Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

Arfman schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:48:
[...]

Stierepoep. Ik heb een hekel aan jouw en Shunt's manier van communiceren in dit topic, en dat is ook al eerder gezegd.

Het IS geen slecht produkt, jij VIND het een slecht produkt. Ik kan prima leven met die "enorme" brom uit de subwoofer (de goudvis maakt meer lawaai, maar vooruit) en die plops vallen reuze mee in mijn geval. Jij hebt het over een set waar je meer voor betaald hebt, 200 euro voor de speakers en 300-400 voor de receiver ? Dat is dus aanzienlijk meer dan de 300 euro die de Z5500 kost. Appels met peren vergelijken dus.

Verder is dit een Z en X serie topic. Je hebt je mening gegeven, je vindt de Z5500 maar niks, dus ik snap verder ook niet zo goed wat je nog in dit topic doet :?
kijk nogmaals.
voor 300 euro heb je geen beter setje dat zeg ik iedere keer.
maar aangezien er op dit moment nogal wat problemen zijn raad ik iedereen af om op dit moment een z-5500 te kopen tenzij je een eventuele brom of plop wel vind gaan.
mijn tip is als je 300 euro hebt en 5.1 geluid wil voor achter de pc wacht nog een weekje of 2 tot je zeker weet dat de nieuwe reversie's geen last van de brom / plop hebben.

ik heb zelf de fout gemaakt om een vroege z-680 te kopen. deze had een hissing probleem hier viel te leven tot ik het setje ging gebruiken met een stille pc (alle fans op 7 volt enz) toen heb ik hem later nog moeten omruilen omdat het gewoon hinderlijk begon te worden.

en nee een setje van 500 euro + kan / moet je niet vergelijken met een z-5500 simpel en dat roep ik nu ook al tijden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Shunt schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:34:
[...]en nee een setje van 500 euro + kan / moet je niet vergelijken met een z-5500 simpel en dat roep ik nu ook al tijden.
Precies. Jij weet het, nu Smooth2K nog overtuigen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder is dit een Z en X serie topic. Je hebt je mening gegeven, je vindt de Z5500 maar niks, dus ik snap verder ook niet zo goed wat je nog in dit topic doet :?
Het is een Z5500 topic en ik schrijf over de slechte ervaring die ik met drie verschillende sets had.
Ik zie niet in waarom jij 'm ondanks de problemen waar je blind voor bent de hemel in mag prijzen en ik van jou geen kritiek mag uiten.

Ik probeer potentiële kopers te waarschuwen voor de duidelijke problemen die deze set heeft zodat ze niet net als ik teleurgesteld worden en veel moeite moeten doen om hun geld terug te krijgen en sowieso de verzendkosten enzo kwijt zijn. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw keuze.
en nee een setje van 500 euro + kan / moet je niet vergelijken met een z-5500 simpel en dat roep ik nu ook al tijden.
Dat doe ik ook niet. En de Z5500 klinkt erg lekker voor z'n geld. Zeker als je het volume opentrekt.
Wat ik schreef was dat ik niet met de technische gebreken kon leven en er voor gekozen heb er wat geld bij te leggen om een receiver te kopen zonder bijgeluiden. Een keuze waar ik geen spijt van heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er wel iets met je elektrische infrastructuur, in plaats van aan de logitech z-5500. Hier heb ik nog geen enkele plop gehoord en eerlijk gezegd, brom heb ik ook nog aan geen kanten gehoord.
Hier is de set dan wel apart van de lichten en andere apparatuur op een aparte zekering aangesloten in de elektriciteitskast (handig een vader die elektricien is ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:58:
Misschien is er wel iets met je elektrische infrastructuur, in plaats van aan de logitech z-5500. Hier heb ik nog geen enkele plop gehoord en eerlijk gezegd, brom heb ik ook nog aan geen kanten gehoord.
Hier is de set dan wel apart van de lichten en andere apparatuur op een aparte zekering aangesloten in de elektriciteitskast (handig een vader die elektricien is ;) ).
Lees zelf eens wat je hier schrijft.
De Z5500 is prima en heeft geen problemen, je moet gewoon je huis aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, ik wil gewoon maar zeggen, dat het niet zo n slecht product is. Maar geluidsapparatuur kan redelijk gevoelig zijn, daardoor had mijn vader een apart circuit voor die apparatuur aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:21:
Neen, ik wil gewoon maar zeggen, dat het niet zo n slecht product is. Maar geluidsapparatuur kan redelijk gevoelig zijn, daardoor had mijn vader een apart circuit voor die apparatuur aangelegd.
Onzin als er een goede voeding inzit mag dit niet gebeuren.

De Pioneer receiver die ik voor de Z5500 had was brom en ploploos.
Ook mijn huidige compacte Sony receiver geeft geen krimp en ook de JBL actieve sub is muisstil wanneer dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 18-09 20:10
Ik zat zo te denken, als je de Z-5500 op je ups aansluit zullen de plopjes ook verdwijnen. De meeste UPSen hebben namelijk stroomfilters, tis alleen wel zonde van je ups, vooral als je een niet al te krachtige heb.

Klopt dit? En is dit überhaupt al door iemand geprobeerd?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm op een Compaq R3000 aangesloten
De plops zijn minder maar de (50Hz?) brom blijft

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38
Nu ik bijna 1 week het derde setje heb staan zijn de volgende dingen me opgevallen:

De brom zit echt in de subwoofer, alsook het gevoel dat je radio hoort. De laatste subwoofer die ik heb kan ik op ieder controle pod aansluiten en de brom blijft weg.

De plopjes blijven wel, al worden ze een stuk zachter.
Toch denk ik dat ik het terugbreng en me een home-cinema set ga halen omdat ik vind dat ook plopjes niet moeten kunnen met een speakersetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik vraag me af of die personen uberhaupt wel eens buiten komen en andere producten kopen... Als je een gloednieuwe auto koopt zitten daar ook kinderziektes in. De firmware van me auto is al 2x geupdate omdat er een aantal kinderziektes in zaten. En als je leest wat voor problemen mensen soms hebben met nieuwe auto's, af en toe vraagje je af of ze die dingen wel getest hebben.

En dan bijvoorbeeld pda's. Ik ben iemand die graag gadgets heeft, en het liefst bleeding-edge technologie ;) Zo heb ik een maand met me gloednieuwe HX4700 over de campus gelopen zonder WiFi, omdat de software er nog niet voor was, en er een aantal foutjes zaten in de driver etc. En de eerste HX4700 heb ik terug gebracht omdat er een constructie foutje in het scherm zat. Tsja, dat soort dingen heb je eenmaal, helaas, niets aan te doen. Dan moet je ene PDA van een jaar oud nemen, een auto die al een paar jaar op de markt is en een speakerset die al meerdere jaren bekend staat om z'n kwaliteit.

Doe je dat niet, zoals ik, dan moet je af en toe genoegen nemen met een foutje hier en daar, mindere support en soms zelfs een grove productie fout. Als het je niet aanstaat moet je em terug brengen en iets anders kopen, en op dat punt vind ik dat Logitech nog een aardige pluim verdient als ik zo lees dat ze zonder problemen setjes omruilen. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt. In de tijd dat je em als een van de eerste hebt kun je mooi showen met je (vaak dure) aanwinst, helaas voor die kleine onvolkomenheden, en na loop van tijd komen er updates/revisies omdat meer mensen problemen hebben, waarna je een stabiel product overhoudt.

edit:
@onderbuurman: Amen..

[ Voor 12% gewijzigd door Blue2k op 29-05-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oh ja ? Lees bovenaan de pagina: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6
en ik schrijf over de slechte ervaring die ik met drie verschillende sets had.
Ik zie niet in waarom jij 'm ondanks de problemen waar je blind voor bent de hemel in mag prijzen en ik van jou geen kritiek mag uiten.
Dat zeg ik niet, nogmaals: lees !
Ik prijs de set niet de hemel in, ik zeg slechts dat het uitstekende bang for the buck is, en dat ikzelf geen last ondervind van de ruis. Ik geef zelfs toe dat er plopjes uitkomen bij het aan/uitschakelen van het licht !
Ik heb alleen gezegd dat je geen appels met peren moet vergelijken, lees: geen Z5500 vergelijken met een uit losse componenten opgebouwd setje.
Ik probeer potentiële kopers te waarschuwen voor de duidelijke problemen die deze set heeft zodat ze niet net als ik teleurgesteld worden en veel moeite moeten doen om hun geld terug te krijgen en sowieso de verzendkosten enzo kwijt zijn. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw keuze.
Ach, die dingen zijn al topics lang behandeld. Dat weet iedereen nu wel, het gaat er nu vooral om of de nieuwe revisie deze problemen oplost.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Heb je die geluiden ook als je de set op optisch instelt en het niet aansluit? Ik heb namelijk een lichte brom als ik mijn set analoog op mijn Abit NF7-S onboard-sound aansluit (vanwege brakke ATi drivers voor AIW). Op optisch (ook onboard) heb ik helemaal nergens last van.
Ik heb al maanden een Z-5500 (pre-order voor hij uitkwam). Dus ook echt de eerste revisie...

Ik hoor wel een lichte blop als ik de PC aanzet terwijl de boxen al aanstaan en dat is in hetzelfde stopcontact...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Oxi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:57:
Ik hoor wel een lichte blop als ik de PC aanzet terwijl de boxen al aanstaan en dat is in hetzelfde stopcontact...
Is dat niet gewoon dat het setje actief wordt omdat ie ineens signaal krijgt van een PC? Dat heb ik nu ook als ik me stereotoren al aanheb en dan me PC aanzet, of console.

[ Voor 14% gewijzigd door Blue2k op 29-05-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja ? Lees bovenaan de pagina: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6
Volgens mij valt de Z5500 dan toch echt onder de policy
Dan mag je me uitleggen waarom ik daar van jou niet (negatief) over mag schrijven.
Ik heb alleen gezegd dat je geen appels met peren moet vergelijken, lees: geen Z5500 vergelijken met een uit losse componenten opgebouwd setje.
Haha, wat een onzin. Brommen en/of ploppen mag gewoon niet. Of het nu losse companenten zijn of een geintergreerde set zoals de Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:09:
[...]

Dan mag je me uitleggen waarom ik daar van jou niet (negatief) over mag schrijven.
Omdat je het zit te vergelijken met een set die stukken duurder is en helemaal niet in dezelfde klasse valt. Vergelijk het met andere PC setjes. En dan moet je tot de conclusie komen dat een van de beste sets is, maar nog een aantal kinderziektes heeft. *Pointer naar mijn verhaal*
edit:
En omdat je je standpunt nu wel duidelijk hebt gemaakt... We weten nu wel dat je die ploppen irritant vind, dat andere mensen daar mee kunnen leven kun je niet geloven, fijn, dat is je eigen keus. Maar dring die mening niet op en laat andere in hun waarde

[ Voor 22% gewijzigd door Blue2k op 29-05-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue2k schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Omdat je het zit te vergelijken met een set die duurder is en helemaal niet in dezelfde klasse valt. Vergelijk het met andere PC setjes. En dan moet je tot de conclusie komen dat een van de beste sets is, maar nog een aantal kinderziektes heeft. *Pointer naar mijn verhaal*
Nee dat doe ik niet. Ik schrijf de Z5500 slecht is omdat anderen en ikzelf tot 3x toe een baggerset kregen. Ik vergelijk het dus niet met iets anders maar noem de Z5500 gewoon baggerslecht. (<punt)

Na het mislukte avontuur met de Z5500 heb ik een losse receiver gekocht die wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:16:
[...]

Nee dat doe ik niet. Ik schrijf de Z5500 slecht is omdat anderen en ikzelf tot 3x toe een baggerset kregen. Ik vergelijk het dus niet met iets anders maar noem de Z5500 gewoon baggerslecht. (<punt)

Na het mislukte avontuur met de Z5500 heb ik een losse receiver gekocht die wel goed werkt.
Goed, jij blij, wij blij. Klaar. Wij zijn tevreden, jij niet, je hebt iets anders gekocht, en nu ben je wel tevreden. JIJ vind die set bagger, uitstekend, dat is je eigen vrije mening, persoonlijk vind IK je reacties nogal bagger, en dat is mijn mening. Ik kan iniedergeval niet wachten op mijn setje, ook al doet ie een regendans als de zon schijnt, ik wordt stapel mesjogge van alle kabels hier, dat was mijn reden om die set aan te schaffen.
edit:
Dat schoot me net te binnen; me HX4700 heeft een ruis in de koptelefoon aanslutiing, in het begin werd ik er gek van, en na een keer omruilen zat die ruis er nog steeds (wel iets minder). Maar die ruis weegt never nooit niet op tegen alle voordelen van die PDA. En ik denk dat mensen hier hetzelfde voelen met de Z-5500 speakers.

[ Voor 18% gewijzigd door Blue2k op 29-05-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:16:
[...]

Waarom moet alles zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:31

BTU_Natas

Superior dutchie

Het maakt toch niet uit welke kabels je neemt. Ik heb goedkope kabels van electronica-online ofzoiets en die zijn prima Digitaal geluid doet het of wel, of niet. Volgens mij zit er niet echt iets tussen, dus zou het geen verschil (mogen) maken
Tja.. het is een prima oplossing die je aandient.. persoonlijk zal ik nooit meer iets van een b-merk kopen maar dat terzijde. Het nadeel van dat je er een extra kabel bij moet kopen blijft wel overeind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:09:
[...]

Laatste reactie van mij op jou. Hopelijk begrijp je mij hierna, anders heb je dikke vette pech.
Het is dus geen dedicated Z5500 topic, maar een algemeen Z- en X-serie topic van Logitech.
OMG 8)7
Ik heb net LETTERLIJK gezegd dat je dat WEL mag .. ik pak het er ff bij:

Smooth2K:
Arfman:
Dat zeg ik niet, nogmaals: lees !
Ik prijs de set niet de hemel in, ik zeg slechts dat het uitstekende bang for the buck is, en dat ikzelf geen last ondervind van de ruis. Ik geef zelfs toe dat er plopjes uitkomen bij het aan/uitschakelen van het licht !
Capice ?
Haha, wat een onzin. Brommen en/of ploppen mag gewoon niet. Of het nu losse companenten zijn of een geintergreerde set zoals de Z5500
Brommen doet die van mij niet (voor de zoveelste keer ..) en ploppen .. tja, het is inderdaad niet netjes, en ik had liever gehad dat hij het niet deed, maar voor die 4 plopjes op een dag hoor je mij niet klagen voor 300 euro. Maar als je daar inderdaad niet mee kunt leven, moet je gewoon een andere set kopen van Logitech, of Klipsch, of je koopt losse componenten.

Goed, nu dat allemaal duidelijk is lijkt het mij verstandog om gewoon weer verder te gaan met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Nou ja als we dan toch bezig zijn over plopjes en kraakjes.... ik heb zaterdag ook een z5500 binnengekregen omdat mijn z680 redelijk gaar was (Right rear speaker kapot, en een brandlucht uit me sub.)
Maar nu heb ik dus ook een paar keer per dag plopjes, hoorbaar over alle speakers, terwijl ik dat op mijn oude set niet had. :|
Dus ik ben hier niet echt blij mee. :/

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik ben nu nog serieus aan het denken of ik de set toch maar terug breng. Ze hebben ervoor gezorgd dat de brom nu weg is, maar de plopjes zijn naar mijn idee toch wel storend. Bij muziek maakt dat niet zoveel uit, maar in een film vind ik het tegenvallen.

Kunnen we het verder weer over Logitech producten hebben in plaats van over meningsverschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
I-King schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:52:
Ik ben nu nog serieus aan het denken of ik de set toch maar terug breng. Ze hebben ervoor gezorgd dat de brom nu weg is, maar de plopjes zijn naar mijn idee toch wel storend. Bij muziek maakt dat niet zoveel uit, maar in een film vind ik het tegenvallen.
Ik zou nog heel even wachten tot die nieuwe revisie er is als ik jou was. Dan weet je zeker dat je een nieuwe krijgt en geen uit de oude voorraad, en weet je of daar inderdaad alles is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

I-King schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:52:

Kunnen we het verder weer over Logitech producten hebben in plaats van over meningsverschillen?
welke reversie heb je op dit moment graag de serial en de pod versie.
dan zal ik even kijken op het werk van een colega van me die heeft op het moment 55 nieuwe logitech setjes staan

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb ook een Z-5500 gekocht met problemen.
Ik heb er twee op rij gehad die een plop hadden en een irritante brom.
Deze had ik bij een webshop gekocht en ik heb 2x de verzendkosten moeten betealen :(
Na overleg met Logitech heb ik een aantal weken gewacht op een set met een nieuw revisie.

Deze heb ik afgelopen zaterdag binnengekregen van Logitech. Er zijn kleine verschillen met deze nieuwere Z-5500. Zo is de aansluiting van de controlpod net even anders. De oude pod past nog wel op de nieuwe plug. Maar het maakt allemaal geen zak uit want na 5 minuten had ik al een plop en de brom is net zoals mijn vorige twee Z-5500's.

Ook deze gaat terug en ik ga mijn geld terugvragen. Logitech staat nu bij mij op de zwarte lijst.
Onvoorstelbaar dat een bedrijf met zo'n goede naam zo slecht bezig is.

Ik heb naar Klipsch gekeken maar een receiver met een losse speakerset lijkt me een betere oplossing.
Wat heb jij gekocht Smooth2k ??

En voor iedereen die nog een Z-550 wil kopen:
Bespaar je de ellende en doe het niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Blue2k schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:01:
[...]

Is dat niet gewoon dat het setje actief wordt omdat ie ineens signaal krijgt van een PC? Dat heb ik nu ook als ik me stereotoren al aanheb en dan me PC aanzet, of console.
Nee, echt een stroomschokje, want ik heb het ook als ik geen data-kabels aansluit, maar dat is 'normaal' met stroom, zeker als het huis met stroomvoorziening 40? jaar oud betreft zoals hier.

En het klinkt écht als de de blobjes die hier beschreven worden (niet de brom)...

Er zijn wel degelijk plaatsen in Nederland waar de stroom zo slecht is dat PC's er paar keer per dag van crashen, totdat je er een UPS tussen steekt die dan paar keer per dag je waarschuwt. Aldus een vriend die dat meemaakte. Kan dus ook blobjes veroorzaken op een speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb ook een logitech z-5500 en dat ding is the best ever.
dat jij nu gewoon pech hebt kunnen wij nix aandoen.
het logitech z-5500 is het best 5.1 setje voor de pc wat er bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Nou als je alleen het probleem hebt als je je PC aanzet zou ik erg blij zijn, gezien de problemen die andere hebben met zelfs lichten die aan of uitgaan. Ik ben iniedergeval zeer benieuwd naar het setje wat ik dit jaar nog hoop te krijgen.

@^hierboven^: Wanneer heb je dat setje gekocht? De eerste levering was namelijk gewoon in orde.

[ Voor 19% gewijzigd door Blue2k op 29-05-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:34:
Hoi ik heb ook een Z-5500 gekocht met problemen.
Ik heb er twee op rij gehad die een plop hadden en een irritante brom.
Deze had ik bij een webshop gekocht en ik heb 2x de verzendkosten moeten betealen :(
Na overleg met Logitech heb ik een aantal weken gewacht op een set met een nieuw revisie.

Deze heb ik afgelopen zaterdag binnengekregen van Logitech. Er zijn kleine verschillen met deze nieuwere Z-5500. Zo is de aansluiting van de controlpod net even anders. De oude pod past nog wel op de nieuwe plug. Maar het maakt allemaal geen zak uit want na 5 minuten had ik al een plop en de brom is net zoals mijn vorige twee Z-5500's.

Ook deze gaat terug en ik ga mijn geld terugvragen. Logitech staat nu bij mij op de zwarte lijst.
Onvoorstelbaar dat een bedrijf met zo'n goede naam zo slecht bezig is.

Ik heb naar Klipsch gekeken maar een receiver met een losse speakerset lijkt me een betere oplossing.
Wat heb jij gekocht Smooth2k ??

En voor iedereen die nog een Z-550 wil kopen:
Bespaar je de ellende en doe het niet.
Jammer dat je ook zoveel pech hebt met deze set.
En erg raar dat Logitech je een nieuwe revisie Z5500 stuurt die net zo slecht is als de vorige.

Ik wil best bespreken wat ik heb gekocht, maar laten we dat uit dit topic houden
Stuur me even een email (via m'n profile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Oxi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:47:
[...]

Nee, echt een stroomschokje, want ik heb het ook als ik geen data-kabels aansluit, maar dat is 'normaal' met stroom, zeker als het huis met stroomvoorziening 40? jaar oud betreft zoals hier.

En het klinkt écht als de de blobjes die hier beschreven worden (niet de brom)...

Er zijn wel degelijk plaatsen in Nederland waar de stroom zo slecht is dat PC's er paar keer per dag van crashen, totdat je er een UPS tussen steekt die dan paar keer per dag je waarschuwt. Aldus een vriend die dat meemaakte. Kan dus ook blobjes veroorzaken op een speakerset.
dit hoort gewoon door de voeding opgevangen te worden. een paar ex colega's hebben zitten testen,. ups er tussen in een groote winkel op een totaal afzonderlijke groep die alleen voor test gebruik is. ze hebben hier een aantal dingen tussen gehangen. klein lampje pc koelkastje printer enz enz enz. en het blijkt dat de vorige reversie gewoon met wat je ook aan zette boven de 40 wat een plop gaf. :/
ups er tussen het werd wel stukken minder maar ook de ups kan niet alles opvangen schijnt want toch gaf hij plopjes. het kan niet zo zijn dat je heel je huis aan moet gaan passen en een ups moet gaan kopen wil je een z-5500 hebben :P
ik denk dat het toch redelijk simpel op te lossen moet zijn gewoon een betere spanings filter er op maar ze zullen er neem ik aan hard mee bezig zijn daar bij logitech. agja ik wil eerst weten of er nu echt een nieuwe reversie uit is gekomen en dan kunnen ze die weer gaan testen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Blue2k schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:29:
[...]

Ik zou nog heel even wachten tot die nieuwe revisie er is als ik jou was. Dan weet je zeker dat je een nieuwe krijgt en geen uit de oude voorraad, en weet je of daar inderdaad alles is opgelost.
IK héb de nieuwe revisie binnen! De brom is vergeleken met de vorige 2 setjes inderdaad verdwenen, maar de plopjes zijn er wel nog (zij het zachter). Maar toch ben ik nog aan het twijfelen.
Shunt schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:02:
[...]

welke reversie heb je op dit moment graag de serial en de pod versie.
dan zal ik even kijken op het werk van een colega van me die heeft op het moment 55 nieuwe logitech setjes staan
PID: R513
M/N: S0115B

Het lijkt erop dat de nummering veranderd is. Het is nu PID geworden ipv een serienummmer van 10 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

I-King schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:00:
[...]

IK héb de nieuwe revisie binnen! De brom is vergeleken met de vorige 2 setjes inderdaad verdwenen, maar de plopjes zijn er wel nog (zij het zachter). Maar toch ben ik nog aan het twijfelen.

[...]

PID: R513
M/N: S0115B

Het lijkt erop dat de nummering veranderd is. Het is nu PID geworden ipv een serienummmer van 10 cijfers.
mm ook bij deze reversie zitten dus rotte appels wel minder als de vorige maar schijnbaar hebben ze er eentje waar een steekvlam uit kwam 8)7 maar ze hebben nog niet getest.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Netfilters enzo helpen niet, want het probleem zit achter de voeding dus niet het net.
Ze hebben willen besparen op de afscherming van de vertserker en afvlakken van de voeding.
Daarbij komt dat de decoder in de pod zit, en gaat dus via het snoer van de pod naar de versterker dus enorm gevoelig voor instraling vandaar dat er af en toe een soort van radiosignaal te horen is.
En over smaak valt niet te twisten maar de bijgeluiden waren naar mijn smaak ook te erg, maar voor achter een pc'tje is het een prima ding.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:25

Darth Punk

professionalized prutz0r

dit is mijn ervaring met de 5500 die ik gekocht bij azerty.nl rond half maart 2005:

geluid is goed, hoewel ik de hoge tonen soms hoger kunnen.
Als ik de pod op analoog heb ingesteld dan hoor ik inderdaad sporadish een plof. Op coax(digitaal) nergens last van. Voor 300 pleuro een mooi setje:

over digitaal 5.1:
verder weet ik niet of dit een bad item is van dolby digital, maar als ik een film kijk dan klinkt DTS stukken beter dan Dolby Digital. Vooral de geluidsovergangen van de ene speaker naar de andere speakers zijn bij DTS stukken beter. Toen ik Der Untergang aan het kijken was toen vlogen de kogels bijna letterlijk om mn oren. Ook doordat de bass over alle speakers gaat (niet alleen de sub dus) klinkt DTS vaak realistischer dan Dolby Digital.(vind ik :P)

Games:
dat doe ik analoog met 6 speakers direct. geluid klinkt toch minder mooi dan een goede film, maar de 3d effecten geven je toch het gevoel er midden in te zitten. Bij het spel Scrapland klinkt de bass voller en harder bij de opstart filmpjes dan bij het spel zelf. Verder nog geen ervaringen met games.

Xvid/Divx filmpjes:
speel ik af op coax met dolby prologic. kwaliteit van geluid is behoorlijk afhankelijk van de rip die je afspeelt. toch vind ik dat dolby prologic goed klinken(lees wel dat het signaal van de rip meestal wle stereo is)

[ Voor 28% gewijzigd door Darth Punk op 30-05-2005 14:58 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch zou je denken dat het met een betere voeding en de juiste afscherming voor de kabels en de versterker wel zou kunnen werken.

Logitech weet inmiddels van het probleem dmv de vele klachten en vervangingen.
En dan maken ze bij een nieuwe revisie dezelfde fout.

Als ze de boel beter maken en de prijs b.v. 50 euro omhooggaat verkopen ze misschien ietsjes minder maar dan hoeven ze dat dure vervangen niet meer te doen. En ze raken dat geen klanten meer kwijt die niet tevreden zijn.

Rare jongens die Zwitsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dat serienummer vind je neem ik aan onder de sub?

Die van mij is hetzelfde als onder de speakertjes.

Nummertje :) : 111863-0436R

Voor de rest kan ik niks vinden. Ik heb de set meteen gekocht toen hij uit was, dus een van de eerste modellen, en heb nergens problemen mee. Lijkt erop dat ze bij de 2e revisie iets fout hebben gedaan dan. Lekker vaag 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-05-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:58:

Als ze de boel beter maken en de prijs b.v. 50 euro omhooggaat verkopen ze misschien ietsjes minder maar dan hoeven ze dat dure vervangen niet meer te doen. En ze raken dat geen klanten meer kwijt die niet tevreden zijn.

Rare jongens die Zwitsers...
Tja je zou toch zeggen dat Logitech een naam heeft hoog te houden, tis geen Sweex Medion of iets in die geest

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand al op het idee gekomen logitech support te kontakteren en te vragen waarom ze nog altijd de plops en de brom niet opgelost hebben. ik denk dat dat dan stimulerend werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vinamp schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:43:
[...]

Tja je zou toch zeggen dat Logitech een naam heeft hoog te houden, tis geen Sweex Medion of iets in die geest
Ten eerste is medion helemaal niet slecht ;) en ten tweede voel/merk je de kwaltieit wel degelijk. Ik vind het een beetje flauw deze speaakers/bedrijf te gaan afkaffen op een lullig plopje. Als je kijkt naar de goede prijs en de goede service van Logitech kan menig bedrijf daar niet aan tippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:13:
[...]

Ten eerste is medion helemaal niet slecht ;) en ten tweede voel/merk je de kwaltieit wel degelijk. Ik vind het een beetje flauw deze speaakers/bedrijf te gaan afkaffen op een lullig plopje. Als je kijkt naar de goede prijs en de goede service van Logitech kan menig bedrijf daar niet aan tippen :)
Wat een onzin, ze leveren een slecht produkt met een brom en plops.
Goede service maakt een slecht produkt echt niet beter

Wat lopen hier veel posters rond die Logitech heilig verklaren.
Ik pik dit van geen enkel bedrijf. Zeker niet als je er ook nog eens 300 euro voor moet aftikken.
Voor jou is dat misschien niets, maar voor mij is dat veel geld.

Ach die brom valt best mee als je omgeving niet al te stil is, dus daar moet je niet over zeuren.
En als je aanpassingen doet aan je huis dan vallen die plops ook mee.
En Logitech geeft goede service dus mag je er geen enkele moeite mee hebben dat het absoluut niet naar behoren werkt.

En voor wie het er niet mee eens is dat ik negatief ben: Waarschuw een modje !!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:20:
[...]

Wat een onzin, ze leveren een slecht produkt met een brom en plops.
Goede service maakt een slecht produkt echt niet beter

Wat lopen hier veel posters rond die Logitech heilig verklaren.
Ik pik dit van geen enkel bedrijf. Zeker niet als je er ook nog eens 300 euro voor moet aftikken.

Ach die brom valt best mee als je omgeving niet al te stil is, dus daar moet je niet over zeuren.
En als je aanpassingen doet aan je huis dan vallen die plops ook mee.
En Logitech geeft goede service dus mag je er geen enkele moeite mee hebben dat het absoluut niet naar behoren werkt.
Het is geen slecht product. Het is een product met wat mankementen, waar een aantal mensen problemen mee hebben. Lang niet iedereen dus. Ik heb hier meerdere malen gehoord dat het gebrom opgelost is, wat me toch het grootste probleem lijkt. Daarnaast kan een bedrijf ook moeilijk gaan doen bij het omruilen van een dergelijk product. Ik heb laatst een DELL 2405FP aangeschaft voor meer dan 900 Euro. Er zit een dode pixels bijna midden in het scherm, maakt het dan een slecht product, nee dus, sommige schermen hebben dit mankement niet andere wel. Het is niet precies hetzelfde, maar ik probeer hier alleen mee te zeggen dat het gewoon geen slecht product is zoals jij al 20 pagina's afbeeld. De kwaliteit is wel degelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een produkt wat niet naar behoren werkt is geen goed produkt.
Deze speakerset werkte bij mij na 2x omruilen nog steeds niet naar behoren.
Ook na 3 revisies van Logitech werkt het nog steeds niet naar behoren.

Dat noem ik een slecht produkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Mijn hemel, hebben jullie nou nooit genoeg van dat eeuwige gezeur? Open anders een ander topic met "[Z-5500] Brom/plops" ofzo, begint me nu langzamerhand de keel uit te hangen in dit topic.

Anyways, ik vraag me af of die mensen die beweren een nieuwe versie te hebben werkelijk een nieuwe versie hebben. Ik kan bij geen enkele shop in de pricewatch een voorraad ontdekken die wijst op nieuwe vooraad, en bij mijn distributeur is het ook nog akelig stil. Ik kan me bijna niet voorstellen dat alleen kleine zaakjes ineens voorraad hebben gekregen, dat lijkt me dan nog steeds oude voorraad. Anders hadden nu al lang al die shops OF ze op voorraad moeten hebben, OF een levertijd van minder dan 5 dagen. Sommige staan op meer dan 2 weken nog zelfs. En 2 shops hebben een lever tijd van 20060102 8)7
En voor wie het er niet mee eens is dat ik negatief ben: Waarschuw een modje !!
Ik zit er inderdaad over te denken ja... Niet omdatje negatief bent, maar omdat je van geen ophouden weet, je hebt je standpunt duidelijk gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Blue2k op 30-05-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:40:
Een produkt wat niet naar behoren werkt is geen goed produkt.
Deze speakerset werkte bij mij na 2x omruilen nog steeds niet naar behoren.
Ook na 3 revisies van Logitech werkt het nog steeds niet naar behoren.

Dat noem ik een slecht produkt
Hier heb ik een mooi topic voor je:
[BAGGERSET]Het Logitech Z5500 brom- en ploptopic Deel 1
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm direct van logitech zelf gekregen. Wat ik heb is echt de nieuwe revisie kompleet met nieuwe serienummer etc.

Ik ben nu bezig mijn geld terug te krijgen inclusief verzendkosten.

En ik begrijp echt niet waarom jullie hier steeds Logitech blijven verdedigen. Dit is mijn grootste miskoop in een lange tijd. Maar jullie doen het af alsof het normaal is dat je voor EUR 300,- een slecht afgewerkte speakerset krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oh god, nog een ... :'( :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:54:
Ik heb 'm direct van logitech zelf gekregen. Wat ik heb is echt de nieuwe revisie kompleet met nieuwe serienummer etc.

En ik begrijp echt niet waarom jullie hier steeds Logitech blijven verdedigen. Dit is mijn grootste miskoop in een lange tijd. Maar jullie doen het af alsof het normaal is dat je voor EUR 300,- een slecht afgewerkte speakerset krijgt
Dus jij mag wel commentaar leveren op het product omdat het oh zo slecht is, maar wij mogen niet zeggen dat we het product goed vinden omdat wij er geen last van hebben.... hmmmm... vreemd....

*Gaat nog us nadenken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er inderdaad over te denken ja... Niet omdatje negatief bent, maar omdat je van geen ophouden weet, je hebt je standpunt duidelijk gemaakt.
Nou kom maar op dan met je modje

Zolang hier post blijven opduiken dat de Z-5500 super is blijf ik posten dat hij bagger is.
Domweg omdat ik anderen niet dezelfde miskoop gun als wat ik heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:59:
[...]

Dus jij mag wel commentaar leveren op het product omdat het oh zo slecht is, maar wij mogen niet zeggen dat we het product goed vinden omdat wij er geen last van hebben.... hmmmm... vreemd....

*Gaat nog us nadenken |:(
Hallo, onder welke steen kom jij vandaan gekropen ?
Ik heb hier alleen gepost over wat ik van Logitech heb gekregen zonder iemand te vertellen wat die moet doen. Fijn voor je dat jij wel tevreden bent, geniet ervan.
Mensen mogen hun eigen conclussie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:13:
[...]

Hallo, onder welke steen kom jij vandaan gekropen ?
Ik heb hier alleen gepost over wat ik van Logitech heb gekregen zonder iemand te vertellen wat die moet doen. Fijn voor je dat jij wel tevreden bent, geniet ervan.
Waar ik het vandaan heb?
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:54:

Uit die vetgedrukte zin lijdt ik dat af.

Van mij mag dit topic dicht omdat BEPAALDE mensen!!!!!!!! hier me matteloos beginnen te irriteren en het topic zo vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:13:
...
Juist als die smooth2k gast dat nu eens door kreeg. Maar die geeft niemand de kans om een eigen conclusie te vormen. Die is van mening dat hij de enige op de wereld is die recht heeft op een mening wat betreft de Z-5500, en zijn levensmissie lijkt die mening op te dringen aan iedereen.

Ik snap best dat er mensen zijn die problemen hebben met de Z-5500, dat hebben de meeste onderhand ook wel genoeg duidelijk gemaakt. Ik vind het persoonlijk nogal zielig om dan andere mensen lastig te gaan vallen met hun eigen problemen. Alsof ik ze nodig heb. Ik ga lekker toch die set kopen, ik heb notie genomen van de problemen die er zijn, maar die wegen niet op tegen de voordelen, en als je het daar niet mee eens kan zijn moet je eens heel stevig te raden gaan bij jezelf want dan zit er toch echt iets fout. Dit is tegen niemand persoonlijk gericht, maar ik weet zeker dat de mensen wie ik bedoel weten waar ik het over heb.

Ik stel voor om het hierbij te laten, en lekker te gaan kletsen over de levertijd, aansluitmogelijkheden, andere Z-series setjes (die misschien beter zijn) en andere tips, dat is imho net iets nuttiger dan deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag dit topic dicht omdat BEPAALDE mensen!!!!!!!! hier me matteloos beginnen te irriteren en het topic zo vernaggelen.
Mensen vernaggelen het topic niet als ze over hun slechte ervaringen schrijven.
Dat is gewoon de keiharde werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag ook de Z-5500.
Super systeem. Voorheen een jvc set gehad. Heb zelf nog geen last gehad van plopjes of andere pliepjes. Moet ik erbij vermelden dat ik deze set niet op de mac heb aangesloten, maar op een dvd recorder.
Ipod erop gehangen. werkt allemaal super. Echt een geweldig systeem. De film voel je nu. Man wat ben ik blij dat ik het toch gehaald heb. De nare verhalen zitten lezen in dit topic. En bijna niet gehaald. Maar dacht, what the hell. heb toch garantie :)

De dingen hier gelezen omtrent de plops en andere dingen. Flink aan het testen gegaan zaterdag. met de stofzuiger, boormachine, en noem het allemaal maar op. Niks te horen.

Dus hierbij een zeeeeer positieve ervaring. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist als die smooth2k gast dat nu eens door kreeg.
Dit is tegen niemand persoonlijk gericht, maar ik weet zeker dat de mensen wie ik bedoel weten waar ik het over heb.
Hoe grappig

Je mag best schrijven over de Z-5500 zolang het maar positief is.
En oh ja, Shunt, Blokkop en ikzelf mogen hier niet meer posten omdat ze niet regel 1 niet hanteren.

(regel 1, de Z-5500 is geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er ook niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:53:
[...]

[...]

Hoe grappig

En oh ja, Shunt, Blokkop en ikzelf mogen hier niet meer posten omdat ze niet regel 1 niet hanteren.

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:39:
[...]

Mensen vernaggelen het topic niet als ze over hun slechte ervaringen schrijven.
Dat is gewoon de keiharde werkelijkheid
Damn, dit is wel erg kinderachtig sorry om te zeggen.

Het is wel vernaggalen, mensen hoeven niet steeds geconfronteerd te worden met de negatieve ervaringen die jullie hebben en wat nu al zon 20x is vermeld de afgelopen 6 pagina's. Men beslist zelf wel of ze het setje aanschaffen maar jullie proberen je mening zo hard door te dringen zodat mensen het setje juist niet gaan kopen.
In het begin heb ik bijna nooit mensen horen zeuren over het setje, toen hij dus net uit was. En nu zijn jullie dus met een aantal mensen het topic aan het verknallen.
De enige die ik hier vanaf het begin gezien heb en die slechte ervaringen heeft gemeld is shunt, waarvan ik ze ook enigzins begrijp, die heeft teminste nog andere info te melden. Maar aan die laatste recaties van jullie 2 te zien is het niveau dermate laag dat ik er niet eens meer op ga reageren nu, het moet maar eens een keer afgelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

[...]

Hoe grappig

Tuurlijk mag je best schrijven dat deze set je niet bevallen is en waarom niet. Daar hebben we wat aan en we kunnen tips geven op eventuele problemen. Daar zijn forums voor!
Anders wordt het als je continu Logitech loopt af te zeiken, daar heeft niemand iets aan en je krijgt je geld ook niet terug als je 100 logitechzeikposts hierzo heb gedaan hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
[...]

[...]

Hoe grappig

Doe jij nu gewoon dom, of haal je gewoon het niveau hier niet? Ik heb toch duidelijk gegegd dat ik het niet erg vind als mensen aangeven dat het product een aantal minpunten heeft, maar dat je blijft doordrammen als een klein kind, daar erger ik me aan. Ik neem maar aan dat dat je niveau is, dus zal verder niet aandringen, maar ik kan je aanraden om er iets aan te gaan doen. Probeer eerst eens posts te gaan lezen voordat je steeds het zelfde argument intikt, en met kinderachtige posts aankomt. Een discussie bestaat niet uit steeds hetzelfde argument aandragen en maar blijven zeuren tot iedereen het opgeeft.

Als je denkt dat ik grappig probeer te zijn, dat is niet zo, ik erger me echt aan jou, en aan je infantiele posts. Zo, het is me geleerd dat je kleine kinderen het beste kunt negeren als ze vervelend zijn, dus ik ga die wijsheid maar eens toepassen.

[ontopic]
Heeft er hier iemand de Z-5500 aangesloten op bijvoorbeeld een pc en 2 consoles? Dus iets van 3 of 4 apparaten waar je snel tussen wil kunnen wisselen. Ik zit nog steeds te bedenken hoe ik 2 consoles en een PC het beste kan aansluiten, en het maximale 'genot' eruit kan halen kwa geluid.[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie proberen je mening zo hard door te dringen zodat mensen het setje juist niet gaan kopen.
Dus mensen met goede ervaringen mogen anderen hier aanraden deze set te kopen

Maar mensen met slechte ervaringen mogen niet afraden om tot kopen over te gaan

Daar zie ik de logica niet van in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:34:
[...]

Dat mag best, alleen niet op de manier waarop sommige mensen dat hier doen, dat jij toevallig in deze discussie bent beland is niet jouw schuld. Maar lees even terug en je zult ons standpunt misschien begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Blue2k schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:31:
[...]

Goed verhaal waar ik het helemaal mee eens ben....

[ontopic]
Heeft er hier iemand de Z-5500 aangesloten op bijvoorbeeld een pc en 2 consoles? Dus iets van 3 of 4 apparaten waar je snel tussen wil kunnen wisselen. Ik zit nog steeds te bedenken hoe ik 2 consoles en een PC het beste kan aansluiten, en het maximale 'genot' eruit kan halen kwa geluid.[/ontopic]
Lijkt me alleen mogelijk als je 3 aansluitingen benut, dus coax, spdif en analoog. Dan lijkt het me dat je snel kan switchen tussen 3 componenten. Ik weet niet of er speciaal appratuur bestaat waar je 3 dingen op kan aansluiten en die kan doorlussen met een digitaal singaal van je POD, dus gewoon een soort splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
STIMPPYYY schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:43:
Lijkt me alleen mogelijk als je 3 aansluitingen benut, dus coax, spdif en analoog. Dan lijkt het me dat je snel kan switchen tussen 3 componenten. Ik weet niet of er speciaal appratuur bestaat waar je 3 dingen op kan aansluiten en die kan doorlussen met een digitaal singaal van je POD, dus gewoon een soort splitter.
Aha, ok, ik zat te denken aan:
- mijn pc via de optische verbinding aansluiten
- ps2 en xbox via een coax->koptelefoon-plug (dus 2 pluggen in totaal)
- server via de spdif aansluiting

Ik geloof dat ik op die manier het beste uit kom. Alleen zal ik wel geen surround sound hebben via de xbox/ps2 als ik die analoog aansluit?

[ Voor 4% gewijzigd door Blue2k op 30-05-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaan optische Y verloopjes die je als "splitter" kan gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:48:
Er bestaan optische Y verloopjes die je als "splitter" kan gebruiken.
Aha, kijk daar heb ik wat aan. Dan moet ik eens even langs de electronica boer, als ze niet te duur zijn.

Ik had het tijdelijk opgelost met mijn huidige stereotoren door 3 appraten via coax en splitters aanelkaar te knopen en dan op de ingang van de stereotoren. Maar blijkbaar wordt het volume niveau elke keer gehalveerd als je een extra apparaat erop aansluit, dus ik kreeg nog amper geluid.

[ Voor 39% gewijzigd door Blue2k op 30-05-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft knoeien hoe je bezig bent
Koop een receiver..
Kost iets meer maar dan heb je 3 of meer optische ingangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Mja, maar ik heb nu een Z-5500 ;) En als ik ook nog 3 optische kabels van een paar meter moet kopen zit ik ver boven me budget. En ik ben geen audiofiel, ik wil alleen een flink volume, in GT4 de motor goed horen loeien en me mp3'tjes lekker laten spelen. Oh, en geen gerommel met kabels die ik elke keer moet wisselen.

edit:
En surround sound natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door Blue2k op 30-05-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:34:
[...]

offtopic:
Je snapt het echt niet he? Lees de posts van STIMPPYYY, Blue2k en mij nou eens goed door
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:52:
Het blijft knoeien hoe je bezig bent
Koop een receiver..
Kost iets meer maar dan heb je 3 of meer optische ingangen
offtopic:
Beetje positief reageren mag ook wel hoor. Bijv:
Het lijkt mij handiger een receiver er tussen te zetten. Bijkomend voordeel daarbij is dat je wel 3 of meer optische uitgangen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Blue2k schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:49:
[...]

Aha, kijk daar heb ik wat aan. Dan moet ik eens even langs de electronica boer, als ze niet te duur zijn.

Ik had het tijdelijk opgelost met mijn huidige stereotoren door 3 appraten via coax en splitters aanelkaar te knopen en dan op de ingang van de stereotoren. Maar blijkbaar wordt het volume niveau elke keer gehalveerd als je een extra apparaat erop aansluit, dus ik kreeg nog amper geluid.
geef je vast een tip zorg dat er geen druk komt op die splitter. ik heb er nu eentje op mijn pc zitten om 2x coax uit mijn 2 z-680's te toveren. en na een paar keer een beetje druk er op begint dat ding helemaal te flippen. plopjes en dat soort dingen. dacht in eens van he ik had toch helemaal geen z-5500 :P.

mare ffe over de z-680 ik ga binnenkort een van mijn z-680's uitelkaar halen (left rear is dood kanaal van de amp) en heb voor garantie een nieuwe trug gekregen (vandaar 2x) en nu ga ik testen of de units uit de fronts (15 watt de stuk) mschien leuk klinken als zelfbouw samen met een visasion tweeter en eventueel een visasion woofertje (om van 40 tot 100 te gaan)
tweeter (5000 tot 20.000
tanband speaker (uit me z-680) (100 tot 5000)
woofer (40 tot 100)
en dan als dat lekker klinkt ga ik voor de rears ook nog 2 tweeters halen.
voor de centre haal ik 2x een woofer uit een ander systeem.

tja wat je allemaal niet kan doen met een bijna dood z-680 setje :P
en als het geheel niet klinkt gaat het gewoon weer trug in de originele staat :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb onlangs de Logitech x-530 gekocht. Prima sound verder.
Nu is het probleem dat wanneer de muziek goed hard staat mijn CRT( Compaq s710) mee gaat golven: de helderheid neemt in horizontale banen af op mijn beeldscherm. Gebeurt met name bij een goed nummer van Limp Bizkit(ja ik ben een mietje).
Nou kunnen er twee oorzaken zijn: 1- De magnetische afscherming van de woofer is niet goed en beínvloed de beeldbuis
2- Mijn bureau trilt zo hard >:) dat de beeldbuis er niet meer goed door kan werken
Dit zijn de twee hypotheses, maar ik zou echt niet weten welke correct is en wat dan de eventuele oplossing zou kunnen zijn. (Vond natuurkunde niet zo'n leuk vak)

De setup ziet er als volgt uit: Front speakes staan toch min. wel zo'n 30 cm van het beeldscherm af. Subwoofer staat er schuin onder +/- 90cm lager en 10 cm naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Mogelijkheid 1 zou eens zeer goed kunnen! Let ook eens op kleurveranderingen als je met de woofer schuift. Ik had namelijk de woofer onder de tv geschoven en dat scheelt zo'n 60 centimeter. Het hele beeld trok groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klein verzoek!

Zullen we tot de conclusie komen dat sommige Z5500's kinderziekten hebben en bij sommige mensen niet netjes afgewerkt zijn en dat je dat even moet controleren als je er een koopt, maar dat de geluidskwaliteit voor het geld over het algemeen als zeer goed beschouwd wordt.

Dan kunnen we nu weer ontopic verder en gaan we stoppen met het herhalen van argumenten. Sommige mensen ervaren iets als storender als anderen, ik zou ook gek worden van plopjes, maar het hoeft niet tot in het einde herhaald te worden, ok? :)

Gaan we weer ontopic verder!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks alle problemen die ik gelezen heb ga ik toch voor de Z-5500, Hij is alweer geruime tijd op de markt, en ik geloof niet dat Logitech bewust spullen verkoopt met kuren. Als er na m'n aankoop wat mis blijkt te zijn heb ik wel het vertrouwen dat het goed afgehandeld wordt.

Maar goed, op onderstaand "reclame" filmpje van de Z - 5500 staan de speakers op een standaard, weet iemand of deze los verkrijgbaar zijn?

http://www.logitech.com/i...=2177,contentid=9486,sh=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:06:
Ondanks alle problemen die ik gelezen heb ga ik toch voor de Z-5500, Hij is alweer geruime tijd op de markt, en ik geloof niet dat Logitech bewust spullen verkoopt met kuren. Als er na m'n aankoop wat mis blijkt te zijn heb ik wel het vertrouwen dat het goed afgehandeld wordt.

Maar goed, op onderstaand "reclame" filmpje van de Z - 5500 staan de speakers op een standaard, weet iemand of deze los verkrijgbaar zijn?

http://www.logitech.com/i...=2177,contentid=9486,sh=1
is al een paar keertjes langs gekomen en staat volgens mij ook in de ts.
nee deze zijn voor demo use only en zullen niet los verkrijgbaar komen. waarom niet weet geen mens.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Darth_Punk schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:54:
over digitaal 5.1:
verder weet ik niet of dit een bad item is van dolby digital, maar als ik een film kijk dan klinkt DTS stukken beter dan Dolby Digital. Vooral de geluidsovergangen van de ene speaker naar de andere speakers zijn bij DTS stukken beter. Toen ik Der Untergang aan het kijken was toen vlogen de kogels bijna letterlijk om mn oren. Ook doordat de bass over alle speakers gaat (niet alleen de sub dus) klinkt DTS vaak realistischer dan Dolby Digital.(vind ik :P)
DTS is ook beter dan DD. Bijvoorbeeld is de bitrate hoger en zijn ook de rear-channels van betere kwaliteit dus is het beter te mixen. :)
Sinds ik DTS heb zoek ik echt op DVD's met DTS (soms andere versie). Omdat het zoveel scheelt. :)

Der Untergang is zeker een film waar DTS enorm goed tot zijn recht komt. Zo zijn er veel meer films zoals bijvoorbeeld U-571 en Gladiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

grappig, DTS en dolby digital zijn qua specificaties (op de bitrate na) zo ongeveer helemaal gelijk, kanaalscheiding, frequentiebereik, aantal kanalen, echt 100% hetzelfde. Als er zoveel verschil in zit, dan is voor het DTS signaal een ander audio spoor gebruikt. Bij DD heb je ook bas in alle kanalen en heb je ook mooie overgangen.

Sterker nog: De DTS die op DVD's staat (halve bitrate: 768kbps oid) is soms zelfs slechter dan de DD track...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JvS schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:21:
grappig, DTS en dolby digital zijn qua specificaties (op de bitrate na) zo ongeveer helemaal gelijk, kanaalscheiding, frequentiebereik, aantal kanalen, echt 100% hetzelfde. Als er zoveel verschil in zit, dan is voor het DTS signaal een ander audio spoor gebruikt. Bij DD heb je ook bas in alle kanalen en heb je ook mooie overgangen.

Sterker nog: De DTS die op DVD's staat (halve bitrate: 768kbps oid) is soms zelfs slechter dan de DD track...
Is dat dan ook verklaring dat de bassen gewoon 10x mooier en helderder voller er uit komen.
ik pak nu als voorbeeld de film minority report het stuk dat tom de shokwave gun af pakt van de agenten en ze omver schiet. in vergelijking met dts is DD gewoonweg plat kwa bass.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:21:

Toch is DTS in totale data-omvang meestal ruim 2x zo groot als DD
De effecten komen er bij mij in DTS een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
Zo ik heb weer een nieuwe z-5500 binnen van logitech, nog in de doos omdat ik geen zin had om hem te testen.

Wat ik me nu afvraag is of logitech moeilijk doet als je de kabels niet naar zwitserland stuurd, iemand ervaring mee?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Strider schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:43:
Zo ik heb weer een nieuwe z-5500 binnen van logitech, nog in de doos omdat ik geen zin had om hem te testen.

Wat ik me nu afvraag is of logitech moeilijk doet als je de kabels niet naar zwitserland stuurd, iemand ervaring mee?
heb hier nog een setje staan met kabels er nog aan en mijn nieuwe lag al weer in de bus.
ik had namelijk gezegt dat ik nog even wou wachten tot ik klaar was met een paar dingen met mijn pc. (zou nog een maandje duren) alleen die meneer had al een nieuwe op mijn naam gezet dus jah ik heb er nu 2 staan :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
Doe mij er een :( Ik word er hier niet jonger op met dat wachten en geduld hebben... Nog steeds heeft geen enkele shop em op voorraaad bij de pricewatch (dat gebruik ik een beetje als referentie voor mijn bestelling). Ik vind het maar typisch hoor, sommige mensen hebben er 2 thuis staan, en de distributeuren hebben er geen enkele. [calimero mode]En das niet eerlijk[/calimero mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Daar doen ze niet moeilijk over, je kan sociaal zijn en de kabels netjes opsturen of de set gewoon houden.

Ik zou voor keuze 2 gaan omdat het natuurlijk zonde is om zo'n hele set weg te gooien terwijl Logitech niet eens naar je spullen omkijkt als ze die ontvangen, die belanden meteen in de prullenbak.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 31-05-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... And now for something completely different... (Nouja, bijna dan ;) ).

Ik ben hevig op zoek naar een 2.1 setje om mijn oude bagger 4.1 set van 50 gulden (!) te vervangen. Ik gebruik hem niet zo vaak (vriendin heeft het graag stil, dus zit vaak aan de koptelefoon) maar komt ook deels door de slechte geluidskwaliteit. Meer dan 2.1 is niet nodig, want ik kan niets fatsoenlijk achter mij neerzetten dus 5.1 is geen optie (gebruik die 4.1 nu ook als 2.1).

Ik luister voornamelijk muziek en hier en daar wat spellen. Nu ik een 24" breedbeeld LCD heb ( :9~ ) wellicht ook iets vaker een filmpje. Hard hoeft het niet echt te kunnen, maar wel verstaanbaar en zuiver. Dus een setje van 10 Euro zie ik niet echt zitten, maar (veel) meer dan 100 Euro wil ik niet uitgeven.

In ieder geval zie ik positieve info over de Z-2300 en dat lijkt me daarom wel wat (investering voor langere termijn zeg maar, 120-130 euro kan nog net). Alleen heb ik een keer het stroomverbruik van mijn huidige set gemeten, en wat mij enorm stoort is dat hij zijn complete vermogen gebruikt ook als hij met de knop uit staat (zolang de stekker nog in het stopcontact zit dus). Dat is iets van 38Watt, en dat is nogal veel aangezien hij weinig gebruikt wordt. Ik moet (njah, eigen keuze...) dus altijd de stekker in het stopcontact doen voor gebruik, en hem erna weer uithalen.

Wat ik dus zoek, is een setje met een 'echte' aan en uit knop waarbij uit ook echt uit is. Een paar Watt (zeg maar < 10) is nog wel te overleven voor 'standby', maar veel meer moet het niet zijn. Weet iemand hoe dat bij de logitech speakers zit? (Specifiek de Z-2300 en de X-230 die ik ook overweeg).

Verder vroeg ik me het volgende af. Als ik het goed heb, verbruiken speakersets in het algemeen hun RMS-vermogen (of iets daaraan gerelateerd) continue als ze aan staan, en is dat niet afhankelijk van het volume dat ze produceren. Met 200 Watt RMS lijkt me de Z-2300 dan wat overkill, als dat continue verbruikt wordt als ik zachtjes aan het luisteren ben (is meer dan mijn hele PC :X )...

Wellicht zou ik dus beter een setje met lager vermogen kiezen? Dan zou bijvoorbeeld de X-230 aardig zijn (alhoewel ik die wat minder mooi vind, maar dat is niet zo belangrijk).

Overigens is volume regeling en hoofdtelefoon-aansluiting ook wel prettig om erbij te hebben (maar dat hebben beide genoemde sets).

(Heb helaas niet een handige winkel in de buurt waar ik de diverse sets kan beluisteren/testen, vandaar dat ik langs deze weg toch een redelijk idee probeer te krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

die 200 w rms is heel erg zwaar overdreven. en is op maximale belasting denk dan dus aan een konstante toon op vol volume. dus waarschijnlijk zal het nog niet eens over de 40 w zijn bij normaal gebruik.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Z-2300 gaat na een tijdje erg vervormen. Veel verder dan de helft kan ie niet echt, maar dan komt er wel een flink geluid uit. Dat gaat harder dan jij nodig hebt denk k. Aan de andere kant betaal je niet alleen voor volume, maar ook voor helderheid. De helderheid van de z2300 zal denk ik een stuk beter zijn dan die van de z230. De Z2300 is gewoon een erg goede set, maar redelijk prijzig voor een 2.1 set. Toch vind ik dat hij zijn geld dubbel en dwars waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu, heb ik dan toch maar de X-230 gekocht (aanbieding). Heb hem inmiddels gehoord en geluid is prima in orde. En ja, hij kan hard zat (zal zijn max wel nooit bereiken in mijn huis ;)).

Hij verbruikt 10-11 watt als hij 'uit' staat, en ongeveer hetzelfde aan op normaal volume (weinig bass). Dat is dus prima acceptabel (nou ja, uit had uit mogen zijn, maar voor deze prijs/geluidkwaliteit accepteer ik het wel :))

Alleen beetje pech: de koptelefoonaansluiting doet het niet goed (plugje er half in hoor ik stereo op de koptelefoon, maar doet de linkerspeaker het ook nog; plugje er helemaal in hoor ik alleen links op de koptelefoon, wel beide speakers uit). Zal hem dus moeten omruilen.

Ander onhandigheidje: de aan/uitknop gaat redelijk stroef, zodat je hem niet kunt indrukken zonder de speaker mee naar achter te schuiven. Antislipmatje er onder bracht helaas ook niet genoeg wrijving, en ik ga hem niet vastplakken :) Dan maar even het voetje vasthouden bij het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:12:
[...]

Daar doen ze niet moeilijk over, je kan sociaal zijn en de kabels netjes opsturen of de set gewoon houden.

Ik zou voor keuze 2 gaan omdat het natuurlijk zonde is om zo'n hele set weg te gooien terwijl Logitech niet eens naar je spullen omkijkt als ze die ontvangen, die belanden meteen in de prullenbak.
Wel leuk en aardig.
Mijn werd verteld dat ik de kabels moest afknippen + de POD op moest sturen... Ik zou nog te horen krijgen naar welk adres ik ze moest opsturen. Nou is het leuke, naar zwitserland opsturen? Heb ik zelf geen problemen mee, maar ik heb geen adres van logitech gezien, terwijl ik die wel zou krijgen.

Afijn ik onderneem even niks en krijg het misschien wel te horen.

Maar waarvoor ik eigenlijk reageer, @ STIMPPYYY. Hoe weet jij zo zeker dat daar niet naar omgekeken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Viper007, ik heb wel het adres voor je:

Logitech Europe SA
RMA <je rma nummer>
Moulin du Choq
1122 Romanel sur Morges
Switzerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Wel leuk en aardig.
Mijn werd verteld dat ik de kabels moest afknippen + de POD op moest sturen... Ik zou nog te horen krijgen naar welk adres ik ze moest opsturen. Nou is het leuke, naar zwitserland opsturen? Heb ik zelf geen problemen mee, maar ik heb geen adres van logitech gezien, terwijl ik die wel zou krijgen.

Afijn ik onderneem even niks en krijg het misschien wel te horen.

Maar waarvoor ik eigenlijk reageer, @ STIMPPYYY. Hoe weet jij zo zeker dat daar niet naar omgekeken wordt?
Omdat ik mijn z560 ook kapot was daarvoor heb ik een z5300 voor in de plaats gekregen, net of ze die kabeltjes gaan onderzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:44:
Verder vroeg ik me het volgende af. Als ik het goed heb, verbruiken speakersets in het algemeen hun RMS-vermogen (of iets daaraan gerelateerd) continue als ze aan staan, en is dat niet afhankelijk van het volume dat ze produceren.
Waarop is dat gebaseerd? Het lijkt me nogal sterk. Een voeding gebruikt ook niet continu zijn max vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:12:
Dat vond ik ook. Bij mij was alleen de pod kapot en de rest van de onderdelen als reserve houden leek me wel handig, behalve als volgende keer weer de pod kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 08:17:
De Z-2300 gaat na een tijdje erg vervormen. Veel verder dan de helft kan ie niet echt, maar dan komt er wel een flink geluid uit. Dat gaat harder dan jij nodig hebt denk k. Aan de andere kant betaal je niet alleen voor volume, maar ook voor helderheid. De helderheid van de z2300 zal denk ik een stuk beter zijn dan die van de z230. De Z2300 is gewoon een erg goede set, maar redelijk prijzig voor een 2.1 set. Toch vind ik dat hij zijn geld dubbel en dwars waard is :)
signaalverstoring bij hogere volumes? misschien is je invoersignaal wel te sterk.. beste instelling voor m'n geluidskaart op de Z-2300 is nog altijd:

50% mastervolume regeling, 70% wave/midi/cd volumes. daarbij kun je 'm echt lekker hard laten gaan en blijft het geluid goed helder.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzz volgens mij is mijn z5500 het aan het begeven :(

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:15:
[...]

signaalverstoring bij hogere volumes? misschien is je invoersignaal wel te sterk.. beste instelling voor m'n geluidskaart op de Z-2300 is nog altijd:

50% mastervolume regeling, 70% wave/midi/cd volumes. daarbij kun je 'm echt lekker hard laten gaan en blijft het geluid goed helder.
Tja, als je het mastervolume op 50% moet zetten... :/ Bij mij gaat ie op ongeveer de helft vervormen.. en niet zo'n klein beetje ook. Vind ik toch niet echt kunnen. Mijn Z680 kan wel gewoon voluit zonder vervormen, dus 't kan wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Als je een pc-speakerset van tussen de 50 en 100 (gulden!) gewend bent is een Z-2300 een ziekelijke impuls op je gehoor. Ik weet nog dat ik van een speakersetje van Labtec met klein subje overstapte op de toen compleet nieuwe Z2200... dat ding ging hard.... ziek. En echt wel verder dan over de 50%, ik geloofde mn oren niet. Dan wen je er aan... nu ben ik al meer dan een maand of 2 mn Z2200 kwijt.... ben ik weer helemaal gewend aan het geluid van mn oude setje. Krijg ik komende week een Z5500... volgensmij ga ik weer trippen bij het geluid.

Tis gewoon net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had mn oude Z560 ondertussen al gemaakt (zat draadje los in de pad) en was bijna al vergeten dat ik met de garantie bezig was totdat er plotseling een nieuwe Z5300 voor de deur stond :D. Mja heb de nieuwe gelijk maar verkocht aan een student die er erg blij mee was :). Vrij snel daarna ook de gemaakte Z560 verkocht voor een zacht prijsje (koper wist uiteraard datie stuk is geweest) en van dat geld wat ik van beide setjes ving heb ik de Z5500 gekocht bij een vriend die toen stage liep in een computerzaak en dus alles kon kopen tegen inkoopprijs zonder btw :P. (betaalde €240 toen ie 1 dag uit was :P).
Met andere woorden: De upgrade van Z560 naar Z5500 heeft mij niets gekost :P.

Dat is nu inmiddels zo'n half jaar geleden en ik heb nooit meer iets van Logitech gehoord.

Maja ik ga in september op kamers en dan gooi ik hem er misschien weer uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2005 00:51 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:09
zaterdagmiddag de Z5500 besteld bij Informatique en vandaag berichtje gekregen dat hij verzonden is! waarschijnlijk morgen dus binnen!! ben erg benieuwd naar het geluid, maar denk dat het wel heftig is, want de z680 bij een vriend klinkt super! hopelijk geen problemen zoals sommige hiero hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blokkop: Hoe heb je je geld teruggekregen na 3 brakke sets, via de winkel of via logitech?

Ik heb enkele dagen geleden ook m'n 3e set aangekregen. De plop-geluiden zijn dan niet meer ZO luid, maar toch nog best storend. En de brom uit subwoofer is weer daar, als'k het geluid op 50% zet is hij heel duidelijk te horen/voelen.
Als ik de keuze opnieuw krijg, kies ik ook wel voor m'n geld, heb geen zin om 10 sets af te gaan om een goede te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:28:
@Blokkop: Hoe heb je je geld teruggekregen na 3 brakke sets, via de winkel of via logitech?

Ik heb enkele dagen geleden ook m'n 3e set aangekregen. De plop-geluiden zijn dan niet meer ZO luid, maar toch nog best storend. En de brom uit subwoofer is weer daar, als'k het geluid op 50% zet is hij heel duidelijk te horen/voelen.
Als ik de keuze opnieuw krijg, kies ik ook wel voor m'n geld, heb geen zin om 10 sets af te gaan om een goede te vinden.
de brom is luider bij een hoger volume ?
mm dan is het al veranderd bij de setjes die ik in handen heb gehad was hij constant dus geen verandering als het volume aan gepast werd.

Game PC

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.