ah.. wel mooi afgelopen dan (ben ook wel eens geholpen uit coulance.. maar heb gewoon liever dat ze erkennen dat ze gewoon garantie moeten geven).
@StevenK: ik neem aan dat bij jou het probleem ook het stof is? Dan hoop ik dat je met een andere SPV geen problemen meer hebt... dit schijnt wel eens zo te zijn dus wie weet.
Vandaag ook gebeld door Orange en ze zijn nog aan het bekijken wat de (on) mogelijkheden zijn. Een zaak wil eigenlijk niemand en hopelijk ziet Orange ook in dat dit geen oplossing is.
Overigens ben ik ook (bijna) altijd netjes te woord gestaan... alleen heb ik daar nog geen stof-vrije (of in ieder geval, bijna stof-vrije...) SPV voor
Vandaag ook gebeld door Orange en ze zijn nog aan het bekijken wat de (on) mogelijkheden zijn. Een zaak wil eigenlijk niemand en hopelijk ziet Orange ook in dat dit geen oplossing is.
Overigens ben ik ook (bijna) altijd netjes te woord gestaan... alleen heb ik daar nog geen stof-vrije (of in ieder geval, bijna stof-vrije...) SPV voor
Anoniem: 11489
De mijne is per 17 dec iva de Orange shop in contact gebracht met de reparatie afdeling (volgens mij gewoon een derde partij) en zou vraijdag terug moeten zijn.. hij is er nog niet. ook even gebeld met de shop en die hadden nog neits binnen op retour.. even afwachten dus. Dit is voor mij de eerste keer dat ik hem inleverde voor de stof problemen.. ik had er al een tijdje last van, maar neit zo erg dat ik niks meer zag... ben benieuwd.. heb nu toch mijn C600 en die bevalt net zo goed..
Nee, geen stofprobleem. Groene knop werkt niet meer.hemiparo schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:45:
@StevenK: ik neem aan dat bij jou het probleem ook het stof is? Dan hoop ik dat je met een andere SPV geen problemen meer hebt... dit schijnt wel eens zo te zijn dus wie weet.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik vond 't juist jammer. Had dit graag uitgevochten.Anoniem: 63813 schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:18:
ah.. wel mooi afgelopen dan (ben ook wel eens geholpen uit coulance.. maar heb gewoon liever dat ze erkennen dat ze gewoon garantie moeten geven).
En zojuist een gloednieuwe telefoon ontvangen.
(alleen klote dat het me niet gelukt is Sprite Backup te kopen)
(alleen klote dat het me niet gelukt is Sprite Backup te kopen)
Lekker zo'n instelling.StevenK schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:58:
[...]
Helaas geen vuurwerk: heb ze net gebeld en wat werd me verteld: ja, één jaar garantie, we wachten tot we een keer voor de rechter gedaagd worden, *maar* u bent een goede klant en dan maken we zeker geen problemen. Ze komen morgen een nieuwe brengen, dus net ff backup naar een mini-sd geblazen.
Hij vertelde dat ze wel eerder mot met een jurist hebben gehad, maar dat ging over een afgebroken connector en dat hebben ze gewonnen.
Overigens werd ik uitstekend te woord gestaan.
Deze arrogante houding zou eens doorgebriefd moeten worden naar de consumentenbond.
Dit komt bij mij over als kom maar op met je europese wetgeving wij bepalen onze eigen regels wel ipv dat anderen dat doen.
Wanneer dit vollop in het nieuws komt draaien ze wel bij denk ik (of die plaat moet wel van een heel zeldzaam kwaliteit staal zijn)
Ik houd het op grootspraak van de betrokkene waar je weinig aandacht aan moet schenken.
computer voor alle werkzaamheden
Het is toch de instelling zoals bijna elk bedrijf hanteert ?Edwin van Cleef schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:19:
[...]
Lekker zo'n instelling.
Deze arrogante houding zou eens doorgebriefd moeten worden naar de consumentenbond.
Dit komt bij mij over als kom maar op met je europese wetgeving wij bepalen onze eigen regels wel ipv dat anderen dat doen.
Zitten jullie nou nog te klootviolen met die C500? Verpatsen dat ding en een echte telefoon kopen! Zit nu al maanden zonder C500 en ik maak me zo heerlijk nergens meer druk om!
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Ik ben vanaf de eerste dag supertevreden over dit toestel; jammer dat 'ie stuk ging, maar met deze service van Orange hoor je me niet klagen ! Ik ben nog geen telefoon zonder windows mobile tegengekomen die alle info over contactpersonen en appointments uit outlook opslaan.TheRitz schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:21:
Zitten jullie nou nog te klootviolen met die C500? Verpatsen dat ding en een echte telefoon kopen! Zit nu al maanden zonder C500 en ik maak me zo heerlijk nergens meer druk om!
Binnenkort kom weer voor retention in aanmerking, dus eens kijken wat voor toestel ik nu ga halen, waarschijnlijk een M500.
[ Voor 12% gewijzigd door StevenK op 29-12-2005 21:02 ]
Toestel is perfect... de C550 gaf niet echt extra voordeel, de C600 met het gemis van WiFi ook niet echt. Het is alleen het stof. En aangezien het met een C550 en C600 minder voor lijkt te komen misschien een reden om over te stappen naar een van deze 2 opvolgers.
Maar zou verder echt geen ander toestel willen. Heb heel even kunnen ruiken aan de iMate SP5M (toetsen lagen niet fijn) en Qtek 9100 (erg mooi maar niet handig in de broekzak en accu... ook niet super) maar de C500 wint het op alle fronten voor mij!
Maar zou verder echt geen ander toestel willen. Heb heel even kunnen ruiken aan de iMate SP5M (toetsen lagen niet fijn) en Qtek 9100 (erg mooi maar niet handig in de broekzak en accu... ook niet super) maar de C500 wint het op alle fronten voor mij!
En ook ik ben gebeten door het stof probleem.
October 2004 heb ik een SPV-C500 gekocht bij een 2-jarig Orange contract. Ergens halverwege vorig jaar begon de stof, maar het was niet zo erg dat ik er mee terug gegaan ben. Sinds kort doet ook de groene knop het niet meer, dus ik dacht, repareren dat ding....
Afgelopen Dinsdag naar de Orange shop gegaan.... Ze kunnen hem opsturen, maar de reparatie moet gewoon betaald worden. Als ik niet accoord ga met de reparatie kosten kost het me 35 euro om het toestel terug te krijgen....
Vandaag een mailtje gestuurd naar Orange met als reply:
Ik heb hier een reply op gestuurd dat ik er gezien de Nederlandse wet toch vanuit mag gaan dat dit kostenloos gerepareerd wordt......
Mochten ze hier alsnog niet op willen antwoorden dan zit ik er stevig aan te denken om mijn abonnement met onmiddelijke ingang vanwege wanprestatie op te zeggen. Als Orange vindt dat een telefoon maar een jaar mee mag gaan, dan vindt ik dat mijn contract niet langer geduurd kan hebben dan een jaar......
October 2004 heb ik een SPV-C500 gekocht bij een 2-jarig Orange contract. Ergens halverwege vorig jaar begon de stof, maar het was niet zo erg dat ik er mee terug gegaan ben. Sinds kort doet ook de groene knop het niet meer, dus ik dacht, repareren dat ding....
Afgelopen Dinsdag naar de Orange shop gegaan.... Ze kunnen hem opsturen, maar de reparatie moet gewoon betaald worden. Als ik niet accoord ga met de reparatie kosten kost het me 35 euro om het toestel terug te krijgen....
Ofwel: Leuke standaard brief, maar daar schieten we niets mee op....Wij begrijpen dat uw toestel stof onder het display heeft. Wij hadden dit graag kosteloos willen repareren als dit binnen de garantie was geweest.
Er zijn in het verleden geen notities geweest over enig contact met onze klantenservice hierover.
Wij kunnen dit eventueel voor u repareren maar dan op uw kosten. Er kan dan een notitie gemaakt worden met de melding van wat de kosten zullen zijn.
50,75 of 100 euro. Zijn de kosten hoger dan verwacht en u besluit na onderzoek het toestel niet te laten repareren. Moeten wij toch de onderzoekskosten van ongeveer 35 euro in rekening brengen.
Vragen zijn er om beantwoord te worden. Het liefst meteen als de vraag opkomt. Daarom zijn wij direct bereikbaar voor u. Voor al uw vragen of problemen belt u 1200 (mobiel), 06 28 500 777 (vast) of +31 6 28 500 777 (buitenland). Ook kunt u altijd terecht op www.orange.nl
Met vriendelijke groet,
Orange Nederland N.V.
Klantenservice
A Arnoldus
Ik heb hier een reply op gestuurd dat ik er gezien de Nederlandse wet toch vanuit mag gaan dat dit kostenloos gerepareerd wordt......
Mochten ze hier alsnog niet op willen antwoorden dan zit ik er stevig aan te denken om mijn abonnement met onmiddelijke ingang vanwege wanprestatie op te zeggen. Als Orange vindt dat een telefoon maar een jaar mee mag gaan, dan vindt ik dat mijn contract niet langer geduurd kan hebben dan een jaar......
Anoniem: 20935
Toestel nu voor de 3e keer terug gehad, en na 1 dag weer stof onder het scherm. Orange gebeld en ik kon het toestel weer opsturen.
Ik ben benieuwd wat we hier nu aan kunnen gaan doen, ik ben het het zat...
Ik ben benieuwd wat we hier nu aan kunnen gaan doen, ik ben het het zat...
ik zit met hetzelfde probleem. orange benaderen heeft geen zin, misschien is dat contract opzeggen wel ietsCroga schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:53:
En ook ik ben gebeten door het stof probleem.
[...]
Ofwel: Leuke standaard brief, maar daar schieten we niets mee op....
Vandaag kreeg ik het antwoord op mijn tweede mail. Één van de dingen die ze letterlijk schreven:
Ondertussen heb ik ook het abonnement een trapje naar beneden laten bijstellen zodat ik geen 20 euro per maand maar slechts 12,50 per maand betaal. Morgen ga ik in ieder geval een nieuw abbonement afsluiten bij T-Mobile. Wat er ook gebeurt, zowel ik als mijn vrouw zijn binnenkort geen abbonee meer bij Orange....
Ik heb ze nogmaals op hun wettelijke verplichting gewezen en ze in gebreke gesteld voor het gebrek aan oplossing. In principe heb ik het recht om de koop te ontbinden op het moment dat ze geen gehoor geven aan mijn opdracht om de telefoon te herstellen.Wij kunnen ons voorstellen dat u ongemak heeft van deze situatie, maar we zijn niet verantwoordelijk voor het ontstane ongemak.
Ondertussen heb ik ook het abonnement een trapje naar beneden laten bijstellen zodat ik geen 20 euro per maand maar slechts 12,50 per maand betaal. Morgen ga ik in ieder geval een nieuw abbonement afsluiten bij T-Mobile. Wat er ook gebeurt, zowel ik als mijn vrouw zijn binnenkort geen abbonee meer bij Orange....
Om deze discussie nog maar een aan te wakkeren, zou dit probleem opgepakt kunnen worden door een rechtsbijstand verzekering? Zijn er misschien Tweakers die hier iets over kunnen vertellen. Het is nu de 3e keer voor mij in een jaar dat mijn toestel ter reparatie wordt aangeboden.grun schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:59:
[...]
Akkoord, ik gebruikte het woord meer in algemene en minder in de juridische betekenis.
Wat repareren betreft, deden ze dat maar. Dan waren er niet zoveel ontevreden gebruikers. Wat ze nu doen, het schoonmaken, heeft slechts een tijdelijk effect. Dat is meer een lapmiddel, terwijl een reparatie een permanente oplossing zou moeten zijn.
Tja, de gang naar de rechter. Dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Maar misschien is de gang naar een programma als Radar of Kassa iets gemakkelijker.
Heb in december en januari een paar keer contact gehad met medewerkers van Orange met het verzoek om met een echte oplossing te komen. Ondanks de belofte dat er naar gekeken wordt en ik terug gebeld zal worden: niks. Denk dat Orange mij als klant al heeft opgegeven en ik zal dat dan ook maar bij Orange als provider doen.
Heb al gesproken met mijn rechtsbijstand en zij kunnen er zeker wel een zaak van maken alleen moet Orange nog wel de kans hebben om het probleem op te lossen. Het lijkt mij dat Orange deze kans meer dan eens gehad heeft...
Heb al gesproken met mijn rechtsbijstand en zij kunnen er zeker wel een zaak van maken alleen moet Orange nog wel de kans hebben om het probleem op te lossen. Het lijkt mij dat Orange deze kans meer dan eens gehad heeft...
Ik zit er nu dus ook serieus aan te denken om mijn rechtsbijstand verzekering te gaan aanspreken, ik word er helemaal schijt ziek van dat het toestel steeds weg is.hemiparo schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 07:59:
Heb in december en januari een paar keer contact gehad met medewerkers van Orange met het verzoek om met een echte oplossing te komen. Ondanks de belofte dat er naar gekeken wordt en ik terug gebeld zal worden: niks. Denk dat Orange mij als klant al heeft opgegeven en ik zal dat dan ook maar bij Orange als provider doen.
Tjonge zeg, ik heb het al een jaar geleden opgegeven met Orange. Mijn toestel zit onder het stof en is inmiddels na een valpartij lelijk beschadigd. In Augustus loopt mijn contract af en is Orange ook mij als klant kwijt. Nooit meer Orange voor mij!
[ Voor 4% gewijzigd door The_Bash op 04-02-2006 01:38 ]
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Ook ik ga mijn toestel nu voor de 3de keer opsturen vanwege het stof probleem.
Deze keer echter doet ook mijn bel-knop het niet meer en mijn # toets is compleet versleten(deze gebruik ik toch niet eens zo vaak).
En ik heb sinds de 2de opsturing een soort blister in mijn scherm zitten aan de binnenkant.
Net als dat je een glazen vaas hebt waar een stukje glas vanaf geslagen is zeg maar.
Erg vervelend.
Ik heb een zakelijk abbo en die loopt over 2 maanden af (1 jarig) en ik mag niet eens een C600 uitzoeken van ze al zou ik dus nu voor de 3de keer gaan verlengen.
Ook ik stap mooi over naar een andere provider de ontvangst was hier zoiezo slecht met orange.
Deze keer echter doet ook mijn bel-knop het niet meer en mijn # toets is compleet versleten(deze gebruik ik toch niet eens zo vaak).
En ik heb sinds de 2de opsturing een soort blister in mijn scherm zitten aan de binnenkant.
Net als dat je een glazen vaas hebt waar een stukje glas vanaf geslagen is zeg maar.
Erg vervelend.
Ik heb een zakelijk abbo en die loopt over 2 maanden af (1 jarig) en ik mag niet eens een C600 uitzoeken van ze al zou ik dus nu voor de 3de keer gaan verlengen.
Ook ik stap mooi over naar een andere provider de ontvangst was hier zoiezo slecht met orange.
Ik zat toevallig weer eens te kijken bij dit topic. Wat ben ik blij dat ik een tijd terug het toestel heb verkocht. Ik vind echt niets goed aan Orange. Service is waardeloos. Bereik is echt niets.En ze zijn duur. Windows toestellen zijn natuurlijk wel mooi. Alleen door de C500 hoef ik geen Orange meer. C550 en C600 zijn wel goed.
Ik heb nu een SP5 en wat een goed toestel is dat. Iedereen succes met zijn oude telefoon.
Ik heb nu een SP5 en wat een goed toestel is dat. Iedereen succes met zijn oude telefoon.
Psbb
Anoniem: 41563
wat een gedonder, mijne is net terug voor de 3e keer.
1 keer reparatie
2e keer een nieuw toestel
3e keer na garantie uit coulance gerepareerd, maar daar heb ik wel moeite voor moeten doen!
Tja en goed in elkaar zetten kunnen ze bij dynafix ook niet, de enige die goed in elkaar zat was de eerste. (behuizing past niet goed aan bovenzijde)
C600 proberen ?
1 keer reparatie
2e keer een nieuw toestel
3e keer na garantie uit coulance gerepareerd, maar daar heb ik wel moeite voor moeten doen!
Tja en goed in elkaar zetten kunnen ze bij dynafix ook niet, de enige die goed in elkaar zat was de eerste. (behuizing past niet goed aan bovenzijde)
C600 proberen ?
Ik heb mijn C500 sinds januari 2005. In augustus heb ik 'm vanwege stof willen laten repareren. Ik heb toen een nieuwe ontvangen. Nu is mijn vraag, hoe zit het nu met de garantie? Inmiddels zit er alweer ontzettend veel stof onder het scherm en daarbij komt nog het grootste probleem en dat is dat het toestel niet meer aan gaat. Waarschijnlijk omdat de accu leeg is en niet meer wil opladen.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik het beste kan doen? In de shop vertellen ze dat de garantie verlopen is en dat ik gewoon dikke pech heb.
Is er iemand die mij kan vertellen wat ik het beste kan doen? In de shop vertellen ze dat de garantie verlopen is en dat ik gewoon dikke pech heb.
Wat je het beste kunt doen is:veen906 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:27:
1 Een abonnement afsluiten bij een andere provider
2 Je contract met orange ontbinden vanwege wanprestatie van kant van Orange
3 Alle betalingen aan Orange stop zetten en eventueel overgebleven beltegoed terug eisen.
Dat ga ik in ieder geval morgen in gang zetten.Stap 1 heb ik al gedaan (Bij T-Mobile krijg je een gratis MDA Vario bij een 2 jarig 20 euro abonnement. De belkosten zijn lager dan Orange, voor 10 euro per maand heb je onbeperkt GPRS verkeer en ook bij T-Mobile gaat alles uit één bundel). Stap 2 ga ik Vrijdag initieren door Orange in gebreke te stellen. Ik verwacht dat daar niets uit komt waardoor ik 2 weken later het contract zal ontbinden.
Hoe en op grond waarvan zou ik dat kunnen doen dan?2 Je contract met orange ontbinden vanwege wanprestatie van kant van Orange
Op het moment dat je een aankoop doet, moet die aankoop voldoen aan de verwachtingen die je ervan zou kunnen hebben.veen906 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:12:
Hoe en op grond waarvan zou ik dat kunnen doen dan?
De verkoop van een telefoon met abonnement koppelt deze twee aan elkaar. Dat betekend dat het abonnement en de telefoon onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zonder abonnement had je de telefoon nooit gekregen. Dus moet je er ook van uit kunnen gaan dat je met die telefoon kunt blijven bellen gedurende de gehele looptijd van het abonnement.
In dit geval kan dat niet. De telefoon begeeft het voordat het abonnement afgelopen is. In dat geval moet de verkopende partij er voor zorgen dat dat verholpen wordt. Orange weigert dit echter. Na 1 jaar trekt Orange zijn handen af, terwijl ik een twee jarig abonnement heb. Ik stel Orange in staat om het probleem te verhelpen echter weigeren ze dit gratis te doen. Nog sterker: Ze weigeren zelfs om ook maar enigszinds tegemoet te komen door, bijvoorbeeld, korting op een nieuw toestel of een tegemoetkoming in de reparatie kosten te bieden.
Vervolgens ben ik gerechtigd mijn aankoop ongedaan te maken. In dit geval betekend dat zowel de telefoon áls het abonnement aangezien deze, zoals eerder vermeld, onlosmakelijk verbonden zijn. Ik kan niet het volledige bedrag terugeisen aangezien ik beiden al een tijdje gebruik. Maar in dit geval is de berekening van vruchtgebruik érg eenvoudig: Ik heb geen recht op teruggave van de reeds verbelde abonnementsgelden. Het tegoed wat nog staat is echter niet gebruikt, dus kan ik dit zonder meer terug eisen.
Dit alles is niet gegrond in enige juridische kennis. Ik baseer het slechts op wat ik gelezen heb over de algemeen geldende consumentenwetten en de logische implementatie ervan. Over het onlosmakelijk verbonden zijn van toestel en abonnement is echter wel jurisprudentie (of eigenlijk: Er zijn eerdere uitspraken over. Die zijn niet tot de hoge raad gegaan dus in principe is het geen jurisprudentie, maar wel iets waar een rechter rekening mee zal houden). De kans dat Orange dus gedeeltelijk toegeeft is nagenoeg 100%. Ze zullen wel moeilijk gaan doen over het terugbetalen van het tegoed. Mischien moeten we daar dus eerst nog maar eens specialistische kennis voor inwinnen.....
Het opgespaarde tegoed zal hoe dan ook vervallen. Je hebt namelijk een bedrag per maand betaald voor een dienst die hoofdzakelijk bestaat uit de mogelijkheid om te bellen. Daarbij krijg je een beltegoed, waarbij de dienst tevens inhoudt dat je het overgebleven tegoed kunt bewaren.Croga schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:37:
[...]
Vervolgens ben ik gerechtigd mijn aankoop ongedaan te maken. In dit geval betekend dat zowel de telefoon áls het abonnement aangezien deze, zoals eerder vermeld, onlosmakelijk verbonden zijn. Ik kan niet het volledige bedrag terugeisen aangezien ik beiden al een tijdje gebruik. Maar in dit geval is de berekening van vruchtgebruik érg eenvoudig: Ik heb geen recht op teruggave van de reeds verbelde abonnementsgelden. Het tegoed wat nog staat is echter niet gebruikt, dus kan ik dit zonder meer terug eisen.
Beëindig je op welke grond dan ook het gebruik van de dienst, dan vervallen ook de mogelijkheden die daaronder vallen en vervalt dus het tegoed.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Maar ik beïndig de dienst helemaal niet. Ik ontbindt het contract. Wat zoveel wil zeggen als: Het contract is er nooit geweest.....Canaria schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:52:
Het opgespaarde tegoed zal hoe dan ook vervallen. Je hebt namelijk een bedrag per maand betaald voor een dienst die hoofdzakelijk bestaat uit de mogelijkheid om te bellen. Daarbij krijg je een beltegoed, waarbij de dienst tevens inhoudt dat je het overgebleven tegoed kunt bewaren.
Beëindig je op welke grond dan ook het gebruik van de dienst, dan vervallen ook de mogelijkheden die daaronder vallen en vervalt dus het tegoed.
In dat geval hoef ik dus met terugwerkende kracht slechts datgene van die dienst te betalen wat ik geconsumeerd heb. Alle andere betaalde abonnementsgelden dien ik gerestitueerd te krijgen aangezien ze onterecht geïnd zijn.
Je moet voor de grap eerst even opzoeken wat ontbinden van een contract precies inhoud. Waarschijnlijk zijn er op internet sites te vinden die dat veel beter kunnen uitleggen dan dat ik dat kan.
Dat betekent dat je met terugwerkende kracht slechts de maandbedragen hoeft te betalen over de periode dat je de telefoon hebt kunnen gebruiken voor de functie waarvoor hij redelijkerwijs bedoeld is.Croga schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:37:
In dat geval hoef ik dus met terugwerkende kracht slechts datgene van die dienst te betalen wat ik geconsumeerd heb.
De dienst waarvoor je betaalt is niet "belminuten" maar "gebruik maken van de diensten op het netwerk".
Nee, je hebt gebruik gemaakt van en betaald voor een dienst. Dat je die niet volledig hebt benut is jouw keuze, maar die is op geen manier gerelateerd aan het defect aan de telefoon en derhalve aan de reden voor het ontbinden van het contract. Je kunt namelijk niet aanmerkelijk maken dat je niet hebt kunnen bellen omdat er stof in het display aanwezig was.Alle andere betaalde abonnementsgelden dien ik gerestitueerd te krijgen aangezien ze onterecht geïnd zijn.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Hoewel het mischien zo uit te leggen is, is de manier van kostenberekening dusdanig dat de link tussen het betaalde bedrag en het beltegoed heel erg duidelijk is. Je betaald dus, volgens de manier van doorberekenen, inderdaad voor "Gebruik van de diensten op het netwerk" maar alleen dan wanneer je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt. Ik zou bijvoorbeeld aan het eind van de loopduur mijn abonnement om kunnen laten zetten naar pre-paid en nogsteeds het opgebouwde beltegoed kunnen gebruiken. Ik betaal dan dus geen bedrag meer per maan. Ofwel: Er is een direct verband tussen wat betaald wordt en wat gebruikt kan worden.Canaria schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:46:
Dat betekent dat je met terugwerkende kracht slechts de maandbedragen hoeft te betalen over de periode dat je de telefoon hebt kunnen gebruiken voor de functie waarvoor hij redelijkerwijs bedoeld is.
De dienst waarvoor je betaalt is niet "belminuten" maar "gebruik maken van de diensten op het netwerk".
Daarnaast is het mooie van de consumentenwetgeving dat deze gemaakt is om de consument te beschermen. Dat betekend dus dat bij twijfel of discussie altijd de consument het voordeel zal krijgen.
In dit geval hebben wij beiden een verschillende interpretatie. Hier is geen eenduidige verklaring voor. Als een rechter moet beslissen zal hij dus het doel van de wet in het achterhoofd nemen en meer waarde aan mijn verklaring hechten dan aan bovenstaande.... (verwacht ik)
Ik kan erg makkelijk aannemelijk maken dat ik niet kan bellen. Mijn scherm is nagenoeg onleesbaar waardoor ik niet zie wie ik bel en mijn groene "Nu Bellen" knop doet het niet. Daarnaast hapert de "1" toets. De telefoon is dus nagenoeg onbruikbaar geworden.Nee, je hebt gebruik gemaakt van en betaald voor een dienst. Dat je die niet volledig hebt benut is jouw keuze, maar die is op geen manier gerelateerd aan het defect aan de telefoon en derhalve aan de reden voor het ontbinden van het contract. Je kunt namelijk niet aanmerkelijk maken dat je niet hebt kunnen bellen omdat er stof in het display aanwezig was.
Ik hoop voor je dat het lukt, echt.Croga schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:22:
Daarnaast is het mooie van de consumentenwetgeving dat deze gemaakt is om de consument te beschermen. Dat betekend dus dat bij twijfel of discussie altijd de consument het voordeel zal krijgen.
In dit geval hebben wij beiden een verschillende interpretatie. Hier is geen eenduidige verklaring voor. Als een rechter moet beslissen zal hij dus het doel van de wet in het achterhoofd nemen en meer waarde aan mijn verklaring hechten dan aan bovenstaande.... (verwacht ik)
[...]
Ik kan erg makkelijk aannemelijk maken dat ik niet kan bellen. Mijn scherm is nagenoeg onleesbaar waardoor ik niet zie wie ik bel en mijn groene "Nu Bellen" knop doet het niet. Daarnaast hapert de "1" toets. De telefoon is dus nagenoeg onbruikbaar geworden.
Maar nu speel ik even voor Orange: Edelachtbare, wij hebben in een periode van xxx maanden 20000 telefoons bij onze diensten geleverd, waarvan 50 met soortgelijke klachten als van eiser. Wij vermoeden dat deze gebruikers onvoldoende zorgvuldig met hun telefoon omgegaan zijn. Daarnaast is er inderdaad een grote groep gebruikers die last heeft van stof onder het scherm. Wij zien dat echter als een cosmetische onvolkomenheid die de functionaliteit niet in de weg hoeft te staan. Uit het feit dat wij tot nu toe stofklachten wel behandeld hebben mag niet afgeleid worden dat we schuld bekennen, wij vinden dat een vorm van klantenbinding en coulance.
Het lijkt me nog geen uitgemaakte zaak dat de rechter je in dit geval het voordeel van de twijfel zal geven. Maar ik duim voor je.
Het feit dat er een heel hoog percentage met stofproblemen zit, en dat het uitvallen dan de knoppen daar direct aan te relateren is, is voor mij (en waarschijnlijk voor de rechter) genoeg bewijs dat het om een productiefout gaat. Er zijn er ondertussen ook al behoorlijk veel meer dan 50 waarbij knoppen uit aan het vallen zijn.grun schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 06:25:
Maar nu speel ik even voor Orange: Edelachtbare, wij hebben in een periode van xxx maanden 20000 telefoons bij onze diensten geleverd, waarvan 50 met soortgelijke klachten als van eiser. Wij vermoeden dat deze gebruikers onvoldoende zorgvuldig met hun telefoon omgegaan zijn. Daarnaast is er inderdaad een grote groep gebruikers die last heeft van stof onder het scherm. Wij zien dat echter als een cosmetische onvolkomenheid die de functionaliteit niet in de weg hoeft te staan. Uit het feit dat wij tot nu toe stofklachten wel behandeld hebben mag niet afgeleid worden dat we schuld bekennen, wij vinden dat een vorm van klantenbinding en coulance.
Anoniem: 61509
k heb mijne zelf opengemaakt en gemaakt, maar dat werkte maar voor 3 maandjes, nu doet de 2 ook lastig en de terugtoets.
probleem is dat de contactjes gecorrodiseerd zijn..
maarja ga nu voor de D600
probleem is dat de contactjes gecorrodiseerd zijn..
maarja ga nu voor de D600
Wel... weer een update van mijn kant: vorige week met Orange contact gehad en er schijnt een compleet nieuwe casing te zijn die het stof nu echt buiten moet houden.
Hoewel ik sinds kort gebruik maak van een MDA Vario
wil ik deze kans op een compleet stof-vrije SPV zeker niet voorbij laten gaan. Al blijf ik wantrouwend... hoe vaak is er ondertussen geen 'oplossing' geweest? Maar ik hou jullie op de hoogte!
Hoewel ik sinds kort gebruik maak van een MDA Vario
maar hoe zit het met jouw garantie? de mijne is namelijk allang voorbij
De mijne ook... aangekocht in november 2004, reken maar uit 
Maar... misschien omdat ik al zolang bezig ben, misschien omdat de laatste keer schoonmaken/repareren doffe ellende was (kras is display, achterkant kwijt), misschien omdat de klacht nu is binnengekomen via Boycot.nu, misschien... Kies maar
Na de laatste reparatie in november 2005 heb ik nog een aantekening gekregen dat nogmaals schoonmaken mogelijk was. Ook dat kan een reden zijn. Ik weet het eigenlijk niet.
Wat ik WEL weet is dat het probleem ondanks diverse pogingen nog steeds niet is opgelost... misschien nu wel?
Als jouw probleem dus ook het stof is denk ik dat je niet zomaar 'NEE' moet accepteren. Eventueel verwijzen naar dit topic, rechtsbijstand of andere methode om aan te geven dat je echt niet de enige bent. En alleen schoonmaken zal echt geen oplossing zijn!
Maar... misschien omdat ik al zolang bezig ben, misschien omdat de laatste keer schoonmaken/repareren doffe ellende was (kras is display, achterkant kwijt), misschien omdat de klacht nu is binnengekomen via Boycot.nu, misschien... Kies maar
Na de laatste reparatie in november 2005 heb ik nog een aantekening gekregen dat nogmaals schoonmaken mogelijk was. Ook dat kan een reden zijn. Ik weet het eigenlijk niet.
Wat ik WEL weet is dat het probleem ondanks diverse pogingen nog steeds niet is opgelost... misschien nu wel?
Als jouw probleem dus ook het stof is denk ik dat je niet zomaar 'NEE' moet accepteren. Eventueel verwijzen naar dit topic, rechtsbijstand of andere methode om aan te geven dat je echt niet de enige bent. En alleen schoonmaken zal echt geen oplossing zijn!
Zucht... even zuchtje van opluchting. Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten 
Vandaag hebben Orange en ik besloten dat schoonmaken en omruilen geen oplossing is. Tenminste niet op de lange termijn.
Het aanbod van Orange is om mijn lopende contract op te zeggen en om te zetten naar prepaid. Als ik wil kan ik dan een ander toestel met abonnement afsluiten. Of gewoon ergens anders heengaan.
Omdat ik sinds kort een MDA Vario heb ben ik voorlopig niet op zoek naar een nieuw toestel dus ben ik akkoord gegaan met deze oplossing. Hoewel het oorspronkelijke probleem natuurlijk nog steeds niet is opgelost denk ik dat het zeker niet verkeerd is (mijn abonnement liep nog tot november 2006). En ik ben sowieso blij dat ik mijn tijd weer ergens anders op kan richten
Vandaag hebben Orange en ik besloten dat schoonmaken en omruilen geen oplossing is. Tenminste niet op de lange termijn.
Het aanbod van Orange is om mijn lopende contract op te zeggen en om te zetten naar prepaid. Als ik wil kan ik dan een ander toestel met abonnement afsluiten. Of gewoon ergens anders heengaan.
Omdat ik sinds kort een MDA Vario heb ben ik voorlopig niet op zoek naar een nieuw toestel dus ben ik akkoord gegaan met deze oplossing. Hoewel het oorspronkelijke probleem natuurlijk nog steeds niet is opgelost denk ik dat het zeker niet verkeerd is (mijn abonnement liep nog tot november 2006). En ik ben sowieso blij dat ik mijn tijd weer ergens anders op kan richten
Anoniem: 121069
Ik zit net als jullie met het stofprobleem heb vanaf oktober 2004 een c500 i.c. met een Orange 2jarig abonnement. Nu is die van mij ook al een aantal keer terug geweest, en nu na de garantie geven ze geen gehoor meer. Ik ben het dan ook helemaal zat, en heb een mailtje gestuurd naar de rijdende rechter. na enkele dagen kwam er een reactie. Hieruit bleek dat voor een bindend advies van de rijdende rechter de medewerking van de tegenpartij (Orange) nodig was, en dat verlenen ze bij Orange dus niet. Waarschijnlijk bang voor een voor hen tegenvallend advies van de rechter. Maargoed ik wil het er echt niet bij laten zitten, en ik ga ook proberen m'n abonnement te laten ontbinden. Ik ben echt helemaal klaar met Orange en de service die ze zeggen te bieden.
Ik word onderhand helemaal gek van het stofprobleem met de c500
1e toestel is 3 x ter reparatie weg geweest.
2e toestel was refurbished, na 4 uur zat er stof achter het scherm. In overleg met Orange is er een koerier besteld om het toestel op 28-03-06 om te ruilen.
3e toestel is nog nooit gebruikt en nu zit er al stof achter het scherm. Dit heb ik aan de koerier laten zien en die was het met me eens. Ik heb Orange gebeld om het probleem te laten oplossen, alleen de persoon in kwestie gaat met terug bellen. Hij wist het namelijk ook niet meer.
Je krijgt telkens het zelfde verhaal te horen bij Orange. [Er zijn zoveel duizend toestellen verkocht maar een paar hebben het probleem met het stof onder het scherm] De volgende vragen zijn standaard.
1. Gebruikt u een hoesje?
2. Werkt u in een stoffige omgeving?
Ik heb het toestel nu +/- 10 maanden in mijn bezit, en ik heb er tot op de dag van vandaag nog niet van kunnen genieten. Ik word nu binnenkort terug gebeld met een oplossing voor het probleem..zucht.
1e toestel is 3 x ter reparatie weg geweest.
2e toestel was refurbished, na 4 uur zat er stof achter het scherm. In overleg met Orange is er een koerier besteld om het toestel op 28-03-06 om te ruilen.
3e toestel is nog nooit gebruikt en nu zit er al stof achter het scherm. Dit heb ik aan de koerier laten zien en die was het met me eens. Ik heb Orange gebeld om het probleem te laten oplossen, alleen de persoon in kwestie gaat met terug bellen. Hij wist het namelijk ook niet meer.
Je krijgt telkens het zelfde verhaal te horen bij Orange. [Er zijn zoveel duizend toestellen verkocht maar een paar hebben het probleem met het stof onder het scherm] De volgende vragen zijn standaard.
1. Gebruikt u een hoesje?
2. Werkt u in een stoffige omgeving?
Ik heb het toestel nu +/- 10 maanden in mijn bezit, en ik heb er tot op de dag van vandaag nog niet van kunnen genieten. Ik word nu binnenkort terug gebeld met een oplossing voor het probleem..zucht.
Klein kickje... heb je nog gesproken met Orange en een oplossing gekregen?
Dat jullie C500 nog werkt. Bij mij op het werk hadden 4 mensen zo'n ding (/me included) en die hebben nu allemaal een ander toestel. Die van mij ging precies na een jaar kapot (knoppen werkten niet meer/display wit).
Het begint natuurlijk met een cosmetische onvolkomenheid, maar je kunt er op wachten tot het stof grotere problemen gaat veroorzaken.grun schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 06:25:
[...]
Ik hoop voor je dat het lukt, echt.
Het lijkt me nog geen uitgemaakte zaak dat de rechter je in dit geval het voordeel van de twijfel zal geven. Maar ik duim voor je.
[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 03-06-2006 10:37 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Tja, ik snap het ook niet. Na alle klachten had ik me al op grote problemen voorbereid, maar tot m'n verbazing blijkt mijn C500 helemaal geen last van stof (of andere problemen) te hebben. Hij is van maart vorig jaar en ik draag hem altijd in de borstzak van het overhemd. In die 15 maanden is ie een keertje op de grond gevallen toen ik me bukte. Het enige waar ik wel op let is dat ik nooit scherpe voorwerpen samen met de telefoon in die zak doe, zoals muntjes, sleutels, pennen e.d. In het begin had ik er een paar weken lang zo'n Krusell case omheen, maar die beviel eigenlijk niet zo best.Marzman schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:35:
Dat jullie C500 nog werkt.
Ik heb de mijne al vanaf 21 september 2004 en ik heb hem bij me in mijn broekzak. Alles werkt nog prima. De accu is nog als nieuw en de knoppen werken ook nog perfect. Tja,het stof is aanwezig onder het scherm en in het begin maakte ik mij er ook druk om. Er zit wel wat stof maar he is beslist niet storend, alleen in de zon . Als ik mijn nieuwe telefoon uit kan kiezen ga ik nu voor de M600 maar dit betekend zeker niet dat die kleine vriend in de kast gaat.Marzman schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:35:
Dat jullie C500 nog werkt.
hoi