Na het vervangen van mijn originele PlayStation 3 harde schijf voor eentje van 250 GB zit ik hier dus met een 60GB 2,5” harde schijf.
Zonde om te laten liggen, dus ik had het idee om een 2,5” externe behuizing aan te schaffen en daar mijn 60GB in te plaatsen. Altijd handig en zoals gezegd zonde om te laten slingeren.
Nu zijn er ontelbaar veel van die behuizingen, maar ik heb mijn keuze tot twee exemplaren weten terug te dringen. De CoolerMaster X Craft 250 Black en de Icy Box IB-266STUSD-B
Nu is Coolermaster een bekend merk op het gebied van behuizingen en koeling en Icy Box (Tagan) is ook niet echt slecht. Dus qua merk ga ik met een van die twee sowieso geen miskoop aan.
Na wat reviews op internet te hebben geraadpleegd ben ik er nog steeds niet uit en vandaar dat ik hier post. En dus ook de punten waarop ik twijfel en waarom ik de behuizing wel goed vind:
Coolermaster X Craft 250 Black
Coolermaster:
+ Aluminium Case
+ Back-Up met een druk op de knop
+ HD hangt goed vast in de behuizing
+ HD wordt gekoeld (interne koelribben)
+ Mooie etui
- Plastic (breekbaar)
De Icy Box
Icy Box:
+ 3,5” bay
+ Geheel van aluminium
+ Goede koeling
+ HD zit klem in de behuizing
+ Trillingsdempende rubbers
+ Etui
- Heeft twee keer USB nodig
- Etui is minder mooi dan van de Coolermaster
Dus qua koeling zit het bij beide behuizingen wel goed. Al is die van de Icy Box zonder interne koelribben, maar dat de behuizing van aluminium is maakt veel goed. Zoals gezegd is de etui van de Icy Box vele malen minder dan die van Coolermaster (in de laatste kan je ook kabels meenemen bijvoorbeeld). Maar de Icy Box heeft dus een 3,5” bay dus overplaatsen naar je pc zonder USB-kabel is ook wel handig.
Maar waar ik over viel:
Naar mijn weten hadden 2,5” SATA schijven meer dan genoeg aan de 5 volt die USB 2.0 levert. Dus dat je maar 1 USB-kabel in je pc of laptop hoeft te stoppen. Nu las ik in een review dat de Icy Box altijd twee USB-kabels nodig heeft. Een voor de data en eentje voor de power. Dat zou wel een groot minpunt zijn, want mijn laptop heeft niet echt veel USB-aansluitingen over.
Dus de vraag is de volgende:
Iemand ervaringen met een van bovenstaande behuizingen en weet mij over de streep te trekken?
En heeft de ICY Box echt twee keer USB nodig, want dat zou erg jammer zijn…
Ik vind inderdaad zwarte behuizingen met blauwe ledjes mooi
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.