Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
schnumi schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:49:
Jij zegt: 50 euro per 2 stuks.

Dat is dus 2 voor 50 euro. Maar daarna zeg je dus dat het 100 euro is. :P Wat is het nu dan? 100 euro voor 2 of 50 euro voor 2?
Ik denk dat de edit dit wel duidelijk heeft gemaakt?
EDIT : Z-5500 LOGITECH BOXEN ( enkel de Lrear, Rrear, Lfront en Rfront moeten op statiefjes )
4 standaardjes zijn er nodig, die 50 euro kosten per 2. In totaal dus 100 euro. Of zit ik er naast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40
Yo, kheb net de Logitech Z-2300 binnengehaald en et is een mooi dingetje. Maar ligt dat nou aan mij, of vervormen die sattelietjes redelijk snel. De subwoofer zelf doet dat niet (goh). Tegen de tijd dat ie gaat vervormen staat ie nog harder dan dat je hem zou willen zetten, maar toch wel jammer opzich.
Ligt misschien ook wel beetje aan mijn muziek, hardcore en hardstyle enzo :*)

Wel wreed geluid verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kopjethee schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:02:
[...]

Ik denk dat de edit dit wel duidelijk heeft gemaakt?

[...]

4 standaardjes zijn er nodig, die 50 euro kosten per 2. In totaal dus 100 euro. Of zit ik er naast? :)
idd, voor de 4 boxen natuurlijk, dus 50 euro x 2 :) Heb er al gevonden .... IKEA, 22.50 euro, samen 45 euro... ZIjn heel mooi, moet juist een groter plaatje maken waar ze dan op kunnen staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:44
Ik heb net mijn Logitech Z-5500 Digital setje binnen. Ik lees net het één en ander over over nummers. Op mijn center staat: 'PID: R516'.

Verder heb ik geen plopjes, ik heb hem echter nog niet digitaal geprobeerd, daar moet ik eerst zo'n verloopstekkertje voor hebben. Ik heb namelijk een Sound Blaster Audigy 2 ZS. Ik vind hem nu al geweldig klinken, ben benieuwd hoe hij digitaal klinkt.

En over die brom, die hoor ik alleen als ik mijn oor 5 centimeter van de subwoofer hou en dan is het ook maar een 'brommetje'. Maar voor zo'n monster vind ik dat absoluut niet erg, en ik hoor het vanaf mijn stoel/bank toch niet. Als ik achter mijn pc zit heb ik toch een stofzuiger (de ventilators) naast me staan.

Zelf vind ik ook 6CH Direct het lekkerst klinken, geeft een heerlijk ruimtelijk, vol effect. Uiteraard, smaken verschillen.

Ik ben tot nu toe zéér tevreden. Nu nog digitaal proberen!

Edit: Ik vergeet te melden dat je de speakers nu zelf moet aansluiten, aangezien ik las dat deze in de voorgaande versies vaste bedrading had. Dus nu gewoon een zwart en een rood draadje aan de speaker bevestigen. Dat geld ook voor de bevestiging aan de subwoofer.

[ Voor 15% gewijzigd door N-Freak op 30-06-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Het is in dit topic al een paar keer eerder gevraagd, maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden. Waar hebben jullie hem gekocht ? En hebben ze daar de nieuwe versies ?

winkels : pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1)

Parts and Bytes heeft ze niet op voorraad, en verwachte leverdatum is half augustus.

Dus waar heb je het setje gekocht ? Is het de nieuwste versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
www.empc.nl (mag ik dat wel zo zeggen?)

Maar goed, net even rond gekeken. Ik denk dat ik inderdaad de 'nieuwste' versie heb. En ik ben met stroom, lampen en dergelijke gaan rotzooien. Geen plopjes.

Center: R516
Sub: S-0115B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
EMPC : Het artikel is op dit moment niet op voorraad bij ons of onze leverancier (s) en zal door ons besteld moeten worden. Het is mogelijk dat de distributeur dit product al in bestelling heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Barrytje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:17:
Yo, kheb net de Logitech Z-2300 binnengehaald en et is een mooi dingetje. Maar ligt dat nou aan mij, of vervormen die sattelietjes redelijk snel. De subwoofer zelf doet dat niet (goh). Tegen de tijd dat ie gaat vervormen staat ie nog harder dan dat je hem zou willen zetten, maar toch wel jammer opzich.
Ligt misschien ook wel beetje aan mijn muziek, hardcore en hardstyle enzo :*)

Wel wreed geluid verder :)
ik heb ze nu wat meer dan een week dus heb ook flink getest, maar ik heb niet echt vervorming gehoord. Misschien een heel klein beetje als ik het volume half open heb, maar eigenlijk kan ik dan niet meer horen of de speaker vervormen of mijn trommelvlies :P
In elk geval heb ik tot normale luisterbare volumes geen last.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een maand de z5500, ik ben er qua films heel erg tevreden over, ze klinken bijna zoals in de bioscoop en ik eindig een film met dat gevoel dat je de wereld aankan, wat je in feite ook in de bioscoop hebt, het maakte mijn home cinema af want ik had al een grote tv (82cm breedbeeld) en ik mistte dit toch wel.

Het enige wat ik merkte is dat het geluid bij sommige nummers (muziek) iets later inspringt, alsof de eerste seconde wegvalt, dit heb ik niet bij mijn hoofdtelefoon die op analoge aansluiting van mijn SB Audigy 2 Platinum Ex is aangesloten, iemand dit ook opgevallen?

Hij is inderdaad erg gevoelig voor veranderingen op het stroomnet bij het aanzetten van de tv/monitor of bij het aanspringen van de koelkast die op een totaal ander stopcontact zit, het irriteert me niet heel erg.

Al met al het geld meer dan waard, ik had er minder van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Dat plopjes gedoe verschilt volgens mij echt per set. Ik heb de eerste set met de vaste kabels. Geen plopjes of harde brommen. Ruis is pas echt te horen als ik de muziek stop en het volume op 75% zet. Als ik het volume op 3 streepjes heb en ik leg m'n oor tegen een speaker aan dan hoor ik wel dat het een heel erg klein beetje ruist en een heel zacht bromtoontje er doorheen, zelfde als wat de subwoofer heeft.

In m'n slaapkamertje met de PC aan heb ik nergens last van, geen ruisgeluiden of brommen, geen plopjes ook al doe je het licht aan. Zit hier boven zonder geaarde stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:18:
Ik heb nu sinds een maand de z5500, ik ben er qua films heel erg tevreden over, ze klinken bijna zoals in de bioscoop en ik eindig een film met dat gevoel dat je de wereld aankan, wat je in feite ook in de bioscoop hebt, het maakte mijn home cinema af want ik had al een grote tv (82cm breedbeeld) en ik mistte dit toch wel.

Het enige wat ik merkte is dat het geluid bij sommige nummers (muziek) iets later inspringt, alsof de eerste seconde wegvalt, dit heb ik niet bij mijn hoofdtelefoon die op analoge aansluiting van mijn SB Audigy 2 Platinum Ex is aangesloten, iemand dit ook opgevallen?

Hij is inderdaad erg gevoelig voor veranderingen op het stroomnet bij het aanzetten van de tv/monitor of bij het aanspringen van de koelkast die op een totaal ander stopcontact zit, het irriteert me niet heel erg.

Al met al het geld meer dan waard, ik had er minder van verwacht.
en over welke reversie hebben we het hier ?
want volgens mij heb jij nog de oude de 13 serie de nieuwe 16 serie heeft nog zo goed als geen echte klachten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, heb een probleem...
Ik heb XEAR 3D op me pc... ( voor geluid )

ALs ik de test laat lopen van : left front, right front, hoor ik dit enkel bij :

DIRECT 6 CH Direct : hoor ik de test door alle boxen, zoals het moet zijn, enkel als ze zegt : CENTER, komt dit deer de sub, en omgekeerd ook, dus ook SubWoofer komt door de center.

Ik heb het bijd e rest NIET, dus movie, music, stereo, stereo X 2 niet. Ook niet bij OPTICAL daar heb ik het ook niet.

Wat ik wel zowiezo OVERAL heb is de left front en de right front... Dat is alles..

wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tieptyfus is uitgebroken of zo? in andere topicjes lees ik ook belabberde postjes....

[rml]VerkerkSander in "[ Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic ..."[/rml]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Ik heb mijn Z-5500 sinds vandaag digitaal draaien. En ik ben helemaal van de wereld. Geweldig!

Ik las dat iemand zei dat hij/zij last had van een late inval (de eerste seconde miste van een geluidje/stuk muziek). Dit heb ik niet. Hij geeft ook constant een signaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-Freak schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:00:
Ik heb mijn Z-5500 sinds vandaag digitaal draaien. En ik ben helemaal van de wereld. Geweldig!

Ik las dat iemand zei dat hij/zij last had van een late inval (de eerste seconde miste van een geluidje/stuk muziek). Dit heb ik niet. Hij geeft ook constant een signaal door.
Dit wordt volgens mij veroorzaakt door het overschakelen van het geluid. Ik heb het ook namelijk. Mijn pc is optisch aangesloten en als ik mp3tjes op heb staan en dan ineens overschakel naar een digitale dvd, hoor je ongeveer 1 seconde en vaag geluidje en dan pas komt het geluid van de digitale bron (de dvd in dit geval). Stoor me er niet echt aan eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 18:01:
OK, heb een probleem...
Ik heb XEAR 3D op me pc... ( voor geluid )

ALs ik de test laat lopen van : left front, right front, hoor ik dit enkel bij :

DIRECT 6 CH Direct : hoor ik de test door alle boxen, zoals het moet zijn, enkel als ze zegt : CENTER, komt dit deer de sub, en omgekeerd ook, dus ook SubWoofer komt door de center.

Ik heb het bijd e rest NIET, dus movie, music, stereo, stereo X 2 niet. Ook niet bij OPTICAL daar heb ik het ook niet.

Wat ik wel zowiezo OVERAL heb is de left front en de right front... Dat is alles..

wat nu ?
dit is gewoon
alleen 6 channel geeft een echt 5.1 geluid via de geluidskaart. de rest alleen als je een digitale 5.1 bron open hebt staan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Hoe zit het trouwens met de 'alleen digitale uitvoer' optie in het Creative menu. In de begin post staat dat ik deze moet aanvinken, maar dan moet ik hem telken weer uitvinken als ik een spel ga spelen (daar heb je immers 'Direct 6 CH' voor nodig).

Als ik hem uitgevinkt laat werkt het allebei en ik heb daar nog geen problemen mee ondervonden.

Zijn die er wel, kan ik het uitgevinkt laten staan zonder gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Even een schopje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben wel erg benieuwd geworden naar dit setje en zit dan ook wel te denken om hem aan te schaffen. Maar eerst wil ik weten wat jullie van de muziekprestaties van dit setje vinden. Ik ben nogal sceptisch tegen 5.1 setjes omdat er vaak nogal veel bas in zit. Is dit goed te regelen of is de subwoofer eigenlijk gewoon te sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Jelte schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:46:
Ik ben wel erg benieuwd geworden naar dit setje en zit dan ook wel te denken om hem aan te schaffen. Maar eerst wil ik weten wat jullie van de muziekprestaties van dit setje vinden. Ik ben nogal sceptisch tegen 5.1 setjes omdat er vaak nogal veel bas in zit. Is dit goed te regelen of is de subwoofer eigenlijk gewoon te sterk?
Dit is heel erg goed te regelen, als je wilt kun je de bas zelfs weg halen. Verder kun je regelen of de achterboxen veel, of juist weinig inbrengen.

Als het geld voor een set als deze over hebt, dan zou ik het zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Eerst nog maar eens luisteren. Weet iemand nog een winkel in nijmegen/arnhem/deventer waar ze deze hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ga eerst maar eens luisteren en waarschijnlijk hoor je dan meteen dat je beter voor een mooi stereo setupje kan gaan van rond de 300 euro.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jah, maar dan heb je weer geen 5.1 voor je films/spelletjes.. het is allemaal compromissen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petethechop
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Heb recentelijk een Z-5500 aangeschaft en deze op mijn Audigy 2 aangesloten op de digitale uitgang. Heb zelf een coax kabel (voorheen gebruikt voor BNC netwerk) voorzien van aan de ene kant een 3,5 mm mono plug en aan de andere kant een tulpje.

Nu heb ik bij films geen center kanaal (speech) als ik in PowerDVD de uitgang op SPDIF zet. Ik heb wel weer speech als ik 'm op "4 speakers" zet, maar daar heb ik m'n 5500 niet voor gekocht. Ook heb ik geen DTS geluid (helemaal niet), maar wel Dolby Digital

Ik heb de Audigy softwarematig op "digital out only" staan, en verder alles op 5.1 (in control panel en Creative Console oid).

Kan het de kabel zijn die misschien een verkeerde impedantie heeft (geen idee of dat uberhaupt kan), moet ik het zoeken in de software, of is m'n 5500 gaar?

Wie kan me helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
petethechop schreef op zondag 03 juli 2005 @ 20:14:
Heb recentelijk een Z-5500 aangeschaft en deze op mijn Audigy 2 aangesloten op de digitale uitgang. Heb zelf een coax kabel (voorheen gebruikt voor BNC netwerk) voorzien van aan de ene kant een 3,5 mm mono plug en aan de andere kant een tulpje.

Nu heb ik bij films geen center kanaal (speech) als ik in PowerDVD de uitgang op SPDIF zet. Ik heb wel weer speech als ik 'm op "4 speakers" zet, maar daar heb ik m'n 5500 niet voor gekocht. Ook heb ik geen DTS geluid (helemaal niet), maar wel Dolby Digital

Ik heb de Audigy softwarematig op "digital out only" staan, en verder alles op 5.1 (in control panel en Creative Console oid).

Kan het de kabel zijn die misschien een verkeerde impedantie heeft (geen idee of dat uberhaupt kan), moet ik het zoeken in de software, of is m'n 5500 gaar?

Wie kan me helpen???
Heb je de decoder van creative ook uitgezet in het controle panel? Anders gaat je geluidskaart het decoden.

Aan je kabel kan het bijna niet liggen, ik gebruik zelf een tulp kabeltje, aangezien je het verschil niet kan merken. Dat merk je enkel wanneer er beeld bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Logitech Z-5300 nog ergens te koop? ik zie hem echt nergens meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petethechop
N-Freak schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:00:
[...]

Heb je de decoder van creative ook uitgezet in het controle panel? Anders gaat je geluidskaart het decoden.

Aan je kabel kan het bijna niet liggen, ik gebruik zelf een tulp kabeltje, aangezien je het verschil niet kan merken. Dat merk je enkel wanneer er beeld bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petethechop
N-Freak schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:00:
[...]

Vreemd, maar dat deed 't 'm wel! Dit had ik voorheen ook al geprobeerd, maar tevergeefs. Na het opnieuw erop zetten van Windows, werkt het perfect na het uitzetten van Creative's decoder! Wat een geluidje geeft die 5500 nu zeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik heb een probleem en ik ben bijna bang om het hier te melden aangezien dit topic al eerder hier beschreven is :-) (wat ontaarde in een ordinaire ruzie over of dit nou wel of niet de z5500 een slecht product maakt).

Ik heb last van "plopjes" in de Z 5500.

Het volgende is de opstelling:
- PC (netjes op geaard stopcontact)
- Speakers (z 5500 heeft geen aarde)

Wanneer ontstaan de "plopjes": in ieder geval bij traditionele schakelingen (lichtknop aan/uit) en ook het aanslaan van apparatuur.
Inmiddels ontdekt dat het "ploppen" zich niet voordoet indien er een electronische schakeling wordt gebruikt (zoals een dimmer met afstandbediening). Het lijkt er dus up dat het plaatsvind op het moment dat er een "vonk" op het electriciteitsnet ontstaat.

Wat ik ook heb gemerkt dat het betreffende apparaat wel op dezelfde groep moet zitten. Apparaten en schakelingen op een andere groep hebben geen effect.

Ook merk ik dat snel of relatief langzaam het licht aan en uit doen een effect op de plop heeft.

Heb inmiddels ook een speciale stekkerdoos met piekfilter ertussen gezet, ook zonder resultaat.

Anders dan bij Logitech gaan klagen, wat ik absoluut ga doen zodra ik geen oplossing heb, hebben jullie nog serieuze suggesties om het probleem op te lossen??

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petethechop
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:19:

Tsja, leg ff een aparte stroomgroep aan zou ik zeggen. ;)
Ik heb het probleem ook met mijn 5500, maar kan er erg goed mee leven. Tenzij het natuurlijk op den duur schadelijk is voor mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:09:
Is de Logitech Z-5300 nog ergens te koop? ik zie hem echt nergens meer!
ik denk het niet, een paar maanden geleden wilde ik ook een 5300 hebben, maar die was bijna overal weg, alleen bij de mediamarkt stond er nog 1 (showmodel), die ik met korting mee kon nemen.

nu heb ik een 5500 omdat de 5300 kapot was, en logitech geen 5300's meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nick_haak schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:26:
[...]

ik denk het niet, een paar maanden geleden wilde ik ook een 5300 hebben, maar die was bijna overal weg, alleen bij de mediamarkt stond er nog 1 (showmodel), die ik met korting mee kon nemen.

Erg jammer :( het waren hele mooie speakers voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
nick_haak schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:26:
[...]

Dat is erg jammer! Volgens zijn er nu geen mainstream boxen meer voor rond de 150 euro.Dat is wel jammer.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:19:
Jongens ik heb een probleem en ik ben bijna bang om het hier te melden aangezien dit topic al eerder hier beschreven is :-) (wat ontaarde in een ordinaire ruzie over of dit nou wel of niet de z5500 een slecht product maakt).

Het volgende is de opstelling:
- PC (netjes op geaard stopcontact)
- Speakers (z 5500 heeft geen aarde)

Wanneer ontstaan de "plopjes": in ieder geval bij traditionele schakelingen (lichtknop aan/uit) en ook het aanslaan van apparatuur.
Inmiddels ontdekt dat het "ploppen" zich niet voordoet indien er een electronische schakeling wordt gebruikt (zoals een dimmer met afstandbediening). Het lijkt er dus up dat het plaatsvind op het moment dat er een "vonk" op het electriciteitsnet ontstaat.

Wat ik ook heb gemerkt dat het betreffende apparaat wel op dezelfde groep moet zitten. Apparaten en schakelingen op een andere groep hebben geen effect.

Ook merk ik dat snel of relatief langzaam het licht aan en uit doen een effect op de plop heeft.

Heb inmiddels ook een speciale stekkerdoos met piekfilter ertussen gezet, ook zonder resultaat.

Anders dan bij Logitech gaan klagen, wat ik absoluut ga doen zodra ik geen oplossing heb, hebben jullie nog serieuze suggesties om het probleem op te lossen??

De nieuwe revisie heeft het niet meer. Ik heb er in elk geval nog niets over gehoord en zelf ook geen 'plopjes' of andere problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 20:04
Hallo jongens,

Ik heb een Logitech Z-3, en ik wil misschien een andere geluidskaart nemen ipv onboard ALC850 met AC97 codec. Ik wil misschien een Terratec Xfire 1723 (met een VIA 1723 chip, AC97) geluidskaart nemen of een Creative Audigy 2 ZS. Heeft dat veel zin? Ik luister veel muziek en speel regelmatig games.

alvast bedankt.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Binnenkort wil ik, als ik mijn rijbewijs heb gehaald, mijn Z-680 in mijn auto bouwen. Nu ben ik even op zoek gegaan en heb ik wat omvormers gevonden die 12v naar 230v om kunnen zetten (via de aansteker aansluiting in de auto). Die krengen zijn vrij prijzig en ik zag er een die een continu vermogen van 300W kan leveren. Is dat genoeg? Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik de boxen vol aan zal hebben (=500W), want dat gaat echt veel te hard. Hopelijk kan iemand me verder helpen

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:15:
Hallo,

Binnenkort wil ik, als ik mijn rijbewijs heb gehaald, mijn Z-680 in mijn auto bouwen. Nu ben ik even op zoek gegaan en heb ik wat omvormers gevonden die 12v naar 230v om kunnen zetten (via de aansteker aansluiting in de auto). Die krengen zijn vrij prijzig en ik zag er een die een continu vermogen van 300W kan leveren. Is dat genoeg? Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik de boxen vol aan zal hebben (=500W), want dat gaat echt veel te hard. Hopelijk kan iemand me verder helpen

JanWillem
het werkelijke vermogen van die z-680 zal niet hoger liggen als 100 W op maximale belasting.
die wattages zijn totale onzin.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:47:
[...]

het werkelijke vermogen van die z-680 zal niet hoger liggen als 100 W op maximale belasting.
die wattages zijn totale onzin.
Dat las ik inderdaad in een ander topic ook al. Had namelijk nog even een speciaal topic aangemaakt... Wel apart dat Logitech zulke waardes opgeeft dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:22:
[...]

Dat las ik inderdaad in een ander topic ook al. Had namelijk nog even een speciaal topic aangemaakt... Wel apart dat Logitech zulke waardes opgeeft dan...
apart natuurlijk niet dat heet marketing dat doet ieder bedrijf zo'n beetje wel.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:15:
Binnenkort wil ik, als ik mijn rijbewijs heb gehaald, mijn Z-680 in mijn auto bouwen. Nu ben ik even op zoek gegaan en heb ik wat omvormers gevonden die 12v naar 230v om kunnen zetten (via de aansteker aansluiting in de auto). Die krengen zijn vrij prijzig en ik zag er een die een continu vermogen van 300W kan leveren. Is dat genoeg? Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik de boxen vol aan zal hebben (=500W), want dat gaat echt veel te hard. Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Ik weet hier niet veel van af hoor, maar die 500W geeft volgens mij alleen aan dat de luidsprekers niet meer dan zoveel energie om kunnen zetten in geluid, anders gaan ze kapot. Veel interessanter is het dan om te weten hoeveel de versterker levert en hoe efficient die versterker is. Dan zou je het verbruik weten. Mijn gok is dat de ingebouwde Logitech versterker heel veilig onder die grens blijft. Verder kan zo'n omvormer misschien niet 100% efficient zijn in het omzetten van energie. Zou aanraden om het verbruik van de speakers eens te meten gewoon thuis in het stopcontact. En als je dan nog twijfelt (verbruik speakers > 100W of zo) zegt de handleiding van de omvormer misschien nog wel iets over de efficientie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De omvormer was als het goed is 90% effectief. Dus dan zou je nog zeker 270W overhouden. Moet ruim voldoende zijn dus :) Ik weet genoeg, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:35:
De omvormer was als het goed is 90% effectief. Dus dan zou je nog zeker 270W overhouden. Moet ruim voldoende zijn dus :) Ik weet genoeg, bedankt!
Hoezo hou je 270W over? Is 300W het maximale wat je van de accu kunt krijgen?

Dit lijkt mij trouwens bij nader inzien erg veel voor een accu. Weet je zeker dat de accu dan niet leeg loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Laatst online: 08-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:35:
Je kunt toch gewoon het wattage berekenen?

(Voltage * ampere)

Dan tel je daar nog 15% bijop en dan weet je hoeveel vermogen de omvormer moet hebben.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Hmm, ik heb vorige week de Logitech Z-2300 gekocht, maar nou kraakt mijn linkerspeakertje ineens ofzo :?
Das toch nie normaal dat ie da zomaar krijgt? Kan da liggen aan te lang en te hard muziek spelen? (heb zondag namelijk klein examenfeestje gehouden 8) ) Maar toen stond ie nie zo hard dat ie ging vervormen ofzo. Dus das wel een beetje vreemd vind ik. (En storend :/ )
Maar da valt toch onder de garantie? Vindt et iig maar vreemd. Koop ik voor 130 euro een mooi setje, is ie al na een week nie meer goed :/

Mijn rechterspeaker klinkt trouwes nog wel helemaal goed, terwijl die wel steeds evenhard heeft gestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Barryvdh op 05-07-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:16
kopjethee schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:17:
[...]

Hoezo hou je 270W over? Is 300W het maximale wat je van de accu kunt krijgen?

Dit lijkt mij trouwens bij nader inzien erg veel voor een accu. Weet je zeker dat de accu dan niet leeg loopt?
Bij 250-300 watt will dat wel leeg lopen als je lange tijd naar muziek luistert.
Je moet echter niet vergeten dat een auto lampje ook al inde richting van de 2x60watt gaat (achter zal het wat minder zijn).

Ik heb daarnet mijn setje gemeten kwa verbruik (z560, 4.1) en die doet als ik hem hard zet 35-40 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom. Als je rijdt kan de accu dat denk ik wel bijhouden. Autolampen zijn volgens mij standaard 40W, maar zo is er nog veel meer. Wat denk je dat airco bijvoorbeeld wel niet kost. En ik hoor nu overal vandaan dat de set niet heel veel meer dan 100-150W zal trekken als ie hard staat. Nouja, dat moet iig makkelijk lukken dan. Ik ga iig proberen zo`n omvormer te regelen en als alles goed lukt zal ik wel foto's posten. Hoop alleen dat het mooi klinkt, want in het andere topic zeggen veel mensen dat goedkope speciale autoboxen veel beter zullen klinken in een auto :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:51:
Daarom. Als je rijdt kan de accu dat denk ik wel bijhouden. Autolampen zijn volgens mij standaard 40W, maar zo is er nog veel meer. Wat denk je dat airco bijvoorbeeld wel niet kost. En ik hoor nu overal vandaan dat de set niet heel veel meer dan 100-150W zal trekken als ie hard staat. Nouja, dat moet iig makkelijk lukken dan. Ik ga iig proberen zo`n omvormer te regelen en als alles goed lukt zal ik wel foto's posten. Hoop alleen dat het mooi klinkt, want in het andere topic zeggen veel mensen dat goedkope speciale autoboxen veel beter zullen klinken in een auto :o
Laten het tzt even weten want ik zit er ook over te denken omdat met mijn z560 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HermeS schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:55:
[...]

Laten het tzt even weten want ik zit er ook over te denken omdat met mijn z560 te doen.
Doe ik zeker. Je kunt het ook hier volgen: Logitech Z-680 in auto bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik heb sinds 1 1/2 maand de 5500 en heb last dat het apparaat niet meer werkt via afstandsbediening als die en tijdje (15 min) aan heb staan,
Is iemand die daar ervaring mee hebt of heeft gehad?
het lijkt dat die te warm wordt op een gegeven moment, want als die effe weer op standby heeft gestaan doet de afstandbedining het weer!

Afvast beankt voor jullie reactie!

Groeten van het feestbeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nogmaals dan maar :)

Weet iemand een winkel in nijmegen/arnhem/deventer die de logitech z5500 te beluisteren heefT? Dan kan ik even gaan luisterne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister bij de MediaMarkt de X-530 gekocht voor 64 euro.
Ik ben 'm nu aan t installeren; maar ik heb niet echt een standaard bureau dus de tweeters moeten op speciale posities geplaatst worden (hoog in de kast etcetera..).
Nu wordt je door Logitech eigenlijk gedwongen om de RightFront als "volumeregelaar/aanuit-knop"-speaker te gebruiken. Hier kan ik echter heel moeilijk bij.
Nu wil ik liever mijn LeftFront als speaker gebruiken die het volume regelt. Dit lijkt mij niet te kunnen omdat de RightFront een speciale aansluiting heeft.

Ben ik de enige met dit probleem of is er een simpele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02
Sorry guys, deze vraag is vaker gesteld op diverse forums maar het antwoord is niet echt up-2-date meer. Ik ben opzoek naar een shop waar de staanders, zuilen, statieven ( :+ of hoe je het ook wilt noemen :+ ) te koop zijn voor de logitech z-5500 - voor de twee rear speakers. De winkels die eerder genoemd worden op andere forums hebben het niet meer in hun assortiment volgensmij 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hitmixer schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:49:
Sorry guys, deze vraag is vaker gesteld op diverse forums maar het antwoord is niet echt up-2-date meer. Ik ben opzoek naar een shop waar de staanders, zuilen, statieven ( :+ of hoe je het ook wilt noemen :+ ) te koop zijn voor de logitech z-5500 - voor de twee rear speakers. De winkels die eerder genoemd worden op andere forums hebben het niet meer in hun assortiment volgensmij 8)7 .
omdat ze niet bestaan.
dit is meerdere malen in alle losse delen voor gekomen.
simpel je moet of zelf iets maken of je moet een standaard vinden die er wel op kan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02
Thx, dat verklaart veel man... Ik was dat promotiefilmpje aan het checken op logitech.com en ik zag daar die standaards... echt weer waardeloos dat ze die dingen niet verkopen. Nu een lange zoektocht voor mooie standaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb sinds kort ook de Z-5500, en ik kan niets anders zeggen dan dat het een dijk van een speakerset is :) Heerlijk geluid komt eruit.

Alleen heb ik 'm op de pc voor nu even aangesloten op een C-Media 8738 PCI 5.1 kaartje, Winamp ziet ook mijn 5.1 setup en stuurt 4.1 aan, perfect dus... Ware het niet dat winamp RANZIG veel bass uitstuurt... PowerDVD heeft dit niet als ik die op 6 speakers zet, en de optical ingang waar mijn digitale TV tuner aan hangt doet ook gewoon normaal... Hoe komt dit? Het geluid is helemaal uit balans... Ik heb het effect altijd op 6 Ch Direct staan, aangezien winamp toch netjes de uitgangen aanstuurt.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de retail versie inhoudt van de Z5500? Bij Yorcom hebben ze hem op voorraad, maar wel de retail versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:53:
Kan iemand mij vertellen wat de retail versie inhoudt van de Z5500? Bij Yorcom hebben ze hem op voorraad, maar wel de retail versie..
eh met doos ? :P
standaard dus

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Z-2200 dat ik nu een jaartje heb. Sinds een paar maanden komt er regelmatig gekraak / ruis uit de rechterspeaker als ik aan de Volume knop draai. Het gekraak is echt hard en niet om aan te horen als je even een de volume knop wat verder opendraait. Gekke is dat het alleen de rechterspeaker is, dit heb ik getest door de linker speaker op de rechteruitgang aan te sluiten en jawel hoor, dan komt het gekraak uit de linkerspeaker.

Komt dit vaker voor of is het gewoon 'gaar' ?
Eigenlijk wel klote want ik was niet van plan een Z-2300 aan te schaffen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij heb je van Logitech langer dan een jaar garantie hoor :) Zou eens contact met ze opnemen.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 2 jkaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*laat maar*

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niks van heel het gedoe om met Logitech contact op te nemen.
Moet ik bellen? Lijkt me wel het meest handige.. en snelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:10:
Ik snap niks van heel het gedoe om met Logitech contact op te nemen.
Moet ik bellen? Lijkt me wel het meest handige.. en snelste
Gewooon bellen uitleggen wat er aan de hand is. Ze zullen vragen als je de bon nog heb en wanneer je het gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Zoiets heb ik ook met mijn Logitech Z-2300, ook gekraak / geruis, alleen wel de hele tijd. Alleen uit de linker speaker. Soms valt het niet zo heel erg op, maar ik vind het wel gruwelijk irritant. En ik heb dat setje nog geen maand :/

Maar ik heb wel garantie via de winkel, moet zo'n RMA formulier invullen en dan heel mijn setje opsturen. Maar dat kost wel weer wat geld (18 kg versturen..) En dan ben ik hem ook nog even kwijt waarschijnlijk.

Via logitech zal dat wel hetzelfde gaan, ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Logitech heb je binnen 48 uur (meestal) een nieuwe set en je hoeft alleen wat kabels op te sturen naar Zwitserland (1,50 porto ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Hmm, dan zal ik da eens proberen eerst. Zal morgen maar ff bellen, heb namelijk geen zin om heel die set op te sturen en dan een week zonder geluid te zitten (kan nou natuurlijk nie zomaar weer mijn oude setje gebruiken na deze gehoord te hebben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Barrytje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:03:
Hmm, dan zal ik da eens proberen eerst. Zal morgen maar ff bellen, heb namelijk geen zin om heel die set op te sturen en dan een week zonder geluid te zitten (kan nou natuurlijk nie zomaar weer mijn oude setje gebruiken na deze gehoord te hebben :P)
je zal toch de kabels moeten af knippen om een nieuwe te krijgen ;)
dus je zal zoizo even zonder moeten zitten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Shunt schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:07:
[...]

hehe....

ik alvast NIET bij m'n toetsenbord...

Ik had een Desktop MX waarvan de oplader brak was en sommige knoppen op 't tobo haperden en... Ik heb niets moeten opsturen, ik kreeg een Desktop MX 3100 ( :*) :*) ) thuisgestuurd en daarna mocht ik de kabeltjes van de Desktop MX opsturen, wat ik overigens nog steeds moet doen! (Ik ben telkens vergeten het adres van Logitech Zwitserland op te zoeken :p)

Het kan zijn dat dit niet het geval is voor de luidsprekers van Logitech, maar ik ben iig zéér tevreden van Logitech's support :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Shunt schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:07:
[...]

Bij de laatste revisie zijn de kabels los!

Je kunt dus gewoon nieuwe kabeltjes kopen, die kan je dan zo weer in je speaker en subwoofer stoppen!

Of ze moeten nu zeggen 'knip de kabels door en gooi uw subwoofer uit het raam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil je dat doen met de kabel van de pod? Die is iets lastiger te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

N-Freak schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:15:
[...]

Bij de laatste revisie zijn de kabels los!

Je kunt dus gewoon nieuwe kabeltjes kopen, die kan je dan zo weer in je speaker en subwoofer stoppen!

Of ze moeten nu zeggen 'knip de kabels door en gooi uw subwoofer uit het raam'.
er zit zo'n hele dikke kabel aan de pod / (volume knop voor de 2300 en de 5300 owners.) die moet je af knippen ;)
doh :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Hmm, naja, die van mij heeft soieso geen losse kabeltjes. Die zitten gewoon aan de speakers vast. Maar moet nog steeds bellen, had nog geen tijd gehad, maar anders kan ik em alsnog naar die webshop terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Nou khad gebeld, maar die gast bij logitech zei dat ik em naar die webshop moest sturen, want ze hadden alleen een noodmaatregel als het niet anders kon, en dan moest ik al die zooi naar zwitserland sturen, zei hij. Dus dat schiet niet op. Heb dus maar gewoon RMA formulier ingevuld enzo bij de webshop, en dan maar hopen dat de volgende wat langer meegaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hartstikke bedankt :D
Ik krijg binnen een week een Z-2300 omdat de Z-2200 niet meer gemaakt wordt.
Hoef daarna alleen maar even mn stekkertjes op te sturen naar een adres in Zwitserland

Binnenkort eens even dat stuk van de SoundTouch naar de Sub doormeten en noteren,
dan kan ik er staks zelf een kabel met stekker tussen solderen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks moet ik dus die stekkers opsturen, maar hoe weten zijn van wie dat afkomt?
Wordt dat gecontroleerd oid?

Wie weet trouwens hoe je de SoundTouch open kunt krijgen?
De 4 parkertjes zijn eruit.. alleen de voorkant wil een beetje los...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Nadat ik de logitech z-680 bij een vriend van me had gehoord was ik verkocht en wilde zelf op zoek naar een logitech set. Ik Heb afgelopen uur even dit topic doorgelezen, maar lees echt belachelijk veel negatieve dingen over de 5500. mensen die hem zelfs tot 3x toe opnieuw hebben geleverd. Nu vraag ik me af of het wel de moeite waard is om voor de 5500 te gaan ipv de z680. De Z680 vind ik op zich een stuk mooier en de specs van de speakers zijn bijna hetzelfde (of ik moet nu iets over het hoofd zien). Kan ik dan beter voor de z680 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:13:
Hey,

Nadat ik de logitech z-680 bij een vriend van me had gehoord was ik verkocht en wilde zelf op zoek naar een logitech set. Ik Heb afgelopen uur even dit topic doorgelezen, maar lees echt belachelijk veel negatieve dingen over de 5500. mensen die hem zelfs tot 3x toe opnieuw hebben geleverd. Nu vraag ik me af of het wel de moeite waard is om voor de 5500 te gaan ipv de z680. De Z680 vind ik op zich een stuk mooier en de specs van de speakers zijn bijna hetzelfde (of ik moet nu iets over het hoofd zien). Kan ik dan beter voor de z680 gaan?
Dat probleem had ik ook. Maar ik ga hem uiteindelijk toch aanschaffen. Als je oplet zul je namleijk zien dat de klagende mensen dit vaak meerdere keren doen waarop het erger lijkt dan het is.

Daarnaast zeggen deze klagende mensen vaak zelf ook dat het voor zijn geld een goede set is. Ik heb nu de Z-570 en ga binnen kort een 5500 bestellen. En de laatste berichten vertellen zelfs dat veel klachten die er eerst waren opgelost zijn bij de nieuwe revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, je kan van een set van €300 niet het beste geluid van de wereld verwachten. Een set van 1 échte versterker en 5 speakers zal een beter geluid geven. Maar ook 10 keer duurder. Als je een goede set zoekt voor film en games is zowel de 5500 en de 680 een superkeuze. Wil je enkel naar muziek luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:02:
Wil je enkel naar muziek luisteren...
voor enkel muziek vind ik de creative megaworks serie beter klinken.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:02:
Tsja, je kan van een set van €300 niet het beste geluid van de wereld verwachten. Een set van 1 échte versterker en 5 speakers zal een beter geluid geven. Maar ook 10 keer duurder. Als je een goede set zoekt voor film en games is zowel de 5500 en de 680 een superkeuze. Wil je enkel naar muziek luisteren...
voor enkel muziek als in hardcore hardstyle en zooi dan zeg ik ja.
wil je muziek luisteren als clasiek en zooi dan zeg ik nee :P.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NaLiN schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:00:
[...]

voor enkel muziek vind ik de creative megaworks serie beter klinken.
En als je zou moeten kiezen tussen een Z-2300 en MegaWorks 250 D... Beide THX
Hoe belangrijk vinden jullie THX trouwens?

Zelf heb ik een Z-2200 gehad, en nu een Z-2300... Heb er geen één klacht over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:08:
[...]

Niet. Ten eerste is het niet de échte THX, en ten tweede wordt het merkje gekocht. Veel bedrijven hebben daar het geld niet voor (over), maar voldoen opzicht wel aan de certificering zelf.
Edit: Ten derde zegt THX ook niks over de klank van de speaker zelf die persoonlijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Seers op 27-07-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:08:
[...]

Zelf heb ik een Z-2200 gehad, en nu een Z-2300... Heb er geen één klacht over :)
ik heb ruim een jaar een 250d gehad en 1 week een logitech z-5500.
ik vond de 250d beter klinken als de z-5500.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Beter in de zin van "helderder" ? Ik heb die Creative Megaworks 5.1 bij Dynabyte gehoord en vond vooral de sattelites duidelijk beter klinken dan bij de Z-5500 (volgens mij 2-weg?), daar hoor je nooit iemand over. Bijna nooit kritiek op de Logitech setjes hier, alleen gezeik over kabeltjes (stop dat allemaal in de startpost, zijn we er vanaf).

Ik ga binnenkort een 2.1 setje aanschaffen (Altec Lansing ADA885 gaat naar studentenkamer, thuis nieuwe nodig) en zo te zien heb ik weinig keuze, Logitec Z2300, Creative 250D, Altec Lansing FX-6021, Altec Lansing MX-5021. De 5021 lijkt me ook wel wat, 2 weg sattelites en een betere subwoofer dan die van de 6021, alleen zijn Altec Lansing PC subwoofers nooit echt krachtig kwa frequentierespons, vooral die van de 6021 niet, maar die sattelites schijnen weer supergoed te zijn. Als ik de subwoofer van de Z2300 vergelijk met m'n ADA885 (ook 8") dan is dat echt een wereld van verschil, in ieder geval kwantitatief, de Z2300 is (vast mede door het bass-reflex) systeem gewoon veel krachtiger.

Opzich hoef ik nieteens zo'n krachtige subwoofer, hij hoeft niet bijzonder hard te gaan maar hij moet gewoon absoluut geen moeite hebben met het sublaag (50Hz). Daar is een bassreflex systeem meestal beter in, maar het moet geen bonkzooi worden.

Ik weet het dus nog niet :) Iemand? Geld is geen probleem...
ik heb ruim een jaar een 250d gehad
Wat nu dan?

[ Voor 105% gewijzigd door Yokozuna op 01-08-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 20:10
Hmm de Logitech z-5500 is momenteel oko nergens meer te verkrijgen, dat wordt laaang wachten :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Venxir op 01-08-2005 18:51 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

Remi

Moo!

Ik heb een X-530 setje gekocht en ontvang buitenlandse radiozenders via m'n speakers. Eerst dacht ik dat het aan de antennekabel lag die in de buurt zat van m'n speakerkabels, Maar nu die weg is en het probleem nog steeds aanwezig is begin ik te twijfelen aan de setjes zelf.
Het irritante is dat de zenders gewoon boven m'n eigen muziek uitkomen en zelfs duidelijk te horen zijn als het volume helemaal omlaag staat. :(

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat ik er tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Yokozuna schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:49:
Beter in de zin van "helderder" ? Ik heb die Creative Megaworks 5.1 bij Dynabyte gehoord en vond vooral de sattelites duidelijk beter klinken dan bij de Z-5500 (volgens mij 2-weg?), daar hoor je nooit iemand over. Bijna nooit kritiek op de Logitech setjes hier, alleen gezeik over kabeltjes (stop dat allemaal in de startpost, zijn we er vanaf).

Ik ga binnenkort een 2.1 setje aanschaffen (Altec Lansing ADA885 gaat naar studentenkamer, thuis nieuwe nodig) en zo te zien heb ik weinig keuze, Logitec Z2300, Creative 250D, Altec Lansing FX-6021, Altec Lansing MX-5021. De 5021 lijkt me ook wel wat, 2 weg sattelites en een betere subwoofer dan die van de 6021, alleen zijn Altec Lansing PC subwoofers nooit echt krachtig kwa frequentierespons, vooral die van de 6021 niet, maar die sattelites schijnen weer supergoed te zijn. Als ik de subwoofer van de Z2300 vergelijk met m'n ADA885 (ook 8") dan is dat echt een wereld van verschil, in ieder geval kwantitatief, de Z2300 is (vast mede door het bass-reflex) systeem gewoon veel krachtiger.

Opzich hoef ik nieteens zo'n krachtige subwoofer, hij hoeft niet bijzonder hard te gaan maar hij moet gewoon absoluut geen moeite hebben met het sublaag (50Hz). Daar is een bassreflex systeem meestal beter in, maar het moet geen bonkzooi worden.

Ik weet het dus nog niet :) Iemand? Geld is geen probleem...

[...]

Wat nu dan?
het is jamer dat er geen 4th order bandpass subje is bij een van de 2.1 setjes.
want ik moet zeggen dat er nog geen een bass zo lekker heeft geklonken als die van de 5300 echt niet overheersend gewoon een strakke bass. geen gezijk gewoon bass.
je zou dus eens kunnen denken aan een 5.1 set en die tja om bouwen tot een 3.1 ? :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Yokozuna schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:49:
de megaworks serie is 1-weg de gigaworks is 2-weg.
de subwoofer klinkt ook veel beter dan die van de z-5500. veel meer definitie.
Wat nu dan?
na dat ik die logitech heb terug gebracht heb ik:

2 zuilen van elac gehaald ( ELAC 209 JET )
en een stereo versterker van NAD ( NAD c532 )

dit klinkt natuurlijk stuk beter ;) met een prijsklasse die natuurlijk ook een stuk hoger licht.

ik denk dat je met een creative 550 en zo'n inspire decoder een veel beter klinkende geluid heb dan met een z-5500 set.

[ Voor 26% gewijzigd door NaLiN op 02-08-2005 15:10 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Oh My God.. :) Had even de soundtrack van Pirates of the Caribbean gedownload en op me nieuwe Z-5500 set af laten spelen. Wow, wat een geluid, echt schitterend, kreeg echt dat bioscoop gevoel even. Ik ben van een stereotoren + 2 boxen + giga subwoofer naar de Z-5500 gegaan, maar wat een verschil zeg. Omdat me stereo de geest begon te geven heb ik deze set aangeschaft, en gelijk een nieuwe soundcard met optisch uit.

Bij Battlefield 2 vliegen echt de kogels en artillerie inslagen je om de oren, heerlijk. Een van me beste aankopen tot nu toe. Ik kan mensen echt aanraden om een goeie soundcard aan te schaffen, heb even analoog plus digitaal tegelijk aangesloten gehad om het verschil te horen, vind er toch echt een groot verschil tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Laatst online: 22-06 11:19
ik heb pas een logitech x-530 aangeschaft dit had ik aangesloten op een onboard geluidskaart van de asus a7n8x maar die is helaas overleden nu heb ik het moederbord chaintech 7NJS ZENITH maar nu kom ik er niet meer uit hoe ik dat setje moet aansluiten want ik windows ben ik wel goed geluid ga ik bv dod of css spelen dan heb ik heel raar geluid

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/4671/welkeiswelke3iu.th.jpg

kleur groen = L/R Voor
kleur zwart = L/R
kleur orange= Midden/Subwoofer

maar volgens die instellingen heb ik 2 rear nodig die heb ik dus nie wat doe ik nu fout en hoe moet ik ze nu aansluiten ben te einderaat

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo....... heb je geen 2 rear speakers?

Die heb je als het goed is wel, of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
ik bedoel eigenlijk dat ik rear en subwoofer en middel op geel moet aansluiten maar dat gaat nie omdat het 2 kabels zijn

en als ik op kleur aansluit dan geven subwoofer en rear speakers geluid

[ Voor 24% gewijzigd door RedDragon op 07-08-2005 19:13 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
RedDragon schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 19:00:
ik bedoel eigenlijk dat ik rear en subwoofer en middel op geel moet aansluiten maar dat gaat nie omdat het 2 kabels zijn

en als ik op kleur aansluit dan geven subwoofer en rear speakers geluid
Het is niet echt duidelijk, maar de 2 stekkertjes voor rear en sub en center moeten gestoken worden in de aansluitingen op die extra pci-bracket. Je moet maar even testen welke waar moet komen, als je een filmpje afspeelt hoor je het snel of het goed zit of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
ComBax schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:11:
[...]

Het is niet echt duidelijk, maar de 2 stekkertjes voor rear en sub en center moeten gestoken worden in de aansluitingen op die extra pci-bracket. Je moet maar even testen welke waar moet komen, als je een filmpje afspeelt hoor je het snel of het goed zit of niet ;)
met een film is het dan wel goed maar als ik bv css speel dan gaat het fout met het geluid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
RedDragon schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:12:
[...]

met een film is het dan wel goed maar als ik bv css speel dan gaat het fout met het geluid :S
Kan wel zijn, de meeste spellen ondersteunen nog geen 5.1-geluid.
Tenzij er iets anders misloopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
ComBax schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:38:
[...]

Tenzij er iets anders misloopt natuurlijk.
css ondersteund het wel want het staat bij audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ComBax schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:38:
Hoezo niet?
DirectSound3D is toch positional audio en kan dus ook gebruikt worden om 5.1 geluid te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
iemand enig idee hoe ik het moet gaan aansluiten want als ik het op kleur doe dan heb ik alleen rear en sub/midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
RedDragon schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:21:
iemand enig idee hoe ik het moet gaan aansluiten want als ik het op kleur doe dan heb ik alleen rear en sub/midden
Als het in films goed gaat, lijkt het me eerder ergens een software-instelling dan een kabeltje dat niet goed zit...
Windows weet toch dat er een 5.1-set is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
ComBax schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:13:
[...]

Als het in films goed gaat, lijkt het me eerder ergens een software-instelling dan een kabeltje dat niet goed zit...
Windows weet toch dat er een 5.1-set is aangesloten?
bedankt voor alle moeite maar ik denk ik ga voor de gein eens me front audio aansluiten op me moederbord en verrek me 5.1 doet het in eens :| stond er echt van te kijken

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.