Mensen ik heb voor jullie de oplossing om BETER en SCHERPER geluid te krijgen uit je Logitech Z-560, Z-680 & Z-5500 Digital.
Dit is voor de mensen die een Logitech hebben met
LOSSE SPEAKERKABEL en hem stand-alone hebben aangesloten of voor de pc.
Met de pc kan je het geluid al verbeteren d.m.v goede geluidskaarten (audigy enz.) Maar voor mensen die hem stand alone hebben aangesloten:
Koop dikkere speakerkabels!!
Maar dan bedoel ik ook echt dikke kabels. Je kunt ze verkrijgen bij elke electronicadealer zoals, Scheer en Foppen, Harense smid, Expert of gewoon bij de desbetreffende electronica-winkel. Het gaat om het draad met doorzichtige omhulzing en 4mm dikte. Het is ook wel redelijk prijzig want je betaalt zo'n 2 a 3 euro per meter maar geloof me dan heb je ook echt wat. (voor echte audiofielen weet ik ook wel dat er draad bestaat dat nog dikker is en 25 euro per meter kost of meer, maar met het draad dat ik beschrijf win je al heel erg veel)
Als je dan ELKE speaker heb aangesloten met dit geweldige draad krijg je de volgende resultaten:
Voor de Logitech Z-560, Z680.- Helder geluid bij dvd's mp3, cd enz.
- Betere indeling van de instrumenten met name bij rockmuziek of muziek met veel instrumenten. Nederlandstalig is een voorbeeld hiervan. (Het wou nog wel is rommelig klinken als je dit soort muziek luistert)
- Boomy bass is verdwenen!! Alhoewel je dat ook sterk kunt minderen door de subwoofer op je juiste plek in je kamer neer te zetten. (schuin bij de muur)
- Geen vervorming meer van je speakers. (Dat komt door de hoeveelheid signalen die je speakers binnenkrijgen). Hoe hard je je geluidsset ook set het vervormd niet meer.
- Centerspeaker is zo duidelijk en helder geworden dat er een life-effect aan is gekomen. (dit is met name te horen in mp3)
- DVD's kijken is echt AWESOME.
Voor de Logitech Z-5500:
Hierbij hoor je niet zoveel verschillen als hierboven omdat deze versie sowieso geen boomy bass heeft en al helder van zichzelf klinkt. Ook de indeling van muziek is beter bij deze set.
Toch heb ik ook bij deze set enige verschillen gehoord:
- Centerspeaker is zo duidelijk en helder geworden dat er een life effect aan is gekomen. (dit is met name te horen in mp3)
- GEEN VERVORMING van het geluid hoe hard je het geluid ook zet.
- Het geluid vond ik al helder en is dus nu iets helderder geworden.
Nu zul je denken dat het toch onmogelijk is om dit allemaal te verbeteren door 1 zo'n lullig kabeltje. Ik kan je zeggen dat het echt zo is en dat dit DE absoluute aanrader is om het maximale uit je speakers te halen.
Je kunt het zelf testen op de volgende nummers:
Luister deze nummers als het gaat om helder geluid:
- Akon - Lonely
- Aaliyah - I miss you
- Black Eyed Peas - Don't Phunk with my heart
- Beyonce Knowles - Naugthy girl
Luister deze nummers als het gaat om de juiste indeling van de speakers:
- Linkin Park - In the End
- Kelly Clarkson - Since you've been gone
- System of a down - Toxicity
Het life-effect is vooral goed goed te horen bij deze nummers:
- Amerie - One thing
- Christina Aguilera - Dirty
Draai deze nummers op vrij harde volume en je zult merken hoe goed het allemaal klinkt. Doe dit op een dvd-speler met een digitale coaxiale verbinding, aangelosten op je Logitech set.
Ik zou zeggen geniet ervan en ik hoor wel van jullie wat de ervaringen zijn.
Groeten
Eugène
ps: Ben zelf in het bezit van de Z-5500 Digital.
[
Voor 3% gewijzigd door
Eugene_85 op 22-08-2005 10:15
]