Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Voor mensen die een Canon digitale camera hebben met een kabeltje om deze aan de TV te verbinden (Bijv: EOS300D en EOS350D). Dit kabeltje kun je ook als Coax verbinding gebruiken vanaf een Audigy 2 naar je Logitech Z5500 setje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64247/full.jpg

Het viel me op dat het jack pluggetje sterk leek op het plaatje uit de startpost van dit topic. De andere kant van de kabel paste ook perfect op de Logitech.
Nu switcht m'n Logitech Z5500 automatisch op Dolby Digital met een DVD :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kanarie op 09-08-2005 15:19 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een audigy 2 ZS + Z5500 te kopen. Wat mij op het moment hiervan weerhoud zijn de problemen met plopjes en gebrom uit de speakers. Nu heb ik topics gelezen over plopjes met de audigy 2 ZS en nu vroeg ik me af of dat niet de oorzaak is van de problemen. Zijn er ook mensen die geen problemen hebben met bovengenoemde combi? Het is natuurlijk aardig wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Slechte commentaar lees je natuurlijk altijd eerder dan goede, dus waarschijnlijk zijn er een hoop mensen zonder problemen (mogen we toch hopen).
Ik heb de plopjes ook met een Audigy (1) en mijn onboard soundstorm. Het ligt gewoon aan een slechte stroomstabilisator (ofzo) in de versterker, want ik heb alleen maar plopjes als er een licht aan/uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:15
ik heb audigy 2 zs plopjes en brom hoor ik bij logitech z5500 bij mij mijn altec mx 5021 hoor ik niks.
maar die logitech heb ik gelukkig teruggebracht, klonk helemaal nergens naar, ik ben geen expert maar echt zó supergeluid komt er echt niet. mijn altecs vind ik persoonlijk beter klinken maar dat is ook logisch als speakers uitgerust met 2 mid woofers en tweeter

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Ik heb nu ook mijn Logitech Z-5500 Digital binnen en ik had wat problemen met het werkend krijgen van mijn Creative Soundblaster Audigy 2 ZS op de set, maar uiteindelijk was dat ook gelukt en ik kan dus nu gewoon normaal muziek afspelen, maar als ik PowerDVD opstart en ik zet het geluid op SPDIF, dan hoor ik helemaal niks. Ik gebruik een stereokabeltje wat aan een kant gewoon een normale (hoofdtelefoon) stereo plug heeft en aan de andere kant twee tulp stekkertjes (Voor de links en rechts) en ik gebruik dan gewoon één van de twee tulp stekkertjes, maar als ik dan PowerDVD opstart met SPDIF aan dan hoor ik mijn Winamp ook niet meer draaien en als ik het dan afsluit wel weer. Verder kan ik PowerDVD ook op andere modes zetten zoals 2 Speaker of headphone en dan werkt alles gewoon weer. Maar zolang ik het op SPDIF zet zie ik ook in het venster 'No Digital Data' verschijnen. Heeft dit met de kabel te maken, want ik heb alle aanwijzingen gevolgt die in het begin van de thread stonden.

I cna tpye 300 worsd pre minute

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
N00bDaan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:23:
Ik heb nu ook mijn Logitech Z-5500 Digital binnen en ik had wat problemen met het werkend krijgen van mijn Creative Soundblaster Audigy 2 ZS op de set, maar uiteindelijk was dat ook gelukt en ik kan dus nu gewoon normaal muziek afspelen, maar als ik PowerDVD opstart en ik zet het geluid op SPDIF, dan hoor ik helemaal niks. Ik gebruik een stereokabeltje wat aan een kant gewoon een normale (hoofdtelefoon) stereo plug heeft en aan de andere kant twee tulp stekkertjes (Voor de links en rechts) en ik gebruik dan gewoon één van de twee tulp stekkertjes, maar als ik dan PowerDVD opstart met SPDIF aan dan hoor ik mijn Winamp ook niet meer draaien en als ik het dan afsluit wel weer. Verder kan ik PowerDVD ook op andere modes zetten zoals 2 Speaker of headphone en dan werkt alles gewoon weer. Maar zolang ik het op SPDIF zet zie ik ook in het venster 'No Digital Data' verschijnen. Heeft dit met de kabel te maken, want ik heb alle aanwijzingen gevolgt die in het begin van de thread stonden.
Heb je uberhaupt wel gezocht of de handleiding gelezen? Voor SPDIF zul je uiteraard een digitale verbinding (dus optisch of coaxiaal) moeten aanleggen. Dat gaat niet met twee stereo-tulpjes.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De Audigy heeft een 3,5mm plug voor coaxiale SPDIF. Hij gebruikt dus een 3,5mm --> 2xtulp om het ding coaxiaal aan te kunnen sluiten. Dat hoort volgens mij ook gewoon te werken.

Even heel simpel: Heb je het andere tulpje al geprobeerd? ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Ganz Geil, ik heb het aangeraden verloop stekkertje gekocht en een stereo tulp kabel gespleten, nu werkt alles gewoon. ^^ Geweldige set I have to say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
N00bDaan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 02:56:
Ganz Geil, ik heb het aangeraden verloop stekkertje gekocht en een stereo tulp kabel gespleten, nu werkt alles gewoon. ^^ Geweldige set I have to say.
heb je geen last van plopjes als je het licht oid aan doet? hoor je een brom uit de subwoofer? zo nee waar heb je em gekocht?

wat een vragen allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 20:56

R-B

Blokkert

ik post hier mijn vraag even aangezien ik beetje onnuttig vind om hiervoor topic te openen..

ik heb nu een nieuwe headset met minijack aansluiting
ik heb ook een kabel lopen naar me versterker en die heb ook minijack aan pc kant..

Nou wil ik dus 2 minijack aansluitingen op 1 analoge uitput van me audigy 2 doen. Is een verloopje ofzo die van 1 minijack 2 maakt?. Zou werkelijk gaaf wezen als iemand zoiets weet..

Bdankt

code:
1
2
    __
---|__

Dit dus zeg maar

[ Voor 7% gewijzigd door R-B op 12-08-2005 12:33 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Zoiets heet een splitter R-B, zeg er dan wel bij dat je hem voor minijack wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Digitizers schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:09:
[...]

heb je geen last van plopjes als je het licht oid aan doet? hoor je een brom uit de subwoofer? zo nee waar heb je em gekocht?

wat een vragen allemaal :+
Dat ligt echt niet aan waar je je sub koopt, ze zijn waarsch allemaal hetzelfde. Het ligt eerder aan hoe thuis je electronica is aangesloten etc.

Dat van die brom, dat kan wel eens een slechte aarding in die subwoofer zelf zijn (=50Hz brom). Of te weinig capaciteit aan elcos om de spanning af te vlakken (=100Hz brom).
Je kan makkelijk kijken of het door de subwoofer komt, dan moet je de INGANG kortsluiten. Als het geluid dan weg is dan komt het ergens anders door.
Ook is het goed mogelijk dat die brom door een aardlus komt, als de subwoofer geaard is en de pc, dan is het het beste om beide aan te sluiten op het zetzelfde stopcontact.

Slecht als Logitech dat niet voor elkaar heeft 8)7

Zijn jullie trouwens tevreden over de Audigy2 ZS? Ik heb vorige week eentje besteld :*)

[ Voor 26% gewijzigd door JuuL20 op 12-08-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

JuuL20 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:02:
Zoiets heet een splitter R-B, zeg er dan wel bij dat je hem voor minijack wil gebruiken.
Zeg ik toch dat voor minijack is??
Naja, als iemand linkje heeft.. ;)
JuuL20 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

Dat ligt echt niet aan waar je je sub koopt, ze zijn waarsch allemaal hetzelfde. Het ligt eerder aan hoe thuis je electronica is aangesloten etc.

Dat van die brom, dat kan wel eens een slechte aarding in die subwoofer zelf zijn (=50Hz brom). Of te weinig capaciteit aan elcos om de spanning af te vlakken (=100Hz brom).
Je kan makkelijk kijken of het door de subwoofer komt, dan moet je de INGANG kortsluiten. Als het geluid dan weg is dan komt het ergens anders door.

Slecht als Logitech dat niet voor elkaar heeft 8)7

Zijn jullie trouwens tevreden over de Audigy2 ZS? Ik heb vorige week eentje besteld :*)
Ja ben er zeer tevreden over. Topkaartje :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?ProductID=115964
Afbeeldingslocatie: http://www.intercondata.dk/images/62148.JPG

Zoiets heb je nodig, gewoon naar lokale mediamarkt oid gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

JuuL20 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

NOPE. Daar gaat zowat dit halve topic over :+
Er zijn 2 slechte series geweest, pas bij de allerlaatste serie setjes is het opgelost.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Arfman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:11:
[...]

NOPE. Daar gaat zowat dit halve topic over :+
Er zijn 2 slechte series geweest, pas bij de allerlaatste serie setjes is het opgelost.
Heb je daar een bron voor? Bij Logitech zelf beweren ze dat er maar 2 series zijn: de eerste en de tweede met de losse luidsprekerkabels. 'k Heb hiervoor al bij Logitech geïnformeerd (in juni, kan natuurlijk zijn dat er recent een nieuwere versie is uitgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:10
De revisie aanduidingen in dit topic beweren toch dat er minstens 4 revs. zijn uitgekomen.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Ik heb denk ik een nieuwere revisie, want ik heb geen brom whatsoever.. Of moeten jullie zo mierenneukerig zijn, want ja als ik met m'n hoofd naast dat ding ga hangen wil ik nog wel wat horen, maar daar kan je bij boxen al niet onderuit dus bij een subwoofer al helemaal niet. In ieder geval hoor ik die brom gewoon niet als ik normaal een muziekje luister een film kijk of gewoon alleen m'n PC aan staat..

Verder hoor ik die plopjes wel bij het UIT doen van wat lampjes maar verder niet. Ook dit is volgens mij niet voorkomen, althans mijn oude versterker die op vier boxen was aangesloten had hetzelfde. Als ik het licht in de badkamer uitdeed hoorde ik een lekkere kraak, maar goed.Ik stoor me er totaal niet aan en het is ook niet slecht voor de set volgens mij. Gekocht trouwens bij http://www.sallandautomatisering.nl/ in combinatie met een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS.

Wel heb ik nu een ander probleem... Toen ik die shizzle gister allemaal binnen kreeg was ik helemaal happy en heb ik het aangesloten. Toen ben ik vanochtend verder gegaan en heb ik mijn kamer ook even opgeruimt onder het genot van een klassiek muziekje, mooi geluid kraakhelder. Toen ik klaar was heb ik even wat andere rommel aangezet, lekker hard, trance, hip,hop etc. Deze set kan VEEL dB'tjes produceren, holy cow! :)

Maar nu ik wat heb gegeten en terug kom om weer wat muziek te luisteren zet ik die shit aan en nu kraakt mijn hele set! Je hoort de muziek wel, maar er zit gewoon een duidelijke kraak in en ik heb geen idee waar dat aan kan liggen, heeft iemand anders enig idee? Het setje is aangesloten via de digitale uitgang van de geluidskaart, dus verloopstekkertje en dan een enkel tulpkabeltje ertussen.

Nu heb ik net dus even mijn MP3 speler aangesloten om te checken of het aan de set ligt... Daar ligt het gelukkig dus niet aan, als ik die shizzle aansluit via de pod line in en ik speel het af gaat het prima en heb ik weer mooi kraakhelder geluid. Het zou dus aan de Audigy 2 ZS kunnen liggen. Ik kan op dit moment niet reboten omdat ik wat aan het kopieëren ben, maar dat ga ik sowieso doen als ik klaar ben. Heeft iemand enig idee waar die kraak nog anders vandaan kan komen?

Edit: Na een mooie reboot werkt het allemaal prima... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Venxir schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:26:
De revisie aanduidingen in dit topic beweren toch dat er minstens 4 revs. zijn uitgekomen.
Inderdaad, de nieuwste staat R516 en nogwat vanachter op de pod, bij mij 0451R. Zal ze toch nog eens moeten wakker schudden bij Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Oke, ik ben er nu toch achter.. Als ik bestanden ga kopieëren, dan krijg ik gekraak in m'n 5.1 set.. Heeft iemand enige idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
N00bDaan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:31:
Ik heb denk ik een nieuwere revisie, want ik heb geen brom whatsoever.. Of moeten jullie zo mierenneukerig zijn, want ja als ik met m'n hoofd naast dat ding ga hangen wil ik nog wel wat horen, maar daar kan je bij boxen al niet onderuit dus bij een subwoofer al helemaal niet. In ieder geval hoor ik die brom gewoon niet als ik normaal een muziekje luister een film kijk of gewoon alleen m'n PC aan staat..

Verder hoor ik die plopjes wel bij het UIT doen van wat lampjes maar verder niet. Ook dit is volgens mij niet voorkomen, althans mijn oude versterker die op vier boxen was aangesloten had hetzelfde. Als ik het licht in de badkamer uitdeed hoorde ik een lekkere kraak, maar goed.Ik stoor me er totaal niet aan en het is ook niet slecht voor de set volgens mij. Gekocht trouwens bij http://www.sallandautomatisering.nl/ in combinatie met een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS.

Edit: Na een mooie reboot werkt het allemaal prima... :?
Hoelang duurde het bij Salland voordat je hem kreeg want op die site staat max 2 weken levertijd atm?
N00bDaan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:10:
Oke, ik ben er nu toch achter.. Als ik bestanden ga kopieëren, dan krijg ik gekraak in m'n 5.1 set.. Heeft iemand enige idee hoe dit kan komen?
Geluid van HD's komt door je geluidskaart heen, heb er vaker van gehoord. Soms was het een brakke karat of een kabel verkeerd of geen aarding.

[ Voor 54% gewijzigd door Venxir op 12-08-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Jup, dat zoek ik. Alleen heb geen lokale mediamarkt oid. Zal van de week ff dorp rondstruinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Venxir schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:19:
[...]
Geluid van HD's komt door je geluidskaart heen, heb er vaker van gehoord. Soms was het een brakke karat of een kabel verkeerd of geen aarding.
Slechte voeding zou miss ook kunnen nietwaar? Probeer een andere zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
JuuL20 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 03:03:
[...]

Slechte voeding zou miss ook kunnen nietwaar? Probeer een andere zou ik zeggen :P
Kan ook en lijkt me ook het logische :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

N00bDaan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:10:
Dit was altijd een probleem met sommige SoundBlaster kaarten, maar dan in combinatie met AMD mobo's. Ik zie dat je vrijwel dezelfde PC als ik hebt, dus ik zou eens proberen om of de drivers voor je SB te updaten, of de SB in een ander PCI slot te stoppen. Ik heb namelijk geen gekraak tijdens het kopieren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Ik heb mijn PS2 optisch aangesloten op mijn Z5500 maar als ik een dvd ga ik kijken dan geeft het apparaat alleen maar "Stereox2" aan, ook nadat ik op de dvd de geluidsindstellingen heb veranderd naar DTS/Digital Surround. Moet ik op de PS2 nog iets instellen of hoort dit? Hoor het graag.

Nog een vraag. Ik wil ook nog een normale dvd speler aansluiten, via coax, maar mijn coax is al bezet door mijn pc. Is er een manier dat je twee tulp kabels aansluit op 1, en dat je handmatig kan switchen dus de 2 tulpkabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Jilvoos schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:41:
Ik heb mijn PS2 optisch aangesloten op mijn Z5500 maar als ik een dvd ga ik kijken dan geeft het apparaat alleen maar "Stereox2" aan, ook nadat ik op de dvd de geluidsindstellingen heb veranderd naar DTS/Digital Surround. Moet ik op de PS2 nog iets instellen of hoort dit? Hoor het graag.

Nog een vraag. Ik wil ook nog een normale dvd speler aansluiten, via coax, maar mijn coax is al bezet door mijn pc. Is er een manier dat je twee tulp kabels aansluit op 1, en dat je handmatig kan switchen dus de 2 tulpkabels...
Moet het coax zijn? Want toslink (optisch) splitters zijn er wel genoeg te vinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Jilvoos schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 02:41:
Da's een instelling die je op de pod hebt gekozen, als je 3 maal op effect duwt, komt het vanzelf weer goed.

Wat doe je trouwens tegen spinnen in de pod? Zojuist passeerde er een mini spinnetje over het display van de pod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
DjWannaB2002 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 03:37:
[...]

Moet het coax zijn? Want toslink (optisch) splitters zijn er wel genoeg te vinden.
Een dvdspeler met optische uitgang is beetje duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Venxir schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 03:14:
[...]

Kan ook en lijkt me ook het logische :P
Nou, mijn voeding is helemaal brandje nieuw de Enermax EG701AX-VH(W)SFMA (600W), daar ligt het echt niet aan. Ik weet eigenlijk niet waar het aan gelegen zou hebben want als ik nu bestanden kopieër dan gaat alles prima. Ik dacht eerst aan te veel data over de Southbridge of zo, maar nu heb ik er helemaal geen last meer van :?

Bij Sallandautomatiseringen had ik 'm trouwens binnen een week of zo, maar het kan natuurlijk zo zijn dat ze per twee weken de bestellingen van hun binnenkrijgen en als jij dan precies op het goede moment besteld kan het zo zijn dat ze twee dagen later jou set binnen krijgen en dan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb je mijn suggesties al geprobeerd dan N00bDaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:08:
Voor mensen die een Canon digitale camera hebben met een kabeltje om deze aan de TV te verbinden (Bijv: EOS300D en EOS350D). Dit kabeltje kun je ook als Coax verbinding gebruiken vanaf een Audigy 2 naar je Logitech Z5500 setje.

[afbeelding]

Het viel me op dat het jack pluggetje sterk leek op het plaatje uit de startpost van dit topic. De andere kant van de kabel paste ook perfect op de Logitech.
Nu switcht m'n Logitech Z5500 automatisch op Dolby Digital met een DVD :)
Ik heb het hiermee ook gedaan! Het werkt ook wel, maar wanneer ik bij PowerDVD het signaal op S/Pdif zet dan doet het geluid het niet :S
Weet iemand hoe dit gefixed kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik kan aan een setje komen die op 7 juni 2005 is gefrabriceerd, zou deze bij de R516 horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zeer waarschijnlijk niet. Volgens mij ligt de omslagdatum eind juni, meen ik me te herinneren. Maar als je dit topic even terugleest zie je wanneer er precies mensen zich meldden met "ik heb geen plopjes/brom".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Laatst online: 17-09 08:05
Waar vind ik eigenlijk wanneer hij gefabriceerd is?
Wil mij nl ook zo een Z-5500 setje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Arfman schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:58:
Zeer waarschijnlijk niet. Volgens mij ligt de omslagdatum eind juni, meen ik me te herinneren. Maar als je dit topic even terugleest zie je wanneer er precies mensen zich meldden met "ik heb geen plopjes/brom".
Blue2k schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:46:
Woei, *geniet van muziek*. Geen brom, tot nog toe geen plops, en de airco staat flink te draaien hier, als die in/uit schakeld dimmen zelfs even de lichten, maar geen plop door de speakers :)

Achter op de pod staat: R516 Die andere code moet ik je even schuldig blijven, geen zin om weer achter de sub te kruipen. Ben alleen nog flink aan het puzzelen met kabels, maar dat komt na de vakantie wel. Tot nu toe iniedergeval meer dan tevreden! Straks eens even flink open zetten >:)
Er is iemand dus op 23 juni met een R516, als je dara verzending vanaf haalt, lijkt 7 juni me niet onwaarschijnlijk voor R516.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08
Op komplett.nl hebben ze weer een levering gehad, dat moet wel de nieuwste revisie zijn.
Ik denk dat ik hem ook ga halen. Weten jullie een shop die zeker weten de nieuwste serie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
ik ben benieuwd naar de nieuwste revisie. als die goed stuur ik mn 2de slechte setje RMA richting logitech, er vanuit gaande dat ik ook eentje van de nieuwe revisie van hun krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen

ik ben momenteel in het bezit van een creative p580 5.1 sytseem

dit heb ik nu 2 jaar en het geluid lijkt werkelijk nergens naar en ik wil het graag vervangen. Ik luister veel naar muziek en kijk graag naar films. Mijn oog is op de z5500 gevallen. Nu is mijn vraag of die nu wel geschikt is om muziek te beluisteren? Als ik de reacties van de mensen lees lijkt me van niet, maar voor films dan weer wel.

Is er eventueel een andere set voor muziek, die ook nog geschikt is voor films?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:35:

dit heb ik nu 2 jaar en het geluid lijkt werkelijk nergens naar en ik wil het graag vervangen. Ik luister veel naar muziek en kijk graag naar films. Mijn oog is op de z5500 gevallen. Nu is mijn vraag of die nu wel geschikt is om muziek te beluisteren? Als ik de reacties van de mensen lees lijkt me van niet, maar voor films dan weer wel.

voor muziek ken je beter een creative megaworks set nemen.
speakers klinken helderer, subwoofer meer definitie.

[ Voor 5% gewijzigd door NaLiN op 16-08-2005 15:59 ]

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een Logitech Z-640, hijs al wel verouderd maar doet z'n werk nog uitstekend, een keertje was ik zo nieuwsgierig om de actieve woofer te zien, want die grote vooraan is een passief membraan dus ik heb de voorkant eraf gesloopt 8)7 , en ik moest hem weer dichtlijmen met siliconen omdat er anders lucht uit zou ontsnappen, maar gelukkig doet hij het nog uitstekend! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

Ik heb net mijn Control Pod kabel verlengt met een normale monitor verlengkabel en ik heb nog geen veranderingen kunnen ontdekken eerlijk gezegd, qua geluid dan. Geen gekke plokjes of iets. Ik wacht het even af, maar ik snap eigenlijk ook niet waarom dat zo slecht zou kunnen zijn voor de set, een verlengkabel gebruiken en zo.. :?

Iemand anders die dit ook heeft gedaan en iets of juist niets heeft ondervonden?

Edit:

Ik hoor trouwens bij sommige nummer wel hier en daar wat kraakjes, en dat ligt niet aan de verlengkabel, want dat had ik ook al voor het verlengen van de kabel. Ik hoor deze kraakjes omdat ik al mijn speakers op mijn bureau heb staan dus het staat nog geen 30 CM van mij af, als ik mijn bureaustoel achteruit rol en van een afstandje luister hoor ik niks meer.. Als ik op kamers zit in het begin van het schooljaar en alles ophang hoor ik denk ik niks meer...

[ Voor 37% gewijzigd door N00bDaan op 16-08-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Je kunt de topictitel onderhand beter veranderen in het "Logitech X- en Z-Serie kabeltjes en levertijd Topic". Een uitgebreide startpost met FAQ met antwoord op alle vragen omtrend aansluitingen e.d. zou dit topic goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan

N00bDaan

De N00b.

En de kraakjes liggen niet bij de Logitech set want ik hoor ze ook via de analoge uitgang op mijn Creative Soundblaster Audigy 2 ZS via mijn headset, het zou dus aan de geluidskaart liggen of gewoon aan het MP3tje.

Het enige 'nadeel' van de Logitech Z-5500 is het feit dat je af en toe een plopje hoort van wat lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
ergens heb ik gelezen dat de afmetingen van de satellieten 95x190x120 is.
kan iemand me echter vertellen wat de afmetingen zijn van de steuntjes onder de satellieten. dit in verband met eventuele speakerstands. dus welk oppervlak heb ik nodig om een speaker op te kunnen zetten?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

wiljums schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:55:
ergens heb ik gelezen dat de afmetingen van de satellieten 95x190x120 is.
kan iemand me echter vertellen wat de afmetingen zijn van de steuntjes onder de satellieten. dit in verband met eventuele speakerstands. dus welk oppervlak heb ik nodig om een speaker op te kunnen zetten?
als je een vlak van 10 bij 11 neemt dan staat het voetje net op de randen

• Venxir
Ik wacht mooi tot 7 september dan komt die nieuwe lading logitech's en dan weet ik zeker dat ik de goede heb. :)

Ook komt mij dit finicieel beter uit atm :P

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:34:
Ik wacht mooi tot 7 september dan komt die nieuwe lading logitech's en dan weet ik zeker dat ik de goede heb. :)

Die van mij is van afgelopen vrijdag, ik heb onderop de sattelieten staan PID R523
Dit zal wel de laatste revisie zijn, maar hij plopt evengoed willekeurig.

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:49:
[...]

Die van mij is van afgelopen vrijdag, ik heb onderop de sattelieten staan PID R523
wow, dat is een wel heeel andere revisie, wtf is logitech aan het doen.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:51:
[...]

wow, dat is een wel heeel andere revisie, wtf is logitech aan het doen.
plopspeakers van 330 euro aan maken ;)

ik heb logitech al gebeld maar die dachten niet dat het met omwisselen naar een nieuwe set opgelost zou zijn, de beste man raadde me wel aan een overspaningsbeveiliging ertussen te zetten.

dit heb ik gedaan maar hielp uiteraard geen bal

ook als ik de speakers alleen digitaal met coax aansluit gaat het van plopperdeplop

ik zit eigenlijk ook te wachten op een goede revisie zodat ik ze kan ruilen

• Jilvoos
Niemand die mij aan een tulp switch kan helpen? Enige idee hoe ik dit kan maken (zonder kwaliteits verlies in mijn geluid).

PS Die plops waar jullie het over hebben, dat is toch alleen bij het aan/uit switch van andere electronica in je huis? Is dat niet heel normaal? Je krijgt dan toch gewoon een kleine spannings verandering ofzo. Is dat echt zo erg? Of ben ik nu gemakzuchtig?

Edit: is dit misschien iets

N. A-SWITCH3 - Audio Schakelaar

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=512

Dan heb ik wel een aantal gaatjes over, maar dat maakt niet uit. Maar dit is toch wat ik moet gebruiken. (sorry heb er niet zoveel verstand van...)

[ Voor 27% gewijzigd door Jilvoos op 18-08-2005 02:58 ]

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:04:
[...]

plopspeakers van 330 euro aan maken ;)

ik heb logitech al gebeld maar die dachten niet dat het met omwisselen naar een nieuwe set opgelost zou zijn, de beste man raadde me wel aan een overspaningsbeveiliging ertussen te zetten.

dit heb ik gedaan maar hielp uiteraard geen bal

ook als ik de speakers alleen digitaal met coax aansluit gaat het van plopperdeplop

ik zit eigenlijk ook te wachten op een goede revisie zodat ik ze kan ruilen
Hier betaal je idd niet €280 ~ €350 voor, ik heb zelf een ups waar hij achter komt, maar ik wacht mooi op een goede versie. :)

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Jilvoos schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:52:
Die plops waar jullie het over hebben, dat is toch alleen bij het aan/uit switch van andere electronica in je huis? Is dat niet heel normaal? Je krijgt dan toch gewoon een kleine spannings verandering ofzo. Is dat echt zo erg? Of ben ik nu gemakzuchtig?
Nou mijn vorige labtec 2.1 setje had hier 6 jaar lang geen problemen mee.
Het zit het em dus echt in de logitech set, en aangezien het toch best een redelijk dure
set is mag je toch wel verwachten dat het geen rare geluiden maakt.

De plops bij mij zijn willekeurig, ook als ik in huis niks aan of uitschakel hoor ik ze.
Soms heel zacht, maar af en toe ook best hard, je schrikt je dan lam als je de speakers een beetje hard hebt staan.

Ik weet niet of jij dat normaal vind, ik vind het nogal irritant

• Jilvoos
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:01:
[...]

Nou mijn vorige labtec 2.1 setje had hier 6 jaar lang geen problemen mee.
Het zit het em dus echt in de logitech set, en aangezien het toch best een redelijk dure
set is mag je toch wel verwachten dat het geen rare geluiden maakt.

De plops bij mij zijn willekeurig, ook als ik in huis niks aan of uitschakel hoor ik ze.
Soms heel zacht, maar af en toe ook best hard, je schrikt je dan lam als je de speakers een beetje hard hebt staan.

Ik weet niet of jij dat normaal vind, ik vind het nogal irritant
Hmm ik heb ze niet zoals jij nee (denk ik), alleen wanneer iets aan/uit geschakeld wordt. Is idd niet netjes voor een systeem van 300 euro, maarja ik woon op mezelf en dan gebeurt het niet zo vaak...

Verwijderd

Ik heb mijn setje (5500+audigy 2 zs) bij salland besteld en hij was na 5 dagen al binnen in plaats van de 2 weken aangegeven op de site. Ik zit nu nog even in Bulgarije maar als ik zaterdag terug ben zal ik hem gelijk ophalen en mijn bevindingen hier posten over de plopjes.

Overigens heb ik ook plopjes met mijn creative 4.1 setje van 5 jaar oud i.c.m sb live!.

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Venxir schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:34:

waar heb je deze info vandaan en wat is de kans dat je een setje van de nieuwe revisie krijgt?
aangezien winkels en leveranciers ook met voorraden zitten..

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 23:58
Ik heb al verschillende keren een DVD met DTS afgespeeld op mijn Z-5500. Telkens verschijnt er op het scherm Digital ... Movie, zoals ook bij de andere films het geval is. Moet er normaal niet DTS op het scherm verschijnen?

Ik heb de DVD speler (panasonic) optisch aangesloten op de Z-5500 en in het audio menu ook DTS gekozen.

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toenet gebeld dat Z-5500 setje binnen is. Mooi aangezien ze eerst zeiden dat het 7 september pas binnen zou komen. Nu nog hopen dat het een goede revisie is :X, maarja daar mag je rond deze tijd wel vanuit gaan (?).

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:35:
hallo iedereen

ik ben momenteel in het bezit van een creative p580 5.1 sytseem

alvast bedankt
Luister er dagelijks muziek mee, perfect geluid.

• Venxir
Goed nieuws mensen, de logitech's zijn weer in Nederland, ipv 7 September is het 18 Augustus geworden \o/. En dit moeten haast wel nieuwe revisies zijn, maar garantie geef ik niet.
RambOo schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:02:
Toenet gebeld dat Z-5500 setje binnen is. Mooi aangezien ze eerst zeiden dat het 7 september pas binnen zou komen. Nu nog hopen dat het een goede revisie is :X, maarja daar mag je rond deze tijd wel vanuit gaan (?).
Ik ben heel benieuwd, laat het snel horen :)

[ Voor 52% gewijzigd door Venxir op 18-08-2005 14:58 ]

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:52:
Goed nieuws mensen, de logitech's zijn weer in Nederland, ipv 7 September is het 18 Augustus geworden \o/. En dit moeten haast wel nieuwe revisies zijn, maar garantie geef ik niet.
Ik heb vanmorgen ook nog ff met logitech gebeld. Volgens de beste man zijn er maar 2 revisies in omloop, en dat zijn die met vaste kabels en met losse kabels.

Ik kreeg de tip om toch nog eens te proberen de handel op een geaard stopcontact te zetten, mocht dat dan nog altijd ploppe dan kan ik terugbellen, er is een ticket ofzo aangemaakt.

• dreester
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:26:
[...]
Ik kreeg de tip om toch nog eens te proberen de handel op een geaard stopcontact te zetten, mocht dat dan nog altijd ploppe dan kan ik terugbellen, er is een ticket ofzo aangemaakt.
wat een onzin, mijn z5500 heeft geen eens een stekker met aardcontacten. zij hebben tegen mij gezegd dat het setje helemaal niet op een geaard stopcontact aangesloten moet worden. lekker consequent 8)7

• MrDirect
Digitizers schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:36:
wat een onzin, mijn z5500 heeft geen eens een stekker met aardcontacten. zij hebben tegen mij gezegd dat het setje helemaal niet op een geaard stopcontact aangesloten moet worden. lekker consequent 8)7
Inderdaad, er zit een platte stekker bij, hoe wilden ze die aarden?
ComBax schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:41:
Inderdaad, de nieuwste staat R516 en nogwat vanachter op de pod, bij mij 0451R. Zal ze toch nog eens moeten wakker schudden bij Logitech.
Waar staat dat 0451R ?
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:49:
De mijne is vandaag bezorgd, en ik heb overal stickertjes met R526 staan.
Heb nog niks aangesloten, dat doe ik morgen avond pas. Dus geen idee of er plopjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Vatt schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:49:
De mijne is vandaag bezorgd, en ik heb overal stickertjes met R526 staan.
Heb nog niks aangesloten, dat doe ik morgen avond pas. Dus geen idee of er plopjes zijn.
ik ben benieuwd :) houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Idd, begint hier nu wel heel erg te kriebelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Digitizers schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

hehe, gewoon boor erbij en een aarde draad in je sub's heatsink boren :X

(Sorry voor dubbelpost)

[ Voor 5% gewijzigd door Venxir op 19-08-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Heb hem even snel aangesloten via de optische aansluiting op m'n satteliet receiver.
Hij gaat hard, dat is zeker.

In ieder geval geen ploppen, ik heb het espresso machine aangezet, met de lampen geknippert, de vaatwasser stond aan, de wasmachine staat boven te draaien, maar niks geen ploppen.
De DVD speler aan en uit gedaan die op hetzelfde verdeeldoos zit, en ook geen ploppen.
Prima ding dus, nu alleen een flink aantal kabels kopen.

Misschien gaat ie ploppen als je hem op de computer aansluit, maar dan ligt het dus niet aan de Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Venxir schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:37:
[...]
hehe, gewoon boor erbij en een aarde draad in je sub's heatsink boren :X
uiteraard kan het ook op die manier. maar als het setje al niet met een stekker (+aardcontacten) geleverd word verwacht je toch niet dat het setje geaard moet worden. wat een kneuzen daaro.

* dreester windt zich weer ns onnodig op over logitech

* dreester ademt in......en uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Digitizers schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:54:
[...]

uiteraard kan het ook op die manier. maar als het setje al niet met een stekker (+aardcontacten) geleverd word verwacht je toch niet dat het setje geaard moet worden. wat een kneuzen daaro.

* Venxir windt zich weer ns onnodig op over logitech

* Venxir ademt in......en uit
Ze zijn idd onnodig aan het blunderen daar, eerst met brakke revisies e.d. Maar het blijft wel zo dat ze blijkbaar alles toch netjes oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:51

BioHazard

*\o/*

Venxir schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:01:
[...]

Ze zijn idd onnodig aan het blunderen daar, eerst met brakke revisies e.d. Maar het blijft wel zo dat ze blijkbaar alles toch netjes oplossen. :)
offtopic:
Heheej CZ buurman, je zou dit setje gaan halen zei je op CZ nadat je mijn Z680 gehoord had maar blijkbaar ben je nog niet zover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
BioHazard schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:40:
[...]

offtopic:
Heheej CZ buurman, je zou dit setje gaan halen zei je op CZ nadat je mijn Z680 gehoord had maar blijkbaar ben je nog niet zover :P
Nope, moet op intro en ik heb precies genoeg voor 5500, maar daarna dus niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen weer nieuwe speakertjes aan; de Logitech Z-5400 en de Z-5450. Ze zullen op de Games Convention in Leipzig gepresenteerd worden. De Z-5400 en Z-5450 hebben een vermogen van 310-315 W RMS, Dolby Digital, DTS en THX. De Z-5450 heeft bovendien draadloze rearspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al ergens fotos van de Z-5450 ?
Klinkt wel wreed, draadloze rearspeakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
whoei nog meer storingen, laten ze eerst maar de brom met draden verhelpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:08:
Er komen weer nieuwe speakertjes aan; de Logitech Z-5400 en de Z-5450. Ze zullen op de Games Convention in Leipzig gepresenteerd worden. De Z-5400 en Z-5450 hebben een vermogen van 310-315 W RMS, Dolby Digital, DTS en THX. De Z-5450 heeft bovendien draadloze rearspeakers.
Ben erg benieuwd. Klinkt iig wel goed, al hoewel ik mijn twijfels heb over draadloze speakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Weet iemand hoe ik die 3 pluggen van de z-5500 op een tv kan aansluiten die stereo is. Is daar een scart-adapter voor te krijgen?

Ik zou namelijk mijn tv ook wel willen aansluiten op de z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Hebben jullie al een netfilter geprobeerd tegen de ploppen/storing van overige electronica apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JuuL20 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:04:
Hebben jullie al een netfilter geprobeerd tegen de ploppen/storing van overige electronica apparatuur?
nee, maar ze hebben het mij wel aangeraden.....
Wou het van de week gaan kopen.
Maar ik heb ook al gehoord dat het niet helpt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:35:
[...]

nee, maar ze hebben het mij wel aangeraden.....
Wou het van de week gaan kopen.
Maar ik heb ook al gehoord dat het niet helpt :?
dat is wat ik ook gehoort heb, je moet een overspanningsbeveiliging wel aansluiten op een stopcontact dat aarde heeft, anders werkt de overspanningsbeveiliging nog niet.

morgen ga ik eens een verlengkabel uitrollen naar een stopcontact met randaarde, dan probeer ik het nog eens voor ik logitech weer ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
---rrr--- schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:34:
Weet iemand hoe ik die 3 pluggen van de z-5500 op een tv kan aansluiten die stereo is. Is daar een scart-adapter voor te krijgen?

Ik zou namelijk mijn tv ook wel willen aansluiten op de z-5500.
Die heb ik juist vandaag binnen gehad. Heb het bij logitech zelf gekocht aangezien ik het nergens anders kon kopen, dit is wat ik bedoel:

http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10050

Paar nadelen. Kost 10.99 euro inclusief verzendkosten en je moet met creditcard betalen, maarja dan hebbie we wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Wie o wie helpt mij met he volgende ik ben wanhopig,
ik ben al 3 jaar in het bezit van een mooie z-680, zet ik hem vanmorgen aan zie ik op het LCD van mijn control center een zwarte vlek van de linkeronderhoek naar de rechterbovenhoek reizen.

Het is zo'n vlek die je ziet als je te hard op je rekenmachine lcdtje duwt.
Heb hem al op een ander stopcontact gehad, alles schoongemaakt, mailtje naar logitech gestuurd (al is het weekend) maar het helpt allemaal niks.

Iemand nog id'en hoe dit zomaar kan :| er is zeker niet te hard op geduwd en het rare is dat ik die vlek dus echt zag "reizen". :(

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
langezwieper schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:34:
Wie o wie helpt mij met he volgende ik ben wanhopig,
ik ben al 3 jaar in het bezit van een mooie z-680, zet ik hem vanmorgen aan zie ik op het LCD van mijn control center een zwarte vlek van de linkeronderhoek naar de rechterbovenhoek reizen.

Het is zo'n vlek die je ziet als je te hard op je rekenmachine lcdtje duwt.
Heb hem al op een ander stopcontact gehad, alles schoongemaakt, mailtje naar logitech gestuurd (al is het weekend) maar het helpt allemaal niks.

Iemand nog id'en hoe dit zomaar kan :| er is zeker niet te hard op geduwd en het rare is dat ik die vlek dus echt zag "reizen". :(
Er zit een beest in! een vlieg! hoe krijg ik er die uit >:) omg wa ben ik blij dat hij niet kapot is nu dat domme beest eruit krijgen :O opengeschroeft en beest weg B)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerd op 20-08-2005 11:32 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
langezwieper schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:14:
[...]

Er zit een beest in! een vlieg! hoe krijg ik er die uit >:) omg wa ben ik blij dat hij niet kapot is nu dat domme beest eruit krijgen :O
:)
Heb ik ook gehad, was een klein spinnetje :D Ik heb ze (hem?) maar één keer zien passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Even een update, bezorgdienst is net langsgeweest :). Ik heb even snel een satelliet opengemaakt * uit de verpakking gehaald :P en daar staat op de onderkant: PID: R525 ;). Meer info volgt nog.

edit: Geinstalleerd, en wat een geluid :|
Gelukkig nog geen plopjes oid gehoord :*)

[ Voor 31% gewijzigd door RambOo op 20-08-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
ComBax schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:32:
[...]
:)
Heb ik ook gehad, was een klein spinnetje :D Ik heb ze (hem?) maar één keer zien passeren.
LoL, enkeltje? :*)

Weten jullie waar je van die 7.1 aansluit kabeltjes kunt kopen, of die pluggen? Want de connectors zijn 4polig bij mijn audigy 2zs, die kun je niet zomaar overal krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door JuuL20 op 20-08-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Jilvoos schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:31:
[...]

Die heb ik juist vandaag binnen gehad. Heb het bij logitech zelf gekocht aangezien ik het nergens anders kon kopen, dit is wat ik bedoel:

http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10050

Paar nadelen. Kost 10.99 euro inclusief verzendkosten en je moet met creditcard betalen, maarja dan hebbie we wat...
Hey bedankt man, meteen even 4 stuks bestellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Z5500 met als nummer R525.
Een brom heb ik niet, maar ploppen des te meer. Ik verschiet mij elke dag een paar keer bijna een ongeluk.

Wat kan ik best doen?
Een andere set gaan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:05:
Ik heb een Z5500 met als nummer R525.
Een brom heb ik niet, maar ploppen des te meer. Ik verschiet mij elke dag een paar keer bijna een ongeluk.

Wat kan ik best doen?
Een andere set gaan vragen?
Even een vraag, heb je deze ploppen al vanaf het begin? En hoe heb je alles aangesloten :)?
Heb namelijk ook R525 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de set sinds 16/8. De ploppen waren er van in het begin.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de geluidkaart of verbindingen naar de geluidskaart lag. Ik heb een Audigy 2 ZS. Ik heb alles (coax + direct) verstoken naar mijn onboard geluidskaart. Dit gaf geen verschil. Dan heb ik alles uitgetrokken en afgewacht,..... Plop! ;(

Op dit moment heb ik de voedingsstekker ingestoken op een overspanningsbeveiliging met filter. Afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren LOGITECH Z2300 besteld voor op mijn studentenkamer komend nieuw academiejaar, hopelijk komt ie snel binnen en bevalt ie me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Zijn het in- en uitschakelploppen? Of plopt het ook gewoon als je hem aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij in en uitschakelen plopt hij niet.
Hij plopt naar mijn weten 'random'.
Heb nog niet gelet of hij dit doet bij in of uitschakelen van andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
Dat nummer, staat dat onderop je sub? Op een klein stickertje? Want ik heb 0452R(?) en alleen een plop bij in/uitschakelen van apparatuur...

Ik vraag het even nog een keer,

kan ik dit gebruiken als coax switch op mijn z5500:

N. A-SWITCH3 - Audio Schakelaar

http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=512

Als ik coax op rood doe, en alleen rood als uitgang gebruikt dan moet dat toch goed gaan? Dan maakt het toch niet uit dat ik nog gaten over houdt (wit)

[ Voor 56% gewijzigd door Jilvoos op 21-08-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nummertje staat op een stickertje op elk onderdeel.
Er staat: PID: R525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:53:
[...]

dat is wat ik ook gehoort heb, je moet een overspanningsbeveiliging wel aansluiten op een stopcontact dat aarde heeft, anders werkt de overspanningsbeveiliging nog niet.

morgen ga ik eens een verlengkabel uitrollen naar een stopcontact met randaarde, dan probeer ik het nog eens voor ik logitech weer ga bellen.
Update: Het geplop gaat gewoon door, ook met randaarde en overspanningsbeveiliging. Morgen weer eens bellen met logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
  • Laatst online: 10-12-2024
Mensen ik heb voor jullie de oplossing om BETER en SCHERPER geluid te krijgen uit je Logitech Z-560, Z-680 & Z-5500 Digital.
Dit is voor de mensen die een Logitech hebben met LOSSE SPEAKERKABEL en hem stand-alone hebben aangesloten of voor de pc.

Met de pc kan je het geluid al verbeteren d.m.v goede geluidskaarten (audigy enz.) Maar voor mensen die hem stand alone hebben aangesloten:

Koop dikkere speakerkabels!!

Maar dan bedoel ik ook echt dikke kabels. Je kunt ze verkrijgen bij elke electronicadealer zoals, Scheer en Foppen, Harense smid, Expert of gewoon bij de desbetreffende electronica-winkel. Het gaat om het draad met doorzichtige omhulzing en 4mm dikte. Het is ook wel redelijk prijzig want je betaalt zo'n 2 a 3 euro per meter maar geloof me dan heb je ook echt wat. (voor echte audiofielen weet ik ook wel dat er draad bestaat dat nog dikker is en 25 euro per meter kost of meer, maar met het draad dat ik beschrijf win je al heel erg veel)

Als je dan ELKE speaker heb aangesloten met dit geweldige draad krijg je de volgende resultaten:

Voor de Logitech Z-560, Z680.
  • Helder geluid bij dvd's mp3, cd enz.
  • Betere indeling van de instrumenten met name bij rockmuziek of muziek met veel instrumenten. Nederlandstalig is een voorbeeld hiervan. (Het wou nog wel is rommelig klinken als je dit soort muziek luistert)
  • Boomy bass is verdwenen!! Alhoewel je dat ook sterk kunt minderen door de subwoofer op je juiste plek in je kamer neer te zetten. (schuin bij de muur)
  • Geen vervorming meer van je speakers. (Dat komt door de hoeveelheid signalen die je speakers binnenkrijgen). Hoe hard je je geluidsset ook set het vervormd niet meer.
  • Centerspeaker is zo duidelijk en helder geworden dat er een life-effect aan is gekomen. (dit is met name te horen in mp3)
  • DVD's kijken is echt AWESOME.
Voor de Logitech Z-5500:

Hierbij hoor je niet zoveel verschillen als hierboven omdat deze versie sowieso geen boomy bass heeft en al helder van zichzelf klinkt. Ook de indeling van muziek is beter bij deze set.
Toch heb ik ook bij deze set enige verschillen gehoord:
  • Centerspeaker is zo duidelijk en helder geworden dat er een life effect aan is gekomen. (dit is met name te horen in mp3)
  • GEEN VERVORMING van het geluid hoe hard je het geluid ook zet.
  • Het geluid vond ik al helder en is dus nu iets helderder geworden.
Nu zul je denken dat het toch onmogelijk is om dit allemaal te verbeteren door 1 zo'n lullig kabeltje. Ik kan je zeggen dat het echt zo is en dat dit DE absoluute aanrader is om het maximale uit je speakers te halen.

Je kunt het zelf testen op de volgende nummers:

Luister deze nummers als het gaat om helder geluid:
  1. Akon - Lonely
  2. Aaliyah - I miss you
  3. Black Eyed Peas - Don't Phunk with my heart
  4. Beyonce Knowles - Naugthy girl
Luister deze nummers als het gaat om de juiste indeling van de speakers:
  1. Linkin Park - In the End
  2. Kelly Clarkson - Since you've been gone
  3. System of a down - Toxicity
Het life-effect is vooral goed goed te horen bij deze nummers:
  1. Amerie - One thing
  2. Christina Aguilera - Dirty
Draai deze nummers op vrij harde volume en je zult merken hoe goed het allemaal klinkt. Doe dit op een dvd-speler met een digitale coaxiale verbinding, aangelosten op je Logitech set.

Ik zou zeggen geniet ervan en ik hoor wel van jullie wat de ervaringen zijn.

Groeten

Eugène >:)

ps: Ben zelf in het bezit van de Z-5500 Digital.

[ Voor 3% gewijzigd door Eugene_85 op 22-08-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn Z-5500 die met "vaste" kabels vastzit aan de speakers, bij Logitech gratis omruilen voor de "losse" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:36:
Kan ik mijn Z-5500 die met "vaste" kabels vastzit aan de speakers, bij Logitech gratis omruilen voor de "losse" ?
wat denk je zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

hey mijn setje 500-d al een tijdje.... PId r523

Ik heb geen last van ploppen. welk heb ik dat af en toe 3 seconde lang gekraak/ruis uit de speakers komt, dit zelfde had ik overigens OOK met mijn vorige creative/cambridge 4.1 fps2 setje.

Maar voor de rest muisstil, geen ruis kraak of wat dan ook, gebruik de coax aansluiting voor dvd's, en de normale jacks voor 6ch direct. games e.d.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg niet om bijdehande opmerkingen kerel.
En de reden dat ik et vraag is omdat logitech echt een uberservice heeft, bij de z560 heb ik em tot 2 x toe om kunnen ruilen... en daarna nog eens een z5300 kunnen regelen. Dus jah.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.