Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 63 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.766 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:10:
[...]

Dat geld wordt ook zat voor andere doelen gebruikt en moet toch ergens vandaan komen, dus als ze dat afschaffen moet er toch wat anders bedacht of verhoogd worden.
Een klein deel van deze belasting wordt in de wegen gespendeerd. De andere 2/3de vaak in ander daarvoor bestemde doelen.

M.a.w er wordt ook wel es tonnen verpild aan de bouw van een mislukte tunnel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Maasluip schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:12:
[...]

Niet getreurd, binnenkort betaal je meer voor je benzine dan voor de wegenbelasting. Ben jij even blij dan. 8)
Nee joh, hij gaat gewoon steeds minder rijden. Net als die oom die op verjaardagen altijd verteld dat ie gewoon altijd voor een geeltje tankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Sick Nick schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:19:
[...]

Nee joh, hij gaat gewoon steeds minder rijden. Net als die oom die op verjaardagen altijd verteld dat ie gewoon altijd voor een geeltje tankt ;)
Je plaatst er een knipoog achter maar het is wel zo :) :P als benzine duurder wordt kan ik minder liters tanken en moet ik dus maar minder rijden, zo simpel is het :P
Niet dat ik het geld niet heb om er een fors aantal tanken brandstof doorheen te jagen maar ik wil dat gewoon niet , zonde van mijn geld :P en zo beperk je ook je autogebruik tot het punt dat het niet eens meer nuttig is om een auto te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je normaal voor 30 euro per maand op stookt dan ben je sowieso niet echt afhankelijk van de auto voor je werk, dan komt het ook niet zo hard aan als de benzine (flink) duurder is geworden. Dan pak je een keer extra de fiets. Ik ben echter behoorlijk afhankelijk van de auto, de meeste locaties kan ik met het OV amper bezoeken (of ik ben letterlijk 3 uur bezig voor een stuk wat met de auto in een uur gaat). De fiets is al helemaal geen optie, 150+ km per dag fietsen is niet handig.

Uiteraard kies ik er zelf voor om een relatief onzuinig auto te rijden, maar als het dan al geld kost mag het ook wel leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
@Maasluip, haha, mooie redenering.
MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:10:
[...]

Dat geld wordt ook zat voor andere doelen gebruikt en moet toch ergens vandaan komen, dus als ze dat afschaffen moet er toch wat anders bedacht of verhoogd worden.
Dat is toch ook prima? Maar de verdeling kan wel eerlijker.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:15:
Een klein deel van deze belasting wordt in de wegen gespendeerd. De andere 2/3de vaak in ander daarvoor bestemde doelen.

M.a.w er wordt ook wel es tonnen verpild aan de bouw van een mislukte tunnel ofzo.
Tis nog veel erger, de "wegenbelasting" bestaat al een forse tijd niet meer, het heet immers : Houderschapsbelasting. Dit gaat gewoon, hups, de algemene middelen in. De wegen worden natuurlijk ook betaald, maar er is geen apart potje voor.

Hier in Duitsland is het nog wel wegenbelasting en klopt dat ook want ik betaal voor een 2.000kg zware 3 liter diesel net geen 400 euro per Jaar. (33 p/m). Wordt wakker NL en verzet u want bij "jullie" zou het maar liefst 2.316 Euro per jaar zijn 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 21-04-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En dan? Die belasting wordt dan net zo hard via een andere weg wel geind. Het is een methode om autobezit te ontmoedigen of het bezit van bepaalde soorten auto's (zwaar = onzuinig) minder aantrekkelijk te maken, zaken waar echt wel argumenten voor aan te voeren zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Maasluip op 21-04-2011 12:06 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
HaseMike schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:43:
[...]

Tis nog veel erger, de "wegenbelasting" bestaat al een forse tijd niet meer, het heet immers : Houderschapsbelasting. Dit gaat gewoon, hups, de algemene middelen in. De wegen worden natuurlijk ook betaald, maar er is geen apart potje voor.

Hier in Duitsland is het nog wel wegenbelasting en klopt dat ook want ik betaal voor een 2.000kg zware 3 liter diesel net geen 400 euro per Jaar. (33 p/m). Wordt wakker NL en verzet u want bij "jullie" zou het maar liefst 2.316 Euro per jaar zijn 8)7
Daarom kennen we voor diesel ook een korting op de accijns. De regeling is dus gewoon anders dan bij onze oosterburen. Ja en dat wij slechter af zijn kun je wel zien aan de gemiddelde auto die mensen hier rijden. Maar de vraag is natuurlijk of het slechter is, waarschijnlijk is de gemiddelde auto wel schoner in Nederland.

Overigens ben ik zelf ook wel een liefhebber dus wat mij betreft mag die Duitse regeling hier wel komen maar ik ben wel zo realistisch om te weten dat het hier nooit gaat gebeuren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wonen net over de grens van duitsland is dan zo gek nog niet hoor.

Betere auto's, lagere prijzen in verhouding met NL, je werk gewoon in Nederland blijven uitvoeren... mjam zie ik wel zitten :) Als ik trouwens in het westen aan het rijden ben van het land merk ik vaak dat de wegen daar stukken slechter zijn met name op provenciale wegen of bebouwde kom. Rij ik in het oosten zie je dat de wegen daar stukken beter onderhouden zijn. Terwijl de belasting in het westen toch een paar enkele centen hoger is dan in het oosten.

Maar goed. De benzineprijs zal nooit meer lager worden, er is voorspeld dat ergens medio 2025 / 2040 met de groei van nu de eerste serieuze tekenen van schaarste zal optreden. China is het meest verbruikende land, meer als amerika.

Over 3 a 5 jaar 2 euro per liter te moeten betalen aan de pomp klinkt helemaal zo gek nog niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MrFl0ppY schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:09:
[...]

Daarom kennen we voor diesel ook een korting op de accijns. De regeling is dus gewoon anders dan bij onze oosterburen. Ja en dat wij slechter af zijn kun je wel zien aan de gemiddelde auto die mensen hier rijden. Maar de vraag is natuurlijk of het slechter is, waarschijnlijk is de gemiddelde auto wel schoner in Nederland.
Dat is nog maar de vraag. De wegenbelasting gaat in Duitsland op inhoud en CO2 uitstoot. In Nederland betaal je evenveel wegenbelasting voor Golf 1.4 en 1.2 TSI, in Duitsland betaal je voor die laatste de helft. Je hebt dus nog een extra prikkel om een zuinige auto te kopen.
In Nederland wordt dat dus alleen op gewicht gedaan, de reden waarom je in Nederland minder "dikke" auto's ziet rondrijden. Liever een maatje kleiner met wat meer vermogen.
Bijvoorbeeld: Voor een Golf 1.4 TSI betaal je in Duitsland meer belasting dan voor een Passat 1.4 TSI. In Nederland is het juist andersom.

[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 21-04-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
Een hele goed kennis van me woont in D. en die wist me precies voor te rekenen dat mijn Mercedes E200CDI daar maar 28,-- per maand kost. Hier betaal ik meer dan 120,-- per maand motorrijtuigenbelasting :/
Scheelt 1104,-- per jaar weet je hoeveel liter diesel dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Maasluip schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:24:
[...]

Dat is nog maar de vraag. De wegenbelasting gaat in Duitsland op inhoud en CO2 uitstoot. In Nederland betaal je evenveel wegenbelasting voor Golf 1.4 en 1.2 TSI, in Duitsland betaal je voor die laatste de helft. Je hebt dus nog een extra prikkel om een zuinige auto te kopen.
In Nederland wordt dat dus alleen op gewicht gedaan, de reden waarom je in Nederland minder "dikke" auto's ziet rondrijden. Liever een maatje kleiner met wat meer vermogen.
Bijvoorbeeld: Voor een Golf 1.4 TSI betaal je in Duitsland meer belasting dan voor een Passat 1.4 TSI. In Nederland is het juist andersom.
Waarom is de passat dan goedkoper dan de golf, ze hebben toch beide dezelfde motor?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Familieleden van me in Duitsland vragen zich soms af waarom 'we' hier in Nederland niet in dikkere wagens rijden. Als ik vervolgens uitleg dat ik voor mijn Audi A4 (diesel) uit '04 iets van € 108 per maand aan wegenbelasting betaal schrikken zij zich kapot.

In Duitsland is de aanschaf en het bezit van een dikke auto gewoon een stuk goedkoper dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar in Duitsland hebben ze dan ook een flinke auto-industrie die goed kan lobbyen. Niet voor niets hebben ze daar officieel nog steeds geen snelheidsbeperking op de autobahn, hoewel er steeds meer plaatselijke beperkingen bij komen.

Klopt het dat de prijzen zich nu voor de pasen wat gestabiliseerd lijken te hebben?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:04:
[...]

Waarom is de passat dan goedkoper dan de golf, ze hebben toch beide dezelfde motor?
Misschien niet zo'n goed voorbeeld, die heeft blijkbaar een iets zuinigere versie van de 1.4. Wel evenveel pk's.
Misschien is een vergelijking tussen de 160 pk Golf en de 122 pk Passat beter. Hetzelfde verschil: in Nederland is de Golf goedkoper in belasting, in Duitsland de Passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:09:
Daarom kennen we voor diesel ook een korting op de accijns. De regeling is dus gewoon anders dan bij onze oosterburen.
Het verschil in dieselprijs is nu nog maar zo'n 4-5 Cent per liter. Voor de forse verhogingen was het zo'n 10 cent. Dat is dan 71 Euro p/j tot 142 Euro p/j meer aan diesel in duitsland. Staat niet in verhouding tot de enorme houderschapsbelasting in NL. Maar goed, ik weet natuurlijk dat NL anti auto is en DE pro. Maar ze maken het wel erg bont in NL met torenhoge belastingen op aanschaf en gebruik, ook de verzekeringen zijn stukken prijziger, wat ik niet begrijp want qua ongevallen zitten NL en DE ongeveer op gelijk nivo.

Mijn auto kost hier zo'n 550 euro per jaar aan all-risk verzekering, bij de OHRA even gekeken : 3.327 WTF ?

Even duitsland pluggen : Alleen al de verzekering en wegenbelasting schelen voor deze auto 4.697 p/j ! Om nog maar te zwijgen van de private lease die om en nabij de helft is van nl. (Er zitten ook nadelen aan duitsland..)

[ Voor 11% gewijzigd door HaseMike op 21-04-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HaseMike schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:47:
[...]

Mijn auto kost hier zo'n 550 euro per jaar aan all-risk verzekering, bij de OHRA even gekeken : 3.327 WTF ?
Kun je wel zeggen. Als ik verzekering voor mijn nieuwe auto opzoek ben ik in Duitsland 1,5x meer kwijt.
Geef je wel schadevrije jaren aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:55:
Kun je wel zeggen. Als ik verzekering voor mijn nieuwe auto opzoek ben ik in Duitsland 1,5x meer kwijt.
Geef je wel schadevrije jaren aan?
Ja schadevrije jaren, enz natuurlijk normaal ingevuld. Verzekering hier bij de huk24.de. Ook bij de emigratie van 7 jaar terug ging ik van 1.400 euro in NL naar 350 hier. Misschien meer diefstal in nl van bmw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat voor auto heb je, hoeveel schade vrije jaren, en wat is je leeftijd?
Laten we eens zien hoe goedkoop het kan. Vast niet zo goedkoop als in Duitsland maar die 3300 euro is vast onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

!null schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:59:
Vast niet zo goedkoop als in Duitsland maar die 3300 euro is vast onzinnig.
Dat lijkt me ook. Of het moet een Rolls Royce zijn die je als risicogroep wil verzekeren misschien ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 21-04-2011 14:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ok dan

- Auto Bmw 730D "vol" 2010, 20.000 p/j
- Schadevrij 18+ jaar
- Leeftijd 46
- Woon in stad(je) van 70.000 inwoners

Dit ingevuld bij Ohra en ziedaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maar waarom zou je het invullen bij Ohra. Op Independer.nl krijg ik een all-risk verzekering van 110 euro p/maand, dus 1320 euro per jaar, met jouw gegevens. Willekeurige postcode ingevuld, dus kan misschien nog goedkoper. Geen 3300 euro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ohra was het eerste wat me te binnen schoot, ook even bij independer ingevuld, ik kom op 139,56 per maand of p/j dus 1.674. I stand corrected, stukken minder prijzig dan de Ohra. Wel nog altijd 1.124 meer dan hier, wat vreemd blijft.

Prijsverschil nl-de dus geen 4.697 maar 3.594

* het verschil tussen jou en mijn offerte zit hoogstwaarschijnlijk in de uitvoering van de auto die ik precies weet, en de postcode denk ik. *

[ Voor 29% gewijzigd door HaseMike op 21-04-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

sylvesterrr schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:04:
Familieleden van me in Duitsland vragen zich soms af waarom 'we' hier in Nederland niet in dikkere wagens rijden. Als ik vervolgens uitleg dat ik voor mijn Audi A4 (diesel) uit '04 iets van € 108 per maand aan wegenbelasting betaal schrikken zij zich kapot.
Ik kan me voorstellen dat de Duitsers nog harder schrikken van onze nieuwprijzen, die tienduizenden euro's hoger kunnen zijn als die in Duitsland.
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:23:
Wonen net over de grens van duitsland is dan zo gek nog niet hoor.

Betere auto's, lagere prijzen in verhouding met NL, je werk gewoon in Nederland blijven uitvoeren... mjam zie ik wel zitten :) Als ik trouwens in het westen aan het rijden ben van het land merk ik vaak dat de wegen daar stukken slechter zijn met name op provenciale wegen of bebouwde kom. Rij ik in het oosten zie je dat de wegen daar stukken beter onderhouden zijn. Terwijl de belasting in het westen toch een paar enkele centen hoger is dan in het oosten.
Dan kun je maar beter niet in Duitsland wonen. De Bundesstrassen zijn over het algemeen goed onderhouden maar de kleine weggetjes ernaast zijn regelmatig een drama van Belgische proporties. Een paar weken geleden was ik verdwaald in een wijk van een Duits dorp waar het asfalt erbij lag als een maanlandschap. Snelwegen liggen er soms ook bedroevend bijv. (bijv. de A48 van Koblenz naar Trier met kilometers lang gerimpeld beton).

Je merkt ook direct als je de grens oversteekt dat de huizen soberder worden. De huizen mogen er goedkoper zijn, ze zijn vaak ook lelijk. Lompe bakstenen, muren met weinig ramen die dan wel heel groot zijn met een lelijk rolluik erboven, pleisterwerk dat er ranzig uitziet omdat het niet goed wordt onderhouden.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Duitsers zelf moeten bijdragen aan het onderhoud van de weg waar ze aan wonen, wat duizenden euro's kan kosten als er nieuw asfalt gelegd moet worden. Als de buurt geen geld heeft voor wegverbetering eindig je zo met kraters in het asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Stad of dorp maakt veel uit. Als ik voor mijn woonplaats invul (dorp) krijg ik € 1320 p/j. Als ik Eindhoven invul krijg ik € 1.500 p/j
18 schadevrije jaren, 18 jaar rijbewijs, BMW 730D automaat uit januari 2010 met 20.000-25.000 km.
Maar € 550 zul je in Nederland niet vinden voor zo'n auto. Dan zit je eerder in de orde van middenklassers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Femme schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:20:
de kleine weggetjes ernaast zijn regelmatig een drama van Belgische proporties. Een paar weken geleden was ik verdwaald in een wijk van een Duits dorp waar het asfalt erbij lag als een maanlandschap.
Helemaal waar, de secundaire wegen hier kan je alleen per SUV berijden.
Je merkt ook direct als je de grens oversteekt dat de huizen soberder worden. De huizen mogen er goedkoper zijn, ze zijn vaak ook lelijk. Lompe bakstenen, muren met weinig ramen die dan wel heel groot zijn met een lelijk rolluik erboven, pleisterwerk dat er ranzig uitziet omdat het niet goed wordt onderhouden.
Inderdaad je moet ook niet in de economische negorij gaan wonen net over de grens. Die huizen waar je het over hebt zijn rond de 100-130k Euro. Wil je wat leuks vrijstaand dan zit je aan de 200-250k. Wil je een nieuwe villa van 400m2 op 2.500m2 grond zit je op 600k.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Duitsers zelf moeten bijdragen aan het onderhoud van de weg waar ze aan wonen, wat duizenden euro's kan kosten als er nieuw asfalt gelegd moet worden.
Klopt, in mijn vorige woonplaats 3.400 euro betaald voor de stratenbouw. Mijn nieuwe kavel is inclusief stratenbouw voor de komende 20 jaar.

@maasluip : 730d executive plus, normaal alarm, kom ik op de eerder genoemde bedragen.

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 21-04-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Duitsers zelf moeten bijdragen aan het onderhoud van de weg waar ze aan wonen, wat duizenden euro's kan kosten als er nieuw asfalt gelegd moet worden. Als de buurt geen geld heeft voor wegverbetering eindig je zo met kraters in het asfalt.
Dan heb je het over kleinere dorpen, de grotere steden zoals Berlijn enz zal dat wel meevallen. Bepaalde delen in waar ik regelmatig per jaar wel eens naar toe ga hebben alleen maar klinkers in de wegen. En dat dan met een bergafwaartse berg van ruim 4KM lang. Lekker goed voor je remmen ook, om continue te moeten remmen omdat je met een vaart naar beneden keldert _/-\o_

De auto's zijn in DL ook spotgoedkoop in verhouding met NL. 3 a 4K voor een leuke auto met een bouwjaar van gemiddeld 2003 tot 2006. De overheid biedt je er zelf een renteloze lening bij aan (Zo schijnt). Importeren van auto's zonder extra opties naar NL is ook in, later alles er weer terug in bouwen en je hebt een prima seller met winst.

Vorig jaar had ik bewust een volle tank getanked op de terugweg, euro 98 voor 1.525 per liter!

Dan tank je een keer 95 langs de snelweg, bijna 1,80 ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:32:
Importeren van auto's zonder extra opties naar NL is ook in, later alles er weer terug in bouwen en je hebt een prima seller met winst.
Dat kan je een veroordeling voor belastingontduiking en inbeslagname van je auto opleveren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:35:
[...]

Dat kan je een veroordeling voor belastingontduiking en inbeslagname van je auto opleveren.
Kan wel zijn, maar dan is het nog steeds hot.

Pakkans is een ander verhaal. Ken genoeg beunhazen die zich ermee bezig houden.

Schade auto's importeren naar NL en later claimen als ongeval zijnde was ook erg in.

Afijn: Morgen rij ik naar duitsland. Ik tank 'm nog niet helemaal vol in NL maar doe dat halverwege de rit (400km duitsland in). Scheelt me toch een paar euro's. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
[b][message=35907232,noline]
Afijn: Morgen rij ik naar duitsland. Scheelt me toch een paar euro's. _/-\o_
Zondag naar NL dan is hij wel leeg, tank ik daar scheelt toch een paar euro's 75x0,05=3,75! Jippie
Toch fijn dat we buren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmm goede tip van independer, toch maar een keer gaan kijken, daar kan ik ook nog aardig wat besparen, alleen heb ik altijd het gevoel, als zij het zo goedkoop kunnen aanbieden, waarom kunnen de groten dat dan niet?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:32:
Lekker goed voor je remmen ook, om continue te moeten remmen omdat je met een vaart naar beneden keldert _/-\o_
Nee, dat is niet goed voor je remmen. Nooit geleerd om op de motor te remmen in de bergen? Misschien moet je dat eens proberen. En als hij dan toch uitloopt, gewoon voor een bocht wat harder remmen en dan weer laten rollen. Zeker niet aan een stuk door blijven remmen.

offtopic:
En bij continu schrijf je de -e alleen als je hem ook kunt horen

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:48:
[...]

Nee, dat is niet goed voor je remmen. Nooit geleerd om op de motor te remmen in de bergen? Misschien moet je dat eens proberen. En als hij dan toch uitloopt, gewoon voor een bocht wat harder remmen en dan weer laten rollen. Zeker niet aan een stuk door blijven remmen.

offtopic:
Ja natuurlijk rem ik wel af op de motor, maar de daling is zo vlak dat het geen zin heeft. De auto rolt echt met een vaart naar beneden. Het wordt op ten duur ook lastig omdat er scherpe bochten in nauw gezet bos is met tegemoetkomend verkeerd. Zeker dat je regelmatig moet remmen over 3 a 4 KM afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet slepend remmen maar pompend remmen, vaart eruit, en dan afremmend op de motor verder rollen, dan weer bijremmen, etc. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

dreamscape schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:48:
[...]

offtopic:
Nee, dat leer je meestal niet in Nederland. Ik heb 't drie weken geleden geweten toen ik in de grensstreek Duitsland-Luxemburg zat. Hoewel ik ook wel wat remde op de motor, gebruikte ik veel te veel de remmen, en nog slepend ook. Toen ik een uur later op de snelweg moest remmen, had ik bijna geen remkracht meer over door totaal verglaasde blokken. Nou zijn de blokken/schijven al niet te best meer, maar merkte dat toen wel erg goed.

Overigens dankbaar van die gelegenheid gebruik gemaakt om de benzinetank maar eens helemaal vol te gooien in Luxemburg. 1,31 per liter, dat was een stuk beter dan ik gewend ben. Ik heb even uitgerekend dat als ik voor 3 sloffen sigaretten en een volle benzinetank heen en weer rij naar Luxemburg, dat dit gewoon uit kan (Ik rij normaal op gas, maar helemaal zonder benzine kan ik niet)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:51:
Niet slepend remmen maar pompend remmen, vaart eruit, en dan afremmend op de motor verder rollen, dan weer bijremmen, etc. :)
I know. Te hoge temperatuur is niet goed voor je usual remblokjes. Het is wel een gave route om te doen. Je hele auto dendert met een noodgang ook naar beneden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Vroeger dachten de Japanners dat heel België vol Ardennen stond en leverden auto's met foucault-rem als standaarduitrusting. Die gebruik je rond Antwerpen niet, is wel handig in de bergen om de remblokken te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

HaseMike schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:15:
Ohra was het eerste wat me te binnen schoot, ook even bij independer ingevuld, ik kom op 139,56 per maand of p/j dus 1.674. I stand corrected, stukken minder prijzig dan de Ohra. Wel nog altijd 1.124 meer dan hier, wat vreemd blijft.
offtopic:
Als ik mijn auto (ZX 1.4i '92) wil verzekeren in .de bij HUK24, ben ik €2591,34 kwijt. :X (19 jr, 0 SVJ, 15.000 km)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Zo kun je blijkbaar de wegenbelasting dus totaal niet vergelijken onderin, als blijkt dat je voor lokale wegenbouw nog apart moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasemike heeft gelijk, autoverzekeren in Duitsland is spotgoedkoop. Ik heb jaren lang nieuw gekochte auto's in de Golf en Polo klasse voor rond de 40 euro per maand WA+vol Casco all-in zonder eigen risico verzekerd. De premiestijging elk jaar werd altijd opgevangen door de overgang naar een lagere risicoklasse. Ik had altijd de DEVK als maatschappij. Er zijn veel duurdere maatschappijen te vinden maar dat betekent niet dat autoverzekeren in Duitsland duur hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja dus? dat lukt mij ook wel in Nederland.

Zullen we verder ontopic verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
[...]

Ik kan me voorstellen dat de Duitsers nog harder schrikken van onze nieuwprijzen, die tienduizenden euro's hoger kunnen zijn als die in Duitsland.
Inderdaad. Een neef van me heeft onlangs een gloednieuwe VW Golf gekocht voor 20K. No way dat ik die auto hier in Nederland voor die prijs kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
!null schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:10:
Zo kun je blijkbaar de wegenbelasting dus totaal niet vergelijken onderin, als blijkt dat je voor lokale wegenbouw nog apart moet betalen.
Even ter correctie : Dit heeft niets met wegenbelasting te maken : Dit is 1 malig bij nieuwbouw, je weet dus van te voren of je dit moet betalen. Het is niet zo dat je, zomaar ineens duizenden euro's moet betalen. Dus :

- Alleen bij nieuwbouw
- Alleen bij koophuizen
- Je weet het van te voren
- Als je het moet betalen is je kavel goedkoper

Heeft dus niets met wegenbelasting te maken, maar met woningbouw. Ook in nederland betaal je voor je voetpad en wegen in de straat, die zit in de kavelprijs.

@tdw : Tja oude bak, 19 jaar net rijbewijs niet schadevrj : Je valt helaas onder boomvoer. Kijk goed uit, je wilt echt ook een keer 46 zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door HaseMike op 21-04-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Die 2500 euro is echt veel te duur voor zo'n simpele auto. Dat moest ik nog niet eens betalen toen ik een 2 liter Celica reed op m'n 19e. De balans ligt daar dus anders.

[ Voor 10% gewijzigd door !null op 21-04-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:40:
[...]

Inderdaad. Een neef van me heeft onlangs een gloednieuwe VW Golf gekocht voor 20K. No way dat ik die auto hier in Nederland voor die prijs kan kopen.
Dat is nog extreem veel voor een Golf. De Golf 6 is in Duitsland nieuw vanaf euro 11.718,24 leverbaar. Dan heb je een 3 deurs benzine. Daar komt nog leverkosten bij(of afhalen in wb). Ik hoop dat je neef dan voor euro 8281.76 opties heeft gekocht en niet zoals de gemiddelde Nederlander die in Duitsland gaat wonen doet de adviesprijs betaalt omdat ie al blij is dat ie de bpm niet hoeft te betalen. In het laatste geval heeft een Duitse vw verkoper zich helemaal dood gelachen en heeft die wat bonus betreft een goede maand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:09
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:51:
[...]

Ja natuurlijk rem ik wel af op de motor, maar de daling is zo vlak dat het geen zin heeft. De auto rolt echt met een vaart naar beneden. Het wordt op ten duur ook lastig omdat er scherpe bochten in nauw gezet bos is met tegemoetkomend verkeerd. Zeker dat je regelmatig moet remmen over 3 a 4 KM afstand.
Als ik in een tunnel met 8% helling in Noorwegen naarbeneden dender mag ik dat ding in de 3e versnelling zetten om me aan de 70km/h limiet te houden. Ik weet niet hoeveel procent die helling was waar je het nu over hebt en in welke versnelling je die reed, maar het boeit voor je motor geen zak dat ie 3500-4000RPM doet terwijl ie zelf geen brandstof hoeft in te spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:58:
[...]

Dat is nog extreem veel voor een Golf. De Golf 6 is in Duitsland nieuw vanaf euro 11.718,24 leverbaar. Dan heb je een 3 deurs benzine. Daar komt nog leverkosten bij(of afhalen in wb). Ik hoop dat je neef dan voor euro 8281.76 opties heeft gekocht en niet zoals de gemiddelde Nederlander die in Duitsland gaat wonen doet de adviesprijs betaalt omdat ie al blij is dat ie de bpm niet hoeft te betalen. In het laatste geval heeft een Duitse vw verkoper zich helemaal dood gelachen en heeft die wat bonus betreft een goede maand gehad.
Jij denkt dat de vanaf prijs de prijs van een golf is en dan nog wat opties erbij?

Er zijn van een Golf ontzettend veel varianten, van 10.000 tot 50.000+ euro voor de duurste uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderAlterNET schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:05:
Jij denkt dat de vanaf prijs de prijs van een golf is en dan nog wat opties erbij?
Ja
Er zijn van een Golf ontzettend veel varianten, van 10.000 tot 50.000+ euro voor de duurste uitvoering.
Laat maar eens zien, een nieuwe Golf voor euro 10.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:48

PauseBreak

derp!

Jongens, dat heeft toch niks meer te maken met de brandstofprijzen? :D

In ieder geval vanavond nog even getankt voor m'n ma, bij de Tango (waar eerder vanavond echt rijen van 8, 9 auto's stonden!) voor €1,595/liter. Dat valt nog mee, maar dat is dus blijkbaar alleen op donderdagen toevallig zo. Alle andere stations bij mijn ouders in de buurt (Eindhoven e.o.) zaten allemaal op €1,649/liter of meer. Nou ja, een mazzeltje mag ook wel een keer :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ben vandaag op mijn "Fietsplan" fiets naar me werk gegaan. Maar ja het is ook maar 9,5 klm. naar me werk.
En het is mooi weer. En ja ik begin normaal om 06:45 dan ben ik ook lekker op tijd thuis ;)

Wel apart ik rij diesel en omdat we familie hebben in Friesland en Zuid-Limburg terwijl we zelf in Noord-Holland wonen rij ik toch zo een 24000 klm. per jaar. Ok 2x per jaar op neer naar Hongarije haakt er ook wel in. Is met de klm. die we dan daar lokaal nog rijden tesamen ook al goed voor 7500 klm.

Zag bij de lokale pomp diesel voor 1,339 de liter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

PauseBreak schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 01:11:
Jongens, dat heeft toch niks meer te maken met de brandstofprijzen? :D

In ieder geval vanavond nog even getankt voor m'n ma, bij de Tango (waar eerder vanavond echt rijen van 8, 9 auto's stonden!) voor €1,595/liter. Dat valt nog mee, maar dat is dus blijkbaar alleen op donderdagen toevallig zo. Alle andere stations bij mijn ouders in de buurt (Eindhoven e.o.) zaten allemaal op €1,649/liter of meer. Nou ja, een mazzeltje mag ook wel een keer :P
Die Tango was in Eindhoven?

Gisteren bij een onbemand Haan-tankstation getankt in Weert, voor 1,639/liter (Euro95) en dat vond ik al goedkoop :P. Er was wel iets mis met de installatie geloof ik, er kwam ongeveer 1 liter per 10 seconden uit de slang. Kun je nagaan hoe lang het duurde (ging 55 liter in) :X.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 22-04-2011 08:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een keer met een vriend langs een onbemande pomp gegaan. Hij had voor 15 euro vooraf gepinned om te kunnen tanken. Toen hij klaar was haalde hij een heel smerig truucje uit. De pinbon was gemaakt en hij rolde de hele slang eruit. Die hals in de tank en toch nog tot op de laatste druppel leeg laten lopen. Schijnt iets van een halve liter tot een liter in die slang te zitten, ligt er maar net aan hoe lang die is. De volgende die betaald wel voor de benzine die niet meer in de slang zit, schijnt.

Ik heb voor 1,64 getanked vanochtend, halfje zodat ik in duitsland een hele erin kan flikkeren. Scheelt paar euro's. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Alsof ik die moeite ga doen voor een halve / hele liter :|.

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 22-04-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Komt idd wel weer wat over als Nederlandse krenterigheid in volle glorie. Beetje wanhopig enzo :P

Alsof dat halve litertje zoveel uitmaakt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Zonet € 86,55 afgerekend bij de lokale Shell voor 66,12 liter diesel (€ 1,309 per liter). :|

Ik heb hierbij gemengde gevoelens: blij (de prijs lijkt niet boven de € 1,30 uit te komen) en minder vrolijk (gigantische prijsstijging tov een jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

"Gigantisch" is wat overdreven denk ik. Vorig jaar 22 april kostte een litertje (normale) diesel 1.167 per liter bij Shell. Dat is 14 cent minder dan nu. Veel, maar gigantisch is het nu ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anderhalve maand eerder (8 maart 2010) heb ik getankt voor € 1,079 per liter. Begin derde kwartaal 2009 nog net onder de € 1 per liter. Dat vind ik wel een gigantische stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:32:
Komt idd wel weer wat over als Nederlandse krenterigheid in volle glorie. Beetje wanhopig enzo :P

Alsof dat halve litertje zoveel uitmaakt...
Is toch weer extra 7.5KM zonder er extra voor te betalen B)

Ik zou het zelf nooit doen. Ik betaal voor m'n benzine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:16:
Ik was een keer met een vriend langs een onbemande pomp gegaan. Hij had voor 15 euro vooraf gepinned om te kunnen tanken. Toen hij klaar was haalde hij een heel smerig truucje uit. De pinbon was gemaakt en hij rolde de hele slang eruit. Die hals in de tank en toch nog tot op de laatste druppel leeg laten lopen. Schijnt iets van een halve liter tot een liter in die slang te zitten, ligt er maar net aan hoe lang die is. De volgende die betaald wel voor de benzine die niet meer in de slang zit, schijnt.

Ik heb voor 1,64 getanked vanochtend, halfje zodat ik in duitsland een hele erin kan flikkeren. Scheelt paar euro's. :P
Uh contant betalen bij een onbemande tankstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:33:
[...]

Uh contact gepast betalen bij een onbemand tankstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik hoop dat die vriendelijke vriend binnenkort een goede smerige vette niet-uitwasbare veeg van die slang op zijn kleding krijgt. Beetje triest allemaal. Waarom eigenlijk überhaupt 15 euro tanken? Is er een goede reden om een tank niet helemaal vol te gooien? Je staat m.i. per definitie te vaak bij de pomp, laat staan wanneer je iedere keer dergelijke hoeveelheden tankt.
TommyGun schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:30:
Alsof ik die moeite ga doen voor een halve / hele liter :|.
Genoeg mensen die dat doen. Kijk ook maar eens naar de honderden Nederlanders die in Luxemburg uren in de rij staan om hun vakantie 10 euro goedkoper te maken. Huilende kinderen en veel ellende is het blijkbaar allemaal waard...

[ Voor 57% gewijzigd door argro op 22-04-2011 12:59 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Er komt nog btw bij, als je doorgaat met configureren is de prijs iets van 14900 euro voor een 1.2 benzine
Er zijn nog wel wat kortingen mogelijk 1000 euro als je pas je rijbewijs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Alle onbemande die ik ken kan je alleen pinnen (of CC met pin of tankpas) nooit contant, er zit immers niemand om het aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:25:
[...]

Alle onbemande die ik ken kan je alleen pinnen (of CC met pin of tankpas) nooit contant, er zit immers niemand om het aan te nemen.
Vroeger had je ook van die onbemande tankstations, daar kon je papiergeld (geen munten) in een automaat stoppen, en dan kon je tanken. Had je het betaalde bedrag bereikt sloeg de pomp simpelweg af.

Zal neem ik aan tegenwoordig niet meer bestaan? Beetje riskant met zoveel geld ter plekke lijkt me. Vroeger kon zoiets nog wel, tegenwoordig is dat vragen om een kraak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 17:48

PauseBreak

derp!

TommyGun schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 07:58:
[...]

Die Tango was in Eindhoven?

Gisteren bij een onbemand Haan-tankstation getankt in Weert, voor 1,639/liter (Euro95) en dat vond ik al goedkoop :P. Er was wel iets mis met de installatie geloof ik, er kwam ongeveer 1 liter per 10 seconden uit de slang. Kun je nagaan hoe lang het duurde (ging 55 liter in) :X.
Jup, die op het industrieterrein bij het kanaal daar. Blijkbaar was het iets van dwaze donderdag ofzo, maar dan nog, om nu in de rij te gaan staan om te tanken ... Ik heb vrolijk door gereden en ben gewoon later gaan tanken, want ik moest toch in de stad zijn.
Overigens is die pomp in Nuenen schijnbaar ook goedkoop.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:30:
[...]

Vroeger had je ook van die onbemande tankstations, daar kon je papiergeld (geen munten) in een automaat stoppen, en dan kon je tanken. Had je het betaalde bedrag bereikt sloeg de pomp simpelweg af.

Zal neem ik aan tegenwoordig niet meer bestaan? Beetje riskant met zoveel geld ter plekke lijkt me. Vroeger kon zoiets nog wel, tegenwoordig is dat vragen om een kraak.
In Belgie heb je wel soortgelijke systemen, pre-paid tanken. Naar de balie lopen "x Euro diesel pomp 3" en dan krijg je ook echt geen druppel meer dan waar je voor betaald hebt. Wel ideaal voor de pomp i.v.m doorrijders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Gunner schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:23:
[...]

In Belgie heb je wel soortgelijke systemen, pre-paid tanken. Naar de balie lopen "x Euro diesel pomp 3" en dan krijg je ook echt geen druppel meer dan waar je voor betaald hebt. Wel ideaal voor de pomp i.v.m doorrijders natuurlijk.
Maar onhandig als je de tank vol wil gooien, of je moet meer kunnen betalen en dan het verschil terug willen krijgen, maar onhandig als je met je creditcard ofzo wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gunner schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 16:23:
[...]

In de USA heb je eigenlijk ook niet anders, je geeft een bedrag en voor zoveel gaat erin. Laatste liter gaat normaal echt tergend langzaam.

Ik tank eigenlijk alleen maar bij de onbemande pompen, dan moet je ook eerst pinnen dus wel makkelijk. Jammer dat alleen veel mensen er 6 uur over doen om uit te vogelen hoe dat pinnen werkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo onhandig? Je weet als het goed is ongeveer hoeveel er in je tank gaat, en wat dat ongeveer kost. Dat je dan eens 1-2 litertjes minder hebt, lijkt me nu ook weer niet zo'n probleem.

Vandaag de GLA trouwens wel over de 1.75 gegaan, voor het eerst volgens mij :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4bqhk20tZvHquG7Mu2pxykwr/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 23-04-2011 11:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:00
Zo maar eens naar de tango hier in baarle-hertog. 1.54 voor een litertje euro 95, nog een beetje christelijke prijzen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Lijkt me een sterk verhaal... De slang zou ook moeten ontluchten, dus dan moet er lucht door de opening de slang in om er benzine uit te krijgen. Als je dan toch zo krenterig bent, loop dan zonder te pinnen alle slangen af in het tankstation |:(
Ik denk trouwens dat dat gewoon diefstal is, en gezien de camera's die er hangen... Je moet het maar over hebben voor een euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:24
wildhagen schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:31:
Hoezo onhandig? Je weet als het goed is ongeveer hoeveel er in je tank gaat, en wat dat ongeveer kost. Dat je dan eens 1-2 litertjes minder hebt, lijkt me nu ook weer niet zo'n probleem.
Wel een probleem als je je verbruik bijhoudt op basis van hoeveel liter er ingaat tot 'ie vol is. In zo'n geval is het dus onhandig, waardoor ik persoonlijk een pomp met zo'n systeem zou mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:10:
[...]

Er komt nog btw bij, als je doorgaat met configureren is de prijs iets van 14900 euro voor een 1.2 benzine
Er zijn nog wel wat kortingen mogelijk 1000 euro als je pas je rijbewijs hebt?
Het heeft niets met btw te maken. Ze klooien met het kortingspercentage op de adviesprijs, op de eerste pagina staat een percentage van 30.35% en op de laatste pagina nog 'maar' 18.25%. Wel vreemde praktijken, ondanks dat het Tüv certificaat er bij staat. Je krijgt trouwens al 20% bij de gewone merkdealer, ik heb ooit eens een Golf plus uit laten rekenen, daar was de korting ook al 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Anakha schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:37:
[...]

Wel een probleem als je je verbruik bijhoudt op basis van hoeveel liter er ingaat tot 'ie vol is. In zo'n geval is het dus onhandig, waardoor ik persoonlijk een pomp met zo'n systeem zou mijden.
Ik ken zulke systemen eigenlijk niet. Alle onbemande stations, is pinnen, dan tanken en aan het eind wordt het getankte bedrag afgeschreven*. Er komt overigens niets meer uit als je het pistool loslaat (vziw).

* er wordt eerst een bedrag borg afgeschreven, paar jaar geleden eens gezien op mijn.ing, terwijl mijn vriendin tankte; was iets van 80 euro. Paar minuten na het tanken wordt het bedrag aangepast.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:56

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De bezineprijzen kunnen nog hoger:
Benzinpreis-Schock
Tankstelle kassiert 9,99 Euro für einen Liter Super

Beinahe zehn Euro pro Liter hat Esso an einer Tankstelle in der Nähe von Stuttgart genommen. Selbst die Polizei konnte nicht helfen. Die Fahrer müssen zahlen.

Afbeeldingslocatie: http://www.welt.de/multimedia/archive/01363/dma_super_1_DW_Wir_1363642p.jpg

Preisschock an der Zapfsäule: 9,99 Euro kostete ein Liter Superbenzin am Ostermontag an einer Esso-Tankstelle in Filderstadt. Da der Kraftstoff nur noch in geringer Menge vorrätig war, sollten die Kunden dadurch vom Tanken des Superkraftstoffes abgehalten werden, wie die Polizei berichtete.

Zusätzlich waren an den Zapfsäulen Hinweise angebracht, kein Superbenzin zu tanken. Trotzdem tankten zwei Kunden und fielen an der Kasse aus allen Wolken.

So wunderte sich eine Frau aus Filderstadt als sie für 20 Liter Superkraftstoff rund 200 Euro bezahlen musste. Ein anderer Kunde tankte 10 Liter und sollte rund 100 Euro hinblättern. Beide weigerten sich zunächst, zu bezahlen und riefen stattdessen die Polizei. Der Mitarbeiter der Tankstelle war sich laut Polizei keiner Schuld bewusst, da er keinen Einfluss auf die Kraftstoffpreise habe.

„Die Preise werden von der Zentrale eingestellt“, sagte ein Polizeisprecher auf Anfrage. Die Kunden jedenfalls bezahlten ihren Einkauf und hoffen nun auf eine gütliche Einigung mit der Geschäftsleitung der Tankstelle am Dienstag. An der Tankstelle wollte sich niemand zu dem nächtlichen Vorfall äußern.

Rainer Hillgärtner, Sprecher des Auto Club Europa, sagte, dass „das an den Schwarzmarkt erinnere. Dass Weltkonzerne in einen Versorgungsengpass hineinstolpern, wie Betrunkene in einen Dorfteich, ist kaum zu glauben. Dem Grunde nach müsste jetzt die Gewerbeaufsicht von Amts wegen Ermittlungen aufnehmen. Das gilt auch für falsche Preisangaben und Wucherpreise an den Zapfsäulen“.
http://www.welt.de/finanz...er-einen-Liter-Super.html

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
Jah... daar zijn echt hele grote ruzies over geweest.. Want daar hebben mensen getankt die gewoon niet naar de prijs hebben gekeken..Moet toegeven dat ik zelf ook niet altijd kijk, want ik moet gewoon tanken, dus ik gooi hem vol.. En dan zou ik ook lichtelijk flippen als ik dan 600 euro moet betalen voor een tank benzine :P

Hoe dan ook, bovenstaande idd gezien, ben gister teruggekomen uit Polen, rijen auto's voor de 95 pomp, en bij e10 stond niemand.. Is toch niet helemaal duidelijk nog onder de duitsers.. In Polen heb ik gister 5.12 zl betaald voor een liter benzine, omgerekend met de huidige wisselkoers is dat 1.30 euro... Het kan dus wel...

[ Voor 16% gewijzigd door Boyd op 26-04-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Gamepie56 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:25:
In Polen heb ik gister 5.12 zl betaald voor een liter benzine, omgerekend met de huidige wisselkoers is dat 1.30 euro... Het kan dus wel...
Dat je dan niet gelijk 6 jerrycans van 20 ltr. achterin legt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Jah... daar zijn echt hele grote ruzies over geweest.. Want daar hebben mensen getankt die gewoon niet naar de prijs hebben gekeken..Moet toegeven dat ik zelf ook niet altijd kijk, want ik moet gewoon tanken, dus ik gooi hem vol.. En dan zou ik ook lichtelijk flippen als ik dan 600 euro moet betalen voor een tank benzine :P...
Zoiets is een jaar of tien ook een keer in Nederland geweest, al was het minder extreem. Daar ging het erom dat de 'eigenaar' van het tankstation onenigheid had met de benzinemaatschappij (ik meen Texaco) en aangezien hij een minimum vergoeding kreeg ongeacht de verkochte liters, maakte hij de benzine gewoon drie keer zo duur. Hij verkocht bijna niets, maar de oliemaatschappij moest wel betalen.
...Hoe dan ook, bovenstaande idd gezien, ben gister teruggekomen uit Polen, rijen auto's voor de 95 pomp, en bij e10 stond niemand.. Is toch niet helemaal duidelijk nog onder de duitsers.. In Polen heb ik gister 5.12 zl betaald voor een liter benzine, omgerekend met de huidige wisselkoers is dat 1.30 euro... Het kan dus wel...
En wat denk je dat de kosten in Polen zijn? Logisch dat het daar goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Was afgelopen weekend in Duitsland en Frankrijk. Daar is de diesel een stuk duurder (Duitsland: € 1,50 en Frankrijk: € 1,35). Ik heb de tank maar in Frankrijk volgegooid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Cyphax

Moderator LNX
Megamind schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:31:
[...]

In de USA heb je eigenlijk ook niet anders, je geeft een bedrag en voor zoveel gaat erin. Laatste liter gaat normaal echt tergend langzaam.
Dat hangt van het tankstation af, en dan kan het ook nogeens afhangen van het tijdstip.
Ergens wel makkelijk, ik tank altijd een bepaald bedrag af. 'k Gooi de tank nooit vol.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ik zit me af te vragen, als ik op m'n werk ben zit ik maar 10 kilometer van de Duitse grens. Als ik zorg voor een bijna lege tank en ik dan naar Duitsland rij om 60 liter te tanken, kan dat verschil dan wel uit?

Ik weet de exacte prijzen bij de pomp net over de grens niet :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

[...]

Hoe dan ook, bovenstaande idd gezien, ben gister teruggekomen uit Polen, rijen auto's voor de 95 pomp, en bij e10 stond niemand.. Is toch niet helemaal duidelijk nog onder de duitsers.. In Polen heb ik gister 5.12 zl betaald voor een liter benzine, omgerekend met de huidige wisselkoers is dat 1.30 euro... Het kan dus wel...
het kan dus wel voor onze begrippen ja.
Voor mensen in Polen is de prijsstijging net zo beroerd, zo niet beroerder dan hier.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
Snowwie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:30:
Ik zit me af te vragen, als ik op m'n werk ben zit ik maar 10 kilometer van de Duitse grens. Als ik zorg voor een bijna lege tank en ik dan naar Duitsland rij om 60 liter te tanken, kan dat verschil dan wel uit?

denk het niet.. scheelt maar een paar cent met nederland.. 6/7 cent..
Dat je dan niet gelijk 6 jerrycans van 20 ltr. achterin legt
auto bommetje vol met spullen al ;)
Voor mensen in Polen is de prijsstijging net zo beroerd, zo niet beroerder dan hier.
Van de zomer heb ik daar 4.99zl betaald...omgerekend is het dus in 9 maanden tijd zo'n 3 cent duurder geworden...

Diesel is overigens bijna even duur als benzine daar nu..

[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 26-04-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

en wellicht was het vorige zomer ook al "hoog".
Hoeveel kostte het in december?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal hier in Australie 1,10 euro en dat is al veel op het moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^exact.

2 jaar geleden was ik in Tsjechie.
€1,25/l
Dan kun je denken: "het kan dus wel", maar de mensen daar klaagden net zo hard over de hoge benzineprijzen als dat wij doen.
Het is allemaal relatief (hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Snowwie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:30:

Ten eerste: zoek hier je tankstation en kijk naar de laatst gemelde prijs. (en wanneer de prijs gemeld is) http://www.clever-tanken.de/

Ga uit van een prijsverschil van 6-7 cent, oplopend tot 10 cent. Ik ga even uit van 6 cent.
Als je al eens 50 liter tankt, dan heb je dus 3 euro gespaard. Vervolgens rij je 20 km extra. Als je al zuinig rijdt kost je dat al een liter, à 1,60. Dan heb je dus ongeveer 1,40 uitgespaard op een uurtje tijd.
Ik weet niet hoe veel je per uur verdiend, maar gewoon langs de pomp in het dorp rijden bespaart meer tijd, en daarmee meer kosten.
Ik heb wat pessimistisch gerekend: je kunt het sneller doen dan in een uurtje, je kunt misschien ook 55 liter tanken, en het prijsverschil kan groter zijn dan 6 cent. Maar het blijft een druppel op een gloeiende plaat.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
Toen ik in Amerika op bezoek bij me oom was heb ik voor de gein daar de prijs naar euro's en liters omgerekend (Texas).
Kwam neer op €0.60 per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
itsleon schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:33:
Toen ik in Amerika op bezoek bij me oom was heb ik voor de gein daar de prijs naar euro's en liters omgerekend (Texas).
Kwam neer op €0.60 per liter.
Je zou het bijna via een samenkopen actie gaan importeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Zie net op brandstofprijzen.info dat je in koeweit €0.17 de liter betaal. WTF!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja vind je het gek. Als je daar een paal de grond in mept heb je je eigen pomp. Nog ff koken en je kunt het zo in je auto kiepen.

Nou ja, omdat het ietsje ingewikkelder is dan dat kost het alsnog die 17 cent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

itsleon schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:54:
Zie net op brandstofprijzen.info dat je in koeweit €0.17 de liter betaal. WTF!!!
Nogal logisch, als de overheid brandstof zwaar subsidieert, én je hebt zelf enorme voorraden van het goedje...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
Gisteren voor het eerst meer dan 1,75 per liter betaald aan de pomp, namelijk 1,759...

[ Voor 16% gewijzigd door Blik1984 op 26-04-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Tuurlijk zal het veel schelen maar zag laatst bij de Esso dat ze daar een bord hebben hangen dat de prijs is verdeeld in 30% van hun en 70% van de overheid. Nu ben ik hard aan het sparen voor mijn droom auto (Nissan 350z) en die is nu niet echt bepaald zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Die prijs is echt niet zo verdeeld, het is eerder 50%/50%. Maar wanneer je de kosten er af haalt zal het wel op 30%/70% uitkomen. Wat ook al genoeg over hun eigen winst zegt.

Tja een 350Z is leuk, maar ga je niet dagelijks mee rijden lijkt me. Kan wel natuurlijk, maar niet echt handig met oog op brandstofprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
Auto is bedoelt voor woon-werk verkeer en natuurlijk om zo af en toe in het weekend mee te rijden.
Gelukkig bestaat mijn woon-werk verkeer alleen maar uit snelweg (op zo 1km na). Dan toch maar wat vaker de fiat pakken als de prijzen blijven stijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:28:
Die prijs is echt niet zo verdeeld, het is eerder 50%/50%. Maar wanneer je de kosten er af haalt zal het wel op 30%/70% uitkomen. Wat ook al genoeg over hun eigen winst zegt.

Tja een 350Z is leuk, maar ga je niet dagelijks mee rijden lijkt me. Kan wel natuurlijk, maar niet echt handig met oog op brandstofprijzen.
Een relatief dure auto kopen om er niet mee te rijden omdat de benzineprijs te hoog is :? Rijden met dat ding. Koop anders een zuiniger auto'tje en doe hem weg, maar dit is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zei 'niet dagelijks rijden', ik zei niet dat hij er helemaal niet mee moest gaan rijden. Ik heb ook een zuinig koekblik voor de dagelijkse beslommeringen en ander onzuinig speelgoed voor de rest van de tijd.
Ik reed eerst ook nog met 175pk het woon-werk verkeer, en achteraf is het alleen maar zonde. Ik had eerder over moeten stappen naar de 85pk die ik daar nu voor heb :P

Ik vind het dus juist zonde om woon-werk kilometers op zo'n bak te zetten. Zo'n bak moet je mee rijden waar hij voor gemaakt is, eventueel op circuit, maar iig niet op een snelweg waar het toch te druk is om hem op z'n staart te trappen.

[ Voor 52% gewijzigd door !null op 26-04-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Hier in Lelystad is het nog steeds 1.639.... nou ja, afgelopen zondag dan.....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
!null schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:35:
Ik zei 'niet dagelijks rijden', ik zei niet dat hij er helemaal niet mee moest gaan rijden. Ik heb ook een zuinig koekblik voor de dagelijkse beslommeringen en ander onzuinig speelgoed voor de rest van de tijd.
Ik reed eerst ook nog met 175pk het woon-werk verkeer, en achteraf is het alleen maar zonde. Ik had eerder over moeten stappen naar de 85pk die ik daar nu voor heb :P

Ik vind het dus juist zonde om woon-werk kilometers op zo'n bak te zetten. Zo'n bak moet je mee rijden waar hij voor gemaakt is, eventueel op circuit, maar iig niet op een snelweg waar het toch te druk is om hem op z'n staart te trappen.
Tja, ik rij liever gewoon iedere dag in zo'n auto. Ook al is het woon-werk verkeer, ik geniet daar iedere keer weer van. Om nu een andere auto aan te houden voor dat soort ritten vind ik ook weer zo wat.

Edit: nu moet ik zeggen dat ik ook vaak binnendoor ga ook al duurt dat langer en is het om. En op de snelweg kan ik ook genieten van de acceleratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 26-04-2011 19:48 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.