Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 45 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.721 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mace schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:23:
[...]

Dat weet ik, het octaangetal zegt iets over hoe een brandstof tegen compressie kan idd. en dat komt dus neer op weerbaarheid tegen pingelen. En volgens mij kan je dat wel met additieven bereiken
Ja, met lood. Maar dat mag dus niet meer :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:49
wildhagen schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:52:
[...]

Ik wou net zeggen, dat scheelt volgens mij veel meer.

Ik weet niet of het ooit onderzocht is, maar het zou me niet verbazen als het steeds kleine hoeveelheden tanken wel eens voordeliger zou kunnen zijn dan iedere keer de tank volgooien (en dan laat ik het vaker moet tanken even buiten beschouwing). Juist doordat-ie dan minder gewicht mee hoeft te slepen (toch al snel enkele tientallen kilo's).

Of het ook de moeite waard is qua besparing, het lijkt me niet, zal hooguit om minder dan 5 euro op jaarbasis gaan denk ik. Erg kleine hoeveelheden iig.
En als het dan wel uitmaakt, dan zal het tankstation ook geen meter mogen afwijken van je route. Ik zie sommige mensen soms speciaal naar een goedkope pomp rijden, terwijl er een pomp met 3ct/liter duurder gewoon op de route ligt. Die besparing voor 0,03*45 liter ben je dan kwijt aan die 12 kilometer omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei, de prijzen zijn in één nacht wel aardig gedaald zeg: de GLA voor Euro95 is één cent omlaag gegaan, de GLA van diesel maar liefst 3 cent in één nacht.

De lokale Shell Express vraagt voor een litertje diesel nu 1.059, terwijl dat gisteren nog 1.095 was...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kan zijn dat je minimaal bespaart als je met kleine beetjes tankt als het station op je weg ligt, maar echt handig is dat niet. Ik zou gewoon een veel grotere tank willen zodat ik minder moet tanken. Heb maandagmorgend de tank volgedaan en nu is ie weeral leeg (nog 48 km te gaan volgens boordcomputer).

Een 52l tank is voor iemand die veel rijdt gewoon te klein. Voor mijn part hangen ze er 1 van 80-100l onder, dan heb je tenminste een voldoende actieradius.

Heb straks een nieuw record, 175€ getankt op 5 dagen tijd. Dit wel in mijn wagen en in de camionette die ik van het werk geleend had. Gelukkig heb ik een tankkaart :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Je kunt natuurlijk ook een auto nemen die meer kilometers aflegt met minder brandstof. Ik deed met mijn vorige auto 900km op een tank van 55 liter. Nu heb ik een tank van 50 liter en doe ik 950-1000km voor het lampje gaat branden. Nadat het lampje gaat branden kan ik nog 150km rijden voor ik een tankstation hoef te zoeken. Ritje woon-werk heen en weer is 120km, dus kan ik altijd bij hetzelfde tankstation tanken op de weg terug naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
_JGC_ schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:14:
Je kunt natuurlijk ook een auto nemen die meer kilometers aflegt met minder brandstof. Ik deed met mijn vorige auto 900km op een tank van 55 liter. Nu heb ik een tank van 50 liter en doe ik 950-1000km voor het lampje gaat branden. Nadat het lampje gaat branden kan ik nog 150km rijden voor ik een tankstation hoef te zoeken. Ritje woon-werk heen en weer is 120km, dus kan ik altijd bij hetzelfde tankstation tanken op de weg terug naar huis.
Ik ga echt geen wagen kopen ifv de actieradius. Ik koop een wagen op gevoel.
Met mijn vorige wagen deed ik ook 900-1000 km met 45l, nu doe ik er 750 km met 48 liter.
Lampje gaat branden als ik nog 80km te rijden heb en de auto geeft een waarschuwing op het scherm als je nog 50km kan rijden, van heiruit kan je naar een lijst met dichtbijzijnde stations zodat je er 1 kan kiezen en de gps zal dan de weg wel vertellen.

Er zijn merken waar je een grotere tank kunt onder laten hangen, zou mooi zijn als ze dat gewoon in elke auto als optie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Engineer Stewie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:18:
[...]

Ik ga echt geen wagen kopen ifv de actieradius. Ik koop een wagen op gevoel.

(...)

Er zijn merken waar je een grotere tank kunt onder laten hangen, zou mooi zijn als ze dat gewoon in elke auto als optie aanbieden.
Tja, das een keuze. Ligt er natuurlijk aan hoeveel je rijdt, maar voor mij zelf bijvoorbeeld is het verbruik van een auto echt wel een criterium. Ik heb nu een Clio 1.5 diesel waar ik ongeveer 1100 km op een tank van 55 liter rijdt. Tegenwoordig klaagt iedereen over de brandstofprijzen; tja als je bij de keuze van een auto geen rekening wil houden met verbruik... Je goed recht natuurlijk, maar dan roep je de kosten ook over je zelf af hoor.

Daarnaast vind ik dat het niet alleen voor de kosten, maar ook voor het milieu en vanwege de eindigheid van de voorraad fossiele brandstoffen niet meer dan redelijk zou zijn als zowel consumenten als producenten eens wat meer achter zuinige auto´s aan gingen. Dan hebben volgende generaties ook nog wat fossiele brandstoffen. Je kunt wel zeggen als ze op zijn gaan we toch gewoon op waterstof rijden. Tja das leuk voor wat betreft brandstof voor auto´s, maar olie wordt niet alleen voor brandstof gebruikt; er wordt bijvoorbeeld ook smeerolie en kunststoffen van gemaakt. Dus volgens mij zul je altijd fossiele brandstoffen nodig hebben. Want je kunt kunststoffen niet eeuwig blijven recyclen; soms heb je gewoon nieuwe grondstoffen nodig dus dan is het voor volgende generaties wel handig als er nog ergens een voorraad is.

[ Voor 21% gewijzigd door RagingR2 op 14-11-2008 11:55 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Engineer Stewie doelde waarschijnlijk meer op de grootte van de tank dan op het verbruik. Hij zal vast wel (enigzins) naar het verbruik kijken, maar niet naar de grote van de tank en dus het actieradius.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gister de tank diesel volgegooit voor 1,046 bij de Shell Express in Doetinchem, volgens mij een van de goedkoopste express stations van Nederand als ik de website zo eens bekijk.

met deze prijzen begint autorijden langzaam weer leuk te worden ;)

[edit] nooo.. zie net dat de prijzen vannacht weer gedaald zijn.. diesel 1,028 en 95 1,209 dat gaat goed :)

Shell express Maarsbergen spant de kroon met z'n prijzen, 1,024 en 1,205.. cheap!

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk op 14-11-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha autorijden is nog steeds hartstikke leuk hoor (ok wat minder leuk in de winter) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Check de Makro Delft @ http://www.brandstof-zoek...nd/Delft/Schieweg/2627as/ ... 0,998 voor de diesel \o/ En maar 1,179 voor Euro 95.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:43:
Gisteren moest ik tanken en ik zag bij Texaco ofzo de prijzen in Alphen aan de rijn op 1,37 staan :O!!
Ik dacht dat gaat het niet worden. Toen reed ik naar een BP uit me school en daar stond deze op 1,36!!
Toen ben ik naar huis gegaan vanuit school en hier is het 1,31 dus dat valt wel mee.
Maar of het in dit boere gat onder de 1,30 komt... ik weet niet.
Ik heb net mn auto volgetankt voor 1,229/L *D Vorige week al voor 1,21nogwat...

Heerlijk die lage prijs zo :Y) Maar we zullen afwachten, hoelang dit feestje gaat duren. Zoals Naboo al zegt: De brandstofprijzen zijn lang kennelijk onnodig te hoog geweest..

Leg dit maar eens uit, Bos..

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 14-11-2008 20:52 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bos-bashen is lekker makkelijk, maar de stijging kwam door speculanten op de beurs en de zwakke dollar/dure euro, niet door maatregelen van Bos of het kabinet...

Zoals overigens al 100x in dit topic is uitgelegd, maar lees vooral het topic niet even door, dan kunnen we het voor de 101e keer nog eens uitleggen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik doelde niet op maatregelen van Bos, danwel het kabinet.. Ik doelde op Bos die op alles bashed wat duur is, maar over de benzineprijzen heb ik hem (afgezien van het 8ct teduur verhaal) nooit gehoord. Ik wil niets speculeren, maar ik vind het nogal eigenaardig :)

Daar wil ik nog aan toevoegen, dat als jij je tankpas niet had je waarschijnlijk de mening van velen zou delen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 14-11-2008 21:10 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Destruction schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:07:
Ik doelde niet op maatregelen van Bos, danwel het kabinet.. Ik doelde op Bos die op alles bashed wat duur is, maar over de benzineprijzen heb ik hem (afgezien van het 8ct teduur verhaal) nooit gehoord. Ik wil niets speculeren, maar ik vind het nogal eigenaardig :)
Voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Destruction schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:07:

Daar wil ik nog aan toevoegen, dat als jij je tankpas niet had je waarschijnlijk de mening van velen zou delen :)
het kabinet bepaald echt niet de benzineprijs.... maatregelen van het kabinet hebben geheel niet plaatsgevonden , de accijns is exact gelijk gebleven tijdens zowel de hogere prijzen en de prijzen die relatief gezien nu wat lager lijken.....

accijns wordt slechts eenmaal per jaar vastgesteld op een bepaald bedrag en is dan domweg een vaste facotr in de benzineprijs ... natuurlijk niet leuk, maar als je dat gaat betrekken bij ergernis over kortetermijns 'prijsstijgingen' of '-dalingen' lijk je echt niet te weten hoe de benzineprijs vastgetseld wordt...

Zelf is het gedrag van het kabinet nu juist het beste dat ze kunnen doen... hoge benzineprijzen zouden geen grond mogen zijn om eventuele accijnsen te laten dalen, enkel om wat 'populairder' te hopen te zijn bij je stemvee...
Hooguit kan ik me wel voorstellen dat een partij die een solide belastingplan op de lange termijn om de overheidsfinancieen te bepalen voorsteld en eventueel goede maatregelen voorstaat om bv overheidskosten te doen dalen (ipv overheidshandelen te financieren met begrotingstekorten, dan betaal je de populaire belastingverlaging alsnog, enkel wmet een hoop rente erop, kijk naar wat President Bush in amerika deed, verozen worden op leuke beloftes van belastingdalingen, maar zn volk zal die toch vroeger of later echt uit eigen zak terug moeten betalen... Obama loopt nu natuurlijk eenzelfde risico)...

Als ik heel persoonlijk moet zeggen heb ik overigens meer vertrouwen in de zinnigheid van belasting op consumptie (BTW en Accijnsen), evt ook wat hogere belasting op vermogen; en dan de belasting op arbeid en inkomen te laten dalen... alhoewel daraan altijd wat haken en ogen blijven.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

dit zijn trouwens de belgische prijzen

Officiële prijs 13/11/2008
DIESEL : € 1,114
EUROSUPER 95 : € 1,252
SUPERPLUS 98 : € 1,275
LPG : € 0,448

Dus het valt echt wel mee met die nederlandse belastingen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Iran wil de wereldwijde olieproductie met 1 tot 1,5 miljoen vaten per dag terugschroeven.

Het land zal daarvoor pleiten tijdens een bijeenkomst van de Organisatie van Olie-Exporterende Landen (OPEC), op 29 november. Dat heeft de Iraanse staatstelevisie zaterdag gemeld.

Door de productie te verlagen proberen olie-exporterende landen de daling van de olieprijs te kenteren. Vorige maand verlaagde het kartel de olieproductie al met 1,5 miljoen vaten per dag, maar de olieprijs reageerde nauwelijks op deze maatregel.

De olieprijs kelderde van een record van ruim 147 dollar per vat in juli tot rond de 57 dollar nu.
nu.nl

Benieuwd wat dit voor invloed zou kunnen hebben op de prijzen die de laatste week zo enorm hard aan het dalen zijn. Iran is immers toch een van de grootste olieproducerende/exporterende landen ter wereld (ze staan op de 4e plaats).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
"het kartel", dat zegt wel weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 20:06
Benzineprijs gaat alweer omlaag, gelukkig. Vanochtend was het 1,227 bij de lokale TINQ.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Irritant, t is hier gewoon bijna niet meer goedkoper ;( :P

diesel 97.2ct en euro95 99.3ct

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Gisteren €1,209 betaalt.... het mag van mij altijd goedkoper maar ik vind dat best te doen met deze prijs.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:02
kamstra schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 14:40:

WTF, waar woon jij? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luxemburg? Staat gewoon in zijn profiel hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wildhagen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:02:
[...]

Luxemburg? Staat gewoon in zijn profiel hoor.
feli, je gaat door voor de koelvriescombi :P

Overigens zou de europese commissie hier ook eens een kartelonderzoek mogen doen. Bij werkelijk ieder pompstation in het land zijn de prijzen exact gelijk...dat klopt echt van geen kant 8)7

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Inderdaad, ik heb vanmiddag nog voor 1.029 getankt :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

Stewie!

Keen must die!

1,179 bij de Makro in Delft, dat is goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

Ik bied 35ct voor Regular en 45ct.voor Diesel. Daar kan Luxemburg niet tegen op. :)

[ Voor 6% gewijzigd door cornelixnootje1 op 16-11-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cornelixnootje1 schreef op zondag 16 november 2008 @ 00:21:
[...]

Ik bied 35ct voor Regular en 45ct.voor Diesel. Daar kan Luxemburg niet tegen op. :)
Mjah, maar Amerikaanse benzine toch RON91? Dan kan je net zo goed water in je tank gooien, werkt net zo goed, beetje bagger en en ook niet helemaal te vergelijken qua kwaliteit met Euro95 lijkt me zo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
wildhagen schreef op zondag 16 november 2008 @ 08:45:
[...]

Mjah, maar Amerikaanse benzine toch RON91? Dan kan je net zo goed water in je tank gooien, werkt net zo goed, beetje bagger en en ook niet helemaal te vergelijken qua kwaliteit met Euro95 lijkt me zo ;)
Ja dat vroeg ik me laatst ook af. Ik gooi altijd de Regular 87 in de auto (Acura Integra 1994, Toyota Landcruiser 1991 of Ford F150 2001).

Maar laatst zag ik iemand "supreme" tanken (dat is 89 of supreme plus was 91 is, nog steeds lager dan Euro 95) omdat dat moest. Was volgens mij een vrij nieuwe Ford Escape. En soms zie je het bij de auto advertenties staan, dat je er dus niet met de goedkoopste benzine op kunt rijden.

Kan iemand mij vertellen waarom dat zo is? En wat er zou gebeuren als je er toch de goedkope in zou gooien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben geen auto-techneut, maar gaat hij bij een te laag RON-getal niet pingelen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00

DinX

Motormuis

psy schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:37:
dit zijn trouwens de belgische prijzen

Officiële prijs 13/11/2008
DIESEL : € 1,114
EUROSUPER 95 : € 1,252
SUPERPLUS 98 : € 1,275
LPG : € 0,448

Dus het valt echt wel mee met die nederlandse belastingen :)
Dat zijn de maximumprijzen. De prijzen aan de pomp zijn al lager op veel plaatsen. Gisteren stond de diesel 0,99 en de super 95 1,10 ofzo.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wikipedia: Octane rating

Leesvoer. Vooral het stuk over het verschil in rating in Europa, en de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Van die wiki link:
the octane shown in the United States is 4 to 5 points lower than the same fuel elsewhere: 87 octane fuel, the "regular" gasoline in the US and Canada, is 91-92 in Europe. However most European pumps deliver 95 (RON) as "regular", equivalent to 90-91 US (R+M)/2, and some even deliver 98 (RON) or 100 (RON).
Dus de VS fuel is wel ietsje beroerder dan die in Nederland maar niet enorm veel.

Ik vraag mij wel af waarom in Nederland geen benzines beschikbaar zijn die goedkoper en slechter zijn dan Euro 95. Veel oude auto's lijken daar namelijk prima op te rijden.

Heeft iemand wel eens iets gezien wat lijkt op "Euro <95" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normal in Duitsland heeft ook een lager octaangehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

wildhagen schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:10:
Ik ben geen auto-techneut, maar gaat hij bij een te laag RON-getal niet pingelen?
Volgens mij met Amerikaanse motoren minder snel dan Europese, omdat Amerikaanse wat "lomper" zijn, meer én grotere cilinders etc. Europese auto's zijn allemaal wat strakker afgesteld e.d.

Maar dit vermoed ik, ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:18:
Normal in Duitsland heeft ook een lager octaangehalte.
Lijkt met niet, het heet niet voor niets EURO 95. Voor zover ik weet zijn de octaangehaltes in europa overal hetzelfde.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ben1985 schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:40:
[...]

Lijkt met niet, het heet niet voor niets EURO 95. Voor zover ik weet zijn de octaangehaltes in europa overal hetzelfde.
In Duitsland heb je echter ook EURO 91.. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:18:
Normal in Duitsland heeft ook een lager octaangehaltegetal.
Veel voorkomend misverstand. 95, 98 et cetera geven het octaangetal aan, niet het octaangehalte.
wildhagen schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:10:
Klopt, bij een te laag octaangetal ontbrand de brandstof voordat de brandstof d.m.v. een vonk ontstoken hoort te worden, pingelen dus. De huidige auto's zijn voorzien van een pingelsensor om pingelen tegen te gaan.
Bartjuh schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:23:
[...]

Volgens mij met Amerikaanse motoren minder snel dan Europese, omdat Amerikaanse wat "lomper" zijn, meer én grotere cilinders etc. Europese auto's zijn allemaal wat strakker afgesteld e.d.

Maar dit vermoed ik, ik weet het niet zeker.
Met name motoren met een compressor of turbo zijn relatief gevoelig voor pingelen.

[ Voor 66% gewijzigd door argro op 17-11-2008 22:51 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Bij de Shell Express heb ik gisteren Euro95 getankt voor € 1,219 das een stuk aangenamer

dan € 1,555 een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

cornelixnootje1 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:07:
[...]

Ja dat vroeg ik me laatst ook af. Ik gooi altijd de Regular 87 in de auto (Acura Integra 1994, Toyota Landcruiser 1991 of Ford F150 2001).

Maar laatst zag ik iemand "supreme" tanken (dat is 89 of supreme plus was 91 is, nog steeds lager dan Euro 95) omdat dat moest. Was volgens mij een vrij nieuwe Ford Escape. En soms zie je het bij de auto advertenties staan, dat je er dus niet met de goedkoopste benzine op kunt rijden.

Kan iemand mij vertellen waarom dat zo is? En wat er zou gebeuren als je er toch de goedkope in zou gooien? :?
hehe omg ron 87 dat is idd echt bagger :P en dan na te gaan dat in mijn 200Q ron 98 moet.

wel balen dat steeds meer stations de euro 98 eruit gooien :(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:29:
Bij de Shell Express heb ik gisteren Euro95 getankt voor € 1,219 das een stuk aangenamer

dan € 1,555 een paar maanden terug.
Had 2 dagen gewacht, Shell express Maarsbergen doet inmiddels 1.179 voor euro95 en 0.999 voor litertje diesel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Chaoss schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:02:
[...]

hehe omg ron 87 dat is idd echt bagger :P en dan na te gaan dat in mijn 200Q ron 98 moet.

wel balen dat steeds meer stations de euro 98 eruit gooien :(
87 in amerika is geen RON! Dat is AKI. Anti Knock Index (of zoiets).
Je mag er iets van 5 bij op tellen.

Dus 87 AKI is iets van 92 RON bij ons.

Maar dit had je dus ook al kunnen lezen in de link die hlpdsk gepost had, als je had opgelet. }:|

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 19-11-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ron92 nog weinig :P

tzal me ook allemaal best zijn wat ze daar tanken, als hier de 98 maar niet helemaal gaat verdwijnen. Ik tanktje altijd bij de total, zat vlakbij en de Excellium WAS altijd 98 totdat ze laatst een stickertje over die "98" hadden geplakt :(

[ Voor 86% gewijzigd door Chaoss op 19-11-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben1985 schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:40:
[...]

Normal is in Duitsland RON91. Super is RON95 en Super Plus is RON98.
En dan heb je nog de V-power van RON100.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Ik heb deze morgend diesel aan 1.086€ getankt (TOTAL).
Zaterdag had ik bij een ander total station voor 1.063€ getankt.

Op sommige plaatsen zie ik idd de diesel ook onder de 1€ staan, vraag me af of het niet te goedkoop aan het worden is. We geraken snel gewend aan lagere prijzen, maar gaan weer snel klagen als het meer wordt.
Iedereen was al wat gewend aan prijzen boven de 1.2€/l diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

sowieso hoeft het niet veel te zeggen, khad toch altijd het "idee" dat mijn 200 op de euro98 van de tinq slechter liep dan bv de excellium van total... de tinq zal ook wel niet voor niets zo goedkoop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vandaag hier in het zuiden des Europa
95 €0,877
98 €0,899
Diesel €0,643

Dát zijn teminste nog eens prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 20:02
Chaoss schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:08:
sowieso hoeft het niet veel te zeggen, khad toch altijd het "idee" dat mijn 200 op de euro98 van de tinq slechter liep dan bv de excellium van total... de tinq zal ook wel niet voor niets zo goedkoop zijn...
Er zit inderdaad een aanzienlijk verschil tussen verschillende merken.

Wij tankten (zakelijk) altijd bij een onbemande pomp Shell diesel met zowel auto als vrachtwagen. Wij zijn toen tijdelijk overgestapt naar een andere onbemande pomp die Esso diesel leverde. Onze auto liep EN niet meer zo zuinig als voorheen, EN liep onrustiger. Dus toch weer overgestapt naar de Shell diesel, ondanks het kleine prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

precies, wij gaan het nu testen, we tankten met onze tdi altijd bij de Tinq, laatste keer eens vol gegooid bij de Total (de gewone diesel) daar gaan we nu een paar keer tanken en bijhouden wat het verbruik is. En dan over een paar tankbeurten weer 1x bij de tinq om te kijken of het verbruik dan merkbaar lager is.

Ben benieuwd.

• anandus
  • Niet online
Oil price goes below $50 a barrel

Damn zeg, hoe laag zou-ie gaan? :P
En hoe snel zou het duren tot-ie weer boven de $100,- komt :X

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JeroenH
  • Laatst online: 18:44
anandus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:07:
En hoe snel zou het duren tot-ie weer boven de $100,- komt :X
Als de economische crisis voorbij is verwacht ik de volgende stijging van de olieprijs wel weer. De vraag wordt nu de kop ingedrukt door de minder of niet meer groeiende economische activiteit, maar zodra die activiteit weer aantrekt zal de vraag naar olie (en andere fossiele energiebronnen) spoedig volgen met prijsstijgingen tot gevolg.

Laten we zeggen.... over twee jaar weer $100 olie? (en een jaar daarna $200?)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daling olieprijs is ook terug te zien aan de pomp:
Automobilisten kunnen vrijdag opnieuw goedkoper tanken. De benzine zal bij sommige pompstations zelfs 2 cent per liter omlaag gaan.

Dat heeft het consumentenplatform UnitedConsumers donderdag bekendgemaakt.

Benzine kost vrijdag volgens de consumentenorganisatie afgerond 1,28 euro per liter, diesel 1,11 euro en lpg 0,55 cent. Daarmee is autobrandstof net zo goedkoop geworden als in 2005.

De afgelopen vijf dagen is benzine al 5 cent goedkoper geworden. De lagere prijzen aan de pomp hangen samen met de dalende prijs van ruwe olie.
nu.nl

Dan denk ik dat een liter diesel hier bij de Shell Express precies één euro zal kosten, want ze geven 11 cent korting.

Virussen? Scan ze hier!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Toch blijft het jammer dat de prijs niet gelijk daalt aan die van de olieprijs :P

140 $ eerst

nu 50?

70 cent voor een litertje diesel lijkt me wel wat:P

Heeft ook een computer!

Verwijderd

2 cent is toch marginaal op de gehele olieprijs die in amerika is en wij hier in Europa betalen?

Het is gewoon belachelijk dat het zolang gebruikt wordt als melkkoe.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bertus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:44:
Toch blijft het jammer dat de prijs niet gelijk daalt aan die van de olieprijs :P

140 $ eerst

nu 50?

70 cent voor een litertje diesel lijkt me wel wat:P
Vergeet je niet dat de dollar weer in waarde stijgt t.o.v. de euro, dus zo simpel als jij het voorstelt is het niet ;)

Virussen? Scan ze hier!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CanonG1 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:15:
[...]

Als de economische crisis voorbij is verwacht ik de volgende stijging van de olieprijs wel weer. De vraag wordt nu de kop ingedrukt door de minder of niet meer groeiende economische activiteit, maar zodra die activiteit weer aantrekt zal de vraag naar olie (en andere fossiele energiebronnen) spoedig volgen met prijsstijgingen tot gevolg.

Laten we zeggen.... over twee jaar weer $100 olie? (en een jaar daarna $200?)
ik waag te betwijfelen of het daadwerkelijk zo eenvoudig ligt ....
economische crisis of niet, de vraag naar olie is heus niet van 'opeens' in elkaar gezonken, dat kan niet eens omdat olie een belangrijke grondstof is waar men niet zomaar zonder _kan_ en waarbij het verbruik aanpassen niet van de ene dag na de ander gaat.

Evenmin is het zo dat economische voorspoef zou leiden tot een stijgende olieprijs.... gedurende de gehele jaren negentig van de vorige eeuw kende de westerse wereld een enorme groei van productiviteit en ook verbruik, maar de olieprijs bleef netjes op zn gat liggen en was nauwelijks naar boven te krijgen... het duurde tot na 2001 en eigenlijk toen de economische groei duidelijk afkoelde en over zn top was, dat de olieprijs opeens fiks ging stijgen... maar ook daar kun je moeilijk beweren dat dat vooral een kwestie was van groeiende vraag of afnemend aanbod....

Wat ik wél denk is dat een specifiek effect duidelijk weggevallen is en dat is de beleggingen in oliecontracten en de handel daarin die mogelijk de prijs sterk deed opdrijven ... Olie is juist de afgelopen jaren een uitermate winstgevend beleggingsproduct geweest...
Laat dat aspect nu wél rapide kunnen verdwijnen en daarin zijn er ook beleggers geweest die gigantischge verliezen geboekt hebben (die tijdelijke stijging van de olieprijs voor begin october, toen de short-posities voor oliecontracten afliepen en de prijs in twee dagen naar 135 dollar ging en kort erna wer gigantisch dropte)...

olieprijzen onder de 50 dollar vind ik ook niet zo gunstig (vooral omdat veel alternatieven rondom die prijs concurrerend worden en het voor de langetermijns belggingen n andere enegrie-grondstoffen best belangrijk is dat de olieprijs niet tever daaronder zakt)...
Maar dat doemdenken met beweringen alsof in een paar jaar de olieprijs zou kunnen verdubbelen of zelfs verdreivoudigen, enkel op basis van de 'beschikbaarheid van olie', vind ik echt een opinie die getuigt van realiteitszin....
m.i. kan de olieprijs op dit moment enkel boven de 75 dollar stijgen als er daadwerkelijk sterke beleggingseffecten en kunstmatige prijsopdrijving achterzit ... of als bv de dollar flink keldert ... de vraag naar olie en de productie biedt niet zoveel ruimte tot prijs-fluctuatie.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• DinX

DinX

Motormuis

€1,059 voor Euro95 deze morgen :)
Nog even en hij gaat onder de euro :p

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

DinX schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:06:
€1,059 voor Euro95 deze morgen :)
Nog even en hij gaat onder de euro :p
Zeker in belgie?

Elect a clown, expect a circus.

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Yehhh " Zolder" als het goed is... volgens z'n Profiel...

Leuk hoor valse hoop geven :P

• DinX

DinX

Motormuis

Pat-Skim schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:13:
[...]

Mja, aan de maaskant zie je het ook weer fel. Allemaal Nederlanders die aan het aanschuiven zijn aan de pompen :p

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Pat-Skim schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:13:
[...]

Het kon natuurlijk ook niet anders ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Vandaag € 1,174 aan de pomp in Den helder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:51:
Vandaag € 1,174 aan de pomp in Den helder :)
Zou leuk zijn als je ook even vertelt wat je getankt hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zag hem (Euro 95) op €1,18 staan vanmiddag bij de BP aan de Noord-Brabantlaan in Eindhoven, onbemande pomp.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjeee op 21-11-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
flo_ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:50:
[...]

Zou leuk zijn als je ook even vertelt wat je getankt hebt... :)
Euro95 bij de Shell Expres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Al die tussenpersoontjes zijn failliet gegaan door het simpele elkaar napraten wat er op die beurzen is gebeurd de laatste maanden en wat is overgewaaid naar de consument. Weg met die speculanten, die maar olie inkopen om de prijs op te drijven, en wij maar betalen. Van mij mag die hele beurs in elkaar kelderen. Het is een grove irritatie om te zien hoe die mensen daar bezig zijn, ze doen totaal niets productiefs voor de maatschappij. Alleen het leven voor de normale consument duurder maken. Het moest er een keer van komen, na jaren van woekerwinsten en gegraai is het nu einde schlus.

Lekker eindelijk weer een beetje autorijden zonder er een fortuin voor kwijt te zijn. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:22

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bartjeee schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:58:
Ik zag hem (Euro 95) op €1,18 staan vanmiddag bij de BP aan de Noord-Brabantlaan in Eindhoven, onbemande pomp.
1.11 voor 95 aan de grens tussen zundert en loenhout.
+-1.15 voor 98

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:24

FlyEragon

Alien Monkeys

Net voor 1,159 (Euro95) getankt bij de Tinq in Wormerveer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb gisteren nog voor 1.185 betaald voor een liter 95 bij de Tango in Almelo, misschien had ik even moeten wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51

YellowCube

Wait...what?

Snowwie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:55:
Al die tussenpersoontjes zijn failliet gegaan door het simpele elkaar napraten wat er op die beurzen is gebeurd de laatste maanden en wat is overgewaaid naar de consument. Weg met die speculanten, die maar olie inkopen om de prijs op te drijven, en wij maar betalen. Van mij mag die hele beurs in elkaar kelderen. Het is een grove irritatie om te zien hoe die mensen daar bezig zijn, ze doen totaal niets productiefs voor de maatschappij. Alleen het leven voor de normale consument duurder maken. Het moest er een keer van komen, na jaren van woekerwinsten en gegraai is het nu einde schlus.

Lekker eindelijk weer een beetje autorijden zonder er een fortuin voor kwijt te zijn. :)
en om welke reden denk jij dat je daar uiteindelijk ook niet voor betaald.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Gistermorgen: 1,165 bij de Shell in Vlissingen, Euro95 btw.... Mag van mij nog wel paar cent dalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:47

Onbekend

...

Vanmorgen is de adviesprijs weer een cent goedkoper geworden. :)

Euro 95: € 1,265
Euro 98: € 1,319
Diesel: € 1,10

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo... afgelopen week verrekt om te tanken (in de hoop dat het nog verder zou zakken..), PATS!, gisteren Euro95 voor €1,17(9) bij Tamoil in Nijmegen :) Lekker heur!

Jammer dat ik Super98 wil, maar 1,21(9) is dan ook geen ramp...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Snowwie schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:55:
Precies. Zo denk ik er ook over.

Er zijn veel te veel mensen op de wereld die in feite niets opbrengen. Wat levert iemand die in aandelen handelt nou op voor de maatschappij? Niets, helemaal niets. Het moet weer terug naar mensen die echt wat kunnen ipv casinospelletjes spelen. Een timmerman kan meubels maken, een taxichauffeur vervoert mensen, een techneut bedenkt slimme oplossingen, maar een hedgefund belegger doet in feite niets. Levert niets op, alleen voor zichzelf ten koste van de gewone mens.

Ik zou het absoluut niet erg vinden als een aantal van die topmanagers van banken als fortis, icelandsave en lehman brothers berecht en opgesloten achter tralies worden. Ze hebben immers een ernstig economisch delict gepleegd die zijn weerga niet kent. Ze zijn onfatsoenlijk omgesprongen met geld van de 'gewone' mens voor eigen gewin. Ze hebben hun positie misbruikt, en laat ze daar maar voor boeten.

Helaas worden dat soort mensen niet berecht, maar iemand die een brood steelt wel. De wereld is krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Michael Knight schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:44:
Zo... afgelopen week verrekt om te tanken (in de hoop dat het nog verder zou zakken..), PATS!, gisteren Euro95 voor €1,17(9) bij Tamoil in Nijmegen :) Lekker heur!
Toenstrax ook daar wezen tanken, 57 liter is dan wel een stuk goedkoper dan met die hoge prijzen van een paar weken terug!

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voor 1,149 per liter euro95 tanken is ook wel lekker voor de portemonnee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

wh00t, nu is het hier in de buurt € 1,06 (Euro95, België). Met deze prijzen is het echt leuk rijden, houden zo ! Deze "crisis" heeft voor de gewone consument imho meer voordelen dan nadelen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zit me net af te vragen of de benzine eigenlijk ooit onder de 1 euro geweest is. En dan bedoel ik dus niet omgerekend naar guldens, maar gewoon in euro; dus eigenlijk na 2002..

edit: even gezocht.. volgens mij niet (rond 2002 was het al 1 euro en een beetje).

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 22-11-2008 20:49 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrSleeves schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:48:
Ik zit me net af te vragen of de benzine eigenlijk ooit onder de 1 euro geweest is. En dan bedoel ik dus niet omgerekend naar guldens, maar gewoon in euro; dus eigenlijk na 2002..

edit: even gezocht.. volgens mij niet (rond 2002 was het al 1 euro en een beetje).
Volgens http://shell-nl.hosting.n...dex.cfm?fuseaction=main_r niet nee. Op 1 januari 2002 was Euro95 1.09 euro per liter en diesel 0.778 per liter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Whooohooo tank momenteel voor 0,389 per liter LPG!

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik zou wel eens uit willen zoeken hoe houdbaar benzine is, ik bedoel tegen deze prijzen thuis 3000L neerzetten is gegarandeerd verdienen over een paar jaar. Het is een kwestie van tijd dat Euro 95 weer €1,70 kost. €1,70 - €1,18 = €0,52 x 3000 = €1560,- winst op 3000L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Bartjeee schreef op zondag 23 november 2008 @ 06:33:
Ik zou wel eens uit willen zoeken hoe houdbaar benzine is, ik bedoel tegen deze prijzen thuis 3000L neerzetten is gegarandeerd verdienen over een paar jaar. Het is een kwestie van tijd dat Euro 95 weer €1,70 kost. €1,70 - €1,18 = €0,52 x 3000 = €1560,- winst op 3000L.
klopt zoals je het zegt, maar hoe wil je het opslaan? zul je ook een "tank" voor moeten aanschaffen en een pompje e.d. en daar gaat je winst....

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Leuk idee, maar ik vermoed dat je in Europa niet zonder vergunningen 3000L brandstof in je achtertuin mag neerzetten... :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sowieso, dat wordt dan best vaak met Jerrycans heen en weer lopen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bartjuh schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:53:
[...]

Precies. Zo denk ik er ook over.

Er zijn veel te veel mensen op de wereld die in feite niets opbrengen. Wat levert iemand die in aandelen handelt nou op voor de maatschappij? Niets, helemaal niets. Het moet weer terug naar mensen die echt wat kunnen ipv casinospelletjes spelen. Een timmerman kan meubels maken, een taxichauffeur vervoert mensen, een techneut bedenkt slimme oplossingen, maar een hedgefund belegger doet in feite niets. Levert niets op, alleen voor zichzelf ten koste van de gewone mens.
Dat is wel een erg simplistisch wereldbeeld. Hoe denk je dat die 'gewone mens' kan sparen, zich kan verzekeren, geld kan lenen voor een auto of een huis? Het financiële systeem maakt integraal onderdeel uit van het hele economisch systeem. Dat kun je moeilijk als overbodig gaan bestempelen.

Neemt natuurlijk niet weg dat bepaalde figuren misbruik hebben gemaakt (en nog steeds maken) van het systeem met enkel eigenbelang voor ogen, ongeacht de gevolgen. Gelukkig realiseren de toezichthouders zich dat ook steeds meer.

De huidige daling van de olieprijs is extreem heftig maar dat komt niet zo zeer door marktmanipulatie maar eerder omdat de olieprijs feitelijk niet de huidige prijs is, maar de verwachtte prijs van een vat olie over een half jaar. Er zich dus extreem veel verwachtingswaarde in, die op de beurs over het algemeen nogal overdreven wordt.

Dat de benzineprijs niet zo hard daalt als de olieprijs komt uiteraard omdat er in Nederland nogal veel accijnzen in zitten, en allerlei andere kosten die moeten worden doorberekend (transport, opslag, winst pomphouder etc.) Het deel dat daadwerkelijk afhankelijk is van de ruwe olieprijs is maar ongeveer een derde van het totaalbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wellicht moet jij de film Flodder in Amerika! eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Gisteren een gedenkwaardig moment. Bij de Shell Express in Amsterdam Noord is de diesel onder de euro grens gedoken (0.984).. Eindelijk gaat het tellertje van de liters weer sneller dan de teller van het bedrag :)

Toch kan er voor mijn gevoel nog zeker 10 tot 15 cent af als je de huidige olieprijs vergelijkt met een aantal jaar terug. We worden nog steeds aan het lijntje gehouden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Daniel schreef op zondag 23 november 2008 @ 09:16:
[...]
Dat is wel een erg simplistisch wereldbeeld. Hoe denk je dat die 'gewone mens' kan sparen, zich kan verzekeren, geld kan lenen voor een auto of een huis? Het financiële systeem maakt integraal onderdeel uit van het hele economisch systeem. Dat kun je moeilijk als overbodig gaan bestempelen.
Ik bedoel daarmee ook niet het hele financiële systeem, gewone banken hebben hun nuttige functie uiteraard, dat staat buiten kijf :)

Ik doel meer op hedgefund banken, aanbieders van ondoorzichtige beleggingshypotheken, smerige speculeerpraktijken van de allerrijksten die door hun enorme vermogen gewoon de markt kunnen bewegen in hun voordeel, en managers die in Europa "slechte" hypotheken uit Amerika overnemen voor een onderhandse dikke bonus. Dat soort mensen brengen niets op, ze doen eigenlijk alleen maar schade aan de maatschappij, en zij zijn de uiteindelijke oorzaak van de crisis.
Niet dat ze het zelf erg vinden, want hun zitten nu toch op hun jacht te dobberen in de middellandse zee, en ze worden nooit met 1 vinger aangeraakt door de justitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Aangenaam verrast bij de pomp gisteren.
Ik betaal nu €1,155 inplaats van de €1,195 van vorige week, gaat weer hard naar onderen de laatste paar weken.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Het opslaan van die 3000L is fysiek niet zo lastig, op het werk hebben we zat van deze 1000L IBC's Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/11965846/Reconditioned_Ibc_1000l_Containers.jpg.
Met een heftruck op een aanhanger zetten, vullen en in de garage zetten maar. Het over pompen naar je auto kan op twee manieren. Een slang erin, een keer zuigen en zwaartekracht het werk laten doen of een pompje aanschaffen. Alleen de verzekering zal niet zo blij zijn met 3000L benzine in de garage maar die hoeven dat niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Naast de verzekering, zal ook de politie niet zo blij zijn en je een (ongetwijfeld erg forse) bekeuring geven, want je mag dat soort hoeveelheden als prive-persoon niet zomaar opslaan natuurlijk, iig niet zonder vergunning lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Daarnaast is benzine maar beperkt houdbaar tegenwoordig. Ik weet niet hoe jij binnen een halfjaar 3000 liter op gaat krijgen, moet je wel een hele dikke zuipschuit hebben waar je erg veel mee rijdt.

Overigens doet je idee me denken aan een paar vrienden die een paar 60-liter vaten volgetankt hebben met V-Power Diesel voor 1,299/liter terwijl de diesel in het hele land 1,40 was (ook bij die pomp trouwens). Dolblij met hun goedkope diesel, hebben ze vorige week de laaste liters in de auto gegoten. Best duur dan, die goedkope voorraad diesel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

M@cer schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:20:
Toch kan er voor mijn gevoel nog zeker 10 tot 15 cent af als je de huidige olieprijs vergelijkt met een aantal jaar terug. We worden nog steeds aan het lijntje gehouden..
Weet ik niet. De overheid doet er af en toe ook een paar accijns bovenop. Dat verklaart zo die tien cent.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

wildhagen schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:16:
Naast de verzekering, zal ook de politie niet zo blij zijn en je een (ongetwijfeld erg forse) bekeuring geven, want je mag dat soort hoeveelheden als prive-persoon niet zomaar opslaan natuurlijk, iig niet zonder vergunning lijkt me...
offtopic:
Dat is sowieso al irritant. Straks hebben we nog een vergunning nodig om een scheet te laten!
De hele insteek erachter, je mag dat niet omdat......? Nou, waarom dan?
Vanwege veiligheid? Dat kun je mij niet wijs maken! Lekkage, brandveiligheid, etc pas je daar dan écht wel op aan! Maar goed, das mijn mening! Die telt voor niks in de maatschappij, net als die van jullie en de rest! Anders was deze zogenaamde crisis er nooit geweest en was de benzineprijs tenminste schappelijk gebleven! lol

Moet soms even gewoon zeuren over dingen! Zoals Calimero altijd zegt: het is niet eerlijk! :D
Maar ondertussen zijn deze prijzen best wel weer ok!

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

_JGC_ schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:44:
Daarnaast is benzine maar beperkt houdbaar tegenwoordig. Ik weet niet hoe jij binnen een halfjaar 3000 liter op gaat krijgen, moet je wel een hele dikke zuipschuit hebben waar je erg veel mee rijdt.
Hoezo dat dan? Heb je daar misschien een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 19:51

YellowCube

Wait...what?

DaViDoViTsCh schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:56:
[...]

offtopic:
Dat is sowieso al irritant. Straks hebben we nog een vergunning nodig om een scheet te laten!
De hele insteek erachter, je mag dat niet omdat......? Nou, waarom dan?
Vanwege veiligheid? Dat kun je mij niet wijs maken! Lekkage, brandveiligheid, etc pas je daar dan écht wel op aan! Maar goed, das mijn mening! Die telt voor niks in de maatschappij, net als die van jullie en de rest! Anders was deze zogenaamde crisis er nooit geweest en was de benzineprijs tenminste schappelijk gebleven! lol

Moet soms even gewoon zeuren over dingen! Zoals Calimero altijd zegt: het is niet eerlijk! :D
Maar ondertussen zijn deze prijzen best wel weer ok!
offtopic:
die regels zijn er niet om jou eens lekker dwars te zitten, maar simpelweg om te voorkomen dat elke boerenlul even gezellig z'n eigen voorraadje benzine op gaat slaan. En nee, mensen passen de veiligheid daar niet op aan. Je kunt notabene zelf nog niet eens bedenken waarom het niet wenselijk is.

en zeuren is idd lekker, zolang je zelf maar inziet dat het gezeur is.
mace schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:04:
[...]

Hoezo dat dan? Heb je daar misschien een bron van?
wellicht is hij in de war met de tijd dat je benzine in de tank van je auto kunt laten zitten. Daar zitten wel grenzen aan i.v.m. zaken die na een tijdje gaan neerslaan in je tank, je filter verstoppen etc.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 23-11-2008 16:07 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

YellowCube schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:05:
wellicht is hij in de war met de tijd dat je benzine in de tank van je auto kunt laten zitten. Daar zitten wel grenzen aan i.v.m. zaken die na een tijdje gaan neerslaan in je tank, je filter verstoppen etc.
Ja, net zoals dat je oude auto's nooit helemaal leeg moet rijden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

Quintus

Eg wel! Dus....

De Euro95 bij de shellexpress in Zwolle zit ook al onder de 1,15 (1,149).
Komend weekend moet ik weer langere afstanden rijden. Toch maar even wachten met tanken tot aan het komend weekend. Misschien is de prijs dan al wel onder de 1,10 gezakt :D

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

mace schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:11:
[...]

Ja, net zoals dat je oude auto's nooit helemaal leeg moet rijden enzo?
http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?showtopic=14639

Er is niet veel over te vinden maar er is wel een beperkte houdbaarheid. Maar wat ik er zo snel van kon vinden moet een jaar nog kunnen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1 ... 45 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.