De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA) (deel 2)

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.831 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

miel schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:49:
Weet iemand of het mogelijk is (en zo ja HOE?) om je SDA als modem te gebruiken?

Ik ben bijna nooit thuis, dus een oplossing waarbij ik t-mobile internet voor 10 euro per maand heb waarbij ik mijn mobiel aan mijn laptop kan hangen en daarmee internet op te gaan zou wel ideaal zijn voor mij..

iemand enig idee?
Als je Duits kunt lezen is dit een handig document:
http://www.t-mobile.de/do...niert/handy_als_modem.pdf

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een vraagje heeft er iemand misschien T-Mobile SDA Rom Dutch 1.1.26.124 of een nieuwere verzie voor me ? word gek van die standaard rom die erin zit al die bugs :r
ik heb al rond gezocht maar elke keer kom ik een duitse tegen of een andere vage verzie.
Wie kan me helpen. (Supervlieg@teslagroup.net)

alvast bedankt.

Dennis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Heb een tijdje geleden de firmware geupdate van mijn SDA maar nu is het geluid van de speaker onwijs hard! ik kan de telefoon niet aan m'n oor houden als ik wordt gebeld want dat doet gewoon pijn aan m'n oren, zelfs als het volume helemaal naar beneden staat! en hij staat niet op speaker, want dan is het geluid helemaal oorverdovend....

Nog meer mensen dit probleem? of enig idee hoe dit te verhelpen is??

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

DiEPVRiESKiP schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:44:
Heb een tijdje geleden de firmware geupdate van mijn SDA maar nu is het geluid van de speaker onwijs hard! ik kan de telefoon niet aan m'n oor houden als ik wordt gebeld want dat doet gewoon pijn aan m'n oren, zelfs als het volume helemaal naar beneden staat! en hij staat niet op speaker, want dan is het geluid helemaal oorverdovend....

Nog meer mensen dit probleem? of enig idee hoe dit te verhelpen is??
Controleer je profiel eens, te vinden onder instellingen. Staat deze op normaal ?

@SUPAHVLIEG: Je hebt mail

[ Voor 4% gewijzigd door fulgore op 22-11-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:38:
Hallo, ik heb een vraagje heeft er iemand misschien T-Mobile SDA Rom Dutch 1.1.26.124 of een nieuwere verzie voor me ? word gek van die standaard rom die erin zit al die bugs :r
ik heb al rond gezocht maar elke keer kom ik een duitse tegen of een andere vage verzie.
Wie kan me helpen. (Supervlieg@teslagroup.net)

alvast bedankt.

Dennis _/-\o_
Wat zijn allemaal de voordelen van deze nieuwe rom tov de standaard?
Scheelt het veel kwa stabiliteit?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
fulgore schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:29:
[...]

Controleer je profiel eens, te vinden onder instellingen. Staat deze op normaal ?

@SUPAHVLIEG: Je hebt mail
Profiel staat op normaal, op stil, maakt allemaal niet uit...

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
bartvl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:00:
[...]

Wat zijn allemaal de voordelen van deze nieuwe rom tov de standaard?
Scheelt het veel kwa stabiliteit?
Ik ben eigenlijk ook geinteresseerd hoe ik officieel aan die rom kan komen. Op de site van T-Mobile staat er niets over.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
T-Mobile SDA Rom Dutch 1.1.26.124
Volgens mij is dit de standaard ROM!

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

GrrRon schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:13:
[...]

Op mijn sda 2 van oktober dit jaat jaar zit :

rom versie: 1.3.18.3 (t-mobile)
fabrikant versie: 1.0.15.82
microsoft versie: 4.21.15159.0

Sorry, het gaat hier om een sda ik heb de sda2.
:D :D :D

[ Voor 15% gewijzigd door coolhand op 25-11-2005 09:15 ]

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

GrrRon schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:13:
[...]

ik heb 1.1.26.123 scheelt dus iets.
Maar waar kan je de nieuwste ROM vandaan halen, en waar is het changelog te vinden?
Er moet vast een officiele weg zijn, ofnie? en anders staat mijn msn in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slik...

Ik had ff een SDA te leen van een vriend van mij. Alle contacten via activesync overgezet. Nu heb ik m'n eigen SP3i weer terug, dus ik had alles weer uit die SDA gedelete, en daarna aan m'n pc geconnect. Nu werden dus al m'n contacten daar ook uit verwijderd! En helaas daarna weer m'n SP3i aangesloten omdat ik dat nog niet doorhad. Nu zijn daar dus ook alle contacten automatisch uit verwijderd :X ;( |:(

Weet iemand of dit nog terug te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb mn Qtek 8020 nu sinds juni maar voor mij geen qtek meer. Aanvankelijk leek te telefoon me goed te bevallen maar hij is gewoon niet zo degelijk als een nokia imho. De toetsen smsen niet fijn, het toestel reageert traag, camera start traag op en maakt trage foto's. Ik heb vaak vastlopers, ik vind het gewoon niet echt wat. Het enige fijne is dat de agenda functie zo nauw aansluit bij die van xp. Dat is geniaal maar de rest is maar schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38
heeft iemand zijn telefoon al opgestuurd en teruggekregen ivm het niet werken van toetsen/joystick?

mijn 2 toets werkt soms niet en de joystick heeft soms ook kuren....

Vraag me af hoelang het ongeveer duurt voordat je telefoon terug is (sommige zeggen 3 weken..)

en of het dan ook echt is opgelost?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb nu de 3e SDA teruggestuurd naar T-Mobile, nu dus een 4e in mijn handen.. Bij de vorige deed je joystick het ook niet.. Heb deze dus weer teruggestuurd, en had in een week een nieuwe.. Het kan dus wel..

Alleen jammer dat ik nu al meer dan een maand wacht op een accu die bij de fabrikant in bestelling zijn (zeggen ze althans), en ze hebben geen idee hoe lang het nog kan duren ;)

Heb gelukkig een accu kunnen lenen van de reserve-SPV van een collega van me..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik heb 2 vraagjes over de 8020, die waarschijnlijk al wel eerder voorbij zijn gekomen, maar ik zag ze zo gauw niet voorbij komen in het topic:

- kan ik op de 8020 ook windows mobile 5 installeren ? zo ja, hoe ?

- nog belangrijker dan de vorige vraag; hoe krijg ik wap van t-mobile werkend ? heb al van alles geprobeerd qua instelling enzo, maar ik krijg t niet voor mekaar....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:15:
heeft iemand zijn telefoon al opgestuurd en teruggekregen ivm het niet werken van toetsen/joystick?

mijn 2 toets werkt soms niet en de joystick heeft soms ook kuren....

Vraag me af hoelang het ongeveer duurt voordat je telefoon terug is (sommige zeggen 3 weken..)

en of het dan ook echt is opgelost?
Mijn toestel had ik binnen anderhalve week terug van reparatie en werkt na twee maanden nog steeds erg goed. De reparateur (teleservice.com) had zelfs een documentje bijgevoegd waaruit bleek dat ik twee jaar garantie heb op mijn 8020. Zeer tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik ben dus nog steeds bezig om wap van t-mobile werkend te krijgen op de qtek 8020, maar t blijft maar mislukken...
nou vond ik net deze handleiding voor de t-mobile SDA:
t-zones GSM:

1. Druk in het hoofdscherm op Begin
2. Druk op 9. meer totdat u de optie Instellingen ziet staan
3. Open Instellingen
4. Druk 9. Meer totdat u Gegevensverbinding ziet staan
5. Open Gegevensverbinding
6. Druk op Menu en kies daarna voor Verbind. bewerken
7. Druk op 1. om de Inbelverbindingen te openen
8. Druk op Menu en kies voor Toevoegen.
9. Vul in bij Beschrijving: t-zones GSM
10. Vul in bij Maakt verbinding met: WAP-netwerk
11. Vul in bij Landnummer: 31
12. Vul in bij Telefoonnummer: 624000927
13. Vul in bij Gebruikersnaam en Wachtwoord: tmobile
14. Druk nu 3 keer op Gereed
15. Bij WAP-verbinding kiest u voor t-zones GSM
16. Druk 2 maal op Gereed
17. Druk op Begin
18. Zet toestel uit en aan
19. Druk in het hoofdscherm op Programma’s en druk op 9. Meer totdat u de Internet Explorer ziet staan
20. Open de Internet Explorer
21. Druk op Menu en kies daarna voor Favoriet toevoegen
22. Vul in bij Naam: t-zones
23. Vul in bij Adres (URL) http://www.t-zones.nl
24. Druk nu op Toevoegen
25. Selecteer t-zones in de lijst met favorieten en druk op Ga naar
26. De SDA zal nu verbinding maken met t-zones
deze heb ik helemaal gevolgd, alleen stap 11 en 12 heb ik anders gedaan (1 nummer ipv 2), maar ik blijf de melding krijgen; "the page you are looking for cannot be found"

iemand enig idee ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een probleempje met emailen.
Ik heb een SP3i en sinds kort de aanbieding bij t-mobile voor 9,50 onbeperkt internetten. Nou heb ik 2 email accounts die ik veel gebruik. Echter ik stel in dat ik alleen de berichten van de laatste 3 dagen wil ontvangen. Nu druk ik op verzenden/ontvangen en staat bovenin bericht ontvangen 1/189 hij gaat dus alle email ophalen?! Maar hij laat niet al die berichten zien in de lijst. Echt heel apart. En als ik automatisch ophalen instel bij 15 minuten, dan begint ie weer opnieuw bij 1/189 enz enz...
Op die andere server staan meer dan 1300 emails dusja daar kan ik nooit op gaan wachten!

Iemand een idee wat hier aan de hand is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de smartphone via een usb hub opgeladen worden? Bij mij werkt dit namelijk niet maar het zou natuurlijk aan mijn usb hub kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
De SDA laadt alleen op als Active Sync actief is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

GrrRon schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:19:
Dat is volgens mij niet waar. Als ik um in mijn laptop doe en ik start die op dan laadt de telefoon al tijdens het opstarten van de laptop. Volgens mij laadt ie dan toch gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco52
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-04-2023
Heeft je USB hub ook een eigen voeding? Kan zijn dat het daar aan ligt.
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:27:
Kan de smartphone via een usb hub opgeladen worden? Bij mij werkt dit namelijk niet maar het zou natuurlijk aan mijn usb hub kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tabasco52 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:36:
Heeft je USB hub ook een eigen voeding? Kan zijn dat het daar aan ligt.
[...]
Ja, de hub heeft een eigen voeding.

Ik ben er al achter dat wanneer ik de hub op een usb 2.0 poort aansluit (in plaats van usb 1.1) het wel goed werkt. Het zou dus kunnen zijn dat deze hub problemen heeft met usb 1.1 en de telefoon daarom niet oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
GrrRon schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:19:
Ik heb zo'n oplaad usb plug voor in de auto en zelfs daarop laadt mijn sda op. KAn me niet herrinneren dat ik ActiveSync op mijn auto geënstalleerd heb... ;) :D

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
RudiVader schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 07:10:
[...]

Ik heb zo'n oplaad usb plug voor in de auto en zelfs daarop laadt mijn sda op. KAn me niet herrinneren dat ik ActiveSync op mijn auto geënstalleerd heb... ;) :D
Het gaat hier over de usb-kabel die bij de SDA geleverd wordt.
En die werkt alleen als Active Sync aan staat!

In ieder geval dacht dat ik dit in de vorige thread van de SDA had gelezen.

Op de Duitse T-mobile site is vanaf vandaag een rom-update verkrijgbaar. Ik hoop dat de T-mobile Nederland binnenkort ook met een update komt.

[ Voor 38% gewijzigd door GrrRon op 12-12-2005 23:28 . Reden: rom t-mobile.de is online ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb een SIMlockvrije SDA (ik bel met een KPN kaartje) en heb de ROM update die op pagina 12 staat maar ik krijg de melding dat ie de update niet kan uitvoeren, met [294] vender invalid ofzo
Ik weet nu niet zo goed wat te doen, hij is SIMlockvrij maar toch krijg ik deze melding. Ik had begrepen dat alleen gelockte SDA's die melding kregen?
Wie oh wie...

Groeten,
Sytze

p.s. ik heb al heel wat nuttige tips gevonden op dit forum, hulde! 't is alleen wel een hele zit om alle posts te lezen B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 10:51:
Ik heb een SIMlockvrije SDA (ik bel met een KPN kaartje) en heb de ROM update die op pagina 12 staat maar ik krijg de melding dat ie de update niet kan uitvoeren, met [294] vender invalid ofzo
Ik zou erg oppassen met SDA ROM's e.d. als je een geunlockte SDA hebt en met een andere provider dan T-Mobile belt. Kan zomaar zijn dat ie ineens een SIM lock heeft door de ROM update.

Ik heb ook een simlockvrije SDA en bel met Orange, heb er nogsteeds de originele ROM opstaan maar wil wel een keer uitzoeken hoe ik met zekerheid een nieuwe simlockvrije ROM erin krijg (met hopelijk opgeloste irritante bugjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie, is er een andere manier dan een ROM update om een aantal (kleine) bugs te verhelpen en die irritante T-Mobile zut :Z uit het toestel te krijgen?
Kleine bugs:
- uitvallen microfoon tijdens een telefoongesprek
- menu's die spontaan beginnen te scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
GrrRon schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:32:
[...]

Het gaat hier over de usb-kabel die bij de SDA geleverd wordt.
En die werkt alleen als Active Sync aan staat!

In ieder geval dacht dat ik dit in de vorige thread van de SDA had gelezen.
Sorry ook niet. Bij mij werken inderdaad niet alle kabels maar als een kabel werkt, werkt het ook in mijn auto en op mijn werk (zonder active sync). Zelfs de kabel die erbij geleverd werd.
Op de Duitse T-mobile site is vanaf vandaag een rom-update verkrijgbaar (jammer op het moment nog niet on-line). Ik hoop dat de T-mobile Nederland binnenkort ook met een update komt.
Van de Nederlandse T-Mobile heb ik geen hoge pet. Het gaat ze daar alleen om het gerinkel van de kassa en verder kan je opzouten (mijn ervaring met ze). Firmware updates heeft de helpdesk al helemaal niet van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:29:
Gaaf, met behulp van deze handleiding heb ik de rom zonder problemen op mijn SDA geflashed.
Heb je geen problemen gekregen met je joystickje? Op de 8010 is de hardware toch anders? De SDA is toch op basis van de 8020 met 2 extra toesten?

GELUKT!!!
Ik heb de ROM update van pagina 12 uitgevoerd (deze: http://www.qtek.nl/_BIN/FE_DT_213121_253162_Ship.zip) met de handleiding waarvan Johan Peters de link had geplaatst (hierboven) . Daar staat een tooltje bij waarmee je de header moet leegmaken, vervolgens de ROMupdate uitvoeren, werkt perfect! Is ook in het NL, gewoon de voorkeuren veranderen en voila! Alles in het NL, ook T9.

Nu nog uitzoeken hoe ik de twee toetsen (envelopje en T-zones) weer aan de praat kan krijgen...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh oh...

een minor setback, Tomtom Mobile5 werkt niet meer. Om de een of andere reden werkt de 'autorun' niet meer en pas als ik die gestart heb vanaf de geheugenkaart staat de startbuttons in het menu.
Tomtom start (langzaam) op maar na de disclaimer blijft ie hangen... Meerdere resets en een hard reset leveren niets op. Kan na een tijdje het scherm wel wegdrukken met de rode (ophang) toets en dan via "taakbeheer" de boel sluiten, ra ra ra

Heeft iemand dit ook gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDA'ers, Q-tekkers, e.a.

Al een tijdje maak ik gebruik van een (Orange) 12V-autolader voor mijn T-mobile SDA. De laatste tijd wil mijn SDA echter niet meer opladen. Bij een bijna lege batterij geeft de telefoon ca. 10 seconden aan de laadstand aan (oranje led-kleur) daarna springt hij over op groen en geeft de SDA aan dat de batterij is opgeladen.

Bij het opladen met de normale adapter of vanaf een computer gaat alles wel goed.

Kent iemand dit probleem ? Zo ja, is mijn autolader gewoon stuk of is er iets anders aan de hand?
Eventuele oplossingen zijn natuurlijk welkom.

Alvast bedankt,
Huub

P.S. Excuses als 't reeds een keer gevraagd is, ik heb 't niet in het forum terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Erik1 schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:05:
[...]

Ik zou erg oppassen met SDA ROM's e.d. als je een geunlockte SDA hebt en met een andere provider dan T-Mobile belt. Kan zomaar zijn dat ie ineens een SIM lock heeft door de ROM update.

Ik heb ook een simlockvrije SDA en bel met Orange, heb er nogsteeds de originele ROM opstaan maar wil wel een keer uitzoeken hoe ik met zekerheid een nieuwe simlockvrije ROM erin krijg (met hopelijk opgeloste irritante bugjes :P)
Die lock op je SDA is geen enkel probleem, je kunt die er zelf gratis vanaf halen door een tooltje te gebruiken die je hier http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=237 kunt vinden.
Zo heb ik de mijne ook unlocked.
Zorg er wel voor dat de application lock eraf is anders werkt het niet. (hoe etc. is op diezelfde site te vinden)

@Sjitse
Opnieuw installeren :?

@Huub43
Lijkt me dat je auto-lader kaduuk is, brandt het lampje van die lader nog wel ?

[ Voor 9% gewijzigd door fulgore op 13-12-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep,

Het lampje brandt en de autolader lijkt nog goed te functioneren. M'n SDA zegt dat íe is opgeladen en dat is dus niet waar............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b
@Sjitse
Ik heb de ROMupdate opnieuw uitgevoerd, back-up van mijn Tomtom Mobile 5 op de mini SD gezet maar nog steeds blijft Tomtom hangen bij de juridische kennisgeving (groene scherm) als ik op akkoord druk.
Heeft iemand dit al gehad, zo ja ook opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
copy & paste uit oude post:

If you run into problems in de MAP selection or the green "I Agree" screen do this:

Create a file called CurrentMap.dat in notepad with the following single line in it

" \Storage Card\Great-Britain-Map\

There is a single blank space after the final \ There is no closing "
Of course you can change the map folder name in the file to correspond with the map folder that you have.

Copy your new file to here:
\Storage\My Documents\TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
fulgore schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:52:
[...]

Die lock op je SDA is geen enkel probleem, je kunt die er zelf gratis vanaf halen door een tooltje te gebruiken die je hier http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=237 kunt vinden.
Zo heb ik de mijne ook unlocked.
Zorg er wel voor dat de application lock eraf is anders werkt het niet. (hoe etc. is op diezelfde site te vinden)

@Sjitse

@Huub43
Lijkt me dat je auto-lader kaduuk is, brandt het lampje van die lader nog wel ?
Heb net ook die update geinstalleerd, nu is mijn telefoon ook opeens gelockd.
Kun je mij vertellen hoe je die lock eraf gehaald hebt? anders mail je me even?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:56:
[...]

Ik heb de ROMupdate opnieuw uitgevoerd, back-up van mijn Tomtom Mobile 5 op de mini SD gezet maar nog steeds blijft Tomtom hangen bij de juridische kennisgeving (groene scherm) als ik op akkoord druk.
Heeft iemand dit al gehad, zo ja ook opgelost?
Ja, de legale versie installeren via de setup, en dus niet een gekraakte versie op je sd kopieren.

Then again, stel je hebt een originele (ik denk van niet) en je kopieert die, heb je hetzelfde probleem. Je moet in \storage\my documents een folder 'tomtom' aanmaken en daar MOET een bestand instaan. maakt niet uit wat, een tekstfile, een mp3, een filmpje van je oma die van het dak valt. Daarna zal tomtom wel starten en daarna kan dat ene filetje weg en zal je zien dat er een filetje met de naam van je maps is ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zit erg te twijfelen tussen deze (Qtek 8020) of de Motorola 220.
Nu lees ik vrij veel dat de behuizing van de 8020 cheap is, valt dit allemaal nog wel mee of..?
En de accu, met tomtom mobile 5, hoelang kan het beestje er mee omgaan?

[ Voor 19% gewijzigd door Christiano007 op 24-12-2005 19:14 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Christiano007 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:13:
Ik zit erg te twijfelen tussen deze (Qtek 8020) of de Motorola 220.
Nu lees ik vrij veel dat de behuizing van de 8020 cheap is, valt dit allemaal nog wel mee of..?
En de accu, met tomtom mobile 5, hoelang kan het beestje er mee omgaan?
Persoonlijk vind ik hem vrij solide, stevig. Hij is wel zwaar, maar voelt wel lekker aan.
Op de achterkant komen wel je zweethanden te staan, maar dat veeg je zo weer weg, niet storend vind ik. De knopjes zijn vrij prettig in gebruik. De joystick is ook heel fijn (mijn zus (geen pics) merkte zelfs uit zichzelf op dat het joystickje prettig werkte) Alleen ke moet wel houden van het glimmende van de toetsen, anders gezgd, daar moet je niet zo op letten. Aan de zijkanten zit een mooie metalen stripje. Al met al vind ik het een mooi afgewerkt, solide apparaatje. (ik heb wel last van spijkerbroekkrasjes in mijn scherm...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik zoek een Bluetooth carkit voor mijn t-mobile SDA. Ik had een afspraak om een parrot CK3100 in te laten bouwen maar dan verlies ik de stuurwielbediening van mijn radio… niet de bedoeling dus..

Zoek dus nu iets anders, liefst een nokia… (ivm een zakelijke nokia 6021).

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

Christiano007

Ich bin der champion

bartvl schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:12:
[...]
Persoonlijk vind ik hem vrij solide, stevig. Hij is wel zwaar, maar voelt wel lekker aan.
Op de achterkant komen wel je zweethanden te staan, maar dat veeg je zo weer weg, niet storend vind ik. De knopjes zijn vrij prettig in gebruik. De joystick is ook heel fijn (mijn zus (geen pics) merkte zelfs uit zichzelf op dat het joystickje prettig werkte) Alleen ke moet wel houden van het glimmende van de toetsen, anders gezgd, daar moet je niet zo op letten. Aan de zijkanten zit een mooie metalen stripje. Al met al vind ik het een mooi afgewerkt, solide apparaatje. (ik heb wel last van spijkerbroekkrasjes in mijn scherm...)
Aah kijk hier heb ik iets aan :)
En de accu?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Christiano007 schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:28:
[...]

Aah kijk hier heb ik iets aan :)
En de accu?
Redelijk. Verwacht er niet teveel van, want zo'n kleurenscherm + continu aan* + windows mobile vraagt natuurlijk behoorlijk wat stroom. Een paar dagen is mogelijk, maar hoeveel precies durf ik je niet te zeggen. Heel af en toe komt het bij mij voor dat ie ineens leegschiet en dat ie waarschuwt voor dataverlies. Waar dit in zit weet ik niet.

*Je zal er snel genoeg achter zijn dat je je telefoon alleen uitzet als het écht nodig is (soft reset) het opstarten van deze tel. duurt namelijk ontzéttend lang (1 minuut gok ik). Niet te vergeten is dan wel dat de telefoon ook een "vliegtuigmodus" heeft, dit houdt in dat het telefoongedeelte uitstaat, maar het windows mobile (PDA) gedeelt gewoon zijn werk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:42
bartvl schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:25:
[...]

Redelijk. Verwacht er niet teveel van, want zo'n kleurenscherm + continu aan* + windows mobile vraagt natuurlijk behoorlijk wat stroom. Een paar dagen is mogelijk, maar hoeveel precies durf ik je niet te zeggen. Heel af en toe komt het bij mij voor dat ie ineens leegschiet en dat ie waarschuwt voor dataverlies. Waar dit in zit weet ik niet.

*Je zal er snel genoeg achter zijn dat je je telefoon alleen uitzet als het écht nodig is (soft reset) het opstarten van deze tel. duurt namelijk ontzéttend lang (1 minuut gok ik). Niet te vergeten is dan wel dat de telefoon ook een "vliegtuigmodus" heeft, dit houdt in dat het telefoongedeelte uitstaat, maar het windows mobile (PDA) gedeelt gewoon zijn werk kan doen.
Even een aanvulling hierop:
Ik heb mijn scherm zo ingesteld dat hij na 15 seconde helemaal uitgaat, en de backlight al na 10 seconde, dit scheelt enorm veel in de batterijduur. Ik doe er tegenwoordig ongeveer 4/5 dagen mee, maar dat komt omdat ik bijna nooit meer MP3 luister, als je dat wel doet moet je uitgaan van 2/3 dagen bij intensief gebruik en 3/4 bij redelijk gebruik.
Het opstarten is inderdaad een ramp, dit duurt mij gewoon te lang waardoor ik hem niet graag uitzet. Vliegtuigmodus gebruik ik nooit, omdat ik toch alleen maar bel en sms, de agendafunctie etc gebruik ik niet eens.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

josvg schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:04:
[...]

Even een aanvulling hierop:
Ik heb mijn scherm zo ingesteld dat hij na 15 seconde helemaal uitgaat, en de backlight al na 10 seconde, dit scheelt enorm veel in de batterijduur. Ik doe er tegenwoordig ongeveer 4/5 dagen mee, maar dat komt omdat ik bijna nooit meer MP3 luister, als je dat wel doet moet je uitgaan van 2/3 dagen bij intensief gebruik en 3/4 bij redelijk gebruik.
Het opstarten is inderdaad een ramp, dit duurt mij gewoon te lang waardoor ik hem niet graag uitzet. Vliegtuigmodus gebruik ik nooit, omdat ik toch alleen maar bel en sms, de agendafunctie etc gebruik ik niet eens.
Mag ik je dan stiekem vragen: waarom heb je de SDA gekozen???
Owja, en op het moment dat patience gaat verslaven -> slecht voor de batterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvl schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:12:
[...]
Scherm krast idd vrij snel omdat deze wat bol staat.
Mooie oplossing is het hoesje van krussel (www.krusell.nl Artikelnr. 87116)
Even de broekclip hier vanaf snijden als je die toch niet gebruikt, heb je gelijk een handige klittebandbevestiging :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:23:
Dank voor je reactie, is er een andere manier dan een ROM update om een aantal (kleine) bugs te verhelpen en die irritante T-Mobile zut :Z uit het toestel te krijgen?
Kleine bugs:
- uitvallen microfoon tijdens een telefoongesprek
- menu's die spontaan beginnen te scrollen
Ik heb ditzelfde probleem, weet iemand een oplossing?

Verder vroeg ik me af of windows mobile 5 nu wel of niet op de sda werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
kan je die usb aansluiting nou ook gebruiken om een cardreader aan te sluiten? of een ext. harddisk? :P

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem, weet iemand een oplossing?

Verder vroeg ik me af of windows mobile 5 nu wel of niet op de sda werkt?
Dat kan, zij met beperkingen, zie onderstaande link voor instructies:

http://wiki.xda-developer...name=TyphoonInstallingWM5

ps alles op eigen risico, ik bied verder geen ondersteuning, ik heb dit zelf ook niet uitgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info.

Trouwens, dat het menu begon te flippen tijdens het bellen heb ik kunnen oplossen door de laatste rom update. Deze staat echter alleen op de duiste t-mobile site: https://after-sales-servi...online/t-mobile/t_sda.htm

Gelukkig is het update programma gewoon engels. Wel staat de taal default op duits en zo, dus dat moet je dan weer effe veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:45:
Bedankt voor de info.

Trouwens, dat het menu begon te flippen tijdens het bellen heb ik kunnen oplossen door de laatste rom update. Deze staat echter alleen op de duiste t-mobile site: https://after-sales-servi...online/t-mobile/t_sda.htm

Gelukkig is het update programma gewoon engels. Wel staat de taal default op duits en zo, dus dat moet je dan weer effe veranderen.
Het zal wel tegen de regels van GOT zijn maar zal die SDAmusic rom ook op de normale SDA werken? Qua hardware vershillen die telefoons niets, dacht ik. Verder wordt er alleen meer multimedia software geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 18:00
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 08:52:
[...]

GELUKT!!!
Ik heb de ROM update van pagina 12 uitgevoerd (deze: http://www.qtek.nl/_BIN/FE_DT_213121_253162_Ship.zip) met de handleiding waarvan Johan Peters de link had geplaatst (hierboven) . Daar staat een tooltje bij waarmee je de header moet leegmaken, vervolgens de ROMupdate uitvoeren, werkt perfect! Is ook in het NL, gewoon de voorkeuren veranderen en voila! Alles in het NL, ook T9.

Nu nog uitzoeken hoe ik de twee toetsen (envelopje en T-zones) weer aan de praat kan krijgen...
En dat is mij ook gelukt op een gesimlockte SDA van T-Mobile.
Helaas krijg ik met geen enkele mogelijkheid TomTom 5 weer aan de praat.
De GPS muis (Holux) wordt niet meer gevonden ;(

Ik wou dat ik terug kon naar m'n vorige ROM...
Help :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Westereinder schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:22:
[...]

En dat is mij ook gelukt op een gesimlockte SDA van T-Mobile.
Helaas krijg ik met geen enkele mogelijkheid TomTom 5 weer aan de praat.
De GPS muis (Holux) wordt niet meer gevonden ;(

Ik wou dat ik terug kon naar m'n vorige ROM...
Help :|
en dat kan je toch ook gewoon? Dan moet je met diezelfde typhoontools de SPL terug flashen naar een oudere versie, waarna de rom-update tool 'denkt' dat je gewoon een upgrade doet in plaats van een downgrade. Ik heb voor het modaco forum ooit een handleiding hiervoor gemaakt, echter ik kan door de stroomstoring in Weert niet bij mn servertje thuis dus kan er nu even niet aan.

Je kan hiervoor enkel een paar versies gebruiken, ik heb deze thuis staan maar kan hier nu dus niet aan. Als je echt ermee vastzit laat je het maar weten dan stuur ik die wel een keer, ervanuit gaande dat een romupdate gewoon vrij verkrijgbaar is en het dus geen warez betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan_ op 05-01-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Met die typhoon tools krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met mijn toestel. Ik zie wel het 3 kleuren scherm maar mijn pc's zeggen dat ik geen verbinding kan krijgen met het toestel. Mijn laptopje is druk naar een driver aan het zoeken die er niet is. Geen idee wat ik fout doe. Staat verder ook niet in het Modaco forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 18:00
Rataplan_ schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:06:
[...]

en dat kan je toch ook gewoon? Dan moet je met diezelfde typhoontools de SPL terug flashen naar een oudere versie, waarna de rom-update tool 'denkt' dat je gewoon een upgrade doet in plaats van een downgrade. Ik heb voor het modaco forum ooit een handleiding hiervoor gemaakt, echter ik kan door de stroomstoring in Weert niet bij mn servertje thuis dus kan er nu even niet aan.

Je kan hiervoor enkel een paar versies gebruiken, ik heb deze thuis staan maar kan hier nu dus niet aan. Als je echt ermee vastzit laat je het maar weten dan stuur ik die wel een keer, ervanuit gaande dat een romupdate gewoon vrij verkrijgbaar is en het dus geen warez betreft.
Ik heb het een en ander terug kunnen vinden en lezen op modaco :)
Maar uiteindelijk na in totaal zo'n 3 uren te hebben verkloot werkt het opeens weer.
Het is dus blijkbaar niet te voorspellen... B)

In ieder geval bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de duitse rom update was m'n menu probleem dus toch niet verholpen blijkbaar. Als ik met iemand bel, beginnen nog steeds de windows menu's opeens compleet te flippen en zichzelf te openen en sluiten, waarna de telefoon meestal op mute staat... Heeft iemand ditzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ione schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:31:
Is het mogelijk om op de SDA te zien als je een doorgeschakelde oproep ontvangt.

Ik heb namelijk mijn zakelijke mobiel doorgeschakeld naar m'n SDA (zodat ik niet met 2 mobieltjes hoef rond te lopen). Bij m'n vorige toestel (S55) kreeg ik het te zien bij de inkomende oproep dat deze doorgeschakeld is. Ik wist dan dus dat de oproep via m'n zakelijke mobiel binnenkwam. Op de SDA krijg ik dat niet te zien. Is hier een oplossing/instelling voor?
Om maar even iets ouds te quoten. Ik zit met het zelfde probleem. Weet iemand een mogelijkheid om te kunnen zien dat een telefoontje is doorgeschakeld naar de Qtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb een groot probleem denk ik :P

Ik heb de nieuwe ROM van de Duitse T-Mobile in mijn SDA geladen, allemaal prima nogsteeds simlockvrij werkt helemaal goed, maar nu wil ik mijn SMS berichten enzo dus weer terug zetten. Ik had een backup gemaakt met Sprite Backup, maar het terugzetten gaat erg bagger. Ik heb vanalles geprobeerd en de telefoon steeds weer gereset maar het wil niet goed lukken. (Hele startmenu verkloot allemaal errors) Nu heb ik dus EINDELIJK mijn sms berichten iig weer terug, maar wel op een vreemde manier :? Ik heb in mijn mappen-venstertje elke map 2 keer staan, eentje die er standaard al stond (leeg) en eentje van de backup (met gegevens erin dus). Nu was mijn plan om die berichten eruit te halen met een ander progje (en dan weer resetten en terugzetten) maar dat werkt dus niet, hij vindt niks. Ik denk dat dat komt omdat de standaardmappen doorgezocht worden en niet de dubbele. Iemand een oplossing? Of weet iemand precies hoe sms berichten en die mappen in het bestands systeem worden opgeslagen?

Het ziet er dus nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/2421/ral0go.png

Alles 2 keer 8)7

Edit: Ik heb een deel gevonden in \Storage\windows\Messaging, maar hoe het met die mappen zit weet ik dus nog niet... Misschien kan ik dat veranderen in het register?

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1 op 20-01-2006 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:08
wat een kut telefoon, heb m nog geen jaar, die grijze zijranden los, zwarte streep verticaal door t beeld. Morgen maar eens opsturen, verder weinig gebruikerssporen en niet lomp mee omgegaan. Netjes in de zak, en in telefoonhouder van auto. Hopelijk dat Typhone garantie geeft....

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 20:02
ondervind de rest van de tweakers die m al wat langer heeft dezelfde problemen???

Ik zoek namelijk een SDA en deze is volgens mij wel aardig en nog wel te betalen....of zijn er inmiddels betere modellen, aangezien deze al wat ouder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb het volgende probleem.
Op m'n home-scherm staat de eerstvolgende afspraak. Maar soms blijft er een afspraak staan die al voorbij is. Soms blijft deze er zelfs staan terwijl er ook al een nieuwe afspraak is ingevoerd.
Lijkt erop dat er refresh moet gebeuren o.i.d.
Als ik m'n toestel uitzet en weer aan, verschijnt de nieuwe afspraak wel.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Misschien moet ik maar eens gaan kijken naar een andere agenda prog. Ik gebruik nu gewoon de standaardversie van windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
Mijn beoordeling na bijna een jaar (waarvan hij ruim 3 maanden is weggeweest voor twee reparaties):

- Mogelijkheden: 8/10 (TomTom, kalenderopties, synchroniseren, beschikbare software)
- Stabiliteit OS: 7/10
- Levensduur batterij: 5/10 (but what to expect van een smartphone, maar 2,5 dag is gewoon te kort)
- Degelijkheid toestel: 2/10 (werkelijk waardeloos, verf laat snel los, overal stof, joystick werkt maar de helft van de tijd, toetsenbordverlichting is uitgevallen)
- Garantieafhandeling QTEK: -5/10 (werkelijk te triest voor woorden, een DOA en vervolgens anderhalve maand geen toestel. Vervolgens USB sync werkt niet meer > ruim 2 maanden geen toestel en ook nog een rekening sturen (niet betaald uiteraard))
- Beeldscherm: 8/10 (voor een dergelijk scherm prima beeld. De modernere QVGA schermpjes zijn natuurlijk mooier, maar die waren er toen nog niet :))
- Snelheid: 6/10 (prima werkbaar op zich, maar reactietijd kon beter, opstarten duurt ruim een minuut)
- Geluidskwaliteit normaal bellen: - 7/10 (niet uitzonderlijk goed (weinig lage tonen) niet slecht, gewoon normaal)
- Geluidskwaliteit hands-free functie: 2/10 (ik kan mensen prima verstaan, maar de mic wordt ernstig overstuurd wanneer handsfree aanstaat)

Al met al een behoorlijk negatieve beoordeling. Ik heb het toestel nu bijna een jaar, waarvan het zoals gezegd ruim 3 maanden is weggeweest. Het toestel ziet er inmiddels niet meer uit, overal verf los, joystick reageerd gruwelijk slecht, dit is absoluut niet meer te verkopen. Toch gebruik ik hem erg zorgvuldig (hij was er duur genoeg voor destijds) en hij zit gewoon netjes in mijn broekzak zonder sleutels of wat dan ook erbij.

Ik weet niet of de nieuwe 8300/8310 beter gebouwd is, deze kan ik in elk geval sterk afraden, hoe goedkoop hij ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wil mij maar niet lukken om realplayer aan de praat te krijgen? De smartphone versie ter download aangeboden op hun site werkt bij mij (SDA2) niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ik heb een raar probleem..

herinneringen uit outlook komen wel mooi naar voren in outlook, maar NIET meer op mijn telefoon... terwijl dit eerst wel zo was???

iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Rein_stein schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:57:
ondervind de rest van de tweakers die m al wat langer heeft dezelfde problemen???

Ik zoek namelijk een SDA en deze is volgens mij wel aardig en nog wel te betalen....of zijn er inmiddels betere modellen, aangezien deze al wat ouder is?
Ik heb de SDA van T-mobile nu ruim een jaar en heb nog geen enkele beschadiging oid wat niet is veroorzaakt door een val.
De lak ziet er ook nog keurig uit. Ondanks dat hij iedere dag meerdere keren in mijn broekzak zit.
Ik herken sommige problemen hier genoemd dus totaal niet.
Geen stof, geen lakschade, joystick is in orde. Geen klachten.

[ Voor 11% gewijzigd door fulgore op 07-02-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft de GPRS indicator boven aan het scherm altijd aan? (dus alleen het 'G-tje' zonder verbindings indicator)
Ik heb met de knop 'huisje' GPRS uitgeschakeld maar het icoon blijft.
Kost dit geen extra stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:53:
[...]Ondanks dat hij iedere dag meerdere keren in mijn broekzak zit.
Ik herken sommige problemen hier genoemd dus totaal niet.
Geen stof, geen lakschade, joystick is in orde. Geen klachten.
Een serieuze vraag; dragen mensen die géén problemen hebben met de bouwkwaliteit van dit apparaat misschien wijde broeken? En andersom?

Ik ben namelijk in de markt voor deze smartphone (of een Nokia 3230, maar die heeft te veel problemen volgens GoT) en heb zelf vaak problemen gehad met telefoons die door torsie (veroorzaakt hurken en zitten door mijn dikke dijen) kapot zijn gedaan.

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:59:
[...]

Een serieuze vraag; dragen mensen die géén problemen hebben met de bouwkwaliteit van dit apparaat misschien wijde broeken? En andersom?

Ik ben namelijk in de markt voor deze smartphone (of een Nokia 3230, maar die heeft te veel problemen volgens GoT) en heb zelf vaak problemen gehad met telefoons die door torsie (veroorzaakt hurken en zitten door mijn dikke dijen) kapot zijn gedaan.
? Ik draag normale spijkerbroeken, heb sowieso geen problemen met bukken, buigen, met de SDA in mn broekzak. Gaat allemaal heel soepeltjesss 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik heb deze week een T-mobile SDA gekocht voor mijn vrouw.
Nu wil ze daar graag navigatie (tom tom) op haar SDA.

Kan ik ergens een lijst vinden welke GPS muizen geschikt zijn voor dit toestel?
En kan ik 2 bluethoot apparaten tegelijk connecten. GPS en Carkit?
Of geeft dit problemen.,

Bedankt alvast. (Ook namens mijn vrouw)
C@sper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
casper4253 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:24:
Ik heb deze week een T-mobile SDA gekocht voor mijn vrouw.

En kan ik 2 bluethoot apparaten tegelijk connecten. GPS en Carkit?
Of geeft dit problemen.,

Bedankt alvast. (Ook namens mijn vrouw)
C@sper
zijn er vrij veel geschikt... ik heb een Adapt en die werkt prima...
2 bluetooth verbindingen kan, alleen gaat tomtom even naar de achtergrond als je een telefoongesprek binnen krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casper4253 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:24:
Ik heb 'm inmiddels ook, en heb naast de TomTom gps ook een Rikaline en Adapt gebruikt. Zonder problemen, dus ik denk dat de meeste BT muizen het prima zullen doen.

Sommige mensen hebben grote problemen gerapporteerd bij het aangesloten krijgen van andere BT GPS muizen dan de originele van TomTom, maar dat was bij gekraakte versies van TT. Neem aan dat dat dus geen problemen op zal leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:42
Rataplan_ schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:23:
Mijn beoordeling na bijna een jaar (waarvan hij ruim 3 maanden is weggeweest voor twee reparaties):

- Mogelijkheden: 8/10 (TomTom, kalenderopties, synchroniseren, beschikbare software)
- Stabiliteit OS: 7/10
- Levensduur batterij: 5/10 (but what to expect van een smartphone, maar 2,5 dag is gewoon te kort)
- Degelijkheid toestel: 2/10 (werkelijk waardeloos, verf laat snel los, overal stof, joystick werkt maar de helft van de tijd, toetsenbordverlichting is uitgevallen)
- Garantieafhandeling QTEK: -5/10 (werkelijk te triest voor woorden, een DOA en vervolgens anderhalve maand geen toestel. Vervolgens USB sync werkt niet meer > ruim 2 maanden geen toestel en ook nog een rekening sturen (niet betaald uiteraard))
- Beeldscherm: 8/10 (voor een dergelijk scherm prima beeld. De modernere QVGA schermpjes zijn natuurlijk mooier, maar die waren er toen nog niet :))
- Snelheid: 6/10 (prima werkbaar op zich, maar reactietijd kon beter, opstarten duurt ruim een minuut)
- Geluidskwaliteit normaal bellen: - 7/10 (niet uitzonderlijk goed (weinig lage tonen) niet slecht, gewoon normaal)
- Geluidskwaliteit hands-free functie: 2/10 (ik kan mensen prima verstaan, maar de mic wordt ernstig overstuurd wanneer handsfree aanstaat)

Al met al een behoorlijk negatieve beoordeling. Ik heb het toestel nu bijna een jaar, waarvan het zoals gezegd ruim 3 maanden is weggeweest. Het toestel ziet er inmiddels niet meer uit, overal verf los, joystick reageerd gruwelijk slecht, dit is absoluut niet meer te verkopen. Toch gebruik ik hem erg zorgvuldig (hij was er duur genoeg voor destijds) en hij zit gewoon netjes in mijn broekzak zonder sleutels of wat dan ook erbij.

Ik weet niet of de nieuwe 8300/8310 beter gebouwd is, deze kan ik in elk geval sterk afraden, hoe goedkoop hij ook is.
Hier sluit ik me echt volledig bij aan. De kwaliteit van het toestel is zo zwaar matig, en de service van Qtek zelf is nog matiger.

Het is dat de mogelijkheden van het Windows Mobile platform zo groot zijn, en dat ik de investering voor alweer een nieuwe telefoon niet wil maken, maar anders had deze al bij het grofvuil gelegen.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
  • Laatst online: 02-10 20:49
Mijn Bluetooth werkt niet meer.
Als ik de instellingen via de comm mannager en menu wil veranderen
krijg ik de melding:

Fout
De instellingen kunnen niet worden opgeslagen.

Ik heb al een factory default reset gedaan via Start - Bureau-accessoires - Opslag wissen.

Maar dat helpt ook niet. Wifi werkt wel..
De telefoon is nog geen 3 weken oud. (ohwja ik hebb een Qtek 8310)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Het is gewoon een zwaar matige telefoon. Ik zou hem niemand aanraden.

Paar weken geleden kreeg ik een telefoontje en wond ik me daar erg over op. Toen werkte mn telefoon ook nog eens niet en heb ik hem op een stuk vloerbedekking gegooid. Nu doet die dus uiteraard niets meer. Maarja, gelukkig weer mn 6230 terug die het tijdelijk beter deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 02:17:
Het is gewoon een zwaar matige telefoon. Ik zou hem niemand aanraden.

Paar weken geleden kreeg ik een telefoontje en wond ik me daar erg over op. Toen werkte mn telefoon ook nog eens niet en heb ik hem op een stuk vloerbedekking gegooid. Nu doet die dus uiteraard niets meer. Maarja, gelukkig weer mn 6230 terug die het tijdelijk beter deed.
:? Je kreeg een telefoontje, terwijl je toestel niet werkte en nadat je hem kapot had gegooid werkte hij nog eens extra niet. En je nokia heeft het ook maar tijdelijk beter gedaan dan... niet? En die is nu ook dus kaduuk.

Heel gek, maar op één of andere manier heb ik niet de neiging je afraden van deze telefoon (of welke dan ook) serieus te nemen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:33
Vooral als je dan dit topic erbij neemt : Waar super goedkope mobiel vinden? :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Hij heeft ook niet voor niets een clown als afbeelding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik zal mn verhaal toelichten. Jullie moeten weten dat het gister laat was toen ik mn bericht typte en al wat biertjes verder.

2 jaar geleden had ik een nokia 6230. Toen mn abbonement afliep heb ik daarvoor in de plaats de 8020 genomen. Die begaf het na een half jaar door toedoen van mijzelf en dus moet ik het resterende halfjaar met mijn 6230 doen die het nu ook begeven heeft.

Clear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

drdolittle schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:18:
Mijn Bluetooth werkt niet meer.
Als ik de instellingen via de comm mannager en menu wil veranderen
krijg ik de melding:

Fout
De instellingen kunnen niet worden opgeslagen.

Ik heb al een factory default reset gedaan via Start - Bureau-accessoires - Opslag wissen.

Maar dat helpt ook niet. Wifi werkt wel..
De telefoon is nog geen 3 weken oud. (ohwja ik hebb een Qtek 8310)
Heb je al een hard-reset gedaan? Dat is iets met de functieknopppen (t-zones en mail/sms) en de aan/uitknop indrukken. Dat is de meest grove reset die je kan doen geloof (inclusief dataverlies naar ik heb begrepen) in je handleiding staat het ergens verscholen maar wel uitgelegt hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdolittle
  • Laatst online: 02-10 20:49
Ik dacht dat die 2 reset methodes hetzelfde zijn.
Want ik was met de reset die ik beschrijf ook alle instellingen kwijt..

Ik zal eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:31:heb ik daarvoor in de plaats de 8020 genomen. Die begaf het na een half jaar door toedoen van mijzelf
En je raadt deze qtek dus af omdat...?

Ik denk dat die biertjes er meer mee te maken hadden dan een werkelijke slechte ervaring; hooguit indirect je slechte ervaring met die nokia :D

Maakt verder niet zo veel uit, maar mensen lezen deze topics om advies in te winnen. Als ze dan lezen dat een 8020 een klotig ding is, missen ze misschien een voor hen perfecte telefoon. Daarom is het goed om even duidelijk te maken dat het in jouw geval meer aan het gooien dan aan de telefoon lag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Januszjes schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:31:
Ik zal mn verhaal toelichten. Jullie moeten weten dat het gister laat was toen ik mn bericht typte en al wat biertjes verder.

2 jaar geleden had ik een nokia 6230. Toen mn abbonement afliep heb ik daarvoor in de plaats de 8020 genomen. Die begaf het na een half jaar door toedoen van mijzelf en dus moet ik het resterende halfjaar met mijn 6230 doen die het nu ook begeven heeft.

Clear?
Heel vreemd verhaal.... en volgens nieuwemobiel.nl kwam de 6230 2e kwartaal van 2004 uit. Kan dus hooguit 1,5 jaar oud zijn. Maa mijn T-Mobile SDA is een perfect ding. Lekker TomTommen met flitsnav voor de mobiele flitspalen en tal van andere tooltjes die op die telefoon werken. Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 23:55
Idd supertelefoon. Werkt na een jaar nog perfect. Een keer is mn pookje (ook wel joystick genoemd) eraf gevallen en uiteraard net toen ik aan het varen was. Qtek gebeld, toestel is afgehaald, twee weken later weer gebracht. Kan slechter toch?

toestel is meerdere keren gevallen (en hard ook, op klinkers o.a.) maar zit nog steeds stevig in elkaar.
Alles werkt nog en de bluetooth werkt ook prima behalve met de D500 maar da's bekend. Tomtom draait prima. Al met al geef ik deze telefoon een 9. Gewoon een heel goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg dit toestel met een week...ben alleen benieuwd of hij ook een geheugenkaart groter dan 256 mb ondersteund?? Iemand ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:47:
krijg dit toestel met een week...ben alleen benieuwd of hij ook een geheugenkaart groter dan 256 mb ondersteund?? Iemand ervaring mee??
ik heb er 1gb in zitten zonder problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253
Vandaag de adapt ad 500 GPS muis ontvangen. Werkt goed op de T-mobiel SDA met TOMTOM.
Na een paar seconden verbinding met GPS en rijden maar.

Nu nog een geschikte carkit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar (terechte en onterechte) negatieve reacties hier mijn positieve reactie:

Ik heb mijn Qtek 8020 nu 10 maanden in bezit, gebruik 'm redelijk intensief, staat 24/7 aan. Zit altijd in m'n broekzak (regelmatig vrij strakke spijkerbroek). Dagelijks active-syncen met Outlook. TomTom 5 erop (legaal).

- Mogelijkheden: 9/10: Ik zou niet weten wat ik nog meer moet wensen (binnen redelijke grenzen voor een telefoon natuurlijk). Een betere camera misschien. Windows Mobile is super!

Modbreak:Warez zijn niet toegestaan op Gathering of Tweakers. Het toegeven van gebruik hiervan zien we dus ook liever niet

- Levensduur batterij: 6/10: Ongeveer 3 dagen bij intensief bellen. 5 dagen bij minder intensief gebruik. Normaal voor smartphones denk ik.

- Degelijkheid toestel: 9/10: Prima degelijk toestel. Bij mij zit er nog geen krasje op, alle verf zit er nog op, hij ziet er nog precies zo uit als toen ik 'm kocht. Enige is dat ik een week geleden bijna m'n joystick-knopje kwijt was. Had toen een hele strakke spijkerbroek aan en het joystickje bleef achter m'n broekzak hangen waardoor het knopje eraf schoof. Gelukkig vond ik het knopje in m'n broekzak en kon 'm er zo weer opschuiven. Alles doet 't weer prima nu.

- Garantieafhandeling QTEK: ?/10: Geen ervaring mee

- Beeldscherm: 10/10: Superscherm. Veel beter dan een Nokia 6680 die een vriend van me vol trots aan me liet zien. "Moet je kijken wat een scherm" zij hij. Totdat ik m'n 8020 ernaast hield.

- Snelheid: 7/10: Prima snelheid. Alleen opstarten duurt idd iets te lang.

- Geluidskwaliteit normaal bellen: 8/10: Prima, niks mis mee

- Geluidskwaliteit hands-free functie: 6/10: Bruikbaar. Ben allang blij dat het erop zit. In de auto ben ik moeilijk te verstaan voor anderen, ik versta anderen perfect. Iets overstuurd, maar he, het is natuurlijk geen full-fledged carkit.

Mijn volgende telefoon wordt zeker weer een Qtek!

[ Voor 8% gewijzigd door Eggy op 10-03-2006 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:32:
Na een paar (terechte en onterechte) negatieve reacties hier mijn positieve reactie:

Ik heb mijn Qtek 8020 nu 10 maanden in bezit, gebruik 'm redelijk intensief, staat 24/7 aan. Zit altijd in m'n broekzak (regelmatig vrij strakke spijkerbroek). Dagelijks active-syncen met Outlook. TomTom 5 erop (legaal).

- Mogelijkheden: 9/10: Ik zou niet weten wat ik nog meer moet wensen (binnen redelijke grenzen voor een telefoon natuurlijk). Een betere camera misschien. Windows Mobile is super!

Modbreak:Warez zijn niet toegestaan op Gathering of Tweakers. Het toegeven van gebruik hiervan zien we dus ook liever niet

- Levensduur batterij: 6/10: Ongeveer 3 dagen bij intensief bellen. 5 dagen bij minder intensief gebruik. Normaal voor smartphones denk ik.

- Degelijkheid toestel: 9/10: Prima degelijk toestel. Bij mij zit er nog geen krasje op, alle verf zit er nog op, hij ziet er nog precies zo uit als toen ik 'm kocht. Enige is dat ik een week geleden bijna m'n joystick-knopje kwijt was. Had toen een hele strakke spijkerbroek aan en het joystickje bleef achter m'n broekzak hangen waardoor het knopje eraf schoof. Gelukkig vond ik het knopje in m'n broekzak en kon 'm er zo weer opschuiven. Alles doet 't weer prima nu.

- Garantieafhandeling QTEK: ?/10: Geen ervaring mee

- Beeldscherm: 10/10: Superscherm. Veel beter dan een Nokia 6680 die een vriend van me vol trots aan me liet zien. "Moet je kijken wat een scherm" zij hij. Totdat ik m'n 8020 ernaast hield.

- Snelheid: 7/10: Prima snelheid. Alleen opstarten duurt idd iets te lang.

- Geluidskwaliteit normaal bellen: 8/10: Prima, niks mis mee

- Geluidskwaliteit hands-free functie: 6/10: Bruikbaar. Ben allang blij dat het erop zit. In de auto ben ik moeilijk te verstaan voor anderen, ik versta anderen perfect. Iets overstuurd, maar he, het is natuurlijk geen full-fledged carkit.

Mijn volgende telefoon wordt zeker weer een Qtek!
Mee eens. Alleen het beeldscherm krijgt van mij een wat lagere beoordeling. Het is naemlijk erg slecht/niet afleesbaar in volle zon. Natuurlijk is dit bij heel veel toestellen het geval, maar het kan iig beter. Sowieso de algehele helderheid had wat hoger mogen liggen van me. En door mijn broeken komen er steeds allemaal (kleine) krasjes op het scherm te staan, waardoor pixels "verkleuren"

Verder ben ik érg tevreden met deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Aan alle 8020 freaks,

Mischien verklaren jullie me voor gek, maar ik ben van plan om eerdaags een Qtek8020 te gaan kopen. Dit omdat ik de 8300/8310 nog steeds te duur vind (260 tegen 430 euro)
Ben nieuw op dit gebied, maar heb hier al veel gelezen, maar zit toch nog met 2 vragen:

Als je software installeerd, en de accu is leeg, is dan alles weg? Natuurlijk niet wat op sd kaartje is geinstalleerd, maar puur op telefoon. Dit heb ik nml met een oudere pda ook. Ik heb daar een backup op sd gemaakt nadat app helemaal is geinstalleerd. Bij een reset zet ik dit terug, en werkt ie weer. oftewel moet dat met een smartphone ook?
Mijn tweede vraag is of dat de geluidsbug waar jullie het over hebben gehad.(slis,hick, wat je het ook noemt) al ooit is opgelost, omdat ik de tel. ook zeker als mp3 speler wil gebruiken.
Of jullie moeten met een heeeel goed argument komen om een 8300/8310 te kopen. (buiten het beter dispaly en ander besturingssysteem)
Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik zou persoonlijk even verder kijken maargoed. Los kopen is natuurlijk niet slim aangezien je een qtek 8020 gratis hebt bij een t-mobile 25 euro abbonement voor 1 jaar. Is dat natuurlijk een handigere oplossing.

Je bent niet je geheugen kwijt als de batterij leeg is. Dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casper4253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
Hi casper thx voor de tip, maar dan denk ik meteen bij zo'n aanbieding, zit hier een simlock op ?
Dit omdat hier in het zuiden kpn en vodaphone toch beter werken. En kan ik hier ook een ander rom update, bv die van de Qtek 8020 op plaatsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 13-09 13:30
eggiebert schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:10:
[...]

Hi casper thx voor de tip, maar dan denk ik meteen bij zo'n aanbieding, zit hier een simlock op ?
Dit omdat hier in het zuiden kpn en vodaphone toch beter werken. En kan ik hier ook een ander rom update, bv die van de Qtek 8020 op plaatsen??
Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbiedeing, en de SDA die ik bij mijn abonement kreeg is simlock vrij :D (geprobeert met mijn oude vodafoon abonement)

[ Voor 19% gewijzigd door Gabriel-LG op 17-03-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op de 8020 een mogelijkheid om óf alle SIM-contacten toch te synchroniseren met de PC, óf om die SIM-contacten te verplaatsen (of kopieeren) naar de telefoon?

Nu worden alleen de laatste paar nummers die ik nieuw heb (en dus op de telefoon staan) gesynct, maar al de rest van de nummers niet. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
Met de Sim-manager (menu Contacten) kopiëren naar Contactpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

eggiebert schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:10:
[...]

Die simlock is er binnen 2 minuten af te halen dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
eggiebert schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:49:
Aan alle 8020 freaks,

Mischien verklaren jullie me voor gek, maar ik ben van plan om eerdaags een Qtek8020 te gaan kopen. Dit omdat ik de 8300/8310 nog steeds te duur vind (260 tegen 430 euro)
Ben nieuw op dit gebied, maar heb hier al veel gelezen, maar zit toch nog met 2 vragen:

Als je software installeerd, en de accu is leeg, is dan alles weg? Natuurlijk niet wat op sd kaartje is geinstalleerd, maar puur op telefoon. Dit heb ik nml met een oudere pda ook. Ik heb daar een backup op sd gemaakt nadat app helemaal is geinstalleerd. Bij een reset zet ik dit terug, en werkt ie weer. oftewel moet dat met een smartphone ook?
Mijn tweede vraag is of dat de geluidsbug waar jullie het over hebben gehad.(slis,hick, wat je het ook noemt) al ooit is opgelost, omdat ik de tel. ook zeker als mp3 speler wil gebruiken.
Of jullie moeten met een heeeel goed argument komen om een 8300/8310 te kopen. (buiten het beter dispaly en ander besturingssysteem)
Graag jullie reacties.
ik denk dat het doorlezen van deze thread al meer dan genoeg zegt. Ik raad je zeer sterk aan door te sparen, of een ander toestel te kiezen. Ik zie zeker de voordelen van een Windows based Smartphone in, echter overweeg nog eens sterk een Symbian toestel. Als MP3 speler raad ik de 8020 af, en al heel zeker als je gebruik wilt maken van de interne speaker. Deze is ronduit slecht. Weinig volume uit te krijgen zonder dat het kraakt, en weinig bassen te krijgen. Een nokia 6310 en mijn huidige Samsung D600 scoren duidelijk beter.
Software is ook steeds meer toegespitst op 320x240 schermpjes, vooral games. Afhankelijk van wat je eisen zijn zou ik dit 'oude' model niet meer nemen.

Daarnaast is het voor mij met QTEK zowiezo volledig afgelopen, ik heb twee QTEK 8020's gehad, beide van dubieuze kwaliteit. Ik heb in april 2005 de eerste gekocht, m.a.w. in principe heb ik er nog garantie op maar ik heb hem achterin een kast gesmeten en een nieuwe telefoon gekocht. Zelfs al kreeg ik een gloednieuwe dan zou ik hem niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggiebert
Bedankt Rataplan, je hebt me overtuigt.
Ik heb ook nog eens flink rond gesurft en testen gelezen, en moet je zeggen ik ga toch voor een qtek 8300/8310.
De prijzen zijn lekker aan het zakken, maar dit lijkt me een geweldig toestel.
Ook mede omdat er wifi op zit en het betere display.
Toch heb ik een collega met een n70 waar ik mee heb zitten spelen, en is ook een mooi toestel maaaaar heeft ook zijn voor en tegens. En smaken verschillen natuurlijk.
Symbian is grafisch mooier, maar dat moet bij windows mobile met een mooi thema toch wel te overtreffen zijn, mede omdat de resolutie van de qtek hoger is als de N70 :)
In ieder geval iedereen bedankt. Ben er nog niet uit of het een 8300 of 8310 word, maar in ieder geval 1 van deze 2.
Groeten egbert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Als ik nu mocht kiezen, dan koos ik de 8310, puur op het uiterlijk.
Maar ik ben zeker niet ontevreden over mijn 8020, dus daar zullen de meningen verdeeld over blijven.
Die van mij doet het uitstekend na een jaar zeer intensief gebruik.

En theme: ja, dat vrolijkt je mobiel ontzettend op. Die standaard dingen zijn redelijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag de SDA II, wat een mogelijkheden zeg :9~

Daarom de volgende vragen die niet rechtstreeks uit de handleiding zijn te halen:
1) hoe kun je dat bliebje (bij het gebruik van de toetsen) uitzetten?
2) nadat ik op internet heb gezeten via gprs/bluetooth staat er bovenaan een G in het midden en af en toe ook rechts bij de netwerkontvangst-streepjes; wanneer deze zichtbaar zijn heb ik dan nog steeds contact met internet? dus; hoe weet je dat je geen verbinding meer hebt, zodra je uit 'opera' bent?
3) heb thuis een draadloze internetverbinding met wanadoo. via bluetooth heb ik hem al toegeveogd maar hoe kan ik via die verbinding contact maken met internet? kost heel wat minder dan bij t-mobile ;)

alvast bedankt voor een reactie...
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste