Nietwaar.
Kost nog geen 1900 euro, info op gasfx.nl
Kost nog geen 1900 euro, info op gasfx.nl
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Zou me ook niets verbazen dat wanneer bv. de accijns op benzine verlaagd zou worden, shell de prijs weer omhoog gooit om nog meer winst te behalen. We moeten toch tanken dus het word wel verkocht.De hoge olieprijs heeft de winst van Kon. Olie/Shell in het eerste kwartaal met 42% opgepompt naar 6,7 miljard dollar. De netto-omzet steeg van 57,3 naar 72,2 miljard dollar. De cijfers waren boven verwachting. ( 28-04-2005) bron: www.rtl.nl
De nettowinst kwam in april, mei en juni 34 procent hoger uit op 5,24 miljard dollar. Analisten hadden gerekend op 5,44 miljard dollar. De totale omzet van het Nederlands-Britse concern groeide met 33 procent tot 82,64 miljard dollar (28-07-2005 bron: www.dft.nl)
Je spreekt jezelf tegenVerwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:38:
Veel moderne auto's kunnen niet eens meer lekker op gas lopen. Veel fabrikanten ondersteunen het gewoon niet meer. Te strakke afregeling door milieuwetgeving en zo.
Daarbij wil de overheid graag gas uitbannen want dat levert ze niet genoeg op.
Dat het schoner is voor het milieu interesseert ze niet.
Dat doen ze alleen maar om de tekorten in de V.S. aan te vullen in de hoop dat de prijzen naar beneden gaan. Niet omdat wij te weinig olie hebben of zo. Ik denk persoonlijk dat het weinig effect heeft. Het lijkt wel alsof de grote oliemaatschappijen elke gebeurtenis in de wereld gebruiken om de prijzen omhoog te gooien.MrSleeves schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:41:
Ik hoor net op het RTL Nieuws dat Nederland (en een aantal andere landen) hun oliereserves gaan aanspreken. Voor het laatst gebeurde dit tijdens de eerste Golfoorlog.
Als het meezit daalt de benzineprijs dan (iets).
Staken is sowieso onzin tenzij je het staken van het tanken van benzine bedoelde. Want dat zet na een paar dagen al aardig de regering onder druk.Tom schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:58:
Ben blij dat het nu lijkt alsof de meeste mensen het niet meer accepteren. Je leest de laatste tijd steeds meer over acties en dergelijke. Het is alleen klote dat je er zo weinig/niks tegen kunt doen. Gaan staken is ook voor paupers.
ARME AOW’er
Oliereserves zijn stiekem benzinereserves, en daar is wel een tekort aan. Louisiana had erg veel raffinaderijen (New Orleans en vooral Baton Rouge) , maar die zijn nu dus buiten werking.Access schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:00:
[...]
Dat doen ze alleen maar om de tekorten in de V.S. aan te vullen in de hoop dat de prijzen naar beneden gaan. Niet omdat wij te weinig olie hebben of zo. Ik denk persoonlijk dat het weinig effect heeft. Het lijkt wel alsof de grote oliemaatschappijen elke gebeurtenis in de wereld gebruiken om de prijzen omhoog te gooien.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Weer een reden om de benzine op te hogenMSalters schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 03:00:
[...]
Oliereserves zijn stiekem benzinereserves, en daar is wel een tekort aan. Louisiana had erg veel raffinaderijen (New Orleans en vooral Baton Rouge) , maar die zijn nu dus buiten werking.
Bron: nu.nlVoor de tweede opeenvolgende dag is de prijs van een liter benzine flink duurder geworden. Shell verhoogde zaterdag de prijs van de belangrijkste benzines met ruim drie cent. Het gaat om de vijfde prijsverhoging in een week. Ook vrijdag was er al sprake van een prijsverhoging van ruim drie cent.
De adviesprijs van een liter ongelood komt op 1,549 euro, 3,5 cent meer dan vrijdag. De prijs van een liter super gaat 3,4 cent omhoog naar 1,603 euro. Een liter diesel blijft ongewijzigd op 1,135 euro.
Katrina
De recente prijsstijgingen zijn voor een belangrijk deel het gevolg van de orkaan Katrina. De orkaan veroorzaakte begin deze week forse schade aan olieplatforms in de Golf van Mexico en aan raffinaderijnen langs de zuidkust van de Verenigde Staten.
Het uitvallen van de raffinage- en transportcapaciteit zorgde ervoor dat de prijzen op de internationale productmarkten omhoog schoten. Die stijging komt bovenop de hoge prijs die al maanden voor een vat olie betaald moet worden.
De verwachting is dat de brandstofprijzen nog verder oplopen. Vanuit de Verenigde Staten is er een groeiende vraag aan benzines, terwijl het aanbod door Katrina is afgenomen. Een prijsexplosie op de internationale productmarkten is het gevolg. In de maanden januari-augustus deed benzine per ton (1000 liter) gemiddeld nog 480 dollar. Momenteel liggen de prijzen boven de 800 dollar. De hogere prijzen worden doorberekend aan de consumenten, omdat de benzinemaatschappijen hun hogere inkoopkosten compenseren.
nu.nlBiodiesel en andere milieuvriendelijker brandstoffen zijn volgend jaar accijnsvrij verkrijgbaar bij de tankstations. Het kabinet zal in 2006 geen belasting heffen op de biobrandstoffen, zo bevestigden ingewijden rond het kabinet in een reactie op berichtgeving hierover in De Telegraaf zaterdag.
De maatregel wordt op prinsjesdag bij de presentatie van het Belastingplan 2006 officieel bekendgemaakt. Op voorstel van staatssecretaris Van Geel (Milieu) zal het kabinet 70 miljoen euro uittrekken om het gebruik van biobrandstoffen op deze manier te stimuleren.
Biobrandstoffen zijn zonder accijnsverlaging wat duurder dan gewone diesel en benzine. Biodiesel bijvoorbeeld is diesel vermengd met een deel koolzaadolie. Door die toevoeging is de brandstof duurder. De (deels) natuurlijke brandstoffen zijn aantrekkelijk omdat een auto op biodiesel minder CO2 en roet uitstoot.
Met het aanstaande belastingvoordeeltje beoogt het kabinet de Nederlandse autorijders en de sector vertrouwd te maken met biodiesel en 'biobenzine'. Het gaat vooral om "oefenen" met de natuurlijke brandstoffen. De maatregel moet ook de ontwikkeling van de "tweede generatie biobrandstoffen" bevorderen.
De Europese Commissie maande Nederland en zeven andere lidstaten kort voor de zomer al vaart te maken met de biobrandstoffen. Het gebruik ervan in Nederland loopt ver achter op het schema, dat in Europees verband is afgesproken. In 2010 moet 5,75 procent van de brandstoffen biologisch zijn. Niet alleen omdat auto's hierop schoner en zuiniger rijden, maar ook omdat biodiesel Europa minder afhankelijk maakt van de olieproducerende landen.
Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italie, Polen, Belgie en Zweden stimuleren de natuurlijke diesels en benzines al via een lagere accijns.
[ Voor 86% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2005 10:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Oh. Leg eens uit?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 03-09-2005 12:54 ]
ik geloof best dat de overheid uit is op een beter milieu...de uitvoering is simpelweg erg onhandig.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:09:
[...]
Oh. Leg eens uit?
Als de staat werkelijk geinteresseerd was in het milieu, dan zou men het rijden op gas stimuleren ipv een hoge wegenbelasting en het uitbannen van tankstations die het kunnen leveren. Dat helpt ook zwaar mee aan het verlagen van de uitstoot. Maar het levert geen geld op.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Dat is het kwartje van Kok .. the sequel.paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:52:
12 cent korting...
dus... dan betaal ik evenveel als een week geleden
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Waar zit die danpaQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:52:
dames...
ik zie op de athlon website, dat ik bij mij in de buurt bij de Agros lekker """""goedkoop""""" kan tanken.
Agros..,. wat is dat en moet je daar een pasje van hebben oid?
edit:
never mind
het is Argos
12 cent korting...
dus... dan betaal ik evenveel als een week geleden
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
ik kan me iets lelijkers voorstellen dan een Th!nk.paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:45:
nee maar ik bedoel te zeggen:
Dat rode dingetje, dat is een vervoersmiddel.
Een auto is wmb meer dan dat. Het is iets wat je mooi vind, koester, plezier in hebt, vrijheid biedt, je overal naartoe brengt enz enz
[ Voor 34% gewijzigd door YellowCube op 03-09-2005 13:49 ]
Welke auto, ik zie alleen een lelijke vent in een cabro.paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:14:
bij gasfx 1950 met 1 jaar garantie (die site met die mooie auto op de FP)
[ Voor 25% gewijzigd door max op 03-09-2005 14:27 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
nou precies, die cabrio dusmax schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:25:
[...]
Welke auto, ik zie alleen een lelijke vent in een cabro.
Je houdt geen rekening met de verhoogde onderhoudskosten die bij gas om de hoek komen. 't Schijnt dat gas een stuk heter verbrandt dan benzine, waardoor je auto vaker naar de garage zal moeten, en je eerder kans hebt op "duurschade" (lek kleppendeksel bijvoorbeeld).Red devil schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:12:
Kan iemand mijn redenering onderuit schoffelen?
Ik rijd circa 13-15000 km per jaar. Mijn auto is een volvo s40 2.0 uit 97. In de meeste gevallen is een g3/lpg installatie goed mogelijk in een volvo. Met een prijs van bijna 1.50 euro per liter en verbruik van gemiddeld 1:10 , heb ik per jaar ongeveer 1300 liter benzine nodig wat neer komt op 1950 euro.
Nu de berekening op gas, laten we uitgaan van een liter gas van 0.5 euro en verbruik van 1:8.5. Dan zit ik dik 1500 liter gas per jaar wat neer komt op 750 euro. Wegenbelasting + verzekering nemen ongeveer 25 euro per kwartaal toe, dus in totaal kost gas mij 850 euro.
Verschil op jaar basis is 1950 - 850 = 1100 euro. Nu weet ik niet goed hoe duur een goede lpg/g3 installatie kost, maar laat dat eens 2200 zijn. Dan betekent dat, dat ik na 2 jaar lekker goedkoop aan het rijden ben?
Nomen nescio
Verwijderd
Ja ok, maar ik heb ook al vaak gelezen dat de motoren in volvo's goed tegen dat soort hoge temperaturen kunnen. Daarbij is zoiets natuurlijk vooral in de hoge toeren zones een probleem, en ik weet van mezelf dat ik die niet of nauwelijks gebruik.Brabo-Joossie schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:24:
[...]
Je houdt geen rekening met de verhoogde onderhoudskosten die bij gas om de hoek komen. 't Schijnt dat gas een stuk heter verbrandt dan benzine, waardoor je auto vaker naar de garage zal moeten, en je eerder kans hebt op "duurschade" (lek kleppendeksel bijvoorbeeld).
[disclaimer]Dit laatste heb ik "tweedehands", dus daar kan ik me in vergissen.
warmte = warmte. LPG heeft een veel hogere ontbrandingstemperatuur dan gas dus dan ga je waar je normaal in de hoge toeren nu in het late midden gebied problemen krijgen. En je moet de elektrode afstand gaan veranderen voor het ioniseren,....Red devil schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:48:
Ja ok, maar ik heb ook al vaak gelezen dat de motoren in volvo's goed tegen dat soort hoge temperaturen kunnen. Daarbij is zoiets natuurlijk vooral in de hoge toeren zones een probleem, en ik weet van mezelf dat ik die niet of nauwelijks gebruik.
De betere LPG installaties starten op benzine en dan na 30sec op LPG. maar van de kleppen stellen hangt af van de klepzittingen en kan zomaar zijn dat je na 5000km al aan het stellen bent. (oplossing is in dat geval: kop eraf, andere (hardere) klepzittingen erin, monteren en gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:38:
Waar je rekening mee moet houden is dat gas schraler is in de verbranding dan benzine.
Een keer in de maand een aantal km. op benzine rijden doet al veel. Je zorgt dan voor een betere smering van je motor.
Daarnaast heb je kans dat als je geen hydraulische kleppen hebt, je een keer in de anderhalf - twee jaar je kleppen moet laten stellen. Da is eigenlijk het enige wat er extra bij komt als je op gas gaat rijden.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
maarChevy454 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:24:
[...]
warmte = warmte. LPG heeft een veel hogere ontbrandingstemperatuur dan gas dus dan ga je waar je normaal in de hoge toeren nu in het late midden gebied problemen krijgen. En je moet de elektrode afstand gaan veranderen voor het ioniseren.
De effecten van LPG zelf is voor iedere motor hetzelfde, hoe dat het motorblok met die effecten om gaat is een ander iets. LPG geeft meer warmte dan benzine bij ontbranding. Of dat nu in motorblok A of in B is, de geleverde warmte zal hetzelfde zijn per kg LPG.Red devil schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:40:
niet elke motor ! = andere willekeurige motor
Je hebt toch motoren die er beter tegen kunnen dan andere motoren?
[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 03-09-2005 20:02 ]
Verwijderd
Ja precies.Chevy454 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:01:
[...]
En dat een bepaald motorblok er beter tegen kan is gewoon hoe dat de marges in het motorblok zijn bij het ontwerp want bij LPG heb je meer marge nodig dan bij benzine.
Ik herken in jou de mentaliteit van een Amerikaan. Een auto is voor hun:paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:45:
nee maar ik bedoel te zeggen:
Een auto is wmb meer dan dat. Het is iets wat je mooi vind, koester, plezier in hebt, vrijheid biedt, je overal naartoe brengt enz enz
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dit soort opmerking hoorde ik al toen het er naar leek dat de benzine Fl. 2,= zou worden. Inmiddels kost een liter Fl. 3,33.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:21:
mensen gaan pas ECHT minder rijden enzo rond de 2,80 a 3,00 euro per liter euro95 denk ik
ARME AOW’er
Ik denk het niet. De prijs stijgt langzaam. De mensen wennen steeds aan de nieuwe prijzen, passen zich aan en uiteindelijk veranderd er niets. Er is geen echt schok-effect. Oke, Katrina heeft nu een klein schok-effectje veroorzaakt.. Stelt niks voor op termijn. Als de prijs nu plotsklaps zou verdubbelen of verdrievoudigen, dat zou een echt schokeffect geven.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:21:
mensen gaan pas ECHT minder rijden enzo rond de 2,80 a 3,00 euro per liter euro95 denk ik
Jij leest teveel Donald Duckjoopv schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:54:
[...]
Landen als India en China zullen daar geen last van hebben, EU en vooral de VS des te meer.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Het kan echt, al weet ik de details niet. Was een paar maanden geleden op Editie NL en deden ze het voorCis schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 23:59:
Laatst vertelde een collega mij dat het ook mogelijk was om op olie te rijden...Zonnebloemolie ofzow.
Ok, het was een stuk duurder qua onderhoud, maar de kosten per liter lagen vele malen later dan de olieprijzen.
Was dit een fabeltje, of kan het echt? En weegt het op tegen de kosten van onderhoud? Met de huidige olieprijzen (benzine adviesprijs 1,54!) vallen er een hoop meer scenario's te bedenken die al goedkoper kunnen uitpakken
[ Voor 4% gewijzigd door Morax op 04-09-2005 00:54 . Reden: FireFly @ mierenneukmodus :P ]
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Verwijderd
Zou ik niet doenMorax schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:46:
Een tip was echter wel om af en toe gewoon nog even benzine te rijden
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Nog steeds wel, maar alleen als kouder dan -20 word, en dat zal in NL vrijwel nooit voorkomenGlashelder schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:58:
Gooiden ze vroeger niet wat benzine door de diesel tegen lage temperaturen?
Alle bekende brandstofleveranciers schakelen medio oktober over op winterdieselbrandstof, die tot –20o C is beveiligd. De paraffine in deze brandstof kan dan niet kristalliseren. Is diesel aan de pomp niet te krijgen, bijvoorbeeld bij een pomp met een veel geringere afzet, of de temperatuur is lager dan –20o C, is het kristalliseren van diesel te beperken door deze met benzine of kerosine te mengen.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ga'n motor en auto echt niet minder gebruiken als de benzine 3€ per liter gaat kosten. Ik moet op m'n werk geraken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:21:
ik vind het wel duur enzo, maar ik rij er nog niet minder om (motor+auto)
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Ja idd, dan kan ik m'n baan opzeggen omdat ik dan minder geld overhoud dan iemand met een bijstandsuitkering. Ik verdien nu 1600 bruto waar ik maar 1060,- van overhoud(zo'n 300,- reiskosten+onderhoud/maand). Natuurlijk mag ik wel het volle pond aan gemeente belasting betalen omdat bruto ik ruim boven het minumumloon verdien..netto scheelt het echter niet veel meer..Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:05:
ik ook niet hoor, maar ik denk dat een hoop mensen er beter op gaan letten als het echt veeld centjes gaat kosten.
1
2
3
| Minimumloon Per 01-01-2005 Bruto Netto Minimum maandloon voor 40 uur/week € 1.264,80 € 1.045,00 |
Hoeveel kilometer rijdt je voor je werk dan? En staat daar geen vergoeding van je werkgever tegenover. Indien je niks vergoedt krijgt zou ik daar toch eens over gaan praten met je baas, misschien tegelijk met een loonsverhoging, want voor iemand van 26 is 1600 bruto natuurlijk niet echt geweldig.bite schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:26:
[...]
Ja idd, dan kan ik m'n baan opzeggen omdat ik dan minder geld overhoud dan iemand met een bijstandsuitkering. Ik verdien nu 1600 bruto waar ik maar 1060,- van overhoud(zo'n 300,- reiskosten+onderhoud/maand). Natuurlijk mag ik wel het volle pond aan gemeente belasting betalen omdat bruto ik ruim boven het minumumloon verdien..netto scheelt het echter niet veel meer..
code:
1 2 3 Minimumloon Per 01-01-2005 Bruto Netto Minimum maandloon voor 40 uur/week € 1.264,80 € 1.045,00
Ik overweeg nu over te stappen op g3 lpg. Dat kost hier maar ±0,45/liter(1,- minder dan benzine) dus ik denk een g3 installatie of de extra kosten van een andere auto er zo weer uit te hebben. Diesel heb ik ook overwogen maar door de hoge wegenbelasting scheelt dat maar een paar tientjes per maand.
Audi: Vorsprung durch Technik
Dit vind ik een goed punt, als de basisprijs (prijs die de fabrikanten bepalen) stijgt kan de overheid bepalen om de accijns te verlagen. De inkomsten aan btw kunnen dan de verlaging van accijns compenseren, door daar een bepaald niveau aan te verbinden kan de grote stijging deels teruggedrongen worden... daarnaast hebben we altijd het kwartje van kok nog.T.T. schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:35:
Bij ons hoeft de prijs niet zo snel op te lopen, omdat slecht een klein deel door de markt bepaald wordt. Hierdoor kan de overheid besluiten de belastingen op brandstoffen te verlagen wanneer de marktprijs hoger wordt. Overheid krijgt nog steeds evenveel geld binnen, maar het verschil is kleiner. In Amerika wordt het grootste deel door de markt bepaald dus daar hebben ze grotere problemen (en omdat die gekke Amerikanen nooit van zuinige auto's hebben gehoord + grote afstanden rijden)
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Denk dat niemand dat kan opbrengen als het 2 a 3 euro per liter gaat kosten...dat zou betekenen dat je met een tankinhoud van 60 liter 120-180 euro kwijt ben.DinX schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:42:
[...]
Ik ga'n motor en auto echt niet minder gebruiken als de benzine 3€ per liter gaat kosten. Ik moet op m'n werk geraken.
Verwijderd
Nou als je op 800 euro per maand zou komen, dan heeft het geen zin meer om te gaan werken, dan werk je alleen nog maar voor je auto.Flex schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:43:
[...]
Denk dat niemand dat kan opbrengen als het 2 a 3 euro per liter gaat kosten...dat zou betekenen dat je met een tankinhoud van 60 liter 120-180 euro kwijt ben.
Zodra er mensen zijn die elke week moeten tanken om op hun werk te komen en daarvoor 180 euro moeten neerleggen er genoeg zijn die dan maar thuis blijven.
Even een simpele rekensom... 4x180 euro=720 euro dan nog 30 euro wegenbelasting en een kleine 50 euro aan verzekering per maand komt al gauw op 800 euro per maand uit...dan hebben niet eens de onderhoudskosten erbij geteld.
Waarom is de treinprijs eigenlijk gerelateerd aan de olieprijs...want zo lust ik er nog een paar.
Wil de overheid iedereen de trein in hebben moet dat tegen minimale kosten,en zeker niet de prijzen en tijden van vandaag de dag.
De overheid is door en door rot hier in NL...zelf rijden ze in dikke mercedessen etc. waar ze nooit het bonnetje van zien
145Km/dag(totaal)=ongeveer 9l benzine bij 100/120Km/u. (in theorie bij 90Km/u ongeveer 6,7).Rejgun schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:05:
[...]
Hoeveel kilometer rijdt je voor je werk dan? En staat daar geen vergoeding van je werkgever tegenover. Indien je niks vergoedt krijgt zou ik daar toch eens over gaan praten met je baas, misschien tegelijk met een loonsverhoging, want voor iemand van 26 is 1600 bruto natuurlijk niet echt geweldig.
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Nou dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon opschrijven en netjes bijhouden in Excel sheetje ofzo.Wokschotel schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:04:
Zul je zien dat ik dadelijk voor mijn leaseauto nog privé-kilometers moet gaan bijhoudenLastig, zo'n tankpas
Zoveel mensen, zoveel wensen. Kennelijk zijn er mensen die het niet uitmaakt hoe hun auto er uit ziet.paQ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:45:nee maar ik bedoel te zeggen:
Ik hoef nu helemaal niets bj te houden, ook al rijd ik 50.000 km privé per jaar. Dat moet wel zo blijvenVerwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:11:
[...]
Nou dat is niet zo moeilijk hoor, gewoon opschrijven en netjes bijhouden in Excel sheetje ofzo.
Maar je baas zou ook gewoon een registratie systeem kunnen inbouwen.
Mijn vader heeft het helemaal makkelijk, zit een black box erin (C-Track), toch schrijft ie ze ook zelf op.
Ze kunnen zo zien waar hij geweest is, ze weten dan zelfs als je bij een Mac staat ofzo
Niet mokken
Enkeltje Den Haag HS - Amersfoort 2e klasse: € 11,80 (14 eurocent/km)Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:19:
[...]
Trein ? laat me niet lachen, de prijzen zijn belachelijk hoog vergeleken Duitsland.
Voor 30 euro leg je in Duitsland een afstand af van Keulen naar Berlijn, hier betaal je dat al voor een enkeltje van Den Haag naar Amersfoort ofzo.
Bovendien mag men eerst wel eens hetzelfde matriaal gaan inzetten, dus alle intercity treinen ICE standaard, daar kan je tenminste fatsoenlijk in zitten en is een stuk stiller en airco.
[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 05-09-2005 09:30 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door YellowCube op 05-09-2005 09:46 ]
Jep dat klopt, ik was er gisteren ook.paQ schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:18:
Gisteren getankt in Maaseik
1,41
scheelt toch serieus veel....
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Het is geen De Haan meer maar een Total meen ik?max schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:26:
Rij je daarna door Roosteren en daar staat het bij Haan fijn op 1,51
[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 12:48 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Meneer aard schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:55:
omdat er teveel meuk in zit.
[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 12:58 ]
Is rode diesel niet hetzelfde als gewone, afgezien van de kleur? (En de lagere prijs natuurlijkMeneer aard schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:55:
volgens mijn wordt het nog straks interesant om als dieselrijder op landbouw diesel te rijden.
Maar dat is iig illegaal, omdat er teveel meuk in zit en je filter kleurt er rood door. Met chloor kun je de rode kleur eruit krijgen, maar dat vind je motor niet leuk..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ehm... landbouwdiesel is hetzelfde als gewone diesel hoor qua ingedrienten, alleen is er een rode kleurstof aan toegevoegd omdat het anders niet te onderscheiden zu zijn...Meneer aard schreef op Monday 05 September 2005 @ 12:55:
volgens mijn wordt het nog straks interesant om als dieselrijder op landbouw diesel te rijden.
Maar dat is iig illegaal, omdat er teveel meuk in zit en je filter kleurt er rood door. Met chloor kun je de rode kleur eruit krijgen, maar dat vind je motor niet leuk..
Virussen? Scan ze hier!
De kleur is gewoon om het verschil te laten zien van de diesel. Over rode (landbouw en stookolie) diesel betaal je minder belasting dan de normale. Ze steken gewoon een leiding in jouw tank en gaan wat diesel eruit zuigen (of eventueel aan de brandstoffilter). Enig nadeel is.... die rode kleurstof is zo erg dat je dat na 100 000km rijden nog niet eruit hebtDemoniac schreef op maandag 05 september 2005 @ 13:02:
Is rode diesel niet hetzelfde als gewone, afgezien van de kleur? (En de lagere prijs natuurlijk)
En hoe wordt dat gecontroleerd? Ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord dat ie gecontroleerd werd.. of gebeurt dat tijdens APK's?
[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 05-09-2005 13:05 ]
Diesel is daar dus duurder dan hier Euro95 ?Average diesel prices now stand at 97.3p - up from 95.8p - and are expected to top £1 in the coming weeks.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Milieubeleid, hier zit de heffing in de hogere aanschafprijs voor een diesel en daar in de diesel zelf.Gunner schreef op maandag 05 september 2005 @ 15:08:
We zijn niet het enige land dat klaagt:
UK petrol prices continue to rise
[...]
Diesel is daar dus duurder dan hier Euro95 ?
Enkele reis Keulen-Berlijn (normaal tarief) kost 89 euro. Met bahncard 50 nog steeds 45 euro ofzo.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:19:
[
Trein ? laat me niet lachen, de prijzen zijn belachelijk hoog vergeleken Duitsland.
Voor 30 euro leg je in Duitsland een afstand af van Keulen naar Berlijn, hier betaal je dat al voor een enkeltje van Den Haag naar Amersfoort ofzo.
Bovendien mag men eerst wel eens hetzelfde matriaal gaan inzetten, dus alle intercity treinen ICE standaard, daar kan je tenminste fatsoenlijk in zitten en is een stuk stiller en airco.
Wil niet moeilijk doen, maar je kan daar écht enorm lage prijzen krijgen, vooral als je met groepen reist. Voor een paar tientjes met de familie van 5 man een weekend reizen bijvoorbeeld.Wokschotel schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:31:
[...]
Enkele reis Keulen-Berlijn (normaal tarief) kost 89 euro. Met bahncard 50 nog steeds 45 euro ofzo.
Ik kan niet echt een antwoord op je vraag geven daar ik in een andere branche werkzaam ben (verzekeringen). Maar ik zag je leeftijd in combinatie met het genoemde salaris en dat vond ik nogal laag.bite schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:48:
[...]
145Km/dag(totaal)=ongeveer 9l benzine bij 100/120Km/u. (in theorie bij 90Km/u ongeveer 6,7).
specs van m'n auto
Er wordt 130,- maand per maand vergoed(max bedrag), dus ik moet zo'n 170 bijleggen.
Bij m'n vorige werkgever kreeg ik maar 1387, meer was niet mogelijk onder het mom van "iedereen die hier net begint krijgt dat". Een paar maanden voor het einde van m'n contract werd er meer salaris beloofd, maar enkele dagen voor het einde kreeg ik te horen dat het niet doorging wegens financiele problemen.
Ik was al lang blij dat ik binnen een maand weer ander werk had ondanks dat het niet in de buurt is.
M'n huidige werkgever vroeg gewoon wat ik wou verdienen. Daar was ik niet goed op voorbereid en vond het eerst wel best als ik 1600 zou krijgen. Achteraf baalde ik dat ik niet gewoon 1800 ofzo had gezegd. Werk er nu net 2 weken en heb een half-jaar contract. Na m'n proeftijd zal ik eens gaan praten met m'n baas.
Wat denk je dat wel redelijk is voor een (lpi gecertificeerde)Systeembeheerder Linux?
Audi: Vorsprung durch Technik
[ Voor 48% gewijzigd door joopv op 05-09-2005 23:47 ]
ARME AOW’er
Dan heb ik verkeerd gegokt door vanavond nog te tanken ipv een dag te wachtenGuardian Angel schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:52:
Over 10 minuten wordt de benzine iets meer als een cent goedkoper.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Dit keer niet.Glashelder schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:58:
En overmorgen weer 2 cent erbij
Zo gaat het altijd...
ARME AOW’er
DaMorpheus schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:33:
[...]
Wil niet moeilijk doen, maar je kan daar écht enorm lage prijzen krijgen, vooral als je met groepen reist. Voor een paar tientjes met de familie van 5 man een weekend reizen bijvoorbeeld.
En de laatste keer in Belgie kon ik voor een tientje vanuit Limburg naar de kust reizen
Signatures zijn voor boomers.
Ik krijg maar 36,- per maand voor reiskosten vergoeding. Ik woon 30km van het werk af, hoewel 36,- ook het maximale is wat je hier krijgt. Komt door het beleid in onze onderwijsinstelling.bite schreef op zondag 04 september 2005 @ 14:48:
[...]
145Km/dag(totaal)=ongeveer 9l benzine bij 100/120Km/u. (in theorie bij 90Km/u ongeveer 6,7).
specs van m'n auto
Er wordt 130,- maand per maand vergoed(max bedrag), dus ik moet zo'n 170 bijleggen.
Bij m'n vorige werkgever kreeg ik maar 1387, meer was niet mogelijk onder het mom van "iedereen die hier net begint krijgt dat". Een paar maanden voor het einde van m'n contract werd er meer salaris beloofd, maar enkele dagen voor het einde kreeg ik te horen dat het niet doorging wegens financiele problemen.
Ik was al lang blij dat ik binnen een maand weer ander werk had ondanks dat het niet in de buurt is.
M'n huidige werkgever vroeg gewoon wat ik wou verdienen. Daar was ik niet goed op voorbereid en vond het eerst wel best als ik 1600 zou krijgen. Achteraf baalde ik dat ik niet gewoon 1800 ofzo had gezegd. Werk er nu net 2 weken en heb een half-jaar contract. Na m'n proeftijd zal ik eens gaan praten met m'n baas.
Wat denk je dat wel redelijk is voor een (lpi gecertificeerde)Systeembeheerder Linux?
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Great minds think alike!
Wat een oplichter, die zit dan zeker een cent of 8 bóven de adviesprijzen?Glashelder schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:11:
Er zit hier een texaco aan de overkant. Die zat paar dagen geleden al aan de 1,603. Geloof er niets van dat die morgen z'n tarieven verlaagd heeft. Doet ie nooit namelijk. Hij verhoogt alleen maar
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ja totdat de regering inziet dat er toch wel geld mee te verdienen is.Verbal Kint schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 09:31:
Bij het tanken vanmorgen viel me op dat ook de LPG mee is gestegen. Is dit een bewijs van een niet werkende benzinemarkt in NL? Ik dacht namelijk dat LPG een "bijproduct" was, iets waarvan ze blij zijn dat ze het überhaupt kunnen verkopen ipv moeten affakkelen.
nu.nlNa opeenvolgende verhogingen heeft marktleider Shell de adviesprijzen voor autobrandstoffen dinsdag iets verlaagd. Euro ongelood en super gaan met 1,4 cent omlaag naar respectievelijk naar 1,535 euro en 1,589 per liter. Diesel zakt met 1,6 cent naar 1,119 euro.
Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. Die zijn de afgelopen periode sterk gestegen. Dat kwam door de schade die de orkaan Katrina heeft veroorzaakt aan olieplatforms in de Golf van Mexico en aan raffinaderijen en pijpleidingen. De verminderde raffinagecapaciteit in combinatie met hoge olieprijzen had een prijsopdrijvend effect.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, en wij mogen volgend jaar ook weer 10% hogere gas- en elektriciteitsprijzen verwachtenGunner schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:21:
[...]
Overigens is de gasprijs gekoppeld aan de olie prijs. Dus met stijgende olie prijzen is het ook 'gunstig' (voor de regering dan) voor de gas export/gebruik
Signatures zijn voor boomers.
Vanochtend was iemand op de radio (weet niet meer wie) dat het voor sommige gezinnen tot 500 euro per jaar duurder kon uitvallen. Gemiddeld was iets van 300 euro per jaar ofzoiets.Maasluip schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:33:
[...]
Ja, en wij mogen volgend jaar ook weer 10% hogere gas- en elektriciteitsprijzen verwachten
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq