Shell heeft vandaag de benzine en diesel 1 cent in prijs verlaagd, nu de rest nog...
Zie http://www.nu.nl/brandstof/index.html
Zie http://www.nu.nl/brandstof/index.html
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Hier in Nieuwerkerk gaat de Shellprijs óók naar 12ct korting als Tango dit doetMBV schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:45:
Hier bij de Tango is het elke donderdag raak. 12ct korting, in plaats van 8ct bij de shell ernaast. Voor 4ct/liter = 1,60 euro (bij 40 liter, lijkt mij een normale hoeveelheid) gaan mensen in de rij staan met een draaiende motor. Lekker nuttig...
Ik ga dus altijd naar die shell-pomp. Airmiles en zegeltjes voor de wasstraat zijn net zo veel waard als 2ct korting (die de tango normaal extra heeft), maar komen voor eigen rekening
Soms pak ik wel eens de auto naar m'n werk (5km), als het kloteweer is ofzo. Dan kan ik op de terugweg (dat is dan nagenoeg altijd zaterdagnachtMBV schreef op zondag 25 maart 2012 @ 16:45:
Hier bij de Tango is het elke donderdag raak. 12ct korting, in plaats van 8ct bij de shell ernaast. Voor 4ct/liter = 1,60 euro (bij 40 liter, lijkt mij een normale hoeveelheid) gaan mensen in de rij staan met een draaiende motor. Lekker nuttig...
Ik ga dus altijd naar die shell-pomp. Airmiles en zegeltjes voor de wasstraat zijn net zo veel waard als 2ct korting (die de tango normaal extra heeft), maar komen voor eigen rekening
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ik verbaas me ook altijd over de mensen die het nodig vinden om net voor een rood stoplicht zodra het naar meerdere banen gaat links of rechts te willen inhalen terwijl ik Vmax rijdt, om vervolgens bovenop de rem te gaan staan... Is dat een leasebak-syndroom of heeft het echt alleen met een klein pikkie te maken?YellowCube schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 17:34:
het is dus goedkoper geworden. Dat verklaart waarom de hele stad vandaag vast stond met auto's en er voor de parkeergarages rijen met auto's met draaiende motor stonden te wachten tot ze naar binnen konden.
/sarcasm
Die tango dus. En omrijden? 2,2km vind ik nou niet direct omrijden, en als je vanaf de snelweg komt maakt het echt geen bal uit.Megamind schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:52:
[...]
Hier in Nieuwerkerk gaat de Shellprijs óók naar 12ct korting als Tango dit doetScheelt mij weer stukje omrijden.
Dat is de ervaring dat iemand die Vmax + 0 rijdt waarschijnlijk nog 10km voor je zit, terwijl je Vmax + 8 wilt rijden. Op zo'n stuk kan je iemand dan makkelijk inhalen. En ik doe het ook wel eens om wat frustratie te luchten als er iemand van Krimpen naar Rotterdam 40km/u rijdt, de hele weg lang, zonder inhaalmogelijkhedenRemcoDelft schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:33:
[...]
Ik verbaas me ook altijd over de mensen die het nodig vinden om net voor een rood stoplicht zodra het naar meerdere banen gaat links of rechts te willen inhalen terwijl ik Vmax rijdt, om vervolgens bovenop de rem te gaan staan... Is dat een leasebak-syndroom of heeft het echt alleen met een klein pikkie te maken?
[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 26-03-2012 09:42 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Als iemand Vmax+8 wil rijden vind ik dat alleen maar sneu. Waarom wil iedereen toch z'n eigen "acceptatiegrens" van regels bedenken? Vmax is Vmax, klaar. Is dat werkelijk zo moeilijk om je daar aan te houden? Voel je je gelukkiger of stoerder als je Vmax+8 rijdt? Of ben je zo blij dat je 2 minuten langer naar de TV-reclame kan kijken 's avonds?MBV schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:21:
[...]
Dat is de ervaring dat iemand die Vmax + 0 rijdt waarschijnlijk nog 10km voor je zit, terwijl je Vmax + 8 wilt rijden.
Frustratie, dat zal het zijn. Hoe ver heen ben je, als je frustratie krijgt (en nu heb ik het niet over jouw 40 km/h voorbeeld ook al quote ik je, maar over degene die gisteren weer achter me reed) van iemand die zich aan de verkeersregels houdt? In dit geval werd ik trouwens ingehaald door iemand om daarna aan te sluiten in het rijtje wachtende auto's voor linksaf (=rood), terwijl ik rechtdoor ging (=groen). Pure verspilling van brandstof.En ik doe het ook wel eens om wat frustratie te luchten
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Hoe bedoel je? Vmax op de teller is wat anders als werkelijke Vmax. Alle auto's hebben namelijk een afwijking naar boven op de teller. Niets is zo irritant als mensen die 70 rijden in een trajectcontrole waar 80 is toegestaan.RemcoDelft schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:45:
[...]
Als iemand Vmax+8 wil rijden vind ik dat alleen maar sneu. Waarom wil iedereen toch z'n eigen "acceptatiegrens" van regels bedenken? Vmax is Vmax, klaar. Is dat werkelijk zo moeilijk om je daar aan te houden? Voel je je gelukkiger of stoerder als je Vmax+8 rijdt? Of ben je zo blij dat je 2 minuten langer naar de TV-reclame kan kijken 's avonds?
dus als we allemaal 80 rijden op de teller is er niks aan de hand.tweaker2010 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:08:
[...]
Hoe bedoel je? Vmax op de teller is wat anders als werkelijke Vmax. Alle auto's hebben namelijk een afwijking naar boven op de teller. Niets is zo irritant als mensen die 70 rijden in een trajectcontrole waar 80 is toegestaan.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Omdat iedereen zich moet aanpassen aan de langszaamst rijdende op een 1-baans weg. Als iemand die wat harder rijd ben je niemand tot overlast, als langzaamrijder wel.YellowCube schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:34:
ik vind het prima, maar zolang nog niet iedereen op GPS rijdt is de snelheid op de teller leidend. Wel zo simpel
En ik vind het niet zozeer sneu, maar wel een discussie waar je nooit uit gaat komen. Tenzij iemand hier haarfijn kan onderbouwen waarom het argument van "ik wil gewoon lekker doorrijden" zwaarder weegt dan "ik wil het gewoon lekker rustig aan doen".
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Uiteraard, als ik over Vmax spreek bedoel ik een fatsoenlijk meetsysteem, niet een meetsysteem met random afwijking.furby-killer schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:27:
Zit wel wat verschil tussen tellers, dus dat schiet weinig op. Kan beter iedereen Vmax op de GPS gaan rijden.
Erger nog: mensen zoals Robbeke80 vinden dat ik de wet moet overtreden omdat zijzelf ook de wet willen overtreden. En al die mensen die in de auto "lekker doorrijden" zijn niet vooruit te branden zodra ze zelf hun luie lichaam in beweging moeten zetten (wandelen/fietsen/traplopen). En dat maakt het gewoon een verlengstuk, en daar is de openbare weg nou net niet voor bedoeld.YellowCube schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:34:
En ik vind het niet zozeer sneu, maar wel een discussie waar je nooit uit gaat komen. Tenzij iemand hier haarfijn kan onderbouwen waarom het argument van "ik wil gewoon lekker doorrijden" zwaarder weegt dan "ik wil het gewoon lekker rustig aan doen".
Tot die "wat harder rijder" het nodig vind om naast het te hard rijden ook het verplichte afstandhouden te gaan negeren. Dan brengt diegene mij (als motorrijder) behoorlijk in gevaar.Tukk schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Omdat iedereen zich moet aanpassen aan de langszaamst rijdende op een 1-baans weg. Als iemand die wat harder rijd ben je niemand tot overlast, als langzaamrijder wel.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Behalve degene voor jeTukk schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Omdat iedereen zich moet aanpassen aan de langszaamst rijdende op een 1-baans weg. Als iemand die wat harder rijd ben je niemand tot overlast
Eens, al is de discussie over de gekozen snelheid wel een eigen topic waard.Hooglander1 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:49:
Zullen we het weer over brandstofprijzen hebben? kthnx!
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 26-03-2012 10:51 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 19% gewijzigd door Daniel36 op 26-03-2012 10:56 ]
8km/u is bij 50km/u 16% sneller, op een rit van 20 minuten (bij 50km/u) dus 3 minuten. Bij 100km/u 8%, op een rit van een uur (woon/werk) een slordige 10 minuten. 20 minuten per dag vind ik de moeite waard ja. Met GPS heb ik gezien dat mijn km-teller altijd dezelfde hoeveelheid afwijkt, dus ik stel gewoon de cruisecontrol in.RemcoDelft schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:45:
[...]
Als iemand Vmax+8 wil rijden vind ik dat alleen maar sneu. Waarom wil iedereen toch z'n eigen "acceptatiegrens" van regels bedenken? Vmax is Vmax, klaar. Is dat werkelijk zo moeilijk om je daar aan te houden? Voel je je gelukkiger of stoerder als je Vmax+8 rijdt? Of ben je zo blij dat je 2 minuten langer naar de TV-reclame kan kijken 's avonds?
Ik doe zinloze fratsen als even gas geven voor een rood stoplicht alleen als iemand 30-40km/u heeft gereden. Tot dat stoplicht houd ik (na hooguit een halve minuut drammen) afstand: als ze er na een paar seconden niet harder van gaan rijden zal het na 5 minuten ook wel niks uitmaken.[...]
Frustratie, dat zal het zijn. Hoe ver heen ben je, als je frustratie krijgt (en nu heb ik het niet over jouw 40 km/h voorbeeld ook al quote ik je, maar over degene die gisteren weer achter me reed) van iemand die zich aan de verkeersregels houdt? In dit geval werd ik trouwens ingehaald door iemand om daarna aan te sluiten in het rijtje wachtende auto's voor linksaf (=rood), terwijl ik rechtdoor ging (=groen). Pure verspilling van brandstof.
Dus om 2% van je werkweek aan tijd te besparen overtreed je 500 uur per jaar de wet?MBV schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:11:
[...]
8km/u is bij 50km/u 16% sneller, op een rit van 20 minuten (bij 50km/u) dus 3 minuten. Bij 100km/u 8%, op een rit van een uur (woon/werk) een slordige 10 minuten. 20 minuten per dag vind ik de moeite waard ja.
Hooglander1 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:49:
Zullen we het weer over brandstofprijzen hebben? kthnx!
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ligt eraan waar je woont natuurlijk, de Shell kom ik altijd langs, de Tango moet ik 2 afslagen meer nemen idd. Maar als de Shell ook de prijzen omlaag haalt dan ga ik daar tanken en om 7 uur 's avonds staat er vaak niemand meer.MBV schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:21:
[...]
Die tango dus. En omrijden? 2,2km vind ik nou niet direct omrijden, en als je vanaf de snelweg komt maakt het echt geen bal uit.
[...]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Als elk Europees zijn prijzen zou verlagen tot 1/3 dan zal die prijs van korte duur zijn, want door de enorm toegenomen vraag wordt olie veel duurder, en zit je zo weer op de oude prijs van 1,85, maar nu gaat niets meer naar de staat (en dus uiteindelijk naar jou) maar naar Islamitische oliesjeiks en Poetin.Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:13:
Dat kan al makkelijk, hier in NL is namelijk maar 1/3e van de benzine prijs de olieprijs, de rest is accijns en BTW.
Echt? Die enorme prijsstijgingen van de laatste 3 maanden (25 eurocent) hebben anders niets met de accijns te maken hoor. Dat is puur gebaseerd op speculatie met de olieprijs.Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:13:
Dat kan al makkelijk, hier in NL is namelijk maar 1/3e van de benzine prijs de olieprijs, de rest is accijns en BTW.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
En tien jaar geleden was 1/4e van de prijs de olieprijs.Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:13:
[ Voor 23% gewijzigd door OzzieMann op 28-03-2012 09:42 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
https://untappd.com/user/OzzBier
Waarom? Ik zie ook voordelen aan deze belasting, hoe kom je tot deze conclusie?dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:57:
Yep, maar dat neemt niet weg dat de accijns nog steeds tot 1 van de hoogste van de wereld behoort, daar mag ook best wat aan gedaan worden.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Daar iets aan doen betekent andere problemen. Nog minder inkomsten betekent nog meer bezuinigen en op nog meer economische krimp zit niemand te wachten.dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:57:
Yep, maar dat neemt niet weg dat de accijns nog steeds tot 1 van de hoogste van de wereld behoort, daar mag ook best wat aan gedaan worden.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik ben benieuwd, waarom is €1,50 acceptabel en niet, bijv, €2,50 of €0,50?dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:57:
Dan komen we misschien weer onder een "acceptabele" € 1,50 uit.
Zoals ik al zei, we zitten bij de hoogste van de wereld als het niet al de hoogste is. Wellicht zitten er voordelen aan maar ik zit toch liever in een wat lager gebied. Ik snap ook wel dat het laagste niet mogelijk is...Tukk schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Waarom? Ik zie ook voordelen aan deze belasting, hoe kom je tot deze conclusie?
Waar gaan we dan op bezuinigen? Want er komt dan minder geld binnen.
Het staat niet voor niets tussen quotes...anandus schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:07:
[...]
Ik ben benieuwd, waarom is €1,50 acceptabel en niet, bijv, €2,50 of €0,50?
Is daar een bepaalde reden voor?
Acceptabel is een subjectief begrip...dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:57:
Dan komen we misschien weer onder een "acceptabele" € 1,50 uit.
Virussen? Scan ze hier!
Normaals, daarom staat het ook tussen quotesjoopv schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:19:
[...]
Acceptabel is een subjectief begrip...
Toen ik voor het eerst diesel tankte kostte dat spul 80 guldencent per liter. Ik ging met de auto naar de zuidkust van Turkije op vakantie (9000km) en ik was in totaal 300 gulden kwijt aan diesel. In Turkije kostte dat spul destijds 30 guldencent/L.
Nee, de overheid moet de bedrijven meer ruimte geven om belastingvrij meer te kunnen vergoedenwildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:20:
Tsja, dan moet je bij je baas om een hogere vergoeding vragen. Het staat hem vrij meer dan 19 cent/km uit te betalen hoor. Betaal je d'r alleen loonheffing over, maar dat is het dan ook wel.
En waar moet dat geld vandaan komen? Want jouw voorstel betekent dus minder belastinginkomsten, dus meer bezuinigingen elders nodig.dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:22:
[...]
Nee, de overheid moet de bedrijven meer ruimte geven om belastingvrij meer te kunnen vergoeden
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad, een accijnsverlaging kun je echt op je buik schrijven, dat gaat nooit gebeuren.wildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:26:
[...]
En waar moet dat geld vandaan komen? Want jouw voorstel betekent dus minder belastinginkomsten, dus meer bezuinigingen elders nodig.
De geldboom van de overheid schijnt namelijk ook overleden te zijn, net als die van mij...
Dus, aangezien een overheid speculatie op de markt niet bepaald tegen kan gaan, zijn we allemaal gewoon de lul.....wildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:26:
[...]
En waar moet dat geld vandaan komen? Want jouw voorstel betekent dus minder belastinginkomsten, dus meer bezuinigingen elders nodig.
De geldboom van de overheid schijnt namelijk ook overleden te zijn, net als die van mij...
K to the KillaZ
Iets met vrije markt en zo....KillaZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:39:
[...]
Dus, aangezien een overheid speculatie op de markt niet bepaald tegen kan gaan, zijn we allemaal gewoon de lul.....
En Shell maar recordwinsten halen
K to the KillaZ
Dat noemen wij vrije markt economie en dat iets iets waar wij in het kapitalistische westen heel erg trots op zijn. Als onze rijkdom en voorspoed hebben wij te danken aan onze kapitalistische denken en doen.KillaZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:11:
Ik doelde meer op het feit dat de overheid niets kan doen, precies de reden die jij aanhaalt en dat de oliemaatschappijen vrolijk hun graantje meepikken in een mondiale crisis.
Er zijn geen tekorten, de gestegen vraag vanuit Azie kan worden opgevangen, maar omdat we in een crisis zitten loont het om te speculeren. Wie zijn de lul? Jij en ik. Wie knijpen er in hun handjes? De olieproducenten en producerende landen.
Ik kan niet zo 1-2-3 de verdeling van de winst van Shell vinden (jaarverslag is geblokt hier), maar ik vind het vreemd dat in deze tijden de olieproducenten recordwinsten boeken terwijl economiën krimpen.....
Dat....vind ik jammer.
Tja, die enorme winst van Shell blijft een bizar fenomeen wat elke jaar weer terug komt:KillaZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:11:
Ik kan niet zo 1-2-3 de verdeling van de winst van Shell vinden (jaarverslag is geblokt hier), maar ik vind het vreemd dat in deze tijden de olieproducenten recordwinsten boeken terwijl economiën krimpen.....
Dat....vind ik jammer.
Jaarverslag: http://jaarverslag.info/a..._AnnualReview_2011_EN.pdfDe winst liep op naar 28.6 miljard dollar, een forse stijging die het gevolg is van de hoge olieprijs.
[ Voor 15% gewijzigd door tweaker2010 op 28-03-2012 14:47 ]
En als percentage van de omzet is het helemaal niet zo veel. De echte winst gaat naar de olielanden.tweaker2010 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:44:
[...]
Tja, die enorme winst van Shell blijft een bizar fenomeen wat elke jaar weer terug komt:
Nogmaals "De winst liep op naar 28.6 miljard dollar, een forse stijging die het gevolg is van de hoge olieprijs.".RemcoDelft schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:47:
[...]
En als percentage van de omzet is het helemaal niet zo veel. De echte winst gaat naar de olielanden.
Maar (lang) niet al die winst wordt geïnvesteerd in onderzoek naar / uitrol van duurzame technieken, eerder integendeel: ik heb het idee dat het voornamelijk ingezet wordt om nóg meer, nég dieper te boren naar nóg kleinere olie/aardgasveldjes om maar aan het huidige model vast te klampen.tweaker2010 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:44:
De winst liep op naar 28.6 miljard dollar, een forse stijging die het gevolg is van de hoge olieprijs.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Een winst is, simpel gezegd, het resultaat van alle opbrengsten minus alle kosten van het boekjaar. Winst is dus geld wat overblijft en, inderdaad, nog niet geïnvesteerd is. Echter investeringen die in de toekomst gedaan moeten worden zullen steeds meer gaan kosten omdat het steeds moeilijker gaat worden om olie op te boren. Daar is geld voor nodig en dat is waar deze winsten o.a. voor gebruikt gaan worden.dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:42:
Een winst is niet geinversteerd in nieuwe ontwikkelingen, die kosten zijn al van je winst af...
Natuurlijk verdient Shell er aan! Het zou slecht zijn als het niet zo was...tweaker2010 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:48:
[...]
Nogmaals "De winst liep op naar 28.6 miljard dollar, een forse stijging die het gevolg is van de hoge olieprijs.".
Dus Shell verdient ook aan de hoge olieprijs en niet alleen die olielanden...
[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 28-03-2012 15:20 ]
Koop je een Prius, rijd je altijd zo rond 80 op 80 wegen, en 90-95 op snelwegen, doet ie makkelijk 1:23 gemiddeld, als het niet meer is. Of een klein gebakje als een Aygo, rijd ook zo 1:20 of beter. En jezelf aanleren nooit langere tijd boven 100km/h gaan rijden, dat zuipt namelijk vanwege kwadratische luchtweerstand.merauder schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:04:
... Nu met 1,84 euro per liter voor benzine is het voor mij financieel gewoon naar, maar als de prijs naar +/- 3,00 euro per liter kruipt gaat het ook voor mij erg lastig worden waarbij de bijstand / ww een reëel alternatief gaat worden.
Shell mag best winst maken, maar een stijging van 54% per jaar gaat helemaal nergens over.RemcoDelft schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:19:
[...]
Natuurlijk verdient Shell er aan! Het zou slecht zijn als het niet zo was...
Maar deel die winst eens door de olieproductie van Shell!
Shell's productie daalde met 2 procent tot 3,012 miljoen vaten olie-equivalent per dag.
54% stijging in 1 jaar, niet "per jaar".tweaker2010 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:26:
[...]
Shell mag best winst maken, maar een stijging van 54% per jaar gaat helemaal nergens over.
Daar ben ik het niet mee eens, maar die discussie is een X aantal pagina's terug hier al uitgebreid langs geweestBlik1984 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:36:
We kunnen wel allemaal externe partijen de schuld geven. Maar daar kun je gewoon niks aan veranderen. De enige die afhankelijk is van olie/benzine ben je zelf. Je hoeft geen auto te rijden als je een baan hebt op fiets-afstand, met een beetje flexibiliteit is het OV vaak ook een optie, etc.
Dat is hier op Tweakers geen populaire mening...Blik1984 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:36:
We kunnen wel allemaal externe partijen de schuld geven. Maar daar kun je gewoon niks aan veranderen. De enige die afhankelijk is van olie/benzine ben je zelf. Je hoeft geen auto te rijden als je een baan hebt op fiets-afstand, met een beetje flexibiliteit is het OV vaak ook een optie, etc.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Ik kan ook niet alle 315 pagina's bijhoudendude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:38:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens, maar die discussie is een X aantal pagina's terug hier al uitgebreid langs geweest
100% mee eens.Blik1984 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:36:
[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 28-03-2012 15:53 ]
Daar wil zelfs jij het antwoord niet op weten.Metro2002 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:52:
[...]
100% mee eens.
Ben benieuwd of we dit jaar nog de 2 euro grens gaan doorbreken en ik ben nog veel benieuwder wat de prijs moet worden willen mensen op zoek gaan naar alternatieven voor de auto. Ligt dat op 2,50 of 3 euro? of ligt dat pas bij 5 euro per liter?
Als ik namelijk zie hoe ontzettend druk het nog altijd op de weg is, ongeacht het tijdstip, dan kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat men het verder wel best vindt en de auto lekker nog een keer volkiept met wat binnensmonds gemopper ("overheid is een dief, ik heb geen keuze, ik moet met de auto want ik kan die 5km echt niet anders afleggen" blabla)
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Vaak hebben mensen een baan die niet op fietsafstand is, en ik zie het vaak genoeg dat het OV een rampenplan is qua aansluiting. Of het OV komt bij lange na niet in de buurt van waar jij moet zijn(industrieterrein in IJsselstein is er een goed voorbeeld van).Blik1984 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:36:
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
blup
[ Voor 36% gewijzigd door wesleytjuh op 28-03-2012 16:42 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
blup
Kleine toevoeging daarbij: alles wat je koopt wat over een wat grotere afstand vervoerd moet worden zal duurder worden. Lokale producten, maar ook reparatie van apparaten in plaats van vervanging zal relatief aantrekkelijker worden.dude88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:57:
Alles wat je koopt (zelfs je fiets onderdelen) zijn allemaal afhankelijk van logistiek welke weer zwaar afhankelijk is van de brandstofprijzen.
Dat ik op termijn mijn rijstijl moet aanpassen ten gunste van het verbruik was me al langere tijd bekend, en daar heb ik vrede mee. Maar ook al pas je de rijstijl aan, en ook al heb je een Prius of een Aygo, op een gegeven moment raakt de rek er uit.Bartjuh schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:25:
[...]
Koop je een Prius, rijd je altijd zo rond 80 op 80 wegen, en 90-95 op snelwegen, doet ie makkelijk 1:23 gemiddeld, als het niet meer is. Of een klein gebakje als een Aygo, rijd ook zo 1:20 of beter. En jezelf aanleren nooit langere tijd boven 100km/h gaan rijden, dat zuipt namelijk vanwege kwadratische luchtweerstand.
Ieuw, die is lelijk...merauder schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:17:
Waarover mij verbaas is dat de automotive markt dit niet oppakt. Een productieauto die 1:40 / 1:50 haalt tegen een betaalbare prijs kan volgens mij de verkoopknaller van 2012 worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 28-03-2012 17:27 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik denk dat ik wel weet waarom dat nog niet gebeurd is. Qua motortechniek is de rek er echt wel uit. Je ziet dat aan het feit dat fabrikanten de laatste tijd grijpen naar start/stop, dat zouden ze niet doen als er bij de verbranding nog wat te halen zou zijn. De enige stap die ik op dat punt nog zie is het gebruik van keramische materialen zodat de verbrandingstemperatuur (flink) omhoog kan, maar dat staat nog in de kinderschoenen.merauder schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:17:
Een productieauto die 1:40 / 1:50 haalt tegen een betaalbare prijs kan volgens mij de verkoopknaller van 2012 worden.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
[ Voor 22% gewijzigd door AlexanderB op 28-03-2012 17:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 18% gewijzigd door AlexanderB op 28-03-2012 18:03 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nee, merp!
Als particulier, simpelweg niet. De aanschafprijs is nog veel te hoog, dat rijd je nooit goed op de varuabele kosten. Als je een bedrijf hebt wat voldoende omzet/winst maakt ligt het anders. Je kunt van alles en nog wat van de belasting aftrekken en dan is het juist financieel erg aantrekkelijk. Daarom is het overgrote deel van alle elektrische auto's in Nederland dan ook zakelijk. Als je zonnestroompanelen op je bedrijfsdak zet (waarvoor je ook weer allerlei belastingvoordelen opstrijkt) ontloop je ook veel belastingen/heffingen op de stroomprijs en lach je je suf.PauseBreak schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:48:
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben, naar aanleiding van de discussie hier boven over verbruik: Wanneer zouden jullie een elektrische auto serieus overwegen? En dan bedoel ik zoals die auto's nu zijn, dus puur kijkend naar de brandstofprijs en verder niks.
Natuurlijk chargeer ik met mijn opmerkingen, maar dat gemak is ons aangeleerd omdat we een welvarend land zijn. Een auto is gewoon een status-symbool en het geeft een luxer gevoel als je met de auto kunt i.p.v. met OV. Een beetje flexibiliteit qua OV zou wonderen doen, maar dan moet er ook iets met het imago van de NS en de busbedrijven gebeuren. Het is in Nederland gewoon "niet cool" om met het OV te gaan.beany schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:28:
[...]
Vaak hebben mensen een baan die niet op fietsafstand is, en ik zie het vaak genoeg dat het OV een rampenplan is qua aansluiting. Of het OV komt bij lange na niet in de buurt van waar jij moet zijn(industrieterrein in IJsselstein is er een goed voorbeeld van).
Ook rijden sommige bussen erg weinig. 1x per uur in de spits zie je vaak. Als je dan moet overstappen en je hebt een beetje pech kan je gewoon erg lang gaan wachten(max een uur dus).
Op die manier is het dus gewoon niet leuk om met het OV te gaan. Vooral als het met het OV anderhalf uur is terwijl het met de auto binnen een half uur kan.
Ik heb het geluk dat de bus bijna voor de deur van mijn huis stopt en praktisch voor de deur van mijn werk langs komt zonder over te hoeven stappen, dus mij hoor je er niet over klagen. Maar ik heb zat familie/kennissen voor het OV echt ondoenlijk is.
Dus het is makkelijk om te roepen dat je niet met de auto hoeft, terwijl de praktijk toch echt anders is. Ik ben het wel met je eens dat veel mensen de auto als gemak gebruiken, maar er is een enorme groep waar dat anders is.
valt mee. ik heb zelf ook een andere benzinemotor in deze wagen gelegd (voor extra vermogen). en de diesel die dr in komt, komt ook gewoon uit dezelfde merk/type auto, dat is gewoon bolt-in omwisselen dus. (hell, ik zou met n setje andere zuigers en n andere kop al klaar zijn, er is ook een diesel-versie met dezelfde inhoud en opbouw als wat ik nu benzine heb, maar ik wil de 0.1 liter en 3pk sterkere, iets steviger gebouwde 1.5L versie.)wildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:08:
O zo. Lijkt me alleen een erg kostbare grap? Kan je dan niet beter een andere tweedehands auto kopen die al op diesel loopt?
Kan je trouwens sowieso een dieselmotor in een benzine-auto hangen. Ik bedoel dus qua maten en vorm enzo, is daar wel ruimte voor onder de motorkap?
Vind het maar vaag eigenlijk, nooit gehoord dat iemand zoiets deed.
tot 2 jaar geleden. ik was al bezig om een elektrische auto te bouwen zelf (!), maar dat is me door de neus geboord toen de regels voor zelfbouw elektrische auto's enorm streng zijn geworden. (lees: duur, want de motor en controller moeten van een voor autogebruik goedgekeurd type zijn, wat ze ontzettend duur maakt tov andere prima geschikte maar niet van een certificaat voorziene onderdelen, bijvoorbeeld 2ehands van een forse heftruck)PauseBreak schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:48:
Wanneer zouden jullie een elektrische auto serieus overwegen?
[ Voor 9% gewijzigd door AlexanderB op 28-03-2012 22:27 ]
http://www.vwforum.nl/de-...b-autoservice-t83443.htmlwildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:08:
O zo. Lijkt me alleen een erg kostbare grap? Kan je dan niet beter een andere tweedehands auto kopen die al op diesel loopt?
Kan je trouwens sowieso een dieselmotor in een benzine-auto hangen. Ik bedoel dus qua maten en vorm enzo, is daar wel ruimte voor onder de motorkap?
Vind het maar vaag eigenlijk, nooit gehoord dat iemand zoiets deed.
Ho ho, je vergeet eentje: de auto moet wel de sleurhut kunnen trekken als je die eens per jaar meesleept naar het zuiden van europa. Ik hoop dat er ooit een tijd komt dat mensen eens beseffen dat een sleurhut door heel europa slepen met de huidige benzineprijzen duurder uitvalt dan gewoon een week lang een chaletje huren.JeroenH schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:30:
[...]
Dan het gewicht: auto's moeten comfortabel en veilig* zijn, en dus zitten er in moderne auto's voor vele honderden kilo's aan veiligheids en comfortsystemen. Willen we daar op inleveren? Nee. Nog niet.
Verwijderd
het kan misschien wel duurder zijn, maar als de plek je niet bevalt dan hang je weer de caravan achter de auto en zoekt elders een leuker plek op. aan een gehuurde challet heb je niks aan aangezien je voor de tijd dat je er bent betaald hebt._JGC_ schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:27:
[...]
Ho ho, je vergeet eentje: de auto moet wel de sleurhut kunnen trekken als je die eens per jaar meesleept naar het zuiden van europa. Ik hoop dat er ooit een tijd komt dat mensen eens beseffen dat een sleurhut door heel europa slepen met de huidige benzineprijzen duurder uitvalt dan gewoon een week lang een chaletje huren.
Verwijderd
Verwijderd
Een Pruis heeft natuurlijk een abominale afschrijving, mede omdat wanneer de accu's versleten zijn (wat sneller gebeurt dan een normale auto verslijt) het ding total loss is. Bovendien blijkt uit diverse praktijktests dat zuinige diesels per saldo net zo 'groen' rijden als een Pruis. Leuk als ontwikkelplatform meebetaald door burgers, maar praktisch nog niet echt veel interessanter.Bartjuh schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:25:
Koop je een Prius, rijd je altijd zo rond 80 op 80 wegen, en 90-95 op snelwegen, doet ie makkelijk 1:23 gemiddeld, als het niet meer is. Of een klein gebakje als een Aygo, rijd ook zo 1:20 of beter. En jezelf aanleren nooit langere tijd boven 100km/h gaan rijden, dat zuipt namelijk vanwege kwadratische luchtweerstand.
Tsjah, je kan altijd pech hebben, maar het is mij nog nooit overkomen. Bovendien wil ik voor jarenlang goedkoper uit zijn én comfortabeler zitten best een keertje mis zitten. Je kan altijd nog iets anders verzinnen, overigens, waarschijnlijk ben je per saldo alsnog goedkoper uit.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:47:
heb zelf ooit eens een challet gehuurd, waarvan ik er erg veel spijt had achteraf. zoals in de brochure opgegeven zou er een vrij toegankelijke zwembad zijn en diverse andere activiteiten voor kinderen.
de camping was één grote bouwput, dagelijk aanvoer van zwaar vrachtverkeer, zwembad was dicht en de challet zelf was nog zelfs in aanbouw, althans rondom.
sindsdien alleen maar met de caravan op pad.
plek bevalt mij niet, dan de volgende opzoeken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2012 02:41 ]
heb je bronnen voor:Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 02:28:
[...]
Een Pruis heeft natuurlijk een abominale afschrijving, mede omdat wanneer de accu's versleten zijn (wat sneller gebeurt dan een normale auto verslijt) het ding total loss is. Bovendien blijkt uit diverse praktijktests dat zuinige diesels per saldo net zo 'groen' rijden als een Pruis. Leuk als ontwikkelplatform meebetaald door burgers, maar praktisch nog niet echt veel interessanter.
[ Voor 21% gewijzigd door YellowCube op 29-03-2012 07:35 ]
De acceptatiegraad gaat vanzelf wel omhoog als er financiële voordelen tegenover staan. De Polo Bluemotion, maar ook de downsizing van VAG werd destijds nogal lauw ontvangen. Ondertussen blijkt dat dit echte verkoophits zijn geworden. Dit dankzij o.a. de lage bijtelling.Chevy454 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:26:
[...]
Ieuw, die is lelijk...
Dat is een opgevoerde brommer
Daar wil ik niet eens in dood gevonden worden.
Eer dat de auto de 100 heeft gehaald is mijn ongeboren kleinzoon al overleden door ouderdom.
Moet je nog meer van die suffe antwoorden hebben?
Mensen willen het domweg niet omdat het water niet aan de lippen staat.
Downsizen van motoren is inderdaad al in volle gang. Moet zeggen dat Fiat indrukwekkende dingen doet met de Twin-Air technologie, maar deze wagens zijn nog niet zo heel lang op de markt. Ik denk dat meerdere fabrikanten dit idee op moeten pakken alvorens er echt meters qua optimalisatie gemaakt worden.JeroenH schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:30:
[...]
Ik denk dat ik wel weet waarom dat nog niet gebeurd is. Qua motortechniek is de rek er echt wel uit. Je ziet dat aan het feit dat fabrikanten de laatste tijd grijpen naar start/stop, dat zouden ze niet doen als er bij de verbranding nog wat te halen zou zijn. De enige stap die ik op dat punt nog zie is het gebruik van keramische materialen zodat de verbrandingstemperatuur (flink) omhoog kan, maar dat staat nog in de kinderschoenen.
Waar zul je het dan moeten halen? Simpel: gewicht en aerodynamica. Om met die laatste te beginnen: auto's worden 99% met de emotie gekocht, irationeel dus. Een auto moet 'mooi' en toch vooral 'uniek' zijn. Aerodynamische auto's lijken allemaal op elkaar (form follows function) en dat verkoopt niet. Nog niet.
Het zou enorm helpen als ergens anders wonen niet zo ingewikkeld is. Je verkoopt je huis tegenwoordig niet zomaar, en voor huren zijn vaak wachtlijsten. Verhuizen is nu iets moeilijks, dat moet iets makkelijks worden.Blik1984 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:14:
[...]
Natuurlijk chargeer ik met mijn opmerkingen, maar dat gemak is ons aangeleerd omdat we een welvarend land zijn. Een auto is gewoon een status-symbool en het geeft een luxer gevoel als je met de auto kunt i.p.v. met OV. Een beetje flexibiliteit qua OV zou wonderen doen, maar dan moet er ook iets met het imago van de NS en de busbedrijven gebeuren. Het is in Nederland gewoon "niet cool" om met het OV te gaan.
Verder wil ik ook helemaal niet zeggen dat mensen geen auto mogen rijden, maar het zou wel goed zijn als mensen dichter bij hun werk zouden wonen en minder kilometers hoeven te maken. Er zijn echt een boel mensen die iedere dag 50 km of meer in de auto zitten, en dat zou helemaal niet nodig moeten zijn
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq