Jongens ik heb een probleem en ik ben bijna bang om het hier te melden aangezien dit topic al eerder hier beschreven is :-) (wat ontaarde in een ordinaire ruzie over of dit nou wel of niet de z5500 een slecht product maakt).
Ik heb last van "plopjes" in de Z 5500.
Het volgende is de opstelling:
- PC (netjes op geaard stopcontact)
- Speakers (z 5500 heeft geen aarde)
Wanneer ontstaan de "plopjes": in ieder geval bij traditionele schakelingen (lichtknop aan/uit) en ook het aanslaan van apparatuur.
Inmiddels ontdekt dat het "ploppen" zich niet voordoet indien er een electronische schakeling wordt gebruikt (zoals een dimmer met afstandbediening). Het lijkt er dus up dat het plaatsvind op het moment dat er een "vonk" op het electriciteitsnet ontstaat.
Wat ik ook heb gemerkt dat het betreffende apparaat wel op dezelfde groep moet zitten. Apparaten en schakelingen op een andere groep hebben geen effect.
Ook merk ik dat snel of relatief langzaam het licht aan en uit doen een effect op de plop heeft.
Heb inmiddels ook een speciale stekkerdoos met piekfilter ertussen gezet, ook zonder resultaat.
Anders dan bij Logitech gaan klagen, wat ik absoluut ga doen zodra ik geen oplossing heb, hebben jullie nog serieuze suggesties om het probleem op te lossen??