[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55
Helaas heeft deze geen Raid 1 aan boord.

Het zal dus waarschijnlijk deze gaan worden.

Zie op http://www.samcheer.com/s...s_id=34A406F5&article=365

[ Voor 65% gewijzigd door Moris op 08-02-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Moris schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:51:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een externe harde schijf met de volgende aansluitingen zoals een USB2.0 en een eSata-aansluiting.

De prijs voor de behuizing is +/- 125 Euro
Dat is stevig aan de prijs. Ik ben zelf voor de Antec-MX1 gegaan (besteld, maar nog niet binnen). Een alternatief (wel duurder) is de Vantec-MX (kunnen 2 SATA schijven in). Beide met e-SATA & aan/uit knop.

Als je over de 100 euro heen wil gaan, zou ik zelf een NAS gaan bekijken als alternatief. Heb je gelijk een netwerk aansluiting, en (vaak) koeling. Kun je je NAS ergens onder in de kelder wegstoppen. De goedkopere behuizingen (<40 euro) hebben bijna nooit een koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Beide behuizingen hebben geen Raid 1 en dat moet ik eigenlijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Moris schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:28:
Beide behuizingen hebben geen Raid 1 en dat moet ik eigenlijk hebben.
2 schijven op een 2A voeding? lijkt me aan de krappe kant. Zie ook mijn eerdere posts... Een beetje schijf pakt meer dan 2A, laat staan wat er gebeurd als je je kastje aan zet en er 2 disks op moeten spinnen. Volgens mij staat er al elders (op tweakers?) iets over behuizingen met 2 schijven en voedingsproblemen.

Wel een mooi kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:08
BackSlash schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:04:
[...]

Je trekt het verhaal wel enigzins uit z'n verband... 1 persoon heeft drops in de transferrate die de schijf heeft aangesloten op een JMicron Sata controller... die staat al bekend vanwege z'n mindere prestaties.

Ik heb deze externe schijf ook en ik heb hem op de Intel Sata controller aangesloten en bij mij is de performance prima. Ik zal vanmiddag eens zo'n benchmarkje draaien voor een goede vergelijking.
Zoals aangekondigd hier mijn benchmark.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.j.gorter/Pictures/hdtune.png

Ik heb op de Intel controller dus geen last van die performance drops met de WD MyBook Studio. Overigens moet ik erbij zeggen dat mijn Sata controller op IDE mode draait, dus wellicht dat de prestaties nog wat beter waren geweest als dit aan zou staan.

offtopic:
Ik was bij de installatie van mijn pc iets te enthousiast Windows gaan installeren... kwam na de installatie er pas achter dat ik geen sata mode had ingesteld in het Bios... en om alleen hiervoor opnieuw windows te gaan installeren vind ik zonde van de tijd en moeite.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een nieuwe externe harde schijf. Ik heb nu een Philips van 160 GB aluminium behuizing en een klein fannetje. Maakt geen enkel geluid, alleen hoor je hem een beetje bij het plaatsen van data. Aangezien ik meer opslag ruimte nodig heb, wil ik er nog een externe HD bij. Maar tegenwoordig hebben ze allemaal geen fan meer om ze zo stil mogelijk te maken. Ik twijfel nu tussen 2 schijven:

Western Digital My Book™ Essential Edition™ 2.0

Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/frnt/wdfMyBook_Essential2.0_1U.jpg

en

Freecom Hard Drive

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00010622.jpg

Wie heeft er ervaring met een van deze schijven? Welke voert de warmte het beste af? Op gebied van specs verschilt het niet veel, welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algemene vraag: is het verstandig om een externe HD uit te doen als je hem lang niet gebruikt of gaat ie sowieso in de slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:02:
offtopic:
Ik was bij de installatie van mijn pc iets te enthousiast Windows gaan installeren... kwam na de installatie er pas achter dat ik geen sata mode had ingesteld in het Bios... en om alleen hiervoor opnieuw windows te gaan installeren vind ik zonde van de tijd en moeite.
Hoeft dan ook niet met wat hackwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik kan bijna niet geloven dat men een mooie behuizing ontwerpt met Raid 1 aan boord en deze met een brakke voeding verkoopt :? 8)7

Dan weet ik het niet meer welke behuizing met Raid 1 er nog in mijn budget past :?
kdekker schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:13:
[...]

2 schijven op een 2A voeding? lijkt me aan de krappe kant. Zie ook mijn eerdere posts... Een beetje schijf pakt meer dan 2A, laat staan wat er gebeurd als je je kastje aan zet en er 2 disks op moeten spinnen. Volgens mij staat er al elders (op tweakers?) iets over behuizingen met 2 schijven en voedingsproblemen.

Wel een mooi kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een mybook home 2 hardeschijf met 1TB opslag, en hij werkt helaas niet helemaal lekker. Ik heb hem eerst getest op mijn laptop en daar werkte hij perfect, op dat moment kwam ik erachter dat hij FAT32 gebruikt en dat hij standaard veel files erop heeft staan. Nu heb ik deze files eraf gehaal en gebackupt op een andere schijf, en ik heb de hardeschijf omgezet naar NTFS.

Hij werkte daarna nog steeds perfect. Maar toen ik hem aan mijn gewone computer aansloot ging mijn hele windows traag doen en wilde hij geen snelkoppelingen meer openen. Verder zie ik de hardeschijf niet. Het ledje op mijn hardeschijf doet een nightrider effect en de hardeschijf spint ook op.

Ik dacht eerst dat het kwam door het bovenstaande wat ik had gedaan, maar nadat ik hem op een andere computer getest had werkte hij daar gewoon vlekkenloos. Ik ben dus nu een beetje van alles aan het proberen om hem werkend te krijgen op mijn eigenlijk computer maar dat is tot nu toe nog niet gelukt.

Ik heb hetvolgende geprobeert:

- Standaard bestanden van de hardeschijf terug zetten
- Andere usb kabels/usb poorten
- Hardeschijf paar keer uit
- Opnieuw opgestart ( Maar dan blijft hij hangen voor het welkom scherm )
- Nvidia moederbord drivers eraf en er weer op gezet.

Het rare is dat hij de eerste keer wel de hardeschijf vond, maar dan vast loopt bij de install, en bij de 2e keer dat ik hem probeer te installeren het ik precies hetzelfde. Verder vind hij hem wel in de bios.

Alle computers waarop ik getest heb draaien op windows xp sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heb je al eens in apparaatbeheer gekeken of je USB-drivers nog in orde zijn :?

Heb je nog steeds op je pc de drivers werkend voor USB 2.0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29575355,noline]

Freecom Hard Drive

[afbeelding]

Wie heeft er ervaring met een van deze schijven? Welke voert de warmte het beste af? Op gebied van specs verschilt het niet veel, welke raden jullie me aan?
Ik heb die laatste maar dan de zwarte uitvoering in 400GB Heeft passieve koeling wordt warm niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik binnenkort een nieuw fototoestel met SD-opslag ga kopen, zit ik met een vraagje.

De SDHC-kaarten van over de 4 GB zijn nog belachelijk duur, en daarom zou ik graag met een externe harde schijf werken. Ik had gedacht aan een WD Passport II van een 120 GB. Is het mogelijk om deze rechtstreeks aan het fototoestel (Canon IXUS 860 IS) aan te sluiten of rechtstreeks op een SD-kaart met lagere capaciteit? Zo kan ik veel geld uitsparen aan SD-opslag, maar heb ik toch meer dan genoeg ruimte, zonder een pc te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:07:
Omdat ik binnenkort een nieuw fototoestel met SD-opslag ga kopen, zit ik met een vraagje.

De SDHC-kaarten van over de 4 GB zijn nog belachelijk duur, en daarom zou ik graag met een externe harde schijf werken. Ik had gedacht aan een WD Passport II van een 120 GB. Is het mogelijk om deze rechtstreeks aan het fototoestel (Canon IXUS 860 IS) aan te sluiten of rechtstreeks op een SD-kaart met lagere capaciteit? Zo kan ik veel geld uitsparen aan SD-opslag, maar heb ik toch meer dan genoeg ruimte, zonder een pc te hoeven gebruiken.
Ehr, nee, een hardeschijf rechtstreeks aansluiten op een fototoestel of SD kaartje gaat niet echt werken...

Je hebt wel zogenaamde imagetanks, daarmee kun je wel de inhoud van een geheugenkaartje kopieren naar een ingebouwde hardeschijf.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
[b][message=29575355,noline]

Freecom Hard Drive

[afbeelding]

Ik heb de freecom (wel de 160GB variant) en ben er zeer tevreden mee. Hij is snel, en als je hem niet gebruikt erg stil.
Enige nadeel (vind ik) is dat zodra je hem wél gebruikt hij nogal ratelt, maar dat kan mij opvallen omdat mijn interne HD absoluut geen geluid maakt.

Overigens denk ik dat de freecom de warmte beter afvoert, omdat de behuizing grotendeels uit aluminium bestaat en de MyBook van plastic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Ehr, nee, een hardeschijf rechtstreeks aansluiten op een fototoestel of SD kaartje gaat niet echt werken...
Met USB on-the-Go kan alles. Overigens heb je 4GB SDHC voor 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ik heb inmiddels een Antec-MX1 (i.c.m. Samsung F1 750Gb). Mooi kastje, kleine voeding (edoch maar 1.8A, maar de boel werkt), fluisterstil, maarrr... als ik de boel via USB aansluit laat de LED geen harddisk activiteit zien bij lezen/schrijven. Wel heel even bij aanzetten/power-on van de MX-1 (de LED is dus niet kapot), maar verder niet. Klopt dit? Volgens mij hoort die LED netjes te knipperen bij harddisk activiteit...

(alle connectors zitten vast, een SATA disk kun je maar op 1 manier aansluiten, dus verder kan er niets mis meegaan. Disk werkt verder prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tower410 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:49:
[...]

Ik heb de freecom (wel de 160GB variant) en ben er zeer tevreden mee. Hij is snel, en als je hem niet gebruikt erg stil.
Enige nadeel (vind ik) is dat zodra je hem wél gebruikt hij nogal ratelt, maar dat kan mij opvallen omdat mijn interne HD absoluut geen geluid maakt.

Overigens denk ik dat de freecom de warmte beter afvoert, omdat de behuizing grotendeels uit aluminium bestaat en de MyBook van plastic is.
Dan ga ik toch voor de Freecom. De MyBook zag er wel mooi uit, maar ook omdat hij niet helemaal afgesloten is kan er stof inkomen, wat mij ook niet helemaal lekker lijkt. Mijn huidige schijf ratelt ook bij het schrijven van data, maar daar stoor ik me niet zo erg aan. Aangezien hij toch voor het grote deel word gebruikt voor backup. En tijdens backuppen ben ik nooit bij mijn systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Xander schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:26:
[...]

Je hebt wel zogenaamde imagetanks, daarmee kun je wel de inhoud van een geheugenkaartje kopieren naar een ingebouwde hardeschijf.
Er bestaan wel cases met een USB aansluiting bedoeld voor USB sticks.. Nu heb je voor 4 euro al usbsticks waar je een SD kaartje insteekt. Zal later ff linkje zoeken naar zo'n case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel. Ik heb bijvoorbeeld ook een kabel gezien van camera naar USB, als deze naar mini-USB kan, kan je dan niet rechtstreeks naar de harde schijf?

Of de Ultra Plus SD-kaarten, die ingebouwd een USB-stekkertje hebben?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
kdekker schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:51:
Ik heb inmiddels een Antec-MX1 (i.c.m. Samsung F1 750Gb). Mooi kastje, kleine voeding (edoch maar 1.8A, maar de boel werkt), fluisterstil, maarrr... als ik de boel via USB aansluit laat de LED geen harddisk activiteit zien bij lezen/schrijven. Wel heel even bij aanzetten/power-on van de MX-1 (de LED is dus niet kapot), maar verder niet. Klopt dit? Volgens mij hoort die LED netjes te knipperen bij harddisk activiteit...
Iemand een antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tower410 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:49:
[...]

Er is ook een Freecom Hard Disk Pro variant met aluminium behuizing en een fan. Zou het de extra euro's (zon 70 euro meer) waard zijn? Of is de normale uitvoering zonder fan goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 19:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Er is ook een Freecom Hard Disk Pro variant met aluminium behuizing en een fan. Zou het de extra euro's (zon 70 euro meer) waard zijn? Of is de normale uitvoering zonder fan goed genoeg?
Voor één fannetje zou ik geen 70 euro meer betalen, dat zal ook wel niet het enige verschil zijn ;)
Deze wordt wel warm, maar nooit heet. Meer zoiets dat het lekker is om je handen erop te leggen als je net in de vrieskou hebt gefietst ;) Dus die extra fan is echt niet nodig.

De Pro variant heeft ook e-sata als ik het zo snel zie, maar ik heb ooit eens per ongeluk op deze schijf virtueel een pc gedraait (met VMPlayer) en ik moet zeggen dat dat best goed ging, al was het natuurlijk wel iets slomer dan een normale pc. Dus de snelheid is goed genoeg, zeker als je alleen back-ups doet. E-sata heb je voor back-ups denk ik niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:47
Ik ben zelf op zoek naar een externe oplossing waar meerdere HDD's in kunnen, zodat de oplossing schaalbaar is. Heb nu hier drie externe HDD's liggen, puur ter extra back-up van mijn RAID5 Array. Ik heb flink lopen googelen en dit topic doorgenomen, maar kom eigenlijk maar één bruikbare oplossing tegen die aan mijn wensen voldoet: de Fantec MR-35DUS2

Kan hier echter nauwelijks iets over vinden. Volgens de specs zit er een interne Silicon Image 5744 RAID controller in, maar daarnaast lees ik ook nog dat er een controller met Port Multiplier nodig is (Controller with port multipier (PM) needed.) Snap dan niet waar...in de PC? Lijkt me niet logisch...

Zijn er andere alternatieven die bieden:

-Meerdere HDD's te plaatsen;
-Geen limiet qua grootte HDD's (dus 1Tb per stuk moet kunnen);
-Aansluiting minimaal eSATA;
(-niet luidruchtig)?

Iemand iets die aan bovenstaande specs voldoet?

[ Voor 18% gewijzigd door MasterMaceMichu op 13-02-2008 00:12 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
hier ben ik ook naar op zoek :)
Het aanbod van dit type behuizingen is toch zeer klein :( :?
MasterMaceMichu schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:04:
Ik ben zelf op zoek naar een externe oplossing waar meerdere HDD's in kunnen, zodat de oplossing schaalbaar is. Heb nu hier drie externe HDD's liggen, puur ter extra back-up van mijn RAID5 Array. Ik heb flink lopen googelen en dit topic doorgenomen, maar kom eigenlijk maar één bruikbare oplossing tegen die aan mijn wensen voldoet: de Fantec MR-35DUS2

Kan hier echter nauwelijks iets over vinden. Volgens de specs zit er een interne Silicon Image 5744 RAID controller in, maar daarnaast lees ik ook nog dat er een controller met Port Multiplier nodig is (Controller with port multipier (PM) needed.) Snap dan niet waar...in de PC? Lijkt me niet logisch...

(-niet luidruchtig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag gister een aanbieding

Deze externe HD van Toshiba voor 89 euro, ongeveer zelfde specs als de Freecom, alleen kleinere buffer.

http://computers.beslist....4E-3G50_%29_Harddisk.html

Iemand ervaringen met deze harddisk?

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:04:

(-niet luidruchtig)?

Kijk, zoiets zocht ik dus ook al. Alleen dat verhaal met die multiplier is wel erg vaag. 1TB schijven moeten in ieder geval zeker kunnen, want Google levert ook een (Duitse) winkel op die deze DAS inclusief 2x 1TB schijven verkoopt. Wel gaar dat het ding (nog) geen Western Digital schijven ondersteunt volgens de specs :?
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:13:
Ik zag gister een aanbieding

Deze externe HD van Toshiba voor 89 euro, ongeveer zelfde specs als de Freecom, alleen kleinere buffer.

http://computers.beslist....4E-3G50_%29_Harddisk.html

Iemand ervaringen met deze harddisk?
Ik heb deze, alleen dan met 320GB schijf. Is echt een prima externe HD, gewoon met een aan/ uit schakelaar, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Wat betreft snelheden kan ik alleen niet echt van dienst zijn, omdat de USB van mijn computer gewoon brak is. Let wel dat het echt degene van het plaatje is (aluminium behuizing). Er is ook een dergelijke schijf van Toshiba met een zwart/ grijze plastic behuizing. Met die heb ik geen ervaring, maar ik hoor veel verhalen van mensen die problemen met die schijf gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dit beesje heeft alles wat je zou kunnen wensen van een externe behuizing:
QNAP 101

USB, Gigabit ethernet en eSATA aansluiting. Extra usb aansluiting voor usb stick/cardreader etc. Direct kopieren van USB -> harddisk. Auto power down / sleep mode !!

Mogelijkheid tot RAID1 via esata zodat je een veilige kopie hebt op een veilige plek.

FTP.HTTP en Bittorent downloads zonder pc.

en verder een hoop media server mogelijkheden, Twonky ... 185 euro in de pricewatch.

Maar ik denk dat ik voor de IcyDock MB-664US ga (50 euro). Duurder dan de AC Ryan TFX (29,95 euro), maar hij is getest als sneller en heeft de mogelijkheid om de voeding op je pc aan te sluiten zodat hij ook helemaal uit is als je pc uit is :)
Hopelijk is het mogelijk om in de toekomst een soort T kabeltje de maken/kopen die de esata & voeding poorten combineert tot 1 sata poort (nieuwe standaard die ook voeding ondersteund).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Een Raid 1 kan je nooit hebben met maar 1 harde schijf.
Dan zou je wel deze moeten hebben :)

Ik blijf wel alle goedkope "Gigabyte ethernet" oplossingen traag vinden :(
Jazco2nd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:04:
Dit beesje heeft alles wat je zou kunnen wensen van een externe behuizing:
QNAP 101

USB, Gigabit ethernet en eSATA aansluiting. Extra usb aansluiting voor usb stick/cardreader etc. Direct kopieren van USB -> harddisk. Auto power down / sleep mode !!

Mogelijkheid tot RAID1 via esata zodat je een veilige kopie hebt op een veilige plek.

FTP.HTTP en Bittorent downloads zonder pc.

en verder een hoop media server mogelijkheden, Twonky ... 185 euro in de pricewatch.

Maar ik denk dat ik voor de IcyDock MB-664US ga (50 euro). Duurder dan de AC Ryan TFX (29,95 euro), maar hij is getest als sneller en heeft de mogelijkheid om de voeding op je pc aan te sluiten zodat hij ook helemaal uit is als je pc uit is :)
Hopelijk is het mogelijk om in de toekomst een soort T kabeltje de maken/kopen die de esata & voeding poorten combineert tot 1 sata poort (nieuwe standaard die ook voeding ondersteund).

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 16-02-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Een harde schijf verbruikt "maximaal" maar 10 Watt.
2 harde schijven verbruiken "maximaal" 20 Watt.

Een voeding van 12Volt/2A levert dus 24 Watt, er blijft dus nog 4 Watt als reserve over.
De bijgeleverde voedingen zijn dus wel berekend en bieden voldoende garantie :)
kdekker schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Wel een mooi kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Moris schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:16:
Een Raid 1 kan je nooit hebben met maar 1 harde schijf.
Dan zou je wel deze moeten hebben :)

Ik blijf wel alle goedkope "Gigabyte ethernet" oplossingen traag vinden :(

[...]
Huh voor RAID 1 en 0 heb je toch 2 schijven nodig? De Qnap 101 bied deze mogelijkheid dus door een 2e harddisk via esata aan te sluiten neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Die eSata-aansluiting op de behuizing dient wel om een verbinding te maken op de controller van het moederbord en dus niet om een 2de schijf aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nou dan begrijp ik niet waarom er staat dat het raid 1 mogelijkheid heeft.
In elk geval heb ik mn icy dock besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
ShittyOldMan schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:18:
[...]

Ok, dat klinkt goed. De studio versie is ook degene die ik moet hebben wegens fw800 mogelijkheid. Van Lacie is er later nog een big disk extreme gekomen, de big disk extreme+, deze heeft wel een knop achterop. De oude inderdaad niet. Ik had juist begrepen dat de WD's net zo zouden reageren als die oude Lacie schijven met enkel een knop aan de voorkant, eenmalig uitzetten en automatisch aan bij een reboot. Maar kennelijk gaat dat dus goed :).
Uiteindelijk heb ik nu dus 2x 1tb mybook studio gehaald. Perfect ding, erg stil, en als je 'm handmatig uitschakelt blijft deze bij een reboot ook inderdaad gewoon uit. Ook de adapter/voeding is een stuk prettiger dan die van de lacie quadra (lichter en minder gepruts om 'm erin te prikken, met een beetje verkeerd doordrukken krijg je de lacie voedingen er verkeerd om in). Jammer wel dat er geen fw400 aansluiting op zit maar dit moet met een 800 -> 400 verloopkabel, waardoor je altijd deze kabel bij je moet hebben. Evenals de miniusb aansluiting. Maar meestal zit ik toch op fw800.
Verder zijn ze kleiner dan ik dacht, en zien ze er strakker uit dan ik dacht :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een externe harde schijf voor mijn broer.
Deze dient voornamelijk om zijn foto's op te slaan over langere tijd (dus niet zozeer backup, maar gewoon de enige opslag) en andere belangrijke zooi. Daarom dacht ik zelf aan een oplossing met Raid 1 mogelijkheid. We hebben de laatste tijd wat last gehad van kapotte schijven, dus gaan we liever voor de extra zekerheid van Raid 1, dan de extra opslagruimte.

Ik was zelf terecht gekomen bij de volgende schijven, allemaal 1 TB (2x500) met raid 1 mogelijkheid.
LaCie 2big Triple
Maxtor OneTouch III, Turbo Edition
Western Digital, My Book Pro Edtion II.

* Ik zag in een review dat de Maxtor goed werd beoordeeld, waarna ie in de gebruikerservaringen zelf keihard werd afgekraakt. (Firewire 800 die niet werkt, bagger software zodat het alles behalve "one touch" is. Heeft iemand daar zelf ervaringen mee?
* Ik zag ergens in dit topic al dat deze schijven niet op stand-by gaan, is dat schadelijk op de lange termijn?
* Heeft iemand ervaring met de LaCie? Ik kon niks vinden in dit topic.

Budget is max 300 euro.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
Ik zag op de site van raidsonic deze staan:
raidsonic IB-390StUSD-B

Afbeeldingslocatie: http://www.my-groove.net/de/data/products/externeGehause/IB390StUS-B_StUSD-B/390StUSD-B_PicBig.jpg

Mooie van deze is dat hij extern bruikbaar is maar dat je deze mbv een dockingstation ook in je pc kunt douwen. Het ding is vrij nieuw geloof ik, zie deze nog nergens te koop in NL.
Edit: zie net staan verfugbar vanaf 3/2008 dus idd een neiuw model

[ Voor 20% gewijzigd door Emcee op 19-02-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Ik heb laatst 2 Sharkoon Rapid-cases gehaald voor mijn oude IDE schijven die ik wat makkelijker toegankelijk wilde hebben. Het zijn degelijke massief aluminium kastjes met plastic front en rear. Het inbouwen van de schijven was een fluitje van een cent. Hier en daar kan de afwerking overigens wel iets beter: de plasticjes om het led-licht te verspreiden zitten bij allebei los. Maar voor die 2 tientjes hoor je mij niet klagen.

Nou vroeg ik me alleen af: ik merkte laatst dat de schijf na een tijdje idle zijn op standby gaat. De harddisk stopt ook met draaien. Is dat bij meer behuizingen? Heb al met instellingen in Vista zitten spelen, maar dat geldt kennelijk alleen voor interne schijven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Moris en MasterMaceMichu, nog iets geschikts kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik ben eigenlijk op zoek naar een winkel in de buurt van Antwerpen/Mechelen.
Die deze mooie behuizing kan/wil leveren :9~

Zie even hier voor de info
Dav1d schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Ik ben ook in de running voor een behuizing die 2x SATA in RAID 1 doet (met power saving als het even kan), met eSATA en USB poort. Wel of geen ventilator ben ik niet zo bang voor.

Probleem van iets dergelijks is de verkrijgbaarheid en daarmee de prijs: hoog, die komt al snel in de buurt van een simpele NAS (met voor mij overbodige features). Blijkbaar is hier geen grote markt voor, zoveel eisen stel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ja, het is inderdaad moeilijk om een behuizing te zoeken met Raid 1 en een externe eSata-aansluiting.
Ik wacht nog op een aantal winkels hun antwoord of ik deze behuizing bij hen kan bestellen.

Trouwens een eenvoudige NAS is veel te traag voor data-transport en moeilijker te configureren :(
Dav1d schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:19:
Ik ben ook in de running voor een behuizing die 2x SATA in RAID 1 doet (met power saving als het even kan), met eSATA en USB poort. Wel of geen ventilator ben ik niet zo bang voor.

Probleem van iets dergelijks is de verkrijgbaarheid en daarmee de prijs: hoog, die komt al snel in de buurt van een simpele NAS (met voor mij overbodige features). Blijkbaar is hier geen grote markt voor, zoveel eisen stel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Moris schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 16:10:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een winkel in de buurt van Antwerpen/Mechelen.
Die deze mooie behuizing kan/wil leveren :9~

Zie even hier voor de info
Waarom niet bestellen vanuit Nederland of Duitsland? Op z'n goedkoopst €118,89 incl. verzending naar België. Blijft duur voor een relatief eenvoudig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dat zal volgens mij inderdaad nog de enige oplossing zijn om weeral iets in het buitenland te moeten kopen.
Wanneer ik de garantie mocht nodig hebben is dat natuurlijk weeral lastig, hé
Dav1d schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:04:
[...]

Waarom niet bestellen vanuit Nederland of Duitsland? Op z'n goedkoopst €118,89 incl. verzending naar België. Blijft duur voor een relatief eenvoudig apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Moris op 25-02-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb eindelijk een winkel gevonden hier in de buurt.
Die mij deze mooie externe behuizing van het merk Fantec kan leveren aan de prijs van 159 Euro :)

Als hier iemand nog op zoek is naar deze behuizing met Raid 0 en 1, dan geef ik je het adres wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Dav1d schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:06:
Ik heb de afgelopen tijd geen tijd meer gehad....

@Moris...Die Fantec is in NL. dus een stuk goedkoper.

[ Voor 25% gewijzigd door MasterMaceMichu op 26-02-2008 21:34 . Reden: Op blijven letten.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De behuizing staat in Nederland goedkoper zonder de verzendingskosten gerekend.
Daarom toch een winkel in de buurt gezocht en garantie kort bij de deur is even belangrijk :)

De behuizing is ondertussen al besteld ;)
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:31:
[...]

Ik heb de afgelopen tijd geen tijd meer gehad....

@Moris...Die Fantec is in NL. dus een stuk goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 26-02-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Moris schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:12:
Ik heb eindelijk een winkel gevonden hier in de buurt.
Die mij deze mooie externe behuizing van het merk Fantec kan leveren aan de prijs van 159 Euro :)

Als hier iemand nog op zoek is naar deze behuizing met Raid 0 en 1, dan geef ik je het adres wel.
Waar heb je 'm besteld Moris?
Heb wel interesse...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Moris schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:48:
De behuizing staat in Nederland goedkoper zonder de verzendingskosten gerekend.
Daarom toch een winkel in de buurt gezocht en garantie kort bij de deur is even belangrijk :)

De behuizing is ondertussen al besteld ;)

[...]
Ben benieuwd wat je er van vind....Let us know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Wordt het niet eens tijd voor een volgend topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ook ik ben op zoek naar een goeie externe HDD. Firewire zou leuk zijn, maar USB 2.0 volstaat ook. Het gaat dan voornamelijk om de opslag van muziek en film, waar 500 GB wel zou volstaan. Een maximumprijs van 100 euro is dan ook al wel waar ik aan zit te denken. Ik heb er overigens drie nodig, aangezien mijn halve familie het ook braucht.

Wie kan mij vertellen welke de beste keuze zou zijn? Ik heb namelijk zelf al wel onderzoek gedaan, maar stuit steeds op verhalen als: ,,Ik was ineens al mn bestanden kwijt" en ,,Crappy behuizing".

Aangezien ik verder geen best buy topic hierover kan vinden hoor ik graag van jullie ervaren tweakers wat voor mij de beste keus zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

deejaylethal schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:32:
Ook ik ben op zoek naar een goeie externe HDD. Firewire zou leuk zijn, maar USB 2.0 volstaat ook. Het gaat dan voornamelijk om de opslag van muziek en film, waar 500 GB wel zou volstaan. Een maximumprijs van 100 euro is dan ook al wel waar ik aan zit te denken. Ik heb er overigens drie nodig, aangezien mijn halve familie het ook braucht.

Wie kan mij vertellen welke de beste keuze zou zijn? Ik heb namelijk zelf al wel onderzoek gedaan, maar stuit steeds op verhalen als: ,,Ik was ineens al mn bestanden kwijt" en ,,Crappy behuizing".

Aangezien ik verder geen best buy topic hierover kan vinden hoor ik graag van jullie ervaren tweakers wat voor mij de beste keus zou zijn.
Is het niet handiger als je zelf het topic doorpluist? Al dan niet met de pricewatch geselecteerd op dan wel kant en klare behuizingen tot 500GB of minder, max 100 euro en anderzijds dezelfde instellingen, maar dan met zelfbouw plus losse disk van 500GB?

Ik selecteer alle hardware producten aan de hand van mijn criteria in de pricewatch en zoek daarna naar de reviews die in de pricewatch staan en hier op GoT om een beter beeld te krijgen van eventuele problemen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ik heb zelf wel iets gevonden, maar vaak zijn er al wel topmodellen aangewezen van de "standaard" producten. (zie bijvoorbeeld in-ear earphones) Dat kon ik hier niet terugvinden, daarom vroeg ik ernaar.

Waar ik eigenlijk een beetje tussen zit te dubben is de Toshiba PX1394E-3G50 en de Lacie 301285E. Goedkoop te vinden bij Computerland. Kan iemand mij aangeven welke de voorkeur boven de ander verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
De AC Ryan AluBoxTFX heeft zeer goede reviews en is betaalbaar. Heeft USB, esata, aan/uit knop en geen fan (en toch lekker koel tijdens tests), antivibratie/shock techniek ingebouwd. Koop een 500GB en je kan voor 100 klaar zijn.

Ik heb de Icy bestelling geannuleerd en de AluboxTFX besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Moris => Heb je de Fantec al en hoe bevalt tie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Neen, deze staat nog in bestelling.
Ik heb wel als mobiele opslag de externe behuizing van Coolermaster Xcraft 350 gekocht.
Deze is mooi, zonder schroeven, zonder fan, met USB 2.0 en eSata-aansluiting :9~
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:33:
@Moris => Heb je de Fantec al en hoe bevalt tie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Laguna schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:52:
[...]

Zal eens kijken, maar denk dat je dan iets van 25mb/s haalt.

[...]

Dit is normaal is bij mij ook :) Ik heb zelf dat programmatje van WD geïnstalleerd zodat ik zelf kan bepalen wanneer ie spin-down doet, vond het nogal irritant dat ie elke keer weer opspinde als ik verkenner opende.
Weet iemand over welk programma Laguna het hier heeft? Ik heb een Essential 2, en ik vind het ook erg vervelend dat hij de hele tijd moet upspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Ik heb deze behuizing besteld: AC Ryan AluBox 3.5

Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/6/3/5/63570/img/1/G.jpg
  • Interface naar PC: USB 2.0 & eSATA
  • Compatible met: 3.5 inch IDE / S-ATA harddisk
  • Kleur: Blauw
Voor slechts € 26,23 besteld. Het kopieren van 500GB zal nu iets sneller gaan dan met mijn Lacie behuizing met USB 2.0 interface. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Na wat heen-en-weer gemail met Fantec, besloten hem toch aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://images.fantec.de/2396_g.jpg

Deze tezamen met 2 Samsung F1 750GB Spinpoints moet voorlopig weer afdoende zijn voor een degelijke back-up van mijn RAID5 array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Ik zag dit opduiken op het CeBIT verslag van ome Tom.

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2008/03/07/cebit_thermaltake_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2008/03/07/cebit_thermaltake_06.jpg
Two other products caught our eyes. The first one is a hot plug module for classical 3.5" hard disk. You can S-ATA hard drive on this module destined to remain on your desktop and you can access to the data it holds. You can link it to a PC using USB or S-ATA and it must be plugged on the wall to bring, in return, electricity to the hard drive (the USB isn't enough). It also is a 4 USB port hub. Thermaltake hasn't settled on a name yet.
Eigenlijk totaal nutteloos t.o.v. een beter draagbare 2.5" of bv. een WD Elements. Maar het ziet er wel nice uit :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb net dezelfde configuratie besteld, laat je ons iets weten hoe alles bevalt :)
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:25:

[afbeelding]

Deze tezamen met 2 Samsung F1 750GB Spinpoints moet voorlopig weer afdoende zijn voor een degelijke back-up van mijn RAID5 array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Ik zal een productreview maken als ik tijd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Moris schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:37:
Ik heb net dezelfde configuratie besteld, laat je ons iets weten hoe alles bevalt :)
[...]
Ik ben ook al heel lang van plan om een NAS te bestellen. Dit is nog wel de mooiste/leukste die ik tot nu toe heb gezien. Waar hebben jullie deze besteld? Die site in de eerste post, of is deze ook ergens dichterbij te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dit is geen NAS maar wel een DAS :)
Acid__Burn schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Ik ben ook al heel lang van plan om een NAS te bestellen. Dit is nog wel de mooiste/leukste die ik tot nu toe heb gezien. Waar hebben jullie deze besteld? Die site in de eerste post, of is deze ook ergens dichterbij te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
@Acid__Burn:

Dit is idd een DAS (dus gewoon een 'domme' externe HDD houder, met RAID in dit geval).
Weet niet wat voor jou dichtbij is, maar ik heb hem hier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik woon in België, tussen Antwerpen en Brussel.
Dus helaas te ver om zelf te gaan halen.
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 15:26:
@Acid__Burn:

Dit is idd een DAS (dus gewoon een 'domme' externe HDD houder, met RAID in dit geval).
Weet niet wat voor jou dichtbij is, maar ik heb hem hier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Laatst online: 22-08 11:53
Moris schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:05:
Dit is geen NAS maar wel een DAS :)
[...]
Excuus, dat klopt. Ben zelf opzoek naar een (laten we het zo noemen) externe opslag. Maar NAS vind ik niet echt een mooie oplossing persoonlijk. Maar deze zeker wel. Ga er eens naar informeren, en ben benieuwd naar jullie reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Western Digital My Book Premium Edition II 2TB gekocht maar gelijk toen ik hem uitpakte uit de doos hoorde ik 'iets' in de behuizing los zitten :( . Het klinkt als een kunstof iets.
Zal er iets intern in de behuizing afgebroken zijn ? Ik heb wel geprobeerd om hem te installeren en
onder de RAID manager in windows wordt ie als healthy aangegeven. Ik heb snel afgesloten want ik durf het eigenlijk niet aan om verder te gaan i.v.m. garantie. Ik durf de behuizing ook niet open te maken i.v.m. de garantie. Heeft er iemand tips of suggesties ? Ik ga in ieder geval de helppdesk
van het bedrijf (redcoon.nl) waar ik hem heb gekocht bellen en het voorleggen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Emcee schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:31:
Ik zag op de site van raidsonic deze staan:
raidsonic IB-390StUSD-B

[afbeelding]

Mooie van deze is dat hij extern bruikbaar is maar dat je deze mbv een dockingstation ook in je pc kunt douwen. Het ding is vrij nieuw geloof ik, zie deze nog nergens te koop in NL.
Edit: zie net staan verfugbar vanaf 3/2008 dus idd een neiuw model
Idd een mooi dingetje en als ik de datasheet mag geloven kan je zowel PATA als SATA dingen in z'n dock douwen :P precies wat ik zoek, k heb nu iets van 3 externe HDD op laptop formaat waarvan 1 PATA, en dit is wel een erg mooie combinatie :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey guys,
Heb toevallig net een weekje dezelfde configuratie in huis.
Bevalt op zich prima, hij is heerlijk stil en snel genoeg voor mij. Esata snelheid gemeten met total commander varieert van zo'n 15 mb/sec tot soms ruim 30+Mb.
Installatie van harde schijven is superhandig.Gewoon laatje openen, HD erin klikken en dat is het :-)
Enige minpunt vind ik de warmteontwikkeling, na een uur of wat gebruik zijn de HD's gloeiend heet.
Als permanente 24/24 backup dus wellicht minder geschikt, benieuwd of dat bij jullie ook zo is !
Gezien de prijs/kwaliteit verhouding toch erg tevreden.
Moris schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 08:37:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14
M@rijn schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:33:
[...]

Idd een mooi dingetje en als ik de datasheet mag geloven kan je zowel PATA als SATA dingen in z'n dock douwen :P precies wat ik zoek, k heb nu iets van 3 externe HDD op laptop formaat waarvan 1 PATA, en dit is wel een erg mooie combinatie :z
Het zijn wel twee verschillende modellen, het is SATA of PATA. (dus niet SATA en PATA mogelijk wat bij sommige acryan behuizingen wel kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
MasterMaceMichu schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:25:

[afbeelding]

Had hem afgelopen woensdag binnen en is vrijdag weer als een DOA retour gegaan. USB herkenning was geen probleem, maar zodra ik hem aansloot op eSATA bevroor de hele PC...(eSATA werkt wel, want heb er nu al een externe HDD van 500GB aan hangen).

Ook werkte de Fan absoluut niet....

Hopelijk krijg ik deze week een wel werkend exemplaar van MHS.....To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Iomega 500gb HDD, was officieel 100 euro bij BCC, heb hem meegekregen voor 90. Heb hem al een aantal maanden 24/7 aan staan, geen problemen mee. Zit nu 277GB op, overschrijven van PC naar HDD gaat redelijk maar het duurt wel even als je je hele muziekcollectie van je PC naar HDD wil zetten. Andersom overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Heb je de bijbehorende software "Disk Management Software" gebruikt/geïnstalleerd voor je Raid-configuratie in de externe behuizing van Fantec :?

Anders lijkt me het heel normaal dat je pc hierdoor bevriest ;)

De ventilator begint zich te laten horen wanneer de temperatuur voldoende hoog oploopt en zal dus niet onnodig voor herrie zorgen wanneer dat niet nodig is :)

Ik heb mijn Fantec vrijdag geinstalleerd en deze straalt voor de zachte prijs echt degelijkheid uit :9~
MasterMaceMichu schreef op zondag 16 maart 2008 @ 15:38:
[...]

Had hem afgelopen woensdag binnen en is vrijdag weer als een DOA retour gegaan. USB herkenning was geen probleem, maar zodra ik hem aansloot op eSATA bevroor de hele PC...(eSATA werkt wel, want heb er nu al een externe HDD van 500GB aan hangen).

Ook werkte de Fan absoluut niet....

Hopelijk krijg ik deze week een wel werkend exemplaar van MHS.....To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik sta ook op het punt een externe schijf zelf samen te stellen. Zit daarbij te denken aan de:

- AC Ryan AluBox 3.5
of
- Vantec NexStar 3

Lijken mij allebei wel goede behuizingen, met allebei eSATA en USB aansluitingen.

Welke schijf zou ik daarbij het beste kunnen gebruiken? Het moet een 500GB schijf zijn.

- Samsung Spinpoint T166
- Western Digital Caviar SE16
- Seagate Barracuda 7200.10
- Seagate Barracuda 7200.11
- Hitachi Deskstar T7K500

Zijn er van deze schijven die voorkeur genieten als externe schijf? (qua warmte en geluidsproduktie bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ik heb inmiddels de 2e Antex-MX1 (eerste DOA retour) en ook daar werkt de LED niet i.c.m. read/write acties met een Samsung F1 750Gb. eSata heb ik nog niet geprobeerd (ga ik proberen), maar: USB haalt ca. 32-35Mb/s (dat is al meer als iemand anders hiervoor al noemt voor eSata). Voor eSata zou zowat het dubbele moeten kunnen. Ik ga het proberen, maar moet hiervoor eerst een cardbus kaartje kopen...

De contacten lopen inmiddels niet meer via EMPC, maar via Antec rechtstreeks. Service van Antec is wel goed, want ze hebben inmiddels een nieuwe printplaat (pcb) gestuurd, maar ook dat hielp niet. Ik heb geen idee of de Samsung of de harddisk behuizing de boosdoener is, maar ik verdenk de Samsung (daar Antec anders voor iedere klant klachten zou hebben). Mogelijk speelt de grootte van de schijf (>500Gb) ook een rol (500Gb = magische grens?)

[ Voor 38% gewijzigd door kdekker op 17-03-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

ShittyOldMan schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:30:
[...]
Uiteindelijk heb ik nu dus 2x 1tb mybook studio gehaald. Perfect ding, erg stil, en als je 'm handmatig uitschakelt blijft deze bij een reboot ook inderdaad gewoon uit. Ook de adapter/voeding is een stuk prettiger dan die van de lacie quadra (lichter en minder gepruts om 'm erin te prikken, met een beetje verkeerd doordrukken krijg je de lacie voedingen er verkeerd om in). Jammer wel dat er geen fw400 aansluiting op zit maar dit moet met een 800 -> 400 verloopkabel, waardoor je altijd deze kabel bij je moet hebben. Evenals de miniusb aansluiting. Maar meestal zit ik toch op fw800.
Verder zijn ze kleiner dan ik dacht, en zien ze er strakker uit dan ik dacht :P
Hoe is de snelheid over FW400/800? Hij moet bij mij HD content gaan 'streamen' naar een Mac Mini namelijk. Thanks.

Zit er trouwens een fan in? Die Site van de WD My Books is namelijk erg brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Moris schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:19:
Heb je de bijbehorende software "Disk Management Software" gebruikt/geïnstalleerd voor je Raid-configuratie in de externe behuizing van Fantec :?

Anders lijkt me het heel normaal dat je pc hierdoor bevriest ;)

De ventilator begint zich te laten horen wanneer de temperatuur voldoende hoog oploopt en zal dus niet onnodig voor herrie zorgen wanneer dat niet nodig is :)

Ik heb mijn Fantec vrijdag geinstalleerd en deze straalt voor de zachte prijs echt degelijkheid uit :9~

[...]
Nou....er zat dus geen CD bij.....Heb wel van de Fantec site de 'Steelvine Manager' gedownload. Wat wel raar was dat hij het op USB twee wel deed.....ook de software, op eSATA was het niets dan kommer ende kwel! Opvallend was wel in USB2 mode dat ik in de software zag dat er geen tempsensor was geïnstalleerd!

Afijn, hij ligt nu bij Mobile Harddisk Solutions, hoop snel een andere te krijgen.

De nieuwe Areca ARC-5020 ziet er ook goed uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1205352372.jpg.

Ben benieuwd wat die gaat kosten en wanneer hij beschikbaar komt....(Webconnexxion -DE leverancier van Areca stuff in NL- weet nog geen details helaas...). Wellicht toch wat te vroeg een besluit genomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Er zat bij mij ook geen CD bij :(
Gelukkig is alles via de website te downloaden of kan je ook terecht bij Promise (voor Firmware en software) :9~

Mijn Promise softwareversie is 5.1.24
Mijn Promise Firmware is net geupdate naar versie 1516

De fan is via de interne hardware Temperatuur geregeld en treed in werking wanneer dit nodig is.
Het is zelf zo dat ik het zelfs niet hoor wanneer deze aan gaat maar de fan wel zie draaien :9~
De Raid 1 configuratie heb ik uitvoerig getest, door een harde schijf te verwijderen, daarna te formateren en terug te plaatsen.
En Tataa, daar gebeurd een Rebuiding van het Raid 1 :9~

Kort gezegd, ik ben zéér tevreden met deze zeer goedkope behuizing met ingebouwde Promise 5744 Raid-controller :9~

Ik hoop voor jou dat je succes hebt met de volgende Fantec d:)b
MasterMaceMichu schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:12:
[...]

Nou....er zat dus geen CD bij.....Heb wel van de Fantec site de 'Steelvine Manager' gedownload. Wat wel raar was dat hij het op USB twee wel deed.....ook de software, op eSATA was het niets dan kommer ende kwel! Opvallend was wel in USB2 mode dat ik in de software zag dat er geen tempsensor was geïnstalleerd!

Afijn, hij ligt nu bij Mobile Harddisk Solutions, hoop snel een andere te krijgen.

De nieuwe Areca ARC-5020 ziet er ook goed uit:
[afbeelding].

Ben benieuwd wat die gaat kosten en wanneer hij beschikbaar komt....(Webconnexxion -DE leverancier van Areca stuff in NL- weet nog geen details helaas...). Wellicht toch wat te vroeg een besluit genomen.....

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 19-03-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Promise??? Het is een Silicon Image 57xx chip. Waar heb je die software dan vandaan??

Wellicht handig je DM aan te zetten, dan bevuilen we dit topic minder met onze slowchat.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Je hebt gelijk, het is een Controller van Silicon Image type 5744 die aan boord is van de Fantec behuizing. Ik vergiste me eventjes met een ander behuizing die ik nog heb staan 8)7

De software haalde ik van deze site :)

Wat bedoel je met DM :?
MasterMaceMichu schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:15:
Promise??? Het is een Silicon Image 57xx chip. Waar heb je die software dan vandaan??

Wellicht handig je DM aan te zetten, dan bevuilen we dit topic minder met onze slowchat.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Moris op 19-03-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Heb in overleg met MHS besloten om mijn geld terug te nemen. Hij werkte daar wel....Ik ga wachten op de Areca....

DM>Direct Messages (zie bovenin de pagina om het aan te zetten onder MyReact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 20:55

FeaR

In GoT we trust

Na het vervangen van mijn originele PlayStation 3 harde schijf voor eentje van 250 GB zit ik hier dus met een 60GB 2,5” harde schijf.

Zonde om te laten liggen, dus ik had het idee om een 2,5” externe behuizing aan te schaffen en daar mijn 60GB in te plaatsen. Altijd handig en zoals gezegd zonde om te laten slingeren.

Nu zijn er ontelbaar veel van die behuizingen, maar ik heb mijn keuze tot twee exemplaren weten terug te dringen. De CoolerMaster X Craft 250 Black en de Icy Box IB-266STUSD-B

Nu is Coolermaster een bekend merk op het gebied van behuizingen en koeling en Icy Box (Tagan) is ook niet echt slecht. Dus qua merk ga ik met een van die twee sowieso geen miskoop aan.

Na wat reviews op internet te hebben geraadpleegd ben ik er nog steeds niet uit en vandaar dat ik hier post. En dus ook de punten waarop ik twijfel en waarom ik de behuizing wel goed vind:

Coolermaster X Craft 250 Black
Afbeeldingslocatie: http://www.i-tech.com.au/Library/Image/Product/RX-250-U2BN-GP.jpg

Coolermaster:
+ Aluminium Case
+ Back-Up met een druk op de knop
+ HD hangt goed vast in de behuizing
+ HD wordt gekoeld (interne koelribben)
+ Mooie etui

- Plastic (breekbaar)

De Icy Box
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/images/producten/b/028915b.jpg

Icy Box:
+ 3,5” bay
+ Geheel van aluminium
+ Goede koeling
+ HD zit klem in de behuizing
+ Trillingsdempende rubbers
+ Etui

- Heeft twee keer USB nodig
- Etui is minder mooi dan van de Coolermaster

Dus qua koeling zit het bij beide behuizingen wel goed. Al is die van de Icy Box zonder interne koelribben, maar dat de behuizing van aluminium is maakt veel goed. Zoals gezegd is de etui van de Icy Box vele malen minder dan die van Coolermaster (in de laatste kan je ook kabels meenemen bijvoorbeeld). Maar de Icy Box heeft dus een 3,5” bay dus overplaatsen naar je pc zonder USB-kabel is ook wel handig.

Maar waar ik over viel:
Naar mijn weten hadden 2,5” SATA schijven meer dan genoeg aan de 5 volt die USB 2.0 levert. Dus dat je maar 1 USB-kabel in je pc of laptop hoeft te stoppen. Nu las ik in een review dat de Icy Box altijd twee USB-kabels nodig heeft. Een voor de data en eentje voor de power. Dat zou wel een groot minpunt zijn, want mijn laptop heeft niet echt veel USB-aansluitingen over.

Dus de vraag is de volgende:
Iemand ervaringen met een van bovenstaande behuizingen en weet mij over de streep te trekken?
En heeft de ICY Box echt twee keer USB nodig, want dat zou erg jammer zijn…

Ik vind inderdaad zwarte behuizingen met blauwe ledjes mooi :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FeaR1986 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:58:
Maar waar ik over viel:
Naar mijn weten hadden 2,5” SATA schijven meer dan genoeg aan de 5 volt die USB 2.0 levert. Dus dat je maar 1 USB-kabel in je pc of laptop hoeft te stoppen. Nu las ik in een review dat de Icy Box altijd twee USB-kabels nodig heeft. Een voor de data en eentje voor de power. Dat zou wel een groot minpunt zijn, want mijn laptop heeft niet echt veel USB-aansluitingen over.
't is niet de spanning, maar de stroom... Bij het opspinnen van een HD trekt deze (meestal) net wat meer dan 500mA wat toevallig net de max mA van één USB-poort is. Vandaar dat je er 2 nodig hebt. Al zullen er vast wel HD's zijn die met 500mA wel uit de voeten kunnen ;)

Ik ga dit topic ook maar eens in de gaten houden. Komt nieuwe HD voor in m'n laptopje, de oude HD wil ik dan in een behuizing schroeven. Nou moet die behuizing géén adapter nodig hebben, 2 USB-poorten daarentegen vind ik niet zo erg :P Eens kijken of die Icy Box die hierboven genoemd is wat is :)

Edit: net die Icy Box besteld, maar dan de versie zonder de 3,5” bay...

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-03-2008 13:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
FeaR1986 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:58:
Coolermaster X Craft 250 Black
[afbeelding]

Coolermaster:
+ Aluminium Case

- Plastic (breekbaar)
:?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:51
Nadat ik mun laatste vrije gigabyte verspeelt had op mijn laptop schijf, heb ik besloten om die te vervangen.

Momenteel zit ik met een Hitachi Travelstar 5K100 100gb SATA (5400 rpm) schijf. Deze wordt vervangen door een nog nader te bepalen 320gb schijf. Dus hou ik de 100gb schijf over. Hier wil ik een externe behuizing voor hebben.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn te veel behuizingen en bijna nergens staat ook daadwerkelijk alle informatie die ik wil hebben. Ik heb namelijk een paar eisen.
- 2,5"
- SATA compatibel
- usb2
- GEEN externe voeding
- En moet werken via 1 usb stekker. Aangezien mij laptop niet meer veel poorten vrij heeft.

Ik weet niet of het dit soort configuraties geeft, maar wie o wie heeft suggesties?? Het liefst ook behuizingen die er een beetje fatsoenlijk uitzien.
Alvast bedankt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 20:55

FeaR

In GoT we trust

Ik ben er trouwens uit welke behuizing ik ga nemen :)

Het wordt de Coolermaster X Craft 250 Black E-Sata.
Die Icy Box is wel mooi, maar die 3,5" bay zal ik toch niet gaan gebruiken (in ieder geval niet zo veel dat ik het de meerprijs waard vind). En de Coolermaster heeft een USB-verloopkabel, dus dat er maar een kabeltje naar je behuizing gaat en de Icy Box heeft twee losse kabels.

Dus de Coolermaster is beter qua handigheid in gebruik (een kabel in plaats van twee) en de prijs is ook een stuk leuker. En ook zwart met blauwe ledjes ;)
MenN schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:18:
- En moet werken via 1 usb stekker. Aangezien mij laptop niet meer veel poorten vrij heeft.
Ik had van W3ird_N3rd een DM gehad over dat gebruik van slechts 1 USB-poort:
Maar ik denk dat ik je ook wel kan helpen: het is zeer aan te raden een externe 2,5" schijf altijd met 2 USB stekkers aan te sluiten. Een schijfje trekt zo bijna 1A bij spinup. Ik heb eens een (PATA, maar dat zal weinig uitmaken) externe schijf met (per ongeluk) 1 USB connector aangesloten, en hij hij kwam maar met horten en stoten op gang. Als ie eenmaal loopt zal hij ongeveer 500mA trekken, dat is dus behoorlijk op het randje. En je wil de USB poort van je laptop zeker niet overbelasten. Met een beetje pech komt je schijf niet eens op gang met 1 USB stekker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Smarron schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:00:
Ik heb deze behuizing besteld: AC Ryan AluBox 3.5

[afbeelding]
  • Interface naar PC: USB 2.0 & eSATA
  • Compatible met: 3.5 inch IDE / S-ATA harddisk
  • Kleur: Blauw
Voor slechts € 26,23 besteld. Het kopieren van 500GB zal nu iets sneller gaan dan met mijn Lacie behuizing met USB 2.0 interface. :z
Ik heb deze zonet ook besteld :) samen met een Western Digital Caviar SE16 500 GB schijf. Daarna even een eSATA bracket besteld op DealExtreme voor een paar euro ;)

@Objectief2: zal ik doen.. had je hem ook via USB geprobeerd dan? Met dezelfde ervaringen? De AluBox is volgens mij toch een veelgebruikte case die normaalgesproken niet zoveel problemen zou kunnen veroorzaken. Heb je ook een andere AluBox geprobeerd? Wie weet heeft de jouwe een probleempje.

[ Voor 11% gewijzigd door hars73 op 25-03-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Laat even weten hoe hij het doet als je hem binnen hebt. Ik heb al een Alubox sinds december. Had er hoge verwachtingen van maar helaas heb ik op verschillende systemen met verschillende SATA-schijven tot nu toe alleen maar freezes gehad. Gevolg: de Alubox ligt ergens weg te stoffen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevanhulle
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 00:03
Hallo,

Ik wil een kleine externe hardeschijf kopen (2,5"). Zodat ik geen adapter nodig heb en hij makkelijk te vervoeren is. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de volgende hardeschijf:
Samsung 250GB SATA150 5400rpm, 8MB, HM250JI

Daarnaast heb ik natuurlijk een behuizing nodig. Nu weet ik echter niet welke ik het beste kan aanschaffen en hoop ik dus dat iemand mij kan helpen. Hij moet kunnen werken via de stroom die hij via de USB binnen krijgt. Het liefst met één kabel, maar twee is geen probleem. Welke behuizing kan ik dat het beste nemen?

Op basis van informatie die ik zelf kan vinden twijfel ik tussen:
Cooler Master X Craft RX-250 (2.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zilver)
Sweex External 2.5" Storage solution SATA USB 2.0
Conceptronic Grab'n'Go (2.5", SATA, USB 2.0, Zwart)

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr. René

[ Voor 16% gewijzigd door renevanhulle op 28-03-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
kdekker schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:16:
Ik heb inmiddels de 2e Antex-MX1 (eerste DOA retour) en ook daar werkt de LED niet i.c.m. read/write acties met een Samsung F1 750Gb. eSata heb ik nog niet geprobeerd (ga ik proberen), maar: USB haalt ca. 32-35Mb/s (dat is al meer als iemand anders hiervoor al noemt voor eSata). Voor eSata zou zowat het dubbele moeten kunnen. Ik ga het proberen, maar moet hiervoor eerst een cardbus kaartje kopen...
Haal zelf gemiddeld 61,4 Mb/s (HDtune). Met een max van 70,4 en minimum 38,1. Nette waarden dus als je de MX1 over Esata gebruikt. Gebruikte HD is een Samsung hd501lj.

Controller is een Silicon Image 3114 PCI kaart.

Onder Vista haal ik nog hogere waarden overigens, scheelt zo'n 4 Mb/s gemiddeld.

CPU gebruik is met 2,1% ook nog een mooie waarde. Ben in ieder geval tevreden over deze case, hoop dat ik van problemen verschoond blijf.

[ Voor 12% gewijzigd door Ericr op 29-03-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb enkele weken geleden een Samsung 750 GB harddisk gekocht bij Digitique. Ik zou deze in een AluboxTFX eSata/USB steken, maar die heb ik helaas nog steeds niet binnen. Ik heb de harddisk dus nog niet kunnen testen.

Tot vandaag, heb even een externe behuizing geleend (toevallig een Alubox) en de harddisk erin gezet.
Wat blijkt nu als ik de alubox aansluit op mijn laptop, zie ik direct een nieuwe schijf in Deze Computer met de naam "Samsungsingle" met 698GB vrije ruimte en 107 MB gebruikte ruimte, NTFS!!

Oftewel, de winkel heeft mij een gebruikte schijf geleverd! Of is het normaal dat een harddisk al ntfs geformatteerd is?
Ik kan niet ontdekken wat die 107MB gebruikte ruimte is... als ik in de verkenner kijk is de schijf leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou ik heb mijn AluBox eSATA/USB met een Western Digital SE16 500GB schijf aan de praat (schijf was DOA dus moest een nieuwe voor komen).

Tot nu toe geen problemen ondervonden. Heb er gister zo'n 60GB opgezet via de eSATA poort en heb niks gemerkt van vastlopers o.i.d. Performance is goed, schijf is lekker stil, case wordt wel licht warm, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling.

Wat ik wel merk is dat de schijf niet geheel vastzit in de case en bij optillen aan de binnenkant tegen de case aantikt. Ik heb de schijf wel zover mogelijk naar voren geschoven dus veel meer zal er wel niet aan te doen zijn. Beetje raar eigenlijk dat ze het rackje zo kort hebben gemaakt dat je er maar 2/3e van de schijf in kan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hars73 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:27:

Wat ik wel merk is dat de schijf niet geheel vastzit in de case en bij optillen aan de binnenkant tegen de case aantikt. Ik heb de schijf wel zover mogelijk naar voren geschoven dus veel meer zal er wel niet aan te doen zijn. Beetje raar eigenlijk dat ze het rackje zo kort hebben gemaakt dat je er maar 2/3e van de schijf in kan schuiven.
Ik heb exact hetzelfde met deze behuizing van mn vriendin, heb ook hetzelfde gepost paar maanden geleden in dit topic. Ik dacht dat het misschien een fout was dat het rackje zo kort was. Idioot dat het zo wordt ontworpen.. oa om die reden heb ik nu de TFX versie voor mezelf besteld.
Maar nu ze dat ding poosje gebruikt merkt ze er niets meer van.. sowieso ga je je 500GB schijf niet voor de lol heen en weer rammelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 31-03-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ericr schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:33:
[...]
Nette waarden dus als je de MX1 over Esata gebruikt. Gebruikte HD is een Samsung hd501lj.
Knippert bij jou de LED wel bij lees/schrijfactiviteit? (bij allebei de connectie methoden, USB of eSata)? Ik ben nog steeds in conclaaf met Antec over dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:20
ik ben inmiddels ook toe aan een nieuwe externe. Deze zal gebruikt worden om alles dvd's op op te slaan, en ook hiervanaf af te spelen. Heb geen meer om dvd's te branden.
Vandaar dat ik voor een 1tb ga,

echter nu twijfel ik tussen de,

Iomega 1.0 TB Ultramx Desktop € 250,0
h:78 l:245 w:122
http://s7v1.scene7.com/is...Lewis/230406231?$product$

en de

WD Mybook Studio Edition (omdat van de andere alleen klachten zijn en deze neit)
1.0 TB Silver 210,-
h:166 L:137 w:54
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=374

Wat zou de best optie voor mij zijn?
Mooi en geluidsloos speelt ook een rol!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook op zoek naar een externe HDD om bij videobewerking te gebruiken (icm laptop). Snelheid is dus wel belangrijk (filmpje is zo 10gb bij elkaar en dat moet dan snel overgezet worden naar de externe schijf).

Ik kwam ergens een aanbieding tegen van een Maxtor 500gb voor 79 euro. Exacte type/snelheid staat er niet bij. Ik denk dat het de Maxtor Basics Personal Storage 3200 500 GB is (http://www.ciao-shopping....orage_3200_500_GB__588760). Nou lijkt die prijs mij wel erg goedkoop, is dit een goede aanbieding of betreft het een ander model? Iemand ervaring met deze schijf?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Zijn er meer mensen met het probleem dat de WD mybook studio, als NTFS geformatteerd, twee keer herkend wordt? Ik zie 'm één keer als externe disk. En daarbij nog een keer onder other devices. Het apparaat werkt gewoon. Er worden geen drivers gevonden voor het apparaat onder other devices, maar het geeft wel gewoon aan 'working properly'. De schijf doet het ook gewoon, behalve dan dat de button manager weinig doet. Deze verschijnt niet met het aansluiten van de schijf, en de installatie doet ook niet veel (opent iets en sluit meteen, het programma draait wel volgens de task manager).
De NTFS format is gedaan via de standaard windows methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Soms staat er wel een drive bij als 'config disk' maar die is niet aanklikbaar. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Kleine toevoeging, dit is bij mij op 2 verschillende systemen (waarbij eentje extreem kaal qua software) en enkel via firewire 400 (met bijgeleverde verloop kabel). De 'juiste' schijf zit op locatie LUN 0 en de 'other device' zit op LUN 1 (waarbij de rest van de info gelijk is als de schijf op LUN 0). eSata kan ik niet testen, oud systeem :P
HlpDsK, heb jij 'm toevallig dan aangesloten via eSata of usb? Zo ja, kun je het eens op firewire proberen? En gaat het dan ook om de mybook studio ntfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic begint een beetje uit zijn voegen te raken en heeft nu bijna de 1500 replies genaderd. Het wordt eigenlijk wel tijd voor nieuw deel, de vraag is of leuk_he ook een nieuw deel zou willen aanmaken?

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 04-04-2008 20:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics