Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 82 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.728 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:27:
[...]

bron

Goh, begint het aan de pomp te duur te worden? :)

[afbeelding]

bron
Niet zozeer het verbruik is flink gedaald, de stijging is flink gaan dalen. Over het gehele jaar gezien is het verbruik nog steeds gestegen. De plussen zijn althans een stuk forser dan de minnen.

Behalve de prijzen aan de pomp zijn er natuurlijk heel veel mogelijk oorzaken:
- steeds zuiniger wordende auto's
- bestuurders die door een oplopend omslagpunt switchen van diesel naar benzine
- minder verkeer door de recessie
- et cetera

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
argro schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:44:
Niet zozeer het verbruik is flink gedaald, de stijging is flink gaan dalen. Over het gehele jaar gezien is het verbruik nog steeds gestegen. De plussen zijn althans een stuk forser dan de minnen.
De stijging in het begin van het jaar, met name in Januari en Februari werd veroorzaakt door de strenge winter destijds. Lekker de verwarming op, lampen aan, zetelverwarming op maximum...
Ik weet nog dat mijn auto destijds tot 25% meer verbruikte.
Behalve de prijzen aan de pomp zijn er natuurlijk heel veel mogelijk oorzaken:
- steeds zuiniger wordende auto's
- bestuurders die door een oplopend omslagpunt switchen van diesel naar benzine
- minder verkeer door de recessie
- et cetera
Het wagenpark is plots niet zoveel verjongd dat de wagens plots een heel stuk zuiniger zijn geworden. Wel is het zo dat de huidige generatie wagens zuiniger zijn. Edoch denk ik dat de gemiddelde leeftijd van ons wagenpark niet op 2 jaar ligt ;-)

Omwisselen van diesel naar benzine is een mogelijkheid maar de verkopen van Euro95 zijn gestegen omdat die van Euro98 zijn gezakt. Het wagenpark bestaat ook plots niet meer uit zoveel benzinewagens.

Minder verkeer door recessie, staat dat niet gelijk aan minder rijden? ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MBV

Als je wordt ontslagen hoef je niet elke dag naar je werk te rijden, maar dat heeft weinig te maken met de dieselprijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Chevy454 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:07:
[...]

De stijging in het begin van het jaar, met name in Januari en Februari werd veroorzaakt door de strenge winter destijds. Lekker de verwarming op, lampen aan, zetelverwarming op maximum...
Ik weet nog dat mijn auto destijds tot 25% meer verbruikte.

[...]

Het wagenpark is plots niet zoveel verjongd dat de wagens plots een heel stuk zuiniger zijn geworden. Wel is het zo dat de huidige generatie wagens zuiniger zijn. Edoch denk ik dat de gemiddelde leeftijd van ons wagenpark niet op 2 jaar ligt ;-)
Een heel stuk valt ook wel mee, we hebben het over het gehele jaar genomen over een stijging en in een paar maanden over een daling van enkele tienden van procenten. Dat zou best door een verjonging van het wagenpark kunnen komen.
Minder verkeer door recessie, staat dat niet gelijk aan minder rijden? ;)
Nee, minder rijden omdat de brandstof duurder is, is iets anders dan minder rijden omdat door ontslag geen sprake meer is van woon-werkverkeer.

Het gesuggereerde causale verband tussen de gepresenteerde cijfers en de brandstofprijzen is in ieder geval allerminst zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 17-04-2012 20:34 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Autorijden gaat voor de niet-leaserijders onder ons een duur geintje worden... Alsof de brandstof al niet duur genoeg is (en nog duurder wordt vanwege het hogere BTW-tarief).
eel even bestond de angst dat de kilometervergoeding zou worden verlaagd van 19 naar 14 cent. Was het maar waar, want de partijen VVD, CDA, GroenLinks, D66 en de ChristenUnie hebben vanavond een pakket maatregelen aangenomen (een soort Catshuisoverleg on meth in de achterkamertjes des Binnenhof) waaruit blijkt dat de onbelaste reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer geheel vervalt Ha! In your face, bouwvakkers, ZZP’ers en ander hardwerkende Nederlanders. Niet stapsgewijs afbouwen die KM-vergoeding, maar meteen de botte bijl er in. Daar zal vakcentrale MHP blij mee zijn. En ook het onbelaste privégebruik van een leaseauto bij maximaal 500 privékilometers per jaar wordt afgeschaft. Hieronder de tekst uit het ‘Kunduz-akkoord’.
Ik hoop maar dat de werkgever het een en ander compenseert, anders wordt de verhuizing van Nijmegen naar Utrecht een duur geintje voor me. Voor de verhuizing had ik nog op het kantoor in Nijmegen kunnen werken (maar met zo goed als geen doorgroeimogelijkheden), nu is het (hoofd)kantoor in Amsterdam 40km rijden (80km per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
/offtopic
Die 500km regel heb ik altijd merkwaardig gevonden.

Ik bedoel, je rijdt OF prive+zakelijk met leaseauto OF alleen zakelijk (woon-werk hoort daar bij). Wat is het praktische nut van die 500 prive-kilometers precies?

De controle daarop kost de overheid/belastingbetaler een berg geld. Zet die limiet op 0, dan wordt de controle op privegebruik een stuk eenvoudiger en dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

joopv schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:20:
/offtopic
Die 500km regel heb ik altijd merkwaardig gevonden.

Ik bedoel, je rijdt OF prive+zakelijk met leaseauto OF alleen zakelijk (woon-werk hoort daar bij). Wat is het praktische nut van die 500 prive-kilometers precies?

De controle daarop kost de overheid/belastingbetaler een berg geld. Zet die limiet op 0, dan wordt de controle op privegebruik een stuk eenvoudiger en dus goedkoper.
Afrondingsfouten? Misinterpretatie van de korte route? De ene kan Google Maps gebruiken, de ander RouteNet, of een ander, hier kunnen minimale verschillen tussen zitten. Vermenigvuldig dit met ~225 werkdagen in een jaar en het verschil word plots groter. Een ondergrens is voor de administratie ook wel eenvoudige imho, hoge precisie = meer en intensievere controle.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
2 dagen geleden de tank volgegooid voor 1,66 euro per liter (Afgerond ;) ) maar ik woon ook in duitsland.

Moet ook wel zeggen dat wanneer het weer beter begint te worden ik gewoon de fiets pak (14km naar werk). Op de fiets vind ik toch fijner dan in de auto aangezien het ook een heel stuk lekker rustig fietsen is met een stuk bos erbij.

[ Voor 1% gewijzigd door RoricNormannum op 27-04-2012 09:16 . Reden: extra info over literprijs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:21
sylvesterrr schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:01:
Autorijden gaat voor de niet-leaserijders onder ons een duur geintje worden... Alsof de brandstof al niet duur genoeg is (en nog duurder wordt vanwege het hogere BTW-tarief).

[...]

Ik hoop maar dat de werkgever het een en ander compenseert, anders wordt de verhuizing van Nijmegen naar Utrecht een duur geintje voor me. Voor de verhuizing had ik nog op het kantoor in Nijmegen kunnen werken (maar met zo goed als geen doorgroeimogelijkheden), nu is het (hoofd)kantoor in Amsterdam 40km rijden (80km per dag).
Werkgever zal het waarschijnlijk gewoon bruteren.

Ik baal als een idioot, aangezien ik waarschijnlijk door deze beslissing net in een nieuwe schijf val.... :(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:26
RoricNormannum schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:15:
2 dagen geleden de tank volgegooid voor 1,66 euro per liter (Afgerond ;) ) maar ik woon ook in duitsland.

Moet ook wel zeggen dat wanneer het weer beter begint te worden ik gewoon de fiets pak (14km naar werk). Op de fiets vind ik toch fijner dan in de auto aangezien het ook een heel stuk lekker rustig fietsen is met een stuk bos erbij.
Afgelopen nacht zelf voor 1,749 (euro 95 bij een bemande pomp) weer volgegooid. Erg fijn dat ik een bemande pomp heb kunnen vinden op mijn route die enerzijds, maar 1 ct duurder is dan onbemande pompen in de buurt en anderzijds gewoon 24/7 open is. Kan ik tenminste na mijn werk (bijbaan) rond 00.30 a 01.00 in alle rust tanken. Fiets pakken naar bijbaan is helaas geen optie, maar naar stage gaat asap wel gebeuren (eerst mijn mountainbike fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sylvesterrr schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:01:
Waarom zou je dan ook met de auto tussen Utrecht en Amsterdam op en neer gaan pendelen? Er rijdt elk kwartier een dubbeldekker... En als dit nog dezelfde regeling is als uit het Catshuis: je kan iets van een mobiliteitsbudget krijgen. Je kilometers komen dan uit hetzelfde potje als je eventuele OV-vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17-09 16:14
MBV schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:03:
[...]

Waarom zou je dan ook met de auto tussen Utrecht en Amsterdam op en neer gaan pendelen? Er rijdt elk kwartier een dubbeldekker... En als dit nog dezelfde regeling is als uit het Catshuis: je kan iets van een mobiliteitsbudget krijgen. Je kilometers komen dan uit hetzelfde potje als je eventuele OV-vergoeding.
Alsof het OV van deur tot deur gaat. Je kan alsnog veel langer onderweg zijn met overstappen enzo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

KillaZ schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:22:
[...]

Werkgever zal het waarschijnlijk gewoon bruteren.

Ik baal als een idioot, aangezien ik waarschijnlijk door deze beslissing net in een nieuwe schijf val.... :(
Je weet hopelijk dat die schijven alleen gelden voor het bedrag wat ook (in jouw geval blijkbaar net) in die nieuwe schijf valt. Het is niet dat je ineens de volle 52% over alles gaat betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Senor Sjon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:17:
[...]

Alsof het OV van deur tot deur gaat. Je kan alsnog veel langer onderweg zijn met overstappen enzo.
Ik woon in Leidsche Rijn (aan de andere kant van de A2). Dan moet ik eerst met de trein naar Utrecht CS (+/- 5 minuten), vervolgens de trein naar A'dam Sloterdijk pakken (+/- 25 minuten) om daarna nog eens 10 minuutjes te lopen naar kantoor (of 5 minuten met de bus die niet direct vertrekt...). Oh, op Utrecht CS zou ik ook een kwartier moeten wachten.

OV deur tot deur: +/- 1 uur
Auto deur tot deur: 30 minuten

In die 5 uurtjes per week die ik minder onderweg ben kan ik vrolijk mijn verslagen/projecten voor mijn deeltijdstudie afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Van dat uur in het OV kan je sowieso 25 minuten aan je verslagen werken ;) Als het echt een half uur reistijd verschilt dan heb je natuurlijk 100% gelijk dat je de auto pakt, maar er zijn ook wel wat reizen van Utrecht naar Amsterdam te bedenken waar dat anders ligt. Tomtom Amsterdam heeft z'n kantoor naast Amsterdam CS, destijds nog met te weinig parkeerplekken, dus dan wint de trein het heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hogader schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 09:47:
Afgelopen nacht zelf voor 1,749 (euro 95 bij een bemande pomp) weer volgegooid.
In Leeuwarden waren donderdag 5 pompen) bemand en onbemand die 1,735 vroegen. Dat is gekomen sinds de TanQ op donderdag 14 cent korting geeft, nu nemen alle pompen die prijs over. Het kan dus wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:26
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:09:
[...]

In Leeuwarden waren donderdag 5 pompen) bemand en onbemand die 1,735 vroegen. Dat is gekomen sinds de TanQ op donderdag 14 cent korting geeft, nu nemen alle pompen die prijs over. Het kan dus wel 8)7
De tankstations merken ook dat mensen kieskeuriger gaan tanken en moeten dus idd eigenlijk wel meegaan. Ik zoek iig altijd een tankstation op de route uit, want omrijden loont gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Hogader schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:19:
[...]
Ik zoek iig altijd een tankstation op de route uit, want omrijden loont gewoon niet.
Dat doe ik hier ook, maar dan nog zie je verschillen tot wel 10 cent in de prijs, op een route van 25 kilometer. De goedkoopste gisteren 1,739 en de duurste 1,829. Omrijden voor 2 cent verschil is niet echt lonen, maar als je dat doet voor 10 cent verschil en je tankt 50 liter, kun je best zien wat je zou besparen. Je moet dan natuurlijk niet 20 kilometer gaan omrijden, maar een kilometer of 5 omrijden loont dan best.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Reken maar even mee: stel, je rijdt 1:10, en je kan 1,7ct/liter besparen. Op een tankbeurt van 50 liter kan je dan 1% besparen, is een halve liter. Je kan dus 5km omrijden voor 2 cent, 10km voor 4 cent, enzovoort. Als je met een diesel 1:20 rijdt komen die centen harder aan. Wat dan weer niet handig is: voor de Tinq in de rij gaan staan op actie-donderdag, met een draaiende motor... zet dat ding dan uit 8)7 Wat is een normaal stationair verbruik, iets van 2 liter per uur? Als je een halve liter extra kan tanken voor hetzelfde geld, heb je dat na een kwartier wachten alweer verstookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Hier in Duiven dicht bij de snelweg ( net er naast ) is de Shell het goedkoopst.

Behoorlijk gezakt afgelopen week.
172.7 getankt net.

Goedkoper dan TinQ onbemand en 10 cent goedkoper dan de BP veder op.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37
Sinds de recordprijzen in april is de olieprijs weer gekelderd met zo'n 30 dollar. De benzineprijzen zijn in die tijd eigenlijk maar met een paar cent gedaald. De Euro is namelijk sinds april ook flink in waarde gedaald en daardoor zien we maar weinig terug van die lagere olieprijs. De eurocrisis zorgt er dus per saldo maar nauwelijks voor dat de benzineprijzen zakken.

Sterker nog, er hoeft maar weer een crisis te gebeuren in een olieland en de olieprijzen gaan weer omhoog. En met de lage Euro betekent dit dat de prijzen naar nieuwe recordhoogtes kunnen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
Ik ben het zat met die hoge benzineprijzen!

Heb mijn fiets om laten bouwen tot elektrische fiets en ga voortaan op de fiets naar mijn werk. ( 2x 25km )
Ik hoop mijn getunede fiets deze week retour te krijgen want hij moest in Brabant worden omgebouwd :)

De Heilige Koe wordt dan voortaan alleen nog maar gebruikt voor familie-bezoek en boodschappenwagen :+

ON:Vanmorgen was de prijs hier trouwens 1,69

[ Voor 13% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-06-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik ben nog helemaal blij: verschil tussen LPG en benzine wordt alleen maar groter. Vanochtend 65,9 cent, terwijl benzine bij de Shell meer dan 1,70 was. Tijdje terug, zat LPG nog boven de 70.
Blijkbaar gaat LPG wel omlaag als de olieprijs daalt.

Elke keer als ik tank, krijg ik nog de bevestiging dat LPG de goede keuze was. :)
Hoorde over

(Maargoed, meestal ga ik toch op één van mijn fietsen; nog het beste imho)

[ Voor 12% gewijzigd door MrSleeves op 04-06-2012 14:14 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17-09 16:14
Je weet toch hoe het gaat:

Euro sterk > benzine duurder
Euro zwak > benzine duurder
Crisis in Arabië > benzine duurder
Geen crisis in Arabië > benzine duurder.

Toen de benzine vlak voor de crisis heel duur was, stond de prijs op iets van 150 dollar uit mijn hoofd. Zoveel is de euro ook weer niet gezakt...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Senor Sjon schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:05:
Je weet toch hoe het gaat:

Euro sterk > benzine duurder
Euro zwak > benzine duurder
Crisis in Arabië > benzine duurder
Geen crisis in Arabië > benzine duurder.
Ofwel; misschien zijn die variabelen toch niet zozeer van invloed op de prijs... ? Dan kan je nog zoveel invloeden superponeren, maar hoe je het ook went of keert, de grote onderliggende trend is gewoon uitputting van resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MrSleeves schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:04:
Ik ben nog helemaal blij: verschil tussen LPG en benzine wordt alleen maar groter. Vanochtend 65,9 cent, terwijl benzine bij de Shell meer dan 1,70 was. Tijdje terug, zat LPG nog boven de 70.
Blijkbaar gaat LPG wel omlaag als de olieprijs daalt.

Elke keer als ik tank, krijg ik nog de bevestiging dat LPG de goede keuze was. :)
Hoorde over

(Maargoed, meestal ga ik toch op één van mijn fietsen; nog het beste imho)
Dat valt wel mee hoor. De benzine prijs is de laatste maanden flink aan het dalen (van 1,88 naar 1,79/l).
Met 14 cent korting tanken wordt het 1,65/l en dan lijkt het opeens heel goedkoop. :)

Je ziet nu een toename in het aantal LPG rijders, maar op lange termijn zal de overheid daar wel een stokje voor steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat stokje bestaat al en heet "MRB".

Maargoed, ik was laatst in Duitsland en bij de pomp vertelde een Duitser dat de accijns op LPG in 2018 in Duitsland net zo hoog wordt als op de benzine. Het is daar al een stuk duurder (boven de 80 cent) dan hier, maar dan is het daar niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:22

DropjesLover

Dit dus ->

Bartjuh schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Ofwel; misschien zijn die variabelen toch niet zozeer van invloed op de prijs... ? Dan kan je nog zoveel invloeden superponeren, maar hoe je het ook went of keert, de grote onderliggende trend is gewoon uitputting van resources.
Eerder dat de grote oliemaatschappijen weten dat de prijzen toch wel betaald worden en dus ook zo hoog laten blijven. Ze maken al de afgelopen 5 jaar recordwintst na recorwintst...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15

Daniel36

vernieuwde formule

MrSleeves schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:43:
Dat stokje bestaat al en heet "MRB".

Maargoed, ik was laatst in Duitsland en bij de pomp vertelde een Duitser dat de accijns op LPG in 2018 in Duitsland net zo hoog wordt als op de benzine. Het is daar al een stuk duurder (boven de 80 cent) dan hier, maar dan is het daar niet leuk meer.
2018 of tikfoutje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Als de olieprijzen dalen dan zorgt de regering (België) er wel voor dat we dit niet aan de pomp zien :')

Maar ik moet zeggen dat de prijzen toch wel redelijk gezakt zijn hier. Diesel rond de €1,3xx, super 95 €1,5xx en eurosuper (98) €1,6xx.

Dit is een groot contrast met enkele maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Prijzen zijn idd redelijk stevig gedaald de laatste weken, met name die van benzine, die van diesel ook wel maar toch iets minder :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Nee, 2018. Dat zei hij in ieder geval. Je moet toch wel tijd hebben om van je auto af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Lpg 45 cent nu in Maasmechelen _/-\o_
Bijna weer op het allerlaagste niveau van afgelopen jaren, dat was 32 cent 8)
Is dus nu 30 cent goedkoper als bij een vergelijkbaar tankstation in Nederland hier. Onvoorstelbaar wat een verschil.

[ Voor 33% gewijzigd door psy op 04-06-2012 16:46 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:59:
Prijzen zijn idd redelijk stevig gedaald de laatste weken, met name die van benzine, die van diesel ook wel maar toch iets minder :)
Nou, daar is anders niets van te merken. :/ Nog steeds 1,719 voor Euro95 hier, en dat al wekenlang (wel 1x gestegen naar 1,729, de dag erop 1,709 en daarna weer steevast 1,719). :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bart-Willem schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Nou, daar is anders niets van te merken. :/ Nog steeds 1,719 voor Euro95 hier, en dat al wekenlang (wel 1x gestegen naar 1,729, de dag erop 1,709 en daarna weer steevast 1,719). :/
Tsja, dan zoek jij een verkeerd pompstation uit.... tijd om een beter station te zoeken?

De GLA is gedaald van ongeveer 1.90 naar 1.80, da's best wel fors, in iets van 2-3 weken tijd. Diesel is iets van 4 cent gedaald geloof ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is 't goedkoopste tankstation in Eindhoven (Shell Kennedylaan). :P Op de snelweg heb ik nooit 1,90 gezien eigenlijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bart-Willem schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:16:
Dat is 't goedkoopste tankstation in Eindhoven (Shell Kennedylaan). :P
Dan zou ik als ik jou was toch beter zoeken :)

De Shell Express aan de Meerveldhovenseweg doet namelijk al 1.699. De Tango aan de Ruysdaelbaan doet 1.704. De Tinq aan de Eindhovenseweg doet 1.679 etc.

En dat is dan maar gevonden in 30-40 seconden Googlen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik houd mijn brandstofverbruik bij in een app en heb toevallig dit weekend even gekeken en de diesel prijzen zijn nu tov 1-1-2012 1ct gedaald. Alle keren getankt bij zelfde tankstation hier in de stad. Prijs is nu 1,39 p/L

Overigens moest ik afgelopen donderdag familie afzetten op Rotterdam Airport, daar was het dus 1,30 p/L voor Diesel. Was dat een actie, of is het daar altijd zo belachelijk goedkoop?

[ Voor 29% gewijzigd door Sander op 04-06-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Volgens de athlon-app zit daar de goedkoopste pomp uit de wijde omgeving, dus ja ;) Argos Airport 1,34, terwijl de 'gewone' prijs in Rotterdam Oost (GLA - 8ct) 1,40 is, en de witte pompen hier 1,37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:22:
[...]

Dan zou ik als ik jou was toch beter zoeken :)

De Shell Express aan de Meerveldhovenseweg doet namelijk al 1.699. De Tango aan de Ruysdaelbaan doet 1.704. De Tinq aan de Eindhovenseweg doet 1.679 etc.

En dat is dan maar gevonden in 30-40 seconden Googlen...
Leuk en aardig, maar dat is allemaal een paar km rijden voor me. :P De Meerveldhovenseweg is 20 minuten rijden voor me (andere kant van Eindhoven) en de Ruysdaelbaan is ook niet de moeite waard (10-15 minuten en in de meeste gevallen het laatste omdat 't een route is met veel stoplichten). Oftewel: voor die paar cent besparing ga ik niet minstens een kwartier lopen rijden met daarbij nog ongunstige rij-omstandigheden. ;) Tinq-benzine tank ik niet, da's troep. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Bart-Willem schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Ook daar is genoeg beweging: http://www.brandstof-zoek...dylaan-oz-eindhoven-1552/

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat die grafiek vergeet is dat die Shell zijn prijzen tweemaal daags aanpast. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De prijzen gaan hard naar beneden nu. Dat mag ook wel eens gezegd worden...
Vanochtend voor 1,62/l getankt bij de Agrimarkt. De GLA is inmiddels al gedaald naar 1,76 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 06:21
Kan ik alleen maar toejuichen, betaalde gister 1,32 voor een litertje diesel. Erg fijn.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
tweaker2010 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:26:
De prijzen gaan hard naar beneden nu. Dat mag ook wel eens gezegd worden...
Vanochtend voor 1,62/l getankt bij de Agrimarkt. De GLA is inmiddels al gedaald naar 1,76 euro. :)
Heb ik eindelijk een elektrische fiets aangeschaft om dagelijks 50km te fietsen naar het werk en brandstofkosten te besparen.... Gaan de prijzen opeens kelderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

het is jammer dat de euro/dollar nu net niet zo gunstig is anders was de prijs een stuk aantrekkelijker geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vlassie1980 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:07:
[...]

Heb ik eindelijk een elektrische fiets aangeschaft om dagelijks 50km te fietsen naar het werk en brandstofkosten te besparen.... Gaan de prijzen opeens kelderen :P
Nou, kelderen is misschien ook weer iets overdreven. Maar inderdaad zakken de prijzen weer, en dat mag gezegd worden. Tja, en nu... Hamsteren?!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39

-tom-562

Oliesjeik

Toen ik afgelopen zaterdagavond naar de kroeg fietste was het bij een nieuw tankstation in Ede 1,529 voor een liter euro 95. Toen ik na middernacht terug fietste, was het 1,579 geworden :P ook prima wat mij betreft

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MBV schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:56:
Volgens de athlon-app zit daar de goedkoopste pomp uit de wijde omgeving, dus ja ;) Argos Airport 1,34, terwijl de 'gewone' prijs in Rotterdam Oost (GLA - 8ct) 1,40 is, en de witte pompen hier 1,37.
klopt, 1,309 momenteel.
ik tank zelf veel op rotterdam-zuid omdat ik er in de buurt woon, en daar is het zelfs 1,299 as we speak :)

ps, de directlease app werkt veel prettiger, maar dat is persoonlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 15-06-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

-tom-562 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:50:
Toen ik afgelopen zaterdagavond naar de kroeg fietste was het bij een nieuw tankstation in Ede 1,529 voor een liter euro 95. Toen ik na middernacht terug fietste, was het 1,579 geworden :P ook prima wat mij betreft
1,529 is wel erg goedkoop. Te diep in het glaasje gekeken misschien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Of een tijdelijk actie. Het ging kennelijk om een nieuw geopend station, lijkt me niet ondenkbaar dat ze een tijdelijke kortingsactie hebben bij hun opening :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
SuperTank heeft wel een actie met heel veel korting op de wedstrijddagen: http://www.brandstof-zoek...tank-ede-klaphekweg-4241/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

shameete schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:55:
[...]

ps, de directlease app werkt veel prettiger, maar dat is persoonlijk...
Die deed het niet goed bij mij. Kunnen ze bij pairen met de auto al zien dat het een stuk Athlon-blik is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zou wat zijn :+

Bij mijn ex Athlon brik deed ie het iig wel goed, bij m'n huidige dutchlease bak ook geen probleem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

NightBird schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:35:
SuperTank heeft wel een actie met heel veel korting op de wedstrijddagen: http://www.brandstof-zoek...tank-ede-klaphekweg-4241/
Wat een gekke prijzen hanteren ze daar: Euro 95 € 1.599 / Super € 1.803. Dat is 20 cent verschil met super :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

tweaker2010 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:26:
[...]

1,529 is wel erg goedkoop. Te diep in het glaasje gekeken misschien? :+
Bope, 1,52 was Op de heenweg naar de kroeg :+

Ik ben ernet trouwens weer langs gefietst :P nu was het 1,59 bij de supertank, terwijl de firezone (vorige week duurder, of even duur) nu 1,57 is.
De firezone komt hierbij in het verhaal omdat die 200 meter verder zit. Wss waren daarom de prijzen bij de supertank zo goedkoop vorige week. Nieuw tankstation op 200 meter van een oude, extra goedkoop --> klanten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

Tis even te ver om rendabel te zijn, maar op vakantie in Oostenrijk tikte ik 1,42 voor een litertje euro 95 af. Dat was weer eens lekker een (bijna) volle tank voor 50 euro.
Een zware tegenvaller dat de tank weer in Duitsland moest worden gevuld met 1,68 per liter :(. Maar ja eerst files en daarna cruisen op 155 is niet zo goed voor het gemiddelde verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 11:17
Barrycade schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 08:55:
Tis even te ver om rendabel te zijn, maar op vakantie in Oostenrijk tikte ik 1,42 voor een litertje euro 95 af. Dat was weer eens lekker een (bijna) volle tank voor 50 euro.
Een zware tegenvaller dat de tank weer in Duitsland moest worden gevuld met 1,68 per liter :(. Maar ja eerst files en daarna cruisen op 155 is niet zo goed voor het gemiddelde verbruik.
Langs snelweg/autobahn in duitsland zeker? In binnenland scheelt dat toch zeker 10ct ook.

Wij wonen aan de grens, tanken alleen in duitsland. Hoogste is ~1,70 geweest, nu ~1,57. Zeker met stijgence accijnzen wordt het alleen maar aantrekkelijker, sorry voor de nederlandse economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

IDd, en wie slim is doet ook nog even boodschappen in Duitsland, dat is vaak ook goedkoper

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

In de toekomst doe ik dat ook wel weer als ik aan de grens woon, met een 80 liter tank schiet dat best op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik tank altijd in Belgie, bij de Avia staat de 98 momenteel rond de 1.57.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ErgoStijn schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:08:
[...]

Langs snelweg/autobahn in duitsland zeker? In binnenland scheelt dat toch zeker 10ct ook.

Wij wonen aan de grens, tanken alleen in duitsland. Hoogste is ~1,70 geweest, nu ~1,57. Zeker met stijgence accijnzen wordt het alleen maar aantrekkelijker, sorry voor de nederlandse economie.
Vorig jaar oktober was ik in Duitsland, 2 benzinestations tegenover elkaar. De ene hanteerde 1,599 voor een liter Euro95, die ertegenover €1,569..

Raad eens welk station leeg was? :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Laatst online: 17-09 13:51
Vandaag getankt bij mijn vaste tankstation

Euro95: 1.609
Euro98: 1.709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm ik moest nog 1.669 betalen bij de onbemande Shell in Deventer, dat is de goedkoopste in de regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

_Ernst_

Mark It Zero!

Vanavond getankt bij de Tinq op de weg tussen Eindhoven en Son voor 1,649. Dat is de laatste tijd toch wel 1 van de goedkoopste hier in de buurt voor zover ik weet.

De Shell in Best blijft het ook goed doen, zit meestal maar een paar cent boven de Tinq prijs, vandaag was het daar 1,669 geloof ik.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
-tom-562 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:13:
IDd, en wie slim is doet ook nog even boodschappen in Duitsland, dat is vaak ook goedkoper
Vertel je dat even aan die hordes Duitsers die hier in het grensgebied in Nederland boodschappen komen doen O-)

Sommige dingen zijn daar goedkoper, maar heel veel dingen zijn hier goedkoper. Benzine is wel goedkoper in Duitsland, maar ook niet voldoende om het de +-10km enkele reis waard te maken voor mij, ga wel bij de Tango tanken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 17-06-2012 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Uit de TS:
Ik zie het al voor me € 1,50 de liter of meer ! ... dat wil geen mens straks toch meer betalen. Gaan we wel langzaam naar toe zo ! We zitten nu al op € 1,30. Dat is al belachelijk veel, want voor een volle tank betaal je nu al gauw 45 euries. Dan gaan we straks naar een 60 euro per tank. Dat is toch niet normaal !
:') :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 16-09 14:47
Vanmorgen diesel a 1.34,9 per liter getankt.
Hopelijk blijft de trend nog een beetje doorzetten; met de auto (benzine) op vakantie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:45:
Vanavond getankt bij de Tinq op de weg tussen Eindhoven en Son voor 1,649. Dat is de laatste tijd toch wel 1 van de goedkoopste hier in de buurt voor zover ik weet.
Ik heb er eentje ontdekt van 1,645 gistermiddag, helaas 20 km omrijden door het boerenland, dus niet echt een optie, maar dit gaat de goede kant op. 15 Cent minder dan een paar maand terug *O*
itsleon schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:12:
Vandaag getankt bij mijn vaste tankstation

Euro95: 1.609
Euro98: 1.709
Damn, dat is nog goedkoper dus. Heb straks een verjaardag en kom dan langs de goedkoopste pomp in de provincie, zal daar even zien wat het kost en hem volgooien. Hoop ook op 1,60 ofzo, dat zou helemaal mooi zijn. Nu op naar de 1,38 euro die het 3 jaar geleden was.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij de Supertank (regio Flevoland) is de prijs vandaag bijna overal 1.619 voor euro 95 en 1.299 voor diesel dankzij een speeldag voor het Nederlandse elftal. Waarom Ede een nog lagere prijs heeft weet ik niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

_Ernst_ schreef op zondag 17 juni 2012 @ 01:45:

De Shell in Best blijft het ook goed doen, zit meestal maar een paar cent boven de Tinq prijs, vandaag was het daar 1,669 geloof ik.
De Shell aan de Kennedylaan blijft al een week steevast steken op 1.689, na daarvoor wekenlang op 1.709 te blijven hangen. Tinq-benzine is regelrechte troep, dus weiger ik te tanken (al een paar keer mogen zien dat brandstoffilters er verstopt van raken) en die in Best is te ver omrijden voor me. :P De Haan aan de Huizingalaan is op zich ook best goedkoop: ook 1.689 maar met je ANWB-pasje krijg je nog een cent korting. Maar again: dan moet ik 7km omrijden om 70 cent op een volle tank te besparen, het omrijden kost meer dan de besparing. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Bart-Willem schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:32:
[...]

De Shell aan de Kennedylaan blijft al een week steevast steken op 1.689, na daarvoor wekenlang op 1.709 te blijven hangen. Tinq-benzine is regelrechte troep, dus weiger ik te tanken (al een paar keer mogen zien dat brandstoffilters er verstopt van raken) en die in Best is te ver omrijden voor me. :P De Haan aan de Huizingalaan is op zich ook best goedkoop: ook 1.689 maar met je ANWB-pasje krijg je nog een cent korting. Maar again: dan moet ik 7km omrijden om 70 cent op een volle tank te besparen, het omrijden kost meer dan de besparing. :+
Tinq benzine en daardoor filters verstoppen, sorry maar dat geloof ik echt niet, ik tank er met redelijk regelmaat en nooit problemen. ( ik vervang mijn filter dan ook gewoon op tijd))

Daarbij, uit mijn beroepsveld weet ik dat ik brandstof invloed heeft op de prestaties van de motor, maar dan praat je over dingen die alleen in motortestlab kan vaststellen en dan ben je echt zwaar achter de coma aan het kijken. 110 N/m of 109,4 N/m en dan zit er een meetonzekerheid van 0,2 N/m in en qua verbruik gaat het dan om zulke minieme afwijkingen dat 1 x harder bij het stoplicht wegtrekken factor 10 x meer invloed heeft op je verbruik dan je tankstation keuze.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[...]

Zit er echt verschil tussen de verschillende aanbieders of zit het tussen de oren?
Het lijkt alsof mijn auto op shell diesel soepeler rijdt en meer km's op 1 tank rijdt, maar of dat tussen de oren zit? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Atlas schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Zit er echt verschil tussen de verschillende aanbieders of zit het tussen de oren?
Het lijkt alsof mijn auto op shell diesel soepeler rijdt en meer km's op 1 tank rijdt, maar of dat tussen de oren zit? :)
Voor zover ik weet tussen de oren. Er zijn maar twee terminals in NL waar benzine wordt gehaald; één in Rotterdam en één in Amsterdam. Weet niet meer van wie ze waren, eentje was Esso dacht ik. Alleen die additieven zouden iets uit kunnen maken, maar de basis is gelijk.

edit: achterhaald, inmiddels:
Er zijn vier grote brandstoffenterminals in Nederland: één in Amsterdam (BP), twee in Rotterdam (Shell en Esso) en één in Vlissingen (Total).
http://zbc.nu/management/...-of-volledig-achterhaald/

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 17-06-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Atlas schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:44:
[...]

Zit tussen de oren. Bijna alle brandstof, van alle aanbieders, komt uit slechts enkele (ik geloof 3?) depots in Nederland.

Daar wordt een piepklein beetje additief in gedaan, en dat verschilt dan van keten tot ketel. Maar dat is maar een héél klein beetje.

Daar gaan brandstoffilters echt niet van verstoppen hoor. Dat soort praat is leuk voor aan de borreltafel, maar meer dan dat is het ook niet :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56
Vanmiddag diesel getankt voor 1,299 das onder de 1,30 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:58:
Zit tussen de oren. Bijna alle brandstof, van alle aanbieders, komt uit slechts enkele (ik geloof 3?) depots in Nederland.

Daar wordt een piepklein beetje additief in gedaan, en dat verschilt dan van keten tot ketel. Maar dat is maar een héél klein beetje.
Bij mijn vorige werkgever was men ooit in zee gegaan met een bedrijf dat precies dezelfde olie kan leveren met exact dezelfde componenten. Na 40 000km kreeg men gigantische veldklachten, van gigantische mechanische slijtage tot enorm veel lawaai (hebben beiden wel met elkaar te maken natuurlijk maar de slijtage zat dan op andere onderdelen)

Na chemisch onderzoek bleek de olie inderdaad chemisch gelijk te zijn aan het origineel alleen de kleine hoeveelheden additieven (die men niet kon ontleden) ontbraken.

Dus die peipkleine hoeveelheid additief, mis kijk je er niet op....

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Net getankt voor 1,639, met een 80 liter tank en 5 liter V8 scheelt dat behoorlijk :P
Van mij mag het nog wel even blijven zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

wildhagen schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:58:
[...]

Daar gaan brandstoffilters echt niet van verstoppen hoor. Dat soort praat is leuk voor aan de borreltafel, maar meer dan dat is het ook niet :)
Dan zal ik dat wel gedroomd hebben bij het autobedrijf waar ik werk. ;) Ik heb het met eigen ogen mogen zien, al meerdere keren. Een vriend van me had het ook al mogen meemaken met zijn Ford: daar was het brandstoffilter gewoon volledig dichtgekoekt door meuk/bezinksel. Detail: hij tankte steevast bij de Tinq aangezien dat bij hem om de hoek is en tankte nooit elders. Filter vervangen, nooit meer daar getankt en nooit meer last van gehad. Na een jaar ging 'ie toch maar weer bij de Tinq tanken en het probleem was al heel gauw terug. Toeval? Dacht het niet. ;)

Sowieso heeft benzine (en diesel) wat bezinksel die onderaan de tank terecht komt, wat men als "rest-brandstof" gezien wordt. Volgens de "geruchten" komt de "rest-brandstof" bij de prijsvechters terecht. Het verhaal van "tussen de oren" geloof ik niet. Het verhaal van de additieven geloof ik wel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ga mee met B-W, helaas is het zo dat 'pure' gezuiverde brandstof additieven nodig heeft voordat de huidige motoren er goed op kunnen lopen, zo niet krijg je toch behoorlijk wat problemen van de slechte bijwerkingen van benzine. Ja dat spul is niet zo 'goed' als men beweerd, er is een hoop chemicaliën nodig om die boel echt goed te laten werken zonder schadelijke effecten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
[...]

In al die jaren heb ik me nog steeds niet aangemeld voor die cent korting :+

De Gulf aan de Bisschop Bekkerlaan moet je in elk geval mijden. Daar zit het niet altijd lekker met de additieven of iets dergelijks. Minimaal 1x is er in de winter diesel aan me verkocht waar de auto al het vermogen bij verloor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Shell express bij afslag 32 is ook vaak goedkoop, al zie ik in de directlease app dat er een station in best zit die op 1,619 al zit.

Dat is wel echt goedkoop.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bierkameel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:58:
Net getankt voor 1,639, met een 80 liter tank en 5 liter V8 scheelt dat behoorlijk :P
Van mij mag het nog wel even blijven zakken.
Je wordt op je wenken bediend: http://www.nu.nl/economie/2840475/olieprijzen-verder-omlaag.html ;)

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 20-06-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:48

Geckoo

Good news, everyone!

Tilburg, bij de Avia en altijd op zondag, dan krijg je 3 cent extra korting. Afgelopen zondag was het € 1.649

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rukapul schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:20:
[...]

In al die jaren heb ik me nog steeds niet aangemeld voor die cent korting :+

De Gulf aan de Bisschop Bekkerlaan moet je in elk geval mijden. Daar zit het niet altijd lekker met de additieven of iets dergelijks. Minimaal 1x is er in de winter diesel aan me verkocht waar de auto al het vermogen bij verloor :X
Ik snap sowieso niet dat die Gulf nog bestaansrecht heeft: die vragen gewoon prijzen die nagenoeg gelijk zijn aan die van de snelweg. :/ Terwijl 100m verderop de Shell zit die veel goedkoper is. :P Echt druk is het er nooit (ik woon er steenworp afstand vandaan en kom er sowieso dagelijks langs) en zie eigenlijk zelden een tankwagen er staan. :P Wie weet heb je gewoon (sterk) verouderde brandstof getankt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schat dat ik vorige week nog 1,63 betaald had voor een liter super 98 in duitsland. Het scheelt iets van 4 liter 'meer' voor hetzelfde geld als in Nederland op ongeveer 30 a 40 euro. Gezien ik daar boodschappen doe elke week haal ik het er wel uit met een afstand van 25km :P

Ik denk dat ik wekelijks 25 euro minimaal bespaar door daar m'n goodies te halen ipv in Nederland. Zo blijft een VR6 rijden toch nog leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Het vreemde is dat ik de afgelopen 4000km keurig 1 op 25 heb gereden gemiddeld. Sinds ik de laatste keer eens bij een andere pomp tankte (autofood ipv shell) lijkt het gemiddeld verbruik volgens boordcomputer significant verbeterd. Ipv 4l/100km nu na 250km 3.5L/100km. Ben benieuwd of dit zo blijft, weer, files en ritten zijn nagenoeg identiek.

Waarschijnlijk zullen velen dit afdoen als placebo effect oid, ben benieuwd of dit zo blijft en ga zeker de 'proef' nog een tank doen om te kijken of het echt klopt. Daarnaast was deze pomp ook 2ct per liter goedkoper, dus dat is ook mooi meegenomen ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door Sander op 21-06-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kennelijk staat de olieprijs nu op het laagste peil van afgelopen anderhalf jaar. Zie http://www.nu.nl/economie...rijzen-verder-omlaag.html, maar helaas is daar maar weinig van te merken aan de pomp. :/ Het is natuurlijk wel wat gedaald de afgelopen tijd, maar niet naar de prijzen die we voorheen betaalden. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34
Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:47:
Kennelijk staat de olieprijs nu op het laagste peil van afgelopen anderhalf jaar. Zie http://www.nu.nl/economie...rijzen-verder-omlaag.html, maar helaas is daar maar weinig van te merken aan de pomp. :/ Het is natuurlijk wel wat gedaald de afgelopen tijd, maar niet naar de prijzen die we voorheen betaalden. :X
Definieer 'voorheen'. Analyses laten keer op keer zien dat de prijs aan de pomp prima correleert met de prijs van de olie en dat gemopper als dat van jou slechts uit onderbuikgevoelens bestaat, die weinig met de werkelijkheid van doen hebben. Wellicht is dat dit keer anders en ik geef je graag het voordeel van de twijfel, maar het zou daarbij wel helpen als je een bron zou hebben waaruit blijkt dat op jouw moment 'voorheen' de prijs van de olie gelijk was aan nu (rekening houdend met wisselkoersen etc.), maar de prijs aan de pomp significant lager was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In maart 2011 was de benzineprijs ook zo rond de 1,60 En dat is waar de prijzen nu ook weer naar toe gaan.

Uiteraard mag het van mij nog wel wat meer zakken, maar dat zal er niet in zitten ben ik bang.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anakha schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:52:
[...]

Definieer 'voorheen'. Analyses laten keer op keer zien dat de prijs aan de pomp prima correleert met de prijs van de olie en dat gemopper als dat van jou slechts uit onderbuikgevoelens bestaat, die weinig met de werkelijkheid van doen hebben. Wellicht is dat dit keer anders en ik geef je graag het voordeel van de twijfel, maar het zou daarbij wel helpen als je een bron zou hebben waaruit blijkt dat op jouw moment 'voorheen' de prijs van de olie gelijk was aan nu (rekening houdend met wisselkoersen etc.), maar de prijs aan de pomp significant lager was.
Simpel zat: ik duik m'n administratie in en zie dat ik in maart 2011 voor 1.519 getankt heb. Dat is goedkoper dan de 1.68 die hetzelfde tankstation nu rekent. ;) Nu is de accijns welliswaar verhoogd, maar dan heb je 't over 1 cent ofzo. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:34
Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:00:
[...]

Simpel zat: ik duik m'n administratie in en zie dat ik in maart 2011 voor 1.519 getankt heb. Dat is goedkoper dan de 1.68 die hetzelfde tankstation nu rekent. ;) Nu is de accijns welliswaar verhoogd, maar dan heb je 't over 1 cent ofzo. :+
Ik heb in maart 2011 volgens mijn eigen administratie 5 keer getankt, elke keer voor tussen de 1,60 en 1,62, altijd bij de goedkoopste pomp in de buurt. Dat zit een stuk dichter bij de 1,66 die datzelfde tankstation nu rekent dan in jouw voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:47:
Op 11 april was de benzineprijs nog 1,889/l terwijl hij nu al gezakt is naar 1,769. Binnen 2 maanden 12 cent eraf vind ik toch heel wat. Zie ook http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-historie.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Begin 2011 valt ook binnen die anderhalf jaar. Even wat bonnen erbij gepakt:
- 14 februari 2011: 1,569 (Shell Kennedylaan)
- 25 maart 2011: 1,599 (Shell Kennedylaan, dacht dat er 1,509 stond maar dat klopte dus niet, mijn post hierboven kan je dus even vergeten).
- 12 januari 2011: 1,589 (BP Helvoirt, zit aan de rijksweg dus is niet bepaald goedkoop).
- in mei en juni was de benzine wel fors duurder, gelijk aan het niveau van nu. Maar eind juni daalde het weer: op 29-06-2011 betaalde ik 1,579 per liter Euro 95 (Shell Kennedylaan)
- in augustus werd 't weer goedkoper: op 25-08-2011 moest ik per liter 1,599 betalen (Shell Kennedylaan).

Hoe dan ook: het is nog altijd goedkoper dan de 1.68 die ze bij de Shell Kennedylaan nu rekenen. Haal er de jaarlijkse 1 cent accijnsverhoging van af en je zit nog op ruim 7 cent meer dan het vorige "dieptepunt" in anderhalf jaar tijd.

Nu zal dat de komende dagen wel gelijk getrokken worden, maar dit spreekt voor zich lijkt me. :P Ik denk dat morgen de prijs hier weer gedaald is, en dat 't maandag nog goedkoper zal zijn (vreemd genoeg lijkt vrijdag de "duurste" benzineprijs te hebben hier).

Overigens: het argument dat de benzineprijzen en olieprijzen-dalingen/stijgingen rechtstreeks gekoppeld zijn en er geen vertraging in te bespeuren valt klopt niet helemaal. Die grafieken zijn namelijk gebaseerd op de adviesprijzen. Tankstations zijn zelf vrij om te bepalen of ze deze prijzen volgen. De meesten doen dat wel, maar men kan gerust een daling pas een dag later invoeren, of de daling iets minder hard maken. Immers: de meeste tankstations adverteren met "TOT 10 cent korting" en niet met "10 cent korting" (om maar even een voorbeeld te noemen). Dat soort grafieken kan je daarom gerust onder "window dressing" scharen. ;)
tweaker2010 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:38:
[...]

Op 11 april was de benzineprijs nog 1,889/l terwijl hij nu al gezakt is naar 1,769. Binnen 2 maanden 12 cent eraf vind ik toch heel wat. Zie ook http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-historie.php
Mee eens, maar het gaat mij erom dat de "laagste olieprijs in anderhalf jaar" niet direct terug te zien in dezelfde benzineprijs. Nu zijn de wisselkoersen van Euro vs Dollar welliswaar veranderd, maar ook daar is afgelopen dagen een hoop in gewijzigd en het zou me niets verbazen als die weer nagenoeg gelijk is als toen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Bart-Willem op 21-06-2012 13:54 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bart-Willem schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:52:
Mee eens, maar het gaat mij erom dat de "laagste olieprijs in anderhalf jaar" niet direct terug te zien in dezelfde benzineprijs. Nu zijn de wisselkoersen van Euro vs Dollar welliswaar veranderd, maar ook daar is afgelopen dagen een hoop in gewijzigd en het zou me niets verbazen als die weer nagenoeg gelijk is als toen. ;)
http://www.google.com/finance?q=EURUSD

Hier kan je ook de trend bekijken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Overigens: het argument dat de benzineprijzen en olieprijzen-dalingen/stijgingen rechtstreeks gekoppeld zijn en er geen vertraging in te bespeuren valt klopt niet helemaal. Die grafieken zijn namelijk gebaseerd op de adviesprijzen. Tankstations zijn zelf vrij om te bepalen of ze deze prijzen volgen. De meesten doen dat wel, maar men kan gerust een daling pas een dag later invoeren, of de daling iets minder hard maken. Immers: de meeste tankstations adverteren met "TOT 10 cent korting" en niet met "10 cent korting" (om maar even een voorbeeld te noemen). Dat soort grafieken kan je daarom gerust onder "window dressing" scharen. ;)
Ben het volledig met je eens, wij vergelijken niet adviesprijzen, maar pompprijzen en die kunnen pompeigenaren (franchisers) gewoon zelf aanpassen adhv de korting per liter die ze geven op de adviesprijs. Een bandbreedte van 4 tot 6 cent is daarin niet ongewoon. Sinds de lokale shell nieuwe pompen heeft en op zaterdag weer een bediende is hij niet meer bij de goedkoopste, maar 1 van de duurste in de plaats.

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 21-06-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niemand houdt je tegen om bij een pomp te tanken die wel de adviesprijs volgt. Zelf tank ik vaak bij de Agrimarkt, vergeleken met de GLA zitten zij er altijd 14 cent onder. Maar langs de snelweg betaal je de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik tank nooit langs de snelweg, maar eigenlijk altijd bij die Shell hier om de hoek of de De Haan (is 1 cent goedkoper icm ANWB-pas). M'n broer tankt wel langs de snelwegen, maar die heeft dan ook een tankpas. Opvallend detail: hij kan maar bij een aantal stations tanken (geloof dat 'ie altijd een Shell moet hebben) omdat er dan prijsafspraken zijn tussen de stations en de verstrekker van de tankpas. Maar zoiets is vaker regel dan uitzondering bij tankpassen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird

NightBird

DPC-Crew Coding
Dat gebeurt amper: http://nieuws.brandstof-z...ns-op-prijsveranderingen/

En wat betreft de pompprijzen; vorig jaar schommelde de gemiddelde adviesprijs van Euro95 heel het jaar tussen de €1,65 en €1,75. Nu staat-ie op €1,77 wat er toch wel in de buurt komt (zeker als je ziet dat de piek op €1,88 lag). Bron: http://www.brandstof-zoeker.nl/adviesprijzen/euro95/

[ Voor 14% gewijzigd door NightBird op 21-06-2012 16:50 . Reden: pompprijzenverhaal toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Lees je wel goed? ;)
Toch is er bij ongeveer een derde van de stations een duidelijk verschil te zien in de snelheid waarmee de prijzen worden aangepast. Er zit geen duidelijk patroon in het type station waarvan de prijs asymmetrisch reageert. Het zijn zowel dure als goedkope, ze zijn van elk merk en ze zijn over het hele land verspreid. Asymmetrische prijsaanpassingen lijken dan ook een verschijnsel dat willekeurig is verdeeld over Nederlandse benzinestations.
En:
Voor de meeste stations waarvan de prijs asymmetrisch reageert, is de mate van asymmetrie direct na een verandering van de marktnotering substantieel. Wanneer de marktprijs met één cent stijgt, is hun gemiddelde prijs de volgende dag met 0,35 cent gestegen. Maar als de marktprijs daalt met één cent, is de gemiddelde prijs van deze stations met maar 0,15 cent gedaald. Dit laat zien dat deze stations sneller reageren op prijsstijgingen dan op prijsdalingen.
Ik heb een vermoeden dat de pompen aan de snelwegen volledig symmetrisch reageren (immers: zij hanteren de adviesprijs) maar dat 't voor pompen die afwijken van de prijs het dus anders geldt. Eigenlijk zouden ze dat ook eens moeten onderzoeken (al zit dat er wel deels in, maar is er geen uitsluitsel gegeven). :+

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 82 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.