Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?

Pagina: 1 ... 5 ... 94 Laatste
Acties:
  • 228.640 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietwaar.
Kost nog geen 1900 euro, info op gasfx.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:08

paQ

da's ook 2000 euro :P

mooie auto op de frontpage trouwens O-)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel moderne auto's kunnen niet eens meer lekker op gas lopen. Veel fabrikanten ondersteunen het gewoon niet meer. Te strakke afregeling door milieuwetgeving en zo.

Daarbij wil de overheid graag gas uitbannen want dat levert ze niet genoeg op.
Dat het schoner is voor het milieu interesseert ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb een paar weken geleden in een artikel gelezen dat een pomphouder het moet doen met een cent of 4 a 6 per liter. Dat schiet ook niet echt op he. 90 cent gaat er naar de staat, de rest naar de olieboer.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Heerlijk, net weer getankt, kostte nog steeds slechts 0,47 eurocent per liter. 17 euro voor een volle tank. Goh, dat was het een paar maanden geleden ook, eigenlijk. Om eerlijk te zijn, het heeft altijd wel zo tussen rond dat bedrag gezeten voor zover ik me afgelopen jaar kan herinneren.

Dat geklaag over benzineprijzen, ach. Ik heb er totaal geen last van :7

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik hoor net op het RTL Nieuws dat Nederland (en een aantal andere landen) hun oliereserves gaan aanspreken. Voor het laatst gebeurde dit tijdens de eerste Golfoorlog.
Als het meezit daalt de benzineprijs dan (iets).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De hoge olieprijs heeft de winst van Kon. Olie/Shell in het eerste kwartaal met 42% opgepompt naar 6,7 miljard dollar. De netto-omzet steeg van 57,3 naar 72,2 miljard dollar. De cijfers waren boven verwachting. ( 28-04-2005) bron: www.rtl.nl

De nettowinst kwam in april, mei en juni 34 procent hoger uit op 5,24 miljard dollar. Analisten hadden gerekend op 5,44 miljard dollar. De totale omzet van het Nederlands-Britse concern groeide met 33 procent tot 82,64 miljard dollar (28-07-2005 bron: www.dft.nl)
Zou me ook niets verbazen dat wanneer bv. de accijns op benzine verlaagd zou worden, shell de prijs weer omhoog gooit om nog meer winst te behalen. We moeten toch tanken dus het word wel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:38:
Veel moderne auto's kunnen niet eens meer lekker op gas lopen. Veel fabrikanten ondersteunen het gewoon niet meer. Te strakke afregeling door milieuwetgeving en zo.

Daarbij wil de overheid graag gas uitbannen want dat levert ze niet genoeg op.
Dat het schoner is voor het milieu interesseert ze niet.
Je spreekt jezelf tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afgelopen woensdag nog 60 liter euro 95 in de ene auto en 50 liter euro 98 in de andere... totaal iets van 160 euro kwijt. Het gaat weer helemaal nergens over. Ben blij dat het nu lijkt alsof de meeste mensen het niet meer accepteren. Je leest de laatste tijd steeds meer over acties en dergelijke. Het is alleen klote dat je er zo weinig/niks tegen kunt doen. Gaan staken is ook voor paupers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik denk dat HlpDsK bedoeld dat:

wanneer een fabrikant zich met een nu te bouwen benzine motor zich over 3 jaar aan de dan geldende emissieeisen wil houden, het allemaal hakken-over-de-sloot werk wordt, als hij het blok zo ineen steekt dat het zonder verdere aanpassing of problemen op LPG kan lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:47
MrSleeves schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:41:
Ik hoor net op het RTL Nieuws dat Nederland (en een aantal andere landen) hun oliereserves gaan aanspreken. Voor het laatst gebeurde dit tijdens de eerste Golfoorlog.
Als het meezit daalt de benzineprijs dan (iets).
Dat doen ze alleen maar om de tekorten in de V.S. aan te vullen in de hoop dat de prijzen naar beneden gaan. Niet omdat wij te weinig olie hebben of zo. Ik denk persoonlijk dat het weinig effect heeft. Het lijkt wel alsof de grote oliemaatschappijen elke gebeurtenis in de wereld gebruiken om de prijzen omhoog te gooien.

Niet dat ik er veel last van heb, want ik kies er zelf voor om wel of niet met de auto te gaan rijden. En ik had dit eigenlijk ook wel verwacht :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tom schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:58:
Ben blij dat het nu lijkt alsof de meeste mensen het niet meer accepteren. Je leest de laatste tijd steeds meer over acties en dergelijke. Het is alleen klote dat je er zo weinig/niks tegen kunt doen. Gaan staken is ook voor paupers.
Staken is sowieso onzin tenzij je het staken van het tanken van benzine bedoelde. Want dat zet na een paar dagen al aardig de regering onder druk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 10-09 14:31
Access schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:00:
[...]
Dat doen ze alleen maar om de tekorten in de V.S. aan te vullen in de hoop dat de prijzen naar beneden gaan. Niet omdat wij te weinig olie hebben of zo. Ik denk persoonlijk dat het weinig effect heeft. Het lijkt wel alsof de grote oliemaatschappijen elke gebeurtenis in de wereld gebruiken om de prijzen omhoog te gooien.
Oliereserves zijn stiekem benzinereserves, en daar is wel een tekort aan. Louisiana had erg veel raffinaderijen (New Orleans en vooral Baton Rouge) , maar die zijn nu dus buiten werking.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

MSalters schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 03:00:
[...]

Oliereserves zijn stiekem benzinereserves, en daar is wel een tekort aan. Louisiana had erg veel raffinaderijen (New Orleans en vooral Baton Rouge) , maar die zijn nu dus buiten werking.
Weer een reden om de benzine op te hogen 8)7 Als ze nou bij elke tegenvallen nou de benzine verlagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de tweede opeenvolgende dag is de prijs van een liter benzine flink duurder geworden. Shell verhoogde zaterdag de prijs van de belangrijkste benzines met ruim drie cent. Het gaat om de vijfde prijsverhoging in een week. Ook vrijdag was er al sprake van een prijsverhoging van ruim drie cent.

De adviesprijs van een liter ongelood komt op 1,549 euro, 3,5 cent meer dan vrijdag. De prijs van een liter super gaat 3,4 cent omhoog naar 1,603 euro. Een liter diesel blijft ongewijzigd op 1,135 euro.

Katrina

De recente prijsstijgingen zijn voor een belangrijk deel het gevolg van de orkaan Katrina. De orkaan veroorzaakte begin deze week forse schade aan olieplatforms in de Golf van Mexico en aan raffinaderijnen langs de zuidkust van de Verenigde Staten.

Het uitvallen van de raffinage- en transportcapaciteit zorgde ervoor dat de prijzen op de internationale productmarkten omhoog schoten. Die stijging komt bovenop de hoge prijs die al maanden voor een vat olie betaald moet worden.

De verwachting is dat de brandstofprijzen nog verder oplopen. Vanuit de Verenigde Staten is er een groeiende vraag aan benzines, terwijl het aanbod door Katrina is afgenomen. Een prijsexplosie op de internationale productmarkten is het gevolg. In de maanden januari-augustus deed benzine per ton (1000 liter) gemiddeld nog 480 dollar. Momenteel liggen de prijzen boven de 800 dollar. De hogere prijzen worden doorberekend aan de consumenten, omdat de benzinemaatschappijen hun hogere inkoopkosten compenseren.
Bron: nu.nl

Meer nieuws:
Biodiesel en andere milieuvriendelijker brandstoffen zijn volgend jaar accijnsvrij verkrijgbaar bij de tankstations. Het kabinet zal in 2006 geen belasting heffen op de biobrandstoffen, zo bevestigden ingewijden rond het kabinet in een reactie op berichtgeving hierover in De Telegraaf zaterdag.

De maatregel wordt op prinsjesdag bij de presentatie van het Belastingplan 2006 officieel bekendgemaakt. Op voorstel van staatssecretaris Van Geel (Milieu) zal het kabinet 70 miljoen euro uittrekken om het gebruik van biobrandstoffen op deze manier te stimuleren.

Biobrandstoffen zijn zonder accijnsverlaging wat duurder dan gewone diesel en benzine. Biodiesel bijvoorbeeld is diesel vermengd met een deel koolzaadolie. Door die toevoeging is de brandstof duurder. De (deels) natuurlijke brandstoffen zijn aantrekkelijk omdat een auto op biodiesel minder CO2 en roet uitstoot.

Met het aanstaande belastingvoordeeltje beoogt het kabinet de Nederlandse autorijders en de sector vertrouwd te maken met biodiesel en 'biobenzine'. Het gaat vooral om "oefenen" met de natuurlijke brandstoffen. De maatregel moet ook de ontwikkeling van de "tweede generatie biobrandstoffen" bevorderen.

De Europese Commissie maande Nederland en zeven andere lidstaten kort voor de zomer al vaart te maken met de biobrandstoffen. Het gebruik ervan in Nederland loopt ver achter op het schema, dat in Europees verband is afgesproken. In 2010 moet 5,75 procent van de brandstoffen biologisch zijn. Niet alleen omdat auto's hierop schoner en zuiniger rijden, maar ook omdat biodiesel Europa minder afhankelijk maakt van de olieproducerende landen.

Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italie, Polen, Belgie en Zweden stimuleren de natuurlijke diesels en benzines al via een lagere accijns.
nu.nl

[ Voor 86% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2005 10:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh. Leg eens uit?

Als de staat werkelijk geinteresseerd was in het milieu, dan zou men het rijden op gas stimuleren ipv een hoge wegenbelasting en het uitbannen van tankstations die het kunnen leveren. Dat helpt ook zwaar mee aan het verlagen van de uitstoot. Maar het levert geen geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
BIODIESEL!!!!!!!!!!!!!

* Chevy454 wrijft in zijn handen. Ik ga misschien toch maar beter automonteur worden ipv motorfiets monteur. Het geld stroomt binnen _o_

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Leuke column van BernhardHammelburg bij BNR Nieuwsradio:

http://www.bn.nl/AudioColumn.asp?Id=858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dames...

ik zie op de athlon website, dat ik bij mij in de buurt bij de Agros lekker """""goedkoop""""" kan tanken.
Agros..,. wat is dat en moet je daar een pasje van hebben oid?

edit:
never mind :+

het is Argos :)

12 cent korting...
dus... dan betaal ik evenveel als een week geleden :|

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 03-09-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:09:
[...]

Oh. Leg eens uit?

Als de staat werkelijk geinteresseerd was in het milieu, dan zou men het rijden op gas stimuleren ipv een hoge wegenbelasting en het uitbannen van tankstations die het kunnen leveren. Dat helpt ook zwaar mee aan het verlagen van de uitstoot. Maar het levert geen geld op.
ik geloof best dat de overheid uit is op een beter milieu...de uitvoering is simpelweg erg onhandig.
Ik heb ook nooit begrepen waarom je met een gastank in je auto (=meer gewicht) toch meer wegenbelasting betaald. Daar stimuleer je in feite alleen mensen mee die veel rijden.

In Noorwegen worden alternatieven zoals electrische auto's wel gestimuleerd. Rond de grote steden betaal je tol, behalve als je in een electrische/hybride auto rijdt. Om die reden zijn auto's als Th!nk erg populair:
Afbeeldingslocatie: http://www.heise.de/tp/r4/artikel/11/11812/11812_3.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

'auto's' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:52:
12 cent korting...
Dat is het kwartje van Kok .. the sequel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

het is idd geen LeBaron
;)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:D

nee maar ik bedoel te zeggen:
Dat rode dingetje, dat is een vervoersmiddel.
Een auto is wmb meer dan dat. Het is iets wat je mooi vind, koester, plezier in hebt, vrijheid biedt, je overal naartoe brengt enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:52:
dames...

ik zie op de athlon website, dat ik bij mij in de buurt bij de Agros lekker """""goedkoop""""" kan tanken.
Agros..,. wat is dat en moet je daar een pasje van hebben oid?

edit:
never mind :+

het is Argos :)

12 cent korting...
Waar zit die dan :?

Overigens betaal zeker met de hoeveelheid prijsstijgingen deze week liever de prijs van vorige week :P

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:45:

Een auto is wmb meer dan dat. Het is iets wat je mooi vind, koester, plezier in hebt, vrijheid biedt, je overal naartoe brengt enz enz
ik kan me iets lelijkers voorstellen dan een Th!nk.
Mooi is persoonlijk. Waarom denk je dat de Th!nk het overige niet zou bieden.
Ik heb er zelf in mogen rijden en het ding doet absoluut niet onder voor een gewone auto. Hell, er zit over een tijdje (door deels mijn toedoen) zelfs een warmtepomp in t.b.v. airconditioning/verwarming.

[ Voor 34% gewijzigd door YellowCube op 03-09-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Kan iemand mijn redenering onderuit schoffelen?

Ik rijd circa 13-15000 km per jaar. Mijn auto is een volvo s40 2.0 uit 97. In de meeste gevallen is een g3/lpg installatie goed mogelijk in een volvo. Met een prijs van bijna 1.50 euro per liter en verbruik van gemiddeld 1:10 , heb ik per jaar ongeveer 1300 liter benzine nodig wat neer komt op 1950 euro.

Nu de berekening op gas, laten we uitgaan van een liter gas van 0.5 euro en verbruik van 1:8.5. Dan zit ik dik 1500 liter gas per jaar wat neer komt op 750 euro. Wegenbelasting + verzekering nemen ongeveer 25 euro per kwartaal toe, dus in totaal kost gas mij 850 euro.

Verschil op jaar basis is 1950 - 850 = 1100 euro. Nu weet ik niet goed hoe duur een goede lpg/g3 installatie kost, maar laat dat eens 2200 zijn. Dan betekent dat, dat ik na 2 jaar lekker goedkoop aan het rijden ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bij gasfx 1950 met 1 jaar garantie (die site met die mooie auto op de FP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:14:
bij gasfx 1950 met 1 jaar garantie (die site met die mooie auto op de FP)
Welke auto, ik zie alleen een lelijke vent in een cabro. :+

Ik rijd zelf trouwens ook lpg (oude installatie, geen G3) en sta nog steeds versteld van de prijzen die ik moet betalen als ik in een benzine auto rij.

[ Voor 25% gewijzigd door max op 03-09-2005 14:27 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

max schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:25:
[...]

Welke auto, ik zie alleen een lelijke vent in een cabro. :+
nou precies, die cabrio dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Red devil schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:12:
Kan iemand mijn redenering onderuit schoffelen?

Ik rijd circa 13-15000 km per jaar. Mijn auto is een volvo s40 2.0 uit 97. In de meeste gevallen is een g3/lpg installatie goed mogelijk in een volvo. Met een prijs van bijna 1.50 euro per liter en verbruik van gemiddeld 1:10 , heb ik per jaar ongeveer 1300 liter benzine nodig wat neer komt op 1950 euro.

Nu de berekening op gas, laten we uitgaan van een liter gas van 0.5 euro en verbruik van 1:8.5. Dan zit ik dik 1500 liter gas per jaar wat neer komt op 750 euro. Wegenbelasting + verzekering nemen ongeveer 25 euro per kwartaal toe, dus in totaal kost gas mij 850 euro.

Verschil op jaar basis is 1950 - 850 = 1100 euro. Nu weet ik niet goed hoe duur een goede lpg/g3 installatie kost, maar laat dat eens 2200 zijn. Dan betekent dat, dat ik na 2 jaar lekker goedkoop aan het rijden ben?
Je houdt geen rekening met de verhoogde onderhoudskosten die bij gas om de hoek komen. 't Schijnt dat gas een stuk heter verbrandt dan benzine, waardoor je auto vaker naar de garage zal moeten, en je eerder kans hebt op "duurschade" (lek kleppendeksel bijvoorbeeld).

[disclaimer]Dit laatste heb ik "tweedehands", dus daar kan ik me in vergissen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergissen is een groot woord, het is net hoe je rijdt met je auto.
Trap jij vanaf het begin dat je start alles vol op de straat, dan heb je inderdaad meer onderhoud aan je wagen, maar dat heb je ook op benzine.

Waar je rekening mee moet houden is dat gas schraler is in de verbranding dan benzine.
Een keer in de maand een aantal km. op benzine rijden doet al veel. Je zorgt dan voor een betere smering van je motor.
Daarnaast heb je kans dat als je geen hydraulische kleppen hebt, je een keer in de anderhalf - twee jaar je kleppen moet laten stellen. Da is eigenlijk het enige wat er extra bij komt als je op gas gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:24:
[...]

Je houdt geen rekening met de verhoogde onderhoudskosten die bij gas om de hoek komen. 't Schijnt dat gas een stuk heter verbrandt dan benzine, waardoor je auto vaker naar de garage zal moeten, en je eerder kans hebt op "duurschade" (lek kleppendeksel bijvoorbeeld).

[disclaimer]Dit laatste heb ik "tweedehands", dus daar kan ik me in vergissen.
Ja ok, maar ik heb ook al vaak gelezen dat de motoren in volvo's goed tegen dat soort hoge temperaturen kunnen. Daarbij is zoiets natuurlijk vooral in de hoge toeren zones een probleem, en ik weet van mezelf dat ik die niet of nauwelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Toyota's zijn ook befaamd om hun omgang met gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Red devil schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:48:
Ja ok, maar ik heb ook al vaak gelezen dat de motoren in volvo's goed tegen dat soort hoge temperaturen kunnen. Daarbij is zoiets natuurlijk vooral in de hoge toeren zones een probleem, en ik weet van mezelf dat ik die niet of nauwelijks gebruik.
warmte = warmte. LPG heeft een veel hogere ontbrandingstemperatuur dan gas dus dan ga je waar je normaal in de hoge toeren nu in het late midden gebied problemen krijgen. En je moet de elektrode afstand gaan veranderen voor het ioniseren,....
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:38:
Waar je rekening mee moet houden is dat gas schraler is in de verbranding dan benzine.
Een keer in de maand een aantal km. op benzine rijden doet al veel. Je zorgt dan voor een betere smering van je motor.
Daarnaast heb je kans dat als je geen hydraulische kleppen hebt, je een keer in de anderhalf - twee jaar je kleppen moet laten stellen. Da is eigenlijk het enige wat er extra bij komt als je op gas gaat rijden.
De betere LPG installaties starten op benzine en dan na 30sec op LPG. maar van de kleppen stellen hangt af van de klepzittingen en kan zomaar zijn dat je na 5000km al aan het stellen bent. (oplossing is in dat geval: kop eraf, andere (hardere) klepzittingen erin, monteren en gaan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Chevy454 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:24:
[...]

warmte = warmte. LPG heeft een veel hogere ontbrandingstemperatuur dan gas dus dan ga je waar je normaal in de hoge toeren nu in het late midden gebied problemen krijgen. En je moet de elektrode afstand gaan veranderen voor het ioniseren.
maar

niet elke motor ! = andere willekeurige motor

Je hebt toch motoren die er beter tegen kunnen dan andere motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Red devil schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:40:
niet elke motor ! = andere willekeurige motor

Je hebt toch motoren die er beter tegen kunnen dan andere motoren?
De effecten van LPG zelf is voor iedere motor hetzelfde, hoe dat het motorblok met die effecten om gaat is een ander iets. LPG geeft meer warmte dan benzine bij ontbranding. Of dat nu in motorblok A of in B is, de geleverde warmte zal hetzelfde zijn per kg LPG.

Hoe het motorblok op die extra warmte tov benzine reageert is anders maar ze krijgen allemaal wel hetzelfde op hun flikker. Zo zal bij een oud motorblok de klepzittingen week worden vanwege de extra warmte maar bij alle motoren zal het koelsysteem zwaarder belast worden (in mindere mate bij LPI installaties). Dat je dat niet ziet in de meter is weer het wonder van de thermostaat.

En dat een bepaald motorblok er beter tegen kan is gewoon hoe dat de marges in het motorblok zijn bij het ontwerp want bij LPG heb je meer marge nodig dan bij benzine.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 03-09-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen gaan pas ECHT minder rijden enzo rond de 2,80 a 3,00 euro per liter euro95 denk ik

ik vind het wel duur enzo, maar ik rij er nog niet minder om (motor+auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Chevy454 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:01:
[...]

En dat een bepaald motorblok er beter tegen kan is gewoon hoe dat de marges in het motorblok zijn bij het ontwerp want bij LPG heb je meer marge nodig dan bij benzine.
Ja precies.

Is 2000 euro ongeveer een redelijke richtprijs voor zo'n installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:45:

Ik herken in jou de mentaliteit van een Amerikaan. Een auto is voor hun:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65785/full.jpg

Dit zien ze niet eens staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65786/full.jpg

wasda?

Is dat overigens niet deels een veroorzaker van de hoge olieprijs? ;)
dit laatste is overigens niet echt een vraag..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

http://www.cnn.com/2005/A...as_saving_test/index.html

Zelfs de Amerikanen denken na over benzinebesparing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:21:
mensen gaan pas ECHT minder rijden enzo rond de 2,80 a 3,00 euro per liter euro95 denk ik
Dit soort opmerking hoorde ik al toen het er naar leek dat de benzine Fl. 2,= zou worden. Inmiddels kost een liter Fl. 3,33. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik denk het niet. De prijs stijgt langzaam. De mensen wennen steeds aan de nieuwe prijzen, passen zich aan en uiteindelijk veranderd er niets. Er is geen echt schok-effect. Oke, Katrina heeft nu een klein schok-effectje veroorzaakt.. Stelt niks voor op termijn. Als de prijs nu plotsklaps zou verdubbelen of verdrievoudigen, dat zou een echt schokeffect geven.

De prijs zal altijd blijven stijgen, de komende jaren waarschijnlijk in een veel hoger tempo. De mensen zullen blijven klagen maar zich ook blijven aanpassen. Brandstof gaat gewoon langzaam maar zeker een steeds groter deel van het huishoudbudget in beslag nemen. Mensen gaan dan b.v. sneller concluderen dat het goedkoper is om dichter bij het werk te gaan wonen.

Als de oliecrisis echt komt, komt ie langzaam, zo langzaam dat je 'm niet herkent als crisis. Ik denk dat de meeste lezers hier dat nog wel mee zullen maken.

Het is te hopen dat er tegen die tijd duurzame energiebronnen gevonden zijn die het gigantische energiegat wat er gaat komen kunnen vullen, kernfusie bijvoorbeeld. Als dat niet lukt zal de wereldbevolking op een lager energiepitje moeten gaan draaien. Landen als India en China zullen daar geen last van hebben, EU en vooral de VS des te meer.

((sorry - kijk waarschijnlijk te veel apocalyptische Kevin Costner - SF films. :P ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

joopv schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:54:
[...]

Landen als India en China zullen daar geen last van hebben, EU en vooral de VS des te meer.
Jij leest teveel Donald Duck :w
China is een enorme olieslurper, niet vanwege het gebruik/persoon, maar vanwege het enorme aantal mensen en de ambities van het land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Laatst vertelde een collega mij dat het ook mogelijk was om op olie te rijden... :? Zonnebloemolie ofzow.
Ok, het was een stuk duurder qua onderhoud, maar de kosten per liter lagen vele malen later dan de olieprijzen.
Was dit een fabeltje, of kan het echt? En weegt het op tegen de kosten van onderhoud? Met de huidige olieprijzen (benzine adviesprijs 1,54!) vallen er een hoop meer scenario's te bedenken die al goedkoper kunnen uitpakken :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 09:09
Cis schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:59:
Laatst vertelde een collega mij dat het ook mogelijk was om op olie te rijden... :? Zonnebloemolie ofzow.
Ok, het was een stuk duurder qua onderhoud, maar de kosten per liter lagen vele malen later dan de olieprijzen.
Was dit een fabeltje, of kan het echt? En weegt het op tegen de kosten van onderhoud? Met de huidige olieprijzen (benzine adviesprijs 1,54!) vallen er een hoop meer scenario's te bedenken die al goedkoper kunnen uitpakken :)
Het kan echt, al weet ik de details niet. Was een paar maanden geleden op Editie NL en deden ze het voor :) Een tip was echter wel om af en toe gewoon nog even benzine (of diesel als je een diesel hebt) te rijden om de motor niet te snel te verzieken en niet met te koud weer te doen, want dan word het te dik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Morax op 04-09-2005 00:54 . Reden: FireFly @ mierenneukmodus :P ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:46:
Een tip was echter wel om af en toe gewoon nog even benzine te rijden
Zou ik niet doen :P

Diesels vinden benzine niet zo lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gooiden ze vroeger niet wat benzine door de diesel tegen lage temperaturen? ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Glashelder schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:58:
Gooiden ze vroeger niet wat benzine door de diesel tegen lage temperaturen? ;)
Nog steeds wel, maar alleen als kouder dan -20 word, en dat zal in NL vrijwel nooit voorkomen :)
Alle bekende brandstofleveranciers schakelen medio oktober over op winterdieselbrandstof, die tot –20o C is beveiligd. De paraffine in deze brandstof kan dan niet kristalliseren. Is diesel aan de pomp niet te krijgen, bijvoorbeeld bij een pomp met een veel geringere afzet, of de temperatuur is lager dan –20o C, is het kristalliseren van diesel te beperken door deze met benzine of kerosine te mengen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:03

DinX

Motormuis

ik vind het wel duur enzo, maar ik rij er nog niet minder om (motor+auto)
Ik ga'n motor en auto echt niet minder gebruiken als de benzine 3€ per liter gaat kosten. Ik moet op m'n werk geraken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet hoor, maar ik denk dat een hoop mensen er beter op gaan letten als het echt veeld centjes gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:05:
ik ook niet hoor, maar ik denk dat een hoop mensen er beter op gaan letten als het echt veeld centjes gaat kosten.
Ja idd, dan kan ik m'n baan opzeggen omdat ik dan minder geld overhoud dan iemand met een bijstandsuitkering. Ik verdien nu 1600 bruto waar ik maar 1060,- van overhoud(zo'n 300,- reiskosten+onderhoud/maand). Natuurlijk mag ik wel het volle pond aan gemeente belasting betalen omdat bruto ik ruim boven het minumumloon verdien..netto scheelt het echter niet veel meer..
code:
1
2
3
Minimumloon
Per 01-01-2005                     Bruto          Netto 
Minimum maandloon voor 40 uur/week  € 1.264,80  € 1.045,00

Ik overweeg nu over te stappen op g3 lpg. Dat kost hier maar ±0,45/liter(1,- minder dan benzine) dus ik denk een g3 installatie of de extra kosten van een andere auto er zo weer uit te hebben. Diesel heb ik ook overwogen maar door de hoge wegenbelasting scheelt dat maar een paar tientjes per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Bij ons hoeft de prijs niet zo snel op te lopen, omdat slecht een klein deel door de markt bepaald wordt. Hierdoor kan de overheid besluiten de belastingen op brandstoffen te verlagen wanneer de marktprijs hoger wordt. Overheid krijgt nog steeds evenveel geld binnen, maar het verschil is kleiner. In Amerika wordt het grootste deel door de markt bepaald dus daar hebben ze grotere problemen (en omdat die gekke Amerikanen nooit van zuinige auto's hebben gehoord + grote afstanden rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:30

Rejgun

Leven is Bier drinken

bite schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:26:
[...]

Ja idd, dan kan ik m'n baan opzeggen omdat ik dan minder geld overhoud dan iemand met een bijstandsuitkering. Ik verdien nu 1600 bruto waar ik maar 1060,- van overhoud(zo'n 300,- reiskosten+onderhoud/maand). Natuurlijk mag ik wel het volle pond aan gemeente belasting betalen omdat bruto ik ruim boven het minumumloon verdien..netto scheelt het echter niet veel meer..
code:
1
2
3
Minimumloon
Per 01-01-2005                     Bruto          Netto 
Minimum maandloon voor 40 uur/week  € 1.264,80  € 1.045,00

Ik overweeg nu over te stappen op g3 lpg. Dat kost hier maar ±0,45/liter(1,- minder dan benzine) dus ik denk een g3 installatie of de extra kosten van een andere auto er zo weer uit te hebben. Diesel heb ik ook overwogen maar door de hoge wegenbelasting scheelt dat maar een paar tientjes per maand.
Hoeveel kilometer rijdt je voor je werk dan? En staat daar geen vergoeding van je werkgever tegenover. Indien je niks vergoedt krijgt zou ik daar toch eens over gaan praten met je baas, misschien tegelijk met een loonsverhoging, want voor iemand van 26 is 1600 bruto natuurlijk niet echt geweldig.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

T.T. schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:35:
Bij ons hoeft de prijs niet zo snel op te lopen, omdat slecht een klein deel door de markt bepaald wordt. Hierdoor kan de overheid besluiten de belastingen op brandstoffen te verlagen wanneer de marktprijs hoger wordt. Overheid krijgt nog steeds evenveel geld binnen, maar het verschil is kleiner. In Amerika wordt het grootste deel door de markt bepaald dus daar hebben ze grotere problemen (en omdat die gekke Amerikanen nooit van zuinige auto's hebben gehoord + grote afstanden rijden)
Dit vind ik een goed punt, als de basisprijs (prijs die de fabrikanten bepalen) stijgt kan de overheid bepalen om de accijns te verlagen. De inkomsten aan btw kunnen dan de verlaging van accijns compenseren, door daar een bepaald niveau aan te verbinden kan de grote stijging deels teruggedrongen worden... daarnaast hebben we altijd het kwartje van kok nog.

Daarnaast is bekendgeworden dat de accijns op biodiesel omlaag gaat, ik wil dat ook zien bij de benzines. Volgens de Europese wedgeving moeten lidstaten vanaf 2005 beginnen met biobenzine, het vermengen van restproducten van o.a. bierproductie met de gewone benzine. In de basis biologischer en dus minder accijns??

Het is er alles aan gelegen om de kosten van olie en voervoer te drukken. Benzines worden duurder waardoor autogebruik duur wordt. Diesels worden duurder waardoor busmaatschappijen nu minder willen gaan rijden, aardgas is gekoppeld aan de olieprijs en ik hoorde van de week iemand van de NS zeggen dat de prijs van een treinkaartje gekoppeld is aan de olieprijs.

Omdat we zelf de olieproductie niet in handen hebben is het moeilijk daar wat aan te doen, maar alternatieven aangrijpen kan toch ook? Stel bijvoorbeeld ondernemers in staat om een verwerkingsbedrijf van frituurvet te maken waarmee men van frituurvet een dieselvervanger maakt..

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:12
DinX schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:42:
[...]

Ik ga'n motor en auto echt niet minder gebruiken als de benzine 3€ per liter gaat kosten. Ik moet op m'n werk geraken.
Denk dat niemand dat kan opbrengen als het 2 a 3 euro per liter gaat kosten...dat zou betekenen dat je met een tankinhoud van 60 liter 120-180 euro kwijt ben.
Zodra er mensen zijn die elke week moeten tanken om op hun werk te komen en daarvoor 180 euro moeten neerleggen er genoeg zijn die dan maar thuis blijven.

Even een simpele rekensom... 4x180 euro=720 euro dan nog 30 euro wegenbelasting en een kleine 50 euro aan verzekering per maand komt al gauw op 800 euro per maand uit...dan hebben niet eens de onderhoudskosten erbij geteld.

Waarom is de treinprijs eigenlijk gerelateerd aan de olieprijs...want zo lust ik er nog een paar.
Wil de overheid iedereen de trein in hebben moet dat tegen minimale kosten,en zeker niet de prijzen en tijden van vandaag de dag.

De overheid is door en door rot hier in NL...zelf rijden ze in dikke mercedessen etc. waar ze nooit het bonnetje van zien :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:43:
[...]

Denk dat niemand dat kan opbrengen als het 2 a 3 euro per liter gaat kosten...dat zou betekenen dat je met een tankinhoud van 60 liter 120-180 euro kwijt ben.
Zodra er mensen zijn die elke week moeten tanken om op hun werk te komen en daarvoor 180 euro moeten neerleggen er genoeg zijn die dan maar thuis blijven.

Even een simpele rekensom... 4x180 euro=720 euro dan nog 30 euro wegenbelasting en een kleine 50 euro aan verzekering per maand komt al gauw op 800 euro per maand uit...dan hebben niet eens de onderhoudskosten erbij geteld.

Waarom is de treinprijs eigenlijk gerelateerd aan de olieprijs...want zo lust ik er nog een paar.
Wil de overheid iedereen de trein in hebben moet dat tegen minimale kosten,en zeker niet de prijzen en tijden van vandaag de dag.

De overheid is door en door rot hier in NL...zelf rijden ze in dikke mercedessen etc. waar ze nooit het bonnetje van zien :Z
Nou als je op 800 euro per maand zou komen, dan heeft het geen zin meer om te gaan werken, dan werk je alleen nog maar voor je auto.

Mij zou het niet uitmaken omdat ik toch een auto van de zaak rij en geen meter prive rijdt en uitendelijk is de klant het haasje omdat die de voorijkosten betaald.

Trein ? laat me niet lachen, de prijzen zijn belachelijk hoog vergeleken Duitsland.
Voor 30 euro leg je in Duitsland een afstand af van Keulen naar Berlijn, hier betaal je dat al voor een enkeltje van Den Haag naar Amersfoort ofzo.
Bovendien mag men eerst wel eens hetzelfde matriaal gaan inzetten, dus alle intercity treinen ICE standaard, daar kan je tenminste fatsoenlijk in zitten en is een stuk stiller en airco.

De overheid maakt het zeker geen bal uit, tuurlijk, een paar van hun springen af en toe op de fiets, maar echt niet als het regent.
Bovendien denk ik dat het meeste per creditcard betaald wordt van onze duur betaalde belasting centjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hebben de mensen hier ook aan de inflatie gedacht.

Je kunt het een beetje vergelijken met rond de jaren '80. Toenmalige politiek en tekort aan brandstof, autovrije zondag 8)7 , zorgde voor een inmens hoge inflatie. Zal in deze tijd niet zon vaart lopen, maar een inflatie van enkele procenten zal er zeker inzitten. Je zou de overheid (wereld) van een korte termijnpolitiek kunnen betichten. Olie is schaars, maar niet een die serieus in alternatieven heeft geinvesteerd, en kernenergie kan/mag niet vanwege de afval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Rejgun schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:05:
[...]

Hoeveel kilometer rijdt je voor je werk dan? En staat daar geen vergoeding van je werkgever tegenover. Indien je niks vergoedt krijgt zou ik daar toch eens over gaan praten met je baas, misschien tegelijk met een loonsverhoging, want voor iemand van 26 is 1600 bruto natuurlijk niet echt geweldig.
145Km/dag(totaal)=ongeveer 9l benzine bij 100/120Km/u. (in theorie bij 90Km/u ongeveer 6,7).
specs van m'n auto
Er wordt 130,- maand per maand vergoed(max bedrag), dus ik moet zo'n 170 bijleggen.

Bij m'n vorige werkgever kreeg ik maar 1387, meer was niet mogelijk onder het mom van "iedereen die hier net begint krijgt dat". Een paar maanden voor het einde van m'n contract werd er meer salaris beloofd, maar enkele dagen voor het einde kreeg ik te horen dat het niet doorging wegens financiele problemen.
Ik was al lang blij dat ik binnen een maand weer ander werk had ondanks dat het niet in de buurt is.
M'n huidige werkgever vroeg gewoon wat ik wou verdienen. Daar was ik niet goed op voorbereid en vond het eerst wel best als ik 1600 zou krijgen. Achteraf baalde ik dat ik niet gewoon 1800 ofzo had gezegd. Werk er nu net 2 weken en heb een half-jaar contract. Na m'n proeftijd zal ik eens gaan praten met m'n baas.
Wat denk je dat wel redelijk is voor een (lpi gecertificeerde)Systeembeheerder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 07:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Zul je zien dat ik dadelijk voor mijn leaseauto nog privé-kilometers moet gaan bijhouden :/ Lastig, zo'n tankpas :/

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:04:
Zul je zien dat ik dadelijk voor mijn leaseauto nog privé-kilometers moet gaan bijhouden :/ Lastig, zo'n tankpas :/
Nou dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon opschrijven en netjes bijhouden in Excel sheetje ofzo.
Maar je baas zou ook gewoon een registratie systeem kunnen inbouwen.

Mijn vader heeft het helemaal makkelijk, zit een black box erin (C-Track), toch schrijft ie ze ook zelf op.
Ze kunnen zo zien waar hij geweest is, ze weten dan zelfs als je bij een Mac staat ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:45:nee maar ik bedoel te zeggen:
Zoveel mensen, zoveel wensen. Kennelijk zijn er mensen die het niet uitmaakt hoe hun auto er uit ziet.

Maar ja, wanner je in dit land zegt dat je iemand zijn of haar auto niet mooi vindt, word je voor jaloers uitgemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:11:
[...]

Nou dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon opschrijven en netjes bijhouden in Excel sheetje ofzo.
Maar je baas zou ook gewoon een registratie systeem kunnen inbouwen.

Mijn vader heeft het helemaal makkelijk, zit een black box erin (C-Track), toch schrijft ie ze ook zelf op.
Ze kunnen zo zien waar hij geweest is, ze weten dan zelfs als je bij een Mac staat ofzo :X
Ik hoef nu helemaal niets bj te houden, ook al rijd ik 50.000 km privé per jaar. Dat moet wel zo blijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Stel je voor dat je ook een deel van de kosten moeten betalen zeg :X
Niet mokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik maar stuk of 10 200 liter vaten vullen met benzine nu het nog 1,55 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gisteren getankt in Maaseik
1,41 :)

scheelt toch serieus veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:19:
[...]

Trein ? laat me niet lachen, de prijzen zijn belachelijk hoog vergeleken Duitsland.
Voor 30 euro leg je in Duitsland een afstand af van Keulen naar Berlijn, hier betaal je dat al voor een enkeltje van Den Haag naar Amersfoort ofzo.
Bovendien mag men eerst wel eens hetzelfde matriaal gaan inzetten, dus alle intercity treinen ICE standaard, daar kan je tenminste fatsoenlijk in zitten en is een stuk stiller en airco.
Enkeltje Den Haag HS - Amersfoort 2e klasse: € 11,80 (14 eurocent/km)
bron: ns.nl

overdrijven is dus ook een vak.
En bovendien: haal je 14 eurocent/km met je auto? (incl. wegenbelasting, afschrijving, onderhoud etc)
en waarom zou de NS dure ICE treinen in moeten zetten op, laten we zeggen, een traject Rotterdam CS-Hoek van Holland?

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 05-09-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ van die 14 cent de kilometer ben je nog niet vetrokken van waar je was en aangekomen waar je wezen moet. Dus tel er ook de kilometerprijs van de bus even bij op wil je ;)

Om nog maar te zwijgen over de factor tijd. Tijd is ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

het ging mij in eerste instantie om de claim dat het ritje 30 euro kost.
30 vs 11 euro is imho nogal overtrokken.

En over eventuele bussen en tijd en kilometerprijsvergelijkingen. Zin om een keer in de spits een vergelijking te doen?
Den Haag HS - Amersfoort.
Houden we het simpel. Van het ene station naar het andere.

[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 05-09-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 11:40
Ik zou ook dolgraag met de trein naar me werk gaan op het moment, maar mijn baas vertikt het om mijn treinkaartjes te vergoeden omdat ik al een leasebak heb. Kwa tijd is het opzich niet echt een geweldige verbetering, maar ik hoef niet na te denken en op te letten in de trein :+

In dit topic blijkt ook weer dat er twee kampen zijn, de autorijders die autorijden enkel en alleen zien als een manier van verplaatsen, en de autorijders waarbij ook de emotie van het autorijden opzich erg meespeelt. Ik kan het namelijk ook erg waarderen om heerlijke scherp sturend over een dijkweggetje te rijden met de wind door de haren. Verder vind ik het ook totaal geen probleem om op zandvoort twee tanken euro98 weg te stoken als ik daar weer is mee doe aan een oldtimer race.

Verder maakt mij dat waarschijnlijk asocialer omdat ik door die instelling meer brandstof verbruik, maar daar betaal ik dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik moet ook eerlijk zeggen dat de trein voor mij zo ontzettend gunstig is (baas betaald wel mee), dat de auto voor mij gewoon totaal geen optie is.

een auto heeft voor mij wel een emotionele waarde, maar helaas heb ik ook hobbies waar ik momenteel liever geld insteek dan in een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

paQ schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:18:
Gisteren getankt in Maaseik
1,41 :)

scheelt toch serieus veel....
Jep dat klopt, ik was er gisteren ook.

Rij je daarna door Roosteren en daar staat het bij Haan fijn op 1,51 :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
max schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:26:
Rij je daarna door Roosteren en daar staat het bij Haan fijn op 1,51 :P
Het is geen De Haan meer maar een Total meen ik? :)
Maar van de maasbrug naar de Haan, heerlijk om daar met een beetje snelheid van de maasbrug te komen en dan die rechter-, linker-, linkerbocht te nemen :9

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 12:01

Meneer aard

Porsche rulez!

volgens mijn wordt het nog straks interesant om als dieselrijder op landbouw diesel te rijden.

Maar dat is iig illegaal, omdat er teveel meuk in zit en je filter kleurt er rood door. Met chloor kun je de rode kleur eruit krijgen, maar dat vind je motor niet leuk..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
:D :'( :D _o_

mijn dag is niet meer kapot te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Meneer aard schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:55:
volgens mijn wordt het nog straks interesant om als dieselrijder op landbouw diesel te rijden.

Maar dat is iig illegaal, omdat er teveel meuk in zit en je filter kleurt er rood door. Met chloor kun je de rode kleur eruit krijgen, maar dat vind je motor niet leuk..
Is rode diesel niet hetzelfde als gewone, afgezien van de kleur? (En de lagere prijs natuurlijk ;))
En hoe wordt dat gecontroleerd? Ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat ie gecontroleerd werd.. of gebeurt dat tijdens APK's?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meneer aard schreef op Monday 05 September 2005 @ 12:55:

Ehm... landbouwdiesel is hetzelfde als gewone diesel hoor qua ingedrienten, alleen is er een rode kleurstof aan toegevoegd omdat het anders niet te onderscheiden zu zijn...

En het is illegaal omdat over landbouwdiesel geen accijns is afgedragen (of was het nu minder accijns?).

edit: spuit 11 ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Demoniac schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:02:
Is rode diesel niet hetzelfde als gewone, afgezien van de kleur? (En de lagere prijs natuurlijk ;))
En hoe wordt dat gecontroleerd? Ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat ie gecontroleerd werd.. of gebeurt dat tijdens APK's?
De kleur is gewoon om het verschil te laten zien van de diesel. Over rode (landbouw en stookolie) diesel betaal je minder belasting dan de normale. Ze steken gewoon een leiding in jouw tank en gaan wat diesel eruit zuigen (of eventueel aan de brandstoffilter). Enig nadeel is.... die rode kleurstof is zo erg dat je dat na 100 000km rijden nog niet eruit hebt :|
En controles heb ik al een paar keer gezien en meegemaakt :)

Kortom: een typische meneer aard posting

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

We zijn niet het enige land dat klaagt:

UK petrol prices continue to rise
Average diesel prices now stand at 97.3p - up from 95.8p - and are expected to top £1 in the coming weeks.
Diesel is daar dus duurder dan hier Euro95 ? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 11:40
Gunner schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:08:
We zijn niet het enige land dat klaagt:

UK petrol prices continue to rise

[...]

Diesel is daar dus duurder dan hier Euro95 ? :?
Milieubeleid, hier zit de heffing in de hogere aanschafprijs voor een diesel en daar in de diesel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:19:
[
Enkele reis Keulen-Berlijn (normaal tarief) kost 89 euro. Met bahncard 50 nog steeds 45 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Stewie!

Keen must die!

Wokschotel schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:31:
[...]

Enkele reis Keulen-Berlijn (normaal tarief) kost 89 euro. Met bahncard 50 nog steeds 45 euro ofzo.
Wil niet moeilijk doen, maar je kan daar écht enorm lage prijzen krijgen, vooral als je met groepen reist. Voor een paar tientjes met de familie van 5 man een weekend reizen bijvoorbeeld.
En de laatste keer in Belgie kon ik voor een tientje vanuit Limburg naar de kust reizen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:30

Rejgun

Leven is Bier drinken

bite schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:48:
[...]

145Km/dag(totaal)=ongeveer 9l benzine bij 100/120Km/u. (in theorie bij 90Km/u ongeveer 6,7).
specs van m'n auto
Er wordt 130,- maand per maand vergoed(max bedrag), dus ik moet zo'n 170 bijleggen.

Bij m'n vorige werkgever kreeg ik maar 1387, meer was niet mogelijk onder het mom van "iedereen die hier net begint krijgt dat". Een paar maanden voor het einde van m'n contract werd er meer salaris beloofd, maar enkele dagen voor het einde kreeg ik te horen dat het niet doorging wegens financiele problemen.
Ik was al lang blij dat ik binnen een maand weer ander werk had ondanks dat het niet in de buurt is.
M'n huidige werkgever vroeg gewoon wat ik wou verdienen. Daar was ik niet goed op voorbereid en vond het eerst wel best als ik 1600 zou krijgen. Achteraf baalde ik dat ik niet gewoon 1800 ofzo had gezegd. Werk er nu net 2 weken en heb een half-jaar contract. Na m'n proeftijd zal ik eens gaan praten met m'n baas.
Wat denk je dat wel redelijk is voor een (lpi gecertificeerde)Systeembeheerder Linux?
Ik kan niet echt een antwoord op je vraag geven daar ik in een andere branche werkzaam ben (verzekeringen). Maar ik zag je leeftijd in combinatie met het genoemde salaris en dat vond ik nogal laag.

Ik snap dat je al lang blij was dat je zo snel werk had en 6 maaden zij natuurlijk ook zo voorbij ;)

70 km van je werk af wonen vind ik persoonlijk een aardig eind. Zelf woon ik 22 km van m'n werk en vanaf 20 km krijg je de maximale belastingvrije vergoeding van eur 130,- :)

Doordat ik carpool kan ik hiervan de bezine betalen. Maar dan ook enkel de benzine, geen onderhoud, afschrijving, wegenbelasting en verzekering. Zelfs geen gedeelte ervan.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Waar gaat het heen met Europa kan je beter stellen; gaan ze olie, benzine en diesel naar Amerika exporteren, omdat door die orkaan de olie productie achteruit is gegaan. Daardoor worden olie en benzine toch nog weer schaarser hier, zodat de prijzen toch nog weer harder stijgen. Ik vindt dit maar een achterlijk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
De amerikanen hebben het toch veel harder nodig, met die V6 SUV's en zo?
(ps: dit was natuurlijk een geintje.)

Maar weer serieus: nu begin je iets van de redenen van 9-11 te begrijpen....

[ Voor 48% gewijzigd door joopv op 05-09-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Over 10 minuten wordt de benzine iets meer als een cent goedkoper. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Guardian Angel schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:52:
Over 10 minuten wordt de benzine iets meer als een cent goedkoper. :)
Dan heb ik verkeerd gegokt door vanavond nog te tanken ipv een dag te wachten :D

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

En overmorgen weer 2 cent erbij ;)

Zo gaat het altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Glashelder schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:58:
En overmorgen weer 2 cent erbij ;)

Zo gaat het altijd...
Dit keer niet. :) sssst.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er zit hier een texaco aan de overkant. Die zat paar dagen geleden al aan de 1,603. Geloof er niets van dat die morgen z'n tarieven verlaagd heeft. Doet ie nooit namelijk. Hij verhoogt alleen maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaMorpheus schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:33:
[...]

Wil niet moeilijk doen, maar je kan daar écht enorm lage prijzen krijgen, vooral als je met groepen reist. Voor een paar tientjes met de familie van 5 man een weekend reizen bijvoorbeeld.
En de laatste keer in Belgie kon ik voor een tientje vanuit Limburg naar de kust reizen :?
offtopic:
Om het even duidelijk te maken: bij de DB kun je in het weekend voor € 30 met 5 personen reizen, alleen stoptreinen. Daar komt waarschijnlijk die € 30 van Buzzfuzz van af. Voor normale kaartjes (waarmee je met IC of ICE kunt reizen) krijg je korting, maar alleen als je 3 of meer dagen van te voren boekt. Korting kan tot 70% oplopen als je geen kortingskaart hebt.
Bij de NMBS zijn ook vaak aanbiedingen, de NS blijft wat dat betreft een beetje achter, maar het kruidvat heeft nu een aanbieding: weekenddagkaart voor € 9,95.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:41

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

bite schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:48:
[...]

specs van m'n auto

Ik krijg maar 36,- per maand voor reiskosten vergoeding. Ik woon 30km van het werk af, hoewel 36,- ook het maximale is wat je hier krijgt. Komt door het beleid in onze onderwijsinstelling.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Bij het tanken vanmorgen viel me op dat ook de LPG mee is gestegen. Is dit een bewijs van een niet werkende benzinemarkt in NL? Ik dacht namelijk dat LPG een "bijproduct" was, iets waarvan ze blij zijn dat ze het überhaupt kunnen verkopen ipv moeten affakkelen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Glashelder schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:11:
Er zit hier een texaco aan de overkant. Die zat paar dagen geleden al aan de 1,603. Geloof er niets van dat die morgen z'n tarieven verlaagd heeft. Doet ie nooit namelijk. Hij verhoogt alleen maar :D
Wat een oplichter, die zit dan zeker een cent of 8 bóven de adviesprijzen? :X Zelfs shell-pompen langs de snelweg maken hte volgens mij lang niet zo bont :P
* Demo zat 2 weken geleden nog tegen zijn zus te zeuren dat ze langs de snelweg getankt had, waar de benzine maar liefst 1,42 per liter kostte. Bij de pomp om de hoek deed ie toen 1,38 en bij de Tango zelfs 1,32...
Weet iemand trouwens of het waar is dat je van 'goedkope' benzine (Tango etc.) minder zuinig gaat rijden? Ik heb wel eens gelezen dat daar minder additieven in zitten en dat daardoor je verbruik zou stijgen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verbal Kint schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:31:
Bij het tanken vanmorgen viel me op dat ook de LPG mee is gestegen. Is dit een bewijs van een niet werkende benzinemarkt in NL? Ik dacht namelijk dat LPG een "bijproduct" was, iets waarvan ze blij zijn dat ze het überhaupt kunnen verkopen ipv moeten affakkelen.
Ja totdat de regering inziet dat er toch wel geld mee te verdienen is.

Overigens is de gasprijs gekoppeld aan de olie prijs. Dus met stijgende olie prijzen is het ook 'gunstig' (voor de regering dan) voor de gas export/gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Na opeenvolgende verhogingen heeft marktleider Shell de adviesprijzen voor autobrandstoffen dinsdag iets verlaagd. Euro ongelood en super gaan met 1,4 cent omlaag naar respectievelijk naar 1,535 euro en 1,589 per liter. Diesel zakt met 1,6 cent naar 1,119 euro.

Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. Die zijn de afgelopen periode sterk gestegen. Dat kwam door de schade die de orkaan Katrina heeft veroorzaakt aan olieplatforms in de Golf van Mexico en aan raffinaderijen en pijpleidingen. De verminderde raffinagecapaciteit in combinatie met hoge olieprijzen had een prijsopdrijvend effect.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat zal me een stormloop op de benzine stations geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gunner schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:21:
[...]

Overigens is de gasprijs gekoppeld aan de olie prijs. Dus met stijgende olie prijzen is het ook 'gunstig' (voor de regering dan) voor de gas export/gebruik
Ja, en wij mogen volgend jaar ook weer 10% hogere gas- en elektriciteitsprijzen verwachten :X

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maasluip schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:33:
[...]
Ja, en wij mogen volgend jaar ook weer 10% hogere gas- en elektriciteitsprijzen verwachten :X
Vanochtend was iemand op de radio (weet niet meer wie) dat het voor sommige gezinnen tot 500 euro per jaar duurder kon uitvallen. Gemiddeld was iets van 300 euro per jaar ofzoiets.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

hogere opbrengsten door de (eigen) gasproductie kunnen weer terug gestort worden...
Als ze dan nog een manier bedenken om dat op een gunstige en effectieve wijze te doen (lastenverlichtingen etc)

Pagina: 1 ... 5 ... 94 Laatste

Dit topic is gesloten.