De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA) (deel 2)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe SDA.
Ik heb er ook TomTom5 opgezet. Alleen nu blijft Bleutooth continu aan.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat bij het afsluiten van TT5 Btook uitschakeld.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:04:
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe SDA.
Ik heb er ook TomTom5 opgezet. Alleen nu blijft Bleutooth continu aan.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat bij het afsluiten van TT5 Btook uitschakeld.

Alvast bedankt voor de reacties
De eerste keer bluetooth gewoon uit zetten in je setting menu! Vervolgens zou die dan automatisch met tomtom aan en uitgaan! Je moet wel tomtom op de juiste wijze afsluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 12:05
is het bij iedereen zo dat als je film en daarna afspeeld dat het enorm schokt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer..

Nimo badankt voor de info.
Weet iemand ook hoe ik de Adapt gps receiver moet installeren.
Moet ik de driver op de SDA installeren, zoja hoe moet dat?

Ik krijg maar geen verbinding met de Adapt.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:32:
Daar ben ik weer..

Nimo badankt voor de info.
Weet iemand ook hoe ik de Adapt gps receiver moet installeren.
Moet ik de driver op de SDA installeren, zoja hoe moet dat?

Ik krijg maar geen verbinding met de Adapt.
Je hoeft geen drivers te installeren.

Je moet een nieuwe Bluetooth apparaat toevoegen.
Zet je Adapt aan.
1. Doe het volgende op je SDA:
Begin, aantal x 9 drukken totdat je Configuraties tegenkomt en dan BT Serial Port. Vink daar de beide com poorten aan.

2. Doe het volgende op je SDA:
Begin, 7,8,1, menu, 1,menu 1.
Nu wordt de adapt toegevoegd bij de BT apparaten op je toestel.
Wanneer je een pin moet invoeren vul dan 0000 in.

3. In TTM5 (ik veronderstel even dat je je Adapt daarmee gaat gebruiken) kies je bij gps apparaten voor een 'Ander fabrikaat GPS' oid.

Mocht het nog niet werken, mogelijke problemen en oplossingen staan meerdere malen beschreven in dit topic. Dus ik zou zeggen lezen, lezen, lezen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb nu een week de 8020 en ik moet zeggen wat een fantastische telefoon. Vooral het aantal mogelijkheden spreekt me erg aan. Iets dat me wel stoort is dat de telefoon nummers niet herkend in een bericht (bijvoorbeeld een bericht van de voicemail, dit nummer heeft u gebeld maar geen bericht achtergelaten). De oude t68i van SE herkende dergelijke nummers en gaf dan de naam weer en ik mis dat wel heel erg op windows mobile.

Verwijderd

Beste tweakers, ook ik (was) een dagelijkse gebruiker van de SDA totdat.. ik de nieuwe qtec firmware (volgens de handleiding op MoDaCo) probeerde te installeren. Bij de 99% gaf windows XP een blauw scherm en was het over. Dik een uur gewacht (SDA bleef op 99% staan) en toen de boel maar uitgezet. Als ik nu de SDA aanzet zie ik 3 kleuren met Typhoon, IPL SPL enz. Doet verder niets meer. Heeft iemand een idee om een soort nood flash uit te voeren? of.... tnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:43:
Beste tweakers, ook ik (was) een dagelijkse gebruiker van de SDA totdat.. ik de nieuwe qtec firmware (volgens de handleiding op MoDaCo) probeerde te installeren. Bij de 99% gaf windows XP een blauw scherm en was het over. Dik een uur gewacht (SDA bleef op 99% staan) en toen de boel maar uitgezet. Als ik nu de SDA aanzet zie ik 3 kleuren met Typhoon, IPL SPL enz. Doet verder niets meer. Heeft iemand een idee om een soort nood flash uit te voeren? of.... tnx
Dit valt te verhelpen! Kijk even onder mijn profiel en voeg je toe aan mijn MSN lijst! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:44:
[...]

Ik heb zelf mijn sony walkman oordoppies erop gepriegeld. Het is wel even wat werk, maar dan heb je ook echt iets! Gewoon met een klein schroevendraaiertje het afstandbediendinkje openklikken en de oude lossolderen en de nieuwe erop. :*)
He gaaf, en is het geluid veel beter nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit toestel nu ook.

ik vind het wel een fijn toestel alleen een vraagje.

hoe kan ik een programma werkelijk sluiten zonder dat deze op de achtergrond blijft draaien.
of moet ik hiervoo een special progje installeren.

ook het probleem dat in mijn "contactpersonen" alleen de namen staan en niet de nummers vind ik vrij irritant, is hier ook niet wat op te vinden.

er zijn vast mensen die hier ook problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:52:
ik heb dit toestel nu ook.

ik vind het wel een fijn toestel alleen een vraagje.

hoe kan ik een programma werkelijk sluiten zonder dat deze op de achtergrond blijft draaien.
of moet ik hiervoo een special progje installeren.

ook het probleem dat in mijn "contactpersonen" alleen de namen staan en niet de nummers vind ik vrij irritant, is hier ook niet wat op te vinden.

er zijn vast mensen die hier ook problemen mee hebben.
Doe Systeembeheer (menu 9 9 7 standaard)
dan ga je naar taakbeheer (3)
dan kun je met 7 een applicatie stoppen

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

josvg schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

Doe Systeembeheer (menu 9 9 7 standaard)
dan ga je naar taakbeheer (3)
dan kun je met 7 een applicatie stoppen
ja klopt hier was ik al achter (vergeten te melden) ik ben ook al zo ver dat ik taakbeheer onder een sneltoets heb gezet. maar ik vind dit toch niet echt fijn werken. ik zocht eigenlijk iets dat wanneer ik bijv mediaplayer open heb staan met de rode (stop)toets het prog kan afsluiten ipv "minimalisere"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

ja klopt hier was ik al achter (vergeten te melden) ik ben ook al zo ver dat ik taakbeheer onder een sneltoets heb gezet. maar ik vind dit toch niet echt fijn werken. ik zocht eigenlijk iets dat wanneer ik bijv mediaplayer open heb staan met de rode (stop)toets het prog kan afsluiten ipv "minimalisere"
Dat kan volgens mij alleen bij de programma's die een functie "afsluiten" hebben, zoals betaplayer ofzo.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:00
Qtek.nl heeft onlangs een forum op haar website geopend.
Hier is erg veel informatie te vinden over deze telefoon.

Bij problemen en vragen is het verstandig om ook daar de topics te raadplegen en te gebruiken.
http://forum.qtek.nl

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Heeft er iemand toevallig een headsetje over wat hij niet meer gebruikt, ik zou hem graag willen kopen van je, de oordopjes hoeven niet goed meer te werken, het is voor een soldeerprojectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 12:15
Heeft er al iemand met succes een autolader voor de telefoon gemaakt?

Ik heb wel een 12 volt -> USB voeding blokje
Afbeeldingslocatie: http://www.com-tra.de/img/p/06611_o.jpg

Wanneer ik hierin de USB kabel van de telefoon steek gaat wel de verlichting van het display branden, maar het accu icoontje veranderd niet en hij gaat dan denk ik ook niet laden.

Heeft dit ermee te maken dat hij ook echt verbinding moet hebben met activasync om te kunnen gaan laden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Ralpy schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 20:54:
Heeft er al iemand met succes een autolader voor de telefoon gemaakt?

Ik heb wel een 12 volt -> USB voeding blokje
[afbeelding]

Wanneer ik hierin de USB kabel van de telefoon steek gaat wel de verlichting van het display branden, maar het accu icoontje veranderd niet en hij gaat dan denk ik ook niet laden.

Heeft dit ermee te maken dat hij ook echt verbinding moet hebben met activasync om te kunnen gaan laden ofzo?
http://www.modaco.com/Car_Charger-t115090-s120.html

Je moet van de connector aan de foon-kant pin 4 aan pin 5 vastbakken. Let op, het is best gepriegel en je hebt zo pen 3 er ook bij! Ik heb dit gedaan en je kunt deze kabel met bovengenoemde 12v > USB adapter gebruiken, met zowel QTEK 8020 als Orange C500/C550. Let wel op, deze kabel is NIET meer te gebruiken als sync-kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
HardinxCore schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 01:11:
Qtek.nl heeft onlangs een forum op haar website geopend.
Hier is erg veel informatie te vinden over deze telefoon.

Bij problemen en vragen is het verstandig om ook daar de topics te raadplegen en te gebruiken.
http://forum.qtek.nl

Bedankt!
Ik denk niet dat het zoveel zin heeft als je een T-Mobile SDA hebt. Je moet je imei code invoeren bij de registratie en die van de SDA werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Vader op 22-08-2005 10:10 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een klein probleempje.
ik heb nu 2 nummers.

nu wil ik ervoor zorgen dat alle gesprekken en data van sim1 naar sim2 worden doorgeschakeld

Sim2 zit ALTIJD in het toestel
Sim1 zit NOOIT in het toestel

ik wil dus nu eenmalig sim 1 in mijn toestel stoppen om intestellen dat alle inkomende gesprekken van sim1 automatisch door worden geschakeld naar sim2 en dus ook sms..

dat het doorschakelen geld kost: geen probleem!

ik heb alle data oproepen al doorgeschakeld maar ik kan het niet vinden om alle sms ook automatisch te laten doorschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eerst gprs nodig voor ik met tom tom aan de gang kan. kan iemand mij dat prgrammatje van andre ff mailen? hjbosscha@tiscali.nl zijn site is niet meer bereikbaar :-( alvast bedankt!
bokkie11 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 13:37:
ik heb hem werkend op de sda en hij wordt nu ook officieel ondersteund door tomtom

een quote van tomtom site:

TomTom MOBILE 5 - Geschikt voor
Maak van uw telefoon een persoonlijk navigatiesysteem

Motorola MPX 220

Nokia 6260 , 6600 , 6630 , 6670 , 7610 , 7710 , 9300 , 9500

Orange SPV C500 , SPV E200

Qtek 8010 , 8020 , 8060 , 8080

T-Mobile SDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:08:
ik zit met een klein probleempje.
ik heb nu 2 nummers.

nu wil ik ervoor zorgen dat alle gesprekken en data van sim1 naar sim2 worden doorgeschakeld

Sim2 zit ALTIJD in het toestel
Sim1 zit NOOIT in het toestel

ik wil dus nu eenmalig sim 1 in mijn toestel stoppen om intestellen dat alle inkomende gesprekken van sim1 automatisch door worden geschakeld naar sim2 en dus ook sms..

dat het doorschakelen geld kost: geen probleem!

ik heb alle data oproepen al doorgeschakeld maar ik kan het niet vinden om alle sms ook automatisch te laten doorschakelen
Volgens mij is het doorschakelen van SMS niet mogelijk.
Jouw instellingen van je oproepen doorschakelen regelt de SDA niet maar je provider. Je toestel (in dit geval SDA) stuurt slechts netwerkcodes (eenmalig) naar je provider welke programeren dat jouw oproepen naar nummer "x" gaan. Naar mij weten bestaat er geen mogelijkheid SMS-jes door te sturen. (ja als je een bijvoorbeeld een oude 3310 koopt, deze aan je PC koppelt en al je SMS-jes forward. Maar niet op de "doorschakel" manier)

Verwijderd

chaosonline schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:34:
[...]

Volgens mij is het doorschakelen van SMS niet mogelijk.
Jouw instellingen van je oproepen doorschakelen regelt de SDA niet maar je provider. Je toestel (in dit geval SDA) stuurt slechts netwerkcodes (eenmalig) naar je provider welke programeren dat jouw oproepen naar nummer "x" gaan. Naar mij weten bestaat er geen mogelijkheid SMS-jes door te sturen. (ja als je een bijvoorbeeld een oude 3310 koopt, deze aan je PC koppelt en al je SMS-jes forward. Maar niet op de "doorschakel" manier)
ok, dank je voor je antwoord ik geloof dat ik het begrijp.
ik heb ooit namelijk een telefoon ghad waarmee ik dacht ik ook "data-oproepen" kon door laten sturen.
maar ik weet niet meer welke mobiel. maar dan gaat het helaas over.

de smsjes kopieren van men oude naar men nieuwe sim is me wel gelukt dat kan gewoon via de qtek8020 dan moet je bij berichten je sms berichten importeren.

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:08:
[...]

ok, dank je voor je antwoord ik geloof dat ik het begrijp.
ik heb ooit namelijk een telefoon ghad waarmee ik dacht ik ook "data-oproepen" kon door laten sturen.
maar ik weet niet meer welke mobiel. maar dan gaat het helaas over.

de smsjes kopieren van men oude naar men nieuwe sim is me wel gelukt dat kan gewoon via de qtek8020 dan moet je bij berichten je sms berichten importeren.
Data oproepen kun je ook doorsturen maar dat zijn geen SMS-jes. Er zijn dacht ik 3 soorten oproepenl; spraak, data en fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 01:12:
[...]

He gaaf, en is het geluid veel beter nu??
Het geluid is exact even goed als dat het zou zijn op een walkman of discman. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Lees de regels even!

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 30-08-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door fulgore op 29-08-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus ook te gebruiken voor simlock (t-mobile) toestellen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Ik heb de 8020 met navigatie gekocht (zat geen plus-kaart bij en aangezien ik deze ook nog nergens te koop heb gezien, blijf ik twijvelen of deze wel bestaat), maar ik zit nu met iets anders. De telefoon zou 64MB rom en 32 MB ram moeten hebben. Als ik met de taskmanager naar de systeeminfo kijk, heb ik 23.08MB totaal geheugen (bestaande uit 1.46MB opslaggeheugen en 21.62 MB programmageheugen) en 27.98MB Flashgeheugen. Heb ik wel voldoende geheugen in mijn telefoon zitten?
Is er ook een manier om te kijken hoe snel de processor is en is er een manier om deze sneller te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcSchuring
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 07:49
Toevallig net gezien met pocket player (of hoe heet dat programma, in mijn lijst staat TCPMP) dat de processorsnelheid 175 Mhz is. Ook dit is minder dan opgegeven. Hoe kan dit allemaal en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vandaag. Ik kan alles behalve een profiel kiezen want hij blijft vrolijk op hoofdtelefoon staan nadat ik vanochtend een mp3 had geluisterd via mijn hoofdtelefoon ... Ik heb gewoon een 8020 simlock vrij, kan ik ook iets updaten? ik kan wel kiezen, maar zodra ik het prfiel stil neem dat verspringt hij niet!

Heel vreemd, omdat mijn toestel het al 3 maanden zonder problemen doet en sinds vandaag dat profielprobleem
Blaas eens in je aansluiting voor je koptelefoon. Ik had hetzelfde probleem, maar dat was al snel verholpen toen ik er een stuk binnenzak uit blies. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die zijn/haar Qtek 8020 wil verkopen ?

Modbreak:gebruik daar ajb http://www.tweakers.net/aanbod voor :Y)

[ Voor 50% gewijzigd door Korakal op 07-09-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een tijdje een vaag probleem met mijn 8020, namelijk op de joystick werkt naar boven en naar rechts niet, en de toets 3 (zeer lastig smsen ik zie dat ik al tijdje niet meer gesmst heb heb namelijk 47 berichten over in men bundel :O) werkt niet verder doet ie het prima meschien meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:53:
heb een tijdje een vaag probleem met mijn 8020, namelijk op de joystick werkt naar boven en naar rechts niet, en de toets 3 (zeer lastig smsen ik zie dat ik al tijdje niet meer gesmst heb heb namelijk 47 berichten over in men bundel :O) werkt niet verder doet ie het prima meschien meer mensen met dit probleem?
Ik dus, met de joystick, als je het topic even doorgelezen had..

maargoed, mijn joystick was dus kapot, ik heb mijn 8020 voor garantie opgegeven, en hij is nu al 12 werkdagen weg en ik heb nog geen datum gekregen dat ik hem terug zal krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

Ik ben wanhopig. Ik ben sinds kort eigenaar van een qtek 8020 en heb hem hoofdzakelijk gekocht voor het beluisteren van mp3's, maar dat is nu juist waar hij zo slecht in is. volkomen willekeurig zijn er door mijn mp3's kortstondige (+/- .2 sec) sisjes te horen met intervallen tussen de 5 en 60 sec. Ik heb elke mogelijke player geprobeert en ook de nieuwste rom update gedaan maar dat helpt allemaal niets. Als ik dezelfde mp3's copieer van phone naar pc en dan beluister klinken ze prima. Ik heb verschillende bitrates en mp3 codex-en, .wav en .wma geprobeert maar dat helpt allemaal niets. De "sisjes" zijn volkomen willekeurig en als je terugspoelt zitten ze niet meer op dezelfde plek. Ik heb ook mp3's gemaakt die volledige stilte bevatten en wanneer ik deze afspeel is er ook echt niets te horen (ook geen sisjes), dus er is 1 of andere vreemde samenhang tussen de storingen en de muziek zelf.

Heeft 1 van jullie een idee hoe ik dit probleem in godsnaam kan verhelpen?.... hebben jullie dit probleem ook? (je moet luisteren bij rustige muziek, zoals de softe intro van november rain van guns 'n roses)....

P.S Het is niet zo dat ik zo'n zeurpiet ben met een overdreven kritisch gehoor... de sisjes zijn nu eenmaal luid genoeg om een boel nummers te verprutsen.... onacceptabel dus...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 00:34 ]

Verwijderd

josvg schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:32:
[...]

Ik dus, met de joystick, als je het topic even doorgelezen had..

maargoed, mijn joystick was dus kapot, ik heb mijn 8020 voor garantie opgegeven, en hij is nu al 12 werkdagen weg en ik heb nog geen datum gekregen dat ik hem terug zal krijgen :/
jah ik heb heb hem al een keer eerder opgestuurt hij was 4 WEKEN WEG :(. daarom zie ik er een beetje tegenop om hem weer een keer te verzenden. maar zijn er echt niet meer mensen met dit probleem ?????/

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
@mike.bax

Gebeurd dit ook met WMA's?

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:53:
beste tweakers,

Ik ben wanhopig. Ik ben sinds kort eigenaar van een qtek 8020 en heb hem hoofdzakelijk gekocht voor het beluisteren van mp3's, maar dat is nu juist waar hij zo slecht in is. volkomen willekeurig zijn er door mijn mp3's kortstondige (+/- .2 sec) sisjes te horen met intervallen tussen de 5 en 60 sec. Ik heb elke mogelijke player geprobeert en ook de nieuwste rom update gedaan maar dat helpt allemaal niets. Als ik dezelfde mp3's copieer van phone naar pc en dan beluister klinken ze prima. Ik heb verschillende bitrates en mp3 codex-en, .wav en .wma geprobeert maar dat helpt allemaal niets. De "sisjes" zijn volkomen willekeurig en als je terugspoelt zitten ze niet meer op dezelfde plek. Ik heb ook mp3's gemaakt die volledige stilte bevatten en wanneer ik deze afspeel is er ook echt niets te horen (ook geen sisjes), dus er is 1 of andere vreemde samenhang tussen de storingen en de muziek zelf.

Heeft 1 van jullie een idee hoe ik dit probleem in godsnaam kan verhelpen?.... hebben jullie dit probleem ook? (je moet luisteren bij rustige muziek, zoals de softe intro van november rain van guns 'n roses)....

P.S Het is niet zo dat ik zo'n zeurpiet ben met een overdreven kritisch gehoor... de sisjes zijn nu eenmaal luid genoeg om een boel nummers te verprutsen.... onacceptabel dus...
jah die sisjes hoor ik dus ook, als ik door het menu scroll met de toetsen die et NOG wel doen. ik hoor et vooral als ik mijn headset in heb of hem op luid heb staan na elke piep een kort sisje, maar ik heb het niet met het afspelen van mp3's of andere media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dit gebeurd ook met wma's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Laatst online: 03-09 11:31
Ik 'was' in het bezit van een Qtek 8020, in mei van dit jaar heb ik hem gekocht. Na 2 dagen viel de 'accept call' toest (het groene telefoonhoorntje) eraf. Uiteraard gelijk teruggestuurd naar Expansys (daar had ik hem gekocht) en dat was verder vrij snel afgehandeld en behandeld als een DOA.
In juli begon hij weer vreemd te doen, joystick die naar rechts en naar onderen erg slecht reageerd, en uiteindelijk kon ik ook niet meer syncen over USB, enkel over IR. Telefoon teruggestuurd naar Expansys, die gaven aan dat dit opgestuurd moest naar Qtek. Nouja, so be it, maar inmiddels is het halverwege september (nouja bijna) en ik heb nog steeds niks terug.

Zijn er mensen die dergelijke ervaringen hebben met de repair-service van QTEK? Bestaat er niet ook zoiets als consumentenrecht? Ik heb veel geld voor dat ding betaalt en heb toch recht op acceptabele reparatietijden, en anders een vervangend toestel, geleverd door ofwel QTEK zelf of de telecomwinkel (expansys)?

Heeft iemand hier ervaring mee? (met de reparatietijden en/of acties die ik zou kunnen ondernemen?)

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan_ op 11-09-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
Heey,

Ik heb ff een korte vraag. Ik heb net voor de Qtek 8020 een aantal skins gedownload en geinstalleerd. Dit gaat allemaal prima, alleen heb ik nu een ander opstartscherm EN achtergrond in het menu... Deze krijg ik niet meer weg. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan herstellen??? Ik heb al gezocht naar programmatjes daarvoor, maar nog niet gevonden

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Hebben meer mensen er last van dat als de mobiel aan de pc hangt met usb en hij wordt opgeladen dat de telefoon dan schokken afgeeft bij contact met je handen? Ik wilde even bellen met de telefoon aan de pc en ik voelde allemaal geprik aan mijn oor. Het bleek dat de telefoon vooral aan de zijkanten stroom afgeeft. Niet heel erg maar toch een opmerkelijk gegeven.

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:12

AJM

ik had net een raar probleem met mijn T-Mobile SDA. Ik kreeg een sms bericht dus ik pak m'n telefoon en probeer hem van toetsblokkering af te halen (om het bericht te kunnen lezen), maar de gsm hing vast, hij reageerde op geen enkele toets, het display sprong wel uit de standby stand maar ik kon de toetsblokkering er niet af krijgen.
De enige oplossing die ik altijd gebruik als m'n SDA hangt is de batterij even eruit en zo de gsm weer opnieuw aanzetten. Dus dit deed ik en eenmaal opgestart was het sms bericht weg :?
kennelijk niet opgeslagen ofzo en na de reboot gewist??

Iemand een idee of ik het sms bericht alsnog kan terug halen o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
Ja, gisteravond nog en het gebeurd wel eens vaker.
En de enige mogelijkheid is inderdaad ff de batterij eruit.

Klote dat je het smsje kwijt bent, maar ik denk niet dat je dit terug kan halen.

Het wordt eens tijd dat T-mobile eens een update ter beschikking stelt.
Al geloof ik wel dat we dat nu op onze buik kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:09:
Heey,

Ik heb ff een korte vraag. Ik heb net voor de Qtek 8020 een aantal skins gedownload en geinstalleerd. Dit gaat allemaal prima, alleen heb ik nu een ander opstartscherm EN achtergrond in het menu... Deze krijg ik niet meer weg. Iemand enig idee hoe ik dit weer kan herstellen??? Ik heb al gezocht naar programmatjes daarvoor, maar nog niet gevonden
Je zou deze kunnen proberen...

http://www.airfagev.com/downloads1.asp?id=41

ideaal proggie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Laatst online: 24-09 17:16
Is het trouwens mogelijk om Windows Mobile 5 op de SDA te zetten?

Verwijderd

beste tweakers,

Ik ben eruit... De QTEK 8020 en de T-mobile SDA zijn geen goede mp3 spelers. Ik dacht eerst dat de slechte geluidskwaliteit aan mijn toestel lag maar heb op de universiteit verschillende studenten benaderd met een SDA of 8020 en heb aan hun gevraagd of ik mijn geheugenkaart er even in kon stoppen en even kritisch mocht luisteren naar wat mp3's.....

Wat is er nu zo slecht?.... dat zal ik eens even precies vertellen.... eens in de zoveel tijd terwijl je aan het luisteren bent (varierend tussen 5-30 sec) is er een korte (+/- 0.2 sec) data verkeer sis te horen in elke film of geluidsbestand ongeacht de codering of bitrate. Het duurde een tijd voordat ik het doorhad maar ik weet het 100% zeker. En nu ik weet hoe ze klinken luister ik er onbewust naar en irriteert het me nu zoveel dat ik niet meer fatsoenlijk kan luisteren.

Mensen die beweren dat het een super mp3 spelertje is zijn gewoon doof want ik hoor het zelfs duidelijk door de ingebouwde speaker in de phone. Ik heb dit probleem bij 5 verschillende toestellen geconstateerd en daarmee durf ik met grote zekerheid te zeggen dat ze het allemaal hebben.....

Verwijderd

WIE WIL ER EEN STAND ALONE LADER VOOR QTEK 8020 EN/OF DE SDA?

Ik denk dat er best wel mensen zijn die er 1 willen hebben maar er van balen dat ie niet te koop is, laden moet dus altijd in je toestel dus als je 2 batterijen hebt (omdat de standby tijd in de verste verte niet lijkt op wat er in het boekje voor staat) kan je niet rouleren.

Ik heb zelf een lader gemaakt met een intelligente laadcontroller van Maxim semiconductors, deze lader laad snel en beter als het toestel zelf en werkt op een DC spanning tussen 15-6 volt dus je kan hem ook in de auto gebruiken!

Ik heb 2 batterijen waarvan er altijd 1 in de externe lader zit dus alltijd een volle accu en nooit meer lange periodes een laadkabel aan je phone, echt ideaal.

voor 5E aan onderdelen plus een simpel adaptertje ben je klaar (je moet wel een beetje handig zijn)

Schema's en foto's kan ik je zo opsturen,

mike.bax@gmail.com

gegroet,

Mike, mede QTEK tweaker

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SDA en kan via bluetooth wel van bijv. een MDA een file ontvangen maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik via bluetooth moet verzenden.

Als ik in de verkenner zit kan ik via menu-> verzenden wel via e-mail en infrarood verzenden, maar niet via bluetooth.

Kan iemand mij vertellen hoe ik filmpjes, ringtones, plaatjes, etc. kan verenden via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Ik heb nu PocketSNES geprobeerd, en ik heb PicoDrive geprobeerd, maar ze werken beide niet, als ik een spel start in PocketSNES dan loopt de telefoon vast en kan ik hem alleen nog uitzetten, en bij PicoDrive zegt de 8020 dat ik niet alle library's heb, en dan sluit hij weer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:22:
beste tweakers,

Ik ben eruit... De QTEK 8020 en de T-mobile SDA zijn geen goede mp3 spelers. Ik dacht eerst dat de slechte geluidskwaliteit aan mijn toestel lag maar heb op de universiteit verschillende studenten benaderd met een SDA of 8020 en heb aan hun gevraagd of ik mijn geheugenkaart er even in kon stoppen en even kritisch mocht luisteren naar wat mp3's.....

Wat is er nu zo slecht?.... dat zal ik eens even precies vertellen.... eens in de zoveel tijd terwijl je aan het luisteren bent (varierend tussen 5-30 sec) is er een korte (+/- 0.2 sec) data verkeer sis te horen in elke film of geluidsbestand ongeacht de codering of bitrate. Het duurde een tijd voordat ik het doorhad maar ik weet het 100% zeker. En nu ik weet hoe ze klinken luister ik er onbewust naar en irriteert het me nu zoveel dat ik niet meer fatsoenlijk kan luisteren.

Mensen die beweren dat het een super mp3 spelertje is zijn gewoon doof want ik hoor het zelfs duidelijk door de ingebouwde speaker in de phone. Ik heb dit probleem bij 5 verschillende toestellen geconstateerd en daarmee durf ik met grote zekerheid te zeggen dat ze het allemaal hebben.....
Speel je af met betaplayer? Daarin ken ik het probleem inderdaad, maar met windowsmediaplayer (9) heb ik totaal geen problemen (behalve het licht wat aanschiet bij het verspringen van liedjes)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alle mogelijke players geprobeerd waaronder mediaplayer 9 & 10.... maar daar zit het niet in, het moet gewoon een hardware fout zijn dat kan niet anders. Daarom heb ik hetzelfde defect bij 5 toestellen van anderen ook gehoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:28:
Ik heb een SDA en kan via bluetooth wel van bijv. een MDA een file ontvangen maar ik heb nergens kunnen vinden hoe ik via bluetooth moet verzenden.

Als ik in de verkenner zit kan ik via menu-> verzenden wel via e-mail en infrarood verzenden, maar niet via bluetooth.

Kan iemand mij vertellen hoe ik filmpjes, ringtones, plaatjes, etc. kan verenden via bluetooth?
Als je alles had doorgelezen dan........
Maar omdat ik zo aardig ben, zoek eens naar Smart Explorer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een paar weken gelden een post gelezen in deze Topic

het ging over iemand die geen bluetooth verbinding kon maken met een Nokia carkit, dit probleem heb ik ook met mijn CARK 112. In deze post stond een oplossing hiervoor. Nu heb ik alles opnieuw doorgelezen maar ik kan de betreffende oplossing nergens meer terug vinden.

nou is mijn vraag weet iemand nog wat de oplossing voor dit probleem is?

okay

THNX _/-\o_

GRTZ ;)

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoran
  • Laatst online: 12-09 09:23
Beste mensen ik heb al een tijd een SDA.
Ik heb geupgrade naar de nieuwste Qtek firmware. (2.2.32.23)

Nu heb ik twee oervervelende problemen.
1) Soms ben ik onverstaanbaar voor andere mensen (soort darth vader effect), als ik dan mijn telefoon opnieuw opstart is het probleem weg. Je zou zeggen dat het aan de microfoon ligt of iets dergelijks.

2) Soms ben ik onbereikbaar! Mensen krijgen gewoon de voicemail terwijl de telefoon gewoon vol bereik aangeeft en ik kan op zo'n moment ook niet bellen. Springt van dialling gewoon terug naar beginscherm.

Nog meer mensen met deze problemen?

• Klovan
  • Laatst online: 30-09 13:54
Yoran schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:53:
Beste mensen ik heb al een tijd een SDA.
Ik heb geupgrade naar de nieuwste Qtek firmware. (2.2.32.23)

Nu heb ik twee oervervelende problemen.
1) Soms ben ik onverstaanbaar voor andere mensen (soort darth vader effect), als ik dan mijn telefoon opnieuw opstart is het probleem weg. Je zou zeggen dat het aan de microfoon ligt of iets dergelijks.

2) Soms ben ik onbereikbaar! Mensen krijgen gewoon de voicemail terwijl de telefoon gewoon vol bereik aangeeft en ik kan op zo'n moment ook niet bellen. Springt van dialling gewoon terug naar beginscherm.

Nog meer mensen met deze problemen?
Puntje 2 heb ik ervaring meegehad, je provider is zeker Telfort? Op dit moment ervaar ik hier geen problemen meer mee, sinds dat ik het buitenland ben geweest en een tijd lang een andere simkaart in mijn telefoon heb gehad (vodafone). Deze gaf trouwens niet deze problemen.

Ik heb ook contact opgenomen met Qtek, deze meldt dit:
Dit klinkt als een netwerk probleem. Heeft u de mogelijkheid om dit te testen met een SIM kaart van een andere Mobiele Operator?
In dat geval kunt u het beste proberen om tijdelijk een SIM kaart te lenen van iemand uit uw omgeving, bij voorkeur van een andere Mobiele Operator. Indien zich hetzelfde probleem voordoet dan kunt u uw toestel ter reparatie aanbieden door te bellen naar onze reparatiedienst, bereikbaar op telefoonnummer 0900-MSMOBILE (0900-67662453). U kunt dan een afspraak maken wanneer uw toestel kan worden opgehaald.

Met vriendelijke groet,

Qtek Nederland
Ik vond het trouwens wel storend van Qtek dat ze antwoorden met onderaan de mail
Met vriendelijke groet,

Qtek Nederland
Een professioneel bedrijf zou allicht antwoorden met de werkelijke naam en iets van een telefoonnummer erbij.

BTW: Ik gebruik nu de laatste officiele Nederlandse versie van Qtek v2.1.31.21

Verwijderd

een vraagje ik heb een abbo van HI maar wanneer ik een mms ontvang krijg ik een melding dat ik men mms kan bekijken via hi.nl nu wil ik graag dat ik men mms metteen via de berichten --> mms kan bekijken.
weet iemand hier een oplossing voor

• Yoran
  • Laatst online: 12-09 09:23
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:53:
beste tweakers,

Ik denk dat dit komt door het gebruik van een SD kaart die niet helemaal fris is.
Ik heb er zelf een 1GB SD in zitten en gebruik Core pocket player (voormalig beta player)
Heb geen klachten over de geluidskwaliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:39:
Hallo,

ik heb een paar weken gelden een post gelezen in deze Topic

het ging over iemand die geen bluetooth verbinding kon maken met een Nokia carkit, dit probleem heb ik ook met mijn CARK 112. In deze post stond een oplossing hiervoor. Nu heb ik alles opnieuw doorgelezen maar ik kan de betreffende oplossing nergens meer terug vinden.

nou is mijn vraag weet iemand nog wat de oplossing voor dit probleem is?
Misschien helpt het als je niet alleen je bluetooth aanzet maar ook de optie "vindbaar" aanzet. Bij andere bluetooth apparaten wil dit namelijk wel eens helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike.bax, dit artikel zal je vast interesseren:
http://www.modaco.com/Ana...g_tsss_noise-t201124.html
Je bent blijkbaar niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even dit topic doorzocht, niet gevonden wat ik wou weten,

is het mogelijk om deze telefoon aan je laptop te hangen en dan op je laptop 'gewoon' over internet te kunnen browsen?

Search:
http://gathering.tweakers...ptop&data%5Bboolean%5D=OR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:57

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:05:
mike.bax, dit artikel zal je vast interesseren:
http://www.modaco.com/Ana...g_tsss_noise-t201124.html
Je bent blijkbaar niet de enige...
Ik heb het ook. Ik heb een SDA en een C500. De laatste heeft nergens last van. Ook de SD-kaartjes verwisseld. Maakt geen verschil. Het zit em dus echt in de SDA. Heel irritant. Ik lees dat topic @ MoDaCo ff.

Wel vreemd dat ze ook over de C500 zeuren. Hier heb ik dus geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door Smarron op 01-10-2005 08:15 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb sinds een week de T-Mobile SDA in mijn bezit, heb zelf de simlock en app lock eraf gehaald, en ik heb een probleem met deze sda dat hopelijk op te lossen is, want eerst was dit probleem er niet :
Tijdens het bellen, maakt niet uit of ik zelf bel of gebeld word, is het net alsof de linker EN rechter Softkey hele tijd ingedrukt worden, alle menu's komen voorbij geflitst, gesprek wordt ineens gedempt de agenda komt voorbij, de sms editor.. precies zo alsof ik op die softkeys aan t rammen ben. Als het gesprek klaar is dan stopt meestal dit vage gescroll door de menus, maar soms gaat het nog even 10seconden ofzo door.

Dit is natuurlijk geen doen :( Is er iemand die dit alles bekend voorkomt en is er een oplossing voor?
Moet ik een Rom update doen misschien?

Edit: Nieuwe aanwijzingen voor de oorzaak wellicht: Het gebeurt alleen als ik geen tot zeer slecht bereik heb, en dan bel... :/

[ Voor 9% gewijzigd door DaFreakda op 02-10-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

edit:

Laat maar, blijkt zetfout te zijn, zie:
http://www.telecomvergeli..._offset=260&post_limit=20

[ Voor 91% gewijzigd door Worldwide op 02-10-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

Deze week komt mijn sda 2 binnen :) :)

Nu heb ik echter al een mr handsfree pro set in de auto. Deze werkt geweldig en wil ik eigenlijk gewoon houden. Heeft iemand er ervaring mee, want alleen de SDA en niet de SDA2 staat erbij. verder staat de orange versie wel in de lijst.

Het ziu niet eens perse om het opladen gaan danwel om de handsfree functie. Een bluetooth oplossing kan natuurlijk ook, maar vind ik minder geschikt omdat dan eventuele passagiers niet kunnen meeluisteren.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik was even met iemand aan het overleggen maar zou het in theorie mogelijk zijn om windows 2005 op de qtek 8020 te zetten? Lijkt me wel geinig als dat zou kunne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik een simpele website maken waarvandaan ik files kan downloaden met mijn smartphone. Is er iemand die weet hoe dit moet? De ingebouwde internet explorer op mijn qtek kan namelijk geen files downloaden, alleen afbeeldingen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij nog de T-Mobile SDA Rom Dutch 1.1.26.124? Als iemand deze heeft zou die mij even kunnen mailen ronnie_114 at hotmail punt com Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:57:
[...]

SPB GPRS heb ik (nog) niet geinstalleerd. Ben benieuwd of het echt helpt bij jou.
4 Dagen KPN simkaart gebruikt. GEEN PROBLEMEN!
Daarna mijn eigen Telfort simkaart erin. De eerste dag al geen connectie.
Antwoord van Telfort:
"Wij weten inderdaad dat er met dit toestel (QTEK 8020) vaker problemen zijn. Daarom verkoopt Telfort deze toestellen ook niet. U kunt een zogenaamde crosscheck uit voeren door de simkaart in een ander simlockvrij toestel te doen en een ander simkaartje in uw toestellen en dan zien wat de bevindingen zijn. Onze excuses dat wij u op dit moment niet verder kunnen helpen."
hallo Qtekker,

is jou probleem inmiddels opgelost door Telfort?
heb nl. zelfde probleem met zelfde provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand

coolhand

coolhand schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:14:
Deze week komt mijn sda 2 binnen :) :)

Nu heb ik echter al een mr handsfree pro set in de auto. Deze werkt geweldig en wil ik eigenlijk gewoon houden. Heeft iemand er ervaring mee, want alleen de SDA en niet de SDA2 staat erbij. verder staat de orange versie wel in de lijst.

Het zou niet eens perse om het opladen gaan danwel om de handsfree functie. Een bluetooth oplossing kan natuurlijk ook, maar vind ik minder geschikt omdat dan eventuele passagiers niet kunnen meeluisteren.
Hij is er :P :P

Wie heeft er een sda (1) of nog beter een SPV C500/ SPV C550 of I-mate SP3/ SP3i en kan voor mij kijken wat voor aansluiting(en) er aan de onderkant zit(ten) En dan met name die waar de handsfree in moet. Volgens mij is dat nl. dezelfde als waar je headset in gaat. Bij Mr handsfree verkopen ze wel een losse connector voor de SPV en de I-mate.

Als dat dezelfde aansluitingen zijn bestel ik er 1 voor die modellen

Verder een perfecte gsm. De foto's zijn in mijn ogen erg goed (voor wat je kan verwachten van zo'n type camera) Alleen het opstarten duurt wat lang.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de simlock eraf gekregen van de t-mobile sda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 02:09:
heeft iemand de simlock eraf gekregen van de t-mobile sda?
Het is niet de bedoeling om unlockpraktijken via het forum te delen, ook niet indirect

[ Voor 37% gewijzigd door Canaria op 10-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Weet iemand de Vodafone live settings voor een vodafone abbonement van debitel. Ik kan ze nergens vinden en op de site van vodafone staat deze telefoon niet in de lijst. Als iemand ze weet kan die dat dan even doorpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 14:27

nlboy

Alles kitz?

Kan je de Qtek 8020 helemaal uitzetten? (dus geen stroom meer verbruikt)
Bijvoorbeeld de Qtek S100, dat je die op flymode zet wil ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 30-09 13:54
nlboy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:30:
Kan je de Qtek 8020 helemaal uitzetten? (dus geen stroom meer verbruikt)
Bijvoorbeeld de Qtek S100, dat je die op flymode zet wil ik niet. :)
Je kan de telefoon gewoon uitschakelen en op dat moment staat ie uit. Naar mijn idee gebruikt ie dan geen stroom meer, maar helemaal zeker weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 02-10 14:27

nlboy

Alles kitz?

Oke, dat is dan beter.

Trouwens kan je games/software instaleren die eigenlijk bedoeld zijn voor Windows PDA of moet je daar speciale software/games hebben die speciaal ontwikkeld zijn voor Windows Smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 22:57

Jman

jfphoto.nl

Ik heb dat zelfde probleem dat ik regelmatig onverstaanbaar ben voor andere personen, is hier al een patch voor ofzo? Ik word langzamerhand gestoord van deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Dan is die gewoon stuk lijkt me. Ik heb zelf geen problemen. Vind wel dat de telefoon soms wat traag is etc maar de handige agena functie in combinatie met outlook maakt alles weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:08:
[...]

hallo Qtekker,

is jou probleem inmiddels opgelost door Telfort?
heb nl. zelfde probleem met zelfde provider!
Helaas. Telfort / QTEK 8020 is geen goede combinatie.
Ik heb maar een Vodafone abo afgesloten en GEEN problemen.
Telfort is voor mij verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco52
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-04-2023
Jman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:15:
Ik heb dat zelfde probleem dat ik regelmatig onverstaanbaar ben voor andere personen, is hier al een patch voor ofzo? Ik word langzamerhand gestoord van deze telefoon
Ben dus niet de enige met dit probleem met mijn SDA. Is echt zwaar $*%#^$*#!!!!! :'( 8)7

In het begin had ik dat probleem alleen als ik belde met mijn bluetooth headsetje (Bluetrek G2), maar nu soms ook als ik gewoon bel met telefoon aan mijn oor. Hij raast dus door alle menu's heen, microfoon springt op 'Dempen' en vervolgens kom ik in mijn beginscherm uit. Ik kan dan naar 'actieve gesprek' en daar op 'Dempen uit' drukken. Ben dan weer verstaanbaar, maar meestal niet voor lang. Ik merk ook dat het licht (backlight) soms aanspringt of dat ie wil ontgrendelen als ie gewoon in mijn telefoonhouder zit van mijn auto. Zou dat door trillingen komen of is de software gewoon waardeloos?

Las vandaag dat er een rom-update is voor de I-mate SP3i. Zou die misschien ook kunnen draaien op de SDA, want van die gasten van T-Mobile hoor je maar niks over rom-updates! :( Of ik moet iets gemist hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door tabasco52 op 13-10-2005 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHyEstes
  • Laatst online: 25-09 16:58
Hallo,

FF een vraagje ik heb een qtek 8020, maar hoe kan ik telefoonummers zoeken ik wil bijv. alle namen die beginnen met een R zien maar als ik dat doe krijg 'geen overeenkomsten' gevonden omdat hij denkt dat ik 777 bedoel. Is dit anders in te stellen en zo ja waar.

Oke ik geef toe ik heb niet alle posts gelezen maar als iemand het weet wil ie dan graag alsnog reply-en.

Alast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:57

Smarron

The bend

Het telefoonboek maakt ook gebruik van een soort woordenboek, net als bij SMS. Als je 3x de 7 indrukt, probeert hij een combinatie van letters te maken van de P-Q-R-S. Niemand die zo heet denk ik. Ik vind het echt fijn werken. Ik weet niet hoe je dat eruit kan halen helaas.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
tHyEstes schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:21:
Hallo,

FF een vraagje ik heb een qtek 8020, maar hoe kan ik telefoonummers zoeken ik wil bijv. alle namen die beginnen met een R zien maar als ik dat doe krijg 'geen overeenkomsten' gevonden omdat hij denkt dat ik 777 bedoel. Is dit anders in te stellen en zo ja waar.

Oke ik geef toe ik heb niet alle posts gelezen maar als iemand het weet wil ie dan graag alsnog reply-en.

Alast bedankt
Het lijkt er op dat je niet weet wat t9 is en hoe het werkt. Op www.t9.com staat dit mooi uitgelegd. Als je er mee kan werken, werkt het bloedsnel. Maar je moet wel correct kunnen spellen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHyEstes
  • Laatst online: 25-09 16:58
RudiVader schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:18:
[...]

Het lijkt er op dat je niet weet wat t9 is en hoe het werkt. Op www.t9.com staat dit mooi uitgelegd. Als je er mee kan werken, werkt het bloedsnel. Maar je moet wel correct kunnen spellen.
Oke thnx. Ik weet wel hoe t9 werkt, ik ben het alleen gewend te gebruiken bij het versturen van sms-jes en eigenlijk niet bij mijn telefoonboek. Als je 7, 6 typt krijg je daardoor ook de mensen te zien die alle combinaties van die twee toetsen in de naam hebben, dus niet alleen degene die beginnen met een combinatie van de twee.

Oke misschien moet ik er gewoon nog heel erg aan wennen dat in mijn telefoonboek ook t9 aanwezig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand

coolhand

wellicht een wat simpele vraag, maar hoe navigeer je over een site en volg je hyperlinks ( met een sda 2 met opera). Laatst wat moeten opzoeken op bijvb. de site van de hema, en dan lukt het navigeren dus niet. Aangezien je geen "handje" hebt. Zijn daar progjes voor of mis ik iets. Reeds gegoogled (wat een woord) en niks kunnen vinden.

Zo heb je eigenlijk niks aan internet op je sda, aangezien je dan alleen de frontpage kan bekijken.

Is er verder iemand die de sda2 gebruikt i.c.m met een mr handsfree pro set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb en vraagje. de camera van mijn sda geeft strepen over het beeld. zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en zo ja wat kan ik hier aan doen.

is het hardware of software probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:28:
ik heb en vraagje. de camera van mijn sda geeft strepen over het beeld. zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en zo ja wat kan ik hier aan doen.

is het hardware of software probleem
Geen idee, die van mij is heeeeeel verschrikkelijk pixelig. Als ik een foto van m'n motor maak dan is het kenteken niet eens fatsoenlijk leesbaar :(. Alleen maar blokjes... Ik snap niet hoe het kan, maar ik heb dan weer geen last van strepen. Maar goed, die camera gebruik ik persoonlijk toch niet dus het boeit me niet zo, maar als je hem wel serieus wilt gebruiken is het wel heel irritant natuurlijk...

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb nog steeds geen adres gevonden waar ze convertors hebben van 2,5 mm naar 3,5 mm die goed met deze telefoonwerken. Heeft iemand een adres of een site buiten mediamarkt om waar ze wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Januszjes schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:14:
Ik heb nog steeds geen adres gevonden waar ze convertors hebben van 2,5 mm naar 3,5 mm die goed met deze telefoonwerken. Heeft iemand een adres of een site buiten mediamarkt om waar ze wel werken?
Ik zou hier eens kijken, die bovensten zijn volgens mij wel goed

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_jack_2,5_mm.html

Ik heb zelf zo'n supercheap ding van de Mediamarkt en dat gaat perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al tijden een zeer tevreden gebruiker van deze 8020 maar kan een ding niet vinden ...
Ik had op mijn vorige toestellen altijd de optie om bijvoorbeeld te zien in welk netnummer gebied je jezelf bevond. Ik weet wel dat het een bepaald signaal is naast het netwerk, maar ben de naam daarvan even kwijt. Maar de grote vraag is: Kan ik dat ook tevoorschijn toveren op mijn qtek 8020 en zo ja, waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Parrot bleutooth carkit en deze maakt niet altijd automatisch verbinding met mijn Qtek 8020. Ik kan er eigenlijk geen pijl op trekken wanneer hij het wel of niet doet. Aan de plaatsing lijkt het niet te liggen want ik heb nog wel eens een paar meter van de auto al verbinding.

Weet iemand hier een oplossing voor??

Info over mijn instellingen:
Ik heb maar 1 bleutooth connectie in mijn lijst staan, de carkit.
Ik heb hem al meerdere malen opnieuw geconfigureerd
Ik heb de carkit ingesteld als handsfree
Bleutooth staat op aanDe verbindingsauthenticatie verplicht aan of uit maakt niet uit.

Alvast bedankt voor reacties en ik hoop dat iemand de oplossing weet.

Groeten,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik t-zones blokeer en het internetgebeuren volledig activeer, want ik internet dus blijkbaar altijd via t-zones ipv het gewone 'internet'

Nu heb ik bij instellingen > gegevensverbinding alles op t-mobile internet gezet, maar nu werkt het helemaal niet meer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand

coolhand

ben bezig om via modemkoppeling mijn sda 2 als modem voor de laptop de gebruiken (via Irda of usb) er gaan een aantal dingen verkeerd. Allereerst zou je op je telefoon bij baudrate 115.200 moeten zien staan. Dat staat er dus niet, maar dat kan kloppen. volgens mij staat daar de actuele waarde.

Verder zou je op je laptop een aantal instellingen moeten maken. en wel de volgende:

Om je laptop of PDA handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet, heb je de volgende gegevens nodig. Deze instellingen gelden voor alle Abonnee prijsplannen.

APN: internet (Let op kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres

In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39

Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0
(Voor Motorola telefoons:+CGDCONT=1,"IP","internet")

Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens en Motorola telefoons: *99***1#
Voor Samsung telefoons: *99**1*1#
Alle andere telefoons: *99#

Dit komt van de t-mobile site.
Het probleem is echter dat ik nergens op mijn laptop deze instellingen kan maken.

De foutcode die de software van T-mobile geeft is: verbroken, Kan GPRS niet initialiseren: de opdracht AT wordt niet ondersteund.

Wie o wie maakt er gebruik van de irda poort icm xp home en de sda2 om op het internet te komen en kan mij vertellen waar het zou moeten zitten. Het is ongetwijfeld een simpel iets, maar waar kan men dus die AT opdracht instellen. Ik neem aan dat dat deze ( +CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0 ) regel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Iemand hier al iets over gehoord? en ook of het voor de 8020 werkt? het zou namelijk wel een enorme stap vooruit zijn voor deze telefoon (bedenk de mogelijkheden icm Skype!)

http://msmobiles.com/news.php/4462.html

Ik zou trouwens graag willen weten of het mogelijk is om met een externe harde schijf + een USB kabel mogelijk is om extra geheugen op mijn 8020 te krijgen, in theorie lijkt me dat dit zou moeten werken, maar zijn er ook mensen die daar bevestiging voor kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij op weg helpen met mijn i-mate SP3i.
Ik heb de i-mate via ebay gekocht maar helaas zat er geen software en handleiding bij.
Mijnvraag is: als op MSN en wil krijg ik de volgende foutmelding. Tempory conditions currently prevent connecting to the Pocket MSN service. Wat te doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heeft iemand deze rom kunnen downloaden? Ik ben er te laat bij en de link werkt niet meer:

http://www.qtek.nu/files/...287_223223_00328_Ship.zip

Een nieuwere mag ook natuurlijk _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door wian op 16-11-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heb het probleem dat mijn SDA na een bepaalde tijd (soms na een uur, maar kan ook langer of korter) deels vastloopt, dat wil zeggen ik kan niet meer bellen of gebeld worden. Je ziet niets aan de tel want hij heeft gewoon netwerk en ontvangst strepen, alleen als je probeert te bellen lukt dat niet, evenals mensen mij proberen te bellen. Het lijkt plaats afhankelijk want buiten bijvoorbeeld heb ik het probleem NOOIT, alleen binnen, en dan ook niet overal. Het is i.c.m een telfort abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 13:21
Mijn sda is een beetje traag aan het worden dus ik dacht zal eens kijken naar het geheugen gebruik. Nu zie ik bij instellingen/status dat mijn sda 27mb aan rom heeft en 20 aan ram. Klopt dit eigenlijk wel?

Wat zijn jullie waarden?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

wian schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:22:
Heeft iemand deze rom kunnen downloaden? Ik ben er te laat bij en de link werkt niet meer:

http://www.qtek.nu/files/...287_223223_00328_Ship.zip

Een nieuwere mag ook natuurlijk _/-\o_

Btw; jammer dat de T-Mobile SDA Rom Dutch 1.1.26.124 niet meer te downloaden is. Heeft iemand deze op tijd gepakt?

Graag een mailtje naar wian apestaart-je beschier punt com, thanks!
Die heb ik wel voor jou.

EDIT je hebt mail ;)

[ Voor 11% gewijzigd door fulgore op 16-11-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

venomous schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:41:
Mijn sda is een beetje traag aan het worden dus ik dacht zal eens kijken naar het geheugen gebruik. Nu zie ik bij instellingen/status dat mijn sda 27mb aan rom heeft en 20 aan ram. Klopt dit eigenlijk wel?

Wat zijn jullie waarden?
Dit klopt maar je kan via deze link een goede utility downloaden waarmee je je geheugen kan ontdoen van mogelijk openstaande proggies waar je geen weet van hebt dat ze nog op de achtergrond draaien.

http://www.binarys.com/taskmanager_en.asp

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is (en zo ja HOE?) om je SDA als modem te gebruiken?

Ik ben bijna nooit thuis, dus een oplossing waarbij ik t-mobile internet voor 10 euro per maand heb waarbij ik mijn mobiel aan mijn laptop kan hangen en daarmee internet op te gaan zou wel ideaal zijn voor mij..

iemand enig idee?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste