Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 50 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.731 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Onder de $50 is niet gezond voor de rijke OPEC landen nee, omdat ze dan hun zakken niet kunnen vullen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 20:07

MBV

Onder de $50 is niet gezond, omdat tegen die prijs geen investeringen kunnen gedaan in de oliewinning. Alleen de veel te goedkope olie uit een paar grote velden, waar het bij wijze van spreken uit spuit als je een gaatje boort, zijn tegen die prijs rendabel. Zodra de economie opleeft is de hoeveelheid die die velden kunnen leveren niet meer genoeg, dus zal de prijs weer richting de $150 gaan. Dan lopen we weer te vloeken dat die oliemaatschappijen hadden moeten investeren. Heel leuk, maar dan gaan ze wel mooi failliet wanneer de prijs op $30 staat.

Doordat ze bij $50 de productie verlagen om de prijs te verhogen, hebben ze daarnaast weer genoeg speling om de productie te verhogen bij een te hoge prijs. En zeg nou zelf, iedereen is toch gebaat bij een stabiele prijs? De enigen die verdienen bij prijsschommelingen zijn speculanten.

* MBV laat maar even het milieu hierbuiten. Wat dat betreft is $150 ideaal: alles waarvoor alternatieven ook maar enigszins rendabel zijn, zijn dan rendabel, terwijl de prijs niet zo hoog is dat de economie ontwricht wordt. En dát zou pas slecht echt zijn voor de olieboeren: we zijn dan ineens niet meer afhankelijk van een paar idioten in de woestijn... :X

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 02-06-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Oh, daar ben ik het zeker mee eens. Dat ik ook liever zie dat er betere alternatieven komen voor benzine. Zolang ze de huidige prestaties van benzine auto's kunnen evenaren ben ik compleet voor.

Het nadeel van een $150 prijs, is het feit dat onze benzineprijzen grotendeels uit belasting bestaan.

In Amerika schreeuwen ze moord en brand voor $4 per gallon, maar dat is nog altijd minder dan $1 per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het voordeel van die belastingen is dus dat we minder afhankelijk zijn van een lage olieprijs: we kunnen ons al acceptabel verplaatsen tegen een hoge prijs, dus zelfs als de grondstofprijs verdubbelt hebben we hier geen enkel probleem. Daar is ons hele land op ingericht: 200km is echt ver weg, €1000 extra voor een auto die 10% zuiniger is is lonend, dat soort dingen. Dat was een vooruitziende blik van Den Haag, ondanks dat het een impopulaire maatregel is.

In Amerika willen ze nu de eis stellen dat alle auto's 1 op 15 of zoiets rijden. Gevolg is dat auto's $1500 duurder worden per stuk. In de Nederlandse markt zijn die aanpassingen allang gedaan: van 1:12 naar 1:15 verdient een gemiddelde bestuurder in 3 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MBV schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:51:
Het voordeel van die belastingen is dus dat we minder afhankelijk zijn van een lage olieprijs: we kunnen ons al acceptabel verplaatsen tegen een hoge prijs, dus zelfs als de grondstofprijs verdubbelt hebben we hier geen enkel probleem. Daar is ons hele land op ingericht: 200km is echt ver weg, €1000 extra voor een auto die 10% zuiniger is is lonend, dat soort dingen. Dat was een vooruitziende blik van Den Haag, ondanks dat het een impopulaire maatregel is.

In Amerika willen ze nu de eis stellen dat alle auto's 1 op 15 of zoiets rijden. Gevolg is dat auto's $1500 duurder worden per stuk. In de Nederlandse markt zijn die aanpassingen allang gedaan: van 1:12 naar 1:15 verdient een gemiddelde bestuurder in 3 jaar terug.
Dat vetgedrukte snap ik ff niet. Als de grondstofprijs verdubbeld, gaan hier immers ook gewoon de prijzen omhoog en omdat de belasting dan evenredig net zo hard omhoog gaat is het op een gegeven moment wel een probleem. Tenminste, voor sommigen wel......

Ik moet er niet aan denken hoor, een benzineprijs van 2 euro per liter ofzo.....

Mijn auto rijdt gelukkig 1 op 13...... dus kan nog een eind komen, maar die hoge prijzen van vorig jaar hakten er toen wel flink in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:06
Naboo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:26:
Ik moet er niet aan denken hoor, een benzineprijs van 2 euro per liter ofzo.....
Gelijk het fileprobleem opgelost, het overgewichtprobleem opgelost (mensen gaan meer fietsen en lopen), in één klap een flinke energiebesparing gerealiseerd, minder afhankelijk van een fossiele brandstof uit instabiel gebied, betere luchtkwaliteit in de steden, veiliger steden, etc.

Het heeft niet alleen maar nadelen...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Ach, ik heb de vorige keer dat de prijzen zo enorm hoog waren ook voor 1.80 staan tanken (ok, wel vpower en euro98 maar dat moest er nou eenmaal in, nu ook trouwens :+ ). Rij er toch echt niet minder om en de file's waren toen echt net zo lang als toen het weer naar 1.20 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mja ik rij graag in me oldtimer, en dat ding zuipt als een ketter euro98. Met een prijs van ~1,50 p/l kan het nog net. Als het 2 euro p/l word doe ik wel wat rustiger aan ;)

Snap sowieso niet waarom euro98 ZOVEEL duurder moet zijn dan 95, het verschil is minimaal. In africa etc kan je misschien nog 85 of lager tanken inc water ;)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Naboo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:26:
[...]

Dat vetgedrukte snap ik ff niet. Als de grondstofprijs verdubbeld, gaan hier immers ook gewoon de prijzen omhoog en omdat de belasting dan evenredig net zo hard omhoog gaat is het op een gegeven moment wel een probleem. Tenminste, voor sommigen wel......
Nee: in nederland hebben we altijd een vaste accijns gehad (BTW laat ik even buiten beschouwing, dat zit namelijk overal op en maakt dus niet uit). Die accijns is dus een vast bedrag, onafhankelijk van de grondstofprijs. Stel dat die €0,75 is, en de benzineprijs €0,25. Dan is de totale prijs €1,00. Als nu de benzineprijs verdubbelt naar €0,50, dan is de totale prijs €1,25, een stijging van 25% i.p.v. een verdubbeling. Gevolg: in Amerika zijn ze compleet afhankelijk van de lage benzineprijzen (en raden ze vrolijk een camping op 200 mijl afstand aan als uitvalsbasis voor een attractie, of een restaurant 100 mijl verderop 8)7), terwijl wij al gewend zijn aan hoge prijzen. Als de prijzen dan verdubbelen gaat Amerika failliet, terwijl wij elke maand iets extra aftikken bij de pomp en wat harder gaan klagen bij de verjaardag. Sommige mensen maken er echt een punt van en gaan nu met de trein, maar dat zou ook door de files kunnen komen.
Ik denk er niet aan, 'k pak toch wel de fiets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11

DropjesLover

Dit dus ->

Ghostrider schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:11:
Mja ik rij graag in me oldtimer, en dat ding zuipt als een ketter euro98. Met een prijs van ~1,50 p/l kan het nog net. Als het 2 euro p/l word doe ik wel wat rustiger aan ;)

Snap sowieso niet waarom euro98 ZOVEEL duurder moet zijn dan 95, het verschil is minimaal. In africa etc kan je misschien nog 85 of lager tanken inc water ;)
in belgie is het verschil ook ~2ct/L. heb nooit gesnapt waarom dat het hier duurder zou moeten zijn, omdat er gewoon bepaalde auto's op moeten rijden en maar marginaal meer octaan bevat. en grotere hoeveelheid octaan betekent een kleinere hoeveelheid andere olie fracties, dus milieutechnische aspecten zijn bullshit.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DropjesLover schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:25:
[...]

in belgie is het verschil ook ~2ct/L. heb nooit gesnapt waarom dat het hier duurder zou moeten zijn, omdat er gewoon bepaalde auto's op moeten rijden en maar marginaal meer octaan bevat. en grotere hoeveelheid octaan betekent een kleinere hoeveelheid andere olie fracties, dus milieutechnische aspecten zijn bullshit.
95 (of 98) geeft niet het octaangehalte aan, maar het octaangetal. Euro 98 is dus iets anders dan Euro 95 met een paar druppels octaan er aan toegevoegd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maar als je wat octaan toevoegt aan de brandstof moet je toch hetzelfde effect krijgen? De kosten kunnen dus nooit meer zijn dan +- 50% octaan + euro 95, en dat is het ook niet ;).
octaan = 100, euro 95 = 95. 50%*95 + 50%*100 = 97,5, dus je moet meer dan de helft octaan pakken om euro 98 te krijgen uit euro 95 + octaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Octaangehalte bestaat niet, dat is door agro al aangegeven met z'n correctie naar octaangetal, maar evenmin voegt men octaan toe. Bezine bevat geen octaan, het octaangetal is alleen maar het percentage t.o.v. octaan wat betreft klopvastheid (pingelen).
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat is wat ik ook weet, je mengt heptaan met octaan, en stelt een motor zo in dat hij op hetzelfde moment gaat pingelen als bij de brandstof die je test. Ik ga er dus vanuit dat je, wanneer je octaan zou mengen met benzine, hetzelfde effect zou krijgen als een benzine met een hoger octaangetal. Aangezien octaan nogal wat duurder is dan euro98 vermoed ik dat het niet rendabel is :P
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zoals verwacht zijn de brandstofprijzen weer aardig omhoog gegaan inderdaad. De GLA voor Euro95 en Euro98 is met 1.2 cent gestegen, die van diesel met 1.3 cent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:46

Vis

Gisteren 1,33 Euro per liter voor Euro95 in Duitsland.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Fuck Duitsland! :9 1.32 in Lelystad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Prijzen lopen weer aardig op...
De benzineprijs is woensdag door de 1,50 euro-grens gebroken, aldus UnitedConsumers.com

Het consumentencollectief, dat de prijzen bijhoudt, meldde de prijs van 1,50,01 voor een liter euro loodvrij, de meest getankte soort benzine in ons land.

Begin dit jaar schommelde de prijs nog rond de 1,20 euro.

Diesel en lpg stegen in de eerste helft van dit jaar minder hard in prijs, aldus Paul van Selms van UnitedConsumers.com. Diesel is pas de laatste maand zo'n 10 eurocent gestegen, terwijl LPG bijna niet in prijs in verandert sinds begin dit jaar.

De brandstofprijzen stijgen door een hogere olieprijs.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Toch maar een LPG installatie inbouwen denk ik.....

1.38 in Lelystad... dus valt nog even mee.... Ga zo maar even tanken, voordat de prijzen weer omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Met die stijgende olieprijzen begin ik toch serieus na te denken om een vast contract te nemen bij m'n energieleverancier. De economie hobbelt nu wat in het rondte maar als deze straks weer gaat hollen gaat de olieprijs weer mee omhoog... :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Naboo schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:09:
Toch maar een LPG installatie inbouwen denk ik.....
Waarom? Kan je plots niet meer naar het werk omdat het te duur geworden is met de BMW?
Ik lig er geen moment wakker van, als ik met de motor ga rijden dan giet ik er nog steeds evenveel benzine in als voorheen. Het is een hobby en het kost geld en zo hoort het ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2009 23:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:14

Onbekend

...

^^ Mee eens. Iedereen betaalt het zelfde, en iedereen houdt aan het einde van de maand gewoon minder over.

Als je nu een Porsche zou rijden die 1:4 rijdt, ja dan kan je misschien overwegen tot de aanschaf van een andere auto. Maar aan de andere kant heb je al genoeg geld om een Porsche te kunnen rijden en zou je niet over de brandstofprijzen moeten klagen...

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:20:
Als je nu een Porsche zou rijden die 1:4 rijdt, ja dan kan je misschien overwegen tot de aanschaf van een andere auto. Maar aan de andere kant heb je al genoeg geld om een Porsche te kunnen rijden en zou je niet over de brandstofprijzen moeten klagen...
Mijn idee :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Vanmiddag op de weg naar huis getankt in Luxemburg: € 1,12 per liter Euro95...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb gister getankt voor 1.368 en vandaag stond het weer vrolijk op 1.409... :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier is de diesel gelukkig nog vrij goedkoop bij de lokale Shell Express

0.979 vanmorgen.. bij een aantal stations alweer boven de euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier deed de lokale Shell Express vandaag 1.389 voor Euro95 en 0.999 voor een litertje diesel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Vraag me toch echt af hoe dit nu kan, bedoel, de olie stond mega laag, de dollar mega laag en toch zakten de prijzen hier amper, olie wordt iets duurder en gelijk de prijzen weer naar boven (en flink zelfs eigenlijk). De dollar staat nu nog laag, maar wat als die ook weer op 1,10 of 1 euro komt te staan?
Komt dit nu alleen door de oliespeculanten?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:35

YellowCube

Wait...what?

hoe bedoel je "de prijzen zakten hier amper"
Als ik even kijk naar posts van december vorig jaar zie ik prijzen van 1,10 euro/l voorbij komen.
Zet dat even af tegen de prijzen van vorig zomer (1.60 of meer). Da's 30% daling.
zou ik niet amper willen noemen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:55:
Komt dit nu alleen door de oliespeculanten?
Nee, niet alleen. Ook de aanslagen op pijpleidingen van Shell, de mogelijke dreiging van Korea op een raketaanval op Hawaii, de mededeling (Mei 2009) dat de OPEC de olieprijzen te laag vond, een te verwachten verbetering in de economie en dus een hoger verbruik, een minder grote afname van olie die verwacht wordt..... dat soort dingen bij elkaar zorgt voor hogere prijzen

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

[sarcasme mode on]
Mensen blijf maar lekker bijna allemaal benzine en diesel rijden, dan valt er hier genoeg te klagen
[/sarcasme mode off]

* psy tankt nog steeds met plezier LPG a 0,459 euro per liter

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

YellowCube schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:07:
hoe bedoel je "de prijzen zakten hier amper"
Als ik even kijk naar posts van december vorig jaar zie ik prijzen van 1,10 euro/l voorbij komen.
Zet dat even af tegen de prijzen van vorig zomer (1.60 of meer). Da's 30% daling.
zou ik niet amper willen noemen.
Ja, die prijzen waren lager dan voorheen, maar niet in de range die je zou verwachten als je kijkt naar de olieprijs en de stand van de Euro. Bedoel, als ze benzine nu op 2 euro zouden zetten en dan laten zakken naar 1.70, is het nog wel goedkoper geworden, maar nog steeds 20 cent duurder dan nu.
Guardian Angel schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:31:
[...]

Nee, niet alleen. Ook de aanslagen op pijpleidingen van Shell, de mogelijke dreiging van Korea op een raketaanval op Hawaii, de mededeling (Mei 2009) dat de OPEC de olieprijzen te laag vond, een te verwachten verbetering in de economie en dus een hoger verbruik, een minder grote afname van olie die verwacht wordt..... dat soort dingen bij elkaar zorgt voor hogere prijzen
Kan aan mij liggen, maar dat is toch allemaal speculatie :?

[ Voor 29% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-06-2009 08:46 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

psy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:42:
[sarcasme mode on]
Mensen blijf maar lekker bijna allemaal benzine en diesel rijden, dan valt er hier genoeg te klagen
\[/sarcasme mode off]

Koken doe je op gas :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou, let wel, ik moet toch zeker één keer per 6 maanden een tank benzine afrekenen hoor :+

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:45:
[...]
Deels. :)

Maar dat is er altijd. De ijsverkoper baseert zich op ervaringen uit het verleden en de vooruitzichten. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Niet direct. De olieprijs wordt in theorie bepaald door het geld dat het kost om het laatste vaatje olie uit de grond te halen. Als blijkt dat een groot goedkoop olieveld buiten bedrijf raakt, en de vraag stijgt, zal dus een moeilijkere bron gevonden moeten worden om dat te compenseren.

Dit is dus niets anders dan normaal vraag en aanbod: tegen $30 kan er te weinig olie worden geproduceerd, dus gaat de prijs omhoog. De olievoorraden in de VS zijn flink geslonken, oftewel de vraag is hoger dan het huidige aanbod, dus gaat de prijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:07:
Nou, let wel, ik moet toch zeker één keer per 6 maanden een tank benzine afrekenen hoor :+
niks te klagen dan :P

* Luuk rekent gemiddeld om de 5 dagen 60 liter diesel af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Ja en je rekening plunderen doe je met benzine :+

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:31:
[...]

Ja en je rekening plunderen doe je met benzine :+
Conclusie: over op diesel dus, die zit er mooi tussenin ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tussen een olieland (waar men de kosten van het ontginnen in de gaten houdt) en Rotterdam (waar men naar de vraag kijkt, momenteel is het -20% tov vorig jaar) zitten de handelaren. Een scheepslading olie uit een olieland vertrekt, heeft het een eigenaar. Een handelaar zit in een studentenkamer met een rij telefoons en belt om olie te kopen/verkopen. Iemand anders wilt olie en betaalt genoeg zodat deze handelaar marge heeft. Zo verwisselt een scheepslading continue van eigenaar voordat het in Rotterdam aankomt.

Als ze in Rotterdam weinig ervoor willen geven en je hebt handelaren die het voor weinig kwijt willen geraken, dan kunnen de handelaren met te hoge prijzen hun spul niet kwijt.

Als de bomen van 2008 tot in de hemel groeiden, dan wilt Rotterdam kost wat kost olie kopen. De handelaren kopen nu dure olie omdat ze weten dat het na een week zoveel duurder zal worden en het was dan rijp voor verkoop. Zo belegden mijn ouders met pallets rijst in de winkel, aankopen tegen huidige prijs en over enkele weken verkopen tegen de verhoogde prijs. Door tijd opgerokken marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Kleingeld. Ik spuit altijd nog ff wat benzine door dat putje als een bonus voor de tankstations.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
psy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:42:
[sarcasme mode on]
\[/sarcasme mode off]

En hoeveel wegenbelasting per kwartaal betaal je?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Snowwie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:12:
[...]

En hoeveel wegenbelasting per kwartaal betaal je?
856 per jaar, normaal zou benzine uitkomen op 604 voor hetzelfde gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

LPG in Belgie is nog steeds onvoorstelbaar goedkoop, ik heb van de week getankt voor 31.5 cent. Niet te geloven, ik moest 10,70 afrekenen voor ~32 liter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 09:35

YellowCube

Wait...what?

en hoe ver rij je dan?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
Ik schat een kilometer of 300, maar dan nog, 10 euro voor 300km... Als dieselrijder weet ik niet anders dan 1000km voor 5 tientjes. Helaas rijd ik niet zoveel meer en staat dat ding belastinggeld te verbranden op een parkeerplaats in het buitenland. Laatste tank diesel was van 18 april en is nog betaald met euro's voor ik de grens met Denemarken overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Idd 32 liter is goed voor 320 km.

Op een volle tank van 42 liter rij ik 420 km.
_JGC_ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:36:
Ik schat een kilometer of 300, maar dan nog, 10 euro voor 300km... Als dieselrijder weet ik niet anders dan 1000km voor 5 tientjes. Helaas rijd ik niet zoveel meer en staat dat ding belastinggeld te verbranden op een parkeerplaats in het buitenland. Laatste tank diesel was van 18 april en is nog betaald met euro's voor ik de grens met Denemarken overkwam.
Dan heb je ongeveer 50 liter diesel getankt, verbruik 1 op 20. Dat doe je dan nog heel netjes, veel zullen dat niet halen.

[ Voor 107% gewijzigd door psy op 24-06-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Een 206 is een licht autootje (949kg), met dat 1.4HDI motortje rijdt ie zuinig. 1:20 is het normale verbruik als je gewoon doorrijdt met airco aan. Ik heb er wel 1:22 of 1:23 mee kunnen halen, maar dan moet je goed opletten hoe je rijdt en geen grootverbruikers zoals achterruitverwarming en airco aanzetten. Voor moderne diesels is 1:20 geen prestatie meer, al helemaal niet met een moderne kleine diesel in een kleine auto. Dit soort verbruiken kan je ook al halen met een Daihatsu Cuore of een Toyota Aygo met benzinemotor, dus echt zuinig is 1:20 tegenwoordig niet meer, helemaal niet voor diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Klopt. Mijn Leon uit 2000 (1.9SDI) zit op 1:22 gecombineerd. Wel met de airco uit. Als ik er op ga letten denk ik dat 1:25 makkelijk haalbaar is.

Ok, je hebt dan niet echt een vlotte auto (zeker niet met airco aan :P), 1190kg met 64pk is niet zoveel. Maar aan de andere kant: de motor is niet kapot te krijgen! Het is nog een 'oude' generatie SDI, lekker rauw, net een tractor in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
psy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:37:
Idd 32 liter is goed voor 320 km.

Op een volle tank van 42 liter rij ik 420 km.
856 per jaar, normaal zou benzine uitkomen op 604 voor hetzelfde gewicht.
Een beetje gemiddelde benzine rijdt 1 op 15. Jij rijdt dus 1 op 10.

Je aangegeven prijs voor LPG bedraag € 0,459 euro. Vanwege dat jouw auto gemiddeld 1,5x zoveel gebruikt moeten we deze prijs dus ook met 1,5 vermenigvuldigen. Dan kom je op € 0,6885 per liter.

Jij bespaart, uitgaande van een benzine prijs van € 1,35 ( -/- € 0.6885) = € 0,6615 per kilometer.
Maar, omdat jij € 252,- per jaar meer betaald aan wegenbelasting moet je dus minstens ~381 kilometer per jaar rijden om kiet te spelen. Doe je daar 10.000 kilometer bij op dan bespaar je al gauw € 6.615,- per jaar.

Ik kijk hier vreemd tegen aan, klopt dit wel??? :P
Als dit verhaal klopt dan moet ik ook heel snel maar even een wagentje op gas kopen... :) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Snowwie op 24-06-2009 15:13 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

LPG gebruik je 20% meer van, doordat er 20% minder energie zit in een liter LPG dan in een liter benzine. Waarschijnlijk rijdt hij op benzine dus 1:12 o.i.d. En dat is voor een middenklasser toch niet zo'n raar verbruik, dacht ik :?

Passat 2.0 uit 2000-2005 doet inderdaad 1:12 gecombineerd: http://www.autoweek.nl/ca...?id=22468&jaar=0&cache=no
Vectra 1.8 uit 2002-2005 1:13: http://www.autoweek.nl/ca...?id=25728&jaar=0&cache=no
1:15 vind ik dus wat optimistisch voor een 'gewone' benzineauto, zeker als je een beetje van doorrijden houdt.

Mijn oom rijdt trouwens 25% zuiniger op LPG dan op benzine, maar dat heeft een andere oorzaak.

spoiler:
chevy454 zal dat vast wel kunnen uitleggen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door MBV op 24-06-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Snowwie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:47:

Je aangegeven prijs voor LPG bedraag € 0,459 euro. Vanwege dat jouw auto gemiddeld 1,5x zoveel gebruikt moeten we deze prijs dus ook met 1,5 vermenigvuldigen. Dan kom je op € 0,6885 per liter.

Jij bespaart, uitgaande van een benzine prijs van € 1,35 ( -/- € 0.6885) = € 0,6615 per kilometer.
Maar, omdat jij € 252,- per jaar meer betaald aan wegenbelasting moet je dus minstens ~381 kilometer per jaar rijden om kiet te spelen. Doe je daar 10.000 kilometer bij op dan bespaar je al gauw € 6.615,- per jaar.

Ik kijk hier vreemd tegen aan, klopt dit wel??? :P
Als dit verhaal klopt dan moet ik ook heel snel maar even een wagentje op gas kopen... :) :)
Je berekening klopt niet, want ik bespaar natuurlijk (in jouw hypothetisch geval) geen 0,6615 per kilometer! Want ik moet 10 kilometer rijden op 1 liter gas te verbranden :)
Dus delen door 10...

Maar hoe het volgens mij zit:

Mijn auto verbruikt op benzine inderdaad ongeveer 1 op 12,5 (Primera, gewicht 1285kg).

Stel ik zou 10.000 km rijden
benzine 10.000/12,5=800 liter = 800 x 1.38 = 1106 euro
wegenbelasting = 604 euro
totaal = 1710 euro

lpg 10.000/10=1.000 liter = 1000 x 0.465 = 465 euro
wegenbelasting = 856 euro
totaal = 1321 euro

Dan heb ik dus al zo'n 400 euro voordeel. In werkelijkheid rijd ik natuurlijk veel meer, zo'n 30.000 tot soms 50.000 per jaar.
(De installatie is allang afgeschreven, ik heb de auto al 9 jaar)

[ Voor 51% gewijzigd door psy op 24-06-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

offtopic:
welke primera past bij 1285 kg? Een primera 1.8 uit 2000 zou 1:13,5 moeten halen:
http://www.autoweek.nl/ca...?id=18742&jaar=0&cache=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

offtopic:
bijna goed... maar ik heb een 2.0; 1245 kg + lpg installatie; opgegeven (1 op 12,3) klopt dus wel aardig
http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=18730&cache=no

[ Voor 27% gewijzigd door psy op 24-06-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Laatst online: 07:19
Snowwie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Eh nee, zoals je het nu schrijft verbruikt de auto 1 liter benzine per km, zelfs in de VS is het nog niet zo erg ;) Nog eens delen door 10 dus (verbruik van 1:10) en dan kom je op een besparing van € 0,06615 per km, dus ongeveer 6,5 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

offtopic:
WTF! Zelfs een trailblazer haalt volgens specs nog 1:8 8)7 Dat haalt mijn oom nog niet eens, en die rijdt met z'n chevvies alsof ze van porselein zijn...
Officiële import kan ik alleen een Viper vinden die 1:5 volgens specs rijdt. F-150 en dat soort monsters staan niet in de carbase :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik zat mij laatst eens af te vragen of het nog rendabel zou zijn voor mij om een LPG tank in te bouwen.

M'n auto is 15 jaar oud en rijdt nog als een zonnetje. Ik rijd gemiddeld zo'n 27.000km per jaar met een gemiddeld verbruik van 1:12.

En in principe wil ik de auto nog wel een tijdje houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Naboo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:50:
Ik zat mij laatst eens af te vragen of het nog rendabel zou zijn voor mij om een LPG tank in te bouwen.

M'n auto is 15 jaar oud en rijdt nog als een zonnetje. Ik rijd gemiddeld zo'n 27.000km per jaar met een gemiddeld verbruik van 1:12.

Zoiets blijft een gok natuurlijk Het inbouwen avn een G3-installatie kost bijna meer dan de dagwaarde van de auto. De auto zal echter door het inbouwen van de G3-installatie niet opeens in waarde verdubbelen. Je zult er dus wel enige tijd meer door moeten rijden. Garanties daarvoor heb je natuurlijk nooit. Hoe ouder de auto en hoe groter het gereden aantal kilometer hoe groter het risico. Auto's die als een zonnetje rijden kunnen over 100 meter opeens stil staan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Laat hem anders eerst eens zorgvuldig keuren (Dekra bijvoorbeeld). Kost je wel iets maar dan weet je meer over de technische staat.

Oh ja en bel een goede LPG inbouwer, die kan je vast meer vertellen over jouw model auto, en of dat verstandig is (heb zeer goede ervaring met AISB Baarlo, die geven je telefonisch echt heel goed advies)

[ Voor 15% gewijzigd door psy op 24-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het ligt er een beetje aan wat voor auto je hebt. Belangrijkste is of je auto wel écht geschikt is om op gas te rijden: daarvoor moet je echt harde klepzittingen nodig hebben, en ik weet dat veel Franse auto's dat bijvoorbeeld niet hebben. En merken zoals Toyota/Lexus en BMW geven zelfs bij het inbouwen van gas geen garantie meer op de auto (al koop je hem nieuw). :P

Heb je een Volvo, Saab of een Amerikaan, dan zal het gas-gebeuren in ieder geval wel goed gaan werken. :)

Maar je kan het ook anders bekijken: veel mensen vinden de motorische staat het belangrijkste van een auto, maar eigenlijk is dat eerdere de carrosserie, rubber, ophangingen, remmen etc etc. Een motor kan je namelijk vervangen in 1-2 dagen tijden en dan kan je er weer gemiddeld 2 ton tegenaan. :P Zaken zoals rubbers vervang je doorgaans rond de 10-15 jaar (tenzij je geluk hebt en het niet uitgedroogd is) en voor een complete auto zit je dan vaak op rond de 1000-1500 Euro ex BTW. :P En zo heb je meer van dat soort prijzige geintjes. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Bart-Willem op 24-06-2009 18:20 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Tenerife was de benzine '95 erg goedkoop, namelijk 77 cent. Voor '98 betaalde je geloof ik 80 cent. Voor een litertje Diesel was je 67 cent kwijt...wat een prijzen !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Miami $2,66 voor een gallon 8-) Dat zijn teminste nog eens prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09:15

Acid_Burn

uhuh

Alhoewel de amerikanen daar waarschijnlijk anders over denken :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Bart-willem: dat soort dingetjes kan je wel mee blijven rijden. En 1-2 dagen sleutelen om de motor te vervangen door een garage is nou niet bepaald gratis, de motor nog buiten beschouwing gelaten...

Ik vind die 2 dagen nog wel erg optimistisch: om de koppeling van de X-type van mijn vader te vervangen (drukgroep en platen, het 2-massa vliegwiel hebben ze direct maar meegenomen leuk, chip-tuning door de vorige eigenaar...) waren ze al 2 dagen bezig.

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 21-07-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Laat staan dat je dan ook nog een fatsoenlijk motorblok moet kunnen vinden. Een collega van me had een Rover op LPG waarbij de koppakking lek is gegaan, hij er te lang op heeft gewacht om de boel te repareren en vervolgens de hele motor in de soep is gelopen. Hij heeft iemand gevonden die voor hem een nieuw motorblok zou regelen en ook de LPG installatie zou ombouwen naar het nieuwe blok. Na het 2e niet goed werkende blok heeft ie het opgegeven en afscheid genomen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n motorswap is echt een heel stuk eenvoudiger dan dat het lijkt... Bij mijn mercedes duurt het denk ik een uur of 6 uitbouw en 8 uur inbouw

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voor sommige auto's ja, je moet geluk hebben dat je motorblok makkelijk in en uit te takelen is, en je moet geluk hebben dat je motorblok in overvloed op de sloop of marktplaats ligt. Voor een golfje of opeltje geen enkel probleem, maar voor de iets meer exotische auto's dus wel.
Verder is een uurtje of 6-8 in een garage altijd nog 240 tot 320 euro aan werkloon, en dan reken ik nog mild met 40 euro per uur. Het is niet voor niks dat veel mensen afscheid nemen van hun oudere auto als de motor het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

6 uitbouw PLUS 8 inbouw, dus 14*40 = €560. Plus de kosten van een goed werkende (misschien gereviseerde) motor...
[edit]
Golf 4 1.6 benzine motor met 70.000 km staat op marktplaats voor €600. Dus €1160 voor een nieuwe motor, zonder ook maar een idee hoe hij loopt, nee dank je.

[ Voor 42% gewijzigd door MBV op 21-07-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Golfje is niet eerlijk vergelijken, die dingen liggen bij stapels op de sloop. Is alleen nog de vraag of de sloper er net zoveel voor vraagt als iemand op marktplaats voor een hele golf. Je moet nooit naar een sloper gaan zonder eerst uit te zoeken wat het alternatief kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Golfje was dus het gunstigste geval, en zelfs dan zet ik er mijn vraagtekens bij. Nee deze dan: Citroën XM 1.9D motor met 3 ton op de teller, €700! 8)7 Ruilen tegen een complete XM? ;) 2.0 16v motor uit een ZX voor €1150, terwijl je een complete ZX met 2.0 voor €1350 koopt 8)7

[edit]
Eigenlijk heeft dit dus niks met brandstofprijzen te maken ;) Back on topic?

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 21-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
de prijzen zijn in de zomer altijd hoger, dan in de winter, rara hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24

na 15 jaar en km stand gaat dat niet meer.
Het is ook niet rendabel om er nu pas LPG in te zetten, gewoon een andere auto zoeken met LPG er al in.
Ik heb een C5, heb niks meer betaald omdat er lpg inzit, woon aan de Belgische grens, betaal rond de 30 cent per liter LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:13

OzzieMann

PSN: OzzieMann

En per morgen gaan de accijns voor alle brandstoffen met €0,0006 per liter omhoog. Het is niet veel, maar toch wordt deze weer door onze neus geboord!
Ik heb er nergens iets over gehoord in het nieuws, proberen ze de verhoging stiekum door te voeren ofzo :?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nickvanozzie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:08:
En per morgen gaan de accijns voor alle brandstoffen met €0,0006 per liter omhoog. Het is niet veel, maar toch wordt deze weer door onze neus geboord!
Ik heb er nergens iets over gehoord in het nieuws, proberen ze de verhoging stiekum door te voeren ofzo :?
Tsjongejonge zeg, als je om dit soort pietluttige verhogingen al druk moet gaan zitten maken... dit scheelt je op een tank van 50 liter wel 3 hele centen. Woei, rebellie beginnen, omver werpen die regering!!!

Verwacht je nu echt dat de pers dit soort totaal irrelevante en marginale dingen nu ook al breed gaat lopen uitmeten op de voorpagina's etc? D'r zijn wel belangrijker zakeni waar ze zich mee kunnen bezighouden...

En geef überhaupt je bron eens? Dat het nergens genoemd is, zou er naast bovengenoemde redenen ook wel eens op kunnen duiden dat het gewoon onjuist is, nietwaar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Zo'n accijnsverhoging is het probleem niet. Het is gewoon een spelletje dat heet marktwerking. Krijgen de oliemaatschappijen er niet genoeg voor, dan wordt het aanbod gewoon bewust verkleind. Het valt iig slecht uit te leggen dat de prijs van een vat olie nu meer dan twee keer zo laag was als vorig jaar ergens, waar we ook tussen de 1.40 en 1.50 voor een liter betaalde.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 19:25
Het kunstmatig hoog houden van hun inkomsten is het probleem. Princiepekwestie. Het is wéér verder die benzineprijs omhoog. Nog hoger dan hij al is. Terwijl de olie zelf veel goedkoper is. Dat maakt het nog krommer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
wildhagen schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:19:
[...]
En geef überhaupt je bron eens? Dat het nergens genoemd is, zou er naast bovengenoemde redenen ook wel eens op kunnen duiden dat het gewoon onjuist is, nietwaar?
Volgens mij gaat wel de voorraadheffing ten behoeve van de financiering van COVA per 1 augustus omhoog:

http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_31-07-2009
Artikel 22

1.De heffing bedraagt voor:
a. lichte olie, per 1000 L bij een temperatuur van 15 graden Celsius € 5,30
b. halfzware olie, per 1000 L bij een temperatuur van 15 graden Celsius € 5,30
c. gasolie, per 1000 L bij een temperatuur van 15 graden Celsius € 5,30
d. vloeibaar gemaakt petroleumgas, per 1000 kilogram € 5,30
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_01-08-2009
Artikel 22

1. De heffing bedraagt voor:
a. lichte olie, per 1000 L bij een temperatuur van 15 graden Celsius € 5,90
b. halfzware olie, per 1000 L bij een temperatuur van 15 graden Celsius € 5,90
c. gasolie, per 1000 L bij een temperatuur van 15 graden Celsius € 5,90
d. vloeibaar gemaakt petroleumgas, per 1000 kilogram € 5,90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou kunnen, maar da's geen accijns ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 21:58
Ik schop dit topic maar eens. De brandstofprijzen zijn de laatste tijd weer aardig gestegen. Betaalden we eind vorig jaar nog €1,40 voor een liter benzine, inmiddels is dat €1,56.Waar zal het deze keer eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
JJapie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:09:
Ik schop dit topic maar eens. De brandstofprijzen zijn de laatste tijd weer aardig gestegen. Betaalden we eind vorig jaar nog €1,40 voor een liter benzine, inmiddels is dat €1,56.Waar zal het deze keer eindigen?
Hhmm ik betaal €1,45.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ik heb het over de adviesprijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
JJapie schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:09:
Dan moet je uitzoeken wat de oorzaak is...

Vorig jaar 1,01 nu 1,10 (diesel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Het gaat inderdaad langzaamaan weer de verkeerde kant op. Echt weer op een sneaky manier, cent per cent, maar dan telkens zonder berichten in de media.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 10-03-2010 10:15 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Silver7 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:14:
[...]

Dan moet je uitzoeken wat de oorzaak is...

Vorig jaar 1,01 nu 1,10 (diesel)
De media besteedt er geen of erg weinig aandacht aan op dit moment. Ik kan er in ieder geval niet veel over vinden. De prijs van ruwe olie is wel gestegen de laatste tijd. Logisch dat de brandstoffen dan duurder worden. Mogelijk is het wereldwijde economische herstel de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tsja, half Nederland heeft een tankpas van de leasemaatschappij en kan het dus weinig bommen wat de brandstofprijs doet :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dennahz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:15:
Het gaat inderdaad langzaamaan weer de verkeerde kant op. Echt weer op een sneaky manier, cent per cent, maar dan telkens zonder berichten in de media.
Ik verbaas me er nog steeds over dat benzinepompen niet standaard de prijs even specificeren... Shell wou dat jaren geleden gaan doen, maar is er heel snel weer mee gestopt, ik neem aan na druk vanuit de overheid.
Ik zou graag zien dat op elk bonnetje staat:
-3 euro benzine
-8 euro belasting
(en ja ik tank met de motor, niet zo veel dus)
Want volgens mij weet het overgrote deel van de bevolking niet beter dan dat benzine zo duur hoort te zijn, terwijl het simpelweg een heel continent (!) is dat z'n inwoners zo afzet met belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bezine prijzen (landelijk gemiddelde) sinds 9 juni 2008:
Benzine prijzen 9 juni 2008-10 maart 2010

Het is dus nog duurder geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mx. Alba schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:30:
Tsja, half Nederland heeft een tankpas van de leasemaatschappij en kan het dus weinig bommen wat de brandstofprijs doet :D
Dat zou erg kortzichtig zijn. Een hogere olieprijs (en dus hogere brandstofprijs) vertaald zich uiteindelijk ook in een hoop andere duurdere producten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RemcoDelft schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:36:
[...]

Ik verbaas me er nog steeds over dat benzinepompen niet standaard de prijs even specificeren... Shell wou dat jaren geleden gaan doen, maar is er heel snel weer mee gestopt, ik neem aan na druk vanuit de overheid.
Ik zou graag zien dat op elk bonnetje staat:
-3 euro benzine
-8 euro belasting
(en ja ik tank met de motor, niet zo veel dus)
Want volgens mij weet het overgrote deel van de bevolking niet beter dan dat benzine zo duur hoort te zijn, terwijl het simpelweg een heel continent (!) is dat z'n inwoners zo afzet met belastingen.
Of misschien andersom, want dan zien mensen nu juist dat bij het stevig stijgen van de benzineprijzen dit dus altijd enkel komt doordat de pompen hun marges verhogen.. accijns zelf stijgt namelijk niet mee met de prijs, is een vast bedrag... hooguit stijgt wel de BTW mee met de prijs maar dat is slechts 19% ...

gedurende de hele grafiek van Erkens hierboven lag de accijns op 70 eurocent:
zowel toen de prijs op €1.70 stond, alswel toen de prijs enige tijd erna op €1.20 stond, werd er 70 centen qua accijns ingehouden voor vadertje Staat.

en belasting, ach je zult het sowieso betalen, is het niet via accijnsen, dan wel via inkomensbelastingen en eerlijk gezegd kies ik liever voor omzetbelasting, waarop je als consument iig zelf ook nog wat invloed kunt uitoefenen qua bestedingspatroon (je kunt dan bv besluiten bv motor te rijden of een zuinigere auto te rijden, als je de staat niet verder teveel wilt financieren).
inkomstenbelasting is wel gewoon een keiharde 'hap' uit een inkomen dat de burger gewoon zelf verdiend heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 10-03-2010 11:13 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voorbeeld is hier ook in Heerenveen, hier zaten een Shell en een Total, waarbij de Shell altijd een halve cent duurder was dan de Total. Een paar maand geleden is de Shell omgeruild voor een Texaco, en nu is het bij diezelfde pomp ineens 11 cent/liter duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik denk dat jullie vergeten dat de euro flink gezakt is.
Afbeeldingslocatie: http://ichart.finance.yahoo.com/5y?eurusd=x
http://finance.yahoo.com/...SD=X&t=5y&l=on&z=m&q=l&c=
De euro is gezakt, dus de olieprijs (die in dollars staat genoteerd) is gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik vraag me af wat er gebeurt was als de olieprijs in Euro's stond. Dan neem ik aan dat met een zakkende Euro met in het midden-oosten minder verdient en even goed de prijs op stuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Vandaag getankt. 1,57 euro/l
En ik kan hier gewoon niks aan doen. Bij andere uitgaves, kan ik er nog een beetje invloed op hebben. Door bijv. een een goedkoper product te nemen of het gewoon niet te kopen voor een tijdje.

Maar ik heb de auto nodig. Openbaar vervoer is geen optie.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DNA_Saint schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:03:
Vandaag getankt. 1,57 euro/l
En ik kan hier gewoon niks aan doen. Bij andere uitgaves, kan ik er nog een beetje invloed op hebben. Door bijv. een een goedkoper product te nemen of het gewoon niet te kopen voor een tijdje.

Maar ik heb de auto nodig. Openbaar vervoer is geen optie.
Tank jij langs de snelweg dan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aan de prijs te zien wel idd... tsja, dat is ook niet echt slim natuurlijk, aan de snelweg betaal je al snel 10 cent meer dan in een dorps/stadspompt.

Huidige prijzen hier bij de Shell Express: 1.469 voor Euro95, 1.109 voor diesel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja precies, steevast 10 cent duurder.
Iedere keer als ik langs de snelweg moet tanken baal ik ervan, ga ik slimmer mee om tegenwoordig.
Ik heb er ook wel een 6 liter ingegooid langs de snelweg omdat ik toch langs een goedkopere pomp ging rijden, had ik echt geen zin om op dat moment 5 euro te veel op een tank te betalen. Die man achter de kassa vond het maar niks, dat ik er maar een paar liter in gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

!null schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:10:
Die man achter de kassa vond het maar niks, dat ik er maar een paar liter in gooide.
Ach. Ik zie mensen ook bij een goedkope pomp voor een tientje diesel tanken. vraag me altijd af waarom ze dat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wellicht omdat ze erop gokken dat het morgen iets goedkoper is geworden, en dan de tank volgooien?

Zie het ook soms gebeuren, gisteren toevallig nog. En maar moeilijk liggen doen met het tankpistool, om toch vooral niet op 10.03 uit te komen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dat zou ik me dan ook afvragen. Maar als ik bij een snelweg pomp sta waar je 12 cent per liter meer betaald dan hoef je je dat niet af te vragen. En die kerel achter de kasse snapte het ook wel, hij vond het alleen niet leuk :P Maar goed, daar heb ik geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

!null schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:15:
Ja dat zou ik me dan ook afvragen. Maar als ik bij een snelweg pomp sta waar je 12 cent per liter meer betaald dan hoef je je dat niet af te vragen. En die kerel achter de kasse snapte het ook wel, hij vond het alleen niet leuk :P Maar goed, daar heb ik geen boodschap aan.
Tuurlijk. In jouw geval begrijp ik het wel :Y

Dat die vent aan de kassa zuur kijkt is niet jouw probleem :)
wildhagen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:14:
Wellicht omdat ze erop gokken dat het morgen iets goedkoper is geworden, en dan de tank volgooien?

Zie het ook soms gebeuren, gisteren toevallig nog. En maar moeilijk liggen doen met het tankpistool, om toch vooral niet op 10.03 uit te komen...
Ach heel soms doe ik het ook wel, maar ik zie het dan als een 'spelletje', of dat nou met liters of met euro's is maakt dan niet uit want ik betaal toch met een tankpas. geeft een beetje jeu aan het tanken :P

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 10-03-2010 16:21 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.