Kun je doen, maar zo los je dus geen enkel probleem op. De autokilometers zullen alleen maar toenemen, de Vinexwijken verkankeren het landschap, en als iedereen uiteindelijk de reële energiekosten voor transport moet gaan betalen dan stort de economie hier even hard in de slop als in de VS.Senor Sjon schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 01:42:
Als je de verkeersdoden niet wil laten stijgen moet je dit dus absoluut niet doen. Mensen ongetraind in het verkeer loslaten op een snelle tweewieler lijkt me totaal onverstandig.
Ik zie veel ideeën langskomen voor hele woongemeenschappen, maar Jan Modaal zit helemaal niet te wachten op dit soort woontorens. Die wil een huis met een tuintje en een overzichtelijk aantal buren. De bijlmer is van hetzelfde concept uitgegaan (veel woningen, met i.p.v. de tuinen een park) en iedereen weet het succes daarvan.
Laatst de plannen voor een eiland bij de Noordzee voor onnoemelijk veel geld. Ik vroeg me toen echt af waarom de snelweg naar het oosten niet wat verbeteren?
Als je nog even goed naar de schetsen kijkt, dat zijn huizen met een tuintje en een overzichtelijk aantal buren, in tegenstelling tot de Bijlmerflats. En over de Bijlmerflats gesproken, die staan ook niet bepaald leeg, dus blijkbaar is er een grote groep mensen die daar (in ieder geval voor een deel van hun leven) best tevreden over is.
De mensen motor laten rijden zonder specifieke training is inderdaad niet zo'n goed idee. Het is wel mogelijk om een klasse te maken voor lichte voertuigen, wat mij betreft kan daar ook deels aparte infrastructuur voor gerealiseerd worden zodat het verkeer veilig blijft (light vehicles kunnen veel stiller, schoner en veiliger voor de omgeving zijn, dus aanleg van zo'n route kan ook veel goedkoper, is makkelijker in te passen in het landschap).