Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.039 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

nou ik hoop dat de maloten bij logitech hun garantieomwisseling gaan aanpassen want dit kan zo niet lang goed blijven gaan. ze moeten ook wat verdienen he en niet de prijzen gaan opdrijven om de garantieclaims te kunnen dekken of prompt nix meer gaan omwisselen.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Kunnen alle kabelproblemen niet in de startpost gezet worden? Beginnen jullie niet ongelooflijk te gapen sinds dit topic nu 4 van de 5 keer alleen nog maar over kabeltjes gaat, dat is eigenlijk de enige reden dat dit topic zo hard gaat. Niet bepaald boeiend, wel? :)
Ik vond eigenlijk de z5500 maar matig klinken, misschien omdat ik te hoge verwachtingen had (door reviews/meningen). Dolby digital/dts is leuk met surround effect maar overall mist het volle klanken en hoge tonen en ruimtelijkheid. Muziek door stereo mode vind ik helemaal niks, idem voor films. ben blij dat ik er van af ben.
naast dat had ik ook de bekende plops en brom.
Wat voor alternatief heb je nu? Creative Megaworks? Goedkopere Logitech set?

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 23-04-2005 18:31 ]

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 09:20
Arfman schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:16:
Ik had hem sinds December 2003, dus nog binnen de 2 jaar garantie. Ik had hem gekocht bij een bedrijf in Rotterdam, echter, die is failliet. Ik heb gewoon een support call aangemaakt op Logitech.com (ff reggen en gaan met die banaan). Na enkele vragen te hebben beantwoord kreeg ik een bericht terug dat er een nieuwe set naar mij op weg is. Niks gebeld, niks ge-emailed.
ff reggen? :?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn pc nu analoog aangesloten op de z680, maar is het misschien beter om deze coaxiaal aan te sluiten? (spdif kan niet daar zit mijn xbox al op), en wat is uberhaupt beter coaxiaal spdif of analoog?

En is er dan nog een mogelijkheid om mijn tv op de pod aan te sluiten (analoog misschien?)

Heeft de pod van de z5500 trouwens meer aansluitingen?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:13:
nou ik hoop dat de maloten bij logitech hun garantieomwisseling gaan aanpassen want dit kan zo niet lang goed blijven gaan. ze moeten ook wat verdienen he en niet de prijzen gaan opdrijven om de garantieclaims te kunnen dekken of prompt nix meer gaan omwisselen.
De gemiddelde consument zijn niet zulke miereneukers als ons O+, die weten daar ook weinig vanaf dus zo veel klachten zullen ze wel niet krijgen dus ook niet zoveel setjes opsturen.

Trouwens waar zie je de prijzen omhoog gaan? ik zie ze alleen maar zakken. Hoe wouden ze trouwens anders garantie laten regelen? met het setje naar het hoofdkantoor komen en dan daar kijken of hij nou echt wel kapot is of niet. Dit is zo ook veel voordeliger voor Logitech, scheelt tijd dus werkracht en verzendkosten e.d.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:38:
Hoe wouden ze trouwens anders garantie laten regelen?
Eerst pod van oude set opsturen en dan pas nieuwe krijgen.

Verwijderd

klein beetje breezah taaltje voor "even registreren".

offtopic:
nou nie gaan vragen wat breezah betekent he :+
STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:38:
Trouwens waar zie je de prijzen omhoog gaan?
ik bedoelde vooruitkijkend .... en echt goedkoper lijkt het me niet als iedereen een Z5500 Digital krijgt ongeacht wat ze zelf hebben... maar jah, hoop gewoon dat er geen gevolgen van komen die nadelig is voor mij/anderen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 20:15 ]

• STIMPPYYY
Nee, want zo gaat het al jaren :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Logitech vraagt mij toch om het eerste via de winkel waar ik de set heb gekocht te proberen.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:17:
Logitech vraagt mij toch om het eerste via de winkel waar ik de set heb gekocht te proberen.
dat zeiden ze tegen mij ook maar ik zei gewoon dat de winkel waar ik het had gekocht, het druk had met die omruilingen van die setjes (en dat waren ze ook). en toen kon ik het alsnog via logitech regelen, ik had het vervangende setje al binnen voordat ik de kabels had opgestuurd. het vervangende setje heeft btw ook het gebrom uit de sub. ik weet nu ff niet wat ik ermee moet. overigens vroegen ze mij om alleen de speakerkabels op te sturen (dus geen connector van de pod oid).

[ Voor 9% gewijzigd door dreester op 24-04-2005 14:33 ]

Verwijderd

Ik heb namelijk een Z-680 al vanaf januari 2005. Hij plopte wel tussen het overschakelen van inputs en effecten maar verder geen gebrom of dergelijks. Maar wat ook raar was sinds die tijd is er bij mij 2 van die zekeringen (fuse) door gebrand. Ik heb hem via de winkel opgestuurd en afwachten wat ze gaan zeggen. :?

Verwijderd

M'n Z-5500 nogal ongeregelde tijdstippen last van een luide 'pop' die door de sats komt. Het volume verschilt soms, maar heb me wel al paar keer rot verschoten zeg |:(
Ik heb een audigy 2 ZS, maar veronderstel dat het aan de speakers ligt...

Heeft nog iemand hier last van? Of beter nog, weet iemand wat ik eraan kan doen?

Dit begint me dik te irriteren :|

edit: met andere elektrische apparaten op m'n kamer lijkt het niets te maken te hebbe, kan het licht, tv, radio enz zoveel keer op en af zetten als ik wil, geen effect...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 21:04 ]

• STIMPPYYY
Misschien bij de buren?

Ik heb er ook totaal geen last van hier op mijn kamer, maar op andere gare plekken in het huis krijg ik ook een plopje, zolder of beneden een bepaalde lamp.

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:21:
Misschien bij de buren?

Ik heb er ook totaal geen last van hier op mijn kamer, maar op andere gare plekken in het huis krijg ik ook een plopje, zolder of beneden een bepaalde lamp.
Kom op zeg, gare plekken in je huis :r
Een beetje versterker moet gewoon altijd en overal goed werken
Dus zonder brom en plops

Zou je het accepteren als je PC of bijvoorbeeld je auto steeds uitvalt
als de buurman een lamp aanzet ?

• STIMPPYYY
Hahaha heeft met spanningsnet te maken denk ik.

Ik heb er overigens niet tot nauwelijks last van. Misschien is die van jou echt defect, heb zelf ook een Audigy 2ZS

Verwijderd

Ik heb er 3 op rij teruggebracht. Die Z5500's zijn echt zwaar bagger.
Zelfs brom en plops als ik niets aansluit.

De Sony receiver die ik nu heb heeft gelukkig geen bijgeluiden.

• STIMPPYYY
Raar, licht denk ik niet aan de speakes aangezien ik er geen last van heb.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:04:
Raar, licht denk ik niet aan de speakes aangezien ik er geen last van heb.
eh als hij nu de enige zou zijn die deze problemen zou hebben ok. maar aangezien een hele hoop mensen hier last van hebben gok ik toch echt dat er iets zwaar mis is met die setjes ;).
dat jij een goeie hebt betekend niet dat ze allemaal goed zijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Mijn Z5500 plopt ook als ik de lamp aan of uit zet :/

Kan hem terug sturen naar 4launch, maar volgens mij is het handiger als ik het zo lees dat logitech mij gewoon een nieuwe set stuurt, en ik de kabels op kan sturen.

Heb het niet zo op die dure verzendkosten :|

BlaBlaBla

Verwijderd

Jammer alleen dat de vervanger die je dan krijgt minstens zo slecht is als wat je nu hebt.
In mijn geval zelfs een stuk slechter

• Strider
Leren ze dan helemaal niets bij logitech?

BlaBlaBla

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Je moet voordat je zo'n 5500 koopt eerst aan de buren vragen of ze de lampen uit willen laten!

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Verwijderd

Vinamp schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:38:
Je moet voordat je zo'n 5500 koopt eerst aan de buren vragen of ze de lampen uit willen laten!
:+

ontopic: zijn wel erg veel Z5500 niet goed... dat geplop lijkt mij simpel op te lossen door een aanpassing van de versterker. een soort mute de 1e 1 seconde. wonen jullie in oude huizen of nieuwbouwhuizen btw? in nieuwbouwhuizen (herken je vooral aan de betonnen muren en plafonds)
zou dat geplopper helemaal nie mogen gebeuren omdat de installatie veel nieuwer en betrouwbaarder en conform de nieuwe wetgeving is.

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Heeft niks met de bouw van het huis te maken, ik heb echt alles getest van netfilter tot een hele andere vrije groep.
Het is een fout in het ontwerp van de speakers en daardoor is hij nogal gevoelig voor net-storing.
Ze hadden dat ding veel beter moeten ontkoppelen met condensators, gek dat ik de enigste ben met vreemde geluiden door de sub heen verbaast me.
Ik hoorde namelijk af en toe ook een soort van turkse middengolf zender, en dat is alweer een teken dat hij slecht is afgeschremd en ontkoppelt.
Die gast bij de computerzaak waar ik hem gekocht had zei ja dat heb ik ook weleens bij mijn gitaarversterker |:(

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10 16:38

Fritske

'Knowledge' is power

Heeft alleen de z5500 dat probleem met de subwoofer?

k ben namelijk van plan om de z2300 te kopen en ik zit dan niet te wachten dat ik ook eetje krijg die dit bijverschijnsel heeft. :/

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Verwijderd

Fritske schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:51:
Heeft alleen de z5500 dat probleem met de subwoofer?

k ben namelijk van plan om de z2300 te kopen en ik zit dan niet te wachten dat ik ook eetje krijg die dit bijverschijnsel heeft. :/
ik heb zelf de Z-2300 en geen enkel probleem.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik heb dit topic helemaal niet gevolgd en het zal best wel eens eerder voorbij gekomen zijn.
Maar over het digitaal aansluiten van de Z-680 en Z-5500 op een Audigy kaart met dat verloopstekkertje.
Ik heb bij de Vobis gewoon een kant en klare kabel gekocht, sp/dif mini-jack naar coaxiaal. Verguld nog wel.

Met het verloopstekkertje gaat het natuurlijk ook prima maar ik denk dat sommige mensen liever een 'goede' kabel er tussen willen.

Misschien iets voor in de startpost?

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Yokozuna schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:26:
Kunnen alle kabelproblemen niet in de startpost gezet worden? Beginnen jullie niet ongelooflijk te gapen sinds dit topic nu 4 van de 5 keer alleen nog maar over kabeltjes gaat, dat is eigenlijk de enige reden dat dit topic zo hard gaat. Niet bepaald boeiend, wel? :)

[...]

Wat voor alternatief heb je nu? Creative Megaworks? Goedkopere Logitech set?
Nee geen PC audiosetjes meer, ik gebruik nu wel gewoon mijn oude
lantecs; mx5021. Heerlijk geluid komt eruit.
Nieuwe 5.1 installaties wordt gewoon bij mij losse componenten.

Sommige megaworks hebben last van ruis, daarnaast moet je om met de z5500 te vergelijken, een
losse decoder kopen. Die vind ik trouwens niet eens zo mooi, die decoder, maar dat is een bijzaak.
voor de rest blijven er niet zoveel alternatieve over voor de z5500..
plops ruis etc vind je ook bij altecs en creatives meestal bij 2.1 of 5.1 set, waar de versterker in de subwoofer is ingeintegreerd. Tevens ook de transformator.

[ Voor 9% gewijzigd door Chiii op 26-04-2005 18:58 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:43:
[...]

ik heb zelf de Z-2300 en geen enkel probleem.
Idem dito. Z-2300 hier.. geen plops of plafs..

kan hier gewoon de halogeen-bureaulampje aan/uit zetten zonder geplof terwijl ie op de zeflde stekkerdoos zit. 8)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

coob schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:52:
Ik heb dit topic helemaal niet gevolgd en het zal best wel eens eerder voorbij gekomen zijn.
Maar over het digitaal aansluiten van de Z-680 en Z-5500 op een Audigy kaart met dat verloopstekkertje.
Ik heb bij de Vobis gewoon een kant en klare kabel gekocht, sp/dif mini-jack naar coaxiaal. Verguld nog wel.

Met het verloopstekkertje gaat het natuurlijk ook prima maar ik denk dat sommige mensen liever een 'goede' kabel er tussen willen.

Vergullen is voor de hogere frequenties van analoog geluid
Met een digitale kabel schiet je het doel nogal voorbij
Het geluid zal zeker niet beter worden

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:27:
[...]

Vergullen is voor de hogere frequenties van analoog geluid
Met een digitale kabel schiet je het doel nogal voorbij
Het geluid zal zeker niet beter worden
maar het ziet er wel veel toffer en duurder uit :)
nee maar ik dacht ook altijd dat dat beter was.
Maar goed niet dus.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:43
Vinamp schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:39:
Heeft niks met de bouw van het huis te maken, ik heb echt alles getest van netfilter tot een hele andere vrije groep.
Het is een fout in het ontwerp van de speakers en daardoor is hij nogal gevoelig voor net-storing.
Ze hadden dat ding veel beter moeten ontkoppelen met condensators, gek dat ik de enigste ben met vreemde geluiden door de sub heen verbaast me.
Ik hoorde namelijk af en toe ook een soort van turkse middengolf zender, en dat is alweer een teken dat hij slecht is afgeschremd en ontkoppelt.
Die gast bij de computerzaak waar ik hem gekocht had zei ja dat heb ik ook weleens bij mijn gitaarversterker |:(
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Na verloop van tijd lijkt het alsof hij radio ontvangt :X
Plopjes als licht aan of uitgaat, soms ook zonder reden. Brom in de subwoofer en ik ontvang deze week mijn 3e setje. Mocht dat ook niet helpen ga ik mijn geld terugvragen!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 10:44

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter

Zo'n verloopkabel is natuurlijk ook prima :). Waarschijnlijk wel een stukje duuder, en zo'n kabel is bij mij in de buurt (Almelo / Hengelo / Enschede) niet te krijgen, vandaar dat ik het zo heb opgelost :).

Sommige (oude) creative kaarten hebben volgens mij nog een speciala 4-polige sp/dif aansluiting, maar dat weet ik niet zeker..

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Net de Logitech Z-3e gekocht, en natuurlijk meteen aangesloten. Ziet er niet alleen cool uit maar gaat nog hard ook. Vind alleen dat de sub te hard mee dreunt, zelfs met die knop helemaal dicht gedraait (en ja ik heb de goeie kant op gedraait :P) en dat volume knop ding heeft totaal geen grip op me bureau, kon wel iets zwaarder.
Niet magnetisch afgeschermd had ik ontdekt, sub naast de pc zetten is dus geen goed idee. Verder wel stukken beter dan de meest goedkope pc speakers die ik hiervoor had :P

• STIMPPYYY
Sub kan je nooit naast je pc plaatsen, komt omdat er een (grote) magneet in zit. Dit is zelfs bij mijn oude Altec lansing speakers

• Strider
Nu ga ik een hele domme vraag stellen, waar zit ergens het serienummer van de Z-5500 :D

BlaBlaBla

Verwijderd

Strider schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:48:
Nu ga ik een hele domme vraag stellen, waar zit ergens het serienummer van de Z-5500 :D
Onderop je subwoover als het goed is. En achterop je boxen meot ook een nummertje staan :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Heb mijn Z5500 binnen. Inderdaad een brom uit de sub, als je met je oren ertegenaan ligt. 1 klein plopje gehad, tot nu toe niet storend.
Maar _wat_ een geluid uit zo'n setje ... geweldig ! _O_

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Gatver zeg,
ik verschiet me nog eens een ongeluk met zo een *pop* die lekker hard boven de muziek uitkomt |:(

Dit is dus al mijn 2de set (heb ik nog niet eens een week!), mn eerste had ook soms wel eens een pop geluid, maar niet ZO hard... nou nou, Logitech nog maar eens lastig vallen zeker :/

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

Ben ook benieuwd nu, al een paar dagen een Z-2300 in bestelling staan, waren nergens bij de goedkoopsten uit de PW nog op voorraad, maar verwacht hem volgende week ergens.
Dat surround gedoe hoef ik allemaal niet op m'n PC en heb er ook geen plaats voor. 2.1 is meer dan genoeg en m'n oude 2.1 setje heeft z'n beste tijd gehad nu dus ik laat me verassen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• STIMPPYYY

Thnx man harstikke handig! ben ik lang opzoek naar geweest :9

Verwijderd

Met mijn z5500 setje heb ik nog geen enkel probleem gehad. Brom uit de sub heb ik nog niet gehoord, ook niet als er geen geluid is en ik hem helemaal opendraai. En van ploppen heb ik ook nog geen last gehad (alleen als ik de stekker uittrek, wanneer de set nog aanligt :r ,kan gebeuren). Hij is dan ook aangesloten op een aparte zekering, waar alleen maar een tv, videorecorder en dvd-speler op aangesloten zijn, misschien komt het wel daardoor, dat ik er geen last van heb.

Ik sluit hem digitaal aan op de dvd-speler en analoog op de tv. (Setje was groter dan ik dacht dat het zou zijn, ik had niet genoeg plaats aan de pc :+ ).

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik een van de weinige eigenaars ben van een goed werkend z5500 setje :P .

• Arfman

Arfman

Drome!

Set was inderdaad groter dan ik hem verwacht had .. vooral de sub :P
Ik heb een woonkamer van 25m2, en ik heb vandaag het volume op 75% gehad ... JEZUS, wat hard :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

mijn kamer is 3 bij 2 }) :9~

en ik heb 2 grote frontspeakers eraan gehangen })

ik voel de decibel tegen mun lijf aandrukken als ik het volume een beetje hard zet... :9~

Verwijderd

Ik zoek ook een 5.1 setje voor 50/60 euro. Als ik zo een beetje op t internet rondkijk is de X-530 wel de beste keus. Hebben jullie nog andere ideen of gewoon kopen?

• STIMPPYYY
Enige idee wat ik heb is creative, alleen is deze 30 Euro duurder. Zou niet weten waarom je de Logitech niet zou moeten nemen.

• STIMPPYYY
Kwam dit plaatje op internet tegen, iig ook waar je ze kon kopen. Is dit de voorganger van de x-230 ofzo?

Nog nooit gezien....

/edit

te laat

[ Voor 25% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-05-2005 12:23 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 21:46

vr6-only

Blub Blub

nou me 2.0 speakers zijn kapot (JBL)

en ik ga voor de z2300 maar heb gemerkt dat ie niet goed leverbaar is
tenminste niet de plekken die dicht bij mij zijn :r

ik wil bij salland bestellen want dan kan ik hem zelf ophalen en niet 15 euro ofzo aan verzendkosten betalen :r ....heb hem welles gehoord en er komt gewoon goed geluid uit en dat plop gedoe heb ik ook nooit gemerkt :? maar goed..

It ain't stupid if it works!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18

Klippy

Still Game

vr6-only schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:25:
nou me 2.0 speakers zijn kapot (JBL)

en ik ga voor de z2300 maar heb gemerkt dat ie niet goed leverbaar is
tenminste niet de plekken die dicht bij mij zijn :r

ik wil bij salland bestellen want dan kan ik hem zelf ophalen en niet 15 euro ofzo aan verzendkosten betalen :r ....heb hem welles gehoord en er komt gewoon goed geluid uit en dat plop gedoe heb ik ook nooit gemerkt :? maar goed..
Dat geplop ging ook niet over de Z-2300.
Dat hij niet goed leverbaar is heb ik ook gemerkt ja, maar heb hem gewoon online besteld. Hij zal ooit wel komen :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-11 21:46

vr6-only

Blub Blub

ja sorry ik bedoelde eingenlijk ook de z5500 series enzo maar vergeten erbij te zetten...
enne bij salland staat een levertijd van binnen 2 weken ;(
jammer maar hij komt toch wel een keer aan .....met 1 box kan ik wel tijdelijk leven
en anders headset :D

It ain't stupid if it works!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hen in de 4 of 5 dagen dat ik hem nu heb welgeteld 2 x een plop gehoord .. heb ik "mazzel" of is dit normaal ?

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:24:
Kwam dit plaatje op internet tegen, iig ook waar je ze kon kopen. Is dit de voorganger van de x-230 ofzo?

[afbeelding]

Nog nooit gezien....
je afbeelding is vervangen door een pckast.....

• STIMPPYYY
Arfman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:39:
Hen in de 4 of 5 dagen dat ik hem nu heb welgeteld 2 x een plop gehoord .. heb ik "mazzel" of is dit normaal ?
Nee, ik heb er bijna nooit last van, misschien 1x in de maand ofzo. Maar het ligt denk ik niet aan de speakers

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

wtf.... een van mijn speakers van me z680 is ineens helemaal gaar....constant kraken en uitvallen. :| :X

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik wil graag een nieuw 5.1 speakersetje aanschaffen, die me een goed ''bass-gevoel'' kan geven. Het hoeft niet heel hard te kunnen, want het is toch maar voor een slaapkamer van 5 bij 3. Welke van de 2 is het beste voor mijn eisen? de Z5300 of de Z5500? de Z5500 heeft al een decoder, maar die heb ik op zich helemaal niet nodig, vanwege m'n audigy 2. Wat is jullie advies? Geeft de Z5500 een betere bass t.o.v. de Z5300?

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55
ik wens je veel succes met het vinden van een nieuwe z-5300.
Bij de winkels uit de pricewatch staat hij ook niet meer op de site.
Oftewel hij is "end of life"

• Jorn1986
En wanneer mogen we de Z5300E verwachten? Ik had begrepen dat dat de opvolger zou zijn...
En wat zijn de verbeteringen bij de Z5300E t.o.v. de Z5300?

[ Voor 63% gewijzigd door Jorn1986 op 04-05-2005 09:44 ]

• STIMPPYYY
Niks, alleen de kleur is anders.

De z5500 geeft een goed bass gevoel, de z5300 ook, maar minder....
Externe decoder is juist heel handig, je kan digitaal geluid afspelen dmv van coax e.d.

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:13:
Niks, alleen de kleur is anders.

De z5500 geeft een goed bass gevoel, de z5300 ook, maar minder....
Externe decoder is juist heel handig, je kan digitaal geluid afspelen dmv van coax e.d.
ik vind de z5300 op bas gebied juist stukken beter klinken als de z5500 door de 4th order bandpass subwoofer krijg je een hele mooie strakke bas zonder vervorming en geen pompende bas effect.

Game PC

• Jorn1986
Ik las hier ergens in dit topic dat er mensen waren met een Z5500 die last hadden van ''ploppend'' geluid, is dat ook het geval met de Z5300?

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

ik heb alleen last van ploppend geluid als het licht aan en uit word gezet maar dit is maar een klein plopje, ik heb er geen last van ofzo... gaat over z5500 btw.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:26:
Ik zoek ook een 5.1 setje voor 50/60 euro. Als ik zo een beetje op t internet rondkijk is de X-530 wel de beste keus. Hebben jullie nog andere ideen of gewoon kopen?
Iemand anders nog een idee?

• Yokozuna

• STIMPPYYY
Shunt schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:05:
[...]

ik vind de z5300 op bas gebied juist stukken beter klinken als de z5500 door de 4th order bandpass subwoofer krijg je een hele mooie strakke bas zonder vervorming en geen pompende bas effect.
Sorry, maar de bass van de z5500 is velen malen lager. Ik heb ze beide gehad. Dan heb je ze waarschijnlijk niet goed ingesteld.

• Chiron
  • Laatst online: 04-11 11:34

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik denk dat ie dat juist bedoelde, dat de bass niet vervormt en pompt en teveel op de voorgrond treedt ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

nou ik heb de z5300 gehad en nu de z5500 en ja de keuze is natuurlijk echt wel makkelijk gemaakt.
Die z5300 gaf bij lange na niet zon lekkere bass als de z5500 (veel harder, en mooier)
Dus idd ik denk dat je het gewoon niet goed instel.
Ik ben echt zeer tevreden over mijn z5500.

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:34:
[...]

Sorry, maar de bass van de z5500 is velen malen lager. Ik heb ze beide gehad. Dan heb je ze waarschijnlijk niet goed ingesteld.
en ook dat is gewoon onzin. de sub van de z5500 en de z-680 gaan van af 45 hz iets doen (minimaal) en beginen pas een beetje geluid te maken rond de 50 hz de z5300 begint op 30 hz en zit op volume rond de 40 hz. (dit is dus getest met een freq generator op een de zelfde pc. )
en nog maals laag en volume maken niet de subwoofer.
er moet ook een STRAK geluid uit komen en dat vind ik tot nu alleen nog maar bij de 5300 en de lagere setjes goed klinken.

ik vraag me af of er eigenlijk wel mensen zijn die nu zo reageren over de bass dat hij zo lekker hard gaat en zo laag gaat, wel eens naar een echte sub geluisterd hebben dus van 30 tot 80 hz. op een systeem als een yamaha. dan weet je wat mooie strakke bas is. vind je het effect van muziek op feesten lekker stampende bassen zo hard mogelijk dan vind je de bass van een z-5500 en de z-680 mooi.

[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 05-05-2005 01:32 ]

Game PC

• Jorn1986
Jullie spreken elkaar allemaal tegen, nu weet ik het echt niet meer hoor :? Moet ik wachten op de Z5300E of moet ik doorsparen voor de Z5500 (die nogal wat boven m'n budget zit)...

• Shunt

Shunt

Boe

sjaakhaar schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 19:19:
Jullie spreken elkaar allemaal tegen, nu weet ik het echt niet meer hoor :? Moet ik wachten op de Z5300E of moet ik doorsparen voor de Z5500 (die nogal wat boven m'n budget zit)...
dit moet je helemaal zelf beslissen.
wij kunnen je alleen tips geven.
ik zou zoizo eerst eens kijken wat je er mee wilt gaan doen. is het een beetje gamen mp3 luisteren en af en toe een filmpje pak dan de z5300 met een goede geluidskaart met decoders in gebouwd. wil je stampende muziek gaan luisteren op een idioot volume en wil je alles digitaal aan sluiten en het setje hoofdzakelijk voor films gebruiken en die lekker hard te draaien dat je tv weg trilt pak dan een z-5500
wil je mooi strak geluid tijdens films met een lekker volume en strakke diepe bassen. pak dan een componenten set van yamaha ofzo.

Game PC

• Jorn1986
Jullie zullen me wel voor gek verklaren als ik dit vraag (heb ook niet zoveel verstand van geluids-installaties enzo hoor 8)7 ), maar als je een DVD-afspeelt met DVD-kwaliteit geluid, en je hebt dus zo'n Z5500, komt het dan in de buurt van het 'bioscoopeffect' met veel bass?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorn1986 op 06-05-2005 15:32 ]

Verwijderd

mwa ik vind de z5500 echt wel heel goed geluid hebben.
Kijk je kan natuurlijk altijd beter krijgen, maar bioscoopeffect MWA

• Jorn1986
Maar ik bedoel dan meer dat je echt gewoon goed hard een goede bass enzo hoort, en het lekker dreunt, net als in een bioscoop. De geluidskwaliteit zal wel niet te vergelijken zijn met een bioscoop, maar gaat me meer of je zo'n gevoel er van kan krijgen: dreunende bass enzo, als je bijv. een vliegtuig over hoort vliegen...

Verwijderd

sjaakhaar schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:55:
Maar ik bedoel dan meer dat je echt gewoon goed hard een goede bass enzo hoort, en het lekker dreunt, net als in een bioscoop. De geluidskwaliteit zal wel niet te vergelijken zijn met een bioscoop, maar gaat me meer of je zo'n gevoel er van kan krijgen: dreunende bass enzo, als je bijv. een vliegtuig over hoort vliegen...
laat me raden, je hebt ruzie met je buren en je zint op wraak? >:)

Ontopic: ik heb een Z2300 en daarvan is de sub wat kleiner dan die van Z5500 en je voelt idd de vloer echt goed trillen/nadreunen als er bijv een vliegtuig aan het taxieen is en ik heb nog niemand gevonden die niet onder de indruk was van me speakersset.

ik heb het al vaker gezegd maar voorruit... ga naar de mediamarkt bij je in de buurt, daar staan alle speakers uitgestald en aangesloten. je kan ze om de beurt horen en een beter oordeel vellen. zo viel me keus op de Z2300 (wou sowiezo een 2.1)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 15:08 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

X-530 roelt.. goede keus.
met Prijs/Kwaliteit zit je perfect

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Jorn1986
Iedereen bedankt voor de adviezen, ik ga nog heel even wachten tot de Z5300E in Nederland verkrijgbaar is.

• STIMPPYYY
sjaakhaar schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:55:
Dan zou je nog versteld staan, ik heb nog nooit een home-cinema of speakers gehoord die dit gevoel zo goed weergaven.

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:09:
[...]

Dan zou je nog versteld staan, ik heb nog nooit een home-cinema of speakers gehoord die dit gevoel zo goed weergaven.
Je moet alleen van een rotbrom in de sub en random harde plops houden |:(
De Z5500 is gewoon een prachtig afgewerkte baggerset

Spaar even door een koop een mooie receiver met b.v. een JBL speakerset.
Dat zal je veel ergenis besparen

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Geen last van sorry :)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik heb sinds vandaag ook een Z-5500, en wat een prachtding zeg. _O_
Ik heb al ruzie met de buren, en mijn oren suizen. :P

Ik zit alleen met nog 1 vraagje, ik heb namelijk m'n Z-5500 via een optisch kabeltje op m'n Hercules Fortissimo III 7.1 aangesloten, maar als ik Splinter Cell start zie ik nergens dat ie Dolby Digital gebruikt, terwijl dat nou juist een spel is wat dat ondersteunt? :?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• STIMPPYYY
Dat moet hij dan als het goed is zelf aangeven op de POD :D

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ja dat doet ie dus niet.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:27:

Of gewoon wachten tot de nieuwe ProMedia sets van Klipsch uitkomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 08-05-2005 11:50 ]

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Gisteren de knoop doorgehakt. Ik koop de z-2300. Na het kijken op de pricewatch gekozen voor een winkel bij mij in de buurt. Aangezien het een zware doos is, zijn de verzendkosten hoog.

Dus ff gebeld. Ze hadden er nog 2. * Fritske blij :9, maar.... ze hadden em niet in de shop, wel in het magazijn en ze konden em ook niet ff halen :'( Dus maar gereserveerd voor maandag.

Ik zit nu alleen te denken hoe ik het moet plaatsen op mijn bureau. Moet de subwoofer een bepaald aantal cm van de speakers / TFT / systeemkast / halogeenlamp afstaan?

• STIMPPYYY
80/50 CM van magnetische voorwerpen af, dus pc e.d.

Verwijderd

casemodderpoel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:42:
Ik heb sinds vandaag ook een Z-5500, en wat een prachtding zeg. _O_
Ik heb al ruzie met de buren, en mijn oren suizen. :P

Ik zit alleen met nog 1 vraagje, ik heb namelijk m'n Z-5500 via een optisch kabeltje op m'n Hercules Fortissimo III 7.1 aangesloten, maar als ik Splinter Cell start zie ik nergens dat ie Dolby Digital gebruikt, terwijl dat nou juist een spel is wat dat ondersteunt? :?
Heb ik ook last van. Kan Splintercell 3 alleen via analoog goed spelen.

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

STIMPPYYY schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:16:
80/50 CM van magnetische voorwerpen af, dus pc e.d.
Hmmm... dan wordt het allemaal wel erg krap. Zou je het erg gaan merken als het bv maar 30 cm is...

• STIMPPYYY
Weetik niet er wordt minimaal 80 CM aanbevolen dacht ik

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Dit kunnen ze niet menen... Eindelijk overgestag gegaan om een Z-5500 set aan te schaffen.. zijn ze nergens meer leverbaar :( Zelfs bij me groothandel zijn ze niet op voorraad, en er staat zelfs geen verwachte datum bij. Typisch iets voor mij, en ik heb al zo weinig geduld.

En op een andere site stond 7-6-2005.. Hallo zeg, dat is nog een maand. Is er iets fout met die dingen ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Blue2k op 08-05-2005 19:07 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Blue2k schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:03:
Dit kunnen ze niet menen... Eindelijk overgestag gegaan om een Z-5500 set aan te schaffen.. zijn ze nergens meer leverbaar :( Zelfs bij me groothandel zijn ze niet op voorraad, en er staat zelfs geen verwachte datum bij. Typisch iets voor mij, en ik heb al zo weinig geduld.

En op een andere site stond 7-6-2005.. Hallo zeg, dat is nog een maand. Is er iets fout met die dingen ofzo?
dat is er zeker maar ik geloof dat logitech gewoon eerst een vooraad op wil bouwen en daar zit dacht ik iedere keer een maand tussen ofzo.

Game PC

• Blue2k
Shunt schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:30:
[...]

dat is er zeker maar ik geloof dat logitech gewoon eerst een vooraad op wil bouwen en daar zit dacht ik iedere keer een maand tussen ofzo.
Mja heb het gelezen van die problemen, misschien dat ze die in een nieuwe lading hebben opgelost, dan is het het wachten wel waard.

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik had de Z-5500 gisteren maar aangeschaft bij de Paradigit in Amsterdam, welliswaar voor 349 euro, maar ik had geen zin meer om langer te wachten :*)

• Blue2k
Baserunner schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:23:
Ik had de Z-5500 gisteren maar aangeschaft bij de Paradigit in Amsterdam, welliswaar voor 349 euro, maar ik had geen zin meer om langer te wachten :*)
Lucky basterd.. Over een maand is me huidige apparatuur helemaal een wrak. Vind het ergens een beetje grof om klanten een maand te laten wachten op apparatuur dat al lang uit is.

• Yokozuna
'apparatuur dat al lang uit is' ?

Maar even ontopic; als (zal wel niet) ze dan toch een plop/bromvrije Z-5500 maken, laat ze er meteen 2 weg sattelites bij doen :)

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 08-05-2005 22:01 ]

• Blue2k
Yokozuna schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:00:
'apparatuur dat al lang uit is' ?

Maar even ontopic; als (zal wel niet) ze dan toch een plop/bromvrije Z-5500 maken, laat ze er meteen 2 weg sattelites bij doen :)
De eerste reviews stammen uit november 2004. Voor onderdelen van PC's vind ik ruim 6 maanden best een hele tijd. Als het nu net een paar weken verkrijgbaar zou zijn in NL kan ik me er iets bij voorstellen dat het slecht leverbaar is. Maar na 6 maanden mag ik als consument toch wel verwachten dat ik een product op z'n minst bij een importeur kan vinden.

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Gisteren mijn bestelde setje opgehaald. (Z-2300). Wat een vol geluid is dat zeg. Geweldig gewoon. Met winamp radio zeer mooi geluid, en als je dan NFS:U2 speelt (ondersteund THX) WOW, alsof de auto's gewoon door je kamer zoeven... _/-\o_

Deze speakers zijn een absolute aanrader voor diegene die niet een 5.1 set willen kopen.

Verwijderd

Fritske schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 09:27:
en als je dan NFS:U2 speelt (ondersteund THX) WOW, alsof de auto's gewoon door je kamer zoeven... _/-\o_
?

Sinds wanneer zou software THX moeten ondersteunen? THX is gewoon een keurmerk: http://en.wikipedia.org/wiki/THX

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn Z5500 plopt ook eel af en toe .. als de centrale afzuiging aangaat ofzo, of als het licht in de badkamer aangaat. Ach ja. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, maar de set is dus idd wel gevoelig voor dit sorot dingen. Misschien iets om rekening mee te houden.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Ik heb een probleem dat iemand misschien kent:

een xbox met optische uitgang en een logitech Z680 optisch aangesloten. Nu heb het probleem dat soms het geluid helemaal over z'n nek gaat en ik een geknetter uit alle speakers krijg te horen op maximaal volume (ongeacht hoe de volume staat afgesteld). Ik dacht dat misschien de optische kabel stuk was, maar ik zie geen beschadigingen of knikken in de kabel.

Is dit een bekend probleem? En zou ik misschien beter een optical->coax converter kunnen kopen? Want ik schrik me nu af en toe helemaal kapot en durf mijn set dan dagen niet aan te zetten ivm schrikeffect.

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:40:
[...]

?

Sinds wanneer zou software THX moeten ondersteunen? THX is gewoon een keurmerk: http://en.wikipedia.org/wiki/THX
Dat weet ik ook, misschien verkeerd uit mijn verhaaltje gekomen. Ik vindt alleen dat het geluid bij de CERTIFIED GAMES op THX.com errughh mooi klinken.

• Shunt

Shunt

Boe

Fritske schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:29:
[...]

Dat weet ik ook, misschien verkeerd uit mijn verhaaltje gekomen. Ik vindt alleen dat het geluid bij de CERTIFIED GAMES op THX.com errughh mooi klinken.
eh wil niet lullig doen maar dat thx gedoe is pure bull. het staat mooi op de doos maar het is niets meer als een aanduiding dat het proces van begin tot voor digitaal is gedaan en zal daar door niet mooier of anders klinken als een andere game die niet thx is maar ook gewoon van voor tot achter digitaal gemaakt opgenomen en zooi is.

thx = pure onzin om een consument te lokken niet meer niet minder

Game PC

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.