Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Ik heb in de startpost gezien dat je de z5500 kan aansluiten op de audigy 2 zs met een mono jack naar een enkele tulp kabel, maar ik heb hier nog een stereo jack naar 2 tulps stekkers liggen, zou het hier ook mee kunnen (1 tulp gebruiken)?

Ik wil uiteraard niets beschadigen, daarom vraag ik het eerst hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick_haak schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:57:
Ik heb in de startpost gezien dat je de z5500 kan aansluiten op de audigy 2 zs met een mono jack naar een enkele tulp kabel, maar ik heb hier nog een stereo jack naar 2 tulps stekkers liggen, zou het hier ook mee kunnen (1 tulp gebruiken)?

Ik wil uiteraard niets beschadigen, daarom vraag ik het eerst hier...
Jep dat kan ik heb dat ook gedaan 1 van de tulpjes is dan het digitaal signaal.
Ik heb namelijk de coax aansluiting gebruikt om de z-5500 bij mijn tv op de pc erbij te zetten zodat ik als mijn ouders weg zijn alle 26 speakers even volluit kan zetten met winamp :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
bedankt, ga het gelijk proberen

edit:

het werkt!!
ik kan nu dvd's afspelen met dts, alleen lukt het me niet om een dts audio cd af te spelen (powerdvd), dan krijg ik alleen een harde ruis :S

[ Voor 74% gewijzigd door nick_haak op 15-05-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markclausing schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:38:
Ik heb een probleem dat iemand misschien kent:

een xbox met optische uitgang en een logitech Z680 optisch aangesloten. Nu heb het probleem dat soms het geluid helemaal over z'n nek gaat en ik een geknetter uit alle speakers krijg te horen op maximaal volume (ongeacht hoe de volume staat afgesteld). Ik dacht dat misschien de optische kabel stuk was, maar ik zie geen beschadigingen of knikken in de kabel.

Is dit een bekend probleem? En zou ik misschien beter een optical->coax converter kunnen kopen? Want ik schrik me nu af en toe helemaal kapot en durf mijn set dan dagen niet aan te zetten ivm schrikeffect.
Bij mij ging optisch van de Xbox naar de Z5500 probleemloos
Er zijn mods om een Coax aansluiting op je Xbox te maken.
Maar.... als ik me niet vergis verlies je dan DTS omdat dit gewoon niet werkt via Coax.
Misschien is een nieuwe advanced scart cable een overweging.
Ik heb een cheapo van de PSX shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
THX staat op de doos maar het is niets meer als een aanduiding dat het proces van begin tot voor digitaal is gedaan
Oh? Wat ik altijd gelezen heb is dat THX (Home) een minder strenge variant is van THX certificering voor bioscoop systemen; namelijk dat het geluidssysteem bij een geluidsdruk van xxx dB/spl niet meer dan xx % vervorming in het signaal weergeeft. Voornamelijk een kwantitatieve eis dus. Dat THX voor PC subwoofertjes weinig voorstelt is zo, maar volgens mij klopt jouw beschrijving ervan echt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 15-05-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hallo allemaal!

Ik heb afgelopen week de Z5500 gekocht!
Niet te filmen, in 1 woord: gewéldig.

Ik heb 'm gekocht bij Media Markt Utrecht (ivm laagste prijsgarantie voor precies 300 eurootjes).
Kennelijk is er een nieuwe versie van de Z5500 uitgekomen, want bij mij zitten de kabels niet vast aan de speakers. Ik heb dus alle vrijheid om langere/kortere/betere kabels te plaatsen.

Het ploppend geluid, waar in dit forum veelvuldig over wordt gepraat, komt bij mij nauwelijks voor (een enkele keer als ik het (grote) licht in mijn kamer uitdoe hoor je een zachte plop, that's all).

Ik heb alles zowel analoog als digitaal aangesloten (coax). Analoog heb je nl. nodig om games met EAX-ondersteuning te spelen, terwijl digitaal weer beter is bij het afspelen van dvd's. Af-en-toe omschakelen dus (als de pod dat al niet uit zichzelf doet).

Oké, feit blijft dat de prijs erg hoog is, maar in verhouding is het dat hélemaal waard!
Ga maar na, een set als deze in de hifi-shop kost je minimaal 1000 euro!

Gegroet,
svdm

[ Voor 30% gewijzigd door svdm op 16-05-2005 00:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:57

Arfman

Drome!

Voor zover ik weet zijn er nooit Z5500's geleverd met vaste kabeltjes hoor :)
Dat ploppen heb ik ook. Het valt samen met het licht aan/uitdoen in de badkamer, of als de centrale afzuiging aanspringt. De Z5500 is daar gevoelig voor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
er zijn wel degelijk z5500's geweest met vaste kabels, die heb ik ook, daar zit gewoon een kabel aan, met een tulp stekker aan het uiteinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

svdm schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:43:

Oké, feit blijft dat de prijs erg hoog is, maar in verhouding is het dat hélemaal waard!
Ga maar na, een set als deze in de hifi-shop kost je minimaal 1000 euro!

Gegroet,
svdm
Praat aub nu niet over dingen waar je echt geen verstand van hebt. als je een speakerset van 1000 euro koopt heb je echt 10x beter geluid dan je uit de Z-5500 komt kwa hoge en mid al helemaal. de bas zal 100x minder boomerig overkomen en het pompende bass effect zal je ook niet meer horen. kijk nogmaals voor 300 euro is dit een heel goed setje voor dat geld krijg je niets beters.

maar vergelijk het aub niet met setjes van boven de 500 euro want dat is gewoon niet mogleijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Een vraagje:

Mijn broertje heeft sinds deze week de x5500 set, tot volle tevredenheid voor zover ik weet. Hij is zeer binnenkort jarig, en heeft aan mij speakerzuiltjes gevraagd.

Zijn er specifieke zuiltjes voor de z5500 speakers, of eventueel andere zuiltjes die de mensen hier gebruiken? Ik persoonlijk zou ze gewoon ophangen, maar dat is niet mogelijk bij hem ivm te zwakke muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Wie-o-wie kan mij helpen!

Ik heb onlangs de Logitech Z-5500 aangeschaft, omdat ik de plastic-speakertjes van Creative zat was! Nu ik echter de Z-5500 goed heb aangesloten, lukt het me maar niet om het Dolby Digital- en DTS-signaal tevoorschijn te toveren.

Mijn geluidskaart, een Creative Audigy 2 ZS, is via de 'Digital Out' (COAX) aangesloten op de pod van de Z-5500. Hier kan NIETS fout gegaan zijn! De handleiding van Logitech zegt vervolgens dat wanneer je een dvd afspeelt met Dolby Digital- of DTS-geluid de pod automatisch (wanneer hij dus op COAX staat) over zou moeten springen naar een van beide geluidscoderingen...
Het enige wat ik wel constant op mijn schermpje krijg is 'No Digital Data'.
Na wederom de handleiding van de speakers gepakt te hebben, zie ik daar staan: 'No Digital Data' verschijnt wanneer er een digitale ingang geselcteerd is en er geen stroom op de ingang bestaat.
Huh?

Ik heb alles voor 100% zeker goed aangesloten (heb zelfs de startpost van dit/deze topic nog eens goed doorgenomen), maar het werkt écht niet!

Als ik vervolgens gewoon weer overstap op analoog geluid (heb de analoge kabeltjes ook maar aangesloten (maar heb bij dit probleem zowel met als zonder analoge aansluitingen getest)), dan werkt alles wel (maar ja, ik heb dus juíst die speakers genomen (i.c.m. de Audigy 2 ZS) om optimaal van Dolby Digital of DTS te kunnen genieten! Ik gebruik overigens Intervideo WinDVD 6 Plus als dvd-speler (maar heb het ook met andere spelers geprobeerd: Nero Showtime, Windows Media Player).

Mijn geluidskaart is ook gloedje-nieuw en deze is ook goed geïnstalleerd!
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat er een draadje vanuit mijn geluidskaart (SPDIF) naar mijn dvd-speler gaat? Of moet dat niet voor problemen zorgen bij het afspelen van films met Dolby Digital- of DTS-ondersteuning?

Wie-o-wie heeft er een goede oplossing?

Groet,
svdm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:30:
[...]

Praat aub nu niet over dingen waar je echt geen verstand van hebt. als je een speakerset van 1000 euro koopt heb je echt 10x beter geluid dan je uit de Z-5500 komt kwa hoge en mid al helemaal. de bas zal 100x minder boomerig overkomen en het pompende bass effect zal je ook niet meer horen. kijk nogmaals voor 300 euro is dit een heel goed setje voor dat geld krijg je niets beters.

maar vergelijk het aub niet met setjes van boven de 500 euro want dat is gewoon niet mogleijk.
Dat doe ik wel, want in mijn huiskamer heb ik een set van ruim € 2200 staan (B&W)! Ik ben zelf musicus, dus je mag van me aannemen dat ik er wel degelijk verstand van heb! Als ik je bijvoorbeeld vraag waar jij een THX-gecertificeerde set, met 96-24-ondersteuning kan kopen voor minder dan € 1000 dan vind ik dat knap. Oké, ik geef je gelijk dat deze set niet het beste naar boven haalt als het over muziek gaat, maar voor film- en computergebruik heb ik echt nog niets beters op de markt gezien!

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 16 mei 2005 @ 07:57:
Voor zover ik weet zijn er nooit Z5500's geleverd met vaste kabeltjes hoor :)
Dat ploppen heb ik ook. Het valt samen met het licht aan/uitdoen in de badkamer, of als de centrale afzuiging aanspringt. De Z5500 is daar gevoelig voor.
Jawel, er bestaan wel degelijk versies met vaste kabeltjes. Zover ik weet verkoopt Dynabyte deze bijvoorbeeld. Ik heb daar een set op laten stellen, omdat ik 'm wilde horen en toen zag ik dus dat die versie vaste kabels had (en ik heb er meer mensen over gehoord). Helaas bleek Dynabyte te duur waarna ik de set dus bij Media Markt heb gekocht (losse-kabel-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

svdm schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:55:
[...]

Jawel, er bestaan wel degelijk versies met vaste kabeltjes. Zover ik weet verkoopt Dynabyte deze bijvoorbeeld. Ik heb daar een set op laten stellen, omdat ik 'm wilde horen en toen zag ik dus dat die versie vaste kabels had (en ik heb er meer mensen over gehoord). Helaas bleek Dynabyte te duur waarna ik de set dus bij Media Markt heb gekocht (losse-kabel-versie).
OK, ik geloof je ;)
Wel vaag, want mijn Z680 had ook al losse kabels, ik zag dat eigenlijk meer als standaard.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
svdm schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:48:
Wie-o-wie kan mij helpen!

Ik heb onlangs de Logitech Z-5500 aangeschaft, omdat ik de plastic-speakertjes van Creative zat was! Nu ik echter de Z-5500 goed heb aangesloten, lukt het me maar niet om het Dolby Digital- en DTS-signaal tevoorschijn te toveren.

*BLAAT*

Groet,
svdm
Ja ik kan je helpen.

Start -> Programs -> Creative -> Soundblaster Audigy 2 ZS -> Audio HQ.
Vanaf daar dubbelklik je op Device Controls, dan ga je naar tabblad Decoder en doe je SPDIF passthrough. Dit betekent dat je SB Audigy niet gaat prutten met je geluid (decoderen) maar gewoon het signaal behoud zoals het is en het doorstuurt, naar je pod die het uiteindelijk gaat decoderen.
Overigens kan je bij het tabblad Sampling Rate ook nog even de sampling rate verhogen 8)

Hiermee moet het lukken!

Overigens moet je wel denk ik ook met windvd de Speaker Environment op SPDIF zetten (tenminste, dat is bij PowerDVD het geval.)

[ Voor 8% gewijzigd door Baserunner op 19-05-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Neem inderdaad PowerDVD, WinDVD werkt ten eerste klote, moet je uiteindelijk voor betalen en ondersteunt naar mijn inzicht geen normale SPDIF uitgang. Ben ik in iedergeval niet tegen gekomen :) PowerDVD werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
STIMPPYYY schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:35:
Neem inderdaad PowerDVD, WinDVD werkt ten eerste klote, moet je uiteindelijk voor betalen en ondersteunt naar mijn inzicht geen normale SPDIF uitgang. Ben ik in iedergeval niet tegen gekomen :) PowerDVD werkt erg fijn.
Ik gebruik WinDVD in volle tevredenheid. Hij ondersteunt wél een normale spdif-uitgang en werkt niet klote maar supergoed. Ieder wat hij zelf kiest, maar zeg niet dat WinDVD niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

svdm schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:53:
[...]

Dat doe ik wel, want in mijn huiskamer heb ik een set van ruim € 2200 staan (B&W)! Ik ben zelf musicus, dus je mag van me aannemen dat ik er wel degelijk verstand van heb! Als ik je bijvoorbeeld vraag waar jij een THX-gecertificeerde set, met 96-24-ondersteuning kan kopen voor minder dan € 1000 dan vind ik dat knap. Oké, ik geef je gelijk dat deze set niet het beste naar boven haalt als het over muziek gaat, maar voor film- en computergebruik heb ik echt nog niets beters op de markt gezien!

Gegroet!
ten eerste is de thx certificatie gewoon onzin. ik weet zeker dat ieder setje op de markt van bvb yamaha door de zelfde tests van de z-5500 heen komt en beter (veel minder ruis en vervorming) en nee het klopt er zijn op het moment geen setjes (behalve de kliptish ofzoiets) die voor de pc beter zijn. maar voor 1000 euro kan je echt stukken mooier geluid krijgen hoor. ok de bas zal minder hard gaan maar dan heb je wel een 100x strakkere bass wat ik ook bij films heel belangrijk vind.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@svdm wat een onzin om een setje van of 1000 euro of 2200 euro te vergelijken met een setje van 300 euro, hoe kom je erop? wel... ik heb een nieuwtje voor je, een setje van 6000 euro klinkt nog beter dan die van 2200 euro, tadaaa... wist je niet he? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Laatst online: 05-07 09:16
Ik heb een z5500 besteld en morgen ga ik hem ophalen :)

[ Voor 85% gewijzigd door Grijns op 19-05-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Baserunner schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:22:
[...]

Ja ik kan je helpen.

Start -> Programs -> Creative -> Soundblaster Audigy 2 ZS -> Audio HQ.
Vanaf daar dubbelklik je op Device Controls, dan ga je naar tabblad Decoder en doe je SPDIF passthrough. Dit betekent dat je SB Audigy niet gaat prutten met je geluid (decoderen) maar gewoon het signaal behoud zoals het is en het doorstuurt, naar je pod die het uiteindelijk gaat decoderen.
Overigens kan je bij het tabblad Sampling Rate ook nog even de sampling rate verhogen 8)

Hiermee moet het lukken!

Overigens moet je wel denk ik ook met windvd de Speaker Environment op SPDIF zetten (tenminste, dat is bij PowerDVD het geval.)
@Baserunner: al datgene dat je schrijft (typt) had ik al zo ingesteld, maar tóch werkt het niet! 'SPDIF Passthrough' staat aan, heb met beide 'Sampling Rates' gecheckt en in WinDVD (heb dus de meest uitgebreide versie 6) staat ook 'SPDIF' aan! PS: Heb het nu ook met PowerDVD gecheckt, maar ook dát werkt niet! Aaarghhhh!

---
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Logitech en wacht nog op antwoord.
Na allerlei tests heb ik de Z-5500 DIGITAAL aangesloten op mijn 'huiskamer'-dvd-speler (Philips DVDR 610) en wat bleek: ook daar gaf de pod geen DD of DTS-signaal door! Ofwel, er is niks mis met mijn computer-instellingen, maar ik weet voor 99% zeker dat het probleem te maken heeft met de pod van Logitech; deze decodeert het signaal gewoonweg niet! --> opsturen dus?! :?

[ Voor 19% gewijzigd door svdm op 20-05-2005 11:31 . Reden: aanvulling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
(behalve de kliptish ofzoiets) die voor de pc beter zijn. maar voor 1000 euro kan je echt stukken mooier geluid krijgen hoor.
Klipsch :) Als het goed is komt daar ergens dit jaar een nieuwe Promedia 5.1 Ultra van uit, verwachte prijs is meer dan 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Grijns schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:25:
Ik heb een z5500 besteld en morgen ga ik hem ophalen :)
*Nieuwe deuk in z'n kast mept... Ik wacht nu al 2 weken, en er is nog steeds geen verwachte datum. Waarom heb ik dat altijd, altijd als ik iets bestel heeft het of vertraging, een defect, of..

edit:
Waar heb je em gekocht?

[ Voor 7% gewijzigd door Blue2k op 20-05-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Blue2k schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:43:
[...]

*Nieuwe deuk in z'n kast mept... Ik wacht nu al 2 weken, en er is nog steeds geen verwachte datum. Waarom heb ik dat altijd, altijd als ik iets bestel heeft het of vertraging, een defect, of..

edit:
Waar heb je em gekocht?
Ga dan gewoon naar een Media Markt (€339) bij je in de buurt! Zij hebben 'laagste prijsgarantie'.
Je kan evt. ook naar Computerland (€309), Paradigit (€349), MyCom (€339) of Dynabyte (€399) gaan.
Media Markt geeft 'm zéker mee voor een prijs van €309. Mij is het zelfs gelukt om er nog €10 extra af te 'lullen'! Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Mja, zou kunnen, maar dan moet ik die bestelling weer cancelen. Snap er niets van, hebben deze winkels dan nog oude voorraad ofzo, mijn groothandel beloofde me dat als er nieuwe vooraad is zij een van de eersten zouden zijn die het binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!!!!!!

Ik snap het allemaal niet meer :)

Ik heb net een creative audigy 4 pro en een logitech z5500 gekocht en geinstalleerd. Nu heb ik deze aan elkaar gekoppeld met de analoge kabels en wil ook digitaal aansluiten.
Ik ben vanochtend naar de radio rotor (zo'n kabelspeciaalzaak in amsterdam) geweest om te vragen welke uitgang ik het beste kon gebruiken voor DTS. De uitgang op die externe kast van de audigy 4 pro die het verst van de firewire poort is (waar digital staat) kende de goede man niet. Hij zji dat je hem in de coax (SPDIF) of de optische kon prikken. Hij zei ook dat er geen enkel verschil is tussen beide voor het uiteindeljike effect...
En aangezien de coax achter op het kastje zit raadde hij me deze aan. Ik heb nu dus alleen een tulp-tulp kabel die ik in beide coax aansluitingen moet prikken. Is dit nu voldoende om DTS geluid uit mn boxjes te krijgen? Of moet ik alsnog een optisch kabeltje of een monojack-naar tulp zoals in de startpost staat beschreven. En als het wel zo kan, heb ik het dan goed dat er 3 mogelijkheden zijn om de audigy 4 pro (2 zs) en de z5500 digitaal met elkaar te verbinden en dus ook 3 mogelijkheden voor DTS???

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
Blue2k schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:43:
[...]

edit:
Waar heb je em gekocht?
Ik heb de mijne in Vobis nijmegen gekocht. Daar hebben ze er nog meer staan. Donderdag gebeld, vrijdag in huis. netjes. :)

Enneh .. dit is me een pracht set !

Ik heb 2 pc's en heb de game pc via direct input aangesloten en de film/tv/werk pc met de optische aansluiting aangesloten. Werkt meteen super. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het antwoord op mijn vraag gevonden op de creative fora. Het verhaal van de Rotor man klopte, coax is dus voldoende voor DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb hem afgelopen maandag besteld bij cool-prices.nl, en is vandaag "op de bus" gedaan. Morgen maar is wat pics schieten en posten :)
Overigens was hij daar incl verzenden (á €14) €300,25.

[ Voor 21% gewijzigd door Spiller op 20-05-2005 23:46 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Blue2k schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:56:
Mja, zou kunnen, maar dan moet ik die bestelling weer cancelen. Snap er niets van, hebben deze winkels dan nog oude voorraad ofzo, mijn groothandel beloofde me dat als er nieuwe vooraad is zij een van de eersten zouden zijn die het binnenkrijgen.
Dan liegt die groothandel ja, want vorige week had Dynabyte Amersfoort nog 3 exemplaren staan en Dynabyte Utrecht nog 4. Media Markt had er 6. Ach, gewoon even geduld hebben joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
svdm schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:01:
Dan liegt die groothandel ja, want vorige week had Dynabyte Amersfoort nog 3 exemplaren staan en Dynabyte Utrecht nog 4. Media Markt had er 6. Ach, gewoon even geduld hebben joh!
Ah een van mijn sterke kanten.. geduld ;) Niet dus. Maar goed, mijn huidige setup wil ook nog wel, wordt alleen gek van steeds al die kabels wisselen tussen PC / Xbox / Ps2 -> stereotoren. Toch typisch dat Quote (groothandel) zulke vage antwoorden geeft. Het enige wat ik uit hun bestel systeem kan halen is dat Z-2300 op 15-6 weer in vooraad is. Bij de Z-5500 staat gewoon botweg dat ie niet op vooraad is. Nog een maandje geduld dus als het tegen zit.. ole :|

Leuk om te horen dat er zoveel mensen goede ervaringen ermee hebben. Vooral de review op tweaknews is echt briljant. De reden dat ik er wat haast mee had is dat me ouders dit weekend weer eens terugkomen, dus dan kan ik die bas niet meer 'testen' :)

[ Voor 16% gewijzigd door Blue2k op 21-05-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
coob schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:52:
Ik heb bij de Vobis gewoon een kant en klare kabel gekocht, sp/dif mini-jack naar coaxiaal. Verguld nog wel.
@coob: Bij welke Vobis heb je dit kabeltje kunnen bemachtigen dan? In Utrecht hadden ze 'm nl. niet en op de site van Vobis staat er ook niets over. Ik krijg nl. nog stééds geen DD of DTS uit mijn Z-5500-set, hoewel alle instellingen op mijn computer goed staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Koop gewoon een coax-kabel met aan beide kanten een tulp uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://www.hissink.nl/media/avw086.jpg

Male to male, coax.

Dit kan gewoon een video coax kabel zijn, als het maar een coax kabel is met male to male tulp aansluitingen zoals hierboven.

Dan koop je deze erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg

Prop je 1 tulp in je Logitech decoder, aan de andere kant doe je het pluggetje erop en die prop je in je audigy kaart.

BIj een gewone normale Elektronica winkel hebben ze deze wel op voorraad.

Btw, ik had het eerst ook bij de Vobis gevraagd, maar dit is niet een standaard artikel wat in het assortiment zit. Als je naar de achterkant van je POD kijkt van de z5500 is het heel logisch welke coax je nodig hebt

[ Voor 18% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-05-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Uh en ik wist niet dat er een tulp-ingang op de Logitech decoder zat? Deze is toch ook gewoon 3,5"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:45:
[...]

Uh en ik wist niet dat er een tulp-ingang op de Logitech decoder zat? Deze is toch ook gewoon 3,5"???
Achterop de pod van de Z5500 en de Z680 zit een coax aansluiting, evenals een optische aansluiting en 3 3,5mm aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Mensen! Mijn probleem is verholpen! Ik ontvang vanaf nu luid en duidelijk het Dolby Digital- en DTS-signaal over mijn Z-5500-speakers. Wat bleek het probleem (en wellicht wel een goede tip): WinDVD i.c.m. met de installatie van de Audigy 2 ZS-geluidskaart.

Afgelopen week kocht ik nl. zowel de Audigy 2 ZS-kaart alsmede de Z-5500-speakers. Mijn doel was voornamelijk om het 'echte' DD- en DTS-signaal te krijgen, maar dit lukte steeds niet, hoewel alle instellingen op mijn computer wel goed stonden (waaronder SPDIF Passthrough via de instellingen van de geluidskaart én SPDIF via mijn dvd-afspeelprogramma).

Na het verwijderen van mijn oude geluidskaart en het plaatsen van de nieuwe kaart leek alles goed te werken, behalve het digitale signaal (via coaxiale verbinding tussen Audigy en Z-5500). Kennelijk zag het programma WinDVD (ik heb overigens versie 6 Platinum) een probleem in de nieuwe geluidskaart.

Het is dat ik er niet eerder achterkwam: als laatste redmiddel de-installeerde ik WinDVD en installeerde 'm vervolgens weer opnieuw. Wat bleek (na het opnieuw opstarten van mijn pc): de Logitech-pod gaf Dolby Digital en DTS aan! Ik kwam er tevens achter dat, indien je WinDVD instelt op SPDIF, je de functie 'PAL TruSpeed' moet uitschakelen.

Waarschijnlijk was het (dus) niet eens nodig geweest om WinDVD opnieuw te installeren, maar lag het puur aan de functie 'PAL TruSpeed'* (het DD en/of DTS-signaal kan hierdoor niet goed verwerkt worden; gebruik deze speciale functie dus alleen wanneer je 'analoog' naar een film luistert en niet wanneer je de decodering overlaat aan een externe decoder).

Nu alles werkt, ben ik helemaal happy! :)
That's all folks!
svdm

* PAL TruSpeed:
Wanneer films van DVD in de PAL-indeling (de meest gebruikte in Europa) worden overgezet, worden ze 4% te snel afgespeeld, wat tot afspeel- en audioproblemen kan leiden. TruSpeed Playback van InterVideo corrigeert automatisch deze snelheidsfout van 4% en gebruikt de tijdrektechnologie om te zorgen voor een natuurlijke audiokwaliteit. PAL TruSpeed is niet in alle versies van WinDVD beschikbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door svdm op 23-05-2005 16:19 . Reden: aanvulling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@svdm, je probleem is welliswaar verholpen, maar mijn beetje offtopic vraagje is waarom je geen PowerDVD gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:58:
@svdm, je probleem is welliswaar verholpen, maar mijn beetje offtopic vraagje is waarom je geen PowerDVD gebruikt?
dan is mijn vraag waar om wel ?
ik gebruik ze geen van alle

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Niet online
Shunt schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:41:
[...]

dan is mijn vraag waar om wel ?
ik gebruik ze geen van alle
Ik vind WinDVD fijner/gelikter werken dan PowerDVD. Beiden hebben nl. dezelfde mogelijkheden, maar ik vind de interface van WinDVD gewoon fijner. Bij mijn Dell werd weliswaar PowerDVD 5 (standaard versie, zonder ondersteuning van DD en DTS) geleverd, maar ik had daarvoor al WinDVD (uitgebreide versie, mét ondersteuning van DD en DTS) aangeschaft, welke ik nu voor een laag bedrag kon upgraden naar versie 6 Platinum, dus... That's all!

[ Voor 11% gewijzigd door svdm op 23-05-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik heb tijdens het beluisteren van mijn Z-5500 ook vrij vaak last van een soort tik. Ik vermoed dat dit komt doordat iemand in het huis bv een licht aan of uit doet.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Zou het bv uitmaken om ipv direct op het lichtnet aan op een UPS aan te sluiten?
Wat trouwens ook wel raar is, als ik op het "test" knopje druk op de AB, gaat ie keurig alle speakers af, en doen ze het ook allemaal in de goede volgorde, maar als dat test door de software van de onboard Realtek kaart doe, gaat het allemaal doormekaar... Iemand een idee?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Vind het wel jammer eigenlijk, al die negatieve berichten over de 5500.
Als deze er niet waren zou ik namelijk zonder twijfel vandaag nog een setje bestellen voor mijn HTPC.
Maar met al die plops en poefs zie ik het nog niet zo zitten eigenlijk..

En toch is het wel een mooi setje
Verdomme ... nou weet ik dus niet wat ik zal doen

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Zijn allemaal zwaar overdreven, mensen lezen hier goede ervaringen, kopen de set vervolgens doet hij het volgens hun niet goed omdat ze plofjes hebben en kraken het product vervolgens helemaal af.

Naald in een hooiberg dus. Je mag de set hier bij me thuis komen beluisteren als je wilt, merk je vanzelf dat er geen sprake is van plofjes of het "overdreven" gebrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:21:
Zijn allemaal zwaar overdreven, mensen lezen hier goede ervaringen, kopen de set vervolgens doet hij het volgens hun niet goed omdat ze plofjes hebben en kraken het product vervolgens helemaal af.

Naald in een hooiberg dus. Je mag de set hier bij me thuis komen beluisteren als je wilt, merk je vanzelf dat er geen sprake is van plofjes of het "overdreven" gebrom.
jonge als er zo veel mensen zijn die problemen hebben en jij toevallig niet dat wil niet zeggen dat de rest maar overdrijft en uit zijn nek lult of wel ??
ik vraag me nu serieus af hoe jij denkt. zo van ik heb nergens last van dus er is geen probleem ?
want dat is wel de meest simpele gedachtegang die er is.
bij de Z-680 heeft het ook 4 reversies geduurt tot het een beetje fatsoenlijk in elkaar zat.
nieuwe spullen hebben vaak probleempjes zo is dat nu gewoon.

en als je een HT systeem wil gaan kopen ga dan aub voor een yamaha setje ofzo die zijn allround gewoon een stukje beter ok de z-5500 is lekker voor stevige en overdreven veel bass maar klinkt gewoonweg niet mooi bij andere muziek als hardstyle en zooi.
ik zou zeggen ga eerst eens luisteren voor je iets koopt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
STIMPPYYY schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:21:

Dan mag jij ook eens bij mij komen luisteren. Muziek lekker luid en dan zal ik eens de koelkastdeur open en toe doen. Als je bekomen bent, zal je wel weten wat we bedoelen met plof'jes'.

Jij mag er misschien geen last van hebben, maar bij mij is het met momenten toch zeer enerverend. En aan het stroomnet zal het wel niet liggen, want dat is niet overdreven oud (ook overal aarding).

Verder kraak ik het product niet af, voor mij klinkt het heel goed. Maar die plofjes zouden toch niet mogen bij zo'n dure set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezellig, we mogen bij elkaar komen luisteren.... heel wat beter dan flame over en weer omdat de 1 een andere mening heeft dan de ander is het een lul en dat moet ie ook weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:05:
Gezellig, we mogen bij elkaar komen luisteren.... heel wat beter dan flame over en weer omdat de 1 een andere mening heeft dan de ander is het een lul en dat moet ie ook weten...
het gaat hier niet om een mening. maar om het feit dat hij beweert dat er niets mis is met de serie van Z-5500 wat duidelijk dus WEL IS. en als je dat ontkent dan ben je of -knip-en wil je het niet horen. of gewoon -knip-. ik hoop het eerste.

offtopic:
sorrie begin een beetje krigel te worden.

ik heb vorige week bij een leverancier gestaan met 20 z-5500 die allemaal trug waren gerolen omdat er een luide plop uit kwam bij het aan zetten van een lampje of watever. en daar 90% van had ook nog eens last van een diepe brom uit de sub. dit was een batch (de complete dus) en zo zijn er nog 3 van die batches geweest die trug zijn gekomen. en nee hoor er zijn geen problemen met de z-5500 de contact personen van logitech hebben al aan gegeven dat ze dit bij de volgende reversie er uit proberen te halen. wat dus bij de vorige niet is gelukt (toen ze van de tuilp kabeltjes naar gewoon speakerdraad aansluiting.)

[ Voor 41% gewijzigd door Shunt op 24-05-2005 15:04 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:
[...]

het gaat hier niet om een mening. maar om het feit dat hij beweert dat er niets mis is met de serie van Z-5500 wat duidelijk dus WEL IS. en als je dat ontkent dan ben je of gewoon blind en wil je het niet horen. of gewoon dom. ik hoop het eerste.
Of er iets mis mee is kan ook gewoon een mening zijn. mekaar dom/blind/doof noemen helpt niet.

Daarbij als bezitter van een z5500 kan ik zeggen dat ik er erg tevreden mee ben en een miniem plopje -wat netzogoed and de bron kan liggen imho- zo nu en dan niet echt als een probleem beschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:
[...]
de contact personen van logitech hebben al aan gegeven dat ze dit bij de volgende reversie er uit proberen te halen. wat dus bij de vorige niet is gelukt (toen ze van de tuilp kabeltjes naar gewoon speakerdraad aansluiting.)
Hopelijk komt deze er snel en kan ik de mijne inruilen, want de plof die er uitkomt als de koelkastdeur toegaat is echt niet normaal. Koelkast zit wel op hetzelfde circuit, maar op een ander circuit is er niet veel beterschap :(
Qua geluidskwaliteit ben ik er wel heel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ComBax schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:40:
[...]

Hopelijk komt deze er snel en kan ik de mijne inruilen, want de plof die er uitkomt als de koelkastdeur toegaat is echt niet normaal. Koelkast zit wel op hetzelfde circuit, maar op een ander circuit is er niet veel beterschap :(
Qua geluidskwaliteit ben ik er wel heel tevreden over.
het probleem is dat als je op een andere groep zit je nogsteeds de pieken hebt van andere aparaten. op andere groepen natuurlijk wel minder maar de groepen worden niet los op piekstroom gefiltert. (dit is wel mogelijk volgens mij)

zo wat ik gehoord heb kan dat toch wel ieder moment zijn. ik zou zeggen hou het eens in de gaten bij je leverancier.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 18:31

BTU_Natas

Superior dutchie

Ik heb me z5500 binnen! en ik heb weer eens alles mee.. Geen brom en geen ploperij :D

Maar wat een geluid.. Ik heb em nu op analoog en dat is al super!
En die subwoofer is mee een bijzettafel!

Echt dit stuk je technische vernuft is elke cent waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:03:
[...]

het probleem is dat als je op een andere groep zit je nogsteeds de pieken hebt van andere aparaten. op andere groepen natuurlijk wel minder maar de groepen worden niet los op piekstroom gefiltert. (dit is wel mogelijk volgens mij)

zo wat ik gehoord heb kan dat toch wel ieder moment zijn. ik zou zeggen hou het eens in de gaten bij je leverancier.
Laatste nieuws was ik heb gekregen (naast een geirriteerde mail van mijn leverancier dat ik maar geduld moest hebben..) Is dat er vandaag of morgen een nieuwe lichting binnen komt, dit heb ik te horen gekregen van perfect-systems.nl. Nu hoop ik dat mijn groothandel/leverancier ze dan ook binnenkrijgt, en dat dit inderdaad een revisie is.

@BTU_Natas: Misschien heb jij al een revisie te pakken?

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 24-05-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Dat kan best wezen, de mijne is zaterdag bij de leverancier binne gekomen. En vandaag bij de winkel 15min na dat ze em binne hadden in mijn kamer :P (maar dat terzake)

Het is dus een nieuwe levering van logitech..

En over het wachten.. et is et elke minuut waard geweest. (moest 3 wkn wachten)

Logitech z5500 <---- _/-\o_

Edit
Oh ja... mijn speakers hebben geen tulp aansluiting of met een vast draad.. et zijn losse draden een rooie en een zwarte aansluiting die je erin moet duwen. zowel in de sub als in de speaker zelf.
Weet niet hoe dat bij jullie zit.. maar ik denk dat ik de enige ben met die aansluiting.. (zover ik het kon bepalen in dit topic)

[ Voor 35% gewijzigd door BTU_Natas op 24-05-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
BTU_Natas schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:37:
Dat kan best wezen, de mijne is zaterdag bij de leverancier binne gekomen. En vandaag bij de winkel 15min na dat ze em binne hadden in mijn kamer :P (maar dat terzake)

Het is dus een nieuwe levering van logitech..

En over het wachten.. et is et elke minuut waard geweest. (moest 3 wkn wachten)

Logitech z5500 <---- _/-\o_

Edit
Oh ja... mijn speakers hebben geen tulp aansluiting of met een vast draad.. et zijn losse draden een rooie en een zwarte aansluiting die je erin moet duwen. zowel in de sub als in de speaker zelf.
Weet niet hoe dat bij jullie zit.. maar ik denk dat ik de enige ben met die aansluiting.. (zover ik het kon bepalen in dit topic)
Ik wacht nu ongeveer 2.5 weken, en dan moeten ze straks niet aankomen met een 'oude' versie.. Mijn vermoedens waren dus juist, er is inderdaad een revisie gekomen dus. Ik las op het logitech forum al dat ze thread in de gaten hielden waar dat geplop werd besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
BTU_Natas schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:37:
Edit
Toch niet, dat is al zo sinds de vorige revisie :)
Ik heb ze namelijk ook met losse luidsprekerdraad ;)
Waarschijnlijk staat er achteraan op de subwoofer wel ergens een revisie-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Blue2k schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:55:
[...]

Ik wacht nu ongeveer 2.5 weken, en dan moeten ze straks niet aankomen met een 'oude' versie.. Mijn vermoedens waren dus juist, er is inderdaad een revisie gekomen dus. Ik las op het logitech forum al dat ze thread in de gaten hielden waar dat geplop werd besproken.
Ik ga Logitech even contacteren, hopelijk weten zij mij meer te vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

@ combax: als je mij kan vertellen waar ik dat ongeveer kan vinden.. zoek ik het voor je op.

Of ik heb geluk of ik heb idd een revisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Achteraan op de subwoofer, boven de aansluitingen voor je luidsprekers.
Bij mij staat daar:
Logitech
Z-5500 Digital
M/N: S-0115B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Bij mij dus ook...

Ik heb geluk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Is dat nummer ooit verandert dan bij nieuwe revisies? Misschien is dat gewoon een intern product nummer bij Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:08:
[...]

jonge als er zo veel mensen zijn die problemen hebben en jij toevallig niet dat wil niet zeggen dat de rest maar overdrijft en uit zijn nek lult of wel ??
ik vraag me nu serieus af hoe jij denkt. zo van ik heb nergens last van dus er is geen probleem ?
want dat is wel de meest simpele gedachtegang die er is.
bij de Z-680 heeft het ook 4 reversies geduurt tot het een beetje fatsoenlijk in elkaar zat.
nieuwe spullen hebben vaak probleempjes zo is dat nu gewoon.

en als je een HT systeem wil gaan kopen ga dan aub voor een yamaha setje ofzo die zijn allround gewoon een stukje beter ok de z-5500 is lekker voor stevige en overdreven veel bass maar klinkt gewoonweg niet mooi bij andere muziek als hardstyle en zooi.
ik zou zeggen ga eerst eens luisteren voor je iets koopt.
Dat is dus het probleem. Ik schat dat hier zo'n 2 op de 15 mensen een probleem hebben. Mensen die tevreden zijn met hun product komen niet elke dag vertellen dat het product zo geweldig is.... maar bij mensen die het product niet goed vinden om een of andere reden, bijvoorbeel dat plopje, zeiken 3 topics lang over dat hij "verrot" is en je beter een HT setje kan kopen van Yamaha of iets dergelijks. Wat ik jou dus ook al 3 topics achter elkaar zie doen. Als iemand vraagt of deze set gechikt is voor een HT systeem, is het eerste antwoord wat jij geeft: "Nee als je goede HT set wilt koop dan een Yamaha set of een HT set van de 500 Euro"

Ik geef inderdaad toe dat sommige mensen er problemen mee hebben, maar het wordt TE vaak gezegd en TE vaak overdreven. Met andere woorden deze set is gewoon goed geschikt als HT systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-05-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

Dan hoop ik dat de Z-2300 ook snel weer komt, ik wacht al meer dan een maand :/
Daar weet zeker niemand van wanneer die komt?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Klippy schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:37:
Dan hoop ik dat de Z-2300 ook snel weer komt, ik wacht al meer dan een maand :/
Daar weet zeker niemand van wanneer die komt?
Yes, die heb ik zien staan op 15-6-2005 als weer in voorraad. Dit is bij een van de grootste groothandels in NL. Voor de rest is alles op voorraad van Logitech wat betreft speakersets. Alleen de Z-2300 niet en de Z-5500. Ik ga er een beetje vanuit dat die Z-5500 gelijk met de Z-2300 weer volop leverbaar is, maar dat is puur speculatie van mijn kant, omdat er dus geen vooraad indicatie datum bij de Z-5500 staat. Al hoop ik natuurlijk dat ie wat sneller leverbaar is weer.

[ Voor 36% gewijzigd door Blue2k op 24-05-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Hij is dus weer leverbaar.. Bij sommige zaken.. ik heb em in een klein zaakje in sneek gekocht.. Die voor mij wil dozen duwen.. En ik heb em vandaag bij een paar online zaken weer als direct beschikbaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb dus een set die af en toe ook plopt. en daar staat ook "M/N: S-0115B" op de achterkant. Dat is dus geen garantie dat je een goede set hebt.

Overigens stoor ik mij totaal niet aan de plopjes, en het geluid wat eruitkomt is voor 300 euro gewoon enorm goeie bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
mijn z5500 heeft ook gewone speaker draden (rood/zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs ik films afspeel heb ik geen echte 5.1 gevoel...

Surroung gevoel dus, wat ik WEL heb beneden, met de LG homecinema... daar hoor je het duidelijk, bij de Z-5500 niet...

Ik heb me laten vertellen dat het is omdat hij analoog is aangesloten ?

Zoja, hoe moet ik hem aansluiten voor het surround gevoel te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:52:

Surroung gevoel dus, wat ik WEL heb beneden, met de LG homecinema... daar hoor je het duidelijk, bij de Z-5500 niet...

Wat geeft de z5500 aan qua effect? Bedenkt voor dts heb je idd een coax of optische aansluiting nodig. En dient ook je afspeel software/hardware zin hebben om dts signaal te sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grijns op 24-05-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Logisch, analoog kan geen digitaal singaal produceren he, dus ook geen Dolby digital of DTS wat dus surround geeft.

Je kan je set digitaal aansluite op de volgende manieren:

Coax of SPDIF (mits je kaart SPDIF aansluiting ondersteunt) Over welke kabels je moet hebben en hoe je het moet aansluiten moet je even in de startpost kijken en de search button gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:52:

Inderdaad omdat je een analoog signaal erin stopt.. afhankelijk van je instellingen in je DVD-player (bijv. PowerDVD) maakt hij er bijv Dolby ProLogic (II) van. Dat komt er op neer dat hij van een gewoon stereo-signaal (2.0) een 5.1 signaal probeert te maken.
Dwz hij filtert het stemgeluid eruit en stopt dat naar je center, etc.

Hoe ProLogic precies werkt wordt in de volgende PDF'jes van Dolby vrij duidelijk beschreven:
Dolby Surround Pro Logic Decoder Principles Of Operation

Dolby Surround Pro Logic II Decoder Principles Of Operation

[ Voor 17% gewijzigd door HyperioN op 25-05-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37

Klippy

Still Game

Blue2k schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:46:
[...]

Yes, die heb ik zien staan op 15-6-2005 als weer in voorraad. Dit is bij een van de grootste groothandels in NL. Voor de rest is alles op voorraad van Logitech wat betreft speakersets. Alleen de Z-2300 niet en de Z-5500. Ik ga er een beetje vanuit dat die Z-5500 gelijk met de Z-2300 weer volop leverbaar is, maar dat is puur speculatie van mijn kant, omdat er dus geen vooraad indicatie datum bij de Z-5500 staat. Al hoop ik natuurlijk dat ie wat sneller leverbaar is weer.
15-06... dat duurt nog even maarja, kan niet veel anders dan wachten, heb toch al betaald.
Kan ook wel een of andere 3e rangs webshop gaan zoeken die er nog een onder het stof heeft staan, maar dan heb ik een ouder exemplaar, dus ik wacht het nog maar even af.. :)
BTU_Natas schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:11:
Hij is dus weer leverbaar.. Bij sommige zaken.. ik heb em in een klein zaakje in sneek gekocht.. Die voor mij wil dozen duwen.. En ik heb em vandaag bij een paar online zaken weer als direct beschikbaar gezien.
En jij hebt het over de 5500 neem ik aan?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:45:
[...]

Dat is dus het probleem. Ik schat dat hier zo'n 2 op de 15 mensen een probleem hebben. Mensen die tevreden zijn met hun product komen niet elke dag vertellen dat het product zo geweldig is.... maar bij mensen die het product niet goed vinden om een of andere reden, bijvoorbeel dat plopje, zeiken 3 topics lang over dat hij "verrot" is en je beter een HT setje kan kopen van Yamaha of iets dergelijks. Wat ik jou dus ook al 3 topics achter elkaar zie doen. Als iemand vraagt of deze set gechikt is voor een HT systeem, is het eerste antwoord wat jij geeft: "Nee als je goede HT set wilt koop dan een Yamaha set of een HT set van de 500 Euro"

Ik geef inderdaad toe dat sommige mensen er problemen mee hebben, maar het wordt TE vaak gezegd en TE vaak overdreven. Met andere woorden deze set is gewoon goed geschikt als HT systeem.
vindt JIJ
Dit hier is een discussie forum. Dat betekend dus dat je hier een discussie kan starten over waarom dat setje dan zo goed is of waar om je hem niet goed vind.

En als ik net zeg dat uit een batch van 25 er 25 terug komen dan ga jij zeggen dat er hier maar 2 van de 15 mensen last van hebben ??
Kijk voor 300 euro is dit een geweldig setje je krijgt een mooi afgewerkt setje met een flink volume en flinke bassen dts dolby ondersteuning enz enz enz. Voor 300 euro blijft dit het beste setje. Maar in mijn ogen is het gewoon NIET geschikt als HT set.
Hier even wat punten waar om ik dat vind.

1. De plopjes zijn zeer hinderlijk als je lekker zit te kijken op vol volume (wat toch vaak nodig is bij dolby films)
2. De ruis waar al die 25 setjes van die batch last van hebben is zeer hinderlijk als je hem in de huiskamer hebt staan (jah als hij aan staat jah dat doe ik best vaak mijn receaver staat ook bijna nonstop aan)
3. De z-680 en de z-5500 zijn gewoonweg niet mooi in andere muziek als hardstyle (dit is dus mijn mening) maar dat is het ook niet echt op een setje van yamaha van 500 euro wel beter maar het liefste heb ik daar 2 zuilspeakers voor staan. (beter voller bereik)
4. De z-680 en de z-5500 hebben gewoonweg geen goede mogelijkheid om op speakerstandjes gezet te worden. (ZEER hinderlijk)

Dat JIJ geen last hebt van die plopjes of brom wil niet zeggen dat het probleem er niet is.
Met het hissing probleem van de z-680 waren er een hoop mensen die gewoon ontkende dat ze last hadden van ruis maar na een halfjaar hem toch omgeruild hadden omdat hij ruiste. 8)7

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Klippy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 01:02:
[...]

15-06... dat duurt nog even maarja, kan niet veel anders dan wachten, heb toch al betaald.
Kan ook wel een of andere 3e rangs webshop gaan zoeken die er nog een onder het stof heeft staan, maar dan heb ik een ouder exemplaar, dus ik wacht het nog maar even af.. :)
[...]

En jij hebt het over de 5500 neem ik aan?
Er zijn een aantal wenshops die de Z-5500 of de Z-2300 hebben liggen, maar dat is geen nieuwe voorraad. Ik heb hetzelfde 'probleem', ik heb em ook besteld, maar dan zie je er af en toe toch 1 of 2 voorbij komen op webshops. Maar ja, bij de groothandel issie toch het goedkoopst, dat is het wachten wel waard, vooral als het ook een nieuwe versie is.

@Shunt: Op het logitech forum zijn er ook genoeg mensen die _geen_ last hebben met plopjes of geluiden, en ik hoop dat de nieuwe voorraad het probleem ook niet meer heeft :) (btw, er bestaat ook een 'ei' inplaats van een 'ij' ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Blue2k op 25-05-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Blue2k schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:59:
[...]

Er zijn een aantal wenshops die de Z-5500 of de Z-2300 hebben liggen, maar dat is geen nieuwe voorraad. Ik heb hetzelfde 'probleem', ik heb em ook besteld, maar dan zie je er af en toe toch 1 of 2 voorbij komen op webshops. Maar ja, bij de groothandel issie toch het goedkoopst, dat is het wachten wel waard, vooral als het ook een nieuwe versie is.

@Shunt: Op het logitech forum zijn er ook genoeg mensen die _geen_ last hebben met plopjes of geluiden, en ik hoop dat de nieuwe voorraad het probleem ook niet meer heeft :) (btw, er bestaat ook een 'ei' in plaats van een 'ij' ;))
foutje bedankt.
volgende reversie zou het volgens het contact persoon van logitech opgelost zijn. maar dat hadden ze ook bij de z-680 beloofd (met het hissing dan he)

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 25-05-2005 10:11 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Shunt schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:08:
[...]

foutje bedankt.
volgende reversie zou het volgens het contact persoon van logitech opgelost zijn. maar dat hadden ze ook bij de z-680 beloofd (met het hissing dan he)
Mja, dat is altijd even afwachten inderdaad, maar ja, het was ooit goed. De eerste versie had geen problemen, toen waren er ineens mensen die opmerkten dat ze andere kabel aansluitingen hadden, en sinds dien zijn er brommen / plopjes te horen. Ik neem aan dat ze zich daar bij Logitech toch ook even achter de oren hebben gekrabt, en hebben uitgezocht wat het verschil tussen beide is, voor hun toplijn kunnen ze toch geen slechte reclame gebruiken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Blue2k schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:44:
[...]

Mja, dat is altijd even afwachten inderdaad, maar ja, het was ooit goed. De eerste versie had geen problemen, toen waren er ineens mensen die opmerkten dat ze andere kabel aansluitingen hadden, en sinds dien zijn er brommen / plopjes te horen. Ik neem aan dat ze zich daar bij Logitech toch ook even achter de oren hebben gekrabt, en hebben uitgezocht wat het verschil tussen beide is, voor hun toplijn kunnen ze toch geen slechte reclame gebruiken lijkt me.
mm ik zal eens vragen hoe het zat met de eerste reversie. er staan er nog 3 volgens mij van mensen die hem terug hebben gebracht omdat ze liever met losse kabbeltjes hadden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Shunt schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:48:
[...]

mm ik zal eens vragen hoe het zat met de eerste reversie. er staan er nog 3 volgens mij van mensen die hem terug hebben gebracht omdat ze liever met losse kabbeltjes hadden.
Als dat zo is kun je er grof geld voor vragen ;) Een versie gegarandeerd zonder plop / zoem in de bas.

Je zei dat je ook van Logitech had gehoord dat de nieuwe voorraad rond dezer dagen zou komen? Ik kan nog steeds geen datum zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56
Ik heb inmiddels mijn 3e setje binnen gekregen!
Ik heb hem aangesloten en de ruis is _veel_ minder dan de vorige setjes. De plopjes heb ik het idee dat die minder en zachter geworden zijn. Ik laat hem 1 weekje proefdraaien en als het me alsnog niet bevalt dat breng ik hem terug en ga het met een home-cinema set proberen :)

Over die voorraad: Ik heb moeten wachten tot die bij logitech binnen was en ik heb hem gisteren direct van logitech gekregen. Het zal dus nog enkele dagen duren vermoed ik voordat ze bij andere shops aanbelanden!

[ Voor 25% gewijzigd door I-King op 26-05-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
I-King schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:14:
Ik heb inmiddels mijn 3e setje binnen gekregen!
Ik heb hem aangesloten en de ruis is _veel_ minder dan de vorige setjes. De plopjes heb ik het idee dat die minder en zachter geworden zijn. Ik laat hem 1 weekje proefdraaien en als het me alsnog niet bevalt dat breng ik hem terug en ga het met een home-cinema set proberen :)

Over die voorraad: Ik heb moeten wachten tot die bij logitech binnen was en ik heb hem gisteren direct van logitech gekregen. Het zal dus nog enkele dagen duren vermoed ik voordat ze bij andere shops aanbelanden!
Welke versie heb je gekregen? Ik heb de M/N: S-0115B en ben benieuwd of er nog een nieuwere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56
Die versie heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:08:
[...]

jonge als er zo veel mensen zijn die problemen hebben en jij toevallig niet dat wil niet zeggen dat de rest maar overdrijft en uit zijn nek lult of wel ??......

.....als je een HT systeem wil gaan kopen ga dan aub voor een yamaha setje ofzo die zijn allround gewoon een stukje beter ok de z-5500 is lekker voor stevige en overdreven veel bass maar klinkt gewoonweg niet mooi bij andere muziek als hardstyle en zooi.
ik zou zeggen ga eerst eens luisteren voor je iets koopt......
/me Novah denkt dat Shunt met een complex zit ofzo, na het lezen van zijn laatste 15 a 20 reply's in dit topic en heeft na observatie een aantal dingentjes op een rijtje gezet om erachter te komen wat het is:
* deze user is over het algemeen zwaar negatief over alle hi-end pc-speakersets die er zijn, en blijft deze negatieve trend lang aanhouden, gedurende redelijk wat pagina's (ik view in 50pp), herhaling..
* ook probeert hij iedereen duidelijk te maken dat ze "echte speakers" zouden moeten kopen, terwijl niemand in dit topic erop zit te wachten, omdat dit nu eenmaal een topic over pc-speakers is en users willen discussieren en 'forummen' over deze serie speakersets van logitech, en dus niet een duur HT-systeem van welk ander merk dan ook willen aanschaffen
* hij/zij heeft een erg scherp en ruw taal gebruik, wil opvallen om zijn boodschap aan de andere gebruikers duidelijk te maken

nofi of iets dergelijks, irriteerde me lichtelijk, misschien gaat dat bij mij snel maar merk dat andere users toch ook een lichtelijke vorm van irritatie door laten schemeren betreffende deze user.
Maargoed, als ik het mis heb en het helemaal verkeerd zie, excuus dan. :)

Ontopic:
Mn oude Z2200 viel onder de garantietermijn, ik krijg dus de set gecrediteerd, voor een klein meerprijsje levert mn pcwinkel de Z5500 dus. Mijn Z-5500 is besteld, mijn pcwinkel (Parts & Bytes, Leiden) zegt dat 7-6-2005 er weer een nieuwe lading is en dat hij er eentje voor me besteld heeft. Of het om een nieuwe revisie gaat is niet helemaal duidelijk, hoogst waarschijnlijk van wel. Logitech wilde hoogst waarschijnlijk verder geen Z5500's meer maken van de oude revisie tot de nieuwe revisie, dit heeft bijna 2 maanden gekost. Best lang... :o Kben benieuwd wat ze hebben zitten uitspoken bij Logitech.

[ Voor 27% gewijzigd door Novah op 27-05-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
*wel eens is
Ontopic:
Mn oude Z2200 viel onder de garantietermijn, ik krijg dus de set gecrediteerd, voor een klein meerprijsje levert mn pcwinkel de Z5500 dus. Mijn Z-5500 is besteld, mijn pcwinkel (Parts & Bytes, Leiden) zegt dat 7-6-2005 er weer een nieuwe lading is en dat hij er eentje voor me besteld heeft. Of het om een nieuwe revisie gaat is niet helemaal duidelijk, hoogst waarschijnlijk van wel. Logitech wilde hoogst waarschijnlijk verder geen Z5500's meer maken van de oude revisie tot de nieuwe revisie, dit heeft bijna 2 maanden gekost. Best lang... :o Kben benieuwd wat ze hebben zitten uitspoken bij Logitech.
7-6-2005, zucht, ik hoop het. Begin het wachten nu wel beu te worden. Maar ja, tis iniedergeval beter als de datum die ik dacht: 15-6-2005. Aan de ene kant wel goed dat Logitech ook gemerkt heeft dat er wat fout is en het zo rigoreus aanpakt. Aan de andere kant vind ik 2 maanden wel erg lang om mensen te laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Novah schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:13:
[...]

/me Novah denkt dat Shunt met een complex zit ofzo, na het lezen van zijn laatste 15 a 20 reply's in dit topic en heeft na observatie een aantal dingentjes op een rijtje gezet om erachter te komen wat het is:

* deze user is over het algemeen zwaar negatief over alle hi-end pc-speakersets die er zijn, en blijft deze negatieve trend lang aanhouden, gedurende redelijk wat pagina's (ik view in 50pp), herhaling..

ik ben niet echt zwaar negatief ik ben teleur gesteld in logitech ze brengen weer een setje uit dat heel veel belooft en een hoop waar maakt maar toch met weer zeer bagger problemen komt net als met de z-680
/me * ook probeert hij iedereen duidelijk te maken dat ze "echte speakers" zouden moeten kopen, terwijl niemand in dit topic erop zit te wachten, omdat dit nu eenmaal een topic over pc-speakers is en users willen discussieren en 'forummen' over deze serie speakersets van logitech, en dus niet een duur HT-systeem van welk ander merk dan ook willen aanschaffen
alleen als iemand vraagt of hij beter een ht setje kan kopen of een z-5500 dan zeg ik dat hij beter een ht setje kan kopen.
/me * hij/zij heeft een erg scherp en ruw taal gebruik, wil opvallen om zijn boodschap aan de andere gebruikers duidelijk te maken
nogmaals mijn excuus hier voor.

nofi of iets dergelijks, irriteerde me lichtelijk, misschien gaat dat bij mij snel maar merk dat andere users toch ook een lichtelijke vorm van irritatie door laten schemeren betreffende deze user.
Maargoed, als ik het mis heb en het helemaal verkeerd zie, excuus dan. :)[/me]
[/me]
tja ik erger mij iederekeer weer aan mensen die ontekenne dat logitech z-5500 geen probleem heeft en dat hij beter / gelijk is aan een ht set van 1000 euro. simpel allebij onzin en jah dan raak ik een beetje ge iriteert
Ontopic:
zie zwarte stukje in het rood :P
tja als je nog verder wil praten hier over add me maar even op
klaas_334_jan_van_doremalen@hotmail.com (voor iedereen die over wat ik hier zeg wil praten of gewoon over hifi)

[ Voor 29% gewijzigd door Shunt op 27-05-2005 21:33 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:26:
zie zwarte stukje in het rood :P
tja als je nog verder wil praten hier over add me maar even op me msn.
*removed*
als je wilt horen dat je gelijk hebt, oke je hebt gelijk, deze speakers zijn beter dan de Z-5500 maar is dat niet logisch? de yamaha setje van 100 euro is toch ook nix vergeleken met de Z-5500 setje van 300 euro (ongeveer dan he) ?

tot slot, heeft die yamaha setje een ingebouwde versterker in de sub of een extern losse versterker a la HiFi stereotoren? als het extern is is het al niet meer te vergelijken met welk pc speakers dan ook die allemaal stuk voor stuk een ingebouwde versterker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Inderdaad, het zijn allemaal van die *duh* discussies. Er zijn genoeg andere topics over HiFi systemen, laten we het hier vooral hebben over de Logitech speakers, en niet over een set die 3x zo duur is. Ik gok dat een BMW van 300.000 ook beter optrekt dan een nieuwe opel astra. Maakt dat die astra een slechte auto? NEE... Voor z'n prijsklasse kan het best een hele goede auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JONGENS dat zeg ik toch ook ik zeg juist iedere keer dat het een DOMME vergelijking is. als er weer iemand aan komt met dit setje is beter als een ht set van 1000 euro.
en ik zeg ook steeds weer bij bijna iedere post dat de z-5500 voor zijn geld geen gelijke heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Shunt op 27-05-2005 23:33 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Oke, ik heb blijkbaar iets opgerakelt wat ik misschien beter niet had kunnen doen. Maar we gaan het gewoon weer over de levertijden en de setjes zelf hebben, misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Doe niet zo bijdehand (her)man! :P

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ok verder over de setjes.
van uit steeds meer kanten krijg ik te horen dat de nieuwe reversie de problemen met brom is opgelost.
alleen de plopjes gaan dieper. ik ben bang dat die nog wel even blijven hangen. wat ik hoor is dat het in de travo + decoder zit. de travo is nietvoldoende gefilterd op spanings pieken / dips. dit slaat blijkbaar door naar de sub of decoder (meer weet ik niet dit info die ik heb gekregen van een vriend die inkoop regelt bij een groot bedrijf)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Om alle negatieve verhalen hier wat op te vrolijken O+
Tijd voor wat positieve geluiden :D

Na er een week van te mogen genieten (z5500)
Zijn me de volgende dingen aan dit setje opgevallen
Pluspunten:
-Hij gaat hard harder hardst.. Je kan er de doden mee opwekken, de doven weer laten horen en alles laten trillen wat je maar lief is :P
-Als je em flink hard laat gaan (kwa decibelen) vervormt het geluid niet.. ook niet op een afstand van dik 60meter..
-Doom3 is nog enger met dit speeltje!
-Hij geeft mij een bios gevoel wat ik zelfs niet in de bios heb.. De muur van geluid die het produceert is gewoon werelds in mijn oren.. (of wat er van over is _/-\o_ )
-Hij is voor die 300 euro gewoon idioot veel bang for tha buck
-Subwoofer kan bijzettafeltje vervangen

Minpunten:
-De buren haten je na een week.. inclusief je mede-bewoners
-Je hebt voortaan een extra kachel in je kamer
-Hij neemt kwa subwoofer gewoon belachelijk veel ruimte in.. (is bij mij geen probleem)
-Er zitten geen kabels bij om een digitaal aan te sluiten, die moet je er dus bij kopen wat je nog eens 25 euro's gaat kosten.. (oke. het kan goedkoper maar je gaat geen troep kopen omdit ding fatsoenlijk aan te sluiten) (Het is een pc speakerset niet een uber audiofielen set.. dus meeste mensen hebben dit spul niet standaard liggen)
-Doom3 is niet meer te spelen met dit setje als je stoned bent.. geestelijk niet meer te verwerken :P

Conclusie.. dit is de beste aankoop ooit.. voor me pc.. op me 21inch eizo t960 na (das een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTU_Natas schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:24:
Er zitten geen kabels bij om een digitaal aan te sluiten, die moet je er dus bij kopen wat je nog eens 25 euro's gaat kosten.. (oke. het kan goedkoper maar je gaat geen troep kopen omdit ding fatsoenlijk aan te sluiten) (Het is een pc speakerset niet een uber audiofielen set.. dus meeste mensen hebben dit spul niet standaard liggen)
Het maakt toch niet uit welke kabels je neemt. Ik heb goedkope kabels van electronica-online ofzoiets en die zijn prima :) Digitaal geluid doet het of wel, of niet. Volgens mij zit er niet echt iets tussen, dus zou het geen verschil (mogen) maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Na zo'n verhaal gelezen te hebben kan ik helemaal niet meer wachten, wat ik me wel afvraag, hoe groot is je kamer waar je het hebt staan? Bij mij komt ie dus op de slaapkamer te staan, en vraag me af wat de minimale grote moet zijn van een kamer om echt die bas goed te kunnen horen. En dus niet dat de buren de bas beter horen dan mij ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Blue2k op 28-05-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een z5500 op een kamer bij mijn pc van ongeveer 2,5m x 4m.
En geloof me de bas voel je en hoor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 14:10

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Blue2k schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:43:
..... En dus niet dat de buren de bas beter horen dan mij :)
Wat ben jij allemaal van plan dat de buren JOU horen? hahaha :D

Als je bedoelt dat de buren de bas beter horen dan jou, dan is het '...beter horen dan ik'

Sorry dat ik commentaar lever op je grammatica, maar je schrijft het zo leuk op dat ik me er van alles bij kan voorstellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Yabadab schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:49:
[...]

Wat ben jij allemaal van plan dat de buren JOU horen? hahaha :D

Als je bedoelt dat de buren de bas beter horen dan jou, dan is het '...beter horen dan ik'

Sorry dat ik commentaar lever op je grammatica, maar je schrijft het zo leuk op dat ik me er van alles bij kan voorstellen. :P
Je raad nooooit aan wat voor mensen ik me nu vaak erger ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 28-05-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Shunt

Mijn Z5500 heb ik twee keer teruggebracht en ook de derde set was bagger.
Alledrie random plops en een brom om gek van te worden.
De sats zijn wat minder met slechts 1 ipv 2 speakers.

Als je dit topic doorleest zie je dat erg veel kopers hier last van hebben.
En dan toch zijn er nog bosjes kopers die met deze info in hun achterhoofd
heel enthousiast een Z5500 gaan kopen 8)7

Ik heb inmiddels een losse Sony receiver met een goedkope set JBL speakers gekocht..
Dit is iets duurder dan de Z5500 maar ik ben nog iedere dag blij dat ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:18:
Als je dit topic doorleest zie je dat erg veel kopers hier last van hebben.
En dan toch zijn er nog bosjes kopers die met deze info in hun achterhoofd
heel enthousiast een Z5500 gaan kopen 8)7
En als je het topic doorleest zie je ook dat er bosjes mensen zijn die _wel_ tevreden zijn met hun Z5500. Brom uit de sub ? Ja, als je er met je oor naast gaat liggen .. mijn PC maakt aanzienlijk meer herrie. Plops -> inderdaad, maar niet random. Ik kan een plop perfect veroorzaken/voorkomen, het heeft namelijk te maken met het licht in de badkamer wat aan/uit gaat. Niks random dus.
Ik heb inmiddels een losse Sony receiver met een goedkope set JBL speakers gekocht..
Dit is iets duurder dan de Z5500 maar ik ben nog iedere dag blij dat ik het gedaan heb.
Hoeveel is iets duurder ? Ik denk namelijk dat, afgezien van de plopjes, de Z5500 the best bang for the buck is die je maar kunt krijgen op PC audio gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:36:
[...]

En als je het topic doorleest zie je ook dat er bosjes mensen zijn die _wel_ tevreden zijn met hun Z5500. Brom uit de sub ? Ja, als je er met je oor naast gaat liggen .. mijn PC maakt aanzienlijk meer herrie. Plops -> inderdaad, maar niet random. Ik kan een plop perfect veroorzaken/voorkomen, het heeft namelijk te maken met het licht in de badkamer wat aan/uit gaat. Niks random dus.
De brom is de sub was bij mij voor alledrie de sets zwaar onacceptabel.
Ik gebruik deze als versterker van m'n mediacenter in een stille ruimte.
Bij zachte passages in een film hoor je de brom heel sterk.

En als ik een plop hoor als mijn buurman het licht aan/uit switched dan noem ik dat random.

Dat er kopers zijn die dat wel accepteren maakt het nog geen goede set
Hoeveel is iets duurder ? Ik denk namelijk dat, afgezien van de plopjes, de Z5500 the best bang for the buck is die je maar kunt krijgen op PC audio gebied.
Sure bang zat, als je 'm heel hard set vallen de fouten niet zo op.
Maar er zijn ook kopers die kwaliteit niet met kwantiteit (hard volume) verwarren.
De 5.1 JBL's zijn 200 euro (tweeweg speakers) kompleet met verschillende beugels voor ophangen met een kogel gewricht en staan. Ik gok dat de prijs aangenaam is omdat 6.1 of beter tegenwoordig hot is. Voor 200 euro kan je een mooie receiver kopen. De Sony die ik heb gekocht was wat duurder, maar voor mij is deze elke cent waard.
Dit is een Z5500 topic dus ik noem verder geen specs etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
En stel je nu eens voor dat de nieuwe revisies geen problemen meer hebben? Ze zijn er nog niet, dus dat kan niemand echt weten, maar ik neem aan dat Logitech niet voor niks 2 maanden niks heeft uitgeleverd. Het kan wel, dat weten we allemaal, de eerste serie had geen problemen.

Dus ja, het is rottig die plopjes (neem ik aan), maar goed, als ze straks zijn opgelost kan iedereen z'n set omruilen naar een goed werkende. Dus is het een kwestie van geduld, en mag iedereen lekker wachten net als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt niet uit hoe je het bekijkt want het blijft gewoon een slecht produkt.
Dat Logitech "misschien" betere sets gaat leveren in de toekomst maakt de huidige set niet beter.

Dus het is gewoon niet verstandig om nu een Z5500 te kopen als je dit weet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:13:
Het maakt niet uit hoe je het bekijkt want het blijft gewoon een slecht produkt.
Dat Logitech "misschien" betere sets gaat leveren in de toekomst maakt de huidige set niet beter.

Dus het is gewoon niet verstandig om nu een Z5500 te kopen als je dit weet.
Stierepoep. Ik heb een hekel aan jouw en Shunt's manier van communiceren in dit topic, en dat is ook al eerder gezegd.

Het IS geen slecht produkt, jij VIND het een slecht produkt. Ik kan prima leven met die "enorme" brom uit de subwoofer (de goudvis maakt meer lawaai, maar vooruit) en die plops vallen reuze mee in mijn geval. Jij hebt het over een set waar je meer voor betaald hebt, 200 euro voor de speakers en 300-400 voor de receiver ? Dat is dus aanzienlijk meer dan de 300 euro die de Z5500 kost. Appels met peren vergelijken dus.

Verder is dit een Z en X serie topic. Je hebt je mening gegeven, je vindt de Z5500 maar niks, dus ik snap verder ook niet zo goed wat je nog in dit topic doet :?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.