Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 41 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.712 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

* DinX gaat binnenkort ook over op OV.

We verhuizen binnenkort naar een nieuw kantoorgebouw dat zich pal naast de uitgang van het treinstation bevindt. Van m'n werk krijg ik daarbij een trein abonnement volledig terugbetaald en krijg ik zelfs compensatie (x tijd per dag vroeger mogen stoppen) omdat ik op de "verre locatie" werk terwijl er ook eentje op 10km ligt..

Als je ziet dat ik nu bijna 250€ per maand betaal aan benzine voor de motor alleen is dat een hoop geld dat ik uit spaar. Ik ga gratis naar m'n werk dan :)
Zeker met dat vroeger mogen stoppen en het kantoor op nog geen 100 meter van het perron maakt het nu ideaal :)

Nooit gedacht dat ik voor OV zou gaan kiezen ooit, maar 3000€ per jaar uitsparen aan benzine (en dan mag je er ook nog extra onderhoud, banden,... bij tellen ook die je verslindt met woon-werk) is toch een berg geld als er de komende maanden een hypotheek aan komt :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Bart-Willem schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:07:
Tijd om wat lenende speculantjes de mond te snoeren lijkt me. :(
De hele wereldeconomie is vergald door dit soort praktijken. Een kleine groep met het meeste geld bepaalt wat wij voor onze troep moeten betalen |:( En zelf worden ze slapend rijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sick Nick schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:16:
Olie goedkoper --> benzine niet meteen goedkoper (want gemaakt van duur ingekochte olie)

Dan zou je denken:

Olie duurder --> benzine niet meteen duurder (want gemaakt van goedkoper ingekochte olie)

Jammer dat het niet zo werkt en dat de benzine morgenochtend ongetwijfeld 10 cent per liter duurder is 8)7
Lol, dat klopt ook nog ja! :D Toch mooi hoe ze het elke keer verzinnen en het gros van Nederland (eigenlijk heel de wereld) dit slikt als zoete koek. Wij slikken het niet als zoete koek, maar we kunnen er helaas toch niets aan doen. Of ook geld gaan lenen en gaan tegen-speculeren. :')

Wat ook opvalt: steeds vreemde geruchten die de kop op steken: zo werd gisteren het gerucht de wereld in gebracht dat een rebellengroep in Nigeria een hoop Shell-leidingen gemold zouden hebben en dat daardoor de olie-winning in Nigeria behoorlijk op z'n gat lag. Iedereen neemt dat bericht klakkeloos over (inclusief NOS Teletekst) zonder dat er iets bevestigd was, laat staan dat de bron wel gevalideerd was. Dit soort geintjes doen de olieprijs ook geen goed (het bericht werd later op de dag gewoon ingetrokken omdat het een hoax bleek te zijn, maar toch). Het was maar goed dat dit op een zondag was en de beurzen gesloten waren, want anders. :(
Exirion schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:34:
[...]

De hele wereldeconomie is vergald door dit soort praktijken. Een kleine groep met het meeste geld bepaalt wat wij voor onze troep moeten betalen |:( En zelf worden ze slapend rijk.
Klopt helemaal. Het ergste is dat zoiets nu ook met voedsel gaat gebeuren. De voedselprijzen zijn natuurlijk al flink gestegen, maar ik sluit niet uit dat op korte termijn hier ook olie-achtige taferelen gaan plaatsvinden door over-de-paard-getilde speculantjes.

De huizenmarkt in Nederland is ook al kunstmatig als de pest: makelaars halen haast dezelfde geintjes uit als speculanten, maar dat is een discussie an sich. Ik zal dat iedereen ook graag besparen in dit topic. :P

Kort samengevat: de wereldbevolking lijkt alleen maar dommer te worden (olie wordt stervensduur, een leuke voedselhype en natuurlijk een klimaathype) en alles te slikken voor zoete koek. Een klein groepje profiteert daarvan, en wij behoren niet tot dat groepje. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bart-Willem op 22-09-2008 23:44 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:33:
* DinX gaat binnenkort ook over op OV.

We verhuizen binnenkort naar een nieuw kantoorgebouw dat zich pal naast de uitgang van het treinstation bevindt. Van m'n werk krijg ik daarbij een trein abonnement volledig terugbetaald en krijg ik zelfs compensatie (x tijd per dag vroeger mogen stoppen) omdat ik op de "verre locatie" werk terwijl er ook eentje op 10km ligt..
Jij werkte toch in Leuven niet? Dan bedoel je waarschijnlijk die nieuwe kantoorgebouwen (rechts als je naar het station kijkt). In elk geval, als je aan beide kanten dicht bij een station woont of werkt, dan is OV idd de beste oplossing.

Of zelfs aan één kant is al goed genoeg, voor de andere kant zijn oplossingen te verzinnen. Als je echter OV moet nemen 'all the way' dan is het meteen een stuk minder aantrekkelijk. Dus bus-trein-bus. Of sowieso elke formule waarbij je moet overstappen.

Daarom geloof ik idd ook dat OV voor veel mensen een oplossing kan zijn. Je hoeft immers niet dicht bij je werk te gaan wonen (wat veel mensen lijken te suggereren), je kan ook op de spoorgrid een andere locatie uitkiezen dicht bij een ander (groot) station, en dat vergeten veel mensen.

Zo ken ik veel mensen die vanuit Leuven naar Brussel gaan werken. Afstand woonplaats-station leuven is goed te doen (ex-studenten die hier zijn blijven wonen), en afstand Brussel Noord/Centraal/Zuid-werk is ook wandelbaar. Soort trage 'warpverbinding' ;) Die mensen zijn altijd stipt en precies en telkens op hetzelfde uur en veel sneller en rustiger op hun werk dan de collega's met een auto. En trein wordt idd meestal terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:44:
[...]

Jij werkte toch in Leuven niet? Dan bedoel je waarschijnlijk die nieuwe kantoorgebouwen (rechts als je naar het station kijkt). In elk geval, als je aan beide kanten dicht bij een station woont of werkt, dan is OV idd de beste oplossing.

Of zelfs aan één kant is al goed genoeg, voor de andere kant zijn oplossingen te verzinnen. Als je echter OV moet nemen 'all the way' dan is het meteen een stuk minder aantrekkelijk. Dus bus-trein-bus. Of sowieso elke formule waarbij je moet overstappen.

Daarom geloof ik idd ook dat OV voor veel mensen een oplossing kan zijn. Je hoeft immers niet dicht bij je werk te gaan wonen (wat veel mensen lijken te suggereren), je kan ook op de spoorgrid een andere locatie uitkiezen dicht bij een ander (groot) station, en dat vergeten veel mensen.

Zo ken ik veel mensen die vanuit Leuven naar Brussel gaan werken. Afstand woonplaats-station leuven is goed te doen (ex-studenten die hier zijn blijven wonen), en afstand Brussel Noord/Centraal/Zuid-werk is ook wandelbaar. Soort trage 'warpverbinding' ;) Die mensen zijn altijd stipt en precies en telkens op hetzelfde uur en veel sneller en rustiger op hun werk dan de collega's met een auto. En trein wordt idd meestal terugbetaald.
Ik kom in het rode gebouw te zitten vlak tegen het station (het nieuwe stadhuis van Leuven is dat). Ik moet 's morgens nog 10km tot het station van Hasselt rijden, maar ik moet toch elke avond in Hasselt zijn om training te geven. Daar rij ik nu ook elke avond naartoe. Voor mij is dat stukje geen verlies :) Perfect dus :)

Dit is het uitzicht vanaf m'n toekomstige bureau. Net buiten de foto rechts heb je het station :9
Lift naar beneden en die trappen af en ik ben bij m'n trein :p

's morgens moet ik dan enkel die 10km naar Hasselt rijden met de auto op een tijdstip dat er op die route nog geen kat op de weg is.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 22-09-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:47:
[...]

Ik kom in het rode gebouw te zitten vlak tegen het station (het nieuwe stadhuis van Leuven is dat). Ik moet 's morgens nog 10km tot het station van Hasselt rijden, maar ik moet toch elke avond in Hasselt zijn om training te geven. Daar rij ik nu ook elke avond naartoe. Voor mij is dat stukje geen verlies :) Perfect dus :)

Dit is het uitzicht vanaf m'n toekomstige bureau. Net buiten de foto rechts heb je het station :9
Lift naar beneden en die trappen af en ik ben bij m'n trein :p

's morgens moet ik dan enkel die 10km naar Hasselt rijden met de auto op een tijdstip dat er op die route nog geen kat op de weg is.
Haha, droog ja, trappen af en je staat op het perron :p Lucky bastard, denk dat velen in jouw plaat willen zijn :). En je kan echt werken tot net voor de trein vertrekt, en naar Hasselt heb je elk half uur wel eentje. Mooi uitzicht ook.

Hasselt zelf is ook nog wel redelijk te doen. Van het station naar 'buiten de ring' wel veel verkeerslichten, maar het hangt een beetje af van het ogenblik.

Weet jij trouwens wat ze daar op het hoekje linksvoor aan het bouwen zijn? Daar staat iets van 'we bouwen samen aan een publieke lift'... Anyway, wist ook niet dat het stadhuis ging verhuizen...

En dat geldt voor iedereen die in die nieuwe gebouwen daar gaat werken (staan er heel wat, tot aan het provinciehuis). Echte luxe als je daar werkt. Geen auto moeten parkeren, nagenoeg altijd op tijd, rustig...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:14:
[...]

Hasselt zelf is ook nog wel redelijk te doen. Van het station naar 'buiten de ring' wel veel verkeerslichten, maar het hangt een beetje af van het ogenblik.

Weet jij trouwens wat ze daar op het hoekje linksvoor aan het bouwen zijn? Daar staat iets van 'we bouwen samen aan een publieke lift'... Anyway, wist ook niet dat het stadhuis ging verhuizen...
Mwa, 2 verkeerslichten op de Kuringersteenweg en ik ben op de E313, en ik heb een afrit op anderhalve km van m'n deur :p

Ivm het gebouw tussen stadhuis en Martelarenplein:

Aan de zuidkant van het gebouw werd een publieke lift
geïntegreerd, gevraagd door de stad Leuven, die het
niveauverschil tussen het Martelarenplein en de esplanade
overbrugt en rolstoelgebruikers, ouders met kinderwagens
en andere minder mobiele passanten de mogelijkheid
geeft zich op een eenvoudige manier van het stationsplein
naar het nieuwe Professor Roger Van Overstraetenplein te
verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je in Hasselt wel gratis parkeren dan? Dat is voor de meeste het grootste struikelblok denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 16:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de reden was dat gisteren de oliecontracten voor october afliepen...

en dat is een moment dat veel vooraf ingenomen short-posities gehaald moeten worden, of juist mensen verliezen kunnen leiden als ze kennelijk voor te hoge verwachtte prijzen gereserveerd hebben.

Er is zelfs een verwachting dat een zeer grote belegger mogelijk ook bewuste pogingen gedaan heeft deze paniek te veroorzaken om eventuele verliezen te beperken, die mogelijk ingezet had op olieprijzen van tegen de 140 of 150 dollar (wat een maandje of twee terug ook een hele redelijke investering leek)
Phil Flynn, analyst and oil trader with Alaron Trading Corp. in Chicago, said the late-session surge in oil appeared to be the result of a large investment fund scrambling to cover their short positions, or bets that prices would fall.

“When people sense that someone is short, it’s like blood on the streets. It just accelerates the rally,” Flynn said.
het was ook enkel het october contract dat zo sterk steeg, de prijs voor november contracten steeg slechts licht, die staat nog steeds op 109 dollar, terwijl het october-contract op 130$ stond.

deze prijsstijging is volgens mij puur een markt-interne zaak en heeft vrijwel niks te maken met daadwerkelijke vraag... het zijn nu hooguit de handelaren en beleggers, die bijna met puur gokwerk en prijsmanipulatie de prijs bepalen

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 23-09-2008 10:05 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het systeem zoals het tot nu gaat door is door marktregulatie vanzelf reorganiseren.
China is langzaam maar zeker een steeds belangrijkere macht geworden.
Daardoor veranderen de verhoudingen die we al een tijdje kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52

Onbekend

...

De prijzen zijn vandaag (voor shell) weer gedaald met 2 cent. :)

De euro 95 staat nu op € 1,519 en de diesel € 1,304.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Afgelopen weekend op weg naar huis via België gereden: € 1.32 voor een litertje Euro95.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
En toch ga ik nog best vaak naar m'n stage met de auto, ook al moet ik dan benzine betalen terwijl ik ook gratis (OV-kaart) met de bus kan. Zoveel lekkerder met de auto. En dat terwijl ik nog even rechtdoor Amsterdam heen moet ook (maar de meeste mensen gaan de andere kant op).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

EXX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:19:
Afgelopen weekend op weg naar huis via België gereden: € 1.32 voor een litertje Euro95.
De diesel stond gisteren op € 1,18 :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onbekend schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:33:
De prijzen zijn vandaag (voor shell) weer gedaald met 2 cent. :)
Bij de lokale Shell Express is de diesel zelfs 3 cent gedaald: gisteren 1.20, vandaag 1.17. Wel een verschil met die 1.45 ofzo van de afgelopen zomerperiode ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dollar staat rond de 1.35 ipv tegen de 1.60
Het wil dus niet zeggen dat de olieprijs echt is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
1.46 hier vandaag afgelopen zaterdag ochtend nog getankt voor 1.442.

Stop je om 6:00 die slang in je auto na het tanken kijk je eens naar de prijs in verwachting dat het toch nog niet gedaald is staat er op eens 1.442 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:21:
De Dollar staat rond de 1.35 ipv tegen de 1.60
Het wil dus niet zeggen dat de olieprijs echt is gedaald.
Hmmm hoe kan het dan dat de benzine aan de pomp wel in prijs gedaald is?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
pinockio schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 07:55:
[...]

Hmmm hoe kan het dan dat de benzine aan de pomp wel in prijs gedaald is?
Omdat de dollar meer waard is geworden, krijg je meer olie voor dezelfde dollar, en dus goedkopere benzine.

Denk ik tenminste :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Snowwie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:10:
[...]

Omdat de dollar meer waard is geworden, krijg je meer olie voor dezelfde dollar, en dus goedkopere benzine.

Denk ik tenminste :)
De Dollar is ten opzichte van de Euro in het afgelopen jaar inderdaad weer wat gestegen, van ongeveer €1 = $1,60 naar €1 = $1,38.
Dat deze wisselkoers is veranderd ten gunste van de Dollar wil overigens niet noodzakelijk zeggen dat de Dollar in het algemeen meer waard is geworden; een wisselkoers heeft twee kanten, het kan ook betekenen dat de Euro minder waard is geworden. Voor de vraag hoeveel olie je voor een dollar krijgt is het dus niet zo interessant wat je in Europa voor een Dollar koopt, maar wat je in het midden-oosten voor een Dollar krijgt. ;)

Grafiekje ontwikkeling wisselkoers USD/€

[ Voor 8% gewijzigd door RagingR2 op 08-10-2008 09:31 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
[quote]ijskonijn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:48:
[...]

Voor Diesel betaalt men vanaf woensdag maximum 1,243 €/l (een daling van 0,055 €/l) (Voor België).
Heb vanmorgen bij Total getank aan 1.21€/liter, wat volgens mij ongeveer de prijs was in januari dit jaar.
Op veel plaatsen staat de diesel nu trouwens 'maar' 1.15€/l.

*edit*
Dats is het goedkoopste met een prijs van 1.123€/l diesel

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 08-10-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Engineer Stewie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:53:
[quote]ijskonijn schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:48:
[...]
*edit*
Dats is het goedkoopste met een prijs van 1.123€/l diesel
Verdomme,was ik nou maar vandaag gegaan, hij staat nu op 1,130€/l diesel.
(Dit kun je nakijken op de site van Jet, postcode 4600 invullen dan krijg je 1 tankstation te zien, daar tank ik altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
ijskonijn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:23:
[...]

Verdomme,was ik nou maar vandaag gegaan, hij staat nu op 1,130€/l diesel.
(Dit kun je nakijken op de site van Jet, postcode 4600 invullen dan krijg je 1 tankstation te zien, daar tank ik altijd)
Je hebt nog altijd minder betaald dan ik na de verlaging.
Ik tank aan het tankstation dat ik tegenkom, wel enkel total. Weet niet waarom ik dat doe, maar zal zijn omdat ik het gevoel heb dat hij dan minder lawaai maakt en vlotter voorruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Engineer Stewie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:41:
Ik tank aan het tankstation dat ik tegenkom, wel enkel total. Weet niet waarom ik dat doe, maar zal zijn omdat ik het gevoel heb dat hij dan minder lawaai maakt en vlotter voorruit komt.
Dat is in elk geval wel wat de duurdere "A-merk" benzinestations graag willen dat je gelooft. ;)

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik reed gisteren langs een Shell Selfservice en daar zag ik euro 95 staan voor 1.38 :|

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
-Thunder- schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:00:
Ik reed gisteren langs een Shell Selfservice en daar zag ik euro 95 staan voor 1.38 :|
t is hier de laatste maanden 1,43 -1,44.

Alleen jammer da ik 98 moet hebben wat op 1,61 zit :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb vandaag 98 (BP ultimate) getankt voor 1,58 oid. Was wel weer ok.
Niet dat ik echt mag klagen, want ik heb einde van de middag weer redelijk nutteloos benzine verstookt op Circuit Park Zandvoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

-Thunder- schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:00:
Hier staat alles nog rustig rond de 1.44.... en zelfs nog 1.53 bij de shell langs de snelweg :X

stelletje graaiers. Wouter Bos zal in ieder geval nooit ingrijpen want die heeft aardige belangen bij de winst van Shell :X

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou de overheid sowieso in moeten grijpen? We hebben hier een vrije markteconomie, geen communistisch systeem waar de overheid/een minister bepaalt wat een fabrikant voor zijn produkten mag vragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Gisteren was de prijs van de diesel weer met 2 cent gedaald.
Vandaag zijn de prijzen van de benzines en diesel weer met 2 cent gezakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Onbekend schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:38:
Gisteren was de prijs van de diesel weer met 2 cent gedaald.
Vandaag zijn de prijzen van de benzines en diesel weer met 2 cent gezakt. :)
mooi ik moet binnenkort weer tanken :) diesel was hier gister 1,22

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

FlyEragon

Alien Monkeys

wildhagen schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 05:57:
Waarom zou de overheid sowieso in moeten grijpen? We hebben hier een vrije markteconomie, geen communistisch systeem waar de overheid/een minister bepaalt wat een fabrikant voor zijn produkten mag vragen.
Een overgroot deel van de brandstofprijs bestaat uit de heffing, dus de overheid bepaalt wel degelijk wat de klant betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
RagingR2 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:30:
[...]
Dat is in elk geval wel wat de duurdere "A-merk" benzinestations graag willen dat je gelooft. ;)
Daarmee dat ik zeg dat ik dat gevoel heb, echt geloven erin doe ik niet.
Maar daar ik een tankkaart heb boeit de prijs natuurlijk wat minder al probeer ik zo zuinig mogelijk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

FlyEragon schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:53:
Een overgroot deel van de brandstofprijs bestaat uit de heffing, dus de overheid bepaalt wel degelijk wat de klant betaald.
En wegen leg je aan door een stel werkelozen het profiel bij elkaar te laten harken en vervolgens asfalt in te zaaien. 4 maanden wachten en er ligt een nieuwe snelweg. Voor tunnels neem je grote mollen, en de wormen die ze eten kweek je in stadstuinen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FlyEragon schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:53:
[...]

Nee hoor, want de prijs bestaat niet alleen uit de accijns. Er komt ook nog een hoop bij.

Dus nee, de overheid bepaalt inderdaad niet hoeveel de klant betaalt, dat doet de exploitant van de pomp/de oliemaatschappij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, want de prijs bestaat niet alleen uit de accijns. Er komt ook nog een hoop bij.

Dus nee, de overheid bepaalt inderdaad niet hoeveel de klant betaalt, dat doet de exploitant van de pomp/de oliemaatschappij

? je spreekt jezelf tegen , je zegt dat er accijns op de benzine prijs komen vanaf de overheid , maar daarna zeg je dat de overheid niets met de prijs te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nou de olieprijs is vanmorgen gezakt tot 88 dollar, tijd om de benzineprijs ook eens flink te laten meezakken.

Toch opvallend, als de olieprijs stijgt gaat de benzineprijs direct mee, maar als deze zelfde olieprijs daalt blijft de benzineprijs keutelen. Lijkt Essent wel, als je geld van hun krijgt moet je er eeuwig op wachten maar owee als je zelf een dag te laat bent...dan vliegen de herinneringen en aanmaningen je om de oren.. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 16:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

om geheel correct te zijn... de accijns heeft niks te maken met korte termijns-prijsfluctuaties...
accijns is een vast bedrag dat enmaal per jaar vastgesteld wordt en daarna niet veranderd...

het is een gedeelte van die prijs, maar als binnen korte termijnen de prijs sterk stijgt of daalt is dat puur een keuze van de oliemaatschappij/pomphouders die zulke dingen besluiten, de accijns blijft gedurende die periode altijd gelijk..
deze accijns wordt meestal eenmaal per jaar, soms tweemaal per jaar bepaald

natuurlijk zou het en goede optie zijn om te pleiten dat de overheid op het moment dat de nieuwe accijns berekend wordt hierin besluit de accijns bv niet te verhogen en daardoor de prijsinflatie af te zwakken, feitelijk betekent dat al snel dat de winsten van de oliemaatschappijen verder stijgen, terwijl het effect voor de consumenten aan de pomp miniem is ..., accijs speelt nu eenmaal nauwelijks een rol bij prijsfluctuaties en mogelijk verstoord het zelfs de onderlinge concurrentie tussen pompen omdat het dus verder niet aanzet tot prijsdaling, omdat het effect van een prijsdaling in het aanlokken van klanten geringer is...
anders zou het zijn wanneer de accijns bv net als BTW wél een percentage van de prijs is, in dat geval zouden pompen met een hogere benzineprijs ook meer accijnsen afdragen

sinds 1 januari 2004 is de benzine-accijns toegenomen van €66.8 cent tot € 69.7... dat is een prijsstijging van 2.9 cent, ofwel 4% over vier en een half jaar (laten we zeggen bijna 1% per jaar... ver onder de normale inflatie en vooral héél ver onder de prijstijgingingen van benzine aan de pomp)

hierbij laat ik eventjes de BTW butienbeschouwing, dat is echter een belasting die voor ieder consumptiegoed geldt en daarin is benzine zeker niet uniek

[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 09-10-2008 11:56 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Snowwie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:36:
Nou de olieprijs is vanmorgen gezakt tot 88 dollar, tijd om de benzineprijs ook eens flink te laten meezakken.
Deze week is de benzineprijs elke dag al met gemiddeld 1 cent gedaald, dus dat gebeurt ook. Bij diesel is de daling zelfs nog scherper: 1.20 afgelopen maandag, vanochtend stond die al op 1.13 per liter (lokale Shell Express).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Vandaag zijn de benzines en diesel weer goedkoper geworden.
Benzine: € 1,475
Diesel: € 1,24

Het gaat hard deze week. :)

Edit: Ze zijn 2,4 cent goedkoper geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Onbekend op 11-10-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, benzine 1.8 cent goedkoper, diesel zelfs 2.8 cent in één dag :)

Komt mede door de lage olieprijs, gisteren is hij gezakt tot iets minder dan 79 dollar per vat.

Lokaal vraagt mijn pomp vandaag 1.11 euro voor een liter diesel (begin van de week: 1.20), dat zijn prijzen die ik eigenlijk niet meer heb gezien sinds januari/februari 2007...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Hopelijk zakken ze weer tot normale prijzen. Vorig jaar nog 95 getankt voor € 1,11. Als het dit jaar op € 1,20 komt ben ik wel tevreden. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gisteren nog SUPER98 getankt voor 1,43 per liter... (Tamoil Nijmegen).

Ben benieuwd wat de prijzen nu bijvoorbeeld in Frankrijk zijn... daar liggen ze altijd een stuk lager merk ik (soms wel 20 cent verschil met NL).

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 11-10-2008 11:56 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26
Vraag me af wat overheden die accijnzen hebben verlaagd vanwege de duren prijzen gaan doen nu de brandstofprijzen inelkaar zakken. Gaan ze die beslissing na verloop van tijd weer terugdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Economische malaise is dus toch nog ergens goed voor. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat nu ineens miljoenen mensen de auto laten staan.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Snowwie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:48:
Economische malaise is dus toch nog ergens goed voor. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat nu ineens miljoenen mensen de auto laten staan.
Dat gaat nog komen denk ik. ;) Als de economische malaise door gaat zetten, krijgen bedrijven nog minder leningen dan nu (nu zit er al een behoorlijke limiet op), komen er bezuinigingen bij bedrijven en wordt er personeel op straat gezet. Met als gevolg meer werkloosheid en dus minder mensen op de weg. Maar voor 't zover is moet er nog een hoop gebeuren denk ik. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Was van de week aan het tanken, wou voor €25 er in gooien..

Toen zag ik het prijskaartje en heb ik er €50 van gemaakt :+ €1,40 per liter :o *O*

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
GreenSky schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:42:
Ik heb vandaag 98 (BP ultimate) getankt voor 1,58 oid. Was wel weer ok.
Niet dat ik echt mag klagen, want ik heb einde van de middag weer redelijk nutteloos benzine verstookt op Circuit Park Zandvoort :D
Ik heb vanmiddag 1,52 betaald :D

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Angeloonie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:02:
Was van de week aan het tanken, wou voor €25 er in gooien..

Toen zag ik het prijskaartje en heb ik er €50 van gemaakt :+ €1,40 per liter :o *O*
De jeugd van tegenwoordig, blij met 1.40 de liter :')

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Slasher schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:53:
[...]

ja wij zijn niet anders gewend he.

Ik gooi hem trouwens altijd vol, nooit voor een bepaald bedrag ofzo.
gewoon zo vol dat er geen druppel meer bij in kan :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 22:00
ik heb er vandaag 1.175 en 1.409 van gemaakt (werk bij tankstation)
niet zo heel duur vind ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Slasher schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:53:
[...]

Ik weet in elk geval nog dat ik euro 95 tankte voor minder dan 1€/l en zo oud ben ik nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Toen ik begon met brommerrijden (2002) was brommix 1.30/L ofzo... :')

Brommix? Ja, je weet wel... die rommel die nu 2x zo duur is als euro95 :+

Mn broer tankte in in die tijd voor 1.12/L zn eerste auto'tje vol.. (euro95 ook)

[ Voor 57% gewijzigd door Destruction op 12-10-2008 00:09 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 11:55:
Gisteren nog SUPER98 getankt voor 1,43 per liter... (Tamoil Nijmegen).

Ben benieuwd wat de prijzen nu bijvoorbeeld in Frankrijk zijn... daar liggen ze altijd een stuk lager merk ik (soms wel 20 cent verschil met NL).
Tot een jaar of 10 geleden was dat echt niet zo hoor, als je over de grens moest tanken schrok je van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Destruction schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:08:
Toen ik begon met brommerrijden (2002) was brommix 1.30/L ofzo... :')

Brommix? Ja, je weet wel... die rommel die nu 2x zo duur is als euro95 :+

Mn broer tankte in in die tijd voor 1.12/L zn eerste auto'tje vol.. (euro95 ook)
Meng toch lekker zelf je brommix man, echt niet moeilijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Dennahz schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 10:14:
Hopelijk zakken ze weer tot normale prijzen. Vorig jaar nog 95 getankt voor € 1,11. Als het dit jaar op € 1,20 komt ben ik wel tevreden. :)
Gisteren 95 getankt voor € 1,24. Van mij mag het nu wel gewoon zo blijven. Niet te duur, niet te goedkoop, ideaal zo. Een win-win situatie. Ze verdienen er alsnog grof geld aan en wij kunnen weer gewoon rijden. :) (niet dat wij er minder om reden, maar nu is het wat relaxter om te tanken ipv voor 1,55).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De brandstofprijzen zullen me worst wezen, ik ga met de fiets werken (10 km enkel). Meer mensen zouden dat moeten doen, ik geloof dat de helft van de verplaatsingen met de auto voor minder dan 10 km is. Een collega van me die slechts 1 km van haar werk woont neemt zelfs de auto. Zo lang er geen mentaliteitsverandering is, veel mensen gemakzuchtig blijven en de brandstof niet nog veel duurder wordt zal er weinig veranderen (ik spreek me niet uit over mensen die verder dan 20 km van hun werk wonen). Het enige waarvoor ik brandstof nodig heb is mijn grasmaaier. Natuurlijk ben ik onrechtstreeks ook afhankelijk van brandstof (de hele economie draait er op), maar het treft me niet zo hard als mensen met een auto. Reizen doe ik met de trein of het vliegtuig (ook brandstoftoeslagen voor het vliegtuig, maar reizen is luxe en dus niet noodzakelijk) en boodschappen doe ik samen met mijn ouders (wonen hier slechts 1 km vandaan). Met het uitgespaarde geld (3000€ per jaar) kan ik heel wat leuke dingen doen ipv elke dag in de file te staan. Oh, en dan zijn er nog de bedrijfswagens die uitgedeeld worden als zoete broodjes, nog een reden om zeker niet naar alternatieven te moeten zoeken...

Punt is: Zo lang de vraag blijft stijgen (China en India) en er geen grotere hoeveelheden olie gepompt worden (wat de OPEC onlangs beslist heeft om de toekomst van de olielanden op langere termijn te verzekeren) zullen de prijzen blijven stijgen, en zo lang de regering bakken geld verdient aan brandstof zullen ze niet veel moeite doen om iedereen te laten overschakelen naar alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

mace schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 10:55:
[...]

Meng toch lekker zelf je brommix man, echt niet moeilijk hoor.
Dat heb ik ook altijd gedaan, tenzij ik ver van huis of lui was.. Ik deed het mengen voor de halve buurt ("Jij leert voor monteur, dus jij weet wat je doet", aldus de buurvrouw destijds :P).

En nu rijd ik al bijna 4jr auto, en 3,5jr motor :) Spits en de fiets geen optie? Mooi op de motor, daag, sukkels :+ Ik woon 10km retourtje van mn werk, dus tenzij ik boodschappen wil/moet doen na het werk of het echt heel erg slecht weer is, blijft de auto staan :)

[ Voor 37% gewijzigd door Destruction op 12-10-2008 12:13 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Mensen die benzineprijzen posten, willen jullie de plaatsnaam er bij zetten?

Hier in Amsterdam is het nog vrij prijzig allemaal :(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 03:47
1,374 in Gorinchem, ANWB :)
1,385 in Gorinchem, Argos Oil
1,399 in Meerkerk, bij McDonalds daarachter (Tangoil?)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Als de prijzen worden veranderd krijgen wij de avond daarvoor een e-mail met daarin de adviesverkoopprijzen binnen. Deze prijzen zijn van Shell in die kan je hier bekijken:
http://www.shell.nl/home/.../tool/app_fuelprices.html
Je hoeft alleen maar even de datum in te vullen.

Dit zijn trouwens adviesprijzen. Pompstations kunnen onderling ook nog concurreren en de prijzen kunnen lokaal nog wat afwijken.
Zie: http://www.shell.nl/home/...pricing/cpp/faq/faqs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

135.9 Almelo, Firezone
136.9 Almelo, Tango

Edit: wat me altijd opviel in Frankrijk op vakantie was dat de tankstations in de bergen stukken duurder waren dan beneden, misschien ook niet zo raar omdat ze al die brandstof de heuvel op moeten sleuren. :P

[ Voor 71% gewijzigd door mace op 12-10-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Euro95: 1.359, Roosendaal, Shell Express
Diesel: 1.115, Roosendaal, Shell Express

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Gister Euro98 getankt voor 1,51, tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:34

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik houd zelf altijd deze site in de gaten: http://www.shell.nl/home/...app_express_stations.html

Ik woon zelf in Zeeland, dus voor mij zijn koudekerke en middelburg vooral de leuke stations :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben benieuwd of onze energieprijzen binnenkort naar beneden worden aangepast. De maatschappijen zijn er altijd vrij vlug bij om prijzen te verhogen, maar dit moet natuurlijk dikke winst zijn voor hen aangezien de prijs nu al bijna gehalveerd is.

Om maar over de GasTerra te zwijgen. Altijd roepen dat de 'gasprijs aan de olieprijs is gekoppeld' maar toch doodleuk de prijs verhogen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

Het antwoord staat in hetzelfde artikel: de gasprijs voor consumenten wordt bepaald aan de hand van de gemiddelde prijs in het voorgaande periode (in de Volkskrant wordt het wat uitgebreider uitgelegd). De gasprijs stijgt vertraagd, oftewel de afgelopen periode hebben we eigenlijk te weinig betaald voor aardgas. We zullen dus weer een half jaar moeten wachten voordat de prjizen eventueel dalen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Shabbaman schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:33:
We zullen dus weer een half jaar moeten wachten voordat de prjizen eventueel dalen.
Eventueel inderdaad.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Gunner schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:25:
Ik ben benieuwd of onze energieprijzen binnenkort naar beneden worden aangepast. De maatschappijen zijn er altijd vrij vlug bij om prijzen te verhogen, maar dit moet natuurlijk dikke winst zijn voor hen aangezien de prijs nu al bijna gehalveerd is.

Om maar over de GasTerra te zwijgen. Altijd roepen dat de 'gasprijs aan de olieprijs is gekoppeld' maar toch doodleuk de prijs verhogen.
We worden gewoon massaal verneukt. :(

Je zou inderdaad nu verwachten dat nu de olieprijs gehalveerd is, je ook nog maar de helft voor je gasverbruik hoeft te betalen. Tja, nou ja, zie het dan maar zo, mocht de olieprijs zo blijven en je betaald nog wel de huidige prijs voor gas, dan zou je bij de eindafrekening van je energie een aardige bak geld terug moeten krijgen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

gister voor het eerst in maanden eens een tank gevuld voor MINDER dan 50€ :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

KatirZan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:02:
gister voor het eerst in maanden eens een tank gevuld voor MINDER dan 50€ :)
Ach dat kon met de hogere prijzen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

Snowwie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

Je zou inderdaad nu verwachten dat nu de olieprijs gehalveerd is, je ook nog maar de helft voor je gasverbruik hoeft te betalen. Tja, nou ja, zie het dan maar zo, mocht de olieprijs zo blijven en je betaald nog wel de huidige prijs voor gas, dan zou je bij de eindafrekening van je energie een aardige bak geld terug moeten krijgen.
Zoals ik al zeg, het gaat om het gemiddelde van het vorige halfjaar...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Super 98 € 1,28
Euro 95 € 1,25

Vandaag met een smile weer de Alfa aan de beademing gehangen hier net over de grens in belgie (maasmechelen)

Zo zie je maar dat 3.0 ltr V6 rijden valt best wel mee qua brandstofkosten hahaha

[ Voor 6% gewijzigd door bgrr op 13-10-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Vandaag is de benzine 2 cent en de diesel 1 cent goedkoper geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb voor het weekend iets opgevangen dat de brandstofprijzen in Belgie met 6 cent omlaag gingen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Maasluip schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:44:
Ik heb voor het weekend iets opgevangen dat de brandstofprijzen in Belgie met 6 cent omlaag gingen.
Ik heb onlangs getankt voor € 1,24 bij een "Dats24" pomp tussen Roeselare en Kortrijk.

Van mij mag het nog goedkoper worden, maar hoop dat de prijzen nu gewoon wat stabiel blijven. Dit is een ideale prijs voor iedereen eigenlijk. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Bij de Tinq in Amersfoort betaal je nu 1.139 voor een liter diesel. Best een Ok deal gezien ik nog prijzen van >1.40/l heb gehad een maand of 2 terug. :X (In november afgelopen jaar zaten we ook rond deze prijs meen ik)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

En de adviesprijzen zijn weer lager geworden. :)

Euro 95: € 1,435
Euro 98: € 1,489
Diesel: € 1,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik zou zeggen, laten we maar richting de euro gaan voor een liter diesel en 1,25 voor benzine. Dan hebben we weer een beetje normale prijzen die vergelijkbaar zijn met de prijzen zoals deze waren toen de olieprijs in het verleden op dit niveau waren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

En de prijzen zijn vandaag wéér met 2 cent gedaald. Het gaat lekker zo. :)

Euro 95: € 1,415
Euro 98: € 1,469
Diesel: € 1,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Weet niet of het hier ook al eens voorbij gekomen is, maar bestaat er naar jullie weten ook een overzicht waar de verhouding tussen de gemiddelde adviesprijs voor brandstof en de olieprijs wordt bijgehouden? Ik heb namelijk elke keer sterk het gevoel dat bij stijgingen de oliemaatschappijen binnen 1 dag de prijs omhoog gooien en bij dalingen van de olieprijs ik als consument daar minimaal een week op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat je dat zelf even inelkaar moet zetten. Bij Shell kun je de geschiedenis van de brandstofprijs nakijken, bijvoorbeeld op Beursplaza kun je de olieprijs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

M@cer schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 07:59:
Ik zou zeggen, laten we maar richting de euro gaan voor een liter diesel en 1,25 voor benzine. Dan hebben we weer een beetje normale prijzen die vergelijkbaar zijn met de prijzen zoals deze waren toen de olieprijs in het verleden op dit niveau waren.
Van die prijzen zitten we niet zo gek ver meer. Vanochtend vroeg men bij de lokale Shell Express 1.075 voor een liter diesel, en 1.299 voor een liter Euo95 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

In België houden ze de prijzen constant :(
Om de begroting van 2009 te kunnen betalen :(
Maar goed maakt voor mijn vader niet zo veel uit. Hij rijdt LPG aan 6 a 7 cent per km.
En ik ben terug gaan fietsen. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Kain_niaK schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:23:
In België houden ze de prijzen constant :(
Om de begroting van 2009 te kunnen betalen :(
Maar goed maakt voor mijn vader niet zo veel uit. Hij rijdt LPG aan 6 a 7 cent per km.
En ik ben terug gaan fietsen. :P
Zeer triest inderdaad. Als er een verlaging is gaat het 50% omlaag, maar bij elke verhoging is het wel gewoon 100%. En dan raar kijken als mensen zelf alternatieve brandstoffen gebruiken :?

Dieven zijn het, maar helaas kan je er zeer weinig aan doen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Onbekend schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:31:
En de prijzen zijn vandaag wéér met 2 cent gedaald. Het gaat lekker zo. :)

Euro 95: € 1,415
Euro 98: € 1,469
Diesel: € 1,20
In België staan ze momenteel ook lekker laag:
Euro 95: € 1,238
Euro 98: € 1,333
Diesel: € 1,084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

Snowwie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

Volgens mij zijn de gas prijzen niet explosief gestegen toen een vat olie zo hard in prijs steeg.

Maar vreemd is het wel om de gas prijs te baseren op de prijs van een vat olie... van een half jaar geleden. Op deze manier heb je dubbel pret wanneer de olie prijs stijgt. Op het moment zelf en een half jaar later :/

Eens goed in de gaten houden of over een half jaar de prijs ook weer hard daalt.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ijskonijn schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:12:
[...]

In België staan ze momenteel ook lekker laag:
Euro 95: € 1,238
Euro 98: € 1,333
Diesel: € 1,084
Wat lopen die belgen dan te zeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Slasher schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:27:
[...]

Wat lopen die belgen dan te zeuren?
Op dit moment zeuren "we" niet. (ben geen Belg, maar woon er wel), maar op het moment dat de regering beslist om prijsdalingen maar half door te voeren is dat gewoon ziek. Het kan dan nog zo goedkoop zijn, het is gewoon diefstal.

We betalen hier al zeer veel belasting, maar ze geven zoveel geld uit dat het nog niet genoeg is en ze er van alle kanten nog meer proberen uit te halen, dat is gewoon ziek.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
bgrr schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:49:
Super 98 € 1,28
Euro 95 € 1,25
En jij denkt nu dat dit goedkoop is... Blijf je vooral realiseren dat het grootste deel van de prijs direct naar de overheid gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat zijn toch de prijzen die we al jaren gewoon zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:51

YellowCube

Wait...what?

Dennahz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:29:
[...]

Op dit moment zeuren "we" niet. (ben geen Belg, maar woon er wel), maar op het moment dat de regering beslist om prijsdalingen maar half door te voeren is dat gewoon ziek. Het kan dan nog zo goedkoop zijn, het is gewoon diefstal.

We betalen hier al zeer veel belasting, maar ze geven zoveel geld uit dat het nog niet genoeg is en ze er van alle kanten nog meer proberen uit te halen, dat is gewoon ziek.
sja, een paar maanden terug hebben ze de accijnzen verlaagd om zodoende autorijders een beetje tegemoet te komen in de torenhoge benzineprijzen.
Links of rechtsom betaal je dat dus toch wel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Maasluip schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:04:
Ik denk dat je dat zelf even inelkaar moet zetten. Bij Shell kun je de geschiedenis van de brandstofprijs nakijken, bijvoorbeeld op Beursplaza kun je de olieprijs vinden.
recente prijzen hebben ze ook op die site ("prijsbepalende factoren")

hierin zie je olie en benzineprijzen in 1 grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://www-static.shell.com/static/nld/imgs/products_services/graphs/platts_08.jpg

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
RemcoDelft schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:36:
[...]

En jij denkt nu dat dit goedkoop is... Blijf je vooral realiseren dat het grootste deel van de prijs direct naar de overheid gaat...
Dat was altijd al zo, en zal voorlopig wel zo blijven. Voor welk land waren deze prijzen die bgrr noemde?
In Nederland kan je nog zeggen dat je er fatsoenlijke wegen voor terugkrijgt (of iig goed onderhouden). In België kan je dat niet echt zeggen. (zeg maar helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
YellowCube schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:41:
[...]

sja, een paar maanden terug hebben ze de accijnzen verlaagd om zodoende autorijders een beetje tegemoet te komen in de torenhoge benzineprijzen.
Links of rechtsom betaal je dat dus toch wel.
Dat ze de accijns dan terug met hetzelfde bedrag verhogen. Stel de prijs stijgt naar 2 euro en een paar maanden later daalt deze terug naar 1 euro, dan betalen we gewoon 1.5€.
Dan steken ze per liter 0,5€ extra in hun zak.

Maar uiteindelijk heb ik liever dat ze het zo doen. Ik heb een tankkaart en voel deze regeling dus niet en een algemene belastingsverhoging zou ik wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
GreenSky schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:50:
[...]

Dat was altijd al zo, en zal voorlopig wel zo blijven. Voor welk land waren deze prijzen die bgrr noemde?
In Nederland kan je nog zeggen dat je er fatsoenlijke wegen voor terugkrijgt (of iig goed onderhouden). In België kan je dat niet echt zeggen. (zeg maar helemaal niet)
Het grootste deel van wat automobilisten betalen wordt niet besteed aan wegen... Dus daar zitten de kosten niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dennahz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:32:
[...]

Zeer triest inderdaad. Als er een verlaging is gaat het 50% omlaag, maar bij elke verhoging is het wel gewoon 100%. En dan raar kijken als mensen zelf alternatieve brandstoffen gebruiken :?

Dieven zijn het, maar helaas kan je er zeer weinig aan doen.
Nou, dan gaan we dat maar eens analyseren.
De brandstofprijs fluctueert nogal, maar het leuke aan de huidige benzineprijs is dat die over een lange periode rond dat niveau is geweest. Vanaf augustus 2005 met pieken en dalen zo rond de € 1,438 voor Euro 95 (adviesprijs 10-10-2008).
Dus ja: de prijs voor Euro95 is nu weer op het niveau van 3 jaar geleden. Duur he?
Ik heb even wat data gepakt op momenten dat de prijs door de € 1,43 (of daaromtrent) stijgt. Kijkt en huivert:
datumliterprijs RON95olieprijs in $olieprijs in €
13-8-20051,43558,0747,52
22-4-20061,43762,5051,63
3-6-20061,43662,8549,35
28-4-20071,43856,0842,11
10-10-20081,43882,0060,39

Dus in augustus 2005 betaalden we voor een liter benzine evenveel als nu, alleen was de olieprijs toen € 47,52 terwijl die nu € 60,39 is.
Dus een hogere olieprijs maar een gelijke brandstofprijs. En dat terwijl er in die tijd toch ook nog 3,8 cent aan accijns bij is gekomen. Dus absoluut geen "stijgt harder dan hij daalt".

Bronnen:
Euro wisselkoersen
Olieprijzen 2008
Olieprijzen voor 2008
Shell brandstofprijzen

Toegegeven: voor diesel ziet het er iets anders uit. Diesel is pas op 7-11-2007 door de € 1,20 gegaan, maar toen was de olieprijs ook rond de € 60 (in dollars zelfs hoger: $ 86,92). Maar ook dat is geen ondersteuning voor het sprookje "hij stijgt harder dan hij daalt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:09

Stoffel

Engineering the impossible

Vanmorgen mijn tank volgegooid met Diesel van €1,12 bij een Shell selfservice pompstation. Dat begint ergens op te lijken! Ik was net mijn bonnetjes aan het verzamelen voor de leasemij, en ik ben de afgelopen maand 6 euro per tank omlaag gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus in augustus 2005 betaalden we voor een liter benzine evenveel als nu, alleen was de olieprijs toen € 47,52 terwijl die nu € 60,39 is.
Dus een hogere olieprijs maar een gelijke brandstofprijs. En dat terwijl er in die tijd toch ook nog 3,8 cent aan accijns bij is gekomen. Dus absoluut geen "stijgt harder dan hij daalt".
Om dit soort plaatjes echt zorgvuldig te maken, moet je de olieprijs in dollar geven. Dat is de munt waarin olie afgerekend wordt door benzineproducenten, en door de prijs in euro's te geven komen er dus wisselkoerseffecten in de prijs. Ik weet niet waar de euro stond tov de dollar in augustus 2005 vergeleken met nu, maar zonder die informatie valt er weinig te zeggen over de winstmarge die brandstofproducenten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
RemcoDelft schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

Het grootste deel van wat automobilisten betalen wordt niet besteedt aan wegen... Dus daar zitten de kosten niet direct.
Het grootste deel zou ik niet zeggen. Eerder in dit topic kwam dit langs:
EXX schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:10:
Even wat cijfers uit de gelekte begroting van 2009:

Totale begroting: 179 miljard. Rijkswaterstaat krijgt 8,8 miljard

Inkomsten van het wegverkeer:

BPM = 3,5 miljard
accijns op lichte olie = 4,1 miljard
accijns op minerale oliën = 3,4 miljard
mrb = 3,4 miljard
belasting zware voertuigen = 0,1 miljard

totaal: 14,5 miljard. (de BTW die over brandstof geheven wordt is hierbij niet meegerekend).

Het hoofdwegennet krijgt ongeveer 2,8 miljard euro toegewezen , en de regionale en lokale infra 0,25 miljard.
Nu is het de vraag hoeveel van het budget voor Rijkswaterstaat naar de wegen (en dus de automobilist) gaat.
Zoals ik het zie wordt van dit geld iig de jaarlijkse subsidie aan de NS betaald. Weet iemand hoeveel dit (meestal) is?

Pagina: 1 ... 41 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.