De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA) (deel 2)

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Januszjes schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:02:
Hoe is het eigenlijk mogelijk het volume van de speaker zachter te zetten tijdens een gesprek. Ik heb de manual gelezen maar ik zie er niets over staan.
Toets aan de zijkant, met de duim te bedienen!

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

GrrRon schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:41:
[...]

Toets aan de zijkant, met de duim te bedienen!
Dat dacht ik dus ook maar dit werkt helaas niet, ik druk met helemaal suf maar het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zover. De joystick van mijn Qtek 8020 heeft kuren. Zowel de bewegingen naar rechts als omhoog worden vaak niet geregistreerd. Ik heb geen zin om mijn telefoon een paar weken te moeten missen voor reparatie.

Heeft iemand een tip om dit probleem zelf op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerbobf
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 21:51
Ik kan het volume gewoon met de knoppen op de zijkant van het toestel doen, dit gaat goed.

Ik kwam er vandaag ook achter dat andere geluiden zowel mediaplayer ook nit door de carkit komen.

Op de website van THB Bury zie ik staan dat voor de MDAII het bestand wavedev.dll moet worden vervangen om geluid over de speaker te krijgen. Dit heb ik geprobeert met hetzelfde bestand maar biedt mij geen oplossing.

Inmiddels ook een vraag bij THB zelf neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Velen van jullie hebben (als ik goed lees) de 2.1.31.22 (van Qtek) op hun SDA gezet.
Nu lees ik echter op de qtek.nu site dat er inmiddels een 2.2.32.23 ROM uit is.
http://www.qtek.nu/defaul...?nc=8330&id=155&element=0

Op qtek.nl kan ik dit niet vinden omdat ik hier niet kan inloggen (daar ik geen officeel qtek toestel heb maar een sda). Weten jullie of deze 2.2.32.23 al in het NL beschikbaar is (dus met NL als basistaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerbobf
  • Laatst online: 15-08 21:51
Tweakerbobf schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:27:
Ik kan het volume gewoon met de knoppen op de zijkant van het toestel doen, dit gaat goed.

Ik kwam er vandaag ook achter dat andere geluiden zowel mediaplayer ook nit door de carkit komen.

Op de website van THB Bury zie ik staan dat voor de MDAII het bestand wavedev.dll moet worden vervangen om geluid over de speaker te krijgen. Dit heb ik geprobeert met hetzelfde bestand maar biedt mij geen oplossing.

Inmiddels ook een vraag bij THB zelf neergelegd.
Antwoord van THB:
many thanks for your enquiry regarding our THB product range.

But the SDA self doesn´t support this functions in a carkit, so we
cannot enable it.

It can be that the SDA give this function if you use a headset or
bluetooth, but here you use the Mobilphone on a different way as in a
carkit.

VOlgens hun moet er dus een softwareupdate voor de SDA komen.

Nu wil ik best de firmware van Qtek proberen op de SDA om te kijken of hiermee het probleem opgelost wordt maar ik zou dan wel graag de originele T-Mobile firmware hebben om naartoe terug te kunnen gaan wanneer het geen oplossing biedt.
Ik heb nu in mijn toestel:
Windows Mobile 2003 2e editie Versie 4.21.1088 (build 14132)
Rom operator: 1.1.26.123
Rom Fabrikant 1.1.26.124
Microsoft 4.21.14132.0
Taal:1.1.26.124

Weet iemand welke firmware dit dan is :? En is wellicht in het bezit hiervan voor backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 13:54
chaosonline schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:13:
Velen van jullie hebben (als ik goed lees) de 2.1.31.22 (van Qtek) op hun SDA gezet.
Nu lees ik echter op de qtek.nu site dat er inmiddels een 2.2.32.23 ROM uit is.
http://www.qtek.nu/defaul...?nc=8330&id=155&element=0

Op qtek.nl kan ik dit niet vinden omdat ik hier niet kan inloggen (daar ik geen officeel qtek toestel heb maar een sda). Weten jullie of deze 2.2.32.23 al in het NL beschikbaar is (dus met NL als basistaal?).
Op Qtec.nl is nog steeds de laatste versie, v2.1.31.21.

[ Voor 6% gewijzigd door Klovan op 01-08-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nieuwe firmware opgezet wordt ben je dan ook eventuele sim-locks kwijt?

En heeft iemand al ervaring met het unlocken via http://www.imei-check.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 12:15
Ik heb al op een aantal plaatsen wat over deze telefoon zitten lezen, maar ik ben heel benieuwd of deze telefoon plug and play is.

Moet ik overal alle drivers installeren om iets op mijn telefoon te kunnen copieren? Of ziet windows hem ook als een mass storage device ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klovan schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

Op Qtec.nl is nog steeds de laatste versie, v2.1.31.21.
Versie v2.1.31.22 start op in het Duits maar is geheel in het Nederlands te zetten. :*)

Versie v2.1.31.23 start op in het Engels maar heeft (zover ik weet) nog geen settings naar het Nederlands. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:33:
Het is zover. De joystick van mijn Qtek 8020 heeft kuren. Zowel de bewegingen naar rechts als omhoog worden vaak niet geregistreerd. Ik heb geen zin om mijn telefoon een paar weken te moeten missen voor reparatie.

Nieuwe firmware eventueel proberen! Blijft het probleem, dan weet je zeker dat je joystickje niet goed functioneert en alsnog voor reparatie weg moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaterdag 30 juli 2005 @ 09:57:Ik heb zelf een echte bedrade carkit van THB Bury dus met houder en ook meteen opladen
Hoe ben je daar aan gekomen, op de site kan ik geen bestelmogelijkheid te vinden en om nu "ff" 250 km heen en weer 250 km terug te rijden voor een carcit..... en wat ie moet kosten is ook al geheel onbekend.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 13:54
Ralpy schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:07:
Ik heb al op een aantal plaatsen wat over deze telefoon zitten lezen, maar ik ben heel benieuwd of deze telefoon plug and play is.

Moet ik overal alle drivers installeren om iets op mijn telefoon te kunnen copieren? Of ziet windows hem ook als een mass storage device ofzo?
Wanneer active sync is geinstalleerd, komt er een icoontje onder deze computer te staan warmee je de telefoon kan openen en bestanden heen en weer kunt slingeren.

Ja, je moet dus eerst de 'drivers' installeren om de telefoon te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb de Qtek 8020 met Tomtom Mobile 5.
Alles deed het prima, maar sinds ik de laatste keer Tomtom heb gebruikt blijft de achtergrondverlichting van mijn telefoon continu branden.
In de instellingen heb ik het al geprobeerd, maar daar staat alles goed.
Heb al een keer een harde reset gedaan en deed alles het weer totdat ik Tomtom heb gebruikt.
Het lijkt wel alsof hij de instelling van Tomtom (dat de verlichting nooit uitmoet) vasthoudt, ook al sluit ik Tomtom af.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Never mind. In batterij-beheer staat nog zo'n fijne instelling...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HALLO, HALLO,
wat voor dingen ga ik tegenkome als ik naar de usa gaat. ik heb een 8020, perfect ding.
hoe kan ik m daar opladen en kan ik ook gewoon blijven bellen?

waar koop ik de goedkoopste mini sd card met 1 gb?
weltrusten en alvast bedankt!!!, jan maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:24:
HALLO, HALLO,
wat voor dingen ga ik tegenkome als ik naar de usa gaat. ik heb een 8020, perfect ding.
hoe kan ik m daar opladen en kan ik ook gewoon blijven bellen?

waar koop ik de goedkoopste mini sd card met 1 gb?
weltrusten en alvast bedankt!!!, jan maarten
Dat zijn vragen die ook in de FAQ staan beschreven of met google makkelijk te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 00:22:
[...]

Versie v2.1.31.22 start op in het Duits maar is geheel in het Nederlands te zetten. :*)

Versie v2.1.31.23 start op in het Engels maar heeft (zover ik weet) nog geen settings naar het Nederlands. :?
Heb jij wellicht een linkje voor de Engels of de Duitse??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een heel leuk en verslavend spel:

Bust'em
Site: http://www.dig-concepts.com

Afbeeldingslocatie: http://www.dig-concepts.com/web/digcon/products/bustem/PPClargeanim.gif

Dit is een versie van het aloude spel waarbij je een paddle hebt en een balletje tegen tegels aan moet stuiteren. Alleen is deze uitvoering stukken leuker en verslavender! De graphix zijn mooi, en het spel bevat muziek. En het is niet domweg stuiteren; met behulp van de meest debiele power-ups moet je het veld leeg proberen te spelen. Alleen laten de kapotte stenen nu afval achter onder jou, terwijl er een bovengrens is voor je paddle. Dus je moet ook nog opletten niet vast te komen te zitten.
Echt een heel briljant leuk spel, wat bestaat uit 100 levels. Plus difficulties dus voorlopig kan je je vermaken!
Zo, als er vragen zijn hoor ik het wel, ga ik nu gauw weer verder spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
ik heb sda gekocht, nu wil ik nieuwe software op zetten, en k heb nog simlockvrije versie, maar t lukt telkens niet. hij komt wel in dat scherm met die 3 kleuren van typhoon ofzo maar verder gaat ie niet. wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:50:
Hallo, Ik heb de Qtek 8020 met Tomtom Mobile 5.
Alles deed het prima, maar sinds ik de laatste keer Tomtom heb gebruikt blijft de achtergrondverlichting van mijn telefoon continu branden.
In de instellingen heb ik het al geprobeerd, maar daar staat alles goed.
Heb al een keer een harde reset gedaan en deed alles het weer totdat ik Tomtom heb gebruikt.
Het lijkt wel alsof hij de instelling van Tomtom (dat de verlichting nooit uitmoet) vasthoudt, ook al sluit ik Tomtom af.
Als je TomTom afsluit dan moet je dat in TomTom zelf doen (6-6-5). TomTom zet dan alle instellingen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft SIM unlocken:

Gisteren ontvangen via smartphoneshop. Heb eerst een T-mobile kaart erin gestopt. Vervolgens een Vodafone en werken maar... 8) (of was ie al simlockvrij??? Tja geen idee maar ze zijn nog simlockvrij te krijgen dan.)

Tip zag ik overigens op een van de PDA fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ik heb sda gekocht, nu wil ik nieuwe software op zetten, en k heb nog simlockvrije versie, maar t lukt telkens niet. hij komt wel in dat scherm met die 3 kleuren van typhoon ofzo maar verder gaat ie niet. wat moet ik doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik heb hem nu ook binnen deze gsm! super dingetje!

ik heb kpn mobile genomen, eerst kon ik gewoon goed internetten ermee, maar na de firmware update kan ik niet meer internetten op mn qtek 8020!

weet iemand de instellingen van kpn voor internet?? (ik heb al op de kpn site gezocht, maar kon het niet vinden!)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 12:05
is er een programma waar ik makkelijk ff een filmpje om kan zetten in sda formaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

hellrazor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:47:
is er een programma waar ik makkelijk ff een filmpje om kan zetten in sda formaat :P
SDA formaat? toch gewoon Qcif???

hoe dan ook om echt mooie kwaliteits filmpjes te krijgen vind ik zelf dit absoluut het beste programma http://www.nextreaming.com/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
ik bedoel dus gewoon een makkelijk programma die het beeld verkleint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

hellrazor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:14:
ik bedoel dus gewoon een makkelijk programma die het beeld verkleint :P
Die gaf ik je net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:33:

Op het Imate SP3i forum heeft iemand een beschrijving gegeven, maar geeft aan dat de constructie van de print slecht is en dat een reparatie dus slechts tijdelijk soelaas biedt.

Overigens: ik heb de mijne verzekerd en aangetekend verstuurd en desondanks is hij nimmer gearriveeerd. TPG is nu al een maand aan het onderzoeken of ze hem kunnen achterhalen en heb nog steeds geen telefoon of schadeloosstelling ontvangen. Gr...

Wordt vervolgd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

hellrazor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:47:
PocketDivXEncoder, simpeler bestaat niet. Overigens freeware ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Op het Imate SP3i forum heeft iemand een beschrijving gegeven, maar geeft aan dat de constructie van de print slecht is en dat een reparatie dus slechts tijdelijk soelaas biedt.
Was even vergeten dat niet iedereen toegang heeft tot het Imate forum, dus vandaar even een copy-paste:
I am in no position to send my only phone half-way across the globe for 2-3 weeks to have an ineffective repair (check the forums....) carried out. So I decide to go it alone and find out what exactly is the cause of the problem. I open the phone and begin digging around. The joystick itself works if continuity is tested between GROUND and each pin. In other words, the joystick is electrically working. And further inspection shows that the keypad (1-9,*,0,#,Call-Activate, Call-End, Home and Back) form part of a grid-circuit which is common-place in modern cell-phones. The joystick and softkeys also appear to form part of a simpler grid-circuit, but the joystick and softkeys are on the end of a thin flexi-strip which in turn carries the electrical contact signals to the main keypad flexi-strip and then onto the mainboard via the small white connector (CN1). As all the keypad keys actually work, I know the problem is not with the mainboard, the connector or the keypad flexi-strip. The problem can only be with the connection between the joystick/softkeys and the CN1 connector - in other words, an intermittent or permanent open-circuit.

At this point I wrote back to the repair center and request they send me a circuit diagram of the connections, so that I can manually wire-link any open-circuits. I have received no response to date. Now I'm sure that sending out circuit diagrams to Joe Public upon request is not the norm, but a response either way would have been nice.

So I take the phone apart again - I am quite the expert now - and as a guess-test, I re-flow the solder joints on the joystick using a high-temp soldering iron with a very, very fine tip fitted. I re-assemble the phone and Bingo! it all works again. Even the 2 dead softkeys.

So the problem is one of bad connections between the joystick and the flexi-strip which connects the joystick and softkeys to the rest of the phone. Thinking about this further, it makes sense because if you press a button and it doesn't work, it is human nature to press it again - but a little harder. And so on. The more you try and press harder under these conditions, the more you are likely to make the situation worse. And I'm sure some of you have been pressing the joystick/softkeys to the very physical limit of your fingers/thumb's capabilities to try and get a response. I know I have. But it will only make the cycle of frustration worse......

However, at this point I have no idea how long my 'fix' will last. The problem is obviously a quality-of-build issue which causes this. But something really concerns me. There have been a lot of reports of failing joysticks and softkeys in the past and considering that even more SP3i's are entering the marketplace, I would expect even more reports. But it seems to have gone remarkably quiet. Why? Is there some frustrating cover-up in operation? Again - why?
Another option for the lack of recent failure reports would be that HTC have started to use a different/improved method of manufacture to stop this from happening and have not announced it (but why would they...). I suppose the only way to see if this is the case is for a new owner to take their new phone apart and compare it with an older one. Any takers?.... Thought not

Good luck,
(Note that I do not recommend or endorse taking your phone apart in any way. Unless it is broken and out-of-warranty and you have nothing to lose).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
Smarron schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:44:
[...]
PocketDivXEncoder, simpeler bestaat niet. Overigens freeware ;)
deze zocht ik dus , heel simpel :P

hoe kan ik trouwen een mp3 als beltoon gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

saenbits schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:48:
[...]

Heb jij wellicht een linkje voor de Engels of de Duitse??
De duitse qtek 8020 v213122 (met Nederlandse settings) kun je hier downloaden:

http://m.s4net.de/files/213122_WWE_UKE-G-I.zip

De Engelse versie qtek 8020 (zonder Nederlandse settings) v213223 kun je hier downloaden:

http://www.Qtek.nu/files/Qtek8020_26_SKU3%20nordic.zip

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:50:
ik heb sda gekocht, nu wil ik nieuwe software op zetten, en k heb nog simlockvrije versie, maar t lukt telkens niet. hij komt wel in dat scherm met die 3 kleuren van typhoon ofzo maar verder gaat ie niet. wat moet ik doen
Je bedoelt nieuwe firmware? Want dan kom je in een driekleuren scherm van typhoon!

Welke firmware wil je dan gaan flashen op je SDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
gewoon de nieuwste firmware

[ Voor 170% gewijzigd door dsonnaville op 03-08-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie heb je? Ik heb tot nu toe nog geen nieuwe versie kunnen vinden? Alleen de oudere versie (duits) v112384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ik lees hier allemaal nieuwe firmware van qtek enz. maar ik heb een sda en die heeft nieuwe met mp3 ringtones enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:13:
ik lees hier allemaal nieuwe firmware van qtek enz. maar ik heb een sda en die heeft nieuwe met mp3 ringtones enz..
Heb je een link waar je de nieuwe rom van T-Mobile SDA kan downloaden? Ik kan er echt niets over vinden! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

De duitse qtek 8020 v213122 (met Nederlandse settings) kun je hier downloaden:

http://m.s4net.de/files/213122_WWE_UKE-G-I.zip

De Engelse versie qtek 8020 (zonder Nederlandse settings) v213223 kun je hier downloaden:

http://www.Qtek.nu/files/Qtek8020_26_SKU3 nordic.zip
Je tweede link is niet goed. Je zal http://www.Qtek.nu/files/Qtek8020_26_SKU3%20nordic.zip bedoelen ;)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even recht gezet, Thanx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
de software van qtek bedoel ik! ik lees hier ook nergens dat tmobile een nieuwe update geeft, maar dat je die qtek software erop kan zetten ofzo, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:34:
de software van qtek bedoel ik! ik lees hier ook nergens dat tmobile een nieuwe update geeft, maar dat je die qtek software erop kan zetten ofzo, maar hoe?
Oh ik dacht even dat het om een SDA rom ging, maar als je Qtek wilt gaan flashen op een SDA gelden er weer ander protocollen! En als je goed zoekt kun je er best wel wat over vinden via Google of zelfs in dit topic.......

Hier alvast een link ;)

De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA) (deel 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
bedankt, het is gelukt. alleen nu weer gezeik dat ik simlock erop heb. tmobile kaart accepteert ie ook niet. kan ik ook geen pincode intoetsen, dit lukt wel bij mijn vodafone simkaart, dan vraagt ie daarna in het homescreen om een code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellrazor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:00:

hoe kan ik trouwen een mp3 als beltoon gebruiken ?
Lees even terug. Ergens in de afgelopen 5 pagina's (gok ik) staat dat de huidige firmware dit ondersteunt, in welke map je ze moet zetten, en waar je ze dan kan selecteren.

gl hf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsonnaville schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:28:
bedankt, het is gelukt. alleen nu weer gezeik dat ik simlock erop heb. tmobile kaart accepteert ie ook niet. kan ik ook geen pincode intoetsen, dit lukt wel bij mijn vodafone simkaart, dan vraagt ie daarna in het homescreen om een code
Waarschijnlijk heb je een flash uitgevoerd op een simlocked toestel!

Dus heb je nu een probleem! Want nu simlockt hij iedere provider waarschijnlijk! Ik kan je misschien wel helpen wat je daar aan kunt doen.Stuur mij een mail onder mijn profiel en ik kan je wat handige tips geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:31:
[...]

Foutje

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:36:
[...]

Waarschijnlijk heb je een flash uitgevoerd op een simlocked toestel!

Dus heb je nu een probleem! Want nu simlockt hij iedere provider waarschijnlijk! Ik kan je misschien wel helpen wat je daar aan kunt doen.Stuur mij een mail onder mijn profiel en ik kan je wat handige tips geven.
hij is al weer simlock vrij gelukkig :) op die gratis manier lukte het me niet dus heb ik helaas 28 euro moeten betalen :( maarja kom ik ook wel overheen, ik heb m ook in nederlands kunnen krijgen alleen nog niet die 2 knoppen, ik heb er al wel wat over gevonden hoe je dat doet, maar ik kom er niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

28 Euro voor simlock vrij maken :? dat is vrij veel, bij ons hier kost het rond de 10 Euro... maar goed :) beter voor je dat die weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ja maarja hij doet het wel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o Wie heeft er ervaring met een oplader in de auto (sigarettenaansteker) voor de T-Mobile SDA.
Die van mij werkt even en dan gaan de lampjes uit en ontlaadt ie i.p.v opladen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Is het mogelijk om op deze manier een firmware update te doen met mijn t-mobile SDA?

http://www.modaco.com/index.php?showtopic=207547

Want wanneer ik de normale updates uitvoer krijg ik elke keer deze error "error[294]: invalid vendor id"

Of hoe kan ik zorgen dat ik wel kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
ja zo heb ik het gisteren ook gedaan, ik weet niet of je ook een sda bij tfortelecom.nl hebt besteld, had ik dus wel en je krijgt dan een simlock voor alle providers dus moet je die er weer af halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe heb jij het opgelost dan? ik heb nl. precies hetzelfde probleem ( ook een SDA van tfortelecom )...
probleem is ook dat mijn sda niet reageert op de knopjes, zelfs niet de uit-knop... hoe is dit op te lossen dan? grrrrr..en dan te bedenken dat het allemaal perfect werkte toen ik hem kreeg... :(

maargoed, ik zal hem dus moeten laten unlocken bij imei check?
en klopt het dat ik nu dus helemaal niets met mijn telefoon kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:51:
en hoe heb jij het opgelost dan? ik heb nl. precies hetzelfde probleem ( ook een SDA van tfortelecom )...
probleem is ook dat mijn sda niet reageert op de knopjes, zelfs niet de uit-knop... hoe is dit op te lossen dan? grrrrr..en dan te bedenken dat het allemaal perfect werkte toen ik hem kreeg... :(

Email mij maar even via profiel....ik kan je een heel eind op weg helpen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you've got mail!!

Dankje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
dsonnaville schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:45:
ja zo heb ik het gisteren ook gedaan, ik weet niet of je ook een sda bij tfortelecom.nl hebt besteld, had ik dus wel en je krijgt dan een simlock voor alle providers dus moet je die er weer af halen
ja ik heb hem ook via tfortelecom.

Dan is het maar goed dat ik niet de tijd had om dat meteen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb jij dat dan opgelost, dsonnaville??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
om helaas via imea-check of hoe die site ook heet te moeten unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist je je imei nummer dan?? ik kan zelfs die niet meer opvragen op mn telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hele avond klussen en zweten, kan ik iedereen mededelen dat ik tot mijn grote vreugde een Simlockvrije SDA heb, met Qtec firmware, van de TforTelecom, voor maar 149 euro... :) en mijn grote dank gaat uit naar Nimo, die mij heel de avond heeft geassisteerd met zijn vakkundige adviesen en zijn grote hoeveelheid ROMs en andere tooltjes voor de SDA...bij deze bedankt Nimo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:33:
Na een hele avond klussen en zweten, kan ik iedereen mededelen dat ik tot mijn grote vreugde een Simlockvrije SDA heb, met Qtec firmware, van de TforTelecom, voor maar 149 euro... :) en mijn grote dank gaat uit naar Nimo, die mij heel de avond heeft geassisteerd met zijn vakkundige adviesen en zijn grote hoeveelheid ROMs en andere tooltjes voor de SDA...bij deze bedankt Nimo..
Oh, hierin ben ik ook heel erg geinsteresseerd en ik denk ook nog wel een heel aantal anderen.
Zou je een kleine tutorial voor ons kunnen schrijven? Of even in het kort wat puntjes dan wil ik dat eventueel wel uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:02
Volgens mij heeft T For Telecom de SDA inmiddels niet meer he :(? Wel balen, ik krijg pas eind augustus mijn geld, dus ik had gehoopt dat ze 'm wel een stuk langer zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil best een tutorial schrijven, gaat wel echter even duren, moet van het weekend werken, dus zal begin volgende week worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:52:
Volgens mij heeft T For Telecom de SDA inmiddels niet meer he :(? Wel balen, ik krijg pas eind augustus mijn geld, dus ik had gehoopt dat ze 'm wel een stuk langer zouden hebben.
Ik was ook te laat :'( helaas! Echt een koopje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Is er ook een lijstje ergens te vinden waar in de verschillen tussen de firmware builds te vinden is? Ik kom die nergens tegen. Nu heb ik dat ding net 3 dagen en ben nog niet helemaal 'into SDA site's'. Maar met Google kon ik het niet vinden.

Zijn er verder nog interessante site's te vinden. Ik kan wel zoeken maar als iemand me op weg kan helpen naar de paar echt goede site's tussen de middelmatige, zou ik zeer op prijs stellen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:51:

Nadat ik vanmorgen eindelijk mijn Tfortelecom sda van het postkantoor opgehaald had.
Heb ik hem meteen geflashed naar de qtek ivm met mp3 en wmp10.
Alleen nu had ik dus beter eerst op ons geliefde forum kunnen kijken, want dat had mij een boel gedoe bespaard.

Hij was simlock vrij, nu niet meer!!! kom mijn telefoon gewoonweg niet meer in.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik ben met twee handen gebonden op dit moment :(
Tevens heb Nimo een mail gestuurd in de hoop dat hij ook mij wil helpen !
Mocht je iets weten twanvoss (at) hotmail.com

Edit2

Misschien kan dit even als waarschuwing in de start post gezet worden! ?!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 17:10 . Reden: e-mail adres ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:03:
[...]

Nadat ik vanmorgen eindelijk mijn Tfortelecom sda van het postkantoor opgehaald had.
Heb ik hem meteen geflashed naar de qtek ivm met mp3 en wmp10.
Alleen nu had ik dus beter eerst op ons geliefde forum kunnen kijken, want dat had mij een boel gedoe bespaard.

Hij was simlock vrij, nu niet meer!!! kom mijn telefoon gewoonweg niet meer in.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik ben met twee handen gebonden op dit moment :(
Tevens heb Nimo een mail gestuurd in de hoop dat hij ook mij wil helpen !
Mocht je iets weten twanvoss (at) hotmail.com

Edit2

Misschien kan dit even als waarschuwing in de start post gezet worden! ?!
De SDA van t4telecom was NIET simlock vrij, tenminste mijne niet. (was zeg ik....)
Het flashen naar een nieuwe rom resulteerd erin dat hij geen enkele sim meer accepteert.
Wat je nu hebt dus...

:X en de rest mail ik je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaosonline schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:26:
[...]

De SDA van t4telecom was NIET simlock vrij, tenminste mijne niet. (was zeg ik....)
Het flashen naar een nieuwe rom resulteerd erin dat hij geen enkele sim meer accepteert.
Wat je nu hebt dus...

:X en de rest mail ik je...
Okay door wat extra dingen in te voeren met dank aan bovengenoemde kan ik weer in mijn SDA!

Hulde voor chaosonline!

De qtek software is veel fijner, ook wm10 is een tip.
ben alleen aan het kijken hoe ik de extra toetsen kan gebruiken, nu zitten ze er voor spek en bonen.

ik ga eens kijken wat er voor software te krijgen is voor mijn omgekatte qtek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:26:
[...]

Okay door wat extra dingen in te voeren met dank aan bovengenoemde kan ik weer in mijn SDA!

Hulde voor chaosonline!

De qtek software is veel fijner, ook wm10 is een tip.
ben alleen aan het kijken hoe ik de extra toetsen kan gebruiken, nu zitten ze er voor spek en bonen.

ik ga eens kijken wat er voor software te krijgen is voor mijn omgekatte qtek :P
Voor de qtek rom 8020!!!

De aanpassingen zijn mogelijk!

Je kunt zelfs toewijzen wat voor functie die toetsen gaan krijgen, zo heb ik de T-zone toets gekoppeld aan mijn tomtom en de rechter softkey gekoppeld aan Taak Beheer (task manager).

Opstart logo's verandert en zo heb ik de rom helemaal naar mijn smaak aangepast! :P :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
hoe moet je dat doen ?
dat flashen naar qtek ofzo :P

en hoe kan ik een mp3tje ofzo via bluetooth versturen :?

[ Voor 37% gewijzigd door hellrazor op 06-08-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een linkje waar je de laatste firmware updates kan ophalen van alle roms!
;)

http://www.slipstreamsolu.../rom_updates.htm#T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Laatst online: 13-09 14:59
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:25:
Hier een linkje waar je de laatste firmware updates kan ophalen van alle roms!
;)

http://www.slipstreamsolu.../rom_updates.htm#T-Mobile
Leuke link, maar ik zie alleen de duitse versie van de sda...en verder allemaal andere modellen...
Misschien kijk ik niet goed hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickpma schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:05:
[...]

Leuke link, maar ik zie alleen de duitse versie van de sda...en verder allemaal andere modellen...
Misschien kijk ik niet goed hoor...
De T-Mobile duits is geheel in het Nederlands te zetten! ;) En het is mogelijk een afwijkende rom te flashen zoals de Qtek 8020, I-Mate SPi, en evt Orange c500! Let wel!!Bij I-Mate en Orange je Joystick niet geheel werkt en de T-zone en Envelop allebij niet werken! Bij een eventuele update naar Qtek 8020 rom zijn alleen de functie toetsen Tzone en Envelop niet werkend! Dit is wel werkend te krijgen door aanpassingen in je rom! Dus ik denk dat deze link altijd wel welkom is! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

De T-Mobile duits is geheel in het Nederlands te zetten! ;) En het is mogelijk een afwijkende rom te flashen zoals de Qtek 8020, I-Mate SPi, en evt Orange c500! Let wel!!Bij I-Mate en Orange je Joystick niet geheel werkt en de T-zone en Envelop allebij niet werken! Bij een eventuele update naar Qtek 8020 rom zijn alleen de functie toetsen Tzone en Envelop niet werkend! Dit is wel werkend te krijgen door aanpassingen in je rom! Dus ik denk dat deze link altijd wel welkom is! ;)
Hoe bedoel je "geheel in het Nederlands te zetten" en is deze geschikt voor SDA mét simlock?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:54:
[...]

Hoe bedoel je "geheel in het Nederlands te zetten" en is deze geschikt voor SDA mét simlock?
Eerst unlocken!

En ja, dus geheel Nederlands! Maar let wel dat je versie in je SDA nieuwer is dan die van de link! Er is maar 1 update van de SDA op dit moment en dat is de v1.1.23.84. Het is wel makkelijk deze rom te hebben mocht je van firmware willen veranderen naar een ander merk zoals Qtek bijvoorbeeld, kun je nog altijd terug naar T-mobile voor de eventuele garantie op het toestel!

Ik wil je best wel wat info verder geven hoor! Even een mail via mijn profiel!

Gr Nimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
welke kan ik beter erop zetten , de duitse sda versie of die sweedse qtek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
ik krijg bij het updaten een foutmelding

ERROR [294] : INVAILD VENDER ID

this update utillity cannot be used on your smartphone please check your update utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]hellrazor schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:08:
ik krijg bij het updaten een foutmelding

ERROR [294] : INVAILD VENDER ID

Die Error krijg je als je dus een andere rom dan de SDA erin wilt flashen! Daar zijn andere tools voor nodig om bijvoorbeeld de Qtek 8020 te flashen!

PS: lees even het forum op je gemak door, dan hoef je deze vraag niet te stellen, :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Klopt het dat als je een spraakcode inspreekt voor een programma dat dan automatisch je contactlijst open gaat? Kan er nergens wat over terugvinden. Ik spreek 'TomTom' in voor (uiteraard) TomTom en mijn contactlijst springt eerst open.
Voor me gevoel zal het wel 1 van de onbedoelde hidden features zijn van Windows Mobile 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsander
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ziet er uit als een hele goede telefoon! Ik zat eerst aan de MDA Compact te denken maar die heb ik even bij een familielid kunnen proberen en het ontbreken van een hardware-keyboard viel me behoorlijk tegen. De MDA III vind ik daarentegen weer te groot. Ik ben dus waarschijnlijk nog een generatie te vroeg voor de telefoon die ik echt wil, maar dit ziet eruit als een prima ding voor voorlopig ;)

Ik heb er wel een paar vraagjes over. Heb nu een T610, en de kwaliteit van dat scherm valt me heel erg tegen. Is die van de SDA beter? Het gaat vooral om felle zon, daar is bij de T610 echt niks op te zien ;(

Ben ook benieuwd naar het synchroniseren, wil ik eigenlijk wel gaan gebruiken. Synchroniseert dit ding ook goed met Linux (KDE / Kontact / KOrganizer)? Heeft iemand dit al eens aan de praat gekregen?

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

bsander: Ja deze heeft een mooi scherm, maar zoals alle telefoons (en laptops en pda's) die ik ken zie je er weinig van als de felle zon er direct op schijnt. Kijk voor een goed scherm vooral ook even naar de Qtek8200, een iets nieuwer model van Qtek.

Over het syncen met Linux heb ik geen idee. Ik heb zelf Linux draaien dus ik zal als ik tijd heb eens kijken. Eerst maar eens op zoek naar software! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-08-2005 07:48 ]

• Rudi Vader
Op het MPX 200 topic heeft ene Zeekoe het volgende over linux syncen gezegd:
Goed nieuws voor de Linux freaks onder ons (schijnen er niet veel te zijn aan de eerdere reacties, maar toch...)
Er is een ActiveSync-achtige oplossing voor Linux beschikbaar, SynCE, i.c.m. MultiSync en Evolution. Het is even klooien voordat de kernel je telefoon herkent (als zijnde een 'ipaq') en de standaard te downloaden MultiSync werkt niet met Evolution 2.0, de cvs versie schijnt dat wel te doen. Als er interesse is maak ik wel een howto, als er geen interesse is misschien ook wel :)
Nog een tip: ga niet domweg alle .exe bestandjes in de windows map uitvoeren. De kans is groot dat je daarna weinig meer kan, ook niet bellen en dat bij de volgende reboot je telefoon niet aangaat en je een master reset moet doen :X :/
Ik heb zelf geen linux en deze telefoon kan je niet met die Motorola MPX 200 vergelijken (heb ze beide en ik moest het maar niet doen ;) ) maar het syncen gaat hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
dsonnaville schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:45:
Dit probleem heb ik nu dus ook. Heb een aantal firmwares geprobeerd, maar bij allemaal issie weer gesimlocked.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens weet iemand hoe je SMS berichten te backuppen ???

Vanwege de grote hoeveelheid ruimte heb ik nog nooit 1 smsje weggegooid, en aangezien ik 'm alweer sinds december staat er ondertussen ontzettend veel op. Heb niet het idee dat dat ten goede komt van de snelheid, openen van berichtenbox duurt nu ongeveer 3 seconden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Ralpy schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:17:
[...]

Dit probleem heb ik nu dus ook. Heb een aantal firmwares geprobeerd, maar bij allemaal issie weer gesimlocked.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik ben er dus achter gekomen dat ik nu weer een t-mobile simlock heb gekregen. Iemand een idee hoe ik daar weer vanaf kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20
Ik heb mijn telefoon nu een maandje ofwat, en ik vraag me af of ik de enige ben die problemen heeft met het pookje, de mijne doet nu links en boven al bijna niet meer, dan moet ik hem echt hard indrukken :/

Verder wil ik ook weten hoe ik SMS kan backuppen, want ik wil er een nieuwe update opzetten en dan ben ik schijnbaar alle SMSjes kwijt en dat wil ik niet.

ActiveSync werkt bij mij ook zeer matig, ik krijg alleen de melding: "Inbox, Attention required" en ik heb geen idee wat ik daarmee moet.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had na contact met Qtek (Dangaard Telecom) over mijn slecht reageerde start-knop mijn telefoon op laten halen door E-Care.
Na 2 weken heb ik mijn Qtek 8020 terug gekregen. Ikke blij dat het allemaal zo snel opgelost was onder garantie, werkt mijn joystickje niet goed meer na de reparatie :(
Wanneer ik naar beneden druk ziet ie dat als center druk :(

Weer E-care gebeld en nu komen ze de gsm maandag weer ophalen....

Ben benieuwd. Iemand al meer "reparatie ervaring" met E-care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:45:
Ik had na contact met Qtek (Dangaard Telecom) over mijn slecht reageerde start-knop mijn telefoon op laten halen door E-Care.
Na 2 weken heb ik mijn Qtek 8020 terug gekregen. Ikke blij dat het allemaal zo snel opgelost was onder garantie, werkt mijn joystickje niet goed meer na de reparatie :(
Wanneer ik naar beneden druk ziet ie dat als center druk :(

Weer E-care gebeld en nu komen ze de gsm maandag weer ophalen....

Ben benieuwd. Iemand al meer "reparatie ervaring" met E-care?
Misschien is er wel stof tussen het pookje gekomen, ik zoek ook nog altijd een verklaring voor het niet meer goed werken van mijn pookje, maar ik weet nog niet of ik hem terug moet sturen of zelf even open schroeven, weet iemand of mijn garantie dan vervalt?

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:28:
Jongens weet iemand hoe je SMS berichten te backuppen ???

Vanwege de grote hoeveelheid ruimte heb ik nog nooit 1 smsje weggegooid, en aangezien ik 'm alweer sinds december staat er ondertussen ontzettend veel op. Heb niet het idee dat dat ten goede komt van de snelheid, openen van berichtenbox duurt nu ongeveer 3 seconden!!
dit kan met het programma spstudio:

http://www.airfagev.com/apps/SPStudio.zip

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand twijfelen tussen de Imate SP3i en de QTEK 8020 kies dan voor de laatste.

De aftersalesvan Qtek is een stuk beter:

1.) De reparatieservice van Imate is bijzonder slecht te noemen; mijn telefoon is 20 juni op eigen kosten verstuurd naar Imate en daar de 22ste aangekomen. Het is nu 8 weken later en heb nog steeds geen telefoon! Gezien de berichten over QTEK (2 weken) een zeer groot verschil

2.) Garantie QTEK is 2 jaar, versus Imate 1 jaar.

3.) Imate besteedt weinig updates aan de firmware, itt Qtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de koptelefoon vervangen voor een beter exemplaar?

Ik vind de geluidskwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDA en THB Bury carkit met TomTom mobile 5 geeft geen geluid 8)7 - FIXED _/-\o_

Voor iedereen die een SDA met THB bury carkit heeft en geen geluid uit a. de sda en b. zijn speakers krijgt is hier de oplossing:

http://www.modaco.com/Mod..._Thru_Stereo-t208310.html
(onderaan in bericht - PDF file)

Werkt perfect en we kunnen ook nog naar MP3's via de speakers van de auto luisteren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
nou weet ik nogsteeds niet of er meer mensen zijn met het niet-werkende pookje, is het slim om de telefoon terug te sturen en hoe lang moet ik dan wachten tot ik hem weer heb?

Verder heb ik eigenlijk nog geen problemen gehad met de telefoon, ik vind het een bijzonder fijn toestel en ik ga er zolang hij niet kapot gaat heeel lang mee doen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:42:
Heeft iemand al de koptelefoon vervangen voor een beter exemplaar?

Ik vind de geluidskwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik heb zelf mijn sony walkman oordoppies erop gepriegeld. Het is wel even wat werk, maar dan heb je ook echt iets! Gewoon met een klein schroevendraaiertje het afstandbediendinkje openklikken en de oude lossolderen en de nieuwe erop. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een nieuwe smartphone te kopen. Ik twijfel echter nog tussen de MDA en de Qtek 8020. Momenteel heb ik een t-mobile abo, dus weet nog niet precies of verlengen voordeliger is.

Het belangrijkste van mijn nieuwe mobiele telefoon vind ik echter de email functie. Werkt deze naar behoren bij bovengenoemde toestellen?

Welk abonnement kan ik het beste nemen als ik de kosten van email zo laag mogelijk wil houden? Krijg je automatisch een melding op je telefoon als je een nieuw bericht hebt ontvangen (zoals bij blackberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 03-10 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:55:
Ik ben ook van plan om een nieuwe smartphone te kopen. Ik twijfel echter nog tussen de MDA en de Qtek 8020. Momenteel heb ik een t-mobile abo, dus weet nog niet precies of verlengen voordeliger is.

Het belangrijkste van mijn nieuwe mobiele telefoon vind ik echter de email functie. Werkt deze naar behoren bij bovengenoemde toestellen?

Welk abonnement kan ik het beste nemen als ik de kosten van email zo laag mogelijk wil houden? Krijg je automatisch een melding op je telefoon als je een nieuw bericht hebt ontvangen (zoals bij blackberry?
De belangrijkste afweging die je moet maken is het verschil in grootte/handzaamheid van de toestellen.
Email functie werkt prima, alleen nog geen push technologie. Wel kun je een interval instellen bij het laten ophalen van de mail.

Misschien kun je even wachten op de Qtek 8310/8310 die gister is aangekondigd, met Windows Mobile 5 en een Exchange update kun je wel verbeterde mail support verwachten, en natuurlijk WiFi en langere standby, altijd makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Qtek Nederland over mijn pookje op de telefoon, hij is nu echt gewoon ronduit kut en naar beneden (m.i. toch wel de belangrijkste toets) werkt nu helemaal niet meer.

Weet er iemand toevallig hoelang het duurt om mijn telefoon terug te krijgen als ik hem opstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat zijn op dit moment van de huidige Qteks 8020 de nadelen die bekend zijn? en/of beperkingen tov telefoons zoals de Samsung D500, SE K750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Niet online
Persoonlijk vind het ontbreken van een fm radio wel het grootste gemis op de Qtek, maar ik denk niet dat je de 8020 echt kan vergelijken met de Samsung of SE. Het verschil tussen een smartphone of een "gewone" gsm is gewoonweg te groot.
Tsja om toch nog wat te noemen is deze scheve vergelijking de camera van de SE is zeker beter, maarja de Qtek koop je ook niet om de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josvg schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:53:
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Qtek Nederland over mijn pookje op de telefoon, hij is nu echt gewoon ronduit kut en naar beneden (m.i. toch wel de belangrijkste toets) werkt nu helemaal niet meer.

Weet er iemand toevallig hoelang het duurt om mijn telefoon terug te krijgen als ik hem opstuur?
Ik had binnen 2 weken mijn qtek terug, wel met een andere klacht.... maar toch...wel snel
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste