Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.035 views sinds 30-01-2008

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:51
Ik heb ook een tijdje last gehad van een brom van de subwoofer, bleek dat ik de kabel die aangesloten is op de pod té strak had aangesloten. Eventjes wat losser draaien en ik had nergens meer last van :D

[ Voor 3% gewijzigd door keken op 07-06-2005 11:29 ]

Verwijderd

Yep, de brom wordt luider met het volume. Onder de 40% ongeveer merk ik er niet veel van als er geen geluid speelt, door pc en omgevingsgeluid. Het lijkt me ook dat de speakers zelf ook meedoen :s raar

Straks de control pod beetje losser schroeven, en hopen :)

Dan zijn er natuurlijk de plops nog, al 3 sets op een rij, moeten we vergulde kabels en gouden aansluitingen hebben zodat er geen storing meer optreedt ofzo :p

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:42

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:26:
Yep, de brom wordt luider met het volume. Onder de 40% ongeveer merk ik er niet veel van als er geen geluid speelt, door pc en omgevingsgeluid. Het lijkt me ook dat de speakers zelf ook meedoen :s raar

Straks de control pod beetje losser schroeven, en hopen :)

Dan zijn er natuurlijk de plops nog, al 3 sets op een rij, moeten we vergulde kabels en gouden aansluitingen hebben zodat er geen storing meer optreedt ofzo :p
wat gebeurt er als je geen bron op het geheel hebt staan ?
en heb je iedere keer alleen de pod op gestuurd of iedere keer het hele ding ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Heb hier eventjes zitten testen:

- De plug van de control pod minder strak aanschoeven heeft geen effect, eraan prullen ook niet, brom blijft..
- De brom is zonder kabels op de control pod aangesloten volledig weg.

Wat nu? Een set zonder input kabels is als een vrouw zonder kookkunsten, nutteloos :P
Maar serieus, valt hier iets aan te doen?
En zelfs dan, ik vind die plopjes best irritant :|

Shunt, ik moest alleen kabel van control pod afknippen, en deze + afstandsbediening opsturen naar Logitech.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:46:
Heb hier eventjes zitten testen:

- De plug van de control pod minder strak aanschoeven heeft geen effect, eraan prullen ook niet, brom blijft..
- De brom is zonder kabels op de control pod aangesloten volledig weg.

Wat nu? Een set zonder input kabels is als een vrouw zonder kookkunsten, nutteloos :P
Maar serieus, valt hier iets aan te doen?
En zelfs dan, ik vind die plopjes best irritant :|

Shunt, ik moest alleen kabel van control pod afknippen, en deze + afstandsbediening opsturen naar Logitech.
tja dan zou ik zeggen probeer eens je pc te aarden indien dat nog niet gedaan is.
probeer eens uit te vinden welke bron het probleem veroorzaakt het kan goed zijn dat het bvb de tv is (als je die aan gesloten hebt) want het probleem van de brom zit bij jou in de losse aparaten en ook met een losse reseaver zul je daar waarschijnlijk last van gaan krijgen.

kan je me mschien even adden op klaas_334_jan_van_doremalen@hotmail.com heb een paar vraagjes voor je en dan kan ik welicht iets beter helpen (heb meerderemalen het zelfde probleem gehad)

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 08-06-2005 09:02 ]

Game PC

Verwijderd

Een kleine remote mod verveelde me een beetje.

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/naamloos3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/naamloos2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y145/RadjaRoy/naamloos1.jpg

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
die remote mod ziet er goed uit, hoe heb je het gedaan? verven ofzo?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:57
ik neem aan gewoon afplakken en spuiten maar...

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:02:
ik neem aan gewoon afplakken en spuiten maar...
Nee ik had alleen uitelkaar gehaald en toen gespoten.
De bovenste zwarte is gewoon een sticker (waar de knoppen zitten.)
En de onderste heb ik gewoon een mes tussen de gleuv gestopt en uitmekaar geklikt.
Wel een beetje voorzichten anders geschadig je het en verder is het een eitje. :*)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 11:44
Ik heb even een vraagje

Ik heb dus nog een odue Philips MMS 370 set + MMS 350 dus nu 4.1. Set is al 5 a 6 jaar oud. En de 30 watt sub is meestal onvoldoende. Mja voor 6 jaar mag dat ook wel :) ( toen 150 gulden ).

Dus nu zat ik er over te denken om een Z-5500 te kopen. Alleen nu vraag ik me af of logitech niet binnenkort met een opvolger gaat komen en dat het dan mischien verstandig is om hier op te wachten. 283 euro is natuurlijk niet niets.

Ik ben totaal niet op de hoogte met audio dus mischien weten jullie mij een advies te geven :) K vind het prima om 280 euro uit te geven maar het zou zonde zijn als er over een half jaar iets veel beters komt. Want tussen de Z-680 en de Z-5500 zat ook een jaar of 1-2 ?

Edit:

Ik lees hier boven ook stukken of brom tonen en plopjes in het geluid ?? is dit nog steeds het geval ? en had de Z-680 hier ook al last van ? Want nu heb ik daar niet echt last van en dat wou ik wel zo houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 15-06-2005 13:50 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Shunt

Shunt

Boe

Astennu schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:15:
Ik heb even een vraagje

Ik heb dus nog een odue Philips MMS 370 set + MMS 350 dus nu 4.1. Set is al 5 a 6 jaar oud. En de 30 watt sub is meestal onvoldoende. Mja voor 6 jaar mag dat ook wel :) ( toen 150 gulden ).

Dus nu zat ik er over te denken om een Z-5500 te kopen. Alleen nu vraag ik me af of logitech niet binnenkort met een opvolger gaat komen en dat het dan mischien verstandig is om hier op te wachten. 283 euro is natuurlijk niet niets.

Ik ben totaal niet op de hoogte met audio dus mischien weten jullie mij een advies te geven :) K vind het prima om 280 euro uit te geven maar het zou zonde zijn als er over een half jaar iets veel beters komt. Want tussen de Z-680 en de Z-5500 zat ook een jaar of 1-2 ?

Edit:

Ik lees hier boven ook stukken of brom tonen en plopjes in het geluid ?? is dit nog steeds het geval ? en had de Z-680 hier ook al last van ? Want nu heb ik daar niet echt last van en dat wou ik wel zo houden.
als eerste wat wil je er mee gaan doen ?
is het alleen voor simpel muziek luisteren of filmpjes games of iets anders.
als het alleen voor muziek is en je wil best 300 euro uit geven zou ik zeggen ga dan voor een leuk stereo torentje. of een 2.1 systeempje de z-2300 ofzo.
voor games / films zit je met een z-5500 wel goed mits je geen plopjes of brom hebt ;).

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:02:
als het alleen voor muziek is en je wil best 300 euro uit geven zou ik zeggen ga dan voor een leuk stereo torentje. of een 2.1 systeempje de z-2300 ofzo
Zoals je het schrijft lijkt het of je wilt zeggen dat de Z-2300 300 euro kost.

@de oorspronkelijke vrager: voor de duidelijkheid, hij kost iets van rond de 100 euro in pricewatch dacht ik....

• Astennu
Shunt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:02:
[...]

als eerste wat wil je er mee gaan doen ?
is het alleen voor simpel muziek luisteren of filmpjes games of iets anders.
als het alleen voor muziek is en je wil best 300 euro uit geven zou ik zeggen ga dan voor een leuk stereo torentje. of een 2.1 systeempje de z-2300 ofzo.
voor games / films zit je met een z-5500 wel goed mits je geen plopjes of brom hebt ;).
Ik wil er mee gaan gamen met dit keer diepe bassen. En later inzetten als home theatre set.

Maar ik weet niet hoe ik die plopjes en dat brommen moet zien.

Ik wil nu gewoon een goede set waar ik zeg maar minimaal !! 5 jaar mee vooruit kan. Liefst 10 of zo.

Ik heb nu geen echte surround en die wil ik nu wel graag. Dat 4.1 werkt niet goed mja daar is de set ook niet voor gemaakt het is een 2.1 en een 2.0 set aan elkaar geknoopt dus nu een keer een goede 5.1 set. Is het anders verstandinger om voor een gigaworks te gaan ( en dan wel iets meer neer te leggen of heeft die ook van die probleempjes )

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 15-06-2005 15:23 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Shunt

Shunt

Boe

Astennu schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:22:
[...]

Ik wil er mee gaan gamen met dit keer diepe bassen. En later inzetten als home theatre set.

Maar ik weet niet hoe ik die plopjes en dat brommen moet zien.

Ik wil nu gewoon een goede set waar ik zeg maar minimaal !! 5 jaar mee vooruit kan. Liefst 10 of zo.

Ik heb nu geen echte surround en die wil ik nu wel graag. Dat 4.1 werkt niet goed mja daar is de set ook niet voor gemaakt het is een 2.1 en een 2.0 set aan elkaar geknoopt dus nu een keer een goede 5.1 set. Is het anders verstandinger om voor een gigaworks te gaan ( en dan wel iets meer neer te leggen of heeft die ook van die probleempjes )
mm als je een set wil die over 10 jaar ook nog goed is zou ik geen pc setje pakken. je kan ook niet verwachten dat je voor 300 euro de komende 10 jaar goed zit he.
mijn advies koop een goedkoper logitech setje voor je pc en ga voor een duurder systeem (een normaal speaker setje yamaha jvc enz) voor de tv. maar dat is mijn advies.
ik merk namelijk dat mijn z-680 van 3 jaar oud nu al ouderdom kuurtjes begint te krijgen.

Game PC

• Astennu
Shunt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:03:
[...]

mm als je een set wil die over 10 jaar ook nog goed is zou ik geen pc setje pakken. je kan ook niet verwachten dat je voor 300 euro de komende 10 jaar goed zit he.
mijn advies koop een goedkoper logitech setje voor je pc en ga voor een duurder systeem (een normaal speaker setje yamaha jvc enz) voor de tv. maar dat is mijn advies.
ik merk namelijk dat mijn z-680 van 3 jaar oud nu al ouderdom kuurtjes begint te krijgen.
Wat bedoel je met ouderdoms kuurtjes ? Mijn huidige set voldoet voor "Pc gebruik" Maar ik wil gewoon meer.

Nu heb ik 30 Watt sub. ( ding begint snel te klapperen omdat het bald wat klein is toen was dit echter wel een van de beste )

En 4x15 watt 3 weg speakers. Geluid is opzig wel aardig mag maar tegenwoordig heb j egewoon zuiverder en helderder geluid ( nieuwere technieken ).

En die logitech is 505 watt dat lijkt me toch al een heel stuk meer dan de 90 die ik nu heb :). Verder wil ik gewoon een beetje film kunnen kijken nu doe ik dat op die 90 watt set. Op de HCC heb ik die Z-680 gehoord in een of andere contrainer met geluid dempend materiaal dat het niet ging galmen maar dat was meer dan hard zat voor mij.

En ik wil gewoon veel beter geluid dan een buget setje. k heb zo'n X setje gehoord ( weet niet welk type nummer gewoon de 5.1. Maar die sub was gewoon te zwak die ik nu heb doet het na genoeg hetzelfde. Dus dat is al niet voldoende.

Dus ik hoef geen high end maar ik wil wel net als nu er zekers 5 jaar mee doen. Die set van mij kan makkelijk 10 jaar mee alleen hij heeft niet genoeg power :)

De eerdere dvd setjes ( van JVC en zo ) hadden lang niet de power van een Z-680. Dus wat voor een set raad jij dan aan ? en is die ook te gebruiken voor de pc ? want dat is eigenlijk wel de bedoeling :P en natuurlijk de prijs klasse :D

Verwijderd

Ik zou gewoon de Z5500 halen. Prima en set en hij gaat heus wel langer dan 5 jaar mee lijkt me ;)

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:00:
Ik zou gewoon de Z5500 halen. Prima en set en hij gaat heus wel langer dan 5 jaar mee lijkt me ;)
DAt lijkt me ook alleen:

-Z-680 had na 3 jaar al ouderdoms kuren ??
-Brom toon ?
-Ploppen ?
-Hoe lang is deze op de markt en wanneer komt de opvolger ?

Vooral die laatste. Ik neem aan dat logitech ergens om het jaar a 2 jaar een nieuwe serie uitbrengt net als Z-680 > Z-5500 ( dit was wel een klein verschil maar toch )

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Zo ik heb vandaag mijn 2e Z5500 binnen gekregen.... de 1e kraakte steeds en na wat testen ben ik er nu dus achter dat het probleem zeer waarschijnlijk bij de voeding ligt.
Dus nu heb ik hier 3 sets staan, een z680 met verbrande sub en 1 kapotte speaker, een z5500 met rotte voeding en een goede z5500 zonder gekraak, plopjes, bromtoon en andere bijgeluiden. :P

Ik zit nog ernstig te twijfelen of ik nou wel of geen kabels/stekkers ga opsturen naar logitech....
Maar als ik de reacties hier lees dan doet niemand dat... :s

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Shunt

Shunt

Boe

Specht schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:04:
Zo ik heb vandaag mijn 2e Z5500 binnen gekregen.... de 1e kraakte steeds en na wat testen ben ik er nu dus achter dat het probleem zeer waarschijnlijk bij de voeding ligt.
Dus nu heb ik hier 3 sets staan, een z680 met verbrande sub en 1 kapotte speaker, een z5500 met rotte voeding en een goede z5500 zonder gekraak, plopjes, bromtoon en andere bijgeluiden. :P

Ik zit nog ernstig te twijfelen of ik nou wel of geen kabels/stekkers ga opsturen naar logitech....
specht ik heb een vraagje ik zoek onderdelen van de z-680 en de z-5500 voor test doeleinden en om een test te doen met een paar aanpasingen in de amp + pod + speakers.
add me aub op klaas_334_jan_van_doremalen@hotmail.com

Game PC

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11 08:50

Graveheart

Say what?

Zou het kwaad kunnen als ik m'n subwoofer---pod kabel verleng met een VGA kabel?

In het boekje staat van wel, maar wat zou er nou kunnen gebeuren?

• Shunt

Shunt

Boe

Mr.Graveheart schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:23:
Zou het kwaad kunnen als ik m'n subwoofer---pod kabel verleng met een VGA kabel?

In het boekje staat van wel, maar wat zou er nou kunnen gebeuren?
wat er kan gebeuren is dat je storing krijgt in het geluid. alles van plopjes tot radio over de speakers ontvangen. je zal of een extreem hoge kwaliteit kabel moeten kopen of je zal een kabel moeten vinden met alleen losse aders (niet te krijgen)

Game PC

Verwijderd

ik wil mijn z5500 op mijn stereo aansluiten.
Stereo is een Sony dolby bla bla (geen digital).
Is het dus mogelijk dat ik als ik mijn z5500 erop aansluit dat ik dan gewoon met mijn versterker het geluid harden en zachter kan zetten, en dat ik gewoon gebruik kan blijven maken van de tuner die in de versterker zit ???
En dat ik toch dan DTS heb (vanwege de z5500)
Weet niet of ik het duidelijk uit heb gelegd maar vraag maar als je iets niet begrijpt...
Alvast bedankt voor het helpen.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 23:21
Specht schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:04:
...
eh... :? :X Waar zie je dat?

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:25:
ik wil mijn z5500 op mijn stereo aansluiten.
Stereo is een Sony dolby bla bla (geen digital).
Is het dus mogelijk dat ik als ik mijn z5500 erop aansluit dat ik dan gewoon met mijn versterker het geluid harden en zachter kan zetten, en dat ik gewoon gebruik kan blijven maken van de tuner die in de versterker zit ???
En dat ik toch dan DTS heb (vanwege de z5500)
Weet niet of ik het duidelijk uit heb gelegd maar vraag maar als je iets niet begrijpt...
Alvast bedankt voor het helpen.
eh
jij wil dus via je stereo de speakers van je z-5500 harder en zachter zetten.
of wil je de speakers van je stereo gebruiken op je z-5500.
beetje onduidelijk verhaal.

voor zo ver ik lees en het snap kan het gewoon niet.

Game PC

Verwijderd

idd ik wil mijn speakers van de z5500 harder zetten enz via versterker.
en dus dan ook gelijk DTS hebben omdat de pod ertussen zit......

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:46:
idd ik wil mijn speakers van de z5500 harder zetten enz via versterker.
en dus dan ook gelijk DTS hebben omdat de pod ertussen zit......
ok jij wil dus op je sony je speakers van je z-5500 (de losse speakers dus ? ) en dan ook nog de pod er tussen doen ?
dat kan dus niet.
snap het probleem niet je hebt toch een remote bij je z-5500 ?

Game PC

Verwijderd

maar op de sony zit een tuner en is geen dts.
daarom wilde ik dit doen.

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11 08:50

Graveheart

Say what?

Shunt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:09:
[...]

wat er kan gebeuren is dat je storing krijgt in het geluid. alles van plopjes tot radio over de speakers ontvangen. je zal of een extreem hoge kwaliteit kabel moeten kopen of je zal een kabel moeten vinden met alleen losse aders (niet te krijgen)
Dus permanente beschadigingen zal het niet teweeg brengen?

• Astennu
UHmm na wat zoeken kwam ik de Z-5300 tegen het wat lagere broertje van de Z-5500 en ook tegen een veel lagere prijs ( 160 euro ). Wat vinden jullie van deze set ? review sites vind het een goed setje.

Ik mis gewoon iets bij de Z-5500 en dat zijn de 2 weg satalietjes. ik hoor van iedereen die nu een gigaworks heeft dat dat gewoon het verschil maakt. Die tweeters zorgen gewoon voor een nog beter geluid. Daarom heb ik zo iets van w8ten tot de volgende logitech set ? mischien heeft die dan wel 2 weg satalietjes ?

De Z-5300 staat niet @ de nl site op de vs site vind ik wel een Z-5300e.

Wat zouden jullie doen de Z-5300e pakken met een 100-110 watt sub en 35 per stataliet voor 160 euro
Of een Z-5500 met 180 watt sub 65 per sat en een decoder pod + remote voor 290 euro ?

Ik ben echt de weg kwijt had die 5500 die twee weg speakers gehad was het voor mij duidelijk. Maar de vraag is mis je die pod bij de 5300 erg. Als ik dan mp3's en zo luister die geen surround zijn maakt dit dan veel verschil ? zet die pod dat dan ook om ? of is dat alleen voor dat DTS.

Uhmm ik zie net dat die Z-5300 niet echt in nl te krijgen is. de shops die em hadden hebben em niet meer dus dat wordt zo i zo zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 16-06-2005 00:14 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Astennu schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:12:
UHmm na wat zoeken kwam ik de Z-5300 tegen het wat lagere broertje van de Z-5500 en ook tegen een veel lagere prijs ( 160 euro ). Wat vinden jullie van deze set ? review sites vind het een goed setje.

Ik mis gewoon iets bij de Z-5500 en dat zijn de 2 weg satalietjes. ik hoor van iedereen die nu een gigaworks heeft dat dat gewoon het verschil maakt. Die tweeters zorgen gewoon voor een nog beter geluid. Daarom heb ik zo iets van w8ten tot de volgende logitech set ? mischien heeft die dan wel 2 weg satalietjes ?

De Z-5300 staat niet @ de nl site op de vs site vind ik wel een Z-5300e.

Wat zouden jullie doen de Z-5300e pakken met een 100-110 watt sub en 35 per stataliet voor 160 euro
Of een Z-5500 met 180 watt sub 65 per sat en een decoder pod + remote voor 290 euro ?

Ik ben echt de weg kwijt had die 5500 die twee weg speakers gehad was het voor mij duidelijk. Maar de vraag is mis je die pod bij de 5300 erg. Als ik dan mp3's en zo luister die geen surround zijn maakt dit dan veel verschil ? zet die pod dat dan ook om ? of is dat alleen voor dat DTS.

Uhmm ik zie net dat die Z-5300 niet echt in nl te krijgen is. de shops die em hadden hebben em niet meer dus dat wordt zo i zo zoeken.
nogmaals staar je niet zo blind op watages.
en ga gewoon even rond luisteren.
ga naar een media markt en beluister de z-5500 de z-5300 en bvb de gigaworks.
en nee er komt de komende tijd geen nieuw setje volgens mij (van logitech) de z-5500 is pas nieuw ;).

Game PC

• Astennu
Ah ke. Dan nog een ding hoe zit het met de ouderdoms kuurtjes van de Z-680 wat zijn die dan ? want je zit nu buiten de garantie.

• Shunt

Shunt

Boe

Astennu schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:43:
Ah ke. Dan nog een ding hoe zit het met de ouderdoms kuurtjes van de Z-680 wat zijn die dan ? want je zit nu buiten de garantie.
wel dat ouderdom kuurtje zit hem in de pod en ik heb meerdere setjes gezien die dit hadden.
dan valt er gewoon een kanaal uit meestal een van de rear kanalen. bij mij was het nog net binnen de garantie dus heb ik een nieuwe gehad. maar van de z-5500 kan ik nog niets zeggen omdat hij nog geen jaar uit is ;).

Game PC

• Astennu
Shunt schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:14:
[...]

wel dat ouderdom kuurtje zit hem in de pod en ik heb meerdere setjes gezien die dit hadden.
dan valt er gewoon een kanaal uit meestal een van de rear kanalen. bij mij was het nog net binnen de garantie dus heb ik een nieuwe gehad. maar van de z-5500 kan ik nog niets zeggen omdat hij nog geen jaar uit is ;).
Ah okeey. Een m8te van me heeft die gigaworks dus ik ga daar ook even luisteren alleen dat ding zit in een nadere prijs klasse ( in de 400 euro met decoder ). En de Z-5500 even in een winkel beluisteren. Want als je 300 euro uit gaat geven wil je wel iets goeds hebben :)

• Astennu
Iemand toevallig de Z-5300 ergens te koop gezien ?

Ik ben alles aan het afzoeken. Maar het lijkt er op dat hij alleen verkrijgbaar is in de vs :? daar staat i namelijk wel op de site. En bij andere locaties niet. :(

Deze set goed het extreem goed en is stukken goedkoper dus als ik die kan krijgen heb ik liever die.

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

ben ik de enige die wel tweeters heeft op mun z-5500? :*)

ik heb gewoon een paar ouwe b&w speakers van me pa erop gehangen en het werkt echt perfect, ik ben tevreden met games, films, en OOK muziek! :*) :9~

• Astennu
Shva schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:57:
ben ik de enige die wel tweeters heeft op mun z-5500? :*)

ik heb gewoon een paar ouwe b&w speakers van me pa erop gehangen en het werkt echt perfect, ik ben tevreden met games, films, en OOK muziek! :*) :9~
Dus je hebt gen tweeters op je Z-5500 maar op de losse speakers.

Het gaat er om dat die er al bij zitten niet dat je die ook nog eens moet aanschaffen. dan kun je net zo goed een creative gigaworks kopen.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil graag de Logitech Z-5500 speakers kopen. Verder heb ik een Creative Audigy 2 SZ geluidskaart. Nu heb ik begrepen dat je voor films de boel het beste digitaal kunt aansluiten en voor games analoog aansluiten. In de FAQ las ik:

"Een uitzondering op deze regel zijn de speakersets en geluidskaarten die op elkaar afgestemd zijn, zo heeft Creative een foefje, waarmee je met een digitale kabel wel en EAX en Dolby digital geluid kan krijgen (er lopen dan gewoon meerdere stereokanalen over meerdere digitale aansluitingen in een enkele speciale creative plug)."

Nu vermoed ik dat dit alleen door Creative speakers ondersteund wordt. Is dat waar? Of kan het ook met mijn combinatie van hardware?

Ik wil graag zowel goed DVDs kunnen kijken als kunnen gamen. Dus ik wil graag jullie advies hebben. Is het bijvoorbeeld echt een voordeel dat de speakerset de dolby decodering doet? (ik gebruik de PC voor het spelen van DVD's) Of is er een enigszins bruikbare opstelling denkbaar dat ik voor film eenvoudig de digitale variant kan gebruiken en voor gamen de analoge?

[ Voor 3% gewijzigd door KopjeThee op 16-06-2005 14:08 ]

• Shunt

Shunt

Boe

kopjethee schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:20:
Ik wil graag de Logitech Z-5500 speakers kopen. Verder heb ik een Creative Audigy 2 SZ geluidskaart. Nu heb ik begrepen dat je voor films de boel het beste digitaal kunt aansluiten en voor games analoog aansluiten. In de FAQ las ik:

"Een uitzondering op deze regel zijn de speakersets en geluidskaarten die op elkaar afgestemd zijn, zo heeft Creative een foefje, waarmee je met een digitale kabel wel en EAX en Dolby digital geluid kan krijgen (er lopen dan gewoon meerdere stereokanalen over meerdere digitale aansluitingen in een enkele speciale creative plug)."

Nu vermoed ik dat dit alleen door Creative speakers ondersteund wordt. Is dat waar? Of kan het ook met mijn combinatie van hardware?

Ik wil graag zowel goed DVDs kunnen kijken als kunnen gamen. Dus ik wil graag jullie advies hebben. Is het bijvoorbeeld echt een voordeel dat de speakerset de dolby decodering doet? (ik gebruik de PC voor het spelen van DVD's) Of is er een enigszins bruikbare opstelling denkbaar dat ik voor film eenvoudig de digitale variant kan gebruiken en voor gamen de analoge?
je kan zo wel digitaal als analoog gebruiken zonder moeite.
je neemt gewoon een digitaal kabeltje ( coax of optich) en de bijgeleverde 3 mini jacks sluit ze aan stelt digital uitvoor in op alleen door voeren. dan doet je z-5500 zelf alle verwerking.
zet je de z-5500 op direct (analoog dus) dan kan je game mooi een 5.1 geluid maken en dat zelf uit rekenen. werkt heel goed hoor. het enige na deel vind ik dat je dan geen 2e analoge bron aan kan sluiten (tv bijvoorbeeld)

Game PC

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39

Klippy

Still Game

Ik ben benieuwd of de Z-2300 dan nu eindelijk weer beschikbaar wordt deze of volgende week...

Wacht al sinds 26 april :'(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• KopjeThee
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:30:
[...]
het enige na deel vind ik dat je dan geen 2e analoge bron aan kan sluiten (tv bijvoorbeeld)
Bedankt voor het antwoord. Dit laatste is inderdaad wel een nadeel, want dat zou ik ook graag willen. Dus: DVD via PC digitaal EN Games analoog EN TV ( EN eventueel oude cd speler)

Ik begrijp inmiddels dat die 3 analoge stereo aansluitingen gebruikt kunnen worden voor OF 5.1 analoog (games) OF 3 x gewoon stereo (TV + cd speler).

Hmmm. Misschien ga ik nu vloeken in de kerk... Maar wat gebeurt er als ik drie "2 female -> 1 male" tulp stekkertjes er in steek? In principe zou ik niet de TV tegelijk aanhebben bij het gamen, maar zou ik iets beschadigen als ik dat per ongeluk wel doe? Of zou die opstelling helemaal niet werken? Of is er iets mooiers aan te doen?

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
kopjethee schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Dit laatste is inderdaad wel een nadeel, want dat zou ik ook graag willen. Dus: DVD via PC digitaal EN Games analoog EN TV ( EN eventueel oude cd speler)

Ik begrijp inmiddels dat die 3 analoge stereo aansluitingen gebruikt kunnen worden voor OF 5.1 analoog (games) OF 3 x gewoon stereo (TV + cd speler).

Hmmm. Misschien ga ik nu vloeken in de kerk... Maar wat gebeurt er als ik drie "2 female -> 1 male" tulp stekkertjes er in steek? In principe zou ik niet de TV tegelijk aanhebben bij het gamen, maar zou ik iets beschadigen als ik dat per ongeluk wel doe? Of zou die opstelling helemaal niet werken? Of is er iets mooiers aan te doen?
Op de zijkant van de controle-pod zit nog een extra line-in (onder of boven de koptelefoonaansluiting), misschien zou je die kunnen gebruiken ;)

Verwijderd

Je hebt toch ook nog een line in kanaal op je pc neem ik aan. Misschien dat je hier ook nog wat mee kan doen?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Duurt echt allemaal heel erg lang idd, de nieuwe serie Z2300's en Z5500's laat wel erg lang op zich wachten. Al sinds maart 2005, dat zijn dus ongeveer drie maanden, dat ze niet meer leverbaar zijn, alleen oude revisies en voorraden nog. Wat zijn ze allemaal aan het doen bij Logitech?

• KopjeThee
  • Niet online
ComBax schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:31:
[...]

Op de zijkant van de controle-pod zit nog een extra line-in (onder of boven de koptelefoonaansluiting), misschien zou je die kunnen gebruiken ;)
Dat is misschien niet zo'n gek idee om deze voor de TV te gebruiken. Ik neem aan dat deze onder "direct" valt? Wat gebeurt er dan als je ook aan het gamen bent (5.1 analoog)?

Verder vraag ik mij ook af of bij de logitech z-5500 nu wel of niet de kabels vast aan de speakers zitten. Ik heb het aan cool-prices gevraagd en het antwoord was: bij de oude vast, maar bij de nieuwe waarschijnlijk niet. Ik hoop dat ze los zijn, want dan kan ik makkelijker langere kabels aansluiten. Weet iemand dit toevallig?

• ComBax
kopjethee schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:34:
[...]

Dat is misschien niet zo'n gek idee om deze voor de TV te gebruiken. Ik neem aan dat deze onder "direct" valt? Wat gebeurt er dan als je ook aan het gamen bent (5.1 analoog)?

Verder vraag ik mij ook af of bij de logitech z-5500 nu wel of niet de kabels vast aan de speakers zitten. Ik heb het aan cool-prices gevraagd en het antwoord was: bij de oude vast, maar bij de nieuwe waarschijnlijk niet. Ik hoop dat ze los zijn, want dan kan ik makkelijker langere kabels aansluiten. Weet iemand dit toevallig?
Dat klopt inderdaad, maar de oude revisie zou ondertussen al lang de deur uit moeten zijn. De mijne dateert van eind januari en heeft losse kabels.

Wat die extra line-in betreft: je kan allesinds niet mengen, het is het één of het ander, niet alletwee tegelijk.

• Shunt

Shunt

Boe

wat je kan doen is een soort van switch maken die gewoon de front chanel kan switchen tussen tv en pc dan kies je dus gewoon of tv of front gaming. (kan natuurlijk ook met rear maar dan moet hij altijd op direct sound staan ipv 2x stereo (over 4 speakers de stereo dus) )

Game PC

• KopjeThee
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:02:
wat je kan doen is een soort van switch maken die gewoon de front chanel kan switchen tussen tv en pc dan kies je dus gewoon of tv of front gaming. (kan natuurlijk ook met rear maar dan moet hij altijd op direct sound staan ipv 2x stereo (over 4 speakers de stereo dus) )
Ik weet niet of ik goed begrijp wat je bedoelt. Wat bedoel je met front en back? Ik weet niet goed hoe de kabels bij de Logitech z-5500 lopen.

Zou ik iets aan 1 van deze dingen kunnen hebben:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_102.html
of
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/
wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTI5NjIzOTAwMzA=?
~template=pcat_area&p_load_area=1310072~1&p_load_desc=X

En zo ja, hoe?

[ Voor 11% gewijzigd door KopjeThee op 16-06-2005 18:34 ]

Verwijderd

kopjethee schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:16:
Ik weet niet of ik goed begrijp wat je bedoelt. Wat bedoel je met front en back? Ik weet niet goed hoe de kabels bij de Logitech z-5500 lopen.

Zou ik iets aan 1 van deze dingen kunnen hebben:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_102.html
of
http://www1.nl2.conrad.co...a=1310072~1&p_load_desc=X

En zo ja, hoe?
front= de boxen die je voor je neus ziet staan als je naar je monitor kijkt, back= de boxen die achter je staan als je naar je monitor kijkt.

ik heb je 2e url ff gefixt, lange ingewikkelde urls moet je ff tussen tags zetten als [norml][url]linkie[/url][/]

edit: beveiliging tegen hotlink helaas?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 20:28 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:27:
[...]

front= de boxen die je voor je neus ziet staan als je naar je monitor kijkt, back= de boxen die achter je staan als je naar je monitor kijkt.

ik heb je 2e url ff gefixt, lange ingewikkelde urls moet je ff tussen tags zetten als [norml][url]linkie[/url][/]

edit: beveiliging tegen hotlink helaas?
O, wat stom, natuurlijk! Front, back...
Maar ik zat meer zo te denken:
Er zijn 3 analoge ingangen, waarop je OF 3 analoge stereo dingen kunt aansluiten OF 1 analoog 5.1 ding. Nu zet ik op 1 van die 3 aansluitingen een switch, waarop ik m'n tv en cd speler aansluit EN 1 van de connecties die bij m'n 5.1 ding horen. Als ik wil gamen zet ik de switch op de 5.1 stand. Als ik TV wil kijken zet ik 'm op de TV stand. Zou zoiets kunnen werken?

Edit: OK, nu ik Shunts reactie nog een keer lees, denk ik dat hij/zij dit voorstelde.

[ Voor 6% gewijzigd door KopjeThee op 17-06-2005 12:25 ]

• Astennu
Maar weet nu iemand iets over die Z-5300 ?? In america staat i wel op de site ( de Z-5300e ) en hier en andere landen van EU en Azie niet.

Verwijderd

kopjethee schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:41:
O, wat stom, natuurlijk! Front, back...
Maar ik zat meer zo te denken:
Er zijn 3 analoge ingangen, waarop je OF 3 analoge stereo dingen kunt aansluiten OF 1 analoog 5.1 ding. Nu zet ik op 1 van die 3 aansluitingen een switch, waarop ik m'n tv en cd speler aansluit EN 1 van de connecties die bij m'n 5.1 ding horen. Als ik wil gamen zet ik de switch op de 5.1 stand. Als ik TV wil kijken zet ik 'm op de TV stand. Zou zoiets kunnen werken?
ik kan je er niet echt mee helpen, alhoewel ik ooit ook naar dergelijke oplossing zocht voor een makker van mij, hij had een 5.1 en die was op de computer aangesloten. maar hij had ook een aansluiting nodig voor zijn tv op zijn computer. ik heb toen ook zulke kastjes opgespoord (die jij nu linkt). uiteindelijk heeft hij er nix mee gedaan. anders had ik ervaring en kon ik je adviseren.

1 klein brainstormvraagje: is er geen line in aansluiting op je geluidskaart? kan je daarop de tv niet aansluiten? dan heb je over 6 boxen verdeeld 2.1 geluid en geen kastje nodig...?

edit: ik zie dat plukkie hetzelfde idee voorstelde.... (en vast nog wel meer mensen maar zover ga ik niet teruglezen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:54 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Hmmm. De switch heeft als voordeel dat de PC niet aan hoeft te staan. En de line in van de geluidskaart (Audigy 2 SZ) heeft als voordeel dat je nog een soort 5.1 geluid kunt krijgen. Misschien kan ik een combinatie van beide proberen te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~cjong/prive/layout.jpg

Het plaatje laat de verbindingen zien die ik zou willen maken om zowel de CD speler, TV als PC aan te kunnen sluiten.

Voor gamen wil ik dan lijn 6 in combinatie met 7 en 8 gebruiken, waarbij 7 in de "front" ingang komt van de controller.
Voor DVD wil ik dan lijn 5 gebruiken. De digitale lijn.
Voor TV via PC: lijn 1, 3, 8, 7
Voor TV zonder PC: lijn 1, 4, 7
Voor CD speler: lijn 2, 7

Denken jullie dat dit zou kunnen gaan werken? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe dit gaat werken als ik de TV aan heb tijdens het gamen. Ik zal dan in software wel moeten aangeven dat ik niet het geluid van de line-in van de geluidskaart wil horen, maar het spelgeluid.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39

Klippy

Still Game

Morgen komt eindelijk m'n Z-2300, ben net gebeld, werd tijd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Klippy op 17-06-2005 15:45 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Shunt

Shunt

Boe

kopjethee schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:00:
Hmmm. De switch heeft als voordeel dat de PC niet aan hoeft te staan. En de line in van de geluidskaart (Audigy 2 SZ) heeft als voordeel dat je nog een soort 5.1 geluid kunt krijgen. Misschien kan ik een combinatie van beide proberen te krijgen.

[afbeelding]

Het plaatje laat de verbindingen zien die ik zou willen maken om zowel de CD speler, TV als PC aan te kunnen sluiten.

Voor gamen wil ik dan lijn 6 in combinatie met 7 en 8 gebruiken, waarbij 7 in de "front" ingang komt van de controller.

Denken jullie dat dit zou kunnen gaan werken? Ik weet bijvoorbeeld niet hoe dit gaat werken als ik de TV aan heb tijdens het gamen. Ik zal dan in software wel moeten aangeven dat ik niet het geluid van de line-in van de geluidskaart wil horen, maar het spelgeluid.
wat is mis is de lijn voor de sub en front. aangezien er 3 kabels lopen voor de pc naar de pod.
front rear en center/sub maar verder is dit goed haalbaar alleen wat is het nu dan om nog je tv via de pc te laten lopen ? hij gaat dan toch al via de switch box.

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 17-06-2005 18:22 ]

Game PC

• KopjeThee
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:22:
[...]
wat is mis is de lijn voor de sub en front. aangezien er 3 kabels lopen voor de pc naar de pod.
front rear en center/sub maar verder is dit goed haalbaar alleen wat is het nu dan om nog je tv via de pc te laten lopen ? hij gaat dan toch al via de switch box.
Ja, lijntje 6 staat dus eigenlijk voor zowel rear en center/sub. Lijn 8 en 7 zijn dus de front.

Ik wil het geluid van de PC ook graag via de PC kunnen doen, omdat ik van MrTweak begreep dat je dan een trucje kunt uithalen waardoor je het geluid over alle speakers kunt laten horen, wat misschien nog net iets leuker is:
1 klein brainstormvraagje: is er geen line in aansluiting op je geluidskaart? kan je daarop de tv niet aansluiten? dan heb je over 6 boxen verdeeld 2.1 geluid en geen kastje nodig...?

[ Voor 27% gewijzigd door KopjeThee op 17-06-2005 18:42 ]

Verwijderd

Iemand een idee waar ik in BELGIË een staandersetje kan kopen voor de z-5500 ? Het moet er gewoon op kunnen staan of op passen, ...

Thanks ? :) :)

Verwijderd

kopjethee schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:00:

[afbeelding]

ook al lijkt het op de tekening te kloppen, de 3 (of 4??) minijack aansluitingen moeten op de geluidskaart voor de surround geluid, de verkoper vertelde me toen dat er geen 5.1 switch bestond. mede hierom heeft me makker besloten geen switch te kopen.

dus als de minijacks op de geluidskaart zitten, hoe kan je speakers dan werken als de pc uitstaat?

om duidelijker te maken wat ik bedoel, maak eens een tekening van de spullen die je wilt aansluiten MET getekende aansluitingen, stuk voor stuk. dan wordt je al snel duidelijk dat het niet gaat werken zoals op je tekening staat.

edit: uit recentlijk onderzoek is gebleken dat 65% hun pc 24/7 aan laten staan. waarom jij niet? :P
Ik wil het geluid van de PC ook graag via de PC kunnen doen, omdat ik van MrTweak begreep dat je dan een trucje kunt uithalen waardoor je het geluid over alle speakers kunt laten horen, wat misschien nog net iets leuker is:
ook al hoor je geluid over alle speakers, het is geen surround maar gwoon stereo. dat begrijp je?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 09:00 ]

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 08:40:
[...]

ook al lijkt het op de tekening te kloppen, de 3 (of 4??) minijack aansluitingen moeten op de geluidskaart voor de surround geluid, de verkoper vertelde me toen dat er geen 5.1 switch bestond. mede hierom heeft me makker besloten geen switch te kopen.

dus als de minijacks op de geluidskaart zitten, hoe kan je speakers dan werken als de pc uitstaat?

om duidelijker te maken wat ik bedoel, maak eens een tekening van de spullen die je wilt aansluiten MET getekende aansluitingen, stuk voor stuk. dan wordt je al snel duidelijk dat het niet gaat werken zoals op je tekening staat.

edit: uit recentlijk onderzoek is gebleken dat 65% hun pc 24/7 aan laten staan. waarom jij niet? :P
[...]

ook al hoor je geluid over alle speakers, het is geen surround maar gwoon stereo. dat begrijp je?
Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~cjong/prive/layout2.jpg
Dit is het nieuwe plaatje. De nummering is hetzelfde. Dus pijl 3 komt in de "line-in" van de geluidskaart. Pijl 5 hoort bij de digitale aansluiting. 6a is "rear", 6b is "center/sub". 7 en 8 vormen de "front".

Ik begrijp nog niet waarom het niet zou kunnen werken. Het doet er niet toe dat er geen 5.1 switch is, lijkt mij? De TV en CD speler zijn gewoon stereo apparaten.

Ik begrijp dat het gewoon stereo is, maar misschien klinkt het wel mooier als het over meerdere speakers verdeeld wordt. Ik vind het een beetje zonde van de energie om mijn PC 24/7 aan te laten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door KopjeThee op 18-06-2005 09:33 ]

Verwijderd

oke, ziet er goed uit. succes met het kopen en aansluiten....

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:26:
oke, ziet er goed uit. succes met het kopen en aansluiten....
Bedankt voor de hulp! Hopelijk gaat het allemaal lukken en is de levertijd acceptabel en kan ik ook eventuele problemen met brommen en plopjes het hoofd bieden...

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10 05:08
Hallo,

Ik zit met een probleem, bij het poetsen van m'n kamer is m'n rechter achter speaker ( van Z-5500 )gevallen :X . Deze doet het niet meer ( alleen de hoge tonen nog). Heeft er iemand zo een liggen ? ( mensen die een nieuwe hebben gekregen wegens problemen ?) Het is de versie nog met de draad aan de speaker zelf. Ik zou jullie enorm dankbaar zijn mocht er iets geregeld kunnen worden.

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Heb al flink lopen zoeken maar kan het nergens vinden.

Kan iemand vertellen hoe lang de kabels zijn die bij de x-530 geleverd worden? En dan met name voor de rear-satellites...

twitter.com/curly_sanders

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

afgelopen maandag heb ik een logitech z-5500 gehaald. Hiervoor had ik een creative 250D 2.1 setje.

Ik zit eraan te denken om die logitech z-5500 terug te brengen en een gigaworks s750 te halen of hifi te gaan.

-Subwoofer mist definitie waardoor ie totaal niet gruwelijk klinkt.
-satalietjes klinken dof.
-ik mis een bass-treble control functie.

en dan nog de kinderziektes..... maar die wist ik van te voren al.

[ Voor 12% gewijzigd door NaLiN op 22-06-2005 16:33 ]

hallo

• Shunt

Shunt

Boe

NaLiN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:16:
afgelopen maandag heb ik een logitech z-5500 gehaald. Hiervoor had ik een creative 250D 2.1 setje.

Ik zit eraan te denken om die logitech z-5500 terug te brengen en een gigaworks s750 te halen of hifi te gaan.

-Subwoofer mist definitie waardoor ie totaal niet gruwelijk klinkt.
-satalietjes klinken dof.
-ik mis een bass-treble control functie.

en dan nog de kinderziektes..... maar die wist ik van te voren al.
eh bass treble kan je op de soundcard regelen.
satalietjes tja wat verwacht je dan ? het is een singel driver systeem
de sub tja hij gaat van 40 tot 160 hz ongeveer niet echt een subwoofer nee maar gewoon een bass box.

Game PC

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Shunt schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:19:
[...]

eh bass treble kan je op de soundcard regelen.
een soundcard is geen versterker.
satalietjes tja wat verwacht je dan ? het is een singel driver systeem
me vorige set was ook single driver en die vond ik beter klinken.

tis gewoon kut dat creative geen vergelijkbare set heeft in de zelfde prijs klasse + decoder.

[ Voor 13% gewijzigd door NaLiN op 22-06-2005 18:22 ]

hallo

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Novah schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:50:
Duurt echt allemaal heel erg lang idd, de nieuwe serie Z2300's en Z5500's laat wel erg lang op zich wachten. Al sinds maart 2005, dat zijn dus ongeveer drie maanden, dat ze niet meer leverbaar zijn, alleen oude revisies en voorraden nog. Wat zijn ze allemaal aan het doen bij Logitech?
Jaja, EINDELIJK.. Morgen komt mijn set binnen. Na ruim anderhalve maand gewacht is er vandaag een gloednieuwe serie Z-5500's binnengekomen bij me importeur, rechtstreeks van logitech. Toch blij dat ik gewacht heb, nu weet ik iniedergeval zeker dat ik een nieuwe generatie krijg :)

Het enige nadeel is dat ik nu zaterdag op vakantie ga, en dat ik er maar 1 dag van kan genieten. Maar goed, valt het terugkomen van vakantie weer wat zachter :)

• Shunt

Shunt

Boe

NaLiN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:15:
[...]

een soundcard is geen versterker.

[...]

me vorige set was ook single driver en die vond ik beter klinken.

tis gewoon kut dat creative geen vergelijkbare set heeft in de zelfde prijs klasse + decoder.
waar om zou je dat op de amp in willen stellen ?
via de soundcard moet net zo goed gaan hoor :S

Game PC

• Novah
Blue2k schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:43:
[...]

Jaja, EINDELIJK.. Morgen komt mijn set binnen. Na ruim anderhalve maand gewacht is er vandaag een gloednieuwe serie Z-5500's binnengekomen bij me importeur, rechtstreeks van logitech. Toch blij dat ik gewacht heb, nu weet ik iniedergeval zeker dat ik een nieuwe generatie krijg :)

Het enige nadeel is dat ik nu zaterdag op vakantie ga, en dat ik er maar 1 dag van kan genieten. Maar goed, valt het terugkomen van vakantie weer wat zachter :)
Same here, vandaag belletje dat ie er stond. En jazeker... wauw, supertof.
Ik heb helemaal geen irritaties gehad qua ruis, plopjes, geluidjes of dingetjes. Ding draait nu al de hele dag door straigt en nix vreemds gemerkt, alleen maar het pure genot. :)

Nu genieten, hopelijk niet over een week melden dat er toch iets mis is. Heerlijke set iig, zalig om in je kamertje te hebben staan.

• Shunt

Shunt

Boe

dan hebben jullie waarschijnlijk de nieuwste reversie. zou je de serial hier even kunnen posten ?
en ook de pod versie nummer. dan kunnen mensen even kijken of ze de zelfde hebben.

Game PC

• KopjeThee
  • Niet online
Is er iemand die weet welke revisies er ziojn geweest van de Logitech z-5500. En een lijstje van problemen die er zijn opgelost / dingen die zijn veranderd? Ik heb daar niets over kunnen vinden, maar misschien zijn er mensen die verschillende revisies naast elkaar hebben gezien / gehoord.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
ik heb nu ongeveer een jaar de oude versie van de z-2200 maar nu kraakt sins een tijdje de linker uitgang (getest door de rechterbox op de linkeruitgang aan te sluiten) nu dacht ik eerst dat het me pc was omdat die niet geaard was maar dit is het ook niet aangezien het probleem er nog steeds is.
Als ik de stroom er vanaf haal en de stekker uit de pc en hem dan een dag later weer aansluit doet het het weer goed voor een dag maar daarna begint hij weer met kraken. het kragen is helemaal erg als ik aan de control pod volume knop draai.

weet iemand misschien wat hier aan te doen is of moet ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel(ben al een keer terug geweest maar aangezien het pas na een dag gebeurt had ik hem weer terug gekregen en toen had ik me pc ook nog niet geaard en dacht dat het probleem daar aan lag)

alvast bedankt

Verwijderd

Zou het gewoon via Logitech zelf regelen, dan weet je zeker dat je een nieuwe set krijgt. Meestal heb je zelfs binnen 48 uur een nieuwe set!

• ComBax
kopjethee schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:40:
Is er iemand die weet welke revisies er ziojn geweest van de Logitech z-5500. En een lijstje van problemen die er zijn opgelost / dingen die zijn veranderd? Ik heb daar niets over kunnen vinden, maar misschien zijn er mensen die verschillende revisies naast elkaar hebben gezien / gehoord.
Zover ik weet zijn er 2 revisies:
- de eerste (bij de lancering) met vaste speaker-kabels
- de tweede (al na een paar maand) met losse speaker-kabels

Wat er verder nog veranderd is, weet'k niet. Als je nu één koopt, zou het die tweede revisie moeten zijn (of de winkel waar je hem koopt, heeft een heel slechte verkoop :P)

• Shunt

Shunt

Boe

ComBax schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:43:
[...]

Zover ik weet zijn er 2 revisies:
- de eerste (bij de lancering) met vaste speaker-kabels
- de tweede (al na een paar maand) met losse speaker-kabels

Wat er verder nog veranderd is, weet'k niet. Als je nu één koopt, zou het die tweede revisie moeten zijn (of de winkel waar je hem koopt, heeft een heel slechte verkoop :P)
eh laten we er daar maar 4 van maken.
de eerste vaste kabels
de tweede losse kabels (veel plop problemen en ruis)
de derde losse kabels (minder ruis en plop problemen)
de vierde losse kabels ( als het goed is geen ruis meer maar plop nog niet bevestigd)

Game PC

• Blue2k
Woei, *geniet van muziek*. Geen brom, tot nog toe geen plops, en de airco staat flink te draaien hier, als die in/uit schakeld dimmen zelfs even de lichten, maar geen plop door de speakers :)

Achter op de pod staat: R516 Die andere code moet ik je even schuldig blijven, geen zin om weer achter de sub te kruipen. Ben alleen nog flink aan het puzzelen met kabels, maar dat komt na de vakantie wel. Tot nu toe iniedergeval meer dan tevreden! Straks eens even flink open zetten >:)

Hmm, net even terug gekeken in het topic, dit is dus inderdaad een nieuwe serie, de anderen die voor gisteren een Z-5500 hebben gekregen hebben geen nieuwe versie, ook al werd dat wel beweert. Dat was gewoon oude voorraad.

[ Voor 20% gewijzigd door Blue2k op 23-06-2005 19:50 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Blue2k schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:46:
Woei, *geniet van muziek*. Geen brom, tot nog toe geen plops, en de airco staat flink te draaien hier, als die in/uit schakeld dimmen zelfs even de lichten, maar geen plop door de speakers :)

Achter op de pod staat: R516 Die andere code moet ik je even schuldig blijven, geen zin om weer achter de sub te kruipen. Ben alleen nog flink aan het puzzelen met kabels, maar dat komt na de vakantie wel. Tot nu toe iniedergeval meer dan tevreden! Straks eens even flink open zetten >:)

Hmm, net even terug gekeken in het topic, dit is dus inderdaad een nieuwe serie, de anderen die voor gisteren een Z-5500 hebben gekregen hebben geen nieuwe versie, ook al werd dat wel beweert. Dat was gewoon oude voorraad.
nee hoor. er zijn 2 zeer snel opgevolgde versie's geweest of teminste als ik de serials mag geloven.
ze zijn namelijk op de vorige reversie op een nieuw serial systeem over gestapt. en dat is al een maandje ofzo geleden.

Game PC

• Blue2k
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:51:
[...]

nee hoor. er zijn 2 zeer snel opgevolgde versie's geweest of teminste als ik de serials mag geloven.
ze zijn namelijk op de vorige reversie op een nieuw serial systeem over gestapt. en dat is al een maandje ofzo geleden.
Paar posts terug was er iemand met 'nieuwe voorraad', en die poste de serial R513. Dan ga ik er toch een beetje vanuit dat R516 een nieuwe versie is :)

Even een vraag, ik heb nu met een optische kabel me pc (Terratec 7.1 Space) verbonden met de Z-5500. En als ik mp3 afspeel dan gaat het rpima enzo, maar als er geen geluid is heeft ie ook geen 'verbinding'. Dit zal best normaal zijn, maar als ik een heel kort geluidje heb dan is die pod te langzaam met 'wakker worden' en hoor ik niks, en als zo'n kort geluidje snel achter elkaar komt wordt de eerste overgeslagen, en de rest hoor je wel. Is er een manierom die optische link altijd open te hebben staan?

[ Voor 36% gewijzigd door Blue2k op 24-06-2005 09:33 ]

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Blue2k schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:24:
[...]
Even een vraag, ik heb nu met een optische kabel me pc (Terratec 7.1 Space) verbonden met de Z-5500. En als ik mp3 afspeel dan gaat het rpima enzo, maar als er geen geluid is heeft ie ook geen 'verbinding'. Dit zal best normaal zijn, maar als ik een heel kort geluidje heb dan is die pod te langzaam met 'wakker worden' en hoor ik niks, en als zo'n kort geluidje snel achter elkaar komt wordt de eerste overgeslagen, en de rest hoor je wel. Is er een manierom die optische link altijd open te hebben staan?
Dit heb ik ook ervaren tijdens een spel na een tijdje geluidsstilte.

hallo

• Shunt

Shunt

Boe

Blue2k schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:24:
[...]

Paar posts terug was er iemand met 'nieuwe voorraad', en die poste de serial R513. Dan ga ik er toch een beetje vanuit dat R516 een nieuwe versie is :)

die R513 was de een na laatste nieuwe.
daar voor werkte ze met een ander nummering systeem volgens mij

Game PC

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:07
het verbaast me hoelang de speakerset doorgaat met deze warmte, ja ik martel me logitech z-2200 graag met deze warmte :D

Ik als ik een halfuurtje op 50% luister me passieve koeling niet meer aanraken achter me subwoofer, maar hij gaat vrolijk door 8)

Als me buren op vakantie gaan en het is weer dit weer ga ik even op de volle 100% testen, kijken of er nog ergens een limiet zit :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Novah
Mijn set, eentje van de nieuwste revisie (2 dagen oud):

PODserial : R516
SUBserial : S-0115B

Misschien heb je hier wat aan, overigens na 2 dagen volledig gebruik nog niets vreemds gemerkt. Khoop dat het zo blijft... :)

• Venxir
  • Laatst online: 11:58
Novah schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:37:
Mijn set, eentje van de nieuwste revisie (2 dagen oud):

PODserial : R516
SUBserial : S-0115B

Misschien heb je hier wat aan, overigens na 2 dagen volledig gebruik nog niets vreemds gemerkt. Khoop dat het zo blijft... :)
Waar heb jij deze gekocht, ik zit namelijk ook te kijken naar deze set.

If it aint broke, fix it till it is!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-10 14:26
Ik heb een paar jaar geleden de z560 (4.1) set gekocht. Ik was, en ben daar erg enthousiast over. Toen der tijd heb ik met opzet niet gekozen voor de 5.1 versie maar nou ben ik de laatste jaren toch veel dvds gaan kijken, en dan is 5.1 geluid toch wel erg fijn. Ik wil dus gaan upgraden.

Vraag: Ik las al dat de speaker voet te draaien is, maar is deze ook onder een vensterbalk (10cm - op zijn kop) te monteren. En ik neem aan dat waneer ik mp3'tje luister deze gewoon via de front-left/right gaan?

• Shunt

Shunt

Boe

HermeS schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:43:
Ik heb een paar jaar geleden de z560 (4.1) set gekocht. Ik was, en ben daar erg enthousiast over. Toen der tijd heb ik met opzet niet gekozen voor de 5.1 versie maar nou ben ik de laatste jaren toch veel dvds gaan kijken, en dan is 5.1 geluid toch wel erg fijn. Ik wil dus gaan upgraden.

Vraag: Ik las al dat de speaker voet te draaien is, maar is deze ook onder een vensterbalk (10cm - op zijn kop) te monteren. En ik neem aan dat waneer ik mp3'tje luister deze gewoon via de front-left/right gaan?
de speaker voet van wat ?:
over welk setje heb je het ?

Game PC

• HermeS
Shunt schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:45:
[...]

de speaker voet van wat ?:
over welk setje heb je het ?
hmm dat is idd beetje vreemd nee gezet van me.

Ik wil de center speaker onder een soort van vensterbank monteren. Maar de vensterbank is slechts 10cm diep. Het gaat over de z5500 set.

• Shunt

Shunt

Boe

HermeS schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:21:
[...]

hmm dat is idd beetje vreemd nee gezet van me.

Ik wil de center speaker onder een soort van vensterbank monteren. Maar de vensterbank is slechts 10cm diep. Het gaat over de z5500 set.
ok nu snappe ik :P
jah dat kan teminste als het past.
en mp3 kan je over 4 speakers krijgen 2x stereo (vind ik het beste klinken het vult dan meteen de ruimte)

Game PC

• HermeS
Ok bedankt, dan ga ik hem volgende week bestellen. Wil namelijk wel de nieuwe revisie hebben ;)

• Novah
Venxir schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:57:
Waar heb jij deze gekocht, ik zit namelijk ook te kijken naar deze set.
Besteld via Parts and Bytes (reclame? :o)

Maar hij heeft hem niet standaard op voorraad, ik kreeg deze voor meerprijs van een Z2200 die ik met garantie had teruggestuurd. Maja, deze winkel is super voor mij, hij zit hier om de hoek en hijs heel erg goed geprijst gewoon, service is ook top.

Over de set:
Ik ben echt heel erg tevreden over de Pro Logic II decoder. Damn ik had daar niet zo heel veel van verwacht maar met alles wat een 2.0 track heeft filtert hij alles netjes uit en maakt hij echt een goede illusie van een volledige 6 kanaals track. Voorbeeld: Stukje uit een film waarbij overal publiek om je heen in stadion juicht en mensen midden op het veld praten. Je hoofd die stemmen netjes over de center speaker en het gejuich netjes met delay verspreid over alle back en front speakers. De muziek hoor je dan echt netjes verdeeld daar tussendoor. Maar ook andere omgevingsgeluidsjes, hij kan echt frequenties er goed uitpakken, netjes gedaan :)
Is natuurlijk niet persee over de set maar over het werkje van Dolby, en alle decoders die Pro Logic II aan boord hebben (vrijwel alles tegenwoordig :P)

[ Voor 59% gewijzigd door Novah op 25-06-2005 16:24 ]

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:37
Ik wou ook ff de 2300 gaan kopen, maar hij is op veel sites van de pricewatch niet leverbaar. Veel levertijden enzo, maar bij eentje in mijn buurt hadden ze em wel (levertijd 1 tot 5 werkdagen iig). Zijn ze nou weer wel goed leverbaar dan, of zou dit nog oude revisie zijn. Of heb je geen nieuwe revisie, maar zijn ze gewoon opnieuw leverbaar. Als ze der wel zijn, wat is der dan verandert?

Edit: Kheb em maar gewoon besteld, volges hun was het geen oude voorraad. En ik heb hier verder ook niks gelezen aan minpunten aan de Z-2300, dus dat zal wel goed komen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Barryvdh op 27-06-2005 10:39 . Reden: Kheb em besteld ]

• KopjeThee
  • Niet online
Ik heb Logitech zelf ook even gevraagd naar de veranderingen tussen de verschillende revisies van de Z-5500. Ik heb daarin het voorbeeld van de losse en vaste speakerkabels genoemd. Dit is wat ik als antwoord kreeg:

"Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u wilt weten wat het verschil tussen de
revisies van de Z-5500 precies is.

Zoals u zelf al aangeeft, is het enige verschil de aansluitingen van de
speakers op de subwoofer. Helaas is er aan de doos niet te zien welke
speakerset u zult ontvangen.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben
betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op."

Dit vind ik vreemd, aangezien het er op lijkt dat mensen met nieuwe revisies van de speaker set minder last van brommen en plopjes lijken te hebben. Is dat mijn verbeelding? Of wil Logitech gewoon niet zeggen dat er is mankeert aan de oudere versies van hun product? Of is het "brom en plop" probleem op te lossen door wat te rommelen met de aansluitingen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:46

Epsilon

Shunt schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:55:
[...]

ok nu snappe ik :P
jah dat kan teminste als het past.
en mp3 kan je over 4 speakers krijgen 2x stereo (vind ik het beste klinken het vult dan meteen de ruimte)
Door de hem op PLII Music te zetten en de surround speakers iets harder te zetten (die blijven iets achter kwa volume) heb je ook de center speaker er bij ;)

Overigens de 516 versie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Epsilon op 27-06-2005 13:33 ]

• Shunt

Shunt

Boe

kopjethee schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:21:
Ik heb Logitech zelf ook even gevraagd naar de veranderingen tussen de verschillende revisies van de Z-5500. Ik heb daarin het voorbeeld van de losse en vaste speakerkabels genoemd. Dit is wat ik als antwoord kreeg:

"Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat u wilt weten wat het verschil tussen de
revisies van de Z-5500 precies is.

Zoals u zelf al aangeeft, is het enige verschil de aansluitingen van de
speakers op de subwoofer. Helaas is er aan de doos niet te zien welke
speakerset u zult ontvangen.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben
betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op."

Dit vind ik vreemd, aangezien het er op lijkt dat mensen met nieuwe revisies van de speaker set minder last van brommen en plopjes lijken te hebben. Is dat mijn verbeelding? Of wil Logitech gewoon niet zeggen dat er is mankeert aan de oudere versies van hun product? Of is het "brom en plop" probleem op te lossen door wat te rommelen met de aansluitingen?
ik gok dat er gewoon niets over gemeld is. er is duidelijk een nieuwe reversie uit (waarschijnlijk geen veranderingen die noemswaardig zijn)
Epsilon schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:32:
[...]

Door de hem op PLII Music te zetten en de surround speakers iets harder te zetten (die blijven iets achter kwa volume) heb je ook de center speaker er bij ;)

Overigens de 516 versie ;)
ik vind 2x stereo toch een stuk mooier klinken dat PLII music vind ik maar niets. het geluid vervormt dan toch in mijn oren. ook is het in eens een stuk doffer.

Game PC

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
Met PL2 music heb je wel de beste bass >:)

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:29:
Met PL2 music heb je wel de beste bass >:)
meeste is niet beste ;).
ik vind de bass dan ook nog eens doffer worden en gewoon harder. en dat wil ik niet bij een vocal nummer.

Game PC

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
treu :) maar het klinkt in mijn oren wat dieper. Het vreemde vind ik wel dat ik eigenlijk 6CH direct gewoon het beste vind klinken met muziek. Kan niet met digitaal singnaal

[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-06-2005 16:58 ]

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

goh, dus ze doen er eindelijk wat aan bij logitech?

mooi :) dan hoop ik dat over 3 weken die plopjes ook weg zijn (bij de nieuwe versie) dan kan ik na m'n vakantie m'n boze mail sturen :)

ik wordt echt gek van die plopjes!!

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Ik ben dus op zoek naar statiefjes voor de boxen op te zetten... Bij Vandenborre hebben ze er, 50 euro PER 2stuks !! dus 100 euro 8)7 :/ ze zijn wel mooi en passen wel, moet er enkel nog een groter plaatje op zetten dan dat de boxen stabiel staan.

Maar heb ze nog niet gekocht, vindt het veel geld :(

Niemand die andere optie weet of waar ze ergens goedkoper zijn ? Bv : IKEA, heb gehoord dat ze er daar hebben... Maar dat is niet bij de deur, wil er wel naartoe gaan maarja... niet voor niets |:( Iemand die weet of IKEA steuntjes heeft waar de boxen op kunnen staan ?

EDIT : Z-5500 LOGITECH BOXEN ( enkel de Lrear, Rrear, Lfront en Rfront moeten op statiefjes )

:7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 13:13 ]

• k5052
  • Laatst online: 13:23
offtopic:
Ik ben dus op zoek naar statiefjes voor de boxen op te zetten... Bij Vandenborre hebben ze er, 50 euro PER 2stuks !! dus 100 euro

:D lees ik dit goed of typ jij het vaut?

[ Voor 23% gewijzigd door k5052 op 29-06-2005 15:37 ]

Verwijderd

kenny89 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 15:37:
offtopic:
Ik ben dus op zoek naar statiefjes voor de boxen op te zetten... Bij Vandenborre hebben ze er, 50 euro PER 2stuks !! dus 100 euro

:D lees ik dit goed of typ jij het vaut?
hoe bedoel je ?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Jij zegt: 50 euro per 2 stuks.

Dat is dus 2 voor 50 euro. Maar daarna zeg je dus dat het 100 euro is. :P Wat is het nu dan? 100 euro voor 2 of 50 euro voor 2?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.