Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 64 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.772 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Roenie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:47:
[...]
Tja, ik rij liever gewoon iedere dag in zo'n auto. Ook al is het woon-werk verkeer, ik geniet daar iedere keer weer van. Om nu een andere auto aan te houden voor dat soort ritten vind ik ook weer zo wat.
Het is een afweging. Als geld geen rol speelt en je geeft er verder ook niks om dat je veel kilometers op een enigzins bijzondere auto zet, tja dan zou ik ook zo weer met die sportieve bak rijden. Toch even iets meer auto en veel volwassenere ophanging. Maar nu lach ik wel om de kosten, als ik wil kan ik 1 op 21 rijden met die 1.3, en ik heb toch nog voldoende power (pk/gewichtsverhouding is 1/10) om nog vlot het verkeer door te komen. En ik moet eerlijk zeggen dat een fatsoenlijke achterbank toch ook wel handig is.
Daarnaast ontlokt een snelle wagen ook snel rijden, iig bij mij wel. En dat is niet handig in de spits, vaak nutteloos en eerder gevaarlijk.
Op een gegeven moment heb je door, oh ik heb weer 30dkm op die bak gezet, terwijl die bak gewoon bedoelt is om te scheuren. Zie je ook terug in onderdelen prijzen en alles, het is meer dan alleen de brandstofprijs.

Als je de capaciteiten van de auto niet benut moet je er ook niet mee rijden vind ik, als autoliefhebber.

Edit op jou edit: wanneer geniet je van de acceleratie op de snelweg? Iedere keer als ik van de acceleratie genoot was ik alweer met 150 aan het invoegen :+ of was ik een BMW aan het pesten met een nog belachelijkere snelheid op het dashboard. Gelukkig ben ik inmiddels verstandiger en bewaar ik dat soort dingen voor waar het mag. het circuit

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 26-04-2011 19:59 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho-ly shit.

Niet lang geleden voor €1,732 de liter getankt. Gaat toch nergens meer over dit.. :o

Waar waren de dagen dat we klaagden over het feit dat we maar liefst €1,30 betaalden voor een liter benzine? :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
Ik ben zelf een echte auto liefhebber en rij ook gewoon graag. Als iemand vandaag tegen mij zou zeggen je moet naar Parijs rijden en dezelfde dag weer terug zijn heb ik daar totaal geen problemen mee.

Ik weet dat ik meer brandstof ga verbruiken dan me huidige auto maar ik heb het geluk dat ik nog de keuze heb om een fiat punto 1.2L te pakken die dus wel zuinig rijd.

Tuurlijk kan je zeggen dat je met zo 350z op het circuit moet rijden en dat het zonde van ze kilometers is om er dagelijks mee in de file te staan maar ik denk dat iedereen erook wel van houd als je ergens rijd dat er mensen om kijken naar je auto aangezien het niet een auto is die je dagelijks ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Zo onzuinig is zo'n Nissan toch ook weer niet? Ik heb een tijd met een BMW 525i ofzo moeten rijden, bak uit begin '90. Wat een kutauto, en dan nog 1 op 8 ook... Dat deed mij meer zeer dan de 1 op 3,5 benzine van mijn Amerikaan, maar die was dan ook een stuk sneller (niet top maar acceleratie) en more fun...

Mijn huidige rijdt 1 op 6, niet sneller dan een moderne middenklasser, maar is dan ook 60 jaar oud en meer voor het rijplezier dan de sport. Doet me ook minder pijn dan een saaie kutauto die onzinniger zou zijn dan 1 op 15.

[ Voor 26% gewijzigd door Wilf op 27-04-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Volgens autoweek rijdt ie bijna 1 op 9, maar misschien dat 1 op 8 realistischer is. Je krijgt er iig wel wat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsleon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:42:
maar ik denk dat iedereen erook wel van houd als je ergens rijd dat er mensen om kijken naar je auto aangezien het niet een auto is die je dagelijks ziet.
Er zijn mensen die daar geen bal om geven en daar ben ik er 1 van.
Ik wil niks met mijn auto uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Het dalen van de prijzen zit er ook niet echt in he...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:56:
Als je de capaciteiten van de auto niet benut moet je er ook niet mee rijden vind ik, als autoliefhebber.

Edit op jou edit: wanneer geniet je van de acceleratie op de snelweg? Iedere keer als ik van de acceleratie genoot was ik alweer met 150 aan het invoegen :+ of was ik een BMW aan het pesten met een nog belachelijkere snelheid op het dashboard. Gelukkig ben ik inmiddels verstandiger en bewaar ik dat soort dingen voor waar het mag. het circuit
Tja, je kunt ook zeggen dat je als autoliefhebber gewoon altijd in die auto wil rijden en niet in een 'van A naar B' gebakje. ;)

Maar inderdaad: lekker invoegen, inhalen, et cetera. Om daarna weer rustig te cruisen, daar heb ik dan ook weer geen moeite mee. Ik geniet van mijn auto als ik snel en langzaam rij. Zelfs in de file.
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:00:
En anderen weer wel....of die vinden een auto zelf gewoon mooi en genieten daar van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik wil niks met mijn auto uitstralen.
Is prima dat jij dat wilt, echter anderen zien dat precies andersom en als je b.v. een bedrijf hebt moet je jezelf presenteren. Als je dan komt voorrijden bij een klant met een 3e hands suzuki alto, dan valt dat negatief op. Een nieuwe Bentley in roze ook. Een donkere A4 doet het dan echter prima. Maar als je medewerkers daarin rijden moet het toch echt een a8/bmw7 zijn. Je zal je dus afhankelijk van je situatie toch ietwat moeten conformeren.

Je kan trouwens ook voor een berg centen helemaal niets uitstralen : Passat, Insignia, Mondeo, mazda 6 enz.

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 28-04-2011 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mja, ik rijd in een Peugeot 107 en het kan mij echt niet schelen wat mensen er van vinden. Ik lach iedereen honderd keer uit met mijn auto "lasten".

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Roenie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:41:
[...]
Tja, je kunt ook zeggen dat je als autoliefhebber gewoon altijd in die auto wil rijden en niet in een 'van A naar B' gebakje. ;)

Maar inderdaad: lekker invoegen, inhalen, et cetera. Om daarna weer rustig te cruisen, daar heb ik dan ook weer geen moeite mee. Ik geniet van mijn auto als ik snel en langzaam rij. Zelfs in de file.
Ja ligt wel een beetje aan de auto. Die bak van mij was aardig sportief bedoelt. Rustig cruisen was eigenlijk lekkerder op 140km/u ofzo, en de koppeling en alles was nogal zwaar voor het filerijden. Bekende heeft een Franse concurrent, presteert op alle vlakken minder, maar rijdt voor het dagelijks gebruik waarschijnlijk wel lekkerder.

Maar eigenlijk wil ik, ja als autoliefhebber zijnde, gewoon fietsen naar m'n werk. Dat hoeft de keuze voor een auto niet zo verstandig meer te zijn, of hoef ik er geen normaal autootje naast te houden zoals ik nu doe.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 28-04-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Naboo schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:01:
Mja, ik rijd in een Peugeot 107 en het kan mij echt niet schelen wat mensen er van vinden. Ik lach iedereen honderd keer uit met mijn auto "lasten".
Wel eens bij stil gestaan dat mensen met een echte de auto de 'lasten' voor lief nemen? ;) Daarnaast gaat het niet alleen om uitstraling, maar ook om conform, luxe, status, noem het maar op. Immers, voor wat hoort wat, en dat mag je best laten zien imho.

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 28-04-2011 08:50 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:35
Dat doe je goed, maar sommige (waaronder ik) kopen ook een auto voor de liefhebberij en dan mag het ook wat kosten. Ik rij ondanks de dikke wegenbelasting (en goedkope brandstof :+ ) nog steeds met een glimlach rond in mijn Benz, iedereen zijn eigen hobby. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Is natuurlijk leuk, maar om twee van die dingen te kopen om een beetje bagage mee te kunnen nemen.. schiet niet op.

Bij ons zijn de vaste lasten hoog, maar de LPG-prijs maakt dit wel goed (hoewel ook hoog).

En die van ons wordt niet snel over het hoofd gezien door een vrachtwagen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Ik ben blij dat je gelukkig bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

HaseMike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:03:
[...]

Is prima dat jij dat wilt, echter anderen zien dat precies andersom en als je b.v. een bedrijf hebt moet je jezelf presenteren. Als je dan komt voorrijden bij een klant met een 3e hands suzuki alto, dan valt dat negatief op. Een nieuwe Bentley in roze ook. Een donkere A4 doet het dan echter prima. Maar als je medewerkers daarin rijden moet het toch echt een a8/bmw7 zijn. Je zal je dus afhankelijk van je situatie toch ietwat moeten conformeren.

Je kan trouwens ook voor een berg centen helemaal niets uitstralen : Passat, Insignia, Mondeo, mazda 6 enz.
;( hou nou toch op man. 9 vd 10 keer zien klanten niet eens waar je mee aan komt rijden en sowieso dat gezanik over dat je als baas in een dikkere auto moet rijden dan je medewerkers ;(

Is het nou echt zo triest gesteld met de eigenwaarde van mensen in dit land dat alles maar moet afhangen van de hoeveelheid metaal om je heen en hoe slecht je verbruik wel niet is ? Ik zou 10 keer meer respect hebben voor mijn werkgever als ie elke dag met de fiets zou komen dan wanneer ie in zijn 1 op 13 rijdende diesel aan komt karren.

Het is voor heel veel mensen maar gewoon een vervoersmiddel wat ze van A naar B brengt. Dat er dan mensen zijn die daar blijkbaar hun complete ego en sociale status aan op willen hangen moeten ze zelf weten maar van mij krijgen ze echt exact 0 respect extra als ze met een mercedes SLS aankomen dan wanneer ze met een suzuki alto aan komen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Ik heb zelf heel veel met auto's. Heb er nu al een aantal met me vader opgeknapt.
Ik kan erook van genieten om bijv heel de zaterdag me auto te wassen. Wat nu niet echt iedereens grootste hobby is.

Ik weet dat wanneer ik die nissan heb dat bijna al mijn autolasten verdubbelt zullen worden (wegenbelasting, verzekering, brandstof) maar dit is iets wat ik er graag voor over heb. Met bijv op vakantie gaan naar een ver land heb ik dus weer helemaal niks mee.

Ik denk dat je mensen heb die zien een auto om van A naar B te komen en het maakt niet uit hoe. En je heb mensen die zien een auto meer dan alleen om van A naar B te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

itsleon schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:49:
Ik heb zelf heel veel met auto's. Heb er nu al een aantal met me vader opgeknapt.
Ik kan erook van genieten om bijv heel de zaterdag me auto te wassen. Wat nu niet echt iedereens grootste hobby is.

Ik weet dat wanneer ik die nissan heb dat bijna al mijn autolasten verdubbelt zullen worden (wegenbelasting, verzekering, brandstof) maar dit is iets wat ik er graag voor over heb. Met bijv op vakantie gaan naar een ver land heb ik dus weer helemaal niks mee.

Ik denk dat je mensen heb die zien een auto om van A naar B te komen en het maakt niet uit hoe. En je heb mensen die zien een auto meer dan alleen om van A naar B te komen.
Precies, en de mensen die de auto als meer dan een vervoersmiddel zien moeten niet hun denkbeelden opdringen aan mensen die geen zak om auto's geven, een beetje net als reli fanaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
Metro2002 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:45:
dat gezanik over dat je als baas in een dikkere auto moet rijden dan je medewerkers ;(
Mijn baas, Passat uit 2000, bijna 3 ton op de klok, geeft er weinig om. Collega die parttime werkt een Porsche Boxter... :+

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 28-04-2011 10:10 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Dat moeten ze zeker ook niet doen. Ik ken genoeg mensen in mijn vrienden groep die echt geen zak om auto's geven en ik ken er een paar die er helemaal voor leven.

Zo heeft ieder zijn ding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

[...]

Nou, ik wil iig uitstralen: rotop uit deze file, moet naar mijn werk/huis.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

itsleon schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:49:
En op het moment dat het onhoudbaar wordt om dat "meer" erbij te doen omdat 't klauwen vol geld kost zul je het moeten opgeven, of maar moeten slikken dat 't klauwen vol geld kost.

Advertenties voor auto's laten altijd mensen zien die ergens in de bergen rijden, zonder andere auto's om hen heen (of als er andere auto's bij zijn, om te laten zien hoe magertjes die wel niet afsteken tegen het nieuwste model). Waarom? Omdat je 9 van de 10 keer niet met lol rijdt met al die andere idioten om je heen.

In de file staan van A naar B maakt jou ook niet gelukkig, toch?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MeNTaL_TO schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:15:
[...]

Nou, ik wil iig uitstralen: rotop uit deze file, moet naar mijn werk/huis.
Dat doe ik elke dag al, op de fiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik vraag me overigens af of het geen mogelijkheid is om een velomobiel zodanig uit te bouwen dat je met een beetje slimme accu en vliegwiel-constructie (en regenerative braking) iets kunt maken wat rond de 60 of zo kan. Je trapt om de accu op te laden met een paar slimme versnellingen, desnoods nog wat zonnecellen erbij - en gebruikt vervolgens dat om mee te rijden. Goed - trips naar Frankrijk kun je vergeten maar je gaat ook geen vrachtwagen kopen omdat je wel eens dit jaar zou kunnen verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.53 euro/l voor euro95 vlak over de grens hier in België, valt nog mee, maar duur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Yoozer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:44:
Ik vraag me overigens af of het geen mogelijkheid is om een velomobiel zodanig uit te bouwen dat je met een beetje slimme accu en vliegwiel-constructie (en regenerative braking) iets kunt maken wat rond de 60 of zo kan. Je trapt om de accu op te laden met een paar slimme versnellingen, desnoods nog wat zonnecellen erbij - en gebruikt vervolgens dat om mee te rijden. Goed - trips naar Frankrijk kun je vergeten maar je gaat ook geen vrachtwagen kopen omdat je wel eens dit jaar zou kunnen verhuizen.
Een velomobiel kan je zonder ondersteuning met alleen je spierkracht al rond de 40km/u voortbewegen. Als je daar een kleine electromotor inlegt kan je zeker harder (60-80km/u) met erg weinig energie. Alleen zie ik de gemiddelde nederlander niet in een velomobiel-achtig iets rondrijden. Nederlanders zijn vrij conservatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Metro2002 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:48:
[...]

Een velomobiel kan je zonder ondersteuning met alleen je spierkracht al rond de 40km/u voortbewegen. Als je daar een kleine electromotor inlegt kan je zeker harder (60-80km/u) met erg weinig energie. Alleen zie ik de gemiddelde nederlander niet in een velomobiel-achtig iets rondrijden. Nederlanders zijn vrij conservatief.
Veel succes met een server, boodschappen of met 5 personen in de auto.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Yoozer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:37:
[...]

En op het moment dat het onhoudbaar wordt om dat "meer" erbij te doen omdat 't klauwen vol geld kost zul je het moeten opgeven, of maar moeten slikken dat 't klauwen vol geld kost.

Advertenties voor auto's laten altijd mensen zien die ergens in de bergen rijden, zonder andere auto's om hen heen (of als er andere auto's bij zijn, om te laten zien hoe magertjes die wel niet afsteken tegen het nieuwste model). Waarom? Omdat je 9 van de 10 keer niet met lol rijdt met al die andere idioten om je heen.

Natuurlijk word ik niet gelukkig om in de file te staan. Maar het kan wel een verschil zijn hoe je in de file staat.
Sta je daar met een oude auto zonder airco en slechte muziek in de file terwijl het 30+ graden is.
Of sta je in die zelfde file met airco en met een bose geluidsinstallatie om maar een voorbeeld te noemen.

Maar elke hobby kost bijna altijd geld. Mijn hobby is auto's, die van me vader zijn naast auto's ook modeltreinen en geloof me van wat daar staat kan je een hele dikke auto kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

MeNTaL_TO schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:51:
Allemaal dingen die ik niet meeneem op woon-werk, en met mij nog vele anderen. Ik ben diep teleurgesteld in het elke keer maar uitstellen van die superzuinige auto's. Je zou bijna denken dat ze ze pas willen verkopen als de benzine op 4 euro/l staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 28-04-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Yoozer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:02:
[...]

Allemaal dingen die ik niet meeneem op woon-werk, en met mij nog vele anderen. Ik ben diep teleurgesteld in het elke keer maar uitstellen van die superzuinige auto's. Je zou bijna denken dat ze ze pas willen verkopen als de benzine op 4 euro/l staat.
Als ik op de fiets naar mijn werk ga, staat mijn auto daar opeens magischer wijze?

Nee, dat willen ze nu ook wel, alleen mag de regering je dan ook wel eens belonen, ben van een 1:10 LPG/benzine auto naar een 1:20 diesel gegaan, mag alleen wel 3 keer zoveel wegenbelasting betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-04-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Ja want iedereen staat met een server, een tas vol boodschappen en 5 personen in de file elke dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Metro2002 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:08:
[...]

Ja want iedereen staat met een server, een tas vol boodschappen en 5 personen in de file elke dag :+
Ja bijna wel helaas, jij maakt er trouwens en van terwijl ik doelbewust of zei.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-04-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
[...]

Ach koop dan een Yaris bijvoorbeeld, komt straks ook een hybride uit die vast wel 1 op 30 rijdt, minimaal. Daar kun je prima met 5 mensen inzitten, kun je een server en boodschappen tegelijk achterin hebben. Dan kan er ook niks meer bij, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MeNTaL_TO schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:41:
[...]

Ja bijna wel helaas, jij maakt er trouwens en van terwijl ik doelbewust of zei.
Moet je voor de grap eens rondkijken in de file hoeveel mensen er gemiddeld in een auto zitten en wat ze allemaal wel niet bij zich hebben.
ik gok er zo op dat 90% alleen zit met een attachekoffertje op de passagiersstoel :P
Bovendien past een server ook wel in een velomobiel ;) alleen die 5 mensen wordt lastig

[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 28-04-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

TommyGun schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:49:
[...]

Wel eens bij stil gestaan dat mensen met een echte de auto de 'lasten' voor lief nemen? ;) Daarnaast gaat het niet alleen om uitstraling, maar ook om conform, luxe, status, noem het maar op. Immers, voor wat hoort wat, en dat mag je best laten zien imho.
Domme opmerking: "mensen in een echte auto" :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
TommyGun schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:49:
[...]

De vraag is echter, wat hoort dan voor wat? Een dure (lease)auto hoort als beloning voor het feit dat je accepteert dat je vijf dagen per week mag aansluiten in die rij lemmings?

De uitstraling van 'luxe en status' van de leasebak is overigens allang niet meer wat hij geweest was. Ja, in de jaren '90 was je misschien de man. Dan wees een dikke leasebak op succes, opwaartse mobiliteit en een snelle levensstijl. Tegenwoordig is het meer een straf. Krijg je een wagen, dan word je meestal ook geacht veel onderweg te zijn naar klanten en lekker 's ochtends en 's avonds in de file te staan. Plus, een grote bak levert in de stad alleen maar gezeik op, angst voor deukjes, gekanker op jongeren die te dicht in de buurt staan, etc.etc.

Die 10-12 uur per week die je anders kwijt bent aan filetijd, omzetten in quality time met je vrienden of je gezin, dat is tegenwoordig pas status.

[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 28-04-2011 15:02 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Eens met Naboo; Heb zelf nog geen auto, maar zou ook gewoon een kleintje nemen, zoals de 107. Waarom zou je honderden kilo's extra meezeulen, om naar je werk te gaan? Oke, als je op vakantie wil dan is het fijn als je veel spullen mee kan nemen. Maar het is natuurlijk gek dat je daarvoor het hele jaar in een logge bak rondrijdt.. Dan zou ik er zelf eerder voor kiezen een zuinige auto te kopen, met niet te weinig vermogen. Dan kan je voor grote dingen en zo een kleine aanhanger kopen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
nare man schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:00:
[...]

De vraag is echter, wat hoort dan voor wat? Een dure (lease)auto hoort als beloning voor het feit dat je accepteert dat je vijf dagen per week mag aansluiten in die rij lemmings?

De uitstraling van 'luxe en status' van de leasebak is overigens allang niet meer wat hij geweest was. Ja, in de jaren '90 was je misschien de man. Dan wees een dikke leasebak op succes, opwaartse mobiliteit en een snelle levensstijl. Tegenwoordig is het meer een straf. Krijg je een wagen, dan word je meestal ook geacht veel onderweg te zijn naar klanten en lekker 's ochtends en 's avonds in de file te staan. Plus, een grote bak levert in de stad alleen maar gezeik op, angst voor deukjes, gekanker op jongeren die te dicht in de buurt staan, etc.etc.

Die 10-12 uur per week die je anders kwijt bent aan filetijd, omzetten in quality time met je vrienden of je gezin, dat is tegenwoordig pas status.
Ik zet de 5 ~ 6 uur fileleed die ik zou hebben per week meestal om in lekker lezen in de trein d:)b

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Maar eerlijk gezegd sta ik bijna nooit in de file en dat terwijl ik toch naar Rotterdam moet vanuit Dordrecht.
Als ik in de file sta is het meestal 15-20 min wat ik er langer over doet dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
;( hou nou toch op man. 9 vd 10 keer zien klanten niet eens waar je mee aan komt rijden en sowieso dat gezanik over dat je als baas in een dikkere auto moet rijden dan je medewerkers ;(

Is het nou echt zo triest gesteld met de eigenwaarde van mensen in dit land dat alles maar moet afhangen van de hoeveelheid metaal om je heen en hoe slecht je verbruik wel niet is ?
"Hou nou toch op man, over dat gezanik dat je als baas meer moet verdienen dan je medewerkers.." Om je eigen zin maar even te gebruiken. Natuurlijk verdien je als baas van je eigen bedrijf meer dan je medewerkers, en dito met het vervoermiddel.

En nee eigenwaarde wordt niet afgemeten aan de auto, een fijne auto is gewoon leuk. Of denk je dat een 3e hands Alto leuker is dan een nieuwe Audi a8 ? En die fiets, veel succes ermee als je daar 30.000km per jaar mee wilt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

itsleon schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:31:
Maar eerlijk gezegd sta ik bijna nooit in de file en dat terwijl ik toch naar Rotterdam moet vanuit Dordrecht.
Als ik in de file sta is het meestal 15-20 min wat ik er langer over doet dan normaal.
Deze opmerking wil ik even rechtzetten. Ik ben tegenwoordig sneller in Amsterdam dan in Rotterdam vanuit Dordrecht.

Binnen 20 minuten ben je vanuit Dordrecht naar Rotterdam, dus om te zeggen dat je 15-20 minuten vertraging wel okay vind, prima. Maar dat is dan nog wel even een verdubbeling van je reistijd.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Mijn reistijd is volgens me navigatie zo rond de 30min (Noordelijkste puntje van Rotterdam).
Maar sta alleen in de file als ik zo rond half 6 naar huis ga. Ga ik iets later dan heb ik geen last van file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
HaseMike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:21:
[...]En nee eigenwaarde wordt niet afgemeten aan de auto, een fijne auto is gewoon leuk. Of denk je dat een 3e hands Alto leuker is dan een nieuwe Audi a8 ? En die fiets, veel succes ermee als je daar 30.000km per jaar mee wilt doen :)
Met een 3de hands Alto zou ik me in ieder geval minder verantwoordelijk voelen voor de olieramp in de Golf van Mexico, dan met die dikke A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Waar gaat het heen met" Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?-topic"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, ik dacht dat het hier over brandstofprijzen ging, niet over of iemand zijn auto als verlengmiddel van zijn (e-)penis gebruikt, of wat de aanschafwaarden zijn? :?

Anyway, de prijzen zijn alweer een paar dagen behoorlijk stabiel, en nauwelijks verhoogd, de stijging lijkt zich dus te stabiliseren voorlopig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
joopv schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:42:
Met een 3de hands Alto zou ik me in ieder geval minder verantwoordelijk voelen voor de olieramp in de Golf van Mexico, dan met die dikke A8.
Welke olieramp ? Dat was laatst nog op tv, fijne bacteriën hebben de olie verschalkt. Olie is een puur natuur product net als alle grondstoffen. Daarbij draagt iemand die een A8 koopt een stuk meer bij aan de maatschappij dan de 3e hand Alto rijder. Van alleen al de bpm/co2 heffing op zo'n auto, kan je 2 bijstandsgezinnen een jaar onderhouden. En (on topic) elke liter diesel/benzine, is voor dik 75% kassa voor de staat.

Dus wees sociaal en koop een zo duur mogelijke, onzuinige auto. Geen grapje maar realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

HaseMike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:21:
[...]

"Hou nou toch op man, over dat gezanik dat je als baas meer moet verdienen dan je medewerkers.." Om je eigen zin maar even te gebruiken. Natuurlijk verdien je als baas van je eigen bedrijf meer dan je medewerkers, en dito met het vervoermiddel.
Waarom moet het vervoersmiddel direct groter zijn als je meer verdient. Ik zie die link niet zo goed. Dan gebruik je je auto toch als statussymbool?
En nee eigenwaarde wordt niet afgemeten aan de auto, een fijne auto is gewoon leuk. Of denk je dat een 3e hands Alto leuker is dan een nieuwe Audi a8 ? En die fiets, veel succes ermee als je daar 30.000km per jaar mee wilt doen :)
Een fijne auto is prettig inderdaad maar de een vindt een audi A8 maar een lelijk ding of vindt hem te duur in de maandlasten voor wat ie ermee doet , of niet praktisch genoeg omdat er 5 kinderen in moeten worden gepropt.

Niet iedereen heeft dezelfde wensen en behoeftes aan een auto (of uberhaupt behoefte aan auto).
Daarnaast is het wel zo dat veel mensen een audi A8 kopen OMDAT het een audi A8 is. Niet omdat ie zo lekker ruim is, praktisch is of zuinig is.
Ik zie het bij mij op de werkvloer ook bij sommige mensen. Kiezen bewust voor een BMW 3 serie omdat er BMW op staat.

Dat die auto kleiner, onhandiger en minder praktisch is met de hond boeit dan minder. Het is een BMW dus is het goed.
Prima als dat je keuze is maar dan moet je niet neerkijken op mensen die liever een opel zafira ofzo kopen omdat daar wel al je kinderen + hond in meekunnen :)

en voor 30.000km in een jaar hoef je echt geen audi A8 te rijden hoor :+ ik heb zelf ook jarenlang ruim 30.000km per jaar gereden in diverse auto's die niet erg groot waren, waaronder een suzuki alto, mitsubishi colt en citroen saxo.

En over de olieramp is helemaal geen eenduidig antwoord te geven, alleen dat de gevolgen nog altijd onbekend zijn over langere termijn en dat er flink wat zee leven om zeep is:

http://nos.nl/artikel/234...mp-moeilijk-meetbaar.html

Bovendien heb je nog zoiets als CO2 uitstoot, roetuitstoot, fijnstofuitstoot etc. Iets waar alleen in Nederland al ruim 2000 mensen per jaar overlijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 28-04-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Deze week nog getankt voor 1,82 per liter Euro98. Ben benieuwd wanneer het nou stopt :( Want nu tank ik ongeveer 30 euro meer in de maand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

HaseMike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:51:
[...]

Welke olieramp ? Dat was laatst nog op tv, fijne bacteriën hebben de olie verschalkt. Olie is een puur natuur product net als alle grondstoffen. Daarbij draagt iemand die een A8 koopt een stuk meer bij aan de maatschappij dan de 3e hand Alto rijder. Van alleen al de bpm/co2 heffing op zo'n auto, kan je 2 bijstandsgezinnen een jaar onderhouden. En (on topic) elke liter diesel/benzine, is voor dik 75% kassa voor de staat.

Dus wees sociaal en koop een zo duur mogelijke, onzuinige auto. Geen grapje maar realiteit.
Zolang de overheid nog miljoenen/miljarden euro's weggooit aan kansloze dingen, ben ik niet van plan die staatskas vrijwillig te spekken.
Don3k schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:53:
Deze week nog getankt voor 1,82 per liter Euro98. Ben benieuwd wanneer het nou stopt :( Want nu tank ik ongeveer 30 euro meer in de maand :(
Je kan ook 95 tanken he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

HaseMike schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:51:
[...]
Welke olieramp ? Dat was laatst nog op tv, fijne bacteriën hebben de olie verschalkt. Olie is een puur natuur product net als alle grondstoffen.
Natuurproducten zijn goed.
Olie is een natuurproduct.
Dus olie is goed.

"Appeal to nature" drogreden.

Sommige planten scheiden waterstofcyanide uit.
Waterstofcyanide is dus natuurlijk.
Natuurproducten zijn goed.
Waterstofcyanide is een natuurproduct.
Dus waterstofcyanide is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
itsleon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:42:
Ik ben zelf een echte auto liefhebber en rij ook gewoon graag. Als iemand vandaag tegen mij zou zeggen je moet naar Parijs rijden en dezelfde dag weer terug zijn heb ik daar totaal geen problemen mee.
Je moet vandaag nog naar Parijs rijden >:)
Veel plezier :+
Yoozer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:37:
[...]
Met de motor door de file rijden maakt het al iets beter :)
Maar zelfs in de file staan, in je eigen auto, met je eigen muziekje, is aanzienlijk aangenamer dan met 30 stinkende mensen op het "balkon" van een loeihete trein te moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Metro2002 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:52:
Waarom moet het vervoersmiddel direct groter zijn als je meer verdient. Ik zie die link niet zo goed. Dan gebruik je je auto toch als statussymbool? ...
Zelfs mensen die absoluut een zo goedkoop en oud mogelijke auto willen rijden ontlenen daar status aan ;)
In een Peugeot 107 wel, in een echte auto niet ;)

Bij de 3 euro de liter wordt het misschien tijd om echt minder te gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Roenie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:14:
Hou eens op met dat flauwe getroll.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MaximusTG schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:01:
Eens met Naboo; Heb zelf nog geen auto, maar zou ook gewoon een kleintje nemen, zoals de 107. Waarom zou je honderden kilo's extra meezeulen, om naar je werk te gaan? Oke, als je op vakantie wil dan is het fijn als je veel spullen mee kan nemen. Maar het is natuurlijk gek dat je daarvoor het hele jaar in een logge bak rondrijdt.. Dan zou ik er zelf eerder voor kiezen een zuinige auto te kopen, met niet te weinig vermogen. Dan kan je voor grote dingen en zo een kleine aanhanger kopen.
Rationeel gezien hebben Naboo en jij helemaal gelijk. Een kleine auto is zuiniger, goedkoper in onderhoud en wegenbelasting/bijtelling en makkelijker te parkeren in de stad... Als je hem puur als vervoersmiddel ziet. Maarja, voor sommigen is autorijden gewoon een soort hobby, daar beleven ze plezier aan. Ik rijd echt liever in een dikke Audi rond dan in een kleine Alto, hoewel ik voor m'n portemonnee toch beter de Alto kan kiezen :)

Achja, over 10 jaar rijden we allemaal elektrisch en hoef je je niet meer schuldig te voelen als je auto wat meer kWh's nodig heeft om naar werk te komen :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Grrrrrene schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:58:
[...]

Rationeel gezien hebben Naboo en jij helemaal gelijk. Een kleine auto is zuiniger, goedkoper in onderhoud en wegenbelasting/bijtelling en makkelijker te parkeren in de stad...
Weet je grappig is. Een dikke BMW is tegenwoordig even, zoniet zuiniger dan de wat kleinere (oudere) auto's. Dus dat gaat tegenwoordig ook niet helemaal op meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Don3k schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:01:
[...]
Weet je grappig is. Een dikke BMW is tegenwoordig even, zoniet zuiniger dan de wat kleinere (oudere) auto's. Dus dat gaat tegenwoordig ook niet helemaal op meer.
Je bent er toch niet weer zo een die appels met peren vergelijkt hé? ;) (-> diesel en benzine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:47:
Hou eens op met dat flauwe getroll.
Nou nou nou, ik dacht laat ik er eens een smiley achter zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Bartjuh schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:12:
[...]

Je bent er toch niet weer zo een die appels met peren vergelijkt hé? ;) (-> diesel en benzine).
De "goedkoopste" variant van een 320i coupe:
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=55868&cache=no
(1 op 15,2) gemiddeld
(1 op 18,5) snelweg

swift 1.3:
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=56530&cache=no
(1 op 17,2) gemiddeld
(1 op 20,4) snelweg

Zo slecht nog niet voor een wat grotere auto op benzine toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Don3k schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:53:
[...]
(1 op 15,2) gemiddeld
(1 op 18,5) snelweg

swift 1.3:
(1 op 17,2) gemiddeld
(1 op 20,4) snelweg

Gelukkig ;)

Maar ik ben het zeker met je eens dat auto's in het algemeen qua verbruik een vooruitgang hebben geboekt de afgelopen 5 jaar, en daarom een relatief grote auto zuiniger kan uitvallen dan een oud kleintje. Zeker als je veel op de snelweg zit (waar het verschil doorgaans kleiner wordt).
Maar desalniettemin heb je nu kleine zuinige benzineautootjes die >20+km/l benzine zitten, dat halen de middenklassers (uitgezonderd Prius, en Prius-derivaten) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Kwam er dus laatst achter dat de nieuwste z4 1:14 kan rijden terwijl er dan toch echt een dik blok met 340pk inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
MaximusTG schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:01:
Eens met Naboo; Heb zelf nog geen auto, maar zou ook gewoon een kleintje nemen, zoals de 107. Waarom zou je honderden kilo's extra meezeulen, om naar je werk te gaan?
Comfort, ik wil niet iedere dag in een 107/Aygo zitten past niet eens.
Ik heb mijn b-segment weer ingeruild voor een c-segment exemplaar het stapje terug beviel toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Bertuss schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:30:
Dat is mijn vraag. Ik zie het al voor me € 1,50 de liter of meer ! ... dat wil geen mens straks toch meer betalen. Gaan we wel langzaam naar toe zo ! We zitten nu al op € 1,30. Dat is al belachelijk veel, want voor een volle tank betaal je nu al gauw 45 euries. Dan gaan we straks naar een 60 euro per tank. Dat is toch niet normaal !
Moet je nagaan, toen zeuren over € 1,30 per liter. :P

* Snowwie wou dat benzine € 1,30 de liter kostte

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Snowwie schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:56:
[...]
* Megamind wou dat benzine € 1,30 de liter kostte
In 2004 was de benzine dat wel hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De brandstofprijzen zijn nu al een week lang verdacht stabiel. :X Er is hier nog geen tiende cent van af gegaan of iets, en uit Libië komt ook weinig nieuws (wat dus ook geen voer kan zijn voor speculanten, maar bij goed nieuws hoor je ook niets van hen). :/ Erg vreemd. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Macro-economisch gezien is de pomp-prijs in de USA interessanter. Daar zie je ook een gelijk nivo sinds half april, maar de afgelopen dagen is er weer een stijging waar te nemen.

http://www.gasbuddy.com/gb_retail_price_chart.aspx

Voor regular (87 oktaan) benzine in San Diego, Californie:

Afbeeldingslocatie: http://66.70.86.64/ChartServer/ch.gaschart?Country=Canada&Crude=f&Period=3&Areas=SanDiego,,&Unit=US%20$/G

premium (91 oktaan) is $0,20 duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door joopv op 04-05-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Roenie schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:14:
[...]
Zelfs mensen die absoluut een zo goedkoop en oud mogelijke auto willen rijden ontlenen daar status aan ;)

[...]

Bij de 3 euro de liter wordt het misschien tijd om echt minder te gaan rijden ;)
Echt.... Ik ben voor minder geband hier op GoT...... Je bent gewoon een trieste troll.... |:(

There I said it.... fucking ban me! :+

Oh wacht, er staat een :+ smiley bij....

[ Voor 4% gewijzigd door Naboo op 29-04-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Megamind schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:13:
[...]

In december 2008 had ik nog voor 1,12 per liter getankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Naboo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:57:
Echt.... Ik ben voor minder geband hier op GoT...... Je bent gewoon een trieste troll.... |:(

There I said it.... fucking ban me! :+

Oh wacht, er staat een :+ smiley bij....
Jammer dat je dat zo opvat, zo was het niet bedoeld.

Zelf heb ik in van alles gereden, van kleine gebakjes tot slagschepen. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 07:13:
[...]

Van november 2008 tot mei 2009 was de benzine ook onder de 1,30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:25
[...]

(1 op 15,2) gemiddeld
(1 op 18,5) snelweg
Jammer genoeg haalt hij dat in de praktijk helaas niet, maar desondanks dat zijn grotere en kleinere auto's in het algemeen een stuk zuiniger geworden.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

Rejgun

Leven is Bier drinken

Uit eigen praktijkervaring kan ik duidelijk beamen dat motoren in een periode van 10-15 jaar echt een heel stuk zuiniger zijn geworden:

1e auto) een Opel Corsa 1.4 uit 1994 (82 pk, 850 kg, handgeschakeld) haalde de 1 : 12,5 niet eens.
2 e auto) een Audi A4 2.0 uit 2001 (130 pk, 1285 kg, handgeschakeld) reed +/- 1 : 11,00
Mijn huidige auto, een BMW 320 uit 2009 (170 pk, 1375 kg, automaat) gebruikt gemiddeld 1 : 12,66.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rejgun schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:17:
Uit eigen praktijkervaring kan ik duidelijk beamen dat motoren in een periode van 10-15 jaar echt een heel stuk zuiniger zijn geworden:

1e auto) een Opel Corsa 1.4 uit 1994 (82 pk, 850 kg, handgeschakeld) haalde de 1 : 12,5 niet eens.
2 e auto) een Audi A4 2.0 uit 2001 (130 pk, 1285 kg, handgeschakeld) reed +/- 1 : 11,00
Mijn huidige auto, een BMW 320 uit 2009 (170 pk, 1375 kg, automaat) gebruikt gemiddeld 1 : 12,66.
Dat zijn wel kleine waardes.

Het beste is tegenwoordig 1 op 20 met een 6de versnelling.

Heb de 'test' onlangs zelf uitgevoerd, continue 100 gereden over een stuk van 550KM. De heenweg had ik 2x moeten tanken, gemiddelde snelheid was 180, terugweg een halve tank :o

Daarintegen waren de prijzen in Duitsland voor benzine lager dan in NL. Voor 102 betaalde je nog geen 1,67 de liter. 1,67 is toch de gemiddelde prijs voor 95/98. 102 wordt vaak niet eens verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

Rejgun

Leven is Bier drinken

1 op 20 haal ik alleen als ik continu 100 rijd, maar dat is logisch, dat kan iedereen met elke auto. Het gaat om het gemiddelde verbruik.

En met name het verschil tussen de corsa en bmw (ok, er zit een gat van 15 jaar tussen) vind ik toch echt wel noemenswaaridg. De BMW is ruim 500 kg zwaarder, heeft ruim 2 keer zoveel vermogen, een automaat en is toch zuiniger.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

(1 op 15,2) gemiddeld
(1 op 18,5) snelweg

swift 1.3:
(1 op 17,2) gemiddeld
(1 op 20,4) snelweg

Tsja, dat is natuurlijk een erg gekleurd vergelijk. Als je een nieuwe BMW pakt, moet je ook een nieuwe Alto pakken:

(1 op 15,2) gemiddeld
(1 op 18,5) snelweg

De "duurste" variant van een Suzuki Alto:
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=52108&cache=no
(1 op 22,7) gemiddeld
(1 op 26,3) snelweg

Maar opzich heb je gelijk: een oud omaatje in een 15 jaar oude Alto is slechter bezig dan een yup in een gloednieuwe 320i :P
Laat je nou niet zo opnaaien en Roenie: zit niet zo te trollen!

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 29-04-2011 20:45 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Wat nu eigenlijk wel ironisch is, is dat die hele zuinige en wegenbelastingvrije nieuwe auto's alleen maar betaald kunnen worden met mensen die wel redelijk wat geld hebben. Voor iemand met een laag inkomen is het zo goed als niet te doen. ( * Snowwie heeft geen 10k liggen ). Deze groep, die in feite wel al de middelen had om zo'n auto te betalen krijgt nog eens extra voordeel vanwege de wegenbelasting die niet betaald hoeft te worden.

Als het zo doorgaat met de benzineprijzen kan ik de auto straks wel weg doen. En mijn baas vergoed ook geen ene kilometer aan reiskosten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@snowwie : Het is geen schande om voor een auto wat te lenen. Als de dealer geen aanbiedingen heeft neem je een 3-5 jaars lening. Als je die hebt afgelost is je kleine auto nog minimaal 50% van de nieuwprijs waard en kan je misschien je volgende auto al contant aanschaffen, of als dat niet lukt is je 2e lening nog maar 50% van de eerste.

Maandlasten 10k 5jaar ongeveer 195 euro. De volgende nieuwe auto de helft.

Daarbij kan je forse kortingen krijgen als je de 1e koopt zonder inruiler.

Nee lenen is niet handig voor een auto, maar dit is goed te overzien denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:23:
[...]

Dat zijn wel kleine waardes.

Het beste is tegenwoordig 1 op 20 met een 6de versnelling.

Heb de 'test' onlangs zelf uitgevoerd, continue 100 gereden over een stuk van 550KM. De heenweg had ik 2x moeten tanken, gemiddelde snelheid was 180, terugweg een halve tank :o
grappig hoe mensen gemiddelde snelheden inschatten.
Je beseft wel dat je voor elk moment van je rit dat je bijv. 160-140-120 moet rijden, je vervolgens 200-220-240 km/u moet rijden om een gemiddelde van 180 aan te kunnen houden?

mensen die met gemiddelden van 130-140 aankomen wil ik nog wel geloven. Alles er boven is een ietwat te enthousiaste inschatting van zaken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pff, nu ik eens mijn lijstje doorkijk gaat het wel erg hard. In feb was het nog €1.629/l (BP Ultimate 98), een maand daarvoor was het €1.529/l (BP Ultimate 98). Donderdag betaalde ik €1.649/l bij de goedkoopste pomp in de buurt (Tinq 95).

€88.62 om m'n Peugeot 306 te voorzien van brandstof, is €20 per tank meer dan een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Triest record tot nu toe : 108,73 Euro, voor bijna 75 liter diesel van 1,46 in Duitsland. Voor de oudjes onder ons die net als ik nog in guldens rekenen, dat is : FL 239,60 (!) nog niet zolang geleden kon je daar een maand een kamer voor huren of een busreis van een week naar noord spanje voor boeken. Overigens vorige week nog "maar" 1.31 betaald bij Tamoil in Amstelveen. Heel soms is Nederland ietsje minder duur dan de buren.

Nog geen dik jaar terug was de diesel in NL rond de 1,05, aangezien ik met creditcard 5% korting krijg was het net 99,8 cent. Volle tank toen : 74,85 en nu : 98,25 (!)

[ Voor 52% gewijzigd door HaseMike op 30-04-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lekker realistisch, je rekent een euro-prijs uit 2011 om tegen een guldenprijs van 2002....... what happened to inflatie?

Want in 2001 was het in guldens ook erg duur, als je het omrekende naar de guldens van 1945, zonder de tussenliggende inflatie mee te nemen.

Ja, zo kan ik de zaken ook krom voorstellen natuurlijk.... je moet het wel reeel vergelijken, dus europrijs 2011 tegen guldenprijs 2011.

En sowieso is het onzinnig om om te rekenen naar guldens. FYI: die gebruiken we al 9 jaar niet meer gelukkig!

En ja, je kan er ook voor kiezen de auto wat vaker te laten staan, of een wat zuinigere auto te nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@wildhagen

Ja zeker aardig realistisch : Inflatie de afgelopen 9 jaar in totaal ongeveer 16%. (Bron) Dus 108 euro nu was in euro's van 2002 : 93,20. In tegenstelling tot wat jij schrijft dus zeer reëel. Dat we al 9 jaar "gelukkig" geen guldens meer gebruiken is een waardeoordeel waar gelukkig het merendeel van de inwoners het niet mee eens is, weg met die rotmunt die uitgehold wordt door zuid europa. Zonder die vreselijke Euro hadden we nu niet tot over onze oren in de schulden gezeten om de Piigs landen te redden. Die hadden netjes kunnen devalueren. maar goed is ander topic.

Mijn auto is aardig zuinig, ik rijdt zo 1 op 14. Laten staan is niet aan de orde als je in Duitsland woont alwaar openbaar vervoer 1 maal per 3 maanden voorbij komt.

*edit* dus in guldens van 2011 : 205,38 (!) Gek he het blijft krankzinnig veel voor een tank brandstof...

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 30-04-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het zeker niet krankzinnig veel, eerlijk gezegd. Besef wel dat de economisch winbare olie steeds verder opraakt, en steeds meer mensen speculeren. Dat levert beiden een hogere prijs op, en die zal echt niet substantieel meer lager gaan worden, hooguit een klein dipje tijdelijk. Dus leer er maar mee leven, het zal nog wel verder gaan stijgen.

En dat in Duitsland het OV maar 1x per 3 maanden voorbij komt is een waardeoordeel dat totaal niet klopt, het OV in Duitsland is best goed (hoewel niet zo goed als in NL, dat klopt). Daarnaast kies je er zelf voor om in DE te gaan wonen, je kan ook gewoon in NL gaan wonen.

En de euro is wel degelijk stukken beter dan de gulden, zeker voor een handels- en transportland als NL zijn we met de euro er behoorlijk op vooruit gegaan, en niet te zuinig ook. Maargoed, dat is idd iets voor een ander topic.

Overigens, als je in Duitsland woont, waarom reken je dan terug in Guldens, en niet in D-marken? Tikje krom?:?

Mensen moeten gewoon stoppen met terugrekenen, want zonder inflatiecorrectie slaat dat namelijk nergens op, om met zeer zwaar verouderde koersen te blijven rekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 30-04-2011 09:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Naar mijn mening is het bijzonder prijzig, zie het dan in verhouding tot het modale netto inkomen volgens het CPB is dat 1614 Euro per maand inclusief vakantietoeslag. 1 Volle tank met je doorsnee benzine bak kost je dus maar liefst een 16e deel van je maandinkomen.

Ik ben van mening dat de brandstofprijs weer fors gaat dalen, de olie prijs van nu is niet gebaseerd op vraag maar op speculatie door teveel centen die door de centrale banken in het systeem zijn gepompt. Dit zoekt zich een weg van bubble naar bubble. Nu zijn het de grondstoffen inclusief olie, straks weer wat anders. Of we krijgen een periode van forse inflatie waarna de olie weer terug komt op een normale verhouding t.o.v. het inkomen. Daarbij komen er over enige tijd alternatieve aandrijvingen waardoor op den duur de vraag naar benzine enigzins zal afnemen.

Woon pas dik 6 jaar in DE dus de gulden zit vast in mijn hoofd gebakken. Prijsbewustzijn wordt rond je 25e vastgezet, daarna vind je alles duur ;)

En nogmaals, zo zwaar verouderd is die koers niet, de inflatie was slechts zo'n 16% in de periode van 2002-2011. De komende tijd vrees ik echter voor forse inflatie als we niet snel de Piigs landen gewoon aan hun lot overlaten met een eigen munt.

Qua OV hier, ik woon niet in een grote stad, de norm hier is bijna een auto per persoon en elke winkel heeft een parkeerterrein waar je in NL 2 uur naar moet zoeken. Het enige OV zijn bussen die slechts 1x per uur langskomen, of de trein. De trein is echter een middeleeuws vervoermiddel die gaat van waar je niet bent, naar waar je niet moet wezen.

[ Voor 12% gewijzigd door HaseMike op 30-04-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
HaseMike schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 07:19:
@snowwie : Het is geen schande om voor een auto wat te lenen. Als de dealer geen aanbiedingen heeft neem je een 3-5 jaars lening. Als je die hebt afgelost is je kleine auto nog minimaal 50% van de nieuwprijs waard en kan je misschien je volgende auto al contant aanschaffen, of als dat niet lukt is je 2e lening nog maar 50% van de eerste.

Maandlasten 10k 5jaar ongeveer 195 euro. De volgende nieuwe auto de helft.

Daarbij kan je forse kortingen krijgen als je de 1e koopt zonder inruiler.

Nee lenen is niet handig voor een auto, maar dit is goed te overzien denk ik zo.
offtopic:
Afgezien van het feit dat lenen voor een goed wat extreem snel afschrijft i.m.o. een optie is waar je heel goed over moet nadenken is het vetgedrukte deel natuurlijk erg makkelijk aangenomen.

Maandlasten alleen al voor je 10 k lening is 195 euro. In 3-5 jaar 10 k op hoesten is in het geval van 3 jaar een kleine 280 euro per maand sparen voordat je die 10 k na de 36 maanden zo op kan hoesten. Die 280 euro is iets wat veel mensen niet kunnen missen ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

HaseMike schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 10:02:
Ik ben van mening dat de brandstofprijs weer fors gaat dalen, de olie prijs van nu is niet gebaseerd op vraag maar op speculatie door teveel centen die door de centrale banken in het systeem zijn gepompt.
Newsflash: die speculatie door teveel beschikbaar geld is een ander woord voor inflatie... de centrale banken hebben veel geld geprint, daardoor wordt jouw en mijn geld minder waard.
Newsflash 2: Niet zo zeer de toegenomen vraag, maar het afgenomen aanbod is het structurele probleem. Saoedi-Arabië heeft de productie in maart fors verlaagd, en heeft aangekondigd die niet te gaan verhogen:
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Jups natuurlijk is er inflatie door de uit de hand gelopen geld voorraad. Omdat de enorme bergen nep poen nu nog bij de banken zit, heb je speculatie in grondstoffen waardoor deze buiten proportioneel stijgen. Pas als de berg centen bij de consumenten aankomt in de vorm van goedkope leningen (zie de woningmarkt in NL) krijgen we algemene inflatie van alle producten. Nu het geld dus nog niet algemeen beschikbaar is, beweegt het zich van bubble naar bubble. Nu de grondstoffen, straks wie weet voor de zoveelste keer weer de aandelen. Mijn mening over de brandstof prijzen blijft wat dat betreft ongewijzigd. We praten volgend jaar omstreeks dezelfde tijd nog een keertje..

En die newsflash 2 van jou : zit vol met "volgens" "wil" en meer van dat soort zachte uitspraken, eerst zien dan geloven. Veel groter gevaar op korte termijn is een herhaling van Libië maar dan in Saudi Arabië, dan kan je je halve salaris bij de shell inleveren.

Vreemd blijft dat er in het algemeen een enorm gebrek aan kennis is over hoe geld functioneert, bij opleiding wordt er nul aandacht aan besteed, terwijl wat er nu gebeurt, het op waanzinnige manier verhogen van de geldvoorraad, gewoon diefstal bij daglicht is van de burger. Let wel ik zeg niet dat jou het aan kennis ontbreekt.

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 30-04-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De productie van de olieproducerende landen verenigd in de OPEC is in de maand april uitgekomen op het laagste niveau in 23 maanden tijd. Extra olie uit Saudi-Arabië en Nigeria was niet genoeg om het verlies aan productie uit Libië en Angola op te vangen.

Angola produceert minder als gevolg van onderhoud aan een groot veld.

De twaalf leden van de OPEC pompten in april gemiddeld 28,42 miljoen vaten per dag op. In maart kwam het herziene cijfer uit op 28,48 miljoen vaten.

Door de volksopstand in Libië ligt de productie daar zo goed als stil. Libië was de derde exporteur van Afrika.

De productie van de lidstaten van de OPEC lag in april op het laagste niveau sinds mei 2009. Toen draaiden de lidstaten de kraan dicht, zodat de prijs omhoog zou gaan.

De olieproductie daalt nu al drie maanden op rij.
nu.nl

Vermoedelijk zullen de prijzen dus binnenkort weer gaan stijgen. Immers, het aanbod neemt af, bij een gelijkblijvende of zelfs toenemende vraag -> hogere prijzen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58
Bizar om te lezen dat er hier nog steeds mensen zijn die denken dat de prijzen voor brandstof op termijn wel weer 'fors' zullen dalen om op daarna 'normaal' of 'betaalbaar' niveau te blijven... denk dat hier vooral de wens de vader van de gedachte is...

Olie is zo eindig als wat, die prijs kan alleen maar omhoog gaan. Ik vind het niet vreemd en buiten dat heeft het nog een leuk voordeel, het fileprobleem wordt straks vanzelf opgelost wanneer rijden echt duur gaat worden. De overheid zal nog (als doekje voor het bloeden) de motorrijtuigenbelasting en accijns wat verlagen, maar die verbleekt dan al bij de brandstofkosten voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De olieprijs is gisteren anders wel gedaald na het nieuws over Bin Laden, maar helaas niet terug te zien in de pompprijs. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Arnout schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:04:
De overheid zal nog (als doekje voor het bloeden) de motorrijtuigenbelasting en accijns wat verlagen, maar die verbleekt dan al bij de brandstofkosten voor de gemiddelde consument.
Laat ze de accijns maar verlagen, MRB betaal ik al niet meer :P
Maargoed steeds meer mensen nemen een MRB vrije auto en dat verlies moet ook ergens vandaan komen dus ik verwacht niet dat ze de accijns gaan verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 19:04
Betaalbaar is ook maar relatief. Uiteindelijk zal de prijs wel weer wat dalen, maar stiekem wordt het steeds ietsje duurder. Mensen zeuren dat weken achtereen de prijzen met een cent per dag stijgen, en staan dan te juichen als er later een paar keer een cent afgaat. Goh, wat is de brandstof weer goedkoop geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bart-Willem schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:13:
De olieprijs is gisteren anders wel gedaald na het nieuws over Bin Laden, maar helaas niet terug te zien in de pompprijs. :/
Tja, dat gaat altijd zo.... Goedkoop ingekochte olie wordt wel direct qua prijs verhoogd aan de pomp, maar andersom doen ze het niet, want ja, "het is duur ingekocht".....

Genaaid wordt je altijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.png
De dollar staat nu op 1,48 en toch word de benzine niet goedkoper, dat beloof nog wat als het ineens weer instort naar 1,20. Eerder liep het altijd redelijk gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Arnout schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:04:
Bizar om te lezen dat er hier nog steeds mensen zijn die denken dat de prijzen voor brandstof op termijn wel weer 'fors' zullen dalen om op daarna 'normaal' of 'betaalbaar' niveau te blijven... denk dat hier vooral de wens de vader van de gedachte is...
Omdat we deze prijzencyclus al een paar keer eerder hebben meegemaakt. Voorbeeld : Zo was benzine in 1984 al eens boven de 2 gulden (!) Andere : Nog geen jaar terug was diesel maar 1 Euro. Natuurlijk is olie eindig, maar de komende jaren zal, net als altijd, de economische vooruitzichten, speculatie en het beleid van de oliemaatschappijen de prijs uitmaken, niet het aanbod.

Daarbij betaal je 2/3 van de prijs aan accijns, als we met z'n allen willen kan daar een berg centen van af, NL heeft de hoogste belasting op brandstof ter wereld !

We kunnen nog tientallen jaren met de olie voort, en tijdens die periode komt de elektrische wagen op, waardoor de vraag naar benzine/diesel vanzelf afneemt. Dan "alleen" nog even kernfusie op de rails zien te krijgen en we zijn klaar.

Overigens : De USA is nog steeds de grote schuldige aan de absurde olieconsumptie, zolang die blijven rondrijden in zomerhuisjes met motoren uit de jaren 50, komt er aan de verspilling geen einde. Hopenlijk stort de dollar volledig in, dan worden ze daar eens wakker, of wie weet gaan ze belasting (o my) heffen op de brandstof.

Denken dat brandstof alleen nog maar stijgt, is onzin er is altijd een einde aan de stijging wanneer er voldoende mensen niet meer kunnen betalen. Bij 3 euro de liter rijdt half NL niet meer, komt er een politieke partij op het idee dat het verlagen van de accijns 25 zetels oplevert enz.

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 04-05-2011 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

HaseMike schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 06:55:
Daarbij betaal je 2/3 van de prijs aan accijns, als we met z'n allen willen kan daar een berg centen van af, NL heeft de hoogste belasting op brandstof ter wereld !
Wat heb je aan goedkope benzine als je wegennet van Vlaamse kwaliteit is? M.a.w. voor dat bergje centen moet weer gecompenseerd gaan worden, en wat wil je er dan uit bezuinigen? Of leuker - we maken de flitsboetes gewoon 400% hoger, en zetten 3 keer zoveel palen neer.
Overigens : De USA is nog steeds de grote schuldige aan de absurde olieconsumptie, zolang die blijven rondrijden in zomerhuisjes met motoren uit de jaren 50, komt er aan de verspilling geen einde.
Het ligt niet alleen aan zomerhuisjes, het ligt aan een volledige planologische miskleun die mensen dwingt 10-20 km te rijden eerdat ze bij de "lokale" super zijn.
Hopenlijk stort de dollar volledig in
Jij hebt werkelijk geen idee wat er dan gebeurt, he?
Denken dat brandstof alleen nog maar stijgt, is onzin er is altijd een einde aan de stijging wanneer er voldoende mensen niet meer kunnen betalen. Bij 3 euro de liter rijdt half NL niet meer, komt er een politieke partij op het idee dat het verlagen van de accijns 25 zetels oplevert enz.
Ideetjes zijn altijd leuk, maar nadenken over de gevolgen mag de volgende partij doen.

Overigens:

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/9247/oil1.png

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/5269/oil2.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Yoozer op 04-05-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Yoozer schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:10:
[...]

Wat heb je aan goedkope benzine als je wegennet van Vlaamse kwaliteit is? M.a.w. voor dat bergje centen moet weer gecompenseerd gaan worden, en wat wil je er dan uit bezuinigen? Of leuker - we maken de flitsboetes gewoon 400% hoger, en zetten 3 keer zoveel palen neer.
Onzin, ik woon in duitsland betaal nog niet een kwart van wat je in NL betaald en de wegen zijn hier prima, m.u.v. de kleine locale wegen tussen 5 huizen en 6 huizen. In NL betaal je ook geen wegenbelasting maar houderschapsbelasting, omdat de afdracht rechtstreeks de algemene middelen in gaat.
Het ligt niet alleen aan zomerhuisjes, het ligt aan een volledige planologische miskleun die mensen dwingt 10-20 km te rijden eerdat ze bij de "lokale" super zijn.
Wel eens in de USA geweest ? In normale bebouwde gebieden waar het overgrote deel van de mensen wonen zijn de supermarkten een stuk dichterbij. 1-5km is meer normaal. Overigens heb ik dat hier ook.
Jij hebt werkelijk geen idee wat er dan gebeurt, he?
Een wat minder superieure houding aannemen is ook wel handig in een discussie zou ik zeggen.. Ja als de dollar instort is dat niet handig voor een tijde, maar als "we" slim zijn hadden we allang met de OPEC afgesproken dat ze beter de dollar kunnen opdoeken en de barrel rechtstreeks afrekenen in Euro's

Je grafiekjes zijn prachtig, maar hou in de gaten dat de huidige "peak oil" van politieke aard is en niet bepaald wordt door de maximale capaciteit.

Houdt overigens niet in dat we van olie afhankelijk moeten blijven, verre van. We moeten zo snel mogelijk van onze verslaving af, maar dat is een ander topic.

Ik blijf erbij dat deze huidige prijzen van tijdelijke aard zijn en dat de weg naar beneden er ook weer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

OPEC-productie laagste niveau in bijna 2 jaar

LONDEN - De productie van de olieproducerende landen verenigd in de OPEC is in de maand april uitgekomen op het laagste niveau in 23 maanden tijd. Extra olie uit Saudi-Arabië en Nigeria was niet genoeg om het verlies aan productie uit Libië en Angola op te vangen.

Angola produceert minder als gevolg van onderhoud aan een groot veld.

De twaalf leden van de OPEC pompten in april gemiddeld 28,42 miljoen vaten per dag op. In maart kwam het herziene cijfer uit op 28,48 miljoen vaten.

Door de volksopstand in Libië ligt de productie daar zo goed als stil. Libië was de derde exporteur van Afrika.

De productie van de lidstaten van de OPEC lag in april op het laagste niveau sinds mei 2009. Toen draaiden de lidstaten de kraan dicht, zodat de prijs omhoog zou gaan.

De olieproductie daalt nu al drie maanden op rij.
Bron: Nu.nl

De vraag is nu natuurlijk of hier de komende tijd verandering in komt. Ik vind het vooral 'verontrustend' dat de OPEC niet het wegvallen van één olieproducent volledig kan opvangen. (Verontrustend tussen aanhalingstekens omdat er natuurlijk ook belangrijkere zaken zijn in de wereld)

Ik zie de prijzen juist niet meer zakken, omdat ik denk dat de olieproducenten en de speculanten bloed geroken hebben. Nu de prijzen zo hoog zijn, zijn er maar weinig mensen die (veel) minder gaan rijden. Dus waarom zouden ze de prijzen niet gewoon hoog houden zolang de mensen het pikken? Ik zeg niet dat het allemaal één groot complot is; maar ik kan me best voorstellen dat er gebruik wordt gemaakt van de situatie als deze zich voordoet, doordat iedereen in de keten een graantje wil meepikken. Ik denk ook dat de olieproductie zijn maximum wel bereikt heeft. De OPEC kan dan ook niet meer produceren dan ze nu al doen. (en dat vinden ze vast vreselijk, aangezien dit natuurlijk de prijs opdrijft)

In ieder geval staat de pomp hier al 2 weken vast op 1,673 voor Euro95, en ik zie er geen verandering in komen. De Duitse prijzen stijgen ook langzaam maar zeker; vorige week voor 1,62 per liter getankt.

[ Voor 1% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-05-2011 09:07 . Reden: Nu.nl paste artikel aan ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Een tijd terug heeft men toch bewust de productie naar beneden geschroefd? En nu kunnen ze het weer niet genoeg produceren. Wat verwarrend, beetje tegenstrijdig allemaal.

Blijkt altijd maar weer dat het beter is als we van deze verslaving afkomen. Of ze er nou controle over hebben of niet, het is geen geweldig clubje (de OPEC landen) om veel vanaf te laten hangen.

Ik geloof wel dat de prijzen straks weer ietsje zakken, maar dat zal tijdelijk zijn. We hebben idd de normale cyclus dat het weer iets zakt rond deze tijd, maar dat zal nu wel wat uitgesteld worden door de onstabiliteit. Hoe dan ook, cyclus of niet, uiteindelijk wordt het er toch duurder op.

Als ik over anderhalf tot 2 jaar ofzo waarschijnlijk weer een verstandige auto ga kopen ben ik benieuwd wat dan het verstandigst is. Een zuinige (kleine( hybride (die aankomende Yaris lijkt me wat) of toch al de overstap op de elektrische auto.
Lange afstanden en vakanties boeit niet zo veel, daar heb ik wel een andere auto voor. Het zit hem eerder in de aanschafprijs van de elektrische auto, of de energieprijzen.

[ Voor 52% gewijzigd door !null op 04-05-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

DrivinUCrazy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:05:
[...]

Bron: Nu.nl

De vraag is nu natuurlijk of hier de komende tijd verandering in komt. Ik vind het vooral 'verontrustend' dat de OPEC niet het wegvallen van één olieproducent volledig kan opvangen. (Verontrustend tussen aanhalingstekens omdat er natuurlijk ook belangrijkere zaken zijn in de wereld)
Persoonlijk zou ik die aanhalingstekens weglaten. Als er iets verontrustend is in onze maatschappij, dan is het toch de Peak-Oil principe.
Ik zie de prijzen juist niet meer zakken, omdat ik denk dat de olieproducenten en de speculanten bloed geroken hebben. Nu de prijzen zo hoog zijn, zijn er maar weinig mensen die (veel) minder gaan rijden. Dus waarom zouden ze de prijzen niet gewoon hoog houden zolang de mensen het pikken? Ik zeg niet dat het allemaal één groot complot is; maar ik kan me best voorstellen dat er gebruik wordt gemaakt van de situatie als deze zich voordoet, doordat iedereen in de keten een graantje wil meepikken. Ik denk ook dat de olieproductie zijn maximum wel bereikt heeft. De OPEC kan dan ook niet meer produceren dan ze nu al doen. (en dat vinden ze vast vreselijk, aangezien dit natuurlijk de prijs opdrijft)
Mensen kunnen kiezen om de auto te laten staan, en alternatief vervoer te zoeken. Veel problemen zullen we daar op een korte termijn niet mee krijgen denk ik. Ik maak me ernstig ongerust om de dienstverlenings-sector en de industrie. Deze moeten binnen de markt aan het werk gaan en zijn afhankelijk van winst om te overleven. Als de uitgaven boven de inkomsten stijgen (omdat brandstoffen alsmaar duurder worden) kunnen deze bedrijven in de problemen komen. In het allerergste geval kunnen de bedrijven die de bezine/olie vervoeren geen winst meer maken en stoppen deze met transport. En als niemand banrdstof wil transporteren klapt de hele economische maatschappij in elkaar.
In ieder geval staat de pomp hier al 2 weken vast op 1,673 voor Euro95, en ik zie er geen verandering in komen. De Duitse prijzen stijgen ook langzaam maar zeker; vorige week voor 1,62 per liter getankt.
Gisteren in Duitsland voor 1,64 Eu95 getanked. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En wat als ze toen al niet meer konden produceren, en dat ook bekend hadden gemaakt? Dan waren de prijzen direct de pan uit gerezen, met alle problemen van dien. Dan konden ze maar beter bekend maken dat ze bewust de productie hebben teruggeschroefd. Dan accepteren de mensen het, en we wennen langzaam aan de hoge prijs.

Men kán wel kiezen om de auto te laten staan, maar laten we eerlijk zijn: tot nu toe gebeurt dat maar zeer weinig. Ik zelf kies er tegenwoordig wel bewuster voor om eens een keer met de fiets te gaan, maar daar houdt het ook wel mee op. Een structureel alternatief heb ik net zoals de meeste mensen nog niet gezocht.

Inderdaad is het voor een aantal sectoren niet te hopen dat de prijzen te snel en te veel stijgen. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 64 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.