Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander
Hoe bedoel je? Heb je dan geen last van plopjes? Via de drie analoge ingangenFireFlash schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:22:
Ongeveer 1 plop per 10 minuten, ze varieren ook nogal in volume. Oh well... ik stoor me er toch niet zo aan, heb hem alleen via de jacks aangesloten als ik aan het gamen ben.
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Verwijderd
De Pioneer 814 en sortgelijken van Sony etc zijn leuk, maar je moet er nog wel speakers bijtellen.
Welke set van b.v. creative komt in de buurt (ziet er zo cheap uit)
De Promedia Ultra 5.1 van Klipsch lijkt me wel wat, maar deze heeft geen remote.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 10:54 ]
En die is hier ook niet te verkrijgen dacht'kVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:45:
De Promedia Ultra 5.1 van Klipsch lijkt me wel wat, maar deze heeft geen remote.
Ik heb zelf de subwoofer uit mijn z-560 (de 4.1 versie van de z-680) gemod, ik heb de standaardwoofer vervangen door een 350 watt peak, 175 continue car-audio speaker, en hij gaat nu nog net iets harder als voorheen, ik heb dit gedaan omdat mijn woofer stuk was, en ik geen garantie meer had.
[ Voor 11% gewijzigd door HeepH op 09-04-2005 11:47 ]
Da's de gewone, niet de ultra waar Smooth2K het over heeftHeefStan schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:46:
www.cybergate.nl verkoopt hem (http://62.59.195.3/shop/F...ormulier&Code=40036&-Find), verzenden door nederland voor 10 euro geloof ik, de shop ziet er heel brak uit, ik weet het,maar de winkel is erg goed. (en ja dit begint ernstig op spam te lijken)
En wat een prijs, da's nog eens €100 duurder dan de Z-5500
[ Voor 3% gewijzigd door ComBax op 09-04-2005 12:05 ]
Verwijderd
En de Z5500 zuigt zwaar dus ik geef liever EUR 100,- meer uit voor iets goeds.ComBax schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:05:
[...]
Da's de gewone, niet de ultra waar Smooth2K het over heeft
Smaken verschillen, maar ik heb dus 3 Z5500's gehad die een groot defect hebben.
In de US zie ik de Klipsch voor onder de $ 270,-
Maar helaas, geen remote is voor mij een showstopper.
Zit niks meer op dan een aparte receiver + boxen kopen.
Het valt me op dat veel THX pc speakersets last hebben van defecten (ruis,brom en plopjes).
stuur ze een mailtje, de ultra kunnen ze ook vast leveren, en tja..die prijs...het is nou eenmaal the best of the best lijkt me...ComBax schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:05:
[...]
Da's de gewone, niet de ultra waar Smooth2K het over heeft
Verwijderd
Mailen gaat via een bot, bespaar je de meiteDigitizers schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:35:
ik ga contact opnemen met logitech ivm dat gebrom met mn Z5500. heeft iemand het mailadres van die logitech support knakkers?
Gewoon bellen die jongens. Nummer staat op de site
Je zal een nieuwe krijgen die net zo slecht is
dank!Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:48:
[...]
Mailen gaat via een bot, bespaar je de meite
is er uberhaupt wel iemand die een nieuwe goeie heeft gekregen via logitech?
EU_customer_service@Logitech.com
Benelux (B, LUX, NL)
Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)33-451 17 77 Trade Sales Enquires
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik kan wel zeggen dat die van mij voor de volle 100% goed is, brom zoals al geschreven nietDigitizers schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:00:
[...]
dank!
echt hoorbaar, geen plopjes. Wel een plopje bij overschakelen van b.v. stereo naar DTS. Maar
dat weet je dat dat kan.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
(Z-680)
Als je muziek via 6 Ch Direct afspeelt komt er geen of heel zachtjes muziek geluid (met ruis) uit de 2 achterste speakers?
En wanneer de twee achterste sperkers het goed doen, doet de centerspeaker het plotseling niet meer?
Ik kon zweren dat de speakers in het begin wanneer er muziek afgespeeld werd dus via (6 Ch Direct) alle 6 speaker het goed en even hard deden.
Herkent iemand dit probleem?
Ik wil het graag van jullie horen.
Ik heb een nieuw Controle Pod van logitech en het probleem is niet verdwenen.
mailen gaat niet via een bot, maargoed...Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:48:
[...]
Mailen gaat via een bot, bespaar je de meite
ik heb iif een goede nieuwe z-5500 gekregen waar ik helemaal niets op aan heb te merken. geen plopjes/brom of iets anders...
Verwijderd
Is er iemand die zijn 5 kleine afgeknipte speakertjes aan mij wil verkopen ???
Zo ja, mail me aub ! setpoint at gmail punt com
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 17:34 ]

[ Voor 15% gewijzigd door wenneyhanney op 09-04-2005 17:41 ]
Hope for the best, prepare for the worst...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Er is veel bass maar de bass is een beetje ongedetailleerd. Ik gebruik LAME MP3 codecChiron schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:50:
wat is er gaar aan de bass? teveel? of juist te weinig? en wat voor bitrate/codec gebruik je met de mp3's?
en OGG vorbis.
Hope for the best, prepare for the worst...
Leg dat ff uit waarom zou ik de snoeren door knippen?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:31:
Als je een nieuwe krijgt moet je de snoeren afknippen en mag je de rest houden.
Ik heb trouwens speakers zonder vastzittende snoeren, bij mij zit rood/zwarte klemmen.
Bedoel je niet dat je de controlpod moet opsturen?
zolang de muziek maar 2 kanaals is zal het alleen maar over de 2 fronts komen he.legdiver schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:58:
Heeft iemand ook het volgende probleem?
(Z-680)
Als je muziek via 6 Ch Direct afspeelt komt er geen of heel zachtjes muziek geluid (met ruis) uit de 2 achterste speakers?
En wanneer de twee achterste sperkers het goed doen, doet de centerspeaker het plotseling niet meer?
Ik kon zweren dat de speakers in het begin wanneer er muziek afgespeeld werd dus via (6 Ch Direct) alle 6 speaker het goed en even hard deden.
Herkent iemand dit probleem?
Ik wil het graag van jullie horen.
Ik heb een nieuw Controle Pod van logitech en het probleem is niet verdwenen.
als je een film af speelt of de test sound van je soundcart doed wat gebeurt er dan ??
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dan zal je alleen de stekker van de controlepod moeten knippen, en misschien nog de stroomkabel ook. Maar meer moet je niet opsturen. Als je een beetje kijkt hoe wat is aangesloten, kan je dus 2 werkende sets krijgenChiii schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:36:
[...]
Leg dat ff uit waarom zou ik de snoeren door knippen?
Ik heb trouwens speakers zonder vastzittende snoeren, bij mij zit rood/zwarte klemmen.
Bedoel je niet dat je de controlpod moet opsturen?
Ja dmv bellen een serienummers doorgeven, ze sturen dan een nieuwe en je "mag" je oude kabels opsturen. Bij mij was mijn subwoofer opgeblazen (don't askDigitizers schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:00:
[...]
dank!

Asus Zenbook i7 256gb
Ik heb zelf m'n Z5500 zowel via een optische kabel alswel via de meegeleverde analoge kabel op m'n Soundstorm moederbord aangesloten (om op een zo lui mogelijke manier surround in games te hebben), en had ook last van geplop en getik telkens wanneer er een lamp uit werdt gedaan of wanneer de koelkast aansloeg.FireFlash schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:03:
Als ik de pod enkel optisch aansluit op de computer dan heb ik er geen last van, maar eenmaal aangesloten met de mini jacks hoor je ze...
Naar aanleiding van bovenstaande quote heb ik toen de analoge kabel losgekoppelt, en nu heb ik inderdaad geen last meer van geplop of wat voor ongewenste geluiden dan ook! (Ik heb nooit een brom in m'n sub gehad, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.)
Voor de duidelijkheid, het maakte niet uit van welke uitgang ik gebruik maakte, ook als ik via de optische kabel naar muziek vanaf m'n PC aan het luisteren was kreeg ik geplop, en dit werdt (naar het zich laat aanzien) veroorzaakt door de analoge kabel, die wel was ingeplugt maar wiens signaal niet werdt weergegeven op dat moment.
Mijn vraag aan de mensen die last hebben van 'geplop' (mooi woord), maken jullie gebruik van de analoge of van de digitale ingang? En wanneer je van beiden gebruik maakt, helpt het dan wanneer je de analoge kabel loskoppelt?
En een algemene vraag, zou het mogelijk zijn om dit soort gedrag van de speakers (of eigenlijk van de PC-componenten) te ondervangen door een voeding te installeren die variaties in het lichtnet beter opvangt? Naar wat voor een certificaat moet je dan uitkijken?
Verwijderd
dan maakt hij nog steeds de PLOP als ik bv aan het browsen ben.
Dus ik heb het weer lekker Direct aan gesloten en als ik dan een digi film wil kijken zet ik het wel even om (software).
Ik ga denk ik andere surround speakers opzetten, nog geinteresserd in z5500 5 surround speakers?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:31:
Als je een nieuwe krijgt moet je de snoeren afknippen en mag je de rest houden.
Mr. Hasj,Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:49:
nee het maakt niet uit als ik de analoog eruit haal.
dan maakt hij nog steeds de PLOP als ik bv aan het browsen ben.
Dus ik heb het weer lekker Direct aan gesloten en als ik dan een digi film wil kijken zet ik het wel even om (software).
Misschien dat ik een oplossing voor je heb. Ik meende eens iets over zo'n probleem gelezen te hebben, en na lang zoeken heb ik die topic kunnen vinden. Het was iemand op het Logitechforum met eenzelfde probleem. Mocht je het willen nalezen, dit is de link:
http://forums.logitech.co...ypost.jsp?postID=10132925
Antwoord staat er ook, moet je even onder in de pagina op de juiste link klikken.
Maar in het kort komt het hier op neer. Open je volume control (via het control panel of via een dubbelklik op het volume-icoon in je taskbar). In plaats van de kanalen die je niet gebruikt te muten, het kanaal op zijn laagste volume zetten en de mute-knop uitzetten. Dit heeft eerdergenoemde persoon in ieder geval geholpen. Ik hoop dat 't jouw probleem ook verhelpt.
Ik heb overigens een x-530, heeft alleen maar een analoge ingang.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ja plz mail meChiii schreef op zondag 10 april 2005 @ 15:20:
[...]
Ik ga denk ik andere surround speakers opzetten, nog geinteresserd in z5500 5 surround speakers?
setpoint at gmail punt com
Over die brom, misschien helpt het om je stekker andersom in het stopcontact te doen. Die tip beb ik ooit gekregen, heeft iets te maken met fase enzo, maar details ben ik vergeten
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
De bas van dat ding is bij lange niet zo overheersend dan bij die andere logitech setjes maar wel behoorlijk gedefinieerd (om het toch in woorden proberen uit te drukken).
Alleen die luide bas zorgt ervoor:
• Dat ik mijn telefoon niet op mijn bureau kan leggen (is niet meer veilig)
• Mijn muiscursor een eigen leven gaat leiden (tja.. muis beweegt fysiek)
• broekspijpen beginnen te jeuken
echt een aanrader voor personen die dat kabelgedoe van 5.1/6.1/7.1 setjes niet willen, maar toch naar het lekkere volle geluid verlangen.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Als je 6 ch direct afspeelt moet altijd muziek uit alle 6 speakers tegelijk komen. Daarom heet het 6 ch direct. bij CD komt er zachtjes geluid uit de 2 achterste speakers en veel ruis....Shunt schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:38:
[...]
zolang de muziek maar 2 kanaals is zal het alleen maar over de 2 fronts komen he.
als je een film af speelt of de test sound van je soundcart doed wat gebeurt er dan ??
Verwijderd
welkom broedernIghtorius schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:15:
Ik heb vandaag een Logitech Z-2300 2.1 speakersetje gekocht.. ongelooflijk wat een geluid komt uit dat ding zeg..
naast dat had ik ook de bekende plops en brom.
nee dit is dus NIET waar.legdiver schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:55:
[...]
Als je 6 ch direct afspeelt moet altijd muziek uit alle 6 speakers tegelijk komen. Daarom heet het 6 ch direct. bij CD komt er zachtjes geluid uit de 2 achterste speakers en veel ruis....
6 channel drirect betekent dat de geluidskaart ZELF alles decodeert en zelf alles naar de 6 losse kanalen stuurt. dit kan natuurlijk alleen maar als je geluidsbron ook 6 kanaals is. dit staat echt HEEL duidelijk in de startposts.
als je dus een dvd/cd met bvb DTS of DD hebt dan zal deze inderdaad 6 kanaals afgespeeld worden MITS je geluidskaart dat kan decoden. heb je een 6 kanaals mp3tje dan zal deze ook gewoon 6 kanaals afgespeeld worden. heb je een standaard mp3 die gewoon stereo is zal er ook maar geluid uit 2 kanalen komen.
het efect dat jij zoekt is dd music
Game PC
Hier ben ik het helemaal mee eens, tis een leuke set voor op je computer en voor het stampwerk maar voor een home cinema set niet echt geschikt.Chiii schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 04:51:
Ik vond eigenlijk de z5500 maar matig klinken, misschien omdat ik te hoge verwachtingen had (door reviews/meningen). Dolby digital/dts is leuk met surround effect maar overall mist het volle klanken en hoge tonen en ruimtelijkheid. Muziek door stereo mode vind ik helemaal niks, idem voor films. ben blij dat ik er van af ben.
naast dat had ik ook de bekende plops en brom.
Het geluid klinkt vooral erg onrustig heeft een hoop bass en rare bijgeluiden, en de midden tonen zijn zeer matig.
Ik had iets meer verwacht voor het geld en van logitech, mijn logitech 560 vind ik nog beter klinken die heeft in ieder geval geen last van vreemde bijgeluiden.
Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander
Verwijderd
IDD dit probleem heb ik !!!Inanna schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:50:
[...]
Mr. Hasj,
Misschien dat ik een oplossing voor je heb. Ik meende eens iets over zo'n probleem gelezen te hebben, en na lang zoeken heb ik die topic kunnen vinden. Het was iemand op het Logitechforum met eenzelfde probleem. Mocht je het willen nalezen, dit is de link:
http://forums.logitech.co...ypost.jsp?postID=10132925
Antwoord staat er ook, moet je even onder in de pagina op de juiste link klikken.
Maar in het kort komt het hier op neer. Open je volume control (via het control panel of via een dubbelklik op het volume-icoon in je taskbar). In plaats van de kanalen die je niet gebruikt te muten, het kanaal op zijn laagste volume zetten en de mute-knop uitzetten. Dit heeft eerdergenoemde persoon in ieder geval geholpen. Ik hoop dat 't jouw probleem ook verhelpt.
maar bij staat er jammer genoeg niks om MUTE, dus mijn probleem kan ik niet verhelpen
Heel vreemd, mischien omdat ik hem coax op mijn moederbord aan het gesloten dat het anders is ofzo.
Maar wat zouden jullie nou doen ???
Genoeg nemen met wat ik nu heb (dus onboard digi sound van de Asus P5AD2 premium).
Die ik om moet zetten als ik digi wil (niet veel moeite)
Of een Audigy ZS kopen ?
Vanwege die plop als ik hem digi heb staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 11:22 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Als dit te veel offtopic gaat dan laat het maar zitten

lees de reviews hij is véél beterAMD user schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:37:
Bedankt voor jullie reacties. Maar is dat wel nodig een aparte geluidskaart, ik bedoel is het verschil goed te merken. Maar over de M-Audio die kost 100 euro terwijl je voor 50 een Audigy hebt, die door velen toch als een topkaart wordt gezien. Is de M-Audio echt veel beter.
Als dit te veel offtopic gaat dan laat het maar zitten
Asus Zenbook i7 256gb
Deze is helaas, zoals gezegd, niet meer verkrijgbaar. Ik heb hier eind 2004 voor gemailed met importeurs in NL. Deze verwachten deze zomer een revisie van deze set, er zouden problemen zijn met de netspanning (110/220V). Ik heb AudioImport net weer gemailed, als je ook benieuwd bent, mail ze zou ik zeggen, komen ze erachter dat er toch interesse is in deze set. Heb wel een aantal reviews gelezen van de 5.1 Ultra, wordt verschillende keren de hemel in geprezen boven alle bestaande PC subwoofersets (en ook alle oude Promedia setjes). Zowel kwalitatief als kwantitatief. En je hebt meteen 2 weg sattelites. Ik denk dat de set iets meer dan 400 euro gaat kosten, maar als je je bedenkt dat je waarschijnlijk meer dan 4 jaar met zo'n set doet, en wat je ervoor zult krijgen, dan zal die 400 euro+ deze set zeker waard zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:45:
[afbeelding]
Uiteraard ook fatsoenlijke sattelite aansluitingen:
En de meest boze (2x8 inch!) sub die ik gezien heb:

(volgens Klipsch gaat hij tot 25Hz, weet niet bij hoeveel dB afwijking dit is gemeten)
[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 12-04-2005 19:22 ]
vergeet niet dat de tests allemaal leuk zijn maar met een logitech setje er aan ga je het verschil niet horen gok ikAMD user schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:19:
Jullie hebben gelijk. Ik heb meerdere reviews doorgelezen en in ieder geval in audio is de M-Audio veel beter. Bedankt voor dit advies! Alleen jammer dat ie veel duurder is.
Game PC
Verwijderd
mischien deze, lijkt er wel veel op :
Z-2300 THX
en anders koop je de z5500 en sluit je maar 2 speakers aan
2.1 dus
[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 20:46 ]
Beetje duur 2.1 setje danVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:42:
nee
mischien deze, lijkt er wel veel op :
Z-2300 THX
en anders koop je de z5500 en sluit je maar 2 speakers aan
2.1 dus
Ik zat aan de z3 te denken, ziet er erg leuk uit, twijvel alleen een beetje over het geluid

mwoah.. Tis wat je duur noemt.. ik heb nu ook een Z-2300 speakersetje gekocht.. en rekeninghoudende hoelang ik met m'n vorige speakersetje gedaan heb (Primax setje. heeft 6 jaar volgehouden)..mdj84nl schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:47:
[...]
Beetje duur 2.1 setje dan
Ik zat aan de z3 te denken, ziet er erg leuk uit, twijvel alleen een beetje over het geluid
dus als ik net zo lange levensduur uit de Z-2300 kan verwachten dan kost het zetje mij maar
€141,50 / (12 * 6) = ~ €2,- per maand..
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
hmmm ok dat kan wel kloppen aangezien ik de speakerkabels helemaal naar zwitserland moet sturen. maar begrijp je dat ik dat vreemd vind? ik las eerder dat , als je de LOSSE speakerkabelversie zou hebben, je ook de stekker van je pod zou moeten opsturen (en dat werd mij niet verteld aan de foon). Of dit klopt weet ik niet. Maar als ik daadwerkelijk alleen de speakerkabels zou moeten opsturen dan kan ik toch gewoon andere speakerkabels gebruiken? en dan heb ik gewoon 2 setjes.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:17:
Neehoor, het klopt gewoon. Ik denk dat het vervoeren van de complete set (zwaar en groot) veel te duur is, voor zowel de klant als Logitech zelf.
Dan heb jij gelukDigitizers schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:26:
[...]
hmmm ok dat kan wel kloppen aangezien ik de speakerkabels helemaal naar zwitserland moet sturen. maar begrijp je dat ik dat vreemd vind? ik las eerder dat , als je de LOSSE speakerkabelversie zou hebben, je ook de stekker van je pod zou moeten opsturen (en dat werd mij niet verteld aan de foon). Of dit klopt weet ik niet. Maar als ik daadwerkelijk alleen de speakerkabels zou moeten opsturen dan kan ik toch gewoon andere speakerkabels gebruiken? en dan heb ik gewoon 2 setjes.
Normaal gezien moet je de stekker die op de kabel van de pod zit afknippen en zonder die ben je niet veel
Versturen, uitzoeken wat er mis is, herstellen en dan weer naar iemand anders opsturen kost waarschijnlijk te veel.
Kan wel kloppen, ik moest alleen de 6 ch direct kabels afknippen en opsturen. Daarbij heb ik nog nadrukkelijk gevraagd of dit klopte en of ik niet de Pod kabel op moest sturen. Nee.. dat was niet nodig.ComBax schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:41:
[...]
Dan heb jij geluk
Normaal gezien moet je de stekker die op de kabel van de pod zit afknippen en zonder die ben je niet veel
Versturen, uitzoeken wat er mis is, herstellen en dan weer naar iemand anders opsturen kost waarschijnlijk te veel.
Montana schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:34:
[...]
Kan wel kloppen, ik moest alleen de 6 ch direct kabels afknippen en opsturen. Daarbij heb ik nog nadrukkelijk gevraagd of dit klopte en of ik niet de Pod kabel op moest sturen. Nee.. dat was niet nodig.
Hallo, die dingen kosten 2 keer niets.
Ga denk'k ook eens een vervangsetje vragen
Mijn broer kan er dan maar blij mee zijn
Verwijderd
Ik ben sinds een paar dagen een troste eigenaar van de Z-5500
Prachtsysteem !!
Juist 2 vraagjes...
1.
Je kan ze aansluiten op een xbox, ps2, whatever..
Hoe dan ? ik vind nergens een aansluiting op mijn xbox...
En 2de en belangrijkste vraag :
Op de site van logitech kan je een demofilmpje bekijken over de Z-5500.. Daarin staan de speakers op voetsteuntjes, 'staandertjes'. Zo paaltjes die op de grond staan, waar je speaker dan op zit.
Weet iemand waar ze te verkrijgen zijn ? ( ALS ze te verkrijgen zijn. )
En hoeveel ze kosten ? En waar ze te verkijgen zijn ?
Bedankt !!
ik neem aan dat je de z5500 met losse kabels hebt. dus jij zit nu met 2 setjes?Montana schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:34:
[...]
Kan wel kloppen, ik moest alleen de 6 ch direct kabels afknippen en opsturen. Daarbij heb ik nog nadrukkelijk gevraagd of dit klopte en of ik niet de Pod kabel op moest sturen. Nee.. dat was niet nodig.
Hier krijg ik toch een beetje rare smaak van in de mondComBax schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:09:
[...]
![]()
Hallo, die dingen kosten 2 keer niets.
Ga denk'k ook eens een vervangsetje vragen
Mijn broer kan er dan maar blij mee zijn

Daar hebben wel meer mensen naar gevraagt bij Logitech. Het gaat om een promofilmpje, ze hebben specifiek voor de clip zomaar wat bij elkaar gegooit. Beetje scheve reclame, de speakers zijn niet heel erg makkelijk op standaard speakerstandaards te plaatsen. Logitech zelf zegt dat zij geen speakerstandaards verkopen, en dit ook niet van plan zijn ooit (lees: korte termijn) te gaan doen.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:16:
Op de site van logitech kan je een demofilmpje bekijken over de Z-5500.. Daarin staan de speakers op voetsteuntjes, 'staandertjes'. Zo paaltjes die op de grond staan, waar je speaker dan op zit.
Weet iemand waar ze te verkrijgen zijn ? ( ALS ze te verkrijgen zijn. )
En hoeveel ze kosten ? En waar ze te verkijgen zijn ?
Mocht je toch perse je speakers op standaards willen zetten, lees dit forum er eens op na. Ik geloof dat meerdere malen mensen beschrijven hoe zij hun speakers op best aardige Ikea-standaards hebben bevestigt.
Verwijderd
Heb een tijd terug het 5de topic doorlezen en nu het 6de ook ( niet veelInanna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:08:
[...]
Daar hebben wel meer mensen naar gevraagt bij Logitech. Het gaat om een promofilmpje, ze hebben specifiek voor de clip zomaar wat bij elkaar gegooit. Beetje scheve reclame, de speakers zijn niet heel erg makkelijk op standaard speakerstandaards te plaatsen. Logitech zelf zegt dat zij geen speakerstandaards verkopen, en dit ook niet van plan zijn ooit (lees: korte termijn) te gaan doen.
Mocht je toch perse je speakers op standaards willen zetten, lees dit forum er eens op na. Ik geloof dat meerdere malen mensen beschrijven hoe zij hun speakers op best aardige Ikea-standaards hebben bevestigt.
Verwijderd
bedoel ja dan via de videokaart van de pc ofzo ?Logic Lion schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:45:
als je hem optisch aan wilt sluiten moet je eerst een uitgebreide scartkabel kopen.
Deze:
[afbeelding]
en een glasvezel kabel die je op je speakerset aansluit. Je hebt ook goedkopere en dan zit de glasvezelkabel er vaak al bij maar deze zijn meestal merkloos.
Ik bedoel eigenlijk DIRECT van het Controlcentrum naar de xbox, zou moeten lukken volgens logitech ?
Maar die kabel op die foto daar, die heb ik ook ZONDER dat middenstukje, dus scart langs de ene kant en aansluiting voor de xbox langs de andere kant... maar die kan wel niet op de z-5500 aangesloten worden ?
die scart stop je in je tv en die zorgt voor beeld.
Verwijderd
wat kost zoiets ? en wat is er het best kwa kwaliteit en geluid... ?Logic Lion schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:21:
op dat middenstukje stop je een optische glasvezelkabel die je in je controle pod van je z-5500 stopt.
die scart stop je in je tv en die zorgt voor beeld.
Verwijderd
Als je goed kijkt zal je zien dat er in de voet een cilindrisch deel zit (deel van 'gat'). Aan de overkant is het konisch.
Je kan nu een speakerstand kopen/maken die een cilindrische buis heeft met een diameter die overeenkomt met het stuk cilidrisch gat in de satelliet. Zorg dan met een ijzerzaag en wat karton(?) dat je de satelliet erop kan monteren.
Succes ermee.
P.S.: Ik heb dit niet zelf gedaan.
P.P.S.: Voor al degenen die steeds een d schrijven waar een t moet staan (zowat 80% van de schrijvers hier!) :
HET IS NIET MOEILIJK: (2 minuten concentreren en je maakt voor de rest van je leven hier geen fouten meer tegen, fantastisch toch! De best renderende studie die je ooit zal gedaan hebben) Alé vooruit :
* Vervang uw werkwoord door een werkwoord zonder d in de stam en vervoeg het op dezelfde manier.
Wanneer je dan 'hoort' dat er een t bijmoet, doe dit dan ook in uw originele werkwoord.
EEN VOORBEELD:
worDen: "Ik word" schrijf je zonder t want je schrijft ook "ik kijk" (ik kijk is hier zonder t, dus ook word !)
aanvaarDen: "ze aanvaardt" want "ze kijkt" (kijkt is met een t, dus ook aanvaardt !)
* Het enige waarbij dit niet geldt, is bij de voltooid deelwoorden (die beginnen meestal met ge-, -ver of be-)
Om bij een voltooid deelwoord de uitgang te kennen moet je het verlengen en dan hoor je het.
VOORBEELD:
hij werd gedood (want gedode)
de film was bekakt (want bekakte)
het werd nooit aanvaard (want aanvaarde) (hier zonder be, ge, of ver)
Ik was ooit ook nogal slecht in die dingen, maar toen vond ik dit regeltje uit. Succes gegarandeerd.
Ik had toen alleen nog 10/10 op die dingen op school.
Vergeef me de pretentie en succes ermee.
Den Belg
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 22:09 ]
een advanced scart cable is bij de freerecordshop origineel 30 euro en een namaak bij de dixons 20 alleen zit bij die van de dixons er al een optische kabel bij en moet je bij die officiele van de freerecordshop er nog een kabel bij kopen. Ik denk dat bij die officiele de kwaliteit ook beter is maar dat weet ik niet zeker want ik heb hem niet.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:44:
[...]
wat kost zoiets ? en wat is er het best kwa kwaliteit en geluid... ?
Tape had ik niet gebruikt om de speakers vast te plakken, maar aan de onderkant van de speakerstands zit er zo'n cilindervormig gat. Ik gok dat ze bij de demo filmpjes precies hetzelfde hebben gedaan. Cilindervormig gat onder de plastic speakerstand (die aan de speakerstands vastzitten), zijn ongeveer 2,5 cm diep en hebben een diameter van 1,7cm. Mijn speakerpalen van aluminium waren iets van 1,5cm, in ieder geval kleiner. Dus heb ik er tape omgewikkeld om de diameter wat groter te maken en druk te vormen zodat, dat gat in de speakerstand, zich klemt om de metalen buis. Dat werkt heel goed, zit goed vast en blijft stabiel. Voor de speakerstands in dat filmpje ziet het er ongeveer hetzelfde uit, gewoon een metalen buis die om dat omhulsel aan de onderkant zit.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:38:
[...]
Heb een tijd terug het 5de topic doorlezen en nu het 6de ook ( niet veel) en er was iemand die zijn speakers op ikea steuntjes gekregen heeft dacht ik... met TAPE wel... niet zo professioneel ?
ow wacht iemand had het al uitgelegd (met een d )
[ Voor 3% gewijzigd door Chiii op 15-04-2005 02:55 ]
Verwijderd
nieuw topic voor geopend
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 14:02 ]
Weet iemand hoe duur het ongeveer is om deze set naar een shop op te sturen?
BlaBlaBla
Verwijderd
http://www.tpgpost.nl/voo...en/posttarieven/index.jspStrider schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:29:
Goeiendag zeg, sinds dat ik deze logitech set heb en dat is al verschillende maanden is dat ding niet goed geweest, std veel ruis door de speakers heen, maar ik had nog geen zin om hem om te ruilen omdat ik wou wachten op betere versies, en zoals ik het nu zie is het alleen nog maar erger geworden![]()
Weet iemand hoe duur het ongeveer is om deze set naar een shop op te sturen?
Dan bel je tochLekkie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:07:
Ik heb even op de site van Logitech gekeken, maar ik kan helaas nergens een contact emailadres vinden, wel een telefoonnummer. Kan dit kloppen, of kijk ik er helemaal naast? Alvast bedankt!
Ik had een weekje of wat terug al hier gepost maar hier nog een keer.Lekkie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:45:
Ik vraag niet of ik kan bellen, dat kan ik immers zelf wel bedenken. Ik vraag of er een emailladres is. Niet meer, niet minder.
EU_customer_service@Logitech.com
Benelux (B, LUX, NL)
Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)33-451 17 77 Trade Sales Enquires
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help
Z-680 defect, ze sturen een Z-5500 Digital op
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Hoe lang had je hem al, en via welke bedrijf had je had toen gekocht?
Wil ik ook wel weten.Lekkie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:08:
Had jij gebeld of ge-emailed?
Het volume van de rechter speaker staat 'vast' op een bepaald niveau en de knop op de pod regelt alleen het volume van de linker speaker (en de subwoofer). Is dit een klus voor de garantie of is dit zelf nog op te lossen?
En heeft iemand hier ervaring mee?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ook niks opgestuurd (oude set?)?Arfman schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:16:
Ik had hem sinds December 2003, dus nog binnen de 2 jaar garantie. Ik had hem gekocht bij een bedrijf in Rotterdam, echter, die is failliet. Ik heb gewoon een support call aangemaakt op Logitech.com (ff reggen en gaan met die banaan). Na enkele vragen te hebben beantwoord kreeg ik een bericht terug dat er een nieuwe set naar mij op weg is. Niks gebeld, niks ge-emailed.
Om te bewijzen dat de oude set niet meer bruikbaar is.STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:23:
Je hoeft alleen de kabels op te sturen, maar waarom zou je dat doen? die gooien ze toch in de prullenbak.
Verwijderd
als bewijs dat je echt zo een systeempje hebt die (voor hun dan he) onklaar is gemaakt....STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:23:
Je hoeft alleen de kabels op te sturen, maar waarom zou je dat doen? die gooien ze toch in de prullenbak.
maar fijn voor die jongen dat hij straks 2 sets speakers heeft waarvan hij de kapotte
misschien kan repareren...
Tuurlijk maar je zou ook kunnen faken zonder dat je zo'n setje hebt, want hij wordt toch wel opgestuuurd of je nou die kabels opstuurt of niet dus ik zie daar het nut niet van in.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:27:
[...]
als bewijs dat je echt zo een systeempje hebt die (voor hun dan he) onklaar is gemaakt....
maar fijn voor die jongen dat hij straks 2 sets speakers heeft waarvan hij de kapotte
misschien kan repareren...
Wordt een nieuwe set opgestuurd voordat ze de kabels ontvangen hebben dan? Vaag.STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:56:
Tuurlijk maar je zou ook kunnen faken zonder dat je zo'n setje hebt, want hij wordt toch wel opgestuuurd of je nou die kabels opstuurt of niet dus ik zie daar het nut niet van in.
Inderdaad. Een kwestie van serienummer weten, adres van je opa ofzo opgeven en je zou eventueel een gratis set hebben. Gezien het feit dat Logitech de setjes al opstuurt voordat je al de kabels hebt opgestuurd gebeurt dit niet erg vaak, en ik zou het fijn vinden als dat zo blijft. Goede service al is moeilijk genoeg te vinden tegenwoordig.STIMPPYYY schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:56:
[...]
Tuurlijk maar je zou ook kunnen faken zonder dat je zo'n setje hebt, want hij wordt toch wel opgestuuurd of je nou die kabels opstuurt of niet dus ik zie daar het nut niet van in.
Dit topic is gesloten.