1.40 E95 te tanken in Luxemburg, mja wat doe je eraan. Ik rijd zelf wel iets zuiniger op mn tweewieler, maar of ik nou 100 of 120 rijd, het scheelt amper iets (1/19 vs 1/20) en met 100km/h val ik al in slaap...
In Zwitserland liggen de salarissen aanzienlijk hoger en werk je dus minder lang voor een liter benzine.Marc Rademaker schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:30:
Wij klagen steen en been, maar jullie weten vast ook wat de benzine en diesel in andere landen kost, zoals Italie bijvoorbeeld? Of Zwitserland? Niet veel minder of zelfs meer, vooral voor diesel.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hij heeft een zeer goed punt vind ik, want wat te denken van heel de "zuinig rijden/bijtelling/uitstoot"-discussie die hier in Europa al een paar jaar geldt? Hier is de vraag juist enorm afgenomen door de vele kleine zuinige autootjes die erbij gekomen zijn ter vervanging van grotere oudere auto's die meer benzine lusten.Snowwie schreef op donderdag 06 september 2012 @ 05:06:
[...]
Wat te denken van de gigantische toename in vraag naar olie in China en India?
[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 06-09-2012 11:42 ]
FUUUUUUNederland heeft de hoogste belastingdruk op brandstof in de wereld. Tweederde van de Euro95 literprijs bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW.
[ Voor 42% gewijzigd door warhamstr op 06-09-2012 11:49 ]
Olie/benzineprijzen fluctueren behoorlijk door veranderingen in vraag/aanbod en in wisselkoersen als USD vs EUR. Een paar maanden voor jou gequote post:Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 04:19:
[...]
In minder dan 4 jaar is de benzineprijs met 80% gestegen. Was er zoveel minder vraag 4 jaar terug? Ik heb het gevoel dat de arabieren ons een beetje in de maling nemen.
Dat was al 50ct hoger dan de post die jij kiest te quoten.Onbekend schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:33:
De prijzen zijn vandaag (voor shell) weer gedaald met 2 cent.
De euro 95 staat nu op € 1,519 en de diesel € 1,304.
Klopt. Noorwegen is het duurste (2.096 euro voor 1 liter E95), daarna Turkije (1.998 euro per liter) en Italie (1.897 per liter).warhamstr schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:41:
Volgens mij is NL nu het op drie na duurste land wat betreft de benzines...
Virussen? Scan ze hier!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Geloof je het zelf? Ik niet iig.Grrrrrene schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:54:
Het klagen gebeurt vooral op basis van historische cijfers (waarvan we ook stiekem wel weten dat die niet terugkomen). Achja, nog een jaar of 10-20 en we rijden allemaal elektrisch
Die kans lijkt me idd vrij aardig ja, je ziet het nu al een beetje komen met de Leaf enzoGrrrrrene schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:54:
Het klagen gebeurt vooral op basis van historische cijfers (waarvan we ook stiekem wel weten dat die niet terugkomen). Achja, nog een jaar of 10-20 en we rijden allemaal elektrisch
Virussen? Scan ze hier!
Lees ook dit onderzoek van Bloomberg van vorige maand: http://www.ftm.nl/copypas...a-duurste-ter-wereld.aspxwarhamstr schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:41:
Volgens mij is NL nu het op drie na duurste land wat betreft de benzines...
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Omdat de benzineprijs niet alleen afhankelijk is van de olieprijs, maar van nog veel meer factoren. Zoals een momenteel ongunstige dollar/euro-wisselkoers, seizoens-factoren, politieke factoren (als er weer eens ergens onrust is), economische factoren (een tijd geleden was de VS bijvoorbeeld olie aan het hamsteren om hun oliereserves aan te vullen, wat de prijs voor de rest van de we wereld ook fors opdreef), toenemende vraag van andere landen (met name China en India) en zo nog een aantal zaken.Robkazoe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 11:56:
En waarom is de olieprijs niet historisch hoog maar zijn de benzineprijzen dat wel?
Virussen? Scan ze hier!
Onzin natuurlijk want die korte stukjes zetten geen zoden aan de dijk wat betreft verbruik. Al zou je een kilometertje rijden naar de supermarkt, dan is heen en terug 2km. Stel auto verbruikt 1 op 10 dan heb je 0,2 liter benzine verbuikt. Bij een literprijs van 5 euro kost je dat nog steeds maar 1 hele euro...anandus schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:23:
Zolang mensen boodschappen met de auto doen die ook met de fiets kunnen (heb ik het niet over een winkelwagenvol wat op zondag in de kofferbak gaat, maar de kleinere boodschapjes) is er volgens mij nog niets mis met de benzineprijs.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq