Het T-Mobile SDA / Qtek 8020 / I-Mate SP3i / HTC Feelers topic deel 2.
Inleiding:
Welkom in deeltje 2 alweer. Dit topic gaat over de T-Mobile SDA / Qtek 8020 / I-Mate SP3i / HTC Feelers, dit zijn veel verschillende namen voor dezelfde telefoon.
Deze smartphone is samen met enkele andere modellen (waarvan het grootste gedeelte allemaal gemaakt door HTC) dé smartphone van dit moment. Hij heeft dit voornamelijk te danken aan de lange batterijlevensduur en aan zijn formaat die subliem zijn aan zijn voorgangers.
In dit topic kun je onder andere specificaties, FAQ's, tips & truuks, links, pics, update's, bugs, ervaringen van andere SDA gebruikers, problemen en de oplossingen daarvoor en meer vinden.
Als je iets nuttigs heb toe te voegen aan de startpost kun je dit het beste doen door een mail te sturen naar het adres dat in mijn profiel vermeld staat.
Het vorige deel kun je hier vinden: De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA)
Een telefoon die erg op de SDA lijkt kwa specificaties en werking is de Orange SPV C500. Het topic daarvan vind je hier: De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4) , voor TomTom Mobile hebben we TomTom Mobile BeNeLux
Specificaties:
Tri-band 900/1800/1900
WAP 2.0, xHTML, HTML
GPRS Class B, Multislot class 10
Texas Instruments OMAP 200 Mhz Processor
Geheugen: 64 MB Rom / 32 MB Ram
Messaging: E-mail, SMS, IM (MSN), MMS incl. video
Camera: CMOS (VGA, QVGA, QQVGA)
Video Player: H.263, MPEG 4, WMP, Motion-JPEG
(met BetaPlayer kun je ook andere codecs afspelen)
Ingebouwde Java Client, MIDP 2.0, CDLC 1.0
Sound: MP3, WAV, WMA, Midi, SP-Midi, AMR-NB
Interface: Mini USB, IrDa, mini SD, Bluetooth
Scherm: 65000 kleuren TFT
Afmetingen scherm: High Resolution 176 x 220 pixels (2.2 inch)
Afmetingen: 107.7 x 46.8 x 19.5 mm
Gewicht 100g
Accu: 1050 mAh (Li-Polymer)
(volgens de specificaties, zelf heb ik echter een Li-Ion batterij erin zitten, wel 1050mAh)
Wat krijg je erbij?
* Accu
* Travel Charger (gewoon een oplader)
* USB Kabel
* Handleiding
* Software CD (2 CD's, eentje van Windows met activesync e.d. en eentje van T-Mobile met het Officepakket erop geloof ik)
* Sandisk 256 MB Mini SD Card
* Headset
Je krijgt er ook een tasje bij, die ik persoonlijk echter niet zo handig vind. Gebruik 'm dus ook niet. Het nadeel daarvan is dat ik al wel wat kleine krasjes op m'n telefoon heb ook al ga ik er heel zuinig mee om
Pictures:

Pictures gemaakt met de C500:
Met dank aan Artz die de foto's gemaakt en gehost heeft.
De camera in de C500 is het zelfde als die in de SDA. Voor de volledigheid zal ik wel een keer wat foto's met de SDA zelf maken en die hier plaatsen.
Enkele foto's gemaakt met de SPV op een vieze grijze dag..

Waar te koop:
De SDA staat niet in de pricewatch dus hier enkele winkels waar ze 'm los verkopen. Mocht je nog een winkel weten meld het me even.
http://www.pdashop.nl/product/4030
http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=4
Frequently asked questions:
Q: Werkt TomTom Mobile op de SDA?
A: Ja, TomTom werkt perfect op de SDA, je moet wel de GPS patch EN Traffic patch installeren, daardoor krijgt TomTom het versienr. 4.43
Deze patches zorgen ervoor dat men behalve de originele GPS van TomTom ook andere GPS'en kan gebruiken.
PS de Traffic patch is speciaal bedoeld voor op Windows Mobile gebaseerde telefoons.
Voor vragen over TomTom kun je beter zijn in het desbetreffende topic hier op GoT, daar kun je beter worden geholpen en houd je zo alles netjes
Q: Hoe zit het met de locks op de SDA?
A: Op de SDA zit geen applicatielock, maar wel een simlock. Sommige exemplaren zijn zonder lock verkocht (Waar ik er zelf een van heb en dankbaar gebruik van maak met m'n orange abo). Als je er daar een van wilt bemachtigen dan moet je geluk hebben en een winkel vinden met oude voorraad. Ik geef je echter weinig kans dat je er nog eentje vindt.
Als je een telefoon zonder locks wilt kun je ook overwegen om een QTek 8010, een QTek8020, of een I-Mate SP3 of SP3i te kopen. Deze zijn alleen wel wat duurder.
Q: Hoe voor ik een hard reset uit?
A: Volg de volgende stappen (De telefoon moet hierbij uit staan
1. Houd de beide softkeys ingedrukt.
2. Druk de powerbutton 1 tot 1,5 sec ingedrukt en blijf de softkeys ingedrukt houden.
3. Op een gegeven moment word er gevraagd 0 in te drukken om de fabrieks instellingen terug te zetten.
4. Druk op de 0 zo snel mogelijk.
5. Als er geen instructie op het scherm te zien is herhaal dan de stappen en wees sneller
Q: Heeft de SDA nu bluetooth en/of radio?
A: De SDA heeft geen radio maar wel bluetooth.
Q: Hoe verstuur ik iets via bluetooth?
A: Download SmartExplorer op http://www.binarys.com en installeer hem. Je kan hem registreren maar is niet noodzakelijk (je krijgt dan alleen om de 5 keer dat je hem opstart een schermpje waar je op done moet drukken). Nu moet je drukken op File -> Send fil by BT/IR en wacht tot hij klaar is met zoeken en druk dan op de device naar wie je iets wilt sturen.
Reviews:
SmartPhoneThoughts.com
NieuweMobiel.nl
NieuweMobiel.nl Specs Pagina
Tips & Tricks
Tips voor beginnende SmartPhone gebruikers
Heb je wat mail ze dan (of post ze)
Games:
SuperNES Emulator
DoomSPV
Programma's
RJV Tweaks
SmartExplorer
BETA Player
PocketDiVXencoder: Anoniem: 79879 in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Mobiluck (bluejacking)
PocketMusic
Links:
Modaco forum
CoolSmartPhone (theme's en progs)
Site met allerlei progjes etc
Update's
Eind vorige topic werd er gemeld dat er een update voor de QTek 8020 uit is, met dit linkje erbij.
Bugs:
Er staat een lange lijst met bugs in het C500 topic. Onderstaande over de piepjes bij invoeren van een symbool heb ik overgenomen omdat ik zelf heb ervaren dat deze ook in de SDA zit. Sommige uit de C500 lijst zitten niet in de SDA en van sommigen weet ik het niet zeker. Aangezien de C500 een Qtek 8010 is en de SDA een 8020 zullen er minder bugs in zitten. De "Changelog" van de SDA boven de C500 heb ik hier even neegezet:
[insert lijstje, moet em nog ff opzoeken]
Loud beeping when entering a symbol
When symbol input is selected by holding down the '#' key, when it has popped up, it then proceeds to beep loudly a number of times until you release the '#' key.
Afsluit geluidje
De SDA maakt een blij T-Mobile toontje als je hem uitzet. Dit toontje hoor je echter ook als de telefoon op Silent/Stil staat. Sommige mensen hebben geprobeerd het wavje te deleten of te vervangen maar dit werkt echter niet. Wat echter wel werkt is het aanpassen van het register (Met dit tooltje) en wel de volgende key:
hkey_current_user/controlpanel/sounds/shutdown/T_Mobile Shutdown.mid
Ik heb de startpost van het C500 topic overgenomen en grondig aangepast, ben nog lichtelijk aan het aanpassen omdat ik nog wat dingen mis en er nog wat foutjes instaan
[ Voor 32% gewijzigd door Erik1 op 21-04-2005 19:40 ]