Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 72 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.748 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
JeroenH schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:27:
Nou, om de vraag in de topictitel te beantwoorden: omhoog, omhoog, omhoog.

130 km/u is 30% harder dan 100 km/u (duh). Omdat het brandstofverbruik stijgt met ongeveer het kwadraat van de snelheid betaal je dus zo'n 70%* meer aan brandstof per kilometer als je 130 ipv 100 rijdt. Je kunt je rechtervoet zo duur maken als je zelf wilt.

* Jajaja, het zal per auto variëren, en natuurlijk in jouw auto niet, die is een specifiek geval. Laat het dan 50% zijn.
Dus 1 op 15 bij 100 km/h staat gelijk aan 1 op 10.5 bij 130 km/h? (uitgaande van 70%)?

Dan heb je gelijk, zo groot is dat verschil bij mijn auto idd niet, ik vraag me af bij elke auto dat verschil wel zo groot is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

JeroenH schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:27:
Nou, om de vraag in de topictitel te beantwoorden: omhoog, omhoog, omhoog.

130 km/u is 30% harder dan 100 km/u (duh). Omdat het brandstofverbruik stijgt met ongeveer het kwadraat van de snelheid betaal je dus zo'n 70%* meer aan brandstof per kilometer als je 130 ipv 100 rijdt. Je kunt je rechtervoet zo duur maken als je zelf wilt.

* Jajaja, het zal per auto variëren, en natuurlijk in jouw auto niet, die is een specifiek geval. Laat het dan 50% zijn.
Je vergeet wel dat een verbrandingsmotor doorgaans efficiënter is op meer vermogen, daarom verschilt het minder. Maar optimum ligt doorgaans rond de 80-90km/h heb ik het idee.

Voor de Prius kan ik zeggen uit ervaring; 100 km/h is ca 1:24, 120km/h is ca 1:19, en 170km/h is ca 1:11.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 19-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
Bartjuh schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Je vergeet wel dat een verbrandingsmotor doorgaans efficiënter is op meer vermogen, daarom verschilt het minder. Maar optimum ligt doorgaans rond de 80-90km/h heb ik het idee.

Voor de Prius kan ik zeggen uit ervaring; 100 km/h is ca 1:24, 120km/h is ca 1:19, en 170km/h is ca 1:11.
Kan een prius 170km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
180 haalt-ie ook wel :X

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:29

MBV

DS3 eHDI met winterbanden, GPS-kilometers: 65km/u 3l/100km (in z'n 4, 3,3 in z'n 5), 125km/u 6,5l/100km, 135km/u 8l/100km. 105km/u ben ik niet zeker van, ik dacht 5 of 5,5l/100km. De meeste auto's die ik tot nu toe heb gereden zijn het zuinigste bij +- 50km/u in een hoge versnelling. Ik was echt verbaasd dat mijn auto zuiniger is in z'n 4 met die snelheid.

En mijn auto kan precies zo hard als een Civic Hybrid, op een lege A2 :+

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 19-01-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

offtopic:
Citroën heeft zo'n slechte naam gekozen.. DS3 doet me toch meer denken aan Nintendo.. :X
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:30:
[...]

Anyways, de LPG prijs...OMG! In verhouding minder gestegen, maar dang...die euro komt steeds dichter bij..!
Ik tank nog ruim onder de 70 cent dus dat duurt nog wel even. Ik denk dat de benzine eerder op 2 euro zit dan gas op 1 eigenlijk.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
MrSleeves schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:10:
offtopic:
Citroën heeft zo'n slechte naam gekozen.. DS3 doet me toch meer denken aan Nintendo.. :X
Offtopic: Zullen we het even omdraaien? ;)
Citroën gebruikte de naam "DS" al in 1955, wat zich vertaald naar "De Godin".

Nintendo was dus een halve eeuw later met die naam dan Citroën ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Prius II : 180 km/u op de teller = 170 echte km/u
Prius III: 190 km/u op de teller = 180 echte km/u

Deze maximum snelheden worden door de boordcomputer bepaald; wat de auto werkelijk top zou kunnen rijden is onbekend.

[ Voor 19% gewijzigd door EXX op 19-01-2012 14:11 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

JeroenH schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:53:
[...]

Haast = slechte planning.

[...]
Wat een klucht zeg. Dus als er een storing is bij een klant waar ik met spoed heen moet dan heeft men de storing verkeerd gepland? Of moet ik dan maar zeggen dat ik er over 8 uur ben ipv 2 uur zodat ik niet hoef te haasten? Vertel dat m'n werkgever...

:O

[ Voor 44% gewijzigd door TommyGun op 19-01-2012 14:21 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Het punt wat betreft de snelheden is dat je er gewoon niet eerder bent als je harder rijdt, en dat 99% van de mensen geen reden heeft om harder te rijden. Dus je kunt beter als stelregel nemen om rustig en zuinig te rijden, in plaats van de kleine uitzondering te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:21

Vis

mux schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:30:
Het punt wat betreft de snelheden is dat je er gewoon niet eerder bent als je harder rijdt, en dat 99% van de mensen geen reden heeft om harder te rijden. Dus je kunt beter als stelregel nemen om rustig en zuinig te rijden, in plaats van de kleine uitzondering te nemen.
Juistem

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

TommyGun schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:20:
Wat een klucht zeg. Dus als er een storing is bij een klant waar ik met spoed heen moet dan heeft men de storing verkeerd gepland? Of moet ik dan maar zeggen dat ik er over 8 uur ben ipv 2 uur zodat ik niet hoef te haasten? Vertel dat m'n werkgever...

:O
Als jij 6 uur sneller kan zijn door harder te rijden, is er iets heel anders aan de hand :D

Stel dat je van Rotterdam naar Groningen moet rijden, dat is zo'n 200km. Als netjes 120-130 rijdt zal je gemiddelde snelheid op de rit waarschijnlijk rond de 100km/u liggen dus doe je er 2 uur over. Als je 140-150 wilt rijden, zal je toch de helft van de tijd nog steeds maar 120 of minder rijden. Misschien win je 10 minuten. Maar je bent wel veel meer gestresst en gefrustreerd bij aankomst en je hebt meer brandstof verbruikt. Is dat dan nuttig?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54
10 minuten winnen is alleen nuttig als het om leven of dood gaat en verder gewoon niet.
En dan bedoel ik ook letterlijk leven of dood dus snel naar iemand toe die op sterven ligt of als een idioot naar het ziekenhuis voor een geboorte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:58
Op mijn woon-werkafstand van 70km enkele reis (90% snelweg) heb ik het uitgebreid getest - maximaal 100km/u rijden vs. 120km/u rijden waar mogelijk en toegestaan. Gemiddeld scheelde dat ongeveer 2 minuten aan reistijd. Er zijn vast trajecten waar het meer zin heeft, maar in Nederland heeft het, zeker in de spits en zeker in de Randstad, amper of geen rationeel nut om harder dan 100km/u te willen rijden. Dat doe ik dus ook niet meer (behalve wanneer dat nodig is om de doorstroming niet te belemmeren, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

I know ! Heb het wel eens geprobeerd uit te leggen, maar mensen willen het niet begrijpen en rijden liever 130 om bij de volgende stoplichten drie auto's voor me te staan lijkt het wel 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:10:
offtopic:

[...]

Ik tank nog ruim onder de 70 cent dus dat duurt nog wel even. Ik denk dat de benzine eerder op 2 euro zit dan gas op 1 eigenlijk.
De LPG dagprijs staat op 82 cent momenteel en in mijn regio heb ik vandaag al 78 cent betaald.
Dus je hebt geluk denk ik... ;)

T.a.v. het langzaam/snelrijden:
Ik geloof niet dat de "vlotte doorrijder" harder rijdt omdat ie dan denkt eerder ergens te zijn. Als ik naar mezelf kijk, ik rij wat harder door omdat ik het leuk vindt. Zie ook niet zo in waarom dat een probleem zou zijn. Is het duurder? Ja. Zeker bij LPG wil je niet te veel boven de 4000 toeren hangen.

Dus ik rijd geen 130/140 om bij de volgende stoplichten drie auto's voor je te staan, maar simpelweg omdat ik het leuk vind. Eigen verantwoording lijkt me, zeker als je niet gaat bumperkleven of andere rare acties doet en de verantwoording voor de eventuele boetes neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

TommyGun schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:20:
[...]
Inderdaad. Als je voor een incident een oplostijd van 2 uur heb, probeer je toch om onderweg wat tijd in te halen. Weliswaar is het verschil qua reistijd minimaal, maar alle beetjes helpen... en de klant wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Daniel36 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:07:
I know ! Heb het wel eens geprobeerd uit te leggen, maar mensen willen het niet begrijpen en rijden liever 130 om bij de volgende stoplichten drie auto's voor me te staan lijkt het wel 8)7 .
Niet voor iedereen is rijden enkel functioneel. Sommige mensen (inclusief ondergetekende) genieten gewoon van hard rijden. Dat moet dan toch kunnen? We worden er namelijk ook gigantisch op afgerekend (BPM, Motorrijtuigenbelasting, Accijns etc.) Helemaal als je een auto wil die nog enigszins voorruit komt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:21:
[...]

De LPG dagprijs staat op 82 cent momenteel en in mijn regio heb ik vandaag al 78 cent betaald.
Dus je hebt geluk denk ik... ;)
Dan tank je misschien bij de verkeerde pomp. 78 cent is meer een prijs voor aan de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend aan de A44, maar dan alsnog kom ik hier binnen de bebouwde kom ook niet onder de 70 ct. Gelukkig betaal ik nog niet de daadwerkelijke dagprijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

Spitie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Niet voor iedereen is rijden enkel functioneel. Sommige mensen (inclusief ondergetekende) genieten gewoon van hard rijden. Dat moet dan toch kunnen? We worden er namelijk ook gigantisch op afgerekend (BPM, Motorrijtuigenbelasting, Accijns etc.) Helemaal als je een auto wil die nog enigszins voorruit komt.
dat moet inderdaad kunnen.
Maar dan moet het neem ik aan ook kunnen dat er mensen zijn die genieten van rustig rijden en dus 70 rijden op een provinciale weg of met 89 een vrachtwagen in halen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

tuurlijk, zolang we elkaar niet hinderen gaat het goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spitie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Inderdaad. Altijd die opmerkingen van mensen die het licht gezien denken te hebben en anderen vertellen dat ze echt niet sneller zijn hoor. De meeste mensen rijden in autootjes rond die uit elkaar trillen bij snelheden van >120KMh. Dan lijkt het al snel levensgevaarlijk als er iemand met 140 langs komt rijden. Maar een beetje capabele auto heeft daar totaal geen problemen mee.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:38:
Vanochtend aan de A44, maar dan alsnog kom ik hier binnen de bebouwde kom ook niet onder de 70 ct. Gelukkig betaal ik nog niet de daadwerkelijke dagprijzen!
Aan de regio kan het niet liggen; ik tank bij Benthuizen voor <70 cent. Sterker nog: enige keren boven de 70 cent waren aan de snelweg / in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:41:
[...]

dat moet inderdaad kunnen.
Maar dan moet het neem ik aan ook kunnen dat er mensen zijn die genieten van rustig rijden en dus 70 rijden op een provinciale weg of met 89 een vrachtwagen in halen.
Uhm...met 89 een vrachtwagen inhalen die rijdt op een snelweg waar 100 de snelheidslimiet is?
......................

Als jij daar blij van wordt dan moet je dat zeker doen. Schuif je dan wel weer een baantje op naar rechts als je voorbij de vrachtwagen bent of blijf je dan met 89 op de midden/ lilnkerbaan rijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:48:
[...]

Aan de regio kan het niet liggen; ik tank bij Benthuizen voor <70 cent. Sterker nog: enige keren boven de 70 cent waren aan de snelweg / in Duitsland.
Da's fijn, maar je begrijpt dat ik dit niet uit mijn mouw schudt. En de dagprijs ook niet. En de topic is "Waar gaat dit heen met de brandstofprijzen"...volgens de dagprijs richting de 82 cent dus. En dat ik in de ochtend echt geen tijd heb om stad en land af te moeten zoeken naar een eventuele goedkopere pomp.
Anders moet ik kneiter hard rijden omdat ik haast heb, en zoals we hier nu kunnen lezen wordt dat niet gewaardeerd...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Praten jullie maar heerlijk over LPG, ik tank nog steeds 1,649 voor mijn Euro 95.......

Ik vraag mezelf af hoe lang dat nog gaat duren.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

KatirZan schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:03:
Praten jullie maar heerlijk over LPG, ik tank nog steeds 1,649 voor mijn Euro 95.......

Dat valt nog mee... de adviesprijs is iets van 1,759, dus dan tank je met 11 cent korting ;)

Denk dat de prijs in 2012 alleen maar zal stijgen. We zitten weliswaar in een economische crisis, maar dat gedoe in het Midden Oosten zorgt er voor dat er meer vraag is dan aanbod. Dus dat drijft de oliepijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

FlyEragon

Alien Monkeys

Vergeet het boycotten van Iraanse olie niet, voornaamste reden dat de laatste weken de prijs zo hard is gestegen, alsof europa financieel het al zo gemakkelijk heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
FlyEragon schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:44:
Vergeet het boycotten van Iraanse olie niet, voornaamste reden dat de laatste weken de prijs zo hard is gestegen, alsof europa financieel het al zo gemakkelijk heeft. 8)7
Dus geld is belangrijker dan principes, begrijp ik? Geen probleem als Iran kernwapens wil maken, zolang wij maar goedkoop kunnen tanken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:21

Vis

Haha ik voel weer een "offtopic" discussie aankomen...

Ja olie verziekt de wereld hard mensen :P

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jahoor, 2de generatie nog wel. Altijd even uittesten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

FlyEragon

Alien Monkeys

Anakha schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Dus geld is belangrijker dan principes, begrijp ik? Geen probleem als Iran kernwapens wil maken, zolang wij maar goedkoop kunnen tanken?
offtopic: Ja, we laten allerlei andere ellende op de wereld toch ook gebeuren (afrika, armoede, water en hongersnood) ? Bovendien is het helemaal niet bewezen dat Iran kernwapens wilt maken maar dat is een totaal andere discussie. Heren politici zijn weer de moraalridder aan het uithangen op kosten van de burgers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

als de brandstof gewoon onbetaalbaar gaat worden, zowel jan modaal als transport, ja dan ligt dat op nummer 1.
want niet alleen zijn wij meer centjes kwijt, onze hele economie hangt af van transport, zowel privé als zakelijk.
als de brandstof onbetaalbaar word, oftewel gewoon te duur.
dan word ook onze boodschappen duurder, onze huis verwarmen word duurder, onze stroom om met de pc Tweakers.net en ander meuk op te zoeken evenzo.

zulke landen moet je gewoon te vriend houden, wij zijn afhankelijk van hun en niet andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:52:
[...]
volgens de dagprijs richting de 82 cent dus.
Zelfs dan is het nog een stuk goedkoper dan met benzine te rijden (mits je een niet al te zware auto hebt hence veel meer dan 200 euro extra per jaar betaald aan wegenbelasting).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:13:
[...]
als de brandstof gewoon onbetaalbaar gaat worden
Prima. Wat is onbetaalbaar? Aan het begin van deze thread dacht men dat bij € 1,50 per liter benzine de wereld wel zo ongeveer zou vergaan. Inmiddels klimmen we rustig richting de € 2,00, en er wordt nog steeds amper minder om gereden. Wanneer is het 'onbetaalbaar'? Kijk, als we nou binnen een paar maanden opeens een stijging van meerdere euro's per liter gaan zien - zeg dat we komende juli al € 3,80 per liter moeten betalen - dan denk ik dat we een serieuze impact gaan zien. Zolang het om dubbeltjes per jaar gaat, en die stijging voor vrijwel iedereen ter wereld geldt, zal vrijwel niemand er serieus zoveel last van hebben dat de term 'onbetaalbaar' echt toepasselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Is dat zo? Volgens mij staan er veel minder files dan 3 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:53:
Dat is een gevolg van 1 dan wel meerdere oorzaken. Hogere brandstofprijs, verbreding van knelpunten, meer thuiswerken, dichter bij werk wonen etc. Je kan niet 1 oorzaak als algeheel gevolg gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Daniel36 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:07:
Daarom rijdt ik ook liever 130+ en daarbij voorkruipen bij de stoplichten(motor), winwin ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Da's fijn, maar je begrijpt dat ik dit niet uit mijn mouw schudt. En de dagprijs ook niet. En de topic is "Waar gaat dit heen met de brandstofprijzen"...volgens de dagprijs richting de 82 cent dus. En dat ik in de ochtend echt geen tijd heb om stad en land af te moeten zoeken naar een eventuele goedkopere pomp.
Anders moet ik kneiter hard rijden omdat ik haast heb, en zoals we hier nu kunnen lezen wordt dat niet gewaardeerd...
;)
Het is wel zonde om 10+ cent per liter weg te gooien en het lijkt me wel de moeite om in de omgeving naar een goedkopere pomp te zoeken. Ik moet af en toe richting Emmen en daar heb ik ook een aantal pompen opgezocht die goedkoper zijn. Aan de snelweg betaal je dan ook ruim 10 cent meer dan de pomp op een industrieterrein een kilometer van de snelweg.
KatirZan schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:03:

Niemand houd je tegen om ook een LPG-bak te kopen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:53:
Dat komt ook door de crisis, er rijden veel minder auto's op de weg, maar vooral ook vrachtauto's.

Toen de eerste crisis een jaar of 2 geleden kwam toen werd het opeens een stuk minder. Na een tijdje toen het iets beter ging werd dat weer iets meer.

Die hoge brandstofprijs heeft vooral als effect dat er veel kleine zuinige auto's op de weg te vinden zijn. Maar ook hier speelt de crisis een rol in, als er geld zat zou zijn dan zullen er meer mensen graag wat meer uit geven voor een wat grotere auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

dude88 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 07:31:
Die hoge brandstofprijs heeft vooral als effect dat er veel kleine zuinige auto's op de weg te vinden zijn. Maar ook hier speelt de crisis een rol in, als er geld zat zou zijn dan zullen er meer mensen graag wat meer uit geven voor een wat grotere auto ;)
Er is pas onderzoek uitgekomen dat in crisistijd ook mensen die nog wel (ruim) voldoende geld te besteden hebben, toch minder uitgeven. Omdat in de onderste "lagen" minder geld aan luxe wordt besteed, hoeven de "hogere" lagen ook minder moeite te doen om hun status te behouden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ach joh, de hele wereld heeft kernwapens. 23.000 kernwapens verdeeld over 9 landen waar Iran nog niet bij zit. Ik hoor je niet over die andere 9 landen, vertrouw je die soms wel?
_Drake_ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:17:
[...]

Zelfs dan is het nog een stuk goedkoper dan met benzine te rijden (mits je een niet al te zware auto hebt hence veel meer dan 200 euro extra per jaar betaald aan wegenbelasting).
;) Volgens mij zou ik nog stukken zuiniger kunnen rijden, maar ik vind het prima zo. Een paar keer per jaar benzine tanken, de rest lekker op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:30:
[...]

Oh blegh!

Anyways, de LPG prijs...OMG! In verhouding minder gestegen, maar dang...die euro komt steeds dichter bij..!
Nounou, 66ct is het laagst wat ik kan vinden. Drie jaar geleden tankten mijn collega's in Almelo zo rond de 50ct/L. Relatief een flinke stijging, maar 16ct in 3 jaar... Daar gaat de benzineprijs hard overheen :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:30:
[...]

Er is pas onderzoek uitgekomen dat in crisistijd ook mensen die nog wel (ruim) voldoende geld te besteden hebben, toch minder uitgeven. Omdat in de onderste "lagen" minder geld aan luxe wordt besteed, hoeven de "hogere" lagen ook minder moeite te doen om hun status te behouden...
Ik bedoel ook met "als er wel geld zou" zijn, in tijden als er wel geld zou zijn ;)

Dan gaan de rijke dus ook weer meer uitgeven om een status te houden.
Dus met je stelling ben ik het wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Grrrrrene schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:46:
[...]
Nounou, 66ct is het laagst wat ik kan vinden. Drie jaar geleden tankten mijn collega's in Almelo zo rond de 50ct/L. Relatief een flinke stijging, maar 16ct in 3 jaar... Daar gaat de benzineprijs hard overheen :o
Dat kan wel zijn, maar procentueel stijgt de prijs van LPG de laatste jaren harder dan benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

tweaker2010 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Dat kan wel zijn, maar procentueel stijgt de prijs van LPG de laatste jaren harder dan benzine.
Dat is gewoon een vertekend beeld door de bak accijns die er over benzine en diesel wordt geheven. Als je het dan wil vergelijken, moet je eigenlijk alle vaste kosten weglaten en alleen gaan vergelijken op variabele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MrSleeves schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Dat is gewoon een vertekend beeld door de bak accijns die er over benzine en diesel wordt geheven. Als je het dan wil vergelijken, moet je eigenlijk alle vaste kosten weglaten en alleen gaan vergelijken op variabele kosten.
Op LPG zit ook accijns hoor: http://www.autoblog.nl/archive/prijs-lpg-in-2012-omhoog-door-verhoging-accijns

[ Voor 9% gewijzigd door tweaker2010 op 20-01-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zeg toch ook dat het niet zo is? Er zit alleen op benzine en diesel veel meer accijns, waardoor relatieve prijsstijgingen lager zijn. Maargoed, ik heb liever een hogere relatieve stijging en een lagere absolute stijging dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Straks ff 100 liter euro95 tanken. Doet nu al pijn op de bankrekening. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Diesel is vandaag weer 0.6 cent goedkoper geworden, gisteren ook al 0.2 cent :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bestla schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:38:
Tsjah dat weet je als je zo'n ouwe amerikaanse zuipschuit gaat rijden. Dan moet je daar ook niet over klagen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bestla schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:38:
Oei, das idd pijnlijk. Vraag me wel af welke auto je hebt.
Volgens mij heeft alleen een Bugatti Veyron een tank van 100 liter. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik had verwacht dat die tank wel op lpg zou lopen !
Dit kost goud om te tanken, maar je rijdt weinig dan denk ik ?
Het is wel een vette kar verder vind ik _/-\o_ (met een vet verbruik ook!!! :Y )

[ Voor 26% gewijzigd door Daniel36 op 21-01-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Voor de grap heb ik eens gekeken of we door Shell met de Euro95 genaaid worden t.o.v. de olieprijzen. Ik heb de prijzen per dag bekeken vanaf 1 oktober t/m 18 januari, en alles genormaliseerd naar 1 oktober (inclusief de wisselkoersen).

Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/prijzen.png

Blijkt dus nog wel tamelijk mee te vallen. Nu is het alleen afwachten wat er gebeurt als de olieprijs weer gaat dalen.

Bronnen:
Openingskoersen EUR/dollar van iex
http://www.brandstofprijz...dstofprijzen-historie.php (kon zo gauw geen goede data vinden van adviesprijzen, maar Shell komt hier en daar op een cent na vrij goed in de buurt, vergeleken met http://www.brandstof-zoek...jzen/euro95/#.Txqqg5hQYZM)
http://www.eia.gov/emeu/international/oilprice.html

[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-01-2012 13:10 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_Christiaan_ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:08:
Voor de grap heb ik eens gekeken of we door Shell met de Euro95 genaaid worden t.o.v. de olieprijzen. Ik heb de prijzen per dag bekeken vanaf 1 oktober t/m 18 januari, en alles genormaliseerd naar 1 oktober (inclusief de wisselkoersen).
[...]
Blijkt dus nog wel tamelijk mee te vallen. Nu is het alleen afwachten wat er gebeurt als de olieprijs weer gaat dalen.
Ik heb toch echt het idee dat we flink genaaid worden door onze vrienden van Shell. :(
Hoe kun je anders 44% meer winst maken terwijl de olieproductie in dezelfde periode terugloopt?
Lees dit stukje maar eens: http://nos.nl/artikel/307759-meer-winst-shell-minder-olie-geproduceerd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Omdat Shell meer doet dan alleen benzine verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Roenie op 21-01-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zoals ons aardgas. Shell behoort (samen met de nederlandse staat en ESSO) tot de voornaamste aandeelhouders van de NAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Kan ook zijn omdat de benzineprijs bestaat uit een aantal vaste kosten (bijv. kwartje van Kok) en maar voor een beperkt aandeel variabele kosten (bijv. de olieprijs). Als dan de olieprijs stijgt met bijv. 5%, stijgt de totale benzineprijs met minder dan 5%.

Onlangs heb ik gelezen dat er bij de huidige benzineprijs bijna precies 1 euro accijns op zit. Als ik die euro accijns van de benzineprijs afhaal, dan zie je volgens mij een redelijke benadering wat Shell zichzelf toerekent.

Als je die euro eraf haalt, dan wordt de genormaliseerde uitslag van de benzineprijs wat groter:
Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/prijzen2.png

Maar de Euro95 prijs lijkt nog steeds redelijk de lijn te volgen van de Europese olieprijs.

Alleen dit is van de korte termijn, terug t/m oktober 2011. Als iemand de adviesprijzen van de benzine in digitaal formaat aan kan leveren dat verder teruggaat dan kan ik de grafiek wat verder terug in de tijd zetten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Techneut schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:24:
Zoals ons aardgas. Shell behoort (samen met de nederlandse staat en ESSO) tot de voornaamste aandeelhouders van de NAM.
Plus een hoop investeringen in bio-ethanol enzo, ze werken daarin voor vele miljarden samen met iig Brazilie (misschien nog meer landen, weet ik ff niet uit mijn hoofd).

Verder doen ze ook onderzoek naar waterstofaandrijving etc.

Shell doet echt wel even wat meer dan alleen benzine verkopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_Christiaan_ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:26:
[...]
Alleen dit is van de korte termijn, terug t/m oktober 2011. Als iemand de adviesprijzen van de benzine in digitaal formaat aan kan leveren dat verder teruggaat dan kan ik de grafiek wat verder terug in de tijd zetten.
De historie van de adviesprijzen van benzine staat online op de website van Shell:
http://www.shell.nl/home/...fuel_pricing/cpp/history/ (sinds 2010)
http://www.shell.nl/home/.../tool/app_fuelprices.html (sinds 1995)

Ik ben benieuwd hoe de grafiek er dan uitziet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 21-01-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Het CBS had ook gegevens digitaal en dan de adviesprijzen van zowel Euro95, diesel en LPG.

Zonder accijns eraf:
Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/prijzen3.png

Met accijns eraf, per jaar een vast bedrag. De bedragen aan accijns heb ik van wikipedia.
Afbeeldingslocatie: http://cevertse.nl/dump/prijzen4.png

Nu is het wel weer even genoeg geweest. Excel had er op het eind ook geen zin meer in. :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:31
Vanmorgen bij Fietenolie getankt voor € 1,619 ltr. de shell stond op € 1,639 ltr. in groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

weer 80 cent bespaard ?!?
Beter dan wij trouwens : mevrouw Daniel36 tankte even convenient vlakbij haar werk, 40 x 10 cent teveel maakt 4 euro weggepist !
vrouwen... |:(

[ Voor 74% gewijzigd door Daniel36 op 22-01-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_Christiaan_ schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:06:
[...]
Nu is het wel weer even genoeg geweest. Excel had er op het eind ook geen zin meer in. :P
Thnx Christiaan! Op de grafiekjes is duidelijk te zien dat (zonder accijns eraf) de LPG het meest gestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

De auto : Chevrolet Blazer K5 4x4 met een 5,7 liter V8 Bouwjaar 1977 . Verbruik is 1 op 5
Ik rij weinig met deze auto, en heb voor woon/werkverkeer een Nissan Primera uit 96.

Normaal tank ik altijd voor 50 euro en als het weer nodig is weer 50 euro. NU heeft de auto ruim een half jaar stilgestaan met nog zo'n 15 liter in de tank. De benzine was iets verschraald, dus het kon geen kwaad er een hele sloot aan verse peut bij te gooien.
Tankinhoud is 120 liter, hij is nu helmaal vol en ik kan er voorlopig mee vooruit. :)

Gisteren nog even overlegd met de monteur van onze club om er lpg in te gooien. Om de Blazer naar een lpg-garage te sturen is mij wat te duur. Zelf kopen en inbouwen is vele malen goedkoper dan laten doen.En dan is het ook naar mijn zin.
Ik wil 100% lpg , dus de benzinetank gaat weg. Op die plek moet een 120 liter ringtank komen met de vulnippel op de plek van de oude benzine vuldop. Zo hoef ik geen gaten in mijn plaatwerk te boren.

[ Voor 29% gewijzigd door Bestla op 22-01-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
kan dat? 100% lpg? Dacht dat je eens in de zoveel tijd op benzine moest rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Volgens mij moet je altijd een keer met benzine rijden om de motor schoon te houden. Heleboel auto's starten aan het begin op benzine om vervolgens op gas over te schakelen als de temperatuur van de motor goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pdebie schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:52:
Dat kan, maar wel sterk aanbevolen dat de motor een kop heeft met harde klepzetels. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

pdebie schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:52:
Injectiemotoren moeten starten op benzine en schakelen bij een bepaalde temperatuur automatisch over.
Bij een carburatiemotor is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Net voor 1.589 getankt, vind ik nog vrij duur voor in Duitsland, maar langs de snelwegen zie ik gewoon vrolijk 1.759 staan of nog gekker. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Shell is iets gezakt hier, 1,618 voor Euro 95 Fuel Save.
Ga morgen of overmorgen even in DL tanken (Elten) eens kijken wat de peut daar moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Olieboycot tegen Iran is vandaag aangenomen door de EU.

Benieuwd wat voor effect dat op de olieprijs, en dus de prijs van brandstof, gaat hebben morgen. Speculanten zullen nu wel flink bezig zijn gok ik zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

wildhagen schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:11:

Benieuwd wat voor effect dat op de olieprijs, en dus de prijs van brandstof, gaat hebben morgen. Speculanten zullen nu wel flink bezig zijn gok ik zo.
De benzineprijs staat voor m'n gevoel al dagen stevig en (te?) vast op het record 1.757.
Het lijkt een soort psychologisch prijsspelletje.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Benzine is idd al enkele dagen (sinds woensdag?) stabiel ja. Diesel is in die tijd wel goedkoper geworden (0.8 cent), LPG is volgens mij ook stabiel gebleven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:11:

Als het goed is hebben deze sancties voor ons voorlopig nog geen effect op de prijs:
Het embargo wordt onmiddellijk van kracht voor nieuwe contracten voor ruwe olie en olieproducten. Lopende contracten zijn geldig tot juli.
http://www.volkskrant.nl/article/2012/01/23/Europa-gaat-Iraanse-olie-vanaf-juli-boycotten.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet direct als gevolg van de boycot nee, dat klopt. Maar speculanten gaan natuurlijk hier ook op inspelen door te gaan hamsteren. Dat kan de prijs dus ook opdrijven :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tweaker2010 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:38:
[...]

Thnx Christiaan! Op de grafiekjes is duidelijk te zien dat (zonder accijns eraf) de LPG het meest gestegen is.
Relatief wel ja, in absolute zin (je weet wel: je betaalt in absolute euro's :P) niet. LPG is nu hier in de omgeving in 3,5 jaar tijd zo'n 15ct gestegen (van 50ct/liter naar 65ct/liter). Benzine is veel meer gestegen, zeker 30ct in 2 jaar (van € 1.30 naar € 1.65) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 23-01-2012 17:02 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Daniel36 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:38:
Beter dan wij trouwens : mevrouw Daniel36 tankte even convenient vlakbij haar werk, 40 x 10 cent teveel maakt 4 euro weggepist !
vrouwen... |:(
Maar wel zegeltjes er bij gekregen natuurlijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

joopv schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:24:
[...]
Maar wel zegeltjes er bij gekregen natuurlijk?!
Inderdaad, en even een praatje met de de bediende van het tankstation, dat is ook wat waard ;)

@Grrrrrene: als ik uitga van 1 januari 2012 dan is de prijs van benzine in 2 jaar tijd 20 cent gestegen.

[ Voor 17% gewijzigd door tweaker2010 op 23-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ach, sommige mensen rijden een kwartier naar Duitsland of Belgie om daar de tank vol te gooien. Da's dan 3 euro op een tank bespaard, en 60km = meer dan 4 liter * 1,50 = meer dan 6 euro en een half uur weggegooid :P
Ik wil best wel naast de snelweg tanken i.p.v. aan de snelweg, ondanks dat ik een tankpas heb. Maar ik ga er niet serieus voor omrijden. Al was het maar omdat er een pomp langs de snelweg (Shell aan de noordkant van Eindhoven, naast de Volvo-dealer) zit die 8ct korting geeft op de adviesprijs, en er zo ongeveer voor mijn deur een kleine pomp staat met zo'n zelfde prijs. Een kwartier rijden verder zit een pomp die 10ct korting geeft, maar die ligt compleet uit de route. Dan kan ik beter iets vaker op tijd weggaan, bespaart meer diesel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:33
http://www.nu.nl/economie...-kilometervergoeding.html

Ik hoop dat ze dit niet van plan zijn door te voeren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, nu is het al amper kosten dekkend. Ik zou met de hoge benzineprijzen eerder een hogere kilometer vergoeding verwachten. Maar het kabinet snapt niet dat dan veel meer mensen een auto zullen gaan leasen.
Dus het file probleem lossen ze er zeker niet mee op. Volgens mij is het vooral een verkapte bezuiniging. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tuurlijk is het een verkapte bezuiniging. Die mensen zullen toch naar hun werk moeten. Als ze met zo'n maatregel echt de files zouden willen bestrijden zouden ze de korting op de vergoeding moeten korten op ritjes tijdens de spits. Misschien krijgen we dan een betere spreiding van de werkdag.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat jullie vergeten is dat een reiskostenvergoeding niet verplicht is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:04:
Is dat zo?
Ik dacht het wel verplicht is vanaf 10 km.

Minimaal 19 cent de km, erboven is eigen keuze van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gunner schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:04:
Veel mensen hebben dat gewoon in hun contract staan hoor, dus dan is je werkgever dat wel zeker verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
MrSleeves schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Injectiemotoren moeten starten op benzine en schakelen bij een bepaalde temperatuur automatisch over.
Bij een carburatiemotor is dat niet nodig.
Injectiemotor moet starten op benzine? Je verteld me iets nieuws. Verklaar je nader eens waarom dat zou moeten.
dude88 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Is dat zo?
Ik dacht het wel verplicht is vanaf 10 km.

Minimaal 19 cent de km, erboven is eigen keuze van het bedrijf.
De 19 cent is het maximale wat je onbelast per kilometer mag geven. Alles daarboven wordt belast.
Reiskostenvergoeding is niet verplicht;
Uw werknemer gebruikt een eigen vervoermiddel voor reizen voor het werk. U mag uw werknemer voor deze reizen een onbelaste vergoeding betalen van maximaal € 0,19 per kilometer. Het maakt geen verschil of uw werknemer het vervoermiddel gebruikt voor woon-werkverkeer of ander zakelijk verkeer.
tweaker2010 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Veel mensen hebben dat gewoon in hun contract staan hoor, dus dan is je werkgever dat wel zeker verplicht.
Als er iets in je contract staat is het verplicht maar dat betekend niet dat het verplicht is om in het contract te zetten ;)
Hoop het ook niet. Brandstofkosten worden hoger en dus ook de kosten per kilometer, vervolgens wordt dus ook nog eens de belastingvrije vergoeding lager waardoor je dus tweemaal door een stijging op onverwachte kosten wordt getrakteerd. Voor de werkgever maakt het weinig uit.

[ Voor 73% gewijzigd door Napo op 24-01-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 10:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij ons in België hebben we geen last van. Onze regering probeert de belastingopbrengsten uit leaserijders van 500 miljoen naar 700 miljoen op te trekken. Iedereen is nu volop bezig met de rekenmachines en spreadsheets, we vinden wel een manier om de 500 miljoen te halveren ipv naar 700 miljoen op te laten trekken.

In het Belgisch fiscaal systeem ontwerpen we toch altijd eerst de achterpoortjes voordat de wet gemaakt wordt. Het is een slecht ontwerp als we de achterpoortjes vergeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 24-01-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:13:
[...]

Injectiemotor moet starten op benzine? Je verteld me iets nieuws. Verklaar je nader eens waarom dat zou moeten.
Dat is vrij gebruikelijk.

Mijn auto doet dat ook altijd starten op benzine, daarna overschakelen op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dude88 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:40:
[...]

Dat is vrij gebruikelijk.

Mijn auto doet dat ook altijd starten op benzine, daarna overschakelen op LPG.
Dat iets gebruikelijk is betekend niet dat het moet en dat je niet op LPG kan starten. Hoeft trouwens ook niet te betekenen dat het slechter is dan starten op benzine.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 24-01-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Waarom moet een werkgever een vergoeding betalen om naar je werk te komen ?
Op zich is dat redelijk belachelijk, en in zekere zin zorgt het inderdaad voor files. Mensen denken toch, ik krijg een vergoeding (baas betaalt), dus ga niet dichterbij wonen/werken.

Wat ik wel stom vind is dat je deze (te lage) vergoeding ook krijgt als je voor je baas een keer op pad moet, en dus ook veel te weinig krijgt om de kosten te dekken. Als medewerker moet je dan zeggen, dit kan ik niet, regel als werkgever voor die dag/periode maar een (huur) auto.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Voor je baas is het ook gunstig, want deze kosten zijn aftrekbaar.

Ondanks dat de regering zoveel mogelijk wil stimuleren niet ver te reizen voor het werk kan het soms niet anders.

In veel functies is er niet altijd een geschikt persoon met de juiste kwaliteiten te vinden dichtbij in de buurt.

Dan hebben we het nog niet eens over detachering of uitzendkrachten, het bedrijf bepaald waar jij aan het werk gaat, dan heb je niet eens de keuze om binnen fietsafstand te werken. Je wordt gewoon ergens geplaatst. Dan mag je toch een vergoeding verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 11:45
Ik zie niet in waarom ze geld gaan verdienen aan het verlagen van die grens. In de meeste gevallen komt de werkgever gewoon bij de werknemer aankloppen: "Tja, boven de 13 cent is zinloos ivm belastingen, je krijgt 13 cent per kilometer".
Files zullen misschien iets minder worden, maar als het nu al uit kan dat mijn vader elke dag van Metslawier naar Amsterdam vliegt voor een schilderklus met daarbij >35 cent per kilometer, dan denk ik niet dat het veel uitmaakt als ie ineens over 5 cent extra belasting moet gaan betalen. Blijkbaar willen projectontwikkelaars in Amsterdam graag een schildersbedrijf uit Leeuwarden inhuren, als werknemer heb je dan geen keuze, je moet gewoon heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Napo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:42:
[...]

Dat iets gebruikelijk is betekend niet dat het moet en dat je niet op LPG kan starten. Hoeft trouwens ook niet te betekenen dat het slechter is dan starten op benzine.
Het systeem maakt het onmogelijk om te starten op LPG. Soms schakelt hij binnen een paar seconde (warme motor), maar ik moet echt starten op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
_JGC_ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:15:
Ik zie niet in waarom ze geld gaan verdienen aan het verlagen van die grens. In de meeste gevallen komt de werkgever gewoon bij de werknemer aankloppen: "Tja, boven de 13 cent is zinloos ivm belastingen, je krijgt 13 cent per kilometer".
Files zullen misschien iets minder worden, maar als het nu al uit kan dat mijn vader elke dag van Metslawier naar Amsterdam vliegt voor een schilderklus met daarbij >35 cent per kilometer, dan denk ik niet dat het veel uitmaakt als ie ineens over 5 cent extra belasting moet gaan betalen. Blijkbaar willen projectontwikkelaars in Amsterdam graag een schildersbedrijf uit Leeuwarden inhuren, als werknemer heb je dan geen keuze, je moet gewoon heen.
Als het in je contract staat zal het niet direct veranderen en zullen ze op nog lopende contracten minder kosten hebben. In de loop van tijd zal inderdaad op nieuwe contracten waarschijnlijk de kilometervergoeding verlaagd worden. Daardoor zullen de inkomsten over die 7 cent toenemen.
MrSleeves schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:16:
[...]

Het systeem maakt het onmogelijk om te starten op LPG. Soms schakelt hij binnen een paar seconde (warme motor), maar ik moet echt starten op benzine.
* Napo zijn auto kan het onmogelijke :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Hoe interessant ook, zowel het opstartsysteem van een LPG-auto als de kilometervergoeding van de baas hebben geen directe invloed op het onderwerp van deze thread: de brandstofprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anakha schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:21:
Hoe interessant ook, zowel het opstartsysteem van een LPG-auto als de kilometervergoeding van de baas hebben geen directe invloed op het onderwerp van deze thread: de brandstofprijzen.
Ik denk dat er vrijwel een directe link ligt tussen kilometervergoeding. Een aanzienelijk deel gebruikt een auto als een vervoersmiddel om naar het werk te komen. Het wegvallen van kilometervergoeding in de huidige vorm zal ze dan ook direct raken waardoor de brandstofprijs in het eindplaatje nog een stap zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Napo schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat er vrijwel een directe link ligt tussen kilometervergoeding. Een aanzienelijk deel gebruikt een auto als een vervoersmiddel om naar het werk te komen. Het wegvallen van kilometervergoeding in de huidige vorm zal ze dan ook direct raken waardoor de brandstofprijs in het eindplaatje nog een stap zal stijgen.
De kilometervergoeding heeft m.i. volstrekt geen invloed op de brandstofprijs. En het onderwerp van deze thread is: waar gaat het heen met de brandstofprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ZeRoC00L schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:10:
Waarom moet een werkgever een vergoeding betalen om naar je werk te komen ?
Op zich is dat redelijk belachelijk, en in zekere zin zorgt het inderdaad voor files. Mensen denken toch, ik krijg een vergoeding (baas betaalt), dus ga niet dichterbij wonen/werken.
Ja en nee: je krijgt pas kilometervergoeding vanaf een bepaalde afstand, maar er geldt ook een maximum. Anders zou het lonend zijn om in Groningen te werken en in Maastricht te wonen. Die vlieger gaat helaas niet op. ;)

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 72 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.