Waarom dit topic?
In de eerste plaats om alle ontwikkelingen over het stof-probleem centraal te houden en omdat het misschien niet de volledige aandacht krijgt in het De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4) topic. Van de moderators heb ik toestemming gekregen om dit topic te starten.
Verder... van de week heb ik van Orange te horen gekregen dat er niks meer gedaan wordt met het stof-probleem (zie ook deze brief).
Reden is dat de klacht al 2x eerder is voorgekomen.
De ervaringen van andere gebruikers wil ik als bewijs voor Orange gebruiken dat er inderdaad problemen zijn. En dat de oplossing om er niks meer aan te doen gewoon niet kan.
Dit topic is dus ook een beetje eigenbelang

De feiten
Stof kan voorkomen in de SPV C500. Op zich is dit niet zo vreemd want elke mobiele telefoon is hier natuurlijk gevoelig voor. Zij het dat het ene toestel er gevoeliger voor lijkt dan het andere.
Extra probleem voor de SPV C500 is dat het toestel niet op een makkelijke manier uit elkaar gehaald kan worden om schoon te maken als je dit zou aandurven.
Eerder is er ook een topic gestart op Modaco en door de reacties in dat topic en PetitionOnline is het probleem bij Orange UK in ieder geval onder de aandacht gebracht.
Het resultaat daarvan kun je hier vinden.
Orange (Nederland) heeft mij al eerder verteld dat het gebruiken van een case het stof voor bijna 100% zou tegen moeten houden. Dit heb ik geprobeerd met een hoesje van Krusell maar dit heeft helaas niet geholpen.
Klinkt goed: wat kan ik doen?
Mocht je last van stof hebben (gehad) laat dit dan in ieder geval weten door te stemmen in dit topic. En mail me verdere info. Ik zal deze gegevens verzamelen en doorsturen naar Orange.
Probeer zo veel mogelijk informatie te geven. Denk bijvoorbeeld aan of het toestel al eerder is aangeboden om schoon te maken? En hoe vaak?
Ook de keren dat het toestel niet is opgestuurd maar schoongemaakt in de Orange shop is natuurlijk intressant om te weten.
Je kunt er op vertrouwen dat ik je gegevens niet online zal zetten zolang dit niet nodig is maar richting Orange is het misschien wel makkelijk om in ieder geval je mobiele telefoonnummer bekend te maken. Verder zal ik deze gegevens natuurlijk nooit voor iets anders gebruiken.
Tot slot
Ik heb me afgevraagd of dit topic niet TE was. Misschien maak ik me te druk?
Toch heb ik besloten om dit topic te starten. Het lijkt me een probleem van Orange (of in ieder geval van HTC, de fabrikant van het toestel) en dat dit zeker een garantiegeval is. Verder is het ook zeker niet de bedoeling om Orange zwart te maken maar wel om de feiten te verzamelen.
Mocht je vinden dat ik me te druk maak respecteer ik natuurlijk je mening
Poll: Heb je last van stof in je SPV C500?
• Gelukkig (nog) niet
• Ja, maar ik laat het zo
• Ja, maar ik laat hem schoonmaken
• Ja, en hij is al eens eerder schoongemaakt
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 7% gewijzigd door hemiparo op 04-07-2006 18:00 ]