[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:28
Ik heb een zelfde soort bericht al een tijdje eerder gepost, maar ik ben er nog niet uit.

Ik heb een 2,5" harde schijf die 12,5mm is in plaats van 9,5mm hoog. Zonder dit door te hebben heb ik een behuizing gehaald, maarja.. dat past niet natuurlijk. Zijn er dus 2,5" inch behuizingen die de 12,5mm schijven kunnen bevatten? Of eventueel makkelijk aan te passen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Ik heb net even gemaild naar Conceptronic over de CHD3SIU en zij hebben hem succesvol getest met een Western Digital 750GB. Er zit dus een omvormer bij van 12V en 1,5A, dus 18W maximaal. Deze Western Digital vraagt volgens de papieren onder load 10,7W. Mijn Seagate 750GB wil echter graag 12,6W hebben. Doen of niet?

Omdat er wat klachten waren omtrent de stroomvoorziening van deze behuizing vraag ik het even, misschien hebben enkelen hier zo'n CHD3SIU.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik zoek een externe behuizing die ik tegelijkertijd aan m'n laptop als aan m'n pc kan aansluiten. Nu weet ik dat er behuizingen zijn met 2 usb poorten, maar werken die ook tegelijk op verschillende computers?
Het is voor een 3,5" ATA schijf.
Een andere oplossing is natuurlijk een NAS maar dat wordt me veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Volgens mij is het niet mogelijk om een HD tegelijk aan twee PC's te hangen. Tenminste niet met USB of Firewire. Als je een HD tegelijkertijd wilt benaderen vanaf twee pc's dan kun je het beste hem via een netwerk aansluiten. Dan kan je er wel tegelijkertijd bij.

Verwijderd

Weet iemand hier meer over? KAn je met bv. de Seagate FreeAgent Pro (USB 2.0 & FW400 & eSata 3Gbps) in principe drie pc's tegelijk aansluiten of is het niet én én maar óf óf
?? Het lijkt mij wel mogelijk, als er maar niet tegelijkertijd toegang word gezocht over twee of drie vd interfaces.. ? thanks alvast

Verwijderd

http://www.trustedreviews.../Seagate-FreeAgent-Pro/p1

hmm... blijkt dat je bij deze ext. schijf 2 aansluitmodules krijgt..
- een met dual FW400
- een met USB 2.0 en eSata

dus niet 3-in-1 zoals ik dacht! ik verbaas me ook over de transferspeeds; dacht dat esata 6x zo snel zou zijn als usb 2.0 ??!?

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Afgelopen dinsdag heb ik via webwinkel Komplett.be een WD Pro 500GB besteld rond 22u 's avonds en amper 2 dagen later (vandaag), stond DHL (kwam 10euro duurder uit dan TNT) om 10.15u aan mijn voordeur met het pakketje! Prima service!!

Ik heb de schijf deze namiddag geinstalleerd in windows Vista Home Premium en ze werkt prima, op de button manager na. Ik heb op mn laptop al eens een reboot gedaan, maar die "capacity gauge" toont (voorlopig) niets. Ook verbaast het me dat die My Book zoo klein is, ik had hem veel voluminieuzer verwacht :) Nu rest me nog de schijf te configureren onder Win XP via Microsoft Virtual PC: nog zo'n goeie uitvinding! :P

Ik las in de productreviews klachten over gebrom op een bureau maar ik merk hier niets van.
WD krijgt van mij alvast een dikke pluim! :) _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door CarLL op 06-09-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb momenteel een Lacie Big Disk (d2) 1TB, deze bestaat uit 2 schijven (vermoedelijk IDE) die als 1 schijf herkend worden. Ik vermoed dat deze in JBOD configuratie staan. Nu is het zo, momenteel staat er ongeveer 460GB aan data op. Wat ik wil doen is de virtuele partitie van 1TB opdelen in 2 identieke partities van 500GB (juiste aantal GB is rond de 480 geloof ik), zodat ik dmv. backupsoftware gewoon de drives als aparte schijven/partities kan behandelen.

Nu is mijn vraag: als ik dit doe, dus partitioneren in 2 identieke delen, zal indien een defecte HD optreedt, de data nog te recoveren vallen als ik de andere schijf via IDE aansluit ? Aangezien ik ze dagelijks zichzelf laat "mirroren", zou er altijd een werkende schijf moeten zijn, maar mijn vraag is dus of deze wel uit te lezen zal zijn.

Ik heb namelijk schrik dat bij JBOD configuratie de partitioneringsdata niet correct wordt opgeslagen zodat ze onafhankelijk kunnen werken en dat dus de hele partitie onleesbaar is als je een afgesplitste drive zou aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 17-09-2007 23:14 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
lacie bigdisk, moet je je afvragen hoe dit in elkaar zit. jbod is wat anders als raid. daarbij kun je dus ook twee schijven samenvoegen zonder dat het een mirror wordt ( is echt iets anders als jbod)

maar as dat gedaan wordt door een raid controler, is het misschien wel mogelijk er een mirrorset van te maken?

anders denk ik dat het maken van 2 partities slechts resulteert in twee partities verdeeld over twee schijven, zodat je nooit een complete schijfhebt die je zo via ide kunt aansluiten in een andere computer.

dus als je er een raid set van zou kunnen maken met mrirrorring ( en je dus de helft verliest qua opslagcapaciteit) dan zou je die ook weer kunnen restoren als er een schijf overlijd.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat JBOD iets anders is dan RAID snap ik ook, maar dat betekent dan ook grofweg dat de host controller de allocatie beheert en dus de schijven rechtstreeks aanspreekt. Zowiezo kan ik ze niet zomaar mirroren, aangezien ze niet als 2 aparte schijven te benaderen zijn en ik geen instellingen kan doen aan de controller. Ik kan het bakje ook niet even opendoen want dan is mijn 21 maanden resterende garantie vervallen, zit een beveiligingssticker over de schroef.

Is er geen tooltje die een dieper inzicht kan geven over de chipset van de USB drive ?

Verwijderd

Heb enige tijd geleden bij mycom 2 x 500GB WD elements besteld. gisteren gebeld dat hij binnen was :D toen ik in zweden zat
morgen ophalen dus, als ik ze heb zal ik wel even proberen een review met foto's te schrijven als hier intresse in is :)

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:56:
Nee niet softwarematisch volgens mij. Ik heb tot nu toe nog geen enkel programma gevonden die de temperatuur van mijn externe HDD kan meten, erg jammer.
Ik gebruik zelf HD-Tune om oa de temperatuur van mijn externe hdd uit te lezen. Het is freeware en hier te vinden:

http://www.hdtune.com/

Je moet het programma wel als administrator draaien (Vista) om alle functies te kunnen gebruiken, net als speedfan.

Ik heb trouwens een Packard Bell store&save 500Gb. Ik wilde er nog een korte review over schrijven voor de pricewatch, maar aangezien dit model officieel niet in NL geleverd word door Packard Bell en deze dus niet op hun website vermeld staat was dit (nog) niet mogelijk. Ik heb hem overigens gewoon bij de MediaMarkt gekocht voor 119 euro, en Dixons en Wehkamp verkopen 'm ook.

Intern is het gewoon een 7.200rpm Seagate met 8mb cache + een konstant draaiende fan.

Mocht iemand meer willen weten over dit apparaat; vraag gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag heb ik de Mapower AE31FU2B (met grote, ingebouwde ventilator) in huis gehaald. Deze is bedoeld als vervanging voor de behuizing van mijn Iomega 500GB Value Series harddisk. Deze werd namelijk ontzagwekkend heet aan de buitenkant. Mijn indruk was dan ook dat de ingebouwde schijf (een Hitachi) wat extra koeling kon gebruiken. Deze Mapower is zwart (in tegenstelling tot degene op de foto) en heeft alleen USB.

Korte indruk: de Mapower voelt zeer degelijk aan. De buitenkant is van aluminium en heeft een groot, rond gat met gaas ervoor aan de zijkant (of bovenkant, hangt er vanaf hoe je hem neerzet) waarlangs de ventilator lucht naar binnen zuigt. De achterkant is een los aluminium plaatje dat met twee ('s wereld kortste) schroefjes vastzit. Haal je dit plaatje er af, dan kun je makkelijk de binnenkant er uit schuiven. Alles, inclusief de ventilator, zit namelijk vast op een soort lade die je volledig uit de behuizing kunt halen.

Het inbouwen van de schijf is een B*TCH. De data- en voedingskabeltjes zijn erg kort en moeten op een vreemde manier over elkaar en via een inkeping in de bodem van de lade gevouwen worden om op de harddisk aan te kunnen sluiten. De boel zit ook nog extreem dicht op elkaar, waardoor het moeilijk is om de harddisk in de lade te persen zonder dat de kabels in de weg zitten. Na flink wat origami zet je de harddisk vast aan de zijkanten van de lade met vier schroefjes. Hierdoor zit hij meteen goed vast en is er van speling geen sprake.

De ventilator blaast lucht direct tegen de onderkant van de harde schijf. Deze ventilator maakt aardig wat geluid, maar naar mijn mening niet te veel (en voor mij maakt zoiets al snel te veel herrie). Stoort het je wel, dan kan de ventilator vervangen worden door een willekeurige andere 80 MM ventilator. Dit standaard exemplaar verplaatst in ieder geval een boel lucht, zo voel je ook aan de voorkant. De voorkant bestaat namelijk ook uit gaas, waarlangs de warme lucht naar buiten wordt geblazen. Zowel de ventilator als de voorkant van de behuizing bevatten bij mijn exemplaar blauwe LEDjes die een subtiel blauw licht afgeven. Ziet er erg mooi uit.

Wat betreft dataoverdracht heeft het weinig zin om statistieken te posten. Te meer omdat mijn USB redelijk brak is (16 MB max). Al met al ben ik er tevreden over, al weet ik niet of de behuizing voor de volgende externe harddisk weer een zelfde wordt gezien het moeilijke inbouwen van de schijf. In ieder geval heb ik niet meer het gevoel naast een steengril te zitten zoals het geval was met de standaard behuizing van Iomega. Zal nog kijken of ik wat foto's kan maken en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Phuncz schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:11:
Ik heb momenteel een Lacie Big Disk (d2) 1TB, deze bestaat uit 2 schijven (vermoedelijk IDE) die als 1 schijf herkend worden. Ik vermoed dat deze in JBOD configuratie staan. Nu is het zo, momenteel staat er ongeveer 460GB aan data op. Wat ik wil doen is de virtuele partitie van 1TB opdelen in 2 identieke partities van 500GB (juiste aantal GB is rond de 480 geloof ik), zodat ik dmv. backupsoftware gewoon de drives als aparte schijven/partities kan behandelen.

Nu is mijn vraag: als ik dit doe, dus partitioneren in 2 identieke delen, zal indien een defecte HD optreedt, de data nog te recoveren vallen als ik de andere schijf via IDE aansluit ? Aangezien ik ze dagelijks zichzelf laat "mirroren", zou er altijd een werkende schijf moeten zijn, maar mijn vraag is dus of deze wel uit te lezen zal zijn.

Ik heb namelijk schrik dat bij JBOD configuratie de partitioneringsdata niet correct wordt opgeslagen zodat ze onafhankelijk kunnen werken en dat dus de hele partitie onleesbaar is als je een afgesplitste drive zou aansluiten.
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet mogelijk. De chip plakt de schijven (bij JBOD) aan elkaar. Als vervolgens de twee weer gaat delen via partities dan moet je erg veel mazzel hebben om je partities precies op het kantelpunt te laten eindigen.
Wat jij wilt lukt alleen als je in windows/device manager daadwerkelijk twee verschillende schijven kan aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

jadjong schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:13:
[...]

Niet mogelijk. De chip plakt de schijven (bij JBOD) aan elkaar. Als vervolgens de twee weer gaat delen via partities dan moet je erg veel mazzel hebben om je partities precies op het kantelpunt te laten eindigen.
Wat jij wilt lukt alleen als je in windows/device manager daadwerkelijk twee verschillende schijven kan aanspreken.
Kan je niet kiezen of die in RAID-0, 1 en JBOD functioneert op zulke disken?

Je zou op de byte nauwkeurig natuurlijk de disk kunnen partitioneren, maar daar schiet je niet veel mee op. Zeker niet als je MBR van de tweede disk door de JBOD misschien niet goed wordt gebruikt. Dan heb je er namelijk geen voordeel aan.

Wat je wel kan doen is het JBOD of RAID-0 idee vergeten en gewoon je disk partitioneren, zoals jij het wilt hebben. Je hebt dan geen ander voordeel dan gewoon de twee logische volumes die je dan maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door VisionMaster op 24-09-2007 22:20 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan ga ik maar op zoek naar 2 leuke externe USB behuizingen of eentje met RAID1. Suggesties voor een behuizing met twee IDE plaatsen en RAID1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Als je een RAID0 array van twee schijven verdeelt in twee partities gaat het ook niet meevallen om de data van 1 van de partities te herstellen bij een diskcrash hoor.....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Moest RAID1 zijn, had het juist erna verbeterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Xander schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:39:
Als je een RAID0 array van twee schijven verdeelt in twee partities gaat het ook niet meevallen om de data van 1 van de partities te herstellen bij een diskcrash hoor.....
Bij JBOD kan je de meeste data nog wel recoveren van de goede disk, bij RAID-0 ben je simpelweg alles kwijt. Je kan een RAID-0 of JBOD device zoveel partitioneren als je wilt, je wint er alleen niets mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus bij JBOD valt er iets te recoveren ? Waarschijnlijk met recover software bedoel je ? Heb er nog niet zo'n goede ervaring mee: filenames die afgekapt worden op 8 tekens, ontbrekende filenames, etc etc. Begin maar met al je kostbare data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 14:10
Phuncz schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:36:
Dan ga ik maar op zoek naar 2 leuke externe USB behuizingen of eentje met RAID1. Suggesties voor een behuizing met twee IDE plaatsen en RAID1 ?
Als je de allergoedkoopste AluBoxDuo haalt, kun je er gewoon 2 IDE schijven in zetten en deze apart benaderen. Ding kost <30 euro.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Phuncz schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:46:
Dus bij JBOD valt er iets te recoveren ? Waarschijnlijk met recover software bedoel je ? Heb er nog niet zo'n goede ervaring mee: filenames die afgekapt worden op 8 tekens, ontbrekende filenames, etc etc. Begin maar met al je kostbare data :)
Bij JBOD staat de data (voorzover niet overlappend op de kapotte disk) op je goede disk nog en niet striped. Dat zou inherent onmogelijk zijn om te recoveren. De recovery software zal proberen het file systeem af te struinen en is meestal bestand tegen verloren directory lijsten om toch nog de pointer naar je data te vinden. Als je in de shit zit, dan moet je wel zulke onhandzame software gebruiken om iets terug te halen. Als het enige probleem is dat je filenamen verandert zijn en dat de directory lijsten gaar zijn, maar je data bestaat nog, dan moet je in je handen klappen dat het nog iets heeft opgeleverd. Het ligt er maar net aan hoeveel waarde je hecht aan je data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vrij veel, dus het zal toch een andere oplossing worden :)
Brent schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:04:
[...]

Als je de allergoedkoopste AluBoxDuo haalt, kun je er gewoon 2 IDE schijven in zetten en deze apart benaderen. Ding kost <30 euro.
Zoals die dus. Ben hem al tegengekomen, leek me wel iets leuks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Phuncz schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:36:
Vrij veel, dus het zal toch een andere oplossing worden :)
[...]

Zoals die dus. Ben hem al tegengekomen, leek me wel iets leuks !
Uhm, als je echt veel om je data geeft, dan neem je twee aparte enclosures en zet je er 1 uit met alle stekkers los en niet in 1 kastje, waar de bliksem of een probleempje in de voeding alle twee de disken kan plat leggen.

Ik vind het een mooi kastje om te gebruiken, maar je schiet er niet veel mee op om die twee schijven zo op elkaar als mirror te laten spelen met als doel om je data veilig te stellen.

just my 2cts

Ik heb hier een NAS thuis die iedere nacht een scriptje laat lopen om een backup te maken van mijn meest essentiele data. De foto's, documenten, whatever. Het scriptje checkt of een USB disk is aangesloten en gemount en start daarna de backup. Als die klaar is, dan gooi ik de disk los en gaatie uit. Na een paar dagen gaat de stekker er weer in en loopt de backup weer. :)
Ok, tis nog niet al te veel beter, maar ben iig behoed van de eenvoudigste problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door VisionMaster op 25-09-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als het onweert gaan ze allebei van het stroomnet af :) Nu, dat is nog het minst van mijn zorgen. Ik heb het eerder niet zo op falende HD's. Nu je hebt wel gelijk: misschien beter 2 externe schijven dan eentje.

[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 25-09-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Ik ben naar iets op zoek, dat misschien zelf nog niet bestaat :s (zover ik weet, heb ik het toch nog niet tegengekomen.)

Ik zoek een externe harde schijf, waar ik films zou kunnen opplaatsen. Deze harde schijf zou dan een RCA uitgang moeten hebben. (ik denk toch dat dat zo noemt, ik bedoel namelijk zo'n aansluiting waarop je een gele, rode en witte kabel moet aansluiten.) De bedoeling zou dan namelijk zijn om die harde schijf dan aan mijn tv te hangen, en zo films te bekijken.

Bestaat er al zoiets?? of heb ik zonet iets nieuws uitgevonden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat bestaat zeker en veel merken dragen het al (ioMega, Packard Bell, Freecom), sommige merken ook als lege behuizing. Media Center, Media Player, etc. noemen ze het.

ioMega ScreenPlay Pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.iomega-europe.com/img/iom/catalog/136133663_big.jpg

Media Formats
  • Media formats: Video: MPEG-1, MPEG-2 (AVI, VOB, ISO), MPEG-4 (AVI, DivX, DivXVOD, XviD).
  • Audio: WMA, WAV, MP3, MPEG–4 (AAC: except for Digital Rights Management–DRM versions of AAC files), AC3 (Dolby Digital encoding), OGG Vorbis.
I/O interfaces
  • 3.5–in Parallel ATA HHD. USB 2.0 (USB 1.1 backward compatible). FireWire 1394a
  • Video: NTSC/PAL composite and S–Video, analog YPbPr video (progressive or interlaced) scalable up to 1920x1080i or 1280x720p, RGB via SCART, VGA scalable up to 1024x768.
  • Audio: Dual stereo analog audio, coaxial/SPDIF digital audio (supports compressed Dolby Digital 5.1 and DTS pass–through). Supported file system: NTFS, FAT32, HFS+
Ondersteunt dus 1080i en 720p via Component, SCART, VGA. Ook coaxial audio, NTFS (zeldzaam op dergelijke toestellen). Alleen qua codecs geen h264 of Matroska, wat de betere keuze is voor HD-beeldmateriaal.

Freecom Mediaplayer-350 WLAN 250GB

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00010479.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00010475.jpg

Features:
  • Connects directly to TV or Hifi
  • Enjoy movies, music and photo ’s without the use of a PC!
  • Can also be used as AV Streaming device from any PC within your network
  • HD Video-File compatible
  • Supports multiple formats: MPEG1-4, DIVX, XVID, MP3, JPG...and many more
  • Easy to use on screen-menu
  • Fully remote controlled
  • Firmware upgradeable
  • Can also be used as standalone USB-2 hard drive
  • High quality design
  • 2 Years manufacturer ’s warranty and unlimited free help desk support
Persoonlijk zou ik voor de Freecom gaan, deze heeft zelfs DVI, optical out en ondersteunt 1080p !!

Zowiezo kun je ze allemaal via RCA/cinch stekkers aansluiten. Als je wat minder duur materiaal zoekt: beide hebben ook goedkopere versies met minder High Def stuff.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 25-09-2007 23:14 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb een leuke en betaalbare behuizing gevonden voor mijn doel:

Afbeeldingslocatie: http://www.samcheer.com/samcheer/data/products/image/00351.jpg

Features :

- Maximum capacity up to 4x IDE HDD
- Both support " standard mode" or " combine mode "
- Support high speed data transfer rate up to 480 Mbps

http://www.samcheer.com/s...s_id=34A406F5&article=351

In een Belgische webshop voor 123 euro !!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ben op dit moment erg aan het twijfelen of ik de mybook moet halen, of toch voor de passport moet gaan. ik zal de externe schijf voornamelijk gebruiken als backup thuis, dus weinig verplaatsen. maar toch moet ik hem zo nu en dan gemakkelijk kunnen meenemen. uiteindelijk blijft het een extern hardeschijf :)

mijn vraag is, kan iemand meer info geven over de power adapter. is het gewoon 1 kabel, of moet je ook zon groot blok meeslepen. heb gezocht op google, maar geen foto van kunnen vinden

reden dat ik het vraag is omdat ik laatst nog bij een kameraad was en die had een of ander extern case die aangesloten was op een mega adapter, alles behalve mobiel dus

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is bij 3.5" HD's (zoals de MyBook) ALTIJD een dikke voedingsblok, vergelijkbaar met die van een laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door Phuncz op 29-09-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Phuncz schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:40:
Het is bij 3.5" HD's (zoals de MyBook) ALTIJD een dikke voedingsblok, vergelijkbaar met die van een laptop.
Yup, je zult toch de 220V moeten veranderen in 12V voor je lieve harddisk circuitjes. Als dat in de laptop case zit wordt het meestal te warm en is het ongezond voor je apparaatje, mits het groot genoeg is. Maar dat is een MyBook volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een WD Mybook Essential 500gig staan, fijn ding, doet wat 'ie moet doen en word ook helemaal niet heet ofzo, is ook amper tot niet te horen.

Allen nou vroeg ik me af, als je de schijf niet aanspreekt gaat de schijf na ong 10 minuten in stand-by dat is een funtie van de schijf zelf. Nou zou ik het zelf wat fijner vinden als ik die funtie ook uit kan zetten, dat de schijf dus niet meer uitgaat. Heeft iemand hier iets voor? Ik heb zelf de website van WD helemaal afgezocht en op google ook maar ik kom op niks bruikbaars uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heb hier al veel gelezen over de Western Digital Elements 500 Gb en de my book essential 500 Gb. Maar heb nog niet alle verschillen op een rijtje:

- zit er dezelfde schijf in?
- schakelt de elements ook vanzelf volledig uit?
- heeft my book langere garantie (zo ja waarom?)
- verschil qua betrouwbaarheid
- verschil qua performance
- andere verschillen?
- welke raden jullie aan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Phuncz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:48:
Ik heb een leuke en betaalbare behuizing gevonden voor mijn doel:

[afbeelding]

Features :

- Maximum capacity up to 4x IDE HDD
- Both support " standard mode" or " combine mode "
- Support high speed data transfer rate up to 480 Mbps

http://www.samcheer.com/s...s_id=34A406F5&article=351

In een Belgische webshop voor 123 euro !!
Bestaat zoiets met Firewire aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Niet voor dat geld :)
Moet je eens kijken bij Raidsonic. Je betaalt er dan ook wel een veelvoud voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Dieter schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:09:
[...]

Bestaat zoiets met Firewire aansluitingen ?
Ja hoor: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10950
Er zijn ook goedkopere oplossingen, maar deze kon ik wel erg snel vinden voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:27:
Hallo, heb hier al veel gelezen over de Western Digital Elements 500 Gb en de my book essential 500 Gb. Maar heb nog niet alle verschillen op een rijtje:

- andere verschillen?

Bedankt!
Voor zover ik weet en hoor van de distri's: JA

standby

Google-o-matic vraag :P
uit mijn hoofd allebei 2jr

0,0
0,0
- andere verschillen?
Mybook kan je makkelijk een nieuwe stroomadapter vinden als ie stukgaat, gewone stekker, 12volt 2 ampere. Elements moet je die speciale plug vinden,dat is moeilijker.

Elements, omdat ik een hollander ben en het toch 20euro scheelt :P
Mybook als je later niet wil solderen als je adapter defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosmalen schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:24:
hmm :) dilemma!

Ik moet een harde schijf kopen omdat mijn schijf in mn PC vol zit.. en nou wil ik dus z.s.m. een externe HDD kopen. Nou heb ik hier al die topiques al door zitten spitten maar twijfel nogsteeds wat voor mij de beste optie is en nou hoop ik dat jullie me ff willen helpen:

Wat ik wil: het liefste een 500gbschijf (heell misschien een 320.. eigenlijk niet), 7.200rpm en een buffer van minimaal 8. Naja en mn max. was eigenlijk 100 euro.

Nou heb ik zelf een voorkeur voor Western Digital en zou heel graag een MyBook willen kopen van 500gb maar die is meteen een klap duurder. Met voor mij volgens mij als enige pluspunt, dat ie uitgaat als mn PC ook uit gaat.

Nou is er ook die LaCie schijf Porche, die zie je ook regelmatig voor 100.- langskomen, ook alle specs van boven.. maar dan wel de goede prijs. Maar ben echt geen LaCie fan..

Wat zouden jullie doen, zo'n WD Mybook kopen en dan zelfs evt eentje met minder GB of toch gewoon voor een Lacie of noggg een ander merk gaan?!

Hebben jullie tips, of dingen waar ik nogmeer op moet letten?! kan het namelijk echt even niet hebben om een fixe miskoop te pakken te hebben!!

super bedankt alvast!
Ik heb zelf geen ervaringen met Lacie, wel met WD, Iomega en NoName cases waar ik zelf HDD's indoe.
ATM heb ik een Samsung HD501LJ via eSata op mijn PC, in een noname case. Ik ben tevreden, maar wel meer kwijt dan 99euro.
Je kan beste een 500gb voor 99euro kopen, die kan je van Lacie, WD elements, maxtor, of iomega vinden. Ik heb zelf 20 iomega's in 1,5week verkocht ofzo :P en nog geen 1 terug gehad, geen enkele klacht. die kan ik dus aanraden. WD elements & mybook ook sowieso altijd.
Koop gewoon de goedkoopste 500gb die je kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk in een WD elements van 500GB USB 2.0 een P-ata of een S-ata schijf ? dit kon ik niet vinden via googelen.nl, mischien dat hier iemand zijn elements al uit elkaar heeft gesloopt voorzichtig uit elkaar heeft gehaalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tot op heden moet ik in een merk externe schijf nog S-ATA tegenkomen. Tenzij eSATA, dan is het wel verplicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:13:
Zit er eigenlijk in een WD elements van 500GB USB 2.0 een P-ata of een S-ata schijf ? dit kon ik niet vinden via googelen.nl, mischien dat hier iemand zijn elements al uit elkaar heeft gesloopt voorzichtig uit elkaar heeft gehaalt :+
Die van mij is een SATA..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand al iets zinnigs zeggen over de 500Gig USB/netwerk-schijf van Lidl? Snelheid? Warmte? Lawaai? Degelijkheid?
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/ES.07_6552/$file/07_6552_b.jpg
Linkje: http://www.lidl.nl/nl/hom...c.o.20071025.p.Externe_HD
De prijs - 129 euro - lijkt mij voor een netwerkschijf redelijk.

En een vraag over eSata: kun je dat nou gewoon met een kabeltje op de connector op je moederbord aansluiten? Je hebt geen speciaal moederbord of PCI-kaartje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-08 21:29

whimbrel46

Don't ask why

Phuncz schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:52:
Tot op heden moet ik in een merk externe schijf nog S-ATA tegenkomen. Tenzij eSATA, dan is het wel verplicht :)
Dit is niet waar. In de Western Digital MyBook Essential 750 Gb USB zit een WD7500AAKS schijf. Dit is een SATA II schijf met 16 Mb cache. Ik heb 'm niet uit elkaar gehaald, maar gewoon een WD diagnose tooltje gebruikt. Op forums wordt dit ook bevestigd en tevens vindt men het jammer dat WD deze externe schijf niet van eSATA voorziet. Het is nl. een zeer snelle schijf. Ik heb 'm ook als interne schijf en hij is inderdaad snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben op zoek naar een enclosure voor 4 IDE hardeschijven, die RAID 5 of 10 (1+0) aankan. Weet iemand er een betaalbare ? Dus geen 400-500 euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Zo, dat lijkt een handig ding zeg, bedankt voor de tip !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:29:
Kan iemand al iets zinnigs zeggen over de 500Gig USB/netwerk-schijf van Lidl? Snelheid? Warmte? Lawaai? Degelijkheid?
[afbeelding]
Linkje: http://www.lidl.nl/nl/hom...c.o.20071025.p.Externe_HD
De prijs - 129 euro - lijkt mij voor een netwerkschijf redelijk.
* MikeWazowski gaat donderdag langs bij de Lidl :).

Het is de Targa Databox NDAS 500 zover ik kan zien, de handleiding is hier te downloaden - ik zie dat je software op elke PC moet installeren om hem te kunnen benaderen, je kunt er wel meerdere in RAID 0/1 aansluiten via het netwerk. Maar niets te vinden over wat je nu echt vraagt...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweeper73 gaat donderdag langs bij de Lidl :).
Als die netwerkaansluiting er niet toe doet, moet je eens kijken naar een Western Digital Elements 500Gig. Bij Mycom voor 109 euro. Scheelt toch 20 euro, en WD is een echt merk, met goede schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 07:46:
Als die netwerkaansluiting er niet toe doet, moet je eens kijken naar een Western Digital Elements 500Gig. Bij Mycom voor 109 euro. Scheelt toch 20 euro, en WD is een echt merk, met goede schijven.
Bedankt voor de tip, in mijn geval gaat het juist om de netwerkaansluiting en wil ik geen 300 euro neerleggen voor een echte NAS excl HD's... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Ik zoek een firewire schijf of een behuizing met firewire uit/ingang die s-ata schijven aankan.
Firewire schijven zijn er genoeg, maar heeft iemand al de nieuwe mybooks aangetroffen in webwinkels? Ik kan daarvan alleen de 1 TB Versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb een tijdje zo'n WD My Book Premium 500GB, en godver wat is die bagger. Ik zet mijn PC gisteren aan en Premiere zeurt al dat de scratch disk niet gevonden kan worden (had het op die externe ivm snelheid). Ik open My Computer en die hangt minuten lang.

Dacht al dat dit niet goed zou gaan. Even gekeken in the Event Viewer en ja hoor, een hele waslijst van:
code:
1
The device, \Device\Harddisk1\D, has a bad block.

Linux zeurde ook al over allemaal read errors and bad blocks. Ben al een halve dag bezig om wat data terug proberen te halen (nog steeds bezig met scannen), en hij zit 90% vol :(

Echt de laatste keer dat ik zo'n baggerding koop. Goedkoop PC'tje 3 HD's erin, RAID5 en fileserveren maar. Dan koop ik wel een goedkoop USB drive als ik echt een mobiel HD nodig heb.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:47

sphere

Debian abuser

Ik zou met de RAID5 setup ook geen backup maken hoor, zien we je nog eens terug als je array corrupt is. :O

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

sphere schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:14:
Ik zou met de RAID5 setup ook geen backup maken hoor, zien we je nog eens terug als je array corrupt is. :O
Nee, geen echte backup, maar gewoon een HD waar ik spullen op kan zetten met wat redundancy. Maar ja, wat is echt goede backup? Ik heb ook al DVD+R's gehad die na 2 jaar vol zaten met bad blocks, dus je weet het nooit

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je hebt een defect exemplaar gehad, daarvoor heb je garantie. Dat wil niet zeggen dat WD een slecht product levert hoor. Wat erin zit is ook maar een hardeschijf die zoals elke andere hardeschijf defect kan geraken. Als je zekerheid wil moet je zowiezo niet je beperken tot 1 schijf, maar meerdere eventueel in RAID. Bedenk wel dat RAID eigenlijk betekent dat als het fout loopt, je gezellig mag kutten om het ook weer werkend te krijgen tenzij je professionele oplossingen gebruikt. Het beste blijft nog steeds 2 schijven die elkaar dagelijks kopieren, hier heb ik de beste ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Eerst wilde ik ook gaan voor de WD My Book Premium/Essential
Voordat ik hem wilde kopen, wilde ik nog even wat reviews daarover lezen...

Nu lees ik dat veel mensen problemen hebben met deze HDD.

http://reviews.cnet.com/h...-31793425.html?tag=uoavrg

Veel mensen klagen dat de My Book na een paar dagen al kapot gaat.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
ik heb nu een dikke maand (misschien wel 2) een WD 500gig Essential en ben er echt uitermate tevreden over!! echt een top schijf!! Ideaal dat ie uit gaat als je PC uit gaat e.d.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:40
Darkvater schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:30:
[...]

Nee, geen echte backup, maar gewoon een HD waar ik spullen op kan zetten met wat redundancy. Maar ja, wat is echt goede backup?
tape devices gaan tot 30 jaar mee. is alleen een beetje duur voor huis tuin en keuken gebruik :+

@Door: Chuckiej
ik heb al ruim een jaar de 250 GB versie. en hij draait zonder problemen. en weet je wat het is. als er iets mee is dan hoor je dat en als iets perfect werkt dan zegt niemand er wat over

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

markje1 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:37:
[...]
als er iets mee is dan hoor je dat en als iets perfect werkt dan zegt niemand er wat over
Ja dat 95% er nooit problemen mee heeft dat ziet niemand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:29:
Nu net 2 uur in gebruik, zowel via USB als via Netwerk. Het geluid valt erg mee, je hoort hem licht zoemen - bij mij staat ie nu in de meterkast, dus das geen probleem. Ik vind de schijf nogal zwaar, maar ik heb geen referentie van andere apparaten (en hij blijft bij mij toch stationair). Het geeft op mij een degelijke indruk. Er zit een WD5000AAJB in. Nog niets te zeggen over snelheid of warmte, daar heb ik hem nog te kort voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SP/SPE9025CC_10_webImage370.jpg

Deze ziet er wel prachtig uit :)

500GB Media Speler

http://www.consumer.phili...SPE9025CC-10&compare=true

230 euro bij de Mediamarkt

Nu zit ik te twijfelen; zal ik een:
- My Book halen van 500GB = 110 euro
- DVD-speler met DivX functie = 50 euro

of deze Philips SPE9025CC/10 halen?

En hoe zit dat met deze nieuwe divx codec?
Want ik ben bang, als ik deze Philips haal, dat ik over een paar maandjes geen nieuwe divx filmpjes erop kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59

sjirafje

No inspirational quotes here

crosspost: sjirafje in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..."

Wat ik nu in het foldertje van de praxis heb gezien.

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/4553/toshibazu0.png
Toshiba extern flashgeheugen
40 GB. USB 2.0 aansluiting
Compact, dus zeer geschikt voor laptop!
97 x 60 x 10 mm (lxbxh).
incl. USB-kabel en software.
Fabrieks garantie 1 jaar.

€ 98.10
100 euro voor een 40 GB flash schijf lijkt me niet duur. Maar ik kan op internet geen 40 GB toshiba flash schijf terug vinden.
Iemand ervaringen met dat ding en ik ben ook erg benieuwd naar de schrijf/lees snelheden en welke aansluiting er in de "case" zit.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 22:47

sphere

Debian abuser

Het stuk waar staat 1.8" Hard Disk Drive doet mij vermoeden dat er geen flash in zit ter grootte van 40GB.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Ik heb hier een review van de nieuwe Coolermaster X-craft externe behuizing. De Coolermaster X-craft 360 met e-sata aansluiting:
http://www.bouweenpc.nl/review/42

Deze behuizing kwam ik tegen omdat ik informatie op het zoeken was over mijn huidige behuizingen.
Ik bezit zelf drie X-crafts 350. Ben er erg tevreden mee.

Kan ik net zo goed mijn vraag even hier stellen, misschien dat iemand het weet.

Om de X-craft van stroom te voorzien zit hij aangesloten op een adapter. De kabel die van de adapter naar de behuizing loopt is een ronde 4-pins. Is dit een standaard kabel of wordt die alleen geleverd bij Coolermaster produkten?

Ik wil namelijk de drie adapters vervangen door de behuizingen direct op de voeding van de pc aan te sluiten. Door aan de buitenkant van de pc-kast 3 of 4 stopcontactjes te maken waar je de 4-pins kabels kunt insteken.

Zijn die kabels dus los leverbaar en zijn daar stekkertjes voor te krijgen?

edit: even gezocht:
http://www.technic3d.com/...43/X-Craft_Einbau_1-1.jpg
Afbeelding van de 4-pins ingang.

[ Voor 6% gewijzigd door ---RRR--- op 31-10-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een groot deel van dit topic doorgelezen.. maar toch stel ik mijn vragen even om er zeker van m'n zaak te zijn.. Heb overigens niet zoveel verstand van HDD's en vooral niet als 't allemaal extern moet! :P Toch ben ik er van overtuigd dat ik een goede HDD heb.. alleen nu nog een goede behuizing.. wie-o-wie helpt mij! O-)

Het probleem/de situatie: :+
Ik heb een Samsung Spinpoint T166.
Specs:
Capaciteit: 320 GB
Interface: Serial ATA, Serial ATA/300
Snelheid:7200 rpm
Toegangstijd: 8.9 ms (lezen)
Cache: 8 MB

Deze schijf zit nu nog in mijn PC.. maar die wil ik in een externe behuizing gaan plaatsen zodat ik die kan gebruiken voor mijn laptop.
Maarrrrrrrr... Hierover heb ik wat vragen. :?

- Wat is een goede externe behuizing voor mijn harde schijf? (prijsklasse +/- 35 euro.)
- Kan ik deze harde schijf nog wel steeds gebruiken voor het afspelen van muziek? (onstaat er geen vertraging, laadfout of wat dan ook) Ik heb namelijk ooit eerder een keer een externe hdd gehad.. met een maxtor 250 gb IDE schijf en die gaf na 10 minuten al time-outs en weet ik veel wat voor foutmeldingen.. :( 8)7 |:(
- Is het mogelijk dat je een externe hdd gebruikt om muziek en films af te spelen..of dient het echt alleen als opslag? :?
- Is een 320 Gb Sata Schijf wel te gebruiken als externe HDD? :?

Dus:
- Externe HDD moet ongestoord muziek, films af kunnen spelen zonder time-outs. _/-\o_
- USB aansluiting.. (FireWire zou eventueel mogen als 2nd opinion.. maar 't liefst USB) :*)
- Behuizing moet van degelijke kwaliteit zijn en mag met fan, is niet noodzakelijk. :)
- Fraai design mag, het oog wil immers ook wat. :*)

Wie heeft er suggesties voor me.. Er zijn zooooooveel behuizingen.. ik zie door de bomen het bos niet meer.. ;)

Alvast bedankt! :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:58:

[Knip]

- Wat is een goede externe behuizing voor mijn harde schijf? (prijsklasse +/- 35 euro.)
- Kan ik deze harde schijf nog wel steeds gebruiken voor het afspelen van muziek? (onstaat er geen vertraging, laadfout of wat dan ook) Ik heb namelijk ooit eerder een keer een externe hdd gehad.. met een maxtor 250 gb IDE schijf en die gaf na 10 minuten al time-outs en weet ik veel wat voor foutmeldingen.. :( 8)7 |:(
- Is het mogelijk dat je een externe hdd gebruikt om muziek en films af te spelen..of dient het echt alleen als opslag? :?
- Is een 320 Gb Sata Schijf wel te gebruiken als externe HDD? :?

Dus:
- Externe HDD moet ongestoord muziek, films af kunnen spelen zonder time-outs. _/-\o_
- USB aansluiting.. (FireWire zou eventueel mogen als 2nd opinion.. maar 't liefst USB) :*)
- Behuizing moet van degelijke kwaliteit zijn en mag met fan, is niet noodzakelijk. :)
- Fraai design mag, het oog wil immers ook wat. :*)

Wie heeft er suggesties voor me.. Er zijn zooooooveel behuizingen.. ik zie door de bomen het bos niet meer.. ;)

Alvast bedankt! :D
Ik heb zelf alleen ervaringen met IDE (uh....PATA) behuizingen vrees ik. Een goede SATA externe behuizing kan ik dus niet zo snel aanraden.

Wat betreft je andere vragen:

2) Muziek moet geen probleem zijn. Kan alleen een probleem zijn als je USB extreem brak is misschien, maar ik neem aan dat dat niet het geval is. USB 2.0 is meer dan snel genoeg om muziek zonder problemen te luisteren. Ik weet alleen niet de fijne details voor films. Gewone DivX films, AVI, MKV, OGM zijn geen enkel probleem, maar allicht dat High-def materiaal een ander verhaal is, dat weet ik niet.

3) Ik zou niet weten waarom niet. Let alleen wel op het High-def gebeuren met films. Iemand anders weet vast wel of dit mogelijk is of niet.

4) No Problem. Zolang je maar een behuizing voor SATA schijven koopt natuurlijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 14:55

nFo

Ik had een: Western Digital My Book Premium ES 500GB gekocht, alleen er gebeurd niks als ik het aansluit via: e-sata of usb. :')
Als ik hem aan zet, dan hoor je de schijf wel aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Controller defect ? Wordt hij herkend in Windows en geeft ie iets aan bij Schijfbeheer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Phuncz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:09:
Controller defect ? Wordt hij herkend in Windows en geeft ie iets aan bij Schijfbeheer ?
Onboard e-sata controller werkt goed, wordt niet herkend in Windows Vista.
Bij schijf & apparaat beheer zie ik ook niks. -O-

[ Voor 1% gewijzigd door nFo op 01-11-2007 22:15 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan is de controller op de schijf of van de behuizing defect vermoedelijk. Terugbrengen en een nieuwe vragen. Meeste winkels doen niet moeilijk over omruiling als je alles nog in goede staat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 07:50:
[...]

Ik heb zelf alleen ervaringen met IDE (uh....PATA) behuizingen vrees ik. Een goede SATA externe behuizing kan ik dus niet zo snel aanraden.

Wat betreft je andere vragen:

2) Muziek moet geen probleem zijn. Kan alleen een probleem zijn als je USB extreem brak is misschien, maar ik neem aan dat dat niet het geval is. USB 2.0 is meer dan snel genoeg om muziek zonder problemen te luisteren. Ik weet alleen niet de fijne details voor films. Gewone DivX films, AVI, MKV, OGM zijn geen enkel probleem, maar allicht dat High-def materiaal een ander verhaal is, dat weet ik niet.

3) Ik zou niet weten waarom niet. Let alleen wel op het High-def gebeuren met films. Iemand anders weet vast wel of dit mogelijk is of niet.

4) No Problem. Zolang je maar een behuizing voor SATA schijven koopt natuurlijk ;)
Oke, dankjewel!

Mijn programma's zoals office, games e.d. zet ik natuurlijk op de laptop hdd zelf.. maar kan ik bijvoorbeeld als ik wil downloaden deze ineens op de externe hdd zetten.. en daar ook repareren, uitpakken en wat dan ook.. of gaat dat voor problemen zorgen ivm de grote activiteit met die hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Rosmalen schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:17:
ik heb nu een dikke maand (misschien wel 2) een WD 500gig Essential en ben er echt uitermate tevreden over!! echt een top schijf!! Ideaal dat ie uit gaat als je PC uit gaat e.d.
Idem hier. Sinds begin september in bezit van een My Book Pro 500gieg en nog geen seconde over te klagen gehad! Alleen heb ik wel de indruk dat onder vista de usb/fw snelheden een stuk lager liggen als onder xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:11:
[afbeelding]

Deze ziet er wel prachtig uit :)

500GB Media Speler

http://www.consumer.phili...SPE9025CC-10&compare=true

230 euro bij de Mediamarkt

Nu zit ik te twijfelen; zal ik een:
- My Book halen van 500GB = 110 euro
- DVD-speler met DivX functie = 50 euro

of deze Philips SPE9025CC/10 halen?

En hoe zit dat met deze nieuwe divx codec?
Want ik ben bang, als ik deze Philips haal, dat ik over een paar maandjes geen nieuwe divx filmpjes erop kan bekijken
Ik zit ook te kijken naar multemedia HDDs. M'n DVD Recorder slikt alleen (DivX) AVI files en dat geklooi met DVD-RWs branden....Een review van zdnet van een Conceptronic A/V HDD verwijst naar een Philips of een Apple. Deze Philips heeft indrukwekkende specs, bv een DVD als ISO inpakken op je PC en dan op AV HDD plaatsen en klaar is kees. Je eigen DVD en MP3 en PICTURE jukebox!
Hij is pas nieuw en ik vind nog weinig recenties, maar de specs zijn prima. Ik ga de stap wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Phuncz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:39:
Dan is de controller op de schijf of van de behuizing defect vermoedelijk. Terugbrengen en een nieuwe vragen. Meeste winkels doen niet moeilijk over omruiling als je alles nog in goede staat hebt.
Het werkt wel in Windows XP zie ik. :)
e-sata kabel past niet echt goed in de schijf.

Er zit dus: EMC Retrospect HD 2.0 software bij, maar welk programma kan ik het beste gebruiken om data van schijf: A & B naar C te krijgen ?

EMC Retrospect HD 2.0 ?
Norton Save & Restore 2.0 ?
Norton Ghost 12 ?

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 03-11-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik wil wat backupruimte hebben voor mijn notebook. Ik heb firewire, dus daar wil ik graag gebruik van maken, heb het gevoel dat USB niet erg snel werkt bij mij (DVD's moet ik op externe brander op max 4 speed doen, anders loopt buffer toch de hele tijd leeg) en daarnaast heb je met FW geen proc belasting.

Ik zit nu te twijfelen tussen:

Western Digital My Book Premium Edition 500GB

en de combinatie van:

AC Ryan AluBox 3.5
Western Digital Caviar SE16 500 GB

Laatste combinatie is ietsjes duurder, maar over die WD lees ik hier weer wat wisselende verhalen en hij schijnt vrij traag te zijn. Maar goed, mijn notebook is ook de nieuwste niet, dus ik denk dat dat niet zo veel uitmaakt, want ik kan de informatie denk ik toch niet snel genoeg aanleveren met mijn 60GB 7200RPM notebookschijfje. De WD heeft volgens mij wel weer wat leuke functies en ziet er wat netter uit.

Hmm, zo'n Freecom Netwerk MP-35 | 320GB voor 150,- dingetje is dan eigenlijk ook wel weer leuk. Iets duurder, minder opslag, maar wel geinige functies...

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-11-2007 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Nu de Lacie harde schijf van 500GB binnenkort in de aanbieding is bij de Mediamarkt ben ik van plan deze te kopen.
Ik weet niet welk model het is, maar volgens mij niet de Porsche design serie.
Hij heeft in ieder geval het Lacie logo groot in het midden staan en volgens mij is hij zwart van kleur.
Nu vraag ik mij af of iemand deze kent en of hier ook problemen mee bekend zijn en dat ik beter een andere kan zoeken.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
mark de man schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:15:
Nu de Lacie harde schijf van 500GB binnenkort in de aanbieding is bij de Mediamarkt ben ik van plan deze te kopen.
Hij heeft in ieder geval het Lacie logo groot in het midden staan en volgens mij is hij zwart van kleur.
Nu vraag ik mij af of iemand deze kent en of hier ook problemen mee bekend zijn en dat ik beter een andere kan zoeken.
Ah die, die hebben ze ook bij www.paradigit.nl te koop staan -> 99,95 euro
Bij mediamarkt is die 97 euro

Het gaat hier idd ook (net als bij paradigit) om een zwarte versie; maar ik kan deze nergens terug vinden op www.lacie.com

Bij een 2-jarig abonnement bij PC-Active krijg je een Freecom 400GB hdd gratis. In totaal zal dit me 140 euro moeten kosten. Lijkt mij ook een aardige deal opzich -> http://www.pc-active.nl/abonnement/index.php

[ Voor 11% gewijzigd door OfferedPoet op 06-11-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zit nu toch een beetje te neuzen naar van die mediaplayers. Weet iemand een goede vergelijkende test tussen die dingen? Of weet iemand nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:34:
[...]

Ah die, die hebben ze ook bij www.paradigit.nl te koop staan -> 99,95 euro
Bij mediamarkt is die 97 euro

Het gaat hier idd ook (net als bij paradigit) om een zwarte versie; maar ik kan deze nergens terug vinden op www.lacie.com

Bij een 2-jarig abonnement bij PC-Active krijg je een Freecom 400GB hdd gratis. In totaal zal dit me 140 euro moeten kosten. Lijkt mij ook een aardige deal opzich -> http://www.pc-active.nl/abonnement/index.php
Ik heb gisteren bij de mediamarkt de mysterieuze LaCie harddisk gekocht voor 97 euro.
Nu ben ik bepaald niet begaafd met computers, maar het is in gebruik een soort grote memorystick, zo werd mij ingefluisterd. Prima, want die snap ik.
Gisteravond dat ding dus aangesloten, eerst stroom, toen de usb, precies zoals de (zeer beknopte) handleiding vertelde. Er gebeurde niks. De schijf werd niet herkend (ik draai XP) en ik had de harddisk net goed op m'n waterkoker kunnen aansluiten.
Na een paar pogingen nog steeds niks, totdat dat ding plotseling herkend werd. Dwz, de computer herkende dat er 'iets' aan een usb-poort gehangen was. Kon er nog steeds niks mee. Nog een paar keer proberen verder was ie zover dat ie herkend werd als LaCie (J:). Hoera, laat het volplempen beginnen.
Na nog geen halve gig te hebben overgeheveld van C: naar J: kreeg ik de melding dat er een stationsfout was en dat er mooi niks meer overgeschreven werd.
Opnieuw opgestart, alles weer okee, volgende poging. Opnieuw dezelfde foutmelding.
Vannacht geprobeerd film te downloaden naar de J: maar toen ik vannochtend wakker werd... juist, jammerdebammer, schrijffout naar J: (op 78% van de film).

Op de site van LaCie kan ik het model niet vinden. Drivers kan ik niet vinden (ik gok dat het daar iets mee te maken heeft, maar zoals ik zei, ik ben computerkneusje). Iemand een goed idee, of zal ik 'm maar terugbrengen naar de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Terugbrengen. Naast eventueel formatteren hoef je niets te doen aan een USB schijf. In jouw geval is er iets stuk. Probeer voor de zekerheid nog een tweede pc, als die hetzelfde gedrag vertoont kan je er zeker van zijn dat het de schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb hem nu ook binnen en bij mij werd hij wel in 1 keer herkend.
Ik ga hem zometeen formateren naar NTFS want hij staat nu op FAT32. Later zal ik hem nog wel uitgebreid testen of hij goed werkt.

@ Defensienudist5: ik denk dat je inderdaad een slechte te pakken hebt, ik heb de mijne net omgezet naar NTFS ( duurde ongeveer 2 uur ) en ik had er toen 4GB muziek opgezet en dat deed hij gewoon binnen 4 minuten.

edit: Defensienudist5, heb je service pack 2 geinstalleerd? ( rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen, dan kun je het daar zien. ), want anders zou het volgens mij kunnen dat hij die grootte van de schijf niet goed herkent.

[ Voor 58% gewijzigd door mark de man op 07-11-2007 18:43 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:32:
Terugbrengen. Naast eventueel formatteren hoef je niets te doen aan een USB schijf. In jouw geval is er iets stuk. Probeer voor de zekerheid nog een tweede pc, als die hetzelfde gedrag vertoont kan je er zeker van zijn dat het de schijf is.
Heb ik geprobeerd, hetzelfde resultaat. Zal 'm morgen omruilen en dan checken of ander exemplaar het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben op zoek naar een 1TB backup oplossing voor mijn Mac. Voorkeur Firewire 800.

Ik zit te denken aan:

Iomega 1.0TB UltraMax Desktop Hard Drive
Afbeeldingslocatie: http://a972.g.akamai.net/7/972/8034/01902611579654/www.iomega-europe.com/img/iom/catalog/131433559_big.jpg

Nadeel is alleen dat er twee schijven inzitten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ander alternatief is:

My Book™ Studio Edition 1TB
Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/frnt/wdfMyBook_Studio_1Q.jpg

Mycom heeft deze: http://www.mycom.nl/Produ...ok_Studio_1TB/159687.aspx

[ Voor 71% gewijzigd door Erhnam op 07-11-2007 16:44 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die MyBook lijkt me persoonlijk de betere keuze. De ioMega is niet slecht maar als je liever geen 2 schijven hebt (heeft voor- en nadelen), dan ga je gewoon beter voor de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Phuncz schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:14:
Die MyBook lijkt me persoonlijk de betere keuze. De ioMega is niet slecht maar als je liever geen 2 schijven hebt (heeft voor- en nadelen), dan ga je gewoon beter voor de WD.
Thx ik heb de MyBook besteld! Ik laat weten wat de resultaten zijn!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:15
mark de man schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:15:
Lacie schijven kun je beter niet kopen. Wij hebben op werk al zoveel schijven gehad waarvan de controller niet meer werkt. De schijven hebben we in Diginote behuizingen gestopt (Paradigit, 25 euro IDE, 30 EURO SATA) en draaien nu al maanden foutloos.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Heeft iemand ervaring met deze externe hardeschijf?

Iomega Externe Harddisk 100GB USB2.0, Portable
Productbeschrijving: Iomega Portable Hard Drive Silver Series vaste schijf - 100 GB - Hi-Speed USB
Type: Vaste schijf - extern
Afmetingen (BxDxH): 7.4 cm x 12.6 cm x 1.2 cm
Gewicht: 165 g
Capaciteit: 100 GB
Interfacetype: Hi-Speed USB
Gegevensoverdrachtsnelheid: 480 Mbps
Spindelsnelheid: 5400 tpm
Grootte buffergeheugen: 8 MB
Benodigd besturingssysteem: Microsoft Windows 2000 Professional , Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional, Apple MacOS X 10.1.5 of hoger, Microsoft Windows XP Professional x64 Edition, Microsoft Windows Vista
Krachtbron: USB-bus
Garantie van de fabrikant: 2 jaar garantie

€ 43.50

Afbeeldingslocatie: http://product.onetrail.net/3party/Cnet/large/161C3419-3483-43B1-9052-F02387623CF8.jpg

Hier staat hij te koop voor € 43,50 4launch.nl

Iemand ervaring met deze? Is het iets? Ik zoek namelijk een goedkope kleine externe hardeschijf die zonder netvoeding werkt.
Of weten jullie een andere goedkope externe hardeschijf die even goed of beter is in dezelfde prijsklasse of goedkoper. Minimaal 80GB

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Externe Case USB 2.0 met een 250GB Diamondmax 21 8mb cache a 69,95

Afbeeldingslocatie: http://www.completer.nl/pages/shop/_imagesartikel/art3293.jpg

link

Zelf geen ervaring met deze externe harddisk maar misschien is het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Awkwarding schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:11:

Productbeschrijving: Iomega Portable Hard Drive Silver Series vaste schijf - 100 GB - Hi-Speed USB
Benodigd besturingssysteem: Microsoft Windows 2000 Professional , Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional, Apple MacOS X 10.1.5 of hoger, Microsoft Windows XP Professional x64 Edition, Microsoft Windows Vista

€ 43.50

[afbeelding]

Iemand ervaring met deze? Is het iets? Ik zoek namelijk een goedkope kleine externe hardeschijf die zonder netvoeding werkt.
Of weten jullie een andere goedkope externe hardeschijf die even goed of beter is in dezelfde prijsklasse of goedkoper. Minimaal 80GB
Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik heb zelf toevallig vandaag een AC-Ryan E-satacase besteld, een losse harddiskbehuizing dus. Compleet met PCMIA-adapter voor notebook voor 24 euro. Grote voordeel is dat je er een 2,5 inch SATA-schijf in kunt doen. Bijv. een samsung 120GB voor 57 euro. Totaal ben je dan iets behoorlijk duurder uit ;) , maar je hebt een ultrasnelle opslag ivm usb 2.0, je bent mobiel en je hebt 120gb ruimte.

43 euro voor 100gb is daarentegen ook niet duur, maar ik weet hoelang backuppen kan duren via usb . :/

Edit: ik zou trouwens ook nog eens goed navragen bij 4 launch op de interne schijf nu 5400 of 4200rpm is. In de link wordt 4200 genoemd namelijk :/

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 10-11-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

dat van die toeren wou ik inderdaad ook al vragen, 4200rpm zie ik niet echt zitten.

De schijf zal voornamelijk gebruikt worden voor de downloads (dc++) Dat is opzich toch wel te doen met een usb aansluiting? Of zal hij dit niet trekken? Ik download gemiddeld met 5mb/s met vaak uitschieters naar 9mb/s (lang leve surfnet :)) Maar hij slaat de temp files toch eerst op op de laptop en daarna wordt het pas verplaatst naar de hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
100 gb, 5400 rpm zou ik zelf misschien wel doen voor 43 euro, maar 4200rpm is toch wel aanmerkelijk langzamer. Volgens mij moet dat verder prima kunnen met DC++ hoor. UBS is 480 mbits= 60MB/s in theorie. Je schijf kun je denk ik hooguit beschrijven met 20MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een tijdje door dit en andere topics aan het ronddwalen, maar blijf een beetje op m'n honger zitten. Ben zelf een home-user op zoek naar multimedia (100'en GB) en back-up behoeften. Thuis heb ik een Windows Desktop PC en een MacBook Pro die via een Apple Airport Extreme aan een draadloos netwerkje hangen. De bedoeling is dmv een HDD (+/- 1TB) die aan AE komt te hangen tegemoet te komen aan mijn behoeften. Gezien mijn modale kennis van PC en netwerk is het absoluut noodzakelijk dat mijn oplossing makkelijk beheersbaar is!

Wat zijn nu de mogelijkheden?
* Simpele externe HDD die ik via USB aan AE kan hangen (mogelijkheden zat van Iomega, LaCie en WD bijvoorbeeld).
* Beheersbare NAS oplossing. Hier is het jammer genoeg zo dat telkens er over NAS gesproken wordt iedereen dadelijk vervalt in zeer tweakers-achtige termen waardoor ik een beetje de weg kwijt raak.

Wat zijn de eventuele voordelen van NAS voor mij?
Is er een verschil qua streaming snelheid?

Voorlopig kom ik zelf tot de conclusie dat ik mss best een externe HDD koop. Nadien kan ik dan nog altijd een NAS kopen als ik die echt nodig blijk te hebben (opstart eigen zaak bijvoorbeeld) en de externe HDD daaraan koppelen. Is in dat geval USB en FW400/800 voldoende of direct quad interface kopen met eSATA om de eventuele latere koppeling aan een NAS te optimaliseren.

Het kan zijn dat ik domme dingen zeg in deze post, als dat het geval is mijn excuses, maar als jan modaal is het niet altijd even goed te volgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en opmerkingen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen met Western Digital My Book 320GB, USB2, 8MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

objectief2 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:27:
100 gb, 5400 rpm zou ik zelf misschien wel doen voor 43 euro, maar 4200rpm is toch wel aanmerkelijk langzamer. Volgens mij moet dat verder prima kunnen met DC++ hoor. UBS is 480 mbits= 60MB/s in theorie. Je schijf kun je denk ik hooguit beschrijven met 20MB/s.
5400RPM 100GB voor 43 euro is dit een mooie prijs? Zijn er in verhouding nog goedkopere of even dure? (80gb / 100gb / 120gb / 160gb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:39:
[...]

5400RPM 100GB voor 43 euro is dit een mooie prijs? Zijn er in verhouding nog goedkopere of even dure? (80gb / 100gb / 120gb / 160gb )
Tuurlijk

112272 Hitachi Deskstar 7K160 160GB, 7200rpm, 8MB, ATA133 36 46,00 (informatique)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

moet wel 2,5" blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Erhnam schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:27:
[...]

Thx ik heb de MyBook besteld! Ik laat weten wat de resultaten zijn!
ik ben benieuwd wat je ervaring is met deze schijf. Belangrijk is voor mij snelheid en geluid, zitten er irritante fans in, etc...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:49
Bestaat er een externe harde schijf (in een geavanceerde behuizing) die zich automtisch begint te defragmeteren& optimalizeren, als deze niet is aangekoppeld?

Heel vaak doe ik mijn PC uit, en blijft mijn externe HD nog aan, tot de volgende dag.

Ik begrijp dat die techniek wel zijn prijs zal hebben, maar ik ben wel geinstreseerd.

Er zal een minimoedebordje in de behuising moeten zitten met een redelijke hoeveelheid ram.
Hoe meer is beter. Bovendien is een goede elco (condensator) nodig, die het uitzettten van de schijf, nog voldoende stroom kan leveren om alle gegevens in het RAM snel weg te schrijven.

Zo zie ik het voor me:

USB => HD-MOBO[CHIP+RAM] -> HD
VOEDING -> CONDESATOR ->[MOBO+HD]

Het zal waarzschijnlijknog niet uitgevonden zij.. Gauw een patent aanvragen :p

[ Voor 4% gewijzigd door g4wx3 op 12-11-2007 20:42 ]

http://www.softfocus.be/

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Awkwarding schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:11:

€ 43.50

[afbeelding]

Ik 4launch gemaild over de toeren. Of dit 4200 of 5400 is. Krijg ik netjes een mail terug dat ze dit moeten navragen bij de fabrikant. 2 dagen later een mail dat het 5400 toeren is. Wil ik hem vervolgens de dag erop bestellen. IS HIJ VAN DE SITE AFGEHAALD :( :( :( !!

Nou kan mijn zoektocht weer opnieuw beginnen voor zo'n schijfje, het liefst in de buurt

Verwijderd

Volgende week bij Aldi in België:

Externe HD met capaciteit van 500 GB voor ronde prijs van 100 euro (MEDION)

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_48/BILD04.JPG

Specificaties:

http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_48/OFF04.HTM

Leuke prijs voor dergelijke schijf, maar deze lijkt op eerste zich wel niet te beschikken over een AAN/UIT-knop, waardoor ie sowieso steeds start bij het aanzetten van PC of vergis ik me? :?

Mensen die reeds in het verleden Medion externe HD hebben aangekocht?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 15:48 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics