[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik zag ook een folder van paradigit voor een lacie 1TB schijf voor 200 euro. Specioale aanbieding omdat paradigit 15 jaar bestaat ofzo. Zag er in de folder uit als een enkele drive. Is dus goedkoper als een losse 1TB schijf in de winkel..... Nu nog er achter komen welk type erin zit ;)

Verwijderd

In dit topic kan ik denk ik het beste mijn vraag stellen:

Wie o wie heeft een goede aanbeveling voor een externe hard schijf, minimaal 250gb, compatible met Mac OX en belangrijk: wachtwoord beveiliging en/of encryptie? Een wachtwoord is voor mij al genoeg in principe!

Ik heb tot nu toe alleen de Western Digital Passporte gevonden, tenminste het staat erbij. Echter las ik in een review dat deze beveiling alleen in XP en Win2000 werkt, en ik heb Mac OX op mijn MacBook dus deze valt af denk ik.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Phusebox schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:02:
[...]

ik ben benieuwd wat je ervaring is met deze schijf. Belangrijk is voor mij snelheid en geluid, zitten er irritante fans in, etc...
Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/frnt/wdfMyBook_Studio_1Q.jpg

Ik heb een paar dagen met deze 1TB schijf gespeeld en wat een topper! Het is geen dubbele 500Gb maar een enkele 1TB. Stil en echt heel erg snel. Zeker als je Firewire 800 gebruikt. Verder vind ik het mooie als de pc in standby of uit gaat dat de schijf dat ook helemaal uit gaat. In het begin dacht ik echt van wat? Is die nou dood?? Toen ik mijn Mac weer aan zette kwam de schijf ook weer tot leven. Verder gaat die na een tijdje Idle ook op pauze. Voor mij de ideale schijf dus!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• combolombo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zit met het volgende probleempje. Mijn Siemens PVR hapert en hikt soms bij weergave via zijn netwerkaansluiting van opnames van kanalen met een hoge bitrate (Nederland 1, 2 en 3).
Een oplossing is het aansluiten van een USB HDD, maar deze zou dan niet meer op mijn netwerk zichtbaar zijn (helaas niet via de Siemens te benaderen).

Om opnames via het netwerk beschikbaar te hebben ben ik op zoek naar een externe HDD met USB en LAN aansluiting, om die aansluitingen gelijktijdig te gebruiken. Onder gelijktijdig versta ik eventueel niet tegelijkertijd, maar in ieder geval wel naast elkaar (met beide kabels verbonden).

Iemand bekend met een externe HDD die dit truukje kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb mezelf deze week een Alubox met eSATA aangeschaft, 3,5". Enfin, alles aangesloten blijkt hij inderdaad zoals hier door sommigen al genoemd is te zweven in de case. Minpunt ;) PCMIA-card in de laptop, driver probleemloos geinstalleerd. Maar dan komt het: zowel met een Maxtor als WD-Raptor heb ik problemen op zowel de laptop als desktop.

Het gaat meestal een minuut of 2 minuten goed voordat alles freezet :/ Daarvoor kan ik kopieren, lezen, de schijf verkennen etc. Enige optie na een freeze is dan rebooten.

Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen toevallig en kun je me vertellen of het gewoon een kieskeurige controller is in de Alubox en wat de oplossing is?

Heb ACRyan al gemaild met het verzoek voor nieuwe betadrivers voor de PCMIA-card, maar ik weet haast wel zeker dat het daar niet aan ligt aangezien de Alubox ook gewoon op de desktop met bracket dezelfde symptomen heeft |:(

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43
Als mensen nog op zoek zijn naar een Linksys NSLU.

Hij is nu vrij goedkoop. Ik heb er net een besteld. :)

pricewatch: Linksys NSLU2 (1x 100Mbps, 2x USB 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

MikeWazowski

Look into my eye

MADG0BLIN schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:16:
Dat is wel errug goedkoop zeg, minder dan 10 euro :o - tis dat ik net de HD met netwerkaansluiting van de Lidl heb gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:11:
Heeft iemand ervaring met deze externe hardeschijf?
Prima ding, ik heb de 120GB versie nu een jaar. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 16:56:
In dit topic kan ik denk ik het beste mijn vraag stellen:

Wie o wie heeft een goede aanbeveling voor een externe hard schijf, minimaal 250gb, compatible met Mac OX en belangrijk: wachtwoord beveiliging en/of encryptie? Een wachtwoord is voor mij al genoeg in principe!

Ik heb tot nu toe alleen de Western Digital Passporte gevonden, tenminste het staat erbij. Echter las ik in een review dat deze beveiling alleen in XP en Win2000 werkt, en ik heb Mac OX op mijn MacBook dus deze valt af denk ik.
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een netwerkschijf, die ik aan de hub kan pluggen:

Specificaties:
- ethernet
- stil (niet teveel herrie van de fans dus)
- rechten per gebruiker aan te geven
- minimaal 500 gb
- niet te duur natuurlijk
- de bedoeling is om bestanden te delen, meer niet
- niet teveel stroomverbruik

Ik zit zelf te denken aan de
Netgear sc101T, maar dan zit je met schijf op zo'n 230 euro
Western Digital My Book World Edition 500 GB, deze wordt op kieskeurig nogal afgekraakt...
Maxtor Shared Storage II 500GB

Wie heeft er een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
MADG0BLIN schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:16:

Ik had net ook eens gekeken en ze zien er inderdaad goed uit.
Vooral dat linux verhaal is wel leuk om zo eenvoudig een server van deze linksys te maken.
Alleen of die prijs klopt weet ik niet dus maar voor de zekerheid eerst een mail gestuurd met de vraag of de prijs wel juist is. Mocht deze kloppen dan ga ik het ook zeer zeker bestellen.

Vooral omdat ik graag zelf ook een kleine server wil maken en dan is dit eigenlijk wel de goedkoopste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik heb een externe HD van het merk XXODD (B-merk, made in China). Volgens mij is het een 250GB versie.
Mijn probleem is dat ik de adapter kwijt ben en niet weet wat er qua stroom op gaat. Op de behuizing zelf staat de ingangsspanning niet vermeld. En op de site van de leverancier werkt het formulier niet waarmee je vragen kan stellen.

Weet iemand misschien wat een gangbare spanning is voor een externe 3,5" 250GB USB2.0 harddisk? Ik gok 12v maar dan nog weet ik het amperage niet...

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

MrJayMan schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:42:
Ik heb een externe HD van het merk XXODD (B-merk, made in China). Volgens mij is het een 250GB versie.
Mijn probleem is dat ik de adapter kwijt ben en niet weet wat er qua stroom op gaat. Op de behuizing zelf staat de ingangsspanning niet vermeld. En op de site van de leverancier werkt het formulier niet waarmee je vragen kan stellen.

Weet iemand misschien wat een gangbare spanning is voor een externe 3,5" 250GB USB2.0 harddisk? Ik gok 12v maar dan nog weet ik het amperage niet...
XXODD B-merk, meesterlijk, laat het de pianolak afficionados niet horen in CSL 8)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Mabili schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:57:
[...]

Ik had net ook eens gekeken en ze zien er inderdaad goed uit.
Vooral dat linux verhaal is wel leuk om zo eenvoudig een server van deze linksys te maken.
Alleen of die prijs klopt weet ik niet dus maar voor de zekerheid eerst een mail gestuurd met de vraag of de prijs wel juist is. Mocht deze kloppen dan ga ik het ook zeer zeker bestellen.

Vooral omdat ik graag zelf ook een kleine server wil maken en dan is dit eigenlijk wel de goedkoopste oplossing :)
Ik zou er niet vanuit gaan dat de prijs klopt..
het verschil tussen de eerste 4 en de webshops daarna is toch wel dusdanig dat het me eerder een typefout o.i.d lijkt (al is 18,99 dan een beetje raar).
Mocht het wel waar zijn heb ik niets gezegd, en bestel ik zelf ook één :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:43
Het is inderdaad een verkeerde prijs. Heb net een mail gehad dat ze het bedrag crediteren. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:11
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:27:
Ik zit nu toch een beetje te neuzen naar van die mediaplayers. Weet iemand een goede vergelijkende test tussen die dingen? Of weet iemand nog aanraders?
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik zoek ook een simpele HDD mediaplayer omdat ik geen zin heb om telkens films te branden.

Wie heeft er ervaring met een HDD mediaplayer met minimaal de volgende specs:
USB 2/0 of FW aansluting
NTFS (geen FAT32)
weergave van alle bekende formaten (VOB/ISO/MP3/JPG/MPG/AVI) en codecs (DIVX etc)
Geen ethernet aansluting, want dat werkt toch te traag.
Ik wil gewoon die schijf volgooien met tig films vanaf de PC en kijken maar.

Een onderzoekje tot nu toe heeft het volgende opgeleverd:

Model Richtprijs Gb FileSystem USB FireWire ISO
Iomega Screenplay Pro 300 750 NTFS, FAT32 Ja Ja Ja
Iomega Screenplay 180 500 NTFS, FAT32 Ja Nee Nee
Conceptronic Grab'n'Go CSM3PL 190 500 ??? Ja Nee Nee
Philips SPE9025CC/10 200 500 NTFS Ja Nee Ja
Lacie SilverScreen 250 500 FAT32, NTFS Ja Nee Ja
LC-Power 150 400 FAT32 Ja Nee Nee
Conceptronic Grab'n'Go CM3PLUS 400 170 400 ??? Ja Nee Nee
Freecom 35 Mediaplayer 220 400 Ja Nee Nee
Conceptronic Grab'n'Go Mediaplayer 320GB 150 320 FAT32 Ja Nee Nee
Iomega Screenplay 150 320 NTFS, FAT32 Ja Nee Nee
Lacie SilverScreen 200 320 FAT32, NTFS Ja Nee Ja
Conceptronic Grab'n'Go CM3PLUS 250 150 250 ??? Ja Nee Nee

Wie heeft er ervaringen of aanvullingen op deze lijst ????

Arriving Somewhere but not here....

Verwijderd

Is er iemand bekend met deze zwarte Freecom Balckbox van 400GB?

* 400 GB
* USB 2.0
* Overdrachtssnelheid 480 MB/s
* Geen fan, dus fluisterstil
* LED verlichte capaciteitsindicator
* Hot-swappable, dus niet nodig de pc opnieuw op te starten
* Handzaam formaat 20x11x5,4
* Gratis helpdesk support
* Incl. USB 2.0 kabel en voedingsadapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:47:
Volgende week bij Aldi in België:

Externe HD met capaciteit van 500 GB voor ronde prijs van 100 euro (MEDION)

[afbeelding]

Specificaties:

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_48/OFF04.HTM

Leuke prijs voor dergelijke schijf, maar deze lijkt op eerste zich wel niet te beschikken over een AAN/UIT-knop, waardoor ie sowieso steeds start bij het aanzetten van PC of vergis ik me? :?

Mensen die reeds in het verleden Medion externe HD hebben aangekocht?

Beste,

ik beschik niet over esata maar wel over usb2.
Kan men deze harde schijf ook gebruiken via usb2?
mvg,
Guike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Wat is het verschil tussen een WD Passport en een WD Elements Portable, beide zijn 2,5". Maar de 160GB elements is net zo duur als een 120GB Passport (op MyCom: Elements & Passport -> beide kosten € 79,95 )
Ik zie wel staan dat de Passport Protect and synchronize en de elements alleen Storage maar verder kan ik geen info vinden over het Protect en Synchronize. Wat is dit, wat kun je er mee, en is dit het prijsverschil waard? (verschilt natuurlijk per persoon, maar geef je mening O-))

En hebben jullie ervaring met een van deze twee schijven. Wat vinden jullie ervan? Plus en minpunten?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 11-09 17:17
De elements is lelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

uiterlijk boeit me niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Hey guys,

Ik zit nu even met iets dat ik niet begrijp: Is het mogelijk om een SATA II schijf in combinatie met de volgende externe hard-disk case te gebruiken, of moet je hier per se een SATA (1?)schijf in doen:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00700

Daarnaast nog een klein vraagje: is het mogelijk om gebruik te maken van de snelle eSata verbinding wanneer je een laptop hebt(waar geen eSata aansluiting in zit).

Bij voorbaat dank,

Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
ReinTheMan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:13:
Ik zit nu even met iets dat ik niet begrijp: Is het mogelijk om een SATA II schijf in combinatie met de volgende externe hard-disk case te gebruiken, of moet je hier per se een SATA (1?)schijf in doen:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00700
SATA II is alleen sneller. Het is dezelfde aansluiting als SATA. Dus het antwoord is ja, dat is mogelijk.
ReinTheMan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:13:
Daarnaast nog een klein vraagje: is het mogelijk om gebruik te maken van de snelle eSata verbinding wanneer je een laptop hebt(waar geen eSata aansluiting in zit).
Nee, helaas niet mogelijk. Tenzij je een kaart koopt voor eSATA, maar in een laptop is dat iets lastiger...
Groeten mag je hier achterwege laten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 16:19
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:11:
Is er iemand bekend met deze zwarte Freecom Balckbox van 400GB?

* 400 GB
* USB 2.0
* Overdrachtssnelheid 480 MB/s
* Geen fan, dus fluisterstil
* LED verlichte capaciteitsindicator
* Hot-swappable, dus niet nodig de pc opnieuw op te starten
* Handzaam formaat 20x11x5,4
* Gratis helpdesk support
* Incl. USB 2.0 kabel en voedingsadapter
Het is opzich wel een goed ding zit een Samsung schijf in hij ''kraakt'' wel als ie bezig is dus fluisterstil ook weer niet :)
Mijn exemplaar is +-30cm gevallen terwijl die uit stond en nu krijg ik alleen nog maar een tik. Stuk dus. WD schijven heb ik betere ervaringen maar de behuizing werkt gelukkig nog ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Awkwarding schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:06:
Wat is het verschil tussen een WD Passport en een WD Elements Portable, beide zijn 2,5". Maar de 160GB elements is net zo duur als een 120GB Passport (op MyCom: Elements & Passport -> beide kosten € 79,95 )
Ik zie wel staan dat de Passport Protect and synchronize en de elements alleen Storage maar verder kan ik geen info vinden over het Protect en Synchronize. Wat is dit, wat kun je er mee, en is dit het prijsverschil waard? (verschilt natuurlijk per persoon, maar geef je mening O-))

En hebben jullie ervaring met een van deze twee schijven. Wat vinden jullie ervan? Plus en minpunten?
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb hier nog 2 x 500gb liggen. Het liefste zou ik deze in een externe behuizing als RAID willen zetten. Hebben jullie adviezen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook opzoek naar een externe hardeschijf en toen vond ik deze, WD MyBook essential 2:
http://www.mycom.nl/Produ...Edition_320GB/159530.aspx

Iemand anders stelde volgens mij ook al een vraag over deze externe schijf, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb al veel ervaringen gelezen over de eerste versie van deze serie en die stellen me niet echt gerust, hij schijnt moederborden te slopen en niet echt goed samen te werken met vista.

Heeft iemand meer informatie over deze?

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn WD Dual Option drive is gesneuveld, maar ik heb de HD weten te redden :)
Nu zoek ik een NAS behuizing om deze schijf in te zetten, voor de wekelijkse backup. Wat ik fijn zou vinden is als de software van die NAS de mogelijkheid tot auto power-down heeft.

Welke behuizingen zouden dan geschikt zijn ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben opzoek naar een nieuwe 1TB externe HD. Maar ik heb nu een IDE HD en alle 1TB discs zijn SATA zo te zien :? Iemand nog een goedkope suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Vraagje: Ik wil mijn huidige hd (320Gb sata schijf) in een externe behuizing stoppen, en een nieuwe 500Gb schijf in mijn pc inbouwen. Is het nu zo, dat ik als ik de 320Gb schijf in de externe behuzing inbouw, en deze aansluit op de pc (usb), deze daar al mee zou kunnen starten (dus nog zonder dat er een os op de nieuwe schijf staat)?

Verwijderd

Ik heb net Wd Passport 120GB gehaald voor 49,95 Leuk klein ding.

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Een poosje geleden heb ik 2 behuizingen gekocht om mijn hardeschijven in te bouwen.

http://www.cool-prices.nl...n/art40_1_265_150x150.JPG

Na deze een tijdje gebruikt te hebben kwam ik erachter dat deze aardig warm werden. (Verf van de behuizing begon wat los te laten aan de binnenkant).

Daarom een behuizing voor zelfbouw electronica gebruikt om deze schijven in te bouwen, dit werkt perfect. Wel heb ik de electronica van de conceptronic behuizing gebruikt.

1x 500 GB IDE->USB 2.0
1x 320 GB IDE->USB 2.0

http://members.home.nl/lucderoos/externehdd/001.jpg

http://members.home.nl/lucderoos/externehdd/002.jpg

http://members.home.nl/lucderoos/externehdd/003.jpg

http://members.home.nl/lucderoos/externehdd/004.jpg

http://members.home.nl/lucderoos/externehdd/005.jpg

http://members.home.nl/lucderoos/externehdd/006.jpg

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hoe kan ik zien of een 2.5"schijf 1 of 2 usb poorten nodig zal hebben voor de voeding? Ik wil namelijk een schijfje aanschaffen voor een autoradio met USB die uiteraard 500 mah levert op 5V. Ik kan eventueel een Hitachi Travelstar 4K40 40GB schijf uit mijn laptop gaan gebruiken en in de laptop dan een grotere doen.

Nu heeft deze schijf een startup current (peak, max.) van 4.7 W. Gaat dit werken op 1 USB poort? Hoe is dit te vergelijken met die 500 mah?

[EDIT]
Via een ander topic.. dit zou hem moeten zijn, dus dit schijfje gaat niet opstarten met 500mah:

P=U*I (Vermogen = spanning*stroomsterkte)
4,7=5*?
? = 4.7/5 = 0,94A piek

[ Voor 16% gewijzigd door hars73 op 28-12-2007 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgezien van het design. Welke Lacie external disk is beter om te kopen? De Porche uitvoering (smartfan, 8MB cache) of die zwarte doos (design Neil Poulton, geen fan, 8MB cache) In 320GB uitvoering kosten deze momenteel 79,95 bij Mediamarkt.

Kom ik net nog tegen De WD Elements 320MB a 79 euro link

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst 2 x een AC ryan aluboxvalue sata2 besteld voor mijn harddisk die ik nog heb liggen. Als ik ze binnen heb zal ik -indien er intresse voor is- wel een review inc. foto's willen maken hiervan. op de foto zien ze er erg mooi en simpel uit (hou ik wel van :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is interesse :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Heb je nog wel een externe HD behuizing nodig als er powered eSata komt?

Dan kan je rechtstreeks via de computer je externe Sata schijf kunnen koppelen via powered eSata.
Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc176/th_13954_mijnopstellinga_122_176lo.jpg. Zonder netvoeding lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Djerique op 15-01-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Een behuizing zal je dan, net als nu, ook moeten hebben, maar niet persee. Nu kan je ook een sata schijf via een satakabel aan de satapoort hangen en de schijf op de pc kast leggen.

Het enige verschil is dat je de voeding voor de schijf via de behuizing krijgt dus niet met molex-verlengkabels hoeft te gaan werken. Het ziet er gewoon beter uit als je van een behuizing gebruik maakt. En de schijf is daardoor beter beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Vraagje:

Ik heb nog een Toschiba 80 gig 2,5 inch hdd liggen en wil deze graag in een externe behuizing zetten. Lieft 1tje van alluminium. Geen plastic ding dus :)

Heeft iemand goede ervaringen met een alluminium behuizing? Zo ja, welke?
Ik zag zelf de Cooler Master X-Craft maar weet niet of deze wel zo heel stevig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik ben op zoek naar een dual-bay esata case.
Zoiets als dit :
Afbeeldingslocatie: http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-49197280893764_1984_19997646ofAfbeeldingslocatie: http://eshop.macsales.com/images/Items/owcmesatadb400.jpg
Gewoon 2 Sata drives erin, met 2 (e)sata ports achteraan...
Probleem met bovenstaande dingetjes is dat zoals zo vaak de verzending vanuit de US meer kost dan het ding zelf.
Heb me al een ons gegoogled, maar kom niet op de ideale zoektermen...
Dus mijn vraag is eerder of iemand dit soort dingen ook al in europese of liefst benelux shops is tegengekomen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik ga wsl de 500Gb LaCie kopen bij MediaMarkt (79 euro = koopje).
Deze ga ik gebruiken puur voor wekelijkse backup doeleinden. De rest van de tijd zal deze helemaal afgekoppeld zijn.

Heeft iemand ervaring met deze LaCie, en in het bijzonder de levensduur van de HD, welke HD deze intern heeft en hoe lang de USB kabel is.
Ik dacht namelijk dat de USB kabel van de LaCie nogal kort is, maar dat er een standaard (printer) usb kabel opgezet kan worden die langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb 3 lacie bricks. Ze werken prima maar de usb kabel die er bij zat was nog korter dan de carriere van de gemiddelde Idols winnaar... Dat ging echt nergens over.

Ik heb ze ook vaker uit dan aan staan...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
maratropa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:28:
Ik heb 3 lacie bricks. Ze werken prima maar de usb kabel die er bij zat was nog korter dan de carriere van de gemiddelde Idols winnaar... Dat ging echt nergens over.

Wat voor soort kabel is het? Is het zo'n printer usb kabel? Dan koop ik gewoon een langere erbij...
En jouw LaCie disks werken dus prima, dat hoor ik graag.

[ Voor 6% gewijzigd door QuarK op 16-01-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
QuarK schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:34:
[...]

Wat voor soort kabel is het? Is het zo'n printer usb kabel? Dan koop ik gewoon een langere erbij...
En jouw LaCie disks werken dus prima, dat hoor ik graag.
Ja zo'n hele korte van -6 cm ofzo, zwart, zo'n printer ding inderdaad...

Tja niks mis met lacie lijkt me, die blauwe wordt wat warm maar boeie, schijven mogen stuk zolang je backups heb.

En die bricks zijn cool op elkaar, misschien zet ik er nog wel een paar op :)

Ik vind het algemeen de mooiste strakste externe behuizingen die er zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 07-09 11:44
dodge_911 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:55:
Ik ben op zoek naar een dual-bay esata case.
Zoiets als dit :
[afbeelding]of[afbeelding]
Gewoon 2 Sata drives erin, met 2 (e)sata ports achteraan...
Probleem met bovenstaande dingetjes is dat zoals zo vaak de verzending vanuit de US meer kost dan het ding zelf.
Heb me al een ons gegoogled, maar kom niet op de ideale zoektermen...
Dus mijn vraag is eerder of iemand dit soort dingen ook al in europese of liefst benelux shops is tegengekomen?
Op de Duitse eBay zie ik zulke cases wel eens voorbij komen, bijvoorbeeld een MacPower Taurus, klik.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

maratropa schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:28:

Offtopic: Zou voor mijn harde schijf ideaal zijn zo'n superkort USB kabeltje. Heb een u2o 2.5" HDD in de auto liggen op mijn autoradio. En daar zit nu zo'n lange kabel bij met ook nog een 2e stekkertje voor extra voeding. Een kabeltje van 6cm lang zou meer dan voldoende zijn en wat minder rommelig in het dashboardkastje. Toevallig iemand dat kabeltje over? ;) Stuur dan maar een DM als je wilt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 19-01-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

QuarK schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:19:
Ik ga wsl de 500Gb LaCie kopen bij MediaMarkt (79 euro = koopje).
Deze ga ik gebruiken puur voor wekelijkse backup doeleinden. De rest van de tijd zal deze helemaal afgekoppeld zijn.

Heeft iemand ervaring met deze LaCie, en in het bijzonder de levensduur van de HD, welke HD deze intern heeft en hoe lang de USB kabel is.
Ik dacht namelijk dat de USB kabel van de LaCie nogal kort is, maar dat er een standaard (printer) usb kabel opgezet kan worden die langer is.
Ik heb hem vandaag gekocht bij de mediamarkt, hij is idd goedkoop! Zelfs goedkoper dan de goedkoopste interne hd van deze grote :P
Er zit bij mij een ST3500830A in maar dat zal wel per batch verschillen. Het kabeltje is idd erg kort. Verder vind ik de disk wel redelijk wat geluid maken maar dan vergelijk ik hem met mijn interne laptop hd dus dat is niet helemaal eerlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr_gadget op 17-01-2008 23:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 11-09 20:56
Mr_gadget schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:49:
[...]

Ik heb hem vandaag gekocht bij de mediamarkt, hij is idd goedkoop! Zelfs goedkoper dan de goedkoopste interne hd van deze grote :P
Er zit bij mij een ST3500830A in maar dat zal wel per batch verschillen. Het kabeltje is idd erg kort. Verder vind ik de disk wel redelijk wat geluid maken maar dan vergelijk ik hem met mijn interne laptop hd dus dat is niet helemaal eerlijk.
Jullie hebben het beiden over die 500gb lacie voor €79,-, geld deze actie in elke mediamarkt?
Of is het geen actie?Het klinkt mij namelijk wel interessant in de oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
De LaCie 500Gb actie voor 79 euro is volgens mij alleen bij MM Rijswijk. Daar staat hij iig in de folder, bij enkele anderen die ik bekeken heb niet.
Mr_gadget schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:49:
[...]

Ik had nog een langere usb2 kabel liggen, die heb ik er gewoon ingeprikt. Stukken beter zo.
En de mijne maakt ook best wel wat geluid, maar wel een normaal HD geluid. Aangezien ik het voor backups gebruik stoort het me helemaal niet, hij staat toch bijna nooit aan.

[ Voor 72% gewijzigd door QuarK op 18-01-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik ben al een paar maanden opzoek naar een USB/eSATA behuizing die power management heeft. Bij mn vriendin staat een Alubox met een Samsung 500GB harddisk. Die staat soms een paar dagen achter elkaar aan, en in die dagen wordt ie maar een paar keer gebruikt. Eigenlijk is het beetje idioot dat die dingen geen power management hebben toch?

Ik zie dat externe harddisks, die verkocht worden in een behuizing soms wel power management hebben... waarom losse externe behuizingen dan niet? Heeft iemand al zoiets gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een WD MyBook 2 Studio van 1 TB. Ziet er mooi uit, en is lekker portable. Maar ik heb er wel een paar issues mee. Zoals mss bekend passen de meeste eSATA kabels niet lekker waardoor je heel secuur moet zijn met het aansluiten anders kun je er niks mee. Maar wat me nog meer opvalt is dat de snelheid nogal laag is imo.

Ik gebruik 'm dus via eSATA. Mijn mobo is een Asus P5W DH Deluxe en daar zit achterop een eSATA-poort die op de interne JMicron-controller zit aangesloten.

Sowieso is de snelheid imo laag voor een single-disk 1TB schijf. Zeker in het begin zou het dubbele ongeveer wel normaal zijn imo. Maar goed .. het zal wel een lage platterdichtheid zijn. Wat me echter meer dwarszit is die rare dip in de performance. En aangezien hij niet eens steeds op dezelfde plek voorkomt, is het helemaal raar. Is dit een controller-issue? Testen via een andere interface gaat niet werken omdat ik dan sowieso deze snelheden niet haal.

Wat is hier precies aan de hand?

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2ch2o00.png

klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/29zct2d.png

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2mhtwmf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Kunnen jullie mij misschien adviseren over het volgende:

Ik heb bijna 2 weken terug een overhaaste aankoop gedaan bij de Media Markt. Een LaCie External Harddrive 1TB voor 200,= . Ik had te weinig tijd om me goed te kunnen orriënteren en dacht een goede aankoop te doen. LaCie staat immers bekend als A-merk en zelf had ik er ook wel goede ervaringen mee. Toch vallen me aantal zaken erg tegen:
- Hij is lomp groot
- Het fannetje van de luchtkoeling is nog luidruchtiger dan die van de oude pc waar hij aan hangt en gaat om de 3 minuten aan.
- Er zit geen standby-modus op. Het lijkt me toch niet gezond voor de schijven die er in zitten, dat ze 24/7 draaien?

Ik kan deze schijf op zijn laatst morgen nog terug doen naar Media Markt en mijn geld terug vragen (14 dagen regeling). Alleen moet ik in dat geval morgenvroeg vast een nieuwe kopen om de data op over ze zetten. Nu heb ik ivm studie etc op dit moment geen tijd om goed rond te kijken/lezen wat een goede keuze is. Daarom mijn vraag of iemand mij hier kan adviseren.

Ik ben op zoek naar het volgende:
  • Capaciteit: 750GB of 1TB (liefst 1 enkele schijf -> compacter)
  • Interface: USB 2.0 of eventueel ook Firewire/eSATA
  • Design: onbelangrijk
  • Budget: Maximaal 200,-
Verder is het belangrijk dat hij ook niet te veel geluid maakt en beschikt over een standby-modus!
Doeleinden waar ik hem voor zal gebruiken: Opslaan van media (films/muziek) en schijf-images van de computers in mijn netwerk.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie adviezen!

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 04:06:
Ik heb sinds kort een WD MyBook 2 Studio van 1 TB. Ziet er mooi uit, en is lekker portable. Maar ik heb er wel een paar issues mee. Zoals mss bekend passen de meeste eSATA kabels niet lekker waardoor je heel secuur moet zijn met het aansluiten anders kun je er niks mee. Maar wat me nog meer opvalt is dat de snelheid nogal laag is imo.

Ik gebruik 'm dus via eSATA. Mijn mobo is een Asus P5W DH Deluxe en daar zit achterop een eSATA-poort die op de interne JMicron-controller zit aangesloten.

Sowieso is de snelheid imo laag voor een single-disk 1TB schijf. Zeker in het begin zou het dubbele ongeveer wel normaal zijn imo. Maar goed .. het zal wel een lage platterdichtheid zijn. Wat me echter meer dwarszit is die rare dip in de performance. En aangezien hij niet eens steeds op dezelfde plek voorkomt, is het helemaal raar. Is dit een controller-issue? Testen via een andere interface gaat niet werken omdat ik dan sowieso deze snelheden niet haal.

Wat is hier precies aan de hand?

klikbaar:
[afbeelding]

klikbaar:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ben je er inmiddels al achter wat het probleem veroorzaakt? En hoe bevalt de harddisk nu verder (zou je hem aan een ander aanraden)? Ik ben namelijk ook van plan deze externe schijf te kopen (alleen ik twijfel nog of ik voor de 500, 750 of 1 TB versie ga :))

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een externe behuizing USB/eSata voor een schijf (bijv Samsung Spinpoint F1) van >= 750Gb.

Na wat uitzoekwerk kom ik tot de conclusie dat hedendaagse schijven met gemak een dikke 2A spin-up current vragen. De voedingen van de externe behuizingen gaan nooit verder dan 2A (als je de gegevens al weet te vinden). Van de Antec MX-1, AC Ryan Alubox 3.5 en Eminent EM-7053 is dit de maximum waarde. Maar van bijv een Spire Megapod (overigens, mooi kastje) is dat 1.5A. Van de Vantec Nexstar etc kan ik geeneens max. DC output current vinden.

Ik heb al bij diverse computerwinkels nagevraagd, maar daar citeren ze manual van een product. Als daar staat dat er (merketingtechnisch) 1024Gb in kan, dan zou het moeten werken. Op dit moment heeft alleen de technische dienst van eminent gezegd dat de EM-7053 tegen een kortstondige hogere stroom kan (bij normaal gebruik, na spin-up zal de stroom zakken) en derhalve met dergelijk grote schijven overweg kan. Bij andere fabrikanten zie ik niets over max. stroom en de relatie tot je harddisk en de voeding van je externe behuizing. Wel staan soms/vaker max. groottes van harddisk vermeld die zouden moeten werken.... bijv: bij Spire MegaPod zegt 500Gb, met een max stroom van 1.5A. Een beetje 500Gb schijf pakt al meer, zie: Hitachi T7K500

Resume:
- heeft iemand een eSata/USB2.0 externe behuizing met een 750Gb (of groter) in gebruik en werkt dat?
- wat zegt je voeding dat hij aankan aan max. amperage (DC output etc 12V/xxx A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een externe behuizig. En ik heb eigenlijk 2 eisen: er moet een 500gb sata schijf in kunnen, en ik wil er geen losse voeding bij hebben!
Is dit uberhaupt mogelijk?? Ik zie in de pricewatch een aantal modellen staan, maar als je dan op de betreffende sites kijkt is vaak niet duidelijk of deze toch nog een adapter nodig hebben. Het lijkt mij dat je dan b.v. 2 usb stekkers aan moet sluiten voor voldoende stroom, of heb ik het mis?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:25:
[...]

Ben je er inmiddels al achter wat het probleem veroorzaakt? En hoe bevalt de harddisk nu verder (zou je hem aan een ander aanraden)? Ik ben namelijk ook van plan deze externe schijf te kopen (alleen ik twijfel nog of ik voor de 500, 750 of 1 TB versie ga :))
Nee. Geen idee. Ik heb geen andere machine met eSATA dus ik kan de controller niet uitsluiten.

Ik vind het een trage schijf voor de capaciteit. Dwz voor de datadichtheid van een 1TB schijf, al zou ie 5 platters hebben, is de snelheid imo laag. Maar ik ben wdb kritisch. Als schijf om echt op te werken zou ik het afraden. Als backup werkt het wel OK. Tenminste zolang je een goede eSATA kabel kunt vinden die goed past. Want ik heb een aftermarket kabeltje omdat er alles bij zit behalve een eSATA kabel en die moet ik heel voorzichtig recht er in steken en dan hard aanduwen anders maakt ie net geen goed contact en dan wordt de schijf dus doodleuk niet gevonden.

Als backup dus OK, verder .. meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
kdekker schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:43:
Resume:
- heeft iemand een eSata/USB2.0 externe behuizing met een 750Gb (of groter) in gebruik en werkt dat?
- wat zegt je voeding dat hij aankan aan max. amperage (DC output etc 12V/xxx A).
De voedingen van mijn Coolermaster XCraft eSATA/USB behuizingen leveren 2A, zowel op de 12V als op de 5V lijn (volgens het etiket).

Ik kan morgen wel een 750GB Spinpoint F1 er in testen als ik je daar mee help? (heb er nu 500GB's inzitten - HD501LJ's)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 28-01-2008 22:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:07:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een externe behuizig. En ik heb eigenlijk 2 eisen: er moet een 500gb sata schijf in kunnen, en ik wil er geen losse voeding bij hebben!
Is dit uberhaupt mogelijk?? Ik zie in de pricewatch een aantal modellen staan, maar als je dan op de betreffende sites kijkt is vaak niet duidelijk of deze toch nog een adapter nodig hebben. Het lijkt mij dat je dan b.v. 2 usb stekkers aan moet sluiten voor voldoende stroom, of heb ik het mis?
Ik ben bang dat het een hopeloze missie is...

Volgens mij zijn behuizingen zonder extra voeding (en dan dus ook die met 2 USB stekkertjes) altijd 2.5" varianten... Ik heb zo een vermoeden dat je die schijven niet als 500GB uitvoering gaat vinden.

edit:

Oeps, dubbelpost. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Nee. Geen idee. Ik heb geen andere machine met eSATA dus ik kan de controller niet uitsluiten.

Ik vind het een trage schijf voor de capaciteit. Dwz voor de datadichtheid van een 1TB schijf, al zou ie 5 platters hebben, is de snelheid imo laag. Maar ik ben wdb kritisch. Als schijf om echt op te werken zou ik het afraden. Als backup werkt het wel OK. Tenminste zolang je een goede eSATA kabel kunt vinden die goed past. Want ik heb een aftermarket kabeltje omdat er alles bij zit behalve een eSATA kabel en die moet ik heel voorzichtig recht er in steken en dan hard aanduwen anders maakt ie net geen goed contact en dan wordt de schijf dus doodleuk niet gevonden.

Als backup dus OK, verder .. meh.
De JMicron-controller schijnt niet de beste zijn... misschien dat het daar dan aan ligt. Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3P moederbord met ICH9R + ook zo'n JMicron-controller er op... Met een beetje geluk krijg ik hem aan de praat via die ICH9R controller.

Als ik jouw performance vergelijk met benchmarks op Tomshardware dan komt die van jou er nog niet eens zo heel erg slecht uit. Hij is nu sowieso sneller dan een schijf op firewire 1394a. De average read transfer performance van een 1394a schijf ligt op 35-39 MB/sec... dus als jouw disk in een dip zit, is de snelheid gelijk aan die van 1394a :)

Een 1394b aansluiting heb ik niet, een eSata wel. Ik ga dus maar gewoon voor deze schijf :) Hoofddoel is toch enkel backup, en de snelheid zal hoger liggen dan als ik hem via firewire aansluit.

edit: Ik moet er dus voor zorgen dat ik een rechte eSata kabel erbij koop?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Harmani schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:42:
Kunnen jullie mij misschien adviseren over het volgende:

Ik heb bijna 2 weken terug een overhaaste aankoop gedaan bij de Media Markt. Een LaCie External Harddrive 1TB voor 200,= . Ik had te weinig tijd om me goed te kunnen orriënteren en dacht een goede aankoop te doen. LaCie staat immers bekend als A-merk en zelf had ik er ook wel goede ervaringen mee. Toch vallen me aantal zaken erg tegen:
- Hij is lomp groot
- Het fannetje van de luchtkoeling is nog luidruchtiger dan die van de oude pc waar hij aan hangt en gaat om de 3 minuten aan.
- Er zit geen standby-modus op. Het lijkt me toch niet gezond voor de schijven die er in zitten, dat ze 24/7 draaien?

Ik kan deze schijf op zijn laatst morgen nog terug doen naar Media Markt en mijn geld terug vragen (14 dagen regeling). Alleen moet ik in dat geval morgenvroeg vast een nieuwe kopen om de data op over ze zetten. Nu heb ik ivm studie etc op dit moment geen tijd om goed rond te kijken/lezen wat een goede keuze is. Daarom mijn vraag of iemand mij hier kan adviseren.

Ik ben op zoek naar het volgende:
  • Capaciteit: 750GB of 1TB (liefst 1 enkele schijf -> compacter)
  • Interface: USB 2.0 of eventueel ook Firewire/eSATA
  • Design: onbelangrijk
  • Budget: Maximaal 200,-
Verder is het belangrijk dat hij ook niet te veel geluid maakt en beschikt over een standby-modus!
Doeleinden waar ik hem voor zal gebruiken: Opslaan van media (films/muziek) en schijf-images van de computers in mijn netwerk.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie adviezen!
Als je een aparte behuizing koopt en sata schijf, is er ook geen standby modus. USB eSATA Firewire behuizingen ondersteunen geen power management of standby. Alleen dure NAS behuizingen hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Xander schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:19:
[...]
Ik kan morgen wel een 750GB Spinpoint F1 er in testen als ik je daar mee help? (heb er nu 500GB's inzitten - HD501LJ's)
Dat zou geweldig zijn. Als het werkt dan is dat een bevestiging dat 2A voedingen voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Heeft iemand hier ook nog redenen om wel/geen actief gekoelde externe behuizing te nemen? De Antec MX-1 is 1 v.d. weinige met een ventilator (en daarom gelijk groter). (Heel) veel andere kastjes zijn niet gekoeld. Wordt de temperatuur dan niet te hoog?

P.s. een Samsung Spinpoint F1 kan tot 60 graden werken (zegt de datasheet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kdekker schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:58:
[...]

Dat zou geweldig zijn. Als het werkt dan is dat een bevestiging dat 2A voedingen voldoende zijn.
Dat kan ik je zo al wel vertellen zonder een schroevendraaier er bij te pakken. :)

Mijn pa heeft die schijf nu in deze behuizing zitten: http://www.lc-power.com/h...2&h_id=2&u_id=29&a_id=121. Die voeding levert volgens de specs ook 2A op 12V en 2A op 5V. In theorie weet je dan genoeg?

Alleen vraag ik me af of die voeding in praktijk ook braaf binnen zn specs blijft bij het opspinnen. Misschien vraagt de schijf dan wel kortstondig meer, en levert deze specifieke voeding dat ook zonder te klagen? Dat lijkt me alleen geen garantie dat alle voedingen die volgens het etiket 2A leveren dat ook doen!

Die LC-Power behuizing zou ik je in ieder geval niet aanraden, vaag gammel ding. ;) In tegenstelling tot die XCrafts waar ik wel heel tevreden over ben.

Mocht je zo'n XCraft overwegen wil ik het wel voor je testen. Maar als je een andere behuizing met 2A voeding overweegt denk ik dat die test in de huidige LC-Power behuizing met 2A voeding specifiek genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:12:
[...]
Alleen vraag ik me af of die voeding in praktijk ook braaf binnen zn specs blijft bij het opspinnen. Misschien vraagt de schijf dan wel kortstondig meer, en levert deze specifieke voeding dat ook zonder te klagen? Dat lijkt me alleen geen garantie dat alle voedingen die volgens het etiket 2A leveren dat ook doen!
Ik heb tot op heden alleen van de technische dienst van Eminent (voor de EM-7053) gehoord dat de voedingen voldoende levert (en ze ook 5 jaar garantie op hun voeding geven). Alleen staat elders in dit topic een minder positief verhaal over Eminent. Ik hoop dus dat ze gelijk hebben.

Van alle leveranciers die ik gevraagd heb (Informatique, Empc, Netlin, Azerty, Salland) krijg ik of een reactie dat xyz werkt (Antec-MX1, Chieftec 3.5" Black Box SATA, AC Ryan AluBox 3.5) of geen reactie :'( . Maar zo te zien citeren ze dan puur de website van de vendor waar bijv. staat dat max xGb capaciteit toegestaan is.

Ik heb zelf zo mijn twijfels of 2A voldoende is. Overbelasting van een voeding lijkt me geen goed idee. Er zijn ook kastjes waar maar 1.5 of 1.8A geleverd wordt. Je praat dan wel bij spin-up van overschrijdingen van de voeding tot wel bjina 1A (67%). Dat lijkt me een beetje teveel van het goede. Een voeding bestaat uit een trafo die een bepaald vermogen aankan, een AC/DC omzetter (gelijkrichter) en wat componenten die spanning & stroom regelen. Al die dingen hebben een maximum (en hopelijk een overbelastingsbescherming). Een zwaardere voeding is nu eenmaal duurder, en ik vraag me af of een fabrikant wel rekening houdt met die pieken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:07:
De USB specs staan niet toe dat er zoveel stroom geleverd wordt, zie (citaat van Wikipedia: Universal Serial Bus - Wikipedia, the free encyclopedia):

The USB specification provides a 5 V (volts) supply on a single wire from which connected USB devices may draw power. The specification provides for no more than 5.25 V and no less than 4.75 V (5 V±5%) between the positive and negative bus power lines.[10] Initially, a device is only allowed to draw 100 mA. It may request more current from the upstream device in units of 2 mA up to a maximum of 500 mA.

If a bus-powered hub is used, the devices downstream may only use a total of four units — 400 mA (i.e. 2 watts) — of current. This limits compliant bus-powered hubs to 4 ports. The host operating system typically keeps track of the power requirements of the USB network and may warn the computer's operator when a given segment requires more power than is available.

Het hangt van je systeem af of elke USB poort een eigen voeding heeft (ik denk het niet), maar zomaar draadjes aanelkaar knopen kan zeker niet. Een USB bus opblazen door overbelasting of verkeerd aansluiten is tegelijk ook meestal het einde van je systeem....

Er schijnt een power over eSata standaard te komen, misschien wordt dat eens iets voor je. Die standaard zal wel rekening houden met de stroomafname voor een schijf, maar ook dan is de vraag of een eSata connector op een laptop dezelfde power kan leveren als op een normale PC (je laptop zal bij stroomafgifte aan externe apparaten ook zelf eerder aan de stekker moeten, de vraag is dan wat je winst is als je externe schijf zonder voeding kan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Voor geïnteresseerden:

Hierbij nog een score van een externe ESATA / USB Coolermaster xcraft behuizing met een Samsung 1TB schijf (is van een vriend). Aangesloten via esata:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Samsung1tb.png

Wil wel nog opmerken dat de behuizing via USB 2.0 veel langzamer is, meestal rond de 12MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:40:
Voor geïnteresseerden:

Hierbij nog een score van een externe ESATA / USB Coolermaster xcraft behuizing met een Samsung 1TB schijf (is van een vriend). Aangesloten via esata:

[afbeelding]

Wil wel nog opmerken dat de behuizing via USB 2.0 veel langzamer is, meestal rond de 12MB/s.
Ah, thx. Dan zal een 750GB er dus ook in werken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:43:
[...]

De JMicron-controller schijnt niet de beste zijn... misschien dat het daar dan aan ligt. Ik heb een Gigabyte GA-P35-DS3P moederbord met ICH9R + ook zo'n JMicron-controller er op... Met een beetje geluk krijg ik hem aan de praat via die ICH9R controller.

Als ik jouw performance vergelijk met benchmarks op Tomshardware dan komt die van jou er nog niet eens zo heel erg slecht uit. Hij is nu sowieso sneller dan een schijf op firewire 1394a. De average read transfer performance van een 1394a schijf ligt op 35-39 MB/sec... dus als jouw disk in een dip zit, is de snelheid gelijk aan die van 1394a :)

Een 1394b aansluiting heb ik niet, een eSata wel. Ik ga dus maar gewoon voor deze schijf :) Hoofddoel is toch enkel backup, en de snelheid zal hoger liggen dan als ik hem via firewire aansluit.

edit: Ik moet er dus voor zorgen dat ik een rechte eSata kabel erbij koop?
Ik heb nou juist een eSATA gekocht omdat ik tot een TB aan data moet backuppen en dan is het niet grappig als dat maar met 30MB/sec gaat. Ik had van een single disk 1 TB schijf toch eigenlijk wel tegen de 100 MB/sec transfer verwacht. Dat haal ik bij lange na niet. En dat is jammer. Maar goed er is mee te leven.

Wbt de connector: je moet zorgen dat de kabel die je koopt een connector heeft die dun genoeg is. Als ie dik is dan komt ie tegen de plastic behuizing van de schijf. Dan kun je dus eigenlijk nog het beste wat van de behuizing strippen of de kabel. Idioot dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:40:
Voor geïnteresseerden:

Die score via eSata zal bijna 1:1 gelijk zijn als de schijf intern geplaatst wordt. Mooie score, en dank voor het publiceren.

Wat betreft USB: ik denk dat de USB controller die in je externe kastje zit ook een rol speelt. Ik las elders een review van de Vantec Nexstar3, en daar lijk je toch tegen max. bereik van USB te kunnen komen (ca 30Mb/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Ik heb nou juist een eSATA gekocht omdat ik tot een TB aan data moet backuppen en dan is het niet grappig als dat maar met 30MB/sec gaat. Ik had van een single disk 1 TB schijf toch eigenlijk wel tegen de 100 MB/sec transfer verwacht. Dat haal ik bij lange na niet. En dat is jammer. Maar goed er is mee te leven.

Wbt de connector: je moet zorgen dat de kabel die je koopt een connector heeft die dun genoeg is. Als ie dik is dan komt ie tegen de plastic behuizing van de schijf. Dan kun je dus eigenlijk nog het beste wat van de behuizing strippen of de kabel. Idioot dat het nodig is.
Ja als dat je verwachting is, valt het enorm tegen natuurlijk. Op tomshardware haalt overigens geen enkele externe harddisk een snelheid tegen de 100 MB/sec, enkel die in RAID 0 staan. Ik weet overigens niet hoe oud die benchmarks zijn. Zie verder Tomshardware

Bedankt voor die tip voor de eSata kabel. Vreemd dat een standaard eSata kabel niet werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
BackSlash schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:09:
[...]

Ja als dat je verwachting is, valt het enorm tegen natuurlijk. Op tomshardware haalt overigens geen enkele externe harddisk een snelheid tegen de 100 MB/sec, enkel die in RAID 0 staan.
85MB/s is toch ook niet slecht? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet waar. De nieuwe Samsungs halen dat als single disk. Ik denk dat er gewoon veel platters in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:03
Ik wil binnenkort een externe harde schijf gaan kopen, echter vraag ik me 1 dingetje af. Kunnen externe HD's prima continue aanstaan? Ik wil namelijk gewoon al mijn muziek erop gooien en dan vanaf daar luisteren zodat het me de ruimte op de laptop scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Southern Sun schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:51:
Ik wil binnenkort een externe harde schijf gaan kopen, echter vraag ik me 1 dingetje af. Kunnen externe HD's prima continue aanstaan? Ik wil namelijk gewoon al mijn muziek erop gooien en dan vanaf daar luisteren zodat het me de ruimte op de laptop scheelt.
Ja.

Sterker nog, liever een externe disk de hele dag aan, dan je laptop harde schijf de hele dag in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

iemand al Deze 3.5" of Deze 2.5" externe schijfbehuizing ? ben wel benieuwd naar de 2.5" vooral, of daar ook2 firewire opzitten om door te lussen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
LoneWolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:48:
iemand al Deze 3.5" of Deze 2.5" externe schijfbehuizing ? ben wel benieuwd naar de 2.5" vooral, of daar ook2 firewire opzitten om door te lussen.
waarom kost die 3,5" 80 euro ex harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:39

LoneWolf

Just a Byte

cornelixnootje1 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:52:
[...]

waarom kost die 3,5" 80 euro ex harde schijf?
Denk voor de chipset en de looks van de kast. Is wel van nice alu.

[ Voor 5% gewijzigd door LoneWolf op 31-01-2008 18:24 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Is er ook iemand die ervaring heeft met Verbatim? Ik heb een 500GB USB2 Verbatim gekocht bij Opus voor 109 Euro. Ben er op het eerste gezicht erg tevreden over. Erg stil en er zit een aan/uit knop op.
Verder iemand ervaring met het bijgeleverde software pakket Bounceback Express van CMS?

[ Voor 7% gewijzigd door Xiquena op 01-02-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 15:08
Een vraagje voor de gebruikers:

Ik twijfel over de aanschaf van een WD mybook studio van 1TB, dit gezien het een goedkope oplossing is om 1TB aan een firewire800 verbinding te hangen (geen eSata mogelijkheid). Enige voorwaarde is dat de schijf met een knop uitschakelbaar is en vervolgens ook uit blijft. Nu zit er achterop wel een schakelaar, je kunt de schijf ook gewoon unmounten en uitzetten, maar mijn grote vraag is of de schijf na een reboot dan gewoon weer mee opstart met het systeem of dat deze het uitschakelen heef onthouden en gewoon uit blijft? Dat laatste ben ik namelijk naar op zoek. De schijf moet gewoon altijd uit staan, maar wel verbonden met het systeem, en aan gaan en aan blijven als ik 'm zelf aanzet :)
Als de WD dat niet kan ben ik aangewezen op de duurdere lacie's. (enige andere non raid sata's met fw800 zover ik weet)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, en evenmin weet ik niet of dit voor firewire anders opgaat dan via eSATA wat ik dus gebruik, maar mijn MyBook kan ik uitzetten en die start volgens mij weer op als ik reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
ShittyOldMan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 02:25:
Een vraagje voor de gebruikers:

Ik twijfel over de aanschaf van een WD mybook studio van 1TB, dit gezien het een goedkope oplossing is om 1TB aan een firewire800 verbinding te hangen (geen eSata mogelijkheid). Enige voorwaarde is dat de schijf met een knop uitschakelbaar is en vervolgens ook uit blijft. Nu zit er achterop wel een schakelaar, je kunt de schijf ook gewoon unmounten en uitzetten, maar mijn grote vraag is of de schijf na een reboot dan gewoon weer mee opstart met het systeem of dat deze het uitschakelen heef onthouden en gewoon uit blijft? Dat laatste ben ik namelijk naar op zoek. De schijf moet gewoon altijd uit staan, maar wel verbonden met het systeem, en aan gaan en aan blijven als ik 'm zelf aanzet :)
Als de WD dat niet kan ben ik aangewezen op de duurdere lacie's. (enige andere non raid sata's met fw800 zover ik weet)
Nu reist bij mij de vraag waarom je deze "feature" hebben wilt, en hier zelfs extra geld voor over hebt? (in de vorm van een duurder model)
Is het niet net zoveel moeite om even de firewire/power kabel los te koppelen van de schijf, en wanneer je hem nodig hebt weer in te pluggen? Dat kost ongeveer evenveel moeite als een power knop indrukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
De ultieme schijf waar ik naar op zoek ben wordt voor meerdere dingen gebruikt. Het wordt ook niet 1 schijf maar op den duur een stuk of 8. De eerste is verbonden en de rest wordt allemaal doorgelust. Echter is het overbodig om alle schijven altijd draaiend te hebben, ik heb er af en toe maar een of twee nodig. De schijven werken als archief voor studiomateriaal (geluid), maar ik moet er af en toe wat vanaf halen.
Tevens wil ik eenzelfde soort schijf gebruiken als persoonlijke data backup, waarbij ik af en toe een backup wegschrijf. Een stekker wisselen is hier wel mogelijk, maar als het kan liever niet.
Als laatste heb ik nog een schijf nodig voor een soundeffects library. Deze staat op een werkdag gewoon de hele dag aan, maar wordt niet elke minuut aangesproken. Echter mag de schijf niet vanzelf uitschakelen, dan gaat de software moeilijk doen (neem het schijfbeheer namelijk over).

Dit alles is dus mogelijk met de lacies, maar die zijn ook meteen het duurst van allemaal. De WD mybooks leken een goede uitkomst, maar met bijbehorende nadelen en onmogelijkheden. Helaas ben ik nog geen losse externe casing tegengekomen met zowel fw800 als intern een sata aansluiting. Netwerkschijven werken ook niet met de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
ShittyOldMan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:49:
De ultieme schijf waar ik naar op zoek ben wordt voor meerdere dingen gebruikt. Het wordt ook niet 1 schijf maar op den duur een stuk of 8. De eerste is verbonden en de rest wordt allemaal doorgelust. Echter is het overbodig om alle schijven altijd draaiend te hebben, ik heb er af en toe maar een of twee nodig. De schijven werken als archief voor studiomateriaal (geluid), maar ik moet er af en toe wat vanaf halen.
Tevens wil ik eenzelfde soort schijf gebruiken als persoonlijke data backup, waarbij ik af en toe een backup wegschrijf. Een stekker wisselen is hier wel mogelijk, maar als het kan liever niet.
Als laatste heb ik nog een schijf nodig voor een soundeffects library. Deze staat op een werkdag gewoon de hele dag aan, maar wordt niet elke minuut aangesproken. Echter mag de schijf niet vanzelf uitschakelen, dan gaat de software moeilijk doen (neem het schijfbeheer namelijk over).

Dit alles is dus mogelijk met de lacies, maar die zijn ook meteen het duurst van allemaal. De WD mybooks leken een goede uitkomst, maar met bijbehorende nadelen en onmogelijkheden. Helaas ben ik nog geen losse externe casing tegengekomen met zowel fw800 als intern een sata aansluiting. Netwerkschijven werken ook niet met de software.
Als het je kan helpen, ik heb twee lacies en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Je hoort wel veel dat andere hier problemen mee hebben maar dat is bij mij absoluut niet het geval. Ze ogen ook mooi :)

http://parkingwerchter.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ShittyOldMan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:49:
Helaas ben ik nog geen losse externe casing tegengekomen met zowel fw800 als intern een sata aansluiting.
En deze dan?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Sinds kort een Lacie Porsche 500 gb usb gekocht. Heb hem nu een weekje ofzo en wat me erg stoort is de snelheid (rond de 17 mb/s in een koele bui) en de warmte (lees hitte) productie van de schijf. De schijf zelf wordt best warm maar de voeding/adapter blokje kookt. Hoop dat hij nergens in brand maar ik pak dat ding nooit meer vast zonder bescherming. Heb geen thermo meter voor dat ding maar hij wordt echt niet normaal heet. Durf hem niet aan te laten wanneer ik ga slapen of als ik niet thuis ben want dan staat de boel hier in lichter laaie...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Je hebt gelijk, er zijn er inderdaad een paar. Het was de combinatie sata en fw800 voor notebookschijven welke niet lijkt te bestaan (daar was ik ook naar op zoek, maar het blijkt volgens toms charts dat die snelheidswinst maar beperkt is).
Maar voor 3,5" sata en fw800 zijn er dus inderdaad enkele externe casings, maar je bent daarmee samen met een losse terabyte schijf net zoveel kwijt als die Lacie. Waarbij ik dan alsnog de voorkeur heb voor de laatste.
Nu ga ik er nog eens even grondig over nadenken. Mogelijk haal ik voor mijn externe werkschijf en externe sfx schijf wel een Lacie, maar voor alle backupdrives en alle archiefschijven gewoon usb/eSata schijven met aan/uit knop, daar is de keuze wat ruimer. Toch buitengewoon jammer van de MyBooks, een schakelaar met off/auto/on is een kleine moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ShittyOldMan schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 00:26:
[...]

Je hebt gelijk, er zijn er inderdaad een paar. Het was de combinatie sata en fw800 voor notebookschijven welke niet lijkt te bestaan (daar was ik ook naar op zoek, maar het blijkt volgens toms charts dat die snelheidswinst maar beperkt is).
Maar voor 3,5" sata en fw800 zijn er dus inderdaad enkele externe casings, maar je bent daarmee samen met een losse terabyte schijf net zoveel kwijt als die Lacie. Waarbij ik dan alsnog de voorkeur heb voor de laatste.
Nu ga ik er nog eens even grondig over nadenken. Mogelijk haal ik voor mijn externe werkschijf en externe sfx schijf wel een Lacie, maar voor alle backupdrives en alle archiefschijven gewoon usb/eSata schijven met aan/uit knop, daar is de keuze wat ruimer. Toch buitengewoon jammer van de MyBooks, een schakelaar met off/auto/on is een kleine moeite...
Ik vind het ook debiel dat er geen case is met zoiets als auto on/off knop, zit te denken of dit zelf te bouwen is, een adaptertje die de stroomtoevoer uitschakelt als er zeer weinig stroom wordt gebruikt?
Volgens mij bestaan er zogenaamde anti-standby adapters die dit kunnen... maar hoe gaatie dan weer aan? Dat moet je dan wel zelf doen...

edit: ook zo'n adapter zal niet werken want in de case is de harddisk constant aan het spinnen, dus verbruikt altijd evenveel stroom volgens mij..

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 06-02-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Is er dan werkelijk geen goede externe HDD die op eSATA probleemloos kan werken EN aan/uit knop heeft (of tenminste een sleep-modus) :?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 02:25:
Enige voorwaarde is dat de schijf met een knop uitschakelbaar is en vervolgens ook uit blijft.
Zo. Even de computer tegen alle principes in uitgezet om dit te testen ;) Heb een Lacie Big Disk Extreme met triple interface en de door jou genoemde WD MyBook Studio. Computer uitgezet, beide externe disks ook.

Computer weer aan. En ja hoor, Lacie gaat weer aan (waar ik mij ook mateloos aan irriteer(de)) en WD... blijft uit! Zoals het, in mijn optiek, ook hoort! Verder is het een mooi uitziende, snelle en stille drive, zeker een aanrader dus!

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Heb even snelle test gedaan en via USB haalt ie 25MB/sec (zoals alle USB2 devices hier) en via FW800 net onder de 70. Vind ik een prima resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
sl1200 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:36:
Is er dan werkelijk geen goede externe HDD die op eSATA probleemloos kan werken EN aan/uit knop heeft (of tenminste een sleep-modus) :?
Mijn XCraft behuizingen hebben gewoon een 'echte' aan/uit-knop. Met die knop uit krijgt niets hem meer aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:22:
[...]

Zo. Even de computer tegen alle principes in uitgezet om dit te testen ;) Heb een Lacie Big Disk Extreme met triple interface en de door jou genoemde WD MyBook Studio. Computer uitgezet, beide externe disks ook.

Computer weer aan. En ja hoor, Lacie gaat weer aan (waar ik mij ook mateloos aan irriteer(de)) en WD... blijft uit! Zoals het, in mijn optiek, ook hoort! Verder is het een mooi uitziende, snelle en stille drive, zeker een aanrader dus!

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Heb even snelle test gedaan en via USB haalt ie 25MB/sec (zoals alle USB2 devices hier) en via FW800 net onder de 70. Vind ik een prima resultaat.
Draai je nu de Lacie en de WD om of klopt het dus dat de mybook uit blijft? Dit zou namelijk helemaal tegen de verwachting in gaan, en de Lacie heeft nou juist wel weer een 'harde' aan/uit (en auto) knop en kan daarmee permanent worden uitgezet. Heb je eerst de WD uitgezet en toen de computer, of eerst de computer en daarna de WD? Als je de pc uitzet, gaat de WD dan in een soort standby modus en kun je ''m vervolgens nog 'verder' (dus helemaal) uit zetten met de knop achterop? Dat als je 'm dus niet 'verder' uitzet dan start ie volgende keer weer mee op, zet je 'm wel 'verder' uit dan blijft het ding gewoon uit. Begrijp ik dat goed? (dit is dan enkel voor firewire en usb, bij eSata start ie sowieso niet met het systeem mee op zover ik begreep, maar ik moet het dus weten voor fw400/800)

Beetje specifieke vragen, ik weet het :P , maar het gaat om een meerjaren plan waarbij ik begin met 6 schijven. Dat is nogal wat als het dan niet goed is :/

De andere optie die ik momenteel nog overweeg is om geen terabyte schijven te nemen, maar genoegen neem met 750gb schijven, en dan 6 stuks van deze neem: http://www.maxtorsolution...g/OTIII_Triple/index.html (een werkschijf, sfx schijf en archief schijf, met van alle 3 een exacte mirror). Deze dingen zijn ook maar 160 euro per stuk, nog goedkoper dan de mybooks (met fw800). Enige is dat dit een ouder model is en over een jaar ongetwijfeld niet meer te krijgen is.

/edit
Xander schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:26:
[...]
Mijn XCraft behuizingen hebben gewoon een 'echte' aan/uit-knop. Met die knop uit krijgt niets hem meer aan? ;)
Wel sata, helaas geen firewire. Ik heb hier 2 eerdere versies liggen, leuke casing, jammer van het wat los zittende voetje. Het was overigens de voeding van deze casings waarmee ik een Lacie quadra heb gesloopt. Ze zien er hetzelfde uit, hebben precies dezelfde plug welke op precies dezelfde manier past. Maar de 12v en 5v zijn omgedraaid. Het resultaat is een klein pluimpje rook en een zwarte veeg op de printplaat :(
Dus pas hier mee op mocht je een xcraft en een lacie bij elkaar hebben staan :P

[ Voor 14% gewijzigd door ShittyOldMan op 07-02-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Lacie heeft geen 'echte' powerknop, je kan slechts drukken op de blauwe power-aanduiding aan de voorzijde om hem uit te zetten. Doe je de computer weer aan gaat ook de Lacie (zal wel een oud(er) model zijn, het is een 320GB model) meteen weer aan.

De WD Studio deed ik uit na de PC uit te hebben gedaan. De capacity gauge blijft dan gewoon branden, de schijf gaat niet uit. Aan de achterzijde (lang) op power gedrukt en de disk ging uit. Na het aanzetten van de computer bleef de WD uit en sprong de Lacie dus meteen weer aan. Toen de computer was opgestart weer op de powerknop gedrukt en de WD gaf zijn partities door aan het OS.

Een korte druk op de powerknop van de WD deed niets. Het ziet er uit als een echte aan/uit knop, dus zonder "auto" tussenstand ofzo. USB gebruik ik niet op deze drive vanwege de brakke snelheid, heb het alleen getest via FW800. Even voor de duidelijkheid, ik heb het dan over deze drive hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 03:34:
Mijn Lacie heeft geen 'echte' powerknop, je kan slechts drukken op de blauwe power-aanduiding aan de voorzijde om hem uit te zetten. Doe je de computer weer aan gaat ook de Lacie (zal wel een oud(er) model zijn, het is een 320GB model) meteen weer aan.

De WD Studio deed ik uit na de PC uit te hebben gedaan. De capacity gauge blijft dan gewoon branden, de schijf gaat niet uit. Aan de achterzijde (lang) op power gedrukt en de disk ging uit. Na het aanzetten van de computer bleef de WD uit en sprong de Lacie dus meteen weer aan. Toen de computer was opgestart weer op de powerknop gedrukt en de WD gaf zijn partities door aan het OS.

Een korte druk op de powerknop van de WD deed niets. Het ziet er uit als een echte aan/uit knop, dus zonder "auto" tussenstand ofzo. USB gebruik ik niet op deze drive vanwege de brakke snelheid, heb het alleen getest via FW800. Even voor de duidelijkheid, ik heb het dan over deze drive hè.
Ziet er goed uit, maar is het nou dat model dat (in iedere geval met bepaalde SATA controllers op Asus bordjes) niet goed werkt op eSATA? Met name trage transfer rates door onverklaarbare drops in snelheid. Stom is ook dat er geen eSATA kabel wordt meegeleverd bij een schijf met zulke specs, zeker voor die prijs.
Werkt die back-up functie nou als een soort xcopy batch file? Of zoals briefcase (Werkmap) in XP. In Vista schijnt die functie eruit gehaald te zijn, wellicht om een goede reden. Ik vraag me af hoe betrouwbaar die functie is op die externe WD HDD.

[ Voor 8% gewijzigd door sl1200 op 07-02-2008 10:02 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de eSATA problemen weet ik echt helemaal niets, gebruik alleen FW800, heb daar ook niets van gelezen. Zou dus goed kunnen dat dat dit model betreft hoor. Sowieso is FW800 zo goed als even snel als eSATA (bij geen gebruik van Raid) en is hot-pluggable wat ik toch wel handig vind. Er zit inderdaad geen eSATA kabel bij ja, wel de andere drie soorten, vaag inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan!

Backup functie gebruik ik niet. Geen idee wat dat dus doet. Gebruik de schijf gewoon puur als device om af en toe wat heen te pompen. Iets dat onder Vista ook (veel) trager gaat dan onder XP, door de brakke implementatie van FW800 op Vista, ook met de patch installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 03:34:

Ok, dat klinkt goed. De studio versie is ook degene die ik moet hebben wegens fw800 mogelijkheid. Van Lacie is er later nog een big disk extreme gekomen, de big disk extreme+, deze heeft wel een knop achterop. De oude inderdaad niet. Ik had juist begrepen dat de WD's net zo zouden reageren als die oude Lacie schijven met enkel een knop aan de voorkant, eenmalig uitzetten en automatisch aan bij een reboot. Maar kennelijk gaat dat dus goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:18:
[...]
Maar kennelijk gaat dat dus goed :).
Yes! Én hij is supermooi én superstil én supersnel. Als de prijs geen nadeel is: kopen doen! 8) Ga hem denk ik als TimeMachine diskie gebruiken, moet 'ie wel voor geschikt zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
sl1200 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:36:
A.C. Ryan AluBox TFX heeft USB2, eSATA (die prima werkt met goede snelheid, alleen de nieuwe IcyBox zou ietsje sneller zijn) en heeft een echte harde aan/uit schakelaar. Maar gaan dus niet auto off/sleep/stby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 10:55
Ik ben al een tijdje op zoek naar een externe harde schijf met de volgende aansluitingen zoals een USB2.0 en een eSata-aansluiting.

Omdat ik geen goedkope kant en klare oplossing vond bij verschillende fabrikanten, dacht ik hierbij om de behuizing en harde schijven van 1GB los te kopen.
De externe schijf heeft vooral als hoofddoel mijn data veilig te bewaren, vandaar dat deze externe behuizing vooral “Raid 1” moet ondersteunen.
De backup van mijn data gebeurd wekelijks op een vast tijdstip. De data moet omgekeerd ook makkelijk en snel toegangkelijk zijn.

De eSata-aansluiting wordt gebruikt om de behuizing op mijn Intel ICH9-controller te hangen en de USB2.0 zal gebruikt worden om compatibel te zijn op andere computers.

Omdat ik USB2.0 te traag werken vindt, dacht ik hierbij ook aan FireWire, helaas is dit niet aanwezig op mijn moederbord (Gigabyte P35-DS3R) en hiervoor zou ik dus moeten investeren in een PCI-expreskaartje met FireWire 800 aan boord.
Ook NAS valt af vanwege moeilijke configuratie, enz..

De enige externe behuizing die het dichtste bij mijn wensen komt is de volgende van het merk “Sam Cheer “.

Info op: http://www.samcheer.com/s...s_id=34A406F5&article=362

De prijs voor de behuizing is +/- 125 Euro
De prijs voor 1 hard schijf van 750 GB +/- 159 Euro Samsung SpinPoint F1
Dit maakt mijn totaalprijs op: +/- 434 Euro

Heeft iemand ervaring met dit merk of produkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
sl1200 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:00:
[...]

Ziet er goed uit, maar is het nou dat model dat (in iedere geval met bepaalde SATA controllers op Asus bordjes) niet goed werkt op eSATA? Met name trage transfer rates door onverklaarbare drops in snelheid. Stom is ook dat er geen eSATA kabel wordt meegeleverd bij een schijf met zulke specs, zeker voor die prijs.
Werkt die back-up functie nou als een soort xcopy batch file? Of zoals briefcase (Werkmap) in XP. In Vista schijnt die functie eruit gehaald te zijn, wellicht om een goede reden. Ik vraag me af hoe betrouwbaar die functie is op die externe WD HDD.
Je trekt het verhaal wel enigzins uit z'n verband... 1 persoon heeft drops in de transferrate die de schijf heeft aangesloten op een JMicron Sata controller... die staat al bekend vanwege z'n mindere prestaties.

Ik heb deze externe schijf ook en ik heb hem op de Intel Sata controller aangesloten en bij mij is de performance prima. Ik zal vanmiddag eens zo'n benchmarkje draaien voor een goede vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Moris schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:51:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een externe harde schijf met de volgende aansluitingen zoals een USB2.0 en een eSata-aansluiting.

Omdat ik geen goedkope kant en klare oplossing vond bij verschillende fabrikanten, dacht ik hierbij om de behuizing en harde schijven van 1GB los te kopen.
De externe schijf heeft vooral als hoofddoel mijn data veilig te bewaren, vandaar dat deze externe behuizing vooral “Raid 1” moet ondersteunen.
De backup van mijn data gebeurd wekelijks op een vast tijdstip. De data moet omgekeerd ook makkelijk en snel toegangkelijk zijn.

De eSata-aansluiting wordt gebruikt om de behuizing op mijn Intel ICH9-controller te hangen en de USB2.0 zal gebruikt worden om compatibel te zijn op andere computers.

Omdat ik USB2.0 te traag werken vindt, dacht ik hierbij ook aan FireWire, helaas is dit niet aanwezig op mijn moederbord (Gigabyte P35-DS3R) en hiervoor zou ik dus moeten investeren in een PCI-expreskaartje met FireWire 800 aan boord.
Ook NAS valt af vanwege moeilijke configuratie, enz..

De enige externe behuizing die het dichtste bij mijn wensen komt is de volgende van het merk “Sam Cheer “.

Info op: http://www.samcheer.com/s...s_id=34A406F5&article=362

De prijs voor de behuizing is +/- 125 Euro
Dit maakt mijn totaalprijs op: +/- 434 Euro

Heeft iemand ervaring met dit merk of produkt :?
Zie mijn opm boven jouw post! behuizing van 125 is bijna 100e te duur.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics