Femme schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:20:
de kleine weggetjes ernaast zijn regelmatig een drama van Belgische proporties. Een paar weken geleden was ik verdwaald in een wijk van een Duits dorp waar het asfalt erbij lag als een maanlandschap.
Helemaal waar, de secundaire wegen hier kan je alleen per SUV berijden.
Je merkt ook direct als je de grens oversteekt dat de huizen soberder worden. De huizen mogen er goedkoper zijn, ze zijn vaak ook lelijk. Lompe bakstenen, muren met weinig ramen die dan wel heel groot zijn met een lelijk rolluik erboven, pleisterwerk dat er ranzig uitziet omdat het niet goed wordt onderhouden.
Inderdaad je moet ook niet in de economische negorij gaan wonen net over de grens. Die huizen waar je het over hebt zijn rond de 100-130k Euro. Wil je wat leuks vrijstaand dan zit je aan de 200-250k. Wil je een nieuwe villa van 400m2 op 2.500m2 grond zit je op 600k.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Duitsers zelf moeten bijdragen aan het onderhoud van de weg waar ze aan wonen, wat duizenden euro's kan kosten als er nieuw asfalt gelegd moet worden.
Klopt, in mijn vorige woonplaats 3.400 euro betaald voor de stratenbouw. Mijn nieuwe kavel is inclusief stratenbouw voor de komende 20 jaar.
@maasluip : 730d executive plus, normaal alarm, kom ik op de eerder genoemde bedragen.
[
Voor 3% gewijzigd door
HaseMike op 21-04-2011 14:25
]