N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
ja x2 is leuk maar met een retailer prijs van 1001 euro excl btw word ie iets minder leuk he.....The farmer schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:28:
Ook al heb ik nog geen Sandy ik weet wel al wat zijn opvolger zal worden.
Lees hier een X2 review en hoe ik afreken met Intel aanhangers.
groeten van de AMD-Hooligan
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
zoals je misschien wel gezien hebt zijn we hier op het oc forum , en als je dan oplet ligt de grens/omslagpunt nu bij 3100 ongeveer , dus als je verder/hoger wil zou ie toch 3100+ moeten lopen...mijn meningsain onez schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:31:
[...]
op een 3700 of 3800 of zoals die van jou een 4000 misschien wel ja, maar anders vind ik het wat overdreven/patserig overkomenen dan heb ik het niet over cpu speed
is niet patserig, het is toevallig een 4000 , maar al met al koste ie minder als de gemiddelde 3200+ cpu, dus dan is iedereen met een 3200+ of hoger een patser hier...

De X2 4800+ kost 1001 euro, maar de X2 4400+ is 581 euro (zal wel ruim 600 worden), maar dan heb je eigenlijk 2 systemen ineen (lees ook mijn reactieRol-Co schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:37:
[...]
ja x2 is leuk maar met een retailer prijs van 1001 euro excl btw word ie iets minder leuk he.....
Even hier op terug komenFirefoxAG schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:30:
[...]
I know, maar in theorie zijn de chips die het dichts tegen het midden van de wafer aanzitten kwalitatief het best. Uiteraard geldt dit niet voor allemaal, en zullen er ook minder goede chips-met-laag-batchnummer zijn... maar baat het niet dan schaad het niet zeg ik maar
Ik ben even gaan denken hoe die dingen genummerd worden. Het zijn rechte lijnen. Lijkt me daarom heel sterk dat ze vanaf het midden geteld worden dus. Dat verklaart dan ook waarom die 0001 "batches" (foutieve benaming, alle cpu's uit de zeldfe platter zijn zowieso van de zelfde "batch")
het zo brak doen. Als je begint te tellen begin je bovenaan, juist, precies te rand van de platter.
Dat zou dus ook een hoop verklaren.
Welke moet je dan hebben? Geen idee. Zou je meoten weten hoeveel erop de platter zitten en dat veranderd elke keer.
Als ze van boven naar beneden en van links naar rechts tellen, zegt de "range" van het batchnummer helemaal NIETS. Zo zal je in de middelste rij bijvoorbeeld nummer 200 tot 230 hebben. Waar nummer 200 en 230 aan de rand liggen, maar 215 precies in het midden.
Nog een detail. Er zijn nummers die in de 800 lopen.
Nu weet ik niet wat de grootte is van een A64 core. Maar zeg dat deze 100mm2 is. Dan haal je never nooit 800 cpu's uit een wafer (AMD zit nu inderdaad nog op 200mm wafers, 300mm gebruiken ze nog niet).Because AMD only uses wafers with a 200 mm diameter, this results in a silicon area totalling 31415 mm²
Dus de nummering gaat door op de volgende wafers (mits again, dit nummer wel voor de cpu staat). Een batch bestaat uit meerdere wafers (in een casette) dus dat kan kloppen.
Dus ga niet af op die batches. Mijn 3700+ clawhammer heeft een nummer van 500 oid. Maar gaat wel gruwelijk hard
epsilonEpsilon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:00:
[...]
Even hier op terug komen
Ik ben even gaan denken hoe die dingen genummerd worden. Het zijn rechte lijnen. Lijkt me daarom heel sterk dat ze vanaf het midden geteld worden dus. Dat verklaart dan ook waarom die 0001 "batches" (foutieve benaming, alle cpu's uit de zeldfe platter zijn zowieso van de zelfde "batch")
het zo brak doen. Als je begint te tellen begin je bovenaan, juist, precies te rand van de platter.
Dat zou dus ook een hoop verklaren.
Welke moet je dan hebben? Geen idee. Zou je meoten weten hoeveel erop de platter zitten en dat veranderd elke keer.
Als ze van boven naar beneden en van links naar rechts tellen, zegt de "range" van het batchnummer helemaal NIETS. Zo zal je in de middelste rij bijvoorbeeld nummer 200 tot 230 hebben. Waar nummer 200 en 230 aan de rand liggen, maar 215 precies in het midden.
Nog een detail. Er zijn nummers die in de 800 lopen.
[...]
Nu weet ik niet wat de grootte is van een A64 core. Maar zeg dat deze 100mm2 is. Dan haal je never nooit 800 cpu's uit een wafer (AMD zit nu inderdaad nog op 200mm wafers, 300mm gebruiken ze nog niet).
Dus de nummering gaat door op de volgende wafers (mits again, dit nummer wel voor de cpu staat). Een batch bestaat uit meerdere wafers (in een casette) dus dat kan kloppen.
Dus ga niet af op die batches. Mijn 3700+ clawhammer heeft een nummer van 500 oid. Maar gaat wel gruwelijk hard
Als je kijkt voor het batchnummer staat er altijd een letter (D50019) bijv, nou zou mijn theorie zijn dat de wafer verdeeld word in ringen of segmenten van a-b-c-d-e-f-g en aan het segment een nummer (batch ) gekoppelt.
ongeveer net als een landkaart dus nummer 19 van sectie d type platter=5 90nm....
maar ja zoals ik al aangaf het is een theorie.......
mijn eerste 4000 is was een H4xxxx , nu is het een i4xxxx , is dus hoger maar doet het beter......batch is wel lager
p.v.d heeft een j4xxxx en gaat nog harder.......
Dit artikel is net ontvangen in ons magazijn maar is momenteel in een
kwaliteitsinspectie fase alvorens het op de website beschikbaar wordt gemaakt.
Uw order wordt binnenkort verzonden.
Komplett toch ?!?!
Zelfde geld voor de Venice 3000+ als het komplett is
Turn it off and on again.
ja, KomplettSmokeyTheBandit schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:45:
[...]
Komplett toch ?!?!
Zelfde geld voor de Venice 3000+ als het komplett is
Ja, daar ben ik ook al eens tegen aangelopen, dat kan gewoon niet.El Snorro schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:29:
ordered 3700+, prom komt weekje later dan (dan komt mn belastinggeld binnen)
waarom kan ik bij komplett niet gewoon vooraf via bank overmaken???

[ Voor 121% gewijzigd door Viss op 12-05-2005 16:04 ]
Nice, ik kreeg net orderbevestiging binnen @mailbox
@hierboven
Huh op komplett website staan ze toch nog niet @vooraad (3700+)?
[ Voor 18% gewijzigd door El Snorro op 12-05-2005 15:49 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Onder het A64 logo staat het geschreven.......FirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:54:
Hoe kun je eigenlijk op de website van komplett de Venice onderscheiden van een standaard Winchester (zie bijv 3000+)? Enige verschil is artikelnummer... dus dan zou je er van uit moeten gaan dat "hoger artikelnummer = Venice".. lekker handig...
BIBOX=WinnieFirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:54:
Hoe kun je eigenlijk op de website van komplett de Venice onderscheiden van een standaard Winchester (zie bijv 3000+)? Enige verschil is artikelnummer... dus dan zou je er van uit moeten gaan dat "hoger artikelnummer = Venice".. lekker handig...
BPBOX=venice
[ Voor 3% gewijzigd door El Snorro op 12-05-2005 16:01 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
4000 op voorraad, 3700 nog niet, zie het net.El Snorro schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:48:
[...]
Nice, ik kreeg net orderbevestiging binnen @mailbox
@hierboven
Huh op komplett website staan ze toch nog niet @vooraad (3700+)?
Ah natuurlijk, had dat even over het hoofd gezien
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Ik vrees alleen dat het wel volgende week gaat worden, het zou top zijn als ze het vandaag nog versturen maar daar ga ik maar niet vanuit. En op zaterdag doet de TPG geen rembours

Maargoed, dit duurt een stuk minder lang dan "levertijd onbekend".
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Bestelling bij azerty geanuleerd... binnen 5 minuten mail terug dat het done was

(voel me altijd slecht als ik dat doe)
[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 12-05-2005 16:54 ]
Full Specz
Wat had je besteld?Vandread schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:50:
^^ with stupid ^^
Bestelling bij azerty geanuleerd... binnen 5 minuten mail terug dat het done was![]()
50 euro voor een MP van 10 heb ik niet overFirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:52:
Enige jammere van een 3000+ is dat je vanwege de 9x multiplier niet veel kan komen dan 2700~2800 Mhz ('FSB' 300~310 Mhz). Nu is dat ook de max van de gemiddelde Venice op air, maar met een MP van 10x heb je toch wat meer speling
en jij hebt het over 1 op 1... en ach ik neem het risico van async te draaien wel
3000+ besteld
[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 12-05-2005 16:55 ]
Verwijderd
Die heb ik vandaag binnen gekregen. Resultaten post ik zo gauw mogelijk.
(was trouwens vergeten cmos te clearen van de oude winnie voor ik opstarte met de venice, dus hij loopt nou gelijk op 270x9 op 1,48 volt.)
Ik ga gelijk kijken of ie een beetje hard wil.
Dan heb ik hem zaterdag binnen
@
Dat is ook de reden waarom ik geen 3000+ heb gehaald. Ik wilde eigenlijk een 3200+, maar die was nergens te krijgen. Dus is het 3500+ geworden (is maar 75 euro duurder dan de BOX 3000+FirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:52:
Enige jammere van een 3000+ is dat je vanwege de 9x multiplier niet veel verder kan komen dan 2700~2800 Mhz ('FSB' 300~310 Mhz). Nu is dat ook de max van de gemiddelde Venice op air, maar met een MP van 10x heb je toch wat meer speling
@gpXtreme: enn? Ben beniewd!
[ Voor 4% gewijzigd door DesertShooter op 12-05-2005 16:59 ]
Bij mij worden levertijden aangepast naar "levertijd onbekend", op dat moment voel ik me niet meer slecht als ik annuleer.Vandread schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:50:
^^ with stupid ^^
Bestelling bij azerty geanuleerd... binnen 5 minuten mail terug dat het done was![]()
Maargoed :
Zou dan toch..?Order 10925701 wordt momenteel gelopen en ingepakt.
Ik heb al HTT's van 350Mhz gezien.. 350*9=3150.FirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:52:
Enige jammere van een 3000+ is dat je vanwege de 9x multiplier niet veel verder kan komen dan 2700~2800 Mhz ('FSB' 300~310 Mhz). Nu is dat ook de max van de gemiddelde Venice op air, maar met een MP van 10x heb je toch wat meer speling
Ik had op zich ook een 3200+ op het oog maar hiermee moet 't toch eigenlijk ook wel lukken
Jup, dat wel.DesertShooter schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:57:
TPG doet toch wel gewoon zijn werk op zaterdag bij vooruit betaaling he![]()
?
(azerty btw)
Verwijderd
Kan een aantal keer pifasten en 3dmarken op 297x9 (met mem op 5/6 div) op 1,525 (in bios) volt.
Op 300 HTT loopt ie vast met ieder voltage. (tot 1.65 geprobeerd)
Hier iig een pifast op 293x9
Pifast
Ik ben in ieder geval een stuk meer tevreden als met 3200 winnie die ik eerst had. Die kapte er al mee op 2350 mhz
Ik had alleen heel erg gehoopt dat ik de 300 HTT zou halen, maar dat zit er denk ik niet in.
Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Edit:
O ja, bijna vergeten. Ik heb op die screen dus speedfan open staan met een grafiekje van de Vcore.
Die zakt af en toe wel een beetje in. Zou dat mijn oc tegenhouden?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 17:57 ]
Volgens mij is dit een voedings probleem, had ik eerst ook. Wat voor voeding heb je?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:55:
Gaat wel aardig.
Kan een aantal keer pifasten en 3dmarken op 297x9 (met mem op 5/6 div) op 1,525 (in bios) volt.
Op 300 HTT loopt ie vast met ieder voltage. (tot 1.65 geprobeerd)
Hier iig een pifast op 293x9
Pifast
Ik ben in ieder geval een stuk meer tevreden als met 3200 winnie die ik eerst had. Die kapte er al mee op 2350 mhz![]()
Ik had alleen heel erg gehoopt dat ik de 300 HTT zou halen, maar dat zit er denk ik niet in.
Iemand nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Edit:
O ja, bijna vergeten. Ik heb op die screen dus speedfan open staan met een grafiekje van de Vcore.
Die zakt af en toe wel een beetje in. Zou dat mijn oc tegenhouden?
uh desert...grafiekje goed gelezen? hij dropt van 1.505 naar 1.448 ... niet echt noemenswaardig dusDesertShooter schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:59:
[...]
Volgens mij is dit een voedings probleem, had ik eerst ook. Wat voor voeding heb je?
Verwijderd
een goedkope LC power 500 watt voeding.
Mijn 5 volt lijn is helemaal een berglandschap zie ik:
Dit is wel heel rampzalig als dit beeld klopt
Ik moest mezelf maar eens een tagan kopen.
das dus een...ergerVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:07:
Ja, daar zit dus idd een probleem denk ik:
een goedkope LC power 500 watt voeding.
Mijn 5 volt lijn is helemaal een berglandschap zie ik:
[afbeelding]
Dit is wel heel rampzalig als dit beeld klopt![]()
Ik moest mezelf maar eens een tagan kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Cassius op 12-05-2005 18:23 ]
De meeste mensen deugen!
Na lang twijfelen wacht ik toch op de Dual Cores
Omslagpunt bij de 3100? Je leest wel alles hopelijk. Ik vind de zin "ik vind 3100 niet lekker hoor" afkrakend en verwend klinken. Dat is a flink snel voor die procRol-Co schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:46:
[...]
zoals je misschien wel gezien hebt zijn we hier op het oc forum , en als je dan oplet ligt de grens/omslagpunt nu bij 3100 ongeveer , dus als je verder/hoger wil zou ie toch 3100+ moeten lopen...mijn mening
is niet patserig, het is toevallig een 4000 , maar al met al koste ie minder als de gemiddelde 3200+ cpu, dus dan is iedereen met een 3200+ of hoger een patser hier...

De meeste mensen deugen!
alleen zijn die dual cores zo duur heSmokeyTheBandit schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:23:
Op het allerlaatste moment me order geannuleerd en gekozen voor de 3000+ Venice.
Na lang twijfelen wacht ik toch op de Dual Coresde Venice moet het wel ff tijdelijk doen
En ze hebben het toch nog vandaag verstuurdW3ird_N3rd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:41:
Ik heb ook maar een 3000+ bij Komplett besteld
Ik vrees alleen dat het wel volgende week gaat worden, het zou top zijn als ze het vandaag nog versturen maar daar ga ik maar niet vanuit. En op zaterdag doet de TPG geen rembours
Maargoed, dit duurt een stuk minder lang dan "levertijd onbekend".
Nu hopen dat het morgen idd al komt en niet net als ik ff weg ben
De meeste mensen deugen!
Op sommige lokaties worden op zaterdag toch rembours zendingen bezorgd.W3ird_N3rd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:41:
[...]
En ze hebben het toch nog vandaag verstuurd
Nu hopen dat het morgen idd al komt en niet net als ik ff weg ben
Op me werk wat op een bedrijven terein ligt bijv.
Haha jij ook al. Jammer dat ze pas na juni eind dit jaar leverbaar worden die Dual Core's. Ik wil namelijk voor een 4400+ gaan, die 50 euro meer dan een 4200+ vond ik die 2x 1mb cache wel waard. Beetje een allrounder volgens anandtech.SmokeyTheBandit schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:23:
Op het allerlaatste moment me order geannuleerd en gekozen voor de 3000+ Venice.
Na lang twijfelen wacht ik toch op de Dual Coresde Venice moet het wel ff tijdelijk doen
en onstabiel dus 5min en dan rebor tot 2650mhz ik vroeg me af hoeveel volt ik eigenlijk op de core(wincheste) kan zetten voor dat er rook oid uitkomt. want volgens mij kan hier wel meer uit gehaald worden (ofniet)
cpu: 3200+ s939 @ 1.59v 30-40C boxed (maar zet er zo en water chill op 24-30c)
mobo: dfi lanparty ultra-D
mem: 2x corsair cmx 3200 c2 pro 2.5-3-3-6 1:1 met htt
gpu: asus 6600td @400mhz
hd: maxtor sata 160 gb
voeding: 420 watt chieftek
http://www.bartroorda.nl/...les/ajk9039/naamloos9.JPG
excuseer voor de vele typo's
[ Voor 3% gewijzigd door AJK op 12-05-2005 19:47 ]
Verwijderd
Leuke specs. loopt die 3500+ op 3800 mhz??Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:59:
Als ik een 3200+ Venice wil kopen, waar moet ik dan precies op letten? Ik wil nu voor het serieuze overclockwerk gaan ...
Denk na,
Inderdaad kunnen we sparen tot ze er zijn dat is ook het model waar mijn voorkeur naar uitgaat namelijk.Aight! schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:39:
[...]
Haha jij ook al. Jammer dat ze pas na juni eind dit jaar leverbaar worden die Dual Core's. Ik wil namelijk voor een 4400+ gaan, die 50 euro meer dan een 4200+ vond ik die 2x 1mb cache wel waard. Beetje een allrounder volgens anandtech.
Juni valt in principe nog wel mee das een kleine 1.5 maand, maarja tel daar een maand bij op hier in europa
Verwijderd
Als je wilt gaan importeren uit Amerika moet je me maar mailenSmokeyTheBandit schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:55:
[...]
Inderdaad kunnen we sparen tot ze er zijn dat is ook het model waar mijn voorkeur naar uitgaat namelijk.
Juni valt in principe nog wel mee das een kleine 1.5 maand, maarja tel daar een maand bij op hier in europa![]()
![]()
Als we weten wanneer de Opteron x75 leverbaar is, dan kunnen we ongeveer gissen wanneer de X2 dan ook komt
En hopelijk doen ze een beetje overlocken
[ Voor 8% gewijzigd door Aight! op 12-05-2005 22:20 ]
laat je wel de HS zitten deze keer ?!
Was bij de Clawhammer (3200 s754 1mb) niet juist die grote plak l2 cache die het OCen tegenwerkte?~
Heeft AMD dat cachegrootte-probleem (dat de silicium waarvan het gemaakt is én heel duur, en boven 512kb onstabiel is) opgelost en zal een grotere L2 cache niet de max OC tegenwerken?!
Dat het eventueel betere benches brengt oke, maar is het tegenwoordig zo stabiel dat het de OC niet tegenwerkt, of beperkt zelfs!? ( heb nie eens op het prijsverschil gelet..)
Zie het nut niet van het aanschaffen een SD, tov een Venice.... ( zelfde CPU strenght natuurlijk)
please correct me if I am wrong....
[ Voor 74% gewijzigd door SAiN ONeZ op 12-05-2005 22:33 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
kheb me 3800+venice al een tijdje, maar kheb nog niet een echte oc kunnen neerzeten.
Heb een nieuwe voeding nodig. Zou de Ocz powerstream 420Watt voldoen. of is de 520watt een beter optie?
Ook de beste aap mist wel eens een tak!
Verwijderd
Het is een onbekend merk. Ik heb hem al een tijdje, 2 jaar ofzo, maar nog nooit problemen zoals deze gehad.
Ik weet ook niet of de problemen door de OC komen, want ook met de proc. op stock snelheid en zonder belasting heb ik die wisselende 5 volt lijn.
Ik koop iig een nieuwe en dan zien we wel of ik de 300 HTT haal.
controle voor de fluctuerende windowsuitlezing, hoe gedraagt de 5v zich in de biosuitlezing ?!
En door de ram divider op 100mhz te zetten en bv je cpu MP naar beneden te brengen moet je toch ook al makkelijk de 300htt doorbreken?
mijn winnie draait 269x10 pifast stabiel op air, maar multi naar beneden en ramdivider kon dan alleen maar op 100hrz terwijl 166mhz nog makkelijk binnen de range van mp 10 1:1 memspeed lag maar dit zou aan de wat 'brakkere' mem controller van de winnie liggen. 300httx9 bootte maar enkel dus op 1/2 ramspeed, en dus niet interresant als ik me bijna 300mhz snelle LE gskill set volgens specs kán laten draaien, en het op de helft moét instelllen..

Dit zou met de venice ook weer verbeterd moeten zijn, dus heb je zo al hoge HTT speeds getest!?
mobo , cpu en ram max zoeken en dan zie je zo je beperkingen....
offtopic ps heeft er iemand een link voor een soortgelijke pricewatch voor de VS, mijn broer komt over binnenkort en krijg nu eventueel wel zin om heb er paar in zijn broekzak mee te laten nemen, ivm nicepricing en leuke valuta koers. Direct kwam in me op www.newegg.com en daar is bv de 3000/3200/3500 venice 149/198/272$ maar me hollandsche zuunigheyd verwacht dat dat el cheapoer kan..
[ Voor 88% gewijzigd door SAiN ONeZ op 13-05-2005 00:24 ]
Ik heb gister een PowerStream 420 Watter gekocht, incl. G.Skill en 3500+, en daar zat al een 6800le bij. Ik zal morgen wel ff posten hoe hij presteerdvirnana schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:58:
Leuk dat er zoveel mesen met venice'sjes komen, kben beniewd hoe die het zullen doen.
kheb me 3800+venice al een tijdje, maar kheb nog niet een echte oc kunnen neerzeten.
Heb een nieuwe voeding nodig. Zou de Ocz powerstream 420Watt voldoen. of is de 520watt een beter optie?
www.pricewatch.comsain onez schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:25:
heb je daadwerkelijk een biosupdate gedraait voor je mobo of zondermeer die cpu erin gekwakt en gereboot!? eventueel dat dit een oorzaak kan zijn?! of is het hij boot of hij boot niet, en dus enkel bij niet booten een biosupdate nodig...?!![]()
controle voor de fluctuerende windowsuitlezing, hoe gedraagt de 5v zich in de biosuitlezing ?!
En door de ram divider op 100mhz te zetten en bv je cpu MP naar beneden te brengen moet je toch ook al makkelijk de 300htt doorbreken?
mijn winnie draait 269x10 pifast stabiel op air, maar multi naar beneden en ramdivider kon dan alleen maar op 100hrz terwijl 166mhz nog makkelijk binnen de range van mp 10 1:1 memspeed lag maar dit zou aan de wat 'brakkere' mem controller van de winnie liggen. 300httx9 bootte maar enkel dus op 1/2 ramspeed, en dus niet interresant als ik me bijna 300mhz snelle LE gskill set volgens specs kán laten draaien, en het op de helft moét instelllen..![]()
Dit zou met de venice ook weer verbeterd moeten zijn, dus heb je zo al hoge HTT speeds getest!?
mobo , cpu en ram max zoeken en dan zie je zo je beperkingen....
offtopic ps heeft er iemand een link voor een soortgelijke pricewatch voor de VS, mijn broer komt over binnenkort en krijg nu eventueel wel zin om heb er paar in zijn broekzak mee te laten nemen, ivm nicepricing en leuke valuta koers. Direct kwam in me op www.newegg.com en daar is bv de 3000/3200/3500 venice 149/198/272$ maar me hollandsche zuunigheyd verwacht dat dat el cheapoer kan..
ADA3000DAA4BP
CBBLE 0512DPAW
XXXXXXXXXXXX0222
Verwijderd
Die gaat haaarrddd!SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:51:
Processor binnen gekregen :
ADA3000DAA4BP
CBBLE 0512DPAW
XXXXXXXXXXXX0222
Die heeft een erg laag weeknummer, en het is geen PEW (die zijn k*t)!
Bofkont
maja wil je dat 1:1 gaan draaien? denk dat je met je gskill 4400 mem max 300x9 haalt ofzo... dan nog wel n lkre overclock ntl...maar zijn r mensen met > 3ghz plannen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:54:
[...]
Die gaat haaarrddd!
Die heeft een erg laag weeknummer, en het is geen PEW (die zijn k*t)!
Bofkont
Natuurlijk zijn er 3 Ghz plannensavale schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:08:
[...]
maja wil je dat 1:1 gaan draaien? denk dat je met je gskill 4400 mem max 300x9 haalt ofzo... dan nog wel n lkre overclock ntl...maar zijn r mensen met > 3ghz plannen?
Op 2.5-4-3-7 kunnen de reepjes gok ik tot rond de 315-320 dus een buffertje heb ik wel
Vanavond results
Verwijderd
Ik had vorige week toen mijn winnie er nog in zat al een nieuw bios geflashed die de Venice ondersteunde.
Ik heb voor de rest ook totaal geen stabiliteitsproblemen, ik kom alleen niet boven de 298*9.
Ik denk idd dat ik vast de 300 HTT wel kan halen op mp 8, maar daar schiet ik natuurlijk niet zoveel mee op.
Mijn mem is het probleem iig niet (gskill 4400LE) want dat draait bij 300HTT maar op 250 mhz met de 5/6 divider. Ik denk gewoon dat mijn cpu aan zijn max zit op 2680 mhz.
Ik haal iig een andere voeding en misschien kom ik dan nog wat verder. Heeft iemand trouwens een idee waar die 5 volt lijn voor gebruikt wordt?
Ik heb een gigabyte K8NSC-939 mb (nforce3), maar ik heb geen flauw idee waar die de 5 Volt lijn voor gebruikt.
whaha 320*9 is 2880...SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:12:
[...]
Natuurlijk zijn er 3 Ghz plannen![]()
Op 2.5-4-3-7 kunnen de reepjes gok ik tot rond de 315-320 dus een buffertje heb ik wel
Vanavond results![]()
Krijg vanavond de 3000+ winnie van Peter... Ding heeft ook al 310*9 op lucht gedraaid... Nu maar even hopen dat mijn mem dat gaat trekken: ook 4400LE
Ze zijn nu op voorraad leverbaar bij Komplett. Nu nog maar 3 stuks SD3700+W3ird_N3rd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:21:
Als je die van plan bent te halen zou ik zeker tot overmorgen wachten. Salland zei eerst ook "5 dagen"
[ Voor 9% gewijzigd door Kadance074 op 13-05-2005 13:28 ]
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Waar heb je deze gekocht?SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:51:
Processor binnen gekregen :
ADA3000DAA4BP
CBBLE 0512DPAW
XXXXXXXXXXXX0222
Er ligt hier een pakje met als het goed is een 3000+ erin ja.Kadance074 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:27:
[...]
Ze zijn nu op voorraad leverbaar bij Komplett. Nu nog maar 3 stuks SD3700+
En wat staat er op de heatspreader?W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:47:
[...]
Er ligt hier een pakje met als het goed is een 3000+ erin ja.

(bah ik bestelde om half5 dus zal wel volgende week pas worden, gelukkig maar, toch geen tijd van het weekend
nee nog 2Kadance074 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:27:
[...]
Ze zijn nu op voorraad leverbaar bij Komplett. Nu nog maar 3 stuks SD3700+
Ga je straks ook "nee nog 1" zeggen en jezelf quoten
Ben niet zo goed in criptische puzzelssavale schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:06:
denk dat ie zelf de gelukkige eigenaar van die 3700+ geworden is denk je niet....misschien dual proc?
En ik zoek alleen nog een goeie snelle, overklokbare AMD processor.
Iemand een idee? 3500/4000? en welke type enzo?
Bedankt!
Verwijderd
Moeilijk he lezen.....m00n schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:34:
Heb een ASUS A8N Sli Deluxe moederbord besteld met daarbij een ASUS 6800GT 256 MB PCI-E.
Bedankt!
Oke dankje, ik heb de 420 Watter ook besteld, ik verwacht hem morgen.DesertShooter schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:29:
[...]
Ik heb gister een PowerStream 420 Watter gekocht, incl. G.Skill en 3500+, en daar zat al een 6800le bij. Ik zal morgen wel ff posten hoe hij presteerd. (dan komt ie wrs binnen)
Dan zal ik dat ook is even aan me G.Skill en 3800+ hangen en ocen maar,. kijken wat ie doet.
Btw nice oc had je met die winnie. en is je nieuwe 3500+ ook een Venice?
Ook de beste aap mist wel eens een tak!
Vraag het gewoon, de een zegt het een, en de ander geeft weer iets anders. Heb al 2 winkels gemaild, allebij gaven ze een ander antwoord.
Dus sorry...
FX55 is de bom voor gamenm00n schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:45:
[...]
Vraag het gewoon, de een zegt het een, en de ander geeft weer iets anders. Heb al 2 winkels gemaild, allebij gaven ze een ander antwoord.
Dus sorry...
[ Voor 14% gewijzigd door Kakaroto op 13-05-2005 18:38 ]
Wij verzenden producten van bestelling 109248
dan heb ik hem maandag, DAMN wat heb ik zin in dat ding
Verwijderd
ik ben dus nieuw met oc'en
en zat dus ff de sp door te lezen en las dus da stukkie over stepping en batch codes
nou snap ik hoe zon batch code werkt, maar bne er nog nie helemaal uit hoe ik erachter kom als ik een fx 55 (CAA2C 0509DPMW 1220192C50047, dit is de stepping van een cpu fx 55 die ik gevonden heb) koop of heb (moe nog halen) of ik nou een goede processor heb kwa stepping code.Kunnen jullie mij dit ondanks sp even uitleggen.
iig Bedankt
Greets Roel
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 18:52 ]
Ja ga hem nu inbouwensavale schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:01:
er zijn toch al mensen die vandaag n SD of Venice hebben? hupsa resultaten posten dan
edit1 :
Net ingebouwd
1st boot @ 9x 300 werkt zonder probz @ 1.45V
edit2 :
2nd boot @ 9x 310 werkt zonder probz @ 1.45 V
[ Voor 28% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 13-05-2005 19:19 ]
netjes martijn, op air neem ik aan?SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:07:
[...]
Ja ga hem nu inbouwen
edit1 :
Net ingebouwd
1st boot @ 9x 300 werkt zonder probz @ 1.45V![]()
edit2 :
2nd boot @ 9x 310 werkt zonder probz @ 1.45 V
Boxed air
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
No offence, maar zou je niet beter een ander moederboard kopen? De Asus A8N komt echt niet ver met overklokken. Naar mijn weten gaat je geheugen tot max. 240 MHz 1T. De meeste onder ons hebben een DFI Lanparty UT NF4. Daar gaat het geheugen wel tot 300+ MHz 1T.m00n schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:34:
Heb een ASUS A8N Sli Deluxe moederbord besteld met daarbij een ASUS 6800GT 256 MB PCI-E.
Bedankt!
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Ik kan gewoon quickpar draaien en files fixen , de mensen die van nieuwsgroepen downloaden weten wat voor proggie dit is en dat het HEEL gauw op zen muil gaat als een pc instabiel is ...
Dit cputje overtreft me stoutste verwachtingen !
Ik zit zelf nog steeds te wachten tot het hier een beetje in de omloop komt, denk dat dat nog wel minimaal 2 week gaat duren...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
http://home.quicknet.nl/q...honselaar/venice_2900.JPG
Verwijderd
Loopt ie hoger dan 2,9 Ghz ook stabiel ?
En die G.Skill moet tog ook harder kunnen dan 263mhz ? (cker op een Lanparty)
1 voor 1 je moet alles op zen max instellenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:57:
Dat is N tot de ETJES.
Loopt ie hoger dan 2,9 Ghz ook stabiel ?
En die G.Skill moet tog ook harder kunnen dan 263mhz ? (cker op een Lanparty)
Eerst de cpu dan over op ram tunen
Waaa, een vriend van me heeft net ook een 0512DPAW met 0226 batch gekregen!SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:54:
Op veler verzoek de screenie voltage is zelfs 1.5 .....![]()
![]()
http://home.quicknet.nl/q...honselaar/venice_2900.JPG
Die gaat dus wrs ook de 2,9 halen
Verwijderd
@ desertshooter heeft die vriend hem nog niet eens ingebouwd???

Er zijn meer mensen met Nieuwe cpus kom op hou niet alles voor jezelf en post the results
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 21:42 ]
Verwijderd
Ach ja, je moet met zulke dingen ook een beetje geluk hebben.
Verwijderd
Waarom post je je resultaten dan niet ?Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:51:
Ik was in de eerste instantie best blij met de 298*9 die mijn 3000+ haalde, maar als ik zie dat bijv. smokey met de boxed cooler al 2900 mhz draait, heb ik dus blijkbaar niet zo een beste cpu.
Ach ja, je moet met zulke dingen ook een beetje geluk hebben.
btw. STD al weer verder gekomen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 21:53 ]
Verwijderd
Ben nu niet op mijn eigen pc, dus kan na het weekend pas verder tweaken.
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk CPUZ-screens...Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:53:
Heb ik al gepost, paar pagina's terug.
Ben nu niet op mijn eigen pc, dus kan na het weekend pas verder tweaken.
Quickpar is Zeker zeer gevoelig.SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:04:
Jongens ik zit intussen op 2900 Mhz @ 1.55 V![]()
Ik kan gewoon quickpar draaien en files fixen , de mensen die van nieuwsgroepen downloaden weten wat voor proggie dit is en dat het HEEL gauw op zen muil gaat als een pc instabiel is ...
Dit cputje overtreft me stoutste verwachtingen !
Mijn VX geeft zelfs errors @2-2-2-5 in quickpar, terwijl de rest (ALLES dus, prime 8+uur, memtest etc) terwijl het op 2-3-2-5 wél error free is
Bl44t
Voldoet wel tot de Dual core heAight! schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:57:
Fucking hell, die Venice doet het goed. Naja deden de eerste winnies ook.
Dit topic is gesloten.