Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 73 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.746 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bart-Willem schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:09:
[...]
Ja en nee: je krijgt pas kilometervergoeding vanaf een bepaalde afstand, maar er geldt ook een maximum. Anders zou het lonend zijn om in Groningen te werken en in Maastricht te wonen. Die vlieger gaat helaas niet op. ;)
Nope, in mijn contract staat geen limiet, dus ik krijg gewoon de volledige afstand vergoed.
Er zijn ook werkgevers die een maximum stellen, maar dat is wettelijk niet verplicht.

Maar we dwalen af: volgens Nu.nl is vandaag de benzineprijs met 0,4 cent gedaald, dus dat is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26

PauseBreak

derp!

Joh, dan kost het je aan de pomp €1,645 ipv €1,649 per liter. Wat een vetpot :P Nou ja, als het maar even rond die grens blijft vind ik het prima. Tegen de tijd dat het > €2,- per liter gaat kosten staat er hier hopelijk een elektrische auto voor de deur.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Ja en nee: je krijgt pas kilometervergoeding vanaf een bepaalde afstand, maar er geldt ook een maximum. Anders zou het lonend zijn om in Groningen te werken en in Maastricht te wonen. Die vlieger gaat helaas niet op. ;)
Het maximum is 19 cent per kilometer, verder is er geen beperking ;) Ik neem aan dat vrijetijd belangrijker is dan werktijd en je dus niet graag elke dag 4 uur in de auto zit om naar je werk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:40:
[...]

Het maximum is 19 cent per kilometer, verder is er geen beperking ;) Ik neem aan dat vrijetijd belangrijker is dan werktijd en je dus niet graag elke dag 4 uur in de auto zit om naar je werk te komen.
Er zijn wel bedrijven die een max afstand / bedrag hebben, maar dat zal in je CAO staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Been there, done that. Elke dag 130km in de auto zitten (2x een uur) om op mijn werk te komen en terug naar huis en daarbij 450 euro per maand vangen aan kilometervergoeding. Op zich een lekkere vetpot, want mijn auto is goedkoper dan dat in onderhoud. Qua afschrijving kan het waarschijnlijk niet uit, maar ik rijd dit ding toch op tot ie barst :P.

Inmiddels woon ik dichter bij mijn werk, zit ik elke dag nog 2x10min in de auto en vang ik nog 50 euro per maand aan kilometervergoeding. Qua auto kan het niet meer uit (ik rijd nog steeds diesel), maar het niet hebben van ergernis van elke dag in de spits 2 uren in de auto te zitten is me wel 400 euro waard. Die anderhalf uur extra per dag in de auto kost je op een week gewoon een hele werkdag. Als je het naast je brutoloon legt is het ook nog een bijzonder slecht betalende extra werkdag per week, helemaal als je dan nog de brandstofkosten af gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Napo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:40:
[...]

Er is ook geen maximum aan het bedrag, 19 cent is het maximale onbelaste bedrag per kilometer. Daarboven geldt het als inkomen. Genoeg werkgevers die er best wat bij willen doen, hoor. Maar dan moeten ze daar wel zin in hebben bij de administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Nee, bij mij is het nu 4.7 km enkele reis. Levert me zo'n 25 euro per maand op.
Overigens fiets ik het meestal, maar dat maakt voor de km vergoeding niet uit.. Fiets slijt tenslotte ook.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Wellicht is het handig om de discussie over reiskostenvergoeding ergens anders voort te zetten en het hier weer over de brandstofprijzen en het gebeuren daar omheen te hebben. De reiskostenvergoeding is in zoverre los te zien van de brandstofprijzen dat daar best een nieuw topic over gemaakt kan worden, maar hier leidt het af van het hoofdonderwerp :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
En volgens het IMF (zei 538) gaan de komende weken de records weer gebroken worden als Iran een belangrijk kanaal dicht gaat gooien.

Had ik nou maar LPG genomen ipv Diesel :+

Oh ik kan beamen dat er geen maximum is aan km vergoeding, * KillaZ krijgt 0,45 euro per kilometer.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
KillaZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:37:
En volgens het IMF (zei 538) gaan de komende weken de records weer gebroken worden als Iran een belangrijk kanaal dicht gaat gooien.
Als Iran dat kanaal gaat blokkeren hebben ze heel snel heel veel ruzie met in ieder geval een vliegdekschip (en alle bijbehorende schepen). En dat wint Iran niet. Dus ja, als ze dat doen hebben ze serieus stront aan de knikker, en hoe dan ook, dat leidt tot enorme olieprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RemcoDelft schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:48:
[...]
Als Iran dat kanaal gaat blokkeren hebben ze heel snel heel veel ruzie met in ieder geval een vliegdekschip (en alle bijbehorende schepen). En dat wint Iran niet. Dus ja, als ze dat doen hebben ze serieus stront aan de knikker, en hoe dan ook, dat leidt tot enorme olieprijzen.
Vaak is dreigen al genoeg om onrust op de oliemarkt te veroorzaken. Natuurlijk wint Iran het niet van de VS, maar de machthebbers daar zijn er gestoord genoeg voor om het tot een gewapend treffen te laten komen. Hopelijk zal Saudi Arabie de productie gaan verhogen om het de boycot van Iraanse olie te compenseren, maar de prijs zal toch stijgen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Alsof Irak zo'n groot succesverhaal is voor de VS, of Afghanistan. Waarom zou de VS per definitie winnen in Iran? Imho komen er alleen maar verliezers van als er daar een inval plaatsvindt, maar geen winnaars.

En om dan weer op de brandstofprijzen terug te komen: die gaan dan nóg harder omhoog: verminderde productie, meer moeilijkheden met transport, nóg meer speculatie op de oliemarkt, en meer brandstofverbruik door de legers.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een guerrilla oorlog zoals in Afghanistan kent inderdaad geen winnaars, maar alleen verliezers.
Het wordt een heel andere situatie wanneer de Iraanse marine olietankers gaat aanvallen.

On-topic: het IMF verwacht een stijging van 20 tot 30 procent van de olieprijs
http://www.ad.nl/ad/nl/55...agt-benzineprijs-op.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dan betaal ik straks 1,80 voor een litertje diesel....WTF :X ;(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minimaal ja, want de accijns blijft ook onverminderd doorstijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Voorlopig niet, want de accijns in net per 1 januari 2012 verhoogt, dus nu duurt het weer een jaar:
Het accijnstarief van LPG wordt de komende 4 jaar elk jaar verhoogd met € 0,0125 per kg, De eerste stap is in 2012. De accijnstarieven van andere minerale oliën worden in 2012 verhoogd als gevolg van de jaarlijkse indexering. De indexatiefactor voor 2012 is 1,7%.
http://www.rijksoverheid....tarieven/btw-en-accijnzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de accijns eigenlijk ooit niet omhoog gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

KillaZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:37:

Had ik nou maar LPG genomen ipv Diesel :+

Oh ik kan beamen dat er geen maximum is aan km vergoeding, * KillaZ krijgt 0,45 euro per kilometer.
Ik las 't op Teletekst ja. :( Ze hebben 't over 20-30% er bovenop. :/ Dat betekent dus dat we over de 2 Euro gaan per liter. :(

Ik bedoelde eigenlijk het max wat de belastingdienst hanteert, in geval van 130km/dag zou je met 19ct/km meer dan 550 Euro/maand krijgen en hij kreeg max 450. ;) Wat de werkgever uitkeert mag 'ie zelf weten maar boven die 19ct én boven de max wordt belast.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:20:
Geen idee, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Vergeet niet dat er ook nog eens BTW op benzine zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

tweaker2010 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Geen idee, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Vergeet niet dat er ook nog eens BTW op benzine zit.
Da's waar, maar overal zit BTW op. Als je de BTW niet "uitgeeft" aan benzine, dan wel aan iets anders (tenzij je er niets voor koopt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik weet niet of ie wellicht hier al eens voorbij is gekomen ? maar op http://directlease.nl/tankservice/ kun je heel makkelijk zien waar je goedkoop kan tanken.
en er is ook een android / iPhone app voor.

nu zul je in je eigen buurt wel de goedkoopste weten, maar als je onderweg bent weet je dit niet altijd natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

shameete schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:57:
ik weet niet of ie wellicht hier al eens voorbij is gekomen ? maar op http://directlease.nl/tankservice/ kun je heel makkelijk zien waar je goedkoop kan tanken.
en er is ook een android / iPhone app voor.

nu zul je in je eigen buurt wel de goedkoopste weten, maar als je onderweg bent weet je dit niet altijd natuurlijk :)
Ik rij voornamelijk over de snelweg, en verder is alles in de buurt duur of gemiddeld. Als ik goedkoop wil tanken moet ik totaal 20km extra rijden voor een beetje goedkoper. Tijd en extra verbruik wat niet nodig is. Extra benzine opverbruiken om te tanken is niet echt duurzaam te noemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:20:
Jazeker, eind jaren 90 is enkele jaren lang (specifieker: 1996-1999) de accijnsverhoging bevroren op 0 procent. Daarmee is het kwartje van Kok effectief gezien weer teruggegeven.

Toen die teruggave klaar was, is het reguliere schema van accijnsverhogingen weer gestart.
tweaker2010 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:31:
[...]

BTW is geen accijns ;)

Daarnaast stijgt de accijns niet bij het stijgen van de brandstofprijzen. Accijns is een fixed price.

BTW stijgt wel, dat is immers een percentage.

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 26-01-2012 13:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar je betaalt wel BTW over de accijns, dus je betaalt belasting op belasting 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, en de regering maar melken aan de koe (lees auto) :(

Net voor 1,639 (11 cent korting) benzine getankt. Wat is bij jullie in de buurt de goedkoopste pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Je betaald met redelijk wat dingen belasting over belasting en dan die lui in de VS maar zeuren dat ze maar liefst 15% belasting moeten betalen! Ik betaal meer belasting elke maand dan het bruto salaris van mijn vriendin. 8)7

Ik heb inmiddels een Esso kortingspomp gevonden bij mijn werk in de buurt, 13 cent korting per liter (benzine en diesel). Ondanks dat ik een tankpas heb probeer ik het wel zo goedkoop mogelijk te krijgen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:06:

Wat is bij jullie in de buurt de goedkoopste pomp?
In mijn directe omgeving is de Shell Express met afstand de goedkoopste: 1.649 voor E95 en 1.379 voor diesel.

Als ik mijn hele stad neem is de "Tank Easy" (nooit van gehoord...) de goedkoopste: 1.639 voor E95 en 1.373 voor diesel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15

Net voor 1,639 (11 cent korting) benzine getankt. Wat is bij jullie in de buurt de goedkoopste pomp?
Hier in Roelofarendsveen was het vanmorgen 1,639. Esso Express net naast de A4.
Kan me nog goed herinneren dat de prijs 1,229 was bij de Tango toen ik in 2006 mijn eerste auto had gekocht :')

Kilometervergoeding van mijn werkgever is 19 cent per km dus dat dekt ook niet alles.

[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-01-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Mx. Alba schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:02:
Maar je betaalt wel BTW over de accijns, dus je betaalt belasting op belasting 8)7
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-VdG-cMb7IBo/Tb3aSReMhVI/AAAAAAAAAHY/0i-RZfYYRkY/s1600/Xzibit.png

Ik zit stiekem toch wel te kijken naar een auto op G3 LPG, helaas zijn er geen echt goede auto's meer op G3. D.w.z. die zonder aanpassingen of veel onderhoud het prima doen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Hier 1,654 bij de Tinq/Easy Energy/Digros (niet op de route) of 1,669 bij Shell Express (meestal op de route).

Shell Express it is :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 17:03
-tom-562 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Ik zit stiekem toch wel te kijken naar een auto op G3 LPG, helaas zijn er geen echt goede auto's meer op G3. D.w.z. die zonder aanpassingen of veel onderhoud het prima doen.
Dan zou ik naar andere auto's kijken gezien er genoeg zijn die met normaal onderhoud het net zo goed doen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Precies, veel auto's worden af-dealer al met LPG geleverd (Fiesta, corsa).

Daarnaast zijn er veel 2e hands auto's die prima op LPG gaan.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Euro toch 5% sterker geworden tegenover de Dollar, dat zou toch kunnen betekenen dat er een paar cent af gaat any time soon.

Euro 95:
€ 1,619 @ Amigo onbemand tankstation. Dat is de goedkoopste in mijn buurt.

[ Voor 26% gewijzigd door Arsenius op 26-01-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

KillaZ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:16:
Precies, veel auto's worden af-dealer al met LPG geleverd (Fiesta, corsa).

Daarnaast zijn er veel 2e hands auto's die prima op LPG gaan.
Het kan wel, maar bij inruil is LPG altijd lastig, dus daar moet je ook rekening mee houden.

Bovendien hebben 2e hands auto's met LPG vaak al veel km op de teller en achteraf inbouwen is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

_Drake_ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:08:
[...]

Dan zou ik naar andere auto's kijken gezien er genoeg zijn die met normaal onderhoud het net zo goed doen.
Bij de meeste LPG auto's moet je om de 20/25k km de kleppen controleren/stellen. En dan hebben we het nog niet over kopmodificaties enzo. Maarja, veel betrouwbaarder/goedkoper in onderhoud als m'n Mazda 626 wordt 't denk ik toch niet meer ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
-tom-562 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:58:
[...]

Bij de meeste LPG auto's moet je om de 20/25k km de kleppen controleren/stellen.
Afgezien van de renault/peugeot 8v blokken en incidenteel een civic hebben de meeste motoren gewoon hydraulische klepstoters die niet gesteld hoeven te worden.

Kopmodificaties zijn meestal niet nodig, igg de citroen/peugeot 1.8/2.0 16v xu motoren halen makkelijk 4-5 ton op lpg.

[ Voor 14% gewijzigd door _Drake_ op 26-01-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39

Daniel36

vernieuwde formule

ha, dan heb ik nog drie ton te gaan met mijn Citroentje 1.8 16v, nu alleen nog dat inhouden verhelpen.
En het is niet gezegd dat het van de lpg komt.
Eerste anderhalf jaar en 36000 km probleemloos gereden.

paar duizend km geleden lpg pomp op, verwisseld voor een gereviseerde a 100 euro.
Verder alleen normaal onderhoud en dan sinds een paar maand problemen met inhouden helaas.

[ Voor 29% gewijzigd door Daniel36 op 26-01-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

_Drake_ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:00:
[...]

Afgezien van de renault/peugeot 8v blokken en incidenteel een civic hebben de meeste motoren gewoon hydraulische klepstoters die niet gesteld hoeven te worden.

Kopmodificaties zijn meestal niet nodig, igg de citroen/peugeot 1.8/2.0 16v xu motoren halen makkelijk 4-5 ton op lpg.
offtopic:
Ach, bij mij is vorig jaar de hele cylinderkop vervangen... Sukkels bij Kia hadden te lange bougies geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Over welk bouwjaar auto's heb je het nu? De meeste Japanners uit halverwege jaren '90, begin '00 hebben plaatjes. De jaren '80 japs hydraulische klepstoters. Nu beginnen ze weer een beetje terug te komen de hydraulische klepstoters.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 18-09 15:29

MBV

[...]

offtopic:
Mijn vader had een Espace 2.0 8v met zelfstellende klepstoters. Daar hebben ze een modificatie aan de motor moeten maken om ze alsnog te kunnen stellen, want na 50.000km had hij zo weinig vermogen over dat de Brienenoordbrug maar met 80 ging... waarna de kleppen dus elke 30.000km moestne worden gesteld.

Laatste keer dat hij keek reed die Espace nog wel rond, volgens RDW. Hij had gedacht dat dat ding van ellende uit elkaar viel na de leaseperiode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
-tom-562 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:34:
[...]

Over welk bouwjaar auto's heb je het nu? De meeste Japanners uit halverwege jaren '90, begin '00 hebben plaatjes. De jaren '80 japs hydraulische klepstoters. Nu beginnen ze weer een beetje terug te komen de hydraulische klepstoters.
90>00, ook met shims heb je gewoon hydraulische stoters.

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 27-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wie dacht dat diesel hier duur was, in Italie is het nog gekker. Daar kost een liter diesel maar liefst 1,70:

http://www.nu.nl/economie...taken-dure-brandstof.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met als kanttekening dat de wegenbelasting daar in de brandstofprijs zit verwerkt. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:20:
Wie dacht dat diesel hier duur was, in Italie is het nog gekker. Daar kost een liter diesel maar liefst 1,70:

http://www.nu.nl/economie...taken-dure-brandstof.html
Ach, in Noorwegen betaal je 1.84 voor een litertje diesel (E95 is er 1.92 euro). Ook Engeland is met diesel duurder (1.74 euro, 1.66 voor E95) dan Italië, die komen pas op de derde plek met die 1.70 euro (E95 in Italie is 1.73 euro)

Zie http://www.brandstofprijz...prijzen-europa.php?sort=6

NL staat op de 3e plek voor E95 prijzen, en de 15e plek voor dieselprijzen :)

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 27-01-2012 21:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:00:
[...]
Ach, in Noorwegen betaal je 1.84 voor een litertje diesel (E95 is er 1.92 euro). Ook Engeland is met diesel duurder (1.74 euro, 1.66 voor E95) dan Italië, die komen pas op de derde plek met die 1.70 euro (E95 in Italie is 1.73 euro)

Zie http://www.brandstofprijz...prijzen-europa.php?sort=6

NL staat op de 3e plek voor E95 prijzen, en de 15e plek voor dieselprijzen :)
Ik weet niet of ze in Noorwegen ook wegenbelasting hebben, anders is het idd erg duur. Wel vreemd aangezien er in Noorwegen zoveel olie in de grond zit, dus dan moet het wel bijna allemaal accijns zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:03

YellowCube

Wait...what?

In Noorwegen is alles gewoon duur.
Benzine, drank, sigaretten, auto's. Op alles betaal je een sloot belasting/accijnzen waar je U tegen zegt.
Je ziet daar ook relatief veel oude/tweedehands auto's omdat nieuw gewoon stervensduur is.
Je krijgt er weliswaar een hoop voor terug, maar als autorijden, drinken en roken je ding is, dan zit je daar wat minder.
En de reden dat, ondanks dat ze sloten met olie hebben, de benzine alsnog duur is, is omdat ze in de jaren 70 bij ons gezien hebben gebeurt als je baten uit olie of gas direct in je economie pompt. Dus: veel belasting heffen en sparen voor later.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
tweaker2010 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:56:
[...]
Ik weet niet of ze in Noorwegen ook wegenbelasting hebben, anders is het idd erg duur.
In 1999 was ik daar, en verbaasde ik me er over dat nieuwe auto's het dubbele kosten van wat ze hier kosten.
Noorwegen is inderdaad enorm duur. Maar ik kan me voorstellen dat de infrastructuur ook enorm veel kost: op de meest onherbergzame plaatsen liggen goede wegen, enorm veel bruggen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RemcoDelft schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 09:23:
[...]
In 1999 was ik daar, en verbaasde ik me er over dat nieuwe auto's het dubbele kosten van wat ze hier kosten.
Noorwegen is inderdaad enorm duur. Maar ik kan me voorstellen dat de infrastructuur ook enorm veel kost: op de meest onherbergzame plaatsen liggen goede wegen, enorm veel bruggen, etc.
Noorwegen is echt verschrikkelijk qua prijzen. Hotels en restaurants zijn ook verschrikkelijk duur. En idd, die hoge benzineprijzen vielen mij ook al op deze zomer.

Het enige dat relatief betaalbaar was, tot mijn verbazing, waren kleren. Mijn vriendin had echt een paar mooie truien en broeken gekocht voor hele mooie prijzen, in centrum Oslo bij Cubus. Truien waren geloof ik 8 euro in de aanbieding :o En dan geen Wibera kwaliteit ofzo, echt wel mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

25% BTW hakt er natuurlijk ook fors in. :P Maar wat mij heel erg opviel in Noorwegen is dat de brandstofprijzen enorm uit elkaar lagen. Zo rekende de ene pomp omgerekend 1,55 voor een liter diesel en de andere pomp rekende omgerekend 1,38. Er viel eigenlijk geen pijl op te trekken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

YellowCube schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 08:59:
In Noorwegen is alles gewoon duur.
Benzine, drank, sigaretten, auto's. Op alles betaal je een sloot belasting/accijnzen waar je U tegen zegt.
Je ziet daar ook relatief veel oude/tweedehands auto's omdat nieuw gewoon stervensduur is.
Je krijgt er weliswaar een hoop voor terug, maar als autorijden, drinken en roken je ding is, dan zit je daar wat minder.
En de reden dat, ondanks dat ze sloten met olie hebben, de benzine alsnog duur is, is omdat ze in de jaren 70 bij ons gezien hebben gebeurt als je baten uit olie of gas direct in je economie pompt. Dus: veel belasting heffen en sparen voor later.
Het klopt dat in Noorwegen alles erg duur is, maar vergeet niet dat er op alcohol en eten een hoger BTW tarief zit dan hier in NL, dus dat verklaart een hoop. (De BTW is daar 25% en voor voedingsmiddelen 12%).

Wanneer je in de buurt van de Zweedse grens rijdt, kan het flink in de kosten schelen door daar een tankstation net over de grens te zoeken, brandstofprijzen liggen in Zweden namelijk een stuk lager: dat scheelt zo 15 euro op een volle tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer een nieuw record morgen!
De prijs van een liter euro ligt dit weekeind voor het eerst ooit boven de 1,76 euro. Om precies te zijn komt de gemiddelde landelijke adviesprijs voor een liter benzine zaterdag uit op 1,761 euro, aldus consumentencollectief United Consumers

Ondanks de haperende economie loopt de olieprijs gestaag op, vooral door spanningen rond Iran. De benzineprijs tikte op 13 januari van dit jaar even de 1,757 euro aan, precies gelijk aan het laatste record van april 2011.

Dat record was spectaculairder: toen bereikte de benzineprijs voor het eerst sinds medio 2008 een nieuw hoogtepunt, na eerst op een dieptepunt van 1,198 euro per liter te zijn beland.

De prijzen voor een liter diesel en LPG kruipen ook langzaam naar nieuwe records. Diesel kost zaterdag 1,465 euro, het record uit juli 2008 staat op 1,503 euro. LPG kostte in januari vorig jaar 0,857 euro per liter en dat is nu 0,842 euro.
Bron: http://www.bndestem.nl/ni...ord-boven-1%2C76-euro.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
Grappig natuurlijk om te lezen dat de prijzen van de olie weer flink oplopen terwijl Shell laatst nog aangaf tijdens de presentatie van kwartaalcijfers dat de vraag in zowel Europa als Noord Amerika terugliep.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jawel, maar zoals je kan lezen zijn er nu weer problemen rondom Iran, waar de EU een olieboycot tegen heeft afgekondigd.

Speculanten weten daar natuurlijk ook wel raad mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Achja, we zien wel wat er gaat gebeuren. LPG zal de benzine- en dieselprijzen wel volgen, maar gelukkig nog altijd op gepaste afstand :Y)

Het vervelende is dat we straks op basis van speculaties een flinke prijsstijging krijgen en als de ellende voorbij is het nog maanden duurt voor we terug zijn op het oude niveau :/

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 03-02-2012 21:49 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bizar.. kennelijk veroorzaakt doordat Iran en Israel vandaag weer iets vervelends tegen elkaar geroepen hebben.
Die hele olieprijs drijft op speculatie, het lijkt de beurs wel met al die kredietbeoordelaars... :X
Dieptepunt - Dat record was spectaculairder: toen bereikte de benzineprijs voor het eerst sinds medio 2008 een nieuw hoogtepunt, na eerst op een dieptepunt van 1,198 euro per liter te zijn beland.
Gaan we dat ooit nog meemaken? Een daling tot 1,50 per liter zou nu wel welkom zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vandaag is de benzineprijs weer omhoog gegaan. De adviesprijs is nu 1,765 en bij BP zelfs 1,769 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen hier die blij is met de prijsstijgingen. Van mij mag het wel stabiliseren op magische grens van € 2,00.

Dit is alleen maar goed voor innovatie en haalbaarheid van alternatieven, ons minder afhankelijk maken van rare regimes, en mobiliteit relatief goedkoper houden in de toekomst doordat ons wagenpark zuiniger is (in vergelijking met andere landen).

Ook wordt er dan hopelijk wat rustiger gereden op de snelwegen, 100km/h ofzo (zoals VS), scheelt vrij veel brandstof.

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjuh op 07-02-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben er niet blij mee, ben nu al 70 euro per week kwijt aan brandstof en ik rijdt al in een koekblik van 700 KG en tank bij de goedkoopste pomp van Nederland.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bartjuh schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:40:
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen hier die blij is met de prijsstijgingen. Van mij mag het wel stabiliseren op magische grens van € 2,00.

Dit is alleen maar goed voor innovatie en haalbaarheid van alternatieven, ons minder afhankelijk maken van rare regimes, en mobiliteit relatief goedkoper houden in de toekomst doordat ons wagenpark zuiniger is (in vergelijking met andere landen).

Ook wordt er dan hopelijk wat rustiger gereden op de snelwegen, 100km/h ofzo (zoals VS), scheelt vrij veel brandstof.
Je beseft toch wel dat het grootste deel van de benzine accijns is he?
Alles onder de mom van CO2 reductie en duurzaamheid maar daar gaat het de regering niet om.
Ook al gaat iedereen elektrisch rijden, dat betekent niet dat de kosten voor de automobilist dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

tweaker2010 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:48:
[...]
Alles onder de mom van CO2 reductie en duurzaamheid maar daar gaat het de regering niet om.
Ook al gaat iedereen elektrisch rijden, dat betekent niet dat de kosten voor de automobilist dalen.
Daar gaat het niet om (aandeel accijns) :P Het gaat erom wat er aan de pomp betaald wordt dat invloed heeft op het gebruik.

Wellicht wordt rijden niet goedkoper 'aan de tank', maar dan is mobiliteit als fractie van de totale economische kosten alsnog lager dan het buitenland. Er komt dan namelijk relatief meer in de staatskas (t.o.v. andere landen), dat weer ten goede komt aan de economie en bevolking. De euro's blijven hier rondcirkelen, i.p.v. naar oliesjeiken die daarmee wolkenkrabbers in de grootste zandbakken ter wereld verijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

dat heeft met prijsstijgingen nu juist eerder weinig te maken... accijns is gewoon een vast bedrag dat zelfs nauwelijks veel wisselingen kent, hooguit een jaarlijkse , zeer kleine verhoging... de accijns is bv sinds 1 jan 2004 met 6 cent gestegen

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 07-02-2012 10:57 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Op dit moment is maar 41% van de benzine prijs accijns. Dus niet het grootste deel. :+

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

nickvanozzie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:12:
Op dit moment is maar 41% van de benzine prijs accijns. Dus niet het grootste deel. :+
Als je alle belastingen bij elkaar optelt komt ik op 60,7%, wel iets meer dan de helft dus ;)

Bron: Wikipedia: Benzineaccijns
Bartjuh schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:56:
[...]

Daar gaat het niet om (aandeel accijns) :P Het gaat erom wat er aan de pomp betaald wordt dat invloed heeft op het gebruik.

Wellicht wordt rijden niet goedkoper 'aan de tank', maar dan is mobiliteit als fractie van de totale economische kosten alsnog lager dan het buitenland. Er komt dan namelijk relatief meer in de staatskas (t.o.v. andere landen), dat weer ten goede komt aan de economie en bevolking. De euro's blijven hier rondcirkelen, i.p.v. naar oliesjeiken die daarmee wolkenkrabbers in de grootste zandbakken ter wereld verijzen.
Je gelooft toch niet dat die oliesheiks (en oliemaatschappijen als Shell) dit zomaar laten gebeuren?
Die elektriciteit zal in de toekomst ook deels ergens anders vandaan moeten komen, dus wat dat betreft blijven we daarvoor aangewezen op het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

tweaker2010 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:36:
[...]
Je gelooft toch niet dat die oliesheiks (en oliemaatschappijen als Shell) dit zomaar laten gebeuren?
Die elektriciteit zal in de toekomst ook deels ergens anders vandaan moeten komen, dus wat dat betreft blijven we daarvoor aangewezen op het buitenland.
Ze zullen uiteraard tegenstand bieden, de VS olieindustrie alleen geeft al 200 miljoen per jaar uit aan lobbyisten en merchants of doubt om de publieke opinie te beïnvloeden bij bijvoorbeeld global warming en hybride auto's (en met succes, best wel veel minder intelligente/geïnformeerde mensen trappen erin).

En uiteraard moet het ergens vandaan komen, maar met elektriciteit hebben we ten minste keus, met olie/gas niet. Uranium kunnen we wellicht zelfs nog uit zeewater winnen (tegen hoge kosten en potentieel gevaar milieu). We kunnen zelf energie produceren met PV (dat voor consumenten al grid-parity heeft bereikt, maar men heeft het nog niet echt door...), wind, getijden, biogas uit vergisters, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Your point being? :P Of je nu 20ct aan de oliemaatschappij en 1,80 euro aan de regering betaalt of 2 euro aan de oliemaatschappij, dat blijft 2 euro per liter die je aan de pomp moet betalen en dus niet aan andere dingen uit kunt geven.
Uiteraard niet, maar met belastingmaatregelen worden zuinige auto's en auto's met weinig CO2-uitstoot wel gestimuleerd, dat valt niet te ontkennen. Dat zo'n regeling aan zijn eigen succes ten onder _kan_ gaan is logisch. De regering heeft geen ontzettend diepe zakken en dat soort overdadig succes geeft alleen aan dat de stimulatie te groot was.
tweaker2010 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:36:
[...]

Als je alle belastingen bij elkaar optelt komt ik op 60,7%, wel iets meer dan de helft dus ;)

Bron: Wikipedia: Benzineaccijns
Wacht nog een paar jaar, dan is de accijns niet langer het grootste deel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 07-02-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Grrrrrene schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Your point being? :P Of je nu 20ct aan de oliemaatschappij en 1,80 euro aan de regering betaalt of 2 euro aan de oliemaatschappij, dat blijft 2 euro per liter die je aan de pomp moet betalen en dus niet aan andere dingen uit kunt geven.
Punt is dat er gigantisch veel door de oliemaatschappijen aan de pomp verdient wordt.
Zo heeft Shell vorig jaar een recordwinst geboekt, terwijl de olievoorraden gedaald zijn, hoe kan dat?
De jaarlijkse accijnsverhoging heb ik verder geen moeite mee, want dat is voor het grootste deel inflatiecorrectie. Het frustrerende blijft het eeuwige gespeculeer op de oliemarkt (en dan met name in het Midden Oosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bartjuh schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:40:

Al kost een liter benzine 4euro, blijf ik alsnog als een malle rijden :9.

In Amerika en Canada zijn ze van mening dat de wereld vergaat als benzine 2 dollar kost pl.(nu 80 a 90eurocent pl) Politieke partijen die meer belasting op de brandstof willen in deze landen, worden bijzonder snel weggestemt ;)

Het enige wat je bereikt is dat de opportunity cost stijgt, bijzonder veel mensen zijn afhankelijk van de auto om hun werk te bereiken.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ghostrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:14:
[...]
Al kost een liter benzine 4euro, blijf ik alsnog als een malle rijden :9.
Dat mag, als je dat er voor over hebt. Kan je natuurlijk doen zover je salarisstrookje het toelaat.
In Amerika en Canada zijn ze van mening dat de wereld vergaat als benzine 2 dollar kost pl.(nu 80 a 90eurocent pl) Politieke partijen die meer belasting op de brandstof willen in deze landen, worden bijzonder snel weggestemt ;)
De afstanden zijn ook ietsjepietsje groter dan hier. Ze rijden als snel 2x zo ver naar hun werk, als het niet meer is. Laat staan naar vrienden en familie.
Het enige wat je bereikt is dat de opportunity cost stijgt, bijzonder veel mensen zijn afhankelijk van de auto om hun werk te bereiken.
Enige wat je bereikt? Het voornaamste dat je bereikt is dat het wagenpark efficiënter wordt. En die mensen die echt afhankelijk (zijn er uiteindelijk niet zo heel veel, meeste kunnen zonder problemen met (elek) fietsen, brommer, ov, ze willen het alleen niet, dat is een ander verhaal) zijn van de auto moeten dan maar zuiniger gaan rijden/naar alternatieven kijken, of verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is er na 291 pagina's inmiddels al een keer een antwoord op de vraag van de TS waar het heen gaat met de brandstof prijzen?
In 2005 (begin van dit topic) was het 1.50 en oh oh oh wat was het toen duur. 7 jaar verder en het is 1.76.
Conclusie, benzine wordt duurder en wij hebben er geen enkele invloed op.

Daarvan zijn 291 pagina vol gespeculeerd en gediscussieerd over de brandstof prijzen.
Tijd voor een deel 2? Ik wordt namelijk een beetje zat van het feit dat ik al 7 jaar lang constant dit topic in mijn myReact lijst zie verschijnen.

Of iemand moet een manier weten hoe ik dit uit mijn post history lijst kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

koekoek2003nl schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:43:
In 2005 (begin van dit topic) was het 1.50 en oh oh oh wat was het toen duur. 7 jaar verder en het is 1.76.
Conclusie, benzine wordt duurder en wij hebben er geen enkele invloed op.
In de eerste post was het € 1,30, en €1,50 leek hem gigantisch!
Bertuss schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:30:
Dat is mijn vraag. Ik zie het al voor me € 1,50 de liter of meer ! ... dat wil geen mens straks toch meer betalen. Gaan we wel langzaam naar toe zo ! We zitten nu al op € 1,30. Dat is al belachelijk veel, want voor een volle tank betaal je nu al gauw 45 euries. Dan gaan we straks naar een 60 euro per tank. Dat is toch niet normaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Bartjuh schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:37:
Dat mag, als je dat er voor over hebt. Kan je natuurlijk doen zover je salarisstrookje het toelaat.
De brandstof is maar 10% o.i.d. van wat een auto totaal aan afschrijving en onderhoud kost.
Dus een significante verhoging van de brandstofprijs blijft uit aangezien de uurlonen voor het onderhoud en het onderhoud zelf aan kosten ook omhoog gaat.

@Koekkoek:
Je kan op het verbodsbordje klikken, en dan is ie weg. Dat is dus deze link: http://gathering.tweakers.net/forum/ignore_topic/1025908

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 09-02-2012 17:47 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Onbekend schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:46:
[...]

De brandstof is maar 10% o.i.d. van wat een auto totaal aan afschrijving en onderhoud kost.
Dat zal hooguit kloppen als je zeer weinig rijdt... Gemiddeld zal het aandeel brandstof aanzienlijk meer zijn.
Bij mijn motor bijvoorbeeld heb ik sinds ik hem heb 51.5% aan brandstof uitgegeven, en slechts 48.5% aan onderhoud, afschrijving, verzekering en motorrijtuigenbelasting.

Ik ben me er van bewust dat de gemiddelde bestuurder zulke getallen niet kan produceren, en waarschijnlijk geen idee heeft van de totale kosten per km.

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 09-02-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Onbekend schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Dus een significante verhoging van de brandstofprijs blijft uit aangezien de uurlonen voor het onderhoud en het onderhoud zelf aan kosten ook omhoog gaat.

@Koekkoek:
Je kan op het verbodsbordje klikken, en dan is ie weg. Dat is dus deze link: http://gathering.tweakers.net/forum/ignore_topic/1025908
Huh wat handig dat heb ik nooit geweten, bedankt man :o
@Bartjuh, je hebt gelijk had niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

RemcoDelft schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:58:
[...]

Dat zal hooguit kloppen als je zeer weinig rijdt... Gemiddeld zal het aandeel brandstof aanzienlijk meer zijn.
Bij mijn motor bijvoorbeeld heb ik sinds ik hem heb 51.5% aan brandstof uitgegeven, en slechts 48.5% aan onderhoud, afschrijving, verzekering en motorrijtuigenbelasting.

Ik ben me er van bewust dat de gemiddelde bestuurder zulke getallen niet kan produceren, en waarschijnlijk geen idee heeft van de totale kosten per km.
Een normale leaserijder doet maximaal 30k per jaar, in een diesel die als leaserijder waarschijnlijk 1:15 loopt. Zijn vrij normale getallen voor een diesel, kijk maar hoeveel auto's van 4 jaar oud met 150k op de teller worden aangeboden. Volgens diverse eigen rijders blijkt ook bij dat soort getallen 18ct/km nauwelijks genoeg, terwijl je bij diesel met 1:15 maar 9ct/km kwijt bent. Bij dat soort getallen kloppen jouw percentages dus min-of-meer, maar volgens het CBS was het gemiddelde in 2006 14k per jaar. Tegenover die auto's die 30k per jaar rijden staan dus veel auto's die 10k per jaar of minder rijden. Daarbij is afschrijving, wegenbelasting etc een veel grotere component.

Als iemand zich wil wagen aan berekeningen, leef je uit, ik heb er nu geen zin in ;)

edit:
Particulier staat gemiddelde rond de 10k: http://statline.cbs.nl/St...221&HDR=T,G1&STB=G4,G2,G3

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 09-02-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GLA voor E95 is nu door de 1.77 euro heen! Ook LPG is de laatste paar dagen 2.5 cent gestegen. Diesel is wel vrij stabiel gebleven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AD4kbxPKXAcj4K4ez7blK7vg/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

wildhagen schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 06:24:
GLA voor E95 is nu door de 1.77 euro heen! Ook LPG is de laatste paar dagen 2.5 cent gestegen. Diesel is wel vrij stabiel gebleven.

[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat dat voor LPG effectief aan de pomp betekent. Bij benzine en diesel zeggen deze prijzen nog wel iets, maar LPG is de korting tot 16 cent. Zou betekenen dat ik nu voor het eerst meer dan 70 cent ga betalen (uitgezonderd buitenland en grensgebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 06:24:

[afbeelding]
Het valt me wel op dat de prijzen bij Shell vaak goedkoper zijn dan bij BP en Texaco, is daar een reden voor?
1,77 is echt belachelijk duur. Gelukkig is er morgen een actie bij Tango met 15 cent korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MBV schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:20:
[...]
...Tegenover die auto's die 30k per jaar rijden staan dus veel auto's die 10k per jaar of minder rijden. Daarbij is afschrijving, wegenbelasting etc een veel grotere component.
Maar juist die auto's zijn minder luxe. Dat zijn meestal van die kleine koekblikjes/oudere auto's, met veel minder kosten aan afschrijving.

Juist de luxere auto's rijden relatief veel km's (logisch ook natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Ghostrider schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 17:14:

Er zijn ook bijzonder veel mensen die helemaal niet afhankelijk zijn van hun auto om hun werk te bereiken maar wel steevast elke dag met de auto gaan en klagen over de hoge benzineprijs. Ik hoef alleen maar in mijn omgeving te kijken (op mijn werk bv of bij mij in de straat) om te zien dat veel mensen uit gewoonte of uit luiheid in de auto stappen, niet omdat ze geen alternatief hebben.

Hoeveel mensen wonen er op maximaal 15km afstand van hun werk en gaan met de auto? Ik denk héél veel. En al pak je de grens op 10km dan nog zijn dat erg veel mensen. Ik woon zelf in Vlaardingen en werk in Schiedam dat is een afstand van maximaal 10km (ik kan het weten want ik woon in het uiterste puntje van Vlaardingen en moet naar het andere uiterste puntje van Schiedam :+ ) Als ik dan zie hoeveel auto's er op de parkeerplaats staan met bv een parkeervergunning achter de voorruit geplakt van Vlaardingen en als ik op mijn afdeling kijk hoeveel collega's die relatief dichtbij wonen (een aantal komen zelfs uit schiedam) elke dag met de auto komen en als ik op het industrieterrein auto's tegenkom van mensen die bij mij in de straat wonen.... dan durf ik rustig te stellen dat minstens de helft van de mensen die elke dag de auto pakt met gemak de auto kan laten staan en bv kan fietsen.

Voor de mensen die echt geen alternatief hebben is een hoge brandstofprijs zuur maar veel mensen praten het zich IMHO echt aan dat ze een auto nodig hebben voor hun woon-werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Metro: Eensch, velen pakken de auto en klagen het hardst terwijl het alternatief, de fiets, zo dichtbij voor hen ligt. Wat is 10 km op de fiets nou? Uurtje beweging per dag extra en het is bijna gratis ook. (Aanschaf fiets even daar gelaten).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007

mux

99% efficient!

Nou moet hier wel bij worden aangetekend dat to voor heel kort de auto helemaal niet duurder werd. We zitten nu juist in een periode dat autorijden goedkoper dan ooit is - naar koopkracht gemeten. Nu dat langzaamaan autorijden sneller duurder begint te worden dan dat de koopkracht omhoog gaat lijken we af te stevenen op een tijdperk waarin autorijden wellicht wat duurder gaat worden, maar nog bij lánge na niet duur genoeg om mensen uit de auto te krijgen.

Er zijn hier al eerder opmerkingen over gemaakt door mensen binnen de industrie en overheid: om mensen echt uit de auto te jagen moeten benzineprijzen twee of drie keer over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:11:
[...]

Punt is dat er gigantisch veel door de oliemaatschappijen aan de pomp verdient wordt.
Zo heeft Shell vorig jaar een recordwinst geboekt, terwijl de olievoorraden gedaald zijn, hoe kan dat?
Dan hebben ze meer olie verkocht dan ze hebben aangeboord, dat kan toch? Zoiets duidt op schaarste, wat de prijzen opzich ook al opdrijft.
De jaarlijkse accijnsverhoging heb ik verder geen moeite mee, want dat is voor het grootste deel inflatiecorrectie. Het frustrerende blijft het eeuwige gespeculeer op de oliemarkt (en dan met name in het Midden Oosten).
Dat zal altijd wel zo blijven. Als mensen een excuus kunnen vinden voor een prijsverhogen, zodat de consument de prijsstijging geaccepteerd, zullen ze "onrust" misbruiken. En utieraard gaan we na de onrust een klein beetje omlaag om de pijn te verzachten, zodat iedereen weer kan pochen over hoe goedkoop ze wel niet hebben getankt (t.o.v. tijdens de extreem hoge prijzen). Dat de prijzen per saldo gewoon hoger zijn dan voor het gespeculeer ziet blijkbaar niemand meer. Het klinkt mij iig altijd onwerkelijk in de oren als ik hoor dat ik 2 jaar terug, toen ik de prijzen ook al best hard vond stijgen, betaalde voor een liter benzine ;)
mux schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:42:
Nou moet hier wel bij worden aangetekend dat to voor heel kort de auto helemaal niet duurder werd. We zitten nu juist in een periode dat autorijden goedkoper dan ooit is - naar koopkracht gemeten. Nu dat langzaamaan autorijden sneller duurder begint te worden dan dat de koopkracht omhoog gaat lijken we af te stevenen op een tijdperk waarin autorijden wellicht wat duurder gaat worden, maar nog bij lánge na niet duur genoeg om mensen uit de auto te krijgen.
Dat klopt, ik fiets om mijn gezondheid, niet vanwege de kosten van het autorijden. En als je kijkt naar het verbruik van een moderne auto vergeleken met het verbruik jaren terug en dat inderdaad corrigeert voor koopkracht, kost autorijden nog altijd niet zo heel veel :)
Er zijn hier al eerder opmerkingen over gemaakt door mensen binnen de industrie en overheid: om mensen echt uit de auto te jagen moeten benzineprijzen twee of drie keer over de kop.
Mensen uit de auto jagen is geen doel opzich. Er bestaat altijd een evenwicht. Mensen vinden het op een gegeven moment irritant om iedere ochtend en avond in de file te moeten staan, klagen dat reizen naar werk te lang duurt en zo wegen al die nadelen ineens niet meer op tegen de nadelen van de fiets of het OV. Hoe meer de overheid doet om files te voorkomen, hoe minder aantrekkelijk het OV of de fiets wordt voor die groep mensen die niet fietsen om hun gezondheid of omdat autorijden te duur wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 10-02-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Grrrrrene schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:38:
Mensen uit de auto jagen is geen doel opzich. Er bestaat altijd een evenwicht. Mensen vinden het op een gegeven moment irritant om iedere ochtend en avond in de file te moeten staan, klagen dat reizen naar werk te lang duurt en zo wegen al die nadelen ineens niet meer op tegen de nadelen van de fiets of het OV. Hoe meer de overheid doet om files te voorkomen, hoe minder aantrekkelijk het OV of de fiets wordt voor die groep mensen die niet fietsen om hun gezondheid of omdat autorijden te duur wordt.
Er zijn ook mensen die het gewoon fijner vinden om te fietsen ;) Ik fiets echt niet elke dag omdat ik het vervelend vindt of omdat ik die 5 tientjes in de maand niet kan missen aan brandstof. (dat ben ik wel kwijt aan fietsonderhoud :+ ) maar omdat ik onwijs duf wordt van het zitten in een auto en geen lichaamsbeweging krijgen op een dag :r

[ Voor 36% gewijzigd door Metro2002 op 10-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Metro2002 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:32:
[...]

Er zijn ook bijzonder veel mensen die helemaal niet afhankelijk zijn van hun auto om hun werk te bereiken maar wel steevast elke dag met de auto gaan en klagen over de hoge benzineprijs. Ik hoef alleen maar in mijn omgeving te kijken (op mijn werk bv of bij mij in de straat) om te zien dat veel mensen uit gewoonte of uit luiheid in de auto stappen, niet omdat ze geen alternatief hebben.

Hoeveel mensen wonen er op maximaal 15km afstand van hun werk en gaan met de auto? Ik denk héél veel. En al pak je de grens op 10km dan nog zijn dat erg veel mensen. Ik woon zelf in Vlaardingen en werk in Schiedam dat is een afstand van maximaal 10km (ik kan het weten want ik woon in het uiterste puntje van Vlaardingen en moet naar het andere uiterste puntje van Schiedam :+ ) Als ik dan zie hoeveel auto's er op de parkeerplaats staan met bv een parkeervergunning achter de voorruit geplakt van Vlaardingen en als ik op mijn afdeling kijk hoeveel collega's die relatief dichtbij wonen (een aantal komen zelfs uit schiedam) elke dag met de auto komen en als ik op het industrieterrein auto's tegenkom van mensen die bij mij in de straat wonen.... dan durf ik rustig te stellen dat minstens de helft van de mensen die elke dag de auto pakt met gemak de auto kan laten staan en bv kan fietsen.

Voor de mensen die echt geen alternatief hebben is een hoge brandstofprijs zuur maar veel mensen praten het zich IMHO echt aan dat ze een auto nodig hebben voor hun woon-werk verkeer.
Ik vind dit een erg vergezocht argument: mensen die 10 km reizen zouden dus niet met de auto moeten gaan, maar mensen die 50 km reizen wel? Zeg dan dat de mensen die 50 km van hun werk wonen zouden moeten verhuizen, dan heeft vrijwel niemand z'n auto nog "nodig"...
mux schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:42:
Een van de taken van de overheid is het mensen zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Als mensen willen autorijden, moet de overheid zorgen dat dat mogelijk is. Die doelstelling lijken politici altijd heel snel te vergeten...
Als de overheid serieus mensen uit de auto wil hebben moeten ze autorijden gewoon verbieden. Klaar. Feit is dat de overheid het helemaal niet erg vind dat auto's veel geld opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:57
RemcoDelft schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:12:
[...]

Ik vind dit een erg vergezocht argument: mensen die 10 km reizen zouden dus niet met de auto moeten gaan, maar mensen die 50 km reizen wel? Zeg dan dat de mensen die 50 km van hun werk wonen zouden moeten verhuizen, dan heeft vrijwel niemand z'n auto nog "nodig"...
Waar haal je het werkwoord 'moeten' opeens vandaan? Er is geen moeten. Er wordt alleen gezegd dat als je een prima alternatief hebt voor de auto, omdat je dichtbij je werk woont en dus zou kunnen fietsen (aangenomen dat je lichaam goed functioneert), dat je dan weinig reden hebt om te mopperen dat de reiskosten naar je werk zo hoog zijn vanwege de gestegen brandstofkosten.

En inderdaad, als jij 50km van je werk woont en klaagt over je hoge reiskosten, dan zou je kunnen (let op: niet 'moeten'!) verhuizen. Dan ben je op de korte termijn meer geld kwijt aan de verhuizing zelf, maar kun je dat op langere termijn weer terugverdienen. Iedereen kan zelf de afweging maken of dat wel of niet loont.

--------------------------------

@Grrrrrrrene: Inderdaad, dat evenwicht, daar draait het om. Met iedere snelweg die verbreed wordt zullen mensen die nu met het OV of de fiets naar hun werk gaan switchen naar de auto, omdat ze met de auto niet langer (zo lang) in de file staan. Enkele maanden later heb je een nieuw evenwichtspunt bereikt, waarbij over het algemeen (economische crises even uitgesloten) de files weer ongeveer net zo lang zijn (op dezelfde plek of even verderop bij de volgende bottleneck), alleen is het OV wat minder druk. In die zin is investeren in wegen vooral een manier om het reizigerscomfort in het OV te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

[...]

Een van de taken van de overheid is het mensen zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Als mensen willen autorijden, moet de overheid zorgen dat dat mogelijk is. Die doelstelling lijken politici altijd heel snel te vergeten...
Een belangrijkere taak van de overheid is beslissingen nemen die op macro-schaal voordelig zijn, terwijl ze voor het individu onvoordelig zijn op de korte termijn. Minder afhankelijk worden van olie is zo'n macro-voordeel: het zorgt ervoor dat je economie concurrerend kan blijven bij hogere olieprijzen. En oliegebruik levert ook vervuilingsproblemen op, nog een reden om het te beperken. Of denk je dat die fijnstof-normen er alleen zijn om burgers te pesten? Vraag dat maar aan een paar chinezen die in een grote stad wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Dat zou natuurlijk sowieso het beste zijn maar ok, je hebt niet altijd de keuze om dichterbij te wonen of te werken.

Maar als je op 10km afstand woont heb je natuurlijk wel de keuze om met bv de fiets / e-bike of brommer te gaan. 50km is IMHO geen redelijke afstand meer om te fietsen of te brommeren.
Als de overheid serieus mensen uit de auto wil hebben moeten ze autorijden gewoon verbieden. Klaar. Feit is dat de overheid het helemaal niet erg vind dat auto's veel geld opleveren...
De taak van de overheid is om het zo goed mogelijk te regelen voor iedereen, niet voor 1 groepje en niet voor 1 doel. Natuurlijk willen veel mensen autorijden maar die zelfde mensen (en de andere helft van NL) wil ook graag schone lucht en wil ook graag een natuurgebied om de hoek en wil ook graag dat zijn kinderen veilig op straat kunnen spelen etc etc.

Vandaar dat de overheid ook niet kiest voor het verbieden van autorijden noch het stimuleren van autorijden maar wel voor het ontmoedigen van autorijden en het stimuleren van alternatieven zoals de fiets. En dat doen ze met succes want NL heeft bijna het hoogste aantal fietskilometers ter wereld per inwoner waardoor onze kinderen in tegenstelling tot andere EU inwoners wél veilig op straat kunnen spelen en hebben we een relatief laag aantal verkeersdoden per jaar.

En ja: ik vind het ook niet leuk als ik weer eens de tank volgooi dat ik veel geld kwijt ben maar ik denk daardoor wél na over alternatieven als ik eens ergens heen moet en ik pak dan ook regelmatig de fiets en soms het OV als ik ergens heen moet.
Dat is iets wat de overheid met hun prijsbeleid bij meer mensen teweeg brengt.

Kijk maar eens naar een land als de VS waar brandstof spotgoedkoop is geweest de afgelopen decennia en waar alles is ingericht op autogebruik. Iedereen verplaatst zich daar per auto. OV is daar slecht geregeld of niet aanwezig, fietsen is ook niet altijd even prettig omdat er geen of nauwelijks fietspaden zijn etc. En nu de brandstofprijzen daar nu fors stijgen merken amerikanen dat ze eigenlijk geen keuze hebben dankzij een eenzijdig auto gericht beleid de afgelopen decennia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vandaag weer 0,6 cent erbij en een nieuw record: ... 1.778 euro per liter, de 1,80 komt nu wel erg dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 17% gewijzigd door Ediejo op 11-02-2012 14:01 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ediejo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:58:
Ik hoor de transportbranche nog roepen in de gulden tijd. Als de diesel boven de 1 gulden komt kunnen wij niks meer verdienen. Nu kost de diesel € 1,47 dat is 3 gulden 23 omgerekend. En de vrachtwagens rijden nog steeds. Dus waar gaat het over? Precies. Doe de overbodige verlichting eens uit 's nachts op de snelweg. En bereken die besparing eens door richting de brandstof. ;)

In Oostenriijk betaalde ik 2 weken geleden 1,37 voor een liter diesel en de benzine koste daar 1,36. Niet langs de snelweg maar in een dorp. Dus het kan wel.

Wij laten het massaal toe omdat we massaal met de rug tegen de muur staan.

Hypotheekje, 2 auto’s voor de deur. 1 geleased en de andere via een krediet gekocht. Dan moet je wel alles slikken. En heb je niks in te brengen. Want baan weg betekent een hele hoop ellende. Dus we zeggen massaal niks en slikken maar.
Dat de diesel goedkoper is komt ook alleen maar door de (verborgen) subsidie voor de transportsector.... :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Het doet steeds meer pijn, elke week 63 liter Euro95...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ediejo schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:58:
Nu kost de diesel € 1,47 dat is 3 gulden 23 omgerekend.
Als je geen rekening houdt met inflatie ;)
Als je echt wil vergelijken moet je dat natuurlijk ook meerekenen. En dan zal je eerder op 2 gulden 60 komen ofzo ( ~23% inflatie). Nog steeds meer dan een gulden, dat wel :P

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 11-02-2012 16:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

TommyGun schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:47:
Het doet steeds meer pijn, elke week 63 liter Euro59...
Laag octaangehalte tank jij zeg, ik denk dat je Euro 95 bedoelt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01
anandus schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:47:
[...]
Als je geen rekening houdt met inflatie ;)
Als je echt wil vergelijken moet je dat natuurlijk ook meerekenen. En dan zal je eerder op 2 gulden 60 komen ofzo ( ~23% inflatie). Nog steeds meer dan een gulden, dat wel :P
Onzin. 1 euro = 2,20371 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het Fantoom schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:45:
[...]

Pak het boek 'Economie 101' even bij je uit de kast en zoek eens op wat inflatie inhoudt. Je kan niet zomaar de omrekentruc doen, niet in de laatste plaats omdat dat erg 2002 is. Wat anandus zegt klopt gewoon als een bus.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 11-02-2012 18:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

In 2002 was dat zo ja, maar in 10 jaar tijd is er natuurlijk ook inflatie geweest... of dacht je dat dat stilstond ofzo?

Lekker realistisch, om een europrijs van nu te vergelijken met de guldenprijs van 10 jaar terug, zonder de tussenliggende inflatie mee te nemen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Er zijn ondertussen heel wat euro's door de ECB bijgedrukt (oa voor Griekenland).
Als je de huidige koersen bekijkt zul je zien dat een euro flink wat van zijn waarde heeft ingeleverd.
Daarnaast is de olieprijs in dollars ipv euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

tweaker2010 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:16:
[...]

Laag octaangehalte tank jij zeg, ik denk dat je Euro 95 bedoelt? :P
Details ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 19:26:
In 2002 was dat zo ja, maar in 10 jaar tijd is er natuurlijk ook inflatie geweest... of dacht je dat dat stilstond ofzo?

Lekker realistisch, om een europrijs van nu te vergelijken met de guldenprijs van 10 jaar terug, zonder de tussenliggende inflatie mee te nemen....
Jamaar, in 1925 kon je een ijsje kopen voor een stuiver!

Mensen vergeten even dat inflatie (en inflatie over inflatie) harder aantikt dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Pagina: 1 ... 73 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.