Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 83 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.725 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:03:
Ik tank nooit langs de snelweg, maar eigenlijk altijd bij die Shell hier om de hoek of de De Haan (is 1 cent goedkoper icm ANWB-pas). M'n broer tankt wel langs de snelwegen, maar die heeft dan ook een tankpas. Opvallend detail: hij kan maar bij een aantal stations tanken (geloof dat 'ie altijd een Shell moet hebben) omdat er dan prijsafspraken zijn tussen de stations en de verstrekker van de tankpas. Maar zoiets is vaker regel dan uitzondering bij tankpassen. :P
zo'n tankpas heb ik vroeger ook gehad, enkel bij de Shell tanken.
dus m'n verzameling airmiles en spaarzegels ging in rap tempo omhoog :9

inmiddels heb ik een tankpas van MTC en die worden door elk zichzelf respecterend station wel geaccepteerd.
op verzoek van de werkgever tank ik overigens alleen bij goedkope tankstations (als in: niet langs de rijksweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Chevy454 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:54:
Bij mijn vorige werkgever was men ooit in zee gegaan met een bedrijf dat precies dezelfde olie kan leveren met exact dezelfde componenten. Na 40 000km kreeg men gigantische veldklachten
...
Dus die peipkleine hoeveelheid additief, mis kijk je er niet op....
Dat wil ik meteen aannemen (wie ben ik om een expert-opinion te bestrijden :P). Maar wel heb ik moeite met aannemen dat er grote verschillen zitten tussen alle Euro-95 aanbieders, al of niet door additieven of bezinksel of wat dan ook. Ik tank sinds jaar en dag goedkoop op de hoek bij de witte pomp (tenzij het niet handig uitkomt, veel meer dan een kop koffie scheelt het nou ook weer niet).

Anyway, elk jaar gaat de auto naar de garage voor de APK en dan krijgt ie meteen onderhoud volgens de normale geplande beurten. Nog nooit heb ik opmerkingen gehad over extreme vervuiling of dat ik vaker dan normaal filters moet laten vervangen. Ook nu ik een Golf V rij, sterker nog, ik heb zelfs gevraagd aan de (merk)dealer die voor mij het onderhoud doet of het beter is om Euro-98 of merkbezine te tanken, was geen probleem. Wel, dan is het voor mij duidelijk.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 18:26:
Ik heb een vermoeden dat de pompen aan de snelwegen volledig symmetrisch reageren (immers: zij hanteren de adviesprijs) maar dat 't voor pompen die afwijken van de prijs het dus anders geldt. Eigenlijk zouden ze dat ook eens moeten onderzoeken (al zit dat er wel deels in, maar is er geen uitsluitsel gegeven). :+
Er staat ook bij dat dit beetje prijsverschil binnen 1-2 dagen volledig weg is. Precieze percentages: Na 1 dag heeft 38% nog niet verlaagd (7% bij een verhoging van de prijs), na 2 dagen is dat nog 6%. En na 3 dagen is het effect ongeveer 0. Dus vandaar de conclusie: het effect op de gehele Nederlandse benzinemarkt is zeer gering.
En dat het willekeurig verdeeld lijkt over alle stations: alle merken, zowel bij dure als goedkope stations. Dus nee, het geldt niet alleen voor de niet-snelweg stations. Sterker nog, het is ietsje vaker geconstateerd bij snelwegstations.

[ Voor 27% gewijzigd door NightBird op 21-06-2012 21:54 ]

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Onbekend

...

Heeft dat niet te maken met het moment wanneer er weer een nieuwe voorraad brandstof word afgeleverd?
Als je duur hebt ingekocht, dan zal je niet zo snel de prijs gaan verlagen. Maar als de concurrent de prijs omhoog doet, waarom zou jij dat dan niet doen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mekkieboek schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:14:Maar wel heb ik moeite met aannemen dat er grote verschillen zitten tussen alle Euro-95 aanbieders, al of niet door additieven of bezinksel of wat dan ook.
Vooral niet veranderen dan :) Ik weet dat mijn collega's die bezig zijn met de verbrandingsoptimalisatie nogal flink vloeken ivm de spreiding van de brandstof. En dan nog de hardware jongens die over de filters zitten te klootvioolen. Het is niet voor niets dat de onderhoudsintervallen in China 6 keer korter zijn of dat de filters van een hogere graad gebruikt moet worden. En dat is ook Euro95...

Je hoeft me niet op mijn woord te geloven :) Sterker nog, we worden ervoor betaald om ervoor te zorgen dat het systeem zo robuust mogelijk gemaakt dient te worden.
Ook nu ik een Golf V rij, sterker nog, ik heb zelfs gevraagd aan de (merk)dealer die voor mij het onderhoud doet of het beter is om Euro-98 of merkbezine te tanken, was geen probleem. Wel, dan is het voor mij duidelijk.
Ach, afgelopen winter was het ook prijs met de winterprik. Diesels die niet wilden starten. De dealers hebben filters aan de lopende band verkocht. Terwijl het genoeg was om de brandstoffilter te ontdooien door de wagen even in de garage te zetten voor een uurtje. Maar een filtertje vervangen en daar werk voor te vangen is rendabeler natuurlijk....

Wij van WC eend....

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 21-06-2012 22:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NightBird schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:42:
[...]

Dat gebeurt amper: http://nieuws.brandstof-z...ns-op-prijsveranderingen/

En wat betreft de pompprijzen; vorig jaar schommelde de gemiddelde adviesprijs van Euro95 heel het jaar tussen de €1,65 en €1,75. Nu staat-ie op €1,77 wat er toch wel in de buurt komt (zeker als je ziet dat de piek op €1,88 lag). Bron: http://www.brandstof-zoeker.nl/adviesprijzen/euro95/
Ik durf die data te betwijfelen die gebruikt is voor dat onderzoek, aangezien zowel united-consumers als brandstof-zoeker afhankelijk zijn van user-input. Mijn ervaring is dat die niet dusdanig constant is, zeker in plaatsen met 8 tankstations op relatief korte afstand. Hier in de woonplaats bijv zijn de prijzen op brandstofzoeker.nl van 18 juni. Ik heb op 19 juni bij 1 van die pompen getankt en toen was het 2 cent goedkoper dan op die site. Ik denk dus dat het asymmetrische ook komt door de vertraging in mensen die wat invullen. En dat ook dagschommelingen (bijv zaterdag prijs omhoog achtige praktijken) daardoor ook een verminderd effect hebben.

Helaas kan ik het volledige onderzoek niet downloaden en dus ook niet checken hoe hiervoor gecorrigeerd is en hoe significant dit effect is (of dat het überhaupt over het hoofd gezien is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Laatst online: 22:31
Chevy454 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:33:
Je hoeft me niet op mijn woord te geloven :) Sterker nog, we worden ervoor betaald om ervoor te zorgen dat het systeem zo robuust mogelijk gemaakt dient te worden.
Maar wat zou jij doen in mijn geval? Heb ik dan gewoon geluk met die pomp? Ik geef toe 1 != n maar ik tank daar al, wat is het, 10 jaar 11 jaar. Nog nooit problemen gehad met brandstof voorziening. Wel, ik geef toe, ik rij hooguit 12.000 km / jaar, sommigen rijden het 4 voudige. Bovendien rij ik als een bejaarde, heb nog nooit de 4000rpm aangetikt voor zover ik weet.
Anyway, ik vrees dat ik dit keer je advies in de wind ga slaan (en hoop dat men bij VW er ook voor zorgt dat het allemaal lekker robuust is).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 08:34

Part

Helemaal niets.....

Je moet maar eens kijken bij een benzine overslag station van bv Shell.
Dan zie je daar met gemak 15 verschillende merken voorbij komen terwijl het aantal opslag tanks niet voldoende is om 15 merken van 2 of meer verschillende producten te voorzien.

http://maps.google.com/ma...NwA&cbp=12,25.19,,0,15.04

Bij veel wittepompen en andere merken zul je dus gewoon de zelfde shell benzine of diesel terug vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Part op 22-06-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Part schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:08:
Je moet maar eens kijken bij een benzine overslag station van bv Shell.
Dan zie je daar met gemak 15 verschillende merken voorbij komen terwijl het aantal opslag tanks niet voldoende is om 15 merken van 2 of meer verschillende producten te voorzien.

http://maps.google.com/ma...NwA&cbp=12,25.19,,0,15.04

Bij veel wittepompen en andere merken zul je dus gewoon de zelfde shell benzine of diesel terug vinden.
Volgens mij niet helemaal waar, het verschil zit hem in additieven die (separaat) worden toegevoegd per merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar het lijkt me sterk dat daar complete injectiesystemen verstopt van gaan zitten. Ik tank alleen maar bij de witte pomp en heb 0,0 problemen. Het kan natuurlijk ook komen omdat ik een technisch superieure Japanse auto rij t.o.v. de europese rommel 8)

[ Voor 15% gewijzigd door -tom-562 op 22-06-2012 12:20 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

G-PHREAK schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Volgens mij niet helemaal waar, het verschil zit hem in additieven die (separaat) worden toegevoegd per merk.
Zelfs dat vraag ik af, of die wagen moet echt alleen dezelfde witte pompen bijvullen en niet een andere merk pomp op de rit hebben staan.
Er zijn nog steeds maar 2 aflever installaties in NL, Shell in Pernis en BP in Amsterdam. Denk dat de meerderheid van de pompen daar vandaan geleverd worden. Enige verschil kan idd de additieven zijn, maar zie daarvoor mijn eerdere twijfel (of worden die in aparte tanks opgeslagen in een tankwagen?) Het lijkt me goedkoper om een regio te bevoorraden dan een reeks stations van 1 merk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:19:
Ja, maar het lijkt me sterk dat daar complete injectiesystemen verstopt van gaan zitten. Ik tank alleen maar bij de witte pomp en heb 0,0 problemen. Het kan natuurlijk ook komen omdat ik een technisch superieure Japanse auto rij t.o.v. de europese rommel 8)
Verstoppen, mwah mwah... ut kan natuurlijk als de opslagtank zelf vuil was. Water erin gesijpeld ofzo.

Maar het verschil manifesteert zich op andere punten. De brandgewilligheid bijvoorbeeld. Hoe sneller je de maximale drukpiek na het BDP hebt hoe beter. En daar zit het verschil tussen de brandstoffen. In de basis bestaan ze allemaal uit koolwaterstofketens maar hoe dat die zich gedragen is van andere invloed.

Als duidelijk voorbeeld: loodhoudende benzine... lood is ook een additief maar toch kunnen heel oude motoren niet zonder. En het nieuwe parade paardje is zwavelarme brandstoffen. Want tijdens de verbranding kunnen er zwavelverbindingen ontstaan die nogal heftig reageren in de katalystor.

Er staan niet voor niets verscheidene pompen bij ontwikkelingscentra van motoren. Er is een referentiebrandstof en dan heb je de afwijkende. Dat kan in octaangetal zijn maar ook in additieven.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 22-06-2012 12:41 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Sander schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 23:12:
[...]

Ik durf die data te betwijfelen die gebruikt is voor dat onderzoek, aangezien zowel united-consumers als brandstof-zoeker afhankelijk zijn van user-input.
Daar ga je al de mist in, aangezien zowel unitedconsumers als brandstof-zoeker.nl hun data puur automatisch ophalen en niet afhankelijk zijn van user-input. Ja, uiteindelijk wel natuurlijk, er moet ergens wel iemand zijn die de prijzen op bijvoorbeeld deze site bijwerkt: http://www.benzine.nl/ind...atID=320&SubID=330&ADID=4, maar dat bedoelde je denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
Chevy454 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:35:
[...]

Verstoppen, mwah mwah... ut kan natuurlijk als de opslagtank zelf vuil was. Water erin gesijpeld ofzo.

Maar het verschil manifesteert zich op andere punten. De brandgewilligheid bijvoorbeeld. Hoe sneller je de maximale drukpiek na het BDP hebt hoe beter. En daar zit het verschil tussen de brandstoffen. In de basis bestaan ze allemaal uit koolwaterstofketens maar hoe dat die zich gedragen is van andere invloed.

Als duidelijk voorbeeld: loodhoudende benzine... lood is ook een additief maar toch kunnen heel oude motoren niet zonder. En het nieuwe parade paardje is zwavelarme brandstoffen. Want tijdens de verbranding kunnen er zwavelverbindingen ontstaan die nogal heftig reageren in de katalystor.

Er staan niet voor niets verscheidene pompen bij ontwikkelingscentra van motoren. Er is een referentiebrandstof en dan heb je de afwijkende. Dat kan in octaangetal zijn maar ook in additieven.
Kassa of radar heeft hier eens onderzoek naar gedaan. Het blijkt inderdaad dat er maar 2 depots zijn waar alle merken tanken. Vervolgens blijkt dat de merken inderdaad gaan schermen met "ja maar wij voegen additieven toe". Dit blijkt dat maar in de orde te zijn van 1L. op 10.000L. En dit niet zozeer voor de reguliere brandstoffen maar vooral voor excellence, xl etc. waarmee ze indirect aangeven dat de diesel en benzine 95-98 gewoon hetzelfde zijn.

Nu gaan er ook een hoop spookverhalen rond dat de B-merken de benzine onderuit het depot krijgen waar meer kans is op vervuiling etc. maar daar geloof ik echt helemaal niks van. Niet voor niks zie je in het filmpje ook dat filmen voor het terrein niet gewenst is.

In het buitenland daarentegen gelden deze wetten natuurlijk niet, daar worden andere eisen gesteld aan brandstof en kan deze wel degelijk verschillen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:29:
[...]

Er zijn nog steeds maar 2 aflever installaties in NL, Shell in Pernis en BP in Amsterdam. Denk dat de meerderheid van de pompen daar vandaan geleverd worden. Enige verschil kan idd de additieven zijn, maar zie daarvoor mijn eerdere twijfel (of worden die in aparte tanks opgeslagen in een tankwagen?) Het lijkt me goedkoper om een regio te bevoorraden dan een reeks stations van 1 merk.
Toevallig heb ik in het kader van mijn werk (technische inspecties) aan de afleverlijnen van BP Amsterdam wel eens wat gedaan en er zijn daar voor de diverse merken 4 lijnen met additieventankjes, waar dus het merkspecifieke wordt bepaald.
De basisbrandstof is allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MBV

MrFl0ppY schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:54:
[...]

Kassa of radar heeft hier eens onderzoek naar gedaan. Het blijkt inderdaad dat er maar 2 depots zijn waar alle merken tanken. Vervolgens blijkt dat de merken inderdaad gaan schermen met "ja maar wij voegen additieven toe". Dit blijkt dat maar in de orde te zijn van 1L. op 10.000L. En dit niet zozeer voor de reguliere brandstoffen maar vooral voor excellence, xl etc. waarmee ze indirect aangeven dat de diesel en benzine 95-98 gewoon hetzelfde zijn.
Moet jij eens kijken wat het gebrek aan 0,1L lood(-vervanger) per tank doet met een oude motor die niet is aangepast op loodvrije benzine. Of hoe de klopvastheid kan veranderen door iets meer lood. En als ik iets heb geleerd van Kassa, Consumentenbond e.d. is dat wel dat het goed onderbouwde verhaal van een techneut veel meer waard is dan wat die journalisten bij elkaar weten te sprokkelen. Tot een paar jaar geleden vertelde de consumentenbond met droge ogen dat er geen enkele reden was om een DSLR aan te schaffen i.p.v. een compactcamera, je maakte er immers minder mooie foto's mee. Ik kan je het tegendeel wel bewijzen. Als Chevvy hier uitlegt dat bij het ontwerp van motoren er veel meer problemen zijn met witte-pomp-benzine dan bij Shell-benzine, dan geloof ik dat echt eerder. Hij heeft ervoor geleerd, die mensen van Kassa hebben vaak niet eens de klok horen luiden, laat staan dat ze weten waar de klepel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MBV schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Moet jij eens kijken wat het gebrek aan 0,1L lood(-vervanger) per tank doet met een oude motor die niet is aangepast op loodvrije benzine. Of hoe de klopvastheid kan veranderen door iets meer lood. En als ik iets heb geleerd van Kassa, Consumentenbond e.d. is dat wel dat het goed onderbouwde verhaal van een techneut veel meer waard is dan wat die journalisten bij elkaar weten te sprokkelen. Tot een paar jaar geleden vertelde de consumentenbond met droge ogen dat er geen enkele reden was om een DSLR aan te schaffen i.p.v. een compactcamera, je maakte er immers minder mooie foto's mee. Ik kan je het tegendeel wel bewijzen. Als Chevvy hier uitlegt dat bij het ontwerp van motoren er veel meer problemen zijn met witte-pomp-benzine dan bij Shell-benzine, dan geloof ik dat echt eerder. Hij heeft ervoor geleerd, die mensen van Kassa hebben vaak niet eens de klok horen luiden, laat staan dat ze weten waar de klepel hangt.
Als ik mij niet vergis, dan werkt hij niet in NL en kan het in het buitenland wel degelijk anders zijn dan in Nederland, maar hier zit in de basis benzine geen verschil en dat weet ik dan weer van iemand die bij Shell werkte. Nu is wel de vraag waar de benzinestations in de grensstreek hun benzine vandaan geleverd krijgen, want het lijkt me logischer dat een pomp uit Maastricht zijn benzine uit Duitsland of Belgie krijgt en niet uit Rotterdam of Amsterdam

[ Voor 0% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-06-2012 16:17 . Reden: Kennis werkte bij Shell aangepast. ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
NightBird schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:57:
[...]

Daar ga je al de mist in, aangezien zowel unitedconsumers als brandstof-zoeker.nl hun data puur automatisch ophalen en niet afhankelijk zijn van user-input. Ja, uiteindelijk wel natuurlijk, er moet ergens wel iemand zijn die de prijzen op bijvoorbeeld deze site bijwerkt: http://www.benzine.nl/ind...atID=320&SubID=330&ADID=4, maar dat bedoelde je denk ik niet.
Die data is niet accuraat, dat was ook het punt dat ik maakte, als de laatste update bij de stations hier op 18 juni was, en het is inmiddels 22 juni, hoe kun je dan conclusies verbinden aan de snelheid waarmee stations hun prijzen aanpassen aan de olieprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
In dat specifieke voorbeeld kan je alleen wat zeggen over wat er na 4 dagen met de prijs gebeurt uiteraard.
Ik heb even de data er voor je bijgezocht, gemiddeld worden de prijzen van 66% van de tankstations 6 dagen per week of vaker bijgewerkt (gemiddeld over de afgelopen 12 maanden).
Als je dan onderzoek doet over ruim 3800 tankstations gedurende meer dan 2 jaar, kan je behoorlijk gegronde uitspraken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Toevallig heb ik in het kader van mijn werk (technische inspecties) aan de afleverlijnen van BP Amsterdam wel eens wat gedaan en er zijn daar voor de diverse merken 4 lijnen met additieventankjes, waar dus het merkspecifieke wordt bepaald.
De basisbrandstof is allemaal hetzelfde.
Maar worden er ook additieven gebruikt voor de niet premium utimate fuelsave excellium x-power energy supreme brandstoffen?
Dus de gewone euro 95 van bv Shell of een ander "A" merk?

Om nog even bij de brandstofprijzen te blijven:
Waarom kost LPG en Nederland nu ongeveer 62 cent terwijl je in België LPG kan krijgen voor 42 cent?
Wat maakt Nederland bijna 50% duurder?

[ Voor 14% gewijzigd door Part op 23-06-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Tjah met mij vorige auto (een tdi) tankte ik altijd bij de witte pomp, toen ik merkte ik dat de motor slechter ging lopen (meer trillingen, niet lekker stationair), ook rookte en stonk de auto meer...nu was dat niet na een paar tankbeurtjes maar iets van 2 jaar lang elke week bij die witte pomp getankt te hebben.

Uit voorzorg ben ik toen BP gaan tanken en dan niet eens de ultimate maar de gewone diesel, en na verloop van tijd ging de motor weer beter lopen en minder roken. Nu kan het zijn dat een gechipte auto er gevoelegir voor is maar het was voor mij reden genoeg om maar een paar cent per liter meer ts betalen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
In twee jaar plus 'verloop van tijd' kunnen zoveel andere variabelen gewijzigd zijn dat het helemaal niet aan het merk brandstof hoeft te liggen ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Benzineprijzen zakken hier weer, van 1,74.8 vorige week naar 1,67.4 vandaag :) zou het dan toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dreamscape schreef op zondag 24 juni 2012 @ 00:19:
In twee jaar plus 'verloop van tijd' kunnen zoveel andere variabelen gewijzigd zijn dat het helemaal niet aan het merk brandstof hoeft te liggen ;)
zoals? denk dat ik daarna alweer 3 jaar bij de BP tank en ik heb nooit weer diezelfde problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 22:21
Heb je in die tijd altijd dezelfde olie gebruikt, zelfde type luchtfilter, oliefilter en is je rijstijl al die tijd hetzlfde gebleven? Er zijn erg veel variabelen en mensen wijzen vaak meteen met het vingertje naar de goedkope benzine. Het zou kunnen dat het bij jouw auto idd aan de brandstof heeft gelegen, maar ik hoor iets te vaak van die verjaardagborrelpraat van de broer van die buurman bij wie de auto het zo slecht deed op goedkope benzine, terwijl de verschillen chemisch echt minimaal zouden koeten zijn...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Part schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:36:
[...]

Wat maakt Nederland bijna 50% duurder?
Accijns :P

De staat vind benzine een prima melkkoe, net zoals alcohol, tabak en andere zut.

Het verschil van goedkope benzine vs Super 98 van de BP is wel degelijk merkbaar in mijn auto (VW VR6). Wanneer ik goedkope benzine erin gooi, past de ECU de ontsteking aan omdat de kans aanwezig is het blok kan pingelen. En met het aanpassen van ontsteking verliest mijn blok ook vermogen. Ik rij geen VR6 omdat het ecologisch voordelig is, maar omdat ik een sportieve auto onder de kont wil. En die auto komt het best tot z'n recht met 'premium' benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:42:
[...]

Accijns :P

De staat vind benzine een prima melkkoe, net zoals alcohol, tabak en andere zut.

Het verschil van goedkope benzine vs Super 98 van de BP is wel degelijk merkbaar in mijn auto (VW VR6). Wanneer ik goedkope benzine erin gooi, past de ECU de ontsteking aan omdat de kans aanwezig is het blok kan pingelen. En met het aanpassen van ontsteking verliest mijn blok ook vermogen. Ik rij geen VR6 omdat het ecologisch voordelig is, maar omdat ik een sportieve auto onder de kont wil. En die auto komt het best tot z'n recht met 'premium' benzine.
Accijns op LPG is ongeveer 8 cent de liter. In België is het meen ik 0 cent. Dat verklaart wel een gedeelte van het verschil (19%) maar niet het hele verschil van 50% meerprijs.

Die goedkope benzine in je vergelijking is euro 95?
Zo ja dan vergelijk je 2 verschillende producten. Dat zegt niet veel over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
What the hell,
'Perfobest is een speciaal ontworpen elektronische regelaar met een groot statisch veld'
'Zorgt voor een sterk statische omgeving waardoor de covalente binding van de koolwaterstofmoleculen gereguleerd wordt'
http://link.marktplaats.nl/571340878

Afbeeldingslocatie: http://ckgreenworld.nl/wp-content/themes/ckgreen2/includes/thumb.php?src=http://ckgreenworld.nl/wp-content/uploads/2012/06/perfobest-12.jpg&w=600

alle wereldproblemen zijn opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LOL, en dat moet 300 euro kosten?

Ach ja, sommige mensen laten zich kennelijk graag oplichten. Instralen van je brandstoftank door Jomanda werkt net zo goed, en is stukken goedkoper....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
thijszor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:35:
What the hell,

[...]

[...]

http://link.marktplaats.nl/571340878

[afbeelding]

alle wereldproblemen zijn opgelost!
:')

ontwikkeld door nasa, komt uit Turkije :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahaha: http://ckgreenworld.nl/hoe-werkt-perfobest/

NASA zou het rond 1950 hebben uitgevonden. Knap, als je bedenkt dat de NASA pas in 1958 is opgericht.

Maargoed, het gaat dus om linksdraaiende protonen die eigenlijk rechtsdraaiend hadden moeten zijn. Of zoiets. En dat draaien ze dan om, zodat de protonen goed draaien. Net zoiets als met links- en rechtsdraaiende yoghurt neem ik aan.

Maargoed, zat figuren die erin trappen en graag willen worden opgelicht. Have fun with it :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Laatst online: 12-09 17:33
linksdraaiende yoghurt eet je toch ook niet, alleen het beste voor mijn karretje , een perfobest en magnetische kalkstopper op het gedestileerdwater in je accu en je hebt 200 pk extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

wildhagen schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:20:
Hahaha: http://ckgreenworld.nl/hoe-werkt-perfobest/

NASA zou het rond 1950 hebben uitgevonden. Knap, als je bedenkt dat de NASA pas in 1958 is opgericht.

Maargoed, het gaat dus om linksdraaiende protonen die eigenlijk rechtsdraaiend hadden moeten zijn. Of zoiets. En dat draaien ze dan om, zodat de protonen goed draaien. Net zoiets als met links- en rechtsdraaiende yoghurt neem ik aan.

Maargoed, zat figuren die erin trappen en graag willen worden opgelicht. Have fun with it :)
Naja, ze hebben hun inspiratie wel uit echte theorie: nucleaire spins :P
NMR werkt ook op basis van kernspinresonantie. Maar ook een groot probleem bij cryogene temperaturen voor opslag waterstof is de boil-off doordat ortho naar het stabielere (lagere energie) para toestand gaat en daarbij energie uitstraalt.
Wikipedia: Spin isomers of hydrogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

http://www.nu.nl/economie...bargo-iran-onverkort.html

Ik verwacht dat de daling van de brandstofprijzen niet door gaat zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20:07

MBV

Er is een overschot aan olie door de krimpende economie, dus dat embargo op Iran zorgt er alleen maar voor dat China meer zal hamsteren. Je kan beter kijken naar wat er met de dollarkoers gebeurt, dat is voor ons belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:32:
Naja, ze hebben hun inspiratie wel uit echte theorie: nucleaire spins :P
NMR werkt ook op basis van kernspinresonantie. Maar ook een groot probleem bij cryogene temperaturen voor opslag waterstof is de boil-off doordat ortho naar het stabielere (lagere energie) para toestand gaat en daarbij energie uitstraalt.
Wikipedia: Spin isomers of hydrogen
Ik denk alleen niet dat degenen die de tekst heeft geschreven daar ook weet van heeft. Het is duidelijk te zien dat het geschreven is door iemand die vooral interessant probeert te klinken, maar het eigenlijk niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dreamscape schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:01:
Heb je in die tijd altijd dezelfde olie gebruikt, zelfde type luchtfilter, oliefilter en is je rijstijl al die tijd hetzlfde gebleven? Er zijn erg veel variabelen en mensen wijzen vaak meteen met het vingertje naar de goedkope benzine. Het zou kunnen dat het bij jouw auto idd aan de brandstof heeft gelegen, maar ik hoor iets te vaak van die verjaardagborrelpraat van de broer van die buurman bij wie de auto het zo slecht deed op goedkope benzine, terwijl de verschillen chemisch echt minimaal zouden koeten zijn...
Onderhoud heeft het zeker niet aan gelegen, altijd om de 15k een kleine danwel grote beurt gehad, altijd dezelfde (merk) olie etc. Rijstijl hetzelfde etc. Maakt verder ook niet uit het is mijn persoonlijke ervaring en ik vond het te opvallend om te negeren, nogmals liever een paar cent meer betalen dan op lange termijn de nadelige gevolgen ervan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:12:
[...]

Ik denk alleen niet dat degenen die de tekst heeft geschreven daar ook weet van heeft. Het is duidelijk te zien dat het geschreven is door iemand die vooral interessant probeert te klinken, maar het eigenlijk niet is.
toch is het geen onzin: ik heb er 2 in m'n auto zitten en sinds een week kan ik tien liter benzine tanken voor 17,59 terwijl ik twee maanden terug al gauw meer dan 18 euro voor diezelfde 10 liter moest betalen!

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

YellowCube schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:32:
[...]

toch is het geen onzin: ik heb er 2 in m'n auto zitten en sinds een week kan ik tien liter benzine tanken voor 17,59 terwijl ik twee maanden terug al gauw meer dan 18 euro voor diezelfde 10 liter moest betalen!
:D _/-\o_

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:32:
[...]

:') Droogkloot.

Op ebay zijn er zat alternatieven, zie bij de goedkope Fuelsaver die ionen uit elkaar haalt, of de Short Intake Ram Air, nog zo'n Wonderproduct die tot wel 20% bespaart en instant meer PK's levert !!!111 en een Water optimizer kan natuurlijk ook niet ontbreken. Wil je het afmaken koop dan de Feul ionizer voor een gefragmenteerde bezorging van benzine door je feul-rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/economie/2848084/sterke-stijging-olieprijs.html

Slecht nieuws. De Amerikaanse olie is binnen 1 dag 9% duurder geworden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ben benieuwd, van de daling die laatst zo sterk was hebben we slechts 1 cent voordeel van gehad. Maar er is ook goed nieuws: de Euro is nu in waarde gestegen (dankzij de Eurotop) dus het effect zou niet heel groot mogen zijn. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bart-Willem schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:40:
Ben benieuwd, van de daling die laatst zo sterk was hebben we slechts 1 cent voordeel van gehad.
Nee hoor, 13 cent is de GLA gedaald (1.89 -> 1.76) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Maar als jouw lokale pomp niet met de adviesprijzen mee gaat, dan kan het inderdaad zijn dat je geen 13 cent minder betaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat klopt, maar dan tank je denk ik bij een verkeerde pomp en wordt het tijd om een betere/goedkopere pomp te zoeken ;)

De lokale Shell Express is hier gedaald van (op het hoogtepunt) 1.759 naar 1.659 nu. Dat is weliswaar niet de volle 13 cent, maar toch echt wel meer dan één cent :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 05:49:
[...]

Nee hoor, 13 cent is de GLA gedaald (1.89 -> 1.76) :)
Ik heb 't over afgelopen week. :/ Naar aanleiding van dit bericht: http://www.nu.nl/economie...rijzen-verder-omlaag.html is de prijs 1 cent gezakt. Nu de olieprijs met 9% in dollars gestegen is (wat minder in Euro's is aangezien het effect van diezelfde Eurotop een gunstig effect heeft op de waarde van de Euro) zou het vrij weinig uit moeten maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Bart-Willem op 30-06-2012 12:47 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:20
prijzen zijn alweer aan het stijgen, zag vanochtend bij de texaco langs de weg de prijs alweer op 1,439 staan.. vrijdag stond deze nog op 1,419

is natuurlijk maar 2 cent maar als dit zo doorgaat zitten we volgende week weer fijn op 1,499 :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

sjorremans schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:00:
prijzen zijn alweer aan het stijgen, zag vanochtend bij de texaco langs de weg de prijs alweer op 1,439 staan.. vrijdag stond deze nog op 1,419

is natuurlijk maar 2 cent maar als dit zo doorgaat zitten we volgende week weer fijn op 1,499 :+
Klopt, dat komt omdat de prijs per vat weer flink aan het stijgen is (inmiddels al weer boven de 100 dollar).
Dit hebben we aan de EU te danken:
De prijs voor een vat Brent-olie is opnieuw boven de $100 gekomen. Het optimisme over de economische en financiële toekomst van Europa is één van de oorzaken. Het wegvallen van de olie-import uit Iran vanwege de sancties van veel Westerse landen is ook een mogelijke oorzaak. http://zaplog.nl/zaplog/article/olieprijs_weer_boven_100_per_vat_brent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb mijn privé-bak al anderhalve maand niet meer vol hoeven te gooien (staat te koop, heb in de tussentijd een maandje met een huurauto gereden en sinds vorige week beschik ik over een leaseauto) maar wat scheelt dat veel in de portemonnee zeg, heerlijk! Geen zorgen meer over brandstofprijzen of inzakkende gemoedstoestand aan de pomp :P.

[ Voor 138% gewijzigd door TommyGun op 09-07-2012 11:26 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:06:
[...]

:') Droogkloot.

Op ebay zijn er zat alternatieven, zie bij de goedkope Fuelsaver die ionen uit elkaar haalt, of de Short Intake Ram Air, nog zo'n Wonderproduct die tot wel 20% bespaart en instant meer PK's levert !!!111 en een Water optimizer kan natuurlijk ook niet ontbreken. Wil je het afmaken koop dan de Feul ionizer voor een gefragmenteerde bezorging van benzine door je feul-rail.
Gewoon deze in je tank hangen.
Werkt voor alles, dus ook brandstofbesparing.
Afbeeldingslocatie: http://static.aanbodpagina.nl/img/322/biostabiel-20001.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:37:
[...]

Klopt, dat komt omdat de prijs per vat weer flink aan het stijgen is (inmiddels al weer boven de 100 dollar).
Dit hebben we aan de EU te danken:

[...]
Dat, plus het feit dat in Noorwegen een staking gaande is in de olie-winnings industrie. En uit Noorwegen halen we tegenwoordig best wel wat olie (lees: behoorlijk veel).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Voor wie zich afvraagt wie er voordeel heeft bij de hoge olieprijzen:
Shell had in 2011 een omzet van 484 miljard dollar en een winst van ruim 30 miljard dollar, omgerekend respectievelijk 395 en 24,5 miljard euro. Shell vergrootte de omzet in 2011 met ruim 28 procent ten opzichte van 2010 en de winst zelfs met 54 procent.
http://www.nu.nl/economie/2855193/shell-grootste-bedrijf-ter-wereld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3162972/noorse-oliestakingen-zijn-tot-een-einde-gekomen-afp

Gelukkig, de stakingen in Noorwegen zijn afgelopen. Hopelijk gaat de olieprijs nu weer snel naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 22:11
Dat werkt niet, ik moet vanmiddag tanken :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

tweaker2010 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 00:10:
http://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/3162972/noorse-oliestakingen-zijn-tot-een-einde-gekomen-afp

Gelukkig, de stakingen in Noorwegen zijn afgelopen. Hopelijk gaat de olieprijs nu weer snel naar beneden.
Hoop je ja, die olie prijs is al een hele tijd aan het zakken maar de benzine prijs blijft hoog. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34
Joopieboy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:22:
[...]

Hoop je ja, die olie prijs is al een hele tijd aan het zakken maar de benzine prijs blijft hoog. :/
Waar tank jij? Bij mijn tankstation is de benzineprijs de afgelopen tijd wel degelijk gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Laatst online: 01:09

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Die dollar werkt ook niet echt mee...

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb deze week electrisch gereden, dat scheelt toch wel een hoop :D jammer dat ik maar ternauwernood van huis naar werk en weer terug kom :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
afvalzak schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:45:
Ik heb deze week electrisch gereden, dat scheelt toch wel een hoop :D jammer dat ik maar ternauwernood van huis naar werk en weer terug kom :')
Laatst ook in een Opel Ampera en de BMW 1 serie elektrisch gereden. Vind het zelfs leuk rijden, je krijgt erg veel koppel en de stilte is ook niet verkeerd! De Ampera is denk ik met thuis en op het werk opladen prima geschikt voor Nederland. 90% van de tijd elektrisch en die andere momenten via benzine -> stroom naar Zuid-Frankrijk etc. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Anakha schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:36:
[...]

Waar tank jij? Bij mijn tankstation is de benzineprijs de afgelopen tijd wel degelijk gezakt.
Hier in Sittard en Geleen valt mij dit al even op. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
en ondertussen is de tankstations langs de weg alweer 1,469 op het bord verschenen.. nog maar 3 cent te gaan en we zitten weer lekker op 1,499 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

de slappe euro t.o.v de dollar werkt ook niet echt mee

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Banjy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Laatst ook in een Opel Ampera en de BMW 1 serie elektrisch gereden. Vind het zelfs leuk rijden, je krijgt erg veel koppel en de stilte is ook niet verkeerd! De Ampera is denk ik met thuis en op het werk opladen prima geschikt voor Nederland. 90% van de tijd elektrisch en die andere momenten via benzine -> stroom naar Zuid-Frankrijk etc. :)
IK reed in een Nissan Leaf en daarbij is de radius nog te kort om het zelfs in Nederland handig te maken (behalve voor woon-werk en stadsverkeer) ritje Rotterdam - Maastricht kan al niet :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

En het is ook nog de zomervakantieperiode waarin de prijzen voor het gemak nog even omhoog worden gegooid (zoals elk jaar).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gunner schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:07:
de slappe euro t.o.v de dollar werkt ook niet echt mee
Klopt. De Euro daalde vrijdag 1 procent tot 1,2264 dollar. Dat is het laagste niveau sinds 1 juli 2010.
De benzineprijs gaat momenteel per dag met 0,5 cent omhoog en staat inmiddels al weer boven de 1,80/liter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Prijs gaat weer goed, diesel zit nog maar 2.5 cent onder het hoogterecord. Euro95 is iets minder aan het stijgen, daar zit nog 7.3 cent speling op voor we het record evenaren :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/REuZfgOgCekEXhukJBtwkWRL/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

rijden we alsnog vanzelf 100 op de A2

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wildhagen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:20:
Prijs gaat weer goed, diesel zit nog maar 2.5 cent onder het hoogterecord. Euro95 is iets minder aan het stijgen, daar zit nog 7.3 cent speling op voor we het record evenaren :)

[afbeelding]
jij bent blij met stijgende brandstofprijzen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanuit één perspectief wel ja: hopelijk stimuleert dit mensen om bewuster met de auto om te gaan, en meer onderzoek naar alternatieven te doen door overheden (of stimulatie door overheden richting bedrijven)

En zolang mensen voor elk piepklein wissewasje de auto blijven pakken vinden mensen de prijs kennelijk toch niet te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Slasher schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:26:
[...]
jij bent blij met stijgende brandstofprijzen?
Hoge olieprijzen/bezineprijzen stimuleert indirect de ontwikkeling van zuinigere manieren van transport.

Hoe eerder we ermee beginnen, hoe meer tijd we hebben. Kortom, van mij mag het nog wel even stijgen. Het liefst zie ik de 2 euro geslecht, want dat is wellicht een psychologische grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Leuk en aardig, maar zodra veel leaserijders hun Prius en Polo Bluemotion blijven afjakkeren (pak maar eens de verbruiksgegevens van leasemaatschappijen en tankpassen erbij) heeft een zuinigere auto ook weinig nut. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:30:
En zolang mensen voor elk piepklein wissewasje de auto blijven pakken vinden mensen de prijs kennelijk toch niet te hoog.
OV is in vergelijking ook echt duur, zeker omdat je niet direct op plaats van bestemming bent maar meestal moet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tk55 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:08:
[...]

OV is in vergelijking ook echt duur, zeker omdat je niet direct op plaats van bestemming bent maar meestal moet overstappen.
OV is niet het enige alternatief he, je hebt ook nog fiets en de benenwagen.

Voorbeeldje: vorige week hadden wij een VVE-vergadering, huren we altijd een zaaltje in het wijkhuis voor af. Dat is net 300 meter lopen vanaf hier. De twee bewoners hieronder kwamen beiden met auto (2 auto's in totaal dus). Een van die twee kom ik wel eens bij de supermarkt tegen, die is 200 meter voorbij het wijkhuis. Die komt altijd met de auto, ook voor kleine boodschappjes die makkelijk in 1 tasje passen.

Toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde ging de (toenmalige, woont er nu niet meer) buurman altijd met de auto naar de PTT-brievenbus, die misschien 800-900 meter verderop stond.

Nog één: in mijn vorige baan had ik 2 collega's die binnen 5 km van elkaar woonden, en altijd op dezelfde uren werkten (altijd in-house, dus nooit naar klanten oid). Toch kwamen ze beiden altijd met een eigen auto ipv te carpoolen.

Zolang mensen dat blijven doen is de brandstofprijs kennelijk nog niet te hoog. Want dit zijn allemaal prima voorbeelden van dingen die je te voet, of desnoods per fiets, kunt doen, of via iets als carpooling etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:20:
Dat komt door die lage koers van de euro tov de dollar. De euro heeft in 2 jaar tijd nog niet zo laag gestaan.
Binnenkort ga ik naar de VS, maar de wisselkoers is drama, gelukkig is de benzine daar wel lekker goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:07:
Leuk en aardig, maar zodra veel leaserijders hun Prius en Polo Bluemotion blijven afjakkeren (pak maar eens de verbruiksgegevens van leasemaatschappijen en tankpassen erbij) heeft een zuinigere auto ook weinig nut. :+
die cijfers zeggen dat die auto's nu juist het zuinigste presteren van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Met name de kleine zuinige autootjes verbruiken zo'n 60% meer dan volgens opgave. Bij lease-rijders dan, bij prive-rijders verwacht ik dat mensen wel zuiniger rijden, tenslotte voelen die het direct in hun portemonnee.

Hetzelfde met de plug-in-hybrids: geen bijtelling, maar d'r gaat toch NIEMAND elke avond en elke ochtend met een stekker lopen om (de baas!) 1 liter brandstof te besparen, met als netto-resultaat dat je zelf voor de elektriciteit moet betalen?
wildhagen schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:14:
[voorbeeld]
Zolang mensen dat blijven doen is de brandstofprijs kennelijk nog niet te hoog. Want dit zijn allemaal prima voorbeelden van dingen die je te voet, of desnoods per fiets, kunt doen, of via iets als carpooling etc.
Er zullen altijd mensen blijven die zinloze verplaatsingen per auto doen. Je kan daarmee niet in het algemeen stellen dat de brandstofprijs niet hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RemcoDelft schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:14:
[...]

Met name de kleine zuinige autootjes verbruiken zo'n 60% meer dan volgens opgave. Bij lease-rijders dan, bij prive-rijders verwacht ik dat mensen wel zuiniger rijden, tenslotte voelen die het direct in hun portemonnee.
Zakelijke rijder in een Polo Bluemotion. Gemiddeld rij ik 4,5L/100km en dat is alleen maar zo hoog omdat het stukje snelweg m'n gemiddelde om zeep helpt. Niet bijzonder zuinig nee, want dat reed ik in een polo van het vorige model ook wel. Verder kan ik het niet helpen dat fabrikanten een onmogelijk verbruik hanteren in hun reclame-campagne.

Verder is het onzin dat leasend Nederland het niet kan schelen, dat is een aardige generalisering.

[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 20-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YellowCube schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:37:
[...]

die cijfers zeggen dat die auto's nu juist het zuinigste presteren van allemaal.
Ware het niet dat ze veel meer verbruiken dan de fabrieksopgave (wat Remcodelft hierboven zegt).

Met mijn V70 rij ik gunstiger dan de fabrieksopgave, en dat deed ik eigenlijk met al mijn vorige auto's wel. Het kan dus wel. :P
Gunner schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:15:
[...]

Verder is het onzin dat leasend Nederland het niet kan schelen, dat is een aardige generalisering.
Het is geen onzin: als tankpas-organisaties én leasemaatschappijen hetzelfde zeggen, dan lijkt me het sterk dat het door een kleine groep veroorzaakt wordt. :) Neemt gelukkig niet weg dat alle leaserijders zo zijn. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 20-07-2012 14:19 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[...]

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Ware het niet dat ze veel meer verbruiken dan de fabrieksopgave (wat Remcodelft hierboven zegt).
wat maakt die afwijking in deze uit? Ze rijden nog steeds het zuinigst.

[ Voor 21% gewijzigd door YellowCube op 20-07-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YellowCube schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:18:
[...]

[...]

wat maakt die afwijking in deze uit? Ze rijden nog steeds het zuinigst.
Omdat je dan toch een soort symboolpolitiek teweeg brengt: mensen krijgen korting op de BPM/Ecotax en vrijstelling van wegenbelasting op basis van waardes die in de praktijk verre van gehaald worden en zelfs voorbij gestreefd worden door exemplaren die niet eerdergenoemde voordelen kennen. Maar erger nog: men denkt een zuinige auto te hebben die in de praktijk niet zo zuinig blijkt te zijn, maar toch voor alles en overal gepakt wordt "omdat 'ie zo lekker zuinig is" (typisch consumentengedrag). Overigens blijken lang niet al die modellen in de praktijk het zuinigst te zijn.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

En de benzine prijs staat hier inmiddels op 1.709 (lokaal, dus niet langs de snelweg)..
Het wordt er niet leuker op zo op deze manier.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:28:
[...]Omdat je dan toch een soort symboolpolitiek teweeg brengt
Het is eigenlijk bijzonder dat de staat zich zo laat bezeiken met al die priussen die volgas op de snelweg zitten en al die BPM vrije auto's die stiekem toch nooit de norm halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Afgelopen week in Normandië (frankrijk) geweest bijna een feest om te tanken met 1,50 de liter euro 95 !!!!

Daar zit de wegenbelasting voor de N en D wegen bij in zelfs!!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]

Hetzelfde met de plug-in-hybrids: geen bijtelling, maar d'r gaat toch NIEMAND elke avond en elke ochtend met een stekker lopen om (de baas!) 1 liter brandstof te besparen, met als netto-resultaat dat je zelf voor de elektriciteit moet betalen?

[...]

Er zullen altijd mensen blijven die zinloze verplaatsingen per auto doen. Je kan daarmee niet in het algemeen stellen dat de brandstofprijs niet hoog genoeg is.
Als je je rechtervoet in bedwang houdt op structurele basis dan kun je met iedere auto relatief zuinig rijden. Doe je dat met zo'n eco-auto dan gaat het echt tellen. Heb zelf de afgelopen weken het uitermate goed kunnen zien. In NL rijdt ik 500km/week met een Punto Evo, gemiddeld 4l/100km over 5000km maar gewoon altijd relaxed optrekken en op snelweg meestal rond de 105km/u op de CC.

Nu 2,5 week richting zuid spanje gereden en daarbij (vanwege afstand/tijd) ga je dan gewoon toch wat harder rijden, rond de 135/140. Dan is het verbruik inderdaad ineens een stuk hoger met 6,5L/100km, sterker nog minder zuinig dan dat van de Alfa 147 diesel van 2003 bij dat soort snelheden.

En maak mij nou niet wijs dat de gemiddelde leaserijder net zo rijdt als ik in NL doe, dat gebeurd namelijk niet. Ik ken er genoeg om mij heen, die nemen de auto puur voor de bijtelling en vertellen dan lachend dat ze gemiddeld 1 op 14 rijden met een Prius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:33:
[...]
Het is eigenlijk bijzonder dat de staat zich zo laat bezeiken met al die priussen die volgas op de snelweg zitten en al die BPM vrije auto's die stiekem toch nooit de norm halen.
Wat eigenlijk erger is, dat de 'groene' auto's duurder worden met het nieuwe belastingregime, maar een BMW 750i 15.600 euro goedkoper is (bron autoweek), en dan heb ik het nog niet eens over de import van ouwe gare Mercedes Benz-jes ala 190D etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 20-07-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

[...]

Omdat je dan toch een soort symboolpolitiek teweeg brengt: mensen krijgen korting op de BPM/Ecotax en vrijstelling van wegenbelasting op basis van waardes die in de praktijk verre van gehaald worden
dat maakt dus niet uit. Het gaat om de zuinigheid in de praktijk.
en zelfs voorbij gestreefd worden door exemplaren die niet eerdergenoemde voordelen kennen.
door welke exemplaren dan?
want om terug te komen op jouw eerste post:
de prius en polo zijn, ondanks afwijkingen, nog steeds het zuinigste in hun klasse.
Maar erger nog: men denkt een zuinige auto te hebben die in de praktijk niet zo zuinig blijkt te zijn, maar toch voor alles en overal gepakt wordt "omdat 'ie zo lekker zuinig is" (typisch consumentengedrag).
Wat je zegt is dat zuinige auto's het gebruik van de auto alleen maar stimuleert.
Ik vraag me af of dat zo is.
Mensen die voor elke wissewasje de auto pakken doen dat ongeacht of deze zuinig is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
[...]

Omdat je dan toch een soort symboolpolitiek teweeg brengt: mensen krijgen korting op de BPM/Ecotax en vrijstelling van wegenbelasting op basis van waardes die in de praktijk verre van gehaald worden
Je krijgt geen BPM vrijstelling of korting, omdat een auto zuinig is, maar omdat de uitstoot minder is. Dit wordt bijv gedaan door de roetfilters, S&S systemen etc. Ik weet het ook hier zit een mate van symboolpolitiek in, en voor bijv de roetfilters moeten de langetermijn effecten nog maar gezien worden. Maar dit neemt niet weg dat zuinigheid == belastingvrijstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Sander schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Als je je rechtervoet in bedwang houdt op structurele basis dan kun je met iedere auto relatief zuinig rijden. Doe je dat met zo'n eco-auto dan gaat het echt tellen. Heb zelf de afgelopen weken het uitermate goed kunnen zien. In NL rijdt ik 500km/week met een Punto Evo, gemiddeld 4l/100km over 5000km maar gewoon altijd relaxed optrekken en op snelweg meestal rond de 105km/u op de CC.

Nu 2,5 week richting zuid spanje gereden en daarbij (vanwege afstand/tijd) ga je dan gewoon toch wat harder rijden, rond de 135/140. Dan is het verbruik inderdaad ineens een stuk hoger met 6,5L/100km, sterker nog minder zuinig dan dat van de Alfa 147 diesel van 2003 bij dat soort snelheden.

En maak mij nou niet wijs dat de gemiddelde leaserijder net zo rijdt als ik in NL doe, dat gebeurd namelijk niet. Ik ken er genoeg om mij heen, die nemen de auto puur voor de bijtelling en vertellen dan lachend dat ze gemiddeld 1 op 14 rijden met een Prius.
En wat gok je dat hun verbruik zou zijn in een niet eco auto?
Ik gok dat de overheid nog steeds hun doel bereikt, een lagere uitstoot bij de leaserijders.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Coach4All schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:03:
[...]Ik gok dat de overheid nog steeds hun doel bereikt, een lagere uitstoot bij de leaserijders.
Toch nooit met de huidige systematiek! Die is er voor leaserijders op gericht om zoveel mogelijk privé te rijden "omdat er toch al voor betaald is".

Zoveel leaserijders die stedentripjes, etc. doen, die ze zeker niet doen als ze ook zelf de (privé) brandstof/km moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:15:
[...]
Toch nooit met de huidige systematiek! Die is er voor leaserijders op gericht om zoveel mogelijk privé te rijden "omdat er toch al voor betaald is".

Zoveel leaserijders die stedentripjes, etc. doen, die ze zeker niet doen als ze ook zelf de (privé) brandstof/km moeten betalen.
Het zit je wel diep hè? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Met mijn V70 rij ik gunstiger dan de fabrieksopgave, en dat deed ik eigenlijk met al mijn vorige auto's wel. Het kan dus wel. :P

[...]

Het is geen onzin: als tankpas-organisaties én leasemaatschappijen hetzelfde zeggen, dan lijkt me het sterk dat het door een kleine groep veroorzaakt wordt. :) Neemt gelukkig niet weg dat alle leaserijders zo zijn. :P
eh, de fabrieksopgave is niet te halen bij die A-label auto's
heb daar al een aardige discussie over gevoerd met Atlex, dat komt omdat de fabrieksopgaaf getoetst wordt dmv NEDC wat onrealistische waardes neerzet in vergelijk met normaal dagelijks gebruikt.

check oa: AtleX in "Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?"

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 20-07-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:38
Maar hij heeft wel gelijk. Flatfee rijden wordt aangemoedigd...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

JeroenH schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:29:
[...]

Maar hij heeft wel gelijk. Flatfee rijden wordt aangemoedigd...
Een leaseauto is niet gratis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:06

Wok

Dakloos...

Flatfee != gratis, Tommy ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TommyGun schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:37:
[...]

Een leaseauto is niet gratis hoor.
Waar had hij het over gratis?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb een tijd in een seat ibiza ecomotive gereden en daar reed ik gemiddeld 1:17 mee
vaak doorrijden en toch wel aardig wat gas geven om op gang te komen

ter illustratie: hij wilde met tegenwind vaak niet harder als 152-153 km/h..

ik zou er zelf nooit voor kiezen, troep is het! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YellowCube schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 14:42:
[...]

door welke exemplaren dan?
want om terug te komen op jouw eerste post:
de prius en polo zijn, ondanks afwijkingen, nog steeds het zuinigste in hun klasse.
De Yaris is zuiniger dan de Polo Bluemotion, en de Citroën DS3 is ook nog eens zuiniger (zelfs de C3 is nog zuiniger). Idem voor de Peugeot 208. Ook de Kia Rio is in praktijk zuiniger dan een Polo Bluemotion. Allemaal na te zoeken op bijvoorbeeld de site van Travelcard (tankpas).
Wat je zegt is dat zuinige auto's het gebruik van de auto alleen maar stimuleert.
Ik vraag me af of dat zo is.
Mensen die voor elke wissewasje de auto pakken doen dat ongeacht of deze zuinig is of niet.
Het zou zomaar kunnen: de afgelopen paar jaar is de autoverkoop vooral staande gehouden door de enorm goede verkoop van C1's, 107's, Polo Bluemotions etc etc. Je kan natuurlijk moeilijk naar de werkelijke motieven kijken, maar als ik zo in mijn omgeving zie zijn dat soort autootjes (in geval van een privé-aanschaf) wel regelmatig als tweede auto erbij gekocht (die dus niet als vervanger dient, maar als aanvulling). Nu is mijn omgeving natuurlijk wel een beperkt referentiekader, maar als de verkoop vooral overeind is geholpen door voornamelijk belastingvrije/zuinige auto's zou het wel kunnen. Is eigenlijk wel een onderzoekje waard. :+

Wat betreft de import-diesels: daar ben ik het wel mee eens, een LPG-auto is vele malen schoner. :+ Nu serieus: daar is al een stokje voor gestoken, door auto's van 1-1-1987 en later een brandstoftoeslag te laten betalen op het moment dat er LPG of diesel in ligt. Die 190D's van 1986 en ouder roesten als een malle, dus die zijn zo weer uit het straatbeeld verdwenen. :P Overigens is een oldtimer op LPG wel vele malen schoner dan op benzine (sterker nog: dat is een wereld van verschil).

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 20-07-2012 15:51 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nee dat bedoel ik niet, maar ik betaal gewoon voor mijn privékilometers hoor (wellicht wat minder dan anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een ecomotive is dan ook niet bedoeld om een Formule 1 race mee te winnen. Andere doelgroep enzo.

En de fabrieksopgaves haal je idd vrijwel nooit, die zijn belachelijk optimistisch. Ik heb het eens getest. Volgens fabrieksopgave zou mijn auto 3.8 liter per 100 km (gemiddeld) moeten verbruiken. Ik heb eens als een opa gereden: overal zo'n 15-20 km onder toegestane snelheid, geen airco aan, en geen andere grootverbruikers. En dan rustig optrekken en vroeg opschakelen (altijd onder de 2200 toeren blijven). Ik kwam met héél veel moeite op 4.3 liter per 100 km. En dat is met 99 procent snelwegkilometers, en zoals gezegd, dan rijd je als een slak.

Met een normaal rijgedrag (overal gewoon Vmax rijden, airco op normaal etc) zit ik zo rond de 4.8 per 100 km, en soms nog iets daarboven.

(dit alles met een Seat Leon 1.6 TD met 105 pk, heeft een A-label)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Heb wel eens zitten brainstormen met wat vrienden (destijds allemaal leaserijders) waarbij e eigenlijk tot de conclusie kwamen dat het goed zou zijn als er een bonus/malus gelinkt aan verbruik (maar ook bijv niet ieder jaar andere banden/remmen) zou komen dat ook direct impact had op de kosten die een leaserijder maakt voor zijn auto. Daarmee zou je namelijk direct stimuleren ipv indirect met een bijtellingsvoordeel. Pak bijv gemiddeld verbruik in een bepaalde categorie auto (niet alleen 1 model, maar echt de categorie) en zit je daarboven dan malus, eronder bonus.

Helaas niet echt tot een conclusie kunnen komen hoe dit te implementeren, maar het lijkt me iets waar de leasemaatschappijen eens over na zouden kunnen denken? De 14 en 21% categorieën hebben al laten zien dat economische stimulatie het beste werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 20-07-2012 15:56 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.