Ik heb gisteren bij de mediamarkt de mysterieuze LaCie harddisk gekocht voor 97 euro.
Nu ben ik bepaald niet begaafd met computers, maar het is in gebruik een soort grote memorystick, zo werd mij ingefluisterd. Prima, want die snap ik.
Gisteravond dat ding dus aangesloten, eerst stroom, toen de usb, precies zoals de (zeer beknopte) handleiding vertelde. Er gebeurde niks. De schijf werd niet herkend (ik draai XP) en ik had de harddisk net goed op m'n waterkoker kunnen aansluiten.
Na een paar pogingen nog steeds niks, totdat dat ding plotseling herkend werd. Dwz, de computer herkende dat er 'iets' aan een usb-poort gehangen was. Kon er nog steeds niks mee. Nog een paar keer proberen verder was ie zover dat ie herkend werd als LaCie (J:). Hoera, laat het volplempen beginnen.
Na nog geen halve gig te hebben overgeheveld van C: naar J: kreeg ik de melding dat er een stationsfout was en dat er mooi niks meer overgeschreven werd.
Opnieuw opgestart, alles weer okee, volgende poging. Opnieuw dezelfde foutmelding.
Vannacht geprobeerd film te downloaden naar de J: maar toen ik vannochtend wakker werd... juist, jammerdebammer, schrijffout naar J: (op 78% van de film).
Op de site van LaCie kan ik het model niet vinden. Drivers kan ik niet vinden (ik gok dat het daar iets mee te maken heeft, maar zoals ik zei, ik ben computerkneusje). Iemand een goed idee, of zal ik 'm maar terugbrengen naar de mediamarkt?