Heb nu eindelijk de A.C. Ryan AluboxTFX usb/esata binnen. Heb hem gelijk flink aan het werk gezet in een nogal warme kamer. De temperatuur zat op de 41 graden, valt me reuze mee! In een kamer met een wat betere temperatuur zal het zeker onder de 40 zijn. Dat klopt ook met de Bjorn3D review (37 graden tijdens load). En dat voor een behuizing zonder fan

Ik ben heel tevreden.
Ook erg leuk dat ze een bracket meeleveren waarmee je de interne sata aansluiting via een kabeltje omtovert naar een externe sata aansluiting. Maar de grootste verassing was wel dat er nog een kabeltje bij dat bracket hoort: voeding! Dus deze 3,5" behuizing kan zijn voeding van de pc krijgen en schakelt dus (net zoals 2,5" behuizingen met voeding via USB) uit als de pc uit/in standby is/gaat.
Wat wel echt slecht is, maar dat stond ook in de review, is het afdekplaatje aan de achterkant, heel zwak plastic. 1 haakje brak al direct af. Opsturen voor een nieuwe/garantie had ik geen zin in, kan ik weer 4 maanden wachten. Heb het kunnen repareren.
EDIT:
Heeft iemand nog een tip voor een correcte indeling van een 750 GB samsung disk?
Ik heb het nu zo (alles NTFS behalve Portable):
Portable.............32 GB
Documents........50 GB
Photo's..............66 GB
Music..............100 GB
Movies.............350 GB
Recordings.......100 GB
- Portable is bedoeld zodat als ik de harddisk via USB op bijv. een dvdspeler aansluit, hij dit herkent als een mass-storage apparaat. 32GB FAT32 is dan de max, waarbij je zeker weet dat de speler je apparaat correct herkend.
- Documents is voor de opslag van documenten, administratie, downloads etc van alles. Ook backups van oude documentmappen en belangrijke administratie
- Recordings is bedoeld voor digitenne opnames (1:1 opname van de mpeg2 uitzending rechtstreeks naar de harddisk).
Ik twijfel een beetje over de volgorde, ik vermoed dat dit geheel omgekeerd had moeten gebeuren.
- De Recordings partitie zal namelijk regelmatig gebruikt worden waarbij grote bestanden worden aangemaakt, vaak wordt gewist etc. Kortom veel activiteit met grote bestanden.
- De Music map, daar komen af en toe wat kleine muziekbestandjes bij.
- Dito voor de Movies map, af en toe wat series/films bij, dit zijn echter wel grote bestanden, vergelijkbaar met de Recordings map. Alleen worden deze gedownload, de snelheid is dus minder van belang.
- De map Foto's is een leuke, hier kunnen regelmatig zéér veel piepkleine bestanden bij komen, bewerkt worden etc. ook voor korte filmpjes geschoten met een fototoestel.
- de Documents partitie sja daar zit veel variatie in, zal regelmatig gebruikt worden maar geen grote bestanden.
- de Portable partitie MOET als eerste, anders heeft het ook geen nut. apparaten met USB poorten herkennen het anders niet (denk aan autoradios, tvs, dvdspelers etc.)
Ik zit vooral met die Recordings partitie... is het wel verstandig om die aan het eind van je harddisk te hebben?
[
Voor 62% gewijzigd door
Jazco2nd op 11-06-2008 00:49
]